אצבעות שחורות 28.3.14

מה חדש

החיפושים אחר המטוס המלזי מסתבכים והולכים.

סו"ש של זוועות ואסונות:
בן 18 נהרג בתאונה בחולון.
בן שנה נכווה ממים רותחים בירוחם.
בן שנה וחצי נמצא זוחל על הכביש בהרצליה.
גופת בן שלוש נמצאה בערימת אבנים בגליל.
בן ארבע טבע בבריכה בקיסריה.
נער בן 15 מרעננה מאושפז במצב קשה בגלל שתיית כמות גדולה של אלכוהול.
מטייל נהרג מפגיעת סלע.
זהירות.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, עוזב אחרי ארבע שנים.


שימו לב לקקפוניית הגברים הצרחנים באולפן שישי על פרשת אולמרט-זקן.
ההליך זוהם או לא זוהם?

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=ad201012f8905410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=ba3cb2eb226bb110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=b0942c8e9f905410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

חוסכת לכם את כל השאר, וישר למערכון עם סילבן שלום ושאר המתמודדים (פואד, דליה והדס שטייף) לנשיאות בארץ נהדרת. 10ּּ+.
טוב, למעשה הקישור הישיר לא עובד. רדו לתוכנית האחרונה, הזיזו עם החץ לצד שמאל, עד שתראו את ס"ש. זה הקטע הראוי.

TheMarkerWeek

למען לא תקופח השכלתכם, הראיון של גיא רולניק עם נתניהו מהשבוע שעבר (מפגש פסגה בינו לבין הכלכלן הנערץ עליו לואיגי' זינגלס).
אולי רולניק חש שהיה לוטפני מדי, ולכן השבוע הוא מזדרז לתקן את הרושם ומונה את כל קלקלות נתניהו.
השאלה היא למה את כל הדברים היפים והנוקבים הללו לא אמר לו פנים אלא פנים, אלא הביא אותם שבוע אחרי הראיון? משהו השתנה במהלך השבוע האחרון?

עמוד המוסף עם כתבות השבוע.

מוסף כלכליסט

musafcalcalist27.3.14

רוני הראל עברה לגור בכפר סומייל.
איפה זה? ארלוזורוב פינת אבן גבירול בתל אביב.
כל תולדותיו לאורך עשרות בשנים ועד הסוף של פנינת הנדל"ן הזאת.

7 ימים

yamim29.3.14
אסון גדול קרה לרענן שקד: בנו הפך לאוהד כדורגל. טור מצחיק במיוחד.

…כבר כשהילד שלי בן ארבע וחצי, נותנים לי להבין שאו שהוא יבין משהו בכדורגל, או שממש כמוני בשעתי, גם הוא יפנה לאפיקים הרסניים כמו נגינה בכלי. אחר כך הוא עוד עלול להפוך לילד מהורהר, רציני ועגום עם ציונים גבוהים, ומכאן קצרה הדרך להפיכתו לאשכנזי. האם אני מוכן לקחת אחריות?…

טוב, אני לא יודעת מה קרה לי היום, אבל גם הטור של חנוך דאום על בת המצווה של בתו אביב ריגש אותי עד דמעות.

ד"ר דיוויד אגוס, הרופא של סטיב ג'ובס, מציע 65 דרכים לחיים בריאים. אמממ. כתבה מתורגמת מ-Wired.
בגלל שאתם מעט עצלים, אתקצר חלק מהעצות.
צרכו קפאין, שתו כוס יין אדום בארוחת ערב. אל תוותרו על ארוחת בוקר. ותרו על מיצים. שמרו על היגיינה במיטה ומחוצה לה (?). נעלו נעליים נוחות. הימנעו מוויטמינים ומתוספי מזון. קומו מהכורסה למתיחות לעתים קרובות. הימנעו מחשיפה מוגזמת לשמש. אמצו כלב. אכלו דגים שלוש פעמים בשבוע. חייכו. השתמשו בחוט דנטלי. שטפו ידיים בכל הזדמנות. היו חיוביים. הימנעו מלעבור במכשירי שיקוף בשדה התעופה. ערכו בדיקות רפואיות מקיפות. שקלו לבצע מיפוי דנא. שקלו לקיחת אספירין. היו חיוביים. הקפידו למדוד את פעילותכם הגופנית.

שחר גינוסר על דוחות רבים של יחידת הביקורת של משרד הביטחון שנגנזו. בין הגנוזים: התאבדויות חיילים, חטיפות בצה"ל, חילוץ אזרחים, ועוד. קצינים ביחידה החליטו לספר על כך. משהב"ט טוען שרוב הדוחות פורסמו.
לא הצלחתי להבין את מהות הדברים.

יש עורכים בבית?

בדיקת גסטרו חדשה באה לעולם. אם תצליחו להבין מה אומרת הבדיקה הזו, הרי שאתם גאונים. מרוב פיתולים לא לקרוא לילד בשמו, ולא לכתוב מילים מסוימות, הידיעה הזו נותרה עקרה לחלוטין, מלאה פרטים שגויים וחסרת ערך.

משתכשכים בביצה

בוואלה! שוקלים לבטל לחלוטין את השת"פ עם אלדד יניב, ולהפסיק לפרסם את טוריו.
על הורדת הטור.

קוראי מקור ראשון קיבלו הודעה לא חתומה בשער עיתונם כי הבלבית החדש הוא שלדון אדלסון, שרכש אותו ב-14 מ' ש'.
"בית המשפט התבקש לאשר את מכירת מקור ראשון לאדלסון" (הכותרת):

makorsheldon

מתוך הטור של סיון רהב-מאיר בהמוסף לשבת של ידיעות.
sivan28.3

איש הרדיו עמיקם רוטמן מוציא ספר זכרונות (הילה אלפרט, שישבת, ישר"ה).

לידיעת ניב הדס (גלריה), בפרופיל הטלוויזיוני המחמיא על מתן חודורוב: את אנליסט עורך טל מוסקוביץ'. חודורוב רק מגיש. אולי לא רק, אבל מגיש.

בכמה עותקים מודפס ישר"ה? הנה תשובה במוסף השבת.
isramudpas

המוסף לשבת

כפולה ראשונה: נחום ברנע: "שולה ואהוד כבר לא".
עמוד 4: סימה קדמון: טרגדיה של טעויות (עם איור מקסים של איתמר דאובה את הצמד חמד).
כפולת 6-7: נחמה דואק "עד שהמשפט יפריד ביניהם".
תיהנו.

יש לנו עיתון

שרה נתניהו, ע' 15, ישר"ה.
sara29.3.14

טור מוזר מאוד כתב בני ציפר, היוצא להגנת שרה נתניהו. לדבריו. רבים, או רובנו מתעמרים בעובדים הזרים שלנו. מה?

אוטיזם

לרגל יום האוטיזם הבינלאומי, החל ב-2 באפריל, שתי כתבות:
במוסף הארץ, כתבה מתורגמת מניו יורק טיימס על ילד אוטיסט שמצליח לצאת מעולמו דרך הסרטים של דיסני.
בשישבת של ישר"ה, חגית רון-רבינוביץ' על הבן האוטיסט שלה, בשיחה עם אחיו, לרגל סרטה, שישודר השבוע בערוץ 2.
הסרט בהפקת קסטינה תקשורת, חב' ההפקות המפיקה גם את סרטי.

לפני פיזור

תנובת הסו"ש:
קו
841, הסוף.
להציל את ישרא-בלוג, המקום בו נולדה ולווט.
הלילה, 22:40, שידור המדריך למהפכה של דורון צברי ואורי ענבר, ערוץ 2.
המדריך

שמעו, כנראה לאור הזדהות עם 2005 האינטרנט שלי היום אטי כמו שלא היה מעולם. כל דף נטען במשך כמה שניות. עד לבירור המצב, אדווח רק שהיה סיוט שאין כדוגמתו להעלות את הפוסט הזה. פשוט עינוי.
עימכם הסליחה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

15 תגובות על אצבעות שחורות 28.3.14

  1. mickey הגיב:

    מממממממממממ…

    אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    למען לא תקופח השכלתכם, הראיון של גיא רולניק עם נתניהו מהשבוע שעבר (מפגש פסגה בינו לבין הכלכלן הנערץ עליו לואיגי’ זינגלס).
    אולי רולניק חש שהיה לוטפני מדי, ולכן השבוע הוא מזדרז לתקן את הרושם ומונה את כל קלקלות נתניהו.
    השאלה היא למה את כל הדברים היפים והנוקבים הללו לא אמר לו פנים אלא פנים, אלא הביא אותם שבוע אחרי הראיון? משהו השתנה במהלך השבוע האחרון?

    אולי זה?

    אם להאמין לסקרים, להתפלגות המצביעים ולדמוגרפיה, הרי ש-50%-60% מקוראי הטור הזה משוכנעים שאנחנו נובחים כאן על העץ הלא נכון. שאין סיכוי שאתה תרים את הכפפה הזאת.

    קשה יותר לבקר כשהמבוקר מולך ויכול לענות, עדיף לחכות עד שיצא מהחדר.

    מצחיק שממשיכים להתייחס לביבי כאל תאצ'ריסט קיצוני, למרות שמאז שנבחר לראשות הממשלה הוא פנה די בחדות לכיוון הסוציאל-דמוקרטיה. מתדמית משחרר רק המוות?

    הייתי יכול לכתוב עכשיו אלפיים מילים שיסבירו סעיף-סעיף למה כמעט כל מה שרולניק כותב שגוי, אבל באמת שאין טעם – ממילא זה לא ישנה את דעתו של אף אחד. אבל יודעים מה, קצת על הסעיף הראשון:

    נתניהו מינה את יאיר לפיד לשר האוצר בעיקר כתרגיל פוליטי. הוא ידע שלפיד לא מתאים לתפקיד, והוא רוצה לראות אותו נכשל.

    שטויות. כל כישלון של שר הוא גם כישלון של ראש הממשלה.
    ובכלל, מנין לו לדעת מה עבר במוחו של ביבי? קריאת מוחות אינה נדרשת לצורך כתיבה בעיתון.
    תרגיל פוליטי? מה עם לפיד, איך הוא נפל באותה מלכודת? אף אחד לא הזהיר אותו? או אולי לפיד, כראש המפלגה השניה בגודלה בקואליציה ומי שבלעדיו אין ממשלה, דרש אחד משלושת התפקידים הבכירים לעצמו – חוץ, ביטחון או אוצר – אבל החוץ כבר היה משוריין לליברמן, שלו יש אפילו יותר חברי כנסת מאשר ללפיד, ואף אחד כולל לפיד עצמו ללא חלם לרע שהוא ייקח את משרד הביטחון?
    לפיד היה יכול לדרוש למנות לתפקיד מקורב בעל כישורים מתאימים ולקנות את עולמו או לוותר על התפקיד ולהסתפק בתיק צנוע מעט יותר, למשל משרד פנים מורחב. אבל כמי שמתכנן כפי הנראה להתמודד על תפקיד ראש הממשלה בבחירות הקרובות, הוא העדיף לקחת את אחד משלושת הגדולים. לביבי לא היתה ברירה, או שליברמן בחוץ ולפיד באוצר או שאין ממשלה. לא תרגיל פוליטי אלא אילוץ פוליטי.

    בנוגע להתאמה של לפיד לתפקיד, לחלוטין לא נכון. או, אני לא חושב שהוא מתאים – לתפקיד שר בלי תיק הוא לא מתאים לדעתי – אבל במה הוא נבדל משטייניץ, בר-און, הירשזון, אולמרט, סילבן שלום, שטרית, מרידור, שוחט, שמיר, פרס וכך הלאה? היו לנו מעט מאוד שרי אוצר עם הכשרה כלכלית כלשהי.
    האמת היא שהבעיה היא שאנשים לא מבינים מה תפקידו של שר. מה מכשיר אדם להיות שר לקליטת עלייה, שר התקשורת, שר החקלאות ושר האוצר (שמעון פרס, למי שלא קלט)? ההכשרה הדרושה לכל אחד מהתפקידים האלו היא אותה הכשרה בדיוק: להיות פוליטיקאי.
    תפקידו של שר החקלאות אינו לדאוג לאינטרסים של החקלאים (למרות שזה מה שרובם עושה בפועל), תפקידו של שר המשפטים אינו לדאוג לאינטרסים של מערכת המשפט (למרות מה שכמה משופטי העליון חושבים), תפקידו של שר הדתות אינו לדאוג לאינטרסים של הדתיים; תפקידו של שר, כל שר, הוא לדאוג לאינטרסים של הציבור בתחום עליו הוא מופקד. שר התחבורה לא צריך להיות נהג, שר הבריאות לא צריך להיות רופא (או חולה…), השר לקליטת עליה לא צריך להיות עולה – למעשה, היותו של שר איש מקצוע בתחום יכול דווקא להטות את שיקול דעתו, ראו למשל את רוב שרי הביטחון, שמתפקדים לעיתים קרובות כראשי ועד העובדים של אנשי הקבע.

    אבל מה עם הידע המקצועי שנדרש לצורך ניהול המשרד? לצורך זה יש את אנשי המקצוע שמתחתיו, מהמנכ"ל ומטה. הם צריכים להציג בפני השר את האפשרויות, להסביר לו מה המשמעות של כל אחת מהן ואז לפעול בהתאם להבנתו של השר. כלומר אם לפיד יכול להיות שר החוץ, הוא בהחלט יכול להיות גם שר האוצר – אותם כישורים נדרשים לשני התפקידים.

    רוצים שרים בעלי הכשרה מקיפה בתחום שעליו הם מופקדים? אכלתם אותה. אין כאלו. קחו למשל את נתניהו: אז יש לו תואר שני במנהל עסקים, מתאים? כולה תואר שני, יש הרבה מאוד אנשי מקצוע במשרד האוצר עם הכשרה טובה בהרבה. מה עם נאמן, מומחה לדיני מיסים? מומחה, אבל בתחום צר מאוד של הכלכלה. אז מי? כנ"ל לגבי שר הביטחון. האם אדם חייב להיות רמטכ"ל בדימוס כדי להיות שר הביטחון? אפשר להסתפק ב"סתם" אלוף פיקוד? מה עם תא"ל? אל"מ? לא היו לנו שרי ביטחון עתירי פלאפלים שלא היו מוצלחים במיוחד? אטיאס מש"ס נחשב (ובצדק) לשר תקשורת מוצלח, למרות שאין לו טלוויזיה ואולי גם חיבור לאינטרנט. מה הקשר? וכחלון, מה הכשיר אתו להיות שר התקשורת?

    אני יכול להמשיך, אבל בסוף אסגור אלפיים מילה רק על הסעיף הראשון ובאמת שיש לי דברים טובים יותר לעשות.

    אז לילה טוב.

    אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    גורמים ב"וואלה!" הסבירו כי התקבל איום בתביעת דיבה בשל פרסום הטור מצד אנשי בן אליעזר, ובשל כך הוחלט להוריד את הטור. "זה היה טור אגרסיבי. היינו צריכים להיות זהירים", אמר גורם באתר.

    עם זאת, יניב העניק לאתר כתב שיפוי שבו נכתב כי יישא בהוצאות במקרה של תביעה משפטית. "אין פה שום עניין משפטי", אמר יניב. "אני אחראי על הטקסטים האלה לחלוטין. כל מי שרוצה לתבוע שלא יטריד את 'וואלה!', שיפנה אלי באופן ישיר. המען לתביעות הוא ביתי ברחוב משה שרת בתל אביב. זה לא בעניין של דיבה, ואני לא יודע מה קרה שם".

    רגע, זה לא האיש שהצהיר לא מזמן שכמעט אין לו שקל על התחת? אז ממה הוא מתכנן לשפות את האתר?

    אין עניין משפטי? רגע, האיש לא עורך דין? הוא באמת לא יודע שלפי חוק איסור לשון הרע, גם האתר חשוף?

    11. (א) פורסמה לשון הרע באמצעי תקשורת, ישאו באחריות פלילית ואזרחית בשל לשון הרע, האדם שהביא את דבר לשון הרע לאמצעי התקשורת וגרם בכך לפירסומו, עורך אמצעי התקשורת ומי שהחליט בפועל על הפירסום, ובאחריות אזרחית יישא גם האחראי לאמצעי התקשורת.

    או שהוא יודע, אבל טוב יותר לתדמית שלו כלוחם בקשרי ההון-שלטון-עיתון-עולם תחתון-מלפפון להציג את הורדת הטור כמזימה אפלה של גורמים עלומים בשירות בעלי ההון ולא כאמצעי זהירות בעקבות איום בתביעת דיבה?

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    אנליסט

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    לא חשבתי שסר"מ כזאת תמימה.

    אהבתי

  6. AHRON הגיב:

    ועוד תיקון קטן לניב הדס בנוגע למשרתים בגל"צ:
    בעקבות בג"צ מלפני כמה שנים, בוטל הקד"צ בגלי צה"ל, שהיה, איך נאמר, סוג של ניצול צחפיר של נערים ונערות שרצו לשרת בתחנה הצבאית, והיו מוכנים להשקיע מזמנם ומכספם של הוריהם, ולהתנסות בחודש קד"צ לפני הגיוס, כדי שהחכמים מהתחנה יראו מי מתאים ומי לא. ומה קרה אז? מי שהתאים והתקבל היה מאושר וטוב לב. מי שלא – החמיץ את כל המיונים והראיונות ליחידות אחרות, הגיע לבקו"ם ושם נחרץ גורלו, בדרך כלל לא על פי רצונו ו/או כישוריו.
    בעקבות בג"צ של הורים, בוטל הקד"צ, עובדה שיצרה מצב "קשה" למפקדי גל"צ שנאלצו לסמוך על כל המבחנים והראיונות שעשו לפני הגיוס, ומהרגע שהחליטו על עשרים פלוס המאושרים, הם נאלצו לקבלם לקורס ולהעיסק אותם בתחנה, לטוב ולרע, כי לא תמיד המבחנים והראיונות הביאו את הטובים והמתאימים ביותר.
    אבל ניצול הנערים והנערות נפסק, ולמי שלא עבר את המבחנים והראיונות נותר די זמן לפני הגיוס לחפש את עתידו הצבאי ביחידות אחרות, וכך נעשה צדק.
    אך בנקודה אחרת לא נעשה עד היום צדק, ואני מתפלא שאף אחד מהורי החיילות ששרתו או משרתו בגלי צה"ל לא הרים את הכפפה.
    עובדה לא ידועה היא שהחיילות המתקבלות לקורס בגל"צ מחוייבות לשרת 3 שנים כמו הבנים, אבל בניגוד לחיילים בקורסים אחרים בצבא הנאלצים לחתום מעבר לשירות החובה והופכים לאנשי קבע – החיילות בגל"צ משרתות את השנה השלישית כאילו היו חיילים – כלומר בתנאי חובה עלובים, וזו בלשון המעטה: שערוריה.
    היכן חברות הכנסת? היכן ארגוני הנשים? היכן תא העיתונאיות?
    תואיל נא אחת מהן להרים את הכפפה בבג"צ או בפנייה לשלטונות צה"ל להשוות את החיילות בשנתן השלישית לכל חייל אחר הנאלץ לחתום ולשרת מעבר לשירות החובה שלו – בתנאי קבע.
    ויפה, באמת יפה, שעה אחת קודם. בהצלחה!

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      א. זה נקרא שס"ן (שירות סדיר נוסף) וקיים בכל מיני מקומות בצבא, כולל לבנים.
      ב. אם צריך לעשות משהו, זה להשוות את משך השירות של בנים ובנות, במיוחד כשהם משרתים באותו המקצוע.
      ג. גם תפקידים בצבא זה ביקוש והיצע, וכל עוד הביקוש לגל"צ כזה גבוה, ומי שבוחרת ללכת לשם יודעת מראש מה התנאים, אני לא רואה שום בעייה עם זה.

      אהבתי

      • AHRON הגיב:

        שס"ן זה ביטוי צה"לי אופייני, עם ראשי תיבות והסבר כאילו רציונאלי.
        אבל מה זה שידור סדיר נוסף?
        זו המצאה צה"לית. או שיש חוק הקובע שירות שנתיים לבנות ושלוש לבנים או שלא – השעטנז הזה בא לנצל במקרה הזה את החיילות לתוספת של עוד חצי שירות בתנאי חובה וכמובן לחסוך לצבא כסף.
        גם עם הקד"צ לא הייתה לאף אחד בעיה – עד שבאו כמה הורים והבינו שיש פה ניצול של הילדים שלהם והקד"צ בוטל.
        זה שאתה יודע את התנאים מראש- לא אומר שהן צודקים/הוגנים וכו', ושוב מנצלים את רצונם של נערות לשרת בגל"צ – וכמו כל ניצול – הוא לא הוגן וראוי לשינוי.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          אין גבול לעוולות הכיבוש

          אהבתי

        • שועלן הגיב:

          זעקת הקוזאק המנוצל.

          אהבתי

        • האמיר הגיב:

          במשך עשרות שנים, החוק קבע שירות חובה לבנים במשך שנתיים וחצי, אבל בפועל שירתו שלוש שנים. למה? כי שס"ן, זה למה. החוק מתיר לשר הביטחון להאריך את הסדיר. לקראת סוף המאה העשרים הוסיפו הוראת שעה לחוק ובה נקבע שגברים ישרתו שלוש שנים ומאז כל הזמן מאריכים אותה. אז אם זה טוב לבנים, למה זה רע לבנות?

          שוויון צריך להיות גם בדברים הפחות טובים ולא רק בדברים הטובים.

          בחוק את נתלית? הסופרג'יסטיות נאבקו נגד החוקים שאסרו על נשים להצביע בבחירות, מאבק מוצדק לכל הדעות. היית יוצאת נגדן כי "חוק זה חוק"?

          אהבתי

  7. ziki הגיב:

    הרופא של סטיב ג'ובס הא?
    רק תזכירו לי כמה זמן הוא חי הפציינט שלו.

    אהבתי

כתיבת תגובה