הרץ

maariv19.1.14yediot19.1.14
haaretz19.1.14isra19.1.14

18.01.14.indd

הרב והניצב

צילום היום שייך לניצב מנשה ארביב העושה ג'וגינג בפארק הירקון עם עגלת בנו התינוק. צילום מצוין: גם קצין שעושה כושר ולא מבלה במבלסות מזון, ואכן, גופו בסדר, לא שמנמן ולא כרסתן, גם מצרף לכך את התינוק שלו (יענו פורה ומשפחתי גם יחד ולוקח חלק בגידול הילדים), גם צעיר למראה עם חולצת התכלת הנוצצת, וגם לא שם זין ומשדר עסקים כרגיל, וגם, אולי זה חשוב, חילוני שכזה. מה לו ולרבנים. זה רק בימי חול. בשבתות הוא עם עם ישראל החופשי בארצו. לא בבית כנסת, בפארק. כל כך הרבה מוטיבים בצילום אחד? כבוד להוגים, למיחצ"נים ולמבצעים.

עכשיו מה, הייתם אומרים שצלם כלשהו במקרה היה שם, בפיקניק עם הילדים, או יצא לריצת בוקר מטעם עצמו עם המצלמה, וסחתיין עליו. אבל לא. כל העיתונים (חוץ ממעריב, שמשתמש בגוי של שבת מוואלה, ומיד נידרש לזה, ומהארץ) הביאו את התמונה הזו בשעריהם, מצלמים שונים (שאול גולן לידיעות ול-ynet, דרור עינב (שימו לב לתיעוד הצלמים הרצים) לוואלה ולמעריב, עמי שומן לישר"ה. ומאחר שאין לחשוד בצלמינו שהזעיקו איש את רעהו כדי להשיג את הפריים המנצח של הניצב הרץ, יש לשער שדוברות המשטרה, בה עובדים כמעט מאה שוטרים, כך למדנו, היא שהוציאה הודעה למערכות לשגר את צלמיהן לפארק, כדי לתעד את הניצב בריצתו.

רק בהארץ התעלמו מקריאת דוברות המשטרה להתייצב בפארק כדי לצלם את ארביב הספורטיבי המשדר עסקים כרגיל ורץ עם התינוקל, ולכן לא תוכלו למצוא את התמונה שם.
בקשר לשאלת הגוי של שבת של מעריב, הרי שהיא הלכתית. אבל אם אני מבינה נכון, אסור לעיתון להשתמש גם בתמונות שצולמו בשבת, ובעיקר שמתעדות חילול שבת, ונדמה לי שריצה לא נחשבת לאחת הפעולות המומלצות בשבת.
יחד עם זאת ארביב עובד על משלבים שונים: רץ בחילוניות, מגיב במסורתיות: "הכל טוב, ברוך השם".

קראתי, יותר נכון ניסיתי לקרוא את ההסברים של אמיר אורן על ארביב והפוליגרף ומח"ש ותחש, ומינוריותו של ארביב ביחס לברכה, והקשר של דנינו וסגלוביץ' לכל זה, ונשברתי. כפי שכבר אמרה אהובתי ליהיא האשטג עלמה זק בארץ נהדרת ביום שישי, מתברר שפרשת פינטו דומה מאוד לפרשת הרפז. לשאלתו של קיציס אם זה בגלל טוהר המידות הסבירה שלא: זה כי אין לך מושג מה הולך שם. ובכן כן, היום אני מודה, גם בכך היא צדקה. הבחבשת והברברת במשטרה עולה על המשוער. תודה ושלום. תמשיכו בלעדיי.

באשר לכותרות הראשיות: עורכי השער של מעריב מנסים אולי להתגונן נגד הטענות שצצו ויצוצו בעניין יחסי כתבם הבכיר, שלום ירושלמי, עם הרב פינטו, ולכן הכותרת בשער היא "מח"ש תחקור את הרב פינטו בניו יורק".
בידיעות, חקירת פינטו היא כותרת גג בשער, אך הכותרת המרכזית והענקית היא "חקירה פלילית לניצב ארביב".
בישר"ה מנסים ליצור איזון: "ארביב ייחקר באזהרה; אישום נגד פינטו".
ובהארץ: "מח"ש ממליצה על חקירה פלילית נגד ארביב"

זאת ועוד. כתבה הדס תמר אתמול בתגובות

שלום ירושלמי התארח ביומן של ערוץ 1 והוצג על ידי איילה חסון ככתב מעריב.
במהלך הדיון (שבו ירושלמי טען שלא היה מדובר בשוחד ״אלא בדפוס קבוע של כספים שהועברו לאורך שנים לקציני משטרה לצרכים שונים״ ואף העריך שבסופו של דבר תתבצע ״תספורת בכתב האישום״) לא נאמר דבר על היותו של ירושלמי מקורב/חסיד/חבר של פינטו.
לפני כמה ימים נכתב בדה מרקר : ׳העיתונאי שלום ירושלמי מ”מעריב”, הוא חבר קרוב של הרב וכך גם שי נשר, סוכן השחקנים ובעלה של העיתונאית איילה חסון מערוץ 1׳.
באותו שעה שבה ירושלמי התארח כעיתונאי באולפן של ערוץ 1 הוא הוצג בכתבה של אבישי בן חיים בערוץ 10 כ״עיתונאי, מחסידי הרב פינטו״. אלה הדברים שאמר ירושלמי : ״אני לא רואה מצב שבו הרב נותן שוחד. הרב הוא אדם שנותן לכל אחד מה שהוא מבקש ממנו. הרגישות שלו היא באמת על אנושית.״

אז האם חבר קרוב של הרב, עיתונאי בכיר, צריך לכתוב את הכתבה על אודותיו? "מקורביו" עלק.
אם התשובה לא ברורה עדיין: לא! ומה בעניין איילה חסון שבעלה מקורב? גם לא!

אישה נרצחה

אירנה איוונוב, 43, נרצחה בגבעתיים. החשוד: בן זוגה, סרגיי איוונוב, נעצר (ידיעות, ע' 26).
mako/ ynet/ nrg.
שישי בבוקר, לא זמן טוב להירצח.

כולם אנטישמים

בחור ישיבה נדקר בקייב.

 נתניהו ומקלט המס

על פי גרסת יואב יצחק, נתניהו נמלט, באותו חשבון בג'רזי, לא מפני רשויות המס, אלא מפני אישה אחת בלבד: רעייתו השרה, שמפקחת על כספיו.
הגרסה הזו מתיישבת עם הדברים שסיפר אלדד יניב בפרק 1 של סרטוני ארץ חדשה, על הדולרים בגרביים של נתניהו.
נתניהו הכחיש ואיים בתביעה. זה לא קרה.
garbaim
אין ספק, נישואים זה שמחה.

אריק שרון

בניגוד לראיון המחמיא של סימה קדמון עם ד"ר שלמה שגב בהמוסף לשבת של ידיעות (כולל הגילוי הנאות שהיה רופאו האישי של אביה במשך 20 שנה), ישנה הכתבה של רון מיברג בסופהשבוע (כולל גילוי נאות).

…היו בפמליה הרפואית מי שלא האמינו שמוזיקה קלאסית תחזיר את שרון לחיים וגם לא תוכניות טבע בטלוויזיה. אחד מהם אמר לאתר הדיילי ביסט באוקטובר 2009 כי "יש תחושה של קומוניקציה, של הכרה. העיניים פקוחות ואתה חש שהוא מרגיש בנוכחותך. לכן זה אינו מה שאנו מכנים תרדמת מלאה. לא תרדמת עמוקה". המחשבה שאותו רופא עצמו היה מופקד על בריאותי עשרים שנה מעבירה בי צמרמורת. … אותם רופאים, ניתן לשער, לא היו מהססים דקה להניח למישהו פחות חשוב וידוע משרון למות בסיטואציה רפואית דומה. ספק אם אותם רופאים עצמם היו מכנסים קונסיליום מקצועי כדי לשקול בכובד ראש בעד ונגד המשך הטיפול במי ששבץ מוחי שטף את הכרתו לים. אנשים מהישוב עם פגיעה דומה מתים כל יום, מנותקים ממכונות הנשמה או לא זוכים להתחבר אליהן…

ליאורה גולדנברג שטרן: מה קרה לגדי קרן, הילד שהיה עם גור שרון, הבן של אריק, כשנהרג מפליטת כדור (סופהשבוע).
הנה יש קישור אז הקטנתי את הצילום, אבל אפטויו

gadikeren
gadikeren2

מילון שרון/ רוביק רוזנטל.

מנחם זילברמן

הטורים שכתב מנחם זילברמן לעיתון ערב ערב באילת בין השנים 1980-1981
על ימי זילברמן באילת.

רון מיברג על חדווה ושלומיק, 2005.

רוב פרקיה מתנועע הנראטיב של "חדווה ושלומיק" בזריזות מפתיעה יחסית לטלוויזיה הישראלית בחיתוליה המוכתמים. הדעת נותנת שהרבה מאוד השתנה בנוף ובאורחות חיינו בשלושים ומשהו השנים שחלפו. אבל באופן מפתיע, כל הנלעגות של השיכונים מוכי האסבסט ודודי השמש, עליבותו של כביש החוף, יהירותה המובנית של הרצליה-פיתוח וסממניה הנובו-רישיים ורדידותה של תל-אביב, התפתחו בהתאם לתמורות בחיינו, אבל לא השתנו באופן מרעיש. נעים להיזכר כמה אלמנטרי ומובנה בחיינו היה האוטובוס ככלי תחבורה לגיטימי. האוטובוס ב"חדווה ושלומיק" הוא שחקן משנה. ככזה, הוא שובר את הלב בהכרה מעודכנת לאיום העכשווי שלו כפוטנציאל חבלני. הפרייבטים היו פיג'ו 404, לארק, דודג' וספינות אמריקאיות רחבות ירכתיים, אבל הן אינן שונות בהרבה מב.מ.וו סדרה 7, מבחינת ההכרזה היהירה.

(ולעורך הכתבה דאז: במקום להסביר לטוקבקיסטים את הכותרת המפגרת, אולי כדאי היה לבחור בכותרת אחרת?)

משתכשכים בביצה

הארץ ננזף בבית המשפט:

בכתבה… נטען כי מנהל לשכת התעסוקה בעיר דאז, מוטי חרמון, כינה אותה 'נערת ליווי'. השופטת קבעה כי אין כל הוכחה שחרמון אמר את הדברים שיוחסו לו ולכן לא חייבה אותו לפצות את התובעת. לעומת זאת, פסקה השופטת כי עיתון 'הארץ' פגע בשמה הטוב של התובעת כשפרסם את הדברים הלא מבוססים.

למה סולק ארמונד ווייט מתא מבקרי הקולנוע הניו יורקי.

הלך לעולמו
העיתונאי יצחק טאוב, אביו של גדי טאוב. תנחומים.

גדי


הודעה לעיתונות

ד"ר דרור אידר וד"ר גיא בכור הם הזוכים בפרס הישראלי לביקורת התקשורת לשנת תשע"ד 2014 של האגודה לזכות הציבור לדעת. הפרס, בסך 5,000$ לכל זוכה, מוענק עבור תרומה אמיצה, איכותית ומשמעותית במיוחד לביקורת התקשורת בישראל. תרומה העשויה להתממש אם ע"י עיסוק עיתונאי או פובליציסטי בביקורת, אם ע"י יצירת בימות נאותות ומתן פתחון פה ראוי לביקורת, ואם ע"י פעולה להגברת הפלורליזם התקשורתי ומניעת מונופוליזם. מטרת הפרס לעודד את התקשורת הישראלית להיפתח לביקורת, הן על ידי חבריה והן על ידי גורמים חיצוניים כגון אנשי רוח, אנשי אקדמיה ואישי ציבור.

לחם עבודה

פוטר ממעריב יעקב לזר, עורך הזמן הירוק (לשעבר הדף הירוק) בגלל ידיעה שפרסם על שינויים במערך המימון של העיתון.
עד כה עבודת המערכת מו​מנה בחלקה על ידי קרן של הקיבוץ הארצי, חבצלת, שהחליטה להעביר את חלוקת המשאבים שלה לעיתון אחד, ידיעות הקיבוץ, במסווה של איחוד כוחות. העורך החדש, בן קיבוץ הרצליה, הוא אבי אובליגנהרץ.
כדי להבין את הסמטוחה, קראו את התגובות לידיעה המלונקקת, כולל זו של העורך היוצא.
(נא לא לשכוח: לא לתת קרדיט לולווט).

הודעה לעיתונות

ועדי העיתונאים בקול ישראל בירושלים ובתל אביב עורכים בשעה זו אסיפות הסברה במסגרתן תיערך הפסקת עבודה בין השעות 9:00 ל-10:00. העובדים מוחים על המשך הפגיעה בשכרם, בעבודתם, בקידומם המקצועי, על צמצום כוח האדם ביומנים, על העברת עבודה עיתונאית לידיים לא עיתונאיות וסיבות נוספות המפורטות בסכסוך העבודה.
לפיכך, העובדים והעיתונאים לא ישתתפו בכל שידור בכלל הרשתות (רשת א', ב', ג', ערבית, 88, רוסית, קול המוסיקה) ומהדורת החדשות בשעה 9:00 לא תשודר.
מוועדי העיתונאים נמסר כי "כבר זמן רב מתנהל משא ומתן אך בימים האחרונים ההנהלה ניתקה מגע לחלוטין. אנחנו דורשים מההנהלה לשבת איתנו ולפתור את כלל הבעיות ללא דיחוי."

מייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב יהיה פרשן לענייני המזה"ת ב-CNN (צביקה קליין, מעריב).

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

תמונת הילד הישן בין שני הקברים של הוריו, שהפיצה האופוזיציה הסורית היא זיוף.

קברים

למה יש אבחון יתר של הפרעות קשב (ירדן לוינסקי)?

צהובV

יעל אבקסיס ורוני דואק נפרדים.
מעניין איך יחלקו כעת את בניין לודז'יה.

לפני פיזור

ואפרופו, אני לא יודעת אם לחכות ל-2016, או לשלוח לו אימייל כבר עכשיו.

אבל במקום לשגות בפנטזיות, אודה לתומכי הבלוג היקרים: פ, י, ל, ד, ט, א, ש, ג, י, ס, א, ע, ק, ד, א, נ.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

50 תגובות על הרץ

  1. האמיר הגיב:

    על פי גרסת יואב יצחק, נתניהו נמלט, באותו חשבון בג’רזי, לא מפני רשויות המס, אלא מפני אישה אחת בלבד: רעייתו השרה, שמפקחת על כספיו.
    הגרסה הזו מתיישבת עם הדברים שסיפר אלדד יניב בפרק 1 של סרטוני ארץ חדשה, על הדולרים בגרביים של נתניהו.
    נתניהו הכחיש ואיים בתביעה. זה לא קרה.

    משתלבת? רק אם לגרביים של ביב ייש קשר ישיר עם הבנק בג'רזי. כי אם הבנק לא שולח רכב משוריין כדי למלא את הכספומט שבגרב בדולרים, איך בדיוק מגיעים הדולרים מהחשבון הסודי לגרביים? לבנק אין סניף בישראל, מה שאומר שביבי צריך לבצע העברות בנקאיות מג'רזי לבנק בארץ ואז אין שום סודיות מבני השרה, או לטוס לג'רזי ולמשוך כסף – ככל הפרק הזמן ביו טיסה לטיסה גדל, כך צריך למשוך יותר כסף בכל פעם ולהבריח אותו לארץ. נו, יש לדרוקר ממסמכים על משיכות מזומנים מחשבון הבנק? ממה שפורסם, דווקא להפך: יש מסמכים על העברות בנקאיות מהחשבון הזה לחשבונותיהם של אנשים שעבדו עבורו.

    אז יניב טען שהוא שילם במזומן והמסמכים מראים שהוא שילם בהעברה בנקאית. משתלב, למה לא? בדיוק כפי שהטענה שהוא ניהל את קמפיין "המילואימניקים" נגד אולמרט מסוויטה במלון השתלבה עם העובדה שהמלון נפתח רק שנה אחרי תום הקמפיין.

    ובכלל, איך אפשר לפקפק בעדותו של יניב, החוזר בתשובה הסדרתי? שהרי כידוע, במקום שבו בעלי תשובה עומדים וגו', אז על אחת כמה וכמה מי שכל כמה שנים חוזר בתשובה מחדש! הרי הוא כבר הוכיח את אמינותו המופלאה כשהתחייב לפרוש מהבחירות אם הסקרים יראו שאין למפלגתו סיכוי לעבור את אחוז החסימה, אבל כשכל הסקרים הראו בדיוק את זה, הוא בכל זאת נשאר במרוץ כי כל הסוקרים לא מקצועיים/מוטים ומשוחדים ע"י המושחתים המרושעים/סתם זבלים וארץחדשה תגיע לפחות לחמישה מנדטים, בדוק, יש להם רשימה עם פנים ושמות של מצביעים שהתחייבו להצביע עבורם – ותוצאות האמת הראו שמחמשת המנדטים המובטחים, נשארו רק קצת פחות משלושת רבעי האחוז? טוב, מה אני רוצה? יניב אמר אמת לאמיתה. אלו אותם עשרות אלפים רים של מצביעים שם פנים ושמות שהתחייבו להצביע עבורו והפרו את התחייבותם, הם לא מקצועיים/וטים ומשוחדים ע"י המושחתים המרושעים/סתם זבלים, הם אלו שהיו צריכים לפרוש…

    ובכלל, אפשר להבין למה ביבי צריך להחזיק את הדולרים בגרביים בבית, בהנחה ששרה עושה עליו חיפוש לפני שהיא משחררת אותו מהאזיקים, אבל למה הוא השאיר את הכסף בגרב? ברגע שהוא ברכב, לא יהיה יותר נוח להעביר את הכסף לכיס? הרי התשלומים נעשו בדירת מסתור (שלמרות שיניב ביסס עליה שני סרטונים, הוא הקפיד שלא למסור את כתובתה, שהרי זה פרט שקל מאוד להפריכו) ללא נוכחותה של השטן עלי אדמות. אם אני כבר נכנס לזה, איפה ביבי החביא את הדולרים בבית? הוא הרי לא הסתובב עם עשרות אלפי דולר בגרביים כל הזמן. גם אם כן, סביר להניח שלפחות פעם בחודש הוא היה מתקלח, לא?

    במילים אחרות, סביר יותר להניח ששני הסיפורים מצוצים מאותה אצבע מאשר שהם מחזקים זה את זה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא אמיר, הדולרים בגרביים לא קשורים לחשבון ההוא, לא זה מה שרציתי לומר, אלא שיש לכאורה דפוס של הסתרת כספים מפני הרעיה. אין סיבה להיתמם סתם.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        מה שיש זה דפוס של האשמות בהסתרת כספים מהרעיה.במקרה הראשון של שמקרן מועד – לפי הודאתו – שהתמחה בקמפיינים נגטיביים והמשיך בכך גם אחרי "החזרה בתשובה" הראשונה והשניה שלו, במקרה השני זה מידע לא מיוחדוללא שמץ של אימות – אימות שלא יכול להגיע, שהרי אם המידע לא הגיע מביבי או שרה עצמם, איך אפשר לדעת. "סוד גלוי" עלאק. איכשהו, כולם יודעים אבל אף אחד לא ראה את זה בעיניו. כולם מכירים מישהו, ששכן שלו שמע ממכרה שלו ששמעה ממישהי שהיקרן שלה קרא את זה במו עיניו בעיתון, ללא מקור או אסמכתה…

        כי כשביבי הוא ראש הממשלה, כולם מפחדים לפרסם את זה. כלומר כולם פרט לשורה ארוכה של עיתונאים אמיצים, שעומדים על זכותנו לדעת ללא מורא, למרות העונשים הכבדים שמושתים עליהם. כשהוא לא ראש ממשלה – אולי ראש מפלגה בינונית באופוזיציה או אפילו סתם אזרח, בלי יכולת לחטוף אזרחים ממיטתם בלילה ולשלוח אותם למאסר ממושך בגולאג שבחרמון הקר כך שאין צורך לחשוש מפניו, אף אחד לא מפרסם את זה כי למי אכפת מה עושה אשתו של הלשעבר. אז כולם יודעים אבל אף אחד לא ראה את זה…

        נו, וגם בניין ההסתדרות פוצץ הלילה. לא, אני לא שמעתי כלום, אבל קונשטטר שמע. גם הודיעו על זה ברדיו! של קונשטטר. רדיו מעולה, קולט אפילו את הונג קונג. אז עם שני מקורות מצויינים כאלו, שמראים דפוס מובהק כל כך, מי צריך להציץ מבעד לחלון כדי לראות אולי הבניין בכל זאת עומד על תילו?

        ראי איזה פלא: מאתחול ועד היום למדנו שביבי הפקיד את כספו בג'רזי כדי לא לשלם עליו מס הכנסה (שלא היה צריך לשלם), לא לשלם על הרווח מהשקעתו מס רווחי הון (שלא היה קיים), להסתיר מהציבור את כספי השוחד שקיבל (למרות שאף אחד לא טוען שהיה שוחד שכזה) וכדי להסתיר את הכסף מאשתו, שעוקבת אליו בשבע עיניים אבל לא יודעת כמה שילמו לו על ההרצאות שהעביר בחו"ל ולמרות שיש לו מחבוא מצויין לכסף בגרביים. לא ברור שאיש מוכשר כ"כ צריך להיות ראש ממשלתנו? אני מניח שעד מחר נגלה איך המסמכים שמראים שהוא שילם מכספו שנשמר בבנק בג'רזי עבור שירותים שקיבל, מוכיחים את מה שכולם יודעים, שביבי לא משלם מכספו – אם בכלל – על שירותים שהוא מקבל, ועד מחרתיים יתברר שהחשבון בג'רזי נפתח בכלל כדי כדי להסתיר את התשלומים שקיבל כמודיע של ה- FBI, תחת שם הקוד ג'ון ג'יי סליבאן.

        אני מציע שאחרי שמבקר המדינה יסיים לבדוק האם החשבון דווח לרשויות המס, הוא יבדוק האם החשבון דווח לשרה.

        אהבתי

  2. אובמה לניורקר: מריחואנה לא מזיקה יותר מסיגריות ואלכוהול יותר מסוכן למשתמש הפרטי ממריחואנה. כמובן שלא שיער שההצהרה תהפוך לכותרת חובקת עולם. בחור אחראי, אפילו הזהיר את הבנות שלו. כמובן שהוא נגד, מנהיג. לא יודע מה כבודנסי עישן בצעירותו אבל באייטיז מריחואנה מהוואי נחשבה ליהלום שבתפרחת.

    אהבתי

  3. Mosh הגיב:

    וחשבתי שזכות למחות ניתנת לכל … טמבל שכמוני – שכחתי שלפקאצות, ערסים,רוסים, מתנחלים וחרדים זכות זו ניתנת בערבון מוגבל !

    עם כל אירוע שעובר (שאולי ראוי ואולי לא) אתם חופרים את עומק בור הבוז לתפיסת עולמכם שטוענת שאפשר להתבטא "אלא אם" .

    רזי ברקאי, שמעון פרס, זהבה גלאון … ועוד ועוד

    תודה לכם… אתם עושים את העבודה הרבה יותר קלה !

    אהבתי

  4. ברטה הגיב:

    אורן כנראה שלא התעמקת בכתבה. יש לנו כאן מאי גולן 2.
    מצד שני טבעון ידועה בפקצותיה.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      ברטה, אם תזנחי את האד הומינם תגבהי באמה כמגיבה. לצטט את ההתבטאויות של סבח בפייס של בן ארי, נכון וראוי, לקשר לתמונת דוגמנות
      סתם פקאצ'י.

      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        תו לי להחליט מהו פאקאצ'י. רצונה של הראשונה להתפרסם בכל מחיר הביא אותה לכתוב את כתב הפלסתר נגד המורה. המצטלמת השניה מקרית טבעון נתנה לה את ההשראה.

        אהבתי

    • ילדה פקאצה, בסדר. בעיני העדר הנאור ראוי שהמורה האנטי-ציוני ילמד בבית ספר ציבורי וישמיע את דיעותיו לתלמידים. כפאשיסט קיצוני אני חושב שעמדות פוליטיות ראוי לבטא במקום אחר. אפשר לדמיין מה היה קורה אילו המורה היה מדרבן תלמידים להתנחל או לדבוק בארץ ישראל השלמה. עורכי הארץ וחבורת הצבועים היתה מפעילה צופרי אזהרה מדן ועד אילת.

      איבדתם את השכל הישר והיושרה. חושב שאיבדתם הכל, גם את הסיכוי לשכנע את הציבור הרחב.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        – לפי מה קבעת שהוא אנטי ציוני?
        – מותר להעלות שאלות מכל הסוגים ולעורר דיון. זה שיעור אזרחות, לא מחול מודרני.
        – מטרת בית הספר לעורר מחשבה ולא לפלוט מפס הייצור קופי אדם.

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          מה שהנערה מתארת הוא אנטי ציוניות.
          מותר להעלות שאלות ולעורר דיון, אבל זה לא מה שמתואר במכתב. אם זה לא נכון לקבוע לתלמידים שהם צריכים לחשוב ימין זה בטח לא נכון לקבוע להם שהם צריכים לחשוב שמאל קיצוני (היהודים בכלל לא צריכים להיות פה, צה"ל נוהג באלימות מבלתי רגילה ביחס לשאר הצבאות).

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            ומה שהמורה מתאר – סליחה, מה שהחברים שלו מתארים, לפי עיתון הארץ, כי הוא לא עומד לדין ולכן החברים שלו יכולים למסור את גרסתו לעיתון ללא ידיעתו ולא עורך הדין שלו – שונה לחלוטין. על סמך מה את קובעת שהגרסה שלה נכונה ולא הגרסה שלו?

            אהבתי

            • מישהי הגיב:

              אני לא. אני כמובן לא יכולה לדעת עד כמה התיאור שלה נאמן למציאות, לכן הקפדתי לסייג. ולווט לעומתי גם לא יכולה לדעת איזו גרסה קרובה יותר למציאות, ולכן ההתייחסות צריכה להיות מתאימה למכתב ולהאשמות. הנערה טוענת שלעג לה כשלא הסכימה איתו במידה כזו שאולץ להתנצל. זאת לא שאילת שאלות או פתיחת דיון או פיתוח החשיבה העצמאית.

              אהבתי

              • יש עוד טענות:

                המורה "מדגיש שצה"ל הוא גוף שנוהג באכזריות ואלימות בלתי רגילה, בשונה מיתר הצבאות. הוא מסביר שצה"ל אינו מוסרי בעליל ושהוא מתבייש בצבא של מדינתנו. עוד סיפר אדם שבעבר הוא היה בכנס בחו"ל ובמהלכו הוא צעק 'ויוה פלסטין'.

                עומק הדיון שעורר בכיתה:

                כאשר הבעתי את דעתי ואמרתי לו שאיני מסכימה עם דבריו הוא צחק ואמר לי 'מבחינתך להרוג את כל הערבים זה מה שאת רוצה'

                אהבתי

                • ברטה הגיב:

                  חותמת על כל מילה
                  צפויה מלחמת בני אור בחושך מצד אחד סבח ורני רהב מגובים ע"י רשת אורט ובן ארי, וממול אחד המורה לאזרחות אדם ורטה. ניחוש שלי- הפעם האור ינצח.

                  אהבתי

                • velvet הגיב:

                  זה לא עומק הדיון, זה עומק יכולת הביטוי והחשיבה של סבח, שלומדת "פילוסופיה ומורשת ישראל", ורוצה לזרוק את הערבים לים.

                  אהבתי

                  • מישהי הגיב:

                    איפה היא אמרה את זה?

                    אהבתי

                    • ברטה הגיב:

                      מישהי, מתברר שקפצת להגיב בלי לדעת את כל העובדות.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      לחבריו בבית הספר סיפר ורטה כי העימות הראשון עם סבח היה בשנה שעברה, כשהתבטאה בזכות האמירה כי יש "לזרוק את כל הערבים לים" – והוא, בתגובה ראשונית, צחק. סבח התלוננה כי ורטה השפיל אותה, ובשיחת בירור שנערכה בהנהלת בית הספר הוא התנצל על מעשהו. כמה חודשים לאחר מכן, בדיון אחר בכיתה, סיפר ורטה לחבריו, אמרה לו סבח כי "במדינת ישראל יש עונש מוות לבוגדים" וכי הוא בוגד. לדבריו, מנהלת התיכון דרשה מסבח להתנצל על דבריה, אולם היא דחתה את הדרישה.

                      (כמובן שאין לי ראיה לכאן או לכאן. זה מהדיווחים בהארץ)
                      אם זה לא ברור: אני לא חושבת שהתלמידים צריכים לחשוב "שמאל" או "ימין". ליתר דיוק, שיחשבו מה שהם רוצים, רק שיהיו מסוגלים לנהל דיון, לשמוע את הצד השני ולא להיגרר לאמירות פלקטיות. משני הצדדים.

                      אהבתי

                    • מישהי הגיב:

                      אז בגרסה שלה האמירה הזאת לא מופיעה. זה לא ממש הוגן להניח את הנכונות של הגרסה הנגדית כדי להסיק שהיא לא בסדר. חוץ מזה, בנוגע לדעות פלקטיות ועומק חשיבה ויכולת ביטוי אני מניחה שגם בעיניך אמות המידה לתלמידת תיכון ולמורה שלה שונות. בנוגע להבעת דעות המורים נמצאים בעמדת מרות והחופש שלהם בענין קטן בהרבה מזה של התלמידים.

                      אהבתי

        • -התרשמות מרמת הפירוט והיצירתיות (ידוע שפקאצות גרועות באלתורים).
          -רצוי שיעלו שאלות מכיוונים רבים אבל תמיד מדובר באותו כיוון.
          -המטרת היא ליצור עדר. צד אחד מעדיף להקת תוכים שיצעקו הכיבוש משחית והשני קופי האדם שצעקו מוות לערבים. מנסים להחליף פס ייצור, בימין ובשמאל (ובכל מחנה פוליטי) לא מחבבים אנשים חושבים. הפרשנות שלך לגבי מטרת מערכת החינוך לא רלוונטית וקצת מנותקת.

          צריך להוציא את הפוליטיקה מבית הספר. מי שמעוניין בחינוך שמאלני יכול לשלוח את הנצר לשומר הצעיר או נוער מרצ. הורה שרוצה לגדל אדם חושב צריך לאלתר ולהיות יצירתי ובעיקר להיות נוכח.

          אהבתי

  5. ברטה הגיב:

    הנערה ספיר סבח מק.טבעון גרמה לפיטוריו של המורה אדם ורטה שלדבריה נפגעה מדעותיו השמאלניות . אם זו אינה אותה חוצפנית הרי ששוב מדובר בצירוף מקרים מעניין.

    אהבתי

  6. דליה וירצברג-רופא הגיב:

    רוצה להיות ולרי טרירוויילרמספר 2? 😉

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    אז הרב פינטו ייחקר בניו יורק או בהגיעו לארץ?

    אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    תיקון והבהרה:
    הכותרת הראשית של מעריב המיוחסת לכאורה לשר הבטחון יעלון הנה טעות. המדובר בדברים שאמר מנהיג אחר.

    אהבתי

  9. אורן הגיב:

    כנראה שפקיד שומה בחצור הגלילית לא נאה לך, אז הנה מזון רוחני לסיפוק תאבונך הבוגדני.

    אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    שרון 6. סיכום פועלו הצבאי.
    ניתוח פעולותיו של שרון במלחמות ישראל מציגות אותו כמפקד השדה המוכשר ביותר שפעל בצה"ל. בצד תרומתו החשובה כדאי גם להאיר את הנזקים הגדולים שגרם שרון לאורך דרכו הצבאית, נזקים שאלמלא הועלמו מעיני הציבור יכלו למנוע את הקטטסרופות שהנחית על ישראל בהמשך פעילותו הציבורית/פוליטית ההרסנית. כבר בתחילת הקריירה הפיקודית שלו עמד שרון על חשיבות בני הדודים של הקומבינה והחלטורה, הלא הם המיתוס והאתוס. לשם כך הקים שרון "פורום חווה" כבר כשהיה מפקד הצנחנים. הפעילים הבולטים בפורום החווה המוקדם של שרון היו העיתונאים אורי דן ואלי לנדאו וההיסטוריון אורי מילשטיין. טיפוח המיתוס השיקרי של ה101 והצנחנים תרם תרומה מכרעת להשתלטות הצנחנים על סגל הפיקוד הבכיר בצה"ל וקיבע בו תרבות של חובבנות, שרלטנות, דיווחי שקר ואי הפקת לקחים. בניגוד לסיפורי המעשיות לא תרמו ה101 והצנחנים דבר לפיתוח תורת לחימה וגם לא הצטיינו בתכנון ובביצוע מבצעים. ה101 לא היו האבות של יחידות הקומדנדו בצה"ל אלא כנופיית תג מחיר וגדוד 890 שלתוכו התמזגו ביצע מספר רב של פשיטות חסרות תחכום על מטרות חסרות כל ערך צבאי. מי שחוקר את התחום הצבאי יודע שכדי שיחידה צבאית לא תישבר לנוכח התנגדות אויב צריכים להתקיים שני תנאים: הכשרה מתאימה ואמון של הלוחמים במפקדיהם. שני התנאים האלה התפתחו ביחידות רבות של צה"ל במקביל להתפתחות הצנחנים וללא קשר אליהם. הוכחה לכך ניתן למצוא בקרב המיתלה. החלק הקשה ביותר בקרב זה, טיהור מתחמי השוחות לאורך המצוקים, נעשה ברובו על ידי 2 פלוגות של גדוד 906 , גדוד קורס המ"כים של הנח"ל, שצורפו לסיירת הצנחנים כדי להקים את הגדוד של דווידי. לוחמי הפלוגות הללו היו מהקומנדו הימי ומהנח"ל ולא זכו להחשף למורשת הצנחנים. אוסף הספרים שנכתבו על הצנחנים ובעיקר אלו שנכתבו על ידי צנחנים כמו "פלוגה ד" של מוטה גור, הוא לכל היותר זיבורית ספרותית. אין בהם ולו בדל של תורת לחימה ו/או חידוש צבאי. הקצין בעל התרומה הגדולה ביותר לכושר הלחימה של צה"ל הוא חיים לסקוב שניתן לראות בו אלטר אגו של שרון. הוא היה מפקד שדה כושל למדי אבל זהר כקצין בכיר בבניין הכח, פיתוח מערכי הדרכה וגיבוש תורת לחימה.
    תם (עד התקף הגרפומניה הבא) ולא נשלם.

    אהבתי

  11. עד שמר קרנאווי החליט החליט להניף דגל שתקתם כמו דגים חולמים. הרגלי הנהיגה והתאונות במגזר ידועים לרוב הציבור אבל כוהני השבט הכתיבו שתיקה והתעלמות. כמעט 20 שנה בלי כותרת ראשית אחת ואיפול נרחב. שום תירוץ לא יתקבל בהבנה. ברוב הכפרים תפגשו נערים על אופונועים וטרקטורונים בלי קסדה או רישיון. ברחוב הראשי בכל ערב חינגה של חראקות ומירוצים וחגיגות שופוני עם הרמקול והניאון. אפשר להביא חומר בקלות. עסקים שמוכרים מבחני תיאוריה וטסטים וידועים לכל מתבגר אפילו תמונות מהפייסבוק פחדתם לפרסם. כל מי שחי בדרום ובצפון סבל מהתופעה בזמן שכלבי השמירה של הדמוקרטיה העדיפו לקשקש בהרכנת ראש. נראה אם עכשיו כשמהמגזר עצמו עולה קול זעקה משהו ישתנה.

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    יש קטע כזה לרוץ עם התינוק?
    אותי זה מזעזע בכל מיני מובנים.

    אהבתי

  13. meirav הגיב:

    למעשה זו היתה שורה של עלמה זק, אבל ליהיא האשטג אכן נהדרת.

    אהבתי

  14. ברטה הגיב:

    ההודעה לעיתונות- הגיוני…(3 נקודות)
    אובמה- כבר אז חשדתי בו. הכל קשור: אובמה-סרקוזי -הולנד.

    אהבתי

  15. captain beefheart הגיב:

    "השיר הזה, שלידתו בשנת 1970 וסופו שהתקבע בפנתאון הנצח של הרוק הישראלי כאחד השירים הממכרים, המתגלגלים, הצחקניים, הציניים, המושרים והמנוגנים בתולדותינו"

    🙂 🙂 🙂

    אהבתי

  16. rni22 הגיב:

    ובכלל, "סופהשבוע" הולך ומתגלה כעיתון לגמרי לא רע.

    אהבתי

  17. מישהי הגיב:

    לפעמים אנטישמיות היא כותרת מתאימה.

    אהבתי

  18. rni22 הגיב:

    הכתבה של רון מיברג ב"סופהשבוע" היא, ללא ספק, הכתבה הכי טובה שנכתבה על אריק שרון, לקראת ובעקבות מותו. אין כבר היום כתבים בקליבר של מיברג.

    אהבתי

כתיבת תגובה