כולם מדברים על אריק

haaretz13.1.14yediot13.1.14

isra13.1.14maariv13.1.14

12.01.14.indd

 
חבצלת השרון

טרם נקבר אריק שרון, ודן מרגלית מעלה כבר שלוש שאלות היסטוריות מרכזיות. חיכית שמונה שנים (לא ברור למה), חכה עוד יום יומיים?
בן-דרור ימיני: האיש שטעה פעמיים.
הארץ: שרון והחרדים (יאיר אטינגר). ומה אומרים העוברים ליד הארון (רועי ארד).
ידיעות ממשיך במסע האבל האישי. אריק שרון בשדה ירוק. הכותרת הראשית לקוחה אומנם מהשיר של נעמי שמר, אבל למקרא "אז אני אותך זוכר" נשאלת השאלה: מי זה אני? ידיעות? נוני מוזס? רון ירון העורך? עם ישראל? מיהו אני קולקטיבי זה שידיעות ניכס ביום ההלוויה של אריאל שרון?
אפרופו השיר של נעמי שמר, אנחנו שנינו מאותו הכפר, המככב בשער ידיעות: ב-2010 שודר בערוץ 10 הסרט של יסמין קיני, המתחקה אחר השיר. מה עם שידור חוזר?

מרינה ליפשיץ, האחות הצמודה, התראיינה לערוץ הראשון במוצ"ש.

ערוץ 1: "ערב טוב מרינה"
מרינה ליפשיץ (האחות שטיפלה באריק שרון): "ערב מצוין"

אותה ליפשיץ כתבה הספד אתמול ב-24 של ידיעות, כמו רבים אחרים. הקטע לקוח מתחום המד"ב וסרטי הזומבים. אני רוצה לקוות, לטובת ליפשיץ, שמדובר רק בעריכה גרועה (אגב, סיפור הדמעה חוזר פעמיים בגליון אתמול). בעיקר שימו לב לפסקה האחרונה. מומלץ לקרוא אותה כמה פעמים. בתקווה שמדובר בעורך/ת מבולבל/ת.
scan0026

צפיתי בכתבונת הטוענת שלשרון היה חוש הומור יוצא דופן, ושהוא צחק גם על עצמו. אין לי מושג במה מדובר.
או, מי יצר את הצ'יזבט. אלי אבידר, שהיה יועצו של שרון, כותב גם הוא על חוש ההומור, כולל בדיחה לא מצחיקה כלל על שרון וקופי ענאן.
avidar

הרומן של הולנד

ישראל מתרגשת מאוד מהרומן של הנשיא פרנסואה הולנד, הנראה כמו פקיד מס הכנסה בחצור הגלילית של שנות החמישים, אבל מתנהג כמו אלן דלון בעת חתיכותו.
הנשיא, שעזב את סגולן רויאל לטובת ולרי טריירווילר, בוגד בה עם השחקנית ז'ולי גאייה. המאבטח שלו לקח אותו על קטנוע (שלושה גלגלים, מוטיב מטרים) לדירתה של השחקנית.
טריירוילר התמוטטה ואושפזה בגלל "עצבות גדולה". אבל היא תכף תשתחרר, לא לדאוג.
כל הנשים, אגב, מהממות. הנשיא נטול בדל סקסאפיל. ללא התואר "נשיא" מישהי הייתה מעפעפת לעברו?
ואחרי ששטחתי את משנתי אני, אקריא לכם בטובי חלק מהקטע שכתב על הפרשייה, המופיע גם בשער ידיעות, איתי סגל (ע' 14. כל הכפולה עוסקת בפרשה. אתמול הוקדש לה השער האחורי).

יש פתגם מפורסם שגורס שאי אפשר לעשות חביתה מבלי לשבור ביצים. אם מתעקשים על דימויים מעולם המטבח, אפשר לומר שבצרפת מבשלים כרגע את אחת הארוחות/חביתות העסיסיות של התקופה. נמשיך לעקוב. בטח שנמשיך, רק שמישהו יעביר כבר את החמאה.

(אני עם פה פעור מהבוקר).

לא אנטישמים

פרופ' ארנון קרניאלי מאוניברסיטת בן-גוריון דורג בין 20 החוקרים המובילים בעולם בתחום החישה מרחוק.

זהו, אסור יהיה לכנות אדם נאצי.

מדינת כל גזעניה

מה קרה בספרי הלימוד במתמטיקה של החינוך הממלכתי הדתי.

אמנון לורד בטקסט קיצוני במיוחד: מי רוצה להרוס את הדמוקרטיה בישראל?

אורחים: מסתננים/ פליטים/ מהגרי עבודה/ מבקשי מקלט

הרבה טענות הושמעו בתגובות אתמול בעניין אריתריאה ושגריר אריתריאה בישראל. כרגיל, הדברים לוקטו בקטיף דובדבנים מובחר.
אריתריאה היא מדינה טוטליטרית והוכרזה כמפרה שיטתית של זכויות אדם ע"י האו"ם (כמובן שבקרב המגיבים האו"ם הוא ארגון אנטישמי שמטרתו לפרק את מדינת ישראל ולחרב אותה. וגם את אריתריאה, על הדרך).
אז הנה, קטיף דובדבנים משלי: האמת על אריתריאה.
ראיון עם השגריר בתחילת 2011, בו הוא מספר על שינוי המדיניות של ארצו באשר למסתננים.

מדיניות ממשלת אריתריאה שדגלה בהחזרת הפליטים למולדתם השתנתה לאחרונה. "בהתחלה ביקשנו שיחזרו, אבל עכשיו זה הפך למסה, פשוט מסה של אנשים 17, 18 אלף איש. הפתרון היה מאוד פשוט בהתחלה, בסוף 2006, את הראשון שהגיע היה צריך לשלוח חזרה לאריתריאה. אם מישהו יגיע למשרד שלי ויבקש לחזור הביתה, אני אסכים לשלחו חזרה. אם מישהו, לא מרצונו החופשי, יוכרח לחזור מישראל, אנחנו נסרב. גם כיום מגיעים כאלו שה'חלום הישראלי' התנפץ בפניהם והם מבקשים לחזור הביתה ואני מסייע להם. אבל בניגוד למדיניות הראשונית שלנו, כעת אנחנו לא מעוניינים באזרחים אריתראים שיגורשו בניגוד לרצונם. מדובר באנשים שחלומותיהם וציפיותיהם שונות, הם יפגעו במורל הלאומי ויביאו איתם חזרה לאפריקה תסכול ומרירות כתוצאה מהפערים הגדולים בין התרבויות.

– השגריר מתראיין אצל קירשנדון במאי  2012. בין היתר הוא מספר: נפגשתי עם שרים רבים. אני מכיר את כולם.
– ח"כ איילת שקד נפגשה עם טֶסְפָמָרִיָם טֶקֶסְטֶה דֶּבָּס, שגריר אריתריאה במרץ 2013. הוא שכנע אותה ששום סכנה לא צפויה לאזרחיו המצויים כאן, לכשיחזרו למדינה. כן, שירות צבאי של 20 שנה זה כורח המציאות שם. שקד נפגשה איתו בעקבות המלצת ועדת סופר.
– בכנס שערך שגריר אריתריאה למסתנניו לפני חודש, הסביר להם איך להעביר את הכספים שהם מרוויחים בישראל, למשפחות במדינתם. העברת הכספים אסורה על פי החוק בישראל. במאי 2012 אמר שהם באים לפה מסיבות כלכליות.
– בכנס שנערך בקיבוץ כנרת בדצמבר 2013 בו נכח השגריר פרצה קטטה המונית.

משתכשכים בביצה

לא מבינה את הידיעה הזאת של וואלה ברנז'ה על שמעריב לא עדכן את האתר בשבת, כשמת אריק שרון (תחת הכותרת "התרדמת של nrg").
האתר לא פועל בשבת מאז 4 באוקטובר 2013, ודיווחתי בהרחבה (אחרי ששב"צ התלבט כמעט שנה, ובסוף החליט). מה רציתם, שלכבוד המוות כן יחזור לפעילות בשבת?
עורכי וואלה ברנז'ה לא מבינים מה זה "לשמור שבת"?

פייסבוקבק:

קורא: סליחה. מה זו הכותרת הזו חבצלת השרון? קצת כמו הכותרות של עיתוני הספורט. משחק מילים בלתי קשור. פספסתי משהו?
אני: פספסת. תיקי חבצלת הם התיקים שמכינים במערכות העיתונים לקראת מות.
קורא: הא. תני תרגום בגוף הסרט. זה ידוע רק ליודעי ח"ן.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הצרות שלי עם פלאפון.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג.
עדכון משטרתי מפרשת הטרול:

hakira

מחמת כבוד המת לא הבאתי את הפסקול (עליו מתבססת הכותרת) לתוך הבלוג. אל תדברי על אריק, שלומי שבן.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

37 תגובות על כולם מדברים על אריק

  1. אורן הגיב:

    הכדורגל הגיע לסינגולרית. רונאלדו ציין את האחראים לקמפיין הממושך, ששכנע אותו להסכים להעניק את ברכתו לבלון ד'אור.

    אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    זהו, אסור יהיה לכנות אדם נאצי.

    לא נורא, תמיד יהיו ישאר ה"פאשיסט".

    אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    אז הנה, קטיף דובדבנים משלי: האמת על אריתריאה.

    אררר, את מנסה להוכיח שאני צודק? באמת תודה, לא היית צריכה.

    כן, שירות צבאי של 20 שנה זה כורח המציאות שם.

    משהו כאן לא ברור לי. האם בריחה משירות צבאי של 20 שנה היא סיבה מספקת לפליטות? אם כן, הרי שכל אוכלוסיית הגברים האריתראים בגילאי הצבא (כנראה באזור ה- 1.5 מיליון נפש) יכולה להגיע לביקור. לא חראם על חצי המיליארד שביזבזנו על הגדר? או שמא הבעיה היא עצם העובדה שהם ברחו, מה שלפי ארגוני הסיוע יכול להביא לעונשים כבדים אם יחזרו? במקרה הזה, כדי להימנע מהעונש, כל מה שהם צריכים לעשות הוא לא לברוח… או אולי הם נרדפים כמתנגדי המשטר, ללא קשר לשירות הצבאי? זו בהחלט סיבה לגיטימית לפליטות, אבל אם זו הסיבה, מה הטעם להעלות כנימוק את השירות הצבאי?

    – בכנס שערך שגריר אריתריאה למסתנניו לפני חודש, הסביר להם איך להעביר את הכספים שהם מרוויחים בישראל, למשפחות במדינתם. העברת הכספים אסורה על פי החוק בישראל. במאי 2012 אמר שהם באים לפה מסיבות כלכליות.

    זה בעצם מאושש את הטענה שלו (ושלי), לא? מדינת ישראל אוסרת על האריתראים להוציא את הכסף מהארץ כדי להרתיע מהגרי עבודה שבאו "לעשות מכה" בארץ שבה יש ביקוש לעובדים לא מיומנים והשכר גבוה בהרבה מאשר בארצם, אבל בלי יכולת להוציא ממנה את הכסף, אין להם סיבה להגיע לכאן. פליטים, לעומת זאת, יגיעו גם אם לא יוכלו להוציא את הכסף, שהרי הם נגיעים על מנת להציל את חייהם ולא על מנת לדאוג לפרנסתם ופרנסת משפחתם בעתיד.

    "כל המטרה של הכנס הייתה להסביר לאנשים שלנו איך לשלוח לחו"ל כסף שאנחנו מרוויחים פה מעבודה, אחרי שממשלת ישראל אמרה שאסור לנו", סיפר אתמול אחד ממבקשי המקלט שנכח במפגש.

    "האנשים של השגריר חילקו לנו דפים ועליהם פרטי חשבון בנק של ממשלת אריתריאה בפרנקפורט. הדריכו אותנו איך לשלוח לשם את הכסף. השגריר אמר שחלק מהכסף ילך למשפחות שלנו, וכשנחזור בשלב מאוחר יותר נוכל לקנות בחלק מהכסף הזה גם בתים".

    מי שחתם קיבל בתמורה כרטיס פלסטיק עם שמו ותמונתו, שמקנה לו, כך לדברי אלה שקיבלו אותו, אישור משלטונות אריתריאה לשלוח כספים למשפחות, בקיזוז מס של שני אחוז שמועבר לקופת הממשלה האריתראית.

    הייתכן? למה לא.

    "כשהם מגיעים לכאן הם אומרים שהם מבקשי מקלט משום שהם רוצים להישאר ולעשות כאן כסף טוב. חלקם פשוט רוצים להתחמק משירות צבאי", אומר השגריר.

    "כשמישהו רוצה להישאר בישראל הוא מספר סיפורים על המצב באריתריאה. לפחות 30% מהזרים מתחזים לאריתריאים כדי לקבל הגנה, כך שמספרם הרשמי של האריתריאים גבוה מזה האמיתי".

    אם הטענה היא שמדובר בפליטים, טספמרים אינו מבין כיצד הם חצו את אפריקה בדרכם לישראל ולא עצרו בדרך. "אם הם באמת מבקשי מקלט או פליטים, מדוע הם חוצים כל כך הרבה גבולות ומדינות? לפי הגדרת האו"ם, מבקש מקלט חייב לבקש מקלט במדינה הראשונה שאליה הגיע".

    את הטענה האחרונה אני שומע שוב ושוב ממתנגדי ההכרה באפריקאים כפליטים כשהתומכים, לפחות אלו שאני שמעתי, מעולם לא התייחסו אליה. יש כאן מישהו שיודע ולא סתם מצטט את מה שמתאים לעמדה שגיבש עוד קודם ויכול לומר באם הטענה הזו נכונה או לא? אם היא נכונה, כל הסיפור משתנהף, אם היא לא, אחת הטענות העיקריות של המתנגדים הנופלת.

    "חלק מאלה שהגיעו בעבר החלו לעבוד כאן, והם שולחים כסף הביתה. מצבם הכלכלי השתפר. חלקם בנו בתים, רכשו ריהוט חדש וכדומה. כשאזרחי אריתריאה רואים זאת, או שומעים על סיפורי הצלחה של מהגרים לישראל, הם גם רוצים לבוא".

    זה בהחלט יכול להסביר את הגידול המשמעותי במספר האריתראים שהגיעו לארץ עד 2012. מה ההסבר של מי שטוען שהם פליטים ולא מהגרי עבודה? האם המצב באריתראה הוחמר בצורה משמעותית, מה שגרם לזרם הפליטים להתגבר כל כך?

    – בכנס שנערך בקיבוץ כנרת בדצמבר 2013 בו נכח השגריר פרצה קטטה המונית.

    או, ליתר דיוק:

    האירוע החריג התרחש במהלך נאום שנשא שגריר אריתריאה בישראל, במפגש שהתקיים בצפון עם מאות עובדים זרים. למקום הגיעו גם מספר ממתנגדי המשטר באריתריאה שניסו לתקוף את השגריר, התפרעו וגרמו לנזק רב.

    כוח משטרה שהוזעק למקום על ידי חברי הקיבוץ, נאלץ לירות באוויר על מנת להפריד בין הצדדים ולחלץ את השגריר. על פי עדויות של תושבים, מספר ממתנגדי השלטון החלו לתקוף את משתתפי הכנס באבנים מקלות, ברזלים ומברגים, בקטטה שהתפשטה ברחבי הקיבוץ.

    "עובדים זרים" – האם הכוונה לאריתראים שבאו במוצהר על מנת לעבוד או שמה מדובר על פליטים שמצאו עבודה? לא ברור. בכל מקרה, זה לא בדיוק "פרצה קטטה" – מתנגדי המשטר באו לכנס של תומכי המשטר ותקפו אותם. הרי לא היית כותבת ש"פרצה קטטה" בין מתנחלים מאש קודש לפלסטינים מכפר ג'לוד, נכון?

    אהבתי

  4. חייל זקן הגיב:

    200? רק מאתיים? רק 200 איש שאינם אוכלי חינם טרחו לבוא ללווויה המפומפמת של יהודה המכבי. עם כפוי טובה, אכן חציר העם…

    אהבתי

  5. leoded הגיב:

    אז אני אותך זוכר

    זה כמובן במסגרת יחסי האב-ובנו, שאידיות אחרונוט מפנטז שהוא מקיים עם קוראיו. הקטע, שאידיות כנראה צודק, והקוראים אכן מרגישים מאוששים, מוגנים ובטוחים, כשאבא אומר להם "עכשיו בוכים".

    אהבתי

  6. לירון הגיב:

    אני רוצה להבין מה זה שירות צבאי של 20 שנה.

    אהבתי

  7. אורן הגיב:

    א. בחצור הגלילית בשנות החמישים היה פקיד מס הכנסה אחד. חתיך ששמעו יצא ברחבי הגליל המזרחי. מסוקס כסוור חלמותיה של מכרסמת הפרכיות. יצאת שוב מיזוגנית.

    אהבתי

  8. nurit הגיב:

    תזהרי מזבובים (עם דגש בבית).

    לגבי החמאה את חושבת שהוא (סגל) התכוון לחקות את מעשיו של ברנדו? הסיפור עסיסי ביותר ללא ספק וקצת מגוון את חיינו המשמימים פה בארץ. אני מכירה כמה מכוערים בלי בדל כלשהו אבל בעלי עצמה וזה הסקסאפיל שלהם. קשה להבין? אולי הן מבינות משהו שאנחנו לא.

    אותי אמנון לורד השאיר עם פה פתוח. איזו עצמת שנאה נוטפת מדבריו אולי נשלח לו קצת חמאה?

    אהבתי

  9. אורן הגיב:

    אמנון לורד מציין בין יעדי השמאל הרדיקלי את טיפוח ה"אדם החדש" הטרנסג'נדר. (ואתמול הכיל הטיפוח היפרלינק לפרסומת למוצרי טיפוח). הזכיר לי מישהו.

    אהבתי

    • אמנון לורד צודק למרות שהוא טועה במונח שמאל רדיקלי. המונח מרגיע את האספסוף הימני ויוצר תמונה שקרית פליה השמאל מתון ויש חלק קטן שמוגדר רדיקלי למרות שבעשורים האחרונים אותו חלק קטן וזניח מכתיב את הכיוון והמטרות. אין שום הפרדה בין השמאל הרדיקלי למתון בנושאי הליבה כולל מסתננים, החזרת שטחים, חרמות ונידויים, אופיה היהודי של המדינה ועוד…גוש אחד שאיבד את דרכו ונסחף אחרי מיעוט קולני שמקבל חשיפה.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        מצטער, אבל אתה טועה. בהחלט יש הבדל גדול.

        אני מכיר אנשים שמחזיקים בדעות של שמאל מתון (צריך להחזיר שטחים למען הבאת שלום, לשמור על י-ם השלמה וגושי ההתנחלויות, אם יתקיפו אותנו אחרי הנסיגה אז נהרוס-נשמיד-נגרוס-נטחן-נחסל-נפצפץ אותם, המסתננים יכולים ללכת לחפש מי ינענע), שמצביעים למפלגות שמאל מתון (לפיד, לבני, קדימה, עבודה – נו, אלו שהתקשורת שלנו קוראת להן "מפלגות מרכז") והדעות שלהם על השמאל הרדיקלי, קרי בקצה השמאלי של מרץ והלאה, נראות יותר כמו הפנטזיות של אותו שמאל רדיקלי על העמדות של "אם תרצו" מאשר מה שאתה חושב שהן.

        למה אתה חושב שהשמאל המתון יכול לשבת בלי שום בעיה בקואליציה עם הימין המתון? בסה"כ העמדה הבסיסית שלהם די דומה, שני הצדדים מסכימים שהשאלה העיקרית בפוליטיקה הישראלית, זו של השטחים, צריכה להיות מוכרעת לפי האינטרסים שלנו ולא לפי שיקולים של בעלות ומוסר, כפי שגורסים הימין והשמאל הקיצוניים.

        אהבתי

  10. rni22 הגיב:

    אני מקנא בצרפתים. אחח…איזה עם…איזו תרבות…שם זה מקובל שלנשיא יש מאהבת (למיטראן אפילו היתה בת מחוץ לנישואין). למעשה, כל הנשיאים שם (חוץ מדה גול) החזיקו מאהבות, כולם ידעו, וריכלו על זה עם איזו כוס בוז'ולה בימי ראשון…צרפתים יודעים ומקדשים אהבה וסקס, ואומנות ואוכל טוב…רק אצלנו הכל כל כך לאומי וגורלי וצדקני וחסר מיניות וערמומי ורע. כמה נחמד שהנשיא חומק לו באישון לילה מארמון האליזה ורוכב על טוסטוס לאיזה מפגש אהבהבים עם השחקנית הצעירה…מה רע בזה? ולגבי הנשים הצרפתיות – לא יודע איך הן עושות את זה, אבל למרות הקוראסונים והחמאה והיין הן דקיקות ונשיות ואלגנטיות, גם בגיל 50! קחו לדוגמה את קתרין דנב – בת שבעים אבל איזו אשה! ואצלנו מה? חנה לסלאו! 😦

    אהבתי

  11. Tush Vader הגיב:

    עוד כמה נקודות על מבקשי המקלט שאולי לא כולם יודעים:
    זה שהשגרירות האריתראית העבירה להם הדרכה איך להעביר כסף הביתה לא מפליא. מבקשי המקלט מאריתריאה לא אוהבים לדבר על זה, אבל חלק גדול מהם מעביר לממשלת אריתריאה מעין "מס" על הכנסותיהם בישראל. זה מעוגן באיזו תקנה דרקונית בחוק האריתריאי, ורבים ממבקשי המקלט בישראל משתפים פעולה, פשוט כי הם מפחדים לגורל משפחותיהם שנשארו שם, או פשוט מפחדים (עדיין) מהממשל האריתריאי, גם כשהם אלפי קילומטרים ממנו. זה לא נהוג רק בארץ, והממשלה האריתריאית מרוויחה מדי שנה מיליוני דולרים (או יותר) מה"מס" הזה שמבקשי המקלט ברחבי העולם משלמים.
    velvet לינקקת אתמול לידיעה לפיה יותר מאלפיים מבקשי מקלט כבר הגישו בקשת פליטות, אולם רק 250 בקשות נענו (וסורבו). הנתונים נכונים, אבל בואי נסתכל רגע על המספרים: יש כ-55K מבקשי מקלט, מהם הגישו בקשה קצת יותר מאלפיים. זה מעט בכל קנה מידה. למה זה? כי רבים (רבים מאוד, להערכתי) יודעים שבקשתם לא תאושר – גם על פי הקריטריונים שקבע האו"ם, כך שלפליטים ממקומות כמו חוף השנהב לדוגמה אין טעם בכלל להגיש, והסודנים והאריתריאים יודעים שבלי קשר לאישור הרשמי של האו"ם על פליטות, הם בכל מקרה תחת ההגדרה של "מבקשי מקלט", אז למה לטרוח?
    לכן כל הפופוליסטים למיניהם (כולל חברי פוייר, שפשוט הוטעה כמו רבים אחרים) שדורשים מהמדינה לבדוק עכשיו את כל הבקשות למעמד פליט ולמצוא פתרון לבעייה – לא יודעים על מה הם מדברים. גם אם נניח, יבדקו עד מחר בבוקר את כל האלפיים בקשות הללו, זה עדיין פחות מ-5% ממבקשי המקלט המוכרים (לפי ההערכות, יש עוד כ-10K שאינם מוכרים, אבל הם כאן). גם אם מחר בבוקר יבדקו 55 אלף בקשות לפליטות ויסורבו – רובם עדיין ישארו תחת מעמד של "מבקשי מקלט". אלה ססמאות ריקות מתוכן.
    אין כאן פתרון טוב. יש שני כיוונים לא טובים שאפשר ללכת אליהם (בשינויים אלה ואחרים, אבל בגדול זה הכיוון):
    1. לגרש עשרות אלפי מבקשי מקלט, ולעזאזל האו"ם וההומניות.
    2. להעניק להם מעמד חוקי כלשהו.
    זה המצב.

    אהבתי

    • קטע מוזר.הגזענים של 'אם תרצו' פרסמו נתונים שקריים:

      רשות האוכלוסין וההגירה חשפה היום נתונים על בקשות המקלט בישראל, לבקשת ח”כ רוזין. על פי נתוני הרשות, מיולי 2009 עד אוגוסט 2013 הוגשו 17,194 בקשות לקבלת מקלט בישראל, אך רק ל–26 מבקשים ניתן מעמד פליט. 13% מבקשות המקלט בשנים אלה הוגשו בידי אזרחי סודאן, 10% בידי אזרחי הפיליפינים ו–10% בידי אזרחי ניגריה.

      את התואר הנחשק פליט אם מדברים על ססמאות ריקות מתוכן, יכלו כולם לקבל במצרים ולעזאל האו"ם שמפעיל בקהיר סוכנות לטיפול בפליטים. הכחכוח משחית.

      אהבתי

      • anima הגיב:

        השנאה הרדיקלית שלך לשמאל גובלת בפסיכוזה.
        אתה יודע מה ההבדל בין ימנים לשמאלנים ביחס אלה לאלה?
        הימנים שונאים, מסיתים, מאשימים, מעוותים, משקרים, מפלגים, מדחיקים, מכחישים, מתכחשים.
        השמאלנים אדישים.

        אהבתי

        • בראבו על האדישות וכולי תקווה שמספרי הפליטים לא יפריעו לתנומתך כי זאת כל התורה. שיהיה לנו נוח ונעים- גם שהתקשורת מסתירה מידע.

          אהבתי

          • anima הגיב:

            תנוח דעתך, מספרי הפליטים לא מפריעים לתנומתי. מה שכן מפריע לי הוא שרה"מ שלך, האחראי הישיר, שנרדם בשמירה בשתי הכהונות הקודמות שלו (וכהרגלו התעלם מהבעיה ההולכת ותופחת), ממשיך להתרברב על הגדר ועצירת ההסתננות, כדי להסיט את הדיון מהנושא הבוער, אבל לא מציג שום מדיניות שתביא לפיתרון הבעיה. כרגיל, הוא יודע לעשות שימוש עם הפה, אבל להבדיל מאורן הדברים שלו לא רק שלא עושים עלי רושם אלא מעצבנים אותי. העיקר שהתקשורת אשמה.

            הלכתי לדרב"ק.
            בינתיים, ראה הסיכום המדויק של ולווט על האורחים (תודה).
            ותגובתו הממצה למדי של Tush Vader לעיל.

            אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    אריתריאה היא מדינה טוטליטרית והוכרזה כמפרה שיטתית של זכויות אדם ע”י האו”ם

    על פי האו"ם אין מדינת אפרטהייד גזענית ומפרה זכויות אדם יותר מישראל, וגם חוק הגיוס הישראלי דרקוני יותר מהאריתראי. ומה אומרת תורתנו הקדושה? גר תושב חייב במילה ולכן מן הראוי לצייד את שוטרי משטרת ההגירה במספריים.

    אהבתי

  13. הינשוף של מינרווה הגיב:

    אם אני לא טועה, מרינה ליפשיץ היא רופאה, והייתה לפיכך הרופאה הצמודה לאריק שרון בשנים האחרונות.

    אהבתי

כתיבת תגובה