דרכון ספרדי? רגע

yediot10.2.14maariv10.2.14

haaretz10.2.14isra10.2.14

Þ

הכותרות הראשיות

בישר"ה ובהארץ ניצב מנשה ארביב פורש. במעריב הוא כבר פרש. רק בידיעות ממתיקים סוד: ארביב יודע למה הוא פרש. והסיבה: הוא קיבל לידיו את ממצאי הבדיקה המוקדמת של מח"ש.
למרות כל הנכתב והנאמר שלום ירושלמי ממשיך לכתוב על הרב פינטו. הפעם יש גילוי נאות בשורה הראשונה: "שהוא ידיד שלי, כפי שאני חוזר ואומר". וגם אני חוזרת ואומרת: בגלל שהוא ידיד שלך א ל תכתוב עליו. זה ממש פשוט. הבעיה היא לא ירושלמי אלא עורכיו במעריב ששמים *&^ על העניין, ומאפשרים זאת.
גידי וייץ: קצין לא ראוי שלוהק בטעות לתפקיד רגיש.
אמיר אורן במטאפורות מורכבות: "יאשיהו פינטו הצליח לשלוף את אקדח השירות של מנשה ארביב מנרתיקו. זה עניין מביך לשוטר, אבל פינטו לא הסתפק בכך וגם לחץ על ההדק – כשהקנה מופנה אליו".

נשאלתי מהן הזפת והנוצות בהן מגלגלת המערכת המשפטית את ארביב. אז הנה, בחסות הויקי.

זיפות וכיסוי בנוצות הייתה צורת ענישה מקובלת שהחלה בתקופה הפיאודלית באירופה. העדות הראשונה לשימוש בשיטה לקוחה ממכתב ששלח מלך אנגליה ריצ'רד הראשון בשנת 1191 לכוחותיו בארץ ישראל. האזכור המאוחר ביותר היה ב-13 המושבות האמריקניות בסמוך לפרוץ מלחמת העצמאות של ארצות הברית. בשלב הראשון זפת חמה הייתה נשפכת על גופו של האדם. בשלב השני היה הקורבן מכוסה בנוצות, בין אם על ידי גלגולו בערימת נוצות או על ידי זריקת נוצות עליו. בכך היו מצליחים המענישים ברוב המקרים להרחיקו מהתושבים. המונח "זפת ונוצות" משמש כיום באופן מטאפורי לביטוי סנקציה חברתית יוצאת דופן בחריפותה המופעלת נגד אדם, הכוללת את הוקעתו והשפלתו הפומבית.

ביי ביי תמונות יח"צ בפארק הירקון המשדרות עסקים כרגיל.
(msn)
arbiv

הנתניהוז

בע' 6 בידיעות מספר איתמר אייכנר על המסע של נתניהו לוושינגטון בחודש הבא, בו הוא ינסה להתמקד בסוגייה האיראנית. אבל לא רק!
photo
(תודה ל-MajorTom2oo1 שקרא את כל הידיעה המשמימה עד הסוף המתוק).

אהוד ברק איל הנדל"ן

אהוד ברק הוא איש עשיר מאוד. למעשה מיליונר. יש הרבה מיליונרים בסביבה, ואין מצב שלא נתייחס אליהם בעין עקומה ממרום ה-5,000 ש' בחודש שאנחנו מרוויחים. הסיפור עם ברק שונה, כי רוב שנותיו עבד בשירות הציבורי (שר, רה"מ), והשאלה איך ומתי הצליח, במהלך שירותו את המדינה,  לצבור כאלו סכומי העתק, מטרידה את הציבור. גם היום, שנה ורבע אחרי שפרש, הודעה על חמש דירות שרכש בסכום הדמיוני עבור 99% מהאוכלוסיה בישראל, 12 וחצי מיליון ש', מעוררת שאלות, מועקות ומצוקות.
חודשיים לאחר פרישתו התפרסם שהוא מונה כיועץ מיוחד לבנק יוליוס בר השווייצרי בישראל ומרוצים ממנו מאוד שם. הוא מרוויח שם מאות אלפי דולרים בשנה.

אזרחות ספרדית? חכו חכו

בן סויסה ניסה לקדם את הליך קבלת אזרחותו הספרדית ונתקל בפלא פלאים: הרשימה שהתפרסמה אתמול בקול תרועה בכל כלי התקשרות היא טלאי טלאים לא רשמיים שכלי התקשורת ששו לפרסם במיידי.
(בקישור: הפוסט בבלוג שלו, מד בן).

סויסה פנה ל"ג'ף מלכה, אחד המקורות לרשימה הכביכול רשמית הזו, חוקר, אקדמאי ומחבר הספר "גיניאולוגיה ספרדית", ומי שאחראי על המאגר האינטרנטי SephardicGen.com, אחד מהמקורות המצוטטים ברשימה ואחראים לרבים מהשמות המופיעים בה. ביקשתי להבין מהי משמעות הרשימה ואילו זכויות היא אמורה להקנות בתהליך החדש שאושר". וכה ענה מלכה:

לא קיימת רשימה רשמית של שמות שפורסמה על ידי ממשלת ספרד. הרשימה שמסתובבת באינטרנט הורכבה ללא אבחנה על ידי "מישהו" משמות שהוא מצא באתר שלי ובאתרים נוספים. למיטב ידיעתי אין לממשלה הספרדית קשר לרשימה – וכך גם לא לי. התפוצה לה זכתה הרשימה, אם כך, יוצרת בלבול רב.

בידיעות ממשיכים הבוקר לספק עצות לספרדים החדשים (ע' 10, 12). למשל, להציג מסמכים שאתם ממשפחת מגורשים. צריך להביא אישור מהפדרציה לקהילות היהודית בספרד או מהרשויות הדתיות בארץ מגוריכם המעיד שאתם שייכים לקהילה היהודית ספרדית. החוק ייכנס לתוקף בחודשים הקרובים, התהליך יימשך שנתיים.
בע' 10 מוסרים ממשרד החוץ הספרדי ש"כל מבקש דרכון… יצטרך להוכיח קשר מיוחד לספרד, לתרבות הספרדית ולחברה הספרדית – כמו למשל ידיעת לדינו".
ע' 12: "האם יש לעבור מבחני שפה או ידע? לא… אין מבחני קבלה למיניהם".
המגזין10.2.14
בהמגזין של מעריב זו כתבת השער המושקעת (אריק בנדר וכרמית ספיר-ויץ) עם שלל היבטים. אף אחד מהם לא מתייחס לנכונות רשימת השמות.
בהארץ בעמודים הפנימיים, עופר אדרת כותב שאין מה לרוץ לשגרירות הספרדית ומזכיר את ההיסטוריה.
לאור כל זה ובעיקר לאור הפוסט של בן-בן, תרשו לי לגחך (כן, בקנאה, אבל לגחך).
וחוץ מזה, קראו בבקשה את הידיעה הזו, מנובמבר 2012.

מתקלקלים

ממון10.2.14
בשער ממון: הלמ"ס נגד מרכז המחקר והמידע של הכנסת על הדו"ח לפיו מחירי המזון בישראל גבוהים ב-25% לעומת מדינות ה-OECD.
הכתבה המלאה מתוך ממון מתפרסמת הבוקר ב-ynet.
הדובר המרכזי בכתבה:

יואל פינקל, אחד הסטטיסטיקאים הבכירים בישראל, המשמש כמשנה לסטטיסטיקן הממשלתי במשרד רה"מ, טוען שמדובר בהשוואה שגויה. לדבריו, "יש לי בעיה כאשר משתמשים בנתונים סטטיסטיים למטרות להן הם כלל לא נועדו. אי אפשר להשתמש בנתונים של השוואת כוח קנייה בינלאומי כדי לעשות ניתוחים ענפיים, למשל במזון, ולא ניתן להשתמש בהם בשום אופן לניתוח של השוואת יוקר המחיה במשקי בית במדינות שונות. זו פשוט שגיאה. אני נבהל מהשוואות מסוכנות של נתונים השייכים למשפחת נתונים אחת לנתונים המשתייכים למשפחת נתונים אחרת. לא נכון לעשות זאת‭." ‬

יושיעוני הכלכלנים: מי נגד מי? מי צודק? מה האינטרס?

ובינתיים במעריב

לא תאמינו. יושבים? יום חג לעובדי תכלת (חטיבת המגזינים) של מעריב: הובטח להם ששכרם המקוצץ (5-10%) יחזור ב-1 בינואר לקדמותו, וכך מעידים תלושי המשכורת שלהם מהיום! בחיי!
(כן כן, זה המקום המתאים לסימני קריאה מרובים).

גם שאר עובדי מעריב צריכים להיות בסטנד ביי במהלך 2014, שהרי נאמר ע"י ההנהלה:
הנהלת העיתון הורתה על הפחתת שכר מדורגת של עד 10% בממוצע, החל מאוגוסט 2013. מדובר בקיצוץ דיפרנציאלי במשכורות מעל 6,500 ש'. שכר המנהלים (מעל 15 א' ש') קוצץ ב-15%. הקיצוץ יכלול ביטול החזרי הוצאות ואש"ל.
במידה והחברה תגיע לאיזון הנדרש במהלך 2014 יעודכן השכר חזרה.
בכנס מעורבים השני שקיים מעריב בדצמבר האחרון באילת אמר המו"ל, שב"צ:
"בחודש שעבר התחלנו סוף-סוף שוב לגדול ולצמוח במספר המנויים. אני רוצה להזכיר לכם שלפני שנה בדיוק עמדתי פה, ואמרתי שבעוד שנה נביא את 'מעריב' לאיזון תפעולי…. עשינו את זה.

אני מוכנה לאכול את שלל כובעיי וקסדותיי.

עו"דים

"עולם המשפט הישראלי מתמודד עם מחסור חמור בעורכי דין איכותיים שימלאו את שורות ההנהגה המשפטית העתידית", כך אמר אתמול לישראל היום פרופ' יובל שני, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית.

הלך לעולמו

עיתונאי ידיעות, דן עופרי, מעורכי הכלכלה הראשונים בעיתון (ידיעה בע' 24), בגיל 84.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

חיים הנדוורקר צילם את סקרלט ג'והנסון, במסיבת העיתונאים בו נחשף דבר פרזנטוריותה לסודה סטרים.
בלי פוטושופ, בלי יח"צ ובלי כלום. כבוד למצולמת ולצלם.
scar

רועי ארד הגיע לאירוע התמיכה בספיר סבח בקריית טבעון. כיף לו.

"נחמד פה, אין סודנים ואריתריאים", מלמל מישהו. "אבל בחוץ יש שמאלנים", ענה מישהו אחר. "הייתי הורג אותו", אמר איש לבוש ירוק על ורטה. הרגשתי כאילו אני יושב בתוך טוקבק ארוך. את האירוע הנחתה מאי גולן, שנלחמת בנוכחות האפריקאית בשכונות תל אביב. "הגעתי מדרום תל אביב הכבושה", פתחה גולן בהתרגשות, "ומבחינתי, כולנו ספיר סבח. כל מי שרוצה שילדיו ילמדו במערכת החינוך בלי שישמעו דעות קיצוניות נגד המדינה, צריך לתמוך בה". גולן הודתה לבן-ארי, "שבזכותו אנחנו כאן היום", והקרינה סרטון שבו נראו מטוסים, חיילים ופיצוצים המשולבים באמירות נגד צה"ל מפי שמאלנים. הקהל מחא כף כשהראו את ידו הארוכה של צה"ל וצעק בוז כששמאלנים העליבו את הצבא.

רן שחם מפאבליק IT: איך לחסום את הטלפונים לספאמרים, מתרימים וטרדנים.

…הגנה על הטלפון הקווי
אני מציע להפנות את השיחות הנכנסות לטלפון הקווי שלנו למספר טלפון המשתייך למרכזיה וירטואלית (אני משתמש במרכזיה של חברת vpbx.co.il ). מי שמתקשר אלי שומע הודעה מוקלטת ומתבקש לבחור במספר השלוחה הרצויה. ממשק המרכזיה מאוד נוח מאפשר להפנות את השיחות הנכנסות לטלפונים סלולריים, לטלפון קווי ואפילו למנוי סקייפ.

איך חוסמים את הנייד?
1. שנו את הצלצול הרגיל לצלצול שקט/רטט כך שבמצב רגיל לא נשמע את הטלפון מצלצל.
2. בחרו צלצול מיוחד (צלצול רגיל) והגדירו אותו לקבוצת האנשים שנמצאת ברשימת אנשי הקשר בטלפון שלכם. לאחר פעולה זו אתם תשמעו את הטלפון מצלצל רק אם אדם מוכר לכם ינסה להשיג אתכם…

מסביב לעולם

ג'ירף צעיר בשם מריוס נורה למוות בגן החיות בקופנהגן (זהירות, בקישור, בתוך הכתבה הכתובה גם סרטון וידיאו עם מראות זוועה, אך לא מדובר בנגן אוטומטי), מאחר שהיה מיותר. מבקרי הגן הוזמנו לראות כיצד מבתרים את גופתו ונותנים אותה מאכל לחיות הגן.
המין האנושי זה משהו. כה רחום וחנון.

ואפרופו, בערך: אתמול התפרסמה כתבה בעמוד הבית של המארקר, אני לא יודעת על מה בדיוק, אבל הצילום שלה היה נתחי בשר עצומים בגודלם. כה נרתעתי שלא פתחתי יותר את העמוד במהלך היום. לצערי התמונה תקפה אותי גם בפיד בפייסבוק. ברחתי.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג.

אני מתכוננת לחג האהבה במרץ רב. כמדי שנה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

50 תגובות על דרכון ספרדי? רגע

  1. חיליק הגיב:

    הכותרת של מגזין מעריב היא אחת המגוחכות עלי חלד.
    אספמיא היא ספרד בלשון חז״ל, והביטוי ׳חלומות באספמיא׳ מייצג חלומות רחוקים, שהסיכוי שיתגשמו נמוך מאוד.
    ׳התרגום׳ ל׳חלומות באספניה׳ פשוט לא מובן לי.

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    רק רעיון חולף. בשנת 1940 למשל רשימות סיווג של בני אדם מסוג זה שמתגלגל ברשת לא היו דבר מגוחך, משעשע, נחמד או מצחיק בכלל.
    אני מדבר על שמות יפניים בקליפורניה, כמובן.

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    עופר אדרת "מזכיר את ההיסטוריה" בספרד?
    זה בעיתון שמעודד הגירה לברלין?

    אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    סטיסטיקאי ממשלתי ודברים אחרים קודם דברים אחרים.
    ביבי מבקר בעמק הסיליקון?אמר לי ידידי: "הלילה עבדתי בעמק הסילקון"
    אני ???. ידידי: "עלה לי בוכטה אבל היה שווה כל רגע".
    הסטיסטיקאי הממשלתי, סגנו, עוזרו או שלישו אמר לנו מה אי אפשר לעשות עם הסטיסטיקה שלו. זה נכון זה באמת כלי דפוק. אם מחיר הפלאפל ועלות שכר הדירה הוכפלו והאינדקס עומד במקום אז באמת יש בעיה. למתחכמים משל הפלאפל ושכר הדירה תקף. מי שקובע את הסל קובע את האינדקס, הייתי שם קצת, אפשר לעשות נפלאות. הסטיסטיקאי הזה כמו נגר שמסביר למה בפטישו לא ניתן לדפוק מסמרים וצריך בכלל פטיש מסוג אחר. אתה נגר? שכרו אותך לעשות נגרות? לך תביא פטיש דופק. יוקר הירקות? לך מהר תבנה כלי אמין לאמוד אותו יחסית, מוחלטת קדימה ואחורה, זה תפקידך, לא להסביר מדוע בפטישים שלך לא ניתן לדפוק מסמרים.

    אהבתי

  5. V, בעקבות הצעתך, שב"צ שולח סרט חלופי ומוכן להתפשר על סומבררו במקום קסדת הקלימרו הצהובה.

    יש הרבה מהסקרלט ללא פוטושופ אבל מעט ללא איפור.

    יש לי מסקנות [ 3X ]
    אבל אין לי
    מילים.

    אהבתי

  6. פושקאש הגיב:

    ועולה השאלה הקיומית הדרכון אירופאי או ספרדי?

    אהבתי

  7. האמיר הגיב:

    והשאלה איך ומתי הצליח, במהלך שירותו את המדינה, לצבור כאלו סכומי העתק, מטרידה את הציבור.

    התשובה, למיטב ידיעתי, היא שהוא לא צבר את ההון במהלך שירותו את המדינה אלא בשנים בהם היה אדאג מוזרח. כמו ביבי – הרצאות, ייעוץ וקישוט לחברות שאוהבות להציג ראה"מ לשעבר בהנהלה/דירקטוריון שלהן.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מדובר במעט שנים, לא?

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        נכון. אז?

        עם שכר בן שש ספרות (בדולרים) להרצאה ולא מעט רק כדי לקשט רשימות בכמה חברות, לא צריך יותר מכמה שנים כדי לצבור הון. ממילא אחרי כמה שנים אתה כבר לא סחורה טריה ויש לשעברים חדשים.

        הוא גם הקים איזו חברה או שלוש והן המשיכו לפעול כשהוא חזר לפוליטיקה בנאמנות עיוורת (או כך היה צריך להיות, נדמה לי שמבקר המדינה לא היה מאושר ממשהו שברק עשה שם).

        גם נילי פריאל עשתה כמה ג'ובות כתוצאה מהקרבה שלה לכבוד השר, אולי גם היא תרמה משהו.

        אהבתי

  8. ZIKI הגיב:

    בסוף אני אתחיל לחשוב שאת צמחונית

    אהבתי

  9. עדי הגיב:

    שמתם לב שבכל התמונות של ניצב ארביב הרץ בפארק עם העגלה של התינוק החדש – אין תינוק בעגלה!!!

    תמונת יחצ להפליא ואף כתב לא ראה שהתינוק לא בעגלה????

    😛 😆

    אהבתי

  10. יובל הגיב:

    האם אפשר לפרט איזה טובות הנאה חשוד ארביב שקיבל מפינטו (כסף, סקס, רכוש וכו') או שזה מידע שנמצא תחת איסור פרסום?

    אהבתי

  11. mehatsad הגיב:

    עצם הקיום של גני חיות הוא עניין מתועב.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      האם שימור יכול להתבצע היום ללא גני חיות? או אולי אתה נגד שימור?

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        סטיסטיקאי ממשלתי ודברים אחרים קודם דברים אחרים.
        ביבי מבקר בעמק הסיליקון?אמר לי ידידי: "הלילה עבדתי בעמק הסילקון"
        אני ???. ידידי: "עלה לי בוכטה אבל היה שווה כל רגע".
        הסטיסטיקאי הממשלתי, סגנו, עוזרו או שלישו אמר לנו מה אי אפשר לעשות עם הסטיסטיקה שלו. זה נכון זה באמת כלי דפוק. אם מחיר הפלאפל ועלות שכר הדירה הוכפלו והאינדקס עומד במקום אז באמת יש בעיה. למתחכמים משל הפלאפל ושכר הדירה תקף. מי שקובע את הסל קובע את האינדקס, הייתי שם קצת, אפשר לעשות נפלאות. הסטיסטיקאי הזה כמו נגר שמסביר למה בפטישו לא ניתן לדפוק מסמרים וצריך בכלל פטיש מסוג אחר. אתה נגר? שכרו אותך לעשות נגרות? לך תביא פטיש דופק. יוקר הירקות? לך מהר תבנה כלי אמין לאמוד אותו יחסית, מוחלטת קדימה ואחורה, זה תפקידך, לא להסביר מדוע בפטישים שלך לא ניתן לדפוק מסמרים.

        אהבתי

      • mehatsad הגיב:

        שימור – בטבע, לא בתנאי שבי.

        אהבתי

  12. שמש הגיב:

    שמח בשביל המרוקאים שיזכו בדרכון של האיחוד האירופי.

    אהבתי

כתיבת תגובה