לחיצות ונגיעות

isra2.2.14haaretz2.2.14
yediot2.2.14maariv2.2.14

01.02.14.indd

calcalist2.2.14TheMarker2.2.14globes2.2.14

הראשיות ועוד

"אשליית השגשוג של ישראל תשתנה אם המו"מ ייכשל" (מעריב). אפילו בהארץ יודעים שלא נותנים כותרות כל כך מורכבות ומסורבלות.
ישר"ה נגד ג'ון קרי. ידיעות מזכיר את האיום. הארץ את הלחץ. מעריב את האשליה. בד"י משבח את הדרישה האמריקאית לפיצוי יהודי ערב. אמנון לורד אומר שקרי מגזים.

מעריב ממשיך לעסוק בערביי ישראל: המאבק נגד אנטנות סלולריות.
כבר הצעתי ל-nrg, ואציע שוב. מאחר שמדובר בנושא ייחודי, ומאחר שעשיתם כבר ממש הרבה עבודה, אנא צרו לנושא עמוד ערוץ או פרויקט או מה. איך עושים את זה? למדו מהארץ. חבל, גם ככה האתר ממותג ומתויג רע מאוד. זה לא משהו שצריך להשקיע בו כסף אלא רק מחשבה וכמה דקות.

"לפיד עוצר התקציבים להתנחלויות" (בעקבות הפרסום של אמנון אברמוביץ' באולפן שישי, שהכספים מועברים באופן לא חוקי לכאורה מההתנחלויות לעמותת מועצת יש"ע). איתמר אייכנר בידיעות.

השיקסע/ נשים

בין הגר לסנדרה. רב יצחק טסלר מפרשן.
הילה צבן מסבירה לנתניהו יאיר על הויה דולורוזה שמצפה לו.

בעמוד האחורי של מעריב, מביא צביקה קליין ידיעה מרעישה לקוראיו החדשים של מעריב: תהיה גרסה יהודית לסופרבול. את הגויים והשיקסעס יחליפו כוכבי הזמר החסידי. קוראים לזה "תוכנית המחצית הכשרה", ובמילים אחרות, בלי פאקינג אף אישה. גם האוכל באיצטדיון מטלייף יהיה כשר. אוי, ריבוינע של עויילם. במה חטאנו.
אבל אופס, בעוד אני מחפשת את הידיעה של קליין באתר כדי לקשרר אליה, מתברר שידיעה דומה נכתבה לפני שנה בדיוק. חדוות המחזור.

המדור של אלדד יניב

eldad3
אמש העליתי פוסטצ'יק המעדכן מה קורה עם המדור של אלדד יניב, שוואלה! הסיר מהאוויר.
התשובה שנתן ינון מגל ליניב בלתי מספקת במבחינתי (שהמדור יחזור), וגם אין הסבר מה קרה ומי הפעיל לחצים ולמה הוא ירד.
נכון להבוקר המדור הנעלם עוד לא חזר לאוויר. לא בגרסת המגזין של וואלה! ולא כטור בערוץ הטורים של יניב. אני אמשיך לעקוב. בא לי להתערב עם כל מי שירצה שהמדור (הספציפי הזה) לא ישוב לעולם.

אדם ורטה

יורי ילון, תינוק שנשבה, מספר כמה נורא היה להסתופף בקרב השמאלנים בבית ספר שבו בשטפו את מוחו הרך.
אביעד פוהורילס מחמיא לורטה.

משתכשכים בביצה

יואב יצחק אומר שמצבו של עמוס שוקן בכי רע, וכי ליאוניד נבזלין מוכן להזרים עוד כסף במחיר שליטה על הנעשה בעיתון, ולכך שוקן מתנגד בינתיים.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הסוגייה הלוהטת של היום תהיה, כך מתברר, דילן פארו, הבת של וודי אלן ומיה פארו, המספרת איך אביה התעלל בה מינית במכתב פתוח ב-NYT.

When I asked my mother if her dad did to her what Woody Allen did to me, I honestly did not know the answer. I also didn’t know the firestorm it would trigger. I didn’t know that my father would use his sexual relationship with my sister to cover up the abuse he inflicted on me. I didn’t know that he would accuse my mother of planting the abuse in my head and call her a liar for defending me. I didn’t know that I would be made to recount my story over and over again, to doctor after doctor, pushed to see if I’d admit I was lying as part of a legal battle I couldn’t possibly understand. At one point, my mother sat me down and told me that I wouldn’t be in trouble if I was lying – that I could take it all back. I couldn’t. It was all true. But sexual abuse claims against the powerful stall more easily. There were experts willing to attack my credibility. There were doctors willing to gaslight an abused child.


תוספת מאוחרת: במאי הסרט הדוקומנטרי על וודי אלן בכתב הגנה ארוך שנכתב לפני שדילן פרסמה את המכתב שלה (יש עדכון לכך בראש הטקסט שלו). אחרי שקראתי זמן שנראה לי כנצח, הסתכלתי ימינה וראיתי שאני רק בשליש, במקרה הטוב, אז חדלתי בעדויות המטפלות.

ברשתות חוגגים את שבוע הכפילים, וכל אחד מוצא לעצמו את הכפיל שנראה לו שהוא דומה לו, פיזית או רעיונית. אני, הן בגלל העדריות שבאקט, והן כי אני לא מסתדרת עם כפילויות, לא בחרתי ולא החלפתי. זאת אומרת בחרתי בלב אבל לא מימשתי. רוצים לנחש? שוט.

beboking
בגלל שאתם מאותגרי קישורים, ודאי פספסתם אתמול את התוספת שלי לפרשת בוהדנה ודנה. אסף לוי, כותב הכתבה על בבו קובו ב-2005 בידיעות העלה אותה לרשת. נסו ותיהנו.
שפה עשירה ועברית קולחת ויחד עם זאת עגנונית כשל קובו לא קראתם מזמן.

נורית ממליצה

שרי בלייר היתה בדבוס ואחת ההחלטות שהתקבלו שם היתה הסלוגן
"no more all-male panels!"

מרייה שרייבר כותבת על נאומו של אובמה שעיקרו היה חיזוק נשים כדי לחזק את הכלכלה.
זו הפעם הראשונה (לדבריה) שנושא הנשים הועלה בנאום לאומה.

– חוגגים 20 שנה לבלוגינג. הגארדיאן משוחח עם שלושה חלוצים.

גבירותיי, לרגל החגיגות הנה הפוסט הראשון שכתבתי בחיי.
והשני (בו תוכלו לזהות את שתי הנפשות היקרות). וואוו.
ועוד מהעולם: סיפורו של בלוג המסעות הראשון. ועוד: טוויסטאימג'.
והכי נחמד, ג'סטין הול, שהחל לכתוב לפני 20 שנה, וקרא לבלוג שלו Justin’s Links from the Underground (!!) מביים סרט דוקומנטרי על, נחשו, עצמו.


מצד אחד, רוגל אלפר קורא לכם לשלם על צריכת תוכן באינטרנט. מצד שני, הוא מחטיף ומפליק לגרפומנים שמסתובבים פה (בלוגרים! אין להם עורך!).

כשמדברים על הדמוקרטיזציה הגדולה הזאת מתכוונים לפייסבוק ולבלוגים, לתוכן העיתונאי שנוצר על ידי גולשים. ובכן. רוב רובם של הפוסטים בעלי התוכן העיתונאי בפייסבוק (עוד דעה על אדם ורטה, מישהו?) הם מפגן משמים של גרפומניה ובנאליה, ומשקלם הציבורי הוא אפס. ובאשר לבלוג בעל ערך עיתונאי של ממש: רוב הבלוגים הם ברמה של מכתב למערכת. אמירה של הדיוט בתחום העיתונות. רק שכעת אין מי שיערוך אותם. ובלוגרים נוטים להיות טיפוסים עם זמן על הידיים. אז הם באורך של עבודה סמינריונית. והדבר היחיד שגרוע יותר מטקסט משעמם זה טקסט משעמם ארוך.

משרד התקשורת ומשרד המשפטים חוסמים את חשיפת האמת (אבי וייס) בפרשת "התנכלות וגניבת הטסות של גלגלי מכוניתה של עו"ד נגה רובינשטיין, לשעבר היועצת המשפטית של משרד התקשורת וכיום שותפה במשרד עורכי דין מהבכירים במדינה".

החידה היומית: מי כתב את הטקסט הזה (ומה השורה התחתונה), ואיפה. יש קישור, אבל אם תלחצו עליו זו לא תהיה חידה. כן?

מי שהשקפת עולמו על האינטרנט עוצבה בידי הרשתות החברתיות – בסך הכל הן שולטות בעולמנו המקוון ביד רמה כבר עידני רשת, כלומר חמש או שש שנים – משוכנע שפייסבוק וטוויטר, וקודמותיהן ז"ל כמו מייספייס, הן לא פחות מהשלב הבא באבולוציה של הרשת. הרשת צריכה כעת שתהיה בה שכבה חברתית, המקלה על המשתמשים בה (א) למצוא זה את זה אחרי שנפגשו במסיבה ומצאו חן זה בעיני זו; (ב) לתקשר ביניהם ביתר קלות; (ג) להישאר במעין קשר רופף אך יום-יומי המקל עליהם ליצור קהילה חברתית. את המשוכנעים בעובדה הזאת קשה לשכנע שהאינטרנט השיגה את המטרות האלו באמצעות (א) אימייל; (ב) אימייל; ו(ג) אימייל במשך עשרות שנים – אמנם בפחות דיוק לגבי השאלה מי בדיוק נפרדה מהחבר שלה (כאמור, ג'ני).

לפני פיזור

יש ימים שאני מרוצה יותר מעמל כפיי, ויש ימים שפחות. אני חושבת שהבלוג בסוף שבוע היה מצטיין חטיבתי.
ולכן אתם, כל מי יצא לאפטר בסו"ש, או עשה כל מיני דברים שהשתיקה יפה, ומגיע היום בקז' שלו כאילו כלום לא קרה פה, מוזמן, כלומר נקרא בפקודה להשלים פערים.
1. בוהדנה, לפיד, ורטה, ניני ודו"ח ינואר.
2. לאן נעלם הטור של אלדד יניב?
3. אצבעות שחורות 31.1.14.
4. אז מה עם הטור של אלדד יניב?

ותודה רבה לצבא תומכי הבלוג הנאמן.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

58 תגובות על לחיצות ונגיעות

  1. ziki הגיב:

    אם יואב יצחק צודק אז אנחנו בצרות צרורות.
    אני מקשר את זה לדברים של רוגל אלפר, נראה כי מבצע המנויים של הארץ באינטרנט לא הביא תוצאות.

    אהבתי

  2. שירות דוב מתוצרת הארץ. נושאים סופר חשובים נדחסים לכתבה מסורבלת שלא מאפשרת לציבור להבין את התמונה העגומה.

    בשורה התחתונה- ארגוני הסביבה והעמותות שנהנים ממוניטין חיובי נכשלו בענק. במקרים מסויימים הטעו את הציבור ופעלו במשותף עם בעלי העניין. הרדימו את הציבור ב'פעילות חינוכית'. בזמן שחשבנו שמישהו מגן עלינו הם אפשרו לתאגידים לגנוב ולהרוס משאב ציבורי מתחת לרדאר התקשורתי, וכל זאת בניגוד לחוקי התכנון והסביבה.

    שני משרדים ממשלתיים -המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות עשו הכל כדי שישראלים יקבלו דגים מיבוא, מבריכות דגים וחקלאות ימית -רק לא מהים הפתוח. הכתבת שכחה לציין שאותו אדם שדו"ח מבקר המדינה מצא כאחראי הראשי למצב, מייעץ כיום לארגונים בנושא.

    המדינה והארגונים לא ערכו בעשורים האחרונים אף סקר ימי מקיף. ישראל היא המדינה המערבית היחידה שבה לא נאספים נתונים בצורה סיסטמתית: זיהום, שלל, מינים פולשים, מגוון ביולוגי, ביומסה- גורנישט. על אכיפה אין מה לדבר.

    אז מה כן למדתי מהכתבה? שאפשר לצאת ירוק ואכפתי בעיני האנשים החושבים ולשרת את אותם גופים שמחריבים את החוף והים. "אנחנו נדאג לכם" ואתם בינתיים, תשתקו. תמיד אותה השיטה.

    אהבתי

  3. נילי (ל) הגיב:

    בבו מצחיק טילים, איזה לא נעים בהתחשב בתוכן.

    אהבתי

  4. האמיר הגיב:

    אמש העליתי פוסטצ’יק המעדכן מה קורה עם המדור של אלדד יניב, שוואלה! הסיר מהאוויר.
    התשובה שנתן ינון מגל ליניב בלתי מספקת במבחינתי (שהמדור יחזור), וגם אין הסבר מה קרה ומי הפעיל לחצים ולמה הוא ירד.

    המדור כולו ירד או רק הטור האחרון?

    אם זה רק האחרון, האפשרות הסבירה ביותר היא איום בתביעה מצידו של אחד המושמצים בו. כנראה שב"וואלה" רצו לבדוק עם היועצים המשפטיים שלהם מה הסיכון לפני שיחזירו את הטור לאתר.

    אם המדור כולו נמחק, זה כבר סיפור אחר.

    תאוריית קונספירציה קטנה: יכול להיות שמחקו בכוונה כדי ליצור באז, ה- rich and famous לוחצים בכל הכח להסרת המדור אז בטח יש בו משהו! הבעיה עם התאוריה הזו היא שמעבר לבלוג הזה, אני לא רואה שום באז. אז מה? התאוריה הזו מבוססת בדיוק כמו כל סיפורי אלדד יניב והמקור שלה – אני – הרבה יותר אמין ממנו.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      עכשיו הבנתי מאיפה מוכרת לי הלוגיקה שלך.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      ראה האמיר, השקעתי מאוד בקישורים, בהסברים, בצילומי מסך.
      אל תגרום לי להרגיש מפגרת וללכת לדרב"ק. נו, זה המדור האחרון בטור או הטור האחרון במדור. אין טרמינולוגיה נחרצת בסוגייה זו.
      עיין בפוסט של יום שישי בערב. יש לינק מפה, משם, מאיפה שלא תרצה. הכל שתי וערב.
      אתה לא רואה באז? תיכנס שוב לפוסט של שישי. יש שם יותר מ-600 לייקים. זה אירוע נדיר פה (או בבלוגים בכלל). הלייקים האלו לא מגיעים מקוראי הבלוג הזה, לייקוקים זה לא הקטע שלהם, הם עילאיים.
      ולמה לא תקרא על זה במקום אחר? נו, יש על כך כמה תשובות. אתה מספיק חכם כדי להבין אותן לבד.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        אתלטיקה, לא פחות חשוב!

        דווקא ביום שישי היה לי ברור שרק הטור האחרון הוסר, אבל היום דיברת על המדור. אז אני כבר לא בטוח. ואם את טוענת שאין טרמינולוגיה נחרצת (אני חושב שיש אבל בהחלט לא צריך להתווכח על זוטות), ברור שלא היה ברור מה בדיוק הוסר, לא?

        באז יש, אבל רק כאן. זה לא מספיק לקונספירציה שלי. 600? זה הפיקטביים של יניב, אלא מה, אותם אלו שלפני הבחירות כתבו מאות טוקבקים אוהדים לכל ידיעה שרק הזכירה אותו ותקפו בשצף-קצף כל מי שרק העז לרמוז שאולי המפלגה לא תעבור את אחוז החסימה. לפי אותו באז, היו לו לפחות 20 מנדטים. קשור למה שגילה אישתון, לפיו אחד מחברי המפלגה הקים חברה שממחה בקידום ויראלי?

        למה זה לא יופיע במקום אחר? טוב, לפי הקונספירציה זה סימן שהקידום לא עובד. לפי הקונספירציה ההפוכה, זה בגלל שכוחות האופל המרושעים מאיימים על אמצעי התקשורת, אלו שלא היו להם שום בעיות לפרסם ידיעות קטלניות על אות אישים בדיוק, והתקשורת נכנעת מפחד (כי הלשעבר ברק נורא מסוכן). אפשריות אחרות? כי זו בסה"כ סערה בכוס מים ויניב לא מעניין אף אחד, כי אף אחד לא "שם" על וואלה (לא הכי סביר בכל זאת אחד מהאתרים המובילים מבחינת הכניסות בארץ), בגלל סבך השת"פים שבין ערוצי התקשורת השונים או בגלל שהיו דברים מעניינים יותר. לכי תדעי.

        חשבת לקרוא לנערה (מגל) ולשאול את פיה?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          יש ציטוט מהדברים שאמר מגל ליניב, אותו נתן לי.
          לא, אתרים לא כותבים בגלל "קונספירציה", אלא כי לכל אחד מהם יש את הפקאלע שלו בעניין. דברים שלא פורסמו וכו'. לא רק זה. כפי שראינו רק בסו"ש, כבר מזמן לא קיימת הפרדה ממשית בין האתרים, הנה המארקר לקח ממאקו את התבה על השיקסע, וואלה וגלובס חולקים חומרים, וגם מאקו וגלובס. יש המוני שיתופי פעולה עסקיים בין ל האתרים ברשת. התחרות החופשית לא קיימת יותר.
          איפה אתה רוצה שיכתבו על הטור שירד (ירד הטקסט שכתב בחמישי האחרון), בוואלה ברנז'ה?
          לאנשים לא אכפת מאלדד יניב? אולי. אם היו מספרים עלי קמצוץ ממה שהוא מספר, הייתי מתאבדת מזמן. זה לא ממש משנה מי מספר. משנה ה-מה.
          זאת ועוד: דברים לא מחלחלים ביום. אלא אם מדובר בזמר מפורסם.
          אתה מוזמן לצפות בתגובות הנפשות בקירשנדון. זה צולם ושודר לפני הפרשה.

          אהבתי

  5. הומר J סימפסון הגיב:

    קצת באיחור,אבל הטור הזוכה מבחינתי בנודע לאדם וורטה שייך לבני ציפר.
    בקצרה- הוא יוצא כנגד התגובות האוטומטיות של כל צד ומבקש מי יתן לנו קצת יותר מורים אפורים שמלמדים את החומר ופחות חוכמולגיים שמבקשים "לחנך" את הילדים.

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    אני יודע את התשובה לחידה כי כבר קראתי את הטור.
    אני חושב שהייתי מזהה לו לא.

    אהבתי

  7. ורטיזם, טייק 812. יובל בן עמי, עיתונאי ומגישבגלי צה"ל:

    אהוד בנאי? לא בבית ספרנו.

    ורטיזם, טייק 403. רוג'ר ווטרס, נפגע מהסקרלט:

    חשבתי שמדובר באישה בעלת יושרה, המאמינה באמת בזכויות אדם, בחוק ובאהבה.

    לקבלת חיבוק ומגע יד אוהב ניתן לפנות לבאבא, להוגה, לענק הרוח, מר וודי אלן. אומן ברמה.

    אהבתי

  8. captain beefheart הגיב:

    התחלת להתבטא כמו אריק שרון, כן? 🙂

    אהבתי

  9. leoded הגיב:

    אין יפות כמוך/ממך, דVורית, אבל אם כבר קרנבל כפילויות, מה בדבר אומה תורמן? עם הקארה כמו שאת מופיעה פה למעלה…

    אהבתי

  10. עינת הגיב:

    קרן נוייבך ראיינה הבוקר את הממונה על ההגבלים העסקיים בנושא הגז. אין הרבה מראיינים שיכולים לומר למרואיין "הדברים שאתה אומר אינם מדוייקים".

    אהבתי

  11. bigunia הגיב:

    לגמרי סופ"ש איכותי בבלוג.
    שבוע טוב

    אהבתי

כתיבת תגובה