ג'וינטים, קוקאין וריסוסים

yediot14.2.14haaretz14.2.14

isra14.2.14maariv14.2.14

ערב רב

מה לא מספרים לכם על הרייטינג. נבו זיו ב-7 לילות.
leilot14.2.14
כמה נתונים מהכתבה:
– במדגם 578 משפחות, חלקן לא התחלפו כבר יותר מעשור.
– על הטענה שבכל מדגם מינה צמח ושות' יש 500 נסקרים בערך, התשובה בכתבה היא שהמדגם "נמוך בהרבה ביחס למדגמים של מדינות אחרות עם גודל אוכלוסייה דומה".
– באוקטובר 2013 סוכם שהמדגם יעלה ל-800 משפחות. אלא ש-1. זה לא יקרה לפני אוגוסט 2015 ו-2. זה עדיין מספר נמוך, כי במדינות עם מספר אזרחים דומה יש 1,000-1,500 משפחות במדגם.
– הממיר מסורבל, ודורש ממשפחות המיטר לעבוד ולסמן בכל פעם שמישהו מצטרף לצפייה או עוזב, ואם יש אורחים גם את מינם וגילם.
– המשפחות מקבלות 20 ש' בחודש ותיקוני מכשיר חינם.
– כל המסכים החדשים: סמארטים, טאבלטים, מחשבים, כלל לא נמדדים.
– תגובת קשת על הנחת העיתון שלזכייניות אין תמריץ לשנות את השיטה: "מדד הפיפל מיטר הוא כלי המדידה המוביל בעולם, והטענה העולה בכתבה לגבי קשת אינה אמת ומהווה הכפשה בוטה".
סופו של, כתבה בת חמישה עמודים, שמי שימצאו בה עניין, כך אני חוששת, הם אנשי תעשיית הטלוויזיה, ליתר דיוק קודקודיה, ותו לא.

בהמשך 7 לילות יש ראיון עם עו"ד ארי שמאי, שכבר לא משתמש בקוקאין, בעקבות השתתפותו בסדרה של הוט, גולסטאר, שזוכה לקידומיישן רב בידיעות.
אקרא מחר ברשותכם. ייתכן שזה יהיה הראיון המדובר בקנטינה ביומיים הקרובים.

elizurcaspitush
אורי אליצור
במעריב יורד על בן כספית, ש"הצטרף לחרם על ישראל" (הקטע מופיע בראש עמוד הבית). כזכור, כספית פוטר ממעריב עם כניסתו של שב"צ לעיתון:

בן כספית כתב בשבוע שעבר ב”אל־מוניטור” מאמר שבו הוא מתפתל, מגלגל עיניים, אומר דבר והיפוכו, ובסוף מודה שהוא מצטרף לישראלים הקוראים לחרם על מדינתם. לא במקרה זה לא נכתב בעיתון הישראלי שבו כספית הוא הכותב המרכזי והקבוע (“סופהשבוע”), אלא באתר חדשות בינלאומי. “אל־מוניטור” הוא אתר קצת מוזר שמופיע בכמה שפות ומעסיק עיתונאים מכל רחבי המזרח התיכון, בכללם קבוצה התומכת בבשאר אסד, ושבאופן לא מפתיע גייס לשורותיו את חמשת או ששת הכותבים הישראלים הכי שמאלנים, כמו עקיבא אלדר, מזל מועלם ואחרים. כספית היה עד היום הקצה הימני של החבורה הזו.

תחקיר הירקות של ערוץ 2. פרזנטורית: גלית גוטמן. במאי: לירן עצמור. במאי עריכות: יצחק גרבוז.
http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=3876f7b306c24410VgnVCM2000002a0c10acRCRD&videoChannelId=db147562f6836110VgnVCM1000005201000aRCRD&galleryChannelId=168e6d44cea24410VgnVCM2000002a0c10acRCRD&showlogo=-1

ענבל אור מכרה איבדה את זכותה לקנות את הקרקע שלה בבבלי.

מאיפה כל הכסף של אהוד ברק, אם יש לכם כוח.

איור של תומר חנוכה הופיע על שער הניו יורקר.

סקרלט ג'והנסון בשמלה נאה ("מפחדת מהיהודים בהוליווד").

איך נראה גוף האישה (פרויקט מתחת לשמלה האדומה).

כל מה שרציתם לדעת על ספרים אלקטרוניים בעברית.

משרד התקשורת נגד המבצע של בזק.

כתבת מפיקה בגל"צ הביכה את ראש העיר נהריה בישיבת התקציב.

גידי וייץ על הפרוטוקולים ואירועי ואדי סאליב. אציין שלפני מספר שנים הייתה כתבה נרחבת על כך בהמוסף לשבת של ידיעות, כתבה שטלטלה אותי מאוד.
אני מקווה שבידיעות חושבים איך להנגיש את הארכיון שלהם, או את העיתון לציבור ברשת, באיזשהו פורמט שלא יפגע בהכנסות. חבל וחראם אם זה לא יקרה.

שוש מיימון על מנחם זילברמן, מספרת איך עישנו ביחד.
מיימון, לשעבר ידיעות, מזכירה ראיון ממעריב ב-2008, אך לא את השיחה של סמדר שיר עם דורית זילברמן, האקסית, יומיים לאחר מותו.

עושה חייל, הפוסט על המהפך של שרה נתניהו.

מי נגד מי במי נגד מי:
לקונספירטור שלום
קראתי בעניין רב את דבריך על אודות ידיעות וה-TGI:

איך אתה מסביר את זה שכל עוד 'ידיעות' הובילו בסקרי החשיפה בפער גדול על פני העיתונים האחרים הם נהגו לפרסם את תוצאות הסקרים בהבלטה יתרה בעמוד הראשון, אבל כשהנתונים השתנו טיפ טיפה לרעתם הם דיללו את הטפיחות העצמיות על השכם ואחר כך העלימו אותן לגמרי?".

אך אני חוששת שהטעית את א. הורביץ: ככל שזכרוני מגיע, ידיעות לא התייחס כלל בעבר לסקר ה-TGI לטוב או לרע. אני עצלה מכדי לעשות בדיקה פיזית בארכיונים, זה ים זמן, אבל זה דווקא משהו שנחקק לי בתודעה. אם יש לך, קונספירטור יקר, הוכחה לדבריך, אתקן מיד ואתנצל בעזרת שלט חוצות קטן בירידה לאיילון צפון.

עדכון: בעוד אני עושה קניות לחג האהבה (למרות שאצלי כל השנה חג), לבבות שוקולד, קצפת, תותים, יין יקר, דובוני פרווה ומחזיקי מפתחות עם I Love you קיבלתי מייל מהקונספירטור ובו שני גזרי עיתונים.
yedi98yediseker
הימני מ-1998, והשמאלי, פחותויותר מאותו אזור זמן כנראה, אולי טיפה יותר מאוחר. נו, אני עדיין דבקה בדעתי. יותר מדי זמן עבר מאז שידיעות חדל לפרסם, ובכלל לא מדובר על ה-TgI אלא על סקר האיגוד הישראלי לפרסום.

יחד עם זאת אני מודה ליוצרי המדור על שחפרו בארכיון הבלוג ומצאו ב-2007 ("סדר שיהיה פה", TheMarker Cafe 2.4.2007) את הדברים הבאים על אודות צלם חצאיות אחד המלגלג על צלם חצאיות שני. כשלעצמי ממש שכחתי:

זה מה שכתבה שרגל באפריל 2007: "לפני די הרבה חודשים התייחסתי בבלוג לעמוד בפליקר של מורן שריר, בו צולמו נשים בחצאית במספר מסיבות ואירועים בלי לקבל את רשותן כנראה, מזווית נמוכה (תרתי). הצלם הציב את המצלמה מתחת לקו החצאית, בסמוך לגופן, והצילומים הציגו את פלג גופן התחתון בתחתונים. בינתיים, לפני כמה ימים, כך דיווחתי, התברר שהעמוד של מוריס בפליקר לא קיים יותר. חשדתי שאולי יש קשר בין שני הדברים, אבל לא הייתה לי הוכחה עד שקיבלתי את המייל הבא: 'רציתי לספר לך שכנראה לא הוא פייד אותו, אלא אני, פמיניסטית ממורמרת שכמוני. אחרי שקראתי אצלך על מנהגו הקטן והמבחיל, כתבתי כמה מיילים למגוון אנשים שחשבתי שיוכלו לגרום לו להוריד את העמוד… חיכיתי כמה שבועות עד שהחלטתי שמספיק, ופניתי לאנשי פליקר בתלונה. בשבת לפני שבוע קיבלתי תגובה שהם בודקים את הנושא, וכמה ימים אחר כך היוזר של מוריס הורד מהמערכת".

ביושבו כרמ"ד סאטירה במוסף הארץ חבט שריר נואשות בצלם חצאיות הניו ג'נריישן, נתן אשל.
וכבוד לגילי שטיין היפואית. באשר לשריר: יכול היה להתנצל ולסגור עניין. לא ממש קשה.
בקישור שלמעלה, טוב נו, אביאו שוב, יש את המייל המלא שקיבלתי אז. וואוו, הבלוג היה אז ממש סבבה:).

[***]
הלצה שיצאה משליטה, ובעליה מחק אותה (20:27).

לפני פיזור

הסטטוס השני שלי ליום האהבה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

54 תגובות על ג'וינטים, קוקאין וריסוסים

  1. אכזריות מגדרית הגיב:

    לרגל יום האהבה גם האמא מפרינסטון מכה שנית: נערות אל תחלקו חלב חינם.

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    השמאלי זה ההמשך של הימני. מדובר באותה ידיעה שחתוכה לשתיים.

    אהבתי

  3. גל"צניק הגיב:

    דבורית, החיילת מגל"צ שהביכה את ראש העיר אינה כתבת אלא מפיקה (מעולה) במחלקת התכניות

    אהבתי

  4. גל"צניק הגיב:

    דבורית, החיילת מגל"צ שהביכה את ראש העיר אינה חיילת אלא מפיקה (מעולה) במחלקת התכניות

    אהבתי

  5. קורא הגיב:

    עדיין לא הבנתי, בעולם שבו ליס והוט יש ממירים בבית שיכולים לדעת בכל רגע נתון במה בדיוק אנחנו צופים למה בכלל צריך להסתפק במדגמים של 500, 800, 1500 או 2000 איש. נכון, יש אנשים שאין להם יס והוט, אבל אפשר בהחלט לקחת את זה בחשבון בניתוח הסטטיסטי.

    אהבתי

  6. לידור הגיב:

    אורי משגב , הקיצוני השמאלי של ״הארץ״ נמנה מן סתם
    עם קוראי וולוט, גם הוא מכנה את שר החוץ הגרמני (באירוניה
    כמובן) ״שולץ האיום״… 

    אהבתי

  7. Aviv הגיב:

    בעקבות כתבת השער של מוסף הארץ. יש שם טענה נבונה שלארץ הגיעו דלת העם ואילו הטובים היגרו לצרפת. ומכאן נובע הפער העצום בהישגים. זה נשמע סביר שפה טמונה הבעיה. אבל למה במשפחה אחת, זה שהיגר לצרפת, נגיד אריק רולו, הפך לשגריר וכתב לה מונד. ואחיו שעלה לארץ הפך לנהג מונית באשדוד?

    יש למישהו תשובה רצינית ומוסמכת? הרבה תעמולה מסביב.

    אהבתי

    • yigal heffets הגיב:

      אל תדאג אביב,רוב בני-ובנות צרפת,חוזרים לכאן,הכוונה לארץ האבות, כיוון שיש בצרפת,זו שנתנה לנו מיראזים,במלחמת ששת-הימים,וסופר מיסטרים,על מנת שננצח את המלחמה,הארורה הזו,שעד הימים האלו אנו אוכלים,את פירות הבאושים שלה,כיוון שבצרפת שבירתה פאריז עיר האורות,ישנה אנטישמיות בוטה,קשה וחריפה,לאוו דווקא מבניו של ישו אלא בעיקר בבניו של מוחמד, ויהודים האמידים,באים לכאן,לא בהמוניהם למצער,אבל באים ורוכשים דירות חדשות באשדוד,ובבת-ים ובנתניה, ומעלים את מכירם,של הדירות, ומשרתים בצ.ה."ל,ועושים שירות לאומי, ומתנדבים בקיבוצים בישראל,או ממה שנשאר מהם.
      אז הסר כל דאגה מליבך מר אביב היקר.יהיו יהודים גם לאחריך.

      אהבתי

  8. לירון הגיב:

    לגביי הרייטינג (בלי לקרוא את הכתבה, מסתמך על התקציר), יש שם טענה כאילו לגודל האוכלוסייה יש קשר לדיוק שגודל המדגם מייצג, וזה שגוי.
    הגדלת מספר הנדגמים מ500 ל800 תשפר את הדיוק בכאחוז, ומ800 ל1500 בכאחוז נוסף. זה הכל.

    לשאר הטענות כנראה שיש בסיס, אבל לא ברורה ההשפעה. אידיאלית היינו רוצים לבחור בהתפלגות שווה 5008001500 אנשים ושבכל רגע נתון נדע אם הם צופים ובמה. אולי עוד כמה שנים זה יהיה אפשרי.

    אני דווקא חושב שזה משפיע לא מעט על חיינו, אבל לא מאמין שהנתונים העכשוויים סוטים משמעותית מהאמת.

    אהבתי

  9. לחם הגיב:

    כמה עצוב היה לצפות בגלית גוטמן עם העאלק תחקיר על הריסוס. בהבעת פנים רצינית, כאילו אינטליגנטית, היא קשקשה על תוצאות של בדיקות לכמה פירות וירקות שרובן היו סבירות. עיתונאית אמתית הייתה עושה תחקיר אמתי, עם נתונים מהארץ ומהעולם, הסברים על חומרים רעילים, מאבק החקלאים ועוד ועוד. איך קורה שהגוטמניות והליאת רוניות משתלטות על התקשורת והיעל קלגסבלדיות נהפכות לסופרות. באמת, איך זה קורה???

    אהבתי

    • shttutit הגיב:

      הבעיה שלי עם הגוטמנית היא בעיקר הדבר הזה החריץ הזה שיש לה מעל השפתיים מתחת לתחת של האף. זה בטוח מנותח כדי להדגיש.
      גם יש מגישת חדשות אחת בערוץ ה-1 שמגישה את מבט מפעם לפעם בימי חול שיש לה שפתיים מנופחות בוטוקס וזה כל כך מפריע לי
      בנות די ודי ודי.
      שלשום ברחוב בעכו במסגרת קפה של בוקר ליד איזו חנות
      על מה אתם חושבים דיברו שם הנשים? (הגברים שתקו)
      על איזה ניתוחים, בוטוקס וכאלה הן מתכוונות לעשות עוד כמה שנים
      ומדובר על 2 נשים בסביבות גיל 40 שנראות מצויין
      זה מה שמעניין היום את כולן זה נורא נורא נורא.

      אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    V, חשיפת מעשי הגבורה של "זיקי" אמש כאן בבלוג, כפי שהתבטאה בפגישה נועזת עם שולמית אלוני ודדו, גרמה אצלי לפרץ של אהבת אדם. לפיכך החלטתי לארגן עצרת זוכרות לזכרם של 40 הבדווים הקפואים של ממשלת הזדון הבגיניסטית. קומה התנערה עם חלכה, בואו בהמוניכם מבתי העוני שלכם בשיך מוניס וג'מאסין ונתקבץ כולנו ברחבה על שם הבאבא שלנו, בסומייל שם נשיר משירי ניני לעילוי נשמת הקפואים. בתום העצרת נלך לנגב סושי בכפר הדייגים ונספק פרנסה לשוטפי הכלים הכושים החביבים החשופים יום יום לגזענות של היהודים הערבים בסלמה, אבו כביר ומנשייה. כשנסיים את עמל היום נשלוף את אייפונינו ונקליד את סיפור מעשינו הנאצלים בבלוג שנכתב ביפו ליד החתול שונא העיתונים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ומה אתה רוצה ממני? סליחה?
      אין לי אייפון, אני לא אוכלת סושי (כי אין לי כסף), ואני לא גרה בבניין כבוש.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        זה באמת בלתי נתפס שאת מסתובבת עם הבלקברי, סמלם של אנשי התאגידים החזיריים.

        אהבתי

      • Aviv הגיב:

        גם המתנחלים לא גרים בבניין כבוש. יפו כולה היא שטח כבוש שנכבש על ידי האצ״ל בניגוד לתוכנית החלוקה שמסרה את השטח לפלסטינים ממש כמו חברון ושכם. ההבדל הוא שהשמאל אז היה שונה.

        אהבתי

        • yigal heffets הגיב:

          לידיעת כולם,ובעיקר אביב,או זה המתקרא כך,יפו אינה שטח כבוש,היא קיימת כ3000 שנה,מאז ימיו העליזים של שלמה המלך,ומלכת שבא ,ואלף נשיו,כאשר בנמל הזה,הביאו את ארזי-הלבנון,על מנת לבנות את בית המקדש השני, שנהרס עקב מחלוקות ומלחמות- אחים.כיום אין יותר אחים,יש בני-דודים.האחים ברוגז,וכפי הנראה,עבר ביניהם חתול שחור.אני מתנצל בפני החתולים שאינם אשמים,שיש לנו אחים,שאינם יודעי-דבר,לא על כלכלה,ולא על אוצר ועל משכורות נשך.

          אהבתי

    • Aviv הגיב:

      תוהה איך נולד הדור של זיקי אם אבות השמאל הישראלי היו ראובן אלוני. האם זה הכל בגלל רוח התקופה של הסיקטיז? האם השמאל גילה את הכיבוש מיד אחרי ששת הימים או שהיה שלב ביניים וזה המלחמות של השמאל נגד השלטון הצבאי על ערביי ישראל והפקעות הקרקעות בגלל?

      זיקי, האם תוכל להבהיר איך התפתחו דעותיך בימים ההם?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        החיים הקשים במעברות צהלה ואפקה חישלו את האופי

        אהבתי

      • ZIKI הגיב:

        לא הבנתי את השאלה.
        איזה דעות צריכות להיות לאדם שמסרב לגרש אנשים אחרים מביתם ולשרוף את רכושם הדל?
        האם לשם כך צריכים דעות מיוחדות? אישיות מיוחדת? התפתחות מיוחדת? הורים מיוחדים?
        מה כל כך מיוחד ברגשות האנושיים הבסיסייים ביותר?

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          עניי עירך קודמים …

          אהבתי

          • XOXO הגיב:

            אי אפשר לדרוש ממך לקצת אינטרוספקציה? למה יפי הבלורית מהסוג של אלוני לא חשבו אותו הדבר?

            מתוך הספר של מפאיניק אחר

            אליעזר ליבנה

            ישראל ומשבר הציוויליזציה המערבית,‫ ירושלים ותל אביב: שוקן, תשל"ב.‏

            ב- 1949/1948 שללו יהודי הארץ את המציאות האתנית־דימוגרפית כקנה-מידה לתיחום המדינה; תבעו שטחים ארצישראליים שהערבים היוו בהם רוב (והדבר אושר בחלקו על ידי עצרת או״ם 1947 ) ; כבשו חבלים נוספים, ופתחו לאחר הכיבוש ביישובם. ההתנחלות — לא הסכמי שביתת הנשק! — היא שהבטיחה את הגבולות ושיוותה להם ממשות. היהודים וממשלתם קבעו אז את התנהגותם ומדיניותם לא בהתאם לעובדות נתונות, אלא לפי סיכויים צפויים, בראש וראשונה עליה שעדיין היתה בגדר שאיפה ותקווה. אולם הממדים היו אז כה מוגבלים, המדינה המוקמת כה מיזערה, והאנדרלמוסיה לאחר מלחמת העולם גדולה, שהפעלת העקרונות היהודיים-ציוניים לא בלטה בשוני שלהם… לאחר מלחמת ששת הימים לא הופעלה התיישבות שיטתית בחבלים הנוספים, כפי שהופעלה בשטחים הכבושים לאחר מלחמת העצמאות… שניות והעדר השלמות הפנימית בהסברה הישראלית-רשמית גורמים לכך שניראית בחוץ נעדרת כנות ורפויה בעקרוניות.

            אהבתי

          • ZIKI הגיב:

            למה שנשרוף את הרכוש של העניים?
            מאיפה אתה מפיק את ההבלים הללו?

            אהבתי

            • XOXO הגיב:

              דור אחד קודם, לא היה לפלמחניקים בעיה לשרוף רכוש של עניים. מתי השמאל התהפך ולמה?

              אהבתי

              • ZIKI הגיב:

                אין לזה קשר לימין ושמאל.
                אני בטוח שיש גם אנשי ימין שלא יסכימו לשרוף בתים ויבולים ובכל מקרה, אין שום קשר ושום דמיון בין הנסיבות והאירועים של ימי טרום המדינה לימים שבהם קרו המקרים שאני מתאר.

                אהבתי

                • חייל זקן הגיב:

                  בטח, ארכיאולוגים מוסמכים קבעו שהורדוס הקים את כרמיאל.

                  אהבתי

                • XOXO הגיב:

                  למה אין קשר? איך ראובן אלוני חוזר הביתה אחרי התכתשות עם הבדווים כאשר אישתו מספרתת לו על איזה זיקי אחד שסיפר לה מה שהוא ראה. לא ברור לי הסיפור הזה.

                  אהבתי

                  • ZIKI הגיב:

                    WOW
                    מה שולה לחשה לראובן במיטה.
                    האם הוא חפן איזה נתח תחת בזמן הסיפור או שאולי היא בדיוק הגישה לו תה עם לימון וביסקויטים, או אולי לחם שחור עם דג מלוח?
                    לך תדע איזה קטעים עברו שם.

                    אהבתי

                    • XOXO הגיב:

                      מה אתה מחרטט? אמרת שאין קשר בין אירועים ונסיבות של טרום המדינה לימים שאתה מתאר. אומרים לך שנעשו דברים בד ובבד על ידי אותם הבריות.

                      אהבתי

                    • ZIKI הגיב:

                      אז מה?
                      האם זה אומר שיש דמיון או קשר?
                      זה שאלוני עשה או לא עשה משהו עם בדואים בסיני או בכל מקום אחר לא אומר שגירוש הבדואים מפתחת רפיח דומה או קשור לנסיבות ולאירועים של מלחמת העצמאות.

                      אהבתי

                    • XOXO הגיב:

                      איך זה שונה?

                      אהבתי

                    • ZIKI הגיב:

                      איך שונה המצב בין מלחמת העצמאות לבין ההתעללות של המעצמה האזורית בכמה אלפי בדואים במדבר סיני?

                      תנסה לחשוב בעצמך, זה לא כואב

                      אהבתי

                    • XOXO הגיב:

                      אתה מהדור שעדיין הצדיק את הנכבה בגלל שקראו לזה בשם מלחמת העצמאות. הדור הבא אחריך כבר פירק גם את זה.

                      אהבתי

                    • XOXO הגיב:

                      זיקי, איך אתה תופס את מלחמת העצמאות? האם העוולות בנסיבות ההן היו רע הכרחי?

                      אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              לפני שאתה מגרש את שודדי הקרקעות הרחוקים ממך מן הראוי שתתחיל בקרובים. הקיבוצים, הערים המעורבות וערי הפיתוח. האם דמם של ערביי פתחת רפיח סמוק מדמם של ערביי עין חוד? צדקה מתחילה מבית…

              אהבתי

              • XOXO הגיב:

                נראה לי שעד הדור של זיקי, השמאל הישן לא התחבט בשמאל עולם שלישי. זאת הסיבה ששמאלנים גירשו ערבים מאדמותיהם ללא נקיפות מצפון. הרי ראובן אלוני לא חשב שהוא שודד רכוש של עניים. מה שעמד למגד עיניו זה הקמת מדינת ישראל. מצד שני השמאל החדש אטום למעשי רצח של עולם שלישי ועניים. כל אחד והנקודה העיוורת שלו.

                אהבתי

              • אורן הגיב:

                חז"ן האמת העדיף את הרומאן הויקטוריאני, ואולי לא נחשף לסיפורת ישראלית. ס. יזהר כתב על התלבטות מוסרית לנוכח גירוש וארועי המלחמה.
                כך שלא, ההתמודדות והתחושות של ז/ציקי הן לא דבר חדש.

                אהבתי

                • חייל זקן הגיב:

                  יורים ובוכים…

                  אהבתי

                  • XOXO הגיב:

                    הסיפורים של ס. יזהר חירבת חיזעה והשבוי היו במסגרת היורים ובוכים של יפי הבלורית והטוהר. לאחר מותו גם אישתו הודתה בזה שלא התעניין בערבים.

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      חבל על כל שקל וכל דקת השכלה שמבוזבזת עליך. גם אם תדחוף למוח עוד מאות שעות לימוד לא תדע לקרוא ולכתוב.
                      זה מה שאמרה רעייתו של ס. יזהר:

                      …"היתה תקופה שיזהר היה נוסע עם אלתרמן לשטחים בג'יפ שמשה דיין נתן להם", מספרת נעמי. "יזהר חזר משם עוד יותר שמאלני ממה שהיה, ואלתרמן חזר מיליטנטי ושונא ערבים. מאז לא נסענו לבקר בגדה או בעזה, ובמלחמת לבנון הראשונה הוא גם הלך לעמוד מול ביתו של בגין ולצעוק לו 'בגין רוצח'".
                      […] יזהר היה הבולט מבני דורו שגילה בכתביו רגישות ואמפתיה לגורלם של התושבים המקוריים של הארץ, הערבים הפלסטינים, ובכך גם עורר התנגדות. יחד עם זאת, מספרת אשתו, "מעולם לא היו לנו חברים ערבים. יזהר אהב מאוד את הרעיון של ערבים וכשהיה ילד גם הכיר ערבים אצל דודו משה. הוא גם היה נלווה לאחיו ישראל, שהיה רוכש אדמות של בדווים בנגב וגם עם הדוד יוסף וייץ, אבא של יחיעם, הוא נסע לרכוש אדמות. אבל האמפתיה שלו אל הערבים היתה רעיונית ולא מעשית".

                      אהבתי

              • ZIKI הגיב:

                בראוו בראוו ועוד פעם בראוו
                גם על ההומור, גם על השנינות, גם על המקוריות, גם על התבונה וגם על ההגיון.
                ועוד לא אמרנו כלום על המצפוניות, האנושיות והמוסר.

                אהבתי

              • shttutit הגיב:

                די נו תפנו אותי מעכו המנדטורית רוצה פיצויים ומבטיחה שבמיידית נוטשת את העיר מבלי להסתכל אחורה כלל וכלל
                פיצויים וגמרנו. אחפש איזו פינה קטנה בגבולות הקו הירוק במקום שעל בטוח אף אדם לא ישב לפני 48 אם יש דבר כזה בכלל

                פ י צ ו י י ם

                אהבתי

    • Tc הגיב:

      רק שב72 הממשלה הייתה ממשלת שמאל בגין נכנס ב77

      אהבתי

כתיבת תגובה