תתגלגלו צפונה

isra6.3.14haaretz6.3.14

yediot6.3.14
maariv6.3.1405.03.14.indd


יום האשה

השער של ידיעות המובא כאן הוא שער קדמי ואחורי. כך העיתון מציג אותו, כחטיבה אחת, גאווה גדולה: מצד אחד, הגברים-גברים (גברים!) דפקו לנו חתיכת פשיטה בלב ים. מצד שני, כיפאק, נשים כותבות את העיתון. שזה לא ממש ברור. הרי נשים כותבות בעיתון ביומיום, ולמזלו של ידיעות יש לו אפילו כמה כתבות/ פרשניות בכירות מהדורות הקודמים: אורלי אזולאי, סמדר פרי, נחמה דואק, סימה קדמון, אריאלה רינגל הופמן (שימו לב, אין דברים כאלו בדור החדש, בקרב בנות 30 ומשהו), אז למה צריך שנשים יכתבו את העיתון? מילא סופרים, אבל נשים? מה, זהו אקט חריג שהן כותבות? אומרת את הדברים מפורשות סגן נ', טייסת (נווטת) בחיל האוויר, בלב השער האחורי: "מתי יגיע היום שבו לא יבקשו מטייסת לכתוב טור לרגל יום האישה?"
הכל בסדר בטור שלה, כלומר כמעט. כשהיא מספרת על היחסים עם החבר'ה בקורס היא אומרת:

אחרי כמה חודשים… עובדת היותך אישה בקורס טיס כבר לא מעניינת אף אחד. החבר'ה לא יצמצמו את כמות הגסויות, ולא יפסיקו שיחה כי הצטרפת אליה. אולי יבקשו את דעתך, אך בדרך כלל תהיי על תקן זבוב על הקיר. את כבר לא עוד בחורה עבורם, את אחת מהחבר'ה.

רגע. או שאת אחת מהחבר'ה, או שאת זבוב על הקיר. זה ניגוד. אני מקווה שהדברים נכתבו מתוך אי הבנה מסוימת של מהו "זבוב על הקיר". הזבוב רק צופה בדממה, לא שייך, לא קשור, בלתי נראה. אני מקווה שלא זה המצב של הנווטת נ' עם החבר'ה שלה.

את מדור הדעות כתבו רק נשים (למה שזה לא יקרה ביום-יום? אה, כי נשים לא אוהבות להביע דעה ולכן רוב הכותבים הם גברים).
את ביקורת הטלוויזיה כתבה שירי מימון וביקור בבית לוינשטיין ערכה מלכת היופי היוצאת.
כל שאר הידיעות גם הן נשיות לאללה: דני אדינו אבבה כותב שבעוד שבועיים ייערך מרתון ירושלים הבינלאומי ו"הרבה נשים יהיו שם" (?); שתי נשים מתמודדות על ראשות העיר בפריז; שלוש נשים מנהלות את נתניה; 12 בכירות בעירייה בבאר שבע; נשים מרוויחות פחות, מקבלות פחות פנסיה,
שער מוסף הספורט הכי מצחיק. הכותרת "אותה הגברת", כשהמשנה הוא בכלל: "ישראל פתחה את ההכנות למוקדמות יורו 2016 עם הופעה מאכזבת והפסד לסלובקיה". זו ההפניה והתמונה הראשית. בתחתית השער מתברר שיש לנו פרויקט מיוחד: מתעמלת, כדורגלניות, כדורעפניות, קפטניות, שופטת כדורגל. ירדן ג'רבי, אלופת העולם בג'ודו היא עורכת אורחת.
ויש גם ראיון עם אגנס קלטי, מתעמלת אולימפית בת 93 הגרה בהרצליה פ. אגב, איזה סיבה בדיוק יש לציין את כתובתה המדויקת של אישה בגיל זה החיה בגפה (למעשה את כתובתו הדויקת של כל אדם)? לא רק זה, היא מספרת בין היתר "פעם הגיע אלי צלם, ביקש לצלם את המדליות ולא החזיר כמה מהן".
(כתבה של ערוץ 2 מ-2012, מלאת עידון "היא עדיין חיה בינינו")

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=2ba014cafac09310VgnVCM100000290b320aRCRD&videoChannelId=86806603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=8fb014cafac09310VgnVCM100000290b320aRCRD&showlogo=0

ובכפולת האמצע חשיפה היסטרית: ארי סלומון, הפרשן המדיני (לשעבר) של העיתון החרדי משפחה הוא למעשה אישה, אסתי רידר, כי "אישה לא יכולה לכתוב טור מדיני בעיתון חרדי". היא החלה בגיל 24, כשהפכה לגרושה עם ילד. כך כתבה יותר מעשר שנים. נשים היו מאוהבות בה (בו), גברים העריצו אותו. כשהתחתנה בשנית ביקשה לכתוב תחת שמה, אך נענתה בשלילה ועזבה את העיתון. היא החלה ללמוד, ולאחר מכן הפכה לעמיתת מחקר במכון שחרית (טוב, קצת יח"צ למכון נו, אבל סיפור נחמד).
ועכשיו אני, בהילוך לאחור, מגיעים לעמודי החדשות הפותחים של העיתון. ושם, בלי יוצא מן הכלל, כולם גברים: הכתבים הצבאיים והפרשנים והפרשנים הפוליטיים. רק טור אחד של קדמון, שכבר הוזכרה למעלה, מציל במרכאות את המצב.

מוסף 24 שעות של חמישי מוקדש כולו לנשים. מאורלי זילברשץ בשער (סמדר שיר), דרך תערוכה בחיפה, ועוד.
גם את ממון כתבו נשים, ומתברר שאפשר למלא גיליון שלם בנשים בעמדות מפתח בכלכלה המקומית.
אני מבינה שהכוונה טובה, אבל כל עוד נשים מוצגות כדרות הספארי שיום אחד משחררים אותן מכלא מוספי הנשים כדי שימלאו את העיתון, זה מעצבן. שוב, אני לא רוצה לחזור על דברי הנווטת נ' (כמה נווטות יש היום בצה"ל? שתיים? חמש? שבע?), אבל צריך לתזרם נוכחות נשים בכל מקום כחלק מהשגרה. לא לרגל יום האישה או שבוע האישה או מה. לכן, אגב, אני לא חלק מהחגיגות האלו, ומשתדלת למעט בחשיפה נוספת ליומיומית בנושאי שוויון, פמיניזם ונשים.

בשער האחורי של מעריב: שמעון פרס הצטלם עם כל הנשים בתפקידים בכירים במשכן הנשיא וילדיהן, אלו שנולדו במהלך הקדנציה שלו. וגם באתר הנשיא.

ולשאלה שתקשר אותנו לנושא הבא: כמה נשים השתתפו במבצע בלב ים? אני לא מתכוונת לפקידות בחמ"ל התל אביבי. טוב, אל תענו לי, אני מבינה.

יום הגבר

מה שמדהים באירוע של אתמול הוא המבצע בשידור חי. ממש המופע של גנץ. צה"ל מתעד את כל האירועים. מפקד חיל הים, הרמטכ"ל, לידו שר הביטחון, תצוגת תכלית מפוארת, מתועדת לפרטי פרטים, ומשודרת לכל העולם בזמן קריטי.
שום צנזורה, שום איפול, כשכוחות צה"ל עוד לא שבו בשלום לבסיסם. בקיצור, הכל פוליטיקה.
האם סוכנו החיילים שבדרך? ומה אם כן היה קורה משהו? אה, שטויות. נו. הייתה לנו מטרה. איך כתוב בשער ידיעות? "הסרנו את המסכה המחייכת מעל פניו של רוחאני".
ידיעות עם הכותרת הכי קרבית: "השייטת פשטה בלב ים". ישר"ה עם הכותרת הכי פטריוטית: "כוחותינו במיטבם". במעריב סטרייטים: "1,500 ק"מ מחופי אילת: השייטת השתלטה על ספינה שהובילה טילים מאיראן לרצועת עזה". גם בהמבשר כותרת אינפורמטיבית, ורק בהארץ זו כלל לא הכותרת, אלא חצי משפט בכותרת המשנה.
עמוס הראל בהארץ: הדבר היחיד שהשתבש במבצע הוא העיתוי. אם רק יכול היה נתניהו להכניס את המבצע לנאומו באיפא"ק. ואני מוסיפה, מי יודע, אולי אפילו סקרלט הייתה מוצאת עצמה על רצפת חדר העריכה.
במעריב רק שלושה עמודים. אמנון לורד כותב: עיתוי מושלם. למעשה הוא לא משתמש בביטוי הזה. זו רק הכותרת.
עמיר רפפורט: זה לא אירוע יוצא דופן.

ובישר"ה שלל אורגזמות רועמות בשרשרת עד ע' 11, אושר שאין לתאר (עם תלונה על שהעולם מסרב למחוא כפיים והודאה של ארה"ב: סייענו). ובע' 13: "נתניהו כיכב בהוליווד", כולל תמונה בה נראה נתניהו צף בים המלח, בסרט תדמית תיירותי למדינת ישראל, ישתבח שמה. בחיי.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

שימו לב לקטעים בהם דוממה השיחה בין הקודקודים.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

ולקינוח: מסיבת העיתונאים.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

קצה האצבעות

רן רזניק בכתבה מרנינה לשבת: אלפי טעויות בפענוח מחלות סרטן בישראל.

מוסף כלכליסט: שמנים? זו לא אשמתכם.

מתקלקלים

גם אתם קיבלתם חשבון חשמל גבוה במיוחד? אתם לא לבד. גם אני, אגב.

בעוד שנה תבוטל אגרת הטלוויזיה.
תגובת ועד עיתונאי תל אביב קול ישראל למסקנות ועדת לנדס:

עיתונאי קול ישראל ילמדו את מסקנות הועדה בימים הקרובים ויגיבו במפורט בהמשך.
ברגע הזה אנו מבקשים להזכיר שעובדי הרדיו לדורותיהם אחראים ליצירת ושימור המותג "קול ישראל" ולהצלחתו ב-80 השנים האחרונות. אין הם אלה שצריכים לשלם את מחיר הכישלונות הניהוליים שליוו את רשות השידור ב 41 שנות קיומה.
על המחוקק להבטיח הסכמי פרישה הולמים למי שיבחר בדרך זו וקליטה מלאה של עיתונאי קול ישראל לגוף החדש בהסכמים קיבוציים תוך שמירה על זכויות עבר.
לעמדתנו, כלל רשתות הרדיו צריכות להיקלט לתוך הגוף הציבורי ולא באמצעות חברות הפקה חיצוניות והעסקה קבלנית. אנו מחבקים את חברינו ועמיתינו הנפלאים בערוץ 1. יש לדאוג גם להם בהקמת גוף תקשורת חדש. יש בהם עיתונאים טובים שעובדים כבר שנים בתנאים קשים ובלתי אפשריים.
נעשה הכל כדי להבטיח שהשינוי שהוועדה שמה לה למטרה, בראש ובראשונה ניתוק הפוליטיקאים מהשידור הציבורי ויצירת שידור ציבורי אמיתי ועצמאי, אכן יתרחש, אך לא נוותר לרגע על זכויותינו ועל הזכויות המגיעות לשאר העובדים ברשות. לשם כך אנו מצפים לניהול מו״מ אתנו בעניין זה.

שקר הסקר

בשער מעריב נכתב שלמעלה מ-20% מהישראלים אימצו את "יום ללא בשר". אה? באמת?
כמה זה 20% משמונה מיליון? לפי המחשבון, 1,600,000. אוקיי, הלאה. בכתבה עצמה (יאיר קראוס, ע' 13) כתוב בכותרת: "300,000 ישראלים הפחיתו את צריכת הבשר השבועית". מישהו יכול להסביר לי? כזכור, אני בוגרת שלוש יחידות.
לדברי אנשי הארגון meatless Monday, "צמצום צריכת הבשר בהיקף זה שווה ערך להורדת 20,000 מכוניות מהכביש". הלו, מה קשור? החלטתם לטמטם אותי?
הלאה.
מיקי חיימוביץ', מובילת המיזם: "הצלחנו לעשות מהפך תודעתי".
עכשיו אני רוצה להבין: כמה ישראלים הפסיקו לאכול בשר ביום שני לאורך זמן? כלומר, לא שבוע אחד בשנה.
המחקר נערך ע"י מכון המחקר פאנלס.
סתם, באותו עניין, בערך, סטטוס צמחוני שלי.

ובינתיים במעריב

maarivovdim6.3
הסיפור עם מעריב קורע את הלב. אין לתאר את ההתעללות בגוויה שעובר העיתון הזה בשנים האחרונות. אחרי ששב"צ קרע אותו לחתיכות, קיצץ ונגס ומה לא, הוא ממשיך בסכינאות. הנמק אוחז בכל פינה, אבל הוא בשלו. תוכנית הבראה. ועכשיו הוא הולך לבית המשפט כדי שיאשרו לו הקפאת הליכים אחרי שהפך אותו לחינמון. אני מקווה שחכמי המשפט יעצרו אותו ויגידו לו: חביבי, עד כאן. לא עמדת בהתחייבויות שלך, אתה לא תמשיך ותחתוך. לא נשאר כלום, לא נותרו איברים לזרוק לפח. פניתי בפומבי למי שאחרי לתנובת המזומנים, קונרד מוריס: שמור על שארית נכסי המשפחה. העיתונאים אולי ינקטו בסנקציות גם הם. חבל חבל חבל. יאללה, שירים ידיים. למה שזה יקרה בעוד חצי שנה-שנה, אחרי שיזרוק ליאור עוד כמה מיליונים? מה, הוא לא רואה מה קורה? הרי נאומו בכנס העיתון באילת הוכיח: או ששב"צ הוזן בנתונים שקריים או שהוא הוזה. חו"ח לא אגיד משקר. איזה אדם בר דעת ישקר מול נתונים שיתפרסמו דקה לאחר מכן?

מהדורת בוקר של גלובס מצורפת למעריב מדי יום. זה המוסף הכלכלי של העיתון. הבוקר אין בו מילה על כל מה שקורה למעריב. במארקר, לשם השוואה, יש כפולה שלמה. בגלובס (באתר) התפרסמו אתמול שתי כתבות בנושא.
והניתוח של אמיר טייג במארקר.
taig
(מח' הגהה מתעוררת: להיפטר, לא להיפתר).

ומה בכלכליסט? ידיעה קצרה באתר אתמול בבוקר וזהו. שוב הרחבה, אף מילה בעיתון היום.
אף לא ידיעונת בטורון צד.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

סטאלין מת. ידעתם?

והארט דיירקטור של פלייבוי מספר על העבודה.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג ח, ד, ע, ר, מ, א, ר, ש, ע (תודה רבה על ברכת החג!), י, ר, י.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

78 תגובות על תתגלגלו צפונה

  1. שועלן הגיב:

    חשיפה: ההשתלטות על אוניית הנשק האיראנית נועדה להסיח את דעתנו מחשבונות החשמל המנופחים שאנחנו משלמים.
    ועד עובדי חברת החשמל האלה, אין להם גבולות.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      פיספסת את החדשות האמיתיות: פוסט שלם של משגב שכולו ביקורת על הימין בלי להשתמש פעם אחת בנאציזם, פאשיזם, סטליניזם או מקארתיזם! כולה "תאוקרטיה" קטנה אחת בסוף.

      האיש לא בכושר? חולה, רחמנא ליצלן? מצנזרים בשוקניה? אפשר רק לקוות שזוהי מעידה חד-פעמית מצידו.

      ואם כבר אני מתייחס למשגב:

      כדי להבין למה החשמל בישראל יקר כל כך וצפוי רק להתייקר בעתיד למרות גילוי מאגרי הגז הטבעי במימי ישראל, לא יהיה לנו מנוס מלחזור בקרוב לסדרה בהמשכים שקראתי לה "שוד הגז הגדול".

      קישקוש, כרגיל.

      לפי האתר של חברת החשמל (אני לא בבית ולכן לא יכול להשוות לחשבון שקיבלתי בפועל), קוט"ש עולה היום 63.76 אגורות כולל מע"מ. לפי השער היציד של הדולר היום, זה יוצא קצת מתחת ל- 18.5 סנט. השוואה של מחירי קוט"ש בעולם (מחירי 2011, לא מצאתי מחירים עדכניים יותר) אפשר לראות כאן – לא יודע למה אני לא מצליח להכניס קישור:
      http://theenergycollective.com/lindsay-wilson/279126/average-electricity-prices-around-world-kwh

      לא ברור האם המחירים שם כוללים מע"מ או לא, אבל נניח שכן. לפי המספרים שם, מעלינו תמצאו (בסדר עולה) את צרפת, אנגליה, יפן, איטליה, אוסטרליה, גרמניה ודנמרק. חרא של מדינה, אני אומר לכם, מחר אני עוזב לברלין! רגע, מחיר החשמל שם כמעט כפול? אופס.

      ולמה המחיר עלה למרות שחברת החשמל משתמשת בגז ישראלי? די פשוט:

      עד ל"אביב הערבי", חברת החשמל השתמשה בגז מצרי שעלותו היתה מגוחכת. כל כך נמוכה, שהמצרים טענו שבחוזה היה מעורב שוחד. כשצינור הגז ממצרים התחיל להתפוצץ באופן קבוע, חברת החשמל נאלצה לעבור להשתמש במזוט ובסולר, שמחירם גבוה בהרבה ממחיר הגז, ולכן היה צריך להעלות את התעריף.

      מאחר שידעו מתי, פחות או יותר, חברת החשמל תוכל לעבור להשתמש בגז מהקידוחים מול חופי ישראל, גז שעלותו נמוכה יותר מעלות המזוט והסולר אבל לא נמוכה כמו העלות של גז מצרי, החליטו להקל במידת מה על הציבור ובמקום להעלות בבת אחת את תעריף החשמל כך שישקף את עלות השימוש בדלק במקום בגז, להעלות את התעריף בשלבים ולפרוש את ההעלאה גם על התקופה בה כבר יחזרו להשתמש בגז. אנחנו נשלם אתאותו הסכום אבל בכמה תשלומים במקום בבת אחת.

      ולכן, למרות שכבר לא משתמשי בדלקים יקרים, המחירים עדיין גבוהים. שום שוד ושום נעליים. מאחר שהדברים התפרסמו בפומבי שוב ושוב, משגב היה צריך לדעת אותם, כך שכרגיל, נשארות רק שתי ברירות: האיש שרלטן או רמאי.

      אגב, גם כשנסיים לשלם על השימוש בדלקים נוזליים המחירים לא צפויים לרדת: לחברת החשמל חובות של 74 מיליארד ש"ח! חשבתם שהמצב בהדסה גרוע, עם גרעון מצטבר של מיליארד ורבע? בחברת החשמל החוב הזה נכנס כולו לתקציב הפיצוחים. ומי אתם חושבים יכסה את החוב של חברת החשמל? הארנק שלכם כמובן, אלא מי.

      אהבתי

    • המשגב גם זוחל בערימת הקומפוסט האנטישמי של גידון והעמירס. אין עובדות או הגיון רק שנאת יהודים. בקולומבריום אין תולעים וההיסטוריה חקוקה בסלע.

      כאילו השמוקים האלה גרים בשטח שערבים מסרו מרצונם ליהודים או שטחים שהקהילה הבינלאומית מסרה ליהודים. הכל פה כיבוש, העיקר שלמד היסטוריה.

      אהבתי

  2. avi הגיב:

    מקבץ נדיר כזה של מרירות חסרת פואנטה לא קראתי לא מעט זמן אפילו לא כאן אני חושב. מה בינה לבין ביקורת תקשורת לא יודע. החדשות גבריות מידי והנשים הכותבות זקנות מדי את אומרת??…. ואם היו אלו נשים צעירות? מה אז? מה למשל היה נכתב כאן אם הפרשניות היו צעירות בנות ה-30 שדוחקות את המבוגרות. אולי על איך זה שאין בידיעות מקום לנשים בנות 30 ומעלה? ובן כמה אלכס פישמן? 25 וחצי???
    ואולי ידיעות בכלל היה בכלל צריך להחביא את הידיעה המאצ'ואיסטית על הפשיטה של גברים במדים בלב ים כי היא כה גברית כדי לא להרגיז את הקוראות רכות הלבב שמא ישמעו על גבורתם של בחורינו המצויינים רחמנא לצלן ויתהו בינן לבין עצמן איך זה שבכל עם ישראל לא נמצאו יחידת נשים מוצלחות ואמיצות שיודעות לעשות את אותו דבר אבל קצת יותר טוב? שוב הדרת נשים…ירחם השם….

    ידיעות פשוט המשיך היום לעשות את מה שהוא עושה תמיד. עיתונות בינונית במרעה/מיטבה ולא שונה יום האישה מכל יום בלוח השנה.

    הצרה האמיתית היא עם הנשים שהן היו הראשונות שהיו צריכות לבקש לבטל את היום המגוחך הזה שנקרא יום האישה וכך היו מונעות מעצמן מלקרוא ולחוות את שלל היוזמות המגוחכות הכרוכות ביום המיותר הזה.
    כולל את הווריאציה הקפיטליסטית שלו שמוכרת להן קרם פנים ב1+1.
    אבל אז כידוע יגמר לנו החומר לטורים מביכים על איך זה שביום האישה
    הפניה לנשים היא קפיטלסטית/סקסיסטית/אנטי פמיניסטית או כזו שלא עומדת בתקן איזו 9000/9001/9002 שאותו כידוע המציאו בכלל גברים אז זה לא נחשב….

    הכי אני אוהב משפטים כמו "כל עוד נשים מוצגות כדרות הספארי שיום אחד משחררים אותן מכלא מוספי הנשים כדי שימלאו את העיתון, זה מעצבן…" ונניח שזה נכון מדוע לא מבקשות הנשים לבטל את יום האישה? עצבים זה לא תוכנית פעולה. צריך אולי "לתזרם" נוכחות נשים כאן שם ובכל מקום אבל קודם הן עצמן צריכות להחליט איפה הן רוצות להופיע והיכן הן רוצות ל"תזרם" את עצמן. האם הכל באמת קונספירציה גברית? מה נשים באמת כאלו מטומטמות שהן צריכות "תזרום" שמא הן מסוגלות להחליט לבד מה טוב בשבילן והיכן הן אוהבות לטקבק או לא. גם אצלך כידוע בתגובות כמות הנשים לא גדולה במיוחד. זה לא באמת בעיה אלא אם את חושבת שיש כאן בעיה אבל זו הראיה הסקסיסטית שלך. נשים (כמו גברים) במאה ה-21 כבר יכולות לבד לבחור איפה הם רוצות לגלוש מבלי להקריב קורבנות לכללי הייצוג ההולם ו"הנכון". זה לגיטימי. הניסיון לטעון אחרת הוא זלזול באינטליגנציה שלהן. עוד לא פגשתי נשים רבות שחושבות שיום האישה מיותר לחלוטין ולעומת זה לא פגשתי ולו גבר אחד שלא מתחלחל ממחשבה, שוביניסטים שכמונו, על יום מיוחד לגבר.

    אינשאללה בקרוב אצלכן…

    אהבתי

    • chen הגיב:

      דברים כדורבנות, אבי. הפמינזם פה מבולבל. אישה שמצהירה שהיא לא נשית אבל בכל זאת נושאת את דגל הפמינזם כפי שהיא תופסת אותו. אם את לא נשית, מה אכפת לך מה ההישגים של נשים אחרות? האם נשיות זאת קבוצת אינטרס של חבר מביא חבר? נשים בעמדות כוח פירושו שנשים אחרות ישתחלו גם הן? האם זה על חשבונך? איפה פה האינטרס הפרטי?

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      מאחר שלא הבנת מילה, וכל מה שכתבתי פירשת הפוך, לא אענה לך.

      אהבתי

    • shttutit הגיב:

      אל תתנפל על V אבל גמני מסכימה לחלק גדול מדבריך
      אפילו כתבתי פעם (בלי קישורים)" מעולם לא נפנפתי בדגל אפשר לומר שנולדתי עם הדגל ביד תמיד הייתי אדם משוחרר אולי משוחרר מדי
      ובטח ובטוח שאישה משוחררת- לא תמכתי ביום האישה הבינלאומי כי סברתי שלהקדיש יום לאישה זה להגדיר מגדר חריג אך…."

      בוא אגלה לך בסוד שגם אצל נשים אלה מהקליקה ובכלל אני לא מקובלת
      במיוחד על מה שאני תמיד אומרת. תבין יש קליקה שבינן ובין פמיניזם אמתי אין שום כלום חוץ מזה שאת דיעותיהן הנכבדות כן מפרסמים באתרים ה"חשובים" יענוּ

      אהבתי

      • shttutit הגיב:

        אני אפילו יודעת מאיזה נשים אחיותי לנשק, קיבלתי את האדומים הללו,
        אבל לא יעזור לכן כל מילה שאני אומרת/כותבת נכונה.
        אגב מה שלום עמנואל רוזן, אורלי אינס וכיו"ב.
        מבזבזות את נשק המהפכה על שטויות זה מה שעושות הנשים הללו
        בין לבין זריקת בוטוקס, מתיחת תחת וצביעת שיער.

        אהבתי

        • shttutit הגיב:

          יאללה אם כבר אני בשוונג אמשיך את החשבון עם אחיותי הנשים,
          הרי אומרים היום שבכל שלב מותר לאישה להגיד לא,
          שזה מבחינה רעיונית אולי נכון או שנכון
          אבל תגידו לי אתם, מה יש לאישה לחפש בביתו של גבר
          שהכירה באקראי בבליינד דייט או באיזה מועדון או פאב והוא מזמין אותה
          "לשתות" כוס קפה אצלו בדירה ובסוף זה נגמר בתלונה במשטרה.
          גברת נכבדת/גברות נכבדות לשתות קפה אפשר גם בבית-קפה
          אל תעלי איתו לדירה אם אין בכוונתך להזדיין איתו מה את חושבת שהוא מזמין אותך לראות את התמונות שתלויות לו על הקיר?
          או את הנספרסו החדש שהוא קנה?
          גם לנשים יש אחריות הגיע הזמן שתפנימו נשים נכבדות

          אהבתי

          • shttutit הגיב:

            למרות שגם מבחינה רעיונית אני חושבת שזה לא נכון שבכל שלב אפשר להגיד לא.
            מלכתחילה אל תעלי איתו לדירה. נקודה
            תמשיכו נגמרו לי הז'יטונים לא יכולה להמשיך לשחק בקזינו.
            קחו אחת שהיתה צריכה לקשט פוסט שלא אכתוב כבר היום:
            https://www.youtube.com/watch?v=nlxP5Yhg7S4

            אהבתי

            • JewBoy הגיב:

              בכל שלב אפשר להגיד לא!
              אפילו אשתי שתחיה אומרת לפעמים לא, למרות שזה
              נשמע יותר כמו:
              "לא! לא נכון! אני לא יכולה עם הנחרות האלו יותר!!"

              אהבתי

              • shttutit הגיב:

                בתור יועצת נישואין לעת מצוא ו/או יועצת לחיי מין טובים וממושכים עד 120 רצוי בלי ויאגרה
                מציעה לך או נכון יותר לכם לישון בחדרים נפרדים
                זה מייעל מאוד את חיי הנישואין, מרענן ובטוח מרגיע וגם מעורר געגועים.
                בואו נודה על האמת בחיים לא הבנתי איך אפשר לחלוק שמיכה משותפת שלא לומר מיטה משותפת, לשינה הכוונה לשינה.
                לישון עדיף במיטות נפרדות.

                אהבתי

            • אורן הגיב:

              שטויות, נאמר שפגשתי נערה במועדון, והיא חושקת בגופי. חשנו למעוני, אבל מה. קצת קשה לה עם תמונות הענק של מיילי, ולשון ענקית מעל המיטה חיסלה כל חשק. היא מחויבת במשהו אלי, היא צריכה לעשות את זה יבש וכואב, כי שטוטית לא מבינה במין. וטפ.

              אהבתי

        • shttutit הגיב:

          ועוד משהו חשוב וזה לכל התקשורת
          אפשרתם לקצב להיות נשיא המדינה כשידעתם על מעלליו
          מזמן היותו ח"כ ובטח שר, הרי היו טיפטופים בתקשורת
          על אישיותו הרודנית ועוד מיני עניינים אז?
          תעשו חשבון נפש תקשורת יקרה כולל נשות תקשורת יקרה
          שתקתם
          והלבנתם פני מדינה שלמה.

          בושה

          אהבתי

    • Aviram הגיב:

      ***

      אהבתי

  3. חייל זקן הגיב:

    האמריקאים לביבי: נתן אשל צח כשלג

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    מסתבר השמועות שהוא אוהב לנשנש הן נכונות.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    מומחי ביטחון אמריקאים מעריכים כי אנשי חיזבאללה גם מבריחים ללבנון חלקים ממערכת טילי הים-יבשה הרוסית המתקדמת, פייסמיל. הם סבורים כי המערכת מועברת בחלקים קטנים על מנת להימנע ממתקפה ישראלית.

    קראתי, ותהיתי לעצמי, מהי אותה מערכת טילי ים-יבשה מתקדמת שאני שומע עליה לראשונה.
    אז ראשית, מכיוון שלחזבאללה אין סטי"לים, אין להם גם טילי ים-יבשה. מה שיש להם זה טילי חוף-ים.
    לאחר גיגול קצר הגעתי למקור:

    American intelligence analysts have also concluded that members of Hezbollah, the Lebanese Shiite militia, are smuggling components of advanced Russian-made antiship missile systems piecemeal into Lebanon from war-stricken Syria to avoid an Israeli air campaign, a United States official said Thursday.

    אז אני מודע שגם אני התוודעתי כעת לראשונה למילה, אבל ממתרגם בעיתון אפשר לצפות לקצת יותר. לי לפחות היה ברור שמדובר פה בטעות תרגום ולכן חיפשתי את המקור.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מודה, לא מודע.
      וכמובן שמדובר בטילי היאחונט עליהם שמענו רבות בזמן האחרון.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אתה תוהה על התרגום בשעה שהיה עליך לתהות לגבי המקור. היאחונט הוא מערכת אלקטרומכנית משוכללת שלהרכבתה נדרשים ידע, מערכות הרכבה יעודיות ובקרת איכות שהן מעבר ליכולתו של החיזבאללה.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        א. כל מה שצבא סוריה ומשמרות המהפכה מסוגלים לעשות, תיאורטית – גם חזבאללה (הם יוצאים להכשרות מקצועיות בסוריה/איראן, ומומחים איראניים עוזרים להם בלבנון).
        ב. מה ההבדל הגדול בין ה-C-802 והיאחונט מבחינת מורכבות ההרכבה והבקרה?

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          א. כדי להרכיבם בלבנון יש להקים מפעל הרכבה בלבנון. זה וודאי אפשרי אבל מעבר לעלות הגבוהה זה מייצר חתימה מודיעינית גבוהה בהרבה מזו שמייצר הטיל המוברח השלם.
          ב. אין הבדל.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            אז איך הם ירו C-802 על אח"י חנית ב-2006?
            או שאתה רק טוען שלא יכול להיות שמבריחים טילים כאלה מפורקים אלא בחתיכה אחת?

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              עד 2006 לא היה להם צורך להבריח. אני לא בטוח שטילי חוף ים ו/או טילי נ.מ. הם בראש רשימת המטרות של צה"ל שכן השמשתם דורשת הפעלת מערכות מכ"ם, פעולה שחושפת מיידית את מקומם. להערכתי, הסכנה העיקרית היא מטילים מונחים כבדים.

              אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    למה שזה יקרה בעוד חצי שנה-שנה, אחרי שיזרוק ליאור עוד כמה מיליונים?

    רציתם צדק חברתי, לא?
    (כן אורן, הכל היום בסימן שאלה לבעלה"ב).

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    בחסדי שמים צלח מבצע מיוחד ומורכב

    זו כותרת אינפורמטיבית?

    אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    כן, אגב, אני לא חלק מהחגיגות האלו, ומשתדלת למעט בחשיפה נוספת ליומיומית בנושאי שוויון, פמיניזם ונשים

    בגלל זה ענייני יום האשה תופסים אצלך כזה מיקום ונפח ביום עם אירוע חדשותי כ"כ גדול?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני מסקרת את העיתונות. אם עיתון שלם הוא כך וכך, אני מתייחסת לזה.
      "בחסדי שמים" זו לא הכותרת, אלא כותרת הגג. הכותרת (זו שמתחת) אינפורמטיבית.

      אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    זבוב על הקיר בחדר שיש בו רק זבובים.

    אהבתי

  10. דן מדען הגיב:

    דבורית, אולי יעניין אותך לעקוב אחרי נסיון למימון פודקאסט
    ובהזדמנות, הפודקאסט עושים היסטריה, מומלץ מאוד. את מוזמנת להצטרף למאזינים.

    אהבתי

  11. מישהי הגיב:

    הבקר והמכוניות – הם מדברים כנראה על גזי חממה.

    אהבתי

  12. captain beefheart הגיב:

    חלאס כבר עם הכפפת סדרי היום לעניינים מגדריים. זה כל כך מעושה, ומלאכותי, ונראה רע, וגורר דיונים מיותרים, ו"הפקות" מיותרות בכלי התקשורת.

    לגבי אגנס קלטי – יכול להיות דבורית שפיספסת כאן. מדובר באגדה חד משמעית. הצגתה כ"עדיין חיה בינינו" אמנם לוקה בסגנון, אבל זו בהחלט ידיעה מעניינת. ייתכן שעוד אנשים – בורים כמוני – סברו שהיא כבר מזמן עושה שפגאטים מחוץ לעלמא הדין.

    בכל מקרה מדובר באשת מופת!

    אהבתי

  13. איפו שטוטית? ראש העיר צובע את הפיצוץ בעכו. רות.

    כבר לפני כמה שנים קיבלנו תלונות על 37 אנטנות פיראטיות בעיר העתיקה. בשיתוף חברות הסלולר הורדנו את כולן פרט לזאת שנשארה אחרונה, ויכול להיות שהיא גרמה לכמה אנשים למורת רוח.

    אהבתי

    • shttutit הגיב:

      הא אלה כבר נעצרו מזמן.
      חוץ מזה ראש העיר שלנו צובע את הכל בצבעים יפים
      והעיר שלו מקבלת כל הזמן כוכבים על ניקיון רק מניזמן לא בדק
      מה באמת קורה בחצרות האחורייים ברחובות הראשיים.
      ע"ע חולדות וחתולים נעלמים
      הוא תביא לו טייקונים וקונצרטים עם זובי-ן על החומה
      מצד אחד ה-שרי (אריסון) מצד שני ה-מיקי (שטראוס)
      וגם עזריאלי ואקס טייקון ה-נוחי (דנקנר)
      מיתוג של העיר: "חצי האי עכו"
      והוא מבסוט לאללה.
      רק מתי הוא בדק לאחרונה מה שלום אלה שגרים במרכז העיר
      איך ומה איכות החיים שלהם, איך?

      אהבתי

  14. יוס הגיב:

    חרם על ישראל? בידוד בינלאומי?
    פליז, אפילו איראן מנסה להבריח אלינו סחורות.
    (ראיתי איפשהו בפייסבוק)

    אהבתי

  15. ידעת ודרשת על עתידו של מעריב גם לאחר פרסום הדוחות הכספיים המעודדים. מה מספר כדור הבדולח לגבי הגשם? החיטה במתח.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כתב אמנון לורד בסיפא:

      כפי שאמר הקצין הבכיר מחיל הים, אי אפשר לשמור מבצעים כאלה בסוד. אבל הייתה בחירה לתת למבצע פרסום בפרופיל גבוה, מה שהופך את הרמטכ"ל גנץ לנביא: רק לפני ימים אחדים הוא האשים את האיראנים שהם מחלקים לפידים לצרכי הצתה, והנה נתפסו הלפידים במימי ים סוף.

      אני לא נביאה וגם לא בת נביאה, למרות שמי.
      סתם רואה מה קורה ולא מבינה איך טחו עיני המו"ל.

      אהבתי

  16. nurit הגיב:

    אחת לשנה מעלים את הנשים על נס ונותנים להן להתבטא גם לאלו שאין להן מה לתרום בענין. ממש מגוחך וגם מעליב הפולחן הזה. מה לגבי שאר הזמן? הרי הנשים משכילות יותר, עובדות קשה יותר (שתי משרות שאחת מהן ללא תשלום), מרוויחות פחות. דיני משפחה וחוקי עבודה מפלים והרשימה אינסופית. אולי היינו צריכות לכנות את היום האשה כיום האשה האבלה על האפליה.

    הסתכלתי בהשתאות ביכולות הפיזיות של אגנס קלטי, אני בקשי יכולה לכופף ברכיים ואני עוד רחוקה מהגיל שלה, פשוט מקנאה.

    לעומת זאת הכתבה בגלובס לגבי ההשמנה גרמה לי נחת. מעכשיו יפסיקו להציק לי להכנס לכושר, זה לא עוזר
    🙂

    אהבתי

  17. צאצאי החזירים והקופים צילמו את מחץ הדלתא IV על ראשי השיעים והסונים מאושרים מההשפלה. אותי הצחיקה התגובה של בוגי ל"תתגלגלו צפונה" של הגנץ. הביטוי שמור לסביבה בוצית ומאובקת. ברח לו הצא'רלס ברונסון. בטוקבקים חלק מהציוניים מתוסכלים מהשואו ההוליוודי. הסתיים עידן שושו, עוד ויאגרה לביבי. היונה נוטה להאמין שהמסר מכוון החוצה ומישהו סופסוף הבין את חשיבות הזירה הדיגיטלית.

    אהבתי

  18. חייל זקן הגיב:

    ועדת לנדס

    פינת הנוסטלגיה. לנדס היה בצעירותו קצין ב890, מקצוען שקט שעושה את המלאכה (היטב) בלי פוזאות ועשיית רוח, ללא לקקנות וללא הסתחבקות. כל התכונות שאינן מאפשרות להגיע לפיקוד בכיר. חוששני שגורל דומה צפוי להמלצותיו.

    אהבתי

  19. חייל זקן הגיב:

    את מדור הדעות כתבו רק נשים (למה שזה לא יקרה ביום-יום? אה, כי נשים לא אוהבות להביע דעה ולכן רוב הכותבים הם גברים).

    V, אותה התופעה קיימת גם אצלך. לוולווט יש רק טוקבקיסטית בכירה אחת, ברטה, וגם היא נעלמה לאחר שחטפה קצת אש מחביבך, הסטודנט לגרמנית. מן הראוי היה שתאפשרי לה לפרסם פוסטורח לכבוד יום האשה, או למצער להביא שוב את אחד מהספדיה המונומנטליים.

    אהבתי

  20. Mosh הגיב:

    כאשר נתניהו בחו"ל – סיכן חיי חיילים ע"מ להעביר מסר .
    אם המבצע היה מתרחש לפני הנאום – סיכן חיי חיילים ע"מ שיהיה לו חומר לדבר עליו.

    סימה קדמון (אאל"ט ) אפילו התלוננה על ההדממה שנתניהו הורה לשרים, בניהם – לצערה הרב – יאיר לפיד , כי למה לראש הממשלה מותר ולשר האוצר לא ?

    כאשר צה"ל מגיב באיחור ליח"צ את המבצע במרמרה מאשימים אותו במיושנות שלא מחוברת לעולם החדש שבו המידע מתעדכן תוך כדי עשייה.
    כאשר אותו צה"ל מעביר וידאו של כל שלב ושלב במבצע המורכב אנשים מבקרים באוננות יתר !

    ראבק …. תחליטו !

    אהבתי

כתיבת תגובה