מתחת לאפס

isra19.3.14haaretz19.3.14
yediot19.3.1418.03.14.indd
maariv19.3.14
(שער מהדורת הערב של מעריב אמש).

הכותרות

משמעות הצעד הדרמטי לכאורה של שר אוצר יאיר לפיד הולכת ומתבהרת. שורה תחתונה: אין שום סיבה להוציא את הכסף מהבנק וללכת לאיקיאה להזמין רהיטים חדשים. שבו, הירגעו, שתו מים. ממש כמו ההמלצה במלחמת המפרץ א', שעתנו הגדולה.
אחרי שידיעות הפציע בבוקר אתמול עם הפחתת המע"מ על דירות חדשות לאפס, כתב יהודה שרוני שזו בכלל הצעה של משרד השיכון, וכשהשר אורי אריאל התארח בחדשות 2 הוא סיפר שזו רק חצי מהתוכנית.
http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=25b211f45c6d4410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=87db6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=ce2bbc6e496d4410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0
למרות שקושמרו דחק בו הוא הקפיד לא להפליק ללפיד, אף שמגיעה לשמגעגע צ'פחה אחת ארוכה שתסדר לו את הראש. דא, זה כבר לא יקרה.
ח"כיות מיש עתיד נגד קרנית פלוג, שיוצאת נגד התוכנית. אוהבת אותה. וגם יוג'ין קנדל נגד.
Marker19.3.14
נחמיה שטרסלר צולף בלפיד ובתוכניתו, וגם מאריאל לא חוסך ואומר שזו תוכנית פוליטית, לא כלכלית. המחירים יעלו, לא ירדו, וממילא התוכנית כה מופרכת שלא תקרה. וגם סמי פרץ אומר פחותויותר אותם דברים. וגם מירב ארלוזורוב נוזפת בו.
בידיעות ממשיכים לטפח את התוכנית.
בשער: "האם אתם זכאים לדירה בלי מע"מ?" אבל כבר קיבלנו מכם אתמול תשובות, לא?
בע' 10 כותב עופר פטרסבורג על רפורמה נוספת. לא כותב. חושף, סליחה:

משרד האוצר מפתח בימים אלה תוכנית פיננסית שתאפשר לכל זוג צעיר שיש בידו סכום ראשוני כלשהו שנועד לרכישת דירה (ללא הגבלת סכום) לשמור על ערכו של הכסף בצמוד למחירי הדירות. החוסכים יוכלו להפקיד את ההון העצמי שצברו לדירה בבנק, בתוכנית חיסכון חדשה למשך שלוש שנים שתיהנה מרשת ביטחן ממשלתית. הכסף יוצמד למדד חדש, שיחושב על סמך ממוצע מחירי הדירות בכל הארץ וייקבע ע"י החשב הכללי באוצר והשמאי הממשלתי הראשי. אם מחירי הדירות ימשיכו לעלות בשלוש השנים הקרובות, החוסכים ירוויחו מכך. גם אם מחירי הדירות יצנחו הם לא צפויים להפסיד. על פי תוכנית האוצר, המדינה תעניק להם רשת ביטחון ותספוג את ירידת ערך הכסף… במהלך שלוש השנים הללו יהיו שלוש תחנות יציאה שבהן יוכלו החוסכים למשוך את כספם, אם מצאו דירה שברצונם וביכולתם לקנות.

דמיינו שלושה סימני שאלה.
אבל מה אתם יודעים. בממון יש תשובות לכל טענותיי. בחיי אלוהים.
תודה לעידן מוטולה, עורך ממון, לפחות על הכוונה הטובה.
בשורה התחתונה, מילת המפתח היא ילדים. childless (נשואים, רווקים או גרושים), מחוץ למשחק.
mamon19.3.14נשואים
ואלו התשובות הנוספות.

חד הוריים יהיו זכאים גם הם. גם הומואים ולסביות שיש להם ילד אחד. גם ידועה בציבור, אם לבני הזוג יש ילד.
רווק מעל גיל 35 שיש לו ילד אחד לפחות יהיה זכאי להטבה.
גרוש יהיה זכאי בתנאי שבמסגרת הסכם הגירושים הוא ויתר לבן/בת זוג על הדירה ולפחות ילד אחד מתגורר עמו.

ללא ספק: ידיעות משמש לשכת היח"צ של לפיד.
הנה פורמט שלא חשבו עליו: שני אנשים שילדו יחד, לא נשואים, לא בני זוג, ומגדלים את הילד בהורות משותפת: חצי שבוע הוא, חצי שבוע היא (או היא והיא או הוא והוא). האם כל אחד מהם יהיה זכאי לדירה ע"פ התנאים?

שלושה עמודים בממון+שער, עמוד בחלק החדשותי+הפניית שער.
זהו גם שער כלכליסט. לפיד רוצה להיות המשיח.

calcalist19.3.14
וידיעה מפעימה: משרד האוצר עצמו מתנגד לתוכנית.
וגם נתניהו ואריאל.
וגם יציע להגביל את השכ"ד שלוש שנים.
והניתוח מאתמול בבוקר של שאול אמסטרדמסקי.

התאונה

הדקות הגורליות של משפחת אטיאס שכל שמונה בניה מתו (למעט ילדה אחת) בירידה לטבריה בלי בלמים. 2012. חובה להקשיב.
התיק נסגר מחוסר אשמה פלילית. שימו לב לשוטר ולשוטרת הסתומים החוזרים כרובוטים על השאלות: איך קוראים לך? איך קוראים לך? איפה אתם? איפה אתם? תדליקו אורות גבוהים. לא ייאמן. מה שצריך היה להגיד לרפי אטיאס המנוח זה לעבור לניוטרל, זו המסקנה, אם הבנתי נכון. איזו זוועה.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=91945b60636d4410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=0e9c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=d5945b60636d4410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

המטוס המלזי

כריס גודפלואו (אחלה שם), טייס לשעבר, כותב ב-Wired מה לדעתו קרה למטוס המלזי. פרצה שריפה.
נשמע הגיוני לבורה כמוני.
עדכון מ-crikey.com.
בינתיים טוענת תאילנד שהמטוס (mako)חלף בשטחה (CNN).
בישראל חוששים שהמטוס המלזי מוחזק בידי גורמים איראניים ושעזריאלי הוא יעד נחשק.
עד שהביאו לשם את GAP ו-H&M וקפה הלל?

אנטישמיות בשבדיה?

לא ממש. יותר אלימות של הימין הקיצוני נגד מיעוטים בכלל (דיוויד סטברו).

…טבעי שפגיעה ביהודים מעניינת את הציבור בישראל יותר מריסוס צלבי קרס על מסגדים, או תקיפת מפגינים מן השמאל. ובכל זאת, ההתעלמות מההקשר הכללי עלולה להוביל למסקנות מוטעות…

משתכשכים בביצה

עיתונאי רשות השידור נגד גלעד ארדן.

גאולה אבן, רעייתו של שר הפנים גדעון סער, חברו של ארדן למפלגה: ״לא קל להיות שר תקשורת אחרי משה כחלון. אני מבינה את ארדן שצריך להציג הישג כלשהו. אבל אם הוא רוצה להשיג הישג אפשר פשוט לסגור איזה משרד ממשלתי מיותר״, והתכוונה למשרד להגנת העורף שעליו אחראי ארדן…
יעקב אחימאיר תקף את לפיד ואמר כי ״זו פעם ראשונה שאני נתקל במישהו שחותם על תעודת פטירה בכזו זחיחות. לפיד שר אוצר שלא מבין בכלכלה ונבחר לתפקיד רק משום שהופיע על גבי המסך. תעודת הפטירה הזו מזויפת. אנחנו לא מתביישים בעשרות שנים של שידור ציבורי״.
איילה חסון: ״אני עומדת בגב זקוף. אני עיתונאית ברשות השידור עם שנים של עשייה מסביב לשעון ושל אהבה למקצוע. שידור ציבורי זו לא סיסמה ריקה, אלא ערך ואינטרס ציבורי. מי מימן את 'שומרי הסף' ואיפה שודרה הסדרה? מי פירסם עשרות תחקירים ב׳מבט שני׳? היו ניסיונות למנוע תחקירים, אבל הכל שודר. היו לי הצעות יפות לעזוב, אבל בחרתי להישאר כי אני מאמינה בשליחות הזו. שידור ציבורי זה לא נדל״ן, עזבו את ההכפשות והדה לגיטימציה. אני מכירה את אותם אנשים, אנשים חרוצים. אותם רוצים לשלוח הביתה? כדי להביא את מי? בגלל חוליים שהעובדים לא אחראים להם יזרקו את כולם? סולידריות זו לא מלה גיסה. החקיקה חייבת להיות ברורה עם מתן עדיפות לאנשי רשות השידור״.

זקן VS אולמרט

בוואלה נכתב אתמול ששולה זקן מוכנה לעלות לדוכן העדים גם בלי הסכם.
הבוקר אולמרט משיב אש בידיעות: "שולה שיקרה כי לא גיביתי את מערכת היחסים המושחתת שלה" (כותרת בע' 18).
הכוונה למערכת היחסים בינה לבין שמואל דכנר ז"ל.

ובינתיים במעריב

במארקר לא נכתבה מילה על מעריב מאז 14 במרץ.
מ-17 במרץ חזרה המהדורה הדיגיטלית להתעדכן.
הפורשים: ליאור לנדנברג, איתי אשר, אליק מרגלית, ממשיכים להופיע בעיתון.
מיכל אהרוני על מדור הדעות.

צרות בכותרות

even
תודה לרועי

סיון קלינגבייל: מה זו עבודה.
הכותרת, "מי מממן את כל אלו שיושבים בבתי הקפה באמצע היום?", שהפכה את הפוסט להכי נקרא אתמול, לא מתארת בשיט את תוכן הפוסט המעניין. אבל היא הביאה טראפיק? מה אנחנו צריכים יותר.
kafe

מח' הגהה בחל"ת

pitaron

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ tv

תלונה במשטרה הוגשה נגד גיא לרר שמתנצל על ששידר שיחה עם ילדה בת שבע שהותקפה מינית בפנימייה בה היא שוהה.

הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות. טעינו. מזה זמן אנחנו מלווים מאבקים של אמהות ברשויות הרווחה ומתארים את הקלות שבלקיחת ילדים מהוריהם (ממצב סוציו אקונומי נמוך על פי רוב). הפעם שמענו על סיפורה הקשה של ילדה, שעל פי החשדות, עברה תקיפה מינית, ואמה מסרבת להחזיר אותה לפנימיה, כפי שדורשות רשויות הרווחה.
מתוך רצון כן לעורר מודעות, שידרנו כמה שניות של שיחה טלפונית עם הילדה, וזאת אחרי שאמה העבירה אליה את מכשיר הטלפון, ולאחר שהאם ידעה שמעבר לקו נמצאת כתבת התוכנית. השיחה היתה רגישה מאד, מכבדת ובעיקר קצרצרה.
למען הסר ספק – בשידור עצמו לא ניתנו כל פרטים מזהים, או פרטים מהמקרה עצמו. לא אכנס לפרטים נוספים על מנת שלא לפגוע במאבקה המוצדק של האם.
יחד עם זאת, השיחה הזאת לא היתה צריכה להגיע לשידור. גם אם יש הצדקה ציבורית, מוסרית או עניינית, גם אם יש הסכמה של האמא וגם העניין משרת מטרה טובה באמת.
הבאה לשידור של שיחה כזו היא פשוט לא נכונה. אני מקווה שהמקרה הזה יחדד את זה. כשמערכת תקשורת טועה, וזה קורה לפעמים, חשוב שתשמיע את קולה באופן ברור בלי לטאטא או לגלגל אחריות. זה מה שאני עושה עכשיו: טעינו ואנחנו מתנצלים.

על פי התגובות, זו לא הייתה מעידה רגעית.
ריקי בן לולו, המלווה את הילדה (דרך שרון מייבסקי) בגרסה שונה משל לרר:

במשך כל השבוע הופעל מכבש לחצים של ממש מצד אנשי התוכנית על האמא בניסיון לשכנע אותה. אתמול אני הייתי איתה כל היום: עשרות של טלפונים, בעצמי דיברתי איתם מספר פעמים ואמרתי להם חד-משמעית שהילדה בשום אופן לא תתראיין. חד-משמעית. לאם הסברתי לפני שהלכתי לא לענות להם יותר לטלפונים. הם לא הפסיקו להתקשר, כשהאמא הייתה במקלחת הטלפון צלצל והילדה ענתה. הם ניצלו את ההזדמנות לדבר עם הילדה והעלו את זה לשידור ללא הסכמת האם וללא ידיעתה. האמא ידעה על זה רק הבוקר. אני גיליתי מאוחר בלילה אז לא התקשרתי אליה, אז על הבוקר חייגתי אליה. היא נחרדה על מה שקרה. ואנחנו יוצאות להגיש תלונה במשטרה.

עונה חדשה צפויה ללואי סי קיי.

עשיתי משאל: מהן מילות ההתפעלות החביבות על הטף (במקום סבבה ואחלה)?
תוספות והשגות?

עידוק וג'וני זילבר עונים למעריצים ומסבירים מה עובר על פייסבוק בזכותם.

רה"מיהו וממשלתו מסכמים שנה.

איתמר אייכנר בידיעות מתקן את הסרטון:
– "הוספנו מיליארדי שקלים לסל הבריאות": ועדת הסל הוסיפה תרופות בהיקף של 300 מ' ש' לסל שעומד על 7.8 מיליארד ש'.
– השנה השקטה ביותר מבחינה בטחונית: לפי דו"ח השב"כ נרשמה עלייה דרמטית בהיקף הטרור ביו"ש. 1,271 פיגועים לעומת 578 ב-2012. מה שכן, מספר ההרוגים היה הנמוך ביותר בעשור האחרון. שישה אזרחים בלבד.
– כלכלת ישראל מדורגת בצמרת המדינות הצומחות בעולם והאבטלה ירדה לשפל: הסרטון לא מספר שהשכר החציוני, שמרוויחים 50% מהישראלים הוא בין הנמוכים במערב. הפער בין החציוני לממוצע הוא בין הגדולים במערב, ושיעור העוני בין הגבוהים במערב.

אוקיי, זה קצת מסובך:
פינת ליטוף היא הפינה הטובה ביותר והאהובה עלי בארץ נהדרת ([לקט בפורים? מה נהיה?] חוץ מליהיא האשטג, אבל העלימו אותה, מה אעשה).
רחלי רוטנר מספרת במדור וואלה טק, אותו היא עורכת, על סרטון שיצרה קבוצה בה חבר הבן זוג המוכשר אריאל ויסמן, כל מה שמצחיק בעולם, היורד על גלי וניר, יוצרי פינת ליטוף. אני התבאסתי מהסרטון.
ניר גרבר בתגובה אמביוולנטית לוואלה:

אני לא בקטע של צנזורה, אין לי מוסר כפול בדברים האלה, אפשר לצחוק על הכול וזה לא מפריע לי, למרות שאני לא מבין למה הם עשו את הסרטון הזה בכלל, אולי מתוך קנאה או לא יודע מה…
העניין היחידי שהפריע לי זה שהשתמשו בשמות שלנו וזה הטעה אנשים. תהיה גבר, תשים את השם שלך. הם פשוט מנסים לרכב עלינו ולפרסם את עצמם על חשבון השם שלנו…
…אתה לא משתמש בשם של מישהו אחר. אז עשיתם את זה וסבבה, צחקתם עלינו והשפלתם אותנו, אבל לפחות אל תשימו את השם שלנו. יש אתיקה בסיסית, גם באינטרנט.

בעמוד איגוד מקצועות האנימציה התנהל דיון נוקב שצידד ברובו בניר וגלי.

בסופשבוע שעבר עלה סרטון של שלום עכשיו, שהזכיר לרבים, ובחלחלה, את סרטוני לאטמה תבע"מ (תנוח בשלום על משכבה). אבישי עברי, עורך אתר לאטמה בדימוס, ביקר. וגם עמיר שיבי המ"מ.
וגם: האם הופרו זכויות היוצרים של ג'ורג' האריסון?

רק אביא תגובה מוואלה על הסרטון (אורלי בני דייויס | 13:26 15.03.14)

כן כיף להיות ימני, להיות טוב לאדם ובורא עולם לשמור על אהבת המשפחה והעם היהודי, להיות סבלני עד יאוש עם אחי מהשמאל ולהתפלל כל יום מחדש לבנית המקדש. כן ברוך השם שאנחנו כך ואת כל השאר אנחנו לא ממש סופרים.

לפני פיזור

נו. באמת נו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

59 תגובות על מתחת לאפס

  1. שועלן הגיב:

    בעלה"ב היתה מתקנת לקיתונות, אבל אני חושב שבכל מקרה אין למשפט הזה משמעות בלי שמציינים מה יש בקיתונות.

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    עוד פוסט לא קצר. פעם חז"ן תרם בשטח זה.
    מי שמחזיר בסיס לצי הרוסי בים השחור מכוון לצאת עמו החוצה
    היציאה עוברת באמצע איסטנבול. כנראה שטכנאים רוסיים
    מטפלים בציוד שמתבלה עכשיו בסוריה. מלחמה יוצרת בלאי רב.
    מי שיש לו טילים שמגיעים מבירות לכל ישראל מכסה בטילים את נמל אסקנדרון ושיאן, יציאת צינורות נפט מהמזרח. יותר חשוב, את כל קפריסין התורכי ובייחוד את הבסיסים העצומים של נאטו משם דפקו את גדאפי ובכל מבצע נגד אירן יהיה להם תפקיד. אירן באירן, בעירק, סוריה ולבנון יוצרת קשרים עם רוסיה (על הכור הגרעיני כבר דברו).
    כל זה לא מרבה שמחה בתורכיה. הכוח הצבאי היחיד במזה"ת
    שיכול קצת לעזור לתורכיה הורחק. השמועה אומרת שמתחילים
    לשחרר קצינים תורכיים מבית הסוהר. כל זה משיחה עם
    ידיד בקפריסין התורכית.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      תקיפה של ארצות הברית באירן היא פנטזיה של כמה ישראלים שהמציאו את יצהר תמורת בושהאר. האינטרס האמריקאי הוא שכולם יחושו מאויימים ולכן כשהיה חשש שאירן נחלשת מדי הם שינו כיוון. האמריקאים לא יעשו דבר באירן גם אם האירנים יחליטו להתחמש גרעינית והם גם ינסו למנוע תקיפה ישראלית באירן. אתה צודק לגבי התורכים. עסקת הרכש הביטחוני האחרונה שהם פוצצו כללה מערכות שהיו מאפשרות להם להתמודד עם הנ.מ. הסורי. מערכות כאלו הם אינם יכולים להשיג משום מקור אחר. התורכים עשו הרבה רוח מול אסד והתעמתו בשל כך עם האירנים מתוך מחשבה שיש להם תמיכה אמריקאית. ידידך הקפריסאי יכול להעיד שהם החלו להתפכח.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מתי והיכן כתבתי על הפצצת אירן . המילה ארה"ב לא מופיעה
        במה שכתבתי ואינה משתמעת משום דבר שכתבתי.
        כך האשמתי ע"י אורן בתמיכה או הצדקת נציזם. אלו סימנים שהבלוג הזה הולך בדרך רעה וחבל.
        על תורכיה רוסיה קרים והים השחור לא נכתב באף עיתון בישראל
        זו הבורות המנצחת. אבל כל תורכי שגמר תיכון מודע לכך
        היטב. אני שמח על מה שכתבת על עסקות נשק ישראל תורכיה
        ויש עוד. אם וכאשר אמירתך ביחס לארה"ב אירן תתקיים, וזו גם דעתי, לדברי אותו תורכי (שאיני יודע אם הוא מחניף לי או דובר את דעתו)
        תורכיה במצב לא טוב. דעתם על הערבים קשה וקיצונית
        הרבה משל רפול וגנדי ז"ל, למשל. וגם הערבים שונאים אותם
        ראה יחסי מצרים תורכיה. אז מי נשאר במזה"ת שניתן עדיין, אני
        חוזר עדיין, לסמוך עליו במודעין, חכמת חיים, טכנולוגיות צבאיות
        וכשצריך כח צבאי אלים. נראה להיכן יתגלגלו דברים. נוצרת
        בתורכיה ברית מעניינת בין "שונאי" האיסלם משמאל מוסלמים שונאי ארדוון והקמליסטים האדוקים. תודה על תשומת לבך.

        אהבתי

  3. JewBoy הגיב:

    מיכאל שראל, מקצוען אמיתי,
    עובד בשביל אדם לא מתאים ולא ראוי.
    ההפסד כולו שלנו.

    אהבתי

  4. ZIKI הגיב:

    פינת ליטוף
    אני מופתע עד כמה הם משפיעים על המחשבות שלי.
    צפיתי בכל סרטון כמה פעמים והתחלחלתי מהרוע, האדישות, האטימות, האנוכיות והכיעור שמשתקפים שם.
    אני בכלל לא בטוח שהם מגזימים.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    @מישהי
    הבטחתי ולכן אקיים.

    אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    מה שצריך היה להגיד לרפי אטיאס המנוח זה לעבור לניוטרל, זו המסקנה, אם הבנתי נכון. איזו זוועה.

    זהו, חזרנו לרוטשילד? עכשיו הממשלה אחראית גם לכך שאנשים עושים שטויות תחת לחץ?
    מה צריכה להגיד מוקדנית למצביע של יש עתיד?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      איך זה קשור? מי דיבר על הממשלה? אמרתי: שוטרים סתומים.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        כשהציעו חברי כנסת לא סתומים לראש הממשלה המנוח, לוי אשכול, לעבור לשבוע עבודה בן חמישה ימים ענה להם: "קודם שיעבדו יום אחד, אחר כך יומיים ולאט לאט נתקדם…"

        אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          משטרת ישראל היא אכן דבר באוש. אף אחד לא מצפה ממוקדן / יומנאית שידעו לתת הדרכה בזמן אמיתי לנהג בלי ברקסים. כן מצופה מהם לאתר תוך שניות מישהו שכן יודע לעשות את זה ולהעלות אותו על הקו. חלק מדמם של בני משפחת אטיאס בהחלט נמצא בראשו של יוחנן דנינו.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            אני מציעה להרחיב את מיומנויות המוקדנים, שהם שוטרים לכל דבר ולא מוכרי מכונות כביסה. אדם במצוקה על הכביש יתקשר תמיד למשטרה ולא אלי. כדאי שיהיה מענה לאירועים כאלו. לא מסובך במיוחד.

            אהבתי

            • captain beefheart הגיב:

              הוא שכתבתי: מוקדן לא אמור לדעת הכל. בעצם – הוא לא צריך לדעת כלום. רק לתפעל במהירות את החיבור למי שיודע. בעולם של וואטסאפים זו לא אמורה להיות בעייה

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                שמע סיפור על מוקד משטרתי:
                באחד הלילות לפני מספר שנים, הבן הצעיר שלי שעבד כשליח פיצריה, נשדד באיומי אקדח. הוא התקשר למוקד המשטרתי כשעדיין היה לו קשר עין עם השודדים שהתרחקו ברגל. במקום לשלוח למקום ניידת (השוד התרחש במרחק 2 דקות נסיעה מתחנת המשטרה הקרובה) נאמר לו להגיע לתחנה ולהגיש תלונה. לאחר שעה של המתנה נרשמה התלונה ונאמר לו להמתין במקום לקלסתרן המשטרתי. לאחר שלוש שעות המתנה נוספות, משבושש הקלסתרן להגיע, נשלח לדרכו תוך הבטחה שייקרא למחרת לקלסתרן. מאז הספיק להתגייס, להשתחרר ולהתחיל שרות בקבע ועדיין הוא ממתין לקלסתרן. האם לא כדאי ללמד תחילה את השוטרים לטפל במקרים של שוד מזויין?

                אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            יש אין ספור מצבי מצוקה היפוטתיים בהם גם כאלו שתדירותם עולה על זו של התאונה האומללה. תפקידם של המוקדנים להגיב לדיווחים על פשיעה, כשיהיו מיומנים בביצוע מטלה זו יהיה מקום לדון בהרחבת כשירותם.

            אהבתי

        • roni הגיב:

          נדמה לי שאמר את זה שר האוצר המיתולוגי פנחס ספיר.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            רק "עובר אורח" מוסמך להכריע במחלוקות ממין זו.

            אהבתי

            • לא זה ולא זה הגיב:

              5.
              קודם שיעבדו יום אחד

              14:24 12/1/2010

              סמי טוויג

              לפני שנים רבות, הוגשה לכנסת הצעת חוק בדבר
              הנהגת שבוע עבודה בן 5 ימים.
              שר האנרגיה דאז, יצחק ברמן, אמר מעל בימת הכנסת
              שהוא מתנגד להצעת החוק.
              לדעתו, היה מקום לעשות זאת בהדרגה,
              קודם שיעבדו יום אחד, אחר כך יומיים וכך הלאה
              ולא בבת אחת 5 ימים….

              אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    אנטישמיות בשבדיה?
    לא ממש. יותר אלימות של הימין הקיצוני נגד מיעוטים בכלל

    לפי הלוגיקה הזאת, גם ברייך השלישי לא ממש היתה אנטישמיות.
    הנקודה של הכותב היא אחרת. הוא טוען שגל האנטישמיות לדעתו מיוחס בטעות למיעוט המוסלמי בזמן שהוא מגיע דווקא מניאו-נאצים לבנים.
    ואני אומר – למה לריב? יש מספיק יהודונים לכולם.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא. זו שנאת זרים באופן כללי. לאו דווקא יהודים. זה מה שנאמר.
      ובשנאת זרים מכל הסוגים היהודים בארצם דווקא מתמחים.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      האמור להלן מתוך צפייה מתמשכת ב TV של סקנדינוויה.
      סטברו מייצג הומניות שמאלנית מסורתיתו בהמון קלישאות
      שכבר לא עובדות. המצב בשוודיה, נורווגיה ודנמרק
      מעניין. חברתית האנשים כולם, בייחוד החושבים
      והכותבים, פשוט תוהים, מפחדים מבולבלים. עולם שלם
      של אמונות בסיסיות לא עובד. המהגרים החדשים
      שטיפלו ומטפלים בהם "כנהוג" מגיבים הפוך. מדינת
      הסעד נבנתה על ההנחה הלא נאמרת שאנשים עובדים
      ולוקחים סעד רק כשצריך. המהגרים החדשים? נותנים
      לך תיקח. מהגרים קודמים, יהודים, פולנים, בלטיים
      למיניהם נטמעו. התקשורת המודרנית מאפשרת למהגר
      לחיות במעגל התרבותי של מקורו במשך שנים רבות.
      המהגרים הישנים באו מעולם שהאמין, כך או אחרת
      בתנ"ך מה שיצר איזה בסיס משותף, לא כך החדשים.
      בעבר עצם ההגירה לשודיה, למשל, היה הודאה בעליונות
      שוודית (אחרת למה באת) לא עוד. פעם כשנכנת לאוטובוס
      ידעת איך יתנהג כל נוסע, לא עוד. זרים בביתך היא
      הרגשה רעה. הקלישאות של סטברו לא יעזרו וזה נהייה יותר
      ויותר ברור למעמדות השליטים ולכלל האוכלוסיה. מה
      יהיה? לא ברור בכלל. הסיפור עם היהודים, כרגיל מסובך
      ומורכב יותר מהסיפור הכללי. בכל מקרה,לא כל שונא
      זרים חדשים שונא גם יהודים.

      אהבתי

  8. אורן29 הגיב:

    זכויות היוצרים של ג'ורג' האריסון בוודאי שלא הופרו ע"י הסרטון של "שלום עכשיו" ולו משום שלא הוא כתב את השיר.

    זה, אגב, כתוב גם בגוף הכתבה מ"וואלה":

    "הסרטון מבוסס בחלקו על לחן הלהיט "Got My Mind Set on You", תוך שינוי מילותיו בהתאם למסרים בהם דוגלת התנועה. הלהיט העולמי נוצר על ידי רודי קלארק והוקלט במקור על ידי ג'יימס ריי ב1962, אבל הוא מוכר במיוחד מגרסת הכיסוי משנת 1987 שביצע ג'ורג' האריסון יוצא "הביטלס"."

    אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    עבור רוב הבעיות, פטרון זה אחלה פתרון.

    אהבתי

  10. לחם הגיב:

    כמה עלוב שבן דרור ימיני מיהר להגן על בן צבי אבל לא כתב באותה מהירות אף מילה על למעלה ממאה עובדים שיצאו לחופשה ממנה רובם לא יחזרו. כל כך אופייני לתקשורת העלובה והחלשה, המו"ל מעל לכול ושהעבדים ימותו בשקט.

    אהבתי

  11. הדס הגיב:

    לא מסכימה איתך בעניין סיון קלינגבייל – דווקא יש קשר הדוק בין הכותרת לתוכן הפוסט המעניין לכשעצמו.

    אהבתי

כתיבת תגובה