מגייסים ונוטשים

yediot11.2.14isra11.2.14

maariv11.2.14haaretz11.2.14

10.02.14.indd

הכותרות הראשיות

הצבעת ועדת שקד אתמול בבוקר היא הכותרת הראשית של ידיעות, שם מובע מרמורו של בוגי יעלון. "במערכת הביטחון טוענים כי ועדת שקד עושה צחוק מהצבא" (יובל קרני, ע' 4).
רק בשבוע שעבר התפעלו בכותרת הראשית בידיעות מה"שיא במספר הדתיות בצה"ל". לא שזה לא היה נכון, אבל בניתוח המתגייסים והלא היום, תחת הכותרת "צבא העם מתפרק" נכתב כי רק 57% מהבנות מתגייסות, ולכן לא נכון להעמיס את הנטל עליהן ולהעניש אותן (בהארכת השירות בארבעה חודשים). מה הייתה הסיבה להתפעל אז או להתמרמר הבוקר?
ב-nrg הבוקר גם על הזעם במערכת הביטחון, לעומת הכותרת הבוקר בשער "ועדת שקד: הסיכום בין הבית היהודי לחרדים מנע את הארכת שירות חיילי ישיבות ההסדר".

לידיעות יש ראיון (ע' 2-3) עם אצן הפארקים והעגלות מנשה ארביב. אז מה הסיפור שלו עם הרב פינטו? הנה גרסתו: "לפני שלוש שנים וחצי הייתי בתקופה של משבר אישי, ובמוצאי שבת אחת חבר אמר לי: בוא, יש איזה רב שייעץ לך. אני מצטער על אותה מוצ"ש שבה פגשתי את הרב פינטו, אבל זה הכל".
ובכן, שאלתי היא: זו הפעם היחידה בה פגש ארביב את פינטו כל חייו? כי אם כן, מוזר שכך התגלגלה הפרשה, ואם לא, וזו הייתה רק תחילתה של ידידות נפלאה, הרי שיש פה מצג שווא חמור.
העיתון נותן לארביב לשאת את דברו, לא ברור למה. ארביב כמובן חף מכל וכל, ולא יוגש נגדו שום כתב אישום, כך לדבריו. הכל קשקוש.
מבחינה כלכלית, כך הוא מספר, אין לו שום בעיה, הוא מסודר, וגם הפנסיה על הכיף כיפאק ("אני איש ימ"מ ואיש צנחנים").
ואולי זהו פיצוי על הכותרת בשער אתמול: "ארביב יודע למה הוא פרש", ובידיעה: "מצבו המשפטי הורע מאוד באחרונה, והוא הבין שאין לו ברירה אלא לקום ולעזוב".
בהמשך הידיעה מאתמול נאמר כי ארביב קיבל לידיו את ממצאי הבדיקה המוקדמת של מח"ש ולכן החליט לפרוש. בראיון הפיצוי היום הוא אומר "אלה סתם שמועות מרושעות".
במעריב מצוטט הראיון שלו לרשת ב': "מעולם לא קיבלתי כפתור של חולצה, לא הזמינו אותי לארוחה במסעדת יוקרה, לא לנתי בשום בית מלון ובשום סוויטה, לא קיבלתי שום דבר. אני הגעתי בטעות לאותו רב, חשבתי שאני מגיע לרב במדינת ישראל, לרב שמאמין בבורא עולם שלנו וכנראה הוא מאמין בבורא עולם אחר" (WTF?)… ואחר כך יש המשך, דומה לציטוט בידיעות.

בישר"ה עדיין מתעמקים בבלגאן בהדסה בכותרת הראשית. רן רזניק נדהם מדברי פרופ' רוני גמזו על כשלון משרד הבריאות בפיקוח על הנעשה בהדסה. נשות הדסה לא מסכימות להלאמה.
בישר"ה ובידיעות התהפך הסדר: אותה כותרת, "רופאי הדסה: ננטוש", מופיעה בשני השערים, בהדגשים שונים.
גם בהארץ הראשית היא איום הרופאים בנטישה.
אסכם: איבדתי את ראשי, ידיי ורגליי בפרשיות הדסה והשוויון בנטל.

רק בישר"ה: "נתניהו הוזמן לביקור נדיר לקולומביה ולמקסיקו" במסגרת ברית הפסיפיק.

לא התייחסתי לשער הזה של הארץ ביום שישי, אבל אני חושבת שהוא ראוי לציון, ושצריך לחקוק אותו בתודעה מדי יום.
haaretzsurya7.11

מתקלקלים

mamon11.2.14

נראה לי שבני ישראל לא הבינו עד היום את העניין הזה: יש לנו תשתית אינטרנט (בזק או הוט) ויש ספקית אינטרנט. כך שהעובדה שבזק משדרגת ל-100 מגה חינם לא תועיל אם לא תשתדרגו עם הספק, בהתאמה. וזה כבר יעלה יותר כסף.
כן, זה כתוב בטור השני בכתבה של ישראל וולמן בממון, אבל בשביל זה צריך לקרוא בקשב ובריכוז. וכמה קוראים כאלו יש.

שאול אמסטרדמסקי ממשיך לנסות לעשות סדר בבלגאן של הדסה. בהצלחה לכם.

מדינת כל גזעניה

מסמכים צבאיים פנימיים מראים שורה של סילופים ואי דיוקים במכתב רשמי של הפרקליטות הצבאית, שנכתב במטרה להצדיק סגירת מחסום לתנועת פלסטינים.

אנה ראו, היסטוריונית גרמניה שלומדת בישראל מסבירה למה אתם גזענים. כולל השוואה לחוקי הגזע הנאצים: "כי אם נגיד שגוי לא יכול להיות עם יהודייה, זה כמו להסכים לחוקי הנאצים על Rassenschande ("בושת הגזע") ודם טמא".

דרכון ספרדי

רוב העיתונים סותמים בעניין רשימות הזכאות לדרכון ספרדי. במעריב יש את המסמך הרשמי של הצעת החוק הספרדית.

TV

בחמישי הקרוב, מחרתיים, ישודר בערוץ 2 התחקיר "זהירות, ירקות". אין לי מה לומר עליו, כי לא צפיתי עדיין, כמוכם, אבל אני יודעת שקמפיין ענק משתולל בחוץ נגד העובדה שבחרו בגלית גוטמן כפרזנטורית של התחקיר. האמת, זה לא ממש אכפת לי מי ידגמן שם, אבל אני רוצה לצפות בתחקיר הזה. כלומר, כבר קראתי ונכתב לא מעט על ריסוסם הבלתי אפשרי של ירקות ארצנו, ואני עושה מאמצים לרכוש רק ירקות אורגניים, אך לא תמיד מצליחה, וגם, לא בכל בית שבו אני אוכלת ירקות, הם אורגניים. ייתכן ופסיק לא יתווסף להשכלתי, וייתכן שכן יתווספו כמה פרטים. נראה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

ברק רביד עונה לשאלות קוראים: מהמובטל בטיטו ועד גברת פלפלת. רביד מזכיר גם שיחסיו עם לשכת הרה"מ רעועים.

ובעניין דומה, בעקבות כתבה של עמית סגל, שדיווח ושאל למה רה"מ לא מתראיין, החליטה טל שניידר לבנות שעון שימנה את זמן הבלי-ראיון. מה שמעניין זה שהכתבה של סגל לא הכתה גלים, ואילו שניידר מתרוצצת בין האולפנים ומתראיינת ללא הפסק.
אז כדי להזדהות עם המאבק הוספתי שעון אצלי. לא כה מתקתק כמו זה של טל, אלא כזה המתעדכן אחת ליום. שופו בטור השמאלי הכה חביב עליכם.

אגב, למה אי אפשר להגיב למדור של אווה אילוז? מה, גם היא הואשמה על ידי מאן דהוא בהטרדה מינית?

ניבה לניר התבלבלה והתייחסה לכרזה מהאתר הסאטירי הכל שקרים כאמיתית.
המאמר מופיע כעת באתר ללא ההתייחסות הזו, בלי להזכיר כלל שהיה פה איזה תיקון או מה.

12,000 יוניקס, and counting, הגיעו אתמול לבלוג של בן סויסה כדי לקרוא על רשימת מקבלי הדרכונים העתידיים, הלא בלתי מפוברקת למחצה.

מיכל יפה: הרגת אדם? שלמי את המחיר. לפני שאת הופכת לאמא.

בשערו קורא ישר"ה להיכנס לאתר החדש של העיתון. נכנסתי. לא מצאתי בו שום דבר חדש, זהו אותו אתר ישן ומעצבן, עם הווידיאואים הנפתחים אוטומטית ועם המוזיקה המעצבנת ביותר באינטרנט הישראלי. ההבדל בין תצוגת הגלריה לתצוגה הרגילה קיים רק בדמיונם של המעצבים.
israta11.2.14

לפני פיזור

אתם לא ממש מבינים כמה המדינה הזאת זעירה, ושוק התקשורת עוד יותר. למעריב ולידיעות יש אותה חברת הפצה (לא חדש), כך שהם מגיעים בכל בוקר באותו שקיק, מקופלים כצמד עוברים אחד בתוך השני. לא הזוי?

IMG_20140211_050457

//

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

41 תגובות על מגייסים ונוטשים

  1. ברטה הגיב:

    "היהודים שלהם היו ילדים בכל מקרה"

    אהבתי

  2. אורן הגיב:

    ראי אנה ראו איננו גזענים כי:
    את גרמניה אז שואה, סיינפלד, זה בכלל המוסלמים. ובעצם היית צריכה לכתוב ב"הארץ".טוב שלא הביאו את הרצון לשמור על הגניוס היהודי כנימוק.

    אהבתי

  3. ShulamiD הגיב:

    בתגובה הקודמת קישור למידע בעניין הרשימות הספרדיות.מסתבר שגם זה ברווז עיתונאי

    אהבתי

  4. אנה ההיסטוריונית איבדה את הצפון ולא מבדילה בין העדפה לקיפוח. (שאפו לאוניברסיטת תל אביב) אפשר לראות בכל בחירה של פרט מקבוצה כקיפוח של השאר וכל התמודדות ספורטיבית כניסיון ליצור מפסידים. העדפה לא מעידה על כוונה להרע. היהדות גזעית ותמיד שאפה לשמר רציפות גנטית אבל לא גזענית. מטרתה אינה להזיק לאחר.
    בניגוד לתרבויות דתות אחרות לא כפינו על אחרים להתייהד ומי שחי לפי החוקים זכה לאזרחות שוות זכויות. אין ביהדות חוקי עומר ולא ד'ימים שצריכים לשלם מס גולגולת ולענוד תלאי צהוב כאקט השפלה מכוון.
    אני מצפה מעורכי הארץ להבין שמדובר בחומר גלם מצויין לטור אילוזיה נוסף.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      עובדתית הסיפור בעייתי. לא זכור לי מכתב כזה של מתנדבת
      גרמניה בקיבוצים או מוסדות סעד ישראליים.
      לפחות שני זכרים ממשפחתי שנולדו בקיבוצים חיים באירופה
      עם נשים לא יהודיות ויחסיהם עם משפחותיהם תקינים יש
      עשרות מקרים כאלו אם לא מאות. כנ"ל יהודים ממשפחתי
      שנולדו בקנדה. אלפי יהודים ויהודיות באירופה ואמריקה
      מתחתנים כל שנה עם לא יהודים רובם אינם מנודים
      ממשפחתם. איני מדבר על יחסי מין ללא נישואים
      ארוכים וקצרים. ספרים וסיפורים נכתבו על כך ראה
      מאחרי הגדר של ביאליק ועד סופרי דור תש"ח קובלנתו
      של פורתנוי ועוד.
      האמירה המאוד לא תקינה הגובלת בעלילת דם היא
      האמירה על חוקי הגזע. חוקי הגזע היו חוקי מדינה
      שגזרו דין והענישו עונש חמור על קיום יחסי מין בין
      יהודים ולא יהודים. אין דבר כזה בארץ. לא נראה לי
      שהגברת שהלינה על העניין האשימה את ישראל
      בחיקוק חוק כזה. ראוי להזהר כאשר מאשימים
      את המדינה הישראלית וחוקיה בהאשמות
      ללא בסיס.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        אפשר לקרוא את המאמר בקישור, ולדעת על מה מגיבים.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          אני קורא את החומר שאני מגיב עליו. אין במאמר של
          הגברת "חוקי גזע". יש מילים על חוקים
          נאציים וכ"ו. יש דיבור על הסכמה כביכול
          לתוכן של חוקים נאציים ורוחם. אין בכלל
          המילים חוקי גזע. מי שבמודע או לא
          מחבר ישראל-חוקי גזע עושה מניפולציה

          אהבתי

  5. סיימון הגיב:

    אנה ראו, היסטוריונית גרמניה שלומדת בישראל מסבירה למה אתם גזענים. כולל השוואה לחוקי הגזע.

    היסטוריונית גרמנייה מסבירה לי מדוע אני גזען בכך שאני לא מעוניין להתחתן איתה.

    ובכן, אירוע היסטורי מסוים שקרה לפני כ-70 שנה (אפשר לשאול היסטוריונים) עלול להסביר את החשש מפני היכחדותו של עם מסוים, שבזכות העם עליו נמנית ההיסטוריונית המכובדת נעשה לחשש שאינו מופרך, אם יורשה לי.

    הפליאה היחידה שלי היא שזה לא פורסם בהארץ.

    אהבתי

    • מארק הגיב:

      לא רק החשש מהיכחדות….. זה מוזר שאנשים שמעוניינים לבחור שותף לחיים עם מנהגים, ערכים מסויימים, קשר ללאום, לדת…. ולחנך כך את ילדיהם העתידיים מואשמים בגזענות… אם צמחוני מעוניין להתחתן עם צמחונית כי הוא רוצה בית צמחוני שיחנך ילדים לצמחונות ואהבת בעלי חיים ויגדל אותם כצמחונים… האם זו גזענות?
      סיינפלד פסל בכל שבוע נשים בגלל אצבעות, קול וכו'…. דברים אידיוטים ולא עקרוניים…. והחברה סביבו הבינה וקיבלה… האם הוא גזען? האם הם גזענים?

      אהבתי

    • ZIKI הגיב:

      אם נתחיל להגיב לכל אידיוט שמעצבן אותנו לא נגיע רחוק.

      אהבתי

  6. דליה ו"ר הגיב:

    "גמזו הודה באומץ וביושר כי המשרד בראשותו נכשל כישלון חרוץ מביש ומחפיר בכך שלא הצליח לעשות כל בקרה ופיקוח משמעותיים על בתי החולים של הדסה בירושלים […] אמר עוד בצדק רב מאוד כי הוא היה רוצה שבית החולים יעבור להיות בניהול ובבעלות הממשלה ובכך לאפשר סוף סוף – לראשונה מאז קום המדינה – לבצע בקרה ופיקוח משמעותיים על המתרחש בו".

    מתי הוא יודה באומץ וביושר שהוא נכשל כישלון חרוץ ומביש לפקח על בתי החולים הממשלתיים הפסיכיאטריים? מחדל מתמשך מקום המדינה. ולא יודעת אם לבכות או לצחוק על המשפט השני שבו מקופלת ההנחה המופרכת שיש פיקוח ובקרה משמעותיים בבתי החולים שבניהול ובבעלות המדינה. אבל ייתכן שבתי החולים הפסיכיאטריים נמצאים בפלנטה אחרת.

    אהבתי

    • דליה ו"ר הגיב:

      אגב, במקום להתפעל מ"היושר והאומץ", לא הגיוני יותר לדרוש את פיטוריו של מנהל שלא יודע לנהל? לא בסדומחלם.

      אהבתי

    • דליה ו"ר הגיב:

      אם כבר הייתה איזו תקווה שהאוצר יזרים כספים לבריאות הנפש, בא עניין הדסה וטרף את הקלפים. עכשיו כל הכספים יילכו לשם, וכרגיל מי שלא יכול לתת פייט יישכח מאחור. כמה מתסכל!

      אהבתי

  7. ZIKI הגיב:

    הבעיה שלי עם מזון בריאותי היא שכבר אחרי שאני קונה חסה אורגנית אחת אני מרגיש חסון, בריא ורזה וישר אני דוחס איזה סנדביץ' עם הוט פסטרמי או שאני מפרנס קצת את שרי אנסקי ורוכש ממנה כריך עם הערינג וטבעות בצל בבאגט עם חמאה.
    ואז אני שוב נזקק לתקופת הבראה ואני שותה מיץ פפאיה בדוכן המיצים ועובר לחנות הגבינות, ואחר כך קרואסון חמאה ואספרסו כפול.
    ןבקיצור, החיים לא כל כך פשוטים

    אהבתי

  8. אחד שיודע הגיב:

    עידכון בנושא המיתקן הסודי של ה-NSA בירושלים: מתברר שהוא נמצא מחוץ לקו הירוק!

    אהבתי

    • בזינגה הגיב:

      1. אם זה לא תהיה הפעם הראשונה שלארה"ב יש מתקן "סודי" על קרקע של מדינה עויינת ע"ע גוואנטנמו.
      2. נו ארה"ב פועלת בניגוד להצהרות של מדיניות משרד החוץ שלה, אז מה חדש?

      אהבתי

      • הסיאטלמצ'יק מצייץ את סמל התמימות והמוסר בנסיון להכפיש את ישראל. האיראנים ישמחו להעניק לו חגורת נפץ כדי לתקן את העולם.

        אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          מחרתיים אני שם (הולך לטפס, כחובב, על רנייר אם התנאים יאפשרו). מישהו יודע איפה הוא גר אולי אתן לו ביקור וצ'אפחה?

          אהבתי

          • מדובר בצ'אפחה ברורה. כן?

            אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            מלא קנאה. עזוב את ההוא יש כאלו בשפע.
            לך לפייק סטייט מרקט. אמנם מוסחר עד העצם
            אבל בסדר

            אחרי זה לליק יוניון בית הסירה או סירת הבית העשירית
            משמאל זאת עם הגג הירוק מסור ד"ש מהארץ

            אחרי זה באותו מקום, אם עוד קיים, הברכות של הסלמונים
            של האוניברסיטה

            מקום יפה ארץ יפה.

            אהבתי

      • אורן הגיב:

        גואנטנמו היא טריטוריה של ארה"ב, מצד שני הר הצופים הוא מובלעת ישראלית, ואם הבסיס אינו חורג מהקו, הוא לא שטח כבוש.

        אהבתי

        • התכוונת שטח בניהול ישראלי. המילה כבוש לא רלוונטית.

          אהבתי

          • מנהלות וזוטות הגיב:

            לפחות אתה מסכים שמזרח ירושלים נכללת בשטח ה"מנוהל".

            אהבתי

            • שלטון יהודי, כן. צריך להסביר לך את המושג. במונח כיבוש תוכל להגדיר את מסעות המלחמה של הערבים הטורקים האנגלים באזור. כיבוש מתייחס לשלטון זר, כמו השלטון הירדני ביהודה ושומרון. אדם השב לביתו אינו פולש ובן הארץ לא כובש.
              יהודים תמיד חיו כאן והכיסופים לציון לא התחילו ב 67'. זה לא אומר שלערבים אין זכויות- זה אומר שהשימוש במונח כיבוש כלפי שלטון יהודי בארץ ישראל אינו משקף את האמת. חלק משטיפת המוח שהמחנה עבר מבלי לפקפק. -ואם כבר בענייני הגדרות, תבדוק לאיזה צד פוליטי השתייכו המנהיגים שיישבו יהודים ביהודה ושומרון ובגולן.

              אהבתי

  9. חוטהשני הגיב:

    בנושא גיוס החרדים לדעתי בכוונה מתעלמים מכל הבעיות שגיוס כזה יכול להביא…
    אם זה בעלות כלכלית (כשרות מהודרת ועוד…)
    אם זה עניין של הקפדות מסוימות שהציבור החילוני לא מודע להם ועוד… (האם שכחת את הבלגן שנוצר עקב עניין של 'אי שמיעת שירת נשים' למשל…)
    הצבא הוא באמת צבא העם – אבל לגבי אוכלוסיות מסוימות אולי עדיף לא לגייס אותם בכוח…
    בעיני יותר חשוב ויותר בריא לנו כעם/מדינה שהם יצאו למעגל העבודה ופחות שישרתו בצבא.

    אהבתי

    • עקיבא הגיב:

      גם לגייס דתיים, מסורתיים וסתם שומרי כשרות זה בלגאן לא נורמלי.
      הצבא נאלץ להשקיע המון בהקפדה על כשרות בכל מטבחיו ומאכליו, במתן שירותי דת ועוד.
      אני מציע שיגייסו רק אתאיסטים, ובא לציון גואל.

      אהבתי

      • מבחינה כלכלית עדיף שכל הציבורים שלא מתגייסים יתרמו דרך שירות לאומי. שיעזרו לסעדיה, רגינה ואבו-רביע להגיע לביטוח הלאומי. שיסייעו לילדים חלשים בלימודים, שיעבדו במועצות אזוריות על סף קריסה. ההגיון הפשוט הזה לא משריש במוחם של אבירי התקשורת מסיבה ברורה.
        חי בקרבנו ציבור מסויים שאסור אפילו להעלות על הדעת את הרעיון לדרוש ממנו לשאת כמונו בנטל. לקבל ביטוח לאומי כן. לתרום חזרה למדינה, בחיים לא. ככה נראית קדושה.

        אהבתי

      • חוטהשני הגיב:

        העניין שהכשרות של הרבנות לצערי לא מספיקה לחרדים…

        ובמקום להיכנס 'למיטה חולה' ולגייס אותם בכוח צריך לפעול לדעתי בדרכים אחרות…

        אולי באמת להוריד להם את סכומי הבטוח הלאומי…

        ובעיני שירות צבאי/לאומי זה זכות ולא חובה…

        אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    ואני עושה מאמצים לרכוש רק ירקות אורגניים,

    מה זה ירקות מרוססים בהשוואה לרעל המודפס שאת בולעת כל יום

    אהבתי

  11. יהואש הגיב:

    אנה ראו, היסטוריונית גרמניה שלומדת בישראל מסבירה למה אתם גזענים. כולל השוואה לחוקי הגזע.

    ואם ביום שלישי לא בא לי?

    אהבתי

  12. לחם הגיב:

    גלית גוטמן מזכירה לי את ליאת רון. לפחות בגוטמן נעים לצפות, ליאת רון, לעומתה, מביכה ברמות. כל פעם שאני צופה בה בערוץ 10 או בוידיאו של גלובס אני מתכווץ מרוב מבוכה. הצחקוקים, נימת הקול הפסקנית והנחרצת שאינה מגובה בנתונים או בהשכלה מתאימה (אל תקראו לי לחם אם יתברר שהיא כלכלנית או משפטנית) והיהירות המובנית של מי שבעלה עשה כמה גרושים, כל אלה הם שיקוף של הנובו ריש הישראלי המצוי וזה מביך מביך מביך.

    אהבתי

כתיבת תגובה