אצבעות שחורות 14.2.14

כולי תקווה שאלפי זוגות חדשים מקרב קוראי הבלוג נולדו אתמול ואני מאחלת להם אושר ועושר ואהבה לנצח.

מוספשבת/ מעריב

בשתי כתבות במוסף זה יוצאים נגד המאמר של אווה אילוז על העבדות (הארץ, סופ"ש שעבר).
הראשון, כמתבקש, בן-דרור ימיני, הטוען שהארץ שובר שיאים של עצמו, וש"רוב המאמר הוא בלה-בלה שצומח בחוגים מסוימים שמוציאים שם רע לאקדמיה. הבעיה היא בקשר, שלא קיים, בין הטענות למסקנות" (נא לא להחמיץ את התגובות).

השנייה היא פרופ' גבריאלה שלו, בראיון למאיר עוזיאל:

…מאמר של פרופסור אווה אילוז שפורסם בשבוע שעבר בהארץ שטוען שמצב הפלסטינים בשטחים מקביל למצב העבדים השחורים בארצות הברית. היא מלב האקדמיה (פרופסור מן המניין באוניברסיטה העברית ונשיאת בצלאל; מ"ע), דברים כאלה הרבה יותר מדאיגים אותי. בעולם זה ברור: יש השפעה של מלומדים, הוגי דעות ותומכים מארצות ערב, ויש גם יהודים שונאי עצמם באוניברסיטאות בעולם, ואני פוחדת מהתופעה של ישראלים שמטים לכך אוזן ומצטרפים לקבוצות שקוראות להחרים את ישראל, שקוראות לא להגיע לכינוסים בישראל, לא לשתף פעולה עם מדענים ישראלים. מדובר במדינה שהוציאה מתוכה בשנים האחרונות חתני פרס נובל שפורסים בפניהם שטיחים אדומים. אני אומרת שאנחנו צריכים לחזק את הציונות בתוך האקדמיה הישראלית…

"הסיפור המלא" על ארגון הדסה (שרה ליבוביץ-דר).
מכך שתמונתה של הנשיאה, מרסי נתן, מככבת בשער המוסף, יחד עם הכותרת "בעלת הבית", אפשר לחשוב שהיא מרואיינת ומספרת מה נהיה, או לפחות שאפשר ללמוד על חלקה בקריסת בית החולים. ובכן, זה לא כך, כפי שאפשר ללמוד מהקישור המצורף.
את פרופ' שלמה מור-יוסף הדיחה מתפקידו כמנכ"ל ביה"ח הנשיאה הקודמת של הארגון, ננסי פלצ'וק.
אוקיי, מוזמנים אתם להבין את המבוך. אני לא מבינה.

המוסף לשבת

רק כשעוברים למוסף הזה מבינים את השער עם מרסי נתן במעריב. מתברר שהיא מתראיינת לידיעות (שרית רוזנבלום). טוב נו, ארגון נשות הדסה בסדר גמור, שלמה מור יוסף בסדר גמור, והשאלה מה קרה בהדסה נותרה פתוחה.

ידיעות נותן פתחון פה לפרופ' מור יוסף. נחום ברנע מראיין. ההפניה בכותרת המשנה בשער מעצבנת במיוחד. מזתומרת "עכשיו תורו לדבר"? הרי הבנאדם לא סותם כל השבוע, ודיבר כבר מעל כל במה אפשרית.
ברנע במלודרמטיות אופיינית:

הגיליוטינה הוצבה בכיכר העיר, ראשו הונח מתחתיה, וההמון… זעק לדם. מור-יוסף איננו פוליטיקאי שאנס את מזכירותיו; הוא איננו טייקון ששדד את כספי משקיעיו או אלוף שמיחדל את חייליו למוות. אף על פי כן הכיכר היא אותה כיכר, הזעם אותו זעם והצימאון לדם אותו צימאון.

בסוף הראיון שואל אותו ברנע על הסכומים שקיבל מבית החולים. וזה מה שאומר מור יוסף

כשסיימתי את כהונתי כמנכ"ל הייתי בן 61 עם ותק של 32 שנה. יכולתי להישאר בביה"ח ולקבל משכורת בלי לעשות דבר. היו לזכותי שתי שנות שבתון בתשלום מלא שלא ניצלתי. אמרתי, זה לא מתאים. בואו נעשה הסכם פרישה. ההסכם שנחתם איתי מבוסס על הסכמים קודמים. הוא אושר ע"י כל הגורמים… אדרבא שימנו שופט בדימוס של ביה"ד לעבודה שיבדוק את ההסכם שלי, ומה שיחליט אקבל… הבונוס הגיע לפי ההסכם… הכוונה שלי הייתה לייעד אותו לתרומה… בתקופתי בהדסה תרמתי מכיסי 400 א' ש'. חשבתי שלא ראוי שנבקש תרומות מאחרים בלי לתרום בעצמנו.

אוקיי, סבבה. הראיון הודפס ביום חמישי בלילה, אבל רק יום קודם התפרסמה הכותרת הראשית הזו בידיעות. יום קודם!
תחליטו, רבותיי, למה שנאמין למילה היוצאת ממקלדתכם, אם תוקפה 24 שעות גג?

yediot12.2.14leshabat14.2.14

יאיר לפיד חזר לכתוב בידיעות (כמה יקבל על הטור?). הוא כותב על גיוס החרדים. הזיות:

…מתווה השוויון בנטל יביא לכך שבתוך שלוש שנים 70% מהחרדים הצעירים כבר יתגייסו, עשרות אלפי תלמידי ישיבות ייצאו לשוק העבודה (91% מהחרדים שכבר התגייסו השתלבו אחרי הצבא בשוק העבודה), כולם יישאו בנטל, כולם ישרתו, כולם ישלמו מסים…

חשיפה: "40% מהקצינים הקרביים המצטיינים לא ממשיכים בקבע" (יוסי יהושוע)

סופשבוע

צעירה חרדית, לאה וינסנט, סולקה מביתה בגיל 16. "לאה וינסנט גורשה מביתה בגיל 16, רק בגלל שהתכתבה עם בחור", כך כותרת המשנה המאוד לא מדויקת ותלונותיה של החוזרת בשאלה לא מאוד ברורות. במייל און ליין (תיקון) כתוב שסולקה בגלל הסוודר הצמוד.
ועכשיו היא כתבה על זה ספר שמטלטל את אמריקה. משפחתה מכחישה.
לא מקרה ראשון כמובן. הנה סיפורה של דבורה פלדמן מ-2012.

7 לילות

ארי שמאי, כן? כאמור גולסטאר היא תוכנית של הוט ושל סוכנות ADD שאנשים מאוד אוהבים. בעמוד הפייסבוק של הסוכנות תוכלו לראות את כל מפעלות הסוכנות ותפוצתה בקבוצת ידיעות. אז שמאי מספר על הסמים והנישואים, והאוהדים והפציעה והסכין. מאחר שאיני יכולה לקשרר לראיון עדכון: הנה הראיון (כי, כולם במקהלה: ידיעות לא מעלה את חומריו לרשת ב-99% מהמקרים), הנה הפרק עם שמאי מתוך הסדרה בערוץ 10, המתנחל, עם הקואוצ'ר חנוך דאום.

קובי ניב כתב רומן ראשון, החיים קשים, הא? (זמורה ביתן).
3-13917b
הוא רכש בית בכרתים. בטלוויזיה הוא צופה רק בכדורגל. לא בחדשות. למה?

איבדתי עניין במפעל הציוני הכושל. העסק פה גמור. אז מה יש להתעניין בו? אני מתעסק רק בדברים שבהם יש לי מקום להשפיע. גם המאמרים שלי בעיתון לא משכנעים אף אחד, אבל לפחות משלמים לי על זה כסף.
[…]
בישראל גם האנטי גזענים הם גזענים… כשמישהו אומר שהוא לא גזען – הוא גזען. לכן אני אומר: אני גזען, חינכו אותי לגזענות, אבל אני נלחם כדי להתגבר על זה. פעם כתבתי שמרצ היא מפלגה עדתית, אמרו לי: אתה תומך בש"ס. אז שכולם ילכו לעזאזל, &^%. אצלנו בכרתים אני לפחות לא מבין מה אנשים אומרים.

ראיון משעשע ופרובוקטיבי (אלון הדר).

7 ימים

ואם כבר דאום, הוא לקח את אביגדור ליברמן למשחק טניס (ארבעה עמודים). רגע, זה חלק מהקואוצ'ינג של המתנחל לערוץ 10? התבלבלתי לגמרי. ומה יהיה, לא מספיק ספגנו ליטופי ליברמן השבוע?

Markerweek

מה הסיכויים שלך להתעשר ביחס למשפחה ממנת באת (אשר שכטר)?

יש עורכים בבית?

אני לא אגיד שזה שפל המדרגה של ynet, כי אז מה יישאר לי להגיד מחר?
אני יכולה להגיד שהכותרת הזו, "איך נשמעת בתולה בסקס ראשון" פחות חמורה מהמערכון או סטנד אפ או מה שזה לא יהיה, שנמצא בקישור.
אולי זה מה שעושים ב-ynet כל לילה אחרי חצות, לא רק בליל האהבהבים הזה, ואני פשוט לא שם כדי לבדוק.
shefel


לא פקודת בריאות בע"מ, אלא פקודת בריאות העם (ynet).

baam
(תודה לעופר מאיר)

משתכשכים בביצה

אלדד יניב: כך התגלגל "התיק של רולניק", מאז שהירשזון נחשף לאור החמה.
לכל הטורים של פניית פרסה.

אם פואד בן אליעזר היה הקיר התומך בטור ההכנסה של "יניב ושות', עורכי דין ונוטריון", ליברמן היה אבן הראשה. בעוד שבן אליעזר נידב לקופה המשרדית את החברות הממשלתיות והעיריות, ליברמן פקד גם את החברים. אם גלעד שרון קיבל על שיטוט באינטרנט 20 אלף דולר בחודש, למה לי לא הגיע מדודי אפל שלושים? בירוקים! ומה שאפל יכול, על מיכאל צ'רנוי זה היה קטן. ועכשיו הצטרף גם הירשזון, והביא משלו לקופה: שכר טרחה מעמותה ועוד עמותה. תן להם איזו עצה, תגבה מהם כמה גרושים, אמר לי, קצת תשבור שיניים בגלל שהם אמריקאים וזה יהיה באנגלית – אבל תקבל על זה בונוס. גם אצלם זה בירוקים.

סחתיין לתספורת המוצלחת של דנה וייס.
danaw
(כן, אני מתייחסת למראה של אנשים. הלוק של מגיש/ה הוא חלק מהג'וב)

תרבות

שירי אהבה שאינם שירי אהבה (עמי פרידמן, ynet).
ומקור ההשראה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הפוסט מאתמול בלילה, שאני מאוד גאה בו: מי זה טלמון מרקו מ-Viber? ומה היחסים שלו עד כה עם התקשורת הישראלית?

ד"ר קרן לנדסמן מסבירה את מחקר הממוגרפיה. אלא שאחרי כל ההסברים הכותרת של הפוסט שלה מטעה מאוד: "ממוגרפיה לא יעילה! הפסיקו עם זה מיד!" מאחר שמטרת הפוסט הייתה לעשות סדר בכל הנתונים, הכותרת של הפוסט הזה היא צרה צרורה ומכופלת. באה לברך ויצאה מקללת.
עדכון: תוקנה הכותרת. הידד וכיפאק.

ככה זה כשמטייחים. מבזק מסעיר שהתפרסם ב-ynet ב-10.2.

ברכבת שנסעה מחיפה לתל אביב משך נוסע את בלם החירום. הנוסעים ירדו מהרכבת, בין תחנות חוף הכרמל לבת גלים, והועברו לרכבת הבאה אחריה. מהנהלת הרכבת נמסר כי מדובר בעיכוב של כ-25 דקות.
(אחיה ראב"ד)

במקרה נמצא עימנו נדב בן ארצי, מי שמשך בבלם החירום, וזה סיפורו (ובצינור לילה, ד' 6:50). מהנהלת הרכבת מסרו לצינור שכלום לא קרה, הכל כרגיל:

למה משכתי? כי הקרון שלנו התחיל להמתלא בעשן לבן וסמיך, הנוסעים בקרון נבהלו קמו מקומותיהם והחלו לצעוק שיש שריפה, שיש עשן בקרון האוויר היה מחניק וצורב בגרון. שהסתכלתי החוצה ראיתי שמגלגלי הרכבת יוצא עשן רב שרק מתגבר ומתגבר.
בזמן שחבר שלי אלעד רץ לכיוון הקטר (ישבנו בקרון השני  על מנת לדפוק לנהג על הדלת וליידע אותו על השריפה שמתפתחת בקרון, אני משכתי בידית החרום ועצרתי את הרכבת. תוך שניות מאבטחי הרכבת שלפו מטפים, פתחו את הדלתות, קפצו מהרכבת והחלו לכבות את השריפה שיצאה מגלגלי הרכבת. אחרי כמה מטפים, ואישה שקפצה החוצה מחנק ובהלה, ראינו כי המאבטחים השתלטו על מוקד השריפה. הכרוז ביקש מאיתנו להתפנות לכיוון חלקה הצפוני של הרכבת (כמה שיותר רחוק ממקור השריפה) וכולנו נשמענו להוראותיו.
לאחר 20 ד' הכרוז הודיע כי הרכבת נעצרה "בגלל שנוסע משך את ידית החרום". כבר כאן הבנו שמשהו מריח לא טוב וזה לא העשן שטרם הספיק להתפוגג. 5 דק' אח"כ בישר הכרוז שנמשיך בנסיעה רק עד תחנת הרכבת הקרובה (בת גלים) ושם נעבור לרכבת חלופית. רגע לפני שיצאנו לדרך, דאגו מאבטחי הרכבת לעבור ולפתוח את כל החלונות של הנוסעים על מנת שלא נחנק מעשן במקרה בו השריפה תשוב בשנית. הגענו לבת גלים והתבקשנו ועברנו רכבת.
…יש טיוחים שעלולים לעלות לנו בחיים! לא יכול להיות שרכבת ישראל שהתמודדה היום עם שריפה… תדווח שהסיבה לעיכוב הייתה "הנוסע שמשך בבלם החרום" ולא תתמודד עם כשלי בטיחות שעלולים להיסתיים באסון. בניגוד להנהלת רכבת ישראל, חשנו שלפחות עלינו חלה חובת הדיווח.

נועה אסטרייכר: נפתלי בנט והמים והמצור על עזה.

חגי מטר: מים בהתנחלויות ומים ביישובים הפלסטינים.

אביעד קליינברג על החרמת יוסי שריד מכנס השפה העברית.

טל שניידר: דליה דורנר לנשיאות.

מיקה אלמוג במדור האהוב עלי והכי מצחיק בסופ"ש: משפחת ווטסאפ מקבלת ירושה מהדירה בפתח תקווה.

חומוס חדש בשכונה: חומוס הכרם (דרך יפו/ הרצל).

האם הסיפור Jenny quits her Job הוא אמת או שקריר?

מתברר שמותר לדבר בסלולרי (או להשתמש) בעת עמידה בכביש (רמזור, שוליים).

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג היקרקרים. בלעדיכם לא הייתי יכולה לרכוש אף צמד קרקרים.
ש, א, ט, י, י, ל, פ, ג, א, ב, א, ע, ש, ד, ת, א, י, ו, ר, י, א, ר, מ, ש, י, י, ד, ע, ר, ח, ד, ר, א, ת, ט, פ, א, ר, וו, ע, א.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

51 תגובות על אצבעות שחורות 14.2.14

  1. רונן הגיב:

    הנה הלינק החסר מידיעות – (יש כזה ..)

    http://m.yedioth.co.il/yedioth/index/2014021401yedioth_167_38E57B0023

    אהבתי

  2. שולמית הגיב:

    אני אוהבת לקרוא את בן ימיני. זה גם בחינם 8)

    אהבתי

  3. לירון הגיב:

    נעזוב אם ימיני הבין או לא הבין למה בדיוק היא התכוונה.
    מה עם כל ה"עובדות" המספריות שהוא מפריך? מאוד אקדמי.
    בכלל המאמר הזה מלא קביעות מופרכות שהיא מתייחסת אליהן כאקסיומות.

    אהבתי

  4. קרן שלום הגיב:

    חשבתי שאולי לא יהיו היום אצבעות עקב צפייה ברצף ב 'בית הקלפים', עונה 2 : )

    אהבתי

  5. עינת הגיב:

    למישהו/י יש רעיון למה פורסם דווקא במוסף תרבות וספרות של הארץ המכתב של יוצאת פוסי ריות, נדז'ה טוליקוניקובה, שבו יש תיאור מסמר שיער על מחנה ענישה רוסי בו היא נכלאה? זה לא חומר חדשותי?

    אהבתי

  6. תודה על הביקורת. החלפתי את הכותרת של הפוסט.
    (וגם הוחמאתי אנושות מזה שאת עוקבת אחרי הבלוג).

    אהבתי

  7. ברטה הגיב:

    גם נרי ליבנה עוסקת בטור השבועי בעבדות . תחילתו בטעות קריאת שלט בלווייתו של פרופ' עזרה זוהר בהר הזיתים, עובר דרך הכתבה של אווה אילוז ומוזיאון בקאריביים, ומקבל אישור מהתורה. יצא מאולץ.

    אהבתי

  8. שולמית הגיב:

    ארץ נהדרת כבר לא רלוונטית. חוץ מפינת הליטוף שהיא על זמנית. היה עוד שמהו שאהבתי אך שכחתי מהו.

    אהבתי

  9. רני22 הגיב:

    ליהיא אשטג חשפה אתמול ב"ארץ נהדרת" שבעברה היתה כתבת האוכל של המקומון "כל העולב והגליל". הכי פח. 😀

    אהבתי

  10. ZIKI הגיב:

    אוה אילוז מבזבזת חצי מאמר כדי להסביר למה היא משתמשת בדימוי העבדות למרות שלא מדובר בעבדות.
    אז מילא שדמגוג עלוב כמו ימיני מתעלם מזה אבל מגבריאלה שלו אני מצפה ליותר.
    או שאני לא הבנתי את המאמר של אילוז.

    אהבתי

    • שולמית הגיב:

      נראה ש'הארץ' החושש מסגירתו מאמין שאין טעם בקיום המדינה ללא 'הארץ'. בכלל, נראה שלרבים מאנשי השמאל מדינת ישראל נראית כפתרון אד הוק לגחמותיהם. הם לא יאמרו " נמאס לי ממשטר, מראש הממלה וכיוצ"ב אלא ידחו על הסף את האופציה לשלטון אחר מהרצוי להם. הארץ ( הכוונה למדינה) סובלת ממספר קבוצות המשתייכות לימין ולשמאל שמתיחסות לציבור בכללו כמו לאמצעי להגשמת רצונותיהם.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      חצי מאמר למה לא עבדות וחצי מאמר למה כן עבדות? זה לא חיקוי של מדור בידיעות?

      אהבתי

      • ח״ח הגיב:

        החוקר בועז נוימן כתב אתמול על המאמר

        בעז נוימן Boaz Neumann

        לפני כשבוע פרסמה אווה אילוז מאמר ב"הארץ" על מצבם של הפלסטינים בשטחים ככזה הדומה/זהה לעבדות של השחורים בארה"ב. איני רוצה להתווכח איתה. אולם כן צריך להגיד משהו על האופן שבו אנשי אקדמיה, אינטלקטואלים ופובליציסטים ממשיגים את הציונות בכלל ואת אירועי 1947-48 ו-1967 בפרט.
        עד שנות התשעים ההמשגה העיקרית של הציונות ומעשיה היתה "לאומנות" ו/או "קולוניאליזם". הסבל הפלסטיני הובן מכאן כפועל יוצא של "דיכוי" ו/או "כיבוש" ציוני-ישראלי.
        בעשור וחצי האחרונים החל מירוץ אינטלקטואלי להמשגה מחדש של התופעות הנ"ל. מה לא נאמר בדיון הזה? שהציונות ומעלליה הם אימפריאליזם, פשיזם, נאציזם, גזענות, אפרטהייד, טיהור אתני, ג'נוסייד ועוד ועוד ועוד ומה בעצם לא. ועכשיו אווה אילוז השלימה את מה שרק היה חסר – הישראלים הם בעלי עבדים!!! שיהיה ברור – אני מדבר כאן על טיעונים אקדמיים רציניים שמבוטאים במאמרים ובספרים אקדמיים.
        אז הבריטים בתקופת שלטונם על רבע מכדור הארץ היו אימפריאליסטים, האיטלקים תחת שלטון מוסוליני היו פשיסטים, הגרמנים תחת היטלר נאצים, הדרום אפריקאים הלבנים אפרטהיידיסטים, הסרבים בבוסניה מטהרים אתניים, והתורכים או ההוטו ג'נוסיידיסטים. הציונים/הישראלים, לעומת זאת, הם גם וגם וגם וגם וגם וגם וגם…
        זה מזכיר לי את האנטישמיות של שנות העשרים והשלושים והארבעים שבה היהודי היה הכל – גם פרולטר מהפכן וחתרן וגם קפיטליסט דורסני, גם הדמות היהודית הסטריאוטיפית וגם מי שהצליח להסוות את עצמו ולהיטמע בחברה, בקיצור גם וגם וגם וגם… כל דבר וניגודו… אכן, קשה להיות יהודי.

        אהבתי

        • shttutit הגיב:

          קראתי את דבריך לא עד הסוף הגעתי עד בעלי עבדים
          רוצה לשאול היכן העבד שלי, דורשת שיגיע מייד
          הדירה שלי זקוקה לטיפול מיידי וחוץ מזה יש לי חום רוצה לשלוח אותו לקניות.
          איזה כייף שאני בעלת עבדים אפשר למכור אותם ו/או לסחור בהם?

          תקשיבו מה שכתבתי באחת התגובות זה הכי הכי.
          הספיק לי גם לשמוע את המאדאם אצל יצחק לבני
          לא תודה.

          אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ייתכן שלא הבנת, אתה יודע תרגום מצרפתית וכל זה
      מצד שלישי אם אחרי שהיא הסבירה "למה לא" ואנשים
      (לא רק שלו) לא מבינים, אולי הבעיה שלי, אולי שלך
      אולי של ימיני וכנראה של שלו היא בעצם בעייתה
      של הכותבת או של המתרגמ(ת). לפי תגובות לכתבה
      בעיתון של סוף שבוע זה עוד אנשים לא כל כך הבינו
      כמובן שיש אנשים חכמים, גם בכותבים לבלוג זה,
      שלהם נועד עיתון "הארץ" מלכתחילה והם מבינים מצויין

      אהבתי

      • ZIKI הגיב:

        האמת שגם לא התעמקתי. לי ברור שהכיבוש והדיכוי של הפלשתינאים הוא דבר רע, מתועב, מסוכן ובלתי קביל לחלוטין מכל צד שלא נסתכל עליו.

        אני לא זקוק להסברים נוספים, לחיזוקים לתיאורים או לסיפורים בכדי להבין שבמוקדם או במאוחר הדבר הזה יהרוג אותנו.

        אז ככה ריפרפתי לי במאמר, הבנתי פחות או יותר מה היא רוצה ועברתי למדור האוכל והחידות.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          בגלל שהכל בא היום בחבילות אמרת א' צמוד כבר
          ב' ג' ד' עד סוף האלף בית. אז דע אתה ואחרים
          אני חושב שאחד המעשים הגדולים החיוביים של
          הציונות היה פינוי רצועת עזה. כי במוקדם או במאוחר….
          אתה אמרת. אבל כל זה לא נותן לכל חלאה זב ומצורע
          זכות לטנף על ישראל, הציונות והיהודים. אני עוד
          רוצה לראות את הרשימה של הפילוסופים המשפיעים….
          וכ"ו.

          אהבתי

  11. עובר אורח הגיב:

    בעניין המים. 2+2 = 4. אין כאן בארץ מספיק גשם ומי תהום לעשרה
    מיליון בני אדם. כמעט ברור שכל האקוויפרים צפונה מהכרמל-עמק יזרעאל-עמק בית שאן מחוברים. כל השאיבות דרומה מהקו לעיל מאותם מים שכבר בגדול לא קיימים. צריך להתפיל ולנצל מים מושבים. זה עולה כסף. בניהול ארצי מושכל זו הוצאה סבירה למשק הלאומי הישראלי. גם הפלשתינים צריכים לבנות משק לאומי או פרטי שישלם. הערבים והיהודים צריכים לשבת ולדבר. מי שישלם יקבל, יש מספיק מים בים. בעזה צריך להקים מערכת התפלה חשמל משולבת. כל היתר אלו מחד דרך של יהודים "רעים" לשגע את העולם ומאידך דרך של ערבים "רעים" לעשות אותו דבר. המשחקים במספרים אמיתיים או שקריים שבהם מזינים את העולם ומרוויחים נקודה שתיים בתעמולה לא יביאו ולו טיפת מים אחת.

    אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    בתוך שלוש שנים 70% מהחרדים הצעירים כבר יתגייסו

    נראה שפרה-דוקטורנטים בבר אילן מקבלים מאסטר במתמטיקה. גם מספר המובטלים הצפוי כתוצאה מהחרם האירופי, 9800, חושב בדייקנות מופתית.

    אהבתי

  13. עובר אורח הגיב:

    גם המודעות מענינות
    "הארץ" יום שישי דף שלוש מודעה ובה "החברים
    הישראלים במועצה הציבורית של הקרן החדשה לישראל"
    אין אף לא ערבי אחד. בין כ 60 אנשים חשובים בערך
    כחמישים וחמישה אשכנזים. על זה נאמר כמה דברים:
    אותה גברת ובלי שינוי אדרת" "טול קיסם …טול קורה..
    טול את האמפייר סטטיט בילדינג". "וואללה במת דנש
    יותר חדש מחדש".

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      Can someone please post a pdf/jpg of the that Ad, or email them to Velvet? I translated your comment to English and was given the list of council members. There's a contradiction there somewhere

      People


      .

      אהבתי

  14. עובר אורח הגיב:

    אנא תקני המקור באנגלית על הגברת הוחזרת
    בשאלה אינו הגארדיאן

    אהבתי

  15. לחם הגיב:

    בעבר רפרפתי על המדור של מיקה אלמוג במוסף הארץ, לא הבנתי מה זה, מי זו ולמה זה עד שהתברר לי שמדובר בנכדה של שמעון פרס. הרבה כשרון אין שם אבל המון קשרים כנראה יש. וככה זה נראה.

    אהבתי

כתיבת תגובה