אז מה קורה?

yediot20.2.14isra20.2.14

maariv20.2.14haaretz20.2.14

hamvaser20.2.14


כותרות ראשיות

ימים קשים למשטרה: עבריינים מחסלים אחד את השני, מנשה ארביב פורש, המדינה מפצה עבריין ששמו אסור לפרסום לאחר שנקבע כי תת-ניצב אפרים ברכה ופרקליטה מפרקליטות מחוז תל אביב, אושרה גז, התרשלו בתפקידם בנוגע לחקירתו, תיק הבר נוער קורס, וחגי פליסיאן כנראה יזוכה.
בידיעות שכחו להזכיר את שם המשפחה של אושרה (גז), אבל מביאים תזכורת לפרשה, מ-1998:
1998

רב הנסתר בינתיים, ואני, כדרכי, לא מבינה את עניין פליסיאן. מה שכן, ישנה הרי ההקלטה בה אומר פליסיאן "עשינו עבודה נקייה שם בבר-נוער". אז למה הוא מתכוון? שצחצחו את השירותים? שהחלונות מבריקים? לא. ברוך קרא מסביר: חשד לבידוי ראיות. אה. כל השאר עדיין חסוי.
במקרה גז היא התובעת בתיק הבר נוער. במקרה ברכה קשור לפרשת פינטו. אמרתי, יום שחור.
בידיעות יש צילום מדהים ביותר: אמו של פליסיאן, רבקה פליסיאן, הגיעה להשתטח על קבר הצדיק משטפנשט כדי להודות על שהבן יקיר עשוי להשתחרר. על הצילום חתום מאיר תורג'מן, צלם וכתב העיתון. אני רוצה להבין: תורג'מן התקשר לאם ולקח אותה לקבר? האם התקשרה מהקבר שיבוא לצלם? תורג'מן הציע לאם לנסוע לקבר? משפחת פליסיאן מעסיקה יחצ"ן? העו"ד רקח את התמונה?
האם כך מוכשרת הקרקע לראיון עם פליסיאן?
rivkazadik


סופסוף ח"כ איילת שקד אמרה משפט שאני מסכימה איתו: זה לא שוויון בנטל אלא צמצום אי השוויון.
דוגמן החוק, השר יאיר לפיד זוכה לתמונה מצוינת בשער ידיעות.
בידיעות חוגגים על החוק: "היסטוריה בדרך לבקו"ם" היא הכותרת בשער, וארבעה עמודים מטפלים בחגיגה, ותרשו לי להיות סקפטית באשר למימושה.
בישר"ה, לעומת זאת, הכותרת היא "צעד קטן או היסטוריה"? ורק בכפולת 6-7. יהודה שלזינגר כותב "בלוף ואחיזת עיניים":

בקרוב יקבלו יותר מ־35 אלף בחורי ישיבה פטור גורף מהשתתפות בזכות לשרת בצה"ל. כדי להרגיע את בג"ץ, סוכם כי בשנת 2017 צריכים להימצא 5,200 ש"יסכימו" לשרת בצה"ל כשכבר היום נמצאים כ־3,000 משרתים. גם נקבע שייכנסו לספירה מתנדבים מכל הבא ליד וגם שהממשלה העתידית – שסיכוי סביר שחרדים יהיו שותפים לה – תבחן אם החרדים עמדו במשימה.

במעריב הסתפקו בכפולה הפותחת. זאב קם מפתיע: זה חוק לא רע לחרדים. ועמיתו מנדי גרוזמן: "התחושה הכללית אתמול ברחוב החרדי הייתה שהרע ביותר כבר קרה".
בשער הארץ מודגשות הסנקציות הפליליות. הדיווח בע' 6.

נפתלי בנט ומרטין שולץ התפייסו בנכר.

בלי שום בושה, ממשיכים למחזר גם היום את הידיעה מלפני מה חודשים, בה מודיע הנשיא פרס שלא יאריך את כהונתו. גם בידיעות מדווחים, אבל בקטנה ובשלהי העיתון.
הידיעה הופיעה בשער מעריב, לא סתם במעמקים: "הנשיא שם אתמול קץ ליוזמות להשאירו בתפקידו" (29 בנובמבר 2013).
maariv29.11.13

זהו הסיפור המטורף ביותר של היום: ח"כ עדי קול הגישה הצעת חוק פרטית: ילד מגיל עשר יוכל לשנות את שמו, מבלי להיות כפוף לגחמות הוריו עד גיל 18.
העילה: ילדה שהוריה ה-*&&^%, אחסוך את דעתי, קראו לה "אבלות". WTF?
"אני מבקשת לתמוך בהצעה למען כל אותם ילדים שקיבלו שמות מגוחכים ונתקעו איתם ללא יכולת לשנותם", אמרה קול.

יש מזור לטיפשים: רק אתמול הבאתי את הידיעה על שטיפשות זה כואב, והנה היום הקלה: אפשר לחסל את כאביהם.

בחזרה לאוגנדה

מקור ממשלתי בכיר אומר כי ישראל החלה להעביר בחשאי לאוגנדה מבקשי מקלט מאפריקה. אף כי לא התקבל אישור רשמי לכך, לדבריו, בחודש האחרון הסכימו עשרות מבקשי מקלט לצאת לאוגנדה, אחדים מהם כבר עזבו את ישראל. חרף פניות חוזרות ונשנות של "הארץ" סירבה רשות האוכלוסין וההגירה למסור תגובה, ואילו דובר שר הפנים ודוברת שירות בתי הסוהר אמרו ל"הארץ" כי העניין אינו בתחום אחריותם והפנו לדוברת רשות האוכלוסין וההגירה (הארץ, 19.2).

משתכשכים בביצה

פרק א' של סיפורנו מתחיל ב-13 28 ביולי 2013 עת תהה כתב וואלה ב. איך זה שאבי אשכנזי משמש בבוקר כדובר עיריית ראשון לציון וכעיתונאי בערב (מימין).
צודק לגמרי!
ashkenazi1ashkenazi2
פרק ב' של סיפורנו קורה אתמול (משמאל), כשעורך הערוץ, דוד ורטהיים, מדווח שאשכנזי מצטרף לשורות האתר, ומשפץ לו קמעא את הרזומה: מוחק את תקופת הדוברות בחייו שזכתה לאייטם האמור לפני 7 חודשים (לזכותו של אשכנזי ייאמר שהצהיר אז שהוא מגיע לעירייה לתקופה קצרה. משונה, בשביל תקופה קצרה עוזבים משרה מכובדת במעריב?). נו נו, אם מישהו אחר היה עושה את זה ורטהיים כבר היה חובט בו.

כמו כן עיריית ראשל"צ מתבקשת לעדכן את דף בעלי התפקידים שלה.
ashkenazi3
ברצינות, אי אפשר לבקר אחרים עם חמאה על הראש. או שפשוט תשנו את המנדט שלכם.


דרהי לנתניהו: לאפשר את שידור i24news בישראל.

מדינת כל קיצוניה

ח"כ טאלב אבו עראר מודיע שהר הבית קדוש רק למוסלמים.

גדעון לוי מגלה לכם את אמריקה: חיי הערבים בישראל חשובים פחות מחיי היהודים. no kidding.

ובתפוצות: הארגון הסלאפי הקיצוני שאחראי לפיגוע באוטובוס ליד טאבה קורא לכל התיירים במצרים להסתלק ממנה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

פייסבוק רוכשת את ווטסאפ ב-16 מיליארד דולר? זה די מבאס. כל הרעות החולות של פייסבוק עכשיו לשם? אומרים שלא.
דפנה מאור: קדחת סטארטאפים.
אליאב אלאלוף פגש את המייסד, יאן קום, בארץ, ושמע ממנו כמה דברים מאלפים.
כך בושלה העסקה.

ראיון עם מייסד איביי (עומר שוברט), פייר אומידיאר.

אומידיאר עומד כעת מאחורי מיזם תקשורתי חדש ומסקרן במיוחד, שרק פרטים מעטים אודותיו נחשפו עד כה. ידוע כי ההשקעה ההתחלתית במיזם עומדת על כ־250 מיליון דולר, שהוא יפעל תחת חברת המדיה שייסד באחרונה אומידיאר, First Look, ושהעיתונאי הבכיר ביותר שגויס לשורותיו הוא גלן גרינוולד, כתב ה"גרדיאן" שחשף בשנה שעברה את מסמכי ה־NSA שהדליף אדוארד סנודן. ידוע גם כי הדגם שלפיו נבנתה החברה אמור להבטיח חופש עיתונאי מוחלט: הזרוע העיתונאית של החברה תפעל כארגון ללא מטרת רווח, ותתמקד במוצר העיתונאי; זרוע שנייה תפתח מוצרים טכנולוגיים בתחום המדיה. הרווחים, אם יהיו כאלה, יושקעו בזרוע העיתונאית.

לידיעת המארקר: האפינגטון פוסט הוא לא "בלוג פופולרי". בחייאת.

כל ההוראות פה  נכתבו על ידי גברים לנשים שמעצבנות אותם.
לא הגברים שקוראים את הבלוג, שהם הגברים החדשים. זה רק לגברים הפושטים, שלא נמצאים פה כלל אלא ביוסטון, טקסס.

חברת חשמל נפטרת ממקאן בגלל ציוץ של אילן שילוח נגד תשדיר שלה. סיפור מצוין ביותר (ענת ביין-לובוביץ', גלובס).

האתר החדש של עינת מירון.

הטוקבקיסטים

הטוקבק של עובר אורח

אחת הידיעות היותר מפחידות היא הסיפור במארקר על פרופ' אבי ישראלי ורעייתו עו"ד נורית ישראלי, שניהם עובדי מדינה המביאים הביתה כמשכורת כ-140 א' ש' בחודש. ויש שם, כידוע, חשבון עלום של הוצאות ונסיעות לחו”ל. הגברת היא בכירה במשרד מבקר המדינה. הפרופ' מועסק במשרד הבריאות ובהדסה בעת ובעונה אחת “באישור מיוחד מהמדינה”, ומתפקד כמדען ראשי של משרד הבריאות. נדבר רק על דבר שאני מבין בו קצת. קרנות המחקר של משרד הבריאות, מחקרים שמממן משרד הבריאות בהדסה, וביקורות מבקר המדינה על כל הסמטוכה.
קשה מאוד לנמק, גם לצדיקי הדור ומקבלי פרס נובל, מדוע מחקר Y על קרציות ומחלות לא זכה לתמיכה, ומחקר T על מחלות וקרציות זכה. אם יש חור לכניסת גנבים, לא לעכברים אלא לדינוזאורים, קרנות מחקר הן חור כזה. איך הסיפור הזה, שוודאי ידוע לעשרות מנאורי ירושלים, מתגלגל כמה שנים טובות? והפרופ' גם מכהן כיו”ר חברת ביומד. את המחקרים עושים בבית חולים ואת האישורים נותן משרד הבריאות, ועל הכל מפקח מבקר המדינה.
היי, אתם שם השתגעתם?
כידוע, אחד התירוצים במקרים של ניגוד אינטרסים הוא “יצאתי החוצה בדיון X בגין חשד לניגוד אינטרסים”. אם זה מה שעושים בני הזוג ישראלי, פורפרה היא הר גרניט לעומתם. הם בחיים לא יושבים ולא נמצאים. כל הזמן יוצאים בחוץ. אם זה המצב במערכת הציבורית הזו, למה נטפלים לרב פינטו ודומיו?

ועוד טוקבק מאלה:

אתמול עלתה ידיעה בוואלה תחת הכותרת “האם צולם איש זאב בברזיל? המשטרה המקומית מאמינה שכן והטילה עוצר באזור. צפו בסרטון ושיפטו בעצמכם”.
כרגיל הפוסט זוכה לחשיפה גבוהה, קרוב ל1,000 לייקים, שיתופים ועשרות אלפי צפיות בסרטון. רק מה, הסרטון הוא עותק ממוחזר של סרטון זהה שעלה כבר ב-2007 ביוטיוב.
לגלות את זה לקח לי דקה. העתקתי את כותרת הסרטון לחיפוש בגוגל. בתוצאה השנייה המידע הזה כבר הופיע וכבר לפני שבועיים.

וחיימקה שלי:

הכותרת לכתבת וידיאו על אסתר רדא הייתה: “אין אלוהים, יש אהבה" וכך גם היא הופיעה בעמוד השער בטמקא.
כעבור יממה היא שונתה ל“אין אלוהים שמעניש, יש אהבה”. תיקון מ-ynet: הכותרת לא השתנתה, מדובר בהפניה מעמוד הבית.
בסופו של דבר התפשרנו על אין אלוהים שממלא פונקציה מסוימת, אבל לא סגרנו שאין אלוהים.

לפני פיזור

[poll id="123"]
וזה מה שיש לטל שניידר להגיד בנושא. במקרה יצא, לא תאמנו כלום.

ולחם עבודה, כן? הכניסה גם דרך הטור השמאלי למעלה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

91 תגובות על אז מה קורה?

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    הארץ מפטר משכתבים? מה זה העילגות הזאת?

    האווירה בתוך היחידה קשה מאוד ואותם גורמים בצוות החקירה שעסקו בתיק, על פי עדות חבריהם ליחידה, נמצאים במצב נפשי לא קל. "הם לוקחים את זה למקום לא טובים" סיפר גורם בימ"ר תל אביב. "הם עם פרצוף ברצפה ויש אווירה שאם לא יטפלו בה עכשיו כל היחידה יכולה להיפגע ויש לנו בימים האלה תיקים ענקיים שעומדים על הפרק ואין לנו שום אפשרות להתפרק מנטלית עכשיו".

    אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    יש מזור לטיפשים: רק אתמול הבאתי את הידיעה על שטיפשות זה כואב, והנה היום הקלה: אפשר לחסל את כאביהם.

    קראתי את הפוסט של אתמול מאוחר בלילה (או, טכנית, מוקדם היום בבוקר) ומאחר שהעסק נשמע לי מעניין מצד אחד, אני לא קורא ידיעות מצד שני ולא מאמין למילה אחת שכותב דודי גולדמן, שרלטן "ידיעות אחרונות" לענייני מדע, בלי אימות ממקור חיצוני, הלכתי לחפש קצת. לצערי לא היו יותר מידי פרטים, אבל המחקר היחיד שפחות-או-יותר התאים לתאור הוא זה:
    Intelligence in childhood and chronic widespread pain in middle age: The National Child Development Survey

    מתוך האבסטרקט (מה, נראה לכם שקראתי הלאה?):

    Men and women with higher intelligence in childhood are less likely as adults to report chronic widespread pain.

    בהנחה שעל המחקר הזה כתב גולדמן, המסקנה פחות או יותר הפוכה.

    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      הכותרת היא מדויקת פחות או יותר. במחקר נמצא שילדים בריטים שנבדקו בגיל 11 במבחני אינטליגנציה וקיבלו ציונים נמוכים בנוגע ליכולת הקוגניטיבית שלהם, התלוננו יותר בגיל 45 על תסמונת כאב כרוני (CWP). סיכום המחקר הוא: אם אתה טיפש יותר בצעירותך, גדלים סיכוייך לפתח תסמונות כאבים כרוניים באמצע החיים. לכן הכותרת המדויקת יותר היא: טיפש? – זה עלול לכאוב לך בעתיד.

      הפניות:

      Intelligence in childhood and chronic widespread pain in middle age: The National Child Development Survey,” by Catharine R. Gale, Ian J. Deary, Cyrus Cooper, G. David Batty (DOI: 10.1016/j.pain.2012.07.027).

      “The power of longitudinal population-based studies for investigating the etiology of chronic widespread pain,” by E.M. Kingma and J.G.M. Rosmalen (DOI: 10.1016/j.pain.2012.09.001). – See more at: http://www.elsevier.com/about/press-releases/research-and-journals/children-with-higher-intelligence-less-likely-to-report-chronic-widespread-pain-in-adulthood#sthash.HyyOnLXK.dpuf

      אהבתי

    • מה? הגיב:

      המאמר אומר שאנשים שמתלוננים על כאב כרוני בגיל 45 השיגו תוצאות נמוכות יותר במבחני משכל בגיל 11. לא הבנתי מה הפוך.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הפוך מהציפייה שילדים שהתלוננו על כאב כרוני בגיל 11 ישיגו תוצאות משכל גבוהות יותר בגיל 45.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        זה בסדר, אתה בדרך כלל לא מבין.

        פי סיינטיפיק ידיעות, בעמוד האחורי (דודי גולדמן), ככל שאדם רגיש פחות לכאב הוא יותר אינטליגנטי.

        אם המחקר הנ"ל הוא המקור של הידיעה, הרי שהמסקנה שלו אינה שמי שפחות רגיש לכאב הוא יותר אינטליגנטי אלא שמי שיותר אינטליגנטי הוא פחות רגיש לכאב. אני מקווה שברור לך ששתי הטענות אינן זהות.

        בנוסף, לא מדובר על אינטליגנציה בכלל אלא על אינטליגנציה בילדות (יש אנשים שמתפתחים מאוחר יותר) ולא על רגישות לכאב אלא על הסיכוי שיתלוננו על כאבים כרוניים. אבל חוץ מזה, מרקיז, הכל בסדר.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          "אם המחקר הנ"ל הוא מקור הידיעה".
          ועל האם הזה אתם מבססים את כל ההנחות שלכם.
          מעתיקה מהידיעה של גולדמן (כמעט ציטוט):

          חוקרים מאונ' חיפה, מהטכניון ומרמב"ם בשיתוף חוקרים אמריקאיים מאונ' וויק פורסט מצפון קרוליינה מצאו קשר בין כמות קטנה של חומר אפור באזורים מסוימים במוח לבין תחושה של כאב בעצימות גדולה יותר.
          במחקר, שמומן בחלקו ע"י הקרן הדו לאומית למדע ישראל אמריקה, BSF, השתתפה בין היתר ד"ר אירית וייסמן-פוגל מאונ' חיפה.
          היא מסבירה: חומר אפור מרכיב את קליפת המוח ואחראי על עיבוד וניתוב מידע ועל גירויים חושיים או תנועתיים. חומר לבן משמש צינור להעברת מידע לתאים אחרים במערכת העצבים.
          דחיסות חומר אפור באזור מסוים במוח מעידה על יכולות תפקודיות גבוהות יותר באותו אזור.
          מהמחקר התברר כי ככל שקיים יותר חומר אפור באזורים מסוימים פוחתת הרגישות לכאב.
          החוקרים נרתעים מלומר במפורש, כך כותב גולדמן, שלאנשים חכמים כואב פחות […] אבל ברור שאדם "עם יכולות תפקוד גבוהות באותם אזורים במוח" מרוויח… גם במצבים שבהם צריך להתמודד עם כאב.

          אהבתי

          • למה מעשנים מריחואנה? הגיב:

            אז זה זה סוגר את הסיפור. האמיר הוכיח שגולדמן שרלטן בלוגיקת השפנים גרים בכובע הקוסם המפורסמת שלו.

            אהבתי

          • האמיר הגיב:

            אז בהחלט אין קשר למחקר שמצאתי. עכשיו, כשיש יותר פרטים, אני יכול למצוא את המקור הנכון. לא פלא שלא הצלחתי קודם – אין שם אף מילה על אינטליגנציה. כלומר גולדמן – הפתעה! – שרלטן.

            “Subjects with higher pain intensity ratings had less grey matter in brain regions that contribute to internal thoughts and control of attention,” said Nichole Emerson, B.S., a graduate student in the Coghill lab and first author of the study. These regions include the posterior cingulate cortex, precuneus and areas of the posterior parietal cortex, she said.

            The posterior cingulate cortex and precuneus are part of the default mode network, a set of connected brain regions that are associated with the free-flowing thoughts that people have while they are daydreaming.

            “Default mode activity may compete with brain activity that generates an experience of pain, such that individuals with high default mode activity would have reduced sensitivity to pain,” Coghill said.

            Areas of the posterior parietal cortex play an important role in attention. Individuals who can best keep their attention focused may also be best at keeping pain under control, Coghill said.

            אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    גדעון לוי מגלה לכם את אמריקה: חיי הערבים בישראל חשובים פחות מחיי היהודים. no kidding.

    לספור כמה פעמים התלוננת שמאן דהו מדבר בשם ישראל כשהוא מביע דעות שאת לא מסכימה עימן?

    בהנחה שהדברים שכתב נכונים ובהנחה שאין לסדר שידור ידיעות שכזה תקדימים ממקרים קודמים שבהם ההרוגים הם יהודים, לכל היותר הדבר מעיד על עורכי המהדורה. להשליך מכאן על כלל המדינה? רק כשזה משרת את הדעות הקדומות שלך, אני מתאר לעצמי.

    אהבתי

  4. האמיר הגיב:

    ח”כ טאלב אבו עראר מודיע שהר הבית קדוש רק למוסלמים.

    אבל זה לא מה שהוא אמר. ח"כ אבו עראר אמר שמסגד אל אקצה קדוש רק למוסלמים והוא בהחלט צודק. ממתי מסגד – בית תפילה מוסלמי – קדוש למי שאינו מוסלמי?

    באותו מקום היה בית המקדש היהודי, שהיה המקום הקדוש ביותר ליהודים, אבל למסגד שנמצא שם כרגע אין שום קדושה בעיני יהודים (או נוצרים או שומרונים או הינדואיסטים או בהאים או אתאיסטים וכך הלאה).

    האם הוא התכוון לכך שבית המקדש היהודי לא היה שם ושמסגד אל אקצה קיים מאז בריאת העולם? אולי. אולי לא. אבל הוא לא אמר את זה, לפחות לא הפעם.

    אהבתי

  5. משה הגיב:

    נהוג להתנשא על החבר׳ה של ספיר סבח כערסים. איך הם רואים את הצד השני?

    טבעון זה יישוב מאוד שמאלני. גם אחותי ואחי הגדול סבלו מזה. אין לי יותר מדי חברות בבית ספר הזה, האנשים שם מאוד מתנשאים ולא בסגנון שלי. זו אוכלוסייה של סקס וסמים ואני ממש לא בקטע הזה.

    אהבתי

  6. משה הגיב:

    . חגי פליסיאן נשמע בהקלטה אומר: "עברו ארבע שנים, עד עכשיו היה שקט… אף אחד לא יכול לדעת שזה אנחנו, עשינו עבודה נקייה שם בבר-נוער".

    מהו המידע החדש אם בהקלטות הוא מודה?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אולי זה לא הוא בהקלטות?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        טוב, זה כנראה כן הוא, אבל הטענה היא שבצורה מוזרה כלשהי השיחה הזו היתה סוג של מבויימת, וכנראה בהקשר אחר (בקשר לגנון).

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אם הייתם קוראים את הפוסט הייתם מבינים, טיפה.

          ברוך קרא מסביר: חשד לבידוי ראיות

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            השאלה היתה איך קלטת יכולה להיות בידוי ראיות.
            התשובות האפשריות שנתתי:
            1. הקלטת לא תיעדה שיחה עם פליסיאן, אלא עם מתחזה.
            2. הקלטת מבויימת וערוכה כך שהשיחה שכלל אינה שיחה אמיתית הוצאה מהקשרה.

            אהבתי

            • משה הגיב:

              אבל בזמנו בחדשות בטלויזיה ציטטו הדלפה מהמשטרה שחגי אמר להם ״כל הכבוד״. לא זכור לי הערוץ, אבל מה השתנה? האם המשטרה משקרת שפיליסאן אמר להם את זה?

              אהבתי

              • משה הגיב:

                המבוכה בפרקליטות ובמשטרה גדולה ביותר וכרגע, גם על פי גורמים במשטרה, לא יהיה מנוס אלא לחזור מכתב האישום נגד חגי פליסיאן, למרות שבמשטרה בטוחים כי הוא ביצע את הרצח. לדבריהם, הביטחון נובע גם מהקלטה בה אמר: "עשינו עבודה נקיה בבר נוער" ולראש צוות החקירה אמר לאחר הווידוי למדובב: "אני רוצה לפטר את עורך הדין שלי ולקחת עורך דין מהסנגוריה, חבל על הכסף. יש לכם הכל עליי, פיצחתם את התיק. תטפחו לעצמכם על השכם".

                אהבתי

            • האמיר הגיב:

              או שהיא אמיתית לחלוטין אבל אין ראיות נוספות.

              גם אם אדם הוקלט כשהוא מודה באשמה (והוא לא) עדיין צריך דבר מה נוסף לצורך הרשעה. לפעמים אנשים מודים בדברים שהם לא עשו – כי הם חושבים שהם אשמים למרות שהם לא, כי הם רק מתרברבים בפני עבריינים אחרים, כי הם רוצים ב"תהילה" של העבריין האמיתי, כדי לקבל טובות הנאה כלשהן, כי מאיימים עליהם, כי הם לא שפויים – חסרות סיבות?

              באותה מידה הוא יכול היה להודות שהוא רצח את פרנץ פרדיננד, האם זו הוכחה חותכת לכך שפליסיאן הוא אכן האיש שירה בדוכס? כנראה שלא, בהתחשב בכך שזה אירע לפני שפליסיאן נולד.

              אני די משוכנע שהמשטרה תפסה את הרוצח, אבל מה לעשות שיש אמת עובדתית ואמת משפטית והן לא תמיד זהות?

              אהבתי

  7. velvet הגיב:

    גבירותיי, ניצחנו! כל הסקפטים מוזמנים לפתוח את הארנקים ולשלם על הסקפטיזם שלהם.

    אהבתי

  8. תיק שורטן הגיב:

    "בנות" אתן ממש מפסידות שאתן לא קוראות את עמיר פלג בספורט ידיעות.פשוט עיתונאי מס.1 בארץ! אין דומה לו,בטח לא בתחום עיתונאות הספורט, שחוץ ממלר(ואולי מליניאק) אין שם אפילו 1, כן 1, שלא מעורבב באיזה כנופיה.
    הדרך שלו ל"הכנס" במאפיית הספורט,רווית הומור וסרקזם, הגיע היום לשיאה עם ההשוואה של צמד ה"פרשנים" לצמד התאומות מה"יפה".
    עוד פנינה של הפלג.
    יאל'ה כנס כבר באוחנה האנאלפבית: "צודק נדב" "כפי שאמרת נדב"…
    זאת עיתונות אמיתית!

    אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    אז מה קורה באמת?

    אהבתי

  10. מרווין הגיב:

    אני מניח שההצעה לאפשר לילד לשנות את שמו בלי הסכמת הוריו לא תציף אותנו בילדים עם שמות של כוכבי פופ, שכן יידרש לכך אישור של בית המשפט. אבל איך בדיוק מתכננים למנוע את הצפת בתי המשפט בבקשות של ילדים לשינוי שמם – באמצעות אגרות גבוהות? פסיקת הוצאות מוגברות לאוצר המדינה במקרה שתידחה הבקשה?

    אני כבר רואה את התיקון לתקנות האגרות מתקרב:
    בקשה למינוי מנהל עיזבון – 981 ש"ח.
    תביעה בעניין מזונות או מדור – 235 ש"ח.
    כל תביעה אחרת – 476 ש"ח.
    בקשה בכתב – 235 ש"ח.
    בקשת ילד לשינוי שם – דמי כיס של חודשיים.

    אהבתי

  11. ברטה הגיב:

    לקורא. לא מביך אלא קתרזיס. לקוחות משרדי הפרסום בין אם הם כבדים או דלי תקציב נהנים להחזיק את הפרסומאי בצווארו ולהזכיר לו מאיפה משתין הדג. . לא קלים חיי פרסומאי וההילה המתלווה מטעה. חלומם הרטוב של פרסומאים רבים הוא להעיף חלק מלקחוותיהם דרך חלונות הזכוכית המשקיפים על תל-אביב.

    אהבתי

  12. מרווין הגיב:

    אני מזדהה עם הביקורת על שילוש התפקידים של פרופ' ישראלי. אני פחות מבין את ההתייחסות לכך שאשתו משמשת כיועצת המשפטית של משרד מבקר המדינה.

    היקף הביקורת של משרד מבקר המדינה כולל פחות או יותר את כל השירות הציבורי ועוד גופים ציבוריים למחצה. הדרך היחידה למנוע את המצב המתואר היא לפסול את כל מי שיש לו בן זוג או קרוב אחר בכל אחד מגופים אלה מכל תפקיד בכיר במשרד מבקר המדינה – וזו פגיעה חמורה מדי בחופש העיסוק שלא תשרוד שום ביקורת שיפוטית.

    בשביל זה יש הסדרי ניגוד עניינים, שיש לקוות שנערכים כנדרש (לא "אני יוצאת עכשיו לחמש דקות מהדיון כי אתם מדברים על בעלי" אלא "אני לא נוגעת בשום דבר שקשור למשרד הבריאות/הדסה/מערכת הבריאות בכלל כי בעלי מועסק שם בתפקיד בכיר"). אם זה לא המצב, מובן שיש לבקר זאת – אבל באיזו זכות ניתן להניח מראש שזה לא נעשה?

    אני משער שלא במקרה ב"דה מרקר" לא מתחו ביקורת על ניגוד העניינים בנושא זה, אלא רק פתחו עיניים על שכרה (כמובן בלי לספר לנו האם שכר מוקבל לשופט מחוזי הוא מופרז עבור משפטן בדרג זה – זה גם שכר המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, המשנים לפרקליט המדינה, פרקליטי המחוזות ועוד, כאשר שכר היועץ המשפטי לכנסת, למשל, מוקבל לשופט עליון).

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      בכל מקום שבו יש כסף, ניתן וצריך לחשוד שנעשים גם פויילשטיקים מסוג זה ואחר. לכן הסתערותו של עובר אורח על מה שקורה בתקציבי המחקר של אשתו של… – נכונה.

      מבלי להיכנס לפרטים, אני כן רואה הבדל מהותי בין הגזרות השונות. הסיכוי לרמאות ונוכלות באיזור המדעי של ישראל קטן לאין שיעור מהסיכוי באיזור הרבני.

      תקציבי מחקר, גראנטים בלשונם, הם משהו שלא מתאים לבזבז על שוחד. כמעט תמיד יהיה מדובר בסכומים מפוקחים מאוד, שמי שמוציא אותם רוצה לראות כיצד הם חוזרים אליו. לא שהכל נקי וזך, אבל הרגולציה על זה היא מובנית ומכמה כיוונים: הגוף המקבל, הגוף הנותן, המתווכים (בד"כ החברות המסחריות של האונ').

      מה שכן – אם מישהו יעשה תחקיר עמוק ויוכיח שהנוגעים בדבר מתגובתו של עובר אורח אכן שלחו ידיהם במעלים – לא יהיה שמח ממני על הגילוי.

      אהבתי

      • מרווין הגיב:

        על איזה "תקציבי מחקר של אשתו של" אתה מדבר? אתה מכיר הרבה יועצים משפטיים שנהנים מתקציבי מחקר של משרד הבריאות?

        תקציבי המחקר עליהם מדבר עובר אורח הם בין פרופ' ישראלי (במשרד הבריאות) לבין עצמו (בהדסה). חטאה היחיד של אשתו הוא שהיא עובדת במשרד מבקר המדינה וכביכול פוגמת בפיקוח של זה על ה"פויילשטיקים" של בעלה.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          1. בביתי דברו עברית טובה וקראו וכך אני כיום
          יום יום בתנ"ך (אבי ז"ל היה אומר" כמו נוצרים)
          כשמן דהוא היה עושה דבר שלא יעשה ואומר
          "צר לי" היה הוא אומרר: רחב אף פעם לא אמרה
          צר לי.
          2. למה קיבל ה.ס. 11 אדומים? באמת למה?

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          מרויין אתה מאוד נחמד. היא עורכת דין בכירה במשרד מבקר המדינה.
          אסור ולא יכול להיות שאשתו של מנכל משרד ממשלתי תהיה בעמדה
          כזו. פשוט אסור. מתנהלות חקירות, זורם מידע, מחליטים החלטות
          מקבלים קידומים. בשביל זה הוא מקבל משכורת גבוהה שתהיה עורכת דין פרטית, מה יש? למה לא? או טייסת קרב בח"א

          אהבתי

          • מרווין הגיב:

            נשמע נהדר. זה באמת אידיאלי שלא ייווצר מצב בעייתי שכזה.
            ובפועל, אם אתה היית זה שאחראי גם להוציא לפועל את המדיניות שאתה מתווה כאן, איך היית מיישם את זה? בהנחה הסבירה שעו"ד ישראלי כבר הייתה בכירה במשרד מבקר המדינה כשבעלה יצא מהדסה למנכ"ל את משרד הבריאות, היית מפטר אותה בעילה המשכנעת שבעלה מונה למנכ"ל משרד ממשלתי? היית פוסל אותו מלהתמנות למנכ"ל משום שאשתו עובדת במשרד מבקר המדינה?

            אהבתי

            • למשרת ניהול בכירה תמצא מספר מועמדים נלהבים ובמיוחד במשרות שבהם אין קשר לרמת ביצוע או הישגים מצד המנכ"ל. ארגונים ציבוריים וממשלתיים אמורים להתנהל לפי קוד אתי שמחייב את הדירקטוריון והמועמד לפעול בצורה ברורה. אין מי שידרוש מהם- החכ"ים והשרים עסוקים בכורסא והתקשורת בצהבת חסרת מנוח.

              אהבתי

      • הומר סימפסון הגיב:

        צר לי.
        גם תקציבי מחקר "נהנים" מחוסר פיקוח הדוק.
        ככל שיש הטיה בקודקוד של התהליך, אז הממסד הרבני יכול לצאת צדיק.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          היכן אתם כולכם חיים. אני מדבר מניסיון חיים. גם מענק מחקר הגשתי גם קבלתי לביקורת וגם הייתי בועדה שקבלה ביקורות והחליטה החלטות. בסוף הכל יוצא מי היה נגד מי היה בעד וכ"ו.
          לישראלי יש חברים ושונאים וכ"ו לכל אחד בעמדה כזו יש. אתה חוקר, נניח תזונה בבתי חולים, אתה לא רוצה שיהיה צל של סיכוי
          שישראלי ידע (ובועדה יש לפעמים עד עשרה אנשים כולם מכירים
          את כולם) שאתה דפקת את המועמד שלו אתה מאוד רוצה
          שהוא ידע שתמכת. עוד דוגמה: ישראלי עובר במסדרון בהדסה, חבר ידיד מכר אומר אני רוצה להגיש יחד עם סטודנט שלי הצעה. אומר ישראלי, נתתי הנחייה שהשנה יש למשרד הבריאות עניין מיוחד בפטריות על אשכי גמלים איך אתה בפטריות? אשכים? או גמלים?. אומר האיש אין משהו לאמבות? אומר ישראלי, וללה אתה יודע הם גם סובלים נורא מאמבות, תגיש נראה מה יקרה. וזה קורה. במסדרון בבית חולים העמק או פוריה או צפת לא פוגשים בישראלי.

          מבקר המדינה שולח שנים שלושה ילדים ( היו אצלי כאלו שקנו ומכרו בבורסה תוך כדי) לביקורת בבית חולים ומוצאים מכתב משונה ממנכ"ל משרד הבריאות. אחד מבקש את כל התיק. השני הפחות ילד אומר "תגיד אתה רוצה להסתבך עם נורית?" חזר התיק לישון בארון.
          מרוווין אתה נחמד. בישראל יש אלף עורכי דין שלא צריכים לצאת ולהכנס כמו נניח 7 בנסיבות מסוימות אם הם יעבדו בנשרד מבקר המדינה. אני משלם המיסים לא רוצה במבקר המדינה עובדים שנכנסים ויוצאים. ישראלי מרוויח מספיק בשביל שתהיה נניח עורכת דין פרטית. חופש העיסוק? נו באמת
          דה מרקר צריך לתת עובדות את הדעות יספקו הקוראים.

          לקפטיין יש לך כמו שלי דעה קדומה על רבנים ומדענים ממש כמו שלי
          אבל אני מנסה להשתחרר. בשני המקונות יש את כל הסוגים. אם היה לי אחוז אחד ממה שקרוי "זכויות רעיוניות" ושנעלם נשכח אבד
          וותרו לו מהמדענים הראשיים הייתי עשיר. זה באמת מסובך להפליא ונגמר בסוף בפשרות. בעסקי בריאות יכולים לשבת שלושה צדדים + אין סוף עורכי דינים. ביה"ח (ניסוי), משרד הבריאות (אישור וקצת כסף), חברת "פרמה"(כסף) כאן אדם אחד הוא שלושתם ועל הכל מבקר המדינה. זה נורא נורא נורא לא תקין מלפני ההתחלה. לפי איך שהמשטרה עובדת מניעה מראש תעזור, אולי לתפוס פושעים אח"כ? לא עובד.
          מישהו הולך להוציא שיא של ניגוד אינטרסים בגינס וזו מדינת היהודים. לילה טוב

          אהבתי

          • לא יודע איך ברפואה אבל תמוה שבתחומים אחרים חברי הוועדה לא דואגים שהציבור יקבל משהו חזרה אחרי שהפכו אחרים למליונרים. הכסף הציבורי הכי זול. גם באירופה ובארה"ב ההתנהלות דומה.

            אהבתי

  13. קורא הגיב:

    רק לי זה נראה מביך שאילן שילוח משרת הטייקונים היה מלקק לסלקום ולמי לא כשהם היו לקוחות במשרד שלו, כולל לפטר את אשתו, אבל פתאום כשהוא כבר במקום אחר והם עוזבים אז הוא פותח את הפה?

    אהבתי

  14. לחם הגיב:

    למה אבי ישראלי מרטיט אותנו אבל אף אחד לא אומר שום דבר על כל תכניות הטלוויזיה שמקבלת איזו אחת, שרון כידון? זמן אוויר הוא משאב לאומי ובכל זאת היא זוכה בו. למה? בזכות מה? אופס, שכחתי בעל חמוד שלה…ובכל זאת!!!!!!! ולא אומר דבר על איכות ההנחיה מפני שאת זה כולם רואים לבד.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      שמתי לב שאתה סובל משנאת נשים:
      ליאת רון, שרון כידון, מיקה אלמוג ועוד (אחפש בהמשך).
      האם אני יכולה לחשוד שאת אישה או סתם מיזוגניסט?
      למה אתה בודק בציציות הנשים מי הבעלים והסבים שלהן?
      ומה עם הגברים? למי הם נשואים או בנים של מי הם?
      (גם אני שונאת נשים ידועה, אז אני יכולה לחשוד בך).

      אהבתי

      • הומר סימפסון הגיב:

        הדרך לתוכנית טלויזיה עבור נשים לא אמורה להיות קשורה בבן זוג עשיר ו/או פליטות ריאליטי.
        שרון כידון בעברה אף טיפלה בנושאים של חברות שמעסיקות משרד פרסום גדול.

        אהבתי

    • לחם גבר גבר הגיב:

      "לחם" עוד לא הבנת, אבל הטרנד הנוכחי בתלביזה זה פמניזים!
      להראות לכולם: שנשים מטומטמות ואנאלפאבתיות מגיע גם להן להיות מפורסמות וידועות! לא רק כל מיני עדה יונת וכאלה.
      עוד לא קלטת שאוילות זה הנובל החדש? אז תראה מה אומרת "האי מהיפה ו.."על נובל….
      גם אני "סובל משנאת נשים" כ א ל ה !

      אהבתי

  15. שטוטית הגיב:

    ממבט מהמרפסת בביתו של גידון לוי ברמת-אביב
    "חיי הערבים בישראל חשובים פחות מחיי היהודים"

    הוא ממש לא מעודכן מתי הוא היה במרכז העיר המנדטורית בעכו
    בה נמשכים ההתעללויות בכמה יהודים שנשארו שם?

    סקנדל כל האייטם הזה אצל גידון וגם בבלוג הזה

    תודה

    אהבתי

    • שטוטית הגיב:

      מבטו של גידון לוי על חיי הערבים בישראל הוא ממש אבל ממש לא אובייקטיבי
      חיי הערבים ממש טובים גם מהפן הכלכלי מתי ממש מישהו ביקר בעכו לדוגמא ראה את החיים הטובים הבתים היפים וכל השאר?
      גם בכפרים בגליל המערבי

      לבוא ולנגב חומוס לערוך סיור בסמטאות זו לא האמת על חיי הערבים במדינת ישראל

      ערביי ישראל אוהבים להתבכיין והם קבוע מכווננים ל"מוד קיפוח"
      הכל שקר חיי הערבים במדינת ישראל טובים בהחלט

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        בטקסט הזה הוא בכלל לא מדבר על זה אלא על סדרי העדיפויות בעריכת מהדורת החדשות. לא קשור לחומוס ושות'.

        אהבתי

        • יוריק הגיב:

          מוזר שאת לא יודעת. עורכי חדשות עורכים בשביל הקהל שלהם. רוב מוחלט של הקהל מתענין פחות בערבים.
          אם גידון ירצה, יוכל לכתוב שבתקשורת שלנו מזכירים תאונת דרכים בהודו רק אם יש שם שלושים הרוגים. באופן מוזר, אלה כללי התקשורת. אלה לא כללים של חשיבות אמיתית אלא כללים של פרסום וקהל.
          מה שגידון עושה הוא דמגוגיה. ולא רק בנושא זה.

          אהבתי

      • עוד.ד הגיב:

        גם חיי הכלב (גידולו, אילופו) לא רעים בכלל בארץ הזו,
        בעיקר כשמשווים לחייהם של כלבים אחרים, בארצות הכלב.

        אהבתי

    • אורן הגיב:

      אנשים שכותבים גידון, מגיע להם עונש חמור יותר, לגור במודיעין עם הסחים.

      אהבתי

      • שטוטית הגיב:

        מודיעין זה עונש אבל אין עונש גרוע יותר מלהיות שכן עם הסחים והיאפים הערביים כשכל דייר בבנין בעיר המנדטורית הופך להיות מטרה להתנכלויות ולהתעללויות כשרואים בו או בה את האחראי למה שקרה להם בשנת 48
        הגבורה שלהם זה להיות גיבורים על אדם המתגורר בגפו במיוחד כשהוא ממין נקבה לא עלינו ביודעם שאין בן משפחה ממין זכר באיזור הזה.
        כשיש גברים הם קצת יותר נזהרים.
        האם לא היה סיקור הוגן ואפילו מעל ומעבר על האסון שקרה בעכו לפני כשלושה ימים? היה והיה
        כל עוד גידון לוי ימשיך להיות יקיר עיתון "הארץ" אל יתפלא שוקן שיש ירידה משמעותית ברכישת העיתון.

        אהבתי

        • לא שטוטית הגיב:

          כל הכבוד לשטוטית שממשיכה לספר ולדווח מהשטח, על "עכו שלה" ועל מה שתושבי התלביביה אין להם צל של מושג .
          ערביי 48 כבר מזמן מזמן לא מסכנים, ההתקדמות בחיים שלהם בישראל לעומת המדינות הערביות האחרות בעולם היא מטאורית!הן בהשכלה והן בכסף.ערביי ישראל לא מקופחים בכלום! השליטה שלהם על הגליל והמשולש הולכת ונשלמת.
          צודקת V שלא מסקרים אותם בתקשורת התלביבית,למה את אופקים וחיפה וראש פינה כן מסקרים?
          כבר מזמן העיתונות בישראל היא מקומון תלביבי, תשוו פעם כמה פעמים מוזכרת הפריפריה בתחנה של צה"ל! לעומת אמריקה למשל….

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            יש יצוג יתר הן לגזענים שמתלוננים על אפריקאיים בתל אביב, וכן לגזענים המתמרמרים על הערבים בגליל. הם באמת לא מקופחים.

            אהבתי

            • שטוטית הגיב:

              יש הסובלים מפליטה מוקדמת לא משנה שזו פליטת מקלדת = תודבר
              ו/או הילד שרץ ברחוב וצועק : "המלך הוא עירום" הוא גזען?
              עפ"י פליטות מוקדמות בבדאי ווודאי

              הלכתי לסופרמרקט של הערבים
              ת'ראות אח"כ
              ו/או זה שאני מדגישה סופרמרקט של הערבים
              כבר מעיד על גזענות ותיעוב עמוק

              אהבתי

              • שטוטית הגיב:

                הבן אדם בנו של בעל מכולת. בגיל צעיר נסע לאמריק'ע ארץ האפשרויות וגו' עבד שם וחזר עם רעיון מהפכני שלא נודע במקומותינו:
                הלקוח תמיד צודק פתח סופרמרקט והיום הוא רשת. לפני שנים אחדות רכש מבנה נוסף ושיפץ והפכו למקום הכי מזמין שאפשר הלקוח תמיד מלך. העובדים יעשו הכל כדי שהקונה יהייה מרוצה. ירוצו במרחבי המרכול הענק ויביאו כל דבר שתבקשו, במעדניה תמיד נקי ומתוקתק ובקופות לוּבה ופאטמה לא ידחפו לך משהו במבצע. אלא ישתדלו שהכל יזרום ומהר וגם יארזו את הקניות עבורך
                ביום העצמאות מתנפנף שם דגל ישראל- אין שם פוליטיקה אלא דו-קיום של עסקים ולא נראה לי שהם בכלל קוראים את שכותב זה מהמארפסת.
                ~~~~~~~~~~
                מכיוון שבפוסט מוזכר בעל משרד הפירסום הגדול ברצוני להדביק כאן תגובית שכתבתי בכתבה של נתי טוקר:
                ההישג של "מאסטר שף": צפייה במגזר הערבי זינקה ב-500%
                (תגובה 17)
                2plus
                טעות קשה של עולם הפירסום הישראלי שטוטית_ משוטטת
                16:58
                31.01.13
                המגזר הערבי הוא כוח קנייה חזק.
                לידיעת המפרסמים.ואני שומעת מפעם לפעם ממכרים ערביים
                השואלים למה אין פירסומות בערבית.
                עוד תלישות וניכור וחוסר הבנת השוק.
                תסתובבו בקניונים ובחנויות בצפון, כמו בשאר המקומות
                ותראו את כוח הקניה הזה.
                אם במוצרי אופנה,מחשבים וציוד הקפי
                מוצרי חשמל,תמרוקים וטואליטיקה
                עגלות עמוסות בסופרמרקט
                יאללה תתחילו לפרסם ותמכרו עוד יותר.
                ~~~~~~~~~~~~~~~~~
                וברצוני להוסיף שבמקום לעסוק במאמרים הזויים ולבכות יענוּ את קיפוח הערבים כתבתי כבר במקום אחר שעל כל משרד פירסום להעסיק צעירים ערביים שרבים מאוד בוגרי מגמות תקשורת במכללות השונות
                בתפקידי קופירייטינג ושאר התפקידים ולהתחיל לשלב את הפירסומות של כל המוצרים והמותגים בפירסומות בערבית.
                תודה על תשומת הלב

                אהבתי

          • שטוטית הגיב:

            ל- לא שטוטית
            אל תתרגש אנשים חיים בבועה מחשבתית פרובינציאלית לאללה
            אין בהם את היכולת לראיה רחבה פרגמטית כמו אובייקטיבית
            ואפילו פנורמית של התמונה כולה.
            הם חיים בסמול תרתי, מחשבתי
            הם גם לא יזוזו אינצ' אחד מהמארפסת וימשיכו לתקתק במקלדת
            לא נורא
            למציאות דינמיקה משלה

            ת'ראות בשמחות

            אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אני מאחל לך חומרים משובחים כפי שמגישים חברים שלי על המארפסת שלהם ברעות (זה חלק ממודיעין). העיר הזו היא מעצמת גנג'ה בתחפושת של כבש סחי.

        אהבתי

    • משוטט הגיב:

      "ממבט מהמרפסת בביתו של גידון לוי ברמת-אביב"
      זה ידוע ש"גבר הולך לאיבוד דרך מרפסת"….

      אהבתי

  16. אורן הגיב:

    האמת זה 19 מיליארד (עוד 3 במניות כלואות לעובדים), ונתניהו מדבס גם את ישראל היום, קול.

    אהבתי

כתיבת תגובה