יהודי יפה תואר

haaretz12.2.14yediot12.2.14
maariv12.2.14isra12.2.14

11.02.14.indd


הכותרות הראשיות

ידיעות מבטיח ביום שישי את כל האמת על הרייטינג. יכול להיות. הקרב מול קשת בהחלט מזמן כתבה שזו. יכולהיות שזו כתבה שתטלטל שמיים וארץ ותבהיר לכולנו שאנחנו חיים בעננים. השאלה היא אם גוף כמו ידיעות, שלא חושף שום נתון על עצמו: תפוצה, מנויים, מכירות, כלום (כן, הוא לא חייב על פי חוק), באמת מרגיש סבבה לנהל את הדיון הזה.

יום חג  בישר"ה: אפשר לדווח בשער על הדו"ח החמור בפרשת דו"צ, הספר "דובר צה"ל מודיע", אבי בניהו וידיעות.
מה שמעניין זה שכל הידיעה כולה התפרסמה אתמול בשער המארקר. בישר"ה מתעלמים מכך לחלוטין.
bnayahu

הבוקר יש לידיעות בכותרת הראשית "חשיפה": מנכ"ל הדסה הקודם, פרופ' שלמה מור יוסף, קיבל מההנהלה הטבה בסך 1.8 מ' ש' "בזמן שחובות הענק תפחו למאות מיליונים".
הפרופ' וביה"ח סירבו להגיב.
אתמול בבוקר התפרסם בגלובס ע"י אדריאן פילוט: "פני הכישלון: פרופ' שלמה מור-יוסף יצר גירעון של 1.3 מיליארד שקל בהדסה; היום הוא עומד בראש המוסד לביטוח לאומי ומקבל מהמדינה 135 א' ש' בחודש":

נכון שההונאה של מיידוף עלתה לבית-חולים הדסה כ-90 מיליון דולר (באמצעות נשות הדסה, הבעלים של בית-החולים שהשקיעו אצלו את הכסף), אבל זה היה ב-2008, וזה מסביר רק חלק מהסיפור. ייתכן כי קריסת הדסה קשורה יותר לכך ש-1.2 מיליארד שקל מתוך ה-1.4 מיליארד שקל שהיו אמורים להיכנס להדסה בגין השר"פ, הלכו לידיים הפרטיות של הקולגות של מור-יוסף, הרופאים, ורק 200 מיליון שקל יועדו לבית-החולים. מי שניהל את הדסה בעשור של עד לפני שנתיים, קשור לקריסה, והוא צריך לתת את הדין על כך.
אם הקריסה של הדסה תעלה לנו, הציבור, כמיליארד שקל, הקריסה של הביטוח הלאומי תעלה לנו פי 10 במקרה הטוב. יתרה מזו, על אף שמור-יוסף ניהל את הדסה עד לאחרונה, רוב הציבור כבר שכח, כשנתיים בלבד מאז עזיבתו, שהוא "קשור" להדסה. במקרה של הביטוח הלאומי, הכשלונות הניהוליים מתגלים שם בפיגור הרבה יותר גדול, כך שייתכן כי הציבור יגלה את הכשלונות של מור-יוסף כאשר הוא כבר לא יהיה שם.
[…]
מור-יוסף הודה בראיון עיתונאי לפני כמה שנים, כי יש לו שאיפות פוליטיות. כן, אחרי הדסה והביטוח הלאומי, מור-יוסף רוצה גם לרוץ לכנסת ואולי גם לממשלה.

מעריב בכותרת ראשית משולבת, בין היתר מתוך גלובס: שיאני השכר של הדסה.

ברוך קרא מרחיב על פרשת הרב יונה מצגר ועל השיטה "שירותים תמורת תשלום… לא מדובר רק ביהודי שומר מצוות שסרח, אלא בעיקר ברב שחי בסרט".
קרא לא רצה להזכיר במפורש את הרמיזות על נטיותיו והטרדותיו לכאורה של הרב, ולכן בחר לגמור את הסיפור באנקדוטה מפולפלת ומיותרת ומקוממת לטעמי.

מעבר לשאלה איך יהודי שומר מצוות כמו מצגר היה יכול לפשוע, לכאורה, באופן כה חמור, עולה גם השאלה איך יהודי חכם (?) כמו מצגר השאיר אחריו כל כך הרבה עקבות. אחד ההסברים הוא שמצגר פשוט חי בסרט, ולעתים חושף את עצמו בלי להתכוון. מעולם אחר לגמרי, שגם הוא קשור למצגר, אפשר לתת את הדוגמה הבאה: בקיץ אשתקד התראיין מצגר לעיתונאי אבישי בן חיים ב"חדשות 10". בין השאר, הוא סיפר בראיון על הרצאה שנתן לקהל לא יהודי בחו"ל, שבסופה ניגש אליו אדם וסיפר לו על "כושי גבוה" (לשונו של מצגר) שהיה בקהל ואמר לו: "ראית את האיש יפה התואר הזה (כלומר מצגר, ב"ק)? רק בשבילו שווה להיות יהודי".

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב (+תזכורת לחשדות בהטרדה מינית).

לראשונה, פחי אשפה יותקנו בפזורה הבדווית (יאיר קראוס, מעריב). "תושבי הכפרים הבדווים בפזורה ייהנו עתה, לראשונה, מפינוי אשפה מוסדר מו שקיים בשאר חלקי הארץ". 40,000 תושבים בני המגזר חיים היום ללא פחי אשפה.
לא ידיעה מדהימה? מי דיבר פה על שוויון זכויות וחובות?

רק אתמול בבוקר נכתב במעריב שארדואן רוצה להגיע להסכם מהיר עם ישראל.
הבוקר מצנן ידיעות את ההתלהבות: "לא יהיה הסכם עם ישראל עד שיוסר המצור מעזה".

משתכשכים בביצה

ידיעות מדווח בששון (ע' 6), שהבוקר מתפרסם ביתד נאמן, "עיתון הדגל הליטאי", "מאמר מערכת נדיר המוקדש כולו להתקפה אישית נגד רה"מ, שעד כה החרדים נמנעו מלתקוף". במאמר נכתב "שרי ממשלתו עורכים פוגרומים מחרידים בכל קודשי ישראל ובעיקר בבני הישיבות".
פוגרומים! לא פחות.
מה בדיוק נדיר פה? ב-29 בינואר הותקף רה"מ בגין השיקסע.

ח"כ עינת וילף יצאה נגד הענקת פרס ביקורת התקשורת לאלי ציפורי מגלובס.

…בין הנימוקים לפרס ״כתיבתו הביקורתית, ללא משוא פנים ונעשית בניתוק מגורמים פוליטיים, עסקיים או אחרים". קשה לחשוב על בדיחה גדולה יותר בתחום העיתונות הכלכלית. מעטים העיתונאים שפעלו במסירות כה רבה בשירות ״הטייקונים״ (שכזכור רובם פשוט פושטי רגל שהשיגו שליטה כלכלית בחלקים נרחבים במשק הישראלי בעזרת פירמידות של הלוואות) ובעיקר אלה שעמדו להינזק מהמאבק כנגד הריכוזיות. כפי שכתב עומר גריג, יו״ר היוזמה לפירוק הריכוזיות, לפרופסור אלי פולק, יו״ר האגודה, ״אלי ציפורי היה מגדולי "מכחישי הריכוזיות… כתיבתו של ציפורי בשנים האחרונות אכן התאפיינה בביקורתיות – נגד אישים וגופים הלוחמים נגד הריכוזיות במשק הישראלי…. למען האמת, לא מדוייק לקרוא לכתיבתו של ציפורי נגד הנלחמים בריכוזיות "ביקורתית". מספיק לקרוא את השתלחותו הפרועה בעינת וילף במאמרו מאוגוסט 2010. להזכירך, הצעת החוק הפרטית של ח"כ ד"ר וילף, שאליה צירפה ח"כים רבים מהאופוזיציה ומהקואליציה, סללה את הדרך לוועדת הריכוזיות ולחוק הריכוזיות שנחקק לפני מספר חודשים״. כתבתו… נועדה להפחיד אותי ו׳להרוג אותי כשאני עוד קטנה׳ ובכך למנוע ממני לנהל את המאבק כנגד הריכוזיות עד סופו.

BTW מומלץ לוילף לפעול לעדכון האתר שלה. תודה.

פאשקעוויל מתריע: חייל צה"ל (אומנם שמנגוץ), חדר להמודיע!
זה הפושטק מתוך הפרסומות ללוטו:
hayal

כך נראה גיליון פנימי של חדשות מ-1990 (כבר הצטרפתם לעמוד?), שחולק במסיבה השנתית.

חדשותפנימי

במדור "היום לפני" ב-24 שעות של ידיעות מציין איתן הבר את הולדתו של העיתון העברי הראשון, ב-12 בפברואר 1886. לעיתון קראו היום, והמו"ל שלו היה יהודה-ליב קנטור (ביקורת על הספר עליו). אחד מעוזריו היה יהודה לייב קצנלסון, שכינויו בוקי בן יגלי.

הלכה לעולמה

שירלי טמפל. ילדת פלא ושחקנית, ילידת 1928.

לפני פיזור

תודה לתומכי הבלוג. ז'ה טם.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

34 תגובות על יהודי יפה תואר

  1. יוני הגיב:

    לראשונה בדואים יוכלו לזרוק זבל לתוך פחי אשפה

    אהבתי

  2. Mosh הגיב:

    אופס II …

    קשה להאמין שהצמיחה של ישראל היא 4% בשנה ובעוד הממוצע הוא של 0.7% .
    ועולה המחשבה – מהם אנו חוששים מחרם ממוצא ? מכלכלה כושלת שמדרדרת עצמה בפני אבטלה באחוזים בלתי יאמנים ?

    אירופה (שרובה חברה בOECD ) צריכה את ישראל כמעט באותה חשיבות שישראל צריכה אותה !

    יבואו המתחכמים ויגידו שהשיוויון הוא החשוב ואפשר להזניח את הנתונים האלו ואני מאמין ששיווין הוא שמחזק יציבותה של מדינה כדי שתוכל להתפנות בטיפול בפערים.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ישראל שולטת כלכלית כך או אחרת ב כ10 מיליון בני אדם
      לכל היותר. בשוק האירופאי המשותף כ 300 מיליון
      אנשים. עם כל הגאונות והיעילות וכושר ההמצאה הייחודי
      של ישראל לא רצוי להגזים בחשיבות של ישראל לאירופה
      מבחינה כלכלית ורצוי לא לבחון עניין זה.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        למה לא לבחון ?
        הרי אוכלסיה קטנה כיוון היוותה אבן הדומינו העיקרית (כמובן לא היחידה ) שהכניסה את אירופה לסחרור שממנו עדיין לא יצאה !

        אם נלך על היחס הזה , מה אחוז התעסוקה בכל ישות ? כמה פטנטים פר אוכלוסיה ? כמה חברות הזנק מוקמות (וכמה קורסות ) ?

        האיחוד האירופי, לדעתי, יכול להקל על עצמו במשבר אם יירדו קצת מעץ השלום ויבינו שיש פה קרקע פורייה לצמיחה.

        אהבתי

  3. יון ויאנג הגיב:

    דוקומנטרי מומלץ על הסכסוך הסוני-שיעי בטריפולי, (Vice).
    אותו סכסוך בעירק, שיעור אחרון.

    אהבתי

  4. רני22 הגיב:

    אני בעד להעניק לפרופ' מור יוסף את פרס ישראל. אין מישהו שמשקף יותר מדוייק את פרצופה של המדינה אחרי 66 שנות קיום.

    אהבתי

  5. יון ויאנג הגיב:

    אחרי הימנית בנושא זכויות אדם מאתמול מגיע הנוקאאוט מנשיא הפרלמנט האירופי: "לא נחרים את ישראל". הקהל מדרבק.

    אהבתי

  6. ברנאר פיבו הגיב:

    זֶ'ה ווּז-אֵם.

    אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    ש-1.2 מיליארד שקל מתוך ה-1.4 מיליארד שקל שהיו אמורים להיכנס להדסה בגין השר”פ, הלכו לידיים הפרטיות של הקולגות של מור-יוסף,

    העיתונאי המלומד שכח שבית החולים גובה על כל טיפול שר"פ את מחיר המחירון שלו כפי שמכסה טופס 17. ה15% הנוספים הם בונוס שמשפר את הריווחיות. כדאי גם לזכור שהמוניטין של בית החולים הוא בזכות הרופאים שמרוויחים 7 מיליון לשנה. בלעדיהם אין לו כלל תקומה.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      רופא לא יכול לנתח בלי בית חולים שלם מאחריו. בלי הגיבוי האדיר
      שמשלם המיסים הישראלי ועוד כאלו נותנים לרופא בעל מוניטין
      הוא יעבוד עם מסרגה, פלייר, פטיש נגרים ומשור מחנות הכלים
      הקרובה והרדמה של חצי בקבוק וסקי אם בכלל ואז בודאי לא תהיה תקומה לפציינטים. כמו כל דבר בחיים גם בעסק הרפואה צריך יותר שכל ישר ופחות תאוות בצע.

      אהבתי

      • יון ויאנג הגיב:

        בעיני הסיפור הוא הפער בין גודל הכישלון לשכר הבכירים. בגופים ממשלתיות אין (לרוב) קשר בין ביצועים לשכר ולכן אני לא מבין את ההגיון שבמשכורות הגבוהות. במשק ניתן למצוא עשרות מנכ"לים ראויים ומובטלים שישמחו לאייש תפקידים בחצי מחיר. כל משרד ממשלתי צריך לקבוע יעדים ומדדי ביצועים למנכל"י החברות הממשלתיות והגופים שתחתיו. זה לא קורה כי יעילות שלטונית לא מעניינת את התקשורת. אי אפשר לצלם יעילות, בעיה.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        על כגון דא פסקה תורתנו הקדושה – לא תחסום שור בדישו…

        אהבתי

  8. ד הגיב:

    פינוי אשפה בפזורה הבדווית – שוויון זכויות וחובות? ידיעה מדהימה?
    אין ספק.
    מה שמדהים פה הוא שאנשים בנו בתים בשטחים ציבוריים בניגוד לחוק, 5 ערכאות משפטיות הורו למדינה לפנות אותם ולהרוס את המבנים, לא משלמים מיסיים עירוניים (כי ממילא למי לשלם, אין תיעוד של המבנים, אין כלום).
    והמדינה, במקום לאכוף את צו בית המשפט מספקת להם את השירותים העירוניים על חשבון משלם המיסים. אני משלם גם על פינוי האשפה במקום מגוריי וגם על פינוי האשפה במקום מגוריו.

    לצערי זה כבר לא מדהים אותי.

    אהבתי

    • יון ויאנג הגיב:

      אנשי התקשורת לא יודעים כיצד נראה הדרום הפרוע ועד כמה הפזורה מבוזרת. הפערים הכספיים בין עלות פינוי אשפה מבית משפחה משלמת מיסים ביישוב מוסדר -מול בית המרוחק 5 ק"מ מהשכן ועוד 5 ק"מ מהכביש לא נכנסים לשיקולי הצדק וההגיון.

      פיזור נקודות התיישבות קטנות …וכן יצריך אספקת תשתיות בעלויות גבוהות, וסלילת דרכי חיבור בין נקודות ההתיישבות לבין דרכי התחבורה הארציות. העותרים טוענים, כי התכנית מנוגדת לעקרון השוויון ולעקרון הצדק החלוקתי, באשר היא מאפשרת העברת שטחים נרחבים לקבוצה קטנה מאוד של משפחות…ללא מכרזים, ותוך הפקעתם מכלל הציבור.

      טיעונים שהשמיע המחנה נגד חוות בודדים.

      אהבתי

  9. זיסל הגיב:

    אם החרדים לא נשאו נשים נוכריות אז איך יש ביניהם כל כך הרבה בלונדינים? ברור כולן התגיירו, אבל קשה להאמין שהגיורים במאות הקודמות דמו לויה הדולורוזה של היום. בהרבה מקרים הן כנראה לא היו שונות מהנורבגית אוהבת ישראל של יאיר נתניהו.

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      הגיורת רות בן דוד בלוי שנישאה למנהיג נטורי קרתא עמרם בלוי ביצעה משימת כניסה לעולם החרדי והיא נטילת חלק משמעותי בחטיפת הילד יוסל'ה שומאכר. כיום כשמוגשים כתבי אישום חמורים נגד הרבנים פינטו ומצגר מותר ואפשר להתייחס לצווחותיהם של שליחי הקב"ה בכל עניין שהוא בזלזול.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מה אתה ואחרים יודעים על צבע השיער והעור של "בני ישראל"
      לפני שפגשו בגיורות? או נכריות שלא טרחו להתגייר וגם לא לטבול. שים לב שאתה ואחרים לא מדברים על בנות ישראל שפגשו או העבירו גנים עם נכרים ללא חופה וקידושין את מי פגשה תמר ובמה עסקה כשהמתינה ליהודה ? מה זה בכלל "בני ישראל"?

      אהבתי

      • זיסל הגיב:

        אברהם אבינו לא בא מצפון אירופה, תנוח דעתך. עדיין, כנס לבית יעקב ותראה שיש ביניהם יותר בלונדינים מקבוצות אחרות באוכלוסיה. איך זה קרה? האם יותר נוכריות בתחום המושב, גליציה ופולין באו בכלל ישראל ולמה? איך עבדו הגיורים באותה תקופה? כנראה הסתפקו בטבילה בלבד אצל נשים.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          המאמץ לסווג בני אדם לפי צבע שיער ועור ולהניח הנחות
          על צבע עורו ושערו של אברהם בן תרח וכל העיסוק מסביב
          הנו לטעמי גזענות מעשית. דעתי נחה ולא אני ולא אתה
          יודעים דבר וחצי דבר גם לא אלפית דבר על מראהו של
          אברהם. כאן תם עיסוקי בנושא זה.

          אהבתי

כתיבת תגובה