למי קראת לחימון?

maariv7.3.14yediot7.3.14
haaretz7.3.14isra7.3.14
לא מצליחה למצוא את השער של ישר"ה. איפה מהדורת הדיגיטל?  נמצאה האבידה.
למה אתם מתמהמהים תמיד בהעלאה לפייסבוק?

865

ואני עדיין מתעקשת: זהו יום החופשה של הבלוג. פחחח. על מי את עובדת.

אחרי 411 ימים נתניהו התראיין לכלי התקשורת הישראליים. הראיונות ישודרו כנראה מחר עם טיזינג הערב.
כיפאק לכל העושים במלאכה (עמית סגל, טל שניידר). בקרוב אסיר את השעון.
אודי סגל צייץ:

 

המדור השבועי של אלדד יניב.

אולמרט הגיע לפוליטיקה מדירה שכורה ועם סנדלים מרופטים, ויצא ממנה אחרי עשרות שנים עם חפתים מוזהבים ומעטפות תפוחות בכיסים. לאולמרט זה היה מפעל חיים שהוליד כמה וכמה בתים מפוארים. פירמידה עסקית של כספים, ותורמים ומעטפות. וכשאתה טוב בתחום, אתה מכיר גם את המתחרים. ״זה כבר לא מדויק, מה שאתה מספר״, אולמרט ניסה להסביר לי שמרגע שנילי פריאל נכנסה לתמונה, היא לא כל כך רוצה את אחיה של נאווה – דורון כהן, הפרקליט, הגיס והכיס – בסביבה. מצאתי גרון עמוק בפירמידה של ברק, עכשיו רק צריך לשכנע אותו לפתוח את הפה, הוסיף ראש הממשלה. עניין קטן.
״הוא דיבר איתו? והיא?״ שאל אולמרט ואני שאלתי בחזרה: מי זה הוא ומי זאת היא? ״רינה היא שלי״, הוא השיב, ״חברה טובה. אקח אותה לטיפולי״. רינה זו מצליח, מערוץ 2. והוא? ״לקמפיין צריך גם עיתון, וכדי שיהיה נוק אאוט בסוף, ברק צריך לחטוף טילים מכל הכיוונים״, הוא הוסיף. עיתון יש לך, וגם רשת, השבתי. ״למכה האחרונה הם לא מתאימים"', הוא אמר, "הם חברים ואותי צריך להרחיק מהפרסומים הצפויים. אולי שווה לנסות את בן כספית
[…]
והאישומים על שחיתויות? והחקירות? מכולן אולמרט החליק כמעט נקי, עד ששולה שלו החליטה השבוע לא לחכות לכפילותיה ושיבוטיה אצל פוליטיקאים אחרים. זקן הכריעה לזוז ראשונה מהשורה ולזמר. זה בדיוק הרגע שליברמן, פואד, ברק ופוליטיקאים אחרים מפנימים: גם אחרי 30 שנה, לכל שולה נאמנה יש יום ושעה שבהם היא עומדת לגורלה.

אבל מה הבעיה? שהפרקליטות החליטה שלא תהיה עסקה עם שולה זקן. ועל כך מדווחים היום ידיעות בתחתית השער והארץ בכותרת הראשית.
וזו גם הידיעה בראש עמוד הבית ב-nrg היום.

שישבת/ ישר"ה

התחקיר של רן רזניק על טעויות באבחון מחלות. מסקנה ושורה תחתונה: אם יש פער בין תחושת הנבדק לבין התוצאות השוללות מחלה כלשהי, יש ללכת לרופא אחר כדי לקבל לחוות דעת נוספת.

אימפריית הרשע

אומנם גם ידיעות וגם ישר"ה התענגו אתמול על מבצע הפלאים של חיל הים בתפיסת ספינת הנשק, אבל גונן גינת עדיין מתרעם על משפט וחצי של סימה קדמון (שגם אני שאלתי: האם הלוחמים לא היו עלולים להיפגע מהפרסום המוקדם?).
דייי, זה קטנוניזם שאינו במקום.
דא, מישהו בישר"ה יעמוד היום לדין משמעתי: "רה"מ התחכך בשחקנים"? ממתי רה"מ מתחכך?
אגב, השמלה השחורה הקטנה לא כל כך קטנה.

יום האישה

כתבתי אתמול ממושכות על יום האישה של ידיעות. כן, ביקורת. בין היתר כתבתי שלמזלו של ידיעות יש לו כמה כותבות ותיקות מהדור הקודם, ותהיתי למה אין דור המשך. מאחר שיש צל צלו של ספק שלא הובנתי (בגלל איזו תגובה שהפכה את דבריי לחלוטין): הרי שמשפט זה מטרתו הייתה לשבח את העיתון, שיש לו הכי הרבה (יחסית למה שיש בשוק) כותבות בכירות ותיקות, ולא לקרוא להחלפתן. איך אפשר היה להבין את ההפך?
ועוד משהו: נכון אתמול סיפרתי על אסתי רידר, העיתונאית שהפכה לעיתונאי ארי סלומון בעיתון משפחה?
הנה הכתבה והנה התמונה שלה. באמת סיפור שווה ואם החמצתם אתמול, אנג'ס איתו גם היום.
esti

יש עורכים בבית?

האם שמעתם על מערכת הטילים המתקדמת, פייסמיל?
ובכן, לא מערכת, לא טילים ולא מתקדמת.
זה פירוש המילה piecemeal: בהדרגה.

picmil
זה המקור, NYT:

American intelligence analysts have also concluded that members of Hezbollah, the Lebanese Shiite militia, are smuggling components of advanced Russian-made antiship missile systems piecemeal into Lebanon from war-stricken Syria to avoid an Israeli air campaign, a United States official said Thursday.

(תודה לשועלן).

זאב, תן, מה ההבדל (ynet)

zeev
בסופו של יום התברר בכלל שזו הייתה זאבה.
כבוד לחבר המועצה. זה בטח יעזור לו בבחירות הבאות.

im
(מעריב אחורי). יינשא ל-, יתחתן עם.
אפילו לא הזכרתי שמדובר בנכדתו בפוטנציה.

משתכשכים בביצה

מה קרה לישראלי שעשה את מישל פייפר זו כותרת דוחה בכל מובן, מה גם שאין קשר בינה למציאות. והיא מופיעה פעמיים בהפניות למי נגד מי.
ככה לעשות לקראת יום האישה הנמשך כבר שבוע?
mnm

mish

והיום אטפל לעניין הנפוטיזם במנ"מ, בו הצטלמה סבתו של אביב הורביץ למדור להזדקן בכבוד בידיעות.
מתברר שבאופן מוזר ידיעות מנפטט את כתבי mako: לפני שבוע או שבועיים (סלח לי אבי כי חטאתי בעצלות ולא התייחסתי בזמן אמת), התארחה במדור בידיעות נירה אוחובסקי, היא אמו הורתו של גל, שגם לו מדור מקומי, והוא אף אירח בעבר את אמו באתר. צירוף מקרים? פחחח.
תגובות גל, אביב, נירה וחנה לא התבקשו. נוני הבטיח לחזור אלי במאה הקרובה.

מי כתב, איפה ומתי "עיתון ישראל היום הוא סכנה לדמוקרטיה"?

יום אחד הוצבו דוכנים ברחובות הערים המרכזיות בישראל, וזבנים אדיבים החלו לחלק לעוברים ולשבים לחם לבן אחיד. איזה כיף. זה חוסך לנו הוצאות, אמרו רבים. הלחם הזה קצת בעייתי, ניסו בעלי מאפיות מתחרות לספר לצרכנים הנפעמים. מדובר בלחם אחיד. הערך התזונתי שלו מאוד נמוך. ההשתלטות שלו על השוק תביא להתמוטטות כל המאפיות. בטווח הארוך, הזהירו האופים הוותיקים, אתם תשלמו על המוצר הזה, גם בבריאות, גם בכסף, בריבית דריבית.
רבים לא ששו לשמוע את הביקורת. יש לחם. בחינם. אולי לא המוצר הטוב ביותר. אולי לא תזונתי, אבל גם ככה, המאפיות האחרות לא סיפקו רק לחם בריאות. אז למה שנוותר על הלחם החדש, ששמו בישראל נקרא “לחימון”?

התשובה לא במהופך: בן דרור ימיני על ישראל היום, 2009.
אז מה יעשה בד"י, כתב מעריב, שגם העיתון שלו החל לחלק לחם לבן בערבים כבר לפני כמה חודשים, בדיוק כמו ישר"ה, וכעת יהפוך כל כולו לחינמונצ'יק באמצע השבוע? לאן יקח את הבושה?

[poll id="124"]

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

רינו צרור על ועדת לנדס: נס.

על טל שניידר וויקיפדיה.

האם שמעון פרס הוא כל שנשאר מהשמאל הישראלי?
שירה פרנקל ל-BuzzFeed.

שי צ'רקה: כלב השמירה של הדמוקרטיה.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג, י, ר, י, ל.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

34 תגובות על למי קראת לחימון?

  1. זיק הגיב:

    כותרת ראשית באתר הארץ עכשיו: "המשטרה עומלת לאסוף כלי נשק". עומלת.

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    השער של ישראל היום נראה מזוייף.
    הכותרת קטנה מדי למקום שנתנו לה.
    כנראה עבר שינוי ברגע האחרון.
    מעניין אם בגרסא המודפסת גם כך.

    אהבתי

  3. rni22 הגיב:

    תשמרי אותם ובעוד שנה תוכלי למכור אותם בהרבה כסף באי ביי (:

    אהבתי

  4. rni22 הגיב:

    באתר "הארץ" מדווחים כעת שמעריב לא יצא ביום ראשון. בן צבי הודיע לעובדים שאין להם מה להגיע במוצאי שבת – העיתון לא יצא. כמו כן, מדווח שבן צבי שנקלע למצוקת מזומנים קשה מחפש בהול קונה לעיתון. האם הגיליון שיצא היום של מעריב הוא הגיליון האחרון? אם כן, מדובר בגיליון היסטורי!

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כנראה שהוא בכל זאת קורא את הבלוג.
      1. מחפש קונה/משקיע.
      2. במשפחה אמרו סטופ.
      3. הכונס אמר WTF.
      במקרה הגיעו אלי שני גליונות של מעריב (עליו אני מנויה) הבוקר.
      אם מישהו רוצה לרכוש את הגיליון האחרון למזכרת, במחיר מופקע, לטובת הבלוג, יאללה.

      אהבתי

  5. דעה בע"מ הגיב:

    בתגובה ל"מדינת כל גזעניה", כותב היום בן-דרור ימיני:

    מורה ערבייה נעצרה באילת, ועברה השפלה. גיא מרוז עסק בכך ב"מעריב", ואורלי וילנאי ב"הארץ". סיפורים כאלה ראויים לחשיפה. הבעיה היא באותם מסיתים מקצועיים, שממהרים להגיע למסקנה שמדובר בעדות עליונה לכך שהחברה הישראלית היא הגזענית ביותר, והמהדרין קופצים כמובן לגרמניה הנאצית.
    עובדתית, במדינות המערב יש אינספור אירועים משפילים. פעם זה היה טייס בנשוויל שסירב להעלות שני מוסלמים לטיסה. פעם אלה היו נוסעים בריטיים ממלגה למנצ'סטר שסירבו לעלות לטיסה רק משום ששניים שאולי דיברו ערבית היו אמורים לעלות עליה. פעם אלה היו שישה אימאמים, באירוע קצת יותר מתוקשר, שהורדו מטיסה בניאפוליס לאחר שחלק מהנוסעים ומהצוות חשדו בהתנהגות האימאמים. פעם זה היה הינדי שנחשד למוסלמי, ונאלץ לעבור מסכת ייסורים. פעם אלה היו תשעה מוסלמים, שלושה מתוכם ילדים, שהורדו מטיסה שהייתה אמורה לצאת מוושינגטון רק בגלל ששניים מהנוסעים חשבו שהם שמעו משהו חשוד.
    ההבדל הוא, שאף אוחז במקלדת באותן מדינות לא קפץ למסקנה הנמהרת שמדובר במדינה גזענית או נאצית. איוולת כזאת הפכה בישראל לעניין של שגרה. ולביטויי השטנה של עצמם הם קוראים "ביקורת" ו"דאגה למקום שאליו מתדרדרת החברה הישראלית". הם לא דואגים. הם שונאים.
    ועוד משהו. לנוכח תופעות שראויות לביקורת, יש, למשל, קהילה ישראלית אדירה, של מאות אלפים, שמצביעים לטובת מועמדת ערבייה, לינה מח'ול, למקום ראשון בדה-ווייס, ולרוז פוסטאנס, עובדת זרה, פיליפינית, לסבית, למקום ראשון באקס-פקטור, ולטהוניה רובל, שחורה מאתיופיה, לזוכה הגדולה בתוכנית האח הגדול.
    כך שנעבור לשלב השאלה הזהה: מה מעיד יותר על החברה הישראלית – תופעה מגונה כמו בדיקה מביכה באילת, או מאות אלפים שמצביעים לערבייה, לפיליפינית לסבית, ולאתיופית שחורה? יש כאן גם תופעה סוציולוגית מרתקת. מצד אחד ניצבים בני המעמד הבינוני-נמוך שמצביעים בהמוניהם, שוב ושוב, לטובת ה"אחר" של החברה הישראלית. ומצד שני, ניצבים חלק מאנשי המעמד המתנשא, ומתעקשים שמדינת ישראל היא חשוכה וגזענית. אז מיהו באמת הגזען והמתנשא? ומיהו הליברל? התשובה ברורה. אבל עובדות, כידוע, אף פעם לא בלבלו אנטישמים. הם המשיכו במסע השטנה. הם ממשיכים בו ללא הפסקה.

    ההדגשה היא שלי, שההקשר יהיה ברור.

    אהבתי

  6. roni הגיב:

    לקראת יום האשה הבינלאומי אני קורא לכל הפמיניסטיות לצאת לרחובות ולהפגין: אנחנו רוצות לדחות את גיל הפרישה לנשים ל-67. אנחנו רוצות חובות של גברים!
    😀

    אהבתי

  7. velvet הגיב:

    כן, הבלוג נפל וקם. עכשיו קם.
    זה לא אתם, זה אני. כלומר הוא.

    אהבתי

  8. captain beefheart הגיב:

    ופרס העברית המושלמת הולך השבוע לאחות של חגי פליסיאן. מצלמת "עובדה" הוכנסה למכונית שפינתה את האיש הביתה. אחותו הנרגשת לא היתה יכולה לעצור את התרגשותה: "יו, כפרה, אלוהים, אלוהים…. תשעה חודשים חיכיתי לרגע הזה שאני אראה אותך חופשי. יו, זה ממש חלום בלהות שאתה כבר בחוץ אח שלי"

    🙂 😉 🙂

    אהבתי

  9. האמיר הגיב:

    אז מה יעשה בד”י, כתב מעריב, שגם העיתון שלו החל לחלק לחם לבן בערבים כבר לפני כמה חודשים, בדיוק כמו ישר”ה, וכעת יהפוך כל כולו לחינמונצ’יק באמצע השבוע? לאן יקח את הבושה?

    למה בושה? הוא הזהיר שהעיתונים הקיימים יפגעו וזה בדיוק מה שקרה: "מעריב" לא יכול לשרוד, כנראה שגם בגלל "ישראל היום", ונאלץ לעבור למודל חינמי. יתכן שלו ישר"ה לא היה קיים, ל"מעריב" היו יותר קוראים והעיתון היה שורד במתכונת הקודמת שלו.

    או שלא.

    אהבתי

  10. האמיר הגיב:

    אב, תן, מה ההבדל (ynet)

    מה את רוצה מהעורכים של ynet? החיה שנשכה ונורתה היתה זאב (ואח"כ, כשבדקו מתחת לזנב, התברר שזאבה), חבר המועצה היורה טעה וחשב שהיא תן. דבריו צוטטו בידיעה. את מצפה מהעורכים שיתקנו ציטוטים או שיביאו אותם כלשונם, גם אם יש בהם שגיאות?

    אהבתי

  11. הורביץ מעדיף בכפפות:

    נעה לנדאו, יכול להיות של"הארץ" יש סטנדרטים כפולים ביחס שלו לנתן אשל ולמורן שריר?
    "לא אגיב".

    גם פרספקטיבה משתמשים בכפפות:

    באופן בו בחר 'הארץ' להציג את העצומה אין כל ערך חדשותי. אין דיווח, אין פרשנות, אין קונטקסט. יש פרסום חינם של עצומה של פעילים אנטי-ישראלים מובהקים התומכים בהחרמת ישראל. במקום שאתרי ה-BDS יעשו זאת, עשה זאת 'הארץ' בשבילם.

    עורכי הארץ לא סובלים מסטנדרטים כפולים ולא מספקים פרסום חינם, הם מטיפים. BDS היא מפלטם האחרון של חסרי היכולת. מהומאניזם עברו לגיוס אנטישמיות מחו"ל וצילומי תחתונים של השרה. כשיש סתימה חמורה בערכים צריך לוותר על הכפפות ולצקת הגיון. מגעיל, אבל הכרחי.

    אהבתי

  12. AlMuaddib הגיב:

    רק לגבי הפרסום המוקדם:

    לפי הפרסומים, ספינות חיל הים קראו לספינה לעצור, כשהם משתמשים בתדר הבינלאומי עליו מאזינה הספינה – כמו כל שאר הספינות, משמר החופים של כל מדינה באיזור, וכו'.

    כלומר, הסודנים, האריתראים, הסעודים וכל מי שבאיזור – ידע על ההשתלטות בזמן אמת.

    אהבתי

  13. אחד שיודע הגיב:

    כאן השער של ישר"ה.

    אהבתי

  14. rni22 הגיב:

    התמונות של ביבי ושרה עם ליאונרדו די קפריו, קיאנו ריבס וברברה סטרייסנד מרתקות. חבל שאין תיעוד יותר מפורט של האירוע כמו מה אכלו, מי שאלה מה וכו'.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      שאלה לאיש הציבור "לחם":
      כשחזרה הקיסרים ירום הודה לחדרה במלון, לאחר הפגישה עם סקרלט, חיסלה את מלאי הסודה-סטרים מהמיני-בר. לא הגיע הזמן לעלות לברלין?

      אהבתי

כתיבת תגובה