יהיה בסדר

yediot20.1.14isra20.1.14

haaretzz20.1maariv20.1.14

19.01.14.indd


בזמן שישנתם

בלון גז התפוצץ (mako, 3:07) בשכונת גילה בירושלים. משפחה שלמה, הורים ותינוק בן שנתיים, נהרגו.
כך נראית הידיעה ב-ynet, מ-1:40 בלילה (ושישה מבזקים). וכן ידיעה מפורטת בוואלה (2:26). הארץ עדכן בשני מבזקים בלילה, ובידיעה עם צילומים מ-5:14. במעריב עדיין אין דסק לילה. הידיעה המרכזית בעמוד הבית עולה ללא תאריך ושעה. "נתניהו יתקוף", בלה בלה. מ-21:15 ועד 4:54 לא עלה שום מבזק. הידיעה של יעל פרידסון על הסיפור מאותה שעה, כוללת 94 מילים. תמונה נוספה אחרי שעה. מאחר שאין עורכים בשעה זו, מן הסתם העלתה אותה לבד. משונה שזהו העיתון שמתעקש לעדכן את קוראיו עם מהדורת ערב מודפסת (ע"ע), אבל בלילה מופקר אתר החדשות עד הבוקר ללא שמירה.
ynet20.1mako20.1
walla20.1
haaretz20.1nrg20.1

הכותרות הראשיות

בידיעות, מאה בכירים במשק מאיימים, בדרך לדאבוס, מפני חרם על ישראל שלא הגיעה להסדר עם הפלסטינים. סבר פלוצקר, בע' 4, "אתמול, כך נראה, הבינו סוף סוף בכירי המגזר העסקי שהם לא יכולים להרשות לעצמם לעמוד מהצד ולראות כיצד יורד לטמיון הסיכוי האחרון להסדר. הם התגברו על החששות מתגובת הפופוליסטים למיניהם, וחתמו על קול קורא לממשלת ישראל להגיע להסדר מדיני בדחיפות".
(נו, עוד טיפה אנטי-ביבי).
לכנס בעיירת הסקי השוויצרית יגיעו בכירי המנהיגים ואנשי העסקים בעולם. מישראל יגיעו פרס, נתניהו ולבני.
לא חסר לכם מישהו? נכון, שר האוצר, יאיר לפיד. לא זה ה-מקום בו הוא צריך להיות?
בתחילת החודש פרסם המארקר את עלות הנסיעה לפוליטיקאינו. מצדי שבמקום כל החבורה הזו יטוס לפיד. זה בדיוק המקום בו הוא צריך להיות.

מעריב: היעד המודיעיני של ישראל: גילוי פעילות גרעינית באיראן.
ישר"ה: אובמה: הסיכוי להסדר סופי קטן מ-50%.
הארץ: האופוזיציה תיאבק הבוקר בהעלאת אחוז החסימה.

מאהבי לעתיד

מריחואנה? לא מסוכנת יותר מאלכוהול.
אובמה התראיין לניו יורקר (דייוויד רמניק), העיתונים בישראל דוהרים על המציאה. חלק אפילו בשער.

באותו ראיון הוא אמר שהסיכוי לפריצת דרך (במו"מ עם הפלסטינים) הוא "פחות מ-50:50". מישהו יכול להסביר את המשמעות למאותגרת האחוזים שאני?

בועות

אולי

משטרה שלום

amazing. קצין משטרה בכיר נוהג כבר עשר שנים ללא רשיון.
הסיבה, אומרים החברים שלו, כי הוא שכח. לא רבותיי, הסיבה היא שהוא חושב שהוא נמצא מעל החוק, ושהוא משתין על כולנו בקשת. אבל הוא "עתיר זכויות", אומרים חבריו המוגבלים.
אשכרה רפובליקת בננות (חדשות 2).

גיא פלג הביא שיחת טלפון עם ניצב מנשה ארביב שלא אמר כלום, למעט "יהיה בסדר" בווריאציות שונות. מה-זה מיותר.

הורות במבחן

הורי תינוקות הפונדקאות המעוכבים בתאילנד יצאו בקמפיין נגד השר גדעון סער.
את הסיבות לבלגאן לא הבנתי. אה, הנה:

לדברי המשפחות, במשרד הפנים טוענים כי על פי החוק התאילנדי, האם הפונדקאית רשומה כאמו של התינוק ועל כן חוששים כי הנפקת דרכון משמעו הלכה למעשה חטיפה של התינוק למדינת ישראל. "כאשר הורים מגיעים ממקומות רבים בעולם – כמו אוסטרליה ואירופה – כדי לבצע פונדקאות בתאילנד, מדינותיהם מנפיקות דרכונים ללא בעיה והתינוקות וההורים שבים לארצם"

המורה השמאלני, עלק

סיפור מעורר שאלות ומקומם, על אדם ורטה, המורה לאזרחות שהושעה.
1. ניכוס הציונות על ידי הימין הסהרורי מוציא מהדעת.
2. איך אפשר בכלל להקשיב או להתייחס למי שרוצה "לזרוק את הערבים לים"? מה לה לאזרחות, להומניות, מה? ומה היא עושה בשיעורי פילוסופיה ומחשבת ישראל, אם אלו התובנות המקסימליות שהיא הצליחה להפיק מהשיעורים? ומה זה "מחשבות שגויות", בשם אלוהי מחשבת ישראל? כישלון טוטאלי של מערכת החינוך, ספיר סבח הזאת, ואוי לה למערכת החינוך אם לא תעניק גיבוי מלא למורה.
שימו לב למילים האלו, של המורים לאזרחות

המורים לאזרחות מתלוננים כבר שנים רבות על פחד אמיתי מלנהל דיונים בנושאים "רגישים", שנויים במחלוקת. עם הזמן, מספר התחומים האסורים בדיבור רק גדל, וכעת הם כוללים, בין השאר, זכויות אדם וזכויותיו של המיעוט הערבי במדינה בעלת רוב יהודי. בדומה לכך, מורים להיסטוריה מעידים עד כמה קשה לנהל שיעורים על האחריות היהודית על גירוש הערבים ב-1948, על גבולות 1967 או ויתורים כלשהם לצד הפלסטיני. על גזענות ואפליה – כלפי ערבים, עולים חדשים או ותיקים – איש כמעט אינו מדבר.

על השימוע, האווירה באורט ובמשרד החינוך.
מאמר המערכת של הארץ.

תאונות

ערביי ישראל מעורבים ונפגעים בתאונות דרכים באחוזים גבוהים בהרבה ביחס למספרם באוכלוסייה הכללית בארץ. עכשיו החליטו במגזר להילחם במחיר הדמים. הגיע הזמן וטוב שמעריב כתב על כך. צריך להתמיד.

הלך לעולמו

עזריה אלון, ממייסדי החברה להגנת הטבע, חבר קיבוץ בית השיטה, בגיל 95.

משתכשכים בביצה

מה בין דן מרגלית לחשבון בג'רזי (גדעון סאמט, פהשם).

לפרשת החשבון של נתניהו יש משמעות מסוימת בהיסטוריה הישראלית הקרובה. במאי 1977 חשף "הארץ" את חשבון הבנק של הזוג לאה ויצחק רבין בוושינגטון. רבין התפטר. הוא לא הלך למשטרה, גם לא שיגר את פרקליטיו – כמעשה יאשיהו פינטו החודש – לספר לחוקרים על אחרים כדי להימנע מהתיק שכמעט פתח לו היועץ המשפטי אז אהרון ברק… ההדלפה על החשבון באה מחוגי משרד הביטחון בשגרירות מייד לאחר ניצחון רבין על פרס בפריימריס להנהגת מפלגת העבודה. הפרסום הפיל אותו והעלה את יריבו (שהובס שוב, על ידי בגין, חודשים אחדים לאחר מכן). לכינוי "חתרן בלתי נלאה" שהצמיד לפרס בביוגרפיה שלו תרמה אותה פרשה לא מעט. אבל רבין שהלך, לימים חזר במלוא הכבוד וחתר, לאחר שיקול מעמיק ועד יומו האחרון, לקידום הסדר עם הפלסטינים.
[…]
ההדלפה על רבין ניתנה לכתב העיתון בוושינגטון דן מרגלית… קלפי הסקרים שיחקו לטובת הליכוד, בין היתר בגלל חשבון הדולרים ההוא. מרגלית לא איבד זמן. בשובו לתפקיד הכתב המדיני של העיתון קשר הסכם חשאי עם עזר וייצמן, שר הביטחון המיועד למקרה שהליכוד יחולל מהפך. הוא לקח חופשה ללא תשלום מ"הארץ" ואכן נעשה ליועצו של שר הביטחון. אלא שהמשרה חדשה הגיעה לקיצה כעבור שעות אחדות, במקביל לפרסומה.
וייצמן פיטר אותו בו-בבוקר בגלל מחאת משה דיין, שר החוץ הנכנס, על מינוי יועץ פוליטי בלשכת שר הביטחון. רק הפצרות הכתב לא לאבד שתי פרנסות ביום אחד החזירו אותו לעיתון, על-תנאי. למרות חומרת המעשה של חציית קווים בנסיבות מחמירות הוא נותר אפיזודה שולית. התקשורת חסכה ממרגלית את עלבון הפרסום וכך נהג "הארץ".

שב"צ מספר בראיונות איתו כמה מהדורת הערב החינמית של מעריב היא סיפור הצלחה: קוראים, מפרסמים, כולם מרוצים. בכל הפעמים בהן אני עברתי ליד מחלקי המהדורה בסרבלים הלבנים איש לא לקח מהם עיתון. העיתונים מחולקים מהשעה שש בערב, אולי כבר לפני, ואני לא יודעת עד מתי עומדים ברחוב אנשי הסרבלים. מכורי החדשות יצפו בשמונה במהדורה המרכזית בטלוויזיה. כל השאר מחוברים לסמרטפוניהם. מיהם האנשים שמתלהבים ממהדורת הערב המודפסת, ומה יוצא מזה למעריב? אין לי רבע תשובה. כמה זמן יימשך המיזם המהפכני? על כך אפשר להמר. כל זה בזמן שבלילה שובתת מערכת החדשות של nrg (עיינו למעלה).
maariverev19.1.14

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אורן ממליץ

1. התחקיר שמסעיר את העיתונות האמריקאית, מהו הרגע הנכון לעצור את החשיפה.
הנה אחד הדיונים עליו.
2. איך הטוסט הפך לדבר הבא, וסיפור מאבק אישי שמאחוריו.
3. הולנד בין שתי נשים, חלק א' ואניטי פייר מ-2012.
4. וטרנד חדש בתפעול ילדים.

יצא קצפי על ביטוי פייסבוק הנלוז: "אני אניח את זה כאן". הנה הדיון.

לא, אני לא מתכוונת לכתוב מילה על הסדרה החדשה בערוץ 10, בייבי בום. זה פח קל מדי.

לפני פיזור

אין לתאר את הקור העולה מחדר המדרגות כשאני פותחת את הדלת לקחת את העיתונים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

79 תגובות על יהיה בסדר

  1. האמיר הגיב:

    לפרשת החשבון של נתניהו יש משמעות מסוימת בהיסטוריה הישראלית הקרובה. במאי 1977 חשף “הארץ” את חשבון הבנק של הזוג לאה ויצחק רבין בוושינגטון. רבין התפטר. הוא לא הלך למשטרה, גם לא שיגר את פרקליטיו – כמעשה יאשיהו פינטו החודש – לספר לחוקרים על אחרים כדי להימנע מהתיק שכמעט פתח לו היועץ המשפטי אז אהרון ברק…

    זה, אם לומר בעדינות, לא לגמרי מדוייק. בעקבות גילוי חשבון הבנק (מה שהיה בלתי חוקי באותם ימים), היועץ המשפטי לכנסת אהרון ברק הודיע שהוא מתכוון להעמיד את הרבינים לדין. רבין התפטר וראו איזה פלא – כתב אישום מוגש רק נגד אשתו.

    אהבתי

  2. ברטה הגיב:

    ממליצה לקרא את אורי משגב בעניין הסבחית ואדם ורטה שמגיע ממשפחה בעלת שורשים עמוקים ותרבותיים בארץ ללא ספק יותר מאמה הגאה של ספיר.

    אהבתי

  3. הומר J סימפסון הגיב:

    הסבר קצר לגבי האחוזים:
    הדברים של אובמה מזכירים קטע מסרט המופת (התנצלות מראש לכל אניני הטעם) מטיפשים ללא הפסקה כאשר נשאלת בחורה מה הסיכוי של אחד מהטיפשים לצאת איתה והיא עונה אחד למיליון. הוא כמובן מגיב באושר לאור המסקנה כי הסיכוי קיים.

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    אם בהתחלה נטען (גם פה) שהוא רק העלה נושאים לדיון בשם הפלורליזם, כעת הוא כותב למורים:

    חשוב שהתלמידים ידעו שאנו אנשים בעלי דעות ואידיאלים שבשמם אנחנו פועלים…
    חשוב שכולכם תדעו כי מותר ורצוי שמורה יביע את דעתו הפוליטית בכל עניין…

    ולמה לעבוד במערכת שאתה חושב שהיא מנוונת?

    אהבתי

  5. טייקונים קפיטליסטים או בכירים במשק -מה שנוח.
    האנשים שעוזרים לעובדיהם להשאר במעגל העוני קיבלו תעודת הכשר תקשורתית. הצדק החברתי מת מצחוק.

    אהבתי

  6. captain beefheart הגיב:

    עם כל הכבוד לשכטמן, אין בישראל מישהו רציני שמאמין כי הוא ראוי לתואר "נשיא".

    אז הוא התמחה במשך שלוש שנים במעבדות חיל האוויר האמריקני שבאוהיו ועסק במיוחד בחקר מבנה החומרים של תרכובת טיטניום-אלומיניום. אז הוא כיהן בטכניון כראש המחלקה להנדסת חומרים בטכניון ומשנת 1986 הוא בדרגת פרופסור מן המניין. אז שימש פרופסור אורח גם באוניברסיטת מרילנד ובאוניברסיטת ג'ונס הופקינס. אז הוא עומד בראש "מרכז וולפסון למחקר" שבטכניון. אז הוא מכהן כפרופסור באוניברסיטת המדינה של איווה.‏ אז הוא חבר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, חבר האקדמיה הלאומית להנדסה של ארצות הברית וחבר האקדמיה האירופית למדעים. אז שימש כשופט בוועדה לבחירת זוכי פרס ישראל.

    וכן, יש גם את העניין הזה של הפרסים. אחד פרס ישראל, אחד פרס נובל. והוא גם יליד הארץ, וחיפאי ותיק.

    כל הדברים האלה הופכים אותו אמנם למועמד אידאלי לתפקיד נשיא המדינה, אבל אי אפשר שאדם ששם משפחתו "שכטמן" יחזיק בתפקיד! בני עדות המזרח עדיין לא קיבלו את הפיצוי המגיע להם על שנים של קיפוח וגם כאשר קיבלו משהו – מכרו להם כחתול בשק עבריין מין. אז "שכטמן" פשוט לא ילך כאן. מצטער. תביאו מישהו אחר, "חברתי" יותר.

    אהבתי

  7. הינשוף של מינרווה הגיב:

    בהצלחה לפרופ' שכטמן.
    המחשבה שפואד או דליה איציק יהיו "אזרח מספר אחד", וייצגו אותנו בעולם כנשיא/ה מדינת ישראל, מזכירה לי את החוויה שעובר צופה בתכנית ריאליטי שבה ישראלים מביכים עצמם ואותנו בחו"ל.

    אהבתי

  8. אם היתה פועלת בכיוון ההפוך אני מכיר עיתון שהיה משבח את התלמידה על שהפגינה ניצנים של העצמה נשית, פעלה למען כבוד התלמיד וגילתה אקטיביזם חברתי. איזה פספוס.

    אהבתי

  9. מרווין הגיב:

    לפי הכתבה ב"הארץ", יש פה תלמידה שטוענת שהמורה "מדגיש שצה"ל הוא גוף שנוהג באכזריות ואלימות בלתי רגילה, בשונה מיתר הצבאות. הוא מסביר שצה"ל אינו מוסרי בעליל ושהוא מתבייש בצבא של מדינתנו. עוד סיפר אדם שבעבר הוא היה בכנס בחו"ל ובמהלכו הוא צעק 'ויוה פלסטין'. כאשר הבעתי את דעתי ואמרתי לו שאיני מסכימה עם דבריו הוא צחק ואמר לי 'מבחינתך להרוג את כל הערבים זה מה שאת רוצה'".

    המורה, לעומת זאת, גורס ש"העימות הראשון עם סבח היה בשנה שעברה, כשהתבטאה בזכות האמירה כי יש "לזרוק את כל הערבים לים" – והוא, בתגובה ראשונית, צחק…"

    איך כבר הצלחת להכריע מי צודק?

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      איך? כי כתוב ב"הארץ", זה איך.

      זה בדיוק המקום לשאול עוד כמה תלמידים שהיו בכיתה באותו שיעור. נו, אתה יודע, עבודה עיתונאית.

      אהבתי

  10. המורים לאזרחות מתלוננים כבר שנים רבות על פחד אמיתי מלנהל דיונים בנושאים “רגישים”, שנויים במחלוקת.

    -בטח, מי לא זוכר את הפגנות המורים לאזרחות. כל הערים התמלאו מורים מוכים לאזרחות וחלק הגיעו חבושים. באבן גבירול הגיע מורה באלונקה באופן עצמאי. כולם רקדו, שרפו דגלי פלסטין וצעקו סלוגנים ממגילת העצמאות. המפמ"ר נאם מחופש להרצל וצרח שכל עוד הוא בתפקיד כל ילד יכיר את אמנת החמאס והצהרת בלפור וידרש לשנן את 'מאז ומקדם' בע"פ. היו שמועות שארגונים מפוקפקים הכניסו פעילויות לאומניות למערכת החינוך אבל העיקר שהמטרה הושגה ומלמדים רק ציונות ותורת הגזעים.

    אהבתי

  11. shttutit הגיב:

    עזריה אלון – אדם, נוף ומצלמה / אוניברסיטת חיפה
    http://lib.haifa.ac.il/azaria/index.php/exhibition
    התערוכה ממוקמת בשלושה מוקדים:
    בספריית יונס וסוראיה נזריאן, בגלריה "הרוח הישראלית" ובמעבר לבנק הפועלים
    מועדי התצוגה: נובמבר 2013 עד פברואר 2014.

    עזריה אלון – אדם, נוף ומצלמה -: פרופ' עוז אלמוג מראיין את עזריה אלון

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    למה עלק?
    ההוכחה היא בפודינג שהארץ עושה מהפרשה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      להלן המתכון:
      חופן דיווח ראשוני
      מנת פובליציסטיקה דעתנית ע"י אותו הכתב שמדווח על הפרשה
      קמצוץ טור דיעה – מחווה משף אורח
      יש להגיש לצד דיווח חם חם מהתנור של "חברים"
      ולפזר מעל הכל יד נדיבה של מאמר מערכת
      בתיאבון!

      אהבתי

      • לממליגה יכלו להוסיף את מכתב התלמידים שתומכים במורה אבל מדובר בתבלין חזק וקמצוץ (10 בשכבה) יפגע בטעם המערכתי. הגיוון בטעמים והעמדות מרתק. תמצית החופש העיתונאי המושלם.

        אהבתי

      • flashpanhunter הגיב:

        הבעיה היא בנקודת המבט, כלומר, עניין שהוא מקובל על צד אחד עשוי להיות "שנוי במחלוקת" עבור אחרים. סוגיית "צהל כצבא לא מוסרי" היא אחת מהסוגיות האלה, ואין מה לעשות, הואיל ומעטים מכל האוכלוסיה באמת סבורים כך (אנא הימנעו מהסתערות, הדיון כאן אינו פוליטי), ההגיון הוא שמדובר בדעת שוליים. הואיל ובד"כ השוליים מצויים בקצה – הרי שזו דעה קיצונית.
        מקצוע האזרחות הוא אחד המקצועות הפרוצים ביותר בעניין הדעות הפוליטיות, ומורים רבים יודעים זאת. הגבול בין להביע דעה במסגרת דיון, ובין לשלול דעה אחרת מתוקף הסמכות הוא גבול בעייתי מאד. לא חסרים מקרים בתיכון ובהשכלה הגבוהה של מורים ומרצים שחוצים בגאון את הגבול הזה.
        רק בשביל האנקדוטה – פגשתי בעבר מורה שאמר שהאג'נדה שלו בהוראה היא לגרום לתלמידים שלו לחשוב כמותו. לפני כן הוא אמר "אני קומוניסט". אני חושב שזה פסול (האג'נדה, לא הקומוניזם).

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          ואם זו "דעת שוליים" זה אומר שהיא מתייחסת לעובדות לא נכונות?

          אהבתי

          • flashpanhunter הגיב:

            עובדות אמיתיות תמיד נכונות. דעות הן פרשנות המבוססת על חיבור סך עובדות לכדי רעיון חדש. הפרשנות יכולה להיות שגויה, ובדיוק על כך נסובים דיונים אידיאולוגיים ומעשיים.

            אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ולמי שלא אוהב פודינג, בקרוב המרצ'נדייז.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        רגע, לא הבנתי, הארץ מפטר את המורה או שעושה את העוול החמור יותר ומדווח על הפרשה.
        בעצם, אם הארץ מגן עליו, אז זה הוכחה שהוא שמאלני. מסתבר הארץ כן פיטר אותו.
        ואגב, ברגיל הצבא הוא ככה, כאשר הנושא עולה לדיון הוא הופך מוסרי, וכאשר נהרגים אזרחים לא מעורבים או ילדים, כמו הרעם אחרי הברק, נשמע שהוא הצבא המוסרי בעולם.
        אבל אם ילמדו שהצבא מוסרי, יתגייסו, יתאכזבו מהמציאות ויעברו ל"שוברים שתיקה".
        על כן עדיף לדעתי להמנע מלפתח ציפיות מוסריות מוגזמות בקרב התלמידים. הגיוני? לא.
        עדיך להגיד רק דברים טובים על הצבא בלי קשר לעובדות, במיוחד אם אתה מורה, כי זה מעמיד בסכנה את המישרה ולא רק כאב ראש מהטוקבקים.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          בעצם, אם הארץ מגן עליו, אז זה הוכחה שהוא שמאלני

          אז למה אתה סתם אומר שלא הבנת?
          אף אחד לא טוען שצה"ל מוסרי. לא יכול להיות צבא מוסרי (פרט אולי לצבא הישע). הטענה היא שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם, לפחות מכל אלה שנמצאים בעימות צבאי (קל וחומר מול טרור). זו גם טענה שלא ראיתי אי פעם הוכחה סדורה לה, אבל אני כן מכיר טיעונים תומכים, ובכל מקרה צה"ל לא צריך להיות "הכי בעולם", מספיק שהוא עומד בדינים בינ"ל ומשקף את הנורמות המוסריות של החברה הישראלית (כן, אני יודע שזו הרמה להנחתה).
          מכל הלהטוטים הרגילים שלך לא הבנתי האם אתה מסכים עם הטענה שלו שהמורים צריכים להביע את דיעותיהם הפוליטיות, במיוחד כשהן רחוקות מאוד מהקונצנזוס הישראלי.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            אתה טועה בין סיבה למסובב. הקונצנזוס הוא העדפת דעות על עובדות בהגדרתו. ערך חינוכי גדול אין כאן.
            אבל אם אכן ה"קונצנזוס" מורכב מחוסר דעה או חשיבה עצמאית, אז, כמו שנהוג לומר, אתה רק מחזק את עמדתי.

            אהבתי

          • לא יכול להיות צבא מוסרי (פרט אולי לצבא הישע).

            נפלת, ונפלת חזק. כשמישהו עם מסיכה גוהר מעל הילדה שלך בשתיים בלילה זה מאוד מוסרי להוריד אלה על ראשו. המוסר נגזר מתפקידך כהורה והסכנה הנשקפת לילדה. המוסר לא נמצא בפעולה אלא בסיבה והרקע. כנ"ל לגבי מוסר בטחוני. צה"ל מתרכז בהגנה על אזרחים ומי שטוען אחרת מוזמן להסביר מדוע העליונות צבאית אינה באה לידי ביטוי בכיבוש שטחים או הרג חסר כוונה. ממתי הגנה על אזרחים אינה מוסרית?
            לגבי ה'מוסרי ביותר בעולם' תוכל לקבוע עמדה גם בלי מחקר מבוסס.
            ראה השיגורים מעזה, חיסול מבוקשים שמסתתרים באוכלוסיה או קרב הטבח בג'נין. צבאות מערביים שנלחמים בטרור בתוך אוכלוסיה תומכת יורים כשיש הזדמנות ורק אחר כך מסבירים. מי שחושב שמדובר במקרים בודדים מוזמן לבקר באתרים רלוונטיים או לשאול את זקני הפלסטינים על רמת המוסר של הצבא הבריטי שדגל בבירור באנגלית והוצאה להורג.

            אהבתי

  13. זיק הגיב:

    עוד סיבה להתעצבן על ישראל היום: הציורים ב'שחור ופתור' שלהם ממש מכוערים.

    אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    סיפור מעורר שאלות ומקומם, על אדם ורטה, המורה לאזרחות שהושעה.

    בוודאי שמקומם, הערסים מעיר הפיתוח לא מוכנים ללמוד ובמקום לסלק את התלמידה שהכניסה פוליטיקה לבית הספר מפטרים את המורה כאילו הוא איזה ישראל שירן. איפה התקופה של ישראל היפה שבה ידענו איך לטפל בסוררים כמו שירן/סבח? כך אמרנו במשפט של שירן:
    "לטענת הנתבעים (אנשי משרד החינוך, ח.ז.), התובע פעל בניגוד לדין בהכניסו נושאים השנויים במחלוקת פוליטית אל תוך שערי בית הספר…"

    אהבתי

  15. captain beefheart הגיב:

    מה לגבי "מוחכוורת"?

    אהבתי

כתיבת תגובה