אוי, שלומיק

haaretz14.1.13yediot14.1.14

maariv14.1.14isra14.1.14

13.01.14.indd

 ראשיות

הכותרת הראשית של ידיעות: יעלון אומר שקרי משיחי ואובססיבי.

יעלון, שמשתתף בשיחות מול קרי לצד נתניהו, הפך בחודשי המשא ומתן ליריב מר וקשה של הצוות האמריקני. "אני האגוז הקשה לפיצוח", הוא טען. "אין בכלל משא ומתן עם הפלסטינים. האמריקנים מנהלים משא ומתן איתנו ובמקביל הם נושאים ונותנים עם הפלסטינים. לפי שעה, אנחנו הצד היחיד שנתן משהו – שחרור רוצחים – ואילו הפלסטינים לא נתנו דבר". בשיחות עם האמריקנים אומר יעלון כי אבו מאזן איננו פרטנר להסדר וכי הוא מתבצר בעמדותיו.

עוד דרך לנגח את נתניהו?
למרות האהבה הגדולה והחיבוק האינסופי (נו, שנאת נתניהו קודמת), ההלוויה פה בחצי התחתון של השער, להבדיל משאר העיתונים, והכותרת פמיליאירית כמו שהתרגלנו: "שלום סבא".

מעריב: הלווית שרון ("ג'ון וויין של הציונות"), וגם ישר"ה והארץ בכותרת ראשית על ההלוויה.

הרב פינטו ותנ"צ ברכה

רבים העמודים השחורים בפרשה זו. ברוך קרא במעריב (ע' 10 והפניית שער) מנסה לספר מה שאפשר. היום יגיע לישראל אדם מסוים "שבאמתחתו תיעוד רב".
בידיעות אין אף מילה על הפרשה. סליחה, לא מדויק: בתחתית ביקורת הטלוויזיה שלו כותב עינב שיף

לפחות עבור כתבי המשטרה והמשפט, מותו של שרון קטע את החגיגה הבאה: סיפור שעדיין אי אפשר לדבר עליו. בינתיים, כמה מהם, כמו ברוך קרא אתמול ובשבוע שעבר, ולא רק הוא, מנסים לזרוק רמזים סתומים ולקוות שמישהו יבין. זה לא ממש עובד. עם כל הבאסה שבדבר, עדיף לחכות שניתן יהיה לחשוף את כל הפרטים. כמו שזה נשמע, יהיה מספיק זמן לדבר על זה.

שיף, מבקר ענייני, מתרץ בלא יודעין (או ביודעין?) את העובדה שבעיתון שלו אין מילה על הפרשה? הנה, שאר העיתונים כותבים, ואפשר להבין משהו. יש לנו כבר את הסיפור בכלליות. סליחה שיף, הקטע הזעיר הזה הוא כישלון ערכי.
ובקטנה, למה שיף לא נותן קרדיט גם להארץ?

גם בישר"ה אין היום מילה.
בהארץ יש ידיעה בחלק העליון של השער: בצל ("בצל"? לא צריך להיות "בשל"?) תפנית בחקירה הרב פינטו יגיע בסופשבוע לישראל.

חבצלת השרון

יהודיץ רביץ סירבה להופיע בטקס האשכבה (ערוץ 10). למה? אין תשובה.

מעורר חדווה לקרוא את ההספד של גלעד שרון על אבא, ע"פ חצי מע' 2 בידיעות (שישה עמודים). גם בע' 5 של מעריב מופיע ההספד, כלשונו:
– אמרו שאי אפשר להתגבר על הטרור בשנות החמישים, עד שביצעת את פעולות התגמול של 101 והצנחנים.
– אמרו שאי אפשר לבצע איגוף של טנקים דרך הדיונות מצפון לאום-כתף, עד לקרב המזהיר שבו הבקעת את המערך המצרי המרכזי בסיני, בששת הימים.
– אמרו שאי אפשר להכות את הטרור בעזה בשנות השבעים, עד שטיפלת בו והשתרר שם שקט למשך עשר שנים.
– אמרו שאי אפשר לחצות את תעלת סואץ במח' יום הכיפורים עד שהובלת את מבצע אבירי לב והכרעת את המלחמה.
– אמרו שאי אפשר להתגבר על הטרור הפלסטיני בראשית העשור הקודם, אז אמרו. אתה החלטת על מבצע חומת מגן ועשית סדר שנשמר עד היום.
– גם מי שיש בלבו עליך בשל אובדן היישובים בעזה כדאי שיזכור, הקמת מעל מאה יישובים בארץ.
רגע, בין יום הכיפורים לחומת מגן לא קרה כלום? אה, כן, מלחמת לבנון. אבל גלעד שרון לא מזכיר אותה במילה.
נו, לא היה מקום.

חיים שיין בישר"ה ממשיך בביקורת עליו, וגם על ידיעות. כמובן.
אל"מ אליעזר טולדנו מצדיע.

ידיעות תקצר את ההספד של הרמטכ"ל, מעריב הביאו במלואו.

המטה לתרבות ישראל של משרד החינוך במדריך למורה:
מדריך

שוב שורפים פה מכשפות. הפעם את אורית סטרוק.

משתכשכים בביצה

מאז נקנה האתר בחדרי חרדים ע"י הפרסומאי מאיר גל, התרופפו שם כללי האתיקה.
גל הורה לעורך, דוד רוטנברג (בקישור: שימוע שנערך בנומבר האחרון), בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי מעתה ואילך על הסיקור באתר להיות מוטה בצורה חד-צדדית נגד אריה דרעי.
גל ייצג בעברו כפרסומאי את אלי ישי, הזוכה לסיקור מחמיא.
רוטנברג סירב ובשל כך פוטר/הושעה מתפקידו. שני הנוגעים בדבר יכחישו את האמור באם יישאלו. האתר מעולם לא הודיע באופן רשמי על חילופי גברי בעריכת האתר, ועל העורך המפוטר/המושעה נאסר לחשוף כל התכתבות או מידע ממערכת האתר.
אמש חשף ערוץ 10 את עדותה של שרי רוט, הכתבת הפוליטית של האתר ורעייתו של רוטנברג, על דברים שאמר בעל האתר, גל, במסגרת הליך בביה"ד לעבודה, המתייחס לפיטוריה מהאתר, פיטורים שעוד לא תוקפו:

כולם שוחטים את אריה דרעי. למה אנחנו לא שוחטים?… מהיום אנחנו בכל הכוח בצד של אלי ישי, בכל הכוח נגד אריה דרעי. אני מבקש ממך לפעול בהתאם… מכיוון שהאתר המתחרה שלנו, כיכר השבת, שייך לצד של אריה דרעי, אין לנו סיכוי לקבל כסף מאריה דרעי… אתמול בשתיים בלילה הייתה לי שיחה עם צבי עמר, אחד האנשים העשירים השייכים לקבוצה של אלי ישי, אבל יש לי בעיה כי כשהעורך הראשי לא זורם איתי, אני לא יכול לרשום צ'קים עם אלי ישי…

רוט כתבה טור בלעדי לפלוג של טל שניידר, טור "משוחרר מלחצים" על המצב.

תומר אביטל, עיתונאי, כתב ספר, המשכן. על משכן הכנסת. וליתר דיוק: תעלומת רצח במסדרונות הכנסת.

שלומיק איננו

מנחם זילברמן הלך לעולמו אתמול. מותו בלוס אנג'לס, כמדריך תיירים, נבלע בהמיה העצומה של הלוויית אריק שרון.
אבל כל מי שצפה בחדוה ושלומיק מתישהו ("חדוה ושלומיק הרסה לי את הקריירה"), סדרת ה-70% רייטינג של הערוץ הראשון, כי לא היה שום דבר אחר (לא, לא רק בגלל זה), לא ישכח. ארי דוידוביץ' פגש אותו לפני חמש שנים ב-LA.

מנחם
צילום: ארי דוידוביץ'

סליחה מאוד מיואב בירנברג ומציפי שמילוביץ שכתבו עליו בידיעות: חדוה ושלומיק לא הייתה טלנובלה. הגזמתם.
לפני כמעט תשע שנים יצאה הסדרה בדיוידי (אפשר למצוא אותה באוזן השלישית). כמבקרת הקולנוע של רייטינג זצ"ל, התרגשתי עד עמקי נשמתי. כתבתי על הסדרה בהרחבה, וגם התקשרתי (עד שמצאתי אותו ועד שהיה לו זמן אלי) לזילברמן באל.איי.
נראה אם הערוץ הראשון ישדח"ז אותה עכשיו. עדכון: כבר משודח"זת מאמש, 23:00. לא שודר. רק הודיעו כאילו. כיפאק לערוץ הראשון, היי היי היי.

 הנשיא הצרפתי

הרומן של הנשיא הצרפתי הדוחה עדיין מרעיש את עולמנו הצר. סליחה, את עולמי.
מה שהרס אותי היום זה דיווח על בת הזוג הקבועה לכאורה של פרנסואה הולנד, זו המאושפזת כעת מחמת שברון לב, ולרי טריירווילר:

היא חטפה שוק אמיתי. ברור שהיא הכירה את השמועות שרצו בפריז בשבועות האחרונים. היא פשוט רצתה להאמין שהן היו שגויות […] נראה שהיא מוכנה לסלוח, היא לא רוצה לטרוק את הדלת בחופזה, אבל רוצה לדעת מהן כוונותיו של הולנד. היא מצפה לקבל הבהרות בימים הקרובים לגבי עתיד מערכת היחסים שלה עם הנשיא.

לא לא, גברת טריירווילר, מה, את סתומה? לוקה בשכלך? איזה הבהרות בראשך? מה נראה לך? איזה כוונות בדיוק? שהוא יגיד, כן, נגמר הרומן, עכשיו אני אהיה איתך ורק איתך? ואת תגידי אחלה? תגידי, את עיוורת או מה? קחי תמזוודה שלך ועופי מהארמון האליזה הדקדנטי, עכשיו! אל תחזרי לשם כלל. מבית החולים עברי לדירה משלך, ושחבר או חברה יקחו את החפצים שלך משם. איכס.

קלצ'ניקוב

אחרי מותו של מיכאיל קלצ'ניקוב, ממציא הרובה, תהיתי איך חי הוא בשלום עם עצמו. האוגדה הלוחמת בבלוג נזפה בי מיד על השטויות שלי, ומה פתאום, רובה לא הורג כמו שסכין לא הורג. בני אדם הורגים. והנה, עכשיו, אחרי שהתפרסם שקלצ'ניקוב לא היה מוטרד מתוצאות המצאתו, מתפרסם מכתב אחר שלו.

הכאב הרוחני שלי הוא בלתי נסבל, חייתי בצל שאלה לא פתורה: הרובה שלי נטל את חייהם של בני אדם; הייתכן שאני, כנוצרי מאמין, אשם במותם של אנשים, הגם אם היו אויבים?

אורחת

לידיעת היון: פמלה אנדרסון בביקור חשאי בישראל, מדווה ערן סויסה בישר"ה.

לפני פיזור

שאלה אחרונה בנושא: מה המקצועות של גלעד שרון ושל עומרי שרון?

ותודה רבה לתומכי הבלוג בישראל ובתפוצות!

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

105 תגובות על אוי, שלומיק

  1. ברטה הגיב:

    הדה בושס כותבת מדור ביקורת הטלוויזיה הראשונה בארץ, מאד לא אהבה את חדוה ושלומיק.

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      אוקיי אוקיי הבנתי את הרמזזזזז

      אהבתי

    • shttutit הגיב:

      וואללה נכנסתי לביקורת של הדה בושת,כל כך ארכאי
      מעניין מה היתה כותבת היום על פיכס פקטור וכל הריאליטי'ס
      אז מה יש לך גברת לוין לכבוד הבושס הזאת

      אופו גמזוּ כשצריך אותו?

      אהבתי

      • הצועד בנעליו הגיב:

        י. גפן טוען בספרו שאת 'גברת לוין' הוא הקדיש לאשה אלמונית שישבה בקפה, והוא בכלל חושב שזאת היתה הלית קתמור-ישורון ('המתמזגת' מהסדרה – סגירת מעגל). מי שמאמין לא מפחד.
        טוב לדעת שלפחות ל5 גולשים יש חיים.

        ====================
        ואין לי קשר לקרציה המתחזה

        אהבתי

  2. ברטה הגיב:

    יעל אביב שגילמה את חדווה היתה ההשראה לדמות שגילמה ענת עצמון באסקימו.

    אהבתי

  3. anima הגיב:

    בוגי יעלון מקורב לנתניהו וכפי שצוין משתתף בשיחות לצד רה"מ.
    ההצהרות הבוטות שלו מאז נכנס לתפקידו כשר הביטחון משקפות את עמדות נתניהו (ורוב חברי הקואליציה), שלאחרונה קצת הוריד פרופיל, משתדל לדבר כמה שפחות ומאפשר לנערים החדשים בכיתה לשחק לפניו ולחטוף את חיצי הביקורת. אין ספק שהמו"מ שמתנהל עם הפלסטינים הוא למראית עין בלבד, ולאף אחד מהצדדים אין שום כוונה להגיע להסדר כלשהו.

    אהבתי

    • anima הגיב:

      תוספת: יעלון, בשפתו המיליטריסטית נטולת הטקט והחן, פשוט אומר את מה שכולם חושבים ויודעים.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        שלילי ברזל זווית נגד טנקים! אם יעלון רואה בדילוגים של קרי משום "אובססיה" אז הוא או שקרן או חסר הבנה או שניהם. אתה יכול להיות נגד הסדר, זכותך להאמין במה שאתה רוצה אבל תהיה גבר ותנמק את התנגדותך. להגיד על מי שמשחית את זמנו הפרטי לצורך השכנת שלום בין שני עמים שאין לו קשר אליהם במקום נידח בעולם שהוא "אובססיבי" זה הדבר הכי מכעיס ששמעתי באחרונה.

        אהבתי

    • לצערי הרב לא התרשמתי מהביבי כמנהיג שיכול לעמוד בפני לחצים ואני בהחלט חושש שיוותר. מעריך שיעלון ואחרים ממלאים הוראות כדי לצנן את קרי ולהעמיד את אובמה במקומו. הציבור בישראל כולל הערבי ואפילו רוב המזרח התיכון מבין שצמד הרעים מפעיל דורסנות אמריקאית על הצדדים משיקולים זרים כי ברור שהומאניות ושלום לא באמת מעניינים אותם. יכלו להסיר את איום הגרעין האיראני או להפיל את אסד חברו הטוב של קרי. הביבי לחיץ וזה מפחיד אותי.

      אהבתי

      • anima הגיב:

        לצערי הרב גם אני לא התרשמתי מביבי כמנהיג שיכול לעמוד בפני לחצים, וקיים בי חשש גדול שהוא אכן יוותר. ליעלון. בנט. לוין. דנון ושות'.

        אהבתי

  4. אורן הגיב:

    לפני פיזור: גלעד ועמרי עתידים להופיע ב"עקרות בית נואשות – חוות השקמים".

    אהבתי

  5. arisan הגיב:

    ״חדוה ושמוליק״ לא שודרה אתמול בערוץ 1 כמובטח, למרות שכבר הופיעה בלוח המשדרים העדכני של הלווין ולמרות ששדרי תוכנית הספורט שקדמה לה אמרו משהו בנוסח: ״אחרינו חדוה ושלומיק״. במקום זה שודרה תוכנית אמריקנית לממכר חפצי אמנות ששכחתי את שמה. מקווה שאין איזה ועד ברשות השידור שהחליט (שוב) לאבד את הקלטת או (שוב) להירדם על השלטר.

    אהבתי

  6. אורן הגיב:

    במסגרת "מדינת או למעשה קוסמוס כל מיזוגנייה" הגיע קובץ שאלות מהלקסיקון שחשבתי שמת עם עירית לינור. חייו הפרטיים של הנשיא נחשפים לעיניים ציבוריות שעולמן התרבותי עוצב ע"י אופרות סבון, טלנובלות בדיעבד ותורת המוסר של הדיילי מייל.
    החטא שברומן הנחשף למרחב ציבורי הוא בצורך לפעול מוסרית במישור השטחי של ההכללות, לקיים נדרי נאמנות שלא ברור אם נאמרו, ולהתאים למושגיהן של תובנות שגובשו ביצירות חסרות סאבטקסט. כל שדרה פריזאית הופכת לציר ז'בוטינסקי.
    על כן שני כללים
    א. כל פרט שנחשף על חייו של פוליטיקאי צרפתי מאז תחילת המילניום, זה אנשיו של סרקוזי אשמים.
    ב. פוליטיקאים צרפתים מעבירים מסרים לבני הזוג שלהם באמצעות תדרוכי עומק של עיתונאים.

    אהבתי

  7. זיק הגיב:

    זילברמן היה קרוב של עמוס עוז? (הבת של עוז צייצה "דוד מנחם מת").
    כמו כן, במסגרת "כולם מעתיקים מכולם" שמתי לב שכל העיתונים מתחילים את הביוגרפיה של זילברמן מגיל עשרים בערך, איש לא יודע היכן נולד וגדל ומי היו הוריו.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ככה זה כשלא נכנסים לקישורים בפוסט.
      בכתבה אליה קישרתי, של יעקב בר-און הוותיק מ-Thepost מופיעים כל הפרטים שחסרים לך.

      אהבתי

  8. captain beefheart הגיב:

    קראתי את ה"פוסט אורח" שכתבה שרי רוט בבלוג של טל שניידר. זה לקח כמה ימים כי מדובר בכמעט 3,000 מילה. ואז שאלתי את עצמי – 3,000 המילה שקראת זה עתה על שום מה? האם מדובק בתחקיר מעמיק ומחדש על מלחמת השחרור? גילוי מרעיש על הנעשה בלשכת רה"מ? סיקור צבע נפלא בנוסח יגאל סרנה על לא משנה מה? משהו בעל ערך בכלל? על מה כתבה הכותבת כל כך הרבה, ושבה והסבירה, והעמידה דימויים וסברות…?

    תכלס על כלום. כלומר – משהו שאפשר וצריך היה לסכם בעשירית ההיקף. שולי פוליטיקות קטנות ומעשי עסקנים שוליים, פכפוכי מסדרונות של מפלגה שאינה בשלטון, יועצים… דוברים והרבה שערות בכוסות תה.

    אותה רוט כותבת על הכלום הזה באהבה, התמסרות ועניין כאילו היא תום פרידמן שיושב בבק-סיט עם אובאמה. לבחורה הזו, ולכל המגזר שלה, יש הרבה הרבה יותר מדי זמן פנוי. וגם אותו הם משחיתים על יריבויות קטנוניות בין אתרים מתחרים, שבינם ובין עיתונות אמיתית אין דבר וחצי דבר, שאפילו קוראיהם אינם מאמינים למה שנכתב שם.

    אהבתי

  9. הומר J סימפסון הגיב:

    האייטם של חדשות 10 על יהודית רביץ היה חרפה.
    זכותה של יהודית רביץ לסרב להופיע בלוויה מכל סיבה אפשרית.
    העובדה שהכתבת המהוללת אפילו לא יודעת מהו ההסבר הופכת את כל האייטם ללא ראוי לשידור.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      למה? אני חושבת שזה מעניין שרביץ לא רצתה להופיע. ברור שזכותה, וזו הצהרה מאוד חזקה. לכן האייטם מעניין, אפילו שאני לא יודעת מה הסיבה ויכולה לשער להנאתי השערות מרובות.

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      אחטא בהתייחסות למשהו שלא ראיתי בעיני, אך אני מסוגל לדמיין ולשער על מה יצא קצפו של בנו של אייב סימפסון.

      הרוח הפופוליסטית הנושבת על חברות החדשות (ועל זו של 10 יותר מעל 2) מזמינה "לקרוע" אמן בנסיבות כאלו. הרצון להתחנף לצופים, לשאת חן בעיניהם ולהצטרף אליהם ללינץ' תקשורתי קצר – כל אלה מכריעים את הכף והיושרה העיתונאית נותרת על רצפת חדר העריכה.

      אולי גם הומר עצמו נסחף עם הרוח שיצא נגדה. מדוע רביץ "סירבה"? מדוע לא "לא הסכימה" / "העדיפה להימנע" / "ביקשה לוותר על הכבוד" או משהו מעין זה? האם היא יצאה במלחמת הכפשות נגד שרון ומורשתו, ובאופן אקטיבי צעקה "לא!!!!" ענק? אולי רק אמרה "לא" קטן וקיוותה שיניחו לה לנפשה? הרי זכותו הבסיסית של אמן להימנע מאירועים כאלה, האין זאת?

      אהבתי

      • הומר J סימפסון הגיב:

        התשובה לקפטן היא שהיא לא אמרה כלום. לא נימקה, לא יצאה בהצהרות ולא בקשה להיבנות מהסיפור. הפיסקה השנייה שלך היא פשוט מדוייקת ומתארת את מה שחשתי למראה הכתבה.

        אגב, גם בריטני ספירס סירבה להופיע וזאת על אף חיבתו המוצהרת של שרון ז"ל לפועלה המוזיקלי ועליה אף אחד לא כותב.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          מיילי סיירוס אמרה שדווקא היתה מוכנה לשיר לכבודו את "כדור ההרס". היא מעריכה את תרומתו של כל יהודי בן 70 לקידום תעשיית המוזיקה.
          טיילור סוויפט אמרה שיש מדור מיוחד בגיהנום לאנשים שסיירוס מעריכה.

          אהבתי

          • הומר J סימפסון הגיב:

            אפשר להקדיש שיעור ספרות שלם לניתוח את כל המשמעויות האפשריות של המשפט הראשון לגבי הקשר האפשרי בין מיילי סיירוס, כדור ההרס ואריק שרון ז"ל.

            אהבתי

        • הצועד בנעליו הגיב:

          אני בטוח שמדונה לא תסרב להופיע בשל פרס.
          השאלה אם ברברה תרשה.

          =======================
          אין לי קשר לטרול הקרצייה המתחזה וגו'.

          אהבתי

      • velvet הגיב:

        ברור שזכותה. אבל אין שום סיבה לא לדווח על כך גם בלי עליהום ובלי לדעת למה לא רצתה.

        אהבתי

        • anima הגיב:

          איזה ערך יש לידיעה? זה סתם נשמע קנטרני.

          אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          תמיד שמח להשתמש בקצת מתימטיקה בבדיקת טיעונים ופירוקם:

          "אין שום סיבה לא לדווח על כך…"

          לכאורה, שתי השלילות אמורות לבטל זו את זו. אבל לא בכדי ניסחת את תשובתך כך. לא רצית לכתוב "יש סיבה לדווח על כך" כי גם לך זה היה נראה מופרך: דיווח על זה שמישהו ביקש מזמר X לשיר בלוויית Y והראשון ביקש להימנע מכך הוא סתם רפש ולכלוך מיותר. מדוע לזהם את מעמד האבל בדבר הבל? מילא לכתוב שהבנים של שמוליק קראוס נמנעו מלהגיע ללווייתו (זה על הגבול, ויש מקום לתמוה מדוע נמנעו), אבל רביץ שדחתה את הכבוד לשיר בלוויית שרון?

          עיתונאי הוגן ובעל ביצים יודע להסתכל על משהו שיש לו ביד ולומר "לא אפרסם את זה". בערוץ 10, כמו באחרוני המקומונים, נראה שמה שצולם – ישודר!

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            לא מסכימה לחלוטין, קפטן ואנימה:
            זה היה אירוע ממלכתי.
            משפחת שרון ביקשה שרביץ תבוא.
            היא אמרה:לא רוצה.
            זה מעניין וראוי כדיווח.
            לא עליהום, לא קנטרנות. שתי עובדות מעניינות. לו אני עורכת לא משנה איפה, הייתי מפרסמת את הידיעה בהחלט.
            אתם לא הייתם מפרסמים – סבבה. כל עורך ושיקוליו.
            אגב, הידיעה מופיעה גם בידיעות, כפולואו ל-10. פשוט שכחתי להזכיר בפוסט.

            אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    אתמול קברנו את שרון והשבעה מספקת הזדמנות לקבור גם את מורשתו. נתחיל ב101.
    האתוס הצה"לי (השיקרי כמובן) הפך את ה101 לאמא של היחידות המובחרות שהמציאה תורת לחימה חדשה ושינתה את פני צה"ל. מה האמת?
    ה101 היתה כנופיית תג מחיר של בן גוריון שפעלה ברשות ובסמכות (לפעמים…). היא עשתה מה שהפלמ"ח רצה לעשות ולא הצליח. ההבדל היחיד בין ה101 לפלמ"ח היה שפלוגות המחץ ברחו כשנתקלו בהתנגדות ערבית וב101 היה ריכוז של קילרים עיקשים שעשו את המלאכה גם כשנתקלו בהתנגדות. תורת לחימה? לא היה ולא נברא וגם אין לכך זכר בכתובים. קומנדו? לקרוא ל101 קומנדו זה עילבון לתחום צבאי מכובד. אי הפקרת פצועים? ה101 המשיכו את מסורת הפלמ"ח, שאלו את אלמנת ג'יבלי. מה כן עשו? ביצוע משימה בכל מחיר בלי התבכיינות כמו יורשיהם בקוסרא.

    אהבתי

  11. ziki הגיב:

    צר לי על זילברמן שאיננו אבל חייבים להודות שהוא אף פעם לא ממש היה, לפחות לא בתור שחקן.
    גם בחדווה ושלומיק הוא מונוטיני, שטוח ומייגע.
    אבל כמובן שלא הורגים בשביל דברים כאלה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      חדווש היא סדרת מופת, נקודה.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        למה, כי היא בשחור לבן?

        אהבתי

      • shttutit הגיב:

        חדווש ושלומיק היא סדרה נהדרה.
        במוצא"ש פורסם שישדרו 2 פרקים ביום:
        1 בשעה 19.20
        2 בשעה 23.30
        כאמור במקום "בואו לאכול אתי"
        אתמול לא שודר כי היה איזה משחק כדורסל ו/או כדורגל
        (לא זוכרת במדוייק)
        נראה לי שהיום הם יתחילו לשדר.

        V יש לך עדיין את הביקורת שכתבת על הסדרה ברייטינג?
        אם כן נשמח בכלאופן אשמח אם תעלי אותה לכאן.

        המשך ערב נעים לכולם:)

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          זהו שלא. חיפשתי אותה היום, ומתברר שאין לי אותה מודפסת.
          אנסה אולי לחפש בכוננים חיצוניים של חומר מגובה.
          מצאתי.

          אהבתי

          • shttutit הגיב:

            זהו באיחור של 4 דקות כיאה לערוץ הראשון מתחילים
            פרק 1 של חדווש ושלומיק – יששש

            אהבתי

          • אורן הגיב:

            באמת, גם לגילך אז היא היתה פשטנית מדי. אבל עכשיו לקרוא לה מופתית?

            אהבתי

            • anima הגיב:

              לא משווה, אבל גם סיינפלד היתה פשטנית ובכל זאת מופתית.
              אתה לא יכול לבטל היסטוריה, עולם תרבותי וחוויות אישיות של אחרים, רק כי הם לא תואמים לאלה שלך. בעצם, אתה יכול. אבל.
              ביקורת מקסימה. מורגשת היטב ההשפעה האישית והתרבותית שהיתה לסדרה עליך. Tnx : )

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                סיינפלד היתה קמדיה מצולמת באופן. חדווה היתה דרמה עם אפיון דמויות
                שטחי וקלישות בסאבטקסט. למזלי עזבתי את הקיבוץ לעיר הגדולה לפני שנחשפתי אליה.

                אהבתי

                • anima הגיב:

                  מה ידעו בתחילת שנות השבעים, כשהעשייה הטלוויזיונית היתה עוד בחיתוליה, על אפיון דמויות, דיאלוגים שנונים ועלילה בנויה כהלכה. למרות הביקורות השליליות, בפרספקטיבה של זמן היא היתה סוג של פורצת דרך.

                  לי באופן אישי אין זכרונות מרגשים במיוחד מהסדרה, אבל ממה שזכור לי היא הציגה את הסיפור של חדוו"ש כמו שהם: פשוטים, שטחיים, קלישאתיים, עם חלומות גדולים ומציאות קטנה. כמו בחיים.

                  אהבתי

              • velvet הגיב:

                תודה אנימה.

                אהבתי

            • velvet הגיב:

              לא קשור לגיל. פשטנית הייתי ופשטנית אהיה.
              יחד עם זאת גם לי יש קווים אדומים: מיילי סיירוס.

              אהבתי

      • הצועד בנעליו הגיב:

        אהרון מגד בשעתו דרש שישנו את שם הסדרה שהיה 'חדוה ואני' – כשם ספרו וכך היא נהייתה 'חדוה ושלומיק 1971'. לא זכורני אם הסיבה לדרישתו הייתה שהוא חשב שרמתה ירודה, או שהתסריט שכתב י. גפן לא דמה בכלל לספרו.
        אכן, סדרת מופת בדיעבד, שסימנה את ראשיתו של ההומור הכוורתי ('החתול והעכבר').

        ===================================
        אין לי קשר לטרול הקרציה (הנאצי) שמשתמש בשמי במכוון באתר הארץ.

        אהבתי

  12. shttutit הגיב:

    בכלאופן מה גלעד עושה התשובה עפי"י זונות פוליטיות בפוסט:
    אַחֲרוֹן הַדִּינוֹזָאוּרִים שֶׁהָלַךְ לְעוֹלָמוֹ בקפה דהמרקר
    שהשיבו לתגובתי:
    שטוטית
    11/1/14 17:05:
    דינזאור it is
    והעבודה של עמיחי מעולה כרגיל
    טופ חבל שהוא לא חיכה כמה שעות בידי בידיוק כשאני חוגגת מומולדת
    מילא, אחלה פוסט.
    צטט: שטוטית
    ברוטוס: הוא הלך מתי שהוא החליט
    נטוס: לפחות כך גלעד אמר, וגלעד הוא מומחה לחיפושים ברשת במיליוני דולרים

    ..

    אהבתי

  13. מכשפה מתלמדת. ספגתי רשימה מגוונת של מגרעות וליקויים וזכיתי לאבחון פסיכולוגי בחינם אבל יש גבול. אותי, שנרתע ממייק-אפ ושיער מפונפן (בנימת נמרודי המופתע) אותי את מאשימה בהערצה לבלונדה מפוצצת בסיליקון ובוטוקס? בוטוקס סיליקון ואמריקאית-מואה?!
    היונה המה אחר פרגיות פלסטין עוד כשפגש את הערביה-יהודיה שמסעירה את דמו עד לעצם של היום הזה.
    זכית בשיעור מלא כי אני דוגל בהסברה ולא באלימות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני מתנצלת (תרשום: מתנצלת).
      חשבתי שאינך בודק בציציות הדדניות וחוקר במקורות, ולא ידעתי שערלות פסולות.

      אהבתי

      • בלי התנצלויות. להזכירך, באתי לחנך. כנסי לשיעור כי במבחן מחר תידרשי להסביר כיצד ערלות טובות מראה שכיכבו בתקופה הזהובה הפכו במזגן הנוח והבלתי נסבל את היון מצייר שיכור לחייל גיבור ושובר לבבות. אל תגידי LOL.

        אהבתי

  14. bazinga הגיב:

    כיצד הציטוט של יאלון לא בא לנגח את נתניהו?
    אם כבר הוא "מנגח" את האמריקאים.

    אהבתי

  15. Rama הגיב:

    הסיפור עם אשת הנשיא הצרפתי מפתיע אותי. תמיד אומרים שבשביל הצרפתים זה טבעי להוסיף פילגש על האישה החוקית. בזמנו קתרין דנב אמרה בראיון לעיתון אמריקני שהאמריקנים ילדותיים בזה שהם קוראים לזה בגידה. עכשיו עם ההתמוטטות של האישה ברור שבגידה זה בגידה ואפילו הצרפתיות לא התרגלו לזה.

    למי שמציע לאישה לעזוב את הארמון הדקטנטי. נו, באמת. האם שרה׳לה עזבה את ביבי? אם היא אוהבת את המעמד והפירסום של להיות אשת הנשיא למה שהיא תוותר? זה כרטיס פיס שלא כל אישה זוכה לו. אולי היא התמוטטה בגלל הלחץ של השמועות? זה מה ששרה ״אמרה למקורביה״ בזמנו. היא עזבה את הבית לתקופה בגלל הבושה שכולם יודעים. שרה לא ויתרה והקמצנית הזאת יודעת לשאוב מהמדינה את כל זכויותיה ויותר מזה.

    נישואים זה שיתוף אינטרסים ולא רק אהבה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ובדיוק נגד זה אני יוצאת, נגד העסקה הצינית שנקראת נישואין. עסק לכל דבר. במודל הצרפתי הנוכחי הם אפילו לא נשואים, נראה שסתם רק באמת חולקים סוג של חיים משותפים למען הנוחות.
      אגב, אם חמיקותיו של הפרנסואה הן באישון לילה תמיד, איזה סוג של חיים משותפים יש לנו פה?

      אהבתי

      • חשוב לזכור שצריך בוגדת כדי לבגוד.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        על כך אמרו רבותינו הקדושים "על דאטפת אטפוך…"

        אהבתי

      • boas הגיב:

        ״איזה סוג של חיים משותפים יש לנו פה?״. מזכיר לי כתבה שקראתי לאחרונה על ישראלים בברלין ובני/בנות זוגם המקומיים. גם הם מדברים על פער תרבות בענייני זוגיות.

        דנה (36), שהיתה בקשר משמעותי עם גבר גרמני שהסתיים, דווקא לא בטוחה שאפשר להסתדר. היא הגיעה למסקנה שהפערים התרבותיים הם המכשול הרציני ביותר בפני זוגות מעורבים – יותר מכל שאר האתגרים. "קיימים פערים ערכיים מושרשים, אפילו בשאלות בסיסיות כמו מה זאת משפחה, מה זאת זוגיות", היא אומרת. "הישראלים יותר קשורים למשפחה. הרבה גרמנים, ובמיוחד ברלינאים, הם אינדיבידואליסטים מעל לכל – וזה מתנגש עם זוגיות. אנשים רוצים להיות במערכת יחסים אבל בעצם להישאר רווקים במהות".

        אז האם סיכויי ההצלחה של זוג גרמני-ישראלי שונים מסיכוייו של זוג הומוגני? תלוי את מי שואלים. "הגעתי למסקנה שאני צריכה ישראלי – מישהו יותר חם", מסכמת רוני. "קשה לי עם הקרירות, הדיסטנס ואי-הבהירות. בארץ, כשאת נכנסת לזוגיות, ברור לאן זה הולך. פה יש מיליון ואחד סוגים של זוגיות, הכל הולך, וכל אחד מחליט מה מתאים לו. הגרמנים גם רואים את ההורים שלהם פעמיים-שלוש בשנה וזה לא מה שאני רוצה – חשוב לי שלקן המשפחתי יהיה מקום. בארץ בארוחת יום שישי מדברים על כל החרא, ואחר כך זה עובר. פה הרגשות מאוד מודחקים, יש קשר של שתיקה".

        אהבתי

    • ברטה הגיב:

      הולנד כסרקוזי -בנות זוגם לא למדו לקח. מה שעשה איתן לבנות זוגם הקודמות יעשה גם להן לפחות כל זמן שהם בעמדת כוח.
      ולמה אני סקפטית כשגברים מצהירים באינטרנט על אהבתם הלוהטת לנשותיהם החוקיות בלי שנשאלו.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      הנקודה הסינגולרית בפוליטיקה הצרפתית תגיע כאשר הנשיא יתחתן עם טיילור סוויפט.

      אהבתי

  16. תומר הגיב:

    מעניין שבהמבשר לא מזכירים כלל את הלוויית שרון.

    אהבתי

  17. adiah הגיב:

    אתמול ב 23:00 בערוץ 1 – חדוה ושלומיק, פרק 1.

    [אין שבוע חדש של "בואו לאכול איתי" בגלל אירועי שרון…]

    אהבתי

כתיבת תגובה