הרב והניצב: מיהו העקרב?

isra16.1.14yediot16.1.14

haaretz16.1.14mariv16.1.14

hamvaser16.1.14


הרב המעורבב

pinto
איור: דניאל מורגנשטרן

בכל פעם שאני צריכה להתמודד פה עם הביבים בהם מתפלש המין האנושי אני מתבאסת. רבנים תאבי בצע, קצינים בכירים שמסתופפים בחצרות רבנים מדרג הסלבז, טייקונים שעוזרים לרבנים, וכל מיני הבלים כאלו, זה מייאש עד מאוד. ומה לעשות, בכך עוסקים כל העיתונים בעמודים הראשונים שלהם. אז הנה, הוסר צו איסור הפרסום מפרשת הרב פינטו. יופי, ניצב מנשה ארביב חשוד בקבלת טובות הנאה. ארביב עומד בראש יחידת להב 433. והנה הוא יצא לחופשה עד ששמו ינוקה, כך לגרסתו. מי ישמור על השומרים, לעזאזל?
תזכורות לידיעות עבר: רעיית הרב פינטו ניסתה להתאבד ב-2012 על רקע החקירה. מעניין, היום לא מוזכר הנושא, למרות שהוא כפי שעיניכם רואות, מופיע באתרים שונים. בעבר היה ניסיון להצניע את הדברים.

ynet, מעריב, ידיעות, ישר"ה, והארץ (שנותן קרדיט גם לשאר כלי התקשורת שפעלו להסרת צו איסור הפרסום).
הראשיות:
"בדיקה: האם הניצב קיבל טובות הנאה" (ישר"ה).
"הרב פינטו: ניצב ארביב קיבל טובות הנאה" (ידיעות)
"מח"ש חוקרת מידע לפיו מפקד להב קיבלת טובות הנאה מאנשי הרב פינטו" (הארץ)
"ניצב מנשה ארביב חשוד בקבלת טובות הנאה ממקורבי הרב פינטו" (מעריב)

הארץ מעמיק
אמיר אורן
על הדמיון בין פינטו להרפז.
יאיר אטינגר על עלייתו ועלייתו של פינטו.

פרופיל של הרב פינטו, המתגולל בין הון עתק למוקדי כוח לרוב. דוחה.

אמירות משונות בפרשת הרב:
"מפקד ה-FBI הישראלי" (ארביב). מה עוד?
"הרב פינטו למקורביו: מעולם לא נתתי שוחד, זה כמו לאכול חזיר. אם נתתי שוחד, אני מוכן להוריד את המגבעת והזקן, כי מכאן ואילך אני לא רב יותר". כידוע התואר רב הוא התואר הכי פרוץ במדינה. גם אני יכולה להיקרא מרגע זה רבנית, ואיש לא יאשימני בהתחזות.

לזכור ולשמור: הודעת דובר המשטרה מ-13.1.14
dover

ביבי וג'רזי

בין 1999-2003 ניהל נתניהו חשבון בנק באי ג'רזי, המשמש כמקלט מס, חשפה לילך ויסמן מגלובס.
תגובת הלשכה:

גם הפעם ניסיונכם להטיל דופי בראש הממשלה נתניהו אינו תואם את העובדות. מדובר בחשבון שכבר אינו פעיל משנת 2003. בשנת 1999, אחרי סיום כהונתו הראשונה של ראש הממשלה נתניהו, נעשתה באמצעותו השקעה שלא היה בה שום יתרון מס מול ישראל. החשבונות והפקדונות בו דווחו באופן מלא לרשויות בישראל כולל לרשויות המס בישראל, והוא נכלל גם בהצהרות ההון שהגיש ראש הממשלה נתניהו לרשויות בישראל.

ידיעות ומעריב מדווחים בשער, מצטטים את גלובס.
גם המארקר מדווח ונותן קרדיט לגלובס. יפה יפה.
ושלי יחימוביץ' תוקפת.

גם בישר"ה לא מתעלמים מהידיעה, ומזדרזים להסביר כמה טועים המדווחים. בשער כותב חזי שטרנליכט: "מחפשים מחפשים מחפשים, הופכים כל בלטה… כנראה שקשה להם: הכל נעשה בהתאם לחוק"
זאב קליין ושלמה צזנה מסבירים שבכלל לא מדובר על מקלט מס.
אגב, בניוזלטר, אין מילה על כך. רק בעיתון המודפס.

מבקשי מקלט

אלפי נשים הפגינו אתמול יחד עם ילדיהן. המפגינים יצאו מגינת לוינסקי לנציבות האו"ם לפליטים בתל אביב. ובמקביל, 250 פעילי אם תרצו ותושבי שכונות דרום ת"א הפגינו ברחבת הסינמטק בת"א נגד ארגוני השמאל ונציגי הקרן החדשה, שלטענתם עומדים מאחורי המחאה (כיתוב תמונה, מעריב, ע' 8, יובל גורן)
כיתוב דומה יש בע' 13-12 בידיעות. פה כתוב שהיו אלף מפגינות ממוקלטות, ו-300 מאם תרצו.
והארץ: 1,000 מפגינות, אם תרצו לא מוזכרת.

כולם אנטישמים

בית הכנסת בפולין הפך לסופרמרקט. עפרה ריזנפלד מסבירה:

זה היה בית כנסת מפואר, שנמסר לקהילת לודז' במסגרת השבת רכוש "נטוש". היום זה סופרמרקט, ובו מנורה של בית כנסת וציורי קיר וכתובות בעברית, שניתן לראות בכתבה. ראש הקהילה, שקולו נשמע בכתבה שבקישור, לא רואה כאן שום בעיה, שכן הבניין היה רעוע. בעל הסופר , שקנה את הבניין (ולאן הלך הכסף? וכמה מתווכים גזרו קופונים?) אומר: "אני שומר על המסורת היהודית, שהרי במה עסקו היהודים? במסחר, נכון?"

שרון והשיגדון

מתוך דבריה של רחל טלשיר על השיגדון של אריק שרון לא הבנתי למה אנשים מתביישים להגיד שהם חולים בשיגדון, הנגרם מצריכת בשר מוגברת. זה לא איידס או עגבת, לא?

הנשיא הצרפתי והמאהבת

כחובב טלנובלות הבז למשמעות הדקדנטית של יחסים בין אנשים, אורן ישמח לשמוע שייתכן שהשחקנית הצרפתייה הרה לנשיא המצודד. אבל זה עוד כלום. ע"פ ליאור זילברשטיין בידיעות, מי שאחראי לשידעך הוא הבן של הולנד, תומא, שלא סובל את האישה הנוכחית, ולרי טריירווילר, שלמעשה פירקה את הנישואים של אביו הנשיא ושל אמו, סגולן רויאל וגם לא תמכה בבן זוגה במרוץ לנשיאות. הנה הפרשה כפי שתוארה באוגוסט 2012.
ז'ולי גאייה פגשה לראשונה את הולנד ב-2007, כשתמכה בקמפיין של רעייתו דאז, רויאל, לנשיאות. רויאל הפסידה לניקולא סרקוזי. ועוד איך טלנובלה.
ההתעקשות להתייחס לכותרת של מעריב מאתמול, על כך שהולנד עוד יכריע בהמשך על מעמדה של טריירווילר, האם היא הגברת הראשונה (מעמד שאינו קיים בצרפת כלל), שתתלווה אליו בנסיעות בעולם, משונה, בהתחשב בנסיבות הקיימות. הרעיון של המאושפזת "לסלוח", עוד יותר משונה.
גאייה הפסידה בינתיים מינוי יוקרתי: להיות חלק מחבר השופטים שבוחר את האמנים המקבלים מלגה מטעם וילה מדיצ'י, משכן האקדמיה הצרפתית ברומא.
בקיצור, גועל מכל כיוון שלא מסתכלים.

משתכשכים בביצה

תוס', 12:15: ענת קם משתחררת אחרי הורדת שליש בעוד עשרה ימים.

חיים שיין, הממשיך לדוש בפרשת בוגי יעלון, קובע: ידיעות בחר בארה"ב. לוגו "אימפריית הרשע של נוני מוזס" איננו.

העיתון "ידיעות אחרונות", שפירסם את דברי יעלון בניגוד לכללים הבסיסיים ביותר של אתיקה עיתונאית, שירת נאמנה את לחצי הממשל האמריקני, שיתוף פעולה מטריד בימים של מבחנים לאומיים מורכבים. פרסום כזה בידיעה ברורה שהוא יפגע במדיניות החוץ של מדינת ישראל מעביר מסר ששיקולי רייטינג חשובים יותר מטובתה של המדינה. אופוזיציה לשלטון חיונית, אך אופוזיציה למדינה מיותרת ומסוכנת.

מעריב מתבקש לעדכן את רשימת כותביו הקבועים. אולי יש עוד פורשים שלא סימנתי. זה מה שאני יודעת בשליפה.
kvuim

ידיעות ספרים חתמה או לא חתמה על הסכם הפצה עם סטימצקי?

מח' הגהה

zomet

(ישר"ה. צומת: זכר).

מעריב, כותרת משנה ראשית: לא לה"ב, להב.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

כל הכבוד לגוגל כרום: בגרסה החדשה יהיה פיצ’ר שיתריע על אתרים שמנגנים קבצי אודיו בלי לבקש רשות.

פרודיה על מיילי סיירוס וכדור ההרס.
ביימה: איילת דקל, חברה ומנטורית.

צהוV

הילדים הסודיים של הסלבז הישראלים (את).

כתבה מצולמת על פתח תקווה. ציבור קוראי כלכליסט נרגש.

לפני פיזור

– ביום שישי יתייצבו פעילי שלום בחמישים צמתים ברחבי הארץ.

– תודה לתומכי הבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

37 תגובות על הרב והניצב: מיהו העקרב?

  1. בטמקא נוספים פרסמו תחקיר על בני משפחתי. מדהים כי השיעור נלמד עוד ביסודי. האנטישמים לא מפרגנים ליהודים שהורידו גשם לבקשת מלך מרוקו והתעלמו מהמלכה האוסטרלית שביקשה לעיין במסמך שקובע שההתנחלויות אינן חוקיות.

    אהבתי

  2. חיליק הגיב:

    אני שוקל לפתוח סדרה מתחרה לחייל זקן,
    על רבנים אמיתיים וצדיקים מזוייפים.

    ויפה סיכמה זאת בעלת הבית:

    ידוע התואר רב הוא התואר הכי פרוץ במדינה. גם אני יכולה להיקרא מרגע זה רבנית, ואיש לא יאשימני בהתחזות.

    על אלו אני בוכיה, עיני יורדה מים.

    אהבתי

  3. pini הגיב:

    אופסס..ראית את זה כבר – סורי

    אהבתי

  4. pini הגיב:

    אגב, נראה לי שתשמחי לדעת על התוסף החדש בגוגל כרום:
    אייקון שמתריע על לשונית עם אודיו

    http://chrome.blogspot.co.il/2014/01/everyone-can-now-track-down-noisy-tabs.html

    אהבתי

  5. קם אישה משוחררת. מקרה נוסף שמדגים את הקשר בין בגידה ושכל.

    סיפרה בחקירתה כי פעלה על רקע אידיאולוגי. בהמשך, בעדותה בבית המשפט, שינתה גרסה ואמרה כי פעלה מתוך טמטום.

    – יופי, בלאו וז'ולי יפצחו ביציע הצדיקים ואנחנו נזכה לספר, דוקו על חיי הכלא ותפקיד שופטת בסדרת ריאליטי חדשנית- cheaters. מה שמגיע, מגיע.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      ריאליטי המופת הזה משודר כבר 15שנים. בכלל בגידות נפוצות היום. פיני שפוסח על הפוסט וקורא את התגובות שלי, ההמונים שנמנעו מהפגנת "אם תרצו" למרות נוכחות ח"כ שמעון (חוק גיא פניני)אוחיון, והאקדמיה ששיידה את תום הנקס. אולי ג'ק וויט.

      אהבתי

  6. הולנדר אמנם שמוק גדול אך בעיקר גאון. יכל להתגרש במקום להתרגש. העובדה שהברנש האמין שיוכל לחמוק מעיני העיתונות במשקף שקוף מדהימה רק יונים צחות. אפילו אני טועה לפעמים. שגיתי לגבי אחריות הצלע הנוספת. מסתבר שהז'ולי גרושה מ- 2006 ואין לה טוסטוס ולכן אינה בוגדנית ואין לה בדל אחריות או הקשר מוסרי לפרשה.

    אהבתי

  7. אורן הגיב:

    ככל הנראה ידעו החוקרים על הרקע הנפשי של דבורה פינטו לפני שביצעו עליה תרגיל עוקץ להוכחת השוחד.
    יש כאן טור מעניין בנושא מידת האמריקאיות של פרשת הנשיא מנוגה, לצרף לדיון הפתח תקוואי בנושא.
    יש לי את הפיצ'ר של גוגל כמה חודשים, אבל צריך רגישות שועלנית לפרטים הקטנים בכדי להרגיש בו.
    נראה לי שאנחנו צריכים להעמיק את הקשר ביננו, מדגדג לי לבגוד בך בעקרביות חתיכית.

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    שרון 3. קרב אום כתף.
    במלחמת ששת הימים היה שרון מפקד אוגדה 38 שתקפה את מתחם אום כתף. בקרב זה היה שרון בשיאו והפעיל את אוגדתו באופן וירטואוזי. בקרב הופעלו במקביל כל יחידות המשנה של האוגדה באופן מתואם. ניצול אופטימלי של האמצעים ותנאי השטח. איגוף אנכי ותקיפה מהעורף, איגוף צפוני ופריצה מהמימד הצר של המתחם, בידוד אזור הפעולה ושימוש מיטבי בכארטילריה. נשאלת השאלה כימד הפך המפקד הכושל של 56 לקוסם של 67. ההצלחה של שרון ב67 היא במידה רבה תוצאה של כישלונו ב56. שרון, בשונה מרובם הגדול של הקצינים הבכירים בצה"ל, ניחן ביכולת אנליטית יוצאת דופן בצד חשיבה טקטית והתמצאות נדירה בשטח. תכונותיו אלו איפשרו לו לנתח ולהבין את סיבות כישלונו. לאחר סיום תפקידו (הכושל) כמח"ט נשלח שרון ללימודים במכללה צבאית בריטית לפיקוד ומטה (רבין למד באותה מכללה ומדריכיו הגדירוהו כלא כשיר לפיקוד על מסגרת לוחמת). עקב כשלונו ב56 עוכב קידומו של שרון והוא מילא מספר תפקידי רוחב איכותיים ביותר, בהם מפקד בית הספר לחי"ר, מפקד חטיבת שיריון וראש מטה פיקוד צפון. שרון של 67 הגיע לתפקידו לאחר נסיון קרבי עשיר, הכשרה תיאורטית ונסיון רב בתפקידי הדרכה, פיקוד ומטה בכירים. אפשר אם כן לסכם כי במקצוע הצבאי, חובבן, מוכשר ככל שיהיה, אינו יכול להצליח (שרון ב56) ורק מקצוען מוכשר יכול לנחול נצחונות גדולים (שרון ב67).

    אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    קצינים בכירים שמסתופפים בחצרות רבנים

    ווי, ווי, ווי, ניצבים שמקבלים מתנות. עוד יבוא יום ונשמע, חס ושלום, על ניצבים שטוחנים שוטרות. לאן עוד יכול העולם הזה להדרדר?

    אהבתי

כתיבת תגובה