זה שעולה או זה שיורד

yediot18.2.14isra18.2.14

maariv18.2.14haaretz18.2.14

17.02.14.indd

הכותרות הראשיות

מה קרה בעכו? האומנם אפשר לתת את הכותרת "אסון הגז"? תקלה או פיצוץ על רקע פלילי? הכל בגלל האנטנות?
תלוי כמובן אם מי שואלים. "נשארה לבד" היא הכותרת בידיעות (שמתאימה לטקסט של ישר"ה). בהארץ, הכותרת בשער הבוקר "חשד לחבלה בגלל סכסוך שכנים".
במעריב: "במשטרה חושדים: הפיצוץ בעכו נגרם מהצתת אנטנות סלולריות".
הנה הדיווח של הערוץ הראשון (תודה לשטוטית).
תמונת שער דומה בחיתוך שונה במעריב, ישר"ה והארץ. בידיעות בחרו בילדה שנותרה לבד.
דומה שהעיתונים די מתבאסים שאין פה איזה מחדל גז נוסף, שאז יש למי להפנות באופן מיידי אצבע מאשימה, אלא סתם סכסוך שכנים של שנים. מצד שני, סכסוך שכנים שמוביל למעשה לרצח המוני שכזה? זה די חדש בישראל, נראה לי. למרות הכל, בישר"ה עדיין מתעקשים על "אסון הגז", כאמור.

אב הבית במעונה של משפחת נתניהו התפטר ודורש 200 א' ש' פיצויים אחרת יספר "פרטים מביכים מבית ראש הממשלה". זו חשיפה של עמית סגל בערוץ 2 אתמול.
בידיעות יש הפניה בשער (אומנם בתחתיתו בצניעות) "פרשה חדשה בבית רה"מ. בידיעה בע' 10 נטען שהאיש דורש 120 א' ש', ושהאיש מדגיש כי

מעולם לא איים על רה"מ או על רעייתו, וכי טענותיו מכוונות נגד אדם אחד: עזרא סיידוף. 'אם הייתי רוצה לפגוע או לסחוט את הזוג נתניהו הייתי יוצא החוצה מזמן", הוא סיכם.

משפט טריקי, לא?
בישר"ה מופיעה הידיעה ב-ע' 19. להבדיל מהכותרת בידיעות, "אב הבית מאיים", הכותרת פה היא משרד רה"מ: "לא ניכנע לאיומים מצד עובד לשעבר", כלומר מדבררת את נתניהו.

ממכתב היועמ"ש של משרד רה"מ עולה עוד כי אב הבית הועסק במשרד בין החודשים פברואר 2011 לנובמבר 2012 והחוזה היה על תקן ממלא מקום שמתחדש אחת לחודש, וכי היה ברור לו כי מדובר בעבודה זמנית עד לעריכת מכרז למשרה וכי הוא לא רשאי להגיש מועמדות אליה. "כל טענותיך למתן משרה קבועה למרשך על ידי מי שהזכרת חוטאות לאמת ומשוללות כל יסוד", נכתב במכתב. לטענת יועמ"ש המשרד, שולם גמול לכל שעות עבודתו וכי לאחר בדיקה התברר הפרש זעום שלא שולם לו על סך 278 שקלים, שישולם לו בהקדם.

בידיעות הגרסה כמובן הפוכה:

מ' הציב גם תנאי: הוא אינו מוכן להיות מועסק במשרת אמון ודרך חברה קבלנית, אלא רק בתקן עם קביעות, וזאת כדי למנוע מצב שיפוטר עם חילופי השלטון.

במעריב לא מתייחסים לסיפור. בהארץ הוא התפרסם אתמול בלילה ובע' 8 הבוקר.

מנשה ארביב נותן את גרסתו לידיעות (שוב). במשפט: לא לקחתי, לא קיבלתי, שילמתי על הכל. אין לי דירה. הבן שלי לא קיבל שקל. מי שעזר לו עם הוויזה אלו ההורים של אישתו. לא הייתי בניו יורק בזמן הנטען.

המועמד לנשיאות פרופ' דן שכטמן מסתבך עם הזמר המזרחי: "כדי לקיים את הנפש אנחנו צריכים זמרים, ולא רק מעדות המזרח".
אבל הכל היה בהומור. במכונית הוא שומע שירים במרוקאית ועוד לפני פליטת הפה הוא הזמין זוג כרטיסים למופע של משה פרץ.

ב-24 של ידיעות יש כתבת שער (עקיבא נוביק) על ארגון להב"ה, זה שמגן על בנות ישראל מפני התבוללות. ולהפך, כמו שראינו בפרשת יאיר נתניהו והשיקסע.

ידיעות והארץ מפצים את המשטרה, ובע' 20 בידיעות (וידיעה נרחבת יותר בהארץ) יש כיתוב תמונה עם צילום מוזר של מושב במכונית: שתי יממות לאחר חיסולו של העבריין היפואי בעל שמונה השמות עצרה המשטרה את אחיו ושני קרובים למשפחה שהיו בדרכם "לנקום את הרצח". ברכבם נמצא אקדח עם כדור בקנה אך ללא מחסנית.

בתום 13 שנים של דיונים, הורה בית המשפט המחוזי כי 40 הדייגים בקישון שהפסידו בתביעתם ישלמו הוצאות משפט בסך 4.5 מיליון שקלים לנתבעות, המפעלים שזיהמו את הקישון והמדינה.
מסקנה: כימיקלים מזוהמים לא גורמים לסרטן.

רשת/ פייסבוק/ בלוגלנד

אורי משגב עונה לקוראיו (רבים מהם מהימין התוהה). תיהנו.

סופסוף יוצא ממני משהו טוב: ב-nrg הקימו ערוץ, מעין עמודת פרויקט לכתבות המבורכות "ערביי ישראל 2014". מז"ט, עד 120.
נו, אמרתי לכם שזה לא כואב?

 בידוק עובדות

כתום הוא השחור החדש: ליונסגייט היא חברת ההפקה, נטפליקס המפיצה. שום HBO (וואלה).

לפני פיזור

שלשום כתבתי פה "מחזיקה אצבעות", סוג של התחכמות על אצבעות שחורות ויום ראשון וזה. לא הובנתי ואנשים מבוהלים שאלו אותי מה קרה. אז לא קרה כלום, כן? תודה על ההתעניינות.
ותודה לתומכי הבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

28 תגובות על זה שעולה או זה שיורד

  1. תומר הגיב:

    יותם ברזאני על מורן שריר, נתן אשל וההבדלים ביניהם (וגם על בלוגרית מוכרת שהתייחסה לעניין ב 2007)

    אהבתי

  2. ברטה הגיב:

    ובינתיים בהודו

    אהבתי

  3. ברטה הגיב:

    פרופ' שכטמן מדען זוכה פרס נובל, אדם ידוע בצניעותו וביושרו, באה הפישרק'ה הימנית וקובעת שהוא חסר תרבות.

    אהבתי

  4. רני22 הגיב:

    כמה זמן יקח עד שנראה את פרופ' שכטמן זולל מופלטות ורוקד עם תרבוש אדום על הראש לצלילי אבי ביטר?

    אהבתי

  5. אחד ש הגיב:

    נוסחת מרב בטיטו לכתיבת מאמר: דעה בנאלית+טון נלהב+אינספור מטבעות לשון, פתגמים וגו'.

    אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    פרענקים, תפסיקו להיות פרענקים.

    אהבתי

  7. תומר הגיב:

    לעניין שכטמן, "מזרחיים, תפסיקו להיעלב" על העלבון האוטומטי ככלי להימנעות מדיון

    אהבתי

    • יוריק הגיב:

      פרופ' שכטמן הוא אדם הגון ומוכשר. להיות נשיא הוא לא מתאים. זה מצער, אבל מוטב שייקח את עצמו למקום שמעריכים אותו.

      אהבתי

    • פסיכולוגיה עדתית הגיב:

      תיקון, הנעלב האמיתי הוא חסקין. "העלבות" היא הדרך המתנשאת להגדיר ביקורת רצינית על בסיס המוצא של המתבטא. מדובר בהשלכה של פאסיב אגרסיב כאמצעי רטורי המקובל בעדה האשכנזית.
      *הכותב הוא בן העדה הוולשית.

      אהבתי

      • אגרסיב הגיב:

        אכסו, היום בשיעור גרמנית קראנו מאמר ישן שעשה הבחנה בין der vorderasiatischen Gruppe der Juden שהם אשכנזים לבין יהודי ספרד. המורה התבלבלה ותהתה בקול למה האשכנזים נקראים פה יהודי קדם-אסיה. היא ניסתה כל מיני רעיונות ושאלה לדעתינו, כמעט נפלט לי הסיפור המלא אבל החלטתי לחוס עליה שהרי היא בסך הכל גיורת, טאבולה ראסה לכל עניין השד העדתי.

        אהבתי

    • שטוטית הגיב:

      שיתפתי את המאמר של גילי חסקין והוספתי:
      אכן, דיקטטורה רעיונית. ואני מוסיפה אזרחי ישראל לא ראויים לדן שכטמן כנשיא. עם מפולג קטנוני שבא חשבון על כל ענין וענין בשעה שהשלטון דופק אותו עד העצמות, עם שלא חושב שמניזמן היה צריך להעלות על בריקדות להבעיר צמיגים ולהעלות על משכן הכנסת ולסלק את כולם, כולם !!

      אהבתי

  8. אחד שיודע הגיב:

    פרשת "ימי בנימינה" (מכירת נשק – שוב – לאיראן; שם זמני): כל הפרטים שלא כתובים היום בעיתונים, מופיעים כאן.

    "…הימים היחפים של בנימינה – כן,
    אני זוכר, הכל זרם לאט,
    השמש לא מיהר
    אנשים אמרו שלום,
    חבר היה חבר."
    8)

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      הוא שקרן. מוזר שאתה עדיין מתייחס אליו ברצינות. קח למשל את זה:

      In none of these cases were they even charged with a crime, let alone prosecuted. There can be no doubt that they are colluding with Israeli intelligence. Channel 2′s military reporter, who didn’t reveal Weinstein’s identity, said:

      …Whoever did this, did not do so in opposition to Israeli interests.

      כלומר אם לא העמידו חשוד לדין, זה בגלל שהדברים נעשו בהסכמת המדינה? בסיאטל לא שמעו על מחסור בראיות, למשל?

      גרוע יותר, הציטוט שלו מערוץ 2 חלקי ומסלף את הכוונה. לפי סילברסטיין, דבורי אמר ש"מי שעשה זאת, עשה זאת לא בניגוד לאינטרס הישראלי", כשבפועל דבורי אמר "ולכן, אם היתה חקירה ואם היתה בדיקה, היא בוצעה כבר בשנה שעברה, אלא אם כן מי שעשה זאת, עשה זאת לא בניגוד לאינטרס הישראלי" – הוא לא קובע שהדברים נעשו בהתאם לאינטרס הישראלי אלא מעלה השערה שיתכן שהם נעשו בהתאם לאינטרס הישראלי (וזאת בהמשך להשערה שהאמריקאים יידעו את ישראל על ניסיונות ההברחה).

      זה שטיק נפוץ למדי של סילברסטיין. כשהוא דיווח על תביעת הפיצויים (שנדחתה) של הוריה של רייצ'ל קורי, למשל, הוא ציטט משפט חלקי מתוך עדותו של מפעיל הדחפור כדי "להוכיח" שהוא ראה אותה, כשהמשפט המלא אומר בדיוק את ההפך – לא רק שהמפעיל העיד שלא ראה אותה, הוא הסביר שהיא בכלל לא יכולה היתה להימצא במקום שבו נטען שהיא היתה.

      ועדיין אין פרסומות על הכותל המערבי.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        אה, הנה עוד שקר בוטה (בצורה של חצי אמת שנבררה בקפדנות כדי ליצור רושם הפוך למציאות):

        Israel of course has a long history of supplying Iran with weapons, going back to the era of the Shah. Even after he was toppled, Israel sold the Islamic Republic spare parts for U.S.-made planes when we imposed an arms embargo on the new Islamist regime. Infamously, Israel shipped U.S. missiles to Iran in return for freeing the Lebanese hostages. Israeli arms dealers don’t care about international arms embargos when there’s a profit to be made–even if the target country is Israel’s arch-enemy.

        למי שלא זוכר את פרשת "איראן-קונטרס", זו היתה תוכנית של הממשל האמריקאי להביא לשיחרור חטופים אמריקאיים שהוחזקו בלבנון בידי אירגונים פרו-איראניים ע"י אספקת נשק לאיראן. כדי שלא להפר את האמברגו, לפחות על פניו, הוחלט לבצע עסקה דרך צד שלישי – ישראל תספק את הנשק לאיראן וארה"ב תשלח לישראל נשק חלופי במקום זה שנמכר. הרווחים הלכו לארה"ב ושימשו לרכישת נשק לקונטראס בניקרגואה.

        אבל אצל סילברסטיין, הישראלים הרשעים מכרו נשק אמריקאי בהפרה של האמברגו האמריקאי כדי להרוויח כסף. נו, יהודים, אתם יודעים, רק על כסף הם חושבים (וגם יש להם אף ארוך).

        אהבתי

  9. לחם הגיב:

    מוזר שהתקשורת לא חושפת את כל מה שהיא יודעת על התנהלות הזוג הקיסרי. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, מה אתם כל כך פוחדים מהקיסרית. אל תגידו אחר כך: ידענו אבל בלה בלה בלה בלה. או כפי שכתב בנה של שולה זקן shame on you

    אהבתי

    • האזרח ק הגיב:

      את נשמעת כמו ברטה. לא מספיק לך העיסוק האובססיבי בקיסרית? נראה לי שכותבים על האישה הנוירוטית הזאת קצת יותר מדי. בשביל מה? הרי ברור שמדובר בחולת עצבים שכל מה שיגידו לה לא תצליח לשנות מדרכה. היא לא עושה שום דבר בכוונה, אז למה להציק? ארנון מוזס יודע שמדובר במקרה קליני ובכל זאת משתמש בה כדי להכות בביבי.

      אהבתי

    • בזינגה הגיב:

      מדברים בהיחבא וברמזים אבל ה"חשש" הוא תמוהה –
      היה פרק זמן ארוך בין כהונתו הראשונה שלנייה שהתקשורת תפתח
      את הפה אבל חוץ מכמה פרטים רכילותיים לא שמעתי דבר נחרץ.
      אמצעי ההתקשורת הראשיים "אולי" יפתחו את הפה אם יתגלה מעשה
      כה חמור שדבר ידיעתו תביא להמלצה על חקירה משטרתית,
      ע"ע אהוד אולמרט ותחילת חקירת פרשת "האי היווני" של שרון אבל
      בנתיים בישביל רייטינג הם מקדמים סכסוכי עבודה.

      אהבתי

    • סס הגיב:

      די, לא תפס "הקיסרית" הזה. ניסיתם, אתם באמת שולטים בשוק הקופיירטינג, סמול פאתט וגוסס – אבל לא הלך הפעם.
      גם ה"שרע" לא תפס לכם, ולא הנהנתניהו ולא הביביהו המעט נפטליני של סילבי קשת.

      תנסו, תנסו עוד, אני בטוח שהכינוי המדהים יגדיל את הפער של "מתאים לראשות ממשלה" מ-63% אחוז של ביבי למועמד הבא בדירוג, מועמדכם היקר יהיר שנהנה כרגע מכ-3.6% שסבורים שהוא מתאים לתפקיד. אגב, לא אתפלא אם זה גם אחוז המטומטמים ביותר בקרב האוכלוסיה.

      אהבתי

כתיבת תגובה