גנבי הסוסים

haaretz1.4.14isra1.4.14
yediot1.4.14Þ

mamon1.4.14maariv31.3erev

הוא לא היחיד. עשרות אלפי אולמרטים מסתובבים פה זחוחים ורגועים, משקשקים את כוסות הוויסקי ומקלפים את צלופני הסיגרים כאילו כלום.


הכותרות

לא, זו לא שמחה לאיד. לא, לא רוקדים על הדם. רק מחאה על איזושהי תחושה מופרכת שמעכשיו הכל יהיה בסדר, שהוצאנו את המארה הזו מתוכנו. טעות אופטית. שום דבר לא ישתנה. השלטון לא יהיה טהור יותר, והשחיתות לא תיעלם. השופט דוד רוזן:

האם יקום טוען לטעון שעד המדינה הוא 'קמצן ואידיוט', טלנסקי 'הזוי' ויוסי אולמרט 'אוטיסט' המנותק מהתנהגות חברתית בסיסית?". הוא מכנה את התסריטים החלופיים שהציעו סנגורי אולמרט "תסריטים משוללי יסוד, תסריטים פרי דמיון עשיר ותו לא…
עינינו הרואות, לאולמרט קו הגנה רציף, קבוע ונוקשה. אנשים נדיבים ובעלי ממון משפיעים עליו מטובם ושותקים. אנשים נדיבים מוצאים 'להשקיע' מאות רבות של אלפי שקלים באחיו – אותו לא הכירו מעולם, וממילא לא היה מעניינם – וממשיכים לחיות בדרכם, מבלי לספר או להתגאות בפניו כי סייעו לאח הנזקק, שנקלע לחובות כספיים. 'צדיקים' 'נדיבים' פנו לאח ומטעמי 'חסד וצדיקות' העבירו לרשותו מאות אלפי שקלים. השנים חלפו נקפו וה'צדיקים' שמרו את סודם מפניו. לגישתו של אולמרט, בטח ציפו אלה להכרת תודה וגמול מהקדוש ברוך הוא על כך שנקרא בדרכם אדם הזקוק לסיוע וכמה נרתמו לטובתו והעבירו לידיו מאות אלפי שקלים בדממה מוחלטת…

הכרעת הדין המלאה במשפט הולילנד – 687 עמודים.
תמצית הכרעת הדין – רק 75 עמודים.

לזכות ידיעות (המושמץ בעוון טיפוח האולמרט) יש לציין שהוא לא מוותר היום, ומטפל טיפול עומק בפרשה. עד עמוד 30 עוסקים בהולילנד מכל ההיבטים, כולל שיחה עם השכנים המרוצים מהנוף אך מתביישים להודות איפה הם גרים.

סימה קדמון בקטע נהי בע' 3 בידיעות. היא לקחה את הביטוי "כרעם ביום בהיר" כפשוטו. לשיטתה, לא ידענו כלום עד אתמול. היא מקוננת על כל שאמר אתמול השופט, אבל שוכחת שלא ידעה לכאורה כלום כי העיתון בו היא עובדת טיפח את אולמרט שנים רבות וגונן עליו, כמאמר נחום ברנע (העין ה-7, פב' 2012).

נכון שבנושא של המערכת המשפטית 'ידיעות אחרונות' אימץ קו מאוד ביקורתי, שאפשר לייחס אותו לכמה וכמה סיבות, כמה מהן מקריות. כשאתה לוקח איש איכותי ובכיר כמו בעז אוקון, ממילא הקו הבולט אצלך בעיתון הופך לקו ביקורתי כלפי הקו שמאמץ, נניח, עיתון 'הארץ'. אני מניח שיש יחס מסוים של נוני מוזס לאהוד אולמרט. נכון ש'ידיעות אחרונות' היה הרבה יותר קשוב לאולמרט מכל עיתון אחר, זה מאה אחוז נכון. היה בנושא הזה קו.

ברנע לא פוצה פה היום, אף מילה מהפרשן מספר אחת של ידיעות.

אבל הגוורדיה הוותיקה, איתן הבר ושמעון שיפר, בהלם.
כותב הבר: "חבריו הקרובים של אולמרט עדיין אחוזי תדהמה: התיאור שבא אתמול מפי השופט דוד רוזן אינו תואם את מידותיו של מי שהיה שר בממשלת ישראל, ראש העיר החשובה ביותר במדינה וראש ממשלה…
הכותרת לטור של שיפר היא "מקום לחמלה". הוא כותב בין היתר: "קיימת נטייה לשכוח ולהשכיח את העובדה שבשנותיו בראשות הממשלה מילא את תפקידו בכישרון רב… נוכח מה שצפוי לקרות לאולמרט אם העליון ידחה את הערעור במשפט הולילנד, מוטב היה שהפרקליטות תגלה גישה שיש בה חמלה ואין שום סיבה לפתוח בעוד חקירה נגדו".

גם רוב עמוד הדעות עוסק בהולילנד. במבי שלג ואלישבע מזי"א כותבות מהצד הירושלמי החומל על העיר. יועז הנדל תמה על התעשרות הפוליטיקאים, ודב ויסגלס (או וייסגלס, תלוי באיזה עמוד אתם), שלדבריו יש הפניה בשער, כותב טרם עיין כהלכה במאות העמודים של פסק הדין. הטיעון שלו: שלא הוכח מעל לכל ספק סביר שאולמרט ידע על העברת הכספים לאחיו.

בכלכליסט יש סיקור מיוחד: הפוטנציאל לשחיתויות ברשויות המקומיות רק גדל.
יזמי הולילנד הפסידו 53 מ' ש'.
רוזן מנסה להגדיר את גבולות השתדלנות.
שתי הרצאות של אולמרט בארה"ב בוטלו.

חגיגת עמודים גם בהארץ: עד ע' 7.
שרון שפורר במארקר מרחיבה על חלקו של דני דנקנר בפרשה.
ארי שביט: כך הפך הלוחם בשחיתות לסמל השחיתות.
רויטל חובל: אין יותר לא ידעתי.
עמוס הראל: קופת השרצים של אדריכל מלחמת לבנון השנייה.
מהקריקטורה של בידרמן, אני ושולה בחצר, צחקתי כבר אתמול. למרות ועל אף.

רביב דרוקר: למה המשטרה לא רצתה לחקור את הולילנד ואת דכנר (עם היפר(!)-קישורים לכתבות קודמות בערוץ 10).

גם בישר"ה סיקור נרחב, עד ע' 31. כולל שמואל דכנר, עד המדינה המנוח: "אני ארקב בקבר והם יירקבו בכלא", דני דנקנר, לדור, החוקרת, לופוליאנסקי, זקן, תרשים זרימה ומה חושבים בעולם.
דן מרגלית משער שאמנון דנקנר מתהפך בקברו.

ישר"ה Vs ידיעות

יום חג היום לעמוס רגב, עד כדי כך, שבמקום לדווח בהרחבה בראש הניוזלטר היומי על מעללי אולמרט, הוא מתמקד באהובו נוני מוזס. ככה זה נראה בדפוס, בכפולה הפותחת של העיתון.
amos1.4

…אימפריית הרשע של נוני מוזס נעשתה בית מקלט לרעים ולמושחתים. "ידיעות אחרונות" טיפח אותם, ריפד אותם, והגן עליהם. די לעלעל בארכיונים שבהם שמורים גיליונות העיתון ההוא: הדברים מדברים בעד עצמם. כך שמר העיתון על אריאל שרון המנוח, איתרג אותו, הוביל בהתלהבות את ההתנתקות.
כך נהג העיתון גם כלפי יורשו אהוד אולמרט. בכירי הכותבים ב"ידיעות אחרונות" פרסו רשת מגוננת על האיש שלהם. עד כדי כך, שכאשר הודיעה הפרקליטות על כתב־אישום נגדו, אחד מיני רבים, נקברה הידיעה אי־שם בירכתי העיתון, כאילו היה זה דיווח של מה־בכך.
[…]
ואולי בעצם "ידיעות אחרונות" הוא "פראבדה"? כן, "פראבדה" של הרעים, למען הרעים. כי זהו רק חלק מהתמונה הרחבה־יותר. ראו מי התכנס ומתכנס שם, תחת כנפיו של נוני מוזס: אותם פוליטיקאים, אותם טייקונים, אותם עורכי־דין יוקרתיים, אותם אנשי־ביטחון לשעברים שהפכו בן־לילה לפוליטיקאים, וחלקם, לפי החשד, כאלה שלא היססו להפוך לפוליטיקאים עוד בשירות.
[…]
בעוד "ישראל היום" תומך בשלטון החוק, "ידיעות אחרונות" תוקף אותו ללא הרף (וראו, בין השאר, מאמריו של הפרופ' דניאל פרידמן, שר המשפטים לשעבר). כי בעוד "ישראל היום" רואה במשטרה שירות חיוני ובעל ערך עליון לחיים במדינה – "ידיעות אחרונות" תוקף אותה, ואת העומד בראשה, בחמת־זעם. כי בעוד "ישראל היום" תומך במערכת הביטחון ובצה"ל, "ידיעות אחרונות" לא מהסס להשוות את פעולת ההשתלטות של כוחותינו על אוניית טילים מאיראן ל"מעשה פיראטי".

זה די מקסים, אפילו נוגע ללב, שרגב סובל מעיוורון דפוס, וממש ממש ממש לא מבין מה לא בסדר אצלו. אולי לרגל הרכישה של אדלסון את מקור ראשון ואת nrg הוא רוצה להוכיח שהוא הבן המועדף, ושהוא עושה את זה הכי טוב, כלומר להילחם בידיעות ובמוזס.
רק אציין שאני מתנגדת להצעת החוק המעוותת לסגירת ישר"ה.

מי בא ללקק את עכוזו היפה של שלדון אדלסון בסופשבוע בווגאס?
(תודה לאורן)

תיק חקירת אונס בת ה-13

הנערה הפסיקה לשתף פעולה. אפשר להבין אותה. התיק כנראה ייסגר.

מסביב לעולמצ'יק

ילדות מוסלמיות בכבלים (הקישור נמחק) מובלות לפגוש את הבעלים העתידיים שלהן.
קישור לאתר ארגון הנשים בעיראק.

ילדותבשחור

מבט לעיר הצפופה בעולם, קואלון (תשעה דרקונים) שבהונג קונג. העיר נהרסה ב-1994.

כספומט הקאפקייקס כובש את ניו יורק. משתלב להפליא עם טרנד הבריאות ומזעור כמות הסוכר בחיינו.

ראיון עם אתגר קרת בעיתון השבדי הפופולרי Dagens Nyheter. בשבדית.

רגע לפני שחשבנו שההולוגרמה של איימי ווינהאוס תצא לטור מסביב לעולם, אבא שלה צייץ שמדובר בשטויות.

צביקה קליין, ממחול"תי מעריב, בבלוג חדש: היהודי הנודד, כי תפוצות זה סקסי.

תרבות

אחרי הכתבה על חוק הספרים ב-7 לילות, גם בכלכליסט כותבים שמרץ בחנויות היה קטסטרופלי.

היום בשתיים יענה פרופ' דן שכטמן לקוראי הארץ.

יש עורכים בבית?

כמו שכתב אתמול שועלן: מה הקשר בין גלישה סלולרית בחו"ל לבין תצלום של חמש נשים צעירות משתזפות בביקיני? או: האם גם הארץ, בכל מחיר, ולטובת הטרפיק, נגרר אחר המובן מאליו, ובמקרה זה, גם המופרך, הנחות, הטיפשי והלא קשור?

מח' הגהה

רבקה מוולווטת.

לפני פיזור

אדלסון קנה את nrg בשלושה מ' ש' ומתכוון להפעיל אותו עם בערך חצי מכלום העובדים שנשארו בו. משהו כמו חמישה. לא, הוא מוגבל בשכלו?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

60 תגובות על גנבי הסוסים

  1. hunyuc הגיב:

    V – אפרופו העיסוק ברמיזותיו של דן מרגלית עם דימוי החוזר ונשנה ל"עורב השחור": מה הסיבה למחיקתה מאתר ישראל היום של פרשנותו מלפני חמישה ימים שכותרתה "אולמרט נאחז בקש רטוב", כשנסיון רגיל לאתרה מוביל לדף (לדעתי, לראשונה אי-פעם באתר זה) שבראשו ובמרכזו הכיתוב "גישה חסומה אינך מורשה לגשת לעמוד זה"?

    אהבתי

  2. אורן הגיב:

    מיברג מכיר את המקור, למה בכל זאת הופך את הקפטן לקברניט. 😕
    והאם יתאחד מיברג מחדש עם מעריב לאחר ההספד?
    והאם נוכל לטעון שהוא עושה כוורת?
    ועוד שאלה קטנה, האם כמנהג הסולידים, הקפטן שמר את הקבלה.

    אהבתי

  3. Mosh הגיב:

    לאחר כל הזוועות שקראתי ושעולות לאחר פסק הדין עולה השאלה.
    למי אתם באים בתלונות אתם ראשי התקשורת בארץ על חוסר האמון?
    בכל פעם שמתברר כמה חוסר האמון גדל, מאשימים את העם בגזענות ,שיטחיות והתבהמות.

    מתגלה לפנינו חונטה שדאגה לסלק מתנגדים,להעלים מבקרים ולקטול קוטלים…ואתם מתלוננים על ישראל היום ?
    אני בקושי קורא את העיתונות הכתובה והיום אני עוד יותר בטוח שהאמת הזו שכולם בטוחים שהם הם יודעים היא רק מידע מעובד שהותאם לאלו שמאשרים את המוגמר עד לרמה של היפוך המסקנות כדי שיתאימו לאג'נדה.
    ועד שהרעה הזו תחלוף אני שמח שיש את ישראל היום שלפחות נותן קונטרה מימין לחוסר אובייקטיביות.

    ונסיים עם חידה …
    מה משותף לאירגון טרור ולמעצמת על ? ……שתיהן מציעות תמורה של כלוא יהודי תמורת מאות מחבלים מהצד השני

    אהבתי

  4. עומר מן הגיב:

    יפעת ארליך כותבת בnrg על חלקו של יואב יצחק בחשיפת פרשת הולילנד, ועל כך שסתמו לו את הפה, והאפשרות היחידה שלו לחשוף את הפרשה היתה דרך אתר אינטרנט עצמאי

    העיתונות הממוסדת בישראל נקלעה למשבר עמוק בשנים האחרונות. העיתון שאתם מחזיקים כעת ביד, או אתר האינטרנט שאתם גולשים בו, נמצא בהקפאת הליכים. ערוץ 10 נמצא דרך קבע על סף משבר ורשות השידור בטלטלה אדירה. כל זאת, לא במקרה. אם שחיתות שלטונית בישראל יכולה להיחשף כמעט רק באתר אינטרנט עצמאי, אז המשבר הכלכלי של עולם העיתונות הוא רק שיקוף לשבר מוסרי.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    nrg יכול להוות יופי של פלטפורמה מקוונת לתכנים של ישר"ה / מקו"ר, ולהתחרות ברצינות בטמקא.
    אני בטוח שמוזס עושה במכנסיים.

    אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    שמחה לאיד 2, פגי סידור, לשעבר ממעריב:

    "את מבקרת את אולמרט יותר מדי," "את נטפלת אליו ממש," ולסיום משפט המחץ – "במעריב דווקא אוהבים את אולמרט." העורך הראשי של מעריב היה חברו הקרוב של אולמרט, אמנון דנקנר. בתום הדברים, ההחלטה שנפלה כמו גיליוטינה: "בינך לבין אולמרט אנחנו אפילו לא מהססים, את מפוטרת

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    הדורסנות של הג'נדריפיקציה

    אי אפשר לנסח זאת טוב יותר!
    חבל רק שהכותבת המלומדת עשתה טעות פרוידיאנית.

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    לא, זו לא שמחה לאיד. לא, לא רוקדים על הדם

    מעניין כמה נרות ריחניים הדליקו אתמול ליד הבריכה בקיסריה. מכל מקום, ביום כזה צריך להזכיר כי מי שפתח לאולמרט את השער למעשיהו הוא המתחרה של ולווט על אהבת הדנקנר, יואב יצחק.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מה שמצחיק זה שכל ההמלצות שלהם בפסקה האחרונה הן מתכונים ודאיים לעתיד רע יותר לכולם.
      אם קרי הזוי, הם מסוממים.

      אהבתי

    • הומר J סימפסון הגיב:

      יואב יצחק אכן היה הראשון לזהות, אלא שלצערנו הרב התעלמו ממנו לחלוטין. בפועל, הזכות להרשעתו של אולמרט נופלת בידי שניים עיקריים- משה לדור ודבורה ברלינר. בלי העדות המוקדמת, יתכן שזרש ואוהביו של אולמרט היו מצליחים למנוע את העדתו של טלנסקי ואת ההסכם עם דכנר.

      זה קצת מזכיר את מאמריו הנוכחיים של אלדד יניב שמחכים לפולו-אפ אגרסיבי ועד היום זוכים להתעלמות מוחלטת של הפוליטיקאים שלנו. ע"ע מפלגת העבודה שבחרה את הזך והישר למועמדה לנשיאות.

      אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    בוגי משחד את הוושינגטון פוסט:

    כי קרי הוא "הזוי", "מנותק מהמציאות" וכי "אשליותיו על המזה"ת הן מסוכנות".

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    טוב, אז אני נאלץ לענות לעצמי.
    לצורך חיפוש תמונה העורך ניסה לתרגם גלישה סלולרית בחו"ל בגוגל טרנסלייט ויצא לו:
    surfing cellulite overseas

    אהבתי

  11. captain beefheart הגיב:

    לחצתי בחלחלה על הקישור לילדות המובלות בכבלים והעמוד בפייסבוק לא קיים.

    אל תגידו לי שמישהו המציא את זה כמתיחה של 1 באפריל.

    לא מאמין שזה אמיתי!

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מקור התמונה ממש ממש לא ברור.
      אני יכול רק להגיד שהתמונה מתרוצצת למעלה משנה באתרים של מפלגות ימין קיצוני באירופה ואתרים אנטי-איסלאמיים.
      אנשים יכולים לכתוב לידה איזה טקסטים שהם רוצים.
      אולי זה בכלל מייצג מחאתי נגד הכפייה המוסלמית?

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אמנם אפשר היום לעשות בהכל בפוטושופ, אבל התמונה לא נראית מעובדת. ובכל זאת – לא מסתדר עם ההגיון הפשוט ופשוט לא מתחבר. עם כל הזוועות שיש בעולם, אינני מאמין שנשים בוגרות יובילו בתהלוכה ילדות קטנות הנתונות באזיקים. בטח לא "במצעד לקראת הבעלים העתידיים שלהן".

        אפשר רק לשער כי הנסיבות האמיתיות של התמונה הן דווקא סוג של מחאה.

        אהבתי

          • שועלן הגיב:

            הקישור הוא למאמר שעוסק בויכוח על פסק הלכה שאוסר לנשים בעיראק להשתתף בטקס השיעי תטביר שמבוצע בחג העשוראא, בו גברים מכים את עצמם עד זוב דם עם חרבות ושרשראות ברזל.
            לא מבין מה הקשר בין הטקסט לתמונה (אין שם טקסט שמתייחס למה רואים בתמונה, וברור שלא מצויין שם בכלל שמדובר בילדות שמובלות לחתניהם). יתכן שמדובר בטקס מקביל כלשהו שהנשים מבצעות במקביל לגברים, אבל לא מצאתי עדות לטקס שכזה.

            אהבתי

  12. ירושלמית הגיב:

    דוד בן גוריון. יומן מלחמת העצמאות

    דבר שני קרה אצלנו, גם כן דבר בלתי צפוי – והוא כמהלומה, מפני שזה קרה אצלנו – עניין השוד והביזה. התברר שרוב היהודים הם גנבים… אני אומר את זה במתכוון ובפשטות, כי לצערי זו אמת.

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    למה זה רלוונטי שהן מוסלמיות?
    חוצמזה, מדובר בתמונה ישנה וממוחזרת לעייפה. אני גם לא מצליח לראות את הפוסט של הלוי. נמחק?

    אהבתי

  14. נדב הגיב:

    מעניין יהיה לראות כיצד יתנהל אולמרט בשלב הטיעונים לעונש. קשה לדמיין את אולמרט, בשיא זחיחותו, נכנס לבית הסוהר.

    ועוד משהו: קטע סאטירי קצר ומצחיק לבוקר:
    http://conadav.com/?p=7334

    אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    לזכות ידיעות (המושמץ בעוון טיפוח האולמרט) יש לציין שהוא לא מוותר היום, ומטפל טיפול עומק בפרשה.

    ברור. את יודעת מה עושים לסוס מירוצים ששבר רגל ואין בו יותר תועלת.

    אהבתי

  16. הומר J סימפסון הגיב:

    לגנותו של עמוס רגב, ניתן לומר במידה רבה של ודאות שלו ביבי היה נאשם בהאשמות דומות, הוא היה זוכה להגנה דומה לזו שזכה אולמרט (למעט דן מרגלית ומוטי גילת).
    לזכותו יאמר, שבינתיים המציאות לצידו.
    בשתי הפרשות העיקריות שעל סדר היום, אולמרט ואשכנזי, העיתון של עמוס רגב, נמצא בצד הצודק.
    אגב, דה מרקר ומרבית עיתונאי הארץ נמצאים שם כל הזמן.

    אהבתי

כתיבת תגובה