דם ושוקולד

yediot16.2.14maariv16.2.14
haaretz16.2.14isra16.2.14
15.02.14.indd

רצח קל"ב

תאאר לאלא, ת'אאר לאלא, תאיר לאלא, טהאר לאלה, טאהר לאלא, תאהר ללהתאהר לאלה, תאהר לאלא, 26 או 29 או 28 או 27 (שיא עולמי חדש: שמונה דרכים לכתוב את שם הנרצח, ארבע השערות לגילו), "עבריין בכיר בחמולת עייש" (ידיעות) נרצח. עוד רצח ביפו, גם הוא מטר מהבית.
ב-ynet מבקרים:

בניגוד לעבר, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו לא טרח להגיע למקום החיסול שבו פעלו שוטרי משטרת תל אביב וגם לא אמר מילה על החיסול הזה המצטרף לשורה ארוכה של מעשי פשיעה חמורה המסכנים חיי אזרחים חפים מפשע. גם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לא הגיע ולא אמר מילה.

האם אחרי כל מקרה רצח צריכים להגיע המפכ"ל והשר לאזור?

מפקד המחוז אמר: "מעתה יפעל כוח משימה מבצעי באופן ממוקד בעיר יפו ביעדים אשר מועדים לפשיעה וזאת על מנת לשמור על חיי שגרה בעיר".
הצחקת. 1. יפו היא לא עיר אלא רובע של תל אביב. 2. "אזורים המועדים לפשיעה"? הצחקת שוב. יש קילומטר מרובע ביפו שלא התרחש בו רצח בשנים האחרונות? מתחם "התחנה" הוא אזור המועד לפשיעה?
בניגוד לדיווחי הקצין בשטח, תנ"צ יהודה דהן ממרחבק ירקון, לרחוב קוראים קויפמן, והוא מחבר בין שד' ירושלים לירקון, ולא רציף הרברט סמואל הנמצא כ-2.5 ק"מ משם. איף, שוטרי יפו ומפקד המחוז לא יודעים איפה הם עובדים?
koif
בהארץ מדובר על רוכב אופנוע, ל-ynet יש צילום של שני גברים בורחים ושל מכונית שרופה.
לפי הארץ נעצרו שמונה חשודים. לפי ynet ארבעה.
נדהמתי מהטקסט של דן מרגלית: לגרסתו יש איזורי פשיעה בערים, אולי גטאות, ושם מתרחשים המעשים הנוראים. תושבי האזורים האלו לא יוצאים מהם ולא באים בקרב הקהל הנורמטיבי (נורמטיבי: גברים הרוצחים את נשותיהם, הורים המתעללים בילדיהם ונערות בנות 12 נאנסות או מנוצלות על ידי חבריהם לכיתה). שיטות הלוחמה בפשע שמציע מרגלית נראות כלקוחות מאיזו שיחת רקע של דקה שקיים עם מישהו במשטרה, או מעולם ההזיות של הכותב. פדיחת על.
[ומה זה הכותרת הזו, "חיסול לעיני הורים וילדים"? ]
בוקי נאה במעריב כותב דווקא, אל תאשימו את המשטרה. זה המצב, הוא אומר.

בשום מקום בעולם המשטרה לא יכולה למנוע את החיסולים האלה. כבר עשרות שנים ביפו כולם מרגיזים את כולם וכדי לצאת צודקים ומנצחים ו"גברים", הם יורים, הורגים ומעלים משפחות שלמות בסערה השמיימה. אם מה שקרה אתמול מול מתחם "התחנה" בטיילת בתל אביב היה קורה 300 מטר דרומה משם לא היו מפרסמים את זה בכלל בעיתון, באינטרנט וברדיו, ולא היו מאשימים את המשטרה שהיא אשמה ושהיא פשטה את הרגל.

זה לא נכון שלא היינו שומעים כלל: היה מבזק ואחריו ידיעה של מאה מילה. נכון, לא היה טראראם.

הלם: הותר לפרסום: ארגוני הפשיעה משדרגים את יכולותיהם.
בידיעות מבקרים: שעות לאחר החיסול ביקשה המשטרה מביהמ"ש להתיר לפרסם את דבר מעצרם של עבריינים שהיו בדרכם לחסל בכיר בארגון של שלום דומרני. החשודים נעצרו ברביעי, והמשטרה ביקשה צא"פ כדי לא לפגוע בחקירה. פתאום אתמול אחה"צ ביקשה המשטרה מביה"מ להתיר את הפרסום כשהיא טוענת שאין שום קשר בין המקרים, פשוט הייתה התקדמות בחקירה (ולכן כ"כ דחוף היה לבקש את ביטול הצו בשבת?)
עוד ביקורת בידיעות: צלם צפוני מספר איך לפני שבועיים צילם זירת אירוע, וכמה עבריינים גברתנים איימו עליו שיפסיק לצלם וימחק תחומר. זה היא בקרבת קצין משטרה ושוטרים, שעמדו שם חסרי אונים ומשכו בכתפיהם.
שנתיים קודם: רצח קל"בי קודם.
אגב, בטירה אין יום ללא ירי. בחודש האחרון נפגעו שישה בני אדם. טוב נו, טירה. לא פסטיבל שוקולד.

מדינת כל גזעניה

אסף אטדגי מחזיר למתי כספי על דבריו נגד מוזיקה מזרחית.

Viber וטלמון מרקו

העיתונים מנסים להמשיך ולהבין אם זו חברה ישראלית (מרקו אומר שלא) ואם תשלם פה מס. איש לא דיבר עדיין עם מרקו (או לפחות לא לפרסום). ע"פ ידיעות מרקו מופיע ברשם החברות הקפריסאי כאזרח אמריקאי.
ע"פ ידיעות: "תשלום מס רווחי הון נעשה ע"פ התושבות – המקום שבו האדם מתגורר. הרישום בקפריסין עלול לעורר בעיה…"
גם במארקר מנסה ענבל אורפז להבין. מנסה.
אבל מרקו מתגורר בשנים האחרונות בישראל ע"פ כלכליסט.
כלכליסט, חתן השמחה ובעל המניות הרבות ביותר בסיקור הסיפור ובעליו לאורך זמן, מביא הבוקר את סיפורם של משפחת שבתאי ושל רקוטן, והמשפט בשער הוא "סיפורו של אקזיט חצי ישראלי".
ישר"ה מתגאה בשער ב"ישראלים שהגשימו את חלום האקזיט" (?) אך גם אומר שזו הייתה ההזדמנות האחרונה לממש את הנכס.
בגלובס מתעקש יזהר שי שזה מוצר מתוצרת ישראל. זו גם כתבת השער של רועי גולדנברג המבטיח שהמדינה צפויה להרוויח מהמכירה בזכות הבעלים הישראלים.
אין המשך לפוסט משלשום, "מי זה טלמון מרקו"?.

צחוקייה בהגהה

mekapeah
(nrg, תודה לגיל. תוקן בינתיים)

אפילו את השם לא אייתו נכון (2): ידיעות וישר"ה.
daromdarmon
תודה ל-MajorTom2oo1

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ TV/ אוכל

בריחת מוחות, מדור הסאטירה של מקור ראשון. מצחיק באחריות.

כה התמזל מזלי שאיני פוקדת כלל וכלל מסעדות. ראו מה קרה לשגיא כהן בחיפה, כשבסוף הסתבך גם עם טארט טטרן.
תוספת: תגובת עודד חצבני בעמוד המסעדה, וניה ביסטרו.

כן, גם אני חושבת שמוחכוורת הוא ביטוי מעאפן.

הבלוג של ורד לי. עם הזונות בצפון. תגובות הגברים מזעזעות במיוחד.

ormor

צפיתי בתדהמה ב"פגוש את העיתונות":
http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=298346e586634410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=0e9c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=717946e586634410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

ענבל אור, יזמית הנדל"ן הפלאית הסבירה שלא הפסידה כלום. גם לא את הזכות לבנות בבבלי. מצב החברה שלה איתן. האיש (בצילום) שמתלונן שהבטיחה לו דירה בקומה ה-21 אך הבניין יהיה רק בן שמונה קומות? הוא לא מבין. יהיו 21 קומות. היא רק לפני הוועדה. שמונה, 21, קטן עליה. כה קנאתי בה. הלוואי עלי.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=2566404f89634410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=489c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=72f146e586634410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0
אח"כ עלה ובא פרופ' מור יוסף, שלגלג על כולם: טוקבקיסטים, מדינת ישראל ועוד: איך כולם עברו קורס ניהול בתי"ח במשך השבוע האחרון ויודעים מה לעשות. ברור שהוא לא אשם, אין לו יד ורגל, והסכם הפרישה הנדיב – הוא מוכן לפתוח אותו לדיון. בבונוס, כפי שכבר אמר, לא נגע ולא ייגע.
בקיצור, שני אנשים מצוינים ומושלמים, תמימי דרך, חפים מכל מגרעת, שכולם רק מצצו את דמם השבוע. מדהים.

אז איפה רינה מצליח (שבוע שעבר הגיש רוני דניאל)? נקווה שבחופשת סקי ארוכה ושהכל בסדר.
עדכון: רינה מצליח באבל על מות אמה (גם אם תמו ימי השבעה).

דנה ויס אמרה בחדשות אתמול משפט שהקים עליה את הרשת: "יכול להיות שקצת הגזמנו עם הווליום שעלה מהשדרה וגרם לשוכני המגדלים להסתגר". גם עינב שיף מזכיר את זה בביקורת הטלוויזיה בידיעות.
מעניין מתי תתנצל.

לפני פיזור

מחזיקה אצבעות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

23 תגובות על דם ושוקולד

  1. האמיר הגיב:

    הבלוג של ורד לי. עם הזונות בצפון. תגובות הגברים מזעזעות במיוחד.

    אלו תגובות? תגובות של גברים (לפי שמותיהם בלבד כמובן):

    מודרניסט: מזעזע, אין ספק.

    עם זאת, כפי שהוכח (שׁוב) במחקר נרחב שנערך לאחרונה בתחנה המרכזית בתל אביב: הפתרון המעשי הוא חלוקת סמים למכורות, ואיזורים מפוקחים לעיסוק בזנות.

    מעניין, מתי הבלוג הזה – שזה עיקר תחום עיסוקו – יתייחס לאותו מחקר? אם יש ביקורת עניינית, נשמח לשמוע אותה (בלי ציניות). אבל הרושם הברור הוא שמרוב אידאולוגיה וסופרלטיבים, לאף אחת מהאקטיביסטיות לא באמת אכפת ממעשיות הפתרונות שהן מציעות.

    משה: למה אין מי ש"מטפל" בגבר שמסרסר את הנערה המסכנה ?

    דורון: מעציב ומרגש

    ירום: מודרניסט-אין שכל אין דאגות,מה?
    הפתרון/הרפואה למצב הזה ובכלל מורכב משלושה מהלכים
    1.סילוק מרעיך מהימין, מהשלטון.
    2.סילוק מרעיך מההתנחבלויות
    3.ניתוק הדתיים/חרדיים מעטיני השלטון.

    כאשר יתבצעו שלושת המהלכים יהיה כסף לטפל בשאר הקשיים.
    כבר מזמן הבנו מי ומה אתה כך שהתיתר הצורך שתמשיך להרעיף את רדידות ועליבות "חשיבתך".

    עכשיו נראה תוך כמה זמן תקיא כאן את אשפתך.

    הנה התגובה הראשונה שהיא סרת טעם וגסת רוחב. מזעזעת? אני לא רגיש עד כדי כך.

    ירום (אותו אחד כמו זה מהתגובה הקודמת?): יפה לך, מודרניסט-חלפו כמעט שעתיים.
    אבל כנראה אתה עסוק בפיזור הפ……במקומות אחרים

    מנשה: משטרת ההפקר למטה ברחובות, שלטון רופס למעלה במגדל השן וחוסר לכידות חברתית במרחב הציבורי מרכיבים את אזורי הספר בתחום הנשים שנופלות לזנות וסמים וחיי הסמים הישראליים בכלל.

    מה הפתרון?

    יעקוב: אתם צרייכם לראיין ולספר גם על הגברים שהולכים לזונות .

    תום: מה ? הילד של סופיה אוכל כל ערב ? אינו רעב ? זה מצב המחייב תיקון דחוף.
    אני מציע, לקדם במהרה את החוק להפללת לקוחות, כדי שלסופייה לא תהיה שום אופציה להאכיל את הילד שלה.
    חוצפה שכזו, לא להיות רעב….
    ורד, לטיפולך וטיפול חברותייך.

    גבי: "אני עובדת כל יום במכון. ביום רגיל אני עושה 15 לקוחות. בימים עמוסים – חמישי-שישי – אני עושה 30-20 לקוחות. זה מה שיש. אין לי משהו אחר היום", היא אומרת בנחרצות, כמו מתוך שכנוע עצמי. "כדי לא להרגיש כאב עם 30 לקוחות במשמרת אני שמה קרם אלחוש עזרקין", היא מסגירה. "מה את מתפלאת?", היא מחייכת. "זה מרדים. אני יכולה לעשות ביום כזה 3,000 שקל. אני מבוקשת מאוד",
    ***
    יש אנשים שאני תוהה אם הם באמת מבינים את גודל הזוועה, או שזה עובר להם מעל לראש?
    *
    זה אחד הדברים המזעזעים ביותר שקראתי. להחדר על ידי יותר מעשרים אנשים זרים ביום!!! ויש עוד כאלה שלא מתביישים לקרוא לזה עבודה. אתם צריכים להלחם על להוציא אותן משם, לא על להשאיר אותן שם ולרצות את ה"לקוחות" שלהן.

    מה אני מפספס?

    אהבתי

  2. עו"ד הגיב:

    אין לי מושג למה היה צריך את תגובתו של עודד חצבני שרוצה התנצלות (ולא יקבל או לפחות אם זה היה תלוי בי לא היה מקבל) ורוצה החלפת המבקר (רק זה חסר להארץ שהמבוקרים יחליפו מבקר שלא נראה להם). אני מודה, אני אוהב לקרוא את שגיא כהן. שגיא כהן משעשע אותי ועושה לי רושם שהוא מבין במלאכתו. אף שלמעט אירועים כאלה או אחרים אני לא אוכל את המאכלים האלה שמצויים במסעדות שאליהן הוא הולך (אל תשאלו מה אני אוכל, די בזה שאומר לכם שמבחינתי 90% ממה שמצוי בסופרמרקט שלכם זה רעל בדרגות שונות של רעילות) אני מעוניין להמשיך לקרוא אותו ומבחינתי הביסטרו המוזר שיתאמץ ויקבל שם טוב יותר בעתיד, ועכשיו שלא יבלבל מוח. עוד לא היה מאורגן? שלא יפתח שעריו לציבור. ניסיונות שיעשה על החברים שלו.

    אהבתי

  3. אורו? אולי עורו? הגיב:

    אינך מעלה את השאלות הראויות. כל התשובות כאן.

    אהבתי

  4. היי גיא הגיב:

    אורו, כמחזיק תיק מיילי סיירוס, אתה יכול להסביר למה היא כל כך מתאמצת?

    http://mobile.mako.co.il/entertainment-celebs/world/Article-56d8b55cac93441006.htm?utm_source=Facebook&utm_medium=CelebsPage&utm_campaign=OngoingActivity&Partner=FacebookCelebs

    אהבתי

  5. מישהי הגיב:

    להערכתי המחאה אכן החמירה בצורה משמעותית את הדימוי השלילי של העשירים. בהחלט ייתכן שהיא יצרה אווירה ציבורית שמקשה על העשירים לתרום. הכתבה אמנם כתבת תדמית אבל זה לא הופך אותה לשקרית. אני לא רואה צורך להתנצל על המשפט שבהקשר שלו הוא מובן והגיוני ואולי אפילו נכון.

    אהבתי

  6. ברטה הגיב:

    הראיון עשה לרוני מאנה שירות רב.בהשוואה לענבל אור הוא יצא אדם שאפשר להפקיד בידיו כספים בעיניים עצומות.

    אהבתי

  7. ברטה הגיב:

    גם שולץ רק שאל שאלה וספג נאום שטנה מבנט. מה דעתך?

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      גם בנוסף למי? לא קראת או לא הבנת? לפי מרווין השופט לא באמת שאל אלא טען שלא בסדר להשמיץ גם אם מוסיפים סימן שאלה. השופט בצד של בנט.

      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        תגובתי למרווין – ולא אליך למרות שגם את מהמגנים את שולץ מתוקף היותך ימנית , אבל מאחר וקפצת אשיב לך- שולץ ניסח את שאלתו כך שאי אפשר היה לטעות בכך שפיו וליבו שווים. היה מקום להשוואה בין 2 המקרים ורציתי לבחון את יושרתו של מרווין. רצית להתחכם וכרגיל שיעממת אותי.

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          אה, לא ידעתי שזאת שיחה פרטית. בכל מקרה כבר ענית לי, לא הבנת.

          אהבתי

        • מרווין הגיב:

          אה, דיברת אליי? כי הגבת תגובה עצמאית.

          לא שמעתי את הנאום של שולץ ולא גיבשתי עמדה לגבי תגובתם של בנט ושות' – אם כי עושה רושם שהם רק חיכו עם "השם ישמור, גרמנית בכנסת" לרגע המתאים שלשמחתם הרבה לא איחר להגיע. לא ברורה לי ההשוואה בין שולץ לשופט מלבד זאת ששניהם שאלו שאלות – הרי בעוד לדברייך שולץ שאל בתום לב, השופט (לפי התזה שלי) לא "שאל בתום לב" אלא כלל לא התכוון לשאלה כפשוטה.

          עד כמה שאני מבין הטענה כלפי שולץ היא שהוא שמע שמועה בלתי מבוססת והחליט שהיא מספיק מבוססת כדי להזכיר אותה בנאומו בכנסת. אם כבר, כפי שציינה מישהי, ניתן להפנות גם כלפי שולץ את הטענה ש"רק שאלתי" לא יכול להכשיר השמצות.

          אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        השופט ימני? מה דעתך?

        אהבתי

  8. מרווין הגיב:

    כמעט כולם מצטטים הבוקר את הידיעה של גל"צ אודות השופט טישלר מבימ"ש השלום בבאר שבע שכינה עדה "זונה", וליתר דיוק שאל אותה "תגידי לי – את זונה? סתם רציתי לדעת".
    תגובת מערכת בתי המשפט הייתה שהם לא יכולים להגיב. השופט עצמו כמובן מנוע מלהגיב מתוקף תפקידו. בתוככי הידיעה בגל"צ הדס שטייף כבר תוהה האם שופט שכזה "ראוי שימשיך לשבת על כס השיפוט ואפילו יום אחד נוסף". לפי nrg גם ח"כ עליזה לביא, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, תובעת מהנהלת בתי המשפט להדיח את השופט מתפקידו.

    דבר תמוה. הרוח המנשבת בידיעות השונות היא שמדובר בשופט בעייתי זה מכבר, שבשל בעייתיותו אף נדרש לפרוש פרישה מוקדמת בקרוב. ובכל זאת, למה ששופט – בעייתי ככל שיהיה – יטיח במישהי עלבון גס ובוטה שכזה? ואם השאלה הייתה בהקשר רלוונטי, למה היא ממהרת להתלונן?

    אמנם לא הייתי במקום ואיני מכיר אף אחת מהנפשות הפועלות, אבל בידיעה בנענע 10 יש רמז להסבר אפשרי. בניגוד לידיעה בגל"צ, בה נכתב שהדבר היה בעת שהמתלוננת הייתה "בעיצומה של עדות", לפי הכתבה של נענע 10 (שלפי הכתוב מתבססת גם היא על ריאיון גל"צ עם המתלוננת), המתלוננת לא העידה בפני השופט כאשר אירע מה שאירע. "'האישה עם האדום בשורה השנייה, האם את זונה? סתם רציתי לדעת, סתם שאלתי שאלה, לא אמרתי שאת זונה' הוא אמר והצביע לכיוון שבו ישבתי".

    כפי שצוין כבר בתגובות לחלק מהכתבות, כנראה מדובר בציטוט מהמערכון "הכרטיסנית" של תיקי דיין.
    אני מרשה לעצמי לשער שבמשפט הזה השופט לא התכוון להתעניין כלל ועיקר בעיסוקה של המתלוננת, אלא להשמיע ביקורת על עו"ד כלשהו ש"רק שאל" שאלות רומזניות ופוגעניות את העד אותו חקר באותו רגע. המתלוננת לא הייתה אלא ניצבת אקראית ששימשה את השופט להמחיש את הנקודה שלו. לא הייתה לו, אם כן, כוונה לרמוז שהמתלוננת היא זונה. הוא ביקש לעשות שימוש בשאלה בוטה ומוקצנת בבירור על מנת להביע את אי שביעות רצונו משאלות מסוג זה, שלכאורה הן "רק שאלתי" אבל נועדו להשחיר את פני הנשאל. אלא שהמתלוננת – ולמען האמת, קשה להאשים אותה על כך – ככל נראה לא ירדה לסוף דעתו של השופט ולא הבינה מה פתאום הוא שואל אותה האם היא זונה.

    כלומר, הסיפור פה הוא לא על שופט גס רוח ושונא נשים אלא על שופט חסר טקט ומנותק בצורה קיצונית, שלא מבין שבעולם האמיתי אתה לא יכול לכנות מישהי שאינך מכיר "זונה" גם אם זה רק כדי להבהיר נקודה שהיא חיובית בעיקרה ובלי שום כוונה לפגוע בה. שופט שלא מבין כיצד התבטאות כזו נשמעת מהצד ושיתכן – רק יתכן – מישהו שלא יקלוט את הסרקזם שבה, שלא לומר מישהו שאינו מכיר את המערכון בן 40 השנה ושלא יזהה מיידית את הרפרנס הקולע. שופט שלא מבין גם מהן התוצאות הצפויות של אי ההבנה הזו.

    הדבר מעלה שתי שאלות:
    א. בהנחה שאני צודק, למה בתקשורת מספרים לנו את סיפור השופט שונא הנשים, ולא את סיפור השופט חסר הטקט?
    ב. האם מחסור חמור בטקט הוא עילה מוצדקת להדחת שופט?

    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      הערה ראשונה: אנשים, על פי ניסיוני המדויק, לא תמיד מדייקים בעובדות. על כן, בהינתן שזו תכונה אנושית מובהקת, צריך להמתין לממצאי הבדיקה כדי להביע דעה מלומדת בנושא.

      הערה שנייה: פעם, כשהמדינה היתה במצב טוב, והימנים היו מוקצים מחמת מיאוס כפי שצריך, שופטים אפילו לקולנוע לא היו יוצאים, שחס וחלילה לא תראה שופט עליון יושב בפישוק רגליים ומעשן בקולנוע (כן, היו ימים שזה היה מותר. מה משמזכיר לי את מונולוג הפתיחה של ג'י לנו בתוכנית האחרונה של הטונייט שאו לפני שהוא מעביר את השרביט לקימל – התחלתי לפני 22 שנים, הוא סח לקהל הצופים, המריחואנה היתה אסורה בשימוש ואנשים עישנו סיגריות בכל מקום , לפני 22 שנים הוא המשיך, כשאדם רצה פורן הוא היה צריך לרדת למטה לדוכן העיתונים ( כן, הרבה השתנה מאז, ובכל זאת גם היום חייב שופט להיות מורם מעם, לא בבחינת זכויות מיוחדות בנמל התעופה, אלא בהתנהגות ללא רבב, כזו שתיצור אמון שהוא רשאי להכריע בסכסוך, בשיקול דעת הגיוני, במזג שיפוטי נוח, וכל אותן תכונות שיש לשופט האידיאלי מלבד ידע משפטי.

      בכפוף ההערה הראשונה שלי, גם אם התכוון למערכון הוותיק של תיקי דיין שנמחק מיוטיוב, לי אין ספק שגם אם רצה להוכיח עו"ד זה או אחר, היה אסור לו, בתכלית האיסור, לגרור לצורך להוכיח – אדם שיושב בקהל שאינו קשור כלל לעניין, מה גם שלעל פי הדברים שאמרה זו שבאדום בלינק שצרפת, היא צד במשפט המתנהל אצלו מזה 3 שנים. אני מניח שהערה של עו"ד לכבודו – "כבודו, האם אשתו של כבודו זונה? סתם רציתי לדעת" לא היתה עוברת בשתיקה, וכך גם צריך בעניין זה. זה לא חוסר טקט, זו גסות רוח ובעיה ברורה בשיקול הדעת. אני למשל, לא הייתי מעז לומר לו כך, ולצורך העניין אני הוא האדם הסביר.

      אם יתברר שאכן כך היה, האם צריך לפרוש? אם היתה מעידה חד פעמית – לא. התנצלות והעברת הדיון בתיק של הגברת היו מספקים. אם מדובר במטען חורג של טעויות בשיקול דעת – בוודאי שצריך לפרוש.

      אהבתי

    • יוריק הגיב:

      מרווין, כן, מחסור חמור בטקט הוא סיבה לא למנות אדם להיות שופט. אם בטעות מינו אותו, יש להראות לו את הדרך החוצה.

      אהבתי

      • מרווין הגיב:

        אני לא בטוח שאני חולק על השורה התחתונה שלך – שלא ראוי שהאיש ימשיך לכהן כשופט – אבל ברור שלא כל מה שמהווה עילה שלא לקבל אדם למשרה מסוימת מהווה גם עילה להדחתו ממנה.

        אני מניח שיש לא מעט שופטים שאם אלו שבחרו בהם היו יודעים מראש כיצד יתנהלו כשופטים, הם לא היו ממונים לתפקיד. עדיין, זה לא מספיק כדי "להראות להם את הדרך החוצה" לאחר שכבר מונו.

        אהבתי

  9. לחם הגיב:

    המחוברים בכל תחום הם רעה חולה. קלגסבלדיות שמגיעות לרשימת רבי המכר, אלומוגיות שמקבלות טור בעיתון, כידוניות שמקבלות תכניות בטלוויזיה, ליאת רוניות שמחוות דעה על כל מה שזז ועוד ועוד, כל אלה מרדדים את השיח התרבותי והופכים את התרבות לעוד תחום של מחוברים, חלקם חסרי כל כשרון. דנה וייס, עם משכורת גבוהה, ניסתה כפי הנראה, בצורה מגושמת ומעוררת רחמים, להצטרף למחוברים. זה עלוב בדיוק כמו הספרים של הקלגסבלדיות.

    אהבתי

  10. אחד שיודע הגיב:

    ואיפה רונן ברגמן? ציפור קטנה לחשה לי שעקבותיו נעלמו מאז שחשף סוד ביטחוני.
    (כאן הגירסה המצונזרת של הווידאו בכתבה)

    אהבתי

    • נפתלי הגיב:

      מהסרט הבנתי שישראל ידעה שמדובר באוניה אמריקנית. בכזה קור רוח בחורינו המצויינים היו מוכנים להרוג אמריקנים.

      מה עם רונן ברגמן? אסיר אקס נוסף?

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מאמר על הנושא בעברית ראה:
        אורנה כץ-אתר. טבת תשע"ב. פרשת טיבוע אניית הצי האמריקאי 'ליברטי' גלגלולה של עלילה, קתדרה 142
        כמובן שהאוניה לא טובעה אבל זה המאמר הכי מקיף בעברית
        ברשת באנגלית ובכלל פורסמו מאות אלפים או יותר חתיכות
        מידע ודעה. כל אחד יכול להתעניין ולהוציא את המסקנה שלו.
        זה מקרה מובהק של עודף מידע שמכשיל מראש (בכוונה?)
        אפשרות לסיכום חד משמעי.

        אהבתי

    • האמיר הגיב:

      הציפור הקטנה מקשקשת כרגיל.

      בהנחה שהמתקן מאפשר לישראל לקבל את אותו מידע מסווג ללא סינון וצינזור, איזה מין איום הוא חושב שישראל יכולה להפעיל? "אם לא תתנהגו כמו שאנחנו רוצים, נפסיק לקבל מכם מידע מודיעיני"? אני מניח שאם זה לא יספיק, ישראל תעלה מדרגה בתגובתה ותפסיק באופן חד-צדדי לקבל סיוע צבאי מארה"ב… מההשערה המופרכת הזו הוא בונה תאוריה שלמה, רק שהבסיס שלה, כמו תמיד, רקוב.

      מוזר שהוא חושד במניעיו של המקור של ברגמן, לא ברור לו ש"השר הבכיר לשעבר" שלו חשוד באותה מידה?

      וחוץ מזה, מתי מתחילים להקרין פרסומות על הכותל המערבי?

      אהבתי

כתיבת תגובה