לא ספרדי, לא פולני

isra9.2.14yediot9.2.14

maariv9.2.14haaretz9.2.14

08.02.14.indd

הכותרות הראשיות

"ללא עונש פלילי למשתמטים נצא מהממשלה" (הארץ, באמצע יש מקף-ישר"ה מביך).
באמת לפיד, אתה תצא מהממשלה? רק אם יגררו אותך בציצית ראשך עתיר הג'ל, וגם אז תחליק לגוררים מהידיים.

האם גם אתם יכולים לקבל דרכון ספרדי? נו, ננסה, לא הצלחנו עם הפולנים ננסה את הספרדים.
שלושה עיתונים מתפעלים בשעריהם.
[gview file="https://velvetundergroundblog.files.wordpress.com/2014/02/1391927813_6747.pdf"%5D
הלם. אני לא ברשימה.

המשבר בהדסה ושביתת ההזדהות מובאת בכל השערים. רק בישר"ה זו הכותרת הראשית והמרכזית.
רוני לינדר-גנץ במארקר: האם למדינה יש אומץ להלאים את הדסה?

מעריב בכתרת ראשית של דברי אולמרט לערוץ 2 בשישי: "המתנחלים ניפחו את טראומת ההתנתקות". הם, כמובן, זועמים. זו הכתבה המרכזית בכפולה הפותחת של העיתון והיא מלווה בתמונת ענק מההתנתקות: אב ובתו או סב ונכדתו מתאבלים.
maariv2.9.2.14
דברי ליברמן מופיעים בקצה.

ידיעות: "שלמות העם חשובה יותר משלמות הארץ" (אומר אביגדור ליברמן, המכונה בשער ובכותרת גם "איווט"). דומה שידיעות מאמץ בכל לבו את "ליברמן החדש", כך הכותרת הענקית בכפולת 2-3. גם סימה קדמון נותנת לו כפיים בטור התמיכה בע' 3: "ליברמן… מקיים מילה במילה את מה שהתחייב לו ערב זיכויו, להיות האיש המאזן, הממתן והמאחד של קואליציית נתניהו… ליברמן אף פעם לא היה אידיאולוג אלא איש פרגמטי וקר…".
בין הצהרות הליברמן גם לגלוג על בנט: "אני רואה אותו רץ למיקרופונים אבל לא לאופוזיציה. יש הבדל בין הצהרות לכוונות".
אותו דבר לפיד.

TV

כך מנהלים הוועדים את חברת חשמל (יוסי מזרחי, חדשות 2).
http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=45e91409b3314410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=0e9c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=c5aa414a6e214410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

מדינה כל גזעניה

(לא קראתם על כך בעיתונים):
אירוע שהתחיל כגניבה הפך לחטיפה וניסיון לרצח כשנודע לעבריינים שמדובר בדרוזי.

על גילגולי לימודי הערבית בישראל (ד"ר יונתן מנדל).

במסגרת הפרויקט "ערביי ישראל 2014" במעריב כותב אלקנה שור על חוסר היכולת של האמנים הערבים להשתלב בתרבות הישראלית. בין היתר בגלל מחסום השפה, הנחשבת לשפת האויב (עיינו שתי שורות למעלה). מפתיע, לא?

פוסט מורטם: אף שהמליצו לי אתמול, שכחתי להעלות כמנחה את הכתבה של ד"ר אווה אילוז.

…כפי שטוען העיתונאי האמריקאי פיטר ביינרט בצורה משכנעת כבר זמן רב, נראה כי העם היהודי התפצל לשני מחנות מובחנים: האחד נשמע לציוויים כמו "ביטחון ישראל" ו“זהות יהודית" ומגנה את "המוסר הכפול של העולם" ו"חוסר האמינות של הערבים". ומנגד מצויה קבוצת היהודים השנייה, בתוך ישראל ומחוץ לה, שעבורה זכויות אדם, חירות ושלטון החוק הם חלק עמוק ומהותי מזהותה, כפי שההשתייכות ליהדות מהותית לקבוצה הראשונה. והלא זו אירוניה היסטורית ממדרגה ראשונה: ישראל היא שפילגה את העם היהודי לשתי תפיסות מוסר שונות בתכלית של יהודים והומניות…
[…]
יהודים בכל העולם רואים עצמם כמיעוט הנזקק להגנה. ישראל עצמה, בגלל הקשר האינהרנטי שלה לעם היהודי, שימרה את זכר הרדיפות… תפיסה כזו נגזר עליה שתשליך את חרדותיה הקיומיות ואת תחושת הפגיעות אפילו על מעצמת־על צבאית כמו ישראל ותראה את הצדקת האלימות הצבאית כאסטרטגיה פשוטה של הישרדות עוד מימי קדם.
אין ספק כי קיימים הבדלים משמעותיים בין הפלסטינים לעבדים השחורים: חלק מהפלסטינים הם אנטישמים חדורי שנאה ונתמכים על ידי אנטישמים אלימים אף יותר ממדינות ערב השכנות; לפלסטינים יש משטרה משלהם; מפעם לפעם הם שולחים מחבלים מתאבדים או יורים טילים על ישראל. אך טענתי היא בדיוק זאת: הכיבוש הוא כמו אותן תמונות פוטומונטאז' שבהן הולבשו זו על זו שתי תמונות של שתי מציאויות שונות. אבקש מהקורא לראות שתי תמונות בבת אחת: הכיבוש כאסון הומניטרי המולבש על הכיבוש כעימות צבאי. יתרה מכך: שעבודם של תנאי המחיה של הפלסטינים מנע את האפשרות להפוך את הסכסוך הזה לעימות צבאי. ישראל, המדינה הביטחוניסטית ביותר על הכדור, כשלה מלהפוך את הסכסוך שלה עם הפלסטינים לעימות צבאי. במקום זאת, היא הוסיפה לתמונה אסון הומניטרי שהוביל למלחמת מוסר ויצר קרע בלתי ניתן לגישור בתוך העם היהודי. יחסי הציבור של המדינה לא ישתיקו את מלחמת המוסר הזאת…

השיטה הרוסית

האדם שאחראי למחדל העיגולים באולימפיאדה מת.
יש מקומות בהם נענשים על מחדלים בשניות.
(מתברר שיש להוסיף 🙂 )

ואפרופו עקום: ביקור בבית הקיץ של סטלין.

הפרובוקטור

רוגל אלפר בעד שימוש חוקי בהירואין (אפרופו מותו המצער של יקירנו פיליפ סימור הופמן). בין היתר הוא מציע את המודל בפורטוגל, שם, לגרסתו, סמים הם חוקיים. עונה לו אחד המגיבים, שנראה כמי שיודע מה הוא סח, שהוא טועה ומטעה.

קורא משועשע
מהמאמר עולה שאלפר מציע להפוך את הסמים לחוקיים, ולאפשר הפצה חפשית שלהם. האם באמת זהו המצב בפורטוגל? נקודת המוצא של החוקים בפורטוגל היא שהמשתמש בסמים הוא אדם חולה הזקוק לטיפול. החוק בפורטוגל אמנם מסיר את האחריות הפלילית ממי שמחזיק כמות קטנה מאוד של סמים. יחד עם זאת המשטרה כן מחפשת סמים, ומי שחורג מהכמות המותרת (עפ״י טבלאות מפורטות לכל סוג של סם) כן מועמד לדין. יתרה מזו, המשטרה מחרימה את הסם גם אצל מי שנמצאת אצלו כמות קטנה, ובמקום התביעה הפלילית היא מפנה את המשתמש לועדה שיש לה סמכויות רבות – ובינהן מתן קנסות, צוי הרחקה ממוקדי מכירה של סמים, איסור זמני על עבודה במקצועות שבהם המשתמש עשוי להוות סכנה לזולת, ועוד. המטרה היא להחליף את התביעה הפלילית בטיפול, ומי שמסרב לקבל טיפול אמנם אינו נכנס לכלא אך הוא עשוי להיקנס. חשוב גם לציין שהייצור וההפצה של סמים הם עדיין עבירה פלילית. המשטרה מחרימה סמים ומעמיד לדין את העבריינים.

משתכשכים בביצה

קדמון הביאה במדור האישי בהמוסף לשבת את הסיפור של זאב קם במעריב מלפני יותר משבוע על ההצעה לביטול מוסד הנשיאות. אפילו הלידים כמעט זהים.
אגב, זו לא הצעה חדשה, אלא חוזרת בכל כמה שנים על ידי מישהו שחושב שהוא גילה את אמריקה.
livnibenet1ליבני

לפני פיזור

כיפאק לקלינט איסטווד, 83, שהציל חיי אדם שנחנק מחתיכת גבינה, בעזרת תרגיל היימליך.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

57 תגובות על לא ספרדי, לא פולני

  1. נקדן הגיב:

    שאלת תם:

    כבר תקופה ארוכה שאני רואה שוויי-נט הורגים את המפכ"ל דנינו בכותרות שלהם ("המשטרה של דנינו נכשלת ב").

    לי זה נראה מוזר (תארו לכם שכל כישלון של צה"ל היה זוכה לכותרת "הצבא של גנץ נכשל ב").

    מישהו יודע האם יש לוויי-נט/ידיעות עניין כלשהו עם דנינו?

    אהבתי

  2. המאגר הביומטרי מאוד מפריע להורוביץ אבל האיסוף הנרחב של גוגל לא מטריד, גם לא של פייסבוק. חברה מסחרית מהמיץ של הקפיטליזם מנהלת מאגר שמכיל מידע רגיש על רוב אזרחי המדינה ומתעדת מי שוחח עם מי, באיזה מקום, לאן נסע ובאיזה שעה. ווי ווי, פילם נואר זה לא מטריד, הם בעד הקהילה. זכותם לעקוב, לאגור, למכור. זה נאור.

    אהבתי

    • roni הגיב:

      מה שרשאילעשות אזרח או חברה פרטית, לא רשאית לעשות מדינה. חוץ מזה, מגוגל ופייסבוק אשתדל להיזהר. מהמדינה – אינני יכול.

      אהבתי

      • מה שרשאי לעשות אזרח או חברה פרטית, לא רשאית לעשות מדינה.

        אף ממשלה ביקום לא מתקרבת להיקף וסוג המידע שמחזיקים פייסבוק וגוגל. אם זה לא מטריד את הורוביץ ואותך אז מה כן מטריד. לשון החוק או שמירה על הפרטיות?
        כמות האנשים עסקים שמצליחים להימנע מפייסבוק וגוגל בירידה?
        משולם מחוליה 2 במס הכנסה לעולם לא יידע איפה הייתי אתמול ועם מי דיברתי לפני דקה אבל שכיר של $5K בתאגיד דורסני יכול לשלוף את הנתון הזה וזה לא מפריע לך כי מדובר בחברה פרטית.

        אהבתי

  3. לירון הגיב:

    נו, רמת טיעון של סוציולוגים.
    אילוז יודעת שבין עבדות לבין הכיבוש אין דבר וחצי דבר, אז ישר היא פותחת ואומרת אם הייתי צריכה להסביר שלא יודע מה זה נמר, מה זה נמר, הייתי אומרת לו שזה נמר עם חברבורות. כמובן שיש כאן הנחה, שזה שמסבירים לו יודע מה זה אריה. נו, ואז בהמשך המאמר היא מסבירה מה זו עבדות.

    יש כל כך הרבה ליקויים במאמר, שאפילו אין לי כח להתחיל, אבל שמישהו יספר לה שהפלסטינים הם לא אזרחי מדינת ישראל.

    אהבתי

    • מימיקס הגיב:

      "..עבדות היא מצב שבו לאדם אין גישה לאזרחות. במובן זה, מעצם קיומם של העבדים, נשלל מהם הביטחון שמספקת החברות בקהילה פוליטית ריבונית; פירוש הדבר גם כי העבדים לא מפתחים את המיומנויות הנלוות למימוש זכויות וחובות בקהילה פוליטית. לכך מתכוון פטרסון כשהוא מדבר על "ביזוי" כללי: מהעבד נשללת האפשרות להיות מוכר על ידי קהילה ריבונית, תרבותית או פוליטית. …"
      שם.

      אהבתי

      • התגובות משומה נעלמו.
        בעיה אצל היונה, בעיה באתר, יד העורכים בדבר?
        מה זה משנה, אותה תוצאה:

        האמת המדעית היא שסיגריות ואלכוהול מזיקים לבריאות הרבה יותר מהרואין טהור, מהסוג שריצ'רדס הקפיד עליו.

        הקפיד- ריצ'רדס. שמעתם, כן?

        אהבתי

      • לירון הגיב:

        פסקה אח"כ:
        "העבד כפוף למערכת חוק שונה מזו שאליה כפופה האוכלוסייה הרגילה, החופשית".
        האוכלוסייה הרגילה, במקרה הזה, היא אזרחי ישראל והפלסטינים לא, ולכן הם כפופים לחוקים אחרים.

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        עבדות היא מצב שבו לאדם אין גישה לאזרחות

        זו הגדרה מאוד מאוד בעייתית, ולא מדויקת:
        1. אם כבר, צריך להיות "מצב שבו לאדם אין גישה לאזרחות בכלל". שכן, אם לאדם אזרחות או מעמד במדינה אחת, אך אינו מוכר כאזרח במדינה אחרת, אין פירוש הדבר שהוא עבד. יכול להיות שהוא סתם מטייל מחו"ל.
        2. זו הפיכה של סיבה ומסובב: עבדות היא שלילת חירותו של אדם, ושעבודו לאחר. מכך נגזר שלעבד אין זכויות אזרח.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          א. זה רק אחד מחלקי ההגדרה של פטרסון, תקרא את המאמר ולא רק את התגובות. במקרה הזה הטענה שלך לא נכונה מאחר ופטרסון מתייחס בין השאר לסחר מודרני בבני אדם. אנשים שהם בעלי אזרחות במדינתם, אך לא במדינה בה נמצאים בתנאי עבדות. אילוז משתמשת כאן באנלוגיה חלקית, מאחר ופלסטינאים בשטחים לא יכולים לזכות בתנאים של אזרחות מלאה.
          ב. טיול בחו"ל היא היא דוגמא להיפותטיות כושלת, אלא אם אתה מכנה קורבן לסחר למטרת זנות תיירת (שזה המעמד ה"רשמי" שלה).
          ג. אם כל זה יש בעיה בשיטת האנלוגיה החלקית של אילוז, מאחר ומשתמשת בסימבוליות שלילית של החלקים הלא זהים.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            מקבל את ההערה והתיקון. אכן לא קראתי את הכתבה (הסגורה, ואף לא את התגובות). רציתי להתייחס רק לציטוט המסוים שהביאה מימיקס, שהציג את העבדות מהצד החוקי/משפטי גרידא (יחס אדם-מדינה).
            עבדות לבשה צורות שונות בזמנים שונים ומקומות שונים.

            בקשר לסעיף ג':
            היית צריך לעסוק בפילוסופיה צרפתית, או לפתוח מוסך. סיים-סיים, אם כי באחרון יש פחות ג'יפה.

            אהבתי

          • אורן הגיב:

            תודה, יכולתי המכנית לא מתאימה למוסך, ה"אם כל זה" מבהיר שגם להוסיף הערות לפילוספיה צרפתית מיותר. אני אמשיך בעיסוקי הקיימים בחינוך לאמנות 8)

            אהבתי

      • roni הגיב:

        מימיקס, מה רצית לומר?

        אהבתי

        • מימי הגיב:

          רציתי להגיד שלירון ככל הנראה לא קרא, או לא הבין מה שקרא, או אולי הבין ולא רצה להתעמק, או כפי שהוא עצמו אומר- אין לו כוח.
          גם לי אין כוח להשחית מילים.
          אבל נראה לי שאילוז דוקא כן התעמקה והשקיעה ופירטה.

          אהבתי

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            התעמקה, השקיע ופירטה

            מנגד מצויה קבוצת היהודים השנייה, בתוך ישראל ומחוץ לה, שעבורה זכויות אדם, חירות ושלטון החוק הם חלק עמוק ומהותי מזהותה

            אבל שכחה להוסיף שלפני הכל, קבוצה זו חרתה על דגלה, להשמיץ את ישראל ולפעול להשמדה.

            אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      למה לזלזל? הרי אילולא מאמריה המזהירים של הגברת אילוז איש מקוראי הארץ לא היה יודע עד כמה הכיבוש משחית ושינקין היה הופך למשרץ של לובשי דובונים.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        האם קוראי הבלוג מחוייבים ברמת הדיון הנמוכה של חז"ן, בדיחות קרש של טרול, ילדותיות מאוחרת ופצצות סירחון של שנאה. הרי לא קראת, אינך מתעניין בדיון. בניגוד לאפסים המסתפקים בסימון לייקים ללא הבנה, אתה חייב לשתף מחומציותך הטרולית.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          תודה על החשיפה הנוספת, אווה.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            בבקשה, מחראה במיל.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              אני חש אצלך בנפש של נער תג מחיר. בקרוב תבין שתפקיד הרוחל'ה של ולווט קטן עליך ואז נגייס אותך לפעילות רצינית שהולמת את כישוריך. אל תדאג לגבי הדובון, אין לנו מחסור במידה סמול.

              אהבתי

              • שכחו אותי בבלוג הגיב:

                ברצינות איזה טעם יש לדיון כאשר החלוקה היא
                א.אלה שמביעים את דעתם מבלי לקרוא (אבל לפחות מעוניינים בלהשמיע דעה רצינית).
                ב.בדיחות קרש מטרול שהחליט שתפקידו להציק למי שחושב אחרת ממנו.
                ג. סמיילרס. 🙂

                אהבתי

                • לא חייבים לקרוא את הזבל האנטישמי של אילוז כדי לדעת שהפלסטינים אינם עבדים. לא בגדה ולא בעזה לא פעם ולא עכשיו. עובדתית, המצב הכי קרוב לעבדות פלסטינית התקיים תחת שלטון מוסלמי פיאודלי.
                  המגיב רשאי לקבוע שמדובר באנטישמיות מבלי לעיין בממצאים כפי שהולך רגל מזהה ערימת צרכים של כלב מבלי להריח ולוודא שלא מדובר בתוצרת של ילד מפותח.

                  ברמה העובדתית, השלטון היהודי גאל את הפלסטינים שחיים איתנו מעריצות מוסלמית ולמיטב זכרוני הם הערבים היחידים בשכונה שיכולים להצביע למי שמתחשק להם ולהתחצף לשוטרים. בשבוע הבא תתפעל ממנשר שמצביע על דמיון היפותטי בין המדים של צה"ל למדי ה- SS ושוב לא נבין.

                  אהבתי

                  • מדרש חגוי הסלע הגיב:

                    טוב לא קראת, אז נחסכה ממך האפשרות לא להבין, על ההזדמנות לעשות צחוק מעצמך, כרגיל לא ויתרת.

                    אהבתי

                    • כותרת:

                      אווה אילוז מציעה ניתוח חדש לכיבוש: הפלסטינים במצב של עבדות.

                      לקחתי אוויר ודליתי מהתוכן:

                      השימוש בדוגמה זו לשם המחשת הוויכוח המוסרי המפלג את העם היהודי אין בו כדי לטעון כי העבדות והכיבוש חד הם. הם שונים באופן משמעותי. אך קיימות ביניהם גם אנלוגיות מסוימות, במובן זה שהעולם היהודי התפצל על רקע שתי טענות מוסריות עיקשות הנוגעות ליחס לפלסטינים.

                      אכן, חרטטת אנטישמית. תת מין, היפופרטיה נודדת. אם כבוד המבין התייחס ברצינות תהומית בטוח שהמעיין ראוי לסחיה. גאון.

                      אהבתי

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              איש דוחה שכמוך
              הביוב שאתה שופך מהמקלדת שלך, מעלה צחנה

              אהבתי

    • מטייל בסביבה הגיב:

      פעם הייתי עובר אורח וחזרתי רק לרגע

      גברת אילוז כתבה בשפה זרה (צרפתית?) את המאמר שתורגם לעברית
      זו חוצפה והתנשאות, התייצבות בעמדת שליטה אירופאי תרבותי נאור מול הילידים. ועוד מביטויי הנאורים המודרניים. לא נראה לי שייתכן בסורבון,הרוואד, ייל וכ"ו פרופסור באוניברסיטה בודאי לא במדעי החברה והרוח שלא יכול לכתוב מאמר לעיתון בשפת הארץ. כל הנאורים המסמנים באדום שיתנו לי שם של אחד כזה בחו"ל. ככל שאתה חושב על כך זה נראה יותר הזוי. כאן מתקנים שגיאות כתיב ולפניכם ביטוי של בוז וזילזול בשפה העברית שהיא הגורם הכמעט יחיד עם לא היחיד שמחבר אתתושבי הארץ הזו. אכן חוצפה של הכותבת ושל העיתון. שתלמד לכתוב עברית לפני שהיא מ7ית את השכל

      אהבתי

      • נו באמת הגיב:

        מילא לא להגיב לעניין, אך לפחות לעצור ולחשוב. תושבי הארץ הזאת הם גם ערבים. לא יודע מה הסיבה שהמאמר הפעם מתורגם, אבל התקף הזוי בהחלט ספקת.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          1. כל המאמרים שלה בהארץ מתורגמים לעברית
          כולם. מי זה כאן כאן שלא יודע על מה הוא מדבר?
          אם אינך יודע זאת ספק אם קראת מאמריה ביסודיות בכלל.
          עצם אי ידיעתך מוכיחה שעובדה זו הוסתרה ולא בכדי.
          אם בראש המאמר היה נכתב שהכותבת אינה מסוגלת
          לכתוב מאמר בעברית היחס למאמר היה בהתאם.
          2. עברית וערבית הן השפות הרשמיות בארץ הזו.
          3. השימוש בשפה העברית הנו אחד הדברים הבודדים חוץ מעצם הקיום כאן שמשותף ליהודים וערבים החיים כאן.
          4. אם כבר התחכמות אז שתכתוב בערבית. זאת בודאי שאינה יכולה
          5.כל סוציולוג ואנטרופולוג יאמר לך שזר שאינו יכול לתקשר עם בני הארץ שבתוכה הוא מתפקד בשפתם הרשמית ומנסה להטיף להסביר
          דרך מתרגמים, מראה זלזול, התנשאות, שתלטנות אימפריאלית וכוחנות. פרופסור במקצועות הומניים שאינו מסוגל לכתוב מאמר בשפת המקום מטיל מראש ספק ביכולתו לתקשר. כל קיבוץ אנושי מתייחס לשפתו בכבוד ודאי שכך הוא במיוחד בצרפת. כאן בבלוג הזה השימוש הנכון בשפה העברית הנו אבן בוחן ליכולתם ואמינותם של כותבים רבים. אם הכלי הבסיסי של בעל מלאכה פגום כך הוא המוצר. הכלי של הכותב היא השפה.
          אני משוכנע שלא אתה ולא כל אחד אחר יכול לתת לי דוגמאות של
          פרופסורים במדעי הרוח בצרפת, ארה"ב ונניח נורווגיה שמפרסמים
          בעיתונות מאמרים שצריכים לתרגם אותם לשפת המקום.

          אהבתי

          • כמה אפשר הגיב:

            א. בדקתי, יש מאמרים שלה שלא צוין שתורגמו ואני מניח שנכתבו בעברית, אבל אם חשוב לך, אתה יכול להחרים כתרוץ את מאמריה באשמת לעז ואימפריאליזם.
            ב. שבעה מגיבים התייחסו למאמר של אילוז, מהם חמישה בתגובות שליליות מבלי לקרוא. מבט עגום של רמת הדיון בבלוג לעתים.

            אהבתי

  4. ZIKI הגיב:

    אני המום

    לא ידעתי שאני משתייך למגזר הפרענקי.
    שם המשפחה של סבא וסבתא שלי נמצא ברשימת הס"טים הללו.

    אהבתי

  5. imanuel הגיב:

    אהבתי את הלינק מהמקומון הדרוזי –
    ממש סיפור קפקאי – בא בחור, לוקח מכולה, מגלה שהיא לא שלו, מוריד את המכולה.
    אחר כך הרביצו לו. מסכן.

    היה מענין לשמוע גם את הגרסה של אלה שניסו לקחת להם את המכולה, בכל זאת, עיתונות חוקרת במיטבה.
    והרי נדיר מאוד שתגיע משאית עם מנוף, תנסה לקחת משהו יקר ערך ולהעלם איתו

    אהבתי

  6. הספרדים מתמוגגים מהגירה מוסלמית מאסיבית וחצי מיליון צעירים מקומיים שנמלטים למדינות הצפןן בכל שנה. המדינה גוססת. צעיר מקומי שנשאר ייהנה משיעור אבטלה של 50%. פתאום שכחו מהאפרטהייד, העיקר שיגיע דם יהודי עם רעיונות ומרץ. נראה, אולי נבוא אחר כך. אללה כארים.

    חג מתיר. חשיפה תקשורתית, גינויים, הכללות, נבואות ונדרים מצד כבודנסי, רזי יתרעם, יעל דן תפמפם? לא הפעם. בסה"כ סמל יהודי מטונף. סמל של מתנחלים.

    אהבתי

  7. shitrit הגיב:

    הרשת סערה אתמול בגלל השד העדתי. המקופחים המקצועיים השתכללו וכבר לא מעלים גירה בעניין הדי.די.טי, המעברות והגזזת. עכשיו הם משתמשים בכלים הכבדים, ההיסטוריה המוכחשת של העקורים. אחד, אלון מזרחי, כתב פוסט בנושא

    ואני אומר לכם את זה בלי כחל וסרק, בפנים: משהו עמוק בתפיסת האדם האירופאית משובש – זה אותו שיבוש שגרם לקומוניסטים לרצות ליצור עולם חדש ומופלא על מליוני גוויות ולגרמנים כנ"ל, והשיבוש הזה, שילוב של כוחנות והינדוס והתנשאות לא עבר מהעולם רק שינה צורה, וחלק עלה לארץ עם יהודי אשכנז. זה לא אומר שכולם רעים או שצריך למחוק אותם. זה אומר שיש בהם כאלה שצריכים להבין שהמציאות הזאת לא תעבוד יותר כי היא לא באה לנו טוב יותר. בפשטות מאוד גדולה.

    במה זה שונה מהמאמר של סבר פלוצקר?

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3342141,00.html

    היהודים של סטלין
    לא נוכל לברוח מיהדות התליינים "משלנו", ששירתו במסירות את הטרור האדום
    סבר פלוצקר פורסם: 19.12.06 ,

    ואנחנו, היהודים? תלמיד ישראלי מסיים את בית-הספר התיכון בלא ששמע אי-פעם את השם "גנריך יאגודה", גדול הרוצחים היהודים של המאה העשרים, סגן המפקד של ג.פ.או והמקים והמפקד של נ.ק.וו.ד. יאגודה יישם בחריצות את פקודות הקולקטיביזציה של סטלין והוא אחראי למותם של לפחות 10 מיליון בני-אדם. סגניו היהודים הקימו וניהלו את מערך הגולאג. כשסר חינו בעיני סטלין, הודח יאגודה וחוסל, ואת מקומו תפס ב-1936 כראש התליינים ייז'וב, "הגמד צמא הדמים", שלא היה יהודי אך התברך באשה יהודיה פעילה. בתקופה האפלה ביותר של הטרור, כשמכונת ההרג הקומוניסטית פעולה במלוא עוצמתה – כותב ההיסטוריון (היהודי) סבאג מונטיפיורי בספרו "סטלין, חצר הצאר האדום" – "היה סטלין מוקף נשים יהודיות…הצעירות היהודיות היפות הללו כרכרו סביבו".

    יהודים רבים מכרו את נפשם לשטן של המהפכה הקומוניסטית וידיהם מגואלות לנצח בדמים.

    היהודים שפעלו במנגנוני הטרור הקומוניסטי הממלכתי (בבריה"מ ומחוץ לה) ועמדו לעתים בראשם, לא עשו זאת – מובן מאליו – כיהודים, אלא כסטליניסטים, כקומוניסטים, כ"אנשים סובייטיים". לכן, נוח לנו להתעלם ממוצאם ולהיתמם: מה לנו ולהם? הבה נשכח מקיומם. דעתי שונה. לא מקובל עלי שאדם ייחשב כבן עמנו היהודי כשהוא מפליא בגדולתו, ולא ייחשב לבן עמנו כשהוא מפליא בשפלותו. גם אם נתכחש להם, לא נוכל לברוח מיהדותם של התליינים "משלנו" ששירתו בנאמנות ובמסירות את הטרור האדום מיום כינונו הרשמי. האחרים הרי תמיד יזכירו לנו את מוצאם.

    אהבתי

    • ZIKI הגיב:

      נקמה בגויים
      אסור לשכוח שהקומוניסטים היו היחידים בעולם שפתחו את השורות בפני היהודים ונתנו להם להשתלב בכל תפקיד ולהתקדם בכל מסלולי המוביליות הצבאית, הפוליטית, התרבותית והמדעית.
      והם ניצלו את זה על הכיף כיפאק.
      לקח לבולשביקים כמעט ארבעים שנה להבין שהיהודים יושבים על האוכף ומחזיקים ברסן ואז הם התנקמו בחזרה.

      אהבתי

      • shitrit הגיב:

        עשרה מיליון הרוגים? איך אפשר להתבכיין אחר כך בפני כל העולם שהסבל היהודי הוא יחודי? אולי גם זה ״נקמה״, כמו שאמר איכר פולני בסרט של קלוד לנצמן?

        אהבתי

        • ZIKI הגיב:

          עזוב את הפרטרטים האלה.
          מיליון לכאן או לכאן לא ישנו את התמונה הגדולה

          אהבתי

          • shitrit הגיב:

            למעשה משנה מעיקרו.

            אהבתי

            • אפשר ללמוד מהסרט שבו חיו הקומוניסטים היהודים. אידיוטים שימושיים אף פעם לא מזהים את האידיאלוגיה שניצבת לפניהם ואת מי הם משרתים. רובם כמובן משכילים. אותו פרופיל של איש הרוח הגרמני המלומד וכתב הארץ. לא סתם אספסוף, 'אנשים ברמה'. בזכותם המליונים.

              אהבתי

              • ZIKI הגיב:

                כלל וכלל לא, היהודים היו המרויחים הגדולים מהקומוניזם ומהבולשביזם. בהשוואה למצבם בכל מקום אחר בעולם הם התקבלו בזרועות פתוחות, היו בין היוזמים והמנהיגים והמריאו אל הצמרת ללא אבדות וללא פגיעות הנובעות מיהדותם.
                בסוף שנות הארבעים זה קצת התחיל להשתנות אבל גם אז לא בצורה דרמטית, עד משפטי הרופאים ומשפטי פראג שגם בהם נפגעו רק אנשי הצמרת.

                אהבתי

      • ShulamiD הגיב:

        אסור לשכוח שברה"מ קלטה יהודים רבים שברחו מהכיבוש הנאצי. אמנם גם אלו נתקלו בתוצאות המשטר הסטליניסטי אך רבים מהם ניצלו מפני שברחו לרוסיה. ההורים שלי, למשל.

        אהבתי

  8. בוריס אבדאייב הגיב:

    שיטה הרוסית

    האדם שאחראי למחדל העיגולים באולימפיאדה מת.
    יש מקומות בהם נענשים על מחדלים בשניות.

    איזה קטע, להביא באתר לביקורת התקשורת, חדשות מאתר סאטירה כחדשות אמיתיות.

    The Daily Currant is an English language online satirical newspaper

    אהבתי

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    😀

    אהבתי

כתיבת תגובה