אצבעות שחורות 24.1.14

חדשות הסו"ש

סוגיית התינוקות שנולדו בתאילנד עוד רחוקה מפיתרון.

מסר מדאבוס: נתניהו לא מתכוון לפנות אף יישוב. יייישש!
אוי, סוגיות הליבה בנוף היפהפה הזה.

16 חיילים נפצעו בשריפה על דבורה.

30 בני אדם הפגינו בשבדיה למען מבקשי המקלט בישראל (דייוויד סטברו, סטוקהולם).

למרות שנפטרה ביום שישי, הזדרזו רבים לכתוב הספדים על שולמית אלוני.
תמר זנדברג | יוסי שריד | המערכת הפוליטית | עוד |

40% מהאבות רואים את ילדיהם בעיקר בסופי שבוע (שער ידיעות, ראובן וייס). הסקר נערך עבור ויצו ושדולת הורות בעידן של קריירה. עוד מהסקר:
האמהות הן שנושאות בעול גידול הילדים בצורה משמעותית יותר מהגברים, והן אלו שהקריירה שלהן נפגעת יותר.
כשני שליש מהאמהות מבלות עם ילדיהן מדי יום בשעות אחר הצהריים לעומת שליש מהאבות.
כ-80% מהאמהות אוכלות עם ילדיהן ארוחת ערב מדי יום לעומת 41% מהאבות.
74% מהנשים עשו שינוי בקריירה לאחר שנולדו להן ילדים.
56% מהאבות עשו זאת.

כיתוב תמונה מרגש בע' 5 בידיעות: המירוץ לנשיאות מתחמם והשר סילבן שלום נפגש לארוחת צהריים עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. בין הנושאים בהם דנו: "מועמדותו האפשרית של שלום לתפקיד הנכסף". כיתוב התמונה הזה כה רב סתירות, שאני חייבת להביאו. כמו כן, אם תשימו לב, אין קרדיט לצלם. אמממ.
silvush

TV

ארץ נהדרת, תוכנית 4 של עונה 11 מחולקת לקטעים. מה קרה לפינת הווטסאפ?

אחרי פמפום מסיבי משה נוסבאום מראיין את ניסו שחם התם.
מה שמעניין, המראיין לא מזכיר ולו לשנייה את חוק העונשין, שאומר כך:

346. בעילה אסורה בהסכמה (תיקון: תשמ"ח, תש"ן, תשס"ד, תשע"ב)
[…]
ב. הבועל אשה שמלאו לה 18 שנים תוך ניצול מרות ביחסי עבודה או בשירות או עקב הבטחת שווא לנישואין תוך התחזות כפנוי למרות היותו נשוי, דינו – מאסר שלוש שנים.

לא ייתכן שקצין משטרה בכיר לא יצליח להבין, גם בלי שום קשר לחוק העונשין (אם כי מה אפשר להגיד על קצין משטרה המתנגד לחוק קיים?), שיש בעיות רבות בכך שהכפופות לו גם מקיימות איתו יחסים אינטימיים (אצא מנקודת הנחה שהכל נעשה בהסכמה מלאה, אם כי, כמה הסכמה מלאה כבר יש בכך שאת נעתרת לבוס הגדול?), מכל הסיבות שבעולם הקשורות ביחסי עובד מעביד.
ובנוסף, מצד שני, אין שום סיבה שלא יהיה כתוב בחוק אישה או גבר, ולא רק אישה, כמובן. וצריך להיות כתוב לא רק בועל, כי אם גם בועלת.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=1674db4dfd5c3410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=ba3cb2eb226bb110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=a1812448e65c3410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0


חגי לוי בדרך ל-LA כדי לעבוד על סדרה חדשה על בגידה לשואוטיים.
התבלבלתי לגמרי. בראיון לאיילת שני בהארץ בתחילת החודש סיפר לוי

אבל עכשיו אתה עובד על סדרה חדשה בארצות הברית, "The Affair".
כן. זה רעיון שהיה לי לפני שנתיים לעשות סדרה על בגידה… בעולם שלי, אני לוקח את הדבר הזה וחוקר אותו שלוש שנים. ככה אני עובד. אבל שם זה עובד אחרת… זה הגיע למקום שאני לא מרגיש חלק מזה. צולם פיילוט באמריקה לפני כמה חודשים… מצלמים שני אנשים יושבים בדירה בברוקלין ומסביבם יש 200 איש והמון משאיות. השפע המושחת הזה, שצריך להצדיק אותו על ידי צופים. לכן אתה לא יכול לעשות משהו מעודן. זה צריך להיות נורא גס. הפיילוט כנראה התקבל. הסדרה כנראה תקרה. ושוב נאלצתי למצוא את המקום שבו אני אומר להם שאני לא רוצה.
ואיך הגיבו לזה?
מסובך. כשעשיתי חוזה, לפני שנה, צפיתי את ההשתלשלות הזאת, ורציתי להכניס סעיף שאומר שאם לא ארגיש חלק מזה, אוכל לקבל תמלוגים כלשהם, אבל לא אהיה חייב לעבוד בזה. זה לקח כמה חודשים כי עורכת הדין שלהם פשוט לא הבינה מה אני רוצה. היא אמרה שוב ושוב "אבל למה שתמצא את עצמך במצב שאתה לא רוצה לעשות את זה, אם משלמים לך?"

אם הבנתי בטעות שהוא לא בעניין, בראיון ל-mako  הכל הסתדר.

…הסיבוב הנוכחי נסוב סביב סדרה חדשה שהוא מפתח עבור רשת "שואוטיים", שנקראת The Affair. "במהלך השנתיים-שלוש האחרונות פיתחתי את הסדרה עם שותפה אמריקאית, עכשיו אני נוסע לכתוב, והצילומים יתחילו באפריל", הוא מספר, "אבל אני מנסה להיות שם כמה שפחות. אני לא כל כך אוהב להיות שם".

7 ימים

העסקאות האלו, 7 ימים+אולפן שישי אינן חדשות, ומתנהלות זמן רב. אולפן שישי מראיין את ניסו שחם, ובמקביל ראיון בדפוס, בידיעות. אמירה לם היא המראיינת. עכשיו נראה אם שאלה שאלות אחרות מאלו של נוסבאום. זוהי כתבת השער.
7days24.1
תמונה מצוינת של שחם. ממש מובי סטאר. יכול לגלם את איבגי בהבורר. הנה לכם גבר גבר. מבט קשוח אך גם מפתה. מי האישה שתעמוד בפניו, מי? אפשר היה להציג את שחם באלף צורות, כולל כגבר בהריון עם כרסו העצומה. אבל בתצלום המעולה הזה (אלכס קולומויסקי) אין כרס ואין כלום. יש כוכב קולנוע בדרך לשטיח האדום. וכך נראים גם הראיונות איתו. וכך נראית גם הכותרת: "גרסת שחם" בשער, "מילה של ניסו" הפמיליארי בתוכן, האומלל שנעשה לו עוול מביא את גרסתו הוא. כותרת הכתבה: "היו לי קשרים עם שוטרות, אבל זה עניין ביני לבין אשתי. לא לבתי משפט".
ושוב, זו היתממות מקוממת. בכתבה עצמה מביאה לם קטע מכתב האישום: ב-2012 שחם הפציר בשוטרת להיפגש עימו

…על אף אי הנוחות שחשה, נעתרה השוטרת לבקשתו, וזאת לאור תפקודו של הנאשם, רום מעמדו והאמון שרחשה לו… חלק מהקשרים… הובילו לניגוד עניינים מכיוון ששחם היה מעורב בהחלטות לגבי הקריירה של חלק מהשוטרות… (ש)באו  בפניו מעת לעת כדבר שבשגרה, (ב)בקשות שונות שלהן בנוגע לאיוש תפקיד שבו חפצו, יציאה ללימודים ומימונם, מעבר ליחידה אחרת במשטרה. כתוצאה מכך היה שחם נתון במצב של ניגוד עניינים חריף…

זהו לוז הדברים, ולא משנה כמה יחרטט הבדימוס, וכמה רעייתו, שאני לגמרי לא מבינה אותה, תעמוד לצדו.
בהמשך הוא טוען שהוא לא מואשם ביחסי מרות, וגם משקר בכיף: "הדבר היחיד שאני מצטער עליו בצורה ממש ברורה… הוא שקיימתי מערכות יחסים מחוץ לנישואים…."
ממש מצטער. מדובר בדפוס לאורך עשרות שנים עם שוטרות (או נשים) רבות. אז על מה אתה מצטער פתאום? למען הראיון או למען האישה שתומכת בך אתה פתאום מצטער? יאק.

הקטע המדהים הוא שהמשפט עוד לא החל. והרי שופטים כבר הודו בעבר שהם מושפעים מהתקשורת. הייתי אומרת שהראיונות האלו הם הדפיקה האחרונה על המסמר האחרון בארון הסוביודיצה, אבל גם זה כבר קרה מזמן. נאשם מתראיין ביג טיים בתקשורת ומוכר את מרכולתו טרם החל המשפט. אז איפה שלטון החוק בדיוק?

רענן שקד כותב על הרגע שבו הבן שלו גילה את המוות. זהו מדור מצוין. אולי הטוב ביותר שכתב. עכשיו, הוא לא חדש. הוא נכתב על ידו הרבה פעמים במגוון צורות בעשרות שנות כתיבה. החידוש במדור הזה הוא שהילד שואל את השאלות שאין עליהן תשובות. וזו אחת הסיבות שהחלטתי בגיל שש שאני לא רוצה ילדים. כי הבנתי. מומלץ לכל הורה, או הורה לעתיד, לקרוא. כדי להתכונן.

הכתבה הכי חשובה בסו"ש היא של גיא ליברמן, על עשרות פועלי בניין זרים שנפצעים או נהרגים בתאונות בנייה בישראל. המדינה מעסיקה רק מעט חוקרי תאונות שלא מטפלים במרבים המקרים.
אתר קו לעובד מעלה את כל הכתבות העוסקות בעובדים זרים.

מוסף הארץ

העוני מוריד 13 נקודות IQ.

למה המין האנושי כל כך סתום? למה לחפש תחליפים לסוכר? פשוט יש להרגיל את החיך לוותר עליו. יש כל כך הרבה מזונות מתוקים מהטבע, למה להמתיק משהו? הנה, באחד הפרקים של העונה הנוכחית של CICGC, מגיעים סיינפלד והאורח שלו לבית קפה, ומתברר שאין שם ממתיקים כלל. סחתיין. אני אומרת את הדברים כמי שמשתדלת להתרחק מסוכר, לא כחובבת קפה, אגב, כי אני ממש לא.

גלריה

ועוד אני מנג'סת בענייני אוכל: ברגע שבקבוק פרייה עולה 44 ש', אי אפשר להכריז על מסעדה, למשל המסעדה הכשרה של רושפלד, שהיא המסעדה הקלאסית הכי טובה בישראל (שגיא כהן). כי הדברים לא מנותקים. גם אם הפילה ווטאבר (בעע) היה נימוח, אדם שגובה 44 ש' על בקבוק סודה הוא מושחת. אין מילה אחרת לתאר את המעשה, ולכן אי אפשר לשבח את המסעדה הלזו.

המוסף לשבת

כתבת השער על אדם ורטה ושושלתו (נחמה דואק).
hamusaf24.1.14
לפחות תמונה חדשה.
צבי פלג, מנכ"ל רשת אורט (עוד על פלג בהמשך): "אני גאה בזה שרשת אורט לא פוליטית".
בכתבה מדברים "חבריו של אדם", אמא שלו, אבא, ודודה, תמר ורטה-זהבי, שאותה במקרה יצא לי לפגוש וגם לשמוע בהקשר אחר, של הסרט שלי.
ורטה גר בכליל, ומלמד גם בבית הספר האנתרופוסופי שם. מכאן כנראה הטעות על שלמד בבית ספר שכזה.
גם ידיעות, כמו הארץ, מציג דמות חיובית ביותר, ומצדד בדרכו של ורטה.

אריאלה רינגל הופמן על ריבוי הנשים בקרב הבדווים. היא דיברה עם גברים ונשים מהמגזר וכן עם הרשויות. סגנית שר הפנים אומרת שמאחר שהאישה השנייה (או הרביעית) לא רשומה בשומקום, אין, מבחינת המשרד, אישה שנייה. משרד המשפטים אומר: הפוליגמיה מוכרת לגורמי איפת החוק, אך לא מדובר רק בעבירה פלילית נקודתית אלא בתופעה כללית שההתמודדות עימה צריכה להיות מערכתית וכוללת.

נאצים!

– אוסף מסמכים גדול המתאר את משפטי נירנברג נמצא בשוק הפשפשים בשנה שעברה. האוסף יועמד למכירה פומבית.

– מאות מכתבים שכתב היינריך הימלר לאישתו מרגרטה נמצאו בכספת בבנק בתל אביב. כך מדווח העיתון הגרמני די וולט, שיחשוף כמה מהם בסדרת כתבות ממחר. המכתבים נכתבו מ-1927, עד חמישה שבועות לפני התאבדותו ב-1945.
נא לקרוא גם את הטוקבקים המשעשעים.
(תודה לשטוטיתק'ה)
המכתבים הגיעו לידי אביה האספן של הבמאית הישראלית ונסה לאפא (יוצרת אולמרט – סרט גנוז), שיצרה סרט בעקבותיהם, והוא יוקרן בפסטיבל ברלין הקרוב (עופר אדרת). והנה הכתבה גם בעברית. והנה גם ידיעות יפרסם את הסיפור. מחר.
תוספת מעניינת: בועז ארד מספר שזה בכלל לא עניין חדש.

אלדד בק ב-7 ימים על יומניו של אלפרד רוזנברג, האידיאולוג הראשי של המפלגה הנאצית ואחד מהמקורבים לאדולף היטלר. מוזיאון השואה בוושינגטון העלה אותם לרשת לפני חודש.

והאיש שלכד את מפקד אושוויץ.

סופשבוע

אביעד פוהורילס מראיין את דני סידס, חבר שלו, על החיים ועל המוות, על רני רהב ועל עמנואל רוזן. חבל שעניין החברות לא כתוב בבירור רב יותר.
הפגישה עם וודי אלן, עליה כתוב בכותרת המשנה, הייתה, אגב, ברחוב, לפני 23 21 שנים.
הכישלון של פוהורילס, כשהוא כותב שסידס "עדיין רווק" מעיד על תפיסת עולמו הבורגנית של הכתב.
סידס הוא גם היועץ המוזיקלי של הסרט שלי.

תמר דרסלר טסה לקמפלה שבאוגנדה עם 43 ק"ג של ציוד, אותו חילקה לעשרות ילדים דוברי עברית שנולדו וגדלו בישראל, חלקם שהו באוגנדה בחודש שעבר, כשפרצה מלחמה בדרום סודן, חלקם חולצו מהמדינה במבצע חירום, אחרים עדיין מסתתרים במחוזות רחוקים של דרום סודן.

משתכשכים בביצה

תודה לאל, בן דרור ימיני חזר לתקוף את הארץ. כבר חשבתי שמשהו לא בסדר כשהיה שבוע אחד בלי מטח מדויק. נרגעתי.
כהרגלו, הוא מעגל פינות לנוחותו. למשל: בשימוע לאדם ורטה ביקשו ממנו להתפטר, שיהיה קל יותר לכולם. אבל ימיני גורס: זה רק שימוע, לא פיטרו אותו.
ועוד שאלה: מאיפה יודע ימיני ש"צה"ל פוגע בחפים מפשע פחות מכל צבא אחר שמצוי בעימות דומה"?
אה, עימות דומה, בטח הכוונה לצבא אחר על אדמת מדינת ישראל שנמצא "בעימות דומה".

במדור זה מזכיר ימיני שיחה שהייתה לו עם פרופ' זאב סגל ז"ל, שהיה הפרשן המשפטי של הארץ.
בצירוף מקרים מתייחס גם נתן זהבי לסגל (לא רק. הוא מסביר גם למה דיבר על ח"כ הרב ישראל אייכלר כפי שדיבר, ונוזף בכתבי התקשרות על העתק-הדבק שעשו.

בשבוע שעבר צנזרו לידידיה מאיר את המדור שלו בבשבע, והשמידו מאה אלף (!) גליונות שכבר הודפסו.
דיון: למה התקשורת שותקת בעניין הגניזה (רדיו גלי ישראל)?
הנה המדור הגרוס בפייסבוק של מאיר.
השבוע מתפרסם מדורו של מאיר בנושא, מכתבי קוראים על הפרשה.

עמוד הבית של הארץ בשישי בצהריים במופע צביעות קליל. מימין העמוד, משמאל כריכת הספר המדובר בכתבה. לצד ההפניה לכתבה אומר בכותרת המשנה אייל גולן יבדל"א: "ייתכן שנגעתי לה בחזה, לא היה בינינו כלום". בדיוק כמו העיתון: ייתכן שהדגשנו מבלי משים את תמונת החזה.
ilusswimsuit-50-years-of-beautiful


המגזין השיווקי מנטוק נסגר. ממי נגד מי מתברר שמי שערך אותו בשנתיים האחרונות הוא עורך פירמה וכתב התקשורת של גלובס, לי-אור אורבך, אך מי שהיה חתום עליו הוא ניר קיפניס, העורך הקודם, "כי זה מה שהיה טוב מול הלקוחות", כך אביב הורביץ.
אורבך זה יושב עם שלושת כותביו במערכת גלובס וקובע, בין היתר, מיהם "100 המשפיעים בתקשורת" על סמך השבשבת המצויה במשרדו (ייאמר שאין רשימת פברוקיישן זו שונה מעשרות רשימות המתפרסמות בישראל).
התנהלות אתית? מי יפנה לדליה דורנר?
כרגיל, הכי מאוסים הם הצדקנים, מעמידי הפנים והמשת"פים עם השיטה. יאק.

אורן מצא:

בתחילת המוסף השבועי של ישר”ה כותב דן מרגלית כך:

אבל ברור לי מה יעלה עתה בגורלו של מנכ”ל אורט פלג – בעל תואר שני בחינוך – בחלק מהתקשורת הישראלית: יחשפו שבגיל 17 עבר את הכביש שלא במעבר חציה; ובמלאות לו 23 עישן סיגריה בבית הקולנוע

ואכן כמה עמודים מאוחר יותר כותב מרדכי גילת:

מה שחשוב הוא שפלג הסכים להפקיד חינוך של מאות תלמידים בידי נוכל, עם רקורד מפחיד של ניצול מיני של תלמידות, ואינו מסכים להעסיק מורה שתלמידה התלוננה כי הוא בעל תפיסות שמאלניות.

חתיכת מעבר חציה היפותטי.

 בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

סיכום שנת יאיר לפיד בטלוויזיה החברתית (עידוא דגן).

קומדיאנטים במכוניות שותים קפה. סיינפלד עם טוד בארי. מעולם לא שמעתי עליו.
שיחה קצת משונה. כאילו כל השאר לא משונות. למשל, סיינפלד תוהה אם הוא עושה את הדבר הנכון (עם הסדרה הזו) ומודה שהוא לא רוצה לעשות כלום. השניים אוכלים נקניקיות וכן ממתקים ושוקולדים בשפע. והכי ישראלי ולא ייאמן: בארי בחולצה פתוחת כפתור החושפת את חזהו השעיר. מתי לאחרונה ראיתם מחזה שכזה שלא בפארק מנגל או בשפת ים בישראל? בטלוויזיה למשל?

סופית: הדפדפן המאוס עלי ביותר הוא הכרום.

מיילבק

V יקירתי,
אני שבה אליך בעניין שאלה שנותרה באוויר והמשיכה לרחף בראשי באחד מהפוסטים הקודמים שהעלית השבוע. הסרט של ספייק ג'ונז והדעות החלוקות לגביו. ובכן, צפיתי בו ואני שמחה לבשר לך שהוא מאותם סרטים שאין כל צורך להסביר למי שהשתעמם במהלכם למה הוא פשוט נפלא. כשרון אדיר ונדיר יש לג'ונז. וכמובן ראוי להתמרח שעות על השחקן הראשי. אז כמו שנהגנו לומר באייטיז: אל לך להחמיץ. שנקבע להצגה ראשונה? פופקורן עלי!
בברכת חברות,
נ.
(נילי ל.)

לפני פיזור

בעקבות הערתה של נורית הסרתי את המשאל.
אז לא תתפזרו היום.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

90 תגובות על אצבעות שחורות 24.1.14

  1. roypeled הגיב:

    לא יודע אם מישהו התפטר חוץ מבנזימן, אבל אנשים בהחלט "התמיינו" בכל מיני אופנים למערכות שמתאימות להשקפת עולמם והחוצה ממערכות שלא מתאימות לה (ע"ע ווינט ומה קרה לאנשים שלא היו מוכנים לעשות דברים מסויימים, למשל). ולא אמרתי שהוא צריך להתפטר, רק שהפער בין תפיסת עולם אישית לזו של המערכת שאתה משרת (נצמד לז'רגון), זה כן, לכל הפחות, מעניין.

    אהבתי

  2. roypeled הגיב:

    חולק עלייך (כמו שאפשר לנחש מהפער בין התגובות, אבל למען הסר ספק, גם אחרי התגובה).
    ההזדהות של עיתונאי עם מקום עבודתו לא יכולה להיות זהה לזו של נציגת שירות בסלקום עם מקום עבודתה, אפילו לא של פקיד הקבלה במערכת העיתון. או לכל הפחות השאלות שמטרידות אותו לגבי המהות של מקום עבודתו צריכות להיות שונות מאלה שמטרידות אותם.
    כתבתי שאני לא מסכים על כל מה שנכתב בעין, בין היתר מהסיבות שציינת (לא לגבי השירות, לגבי הטור האישי), אבל זה לא מאולץ ומטופש (וכן מעניין).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ראשית, אין לך מושג איזה שאלות מטרידות אותו בקשר לעיתון בו הוא עובד (גם לי לא, כמובן).
      כל שאני יודעת זה שהוא לא עורך בדסק החדשות, כך שאין לו אחריות לגבי התנהלות הדברים שם. ייתכן שהוא שולח כל יומיים מייל זועם לרון ירון וייתכן שלא.
      זאת ועוד: אני לא מכירה אף עיתונאי שעזב את מקום עבודתו כי לא נראה לו איך שדברים מתנהלים שם מבחינה עריכתית או תפיסתית.
      למעט, כל הידוע לי, ראודור בנזימן, שזו הצגת הדברים שלו.
      אנשים עוברים ממקום עבודה אחד לשני כי קיבלו הצעה טובה יותר.
      בטח ובטח בעיתון, בתקשורת, כשהמצב כל כך רעוע.
      לטור האישי שלו על תיווך המוות לבן שלו, או לעצמו, אין שום קשר לדרך בה מתווך העיתון את המוות לקוראיו.

      אהבתי

  3. roypeled הגיב:

    רגע גילוי המוות על-ידי הזאוטוט, כנראה שזה בדרך כלל סביב גיל 4, הוא אכן רגע ראשון של תקופה ארוכה ולא כייפית של התמודדות מאד לא קלה, בעיקר כשמדובר בילדים חקרנים (אחד הקטעים היותר קלילים שלה אצלנו היה כשגור, בן 4 וחצי, הרגיע את רוני בת שנתיים וחצי "אל תדאגי, כשאבא ואמא ימותו, סבא וסבתא יעשו לנו הורים חדשים").

    זה עניין רציני וכואב שיש הרבה מה להגיד עליו, אבל בינתיים נקודת המבט של העין השביעית מעניינת (לא שהייתי חותם על כל מלה שם): רענן שקד כמי שמבכה את גילוי המוות אצל ילדים ומשרת ארגון שמתווך את המוות בצורה הכי לא בריאה שאפשר: http://www.the7eye.org.il/94747

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא, זה בולשיט. רענן לא "משרת" ארגון. או ליתר דיוק, הוא משרת ארגון בדיוק כמו כל מי שעובד בארגון, אם מתעקשים להשתמש בז'רגון.
      הוא כותב על הנושא עשרות שנים בלי שום קשר למקום שהוא עובד בו. זה מדור אישי, ואין שום קשר בין "מטרת הארגון" (ריקוד המוות) לבין דעותיו ותחושותיו בנושא. זהו קישור מאולץ ומטופש, לא פחות.
      בדיוק ההפך ממעניין.

      אהבתי

  4. captain beefheart הגיב:

    אוצר המלים של עורכי 7 ימים, לדורותיהם, מזעזע בעוניו. למעשה יש בו שתי מלים בלבד: "תיק" ו"גרסת". חשיבה המצאתית ודמיון הן כנראה מילות גנאי במקום ההוא, שכן דומה שלאיש לא מפריע כי הואריציות הללו חוזרות על עצמן בבנאליות מחרידה, שבוע אחרי שבוע, שנה אחר שנה. בטח למעצב יש תבנית מוכנה ומה שנשאר לו לשאול זה רק "איזה שם משפחה לשבץ".

    במוסף אחר של העיתון לוקחים את עצמם קצת יותר ברצינות. "מורד דרך" זה גם אחלה, וגם מראה שברחוב מוזס לא כולם אהבלים ועצלים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      באמת שלח לי מישהו מיילבק

      בשנים האחרונות כל אחד בתורו מקבל ארבעה עמודים במוסף סופשבוע (+צילום מחמיא שכזה) ומספר איך מעלילים עליו: ניסו שחם, הירשזון, פינטו, ארביב, משה קצב, דרעי, דנקנר, אייל גולן, אולמרט, שולה זקן, אשכנזי, הרפז
      אלו כתבות שטאנץ אינטנסיביות של הכחשות גורפות בתוספת ("שיתוף") פרטים אישיים עצובים שכאלה שלא ידענו ושלא העסיקו אותנו מעולם.
      רחמנות ורחמים על העיתונאים המסכנים.
      למה אף אחד לא מכין איזה מחולל כתבות "מעלילים עלי" ?
      הרי ליאיר לפיד ולאייל שני בנו כבר מחולל אימרות שכאלו, מה הבעיה לייצר מחולל ולחסוך כתיבה והגהה ?
      מילים נבחרות למחולל: עיניהם צרה, מרשי, חפותו, נגיב כשנלמד את החומר, התייצב עם כיפה לראשו, סיפור כואב, ילדות קשה, וכו וכו,
      המחולל ידע להבחין בין "בן טובים" השמור לפשיעות קלות ורציחות, אונסים, שודים, פיצוצי רכבים בצהרי יום (לא בערבים או בזריחות), לבין נבחר עם שכולם אוהבים אותו ומברכים ומחבקים אותו ברחוב.

      אהבתי

  5. ברטה הגיב:

    זה היה נקמנונון לא לתת גם לי קרדיט.
    ותודה לאיל ה.ב. שהעביר לי את הקישור.

    Liked by 1 person

  6. אורן הגיב:

    איך שכחת את הג'סטין/ מיילי, עכשיו אני מדרב"ק.

    אהבתי

  7. אחרי הקידוש והארוחה התכנסו באי השובך לצפות בארץ נהדרת לראשונה מזה שנים. חמישה אייטמים דלוחי הומור כנגד "האחרים", קטע אנימציה חביב ויובל סמו אחד לרפואה. מדורת השבט הפכה לקמפיין מרושע ותפל. מיותר- לגמרי.

    הפתעה, נראה שנציגי טמקא ביקרו בקולומבריום הקטיפתי.

    בעקבות תבוסת המחנה שטען שהשליטה ביהודה ושומרון וההתנחלויות אינן חוקיות אני שוקל לפתוח מסעדת קונספט ללא בישול ועיכול. קטע חדשני כזה. מביאים לוקשים קשים מהבית, הטבחים יכינו מהם מטעמים- והמלצרים ילעסו את הלוקש עבור הסועד. שוס כזה, כמו בש"ס.

    הורביץ רבאק, במקום להעלות אדים מהביצה התקשורתית אני מקווה שתסקר תחומים חשובים יותר. אם צריך מילה מפינטו, תגיד. כולנו אחרים.

    אהבתי

  8. boas הגיב:

    טעות בהשוואה המשפחתית? אתה אומר התפלק לו? בסך הכל יצאה האמת המודחקת. הרי באמת המגזר הזה חושב שלאמץ שם משפחה מגורמן זה שיחוק ואילו ״סבח״, נו זה רק ״סבח״. חמוצים, ליכוד, כדורגל ו״בגין, בגין״. אל תיתמם.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      למה אתה אומר שהוא "אימץ" שם משפחה מגורמן? זה שם המשפחה של אבא שלו, והוא לא עברת אותו. למה להמציא דברים?

      אהבתי

      • boas הגיב:

        ניסחתי לו נכון. בהחלט אבא שלו כמו רבים מיהודי אירופה גירמן. גדעון לוי סיפר שאבא שלו שבא משם בכלל לא היה ״לוי״. אלא לוואי Lowe.

        אהבתי

        • boas הגיב:

          במאמר בהארץ מיום 19.4.2012 "לכאן הגיע אבי כמתבולל כמעט, ואל יהדותו מיעט להתחבר גם בישראל: ספק אם ידע את ההבדל בין שבועות לסוכות." "אפילו שם משפחתו נכתב אחרת מהמקובל – LOEWY" – זהו שם גרמני טיפוסי שאינו מקובל בקרב יהודים. (ויקיפדיה)

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          מאיפה ההמצאה הזאת? מה זה גירמן?
          מה היה השם שלו קודם?
          אתה ממציא לו ביוגרפיה משונה במיוחד.

          אמא של אדם, עמל, בתה של נב"י, היא ציירת שהייתה פעם חלק מוכר מהבוהמה הירושלמית. עמל, יחד עם גיסה הבימאי נוקיו ורטה והעיתונאית ענת סרגוסטי, היו הבעלים של הפאב בחוצות-היוצר. ב-1986 עברו למצפה כליל בגליל, וכעבור זמן קצר החלה בתהליך חזרה בתשובה.
          אבא שלו, יורם ורטה נולד ב-1954 בירושלים. ב-1973 היה מלוחמי החווה הסינית. בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בחוגים לפילוסופיה ומחשבת ישראל. עורך, מורה ומלמד במדרשה באורנים. ערך עשרות ספרים.
          שיריו החלו מתפרסמים בכתבי-עת שונים בשנות השבעים, ומאז פרסם בבמות רבות, בפסטיבלים לשירה בארץ ובעולם. שירים שלו תורגמו לאנגלית, צרפתית וערבית.

          אהבתי

  9. אורן הגיב:

    מאחר וימיני "מוכיח" את הצבא המוסרי ביותר באופן קבוע, לא מפתיע שמתפוצץ על עמדת הארץ.
    לא יודע מתי כתב, אבל הוא מאוד לא מעודכן במה שבאמת אמר ורטה, ומה שהיה בפועל בהליך השימוע.
    כתבתי, וגם משגב הודה שהיתה בטעות בהשוואה המשפחתית, אבל כמובן ימיני מבין בפשטנות דו קוטבית.
    באקלים המשפחתי התייחס משגב לתגובות בפייסבוק של בני משפחתה של ספיר סבח, ולמפגש הקודם בברור עם האם.
    לא חדש שהוא מתקשה לקרוא את הפרטים האמיתיים, אלא מוצא את הדעות שלו.
    מוזר, שבדיון העוסק בהבעת דעה בכיתה, הוא שב ומעלה את גישתו שהיסטוריה צריך ללמוד כבסיס לתעמולה.

    אהבתי

  10. boas הגיב:

    בן דרור ימיני נוגע בצדק בנקודה חשובה

    גזענות נאורה
    אותו כותב הגדיל לעשות, וסיפר לקוראים שהמורה המהולל, הדרייפוס החדש, שבכלל לא ידע שהוא כזה, הוא הנכד של נתיבה בן-יהודה. ומצד שני, הוא סיפר לקוראיו, "לא ארחיב כרגע בנוגע לאקלים המשפחתי שהצמיח את ספיר סבח". אקלים משפחתי? איזה אקלים? מה הוא בדיוק יודע? איזה סודות אפלים מסתירה משפחת סבח? מדוע הוא מסתיר מהציבור מידע כל כך חשוב? למה רק רמזים? התשובה ברורה. אין לו כלום. יש לו רק את שם המשפחה: "סבח". וזה מספיק. הוא סומך על הקוראים. מצד אחד נצר למשפחת אצולה. ומצד שני, כן, הבנו, אין צורך להרחיב. גזענות? מה פתאום. הרי העיתון הזה ממציא שוב ושוב גזענות ואפרטהייד ופשעי מלחמה ללא הפסקה, כדי לצאת נגדם.

    לא צריך להיות גאון להריח את הגזענות האנטי מזרחית של כותב הארץ.

    אהבתי

  11. boas הגיב:

    טוקבק מהביקורת המתפעמת מהחדשה של רושפלד

    סע לברלין , שם תוכל לאכול במסעדות לא כשרות, ולרקוד ולס עם אדם ורטה לצלילי ואגנר "הנאור" (לת)
    קיבוצניק-צפון

    מישהו יודע אם הקיבוצניקים של היום הם ציונים או שמאלנים נאורים?

    אהבתי

  12. זיק הגיב:

    צחקתי רבות למקרא תגובתך ב'מי נגד מי'.

    אהבתי

  13. anima הגיב:

    את קצת מחמירה עם הארץ באשר לתמונת החזה על כריכת הספר של 'ספורטס אילוסטרייטד', משמאל לכתבה שמביאה את דבריו הדוחים של אייל גולן. אני לא רואה צביעות בתמונה שמפנה לכתבה שדווקא יוצאת נגד חיפצון הגוף הנשי לצד כתבה על חיפצון קטינות. זה לא במקרה או מבלי משים ואת יודעת את זה.

    נכון לעכשיו, משמאל לכתבה על ספורטס אילוסטרייטד, ישנה כתבה (+תמונה) שעוסקת בהנקה.

    אהבתי

    • leoded הגיב:

      עבודה ה"מכירה" של תוכן, יש לה זמן מוגבל: מבטו החטוף של הצרכן. העורכים יודעים לשחק עם זה, במקרה הזה הם התפתחו לשחק עם זה. אייל גולן + תמונת חזיה, דחוסה בעוצמת הרכות (וכן כף יד רעננה, המחשבת להיפרד מהתחתונים)- הצעה מכירתית יעילה יותר לעומת כל אחד מהם לחוד.

      אהבתי

  14. הצועד בנעליו הגיב:

    מה שהצחיק אותי בקטע של דן מרגלית, היה איחולו לצבי מהקומפני שימשיך במורשת שהיתווה "והעיקר לא לפחד כלל" 😆 😆 😆
    הרי מה החבר של קומפני ושכמותו מנחילים, אם לא פחד. דן מרגלית שב ומוכיח את הידוע, שלא אצל כולם השנים והוותק בתחום, משביחים את הבנאדם.
    =================================
    אין לי קשר למתחזה הטרול המשתמש בכוונה בכינוי זה באתרים שונים.

    Liked by 1 person

  15. חייל זקן הגיב:

    צריך להיות כתוב לא רק בועל, כי אם גם בועלת.

    ומה דינה של נבעלת לניצב? והאם אין להתייחס כהעדפה מתקנת לזכותן של שוטרות להתקדם על הגב אן על ארבע?

    אהבתי

  16. ziki הגיב:

    ימיני לא רק מעגל פינות אלא ממש משקר כשהוא מערבב בין דברים שנכתבו/נדפסו בעתון לבין דברים שנכתבו בבלוג של אורי משגב
    (כגון ההתיחסות הדוחה לרקע המשפחתי של התלמידה המלשנית)

    אהבתי

  17. בן הגיב:

    "מאיפה יודע ימיני ש”צה”ל פוגע בחפים מפשע פחות מכל צבא אחר שמצוי בעימות דומה”? מהסתכלות בנתונים על עימותים דומים. הוא פירט אותם במאמר אחר בעבר:

    "בהתקפה של כוחות נאט"ו על סרבי ב-99' נהרגו בין בין 500 אזרחים, לפי דוחות של האו"ם, לבין 2,500, לטענת סרביה…. בצ'צ'ניה (גודל האוכלוסייה קטן מזה של רצועת עזה) נהרגו לפחות שמונים אלף בשני סיבובים. בסרי לנקה, בשנת 2009, נהרגו כארבעים אלף אזרחים לפי הדוח המקיף של האו"ם. בפאלוג'ה, שבה התנהל ב-2004 קרב דומה לזה של עופרת יצוקה, ורוב האוכלוסייה ברחה, נהרגו אלפי אזרחים. ואפשר להמשיך ולהמשיך."

    אהבתי

  18. anima הגיב:

    הוסיפי את שמי למיילבק של נילי (ל).
    מומלץ פלוס פלוס.

    אהבתי

  19. האמיר הגיב:

    כהרגלו, הוא מעגל פינות לנוחותו. למשל: בשימוע לאדם ורטה ביקשו ממנו להתפטר, שיהיה קל יותר לכולם. אבל ימיני גורס: זה רק שימוע, לא פיטרו אותו.

    לא קראתי עדיין, אבל בהסתמך על מה שכתבת, אני לא רואה כאן שום עיגול פינות.

    אז שמו לו אקדח טעון של השולחן וציפו ממנו לעשות את הדבר המכובד, בסדר. אבל העובדה הפשוטה היא שעד לסוף ההקלטה לא אמרו לו שהוא מפוטר.

    אז מה יקרה אם הוא לא יתפטר "מיוזמתו"? כנראה שיפטרו אותו. כנראה. או שלא. או שימצאו איזה פתרון אחר. סביר שהוא יפוטר, אבל הוא עדיין לא פוטר.

    כלומר דווקא את עיגלת איזו פינה כאן.

    ועוד שאלה: מאיפה יודע ימיני ש”צה”ל פוגע בחפים מפשע פחות מכל צבא אחר שמצוי בעימות דומה”?
    אה, עימות דומה, בטח הכוונה לצבא אחר על אדמת מדינת ישראל שנמצא “בעימות דומה”.

    בד"י דווקא כותב על זה לעיתים קרובות. מאיפה לו לדעת? מהנתונים שמתפרסמים ושהוא מביא. ב"עימות דומה" הכוונה לעימות אסימטרי. למשל ארה"ב בעיראק ואפגניסטן. למשל תורכיה נגד ה- PKK. למשל נאט"ו בקוסובו. למשל רוסיה בצ'צניה. יחס ההרוגים בין אזרחים לא חמושים לחמושים בכל העימותים האלו גבוה יותר – בד"כ בהרבה – מאשר היחס בפעולות צה"ל.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      למשל צבא סוריה, שמטיל ממסוקים מוקשים ימיים (הכדור הגדול הזה, עם השפיצים). שזה יותר ממכה קלה בכנף; זה טלטלה כבדה בשאסי.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      טוב שלא קראת ואתה כבר יודע, הרגלים שלמדת מימיני.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        עדיף על השיטה שלך, לקרוא ולא לדעת.

        כתבתי שאני מסתמך על מה שכתבה בעלת הבית ושעל סמך מה שהיא כתבה, המסקנה שלה שגויה.

        כלומר כרגיל, עשית אורן.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אם יודעים לפני שקוראים, אז לא ממש קוראים. ימיני היתה לו התפיסה שלו לפרשה, לכן ויתר על לימוד העובדות.
          מוזר, ולווט כותבת על צבא בתנאים דומים, ומביאים לה דוגמאות מתנאים אחרים, זו הגדולה בלדעת בלי לקרוא, הכול נופל למקום.

          אהבתי

          • לשיטתך צריך לסדר לוחמה א-סימטרית מול פלסטינים כדי להוכיח. הייתי שולח אותך לעשות שבת במחנה הפליטים ירמוק אבל היית טוען שמדובר בצבא ערבי שאין לו אלוהים. היית נוסע אם הצירים היו בשליטת צה"ל?

            אהבתי

          • האמיר הגיב:

            אז זה מסביר למה אתה תמיד מגיב לודעות שלי אבל אף פעם לא קורא אותן! טוב, כל אחד יש לו את הבעיות שלו, חבל שאתה משליך את שלך עלי.

            כתבתי שלא קראתי את בד"י אבל שכן כקראתי את מה שדבורית כתבה על בד"י ושאני מגיב על מה שהיא כתבה. מבין אצת ההבדל? לא, כמובן שלא.

            ולווט כתבה שבד"י כתב על צבא בתנאים דומים ותהתה למה הכוונה. שאלה רטורית, אבל מוטעית. כי כשבד"י מדבר על תנאים דומים, הוא לא מתכוון למה שהיא חושבת שהוא מתכוון אלא לסוג הלחימה הנפוץ בעשורים האחרונים. יש נתונים והם מפורסמים. בד"כ שני סטים, האחד מחמיא לצבא שנלחם, שמפורסם ע"י אותו צבא, השני מחמיא פחות. יחס ההרוגים האזרחיים של צה"ל טוב יותר גם אם לוקחים את היחס המחמיא פחות של "בצלם" ומשווים אותו ליחס המחמיא יותר שפרסמו נאט"ו ושות'.

            בכל מה שאפשר למדוד באופן אובייקטיבי, צה"ל מוסרי יותר. מה לעשות.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              אתה לא קורא גם את התגובות של עצמך, נושא אי הקריאה עלה בהקשר השימוע. וכמובן שבד"י אינו מעודכן וטועה בנושא.
              בנושא השני זה כמו לנוע בקווים מקבילים ולווט כותבת שהתנאים לא דומים ואתה מתעקש להשוות תנאים שונים.

              אהבתי

              • תומר הגיב:

                מה שונה בתנאים?

                (במלים אחרות, לאיזה פעילות אתה חושב שכן אפשר להשוות?)

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  אם ניקח לדוגמא את פעולת נאט"ו, באה לעצור טיהור אתני בקוסבו. השיגה את מטרתה. הביאה ליצוב יחסי בקוסובו, שינוי שלטון בסרביה והבאת מילושביץ לבית הדין לפשעי מלחמה.
                  זה הסבר לתנאים השונים.
                  ככלל, אני מסכים עם ולווט בחוסר תוחלת של ההשוואות. הן נעשות בתגובה לביקורת על פעולות של צה"ל, וכתרוץ מוזר.

                  אהבתי

                  • תומר הגיב:

                    בעיני זה טיפה משונה שאתה מסביר הבדל בתנאים על פי הכוונות והתוצאות.

                    בכל אופן, טענה בדבר מוסריותו של צה"ל, חזקה עליה שהיא נעשית על בסיס של תנאים דומים, מדד שמשווה סיטואציות דומות כדי לקבל השוואה בת תוקף. על איזה בסיס היית משווה כדי לבסס טענה כזו?

                    אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    מוסריות המעשים נמדדת על סמך התוצאה שלהם?
                    זה הדבר הכי לא מוסרי שאפשר להגיד.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      לא, ביחס שלהן למטרה. צה"ל לא פעל בכדי לעצור טיהור אתני שמבצע צבא של מדינה.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      המטרה מקדשת את האמצעים?
                      האם כדי לעצור טיהור אתני מותר להרוג יותר אזרחים מאשר סתם בעצירת ירי טילים מכוון על אוכלוסיה אזרחית?
                      אתה גם מהתומכים הגדולים בהטלת הפצצות על הירושימה ונגסקי?

                      אהבתי

                    • האמיר הגיב:

                      וצבא רוסיה בצ'צניה? וצבא ארה"ב בעיראק ובאפגניסטאן? וצבא תורכיה בתורכיה? מי מהם יצא כדי למנוע טיהור אתני?

                      אי אפשר להשוות לעימות זהה כי אין חיה כזו. אפשר להשוות לעימותים דומים. איך דומים? כשצבא חזק נלחם כנגד כח חלש ממנו בצורה משמעותית בסביבה בה נמצאים אזרחים רבים.

                      אהבתי

              • האמיר הגיב:

                ואתה ממשיך להתעקש שלא להבין. העלת שני נישאים, האחד בנוגע לאי הקריאה והשני בנוגע להשוואה. עניתי לשני הנושאים, פסקה אחת לכל אחד, בדויק כמוך. לא עד כדי כך מסובך, אתה יודע.

                אהבתי

כתיבת תגובה