האישה שהוא אוהב

isra24.3.14yediot24.3.14
haaretz24.3.1423.03.14.indd

מצב האומה



מצב האומה
עם נתניהו. כל הראיון, אם לא צפיתם וגם אם כן.
הכל מתוסרט. כל השאלות שוגרו מראש, זה מובן.
יש לי חשדות מי כתבו את השורות לרה"מ, ואני רוצה לומר שמי שכתב לו:

מה תרצה לשתות?
הפוך עם חלב משקית

צריך להישלח לגלות באי השדים, יש להחרים את מקלדתו ולעקור את ציפורניו.
bnmazav

מה כתבו מבקרי הטלוויזיה? מורן שריר קצת מאוהב בעצמו והרוס מהווידוי:

ללא ספק הרגע החזק ביותר בהופעה שלו היה כשדיבר על אשתו: "מציירים אותה כנטל. היא לא נטל, היא מקור הכוח שלי, היא האשה שאני אוהב". זה היה רגע מביך בעוצמה הרגשית שלו, רגע רומנטי וג'נטלמני שהיה בו יותר תנופה מאשר בכל הקומדיה של המשדר הזה.

עינב שיף בידיעות (ב-ynet לא נכתב בינתיים) מחמיא חלקית על בדיחות מצוינות (מרב מיכאלי) אך רואה אחרת לגמרי את הווידוי:

… בתום נאום הגנה דביק ומתבקש על רעייתו…

הייתי סקרנית לדעת מה תעשה שיר זיו בישר"ה. איך תתמודד עם האירוע המרכזי הטלוויזיוני אמש. אז לא התמודדה. כן, זה בעייתי כשהעיתון הוא של רה"מ. לכתוב מילה רעה, לא יכלה. לשבח, גם לא. מלכוד.

אביעד קדרון בוואלה

קשה להאמין כמה מיותרת היתה השתתפותו של נתניהו ב"מצב האומה". אבל היא היתה מיותרת. אם במקום נתניהו היתה יושבת, נניח, דמות מפלקט, התכנית היתה נראית בדיוק אותו הדבר. הרי לא ממש היה דיאלוג סאטירי בין קאסט "מצב האומה" וראש ממשלת ישראל. את הבדיחות שהוטחו בנתניהו היה אפשר להטיח גם בכסא ריק. נתניהו לא ממש התייחס לבדיחות באופן ענייני.

ויגאל סרנה בפייסבוק.

שאפו לחבורת מלקקי העכוזים של מצב האומה שהתגיסה מיד עם עורך הדין כהן לחלץ את ביבי מבור שרה. ומצרות אחרות. מי שרוצה לאסור בחוק על זנות שיתחיל בערוץ 2 ויעבור הלאה. הרע מנצח כי הטוב שותק. והסטיריקן בוגד.

השר הבכיר

"זה ניסיון חיסול פוליטי", אמר אמש השר הבכיר על תלונה שהגישה עובדת לשעבר בגין מעשה שאירע לכאורה לפני 15 שנה.
News1 חושף: סילבן שלום הוא השר הבכיר החשוד בהטרדה מינית"
בידיעות ובהארץ מדובר בשערים על "שר בכיר". בישר"ה הוא סתם שר בשער, אך בידיעונת הזעירה בע' 7 הוא כבר בכיר. בהארץ מדובר על עבירות מין ברף הגבוה, אך בעיתון המודפס היא מופיעה רק בקצרצרה בשער.
ב-ynet יש חילוקי דעות בענין בדיקות הפוליגרף, עם שיבוש התוצאות כותרת.
באשר לעיתונים המודפסים, ידיעות העניק את השטח הנרחב ביותר לסיפור, למרות הכל.

אב הבית

מני נפתלי אומר שלא ביקש קביעות ברה"מייה, אלא לקבל תקן של עובד מדינה.

גונן גינת (ע' 17) מסנגר על צריכת נרות הנשמה המופרזת של שרה נתניהו (וטוען עוד כי הנרות הריחניים עליהם דובר היו נרות נשמה. רגע, זה לא היה כתוב בדו"ח ההוצאות? נרות ריחניים?) בטענה שמתו שני אנשים מרכזיים בחיי המשפחה (שמואל בן ארצי, שנפטר בנובמבר 2011 [!] ובנציון נתניהו, שנפטר באפריל 2012, האבות של השרה והרה"מ) ומכיוון שאלפי אנשים עלו לרגל כל שנה, משל היו הללו ג'ון לנון וקורט קוביין, היה צורך באלפי הנרות. ובכן לא. אין ספק שאלפי נרות דולקים מהווים מפגע בטיחותי חמור. שנית, נר נשמה אחד מספיק ליממה. אם מתעקשים להדליק שנה שלמה נרות, שגם זה מטורף לחלוטין , מספיקים היו 365X2.
ויש גם נר זיכרון חשמלי שעולה כעשרה שקלים ומספיק לשנה.
דיון בסוגיית הדלקת נר נשמה.

בקטע על ר', העובד הנוסף שפרש, נכתב בישר"ה

אין לי כל טענה כלפי ראש הממשלה ורעייתו. להפך, יש לי אהבה והערכה רבה כלפיהם… סיימתי את עבודתי כממונה על בית ראש הממשלה בהסכמה עם רה"מ ורעייתו. נותר בינינו קשר מצוין… כאיש משפחה, העדפתי לעבוד בעבודה המאפשרת לי לשהות יותר עם בני משפחתי בשעות הערב

ההדגשה שלי. אבקש להתמקד בה, ולהבין את הסבטקסט.
(האם תוך כמה חודשים נולדה לו משפחה? האם לא ידע את מהות העבודה קודם שנכנס אליה? אולי אין סיבה להעסיק אב בית 18 שעות ביממה? וכנהלאה)

בניהו

התמונה של אבי בניהו בשער ידיעות מ-21 בחודש מטרידה בכמה מובנים. ראשית, הצהלה, כאילו מדובר בגלעד שליט החוזר מהשבי. לא, כולה היה ברנש לילה במעצר אין סיבה לאירועי קולולו.
שנית, חוסר ההיענות של האב לבתו המאושרת.
bnayahudaughter
התמונה מהיום מלמדת אותי שהמטרה היא בכלל מעקב אחר הדיאטה של בניהו, כשהמצב, החקירות וזה מחוללים נפלאות לגזרתו.
IMG_20140324_093142

בדידות

משפחתו של ד"ר סרגיי ירוסלב המנוח לא שמה לב שנעדר יומיים?

משתכשכים בביצה

ידיעות התעניין ברכישת מקור ראשון אך התחרט.

בוטל השימוע שלפני פיטורין של מרב מילר מהערוץ הראשון.

13 מעובדי גלובס זומנו לשימוע. גם הבלוג Feeder עומד להיסגר.

עובדי פלייבוי ישראל פנו ליו הפנר והלשינו על דניאל פומרנץ, הזכיין, שלא משלם להם את המגיע להם.

תופעה אנתרופולוגית מרתקת. באותו יום, כמעט באותה שעה, התפרסמו במגזין mako שתי כתבות.
האחת על מיליארדר ששואף להקנות לנו חיי נצח – אולי השאיפה הכי גדולה של המין האנושי, עוררה 58 אלף צפיות. לעומת זאת, הכתבה שעסקה בחילופי זוגות בקרב המגזר החרדי (מן הסתם עשרות עד מאות אנשים מתוך ציבור של מאות אלפים אם לא מיליונים, הביאה 300 אלף קוראים. איזה סדרי עדיפויות משונים יש למין האנושי.

הודעה לעיתונות
ארגון העיתונאים ולשכת העיתונות הממשלתית משיקים מכון להשתלמויות עיתונאים. המכון… שימומן בחלקו על ידי לשכת העיתונות הממשלתית, יכלול שורה של קורסים מקצועיים במחירים מסובסדים ביותר, עם דגש על הקניית מיומנויות לעשייה עיתונאית בעידן הניו מדיה. תכני ההשתלמויות ייקבעו על ידי הוועדה המקצועית של ארגון העיתונאים.
אחד הקורסים יועבר על ידי יעל גולן, עמיתה במכון מנדל למנהיגות ולשעבר סגנית העורך הראשי וראש מערכת החדשות של ynet ועורכת המשנה של עובדה. הקורס, שיעסוק בעיתונות דיגיטלית, יקנה לכתבים, עורכים ומפיקים הבנה מעמיקה של עשייה עיתונאית באינטרנט…
כמו כן, יוצעו… קורס קריינות, שכבר נערך פעם אחת על ידי הארגון וזכה להצלחה רבה; קורס הופעה מול מצלמה… וקורס הסבת מעצבי עיתונות מפרינט לדיגיטל […].
ראש לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, מסר כי "לשכת העיתונות שמחה לקחת חלק בהכשרת עיתונאים וקידומם המקצועי…".

יש עורכים בבית?

לפי ynet, השריעה תשולב במערכת המשפט. לפי הטלגרף, מדובר בבהצעה עבור משהו שדומה ללשכת עורכי הדין הבריטית. מציעים להם הנחיות כיצד לערוך צוואות כאשר הלקוח הוא מוסלמי.
(תודה לק').

מדינת כל גזעניה

2424.3.14

ילדים שהוריהם ממזרח וממערב מתכחשים לצד האשכנזי שלהם (כתבת השער ב-24 שעות).

…בעוד אלה שהם בני 45 כיום וגדלו להורים חצי־חצי מעדיפים באופן מובהק להציג את עצמם כ"אשכנזים" — הרי שבקרב בני ה־25 ומטה התהפכה המגמה והם בוחרים בזהות המזרחית כדומיננטית, תוך ויתור כמעט מוחלט על הסממנים של החצי האשכנזי שלהם. לא פחות מעניינת היא העובדה שרובם המוחלט, בלי קשר לגיל, בחרו צד. הם לא הגדירו את עצמם כ"חצי־חצי", אלא כ"מזרחים" או "אשכנזים". אז מי אמר שהשד העדתי איננו…

נשים

עיריית רחובות נתנה לעובדות חצי יום חופשה, לנקיונותהכנות פסח. חי נפשי.
miktav

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

דרמה זוטא התרחשה אתמול בפייסבוק בין כמה ענקי רוח.
זה התחיל בשמעון ריקלין, שכתב

כאשר רביב דרוקר סיים את הצגת התחקיר על "ישראל היום", בתוכנית "המקור", הוא אמר שאם הוא היה יודע על דברים כאלה "בידיעות אחרונות", הוא היה עושה גם עליהם תחקיר שכזה. ובכן רביב, שיתוף הפעולה חסר התקדים בכנסת הזאת בין ש"ס לבית היהודי ליש עתיד ולמפלגת העבודה בהנחת חוק "נוני מוזס", לבלימת החינמונים מצדיק תחקיר שכזה או שסתם אמרת?
דרוקר: שמעון, האמן לי שאני יותר רוצה ממך לעשות תחקיר על ״ידיעות״ ואם תחקור טיפה תגלה מה אמרתי וכתבתי עליהם, כולל בעת האחרונה. לפני ואחרי תחקיר ישראל היום דיברתי עם אנשים מידיעות. לא הצלחתי למצוא מישהו שיכול להביא חומר ברמה של ״ישראל היום״ (שכלל הקלטה של עמוס רגב מהדסק, קטעי עיתונות רבים לפני ואחרי עריכתם ועוד). עוד לא התייאשתי ואם יש מישהו שמוכן לדבר און קמרה או מחזיק בחומר כזה, מאוד אשמח שיפנה אליי.
יניב: זה לא ברור מי רוצה לחסל (מטאפורית) את דרוקר ראשון – ליברמן. ביבי. ברק. אולמרט. ושרון שכבר לא במירוץ. על כולם פרסם דרוקר את התחקירים הכי כואבים.
ריקלין: אלדד, ברור שדרוקר הוא לא העניין, אלא מי שאירגן מאחורי הקלעים את השיתוף פעולה הנדיר הזה בין המפלגות כד להעביר אתמה זו התקשורת? ישראל היום הוא עלון מטעם – של פוליטיקאי. ידיעות ו-Ynet הם עלונים מטעם – של פוליטיקאים. כמו בשבת בבית הכנסת. מעריב ומקור וקול ישראל וערוץ 1גוססים בהוספיס. תמען פנייתך לערוץ 2. להארץ. למרקר. ולגל״צ. לערוץ 10, דרוקר, כבר פנית.
יניב: מה זו התקשורת? ישראל היום הוא עלון מטעם – של פוליטיקאי. ידיעות ו-Ynet הם עלונים מטעם – של פוליטיקאים. כמו בשבת בבית הכנסת. מעריב ומקור וקול ישראל וערוץ 1גוססים בהוספיס. תמען פנייתך לערוץ 2. להארץ. למרקר. ולגל״צ. לערוץ 10, דרוקר, כבר פנית.
גונן גינת: היו לו טונות של חומרים הרבה יותר קשים על ידיעות אחרונות. אני הייתי עד להעברת חומרים. אבל בראש הערוץ עומד רפי גינת. מש"ל.
דרוקר: גונן, אין לי מושג על מה אתה מדבר. לא קיבלתי שום חומרים קשים. או שאתה ממציא, או שאתה הוזה? בכל מקרה, אני חייב להבין. אם יש לך נגישות לחומרים קשים על "ידיעות", למה אתה לא עושה תחקיר? אולי מכיוון שאין לך מושג איך עושים את זה ומעולם לא עשית?

ואלדד יניב על המופע של יוסי כהן.

…בדיון סוער, הסגיר כהן את הסוד. שרה לא שילמה שקל אחד לעוזרת הבית ליליאן פרץ, בתביעה המפורסמת.
במוצ"ש, הגיע לאותו אולפן, עם התפאורה השונה של "פגוש את העיתונות", עורך דינה של פרץ, אסף שראף, עם גרסה משלימה: אם פרץ תחובר למכשיר פוליגרף ותשאל אם ה"פשרה" בתביעתה נגמרה בכסף ששולשל לכיסה, היא תאמר אמת לאמיתה.
אז מי פה משקר?
נתניהו ופרקליטיו הבינו שאת זה בקלות תגלה המשטרה.
זה לא אומר ששרה או פרקליטה כהן אמרו לא אמת. זה אומר שהפרקליט כהן יודע מהיכן הגיע הכיס, ושיש גרסה משלימה – שלא סופרה.
עו"ד שראף סיפר למצלמה שבתחילת הפרשה הזמינו את עצמם למשרדו עו"ד כהן ויזם הנדל"ן רוני מאנה והציעו עסקה קורצת: מחיקת התביעה בתמורה לכסף, והרבה, שישולם לתובעת וכשכר טרחה לעורך דינה.
ההצעה שניתנה בראשיתה של הפרשה, הייתה גם הפינאלה במערכה האחרונה.
הצדדים הגישו לבית המשפט הודעה קצרה: המתקוטטים הגיעו לפשרה שמייתרת את המשך ההתכתשות. על המשכו של הנוסח הזה, אסורים הצדדים בפרסום.
לא כי בגרסה הזו יש בעיה, אלא בהמשכה. או יותר מדויק, בכל מה שקדם לה. לכן התרברב עו"ד כהן למצלמה כי את "הנייר הזה" אין לו בעיה לחשוף. כי בנייר הזה אין דבר, חוץ מגרסה מכובסת של המציאות.
נתניהו ופרקליטיו הבינו מיד שאחרי שני סיבובי מערכה מול המצלמה, עוד רגע תוגש עתירה בדרישה לפתיחת חקירת משטרה…

לפני פיזור

אממ. אין לי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

51 תגובות על האישה שהוא אוהב

  1. שועלן הגיב:

    מורן שריר קצת מאוהב בעצמו

    זה היה משפט דו משמעי אלמלא מורן שריר היה מאוד מאוהב בעצמו.
    בכל אופן, יש מישהי יותר מוצלחת שבאמת מאוהבת בביבי.

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    הארץ מוכיח שהסלוגן שלו לא נכון?

    אהבתי

  3. הומר J סימפסון הגיב:

    יש לי תחושה שרביב דרוקר מתמם.
    חמור מכך, הטריק הידוע שבו הוא מתחיל בהיסטוריה השלילית בינו לבין X שמקנה לו את הזכות לסנגר עליו כיום, נפל הפעם על אבי בניהו.
    בניהו כידוע מעביר את חופשת השחרור שלו במאמרים בסופהשבוע של אלי עזור, בנוכחות מסיבית בידיעות אחרונות ובערוץ 10.
    בדומה לתגובה של כל בר דעת שראה את הולילנד, כך גם מי שראה את בניהו בלילה כלכלי, מבין שמשהו לא ענייני עומד מאחורי שיבוצו כפרשן בנושאים בהם אין לו שמץ של מושג.

    השילוב של אלי עזור (סופהשבוע), נוני מוזס (ידיעות אחרונות) ורפי גינת, ראוי לבחינה קצת יותר מעמיקה.

    אגב לחובבי הקונספירציות מומלץ לקרוא את גידי וייץ בהארץ.

    אהבתי

  4. קודם הזיזו לי את הקושמרו ועכשיו את מבט התכלת של מרב מילר. היא ואחימאיר הם המגישים היחידים שמביאים לי את האוכל מבלי לפלפל אותו במחווה, דיעה או עליצות סרקסאסטית.

    הקלאסיקו היה מלהיב ומצויין. די מאריה ובייל היו מדהימים, ראמוס בסגירות קו מהחלל החיצון ובכלל הלחץ על מובילי הכדור היה בין המשובחים בשנים האחרונות למרות סירובו של האיש והג'ל להשתתף במאמץ. השיפוט המטורלל בספרד עוד ימשיך לחרוץ גורלות. חבל שנדב יעקובי נופל באותו פח בכל שידור. החיפזון לפסוק פרשנות לאירוע מסנדלת אותו לעמדה שלא תשתנה גם כשההילוך החוזר יראה אחרת. שגיא כהן בבובה של לילה, מצא את ההבדלים.

    אהבתי

    • הומר J סימפסון הגיב:

      נא פרט נמק והדגם את נקודת המבט שלך לגבי כל מקרי המחלוקת.
      אגב, נדב יעקובי השתפר באופן דרמטי מתחילת הקריירה שלו כשדרן, אבל עדיין מתקשה לנתח מקרים מסובכים. ע"ע ההכשלה של אינייסטה שהוא התקשה לראות אותה גם לאחר שלושה הילוכים חוזרים.

      אהבתי

      • נדב יעקובי הופך למאיר איינשטיין ללא הפסימיות והפוני השרמנטי. המקרים מרובים ונגמרו לי הגרעינים אבל היעקובי מאוד עקבי. בכל פעם שהיונה צועק הצגה הוא מדמיין נגיעה ברגל. היונה מוכיח בהילוך חוזר נפילה לפני המגע והוא טוען לאדום. מעדיף שמרב מילר תקריין משחקים ויעקובי יגיש חדשות.

        אהבתי

        • rbakatze הגיב:

          לא מאיר איינשטיין, אלא רמי וייץ-
          מין סטטיסטיקאי נודניק שחושב שכדורגל הוא בייסבול- מלאה את הצופים בכל מיני פריטי מידע שלא תורמים דבר.
          אגב, למדרידיסטאס המחפשים מעט נחמה- אתרי הספורט הישראליים מציבים את ריאל במקום הראשון, בעוד שבאתרים הספרדיים מתעקשים שדווקא האויב באדום-לבן מוביל את הטבלה

          אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    אולי מספיק כבר עם כל ניסויי הצופרים?
    כל מה שזה עושה זה ללמד את האנשים להתעלם מהצפירות.
    לפחות שימציאו צפירה שונה לתרגילים.

    אהבתי

  6. adiah הגיב:

    ובמסגרת "העדפות אישיות" בכלי תקשורת שונים…

    שר הפנים כתב טור רשמים ממשחק הסופר-קלאסיקו אמש בספורט-ידיעות…

    איזה משחק!!!!!

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    מרבית הצעירים מעדיפים את הזהות המזרחית ומתכחשים לחצי האשכנזי שלהם. למה? כנראה שהיום יותר קול להיות מזרחי

    זה בגלל שהאשכנזים מטמיעים את הנראטיב של האויב עד כדי התכחשות לעמם.

    אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    המילה "ניקיונות" לא מופיעה בהודעה לעובדות.
    את סתם תוקפת.
    זה יכול להיות בישולים באותה מידה.

    אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    הרי שבקרב בני ה־25 ומטה התהפכה המגמה והם בוחרים בזהות המזרחית כדומיננטית

    כעדות ממקור ראשון אוסיף שאכן הם מעדיפים את הבאבא אייפון על הרבי מבעלזא ואת אום געגע על קוסביצקי.

    אהבתי

  10. captain beefheart הגיב:

    כאשר ראש ממשלה משתתף בתוכנית כזו, הופעתו יכולה להיות הכל חוץ מ"מיותרת".

    כשראש מדינה דמוקרטית משתתף בתוכנית שמהותה סאטירה וביקורת, הוא כבר ראוי לשבח. ברור שתפקידו להתכונן כיאות: לעבוד על המסרים החשובים לו, לדעת על מה להגן, להתכונן לעימות עם נושאים "לא נעימים", להכין בדיחות טובות, ולהתכונן גם לספוג קצת. זה חלק מהטקס.

    מי שנבחן באמת היא התוכנית. העברת השאלות מראש היא מכשול קשה, אך לא בלתי עביר. סאטיריקן אמיתי, לץ מתוחכם, עיתונאי ערמומי – יעבור אותו. אולי זה הגבול שמבדיל בין הילדים לגברים בעסק הזה.

    אם הצליחו אנשי "מצב האומה" לחלוב את ביבי למרות הכל – אינני יודע. לא צפיתי בתוכנית. מה שברור לי הוא שמי שכתב "קשה להאמין כמה מיותרת היתה השתתפותו של נתניהו ב”מצב האומה”. אבל היא היתה מיותרת" – הוא עצמו מיותר מדעת.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      גירסה מותאמת למרב מיכאלות:

      אולי זה הגבול שמבדיל בין הילדות לגברות בעסק הזה.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מי שטוען שההופעה שלו מיותרת זה מי שמהלל כל פליץ מתוסרט שאובמה בתוכניות דומות בארה"ב.

      אהבתי

    • דעה בע"מ הגיב:

      לא מבין למה מישהו חושב שהאירוח של ראש הממשלה יהיה שונה מאירוח פוליטיקאים אחרים – עם כולם מתבדחים, זו תוכנית בידור והסאטירה היא רק מעודנת.
      חוץ מזה, איפה ההומניות שלכם? קצת רחמים. הבן אדם צריך אח"כ לחזור ולישון איתה. אותה אחת שכשהיא דוחפת לו את הטלפון בשלוש לפנות בוקר, נאלץ לגמגם משהו כמו, מני תעשה לי טובה ובפעם הבאה תשמע למה שהיא אומרת לך.

      אהבתי

  11. ברטה הגיב:

    אחד הדברים החשובים בחקירה מסוג זה היא אם המתלוננת סיפרה מיד לאחר האירוע את אשר קרה. מסתבר שכן-

    עו"ד אורנה ששון סיפרה בגל"צ כי היתה בקשר עם המתלוננת כמה ימים לאחר המקרה. לדבריה, "הסברתי לה שהמעשים חמורים מאוד ומהווים עבירה. לפני 15 שנה היחס שמתלוננות קיבלו היה אחר", מסבירה ששון. "אז זה היה דבר מאוד חריג, נשים בקושי התלוננו, והן עברו מסע מאוד קשה. הצגתי בפניה את כל הקשיים שהיא עומדת לעבור".

    אהבתי

  12. Imanuel הגיב:

    התגובה של דרוקר למה שגינת אומר מרתקת
    התגובה שלך לביבי על המרקע מרתקת אף היא

    אבל עולה על כולם האישה שנזכרה לפתע בסילבן,
    מענין על האצבעות של מי הוא דרך, או ביקש לדרוך, או דרכה בשבילו.

    אהבתי

  13. ברטה הגיב:

    מעניין מה תצייץ היום שטוטית

    News1 חושף: סילבן שלום הוא השר הבכיר החשוד בהטרדה מינית”

    אהבתי

  14. זיק הגיב:

    Feeder – עוד "מיזם תוכן" בשקל, מישהו שמגרד קשקושים מהאינטרנט כדי למכור פרסומות.

    אהבתי

כתיבת תגובה