וודקה לטורקים

maariv11.3.14haaretz11.3.14

yediot11.3.14isra11.3.14
10.03.14 - .indd


הכותרות

איזה שנמוך חווה נחום ברנע: מחצי האי קרים לאילת. או אולי שדרוג?
ברנע מספר שלפני שהאונייה קלוז-סי הפליגה לדרכה העניקו לוחמי חיל הים לצוות הטורקי מתנה: ארגז וודקה. רגע, הטורקים הם לא מוסלמים? אסור להם לשתות אלכוהול, לא?
בעמוד 2 יש הסבר: למעשה, הלוחמים נתנו לצוות הטורקי חבילה קטנה של ציוד אישי, מהסוג שמספק הוועד למען החייל, אבל הקברניט ביקש מחיל הים לצייד אותו, "כמחווה של ימאים לימאים" בארגז וודקה. האישורים ניתנו והוודקה הוזנקה לסיפון הטורקי. מתחמנים, אה?
אחרי הדיווח הזה, מי יודע אם לא יפוטר הקפטן הטורקי ממשרתו. או אם לא יעבור לינץ' ברחובות איסטנבול.
בניגוד למה שחושבים בישר"ה, אין בידיעה המרכזית הזו, של שליחנו לאילת, שום השמצה על נתניהו. יש ביקורת כללית, מינורית, וסיכום: העולם פחות ופחות מתעניין בעימות הלא נגמר במזה"ת. נו באמת, כמה עשרות שנים אפשר לשמוע אותנו מייבבים. וגם, לא רבים היו העיתונאים הזרים שהגיעו למסיבה.
וראו את התצלום של נתניהו עם הפינים השלופים המקיפים אותו בשער. מה יכול היה לבקש יותר מזה?
אם מחפשים טקסט מצליף בנתניהו, לידיעת דרור אידר (שתכף נעסוק בו), אני מפנה אותו לטור של שמעון שיפר במדור הדעות. לא שאידר לא היה מגיע לשם, אבל רק כדי להיות בטוחה.
תחת הלוגו "המופע של ביבי" מופיעה הכותרת "חגיגה לעניים". שיפר אומר שנתניהו נכשל בנסיונו לגייס את העולם להיבעת מאיום הגרעין האיראני.
כך נחתם הטור שלו

לבכיר לשעבר במערכת הביטחון שצפה אמש בבוז בהפקה באילת, התמונות של נתניהו הזכירו משפט מפורסם שאמר וינסטון צ'רצ'יל על מחליפו בראשות הממשלה בבריטניה, קלמנט אטלי: 'מכונית ריקה עצרה בפתח דאונינג 10 וממנה יצא קלמנט אטלי'

בישר"ה מאוד מבואסים מכך שהעולם לא נפעם, והכותרת המיואשת בשער היא "צריך עוד הוכחות?"
בכפולת 2-3 מבטיחים בעוז: "בפעם הבאה מזוודת גרעין". חי נפשי טרלולת מוגזמת.
garin

תמונת הסלפי עם הלוחמים מתפרסמת בקטן בישר"ה ובידיעות, אך בגדול בניולטר של ישר"ה.
לא מבינה. פתאום מותר לחשוף את פרצופי הלוחמים?
33363---Ariel-Harmoni-Ministry-of-Defense

כולם אנטישמים

צלבי קרס בסטוקהולם.

נשים

ימים ספורים אחרי יום האישה הבינלאומי, בו הפיץ ידיעות את הגיליון המוזר שנכתב בידי נשים, מגיעה ההוכחה שידיעות (וגם העולם, אציין ביושר) לא מבין כלום.
הנה הגיליון האמור מיום האישה.
yediot6.3.14
והנה שער 24 שעות של היום.
24hours11.3
תבינו, חבריקים, בפעם המיליון, גידול ילדים ומשפחה אינה מטלה של נשים, זוהי מטלה משותפת לבני הזוג, מה לא ברור פה? אוףףףףףףף.
וה-Work-Life Balance היא שיטה משנות השבעים, כפי שכותב גם יהודה שוחט, בעל המאמר, אז מה הנקודה היום? מה?

ובינתיים במעריב

[poll id="124"]

ועד עיתונאי מעריב ועורכת הדין שלהם מודיעים לשב"צ שהוא לא בעל הבית יותר:

באסיפה שנערכה היום לעובדי מעריב בה השתתפו עשרות עיתונאים ועובדי מנהלה, הבהיר ועד העיתונאים ועוה״ד גלילה הורנשטיין כי שלמה בן צבי אינו בעל הבית יותר ואין לו כל סמכות להחליט בפיטורי עובדים ובסוגיות נוספות. סמכות זו נתונה לנאמנים.

מעריב חזר להדפיס את מהדורת הערב החינמית שלו (ששב"צ קורא לה מהדורת צהריים). ראו שער למעלה. בראיון בגל"צ שנערך איתו אתמול תוכלו לשמוע אותו משמיץ את החינמונים. העיתון שלו הוא לא חינמון, אם לא הבנתם. הוא מכנה אותו "הוצאה רוויה", מונח סתום ל-99% מהשומעים, וממשיך הלאה.
מה זה הפצה רוויה, אם ממש מתעקשים? אה. מחלקים שעומדים בקרן רחוב, או חלוקה לבתים, כלומר לתיבות דואר או למפתן הדלת. מאחר ששב"צ לא יחלק לבתים כלום (זה עולה הרבה יותר כסף), הוא מעמיד את מחלקיו במקומות הומים במרכזי הערים. זה נקרא הפצה רוויה. הרי זה לא שתוכלו למצוא את העיתון בקניון באילת או בדימונה או במעלות תרשיחא. רק אלוהים יודע את מסתרי הלב של המו"ל העכשווי של מעריב.
כאמור, המהדורה מתגוללת בראש חוצות, וצריך להגיע למרכזי ערים מדי ערב כדי למצוא אותה. לא משהו שיש בכוונתי לעשות.
המהדורה הדיגיטלית לא עודכנה מאז יום ראשון.

כל עוללות מעריב מאתמול, אם שכחתם, דילגתם, לא הבנתם, או מה.
תוספת: עדי חשמונאי (לשעבר מעריב), מרעננת את זכרונכם.

שלושה עיתונאי מעריב ששב"צ ייקח איתו גם לאי בודד: בן דרור ימיני, קלמן ליבסקינד, שלום ירושלמי.

עדכון, הודעה לעיתונות, 13:47

עשרות עובדי מעריב הגיעו היום לתחנת המשטרה המרכזית ברחוב סלמה בתל אביב והגישו תלונה כנגד מו"ל מעריב, שלמה בן צבי. העובדים דורשים לפתוח בחקירת משטרה פלילית כנגד בן צבי שלא העביר את כספי הפנסיה של עשרות עובדים למרות שניכה כספים אלה משכרם. בן צבי הבטיח לעובדי מעריב כי הגיע להסדר פריסת החוב מול קרנות הפנסיה אולם בבדיקה שערכו, טרם הועברו הכספים.
העובדים יצאו ממערכת העיתון בתל אביב לתחנת המשטרה שם ערכו הפגנה ונשאו שלטים. בין היתר: "שלמה, למה גנבת לי את הפנסיה?", "בן צבי, שברת שילמת", "בן צבי עושק את עובדי מעריב".
במקביל, הגישה יו"ר משותף של וועד עיתונאי מעריב, גבי גולדמן, תלונה נוספת נגד בן צבי בגין העברת נכסים של מעריב ובהם פרטי מנויים, פרטי תשלום ונתונים נוספים לחברות אחרות שבשליטתו וזאת במקביל לבקשה לצו מניעה שהוגש לבית המשפט לפני ימים אחדים.
יו"ר הוועד, גבי גולדמן: "שלמה בן צבי נוהג באופן סדרתי בשיטות של רמייה ונוכלות. כבר לא מדובר רק ביחסי עבודה כי אם בעבירות פליליות לכאורה שעל רשויות החוק לחקור. אנו מקווים שמשטרת ישראל תמצה איתו את ההליכים עד תום."

ישר"ה VS ידיעות

הבוקר מדורו של דרור אידר מביך במיוחד, מאחר שהוא חוזר על כל מה שכתבו עמיתיו במהלך השבוע החולף: על סימה קדמון שהעזה לצייץ ויגאל סרנה שכתב כמה משפטים בנ.ב. של מדורו האישי.
צר לי, אך לא רוחו של נוני מוזס משפיעה כאן, ואפילו לא "רוח המפקד" המדוברת. יש מקומות שפשוט צריך להרפות, ואידר לא מצליח לעשות את זה.
מה שלא הבנתי זה לאן נעלם הלוגו החביב "אימפריית הרשע של נוני מוזס".
idar

נשאלת השאלה למה ישר"ה לא מכוון את תותחיו מלאי האון לכיוון הארץ. הנה הכותרת לפוסט של אורי משגב: "סנאף-סנאף מעל הרציף". משגב מסיים את טורו ב"מטורפים, נמאסתם". אולי בגלל שהוא סונט גם בידיעות?

אולי להמשיך ברוח טיטוס ולהפתיע את ראש הממשלה בשער ניצחון א-לה רומא, שעליו ייחקק "הכנסת והעם היהודי מקדישים את השער לביבי האלוהי, בנו של בן-ציון נתניהו האלוהי", בעוד שרית חדד מזמרת "אתה טיל קרקע-קרקע" תמורת 150 אלף שקלים? או הכי טוב: להעמיד בניצב שתי רקטות 302-M "שמגיעות עד חיפה", להושיב עליהן את בר רפאלי וסקרלט ג'והנסון בבגדי ים בעודן מלטפות פצצות מרגמה, ולהקרין על מסכי הענק את פרצופו השפל והמחייך של רוחאני (כותרת בידיעות אחרונות: "פצצות לגבות").

משגב הוא לא היחיד בהארץ המתרעם על אורגיים (אורגייה בים) הטילים הזקורים. גם גדעון לוי כתב על כך שלשום, עם רמזים לפטישיזם אירוטי של נבחרינו.

החינגה רק בראשיתה. שורות אלו נכתבו אתמול (שבת) לפני שהיא הגיעה לפרקה: כניסת ה-Klos C לנמל אילת, לקול צהלות הניצחון. והשיא עוד לפנינו: מחר יפרשו את השמיכות הצבאיות ועליהן יוצג השלל, לעיני העם המשתאה והעולם הלא מתעניין. ראשי המדינה לא יחמיצו את הזדמנות הצילום ההרואית והמסבירנים לא יפספסו את הצ'אנס להסביר מי הרע ומי הטוב. אכן, סיבה למסיבה: פעולה יעילה, ללא נפגעים, שהכל פעל בה היטב ורק המידתיות נעלמה בה, כמו שקעה במצולות הים האדום.

שניהם זכו למאות תגובות, אבל בישר"ה איש לא פוצה פה.

התיקונים

TJP

הג'ואיש פרס מפרסם התנצלות על מאמר מעליב המתייחס לעצרת התפילה נגד הגיוס לצבא של תלמידי הישיבה, שנערכה בניו יורק ביום ראשון.
שימו לב לתגובות הקוראים המתנגדים להסרת המאמר.

Needless to say, the sentiments expressed in the article and headline do not represent those of The Jewish Press, its officers, editors, and staff. The article was deleted from the website as soon as it was brought to the attention of the publishers and editors of the newspaper…

(תודה לסול סלבה)

תוכן שיווקי

מורטון מנדל, יזם, מיליארדר ופילנתרופ יהודי העניק את ספרו הראשון, הסוד טמון באנשים – על ניהול ומנהיגות, לנשיא המדינה, מר שמעון פרס. הספר יוצא עתה לאור בהוצאת ידיעות ספרים לאחר שכבר פורסם בעולם.
זהו כיתוב תמונה בידיעות, ע' 38.

משתלבים במרחב

שימו לב לפרויקט בית שמש של הארץ ("השמש והעמים"). כל מה שרציתם לדעת וגם מה שלא רציתם לדעת על העיר והתביישתם לשאול.
למשל השילוט: "נשים מתבקשות שלא להתעכב במקום הזה". טפי.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ TV

יעקב רוטבליט על הכתבה על אודות מעללי אורי זוהר במציצים.
תקנו אותי אם אני טועה: דומה שיש קונצנזוס בין המבקרים שהכתבה הייתה מיותרת?

ד"ר ברוך לשם ופרופ' חיליק לימור: האם כדאי לחשוד לבקש את הסרת החיסיון על פרסום שמו?.

ארבע הבלוגריות הבולטות בישראל.

האם שמעתם על אתר הספורט קיק (חצי שנה באוויר!), שנכתב רק על ידי גולשים? אז הנה.

בלוג אופנה, דעות, מחשבות ואמנות של אפי אליסי, העורך הגרפי של סגנון ׁ(לשעבר של את ושל קוסמופוליטן).

קמפיין-זוטא שלי, איפה ירון לונדון? זכה לתשובה מוסמכת מהמערכת:
יצא לחופשה בת חודש לצורך קיבוץ חומרי עיתונות וסרטים שעשה במהלך השנים. יחזור ב-20 במרץ.
שלשום, כך התברר, סימס למוטיק בסוף השידור ואמר שהוא מקנא בדליה דורנר.

yaron

על ולווט ועיתוני נייר

הברירה הטבעית עושה את שלה. היום אני אוחזת בידי, כלומר מקבלת הביתה, עיתון מודפס אחד בלבד, ידיעות, עליו יש לי מנוי (למעשה זה מאונס, כי מעריב נמוג בתחילת השבוע עם כספי). מבחינת ידיעות אני היא דוגמית ההוכחה שהשיטה עובדת: לידיעות אין כמעט שום מופע אינטרנטי. פה ושם מטפטפים ידיעה או כתבה דרך עמוד הפייסבוק או דרך ynet. זו הסיבה למעשה שאני עדיין מנויה על העיתון המודפס. מעניין כמה זמן זה יימשך.
את מינויי הנייר על הארץ וגלובס הפסקתי מסיבות כלכליות ביוני האחרון. לעיתונים אלו אתרים מתעדכנים, ואני משתמשת בהם. עד כמה רלוונטי להמשיך ולסקר עיתוני נייר בבלוג אינטרנטי (דא, יש בלוג לא אינטרנטי?), אני שואלת את עצמי?
זה לא שיש לי איזה תוכניות מרחיקות לכת. מה שאני מנסה לומר זה שהשינוי ההדרגתי, בין אם נכפה עלי ובין אם לאו, קורה.
מי שהכי ניזוק, אולי, מאופן הסיקור שלי הוא סופהשבוע, מאחר שאני לא רוכשת אותו מדי שישי ומסתמכת על משענת הקנה הרצוץ, האתר הלא מאוד מוצלח שלו, שגם מתעדכן באיחור ניכר, וגם אי אפשר למצוא בו שום דבר בהקלקה אחת, ותמיד דרושה חפירה אינטנסיבית וכל מיני מעקפים כדי למצוא משהו.
שיהיה ברור: זה לא שאי אפשר לעשות ביקורת תקשורת בלי עיתוני נייר. בטח שאפשר. השאלה היא מתי, אם בכלל, אוותר על הנייר כליל. בינתיים הכיף הגדול הוא שהירידה לפח הכחול במוצ"ש הופכת קלה משנה לשנה, מחודש לחודש, משבוע לשבוע: פחות ופחות נייר עיתון אני צורכת. לאושרי.
האם אני מסמנת משהו למישהו בהתנהלות זו? ייתכן. בכל מקרה, חִשבו על זה.

לפני פיזור

תודה רבה רבה לתומכי הבלוג: י, ז, ל, ת, א, י, ד, ע, ש, א.
baloonsבלונים

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

88 תגובות על וודקה לטורקים

  1. מר שעשוע הגיב:

    בפורום חרדי ציטטו את הפוסט הכנוע של עדי קול ליאיר לפיד.
    והוסיפו שיר.

    הנה הטקסט:

    עדי (המוענשת) קול כורעת משתחווה וסוגדת לאלוהי יש עתיד

    להלן טקסט מתוך הפייסבוק של עדי קול. מה טקסט? מופע אימים של עדי קול, אפילו בצפון קוריאה היו מסמיקים למקרא הדברים. ביטול עצמי, סגידה מטורפת.
    יתכן שהיא פיתחה תלות בלפיד לאחר שהעניש אותה, בדומה לנפגעות אלימות גברית אחרות? מה שברור, היא צריכה לראות פסיכולוג באופן דחוף. בעצם לא רק היא, יש עוד חצי מדינה שסוגדת ללא תנאי לאיש הנבוב הזה. שווה קריאה:

    היום אצביע בעד חוק המשילות. למרות שאינני מסכימה איתו. ואני בטח לא חושבת שיוביל ליותר משילות.
    חשוב לי לומר אם כן כי הבעד שלי לא יהיה בעד החוק אלא בעד יאיר לפיד. וזו למעשה תהיה הפעם השלישית שאני עושה כן. הראשונה היתה כשבחרתי להצטרף אליו למסע הזה שנקרא יש עתיד. לא היה לי מושג למה אני נכנסת, אבל לו ודאי לא היה מושג במה (או יותר נכון במי) הוא בחר. יאיר "הצביע" בעדי בלי שנכיר. לא היתי בין חבריו, מקורביו, או שותפיו לאימוני הכושר (לצערי הרב). אלא סתם אחת עם חלום אמיתי לשנות את העולם. והוא לא סתם בחר אותי, הוא עשה זאת כשהוא מבקש ממני רק שני דברים: נאמנות, ולהיות חברת הכנסת הכי טובה שאוכל.
    הפעם השניה שבחרתי בו היתה בקלפי. כמו רבים אחרים גם אני הכרתי אותו רק מהקמפיין. שמעתי אותו בחוגי בית (אם תעירו אותי בלילה אוכל לצטט בלי בעיה מדבריו במהלכם), ראיתי אותו בטלוויזיה וקראתי אותו בעיתון, אבל לא באמת ידעתי מיהו. ורק הוא יוכל להעיד כמה רציתי לדעת. מה שכן הבנתי, וזה הספיק לי בשביל הבעד השני, זה שאני מאמינה לו. מאמינה שהוא רוצה באמת ובתמים (כן, בתמים, זו תכונה נפלאה בעיני), לעשות שיהיה פה יותר טוב. והוא מוכן לתת לשם כך את כל מה שיש לו. כלומר את חייו. וכמי שנתנה את חייה קודם לכן, בעד הרבה פחות, כל שיכולתי לעשות הוא לתת לו גם את הבעד שלי.
    והיום בשלישית כאמור, אחרי שנה לא קלה לכל הדעות, אני נותנת לו אותו שוב. והפעם ממקום בוגר, מפוקח, וכן גם חכם יותר. היום אני יודעת שאנחנו לא מסכימים על לא מעט דברים. אבל שכן מותר לא להסכים. כל עוד הולכים ביחד כשהשעה מחייבת (והיום היא מחייבת, למעשה אם לא נלך יחד היום, לא נלך בכלל). אני גם יודעת שאני אחטוף על הפוסט הזה לא פחות משחטפתי על ההימנעות שלי. כי בסוף מי ש"רקד לי על הדם", "הלך לי על הראש" או איך שלא תרצו לקרא לזה, עשה זאת לא מתוך תמיכה בי אלא מתוך שנאה יוקדת ליאיר. והשנאה הזו תעוור אותו, אותם, אתכם, גם עכשיו. ותגרום לכם לחשוב שמדובר בפוסט פוליטי שמטרתו קידום עצמי ולא יותר.
    ובכן אתם מוזמנים לחשוב כך, וכמובן מוזמנים לכנות אותי בשמות ואפילו להמשיך לשלוח סמסים ( כבר קיבלתי אלף מאתמול, מה זה בשבילי עוד כמה). אבל אתם גם מוזמנים לראות שהשעה 6 בבוקר. להבין שאני כבר לא ישנה כמה שעות. ושבאמת לא קל לי. להסתכל אחורה על כל השנה האחרונה , על מי שאני, מה שעשיתי ומה שאמרתי, ולהבין שאני כותבת בכוונה שלמה, ומתוך רצון חופשי, ומאותה כוונה ורצון אצביע היום בעד. בעד יאיר לפיד. לא "שר האוצר", לא "המנהיג", האיש. אם הייתם מכירים אותו, הייתם עושים כמוני. שיהיה לכולנו בהצלחה.

    ——
    שיר מתוך דף הפייסבוק של עדי קול (יפורסם בקרוב…)

    יאיר הוא השמש
    יאיר הוא האור
    יאיר הוא הצדק,
    מגן על כל הדור.

    יאיר הוא המלך
    רחום הוא וחנון
    יאיר הוא את הדרך
    לגבר ולחְנוּן

    חיוכו אותי ממיס
    כולו מתק שפתיים
    דואג תמיד לכיס
    של מעמד הביניים
    (ובדרך שם ביס
    למשעשעי דת יומיים)

    יאיר הוא קוסם
    את הכל הוא מייפה
    וגם אם על הדרך
    סותם לי את הפה

    יאיר הוא ענק
    בשבילי הוא הכל
    החותמת בהכנעה,
    שלו לנצח- עדי קול.

    אהבתי

    • מר שעשוע הגיב:

      מה שמעניין בפוסט חסר התקדים הזה הוא בעיקר התגובות. יותר מ800 נכון לרגע זה. כמה מהן מהפנינים היותר מזהירות בתולדות הטוקבקים והפוסטים. עיתונאים וסתם אנשים מתעלים על עצמם בהבעת הסלידה הבוז והפחד.

      אורן בלומנפלד כתב שם: " אף פעם לא נכתב המשפט "כן המפקד!" בכל כך הרבה שורות."

      אמר לי מישהו בויכוח היום: "וגם אם אני מדבר שטויות, אז מה. גם ח"כ עדי קול היא ד"ר למשפטים בוגרת אוניברסיטת קולומביה." 😯

      אהבתי

  2. JewBoy הגיב:

    איך חלוקת המטלות יכולה להיות שיוויונית

    עד חודש שלישי, היא הלכה לעבודה ואני נשארתי בבית, הרגשתי רע והקאתי כל פעם שהיה בסביבה ריח של טיגון (או אוכל)
    אחכ' היא הלכה לעבודה ואני ישנתי עד כמעט סוף חמישי.
    משם עד הלידה, היה סבבה!

    ואז.. שלושה חודשים כאבו לי כל מיני מקומות בגוף, אבל ישנתי בלילה, בזמן שהיא רקדה עם הבייבי (שבכה כי כאבה לו הבטן, או כל הסבר אחר) ובבוקר הלכה לעבודה, כדי שיגידו לה שהיא נראית כמו מסוממת עם העיניים האדומות האלה. נשארתי עם הילד בבית (אחכ' זה היה עם הילדים).

    אה. כמובן שבכיתי נואשות על הרעיון שאני צריך לחזור לעבוד אחרי חצי שנה ואהובתי אמרה שממש אין חובה. וגם התכוונה.

    אהבתי

  3. מישהי הגיב:

    אתה בטח מתכוון לזה. הכותרת עכשיו:

    ישראל הביעה צער בפני עמאן על הרג השופט הירדני אתמול בגשר אלנבי

    והשינוי נעשה גם בתוך הכתבה.

    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      לא. הוא התכוון לאתר השמאל הידוע הזה

      וגם לאתר הקיצוני שמאלי הזה.

      בקיצור, מבחינת העברית הוא צודק. משאר הבחינות הוא התחרפן.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אני מוחה על הניסיון הציני להציג את "הארץ" כאילו אינו אנטישמי וחותר תחת היסודות היהודיים של זכותנו על ישראל ועל כדה"א בכלל!

        אז מצאת שדווקא "סרוגים" חוטא באשמה המיוחסת להארץ.

        אז מה!

        חושב לבלבל אותנו כאן עם עובדות?

        זיבי! הארץ עדיין מסריח, עונש מוות לבג"צ, לפרקליטות, וגירוש לכל הבוגדים!

        אהבתי

        • עו"ד הגיב:

          סתאאם, בדרך כלל אני לא מתערב בשטויות האלה.
          אז אני מבין שהכתבה לא דיברה אליך. מה עם האיור? אל תגיד לי שהאיור שנעשה בידי אשתו לא היה טוב. וגם אל תגיד לי שפכים קטנים מחיי הנישואין כגון – היא מספרת אותו, הוא רוצה תספורת כמו קלפטון, היא מתחמקת בתואנה שיש להוא יותר שיער, הוא נעלב והם לא מדברים, לפחות עד הרגע שמתברר שהיא זקוקה למרשם חדש למשקפיים – פכים כאלה לא מדברים אליך ברכות.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            אולי אתן לך את המספר של גב' ביפהארט, שתלמד אותך פרק בהלכות הנחת מלכודות 🙂 עד כה היית שקוף כזכוכית קדמית אצל "אילן זגגות"

            בקטנה: הוא ניים דרופר סיטונאי, שמבלי דעת חושף עד כמה אינו באמת מתמצא בנושאים הוא כותב בידענות מעושה ומופלגת. רק כדי לתת מושג: ערן סבאג, ישראלי פרענק שאינו מנסה להעמיד פני אמריקאי דור עשירי בבוסטון – בציפורן בוהנו יש יותר הבנה והתמצאות והכרות עמוקה עם הבלוז האמריקני – מאשר בכל הבבליוגרפיה של הקדמון.

            אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        זה כבר פלפולים של עורך-דין על פסק-דין חלוט.

        אהבתי

  4. הינשוף של מינרווה הגיב:

    הכותרת באתר "הארץ" מעידה על טיפשות או רשעות. אני מהמר: גם וגם.

    לפי הכותרת:

    ישראל התנצלה רשמית בפני עמאן על הרג השופט הירדני אתמול בגשר אלנבי

    לפי הכתבה עצמה:

    ישראל התנצלה היום (שלישי) בצהריים באופן רשמי בפני ירדן על התקרית אתמול בגשר אלנבי במהלכה נהרג השופט הירדני ראיד זעיתר מאש חיילי צה"ל. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה בירושלים נמסר כי ישראל "מביעה צער" על מותו של זעייתר "ומביעה את תנחומיה לעם הירדני ולממשלת ירדן".

    ובכן, ישנו הבדל מהותי בין הבעת צער לבין התנצלות: הראשון מבטא השתתפות בכאב; האחרון לוקח עליו אחריות.
    ממשלת ישראל הצטערה על מות האזרח הירדני שניסה לפגוע בחייל, ולפיכך שלחה תנחומים. עיתון "הארץ" חושב שהיא גם אשמה במקרה.

    אהבתי

  5. האמיר הגיב:

    נשאלת השאלה למה ישר”ה לא מכוון את תותחיו מלאי האון לכיוון הארץ. הנה הכותרת לפוסט של אורי משגב: “סנאף-סנאף מעל הרציף“. משגב מסיים את טורו ב”מטורפים, נמאסתם”. אולי בגלל שהוא סונט גם בידיעות?

    אה, זו לא שאלה מסובכת. ישר"ה הוקם כדי להילחם בהטיה המובנית של "ידיעות", בין אם מדובר על רוח המפקד ובין אם יוזמה אישית (סרנה וקדמון לא צריכים שמישהו יאמר להם להשמיץ את ביבי בכל הזדמנות, מוצדקת או לא, הם עושים את זה לבד ובהתלהבות). קהל היעד הם קוראי "ידיעות" פוטנציאליים ולא קוראי "הארץ".

    ובכלל, איזה מין אתגר כבר יש בביקורת על הטור של משגב, שבאמת טיפס הפעם לשיא חדש של חוסר טעם.

    אנשים ששומעים קולות בתוך ראשם. אנשים עם ליקוי קשה בתפיסת המציאות. אנשים שמנהלים דיאלוגים עם חברים דמיוניים. אנשים שנוקטים פעולות קיצוניות. אנשים בלי פרופורציות. אנשים אובססיביים. יש דרכים מגוונות לטפל בהם, להקל עליהם, לעזור להם. רק שמישהו יושיט להם יד.

    או אולי הטקסט הפותח שלו הוא פשוט קריאה לעזרה? הרי האיש בבירור בעל ליקוי קשה בתפיסת המציאות, קורא לניהול דיאלוג עם חבר דימיוני, אובססיבי ונוקט בקיצוניות בלי פרופורציות (נאצים! נאאאאאצים!!! פאשיסטים! מטורפים! סטליניסטים! סוטים מסוכנים! מקארתיסטים!). תושיטו לו יד.

    מוזר שהוא משווה את תצוגת הנשק דווקא לשער טיטוס. מה יש, אי אפשר להשוות למקרים קצת יותר דומים וקצת יותר קרובים, כמו תצוגת הנשק שנתפס בקארין A ובוויקטוריה? או שזה לא מספיק קיצוני, לא מספיק חסר פרופורציה ולא מאפשר שימוש חסר כל קשר באימרה המפורסמת של קארל מרקס? אגב, גם בפעמיים הקודמות (כי ההיסטוריה חוזרת וחוזרת וחוזרת…) שיחררו את המלחים.

    למי שמתקשה, לא כולל משגב, שהוא מקרה אבוד:

    מדינה שפויה לא מדורגת כיצואנית הנשק הרביעית בגודלה בעולם ושולחת נשק לארבע קצוות תבל, ומתנהגת כמו פולניה שנפגעה עד עמקי נשמתה כשגם מדינות אחרות מעבירות נשק לחזיתות מלחמה.

    מועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות על איראן ובהן, בין השאר, איסור מוחלט על ייצוא נשק מאיראן. אין שום איסור שכזה על ישראל. החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, כפי שאוהבים להזכיר ב"הארץ", מחייבות את כל חברות האו"ם. כלומר שוב, יש כאן את ההבדל הקטן בין מי שפועל כחוק לפי שמפר אותו. זה לא מאוד מסובך, נכון?

    אהבתי

  6. captain beefheart הגיב:

    שאכתוב מה אני חושב על הכתבה על קלפטון? 😉

    אהבתי

  7. עו"ד הגיב:

    דברים נעלמים פה כמו המפתחות שלי.

    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      אמרתי לעצמי שאקרא את זה אח"כ, כי אני לא זוכר את זה מיום שישי במודפס. ביום שישי זה היה מוקדש לאריק קלפטון. לא הספקתי למצמץ אפילו.

      אהבתי

  8. Angry Arab הגיב:

    אתא טורק, מי יגל עפר מעיניך. שכחו פה על מה קמה טורקיה

    אהבתי

    • Angry Arab הגיב:

      אגב, בטורקיה יש איסור על הנשים בהרבה מקומות ציבוריים לחבוש כיסוי ראש. עד כדי כך הם מקפידים על המורשת החילונית שעל כנה נוסדה הרפובליקה.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      בדיוק.
      טורקיה המודרנית נוסדה על בסיס החילונות.
      היא לא כמו שאר המדינות המוסלמיות, כנ"ל מידת האדיקות של האזרחים עצמם.
      לצערנו אבל היא בדרך להתיישר איתן.

      אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    רגע, הטורקים הם לא מוסלמים? אסור להם לשתות אלכוהול, לא?

    רגע, הישראלים הם לא יהודים? אסור להם לאכול חזיר, לא?
    למרות התמורות החברתיות והפוליטיות של השנים האחרונות, טורקיה היא עדיין מדינה חילונית בה הרבה מוסלמים "חילונים".
    וכמו לכל מדינה, גם להם יש את משקה האלכוהול המסורתי שלהם.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ראשית, מידת האדיקות בקרב המוסלמים גבוהה ממידת האדיקות בקרוב היהודים.
      הבינג סיי דת: אם כיתת חיילים ישראלים (חילונים) הייתה נכלאת באנגליה ומבקשת מתנת פרידה/פיוס א-ביסלע בייקון, הייתה פורצת פה זעקת שבר אינסופית, והממשלה הייתה נופלת.

      אהבתי

  10. rni22 הגיב:

    יענקל'ה רוטבליט מכנה את אורלי וגיא "טינופת". השניים האלו עשו לו תרגיל מסריח. רוטבליט כותב שהם שלחו תחקירנית להתקשר אליו ואח"כ מירוז בעצמו התקשר כביכול לשיחת רקע כשבלי ידיעתו הוא הוקלט!
    אני אישית לא מופתע. מהצמד הזה אני לא מצפה לנורמות של אתיקה או מוסר או יושר אנושי בסיסי אבל למה ערוץ 10 נותן להם במה?
    הצמד הזה כל כך צדקני ומאוס שלגיא מירוז אין שום בעיה לשלוח מכתב איום מעורך דין למנחם בן רק בגלל שכתב טור שחשף את פרצופו האמיתי. אביר הצדק והזכויות נעלם ברגע שמישהו כתב משהו שלא מתאים לו. בעיני זו בריונות לשמה!
    מה עוד צריך לקרות כדי שערוץ 10 יטאטא את הצמד הזה מהמסך? בסדר, הם מצאו דרך קלה להתפרנס אבל למה הצופים צריכים לסבול?

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      זה בלתי אפשרי. השניים מצויידים בהגנת "איפכא מסתברא" שמתחזקת ככל שאתה מתקיף אותם יותר. עוד שלושה טוקבקים כאלה והאורגניסט ייבב בפריים-טיים: "מנסים להשתיק אותנו!"

      אגב – ניסיתי להיזכר מה היה הרגע שבו הפך מרוז ממצחיקן פתטי לעיתונאי פתטי. יכול להיות שזה קרה כשליהקו אותו לתפקיד שפינה מיקי רוזנטל ב"בולדוג"?

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      למה? כי רייטינג, זה למה. כלומר חלק מספיק גדול מהצופים דווקא לא סובלים. השאר? יכולים להחליף ערוץ (או להודיע לרשות השידור שהטלוויזיה שלהם הפכה לעציץ).

      אהבתי

      • rni22 הגיב:

        השאלה שמסקרנת אותי: כמה משלמים בערוץ 10 על תחקיר בפריים טיים?
        הרי הצמד הזה בטח שיווק למנהלי הערוץ את הקשקוש המביך אודות מציצים שהורכב טלאים טלאים וחורים חורים כ"תחקיר" ולא סתם ככתבה ארוכה מרושלת ועייפה. וערוץ 10 שילם לפי תעריף התחקיר. כמה משלמים – אלפים? עשרות אלפים?
        אז אפשר לטעון נגדם שהם צדקנים מאוסים שעושים טלוויזיה צהובה וגסה אבל לדעתי – בכסף הם מבינים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא משלמים להם "על תחקיר בפריים טיים". הם עובדים של הערוץ: מגישים תוכנית בוקר, והכתבה על אורי זוהר הייתה במסגרת הסדרה שלהם, "אורלי וגיא חוזרים עם תשובה".

          אהבתי

  11. ziki הגיב:

    אם זכרוני אינו מטעה אותי יתר על המידה הראויה הרי שישראל מאד מתעצבנת כשמבקרים מחו"ל מסרבים לחבוש כיפה ביד ושם או במקומות דומים.
    שלא לדבר על כך שכל הצדיקים חובשים כיפות בעת שהם עולים לחלות פני רנטגנים ודומיהם.

    ככה שהטענה נגד אשטון לא ממש מובנת לי

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    שאלה לי: בדיוק קיבלתי לשלם את האגרה. מה יקרה אם לא אשלם? הרי אין נושים לרשות השידור.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      חה. שלחתי להם טפסים על פי בקשתם כולל חתימת עו"ד שמכשיר הטלוויזיה שלי הפך לסלע (קיומנו) דומם, אבל הם בשלהם, שיגרו לי בקשת תשלום+תזכורת אחרי חודש. כך ששום דבר לא משנה בעצם.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אבל עוד שנה אין רשות שידור.
        מי ירדוף אחרי החייבים?
        זה לא כמו חברה שמתפרקת ומשאירה חובות לנושים.

        אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        חה כפול כי לא ברור מדוע ביקשו ממך אישור עו"ד. עורכי הדין, שאין ספק שהם מוכשרים ביותר, אינם מוסמכים לקבוע אם מכשיר טלוויזיה הוא בעל פוטנציאל לקליטת שידורים. האגרה מוטלת על החזקת מכשיר טלוויזיה שמסוגל לקלוט שידור, ואין זה משנה אם בפועל אין הוא מחובר לכבלים או ללוויין או בכלל. ואגב, הנכון הוא לצרף חוות דעת של טכנאי שקובע שהמכשיר אינו בעל יכולת להציג שידור או הטוב ביותר לסלק את הגרוטאה מהבית ואז ייתכן שתצהיר לפיו ביום זה וזה, מכשיר זה וזה, נזרק לאשפה ואין מכשיר טלוויזיה אחר בבית, תצהיר חתום שאומת על ידי עו"ד – יהיה בעל ערך.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          חה חה חה. כבודו מה-זה לא מעודכן.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            בטופס ההצהרה אליו הם מפנים אין שום צורך בחתימת עו"ד.

            עו"ד – מה לגבי תהייתי. מה יקרה אם לא אשלם אגרה השנה?

            אהבתי

          • עו"ד הגיב:

            גם אם אני לא מעודכן, אני תמיד מעודכן. ולעניין: מהנוסח שלך חשבתי שדרשו ממך "חתימת עו"ד שהמכשיר הפך לסלע". זה כמובן לא יעלה על הדעת כי עו"ד אינם מוסמכים לקבוע דבר כזה. בפועל מדובר בהצהרה כשעורך הדין בסה"כ מאשר כי את חתמת לפניו. עורך הדין אינו יודע אם המכשיר מסוגל לקלוט ולהציג שידור, זו הייתה הכוונה. וחוץ מזה, מה שהצעתי – אישור טכנאי והצהרת על זריקת מכשיר – התקבלו ברשות השידור.

            אהבתי

  13. אורן הגיב:

    אהבתי את בדיחת "הוא לא חולה, הוא רק עסוק בהכנת החבצלת של עצמו" של אלינור דוידוב. אבל צופי "בלש אמיתי" יודעים מה באמת קרה בקירשנדון. 😉

    אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    לא ראיתי את השידורים מאילת.
    האם באמת היה סנאף סנאף מעל הרציף (סרטוני הוצאות להורג באיראן), או שמשגב ביקר מראש חזיונות שווא?

    אהבתי

  15. אורן הגיב:

    "בפעם הבאה: מזוודות גרעין" מה שההתמכרות לפורנו טילים עושה לסף הגירוי של ישראל היום.
    שלושה עיתונאים באי בודד נשמע כמו התכנית העסקית החדשה של בן צבי.

    אהבתי

  16. אחד שיודע הגיב:

    אם אלה לוחמי שייטת הסטי"לים (להבדיל מלוחמי שייטת 13), אין מניעה לחשוף את זהותם.

    אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    V, אורי משגב זה הסילברסטיין החדש שלך? הNYT בחר משום מה ללקק פצצות מרגמה.

    אהבתי

  18. חייל זקן הגיב:

    V, אף מילה על הבחירות הנערכות היום במדינה של שטוטית?

    אהבתי

  19. Angry Arab הגיב:

    תחת הלוגו “המופע של ביבי” מופיעה הכותרת “חגיגה לעניים”. שיפר אומר שנתניהו נכשל בנסיונו לגייס את העולם להיבעת מאיום הגרעין האיראני.
    כך נחתם הטור שלו

    לבכיר לשעבר במערכת הביטחון שצפה אמש בבוז בהפקה באילת, התמונות של נתניהו הזכירו משפט מפורסם שאמר וינסטון צ’רצ’יל על מחליפו בראשות הממשלה בבריטניה, קלמנט אטלי: ‘מכונית ריקה עצרה בפתח דאונינג 10 וממנה יצא קלמנט אטלי’

    שנון. מאחר שהוא חי בסרט שהוא צ׳רצ׳יל הציטוט קולע מאין כמוהו.

    נראה לי שלא היה שום ״בכיר לשעבר״ וזה שיפר עצמו.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      דגן? דיסקין?

      אהבתי

    • מיכאל הגיב:

      יש עיתונאים שתמיד, אבל תמיד, המקורות האנונימים שלהם, באופן פלאי, מחזיקים באותן דעות שאותם עיתונאים מחזיקים. אותם מקורות בד"כ גם חשים בוז ולעג ל… הפתעה לאותם אנשים שהכתב ידוע בבוז שלו כלפיהם.

      אהבתי

  20. חייל זקן הגיב:

    שלושה עיתונאי מעריב ששב”צ ייקח איתו גם לאי בודד: בן דרור ימיני, קלמן ליבסקינד, שלום ירושלמי.

    תוסיפי את רוביק רוזנטל ואביעד פוהורילס ואז אפשר להשאיר את מעריב לחגי מטר.

    אהבתי

כתיבת תגובה