שולץ האיום

yediot13.2.14maariv13.2.14
haaretz13.2.14isra13.2.14

hamvaser13.2.14

הכותרות הראשיות

יוסי ורטר על מופע האימים בכנסת אתמול נגד מרטין שולץ, נשיא הפרלמנט האירופי. מדינה על הקצה, בכל רגע נתון.
אריאנה מלמד גם היא בצד של ורטר.
דרור אידר כמובן מאשים את שולץ, למה לא בדק את הנתונים ("עלילת הכזב", עוד פעם היהודון הנרדף). אבל שולץ שאל: האם זה נכון? זה הכל.
ע"פ אידר, זה לא נכון, על פי ורטר, זה כן נכון.
יועז הנדל בידיעות מעצבן גם הוא: "שולץ הגיע לכנסת עם כוונות טובות ועם בורות מזיקה. הטענה שלו על מניעת המים מהפלסטינים מביכה…".
פאק, הוא לא טען כלום. הוא שאל בנימוס. מה הסיפור? גם הנדל לא מסוגל להבחין בין שאלה לטענה?
לפחות בן דרור ימיני במעריב אומר ששולץ "הוטעה וטעה" ושבמקום להתנפל עליו צריך היה להעמידו על טעויותיו.
אני לא נכנסת לעניין המים, כי הנתונים מורכבים וסבוכים, ולא אני אחרוץ דעה בשנייה.

זוכרים את כל הכותרות על מיליון ילדים רעבים בישראל, או 1,700,000 נפשות, מהם 764,000 ילדים חיים בחוסר ביטחון תזונתי. או את ידיעות מ-19.12.12 למשל:
ידיעות19.12.12
ובכן הבוקר יש שינוי דרמטי, וידיעות מודיע בשער, אומנם בכותרת צנועה:

"עכשיו זה בדוק: 330 אלף רעבים | מיהו רעב | לראשונה קובעת ועדה רשמית בישראל קריטריונים ברורים ל'חוסר ביטחון תזונתי'"

זה יפה שעכשיו זה כבר בדוק. חבל שאף אחד לא בדק כשכל העיתונים והאתרים יצאו עם כותרות הזוועה.
לפחות בידיעה הנרחבת (ע' 8-9) כותב דני אדינו אבבה ש"ההערכות… פסימיות יותר מהנתון המתפרסם כעת….". יפה מאוד, רק שבניגוד למקרים קודמים, לא מתפרסם בידיעה שום שער עבר של ידיעות (למשל זה שצירפתי כאן), כדי להראות שגם ידיעות במפרסמי ההערכות. למה לא ניסיתם, לפחות, לבדוק זאת קודם?

בת שירות לאומי סיפרה לתלמידי כיתה א' על ההתנתקות וסולקה.
זהו סיפור מוזר. למה שתלמיד בכיתה א' ישאל את הנערה למה היא לובשת חולצה כתומה? כלומר, מה מוזר בחולצה כתומה? איך איש לא תוהה?
ונניח שהוא באמת שאל, מה הבעיה שאמרה לו מה שאמרה? לא נראה לי שאפשר להסביר לילד בכיתה א' סיפור כה מורכב, אגב. ואיך אנשי הצוות וההורים יודעים על כך? ילד בכיתה א' חזר הביתה והסביר להוריו על "ההתנתקות"? לא נראה לי כל הסיפור הזה.

ראיתם כמה מישל O גבוהה?
זו התמונה המרכזית בשער הארץ. תמונה סבבה, אבל בחייאת, מה מטרתה ומה חשיבותה?
ושמלת הנסיכה הזו, מה נהיה? כולה פרנסואה הולנד בא לבקר.
mishel

מור יוסף וכספי הדסה

מישהו יכול להסביר למה פרופ' שלמה מור יוסף, שלא נזקק לשירותי לשכת התעסוקה ומכהן כמנכ"ל ביטוח לאומי צריך לקבל גם 75 א' ש' בחודש מהדסה?
ותודה רבה באמת שהוא לא משך את הבונוס (כך סיפר אתמול). בידיעות מזכירים: הבונוסים באמת נמצאים בהדסה, אך בקרן השתלמות על שמו של מ"י.
ועוד שאלה: הוא מספר שהוביל את ביה"ח לפסגות. נו רגע, נניח שהכל נכון: לא זה היה התפקיד שלך? כלומר מה עוד אמור לעשות מנכ"ל בי"ח חוץ מזה? הרי הוא לא מלהטט בחדר הניתוח או במיון, נכון?

בדווים מתו

לידיעת בן דרור ימיני, שוב הארץ ממציא שקרים: עשרות בדווים מתו במהלך תרגיל סודי של צה"ל ב-1972.
ובכן, יבהיר בד"י: לא בדווים אלא אלפקות. לא תרגיל צה"ל אלא טיול של החברה להגנת הטבע. לא עשרות אלא אחת. לא מתה, רק נרדמה.

יצחק ביילי שמע לראשונה על הגירוש בסוף פברואר 1972 משייח מבני שבט הטראבין שפגש באל-עריש. השייח סיפר לו על כך שקבוצה גדולה מבני השבט גורשו מהמאהלים ושטחי המרעה שלהם באזור אבו עגילה, ונאלצו לצעוד עשרות קילומטרים ולהתמקם דרומית לג'בל חלאל…הם סיפרו לי שבאמצע הלילה באו למאהלים שלהם קציני צה"ל, חלק בג'יפים וחלק רוכבים על גמלים, ופקדו עליהם לעזוב מיד". הגירושים התקיימו במשך שלושה לילות לפחות בינואר 1972 ולפחות באחד המקרים כשהבדואים סירבו לעזוב, ירו חיילי צה"ל באוויר והחלו לעקור אוהלים. הבדואים, שלרשותם לא עמדו די גמלים לשאת את המשפחות, נאלצו לצעוד בלילה בקור של אפס מעלות. לפי העדויות שאסף ביילי, הקור, העייפות והעדר המחסה באתרים אליהם נדרשו לעבור בלילה, גרמו לכ-40 מקרי מוות. הבדואים הובילו אותו לשני אתרי קבורה מאולתרים, בהם ביילי תיעד וצילם לפחות 28 קברים קטנים. "חזרתי לאל-עריש ודיברתי עם כמה קצינים בממשל הצבאי", אומר ביילי. "הם הסבירו לי שהבדואים פונו בהוראת אלוף הפיקוד ושכנראה שאריק מעוניין עכשיו שהשטח המפונה ישמש להתיישבות ישראלית". ביילי, בעצמו קצין מילואים בממשל הצבאי, החליט לפנות בעניין לראש הממשל הצבאי (תפקיד שלימים יהפוך למתאם פעולות הממשלה בשטחים, א"פ וח"ש) תת-אלוף שלמה גזית. "גזית אמר לי שהוא יבדוק את העניין", סיפר, "אבל שום דבר לא קרה ולא נתנו לבדואים לחזור".

מתקלקלים

אי אפשר להשתמש בכרטיסי אשראי הבוקר. סופסוף מתקפת חייזרים.

תוספת (תודה לדן), 16:02

kolakola

משתכשים בביצה

המשטרה אומנם המליצה להעמיד את עמנואל רוזן לדין, אבל היועמ"ש יודיע כנראה על סגירת התיק.

גלית אלטשטיין, מנהלת מח' החדשות של גל"צ עוזבת אחרי שמונה שנים ותשתלב בקרב המגישים הבכירים בתחנה.

ישר"ה מדווח:

יום חג ל"ישראל היום", נקודת ציון היסטורית בענף העיתונות המודפסת בישראל: אור ליום אתמול החלה הדפסת עיתון "ישראל היום" בבית הדפוס החדש. לפני כחודשיים רכש "ישראל היום" את בית הדפוס ששימש את "מעריב" באזור התעשייה בבת ים. מאז רכישת בית הדפוס ביצע "ישראל היום" השקעות נוספות, שנועדו להשמיש את מכונות ההדפסה, שלא הופעלו משך חודשים ארוכים, מאז הופסקה בו הדפסת "מעריב".

המהפך של שרה נתניהו, הפוסט שלי מהבוקר.
אני מבקשת (משפט נדיר, אני לא מבקשת שתקראו מה שאני כותבת כל יום, כאילו, יש גבול): קראו אותו לפני שאתם יורים באוטומט. זה מתסכל. חשבתי על כל מילה (אין לי שום עניין להשמיץ, כנהוג, את השרה). קראו, זה המינימום שאני מבקשת מהמגיבים האוטומטיים.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

XO Jane ( למעשה ג'יין פולאצ'ק), בחורה לבנה ורזה, כך להגדרתה, הגיעה לשיעור יוגה, והתברר שבסמוך לה אישה שחורה ושמנה, כנראה פעם ראשונה בשיעור. פתאום נערת היוגה שמה לב שאין שחורים בשיעורי היוגה שלה וכתבה על כך טקסט לא מאוד רגיש. נו-נו, מת העולם.

לפני פיזור

הסתיימו ההכנות לחג.
lev

זה הזמן לרדת לאילת.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

107 תגובות על שולץ האיום

  1. יקיר אביב הגיב:

    אביב הורוביץ מתעלה על עצמו הפעם ב"מי נגד מי" – למעט עובדה צורמת אחת: באחד האייטמים הוא מפנה את הקוראים אל (ציטוט:) "התוכנית 'צינור לילה' עם גיא לרר בערוץ 10" – אלא שבתמונה המצורפת ניבטים פניו המחוייכים של המנחה, שהוא בכלל אביב פרנקל.

    אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    ע”פ אידר, זה לא נכון, על פי ורטר, זה כן נכון.

    לא, אפילו ורטר לא מעז לטעון שזה נכון. זו שאלה של הבנת הנקרא. כך הוא כותב:

    מרטין שולץ, הידוע כאוהד ישראל שמתנגד בתוקף לחרמות, העז לצטט בנאומו צעירים פלסטינים שקבלו באוזניו על אפליה בחלוקת מכסות המים בין ההתנחלויות לכפרים בשטחי הגדה המערבית.נתונים שהופיעו בעבר בדו"ח של הבנק העולמי, למשל.

    העובדה שהנתונים הופיעו במקור כזה או אחר, בהנחה שהיא אכן נכונה, אין משמעה שהם נכונים. לצורך הדוגמה (ואני מקין בכוונה), לו הוא היה כותב שהטענה שהיהודים שואפים לשלוט בעולם פורסמה בעבר ב"פרוטוקולים של זקני ציון", למשל, האם העובדה שהטענה הזו באמת פורסמה שם משמעה שהיא אמיתית או שהוא טוען שהיא אמיתית? ברור שלא.

    וכדי לא סתם לזרוק מספרים באוויר, אני בוחר להיתלות באילנות נמוכים למדי ומצטט ממאמר ב"הארץ" שכתבו צפריר רינת ואוהדת ישראל הגדולה עמירה הס:

    שולץ תהה מעל בימת הכנסת אם נכונים דבריו של צעיר פלסטיני שטען כי הוא צורך רק 17 ליטר ביום בעוד ישראלי צורך 70 ליטר. לפי ארגוני הסיוע, הפלסטינים צורכים 73 ליטרים מים מדי יום ולפי רשות המים בישראל, צורך אזרח ישראלי 183 ליטר מים ליום – פי שניים וחצי מזה של פלסטיני. מנגד, בנתוני רשות המים ל-2011 טוענים ברשות כי מקביליהם בגדה דיווחו להם באותה שנה כי הפלסטינים צרכו באותה שנה 37.8 קוב בממוצע לנפש – משמע 103 ליטרים ליום לאדם.

    כלומר אפילו לפי ארגוני הסיוע לפלסטינים, שקשה לחשוד בהם בהטיית הנתונים לטובת ישראל, הצריכה הפלסטינית הממוצעת גבוהה יותר מפי ארבע מהטענה של הצעיר של שולץ.

    כלומר שקר בוטה. לצריכה הפלסטינית הצעיר שלנו בכלל לא התקרב ואפילו את הצריכה הישראלית הממוצעת הוא פספס ב- 160%. משום מה ולמרות שהמספרים פורסמו תחת הכותרת "אזעקת אמת", הכותבים מקפידים שלא לומר במפורש שהטענה הזו שקרית. כי עובדות הן דבר חשוב, אבל לא כמו הנראטיב.

    אהבתי

  3. עובר אורח הגיב:

    במקום לצווח היה צריך לומר מילה על מים וציונות. האגדה? אומרת
    שזה עלה בשיחה בין הקיסר וילהלם והרצל. מאז ציונות זה השגת מים.
    קדחו בארות שטחיות ואז בא פיקרד ואחרים וקדחו לעומק ואז במדינה פושטת יד ורגל נבנה המוביל הארצי ואז התחילו להתפיל ובכל העסק הזה ערביי הארץ מי שחי בשלום קיבל מים. התפוצצות האוכלוסיה הבדווית בנגב נובעת גם והרבה מזמינות המים. בואו נדבר על עזה. שם הוצף כל האקויפר במי ים.כל אחד קדח וזה בא. גם מזרחה לקו הירוק קו המים יורד. אין כאן לגמרי ובכלל מספיק מי תהום לעשרה מיליון נפש. מי מספק מים לעזה ומקבל טילים בחזרה? האסון בסוריה החל לפני כמה שנים בבצורת מתמשכת. כך ירדן כך במידה רבה לבנון. ישראל מוכרת מים לירדן אחרת היה שם אסון. הם רצו להביא מים מעקבה לעמאן. לקחנו את המים לנגב והזרמנו להם מים בצפון. במצרים הגיעו לגבול בגלל בזבוז מים אדיר תעלות פתוחות והכל, ידע ישראלי היה מציף את אירופה בירקות ופירות. כאן ביזמה ממשלתית-ציבורית-פרטית מתפילים ומנצלים מים מושבים וזה הצליח דוגמה לכל העולם. מי מנע מתושבי עזה להקים תחנת כח והתפלה משלבות? הלואי ואת האנרגיה והיזמה לטילים היו משקיעים בהתפלה.
    הנכתב כאן מבולבל ולא ערוך אבל את זה היה צריך מישהו לומר בכנסת. חבל שכנראה אין שם ולא אחד שיודע על כך. היזמים שהקימו מתקני התפלה, כן כן תשובה ודומיו, תרמו יותר לציונות ממאה התנחלויות על הפסיטנים ביו"ש. זה הוא זה נפסיק אבל בכ"ז כדאי לבדוק את מה שכתבתי. עכשיו סמנוני באדום.

    אהבתי

    • אורן בשם הנציב הרומי הגיב:

      זה כתב הגנה קולוניאליסטי בעיקרו, הרומאים הביאו שגשוג ומים בשפע, ביהדות קראו לזה חורבן וגלות.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        כל פיתוח יכול להקרא קולוניאליזם וזה דיון אחר. בכל מקרה מכירת מים לירדן אינה קולוניאליזם. מכירת טפטפות וידע על טפיפות לירדן ומכירת מים לרצועת עזה אחרי שנהרס האקויפר ע"י תושביה אינה קולוניאליזם. מכירת ידע בחסכון במים למצרים אינה קולוניאליזם. אם לא תמכור מים לעזה תואשם במצור וחרם אם תמכור יאשימוך באימפריאליזם.
        הידע ההיסטורי פשוט לא מדויק. איזה מפעלי מים הביאו הרומאים לארץ זו? אנא בבקשה מנה שלושה ארבעה. מפעלי המים לירושלים? חשמונאים והרודיאניים. בגליל? בארץ ישראל לא ידוע שום מפעל מים רומי משמעותי. היהודים לא קראו לבנייה הרומית חורבן בכלל לא. חורבן היה כתגובה למרד ומרד היה לא כנגד השגשוג הרומי. לפעמים היה שת"פ פורה ראה יציאת רבן יוחנן ליבנה, ראה אנטונינוס ורבי יהודה נשיא. רבן גמליאל התרחץ במרחץ רומי + פסלי אלילים. גלות? את מי בדיוק ומתי הגלו הרומאים מארץ ישראל? שבויים נמכרו כעבדים אבל גלות כשיטה? לא היה כדבר הזה בתקופה הרומית. בתקופה הרומית ובתקופה הביזנטית הראשונה גדל הישוב היהודי בארץ ישראל וראה מספר בתי הכנסת.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          בסוף התגובה שלך אתה מתייחס באופן זהה לדעתי. בתקופה הרומית המאוחרת, ותחילת התקופה הביזנטית הישוב היהודי בארץ שגשג אך ההיסטוריוספיה היהודית כבר מתחילה בה את ספירת החורבן והגלות.
          לא זיהת את ההקשר של האימרה המיוחסת לרשב"י.

          אהבתי

          • בטח זהה, הדימיון מדהים. בעיניך הכיבוש הרומי מבורך והשלטון היהודי מקולוניאל.

            אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            שלום לאורן ושבת שלום
            אני ממתין למידע על מפעלי מים רומיים משמעותיים
            בארץ ישראל. אני חוזר ומדגיש אין טענה
            על הגלייה בכל הנכתב בתקופה הרומית.
            היסטוריוגרפיה זה סיפור מומצא אח"כ שמשתנה
            לפי הצורך ורוח הזמן, ראה בני מוריס. מה לא זיהיתי
            אינך יודע. איני מקבל ציונים ממך. ובלוג זה אינו
            חידון. אני מגיב למה שאתה כותב ולעובדות
            או לא שאתה מביא. תכתוב באריכות ואל תתפרזט
            על דברי. אכן היו דיונים בין חכמים
            על השלטון הרומי. היו חכמים רבים שראו בו
            תופעה מועילה יחסית לאלטרנטיבה, היו אחרים.
            הקלישאה הנדושה והשמוש במילה אימפריאליזם
            כקללה או נזיפה לא ממני באו. לדעתי וידיעתי וכתבתי
            על כך במקום המתאים היו אימפריות והיו אימפריות.
            תורכים שלטו כאן 400 שנה אנגלים בקושי 30
            איך זה שאתה אמור להוות חלק מעולם האנגלית
            ואיך אתה בתורכית (להנחתי אורן אינו ציפר).
            לידעתי משיחות עם בני הזמן גם מי שהיו קומוניסטים
            הזמנים הכי סבילים בעירק לכולם גם דפוקים וגם
            דופקים הין תחת האימפריאליזם הבריטי בצורה זו
            או אחרת, בין נניח 1920 ל 1950 מאוד בערך.
            איפריאליזם אינו קללה או ברכה, כל דבר לגופו.

            אהבתי

  4. velvet הגיב:

    הגעתי כבר לכזאת מיומנות שאני יכולה לקרוא תגובה (בלי השם) ולדעת מי מכם כתב אותה!

    אהבתי

  5. Mosh הגיב:

    "זכויות בעלי החיים קודמות לזכויות דתיות"

    יש שלוקחים את השאלה "מותר האדם מן הבהמה ? אין" לכיוון קיצוני אחד ויש שלוקחים לכיוון קיצוני אחר!

    אהבתי

  6. דוד אסף הגיב:

    בכתבה ב-NRG על הסייעת ה'כתומה', שסיפרה לזאטוטים בגן על ההתנתקות, נכתב: 'יש לציין כי במסגרת חוק "המרכז להנצחת מורשת גוש קטיף ויישובי השומרון", שנחקק בשנת 2008, הוחלט לציין את יום גוש קטיף בתאריך כ"ב בשבט'.

    החוק שהתקבל בכנסת לא קבע שום יום גוש קטיף, אלא רק קבע את קיומו של מרכז הנצחה, מכון מחקר, ארכיון וכו' – כלומר מימון שוטף מטעם המדינה. 'יום גוש קטיף' או ווטאוור, זו כבר החלטה פנימית של אנשי המרכז הזה והיא לא מחייבת בכלום אף אחד.

    אהבתי

  7. אורן הגיב:

    xoJane זה שם האתר. במדינה שמואשמת ע"י פוליטיקאים גרמנים בשליחת פלסטינאים למות בצמא ( איך הוא מעז להשתמש בעלילות דם תנ"כיות שכאלה), קצת קשה להבין את הרעש שמעורר כזה מאמר.
    לי זה הזכיר דיאלוג פנימי על מלצרית בבית קפה. לא יפה לעשות הכללות אך יוגה אינה אימון גופני היא כשל אופי.

    אהבתי

  8. iddot הגיב:

    ראי, לא הגבתי על הפוסט שלך בבוקר (בפייסבוק כן – כי לא צריך את כל הבלגן המייגע הזה של להכניס שם משתמש וסיסמא שאני צריך לחפש…:-)
    אבל אני חייב להודות, שעצם אזכור שמה של הגברת, גורם לי לרפלקס מותנה שעובר ישר מגזע המוח (האחראי על פעילות בלתי נשלטת בגוף) – מדלג על הקורטקס (זה החלק ה"חושב" במוח) – וישר לה/מקלדת.
    סורי.
    זה לא נשלט.
    אולי יש כדורים נגד התופעה. לא בררתי. 😉

    אהבתי

  9. קוראת הגיב:

    יוסי ורטר בהארץ נפל על הראש. נכון הארץ נתון תחת מתקפה מתמשכת על הבעלים הנאצים לשעבר שמחזיקים את העיתון. אבל הציקצוק וספיקת הכפיים על ההשתוללות של היהודים בכיפה מביכה יותר. הרי מה שאמר זה שולץ דומה ל״שמעתי שאחותך זונה, לא בדקתי, אבל האם זה נכון״? למה להזדעזע על היהודונים שעושים בושות ולא על האורח החצוף?

    אהבתי

  10. ZIKI הגיב:

    אני הייתי שם בפברואר 1972

    בינואר גורשו הבדואים ואז בתור נקמה הם הניחו מוקש על יד קסיימה ושני רופאים עלו עליו ברביעי לאפריל 1972 – דר' יאיר גון ודר' יעקב גזית.
    בתור נקמה שרון הורה לגרש את הבדואים מפתחת רפיח ולשרוף את כל רכושם.
    אני הייתי שם במילואים וסירבתי להשתתף בגירוש בהרס ובהצתה, כשהשתחררתי התרוצצתי בין חברי כנסת בכדי לספר את הסיפור.

    אחר כך הקימו שם את ימית וגרורותיה, מאד שמחתי כשלבסוף חיסלו את כל ישובי פתחת רפיח.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      בלאדי הל.
      הבסת את חז"ן ואת היון במגרש שלהם. עוד מעט הם יגידו לך שלא היית שם, ואם היית, לא הבנת מה אתה רואה, חתכת אנטישמי.

      אהבתי

      • ציקי הגיב:

        הפסדת לייק.

        אהבתי

      • ZIKI הגיב:

        אני באמת מתנצל.
        באחת הפגישות שלי הייתי אצל שולמית אלוני ובנוכחותי היא דברה עם דדו, הוזמנתי לפגישת הפחדה בפיקוד דרום אצל אחד אריה בירו, תת אלוף, הוא אמר לי שהוא הרג יותר ערבים ממה שאני החלפתי חולצות.
        אמרתי לו כל הכבוד.
        אבל הם לא הצליחו להשתיק אותי.

        אהבתי

      • יפה ZIKI, היית שם ואתה יודע על הגירוש ועל גופתך הנאורה יפנו יישובים ערבים. על חיסול ימית והשמחה אני מתעלם מפאת ההגיון. לא חידשת ולא הפרכת שום טענה. ציינתי במפורש שלהערכתי הפינוי והתרגיל התרחשו והחז"ן חיזק את הנקודה.
        הנוכחות שלך וההסבר הנקמני למהלך לא הופכים את הטענה ש- 40 תינוקות וזקנים קבורים באדמה כתוצאה מאותו פינוי לעובדה מוצקה.

        אהבתי

        • טוב, אני לא יכול להתעלם:

          מאד שמחתי כשלבסוף חיסלו את כל ישובי פתחת רפיח

          איך אני (כמקבל משכורת מוולווט) אמור לכנות אדם שנלחם נגד פינוי ערבים ועולץ בפינוי יהודים. מה אפשר להסיק- שמדובר בחוק הבינלאומי (שקבע ארץ ישראל לעם ישראל), בנטיה פוליטית (השמאל ששלח מתיישבים) במוסר חדשני שמתעלם יום יום מעוולות נגד ערבים (טבח האזרחים בסוריה) וההגיון מצביע על מחלה מוכרת ועתיקה, באיזה מילה אחרת מתארים את התופעה הזאת?

          אהבתי

        • ZIKI הגיב:

          לא רציתי להפריך כלום אלא רק להרחיב קצת את התמונה.
          אחזור על עיקרי דברי.
          1. במאמר בהארץ מצויין הגירוש של ינואר שאותו לא ראיתי אבל נאמר לנו שאת המוקש טמנו המגורשים. במיקוש הזה נהרגו שני רופאים. את אזור המיקוש והשאריות ראיתי.
          2. כעונש על המיקוש החליט שרון לגרש את הבדואים מהפתחה.
          הם קבלו התראה של 24 שעות שלאחריה נשרפו כל השדות, החושות, המבנים והרכוש שהושאר מאחור, כולל מחסנים וחנויות.
          3. אני סירבתי להשתתף בגירוש או בשריפה.
          4. אחר כך התרוצצתי בין חברי כנסת, ביניהם שולמית אלוני, ואצל עוד גורמים ומסרתי להם את כל הידוע לי.
          5. זומנתי לפגישת הפחדה בפיקוד דרום ולא נבהלתי.

          והערה,
          אמנם שמחתי מאד על חיסול ימית וגרורותיה אבל זה כאין וכאפס לעומת הסיפוק והשמחה שנגרמו לי כשחיסלו את גוש קטיף. אני מצפה בקוצר להמשך ההצגה במחוזות האפרטהייד של הגדה המערבית.

          אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        זה המגרש שלך שבו מוחאים כפיים ללא קשר לעובדות. הזכרון מתעתע אבל המפות אינן משקרות. אזור אבו עגילה היה מתחם צבאי מיצרי והפך אחרי 67 לשטח אימונים. תחת השילטון המיצרי לא הורשו הבדווים לנוע שם ובוודאי שלא הורשו להתגורר שם. קוסיימה נמצאת עשרות קילומטרים דרומה לאבו עגילה ופתחת רפיח עשרות קילומטרים צפונה משם. שבט הטראבין נחשב לידידותי ולא נעשו כנגדו פעולות נקם. פתחת רפיח פונתה לצורך הקמת התיישבות שתפריד בין רצועת עזה לסיני.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ציקי הצדיק בחר להפגין את צדיקותו באמצעות ניים דרופינג של שולמית אלוני. ובכן, כמנהג המקום אספר שגם לי היה קשר עם משפחת אלוני, אבל עם הצד הגברי, ראובן, שזכיתי לאבטחו במשימה של סילוק מאהל בדווי ליד שארם-א-שייך. סדנא דארעא חד הוא …

        אהבתי

  11. דודו .ע הגיב:

    1. הוא שאל? נו בחיאת. ככה פתאום באה לו שאלה לשאול?
    ולחשוב מה התקשורת הישראלית היתה עושה לנתניהו (שלא לדבר בנט נאיום, כי נתניהו מזדחל שמאלה ותיכף נחבק אותו ובנט הוא הגרגמל האמיתי עם האידאולגיה) אם היו זוכים לנאןם בפני הקונגרס וממציאים נתונים שאיזה מישהו אמר, אם אכן אמר
    ראבאק שר חוץ של האיחוד האירופאי, לא נהג מונית ששמע משהו ובא לשתף.

    2. בנט והחברים מהבית היהודי טעו בדבר אחד -גם אם היה אומר זאת באנגלית,צ'כית או קירדיזית אי אפשר היה לקבל את העניין. זה שאמר אותם בגרמנית זה רק עניין טקטי.

    אהבתי

  12. מרגיש ממש כמו, פעם:

    הקור, העייפות והעדר המחסה באתרים אליהם נדרשו לעבור בלילה, גרמו לכ-40 מקרי מוות.

    מהיכרות מסויימת קצת קשה לי להעלות על הדעת 40 מתים בלילה מתוך קבוצה של אנשי מדבר, כאילו מדובר בחרדים שיצאו לנחל דרגות בלי מים פנס וחבלים.

    הבדואים הובילו אותו לשני אתרי קבורה מאולתרים, בהם ביילי תיעד וצילם לפחות 28 קברים קטנים.

    'הובילו אותו', כמה נחמד. בתור חוקר הוא אמור לדעת איך נראית קבורה בדואית. הציפיה לקבר גדול עם לוח שיש ופירוט התכולה והשושלת מרשימה. מהמר על אוניברסיטת תל אביב.

    זה היה אירוע מפתח ביחסי השמאל הישראלי וצה"ל.

    ברור שאירוע מפתח. לכן נשכח העניין במשך 40 שנה.

    בתרגיל, שהחל ב-20 בפברואר 1972 והתקיים לאורך שישה ימים בסודיות כבדה…

    הסיבה לפינוי נשמעת סבירה לאוזן הציונית. את היונה צה"ל פינה מהמדבר האהוב בענני אבק שהעלו קוברות לצורך תרגיל ירי לא סודי בעליל. פחות נחמד מיריות באוויר- במיוחד הווקס העדין לג'יפ.

    בני שני שבטים בדואים שהמאהלים ושטחי המרעה שלהם היו באזור התרגיל.

    הכתב מתנסח כאילו בית משפט קבע את הבעלות על הקרקע אבל כאמור, שלהם. שכח שגם האישור העותומאני למרעה עונתי לא הופך את השטח מציבורי לפרטי ולא מקנה שום זכויות בקרקע.

    הפינוי…ובוצע ללא כל התראה

    מבצע סודי כבר אמרנו.

    מכת קור חורפית במדבר.

    לפחות היה מביא את הטמפ' באזור בחורף 72'. הדרמטיזציה בשנקל מעידה על הכוונה. זה לא מצפה ולא ההר. גובה משוער מהמפה ~ 200-50 מ'. לא שירד שלג והטמפ' ירוד לאזור 10-.

    ביילי, עולה מארה"ב שבאותה תקופה חי בשדה בוקר….השייח סיפר לו…הם סיפרו לי שבאמצע הלילה באו למאהלים שלהם קציני צה"ל….יצאתי לשטח בג'יפ שלי…לפי העדויות שאסף ביילי, הקור, העייפות והעדר המחסה באתרים אליהם נדרשו לעבור בלילה, גרמו לכ-40 מקרי מוות.

    אפשר להשוות את העובדות המוצקות לעלילת דם אנטישמית וטיפוסית.
    חוקר ירוק עולה מאמיריקע שומע סיפור משייח בדואי. מתי הוא מגיע עם הג'יפ כדי "לחקור ולאסוף עדויות" לא ברור. כנראה מסיבה טובה. בכל אופן, הוא פוגש אנשים שמובילים אותו ל- 28 קברים. ממורמרים מהנזק הכלכלי הם מצביעים על הקשר בין הפינוי הצה"לי (סביר שהתרחש) למוות.
    כמובן שהמסקנה שאליה דילגו בהארץ בלתי נמנעת:

    הפינוי (צה"ל)… גרם לעשרות מקרי מוות, בעיקר של תינוקות, ילדים קטנים וקשישים.

    הכל בדוק. הרי הכתב והחוקר חפרו את הקברים עוד באותו לילה ושלפו בדמעות את גוויות התינוקות והזקנים. באבו כביר הם ביצעו בדיקת רקמות וקיבלו חוות דעת שמדובר באותם אנשים שגורשו ע"י הצבא -היהודי כמובן.
    ==
    קטנה בזנב: אדם ממוצע לא היה מזהה קבר בדואי בשטח גם אם היה יושב עליו. תלולית או ערימת אבנים שטוחה. לרוב בלי חומרי מליטה וללא סיתות. תמיד אבנים מקומיות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כתוב:

      הבדואים הובילו אותו לשני אתרי קבורה מאולתרים, בהם ביילי תיעד וצילם לפחות 28 קברים קטנים.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מדובר בשטח אש ששימש מתחם האימונים העיקרי של צה"ל. באותה תקופה הבדווים נהגו להכנס עם עדריהם לשטחי אש ולפני כל תרגיל אש היה מקובל לסרוק את השטח ולגרש ממנו את הבדווים. 40 בדווים קפאו מקור במדבר? זה חירטוט שמקורו אצל מי שהקרפיון שלו טבע באמבטיה.

        אהבתי

      • ציינתי שבדואים הובילו אותו.
        תסבירי את כיצד הגעת מהדברים למסקנה שצה"ל גרם ל:
        עשרות מקרי מוות, בעיקר של תינוקות, ילדים קטנים וקשישים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          נכון אתה עושה את עצמך?

          הגירושים התקיימו במשך שלושה לילות לפחות בינואר 1972 ולפחות באחד המקרים כשהבדואים סירבו לעזוב, ירו חיילי צה”ל באוויר והחלו לעקור אוהלים. הבדואים, שלרשותם לא עמדו די גמלים לשאת את המשפחות, נאלצו לצעוד בלילה בקור של אפס מעלות. לפי העדויות שאסף ביילי, הקור, העייפות והעדר המחסה באתרים אליהם נדרשו לעבור בלילה, גרמו לכ-40 מקרי מוות.

          אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      לא הגזמת? עוד מעט תטען שלא ביבי הוא זה שנתן את ההוראה.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      יצחק ביילי עלה לארץ שנים רבות לפני הארוע, תחום ההתמחות שלו הוא הבדואים, הדוקטורט של מקולומביה. הוא מבין בבדואים קצת יותר מהיונה כולל בנושאי קבורה.
      כרגיל לא הבנת ( זה לא אנחנו זה אתה ), שינוי היחסים עם צה"ל מתייחס לגירוש מפתחת רפיח ולא לתרגיל הסודי.
      ונכון חז"ן, כמו שאומר מוטי יוגב, אלוהים נתן לנו את הארץ ואף סימן בברור את שטחי האש.

      אהבתי

  13. Mosh הגיב:

    טעה שולץ הנכבד ש"שאל" שאלה שידע שהיא נפיצה…אבל זהו הלך הרוח באירופה שעליה נתניהו שם דגש,קודם אומרים ורק אח"כ מתקנים (אם בכלל).
    האם כך האיחוד מקבל את נתוניו? מזבי חותם ברחוב , בלי בדיקה מול גורמים רשמיים ועובדות?
    הכי משעשעות היו התגובות משמאל שברגע ששולץ אמר את ה"עובדה" הזו היא הפכה דברי אלוהים חיים.
    טעה גם בנט, ששוב ושוב מראה כמה הוא בור פוליטי , נכון יש דברים מכעיסים, מרתיחי דם …אבל אדם חכם בורר מלחמותיו אחרת הטיעונים הבאים ידחקו לפינת האיזוטריה .

    דווקא אתמול הייתה.יכולה להראות לציבור את הלך הרוח העקום באיחוד.ועכשיו אנחנו מדברים על מעללי בנט .

    ואף מילה על מילותיו של הורביץ ? מופת של ליברליות ! !

    אהבתי

  14. לירון הגיב:

    חוסר היכולת של השמאל להסתכל במראה מדהימה לא פחות מהטענות המגוחכות מימין, כגון: "אירופה חשובה לישראל כמו שישראל חשובה לאירופה".

    אגב, הביזיון הקנדי הרבה יותר גדול, ולו בגלל שהוא אישיות חשובה יותר עשרות מונים.

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      האם המחשבה על חשיבות ישראל לאירופה היא כה מנותקת ,לדעתך?

      אהבתי

      • לירון הגיב:

        אירופה קורסת, עם ישראל או בלי ישראל. ההתפתחויות הטכנולוגיות גורמות לתהליכים לקרות מהר מאוד. העושר הרב שהיה ביבשת מתמוסס מהר וגן העדן הוירטואלי שבו חיו, שאפשר להם לעבוד כל כך מעט, יחד איתו. בתוך כל זה ישראל היא פרומיל.
        אני לא מדבר על האם החרם צודק או לא, או על עצם היותו סלקטיבי לנוחותם.
        המשמעות של הקריסה הזו עבור ישראל היא שנצטרך למצוא שווקי יצוא אחרים, והמשקל של שווקי אירופה יקטן משמעותית.
        אני כן מסכים, אגב, שכאשר הקריסה תתגבר הדבר האחרון שיעסיק אותם זה חרמות.
        מעניין לראות מי יהיה השעיר לעזאזל הפעם. איכשהו לא יפתיע שזו שוב תהיה יהדות הממון העולמית. ביוון ובאיטליה היו כבר יותר מסימנים לכך, וגם בצרפת לה פן חזקה, שעל פניו לא מדברת על יהודים. לא בטוח שהיבשת תמשיך להיות מסבירת פנים למהגרים (למרות הילודה השלילית). לא ברור איך תהיה לזה השפה על נושא ההגירה אצלנו.

        אהבתי

        • Mosh הגיב:

          לא כ"כ הסתכלתי על עניין החרמות ….אלא על כך שישראל, בתור מדינה יציבה מאוד(לפי הנתונים) יכולה להוות מינוף , גם אם קטן, להוצאה מהבוץ.
          לדעתך, האם שיתוף פעולה מואץ לא יוביל להזזת גלגלים,גם אם מזערית ,שלפחות יכול למנוע את הדרדור ?
          החרמות זה ה"איך" , שכפי שכבר רואים אירופה מקצצת את ההשקעות הפוליטיות ואולי במקום זה תנתב את הכסף למקום אחר?

          אתמול טענתי שגם יוון , שהיא בעלת אוכלוסייה מזערית לעומת שאר האיחוד, הייתה אחת המובילות לקריסה .
          אולי ישראל תוכל לעזור בכיוון השני?

          אהבתי

          • לירון הגיב:

            שוב, גם אם היחסים יפרחו, אנחנו פרומיל.

            אהבתי

          • האמיר הגיב:

            יוון לא היתה אחת המובילות אלא פשוט אחת הראשונות שקרסו. היא לא זו שהכניסה את השאר לצרות, הרי גם אילו יוון מעולם לא היתה קיימת, עדיין מערב אירופה היתה שרויה במיתון. כולם חגגו בשנות הכסף הזול ולכולם יש עכשיו האנגאובר.

            אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          אולי קורסת ואולי לא יקח זמן לדעת. אבל!!!
          אם גרמניה הייתה מודיעה שבגלל % הפחמן
          הבעייתי בפלדה הספקת הצוללות תתאחר
          בשנה כולם אבל כולם היו מדברים קצת אחרת.
          עצמאיים ! לא צריכים את אף אחד!! הכל בפרופורציות.
          אני אישית זוכר קנינים של משב"ט מתרוצצים באירופה
          ובעולם בכלל כשאנגליה הטילה עיקוב קטנטן על
          איזה פריט בטחוני שולי.
          ועוד, ההדר של זבוטינסקי ירד עמוק באדמה והגיע
          לסין. התנהגות כבקריקטורה אנטישמית. היסטריה
          צרחות, צווחות, לשם מה? לאיזה צורך?
          האח של לפיד וחבורתו כמו תרנגולות ששפכו עליהן
          דלי מיים. מה יש? מה קרה לכם. הנה נושא לבנט:
          יצירתם המפוארת של הרב קוק ובני דורו רבנות
          ראשית במדינת היהודים, אפילו שאתם אוכלי שרימפ
          והזכרים בועלי ארמיות נידות ואוכלי חזיר ביום כיפור שחל
          להיות בשבת אתם צריכים להיות מודעים לשלב הזה
          בגאולה, על פי דרכם על פי דרכם. הנה לכם רב
          ראשי במדינת היהודים. תתעשתו לכל הרוחות תחשבו
          משהו אחר חוץ מהבוחרים בצד ההוא של הקו הירוק.
          בושה וחרפה.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            ממתי הפכת לחסיד של הגרמנים? המספנה שבה נבנות הצוללות עמדה בפני סגירה. חצי צוללת בחינם על עסקה של 6 צוללות מאפשרת למוכר לטעון "תאמין לי, לי זה עולה יותר" ואחר כך למכור חצי מספנה לערבים. הרוסים היו מוכרים צוללות מוצלחות יותר בחצי מחיר. הגרמנים שיחקו אותה בגדול, מוכרים לשני הצדדים (ישראל ואירן) אמצעים לנשק גרעיני ועוד יוצאים צדיקים.

            אהבתי

          • לירון הגיב:

            לא נראה לי שהבנת אותי.
            אני חושב שחרם אירופאי עלינו יהווה מכה קשה.
            הסיכוי של זה לקרות, אפסי.

            אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            לא חסיד של הגרמנים חסיד של ישראל
            לגרמניה יש עניין אדיר בשמירת היכולת
            לייצר צוללות וליצר עבודה. נפגשו האינטרסים
            צריך לטפחם. כמו שכותב השגריר של
            הליצן מסיאטל על סמך "ידע" שלי. עדיין הגרמנים
            מייצרים צוללות קונונציונליות טובות מאוד
            נותנים לישראל להתערב וגם ישראל מרוויחה.
            לצוללות רוסיות החל מקורסק והלאה בהודו
            יש בעיות. לדעת מומחים אמריקאים הגרמנים
            טובים יותר. גם לצרפתים היה עניין בייצור
            סטילים ובכ"ז כשצריך דפקו. כמו שאמר
            זבוטינסקי איספו ברזל. צריך צוללות.
            הקיום של ציי שטח נלחץ. זכור את הסטיל
            מול לבנון. כולם מוכרים הכל לכולם.
            צריך לדעת לקנות טוב ובזול ולמכור
            ביוקר. שאל את אהוד ברק.

            צדק לירון וסליחה על אי הבנה
            לא יהיה חרם כללי. אין ולא היה בשום
            מקרה אף פעם. ראה חז"ן על מכירות
            לאירן. אבל !!! כבר היום
            הרבה דברים עולים יותר ביוקר
            ויותר קשה ומהיצוא מורידים מחירים
            שאל יצואנים. זה לא הגיוני לשלם
            כמה מיליונים בייצוא חקלאי ותעשיתי
            בשביל התענוג לקלל גרמני.
            קללות מסוג זה שימשו יהודים בלי
            מדינה. יותר חשוב צוללות מקללות
            קרא את בני פלד.

            אהבתי

  15. את לא מפנימה. הפליאה על הסיקור לגופה של השרה נובעת מרף ציפיות משותף לחלק מקוראייך ולוותה במחמאות שכל בלוגר היה שמח לקבל. גם אם הטיעונים שלך נכונים ביסודם זה עדיין לא מסתדר עם הרף שהצבת. תתעודדי, המסקנה חיובית.

    אהבתי

  16. אתון הגיב:

    במעריב היום פרשה דמוית ורטה, אך חמורה שבעתיים כמעט בכל מדד.
    לא שימוע, אלא הדחה. לא מורה אנטי ישראלי הטוען שצה"ל לא מוסרי, אלא סייעת שמספרת על קיומה של ההתנתקות, בהתאם אגב להנחיות החוק לציון ההתנתקות במוסדות החינוך. לא עמדה פרובקטיבית ושולית, אלא ציון עובדה, מה גם שלהתנתקות התנגד חלק גדול מאוד מהציבור. לא יוזמה של מורה, אלא סייעת שעונה לשאלה.
    והשאלה המרתקת – האם יהיה פולו אפ בעוד עיתונים? האם זה יהפוך ל"פרשה"? האם הארץ תרעש ותרעד?
    הרשו לי להמר שזה יישאר רק בתחומי מעריב ובעיתוני ימין. והרשו לי גם להמר שאפילו למעריב זה לא היה נכנס לפני השינוי בבעלות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ברוך בואך, אתון, לעולם המגיבים שלא קוראים את הפוסטים. תודה לך

      אהבתי

      • אתון הגיב:

        נכון שהתייחסת לזה. איכשהו לא שמתי לב. אבל מה זה משנה? הרי ההתייחסות שלך היא בדיוק מה שתיארתי – התעלמות. רק שאצלך ההתעלמות אקטיבית. לא שתיקה אלא הכחשה. ההתייחסות שלך היא בעצם הצטדקות מוקדמת על מה שהולך לקרות עם הפרשה הזו בעיתונות, כלומר כלום. הצטדקות שהיא בעיניי קלושה להפליא. תהיותייך לא מחזיקות מים.
        בהחלט ייתכן שילד ישאל בת שירות למה היא לובשת כתום. למשל, אם כל הימים האחרים היא מתלבשת בסגנון אחר.
        ומה פירוש אי אפשר להסביר לילדים את המורכבות של ההתנתקות? יש עובדות ואפשר להסביר אותן גם לילדים. ויש אגב שפע חומר שמספר לילדים קטנים על ההתנתקות. כל גיל ורמת ההבנה שלו.
        התהיות הבאות שלך תלושות אפילו יותר. אם היא סיפרה לילדים על ההתנתקות, על כך שעקרו יישובים והרסו אותם, האם כל כך בלתי סביר שאחד הילדים חזר על זה בבית? לי יש ילדות בכיתות נמוכות ולא פעם הן מספרות דברים ששמעו עליהם בבית הספר.
        ומעל לכול – מה את רוצה להגיד? שזה לא קרה? שהדיחו אותה על מעשים אחרים? הרי יש בכתבה אמירה מצד בית הספר שמאשרת שזה הרקע להדחה.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מה לעשות, חשוב לי שאנשים יקראו את מה שאני כותבת כשהם באים לפה ומגיבים. מגלומני מצדי, לא? בעיקר כשהם מתייחסים למשהו שכתבתי.
          כתבתי בבירור: אין לי שום בעיה עם זה שאמרה מה שאמרה, אני תוהה איך הסיפור התגלגל. זה מוזר.
          כתום הוא צבע, לא סגנון. אם הייתה לובשת חולצה ורודה היו שואלים אותה למה לבשת חולצה ורודה? וכנהלאה.
          אין לי מושג מה אמרה או מה סיפרה.
          אני יודעת בדיוק מה ילדי כיתה א' מסוגלים להבין. כאמור, אני מצדדת בנערה, אבל תמהה.

          אהבתי

        • mehatsad הגיב:

          הסיפור אכן תמוה, ויש לי הרגשה שהוא בא מכיוון משרד החינוך, במטרה להוכיח שלא רק ורטה חטא אלא אנו מענישים גם את הצד השני.
          לא מאמינה שזה סיפור אמיתי. זה נראה כמו פרובוקציה מהימין.

          אהבתי

  17. Nurit הגיב:

    ברשותך אני אעשה השוואה בין מופע האימים של בנט והבית היהודי אתמול בכנסת בשאלת המים והפוסט שהעלית בבוקר לגבי שרה נתניהו. בא נשיא הפרלמנט האירופאי ושאל לגבי כמות המים שמוקצבת לפלסטיני לעומת הישראלי והאם זה נכון שיש הפרש כזה. מיד קמה מהומת אלוהים שכמוה לא ראיתי מזמן.
    התגובות (לדעתי ורק לדעתי) רובן לא היו קשורות לנושא אלא לנשוא.
    הוא העליב, השמיץ ומה לא אמרו על דברי מר שולץ, רק לא הביאו שום הוכחה מה כן נכון, כלומר האם יש פעם בהקצאות המים ואם כן כמה הפער.
    זה לא שקוראיך לא הבינו (רובנו, קוראיך הנאמנים אינטליגנטים למדי אני מעיזה לנחש) לא נאמר לך שאת לא בסדר שהבאת את הכתבה ושאת כזו או אחרת. אנחנו, בניגוד לחברי הכנסת והשרים התייחסנו לפרסום לגבי גופה של השרה ולא לגופך. לא נאמר שאת אשמה בפרסום אלא ההתנפלות היתה על פרסום הכתבה לגבי החיצוניות שלה במקום להתייחס למה שהיא באמת עושה (או לא עושה).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא. התגובה לפוסט הייתה "למה מתייחסים (אני) למראה שלה".
      התשובה שלי היא: נכתבה כתבה על המראה שלה, ולכן אני מתייחסת לכתבה ולמה שהיא מייצגת.
      על השרה אני לא יודעת כלום. מה שהבאתי זה ראיון אחד ויחיד, והרבה בובע מייסעס. אני לא פוליטיקאית, אני לא כתבת פוליטית, אני לא עיתונאית חוקרת. אני מתייחסת בכתיבה שלי למה שמתפרסם בתקשורת, ומנסה להבין למה.
      למה מתייחסים למראה שלה ולא למה שהיא עושה? כי אין לי מושג מה היא עושה. ואם לבן כספית/ אלדד יניב/ רביב דרוקר יש מושג, יאללה שיכתבו ויצלמו.

      אהבתי

      • אחד הגיב:

        ופוסט אחרי כבר הפנת את תשומת לבנו לגובה ולשמלה של מישל אובמה. מה נסגר? או שאנחנו מחליטים שאיך שנשים נראות ומתלבשות זה נושא לגיטימי או שלא. כמובן, תלוי איפה אבל לפחות בואי נהיה עקביים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          😯 מה??
          ברור שאני מתייחסת למראה של אנשים. אני בוחרת במנהיגי העולם על פי מראם. בזכות חתיכותו של ברק אובמה אני חושקת בו. אז מה?
          וגם בד"ר האוס (בגלל הזיפים). so?
          התמונה לשער הארץ נבחרה בגלל יחסי הגדלים/גבהים בין מישל לפרנסואה. וזו הסיבה שהתייחסתי לנושא. זו תמונה שמתאימה לעמודי צהובון, ונוכחותה בשער הארץ משונה אך משעשעת.

          אהבתי

  18. הינשוף של מינרווה הגיב:

    פאק, הוא לא טען כלום. הוא שאל בנימוס. מה הסיפור? גם הנדל לא מסוגל להבחין בין שאלה לטענה?

    מצטער, אני חולק עליך מהסיבות הבאות:
    1. באופן כללי, לדעתי, אם באמת ביקש תשובה היה צריך להעלות את השאלה בפורום המתאים. הוא לא הגיע כחבר כנסת שמעלה שאילתות. הוא הגיע לשאת נאום, משמים ומשעמם, כנציג הרשמי הבכיר של הפרלמנט האירופי.
    זה נוגע לנימוס שלו.
    2. שאלה היא לא תמיד רק שאלה. האם אינך יודעת זאת?

    זה מזכיר בדיוק את אריק קרטמן, אשר רק שואל שאלות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אם הוא היה בעזה ופגש אנשים, ושמע מה יש להם לומר, והעביר את זה בנאום שלו, כי הוא לא רצה להיות משעמם ולחרטט, מה רע?
      ולא, לא היה זמן לבדוק בכמה שעות את כל ענייני המים, כי זו סוגייה מורכבת, ומתברר שאין לה תשובה אחת. אז הוא חשב שהישראלים יודעים ויתנו לו תשובה. אבל לא, במקום זה הבלתי מתורבתים של הכנסת החלו לצרוח כמוכי כלבת.

      אהבתי

      • roni הגיב:

        משומה עוסקים כולם בתגובות של הבית היהודי. אף אחד לא מגיב על גסות הרוח של ראש הממשלה בנאומו. יכולה היה להעמיד את שולץ על טעותו במלים מתונות ומנומסות.
        זה הרבה יותר גרוע מאשר אנשי הימין, שביקשו למחות. הם הגזימו, אבל בכל זאת הם לא ראש הממשלה! 👿

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        נו, באמת. נאום בכנסת הוא הפורום הנכון לליבון שאלות שכאלו?

        אם כן, למה הוא לא ביקש גם המלצה על מסעדה טובה בת"א וחנות וחנות זולה למתנות למשפחה? יש דרך לשאול שאלות כאלו.

        אבל אם את חושבת שזו הדרך הנכונה, אז מה הבעיה? אנו לא שזה שקר וכזב באותה השיטה – בפומבי ובכנסת, אז על מה את מתלוננת?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          ענו לו שזה שקר וכזב באותה השיטה

          הו, תמימות קדושה.

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            אמרה זו שעקדה למוקד את כל מי שהעז לומר משהו בגנותו של שולץ, בין אם פוליטיקאי ובין אם עיתונאי. אני לא זה שמוסיף זרדים למדורה.

            אה, לא מספיק שזה בפומבי ובכנסת? כלומר היית מעדיפה, כפי שכבר כתבו כאן, שהיו שואלים אותו האם זה נכון שאמו זונה? בסה"כ שאלו בנימוס. "הוא חשב שהישראלים יודעים ויתנו לו תשובה", עלאק.

            אהבתי

כתיבת תגובה