הדברה

isra23.1.14yediot23.1.14
maariverev22.1.14maariv23.1.14

haaretz23.1.1422.01.14.indd


הכותרות הראשיות

מתכון מנצח: ילדים יפים שמתו. משפחה שלמה שמתרסקת ונעלמת. פרשת בלון הגז עוד לא התאיידה, וכבר קטסטרופה חדשה בירושלים. לא ילד אחד והוריו, אלא שתי ילדות שמתו ושני האחים שלהן במצב אנוש. סף הריגוש עולה מיום ליום. הגורל מזמן אתגרים חדשים לעורכים בתקשורת. הזדמנויות חדשות להתאמן על כתיבת טלנובלות. שלא יובן: אני לא מזלזלת באסונות. אני שואלת אם אין דרך אחרת להעביר אותם לציבור בפחות פאתוס. צפיתי  בכתבה על הרעל הנורא בערוץ 10, על המאכרים, על כך שהרעל הקטלני הוא חומר זול במיוחד, 30 ש', ואילו הדברת דירה עולה 1,000 ש'. צפו.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

סרטון התדמית של המדביר הקטלני.
כמו שהצעתי אתמול, להחליף תמזוזות של ירושלים.

בהארץ לא מתפייטים כמו בידיעות וחלקית בישר"ה (טוקסיקולוג), מביאים רק מידע על חומרי ההדברה ועל המדבירים, ועל אי האכיפה (ע' 3) כך גם במעריב, למעט טור אישי, שאף שהוא לא מחדש, הוא ידבר למי שמבין מהי חרדה הורית.

ועוד אסון, הפעם בגן שעשועים. תינוקת נדחפה למוות. גם במעריב נמסר הפרט הזה מ"העירייה".
בידיעות, לעומת זאת, נכתב כי "אף ילד אחר לא היה בסביבתה". בישר"ה מפרטים את כל האפשרויות.

מה קורה בדאבוס?

בלוג ה-CNN.
איתן אבריאל, שנמצא שם, כותב שזהו כנס של אנשי עסקים בכלל.
אריאל כהנא ממעריב, שליחנו לדאבוס, מתפעל מפרס בן התשעים העומד במטוס בעודו באוויר, בלי להחזיק בכלום. אני מציעה להשגיח עליו.
בידיעות מדווח איתמר אייכנר על הנעשה בדאבוס, אבל אין לו קרדיט משם, כלומר "איתמר אייכנר, דאבוס". אין תיאורי צבע אצל אייכנר, כך שכנראה שהוא לא שם. אך לפי דפיפו בפייסבוק הוא כן (אגב, שימו לב לתמונה בה בחר לקשט את פרופילו).
בישר"ה כותב חזי שטרנליכט, אבל הוא מדבר ברבים, אז מי יודע מי עוד טס לשם מהרה"מון.
מה, מכלכליסט לא נשלח איש, או שסתם לא תייגתם?
גם מגלובס לא טסו לדאבוס?

ובתאילנד?

ע"פ הדיווח בידיעות, אין לסיפור כל קשר למשרד הפנים, אלא למשרד החוץ. שגרירות ישראל בתאילנד, כך מהידיעה, היא זו שתנפיק לתינוקות דרכונים ישראליים. הבעיה במסמך הראשוני שהביא זוג ישראלי לא סיפק את המשפטנים של משרד החוץ כי היה כתוב בו שהתינוק רשאי "לטייל" בישראל. יחד עם זאת, ואף שהמשבר הנקודתי ייפתר נראה, הוציא משרד החוץ אזהרת מסע על שהמדינה לא תוכל להמשיך ולסייע להורים לילדים שייוולדו בתאילנד בהליך פונדקאות מיום 30 בנובמבר 2014.
אזהרה זו עוד לא מופיעה באתר של משרד החוץ, שם יש אזהרה קודמת מלפני חודש בדיוק.
בהארץ אפשר לקרוא על שביתת רעב מול ביתו של גדעון סער.

עברית ואנגלית

למה הוצאות הספרים בפאניקה לקראת חוק הספרים?

הדברה, דבורית, עד כמה המילים האלו דומות או מגיעות מאותו מקור? ומה עם דיבור ומדביר? דבור ודבורה והדברה ודוברות? מאוד מוזרה השפה הזאת שלכם.

יצחק אהרונוביץ', תגיד עשר פעמים: טרנסג'נדריתטרנסג'נדריתטרנסג'נדריתטרנסג'נדריתטרנסג'נדריתטרנסג'נדריתטרנסג'נדריתטרנסג'נדריתטרנסג'נדריתטרנסג'נדרית.

http://c.brightcove.com/services/viewer/federated_f9?isVid=1&isUI=1

מדינת כל גזעניה

אסף גבורגולן, כותב ועורך במעריב ובמקור ראשון, מסביר למה הומוסוקסואליות לא מתאימה לקדושת המושג משפחה ביהדות. למעשה הוא לא מסביר כלום, אבל הוא חושב שהוא מסביר. רק במעריב, העיתון שעומד להחזיר עטרה ליושנה.

סקרלט ג'והנסון נשארת עם סודה סטרים.

אדם ורטה

כבר התייחסתי לכך השבוע, אבל לפעמים אני מרגישה צורך לשלות אייטמים מסוימים מתוך הפוסטים השוטפים, כי נדמה לי שהם הולכים לאיבוד, ולהעלות אותם שוב, או אחרת, בפייסבוק. כך למשל עשיתי עם התמונות עוכרות השלווה של ורטה באתר הארץ.
שלשום התייחסתי לטור של אורי משגב, בו ציין בהרחבה את אילן היוחסין של ורטה, ואמרתי שזו אנקדוטה.
אתמול השיב על כך משגב ולמעשה אישש את דבריי.

…בטקסט הקודם ציינתי את הרקע המשפחתי של ורטה בעיקר כי חשבתי שיש בזה עניין אנקדוטיאלי. אני אוהב אנקדוטות… וכן, מצאתי מן האירוניה ההיסטורית בכך שצאצא לאנשי חינוך מהמעלה הראשונה מצוי כעת בעינה של סערה חינוכית. האם זה מעניין כי נינו של המנכ"ל הראשון של משרד החינוך מ-1948 מתנסה כעת בטעמו של משרד החינוך מודל 2014? שמי שהואשם בהיותו בוגד במדינה ועוכר ישראל הוא נכדה של פלמ"חניקית מפורסמת? האם מעבר לאירוניה יש בכך להעיד במשהו על הרקע הערכי שלו עצמו, בהתחשב בבית שבו גדל? אולי כן, אולי גם לא. אני מוכן לאמץ את העמדה השוללת. ודאי שאני מאמין שזה לא העניין המרכזי – לא זהותו של קורבן העלילה וההסתה ולא זהות משפחתו. הרי מדובר בסיפור עקרוני. אם הוא לא היה עקרוני לא היינו מקדישים לו כל כך הרבה תשומת לב.

הארץ ממשיך: תלמידה של ורטה, מכתב למערכת שעומד ככתבונת, והיעדר נציגות בכירה של משרד החינוך בדיון בכנסת.
תוספת, חלקים מהשימוע:
http://c.brightcove.com/services/viewer/federated_f9?isVid=1&isUI=1

ממון

שתי כותרות דרמטיות. בכפולה הפותחת: נוחי דנקנר עוד לא מתייאש, המשך לידיעונת מאתמול על כך שהוא עוד לא השלים עם זה שאיי.די.בי כבר לא בידיו. הכתבה הנרחבת השנייה עם תצלום של יאיר לפיד: עוד 230 יישובים יקבלו הטבות מס. לא יהיו יותר קומבינות (?).

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

חיים לוינסון על שני אימיילים שקיבל ממועצה אזורית שומרון בעניין ראש ממשלת קנדה והיין המקומי.

קוונטין טרנטינו מבטל את הפרויקט הבא שלו, שמונת השנואים, כי הוא דלף לרשת.

האם האסלות הכפולות ברוסיה הן הוכחה לשחיתות, או נוהג מקובל שם, בארץ הבורשט? כאומרים, אוכלים ביחד, מ%$#@ ביחד?

ריב ומדון ברשת: עידו קינן VS חורים ברשת. וגל מור מגיב והולך לספור מרשרשים. מעניין אם גם אני אוכל פעם לספר לכם בגאווה איך הלכתי לספור תכסף. בין היתר עולים חילוקי דעות על הסיבות לעזיבת אילנה ברודו את חורימבה. שישו ושמחו.

פייסבוק צפויה לאבד 80%  ממשתתפיה תוך שלושנים. נראה.
יש מי שחולק על האבחון.
ותפתח מרכז ברמת גן. טוב שלא בפתח תקווה.

לא ידעתי שאין בישראל דור רביעי, אבל תמיד טוב ללמוד (שיש בכלל דור רביעי).

על הנזקים שגורמות נשים בפוליטיקה. טפי (NYT).

משתכשכים בביצה/ אוצר העיתונות

כתב ד"ר רועי דודזון, מרצה בחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה, על היעדר ארכיונים נאותים (גם) לעיתונות הדפוס.
בין היתר כתב את הפסקה הבאה

…חשוב לציין שהקושי נוגע לא רק לחיפוש אחרי גליונות עיתוני דפוס משנות ה-80 ה"רחוקות". לפני כמה שבועות ביקש סטודנט לחקור את סיקור מחאת קיץ 2011 במהדורות החדשות הכלכליות בטלוויזיה. הוא גילה שסיקור האירוע שהתרחש לפני שנתיים וחצי אינו נגיש באתרי הערוצים או במאגר אקדמי מתאים באופן שיאפשר חיפוש שיטתי, זאת בעידן שבו כל ארגוני החדשות מפיקים ומשמרים את כתבותיהם באופן דיגיטלי. התלמיד ויתר על המחקר בנושא…

ד"ר דודזון היקר
אני כותבת לך את הדברים כדי שתוכל לסייע לסטודנטים שלך בעתיד.
ראשית, אני כואבת נואשות את כאב הארכיונים לעיתונות בישראל (ולא רק), אבל יש לדייק בעובדות. הסטודנט שלך (או לא שלך) עצלן ברמות. יש לפחות שני מאגרי מידע חינמיים עליהם אני יודעת בוודאות. אני מבינה שהסטודנט לא רצה להזיז את התחת ולצעוד לאנשהו, אלא רצה להסתפק בגיגולי רשת. אם היה עושה זאת, כלומר זז, היה מגיע לספריית העיתונות בבית אריאלה בתל אביב. לא, היא לא מושלמת. ממש לא, אבל יש בה עיתוני נייר. רבים מהתחקירנים שאני מכירה, וגם עיתונאים, וגם דוקומנטריסטים, וגם אני, הטרחנו את עצמנו לשם פעמים רבות. הצוות מאוד משתדל לסייע, גם אם כאמור התיעוד לא מושלם.
המקום השני אליו יכול היה הסטודנט המטאפורי שלך להגיע הוא הספריה הלאומית בירושלים, שגם שם מתויקים כל עיתוני ישראל. וכך גם יוצרי הסדרה תקוות גדולות, שאני לא יודעת אם היו או לא בספריה הירושלמית או התל אביבית. בכל מקרה: די לעצלות, המתבטאת גם בבקשות משונות מסטודנטים שאכתוב להם שאלות מחקר ואפנה אותם למקורות אקדמיים. אני לא אשת אקדמיה. אני סתם עושה עבודת רגליים כשצריך. העצלות היא רעה חולה.
ד"ר דודזון, בבקשה העבר מידע זה לדור הצעיר ותאב הדעת.

תומס פרידמן מגיע למשכנות שאננים בשבוע הבא.
tomasfriedman
JPC-Jerusalem Press Club cordially invites you to a special event
Meet 3 times Pulitzer Prize winner
Thomas L. Friedman
"There Goes the Neighborhood"
Thomas Friedman speaks with Uri Dromi on
How the Arab Awakening, Climate Change and Technology are changing the World around Israel
30 בינואר, 18:00.
קבלת פנים: 17:30. תוגש ארוחת ערב קלה. 5o ש'.

איזו הפתעה: יוסי ביילין משבח את הספר של ארי שביט בהארץ. ויש גם תמונת ענק של ארי שביט מהארץ. וגם תמונת ענק של העטיפה.

הודעה לעיתונות

צוות כותבים חדש הצטרף לאחרונה למערכת העיתונים מעריב-מקור ראשון. בין המצטרפים החדשים: מנדי גרוזמן שישמש ככתב לענייני חרדים, יונתן אוריך ויאיר קראוס, ומקבוצת ידיעות עברו למעריב קרן מלמד ואיתמר פליישמן.

לפני פיזור

מזכירה שמחר חצי חופשה, כן?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

145 תגובות על הדברה

  1. ברטה הגיב:

    מינוף- פרשה ורטה והפעם דרך שיעור בשיח הטוקבקיסטי.

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    עצם זר נמצא בגרונה של הפעוטה בת השנה שמתה אתמול (רביעי) בגן משחקים בראשון לציון, והוא כנראה גרם למותה. במשטרה לא חושדים כרגע כי לאירוע רקע פלילי.

    ואם היא היתה מתה כתוצאה ממכה שקיבלה מפעוט אחר, כן היה לאירוע רקע פלילי?

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      רקע פלילי הוא מונח לא מקצועי. בסיבת המוות יש הבדל בין מוות מפגיעת אדם לחנק. באחריות הפלילית יש הבחנה של כוונה וגיל הפוגע.

      אהבתי

  3. עומר מן הגיב:

    אורי משגב מכסת"ח את עצמו.

    בפוסט הקודם הוא כתב באופן הכי ברור על האשכנזי היפה שהוא ואבותיו בנו את המדינה מול המזרחית המגעילה שהיא ומשפחתה הורסים את המדינה.

    היום הוא מקשקש על "עניין אנקדוטיאלי" ועל "האירוניה ההיסטורית בכך שצאצא לאנשי חינוך מהמעלה הראשונה מצוי כעת בעינה של סערה חינוכית".

    נמוך וילדותי.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מה שיפה בסיפור זה שההפניה לפוסט החדש שלו בדף הראשי של אתר הארץ נראה כך:

      מי מנסה להפוך את פיטורי המורה למקרה עדתי

      ובכן, אתה, אורי. אתה.

      אהבתי

  4. עומר מן הגיב:

    כותבים בPRESSפקטיבה:

    מאמר המערכת של 'הארץ' מלפני יומיים ("מטמין המוקשים", 19.1), ביקר בחריפות את תלונת ראש הממשלה נתניהו, על כך שהאיחוד האירופי לא זימן שגרירים פלסטינים כדי להתלונן על ההסתה ועל הקריאות להשמדת ישראל הנשמעות ברשות הפלסטינית. הביקורת התבססה על עמדת המערכת, לפיה נתניהו הציג "משוואה שקרית: איש מבכירי הרשות הפלסטינית לא קורא להשמדת ישראל". בהמשך הגדיר 'הארץ' את דבריו של נתניהו "סיסמאות סרק".


    [כאן הביאו דוגמאות לצדקת דבריו של נתניהו]

    מה שהופך את עמדת מערכת 'הארץ' ליותר מעניינת, הוא ראיון שהעניק לעיתון 'הארץ' הפרופ' בני מוריס אך לפני כחמישה עשר חודשים, לרגל צאת ספרו האחרון “מדינה אחת, שתי מדינות, ישראל ופלסטין”. וכך קבע מוריס מעל דפי 'הארץ':

    אני מבקש להאיר את עיני הקוראים לגבי האמת. המטרה היא לחשוף את מטרות התנועה הלאומית הפלסטינית – להכחיד את המפעל הלאומי היהודי ולרשת את פלסטין כולה עבור הערבים והאיסלאם… התנועה הפלסטינית, על שני ראשיה, הפונדמנטליסטי בראשות חמאס והחילוני בראשות פתח, מעוניינת בסופו של דבר בשלטון מוסלמי על כל ארץ ישראל, ללא מדינה יהודית וללא חלוקה… מנהיגים כמו יאסר ערפאת והנשיא מחמוד עבאס, לא מוכנים לנוסחה של שתי מדינות לשני עמים. כדי לא להפחיד את הגויים, הם משדרים עמימות אבל חושבים במונחי גירוש וחיסול… רעיון ‘המאבק בשלבים’ נועד להשיג את חיסולה ההדרגתי של ישראל ופתרון של מדינה ערבית אחת… הגשמתה של זכות השיבה מחייבת למעשה את הרס המדינה היהודית.

    "משדרים עמימות, אבל חושבים במונחי גירוש וחיסול". כך קבע הפרופ' בני מוריס, אותו הגדיר העיתון באותו ראיון כ"חלוץ חוקרי העימות הישראלי-פלסטיני, אחד ההיסטוריונים הישראלים הבולטים בדורו", וכן "ההיסטוריון הבולט והבכיר ביותר של הסכסוך", ושלשום קבעה מערכת 'הארץ' הלכה למעשה שדבריו דברי הבל. למי להאמין?

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אז הדעה של מערכת הארץ שונה משל פרספקטיבה, ובנוסף הארץ מראיין את בני מוריס על אף שדעותיו שונות משל הארץ. את שועלן לא הפלת מהכיסא. היית מצפה אולי שהארץ ימנע מפרסום ראיון עם מוריס לאחר המהפך בעמדותיו, אבל כאשר עושה זאת, לא מובנת הטענה של פרספקטיבה. אוי הארץ האיום גורם לפרספקיבה לבכות.

      אהבתי

      • עומר מן הגיב:

        השאלה אם בכירי הרשות הפלסטינית קוראים להשמדת ישראל אינה ענין של דעות אלא עובדות.

        לכן, כאשר מי שעיתון הארץ מכתיר בתואר “ההיסטוריון הבולט והבכיר ביותר של הסכסוך” (ושאינו חשוד בפרו-ישראליות) קובע שהם אכן מתכוונים להשמדת ישראל, נשאלת השאלה במה עדיפה עמדת עיתונאי הארץ על דעתו המקצועית.

        ולפחות, זה בהחלט ראוי לציון ודיון וטענת פרספקטיבה מובנת בהחלט.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          איזה קשקוש, הרי ברור שיש דעות שונות בנושא. החלטת שהדעה שלך היא עובדה, תהיה בריא, לדיון אין תוחלת.

          אהבתי

          • עומר מן הגיב:

            תרשה לי להמשיך לקשקש.

            או שהם קוראים להשמדת ישראל, או שלא. זה ענין עובדתי לכאן או לכאן. הדעות כאן לא משחקות תפקיד.

            אני, לדוגמה, לא השתכנעתי מטענות פרספקטיבה שהם קוראים בפועל להשמדת ישראל באופן גלוי. לא ראיתי הוכחות עובדתיות במה שהם הביאו.

            אבל השתכנעתי שיש הוכחות לכך שזאת האג'נדה שלהם בלי שום ספק כמו שטוען מוריס. ואני במקומם הייתי חושב אותו דבר, כנראה.

            בכל מקרה יש בהחלט מקום לטענות פרספקטיבה שעיתון הארץ מגחיך את עצמו. מצד אחד הוא מביא את דברי ההיסטוריון האנטי-ציוני והפרו-פלסטיני שמוכתר ע"י העיתון כחלוץ ובכיר ובולט שטוען שאכן יש קריאה להשמדת ישראל, ומצד שני טוען שכשנתניהו אומר זאת זה שקר. אפרופו מי שחושב שהדעה שלו היא עובדה.

            אהבתי

  5. הינשוף של מינרווה הגיב:

    זוועות בסוריה. גדעון לוי מאתר את האשמים. כל מילה נוספת מיותרת:

    קל לגלגל את האחריות לנעשה בירמוק לפתחם של הערבים: משטר אסד, המונע באכזריות אספקה מתושבי המחנה הנצורים זה שבועות ארוכים; החמושים הפלסטינים, שהתערבו במלחמת האזרחים וגזרו כליה על המחנה; ארגוני האיסלאם הקיצוני, שאכזריותם עולה על אכזריות המשטר; ומדינות ערב, שלא עשו די כדי לפתור את בעיית הפליטים (גם אם בסוריה שפר עליהם גורלם, באופן יחסי). ואחרי כל זאת – נותרה עדיין אחריות מוסרית גם לישראל, שהקמתה הביאה לפליטות והגלות הללו. המדינה שהיתה צריכה לנסות להציל, ככל יכולתה, את משפחות אזרחיה, גם אם הם ערבים. למשל, את לוטפיה הקשישה, תושבת המחנה, שאחיה, עבד עאבדי, אמן חיפאי עטור פרסים, מנסה להצילה זה שנים.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      ומדינות ערב, שלא עשו די כדי לפתור את בעיית הפליטים

      גם השוחט לא עושה מספיק כדי לפתור את בעיית הכבש.

      אהבתי

    • תתמקד בחצי הכוס המלאה. רק אחרי 3 שנים ו-100 אלף הרוגים הצביע על ישראל כאשמה בוודסטוק הסורי. איפוק מרשים מצד הגידון.
      חבל שמחסום ווטש לא מציעים סיורי מחסומים וביקורי תושבים בדרעא וחאלב. כידוע, אין טוב ממראה עיניים.

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        חבל שמחסום ווטש לא מציעים סיורי מחסומים וביקורי תושבים בדרעא וחאלב. כידוע, אין טוב ממראה עיניים.

        שכחת להוסיף שהצירים עליהם תנוע השיירה מאובטחים על-ידי ה-ISIS.

        אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      למה ללכלך על ישראל? בקרוב נוסיף את מחנה ירמוק לסיורי הספארי הציוני:

      נכנסים לכפרים פלסטינים, משוחחים עם תושבים, מקשיבים לתחושותיהם ולמחשבותיהם. המשתתפים בסיורים מעידים שאין טוב ממראה עיניים. הסיור פוקח גם את עיני אלה שחשבו שהם יודעים הכול.

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      אמנם לוי כותב באכסניה מכובדת, אך אינו יותר מאשר יורם שפטל במהופך. הגיע הזמן להפסיק לקרוא אותו ולצטטו.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        זו דעתך המאוד לא משכילה. נכון, שהחבר'ה פתחו פה אורגיה של ליקוקים הדדיים, אך זבי החוטם האלה, הם לא בסיס לחשיבותו של גדעון לוי. אין סיבה לקבל המלצה מצרות דעתך. מומלץ תמיד לקרוא את לוי. אם מעדיפים בורות מתנשאת אפשר לקבל המלצות מהקפטן קפוץ התחת וחובב הפסילות.

        אהבתי

        • אה! עברת מלא הבנת ללא משכיל. אבל עלינו עליך.
          -במובן השני, הומופוביה etc.

          אהבתי

        • עו"ד הגיב:

          אתה יודע מה מעצבן ברשת הישראלית? שאחד שולף איזה ביטוי וכולם חוזרים אחריו כמו תוכים זבי מקור. אחד שולף את הביטוי "אד הומינם" ופתאום כל הרשת מורכבת ממומחים ללטינית. השני מוצא את "במומו פוסל" וכולם הופכים ברגע למומחי הלכה. בעבר מי הכיר את המונח "אקספוננציאלי" חוץ מכמה מבוגרי 5 יחידות? היום כל תרנגול תוקע את זה אם זה מתאים או לא. אז מה זה "קפוץ תחת" הזה? כולנו קפוצי תחת כי אם השריר הטבעתי הזה לא יהיה קפוץ אתה תחרבן במכנסיים.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            לא רק שאתה לא איתי, אתה גם לא מתרכז מספיק בתחת שלך, מכוצצים משחררים וכלום לא קורא.
            לא יודע, פעם אנשים היו קוראים ספרים ומרחיבים את אוצר המילים. אם ברשת זה קורא באופן כמעט פסיבי, נפלאות הטנוג'.
            בכל מקרה, טוב שהנחת את זה פה, נושא ראוי לריבלוג.

            אהבתי

          • שועלן הגיב:

            לולא* הוידוי המפתיע הזה, הייתי כותב:
            אתה בא ללמד את אורן את סודות הספינקטר האחורי?

            *במחשבה שניה, כמו שאומרים בעידוקייה, why not both.

            אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          מה, נגמרו לך האנשים לריב איתם?

          אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    הקטע מהשימוע נשמע ערוך מגמתית מאוד לטובתו של ורטה.
    אין לי את השעה כרגע להאזין להכל.
    מישהו פה מרים את הכפפה ומביא לנו ציטוטים מעניינים שנפלו בעריכה?

    אהבתי את הפרומו:

    פרטים נוספים על השימוע שנערך לוורטה יתפרסמו מחר ב"הארץ"

    קמפיין עד הסוף.

    אהבתי

  7. ברטה הגיב:

    איפה רמת גן ואיפה כפר סבא

    אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    העם עם רמת גן.

    אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    ותפתח מרכז ברמת גן. טוב שלא בפתח תקווה

    איזה דפוקים הצוקרברגים האלה, מה, הם לא שמעו על קמפיין צונאמי 2.0 של שרת השלום, ליבני?

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    את לא הבנת.
    השר לבטחון פנים התייחס למקרה אחר בו הותקפה טרנסצ'סטרית.

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    לגבי הפיסבוק שלך על התמונות של ורטה והקמפיין – שוב הצלחתי ליטוע לך מחשבות בראש.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אין לך סבלנות, הרי יודע שלא היתי מזניח. העיקר שנתת לצ'ורטה הפנימי שלך לנצח. ולווט בניגוד אליך מדגישה את הקושי שלה עם שיער הפנים.

      אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    מתוך המודעה של מחסום WATCH בשער הארץ:

    הכבישים בהם ניסע – בשליטת צה"ל

    מדוע חשוב לציין זאת באופן בולט כ"כ במודעה?
    האם זה בגלל שמסוכן בשטחים?
    אז אולי בכל זאת צריך שליטה של צה"ל ומחסומים?

    אהבתי

    • מימי הגיב:

      אנחנו, (פעילות מחסום ווטש) נוסעות בכבישים מכל הסוגים והמינים. המודעה מיועדת לאנשים שאינם מכירים את השטחים וחוששים לבקר בהם.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        את לא רואה את האבסורד בזה שאת מרגיעה את המסיירים הפוטנציאלים על ידי שליטת צה"ל בשטח בזמן שמטרת הסיור היא להראות את הזוועות שנוצרות משליטת צה"ל בשטח?

        אהבתי

  13. עו"ד הגיב:

    אוי זה טוב שני המיילים שהביא חיים לוינסון. כמה שהאנשים האלה משוועים לתמיכה, קורע לי את הלב התניני. שרת החוץ של אוסטרליה יכולה לברבר כמה שתחפוץ והרפר יכול לשיר היי ג'וד עד שהקורג שלו (הפסנתר החשמלי עליו ניגן באירוע) יקרוס אבל עדיין אף אחד לא יכיר בריבונות הישראלית בשטחים מעבר לקו הירוק, כל ההתנחלויות מהראשונה ועד האחרונה נחשבות וייחשבו כבלתי חוקיות, כל המתנחלים נחשבים וימשיכו להיחשב כמפירי חוק, אוכלוסייה אזרחית של מדינה כובשת לא תוכר כמי שיכולה להתגורר בשטח כבוש ושום סיפוח של שטחים ע"י ישראל לא יוכר ע"י הקהילה הבינלאומית. אבל דבר אחד אני לא אקח מהם – אחלה תיקון המייל השני. אין ספק שהבינו שהוא מגוחך ברמות על, אבל הקפדה על פרטים זה חשוב, אין מחלוקת. כאן, באופן יוצא דופן לגבי, אני מרים כוסית לכבוד המתקן.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      מה דינו של מי שתוחב, חס ושלום, פתק לכותל?

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        והקשר למה שכתבתי הוא?
        בכל אופן, מי שתוקע פתק לכותל יודע או צריך לדעת שכל כמה זמן הפתקים נאספים ומועברים לא למשרד של הברנש הדמיוני אלא למגרסות או לפחים, ובכך מסתכם כל העניין, אבל תקווה זה חשוב, אני מסכים, גם אם היא לא רציונלית.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          אתה צריך מפה בשביל להבין מאיזה צד של הקו הירוק נמצא הכותל?

          אהבתי

          • עו"ד הגיב:

            השאלה היא לאן בדיוק מועברים הפתקים, אם לתחום הקו הירוק או לשטחים שאז האחריות לבצע את המבוקש בהן מוטלת על הברנש הדמיוני המוסלמי. זו סוגיה סבוכה.
            הערה: סליחה, הבלוג בבעיה. הכינוי הברנש הדמיוני המוסלמי יכולה לעלות לו בהתקפת סייבר פרועה. משהו כמו זה.

            אהבתי

    • אשמח אם תביא את המסמך החוקי שתומך בציטוט:

      ל ההתנחלויות מהראשונה ועד האחרונה נחשבות וייחשבו כבלתי חוקיות

      ובהזדמנות זרוק גם הסבר (משפטי) לגבי מעמד הגולן.
      מדוע רמת הגולן שנכבשה מסוריה שדורשת אותה בחזרה מותרת להתנחלות לעומת מיהודה ושומרון שננטשו ע"י ירדן ללא זיקה או דרישת בעלות.

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        אם שום צורך להביא שום דבר כי זה לא סימפוזיון במשפט בינלאומי. כל מה שכתבתי משותף לכל המדינות שאני מכיר. טענת ישראל לפיה אמנת ז'נבה לא חלה כי השטחים לא היו שייכים לאף מדינה לא מקובלת על הקהילה הבינלאומית, ואם תבדוק זאת עם משפטן שראוי לשמו הוא ימתיק לך בסוד שבית הדין בהאג כאשר הוא דן בחומת ההפרדה קבע זאת במפורש. שום סיפוח לא מוכר, כולל לא ברמת הגולן, ולא ברור מי סיפר לך שברמת הגולן אפשר להתנחל. בעניין זה ישראל משחקת בשח עם עצמה. זה המצב. מה שכן ישראל מצפצפת בצפצוף ארוך על כל הקהילה הבינלאומית ומשמיעה טענות שאיש לא מקבל כולל הפטרונים האמריקאים והמצב הזה יחזיק מעמד עד שיקרה אחד משניים או שניים: קטסטרופה או לחץ בינלאומי.

        אהבתי

        • תרשה לי לתרגם את השאלה הראשונה ממשפטית ליונית: אתה לא יודע על חוק שמציב את היישוב הציוני ביהודה ושומרון בצד העברייני של המתרס. ומה עמדתך האישית (לא המשפטית) כלפי הגולן?

          אהבתי

          • עו"ד הגיב:

            בגלל החיצוף בהערה הראשונה לא תזכה לדעת מה דעתי על הגולן.

            אהבתי

            • – קיבלת במה להסביר את עמדתך, הפסד שלך. ואם במשרת עמימות עסקינן יש פה אחד, אורן.

              אהבתי

              • עו"ד הגיב:

                תראה כמה אי דיוקים בהודעה אחת שלך: כבר הודעתי לפני יום יומיים שהתפטרתי ממשרת היועץ המשפטי החינמי כאן. זו לא העמדה שלי אלא העמדה הבינלאומית. כל מי שיודע לקרוא רואה שהתשובה מצויה בדברים שכתבתי, ובכל זאת כדי שלא תיעלב – מדינה כובשת אינה יכולה ליישב אזרחים בשטחים שכבשה. מותר לה להחזיק כוח ניהול בלבד עד השבת השטחים לאוכלוסייה המקומית. מאחר שאסור לה, וישראל עשתה זאת, כל ההתנחלויות כולן אינן חוקיות. לסיכום למסמך שרצית קוראים אמנת ז'נבה. כל מילה נוספת שלי בעניין עולה כסף. צר לי, אני כאן כדי ליהנות לא ללמד משפט בינלאומי.

                אהבתי

                • א. בחרת להציג פרשנות לאמנת ז'נווה כחוק. מאיר שמגר לדוגמא חושב אחרת ומשפטנים אחרים סבורים כמוני שהצהרת בלפור היא החוק הרלוונטי לסוגיה. שאלתי לגבי חוק שקובע שישראל עבריינית. פרשנות שמועדפת עליעליך פחות מעניינת. בסה"כ ביקשתי ללמוד ממסמך יבש ולא מדיעות. זה שמדינות מסויימות רואות, חושבות, מפרשות או תורמות לקרן לישראל חדשה לא הופך את עמדתן לחוק.
                  ב. אתה מפספס לגבי הגולן. נכנסת למומנטום והכיף מגיע כשמבינים מה עומד מאחורי דיעתך ומגלים את ההגיון שמוביל אליה. לא חבל?

                  אהבתי

                  • עו"ד הגיב:

                    שאלות ותשובות.

                    מה קרה?

                    בקשר למה?

                    להתפטרות מהמשרה.

                    אה, נזכרתי שאני ישראלי.

                    מה הפירוש?

                    פירוש שאני לא פראייר.

                    לא שמתי לב שאתה פראייר.

                    אם אימא של הפראיירים.

                    אתה יכול להרחיב?

                    זה פשוט. כל מיני אנשים כותבים פה וכל אחד שומר את המומחיות שלו קרוב לחזה. למה השועלן לא מעניק לנו פכים קטנים מעבודתו? למה אורן לא מביא אנקדוטות מהמשרד? למה ברטה עושה קולות של מובטלת? למה יון לא משכיל אותנו איך משיגים ישבן מוצק? למה מישהי לא רוצה שלישיה? די נמאס לי להיות היחיד שתורם כאן מהידע המקצועי שלו. לא זו ואף זו; אנשים אפילו לא מספרים לך במה הם עוסקים – אלמלא החייל רמז שהוא מוכר טלוויזיות משומשות לתושבי השטחים לא היינו יודעים אפילו את זה. זהו נגמר. אם כולם רק יונקים ולא מינקים, אז שכולם יחפשו מי ינענע וגו'.

                    אני לא מאמין שזה מעניין אותך.

                    זה לא. אבל תודה שהתירוץ כובש לבבות.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      חבל שרק שאחד אם שם נדיר כמו שלך, מתעקש לעבוד במקצוע תואם. אם ולווט היתה פותחת חנות בדים בנחלת בנימין, גם היא היתה נאלצת לספק מידע טקסטילאי.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אורן כבר ענה, אבל באמת מוזר שמי שמציג את עצמו כמקצועו מתלונן על שפונים אליו בהתאם למקצועו.
                      ואם עוד לא הבנת, כל השאר נותנים פכים גדולים מעבודתם – אנחנו טוקבקיסטים.

                      אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      למה מתלונן? משתף אנשים בהגיגים כתובים היטב, מרתקים להפליא, אבל מהיום בלתי מקצועיים בעליל. אני גם אחליף ניק כשאזדמן למשרד הפנים, כדי שאתה לא תתלונן שאני כביכול מתלונן.

                      אהבתי

                    • שכנעת את הוועדה שאתה מסוגל להתעמם ובכל זאת, אורן נמצא איתנו הרבה זמן והוא בכלל לא מכחיל. מתעמם מלידה, גנטי. תזכיר לי מה המקצוע שלך?

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      רב שיח זה הצחיק אותי מאוד ביושבי בתחנת הרכבת הקפואה בבית יהושוע.
                      למה אין שם פאקינג מבנה מקורה?

                      אהבתי

        • האמיר הגיב:

          בנוגע להאג, יצא לי לרפרף בפס"ד הזה. לא קראתי הכל – זה היה ארוך מאוד ובאנגלית משפטית, אבל היו שם שני דברים מאוד מעניינים:

          ראשית, בהחלט נקבע שם שהשטחים הם שטח כבוש. השופטים הציגו את הטענה הישראלית, לפיה אמנת ז'נבה מתייחסת לשטח שנכבש ממדינה שהיא הבעלים המוכר שלו ולכן לא תקפה לגבי הגדה המערבית, ופסלו אותה בהתאם לעיקרון שצריך ללכת לפי כוונת המחוקק ולא לפי לשון החוק, כשברור להם שכשהאמנה נוסחה, פשוט לא חשבו על מצב שבו שטח יכבש ממדינה שאינה הבעלים המוכרים שלו. עד כאן, סביר והגיוני.

          שנית, הם גם הציגו את הטענה שבניית גדר ההפרדה מותרת לפי אמנת היסוד של האו"ם, שמתירה למדינות החברות להתגונן מפני התקפות כלפיהן, ופסלו גם אותה בטענה שהאמנה מתירה למדינות להתגונן מפני התקפה מדינות אחרות בעוד שישראל לא מותקפת ע"י מדינה ולכן הסעיף הזה לא תקף. וזה כבר מוזר, הרי העקרון קובע שצריך ללכת לפי כוונת המחוקק ולא לפי לשון החוק, מישהו חושב שאמנת היסוד של האו"ם מתירה למדינה להתגונן מפני התקפות של מדינות אבל לא מפני התקפות של גופים שאינם מדינות כמו ארגוני טרור? כלומר שמותר לידראל להתגונן מפני התקפה של צבא לבנון, למשל, אבל לא מפני התקפה של החיזבאללה, שאינו מדינה? גרוע מכך, אין מילה וחצי מילה באותו סעיף באמנ האו"ם שמדבר על כך שהוא תקף אך ורק כלפי התקפות של מדינה! כלומר לא מספיק שהם משתמשים בעיקרון אחד כדי לפסול טענה אחת ובעיקרון הפוך בדיוק כדי לפסול את הטענה השניה, הרי שגם אם משתמשים בעיקרון ההפוך, הטענה השניה עדיין אינה נפסלת.

          הטיה בבית המשפט הבינלאומי בהאג? לא יכול להיות.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            ההבדלה היא בין הזכות להשתמש באדמות הכבושות לבנית אמצעי הגנה בגבול הצבאי החדש, קו סגול, לבין התגוננות מסיכוני האוכלסיה הכבושה, לכך מתאים קו הגבול הישן הירוק.

            אהבתי

            • האמיר הגיב:

              רק שזה לא מופיע באמנת היסוד של האו"ם… היא מדברת על זכותה של מדינה חברה להתגונן מפני התקפה מזויינת (סעיף 51), בלי לסייג מי התוקף ומאיפה הוא מגיע.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                הנושא שונה, הזכות הקיימת באמנת ז'נבה לשימוש בשטחים כבושים לצרכים בטחוניים. ישראל לא התגוננה במשפט, ובמפה התכנונית הגורפת יותר שהוצגה היה ברור שמדובר גם בהגנה על התישבות בגדה.

                אהבתי

                • האמיר הגיב:

                  כמה חבל שלא אתה ישבת בבית המשפט בהאג. מה לעשות שלמשפטנים שם לא היתה את ההבנה החדה שלך והם כתבו משהו אחר?

                  הנימוק שלהם היה שסעיף 51 מתיר הגנה עצמית מפני התקפה של מדינה אחרת וישראל לא מותקפת ע"י מדינה אחרת ולכן הסעיף הזה לא רלוונטי.

                  אהבתי

          • מומלץ לבדוק כיצד סילפו הפאליוודים בעזרת הנאורים מישראל את הסעיף הרלוונטי בוועדת ז'נווה ובהזדמנות לדעת על המסקנה שהתקבלה לא מזמן לגבי מעמדם של יהודה ושומרון.

            על פי המשפט הבינלאומי עומדת לישראלים זכות שבדין להתיישב בכל יהודה ושומרון, ולכל הפחות בשטחים הנתונים לשליטתה של ישראל מכוח הסכמים עם הרשות הפלשתינית, ועל כן ההקמה של היישובים בפני עצמה אינה לוקה באי חוקיות.

            סעיף 49 באמנה נועד למנוע ממעצמות להעביר את אזרחיהם בכפיה כדי לאכלס שטחים שאליהם פלשו [נאצים, רוסיה, טורקיה (ערביי יפו לדוגמא)] השייכים למדינות אחרות ואו גירשו את אזרחי המדינות שאליהן פלשו משטחים אלה.
            הרלוונטיות של הסעיף למצב ביהודה ושומרון מצוצה מהאצבע:
            1- ישראל אינה מיישבת בכפיה אזרחים.
            2- ישראל לא גירשה את ערביי יהודה ושומרון מאדמתם.
            3- ישראל לא כבשה את השטח ממדינה אחרת שכן לירדן אף פעם לא היתה בעלות על השטחים. הבעלות על יהודה ושומרון היתה בידי למנדט הבריטי.
            4- ישראל איננה מעצמה ככל הידוע לי.
            5- כל החלטות חבר הלאומים (שקדם לאו"ם) עדיין תקפות. החלטת חבר הלאומים קובעת שארץ ישראל שייכת לעם היהודי, על שתי גדותיה ושוללת את הטענה שהשליטה ביהודה ושומרון היא כיבוש. במילים אחרות- הצהרת בלפור מבחינה חוקית עדיין תקפה- ובמיוחד לאור הוויתור היהודי (מרצון) על עבר הירדן המזרחי לטובת הסדר עם הערבים.
            6- לישראל הסכמים בתוקף משפטי עם הרשות הפלסטינית שמסדירים היבטים משפטיים הנוגעים לקרקע.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              מומלץ לקרוא לפני שמגיבים את שכתב בפתיחה העו"ד לשעבר. מדובר בעמדה שגם הישראלים יודעים שחסרת בסיס. מתאימה לצרכי תעמולה פנים ישראלית. החלטות 242, ו338 הן הקובעות בעניין השטחים הכבושים, ושום הצהרת בלפור או סן רמו. הסכמי אוסלו, והמשכיהם מחלקים תחומי אחריות בין ישראל לרשות, ולא מהווים שום הכרה בזכות כלשהי של ישראל בשטחים.

              אהבתי

              • נחמד שאתה חוזר על שקרי פאליווד בלהט ידעני אבל הטענה שמדובר בהתיישבות שאינה חוקית נשללה ע"י רשימה ארוכה של פרופ' ומומחים בינלאומיים למשפט. אמנת ז'נבה נוסחה כדי למנוע הישנות מקרים של פגיעה באזרחים שביצעו המעצמות במלחמת העולם ה-2 ואינה מתייחסת או קשורה ליהודה ושומרון.

                242 אינה מגדירה את זהות הפליטים (800,000 יהודונים שנמלטו ממדינות ערב) ו-338 רלוונטית פחות מהצהרת בלפור בשל הסכמי השלום שנחתמו עם ירדן ומצרים. לא שכחתי שאתה מעוניין להחזיר את הגולן לאסד אבל אפילו לי יש גבול אדום.

                אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      קורג? היי ג'וד הולך עם פנדר רודס

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        טראסט מי, הוא ניגן על קורג.

        אהבתי

        • עו"ד הגיב:

          אה, ובקשר לטריוויה – בהקלטה הביטלס השתמשו ב – Bechstein

          אהבתי

        • עו"ד הגיב:

          טוב, התברר שאני לא יכול לסמוך על אנשים שהיו שם. עד כדי כך. בגלל ששאלת ערכתי ברור מעמיק והתברר שהוא ניגן על רולנד אפ פי 7. אבל היה שם גם קורג. זה כמובן לא עקרוני בכלל, אבל אחרי ששיבחתי את מתקן המייל לא הייתי יכול להיתפס בעצמי עם המכנסיים למטה או עם הקורג בחוץ או וואטאוור.

          אהבתי

  14. בדור שלי יציאות משותפות לגברים היו ביטוי למנהיגות וסממן אריסטוקרטי ויעידו על כך עשרות רוג'ומים מאבני קרטון שהותרנו בראשי גבעות בצפון ובדרום. אין סיבה להשתעמם ולסבול מהריח בשירותים. אפילו הרומאים השאירו לוחות קררה מקובעים בניצב לקירות כעדות מוצקה למנהג החברתי. למרות העבר המפואר הפרשנות לתמונת השירותים שפורסמה ע"י כתב ה BBC שגויה. הקו באמצע הקיר שבסיסו מוסתר ע"י פח ועולה עד לגובה מקובל מעיד על מחיצה שהוצאה מהמקום. בגירסה המקורית של התמונה ניתן להבחין בקידוחי הברגים. מהמר שאדריכלית תכננה את המקום.

    הקמפיין בפרשת התינוקות בתאילנד קשור לתמונה. העדר שמתפאר במאות מומחים לרגישויות וזכויות הזולת מקבל את עסקאות הרביה באהדה גורפת. אותה אנשים שכותבים בלהט נגד תעשיית המין קיבעו את מסילת המחשבות: תופעת הרחמים להשכרה לגיטימית.

    הקמפיין מצליח והעדר פועה מצדד ומצטלם מבלי להבחין בקו שמקשר בין תשלום תמורת רחם לתשלום תמורת פות. אישה ככלי סיפוק מיני, כמתקן עיבור, כקולב בגדי ים או סתם אינקובטור עני. בספק אם קימת עיסקה שמחפיצה נשים יותר מהריון ולידה תמורת תשלום.

    ניצול הנשים המוחלשות שנאבקות בעוני והסבל של האם שתינוקה נלקח ממנה בסיום ההריון מתקבלים בשיוויון נפש, כסמל לנאורות. העיקר שהקמפיין הצליח, כפיים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כנראה שאתה לא יודע, אבל גם גברים מקבלים כסף עבור הזרע שלהם, ומחופצנים, לשיטתך, באותה מידה. והזרע שלכם ממש שווה הרבה פחות בשוק. אגב, זרע הסקנדינבים עולה הרבה יותר, רק לידיעה. שוב דופקים את המזה"תים.

      אהבתי

      • גם גברים אוכלים לוקשים. כיצד זה מצדיק את רכישת הרחמים?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אין הבדל בין מכירת זרע למכירת רחם.
          אנשים חסרי אמצעים מוכרים הכל (גברים ונשים): זרע, רחם, כלייה, ביציות, שיער, מה שיש.
          להיטפל לנשים המסכנות שמוכרות את רחמן זו צביעות.
          זו דרכן להתפרנס. תעשיית הילודה היא התעשייה המשגשגת בישראל. כולם רוצים, כולם חייבים, כולם משקיעים את כל אונם והונם בכך.
          אז מה לך נגד העובדה שנשים החליטו לפנדק את עצמן?
          העסקאות מוסדרות בחוק, מוסדרות רפואית (לא עושים את זה בבית), הן מקבלות לא מעט כסף, מה הסיפור?

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            OK.
            אז זנות זה קל וחומר.
            כולה משכירות וגינה לכמה דקות.

            אהבתי

          • יש מקומות שבהם זנות מוסדרת חוקית ורפואית ושכרה בצידה. כשמדובר באישה שמוכרת פות יש סיפור אבל כשמדובר ברחם אין סיפור.
            הפרוזדור של מתקן הרביה מוביל לאינקובטור ואם אני זוכר נכון המתקן קשור לאדם עני מהמזרח והעובדה שיעשה הכל תמורת כסף מעידה על הניצול שבעתיים.

            אהבתי

      • שועלן הגיב:

        את באמת משווה פליטת זרע לנשיאת עובר 9 חודשים + לידה?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          ברור. מבחינה ערכית ורעיונית אין שום הבדל. עוד יותר חמור: גברים מפזרים את ההמשך הגנטי שלהם בעולם, בלי לדעת למי! בלי לדעת מה יעלה בגורלם כלל! במקרה של פונדקאיות וכו' יש לפחות יחסים אנושיים. הן יודעות לאן הולך הילד, ועוד ועוד.
          מדהימה ההתייחסות שלך
          אין לי ספק שאתה הוא לא אתה.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            וכאלה שתורמות ביציות?
            ובתגובה ליון את מצדיקה תרומת איברים בתשלום? באמת?
            זו גישה היפר-קפיטליסטית. אפילו אני נרתע ממנה.

            אהבתי

          • שועלן הגיב:

            גם החשיבות שאת מעניקה למטען הגנטי אל מול נשיאת העובר + חווית הלידה מפתיעה אותי.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              טוב מאוד. הגיע הזמן שגם אני אפתיע אותך.
              אתה שבוי בקונספציות משונות מאוד (אתה לא היחיד).
              לו אני הייתי גבר בחיים לא הייתי תורמת את זרעי (לא משנה מה היו עמדותיי באשר ללידת ילדים) בדיוק מהסיבה הזאת: אחריות לפרי בטני (זרע במקרה הזה). כך שלמעשה אני לא מצליחה בכלל להתקרב להבנה של גברים שעושים את זה. במקרה של פונדקאיות, זה כלל לא כך. הן משמשות מדגרה. שזה עדיף מלעשות הרבה דברים אחרים.
              באשר לחוויית ההריון והלידה, גם פה עדיף לך לשגות פחות בראייה רומנטית.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                אני אישית גם כן מעדיף את הקשר הגנטי, ולכן ברור שלעולם לא אתרום.
                פשוט אתן קצת יותר רגשניות ופחות רציונליות-מדעיות.
                אבל אולי את לא דוגמא טוב לאתן.
                מכל שאר הביקורת שלי ושל יון את מתחמקת מסיבות ברורות.

                אהבתי

  15. תומר הגיב:

    גירסת ורטה בהתכתבות עם פרופ' אודי מנור

    אהבתי

    • כצפוי ורטה מתחמק מלפרט מה בדיוק אמר ומעדיף לתאר את דבריו בקצרה ולשלול את גרסת הילדה.
      לגבי אהבתו לחופש הביטוי:
      חופש זה טוב ורובנו מסכים שחשוב לדון עם תלמידים בכל נושא.
      הבעיה, שאין דרך פרקטית למדוד אם מורה שהציג את עמדותיו ודיעותיו הפוליטיות שכנע או נמנע מלעודד תלמידים לחשוב כמוהו. המחנך בז לעובדות. המערכת מאפשרת למורים לדבר על הכל -רק מבלי להביע עמדה פוליטית. ההתעלמות מההגיון שאוסר על מורה בוגר להרביץ בתלמידיו הרכים את עמדותיו הפוליטיות במערכת חינוך ציבורית צפויה מאדם שצועק "ויוה פלסטין".

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      תמצית המכתב הגנכרי הנ"ל כבר פורסמה בתקשורת.
      בעצם מתן המענה הגנרי, הוא התחמק מכל השאלות הקונקרטיות של מנור שהן עצם העניין.
      דבר אחד חדש למדתי: VERETE ולא VARTA כמו הבטריות.
      מעניין מי הגה את שמו נכונה בכל התקופה הזו.

      אהבתי

    • avshalombz הגיב:

      תיקון קטן: אודי מנור הוא ד"ר ולא פרופ', ומהיכרותי עם הנפש הפועלת אני חושש שהוא צפוי להשאר כזה, ולא בגלל שהוא לא עושה עבודה טובה. אולי להפך

      אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    הסטודנט שלך (או לא שלך) עצלן ברמות

    אותו סטודנט ביקש

    לחקור את סיקור מחאת קיץ 2011 במהדורות החדשות הכלכליות בטלוויזיה

    מה הקשר למאגרי עיתונות דפוס בספריות?
    ומה הרעיון לתקוף מישהו שמתלונן על כך שעדיין אין בימינו ארכיון דיגיטלי של פרסומי העיתונות לסוגיה ע"י ציון העובדה שקיימים ארכיוני נייר בספריות?
    כל הרעיון זה דיגיטציה והנגשה, כשזה המודל (וזה לא שהוא לא מודע לקיומם של הארכיונים הללו בספריות).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      העבודה הייתה יכולה להיעשות, אבל היא הייתה יותר מסורבלת.
      להגיד שהיא לא נעשתה כי אין דיגיטציה זה עלוב ברמות.
      אני "תקפתי" אותו? על מה אתה מדבר?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        איך העבודה יכולה היתה להיעשות?
        אני מדגיש שוב:
        לחקור את סיקור מחאת קיץ 2011 במהדורות החדשות הכלכליות בטלוויזיה
        להשתמש בשורש ע.צ.ל שוב ושוב (כנגד הסטודנטים שלו, בהם הוא מצדד) זו תקיפה.
        וגם אם היה נותן דוגמא לסטודנט שרצה לחקור את סקירת עיתונות הדפוס וויתר בגלל שעבודה כזאת היתה לוקחת יותר זמן מהנדרש לעבודה שכזאת מבחינה אקדמית, בזמן שיכולה היתה להתבצע במהירות לו היתה דיגיטציה והנגשה – גם זה טיעון לגיטימי, ואין קשר לעצלנות.

        אהבתי

      • roei הגיב:

        תודה על ההתייחסות בבלוג. אני שולח את התלמידים שלי והם אף הולכים כשצריך לבית אריאלה בת"א ולספריה הלאומית בירושלים, ומבלים שעות מול מיקרופילמים בספריה בחיפה ובארכיון מפלגת העבודה, ובארכיון הציוני המרכזי ובארכיונים רבים נוספים… לעניין בית אריאלה והספריה הלאומית, טוב שהמשאבים הללו נמצאים אבל הם לא מקנים גישה לעיתונות אלקטרונית (שאותה ביקש אותו סטודנט לחקור) ובנוסף הם לא מאפשרים לבצע חיפוש שיטתי של מקורות ובניית מדגמים גדולים שנדרשים למחקרים רבים. הרבה משאבים מבוזבזים היו יכולים להיחסך אם מאגר אלקטרוני כזה היה מוקם, והוא עשוי גם לספק מקור הכנסה נוסף לגופים העיתונאיים השונים. אין שום סיבה שלא יקומו בישראל כמו במדינות אחרות מאגרים מסודרים שינגישו באופן אלקטרוני – זה לא עניין של עצלות, זה עניין של יעילות, הנגשה ושימור של ידע לא רק לתלמידים ולחוקרים ה"עצלנים" אלא גם לציבור הרחב, לא רק בפרוזדור ת"א-ירושלים אלא גם בבאר שבע, חיפה, נצרת ועוד.
        רועי דודזון

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          כמו שאמרתי, אני בעד הקמת כל מאגר שהוא.
          עדיין, אפשר לבצע מחקר שיטתי.
          ושמחה לשמוע שהתלמידים מכירים ומבלים שם ובמקומות אחרים.

          אהבתי

      • roypeled הגיב:

        עם כל הכבוד לערכי העבודה, וגם אני נגד עצלות, אין סיבה שב 2014 מישהו יצטרך לגשת לבית אריאלה בשביל לדפדף בעיתונים, וגם לא יוכל לנצל יכולות חיפושץ אפשר גם לשלוח מכתבים בדואר למשרדי ממשלה ולחכות בסבלנות, ובכל זאת מטריף אותי שהם לא עובדים עם מיילים כמו שצריך.
        יש רמה מסוימת של התעדכנות טכנולוגית שאפשר לצפות מגופים שנותנים שירות לציבור, ואני כולל בזה גם את העיתונות המסחרית. ולא, אני לא חושב שהארכיונים האלה צריכים להיות מקור הכנסה כספית, אני חושב שזה גוף ידע שחיוני שיעמוד לציבור וצריך להיות בפיקוח, או ברמת תשלום מפוקחת מאד נמוכה או מונגש חינם (לא על חשבון העיתונים, שיעשה את זה איזה גוף ציבורי, אבל שהעיתונים לא יחסמו אותו בטענות זכויות).
        אגב – Jpress עושה עבודה נהדרת למי שמסתכל קצת יותר רחוק אחורה (אם כי גם שם יש מה לשפר ביכולות החיפוש).

        אהבתי

  17. ברטה הגיב:

    הדיון בפורומים ובוועדות לא היה מתקיים לולא הרעש וההצפה. אני בעד להציף כל נושא חשוב שהוא בנפשנו גם גזירות כלכליות , צעדים מדיניים וסרחונות פוליטיים. זו הדרך, גם אם יש מי שנמאס עליו קלסתרו של ורטה. זה, בשילוב יציאה לרחובות ע"פ גודל העניין הם התשובה האזרחית לחוקים סטאליניסטים שנולדים בראשם של אנשים חולים.

    אהבתי

      • האמיר הגיב:

        באמת מי?

        כמו כן נטען כי המורה מקרית טבעון הוא זה שביקש לשקול את הפסקת עבודתו.

        בדקה ה- 31 בהקלטה המלאה, ורטה בהחלט מודיע שהוא שוקל התפטרות.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          הקשבתי לדקה הזו, הוא לא מודיע שהוא שוקל התפטרות, הוא אומר שקיימת לו עילה להתפטרות מוצדקת. זה לא אותו דבר.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            מה גם שבתקציר של ה7 דקות הוא אומר שהוא לא רוצה להתפטר.
            אין עוד דברים מעניינים אחרים במלא שלא הופיעו בתקציר?

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              בכללית בולט שהוא בשתי רמות מעל השאר, מנסים לסחוט ממנו להתפטר מרצונו, הוא לא מעוניין להמשיך את התלמידה ומרגיש מאוים, וצה"ל זה הדגל של אורט. מנהל בית הספר לא נכנס לדבר הזה (פייסבוק}.
              בכלל האנשים של אורט, הפתיעו אפילו אותי בתת הרמה. ( "אם היא הבנינה את זה ככה, אז כנראה שאתה לא בסדר"). בקיצור צריך להמשיך בקמפיין להחלפת הנהלת אורט והיחצן שלהם.
              רגע השיא: אתה אנתרופוסוף, (ורטה: לא) מה זה האנתרופוסופיה ?

              אהבתי

              • חזרנו לנקודת הבסיס- "רמת האנשים" מגדירה את מעשיהם וטיעוניהם. בברלינוקס זה לא היה קורה.

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  כשאתה עוסק בחינוך – כן.
                  וממה ששמעתי עד כה, אני מסכים עם רוב ההתרשמות של אורן.
                  הבעייה העיקרית שלי עם ורטה בשימוע היא:
                  1. ההרגשה שלי היא שהוא ממעיט מאוד בדברים שאמר ומציג גרסא סטרילית מדי. אבל אולי זה בגלל שאני מוטה.
                  2. ניכר שהוא מדבר בעו"דינית. לא שזה פסול, לי זה פוגם בתחושת האמינות (כמו עד שתדרכו אותו מה להגיד).

                  שורה תחתונה – נראה לי אדם שיכול להיות מורה מצויין. השאלה היא כמובן האם הוא גורם להטיות פוליטיות אצל תלמידיו. להערכתי זה בלתי נמנע עם אנשים אידיאולוגיים כמוהו.
                  בעולם מושלם הייתי משווה סטטיסטית את הדעות של תלמידיו במגוון סוגיות פוליטיות לדיעות של תלמידים אחרים בבית הספר.

                  אהבתי

                  • מישהי הגיב:

                    בנוסף 1. קיימת לפחות הפסקה אחת גם בהקלטה המלאה.

                    2. זה אמנם לא מחליש את טענותיו בקשר להתנהלותו אבל הוא לוקה באורן ומתעקש שהרדיפה שלו לאחר החשיפה רלוונטית לדיון בקשר ללגיטימיות של מעשיו.

                    אהבתי

  18. ברטה הגיב:

    נאמר שהארץ היה מצניע את פרשת ורטה (פרשת סבח?) במרתף העמוד
    האם האימפקט היה זהה? האם היה מתקיים דיון בכנסת ומישהי היתה כותבת חיבורים ללא ההצפה של הארץ? אם כל האמצעים כשרים בצד השני הדבר תופס גם לגבי פרסום התמונות. הלוואי שהצילום יהיה אייקון כמו צ'ה גווארה על חולצות ופוסטרים . תזכורת תמידית למה שעלול להתחולל אם נמצמץ.

    אהבתי

  19. מרווין הגיב:

    ראש דסק תורה ומצוות במעריב/מקור ראשון הוא אסף גולן. אסף גבור בכלל בענייני ערבים.

    אהבתי

כתיבת תגובה