דרמה: מעריב יהפוך לחינמון ערב

דרמה בעולם עיתונות הדפוס: מתוך ההודעה לעיתונות שהעביר מעריב הבוקר עולה שהעיתון יהפוך לחינמון המופץ במהדורת ערב בלבד.
בסוף השבוע יעלה העיתון כסף.
אסיפות עובדים והנהלה נערכות היום בירושלים ובתל אביב מהן יובן איך כל זה ישפיע על העובדים.
תוספת: לפי המארקר, בקישור: יפוטרו 100-130 עובדים.
ואיך זה ישפיע על המנויים?

הודעה לעיתונות:

הבוקר (ד') תתקיים פגישה בהשתתפות נציגי הנהלת "מעריב" יחד עם עובדי העיתון בכדי להסביר על שינויים שעומדים להתרחש בחברה. במכתב שנמסר לעובדים ציין המו"ל והעורך הראשי של העיתון, שלמה בן צבי, על הבקשה לבית המשפט להקפאת הליכים בחברה.
במכתב נכתב כי "במהלך השנה וחצי האחרונות כולנו היינו שותפים במהלך חשוב ומשמעותי בעיתונות הישראלית, כאשר החלטנו לרכוש את פעילות מעריב במטרה להחזיר את העיתון לימיו הגדולים בהיסטוריה של העיתונות ולהבריא את החברה כך שתתנהל כחברה עסקית מאוזנת ואף מרוויחה. לצערנו, עד כה, למרות המהלכים שנעשו, רובם בהצלחה, החברה עדיין לא הגיעה ליעדים ולמטרות שהציבה לעצמה".
מתוך אמונה ביכולת לעצור את הדימום המסיבי שממנו סבל מעריב בשנים האחרונות ובמטרה להעלות אותו על נתיב חדש שיביא לגידול בכמות הקוראים ויוביל את החברה לפעילות עסקית מאוזנת, הזרימו הבעלים מאז רכישת העיתון כ עשרות מיליוני שקלים על מנת לאפשר את המשך הפעילות.

כאמור, הבוקר הגיש "מעריב" בקשה לבית המשפט להקפאת הליכים לטובת ביצוע הליך הבראה והתייעלות משמעותי הנדרש לאפשר המשך הפעילות. הסיבה שבחרו בעיתון בהליך זה היא מתוך אמונה כי ניתן להצליח ולהציל את העיתון ולהמשיך לספק מקור פרנסה לרבים מהעובדים כיום. מטרת תוכנית ההתייעלות של מעריב היא למקד את פעילות החברה במספר מוצרים ולהחזירה למסלול העסקי הנכון, להלן עיקריה:
מעריב יומי – העיתון יעבור לפורמט שהוכיח את עצמו בחודשים האחרונים כעיתון ערב יומי בהפצה רוויה מוגדלת.
מעריב שישי – הפצה איחוד ושיתוף בין המערכות והגדלה משמעותית של החשיפה וההפצה.
מוספים – מוספי העיתון יאוחדו עם מוספי מקור ראשון תוך צמצום עלויות המערכות המשותפות.
שלמה בן צבי סיים את מכתבו לעובדים וכתב: "עובדים יקרים, אינני רוצה ומסוגל להגיע להיקפי ההפסדים במעריב כפי שהיו בעבר ועל כן החלטתי כבר כעת לפנות, להליך ההבראה המיידי. אני וחבריי להנהלה מאמינים, כי יחד אתכם, נוכל ליישם את תוכנית ההבראה ולהמשיך לפעול כחברה עסקית ברת קיום, משמעותית ומובילה בתחומה. במהלך הימים הקרובים הדברים יתבהרו גם לנו ואנו נקפיד לעדכנכם באופן שוטף. אני מודה לכם על התמיכה וההשקעה עד כה וכמובן בהצלחה לכולנו באתגרים הצפויים בקרוב.

תזכורת מהתוכנית לחיזוק המותג מ-20 בינואר השנה:

עיקרי התוכנית: איחוד והרחבת הכותרת בסופ"ש בין העיתונים "מקור ראשון" ו"מעריב" – איחוד זה יגדיל באופן משמעותי את החשיפה לעיתון. איחוד זה יחל בתחילת חודש פברואר הקרוב.
הרחבת הפצת עיתון הערב בימי חול – לפני כחודשיים החל 'מעריב' באופן ניסיוני להפיץ עיתון ערב במטרה לחשוף את המותג מעריב לקהל הרחב. תפוצת עיתון הערב גרמה לשביעות רצון אצל המפרסמים ובא לידי ביטוי גם בעלייה ניכרת בהכנסות העיתון מפרסום. אחרי בחינת השוק החליטה הנהלת מעריב שהחל מפברואר 2014 תורחב תפוצתה של מהדורת הערב גם מעבר לגוש דן לאזור ירושלים, חיפה ועוד.
הפצה רוויה של עיתון מעריב בימי שישי – המותג 'מעריב' ישוב להיות מחולק בכמויות משמעותיות בחלוקת קד"מ בימי שישי במקומות רבים ומגוונים שננטשו בחמש שנים האחרונות.
שקיפות ייחודית- בתקופה הקרובה יהפוך 'מעריב' לעיתון הישראלי הראשון מבין העיתונים הנמכרים שינקוב על גבי העיתון במספר העותקים שהודפסו.
בהנהלת 'מעריב' אומרים כי "אנו משוכנעים שתוכנית זו תחזק את 'מעריב' כמותג מרכזי ותבצר את מעמדו בשוק התקשורת כפי שהיה זה 65 שנה."

בכנס אילת לעיתונות בנובמבר 2013 אמר שב"צ

אנחנו רוצים למכור עיתון ובעיקר בשישי, אני אשקיע עוד משאבים, אבל צריך חייבים להיות מאוזנים. בתוך 4 שנים, 'מעריב' יעבור במספר המינויים את ידיעות אחרונות (אייס).

ותגובת מעריב לסקר ה-TGI האחרון, בו התדרדר העיתון לשפל חשיפה של 3.5%.

סקר TGI שפורסם הבוקר (20 בינואר, V) איננו משקף נאמנה את תפוצת מעריב בתקופה זו. מאז החגים פועל מעריב להגדלה מאסיבית של תפוצתו. השלב הראשון של המהלך החל בחודש בנובמבר בהפצת עשרות אלפי עותקים של מהדורת ערב בעיקר באזור גוש דן. לאור התגובות החיוביות, בימים הקרובים תורחב תפוצת מהדורת הערב לאזורים נוספים ברחבי הארץ .פעילות זו כאמור לא נדגמה בסקר האחרון.
כפי שהודענו בדצמבר, החל מה 6 לפברואר יאוחדו הכותרות,מקור ראשון ומעריב. מתחילת האיחוד והלאה מעריב ישוב להיות מופץ במקומות החלוקה שהוזנחו במהלך השנים. גם מהלך זה יגדיל בעשרות אלפי בתי אב את חשיפת מעריב לקהל מנויים איכותי וצרכני. אחרי איחוד הכותרות, מעריב יחל לפרסם את כמות העותקים המופצים על גבי העיתון ויהיה העיתון הנמכר הראשון בישראל שמצהיר וחושף את כמות ההדפסה.
אנו משוכנעים שבסקר ה TGI הבא מעריב יחזור למקומו הטבעי ולקראת סיום 2014 בכוונתנו להחזיר עטרה ליושנה.

תוספת, 11:12

(הודעה לעיתונות) להלן המכתב שהוציא ועד עיתונאי מעריב לעובדים על רקע הגשת הבקשה להקפאת הליכים:

 נודע לנו עכשיו שהנהלת החברה מגישה היום בקשה להקפאת הליכים שתשפיע לכל הפחות על עובדי העיתון מעריב, ואולי גם על עובדי המגזינים ("תכלת") ומקור ראשון. מוקדם לומר מה יהיו ההשלכות המדויקות של המהלך הזה על כולנו. בשבועיים האחרונים, עם התגבר השמועות על מצוקה כלכלית ואי-תשלום משכורות הפרילנסרים, התחלנו בוועד ובארגון להיערך לתרחיש מסוג זה. אנחנו עובדים בתיאום צמוד עם כל עורכי הדין שלנו, שבעצמם נמצאים בקשר עם המפרקים של "מעריב הוצאת מודיעין", וכשהתמונה תתבהר בשעות הקרובות נעדכן אתכם בכל הפרטים. אנחנו קוראים להנהלה לנהוג באחריות ולפעול במשותף עם העובדים המסורים של מעריב.

תוספת (מייל לעובדים), 12:14:

עובדים יקרים
בהמשך לבקשת ההקפאה שהוגשה הבוקר, קיבלנו כעת הודעה מבית המשפט כי הדיון בנושא ההקפאה יתקיים ביום ראשון 09.03 בשעה 12:00 אצל כבוד השופט מינץ בירושלים.
נבקשכם עד הדיון להמשיך ולעבוד כרגיל.
תודה ובהצלחה לכולנו!

תוספת, 15:20:

ארגון העיתונאים וועד עיתונאי מעריב פונים בשעות אלה, באמצעות עו״הד גלילה הורנשטיין, לבית המשפט כדי להיות צד בהליך בקשת ההקפאה. יאיר טרצ׳יצקי, יו״ר ארגון העיתונאים: "לפני שנה וחצי בן צבי קיבל את מעריב בזכות התחייבויות שנתן לעובדים ולבית המשפט. כעבור כמה חודשים הוא כבר ניסה להתנער מההתחייבות ולפטר 150 עובדים בהבטחה שזה מה שיציל את העיתון. חלפו עוד כמה חודשים והוא כבר ניסה להתנער מהתחייבויותיו החדשות. הבקשה להקפאת הליכים נראית כמו המשך של אותה התנערות, הפעם תוך ניסיון לזכות להגנה מבית המשפט. בכוונותינו להיות צד להליך ולהבטיח שמה שהובטח לעובדים יקוים״.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

9 תגובות על דרמה: מעריב יהפוך לחינמון ערב

  1. AlMuaddib הגיב:

    … ואף מלה על כך שלפני בערך שנתיים, מעריב פרסם כמה פעמים כתבות נגד עתונים בחינם? שמעריב היה שותף ליוזמת מוזס לחקיקה שתאסור על חלוקת עתונים בחינם?

    אני ממתין למחיאות הכפיים של אנשי ישראל היום, כולל פרסום הכתבות הגדולות במעריב, אלו שהסבירו מדוע זה לא אפשרי לחלק עתון בחינם.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      זה לא אותו מעריב.
      היחיד, נדמה לי, שכתב אז במתקפה נגד ישר"ה ועדיין נמצא בעיתון זה בן דרור ימיני.
      לעמת אותו עם זה בהחלט יהיה מעניין.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        בדיוק. מה למעריב של דנקנר וכספית ולמעריב של שב"צ.
        והנה בד"י בכבודו. 2009.

        יום אחד הוצבו דוכנים ברחובות הערים המרכזיות בישראל, וזבנים אדיבים החלו לחלק לעוברים ולשבים לחם לבן אחיד. איזה כיף. זה חוסך לנו הוצאות, אמרו רבים. הלחם הזה קצת בעייתי, ניסו בעלי מאפיות מתחרות לספר לצרכנים הנפעמים. מדובר בלחם אחיד. הערך התזונתי שלו מאוד נמוך. ההשתלטות שלו על השוק תביא להתמוטטות כל המאפיות. בטווח הארוך, הזהירו האופים הוותיקים, אתם תשלמו על המוצר הזה, גם בבריאות, גם בכסף, בריבית דריבית.
        רבים לא ששו לשמוע את הביקורת. יש לחם. בחינם. אולי לא המוצר הטוב ביותר. אולי לא תזונתי, אבל גם ככה, המאפיות האחרות לא סיפקו רק לחם בריאות. אז למה שנוותר על הלחם החדש, ששמו בישראל נקרא "לחימון"?

        אהבתי

  2. ziki הגיב:

    מעריב הפך להיות דבר דפוס ימנוני עלוב ונתעב.
    מלאו ימיו למות

    אהבתי

  3. mickey הגיב:

    מה עוד חדש? דה מארקר:

    "מעריב קורס שוב: בן צבי פנה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים
    סך החובות של מעריב: 35 מיליון שקל לספקים ועוד 95 מיליון שקל לבן צבי. מעריב צפוי לפטר כ-100 עד 130 מעובדי מעריב המוגנים בהסכם העסקה קיבוצי, לסגור את NRG ולרכוש את מירב התוכן ממקור ראשון ומספקים חיצוניים" 😐

    אהבתי

כתיבת תגובה