יצאנו לאושוויץ, נשיקות

yediot27.1.14haaretz27.1.14

maariv27.1.14isra27.1.14

26.01.14.indd

הכותרות הראשיות

מה זה "אובדן עשתונות ערכי" (בנט על נתניהו)? מילא שבנט הוא רופא לטנטי, אבל גם פסיכותרפיסט חובב?
שלושה עיתונים מביאים את דבריו אלו ככותרת ראשית. נחשו מי לא.
ובכ"ז, גם בישר"ה מובא הסיפור עם כותרת מהצד השני: "הפלשתינים: אף מתנחל לא יורשה להישאר אצלנו".
עכשיו מה?
בידיעות:

בלשכת רה"מ אמרו כי עמדה זו אינה חדשה ונתניהו אמר דברים דומים בעבר.

בישר"ה:

אין דבר שחושף יותר מכל את חוסר הנכונות של הרשות הפלשתינית בהסדר עם מדינת ישראל, מאשר תגובתה הקיצונית והפזיזה על פרסום לא רשמי. בהמשך לדבריו של נתניהו בסוף השבוע, שלפיהם לא ייעקר אף יישוב ולא יפונה אף יהודי, הסכם יושג רק כשהפלשתינים יכירו במדינה היהודית, ורק כשיובטחו האינטרסים החיוניים לביטחונם של אזרחי ישראל.

בהארץ התיאור אחר לגמרי:

לשכת ראש הממשלה תדרכה אתמול כתבים זרים והדגישה כי נתניהו סבור שיש לאפשר למתנחלים שירצו בכך להישאר בבתיהם תחת שלטון פלסטיני, לאחר חתימה על הסכם שלום. בכיר בלשכת ראש הממשלה אמר לסוכנויות הידיעות הזרות כי נתניהו מאמין שאין סיבה שלא יהיה מיעוט יהודי במדינה הפלסטינית, כפי שיש מיעוט ערבי במדינה היהודית.

במעריב לא מצאתי את תגובת הלשכה, רק הבוקר. ובהארץ: לשכת רה"מ תוקפת את בנט בחריפות.

אדם ורטה

במעריב, בשער, תמונת ענק של ספיר סבח, שגם מתראיינת מופיעה על שער המגזין עם דגל ישראל ענק.
hamagazin27.1.14
הנה היא והראיון והדגל. מתברר שהמשפחה שכרה לה עו"ד. WTF?
בעמודי החדשות דיווח על ההפגנה למען ורטה של 400 מורים, וכן דברי הרב ישראל שירן, המורה שהתנהל מול משרד החינוך לאחר פרסום מכתבו נגד לימוד מורשת רבין, התומך בורטה.

ענת קם

ענת קם השתחררה מהכלא אחרי שנתיים פלוס (26 חודשים). היא שוחררה בזכות קיצור שליש מתקופה מאסרה, 15 חודשים לפני הזמן.
במהלך תקופה זו היא נקראת אסירה ברישיון. לא יכולה לצאת מהארץ, צריכה להתייצב פעמיים בחודש במשטרה, ולהיות ספונה בביתה בין חצות לשש בבוקר, שזה התנאי הכי משונה: מה אי אפשר (שקשור להפרת חוק) לעשות בבית בין חצות לשש בבוקר שאפשר לעשות מחוץ לבית?
את כל הפרטים האלו למדתי מאחד ממשדרי הטלוויזיה אמש, כנראה בערוץ 2, אבל הם לא מופיעים בשום מקום אחר.
ריצ'רד סילברסטיין אמר שעשתה מצווה לעם ישראל ושהיא גיבורה.
קם עצמה רוצה לחזור לתקשורת ולהמשיך ללמוד. יש לי השערה פרועה, שתמצא את עצמה בידיעות, כשיריית הפתיחה תהיה יומני הכלא. אולי תקבל מדור במוסף הספורט, אבל לא כדאי לה, משם לא ממריאים (במעריב מקבלים לעבודה רק אנשים עם ערכים ובישר"ה לא תרצה. טוב נו, אולי תחזור לוואלה).
ידיעה על השחרור מופיעה בע' 14 בידיעות ובמעריב ובע' 9 (וקריקטורה משעשעת) בישר"ה כולל הפניית שער.
kam
הפניית שער יש גם בהארץ, וידיעה בע' 5, לא כולל דיווח על התביעה נגד הארץ.

יצאנו לאושוויץ

מי מימן את נסיעת 60 הח"כים לפולין?
בכנסת מכחישים שמדובר במיליארדר האקסצנטרי.
וסטטוס מצוין: "יצאתי לאושוויץ, נשיקות, שלך…..".

מכתבי הימלר

בטח תתהו מה לי חפירה זו בעניין? ככה זה, מדי פעם יש נושאים שמעסיקים אותי יותר.
אז עד כמה עמוק התחקיר שנעשה לסרט או לדי וולט או לידיעות על היומנים?
הבוקר מביאים יהודה שוחט וראובן וייס בידיעות את ההמשך. אחרי שפורסם כל שפורסם, פנה לעיתון, כך אני מסיקה, עו"ד משה זינגל מרמת גן, וסיפר שהופתע לגלות שהמסמכים התגלגלו לידי ונסה לאפא הבמאית. הוא גם הופתע מההשערות על הדרך בה הגיעו המסמכים לידי חיים רוזנטל. לדבריו, כשרוזנטל היה קונסול התרבות של ישראל באל.איי, בשנות השמונים, סיפר לו מישהו באחד האירועים על היומנים, והוא חשב שמקום היומנים בישראל, ולכן החל לפעול לרכישתם. לדברי זינגל רוזנטל שילם על היומנים 5,000 דולר. זינגל לא מספר ממי רכש רוזנטל את היומנים, כך שהוא יכול לטעון "הכל אגדות" (על ממי נרכשו היומנים) עד מחר. אז ממי נרכשו היומנים?
משהביא רונזטל את היומנים למשרדו של ידידו זינגל, שאל אותו הלה: מה תרצה לעשות ביומנים? ורוזנטל אמר: למכור אותם (מה עם להעבירם ליד ושם? זינגל אומר שהרעיון עלה, אך לא זוכר למה לא בוצע). גם זינגל עצמו הוא חתיכת צאצקע, כך על פי דבריו: זינגל פנה לכתב ישראלי בלונדון (מי?) שחיבר אותו לגרדיאן ולאינדיפנדנט. זינגל נפגש עם נציגיהם. הוא ביקש 25 אלף ליש"ט, הם הציעו לו 5,000 ליש"ט והוא סירב.
אחרי ארבעה-חמישה חודשים החזיר את היומנים לרוזנטל. זינגל מספר שרוזנטל התקשר לבת של הימלר וסיפר לה שהיומנים אצלו. רוזנטל ניסה לעניין את הפובליציסט שאול מייזליש ואת איש העסקים לאון צ'רני במסמכים והציע להם להפיק יחד סרט. היום מייזליש מצטער שהעניין התמסמס.
ביד ושם מספרים שלאפא הגיעה אליהם לפני כמה שנים עם המסמכים כדי לאמת אותם והציעה להם להפיק סרט במשותף, אך זה לא התאפשר תקציבית.
כל הסיפור של זינגל לא דומה בכלל לכתבה של הדה בושס בהארץ ב-1982 (נו, לסמוך עליכם שתקראו את העמודים שהעליתי? ברור שלא. לכן תקצרתי). שם מספר רוזנטל שחיפש אחר היומנים חמש שנים וחצי. שהפעם הראשונה בה נתקל בהם הייתה אחרי פתיחת תערוכה מציוריו שנערכה ב-1976, כשלגלריה נכנס אספן פלמי שהזמין אותו לביתו, והראה לו מכתב אחד, ואמר לו שהוא יכול להשיג את השאר ממי שהראה לו את המכתב האחד.
בינתיים התמזל מזלו, כך בושס, והוא נשלח לארה"ב מטעם משרד החוץ, והחל להתחקות אחר אספני ממורביליה נאצית, שאת כתובותיהם קיבל מאספנים באירופה.
רוזנטל הגיע למסיבה של ניו נאצים ביוסטון, טקסס, שם ראה (לפי השמועה) את קצין האס.אס הזקן שבידיו המסמכים. ואז החל מו"מ לרכישת המסמכים. זה נעשה בעזרת לא יהודים. לדברי בושס, המסמכים הוצעו אז ליד ושם, אך שם רצו לבדוק אם יש בהם חומר יהודי, וזה היה בלתי אפשרי. לא, אל תשאלו אותי מה פשר המשפט הזה. טוב, יש עוד פיתולים עד שהמכתבים הגיעו לידיו אבל קראו לבד. לטעמי אלו החלקים המעניינים של הסיפור, אך לאפא סיפרה שלא פנתה לרוזנטל.
את מספר הטלפון של גודרון הימלר, הבת, שוב, לפי בושס, השיג לרוזנטל כתב הטלוויזיה איתן אורן, ששידר כתבה על מסמכי הימלר.
רוזנטל העביר את המסמכים לאוניברסיטת תל אביב אז, ואמר לבושס שבכוונתו לכתוב עליהם ספר עם הסופר הבריטי רוברט פן. זה הלך לעולמו ב-1989.

אייל גולן

הכתב דודי נסים מהערוץ הראשון דיבר עם המנהל של אייל גולן, בני פרץ בסקייפ, בעוד הוא בסיבוב הופעות עם הבוס באמריקע. אלא שבגלל שהיה פרץ מסטולצ'יק, כך הוא מספר, שכח לסגור את הסקייפ, והנה חלק מהשיחה שנשמעה בחדר, שגיא פינס הביא אמש. אגב, גולן הציע לאתניקס להופיע איתו, אך הם סירבו (רז שכניק, ידיעות), בעוד שלפני מספר שנים המצב היה הפוך. בכל מקרה, עשו לעצמכם טובה ולחצו פליי עכשיו.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

נשים

עובדות האוניברסיטה העברית התרעמו על הרצאה שהכינו להן ליום האישה הבינלאומי: איך להשתפר כמארחות (מרצה: תמי סירקיס). בצילום הכרזה: אישה אוחזת במטרפה.
יום האישה העובדת

חגי סגל מתלונן על שד"ר קרנית פלוג מינתה לעצמה סגנית. לא מתלונן אלא חושד.
פתאום יש לו בעיה עם כיבוש: "תאוות כיבוש פמיניסטית". שונא נשים? שוביניסט? מה פתאום.
אחד הטקסטים היותר מוגבלים שכלית, תפיסתית ורגשית שקראתי באחרונה.
segal

ב-31 בינואר יחול יום החיג'אב העולמי.
יהונתן דחוח-הלוי: האם החיג'אב הוא סמל לדיכוי או לשחרור?

רוני בר הסבירה ליאיר נתניהו כמה קשה יהיה לקבל ויזה עבור החברה שלו, סנדרה.
עכשיו מה, בהארץ יש עורכים מאוד שמרנים כנראה, כי הם לקחו את סנדרה זו, והצמידו לה את שם המשפחה נתניהו, כאילו לא באה לעולם עם שם משלה.
viza

אגב, אני ממש לא מתכוונת להביא את דבריי הפייגלינים והש"סניקים על החברה הנורווגית של יאיר נתניהו. איכס.
כל מקוששי המורשת שיחפשו בעצמם.

משתכשכים בביצה

חלף שבוע, ועוזי ברעם עונה ליאיר כספי (שמרני, מקומם ומתחסד), שתהה מה קוראי הארץ לא יודעים. אומר ברעם: קוראי הארץ יודעים יותר ממך.

אלדד יניב על פרשת ניסו שחם. בתשובה לשאלתו של יניב מה שחם ניסה ללמד אותנו השבוע, התשובה היא שהוא לא ניסה ללמד אותנו כלום, אלא לדרוך ברגל גסה על ההליך המשפטי, ולהביא את עצמו לשאת את דבריו בכיכר העיר בטרם החל המשפט. ערוץ 2 וידיעות נענו לו בשמחה, ופרשו לפניו שטיחים אדומים ומגאפונים איכותיים.

רביב דרוקר מפציר בקוראיו לקרוא את הטורים של יניב בוואלה ולא מבין איך שערי שמיים לא נפתחים ומטח גופרית לוהט יורד על ראשינו. אלא שדרוקר עושה טעויות טכניות בהתייחסותו: הוא לא מקשר לאף אחד מהטורים של יניב.
באינטרנט, מר דרוקר, אתה לא יכול לזרוק את הדברים וללכת. לבת העניין היא הקישורים, שאנשים יידעו על מה אתה מדבר. בני אדם הם עצלנים, הם לא ילכו לחפש לבד את הטורים. מצד שני אני לא יכולה להבטיח לך שהם ייכנסו לקישורים שתכניס לפוסט, אבל אתה לפחות תדע שעשית עבודתך נאמנה.
אני רואה שמגיביו כבר העירו לו על כך, אבל הוא לא התייחס עדיין.
אז נאה דורשת ונאה מקיימת: הבאתי בסו"ש קישורים לטורים, והנה שוב.
כל טורי פניית פרסה. והטור האחרון: איך פיטר אותו אהוד ברק בדצמבר 2007.

אם זה עוד לא ברור, ואם הדברים לא נאמרו מפורשות מספיק, הנה אני חוזרת: אסור לשלום ירושלמי לכתוב מילה על הרב יאשיהו פינטו. מילה. שיסתופף בחצרו כרצונו אבל שלא יעז להביא את דעתו או לראיין אותו במעריב. או בכל מקום אחר. אם הוא מתראיין ברשתות הטלוויזיה, שיהיה ברור שהוא מייצג את אמונתו הפרטית, ולא את העיתון שבו הוא עובד. כל מה שעשה איתו עד כה במעריב זה מביך ונורא. הדיווח האחרון במי נגד מי היה שפינטו השתדלן אצל נוחי דנקנר, כשזה היה בעל מעריב, שלא יפטר אותו.

אלי ציפורי מגלובס זכה בפרס העיתונות הכלכלית של האגודה לזכות הציבור לדעת בשבוע שעבר. בשער גלובס חגגו את האירוע בפרופורציות המתאימות.
גלובס בהחלט הולך ומסתמן כראוי לבקר את התקשורת בשלל אגפיו.
zipori

תומר ברנד התעצבן על הטור של רוגל אלפר, שטען שצופי ערוץ 2 מטומטמים, והפך את הטקסט נגדו.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הודעה לעיתונות

netupya

ספרם הראשון של יסמין לוי וגל מור. לוי, 38, עיתונאית לשעבר ב-7 ימים וכיום סמנכ"ל הקריאייטיב בחורים ברשת ובעלת האתר מיס טומורו. מור, 41, אב לילדה בת 9, הבעלים והעורך הראשי של חורים ברשת, המושך כמיליון מבקרים בחודש, מהמייסדים של ynet ובעבר עורך ראשי של ערוץ הטכנולוגיה באתר וכתב טכנולוגיה ראשי. בנטופיה מסופר על עולם עתידי בו הווירטואלי מתמזג עם הממשי במוחם של המשתמשים ברשת "מיינדז", רשת המחשבות החדשנית: אדם צריך רק לחשוב מחשבה ופעולה כבר תקרה מעצמה…

eugene-viollet-le-ducs-200th-birthday-6078230066888704-hp
לוגוגל: יומולדת לאדריכל ולתיאורטיקן אז'ן עמנואל ויולה לה דוק.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג: י, ע, ג, א, מ, א (שבת שלום!), ת+א.
סליחה על העיכוב. שיחות טלפון מאז הבוקר הפריעו את מנוחתי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

127 תגובות על יצאנו לאושוויץ, נשיקות

  1. עו"ד הגיב:

    רק אני חש שהאתר איטי היום ולעיתים השרת מפסיק להגיב, או שכולם רק חשים איבוד עשתונות ערכי ולא יותר?

    אהבתי

  2. captain beefheart הגיב:

    הפכתי והפכתי ב"אובדן עשתונות ערכי" ולא מצאתי שום דבר פסול או לא ברור בהכרזה של בנט. אני אף סבור שואריאציות על משפט כזה נאמרו בהיסטוריה הפוליטית כחול אשר על שפת הים. למה נטפלת למשפט הזה?

    אהבתי

  3. אורן הגיב:

    בנט בתגובתו פגע בתרגיל, ובלשכת נתניהו, בכדי לענות לבנט, חשפו את התרגיל ואת הפנים האמיתיות של נתניהו.
    בעיקר חושפים דברים אחרים.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      כן, מה שחשבתי גם.
      כנראה שהתרגיל מיצה את עצמו ברגע שהפלסטינים נפלו במלכודת והגיבו, ואז מה שנותר זה לצמצם נזקים בבית.

      אהבתי

      • גם כן תרגיל. הפלסטינים לא נפלו לאף מקום ותמיד החזיקו בעמדה ברורה בנושא, הרבה לפני הסירוב ב- 47'. הציבור הנאור וגויי העם מתקשים להבחין בפרדוקס בגלל עמדת גופי התקשורת: מובן מאליו שמדינת היהודים תכיל ערבים ובמדינות מוסלמיות כמו פלסטין ימנעו מלזהם את אדמתם בתושבים יהודים. שוב נסחפתי, מפיתום אנטישמיות. הרי נשארו 18 יהודים במצרים, 12 בעירק ו- 31 בסוריה.
        יאללה ילדים תווחיד אחרון ואחר כך נצא לטיול ליער. אמרתי שלא צריך הורים. הבאנו מלווים עם נשק.

        אהבתי

  4. bigunia הגיב:

    למה הוידאו תמיד נעלם כשאני קוראת מהסלולר?
    תודה

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    אני ספרתי שישה תחקירים, שהייתי יכול לעשות על הטור הזה ושלוש חקירות פליליות. מדהים שזה עובר בשקט

    חבל שדרוקר הוא רק בלוגר. תנו לו תכנית תחקירים בטלוויזיה, ואז הוא יראה לכולם מה זה!

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      נו די. הוא לא ידע על הדברים עד שקרא אותם אצל יניב.
      הטור של יניב חדש, הפוסט של דרוקר חדש. תן לו זמן.

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      אפשר להוסיף שאלה לרשימה של דרוקר?

      7. האם נכון, מר אלדד יניב, שהתחייבת שמפלגתך תפרוש אם הסקרים יראו שאין לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה אבל בסופו של דבר, למרות שכל הסקרים הראו כך, לא פרשתם בטענה שכל הסקרים מוטעים/מוטים בכוונה ושיש לכם בוודאות לפחות חמישה מנדטים? ובסופו של דבר התברר שכל הסקרים היו נכונים ולא הצלחתם להגיע אפילו ל- 0.75% מהקולות ושוב יצאת שקרן?

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        בסדר, עכשיו תתחיל לתרץ את התקפות הלוגית של טיעונך. קיבלתי צו משפטי לא להשתמש במושג המפורש.

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          יש לי פטור.

          מה דעתך להראות את הפרכות כביכול בטיעון שלי? אה, נכון, שכחתי: אורן אף פעם לא מסביר.

          עובדה היא שיניב טען שיש לו בוודאות חמישה מנדטים לפחות – לא סקרים אלא אנשים אמיתיים שיש בידיו את שמותיהם שהתחייבו להצביע עבורו. בפועל הוא לא הצליח לגרד אפילו אחוז אחד.

          מסקנות אפשריות:

          1. הוא אידיוט.

          2. הוא שקרן.

          3. המוני אזרחים שקרנים רימו אותו.

          4. ההסבר הנפלא שמתרץ את הכל באופן מושלם שרק אורן יודע אבל בשום פנים ואופן לא יסכים לחלוק עם אף אחד אחר.

          רמז: האיש הודה שוב ושוב שהוא שקרן.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            האיש הודה שוב ושוב שהוא שקרן

            ואתה עוד מאמין לו?

            אהבתי

          • אורן הגיב:

            א. תראה איך אני ושועלן מתווכחים בכיף.
            ב. הטיעון שלך לא היה ענייני, אלא המילה שהבטחתי לא להשתמש בה.
            לצורך סיפוק סקרנותך, לדעתי היה מדובר בסוג הבטחה שהוא (וגם רבים אחרים), לא יכולים לעמוד בה פסיכולוגית. מה אכפת לך, הקולות שאבדו היו שמאלנים תומכי גיל מוסנזון, זה לא ששאמה הכהן איבד את כסאו בגללם. בכלל מה משנה אחוז החסימה, מצביעי לפיד זכו תגמול זהה.

            אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    מתי גולן על פרשת ורטה והסיקור בהארץ.

    אהבתי

  7. ziki הגיב:

    שאפו על הכותרת מהמוצדקות והמבריקות

    אהבתי

  8. סחה על ההשקעה בבוכלטריה ונבכי התהליך שהביא לחשיפה. לטעמי תוכן המכתבים משמעותי בהרבה ועדיין לא מתחשק לי לקרוא. הפאזל די ברור. בני אדם תרבותיים ומשכילים שיודעים להבחין בין סוגי קוניאק ולהסביר כיצד השפיעו תקופות בחיי מלחינים קלאסיים על יצירתם עסקו מרצונם ברצח עם. מי שעדיין מוצא סתירה בין "רמת האנשים" לזוועות יכול לעיין בהארץ, "עיתון ברמה".

    אותו ישראל שירן עדכן בפייסבוקו על מהלך משפטי נגד היולי תמיר בגין דברים שאמרה בראיון בגלי צה"ל. דורש התנצלות פומבית, פיצוי כספי והפסקת ההסתה כנגדו.
    בנאורות מותר לשקר לציבור למען המטרה. קמפיין המריחואנה לדוגמא. מתברר שבישראל 12,000 מטופלים שמקבלים מריחואנה במרשם. לפי פייגלין הפעילות מכניסה סכום מכובד במה שנראה כקומבינה של משרד הבריאות. שני עמודים מהקמפיין קרסו אבל הזנדברגים ימשיכו להוביל עדרי אדיוטים שימושיים באחו. צפי להמשך: השוואת קפאין, ניקוטין ואלכוהול למריחואנה. צרכני הסוכר הלבן במתח.

    אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    שמרני, מקומם ומתחסד

    שאלה של פולני:
    כיצד מכנים נוטר/ת חומות התוקפ/ת בחריפות טיולים ליליים על קטנוע?

    אהבתי

  10. מישהי הגיב:

    מתברר שהמשפחה שכרה לה עו”ד. WTF?

    ורטה טוען שהיא מסיתה נגדו והוא הגיש תלונה במשטרה על האיומים.

    אהבתי

  11. boas הגיב:

    כדאי מאוד לקרוא את הכתבה של הדה בושס על האספן ניצול השואה (ולווט נתנה לינק אתמול), מדובר באיש מפוקפק ומוזר שטוען שהוא נכנס לחוגי הניאו נאצים ושר יחד איתם שירי נוסטלגיה גרמניים (הדה בושס אפילו לא תוהה על קנקנו של האיש שכן הוא ״בא משם״). הכל כדי לשים יד על ״האוצר״.

    בקרב אספני ממורביליה נאצית מתקופת הרייך השלישי ידוע שיש הרבה יהודים דבר תמוה שלא לאמר צבוע מאחר שאירגונים יהודים רודפים את איבי על מכירת ממורביליה דומה

    In England, in 1989 a Jewish entrepreneur, Andrew Benjamin, was evicted by his Jewish landlord when it was discovered that Benjamin's rented space was a store called "Cutdown," which was "selling Nazi clothing and medals, as well as racist records, literature, and videos." [HOROWITZ, D.] (Conversely, in a Jewish censorial action against an Internet provider, France's International League Against Racism and Anti-Semitism and the Jewish Student Union went to court in Europe to seek to ban an on-line Yahoo Internet auction of Nazi memorabilia. "Is Yahoo expected," complained the company, "to check who is on-line and comply with the laws of every other country?") [AGENCE FRANCE PRESSE, 5-16-2000]

    Jewish activism to stop the sale of Nazi memorabilia is odd considering the vast experience of art and documents dealer Charles Hamilton in the selling of Nazi items:

    Who's in the Third Reich rat race? The Germans are buying. The British are
    buying. But most of all it's Jewish collectors in America. They bid with aliases
    or anagrams, from behind pillars or half-closed doors, or signal the auctioneer
    furtively. Their names are top secret.

    [HAMILTON, C., 1981, p. 172, 174]

    אהבתי

  12. ברטה הגיב:

    מעניין מה דעתן הצדקניות של ולווט ואנימה על המגיב בואס.

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      בואש בואש

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      כאילו שאת לא יודעת מי זה.

      אהבתי

      • boas הגיב:

        שועלן, כלא מזרחי בעצמך אולי לא תבין את המשמעות. יש הרבה מזרחים בעיקר המשכילים שנרתעים להתמודד מול האשכנזי. הוא נראה להם תמיד יותר חכם (גם אמנון לוי התייחס לזה). רגש הנחיתות הזה הוא בעוכרינו.

        אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          הידד. הצלחתי להעביר חיים שלמים (כמעט) בלי לפגוש מזרחים שיש להם רגשי נחיתות מובנים כלפי אשכנזים, עוד לפני שאלה פותחים את הפה. ואף יותר מזה: רוב חברי הפרענקים (ומדובר במספר משמעותי) חשים עליונות לנוכח הוד אשכנזיותי. עם אוספי התארים האקדמאים שלהם, הקריירה המוצלחת שלהם ובכלל אישיותם האליטיסטית – הם גם צודקים.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            אבל כנראה שזו בעייה שלי, שאני נמשך למזרחים מוצלחים ומצליחים ומדיר את אלה שמתראיינים לתוכניות הנהי של אמנון לוי

            אהבתי

          • boas הגיב:

            אם כל הכבוד שלי אליך – ויש כבוד! – אתה מתעלם מהבעיות האמיתיות של המזרחים. לא הכל הם מספרים לך, לא נעים אתה יודע. יש דברים שהם בתוך הבית. ונניח שאתה לא מכיר, מה זה אומר? למה לא לקבל עובדות לא נעימות. אגב, לא נעימות גם למזרחים בגלל זה לא תמצא אותי ״בהעוקץ״.

            אהבתי

            • captain beefheart הגיב:

              מה זה "המזרחים"? כל אלה שאני הכרתי שונים מאלה שאתה מכיר? אתה רומז שאני חי בתוך בועה ולך ידועה איזו אמת גלובלית עצומה שנסתרת ממני? מה יש ל"מזרחי" חכם, משכיל ומצליח להסתיר ממני? מהו אותו דבר שהוא אינו מגלה לי? אני ממש סקרן בעניין הזה ומצפה ממך לתשובה.

              אהבתי

              • boas הגיב:

                שתה מיים ותשאל את עצמך אם אתה מספר את הסודות הלא נעימים של המשפחה שלך לאחרים. למה להתקומם כאילו שזה משהו אישי נגדך? מה אתה מייצג את כל האשכנזים? תשאיר את זה לגvרת.

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  אתה לא מבין עברית?
                  אמרתי לך לא להשתמש במילים מסוימות.
                  קפטן – אל תגרור אותו. מעמדו בסכנה.
                  אני מייצגת את האשכנזים? יצאת מדעתך? כמה בררה תקועה לך במוח?
                  זאת אזהרה אחרונה.

                  אהבתי

                  • captain beefheart הגיב:

                    דינא דמלכותא דינא. מודה ועוזב.

                    אהבתי

                  • boas הגיב:

                    מכיוון שהרדיפה שלך אותי היא גזענית אסור לי להרים יד

                    אהבתי

                    • captain beefheart הגיב:

                      אז השכל אותנו (ברצינות) באיזה סוג של גזענות נתקלת באופן אישי? משהו שחווית על בשרך?

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      הנה הגזענות שהוא נתקל בה: אני לא רוצה שינהל פה את הוויכוח האווילי והמרושע (כולל על ניצולי שואה) כי הוא מזרחי, כמובן. איך לא הבנת את זה? אני מייצגת את האשכנזים, ולא חוויתי גזענות.
                      וככה בטח מתנהלים חייו: שוטר רושם לו דו"ח על מהירות מופרזת והוא יודע שזה בגלל שהוא מזרחי.
                      וכנהלאה, חבל לבזבז זמן על המקופח המקצועי שהוא.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      בסוף עוד תעשו ילדים ביחד ותצא לכם אורטל בן דיין.

                      אהבתי

              • boas הגיב:

                שועלן, פעם אורטל הייתה פה והיא דווקא התנחמדה אליה, אפילו התנחפה, מה ההבדל? אורטל לא באמת חכמה, האינטלגנציה שלה זהה לשלה ואין שום איום. הבעיה מתחילה כשמישהו יוצא נגד מכונני זהות שלה מה שאורטל לא מסוגלת לעשות. המטרה שלי פה היא בדיוק זה. לצאת נגד מכונני זהות של התקשורת הממסדית ללא מורא וללא משוא פנים. אני לא אוותר ולא משנה כמה היא תשתולל.

                קפטן, תצפה בזה

                אתמול אורטל יצאה נגד הקטע הזה בפייסבוק. הקטע נוגע בנקודה חשובה שלא הרבה אנשים מוכנים להודות פה. ריגשי נחיתות.

                אתמול אורטל

                אהבתי

                • captain beefheart הגיב:

                  מה יהיה?

                  בנסיוני לקדם את הדיון הצגתי לך שאלה ברורה: איפה אתה סבלת, איפה הציקו לך, מה עשו לך לא בסדר? עם דוגמאות קונקרטיות אפשר להתקדם.

                  מה אני יכול להבין מכך שבמקום תשובה זרקת לי משהו שלא קשור של אורטל בן דייין ותוכניות טיפשות בערוץ 2?

                  נכון לעכשיו אין שום כיסוי למשפט "הבעיות האמיתיות של המזרחים. לא הכל הם מספרים לך, לא נעים אתה יודע. יש דברים שהם בתוך הבית. ונניח שאתה לא מכיר, מה זה אומר? למה לא לקבל עובדות לא נעימות. אגב, לא נעימות גם למזרחים"

                  אהבתי

                  • boas הגיב:

                    אתה רוצה להיכנס לחיי? תשאיר את זה לגברת. עכשיו התפלק לבעלבתית הגזענית והיא כבר מניחה שאני ״מקופח מקצועי.״ כמה דק הציפוי של המטיפה בשער נגד מדינת כל גזעניה. אבל הפעם הגריאטרית השניה הסיתה אותה, יצאתי נגד מכונן זהות שלהם.

                    הקטע הורס. מה אתה מדבר? זה רק מוכיח כמה אתה מנותק מהניואנסים של חבריך המזרחיים.

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      אוקיי בועז. שלום ולא להתראות.
                      קח את הרעל שלך למחוזות בהם אין נשים גריאטריות ולא חכמות, ודפוק שם את המנטרות הריקות מתוכן שלך כמו "מכונני הזהות". חזור למכללה שממנה באת וטחון שם את הקיפוח שלך.

                      אהבתי

                    • captain beefheart הגיב:

                      לפחות רגע לפני שאתה מגורש מכאן יצא המרצע מן השק. אין לך שום כיסוי לטענה שהעלית. התיימרת לדעת "מה לוחץ על מזרחים" (כולל הערה חצופה על "ניתוק שלי מניואנסים של חברים") וכשנשאלת "מה קרה לך?" – לא לאחרים, ומשמועות, והנחות – מה קרה לך שאפשר לדון עליו, נאלמת דום ועברת למחוזות ההתפתלות וההתבטלות.

                      חבל – אני אוהב לפתוח הנחות יסוד שלי לבדיקה מחדש. אבל זה לא המקרה כאן.

                      אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      סתם נתקעת עם שתי שקיות מיותרות של מזון טרולים

                      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        א. מוטי
        ב.מישהי
        ג.הינשוף
        ד. כל התשובות נכונות

        אהבתי

  13. boas הגיב:

    כל הכבוד לספיר סבח שלא התרגשה מהוד אשכנזיותו של אדם ורטה וחשפה את קלונו. עברתי לצד שלה כאשר קראתי שהמורה הדגול בן לישראל הבעלבתית התייחס אליה בזילזול כמזרחית מהפריפריה ש״רק רוצה להרוג את כל הערבים״ כאילו שמשפחתו לא אחראית לנכבה שתוצאותיה מי ישורנו עד היום.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      תקשיב טוב. לא מתאים לי השד העדתי שלך.
      נאסר עליך להשתמש במילים: אשכנזי, מזרחי, ניצולי שואה, שואה בכלל.
      אם אתה לא יכול לעמוד בזה, יש פורומים מתאימים יותר.
      אתה קורא הארץ? יופי. כתוב שם את דעותיך המגוונות והמנוונות. לי נמאס.

      אהבתי

  14. boas הגיב:

    קריאה ביקורתית. מי שרוצה לקרוא על עימקי הזרם של החברה הישראלית כדאי שיקרא את התגובות לפוסט הזה של מאקו ״כל חודש מתים אלף ניצולי שואה״ מהיום

    התגובות פשוטות ומנוסחות בצורה זועמת או מגעילה אבל גם נאיבית ורגשנית, מתוך הדיון הציבור חש מניפולציה כל שהיא שקשה לו עדיין לשים עליה אצבע כי העיתונות הממסדית לו מכוונת אותו .

    אהבתי

  15. האמיר הגיב:

    חגי סגל מתלונן על שד”ר קרנית פלוג מינתה לעצמה סגנית. לא מתלונן אלא חושד.
    פתאום יש לו בעיה עם כיבוש: “תאוות כיבוש פמיניסטית”. שונא נשים? שוביניסט? מה פתאום.
    אחד הטקסטים היותר מוגבלים שכלית, תפיסתית ורגשית שקראתי באחרונה.

    סגל לא המציא את השיטה הזו, כפי שאת בוודאי זוכרת.

    למה פלוג בחרה באישה כמשנה? אנחנו משוכנעים שזה לא קשור להיותה אישה? משוכנעים?

    לי אין שום בעיה עם זה, מצידי הנגיד והמשנה יכולים להיות גברים, נשים, אנדרוגנוסים, טרנסג'נדרים או מאדימאים, כל עוד הממנים משוכנעים שאלו המועמדים הטובים ביותר שביכולתם לבחור. מצד שני, אני לא זה שחשד שהעדיפו שמות בינלאומיים על פני פלוג משיקולי מגדר.

    אהבתי

כתיבת תגובה