עץ השדים

isra3.4.14yediot3.4.14
02.04.14.inddhaaretz3.4.14

maariv2.4erev

TV

תחקיר קק"ל. רביב דרוקר בפוסטים מקדימים. ומהיום. לא תמצאו לו שום הדהוד בשומקום.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

ידיעה בעניין חשיפת הדו"חות של קק"ל התפרסמה בכלכליסט באמצע מרץ.
שאול אמסטרדמסקי בהערת שוליים על התחקיר, בבלוג שלו.

…תקציבי קק״ל, הדוחות הכספיים של קק״ל, אינם מפוקחים בידי שום גוף ציבורי, ואינם זמינים לעיון הציבור. תגידו – נו, למי אכפת, זה לא כסף ציבורי שמתגלגל שם, זה כספי תורמים. אבל זה לא נכון. חלק לא מבוטל מהכסף שמתגלגל בקק״ל, כפי שגם הראה תחקיר המקור, הוא ועוד איך כסף ציבורי. זהו כסף שמגיע ממנהל מקרקעי ישראל ועובר לקק״ל עבור אדמות ששווקו לבנייה. אבי ליכט המשנה ליועמ"ש כותב בסעיף 22 לחוות הדעת שלו כי ״מנתונים שבידינו עולה כי בשנים האחרונות העביר מינהל מקרקעי ישראל לקק״ל כמיליארד שקל בשנה״. אלה מיליארד שקל בשנה מכספי ציבור (על פי תחקיר המקור, בקופת קק״ל יש 4 מיליארד שקל). זו הסיבה שבגללה ליכט טוען שיש להחיל מידה מסוימת של שקיפות על קק״ל. והדרך להפוך את קק״ל לשקופה… היא להפוך אותה בעל כורחה לחברה לתועלת הציבור, מה שיחייב אותה בפרסום דוחות כספיים וכיוצא באלה. זה הרציונל שעומד מאחורי הכוונה של רשמת ההקדשות, וזה מה שהנחה את ליכט בכתיבת חוות הדעת שלו.

מה שמעניין זה שלקק"ל יש שת"פים עם כלי תקשורת רבים: ידיעות,  (בקישור: שת"פ ynet), גלובס, חדשות 2.
המארקר אתמול על התחקיר, והכתבה של שוקי שדה בתחילת 2011 שגם מופיע, נבוך, בכתבה.

איפה התפרסמו ביקורות טלוויזיה על התוכנית?
ידיעות: לא רק שלא התפרסמה ביקורת על התוכנית (כי ידיעות הוא אחד מהגופים הנהנים מכספי קק"ל, כמצוין בתחקיר), אלא שלא התפרסמה ביקורת טלוויזיה כלל. הייתי מתה לדעת מה אמרו אתמול העורכים בידיעות לעינב שיף, המבקר.
ואולי בכלל שיף נקרא לשירות מילואים דחוף, או שיצא עם משלחת ידיעות לקוטב הצפוני.
יכול היה שיף לכתוב, לכאורה, על הסרט הדוקומנטרי בערוץ 2, "זה אח שלי", אבל אויה, אחת משני יוצריו היא כתבת ישר"ה, חגית רון-רבינוביץ.
ישר"ה: פה לא כותבים כעיקרון ביקורות טלוויזיה על ערוץ 10, כך שיש לשיר זיו פטור גורף (אבל גונן גינת ואו דרור אידר ואו חיים שיין יוכלו להזכיר את המעורבות של נוני מוזס בקק"ל בעתיד). ובכ"ז, היא כתבה על הסרט של רון-רבינוביץ, אף שהיא כתבת העיתון ומיודדת עמה, כה כתבה בגילוי הנאות. זיו מצלש"ת את קשת (גם בזכות פלפלים צהובים): "תעודת כבוד לזכיינית".
(ג. נאות: את הסרט הפיקה קסטינה תקשורת, שמפיקה גם את סרטי).
הארץ: מורן שריר כתב על פרסומת ל-YouPhone. אולי כי העיתון שלו מעורב איכשהו בכתבה.
וואלה: לילך וולך על הסדרה תחיית המתים.
למעשה, אין אף ביקורת טלוויזיה על התחקיר היום. ואולי זה לא עניין לביקורת טלוויזיה, אלא לביקורת על הגוף, אבל מה לעשות שהגוף הזה משקיע המון, כפי שאפשר לראות בכתבה, מדקה 13 בערך, בכל אמצעי התקשורת? מה, יחבטו בפרה המניבה הזו?

פרשת השחיתות ברשות המסים ורפי רותם. מבט שני.
רותם עבד כקצין מודיעין במחלקת החקירות של רשות המסים. במהלך עבודתו חשף שחיתויות ענק. מאז שפתח את הפה נפתחו לו למעלה מ-90 תיקים פליליים ונשללו ממנו רוב זכויותיו כאזרח (כלכלה אמיתית).

אליהו גוטה סבק, עליו מבוססת דמותו של גוטה בסרט מציצים, תובע מאורלי וילנאי ומגיא מרוז 350 א' ש' בטענה ללשון הרע בעקבות התחקיר שלהם (רז שכניק, ידיעות). לטענת עו"דו, גוטה מוצג באופן נלעג ומבזה בתחקיר. הוא מכחיש מכל וכל טענה על אונס. או"ג וערוץ 10 לא הגיבו לפניית ידיעות.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

למה הרשות השנייה לא מקפידה עם ערוץ 10 כמו שהיא מקפידה עם 2?
(אופיר דור, כלכליסט).

העולם Vs אדלסון

יורדים על אדלסון ועל ישר"ה.
לחגיגה מצטרפים ג'ון סטיוארט והמבשר (למטה), בהתאמה. וגם: קואליציית ההימורים הפרו אינטרנטית מגדילה את המאמצים להילחם באדלסון.

hamvaserisra3.4.14

ובינתיים במעריב

עובדי מקור ראשון פנו אל הממונה על ההגבלים העסקיים כדי שיזרז הליכים ותשלום לעובדי מקור ראשון.
אני מזכירה: עובדי מקור ראשון ומעריב ו-nrg לא קיבלו משכורת מאז פברואר. אני לא יכולה לדמיין בכלל את המצב הזה.
האם תוכלו לשוות בנפשם שמאות משפחות, שגם כך נאבקו על הישרדות יומיומית בגלל המשכורות הנמוכות והמקוצצות בענף בכלל ובמעריב וגרורותיו בפרט, לוקחות הלוואות מהמשפחה ומהבנקים, כדי לשלם משכנתה ושכ"ד ולרכוש אוכל כי לא קיבלו כבר חודשיים, והשלישי בדרך, משכורת?
אם בית המשפט המחוזי בירושלים יאשר, ביום ראשון יעבור מעריב לידי אלי עזור תמורת 4 מ' ש'.
בסביבתו אומרים שהעיתון ימשיך לצאת בימי חול, ובסו"פשים יוענק למנויים סופהשבוע, שבו ממילא כותבים רבים מפורשי מעריב. מעניין אם יוריד מהעיתון את ה-ה'.
ע"פ תוכנית עזור הוא יקלוט כחמישים מעובדי מעריב: 30 עובדי מנהלה ו-20 פרילנסרים שיפוטרו וייקלטו מחדש, כדי שלא יישמר להם רצף זכויות. כיף, נכון? כך או כך, כ-120 מעובדי מעריב ימצאו עצמם מחפשים אוכל בפחים. כאילו שזה לא מה שהם עושים עכשיו. ובכן, תודה לשב"צ על הכל.
כן, אני יודעת שהפסיד הון עתק, כלומר משפחת חמו, אבל הרי כל הכתובות היו על כל הקירות, כתובות שנכתבו בדם. חבל שבעוון יהירות כמה וכמה וכמה אנשים דפקו תראש בקיר בארבע השנים האחרונות, וחירבו את החיים לכמה מאות משפחות נוספות.
והרשו לי להביא שוב את הסיכום שלי מאתמול עם התמונונת העגמומית.
אגב, מה עשה ניר חפץ לפני כמה ימים במשרדי מעריב?

koneymaariv

השחיתות

מתוך מגזין המארקר: עשר חקירות שצריך לפתוח.
ישראל הראל קורא בהארץ להעניק פרס לעיתונאים אמיצים, במיוחד בהארץ.
תורת הפערים: פי כמה גבוה שכר המנהלים משכר העובדים. פרויקט מיוחד של כלכליסט.

תוכן שיווקי

האם הסקירה על הסמארטפון HTC היא ביקורת אמיתית או תוכן שיווקי?
שש פעמים כתוב בכתבה אתם רוצים את המכשיר הזה אם….(וסופרלטיבים). האם זו שטיפת מוח?
מחיר: 3,500 ש'.
זו הידיעה השנייה בחשיבותה בעמוד הבית של ynet!
htc

כמו אתמול (אייל גולן), גם היום, כפולת האמצע של עמודי החדשות של ידיעות היא קידום לראיון סופהשבוע. היום עם ענת וקסמן והגידול בראשה.

ידיעות, שער אחורי: בשבוע הבא תוציא ידיעות ספרים ספר מתכונים של "התוכנית המצליחה משחקי השף".
בשבוע הבא יזכו קוראי ידיעות להציץ לסדרה החדשה של הוט, זגורי אימפריה, באמצעות אפליקציית yapp.
"העלילה של זגורי אימפריה נעה סביב משפחה ברוכת ילדים מבאר שבע שבעורקיה זורם דם חם" (להבדיל מהדם הזורם בעורקיי הקפואים).

TV

לעולם אל תגיעו להופיע בפוליטיקה, בה יושבת חבורת גברים וצורחת אחד על השני. הדיון הוא מה לעשות עם רשות השידור. אמיר חצרוני ביקש להופיע שם ולהסביר למה הוא מציע למכור אותה לכל המרבה במחיר. אבל יש פה עוד משהו. הקשיבו לדברי ח"כ מיקי רוזנטל:

אני ניהלתי ערוצים מסחריים. הייתי )*&^%&, הייתי סמנכ"ל תוכן בחברת ערוץ 2. אי אפשר לשדר שום דבר שנוגע לעניינים עסקיים של בעלי העיתון. או בעלי הטלוויזיה. ולפיכך הם קונים. זאת הסיבה שהם קונים. וזאת הסיבה שהם רוצים גם לסגור את רשות השידור.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מה קורה עם חרדים10, האתר אותו ישיקו יוצאי בחדרי חרדים? עדיין לא. יש לו כבר עמוד פייסבוק.
עדכון: איזה טיימינג (מקרי!) מתברר שהאתר יושק היום. הבלוג שאריות ברשת השווה בין כל האתרים החרדים לרגע המאורע

אנטרטיינמנט וויקלי בסבב פיטורים נרחב: ממבקר הקולנוע הוותיק אוון גלייברמן, דרך מבקר המוזיקה, ניק קטוקי (קטוסי?), הכותבת אנני ברט ואחרים. גלייברמן הוא השם היותר מוכר, והוא כתב למגזין יותר משני עשורים (תודה לבזינגה).

כך נראים קניונים נטושים בארה"ביה.

תמיד תישארו חלק מ-8200.

מח' הגהה צוחקת

mesaidim

(גלובס, תודה לרון)

לפני פיזור

כמו שכבר כתבתי לא פעם, טעמו הדוחה של האוכל המזרח אירופי גרם לי להפוך לצמחונית בגיל צעיר. כך שהרעיון הזה, של הטבעונים, להתחקות אחר טעמי מרק העוף והקניידלך מופרך באופן שהדעת לא סובלת.

הלך לעולמו המלחין יעקב הולנדר.

היום בחצות תהיה הנסיעה האחרונה של 841 צפונה צפונה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

41 תגובות על עץ השדים

  1. roni הגיב:

    מאז פרשת ברנוער והפיצוצים של מכוניות במסגרת מלחמת הכנופיות, המשטרה איננה חדלה מפעילות. פעילות הסברתית.
    בהדלפות שיטתיות לתקשורת, המשטרה מלאה פעילות כאילו חשובה. כל הזמן עושים, חוקרים, בודקים, עוצרים והביקורת הציבורית נעלמה. האם לא תפקידה של התקשורת לברר, לבדוק, לחקור? האם להסתפק בתשפוכת של ידיעות על הנעשה בחדרי החקירות זאת עבודה עתונאית?
    אני ממתין בסבלנות לראות כמה מן ה"חקירות" הללו יניבו הרשעות בבית המשפט. בינתיים, שוכחים את הכשלון של המפכ"ל דנינו, השר אברמוביץ והמשטרה כולה.

    אהבתי

  2. captain beefheart הגיב:

    ידיעות מראיינים את אייל גולן ומצליחים, שוב, לצאת נקניקים דצייטלין. הם נהנים מכל הכיוונים: עשרים שנה הוא מזבלן במיקרופון – מכתירים אותו כ"זמר הלאומי" ורוכבים איתו אל שקיעתה של דעת הקהל. יום אחד הוא מתגלה כשגל קטינות – קופצים על עגלת הצדקנות ומכניסים לו באלף טורים והדלפות מהמשטרה. עורכי דינו מצליחים לגלגל את האשמה לאחרים ולמלט אותו ממשפט – הם מקבלים את ה"ראיון הבלעדי". עכשיו (ראיתי בואינט) מתפרסמים חלקים מהראיון ומתברר שהוא גם מכבד אותם בפצצת רייטינג שנקראת "האשם את האשכנזים".

    לרגע קל אני עם האטרשים בפרבדיאל היום שזועקים על ממלכת הרשע של נוני מוזס.

    אהבתי

  3. א. הגיב:

    לעולם לא אסלח לך על גרמת לי להסכים עם חצרוני.

    אהבתי

  4. roni הגיב:

    לתחקיר של רביב דרוקר על קרן קיימת "לא תמצאו הדהוד בשום מקום"?
    דה מרקר http://www.themarker.com/news/1.2286789

    אהבתי

  5. דליה וירצברג-רופא הגיב:

    משחרורו מהצבא ועד מותו עבד אבי בקק"ל. בסוף היה ממונה על מחקר ייעור באזור הדרום. בתיכון כתבתי עבודה גדולה על קק"ל במקום בחינה. ב-2007 ניסיתי להשיג מהם מימון להוצאה מחדש של ספרו של אבי. זה עלה לי בבריאות. היו הבטחות סרק למימון מלא ודחיות על גבי דחיות. בסוף נתנו לי סכום שכיסה רק שליש מעלות ההוצאה (כתבתי להם מכתב תודה ואף הודיתי להם באמצעות התקשורת). כמה מקומם היה להיווכח שתקציבי עתק נשפכים שם על מטרות שאינן ממין העניין וכמה משרות מיותרות וחסרות כל הצדקה ממומנות בנדיבות ל"אנשי שלומנו". דבר אחד טוב יצא לי מקק"ל: הייאוש שנבע מההתעסקות איתם גרם לי לפתוח את הבלוג הראשון שלי בסוף 2007. הנה הפוסט הראשון ever. הנקמה מוגשת קרה. 😉

    אהבתי

  6. captain beefheart הגיב:

    נחמד מאוד הלינק למולים הנטושים. במיוחד אהבתי שהראו את המול ההוא ליד שיקגו שבו צילמו את הסצינה המיתולוגית באחים בלוז, כולל תמונה רלבנטית מהסרט. חוצמזה אני כמעט בטוח שהייתי במול של הותורן LA ויותר מפעם אחת. קשה לחשוב על מקומות כאלה כאפשריים להינטש.

    לגבי סקירת HTC ב-YNET – נראה לי שזה 100% עניין סגנוני.

    אהבתי

  7. לירון הגיב:

    מאוד מעניין אותי לדעת, מה פשר הכנסת הקישור ל8200?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זה אות הפעלה לבוגרי היחידה שבין קוראי הבלוג

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        היחידה הידועה לשמצה התכוונת.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          התכוונת לזה, שקוף.

          אהבתי

        • לירון הגיב:

          בדיוק לזה כיוונתי.

          נעזוב את זה שסילברסטיין קוקו רציני ושהקשר בינו לבין המציאות מקרי בהחלט. חוץ מהזדמנות להשמיץ בלי קשר לכלום, אין שום דבר בכתבה שקרוב להוות משהו לא תקין.

          הפציפיזם האנטי ישראלי החדש מתנגד לפגיעה בביטים.

          אגב, לא הייתי ב-8200, בש"ב או אפילו בש"י.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            אתה לא, אבל /7&^RF כן.

            אהבתי

            • לירון הגיב:

              אולי את /7&^RF זה מצחיק.

              זו השמצה לשם השמצה. באופן כללי, הקישורים שאת מביאה הן כראות עינייך לייצג אירועים שלדעתך חשוב שציבור הקוראים יידע, סבבה, בשביל זה אנחנו כאן. מכאן, גם, שאת חושבת שהעובדה שהמשרד רה"מ מתעניין בבוגרי 8200 היא לא תקינה. מדוע?

              יחידת 8200 היא יחידת האיסוף האלקטרונית של חיל המודיעין, מה ידוע לשמצה בה?

              נניח שהיא גם עושה פעולות סייבר. על איזו מדינות דיבר סילברסטיין כשהוא אמר שהיא זורעת הרס בהן? מה הוא יודע שאנחנו לא? אולי הוא דיבר על אירן וסטאקסנט. א. הלוואי שזה אנחנו. ב. אני מבין שניסיון עצירת השגת פצצת אטום ממדינת אויב, מבלי לשפוך טיפת דם הוא גם לא בסדר.

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                יש דברים שמצחיקים אותי, ואז אני מנסה לשתף אתכם. לפעמים אני כותבת "מצחיק", כדי שתדעו שעכשיו צריך לצחוק (במקום צחוקים מוקלטים), ולפעמים אני מנסה עם הניסוח. לפעמים לא מבינים אותי.
                יש כמה עשרות קישורים בפוסט (למשל היום: 32), מכל הסוגים והמינים. לפעמים אני מסבירה, לפעמים לא. לפעמים אני נותנת לאנשים לגבש דעה לבד, כרצונם. העובדה שאני מביאה קישור כלשהו, לא אומרת שאני מסכימה או לא מסכימה עם מה שכתוב בו, אלא שהוא מעניין/ מעצבן/ מצחיק/ מעציב בעיני. כאמור, לא תמיד אני מסבירה או מביעה דעה.

                אהבתי

                • לירון הגיב:

                  אני מסכים.

                  ואני גם מבין שבמקרה של סילברסטיין שהוא דמות די שולית, היו/יש ביניכם קשרי ידידות והערכה הדדית. ועדיין, לו היית מביאה קישור לכתבה שהיא גזענית או משמיצה על לא כלום באופן בוטה, לא היית חוסכת את שבטך מהכותב/ת (מה שאני מבין שלא תעשי במקרה הזה לאור מה שכתבתי).

                  ואחרי כל זה, אני מעריך שבעצם הבאת הקישור הנ"ל יש איזושהי הסכמה שבשתיקה שיש דברים בגו.

                  אני כותב את כל זה, לא כי אני מחפש לריב, להיפך, ברור לי שיש לנו תפיסות עולם שונות באופן מהותי בהמון נושאים, ובדרך כלל אני מתעלם מסילברסטיין כי אני רואה בו אדם מוטה קיצונית שלא יכול גם אם ינסה לראות דברים בצורה אובייקטיבית. מאחר ואני לא רואה בך אדם כזה, מאוד מעניין אותי לדעת מה הבעייתיות במה שהוא הציג? כלומר, דווקא מתוך ההנחה שאנחנו באים מנקודות מבט שונות.

                  עכשיו, אם בכלל לא מסכימה עם מה שהוא כתב, אז כל הדיון הזה מיותר.

                  אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    רוזנטל אומר שם:

    הייתי )*&^%& בידיעות אחרונות

    ובגלל שאנחנו כבר יודעים מה זה ^&^% ו-*&B, ברור שהוא היה בתפקיד שמשלב בין השניים.
    בקיצור – book him, danno.

    אהבתי

כתיבת תגובה