די לגרגרנות

yediot22.4.14haaretz22.4.14

isra22.4.14

פסקול קריאה: True Detective opening song
The Handsome Family/ Far From Any Road
הקליפ שאי אפשר להטמיע.
אפשר להבין אולי מה עשיתי אתמול. הלוו וודי, ביי מת'יו.

http://c.brightcove.com/services/viewer/federated_f9?isVid=1&isUI=1

הכותרות

הכותרות הראשיות בשלושת העיתונים זהות: ארה"ב מזהירה את אבו-מאזן מפני פירוק (שוב, הידיעה ב-ynet מופיעה גם בידיעות) הרשות הפלסטינית. הפעם, הם אומרים, לא נתייחס לכך כאילו אלו איומי סרק.

בשער ידיעות יש צילומון של אירועי המימונה אמש בלי אף פוליטיקאי. כפולת הפוליטיקאים והמופלטות היא כפולת האמצע, 12-13, ובה מככבים כולם: מהנתניהוז המדיאטים, דרך פואד, שגם הוא כבר לא בולס מלוא הלוע, כפי שהעיד, הרץ לנשיאות פרופ' דן שכטמן, הח"כונית מירי רגב, השר נפתול בנט, השר יעלון כשמעל ראשו מנפנפים בעלי חסה משומה (ברכה מסורתית לאריכות ימים, ככה כתוב), ובוז'בוז'ון, ש"קרא במוסף החג של ידיעות אחרונות ששולמית מקס מאשקלון חולמת להכין לו מופלטה, והגיע בהפתעה למימונה שלה".

נראה לי שזו יכולה להיות שורת פתיחה נאה בימים הקרובים לנשים החושקות במישהו: הרי את מוזמנת לווטסאֵפ לו: "שאכין לך מופלטה?" (כבר אמרתי, גברים לא מכינים מופלטות, ראו את חז"ן, לבנין הכרוב מצפון ת"א הנשוי למכינת מופלטות מקצועית מקטר בלי הרף).

את הרה"מיהוז אפשר לפגוש בשער ישר"ה. במעמקי העיתון יש מקום זעיר לשאר הממפלטים.

בהארץ יש באתר דיווח על חגיגת מימונה לגברים בלבד באשדוד.

פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי מגיב למטווח של הארץ נגד המוסד המפואר שלו. הטקסט הזה היה כה צפוי, עד שכל מי שקרא את הכתבה הראשונה בעניין יכול היה לכתוב אותו לבד.

כבאים שהוזעקו לבית אל הותקפו על ידי התושבים.

המסעדה של רפאל

השף רפאל כהן סגר את המסעדה שלו זמנית בטענה להונאת ענק שבוצעה במקום באמצעות מערכת המחשבים המנוהלת ע"י חברת מיקרוס פידליו בשיתוף עובדים מהמסעדה. מהחברה מכחישים זאת מכל וכל.
קראתי ראיונצ'יק שנערך איתו בפברואר בטיים אאוט, אחרי שהמסעדה שלו במנדלי נפתחה לארוחות בוקר (וזה ראיון מלפני), ושם הוא מסביר שאת הארוחה הראשונה שלו ביום הוא אוכל בצהריים: חריימה, בית תאילנדי או שיפודים. יא חביבי. לא למדת כלום בחיים על חשיבותה של ארוחת בוקר. טוב, אולי יקר לו מדי לאכול אצלו במנדלי 5 את הארוחה שעולה 75 ש' + משקאות (בלי להגיד קודם), כך שזה יוצא 101 ש'. אם צריך לקבוע את גבולות הדקדנס הרי שאפשר לסמן אותם פה. אבל זה היה מאמר מוסגר.
שורה תחתונה: לא ברור למה נסגרת המסעדה לשבוע. הסיפור רב הגרסאות מוזר מאוד מאוד.
אמשיך לעקוב ולראות אם היא באמת תיפתח מחדש ב-1 במאי, כמובטח.

ליל הבאנגים

למה קידמה המשטרה את ליל הבאנגים הגדול? אומר אבישי עברי:

…אם מישהו היה טוען שהמשטרה ניפחה את האירוע בכוונה כדי ליצור תדמית של אירוע שהיא מצליחה לשלוט בו אז העדויות הנסיבתיות היו תומכות ברעיון המופרך. מפכ"ל המשטרה הנוכחי ידוע כמי שמתעסק באובססיביות בתקשורת. הוא החליף כבר שלושה דוברים למשטרה, הנהיג חרם תגובות על "הארץ" ובניגוד למפכ"לים הקודמים הוא מעסיק גם דוברת אישית. כמובן, יכול להיות שהטיפול המשטרתי באירוע היה סתם לקוי והיסטרי, בלי אסטרטגיה מאחוריו…

יש עורכים בבית?

וויליאם פוקנר הוא סופר אמריקאי, לא אירופי (כפ שאמר א.ב. יהושע לאלעד זרט במוסף החג של ידיעות, ולא תוקן ע"י הכתב/ עורכיו).
fokner
(תודה ללחם).

יש עורכים? הגרסה המורכבת.
בכפולת 16-17 בידיעות מופיעים ביקורת הטלוויזיה של עינב שיף וגם סיפור המסעדה הסגורה של רפאל כהן.
בביקורת הטלוויזיה כותב שיף

יונתן ריגר מסניף את הבצק ומשיב: אני לא יכול להעביר לך את הריח המשכר שעולה באפי, אז אני אראה לך פשוט את הפיתה המרובעת והמיוחדת שהכינו כאן במאפיית אבולעפיה שקצת תזיל ריר… וגם, גדעון, אני יכול לחשוף בפניך שבפעם הראשונה אבולעפיה עושים מופלטה מיוחדת! אפשר לחגוג כאן את המימונה. יש כאן מופלטה!…
המונולוג של ריגר מטריד. למה הם מדברים ככה? מה יש בבצק, מתוקים ומוצאי חג שגורם לכתבים להישמע מגוחך?

תק תק תק נדלג לקצה השני של הכפולה, שם, לצד הידיעה הטראגית על סגירת מסעדת האלפיון העליון לשבוע כותב אלון הדר טור (אישי?):

בעידן בו החלום הגדול של כל שף הוא להיות שופט ריאליטי, אוליגרכים מממנים מסעדות ענק חסרות נשמה ונערים שבקושי הספיקו לשרוף מחבת בטוחים שהם האהרוני החדש – אין כמו להסתכל על רפי כהן, להעריך את פועלו ולקבל שיעור בפרופורציות. כבן דור שני לאבות המזון של הקולינריה הישראלית החדשה הביא כהן לשיא את נקודת המפגש בין המטבח המרוקאי המפואר, מסורת של בישול צרפתי וטעם ישראלי חדש. חלק מהמנות שרקח… הפכו תוך שנים מעטות לפלייליסט בעשרות מסעדות ברחבי הארץ. בשונה מהשפים הצעירים הוא לא רץ לתוכניות בישול בטלוויזיה… כל יום נוסף שרפאל סגורה הוא הפסד גדול לכולנו… גם לחיך הישראלי, שאוהב את הצלחת שלו כמה שיותר גדולה, מפנקת ובעיקר מנחמת. לכן נותר לנו רק לקוות שהסיפור הזה יסתיים כמה שיותר מהר… בינתיים נסתפק בגעגועים לפוקצ'ה.

עכשיו מה? אין שום הבדל בין הטקסט אותו מבקר שיף לבין זה שכתב קולגה שלו במקביל. זהו טקסט מעורר עקצוץ ומיותר. אם הטקסט הזה היה עולה לרשת היו קורעים להדר את המקלדת. זאת ועוד: הסגידה המטורפת הזו למזון, כפי שהיא עולה גם מדברי הדר, בהחלט מייצגת תת תרבות שהמדינה הזו נקלעה אליה: אינספור תוכניות בישול, מיליון וחצי מסעדות הגובות סכומים מפלצתיים על פיסת לחם, נהנתנות, גרגרנות וסביאה שלא יודעים גבולות.

כותב אהרון לפידות הגיג על רצח החייל יפתח גריידי במועדון השש ברעננה (כולל הפניה לטור משער ישר"ה).

אני חושב על גלעד שליט. חייל גם הוא, שעל חייו וחירותו מדינת ישראל היתה מוכנה לשלם ביותר מ־1,000 אסירים; ומה מחיר חייו של יפתח גריידי? ושל הקורבן הצעיר הבא, שמהלך עדיין בינינו ומתכנן בהתרגשות את בילוי סוף השבוע הבא, או הבא אחריו, ואינו יודע כמה נורא זה יסתיים?

בשם אדלסון, מה הקשר? מה? מה? מה?

מח' הגהה

lehasit

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אביגדור ליברמן מתכנן לאום אל פאחם עתיד בפלסטין.

…אני יכול להבטיח לאותם מסיתים שאנו נעשה הכל על-מנת שבכל הסדר עתידי הם ימצאו את עצמם במקום שאליו הם שייכים ואום אל-פחם תהיה חלק מהמדינה הפלסטינית ולא חלק ממדינת ישראל.

מצב התקשורת, דו"ח שנתי (אוניברסיטת אריאל והמכון לחקר מדיה).
סיכומון:

– שנת 2013 עמדה בסימן הגידול המשמעותי בתחום המובייל הכולל סמארטפונים וטאבלטים. העמקת השימוש באמצעים אלה הרחיבה והאיצה שינוי באופן צריכת חדשות, השגת מידע שימושי, צפייה בווידיאו, חשיפה לתכני בידור, משחקים, קניית מוצרים ושירותים וכן תקשורת בין-אישית.
בנימין נתניהו הוא הדמות שאוזכרה בשיעור הגבוה ביותר בתקשורת המודפסת בשנת 2013, אולם באינטרנט הוביל יאיר לפיד. כ-20% מכלל הכתבות על לפיד הזכירו את פעילותו בפייסבוק. פעילותו הנרחבת של לפיד ברשת החברתית שיקפה את התמסדות השימוש במדיה החדשים בזירה הפוליטית.

ופה אני רוצה לדחוף את הסקריר שנערך בבלוג, שלא קשור כמובן לדו"ח הזה, שמזמן לא היה חד משמעי ממנו:
[poll id="129"]

– הרב עובדיה יוסף ז"ל זכה לכ-37,000 אזכורים על ידי גולשים בימים שלאחר פטירתו.
– כ-60% מהציבור הביעו ב-2013 הסכמה עם ההיגד "אני יכול להסתדר בקלות בלי עיתון יומי" [מודפס]. זהו המשך לירידה עקבית בתלות בעיתון כמקור מידע מרכזי, כפי שעולה מסקרי TGI בשנים האחרונות.
– שנת 2013 התאפיינה בריבוי הצעות חוק מגבילות ביטוי ועיתונות, שרובן היו תוצר ישיר של תחילת עבודתה של הכנסת ה-19.
– כ-40% מכלל הכתבות והמאמרים שפורסמו ב-2013 על המאגר הביומטרי נקטו עמדה שלילית.
כ-90% מתחנות הרדיו בישראל מפעילות אתר אינטרנט, אך רבות מהן אינן עושות בו שימוש כדי לשתף מאזינים ולגרום להם לקחת חלק פעיל.
– בשנת 2013 הופקו בישראל 26 סרטים. בשנת השיא, 2012, הופקו 44 סרטים.

[gview file="https://velvetundergroundblog.files.wordpress.com/2014/04/2013-media-report.pdf"%5D

טל שניידר על הביקור בהאפינגטון פוסט.

…כמובן שידעתי היטב, שאחד הישראליים המצליחים בתעשיית התקשורת האמריקאית, רן הר נבו, הוא סמנכ"ל וידאו בכיר ב-AOL, מאז נרכשה החברה שלו 5Min על ידי AOL ושהוא מעורב גם בנעשה בהאפינגטון פוסט. אבל כל המידע הזה משום מה לא הוביל אותי לתובנה שהעולם שלהם (שם באמריקה הגדולה, אותו מקום שאני מכירה כל כך טוב) מתכנס בסופו של דבר לשתי קומות בבניין במרכז מנהטן. AOL בדמיוני הוא תאגיד ענק הפזור בכל רחבי אמריקה, יותר בלוס אנג'לס מאשר בניו יורק (משום מה) וכך לא קבעתי מראש שום פגישות בהאפינגטון פוסט…

מה לא עושים כדי להצטרף לאח הגדול, גרסת UK.

לחם עבודה

הממונה על ההגבלים יאשר כנראה את מכירת מקור ראשון לאדלסון, אבל פה מגיעה הבדיחה היומית. תחזיקו חזק.

…בתנאים מגבילים שלפיהם תיאסר מעורבות של "ישראל היום" בעיתון "מקור ראשון", הן ברמה המסחרית והן ברמת התוכן המערכתי – כך מעריכים מקורות בתחום ההגבלים העסקיים….

חחח. חחח.חחח. מה, גם היום הוא לא מתערב בישר"ה, מה קרה לכם?

הואט קצב הירידה בהכנסות מעיתונים.

שרון גל יגיש את לילה כלכלי בערוץ 20 החדש, אחרי שעזב בטריקה את ערוץ 10 ובכל פעם שיעסוק בנדל"ן בתוכנית יקדים לכך גילוי נאות שזה גם חלק מעיסוקיו הוא, כיזם נדל"ן בחיתולי פרימיום (רז שכניק, ידיעות אחורי).

צביה בלום
, לשעבר מעריב, מצטרפת לפנאי פלוס ככתבת חו"ל.

לפני פיזור

אנחנו נתרבח ונסתעד כבר בקבר.

deri
ליב
fuad
צילומים: טל שניידר

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

65 תגובות על די לגרגרנות

  1. עובר אורח הגיב:

    אולי רק ולוט תקרא וזה מספיק לי אולי אף אחד אבל מי יודע
    גרד את מה שקרוי ליברל ישראלי תמצא מתחת לקליה משהו אחר. הליברל הגדול שוק חפשי וכ"ו שולח אותי לברלין בגלל שאני חושב
    אחרת ממנו.
    ביחס להון שחור. האם בכל המדינות שבהן יש כסף מזומן
    ואין איסור לשלם במזומן מעל סכום מסויים יש אותו היקף
    של הון שחור והתחמקות ממס?
    האם לא רצוי לפני שמחייבים שיוני כה גדול לא רצוי לאמץ
    או לנסות הליכים שקיימים במקומות בהם ההון השחור קטן משמעותית
    מבישראל?
    לא קיבלתי תשובה מי מתי והיכן ובאילו נסיבות אישר לשחרר
    לא להגלות לא לגרש את רוצחי ליל הקילשונים? יועץ משפטי?
    בית משפט? ועדת כנסת? מי בדק רשימות ורשומות, הכין סדרי
    שחרורים פתח תיק למקרה א' ב' ג' אמרו שיעשו אחרי שליט.
    ייתכן שאני בעד שחרור או בעד צליה או תליה אבל קודם
    תהליכים מסודרים. שאלו שאמרו ששיודעים שיכתבו כאן
    מה הם יודעים.

    אהבתי

  2. עופר הגיב:

    ובעניין אחר, דבורית: נתקלתי באקראי בנגן הווידאו הוובי הבא, באיזה אתר חדשות אמריקאי, שנותן לך קאונטדאון התרעתי לפני שהוא מתחיל לצעוק. דעתך בעניין?

    אהבתי

  3. שטוטית הגיב:

    מוּפְלִיטִיקה =
    הנשיא הבא של מדינת ישראל מסתעד ומתרבח ויושב ליד המארח
    אדון עמר ראש משפחת עמר = קבלן קולות

    אהבתי

  4. האמיר הגיב:

    הממונה על ההגבלים יאשר כנראה את מכירת מקור ראשון לאדלסון, אבל פה מגיעה הבדיחה היומית. תחזיקו חזק.

    …בתנאים מגבילים שלפיהם תיאסר מעורבות של “ישראל היום” בעיתון “מקור ראשון”, הן ברמה המסחרית והן ברמת התוכן המערכתי – כך מעריכים מקורות בתחום ההגבלים העסקיים….

    חחח. חחח.חחח. מה, גם היום הוא לא מתערב בישר”ה, מה קרה לכם?

    הבנת הנקרא: התנאי המוצע אינו שלאדלסון אסור יהיה להתערב במקו"ר אלא שלישר"ה אסור יהיה להתערב במקו"ר. כששב"י היה הבעלים של מקו"ר ומעריב ביחד, היתה מעורבות בתוכן של שני העיתונים – ידיעות ומאמרים של כותבים מעיתון אחד הופיעו גם בשני. אולי היתה מעורבות גם ברמה מסחרית (שיתוף מודעות, שיתוף הפצה?). אם יעלנ תנאי שכזה, אי אפשר יהיה להשתמש בשיטה דומה לצמצום העלויות בין שני העיתונים.

    אהבתי

  5. לא מתרשם הגיב:

    מסתבר ששבעה צבאות סאב קאלצ'רס פלשו למדינתנו הזעירה. פוקאצ'ות ריחניות! אקספקטורמאסטרשף! מופלטות! כרטיסי אשראי! פרומואים אגרסיבים לריאלטי החדש! מגיבים מחוננים! מיילי סיירוס1
    הלסדום היינו? מחכים לברברים של קוואפיס? ההתגלגלנו לחרק?
    הביאו לי כוס מים או שאלקה ביאיר לפיד.
    בקיצור, כל הפחדים הם תעתוע של תת המודע. תת תרבות, בהעדר הגדרה אחרת, היא סבבה

    אהבתי

  6. לחם הגיב:

    הכותרת בידיעות מזעזעת: "יפתח נרצח במועדון, לא כך צריך להסתיים בילוי של לוחם בגולני." האם כך צריך להסתיים בילוי של לוחם בשייטת? או של חייל בקריה? או של ערבי רחמנא ליצלן? מה הקשר של גולני לרצח המיותר והקשה הזה? אוי נטע נטע, אתה במקצוע הלא נכון.

    אהבתי

    • עקיבא הגיב:

      אם אתה לא אוהב טבלואידים, אל תקרא טבלואידים.
      ואם אתה לא אוהב את נטע, כתוב לו אימייל מרגש על כך.
      נודניק.

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      לוחם גולני אמור לכסח את האמ-אמ-אמא של מי שבא לדקור אותו, בד"כ ביחד עם האמ-אמ-אמא של כל מי שנמצא במרחק של עד ארבעה מטרים ממנו. לוחם בשייטת, בהנחה שמדובר על שייטת 13 או שייטת הצוללות, אמור לבלות במועדון בלי שאף אחד ירגיש. איך יהיה ערבי במועדון? מה יש, כבר אין סלקטור בכניסה?

      אבל לגמרי צודק, אף אחד לא אמור להידקר במועדון או בכל מקום אחר, ללא קשר לשירותו הצבאי. בהחלט כותרת חסרת טעם.

      אהבתי

  7. גול הגיב:

    יוחזרו האדומים לאלתר!

    אהבתי

  8. nurit הגיב:

    המחירים במסעדות בארץ בעיקר בכל המדובר בתל-אביב וגרורותיה, הם שערורייתיים. אני ממעטת לפקוד מסעדות מכמה סיבות שענין הכסף משולב בהן כמו למשל שהאוכל פשוט לא שווה את הכסף ששלמנו עליו (לא טעים, מנות קטנות מדי, בישול רשלני והמילה הנהדרת פלצני). אבל מדי פעם יש חגיגות משפחתיות שאף אחד לא מוכן לקחת על עצמו את הטירחה של קניות ובישולים ואז יוצאים לאכול. די מהר מסתבר שישנה שכבה לא קטנה שפוקדת בקביעות מסעדות ולראיה קשה להשיג שולחן לתאריך ושעה מסויימת או כשבאים והכל מפוצץ והמלצריות והמלצרים המסכנים כורעים תחת הנטל כי בעל הבית חוסך בתשלום שכר. מתסכלת אותי גם ההשוואה שאני עושה בין מחירי מסעדות בארץ לבין חו"ל ותוהה מדוע אנחנו מסכימים לשלם כל כך הרבה?
    אין לי תשובות, רק תהיות.

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      הזכרת לי את מסעדת אולה באילת שם אכלנו בפסח, המחירים לא באמת סבירים אבל הגימיק האמיתי היה התפריט הכשר לפסח שלהם שכלל פסטה כשרה לפסח ברוטב פירות ים וקלמארי בציפוי פירורי מצה.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      נכון. וגם מה שעו"ח אמר. לא מסכימים, לא פוקדים וכו'.

      אהבתי

    • איצ. הגיב:

      אני דווקא אוהב לעיתים רחוקות (מאוד) לשבת במסעדה יוקרתית ולשלם הרבה בשביל שהכל יהיה מוקפד. מה שאותי מעצבן זה דווקא לא מסעדות העילית (שבהן ממילא אתה מצפה לשלם ככה) אלא מסעדות ה"ביניים" שבהן השירות מזעזע, האוכל רע ובכל זאת התשלום בשמיים.

      אהבתי

      • לגבי מסעדות הביניים אתה צודק. בעיני מה שמקבלים במסעדות העממיות והמזנונים בישראל מוצלח וזול מאוד.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          זו שבאור יהודה + אוכל עירקי
          נדיר מאודן דבר כזה זול ומשובח

          אהבתי

          • לא רק העיראקי שמוודא פעמיים שלקחת רק סלחת אחת. יש טוניסאית בקדימה וממולאים בקרית מלאכי וסניף של אליהו ביקנעם והשווארמה בעראבה וקובות בירוחם ובכולם ירקות שנקטפו אתמול. שירות עצבני ויש תמיד רדיו או טלוויזיה שפתוחים בתחנה הלא נכונה אבל בחייך, תענוג. טרי מתובל ובריא. פיש אנד שיפס, המבונגן בלחמניה, פרנץ פרייז במיונז? אנחנו אימפריה קולינארית.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              דברי אלוהים חיים יש סדק
              יש ! (מבקש סליחתך רק
              סימן קריאה קטן אחד, יש
              כאן אנשים רגישים לשום
              חילבה וסימני קריאה)
              שלך עד ניגובקוי הצלחת.

              אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            אור יהודה זו מעצמה. רחוב קזז זה השדירה החמישית.

            אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      נפעם, נרגש ומסמיק מדאגתך למה שגרמת לליבי. זה
      ה"אנחנו" אני ואת ומי עוד? שעושה לי את זה בלב.

      אהבתי

    • imanuel הגיב:

      קודם
      ממליץ להשתמש באתרים כמו רסט, עכברהעיר או טיימאאוט, יש שם תפריטים ומחירים של מסעדות שוות יותר ושוות פחות – זה בטוח יחסוך לך את עגמות הנפש הכרוכות במחירים יקרים במסעדות.

      אחר כך
      תחשבי שהמחיר, מעבר לעלות האוכל, הוא גם מסנן חברה.
      למה אני מתכוון? לכי לקינג ג'ורג' (בקינג ג'ורג') או כנסי לפאר דרייר (על אותו רחוב, מאאאאתיים מטר למעלה)
      את רואה את ההבדלים בקהל? זה כי האוכל שם לא עולה אותו דבר.

      ולסיום
      אונזה, בשוק הפשפשים –
      טעים מאוד אבל חסר פרופורציה למחיר. יקר בלי כיסוי ולא מספק את הסחורה. האווירה סבבה אבל זהו.
      מצד שני, במעוז הנובורישים של יפו הייתי צריך לדעת שזה מה שמצפה לי. בסך הכל הוכחה נוספת שלזוז ממרכז העיר זה רעיון גרוע.

      אהבתי

    • roni הגיב:

      אנחנו (לא אני!) מוכנים לשלם ביוקר במסעדות פלצניות. אנחנו מוכנים לשלם שכר דירה גבוה בעד דירות בצנטרום של הצנטרום ולא מוכנים לנדוד קצת לדירות יותר זולות. אנחנו הם אלה שקונים דירות במחירים מחפירים. אנחנו (גם אני!) מקטרים אחר כך. 😛

      אהבתי

  9. כשנתניהו מפחיד את הציבור עם האיום האיראני זה נכלולי ונמוך כשהארץ זורע חיל ורעדה זה טוטאלי אחרת. את גובה הלהבות שהבטיחו לנו בהארץ לאחר איודם של יאסין ורנטיסי לא זוכרים אפילו בגיהנום. הפחד ומשול.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מי זה אנחנו? מי זה מסכימים? לכל השדים
      והרוחות זה את! את! את! ועוד פעם את!
      יש שכבה קטנה, זעירה, פצפונת,
      מיקרונית, נאנואית, כבר חקרתי
      ועשיתי מחקר על הגודל. שלא "פוקדת"
      לא ב"קביעות" לא "מסעדות" גם לא
      לוקחים דמי חבר, הצטרפי.

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      זה לא נגמר באיום באלימות (באשמת ישראל כמובן, כי התגובה האפשרית היחידה לתפילה יש יהודי ליד מקום שקדוש למוסלמי היא אלימות), יש עוד כמה פנינים באותו מאמר מערכת:

      למשל הדרישה שלא להפר את הסטטוס קוו בהר הבית (כי חשוב לשמור על הסטטוס קוו, כל עוד לא מדובר בדת היהודית),
      למשל הקביעה ששיחרור המחבלים הישראלים הוא חלק מההסכם שישראל חתמה עליו ולא התחייבות שקרי נתן בשמה של ישראל, בלי לשאול,
      למשל הטענה שבניה בי-ם, למרות שאינה מנוגדת להסכם חידוש המו"מ, שבו ישראל נדרשה לבחור בין הסכמה מראש לגבולות 67, שיחרור מחבלים או הקפאת בניה,

      וכמובן האשמת הימין בכישלון, בלי להתייחס בכלל לעובדה שאבו מאזן מעלה כל הזמן את המחיר שהוא דורש תמורת הסכמתו להמשך השיחות, כאילו שהוא עושה לנו טובה בכך שהוא מסכים להיכנס למו"מ במטרה לקבל מאיתנו שטח למדינה פלסטינית.

      אבל זו השיטה הרגילה: אם אין שלום בין היהודים לערבים, זה חייב להיות באשמת היהודים שלא רוצים בשלום, האפשרות השניה היא שהערבים לא רוצים ואז מה יהיה על השמאל המתון שלנו?

      אהבתי

  10. נדב הגיב:

    הערה לגבי המימונה: אצלנו בבית דווקא הגברים מכינים את המופלטות כמה שעות לפני המימונה, ומניחים אותן עטופות בנייר כסף בתנור על חום נמוך שתישארנה חמות ופריכות. כך, כשמגיעים האורחים, איש (או אישה) לא צריך לטרוח במטבח.
    אהה, פחמימות נשגבות!

    אהבתי

  11. עובר אורח הגיב:

    שלום
    היום בגלריה עמ' 5 מתרגמת מה NYT גברת אורלי מזור-יובל. עורך?
    על שפחה שחורה שהגיעה לדרום ארה"ב מ"המושבה הצרפתית סן דומנג שכיום נקראת טהיטי". אומר אני לכם ה NYT הזה ממש הידרדר.
    הלאה: עוד אתם עוסקים בלפיד צמח לכם משפיע אמיתי חדש. הראל
    לוקר. הנ"ל משפיע על חיי וחייכם יום יום לפחות פי 10 מי"ל. איש לא בחר בו, סמכות אמיתית מכאן להרגע, והוא מזיז. קחו מנגנון חיפוש
    ובדקו. למי הוא מזיז? מה ולאן? ובאיזה מחיר? ומי משלם לו עבור מה?מי מפקח עליו? איזו ועדה בכנסת עוסקת בו? חברת ויזה עשתה מחקר שמוכיח שיהיה טוב אם הישראלים לא יקנו וימכרו במזומן רק בכרטיסי אשראי. הנה אדון הראל לוקר כבר מזיז לכיוון. נסיבות חיי לימדו אותי שהמילים: מחקר, חקרתי, חוקר, חקר, מחביאות נוכלים לאין ספור. ויזה ? חקרה? כמו ההוא שעוצר אותי בלילה ואומר " עשיתי מחקר ויצא שזה שתעביר לי את ארנקך יעשה טוב". רק לזכור שבהרבה ארצות כרטיס ויזה לא עולה למחזיק (+ סכום מסויים בבנק) כלום. אבל מחקר בודאי הוכיח שזה שכאן בארץ משלמים "עושה טוב" בודאי, ללא ספק, שזה היה מחקר מדעי, הייתכן אחרת?. ולוקר? הוא כבר מסודר. מישהו רוצה להתערב שאת הגימלה שלו הוא לא יקבל ממדינת ישראל? בארה"ב יש שחותמים בברכה FUA זה מה שכנראה וייתכן שחתם את דו"ח ויזה ועל הראל ? ליבי אומר לי שעוד נקרא ונשמע.

    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      אין מחלוקת שכך נרשם באנגלית בניו יורק טיימס. להלן המקור:

      the story begins in 1804, when Ruth is brought from her birthplace, the French colony of Saint-
      Domingue that is now known as Haiti, to Savannah, Ga.

      וזה התרגום:
      הסיפור נפתח ב-1804, כשרות נלקחת ממקום הולדתה, המושבה הצרפתית סן דומנג שכיום נקראת טהיטי, ומובאת לסוואנה שבג'ורג'יה.

      המתרגמת עשתה את מלאכתה.

      ועכשיו, לא הבנתי על מה הטרוניה? על הדיוק בטקסט המקורי, על שמדובר בתחילה במושבה ספרדית?

      אהבתי

      • ריאליסט הגיב:

        אני מניח שהטרוניה היא על הבלבול בין האיטי במקור (אי בקריביים), לבין טהיטי (גן עדן באוקיאנוס השקט)

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        תודה לריאליסט
        אייטי אינה טהיטי. זה בערך
        בצד השני של העולם. זה
        גם נוגע לטיפולוגיה של
        הסרט-סיפור שכן עבדים
        דוברי צרפתית-בעצם קריאול
        מהאייטי הובאו, כסחורה
        מובחרת, לדרום

        אהבתי

    • ריאליסט הגיב:

      לא הבנתי מה הבעיה שלך עם הראל לוקר. הוא מנכ"ל משרד רוה"מ ומשמש כ"פרויקטור" מטעם רוה"מ בעניינים רבים, כולל זה של כרטיסי האשראי שבו הועמד בראש ועדה שעסקה בנושא השימוש במזומן וכרטיסי דביט. הוא לא מחוקק ואין לו כל סמכויות לקביעת מדיניות בנושא הספציפי או כל נושא אחר. סמכויות אלה שמורות, כרגיל, לכנסת ולועדות שלה. ישנם אינספור נושאים אשר עבודת המטה שלהם נעשית בועדות מומחים מיוחדות המכינות המלצות לגוף המחוקק, אשר רשאי לקבל אותן או לדחותן. אין בעניין שהזכרת שום דבר מיוחד.
      ואגב, בהשוואה לכוח הנתון בידי כמה ממקביליו בעולם (ראה ראש סגל הבית הלבן בארה"ב למשל) אין ללוקר (או לקודמיו) הרבה במה להתגאות.

      אהבתי

      • מיכה הגיב:

        ובלי קשר, צמצום (עד לביטול מוחלט) של השימוש במזומנים ומעבר לכרטיסים יועילו לכולנו – בעיקר בהקשר של צמצום ההון השחור (וסוגים מסוימים של פשע), אבל בטווח הארוך גם בחסכון כספי ישיר.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          השימוש הכללי בכרטיס אשראי יאפשר
          לכל מי שרוצה ויכול לדעת עוד הרבה על
          המשתמש. בסוף היום כסף מזומן נותן
          למשתמש מידה של חופש אנונימיות ויכולת
          לעשות דברים שלא רוצים שאחרים ידעו.
          כרטיס האשראי יהיה עוד כבל שקושר את
          האדם בחברה המודרנית ולא תהיה
          אפשרות בכלל בכלל לברוח ולו ליום או
          שבוע מהשליט על כרטיס האשראי. כיצד
          תיתן נדבה לעני? . סיפור תעודת הזהות
          הביומטרית מחובר לביטול מוחלט של
          הכסף המזומן ייצור חברה חדשה. לא הייתי
          רוצה לחיות בחברה זו.

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            הרעיון הוא ארנקים דיגיטליים. אם לקבצן יהיה אחד כזה, תוכל להעביר לו כסף. לא יהיה לו, טוב, בעיה. אבל בינתיים לא מדברים על ביטול המזומן אלא על צמצום השימוש בו.

            נכון, זה מצמצם את האנונימיות. למשל של עבריינים שצריכים לבצע עסקאות בלי שהשלטונות ידעו עליהן (ניסית לקנות סמים בכרטיס אשראי?) או להלבין כספין שהתקבלו מפעילות עבריינית. הם יאלצו לעבור לסחר חליפין, מה שמאוד יקשה על פעילותם.

            אבל בחייך, מתי בפעם האחרונה קנית משהו שעלה יותא ממאתיים ש"ח במזומן? נאמר שאני רוצה לעשות מינוי לירחון "הבועל", ההוא שקוראים עבור המאמרים ובלי שום קשר לתמונות של גמדים קשורים שמקיימים יחסי אישות עם בעלי חיים שמופיעות שם, אבל משום מה לא רוצה שידעו על זה. טוב, אני יכול ללכת לקיוסק ולקנות עותק, אבל המוכר ידע. אני יכול לעשות מינוי, אבל איך? לשלוח להם מזומן במעטפה? צריך או כרטיס אשראי או העברה בנקאית ובשני המקרים יהיה רישום. שלא לדבר על כך שהדואר ידע שכל חודש מגיעה אלי מעטפה עבה מהוצאת "סוטי מין בע"מ". הפתרון יהיה כנראה לשנות את שם ההוצאה ל"ספרות יפה ולא פורנו בע"מ", ואז גם התשלום וגם המעטפה יראו תמימים.

            אז לא נורא. צריך להפנים שבעידן המודרני, יש לך פחות פרטיות מכפי שאתה רוצה שתהיה לך. למעשה, יש לך פחות פרטיות מכפי שאתה חושב שיש לך כרגע. לא אידאלי, אבל האפשרות השניה גרועה יותר.

            אהבתי

            • שניכם צודקים. אין היום סיבה טכנולוגית להמשך קיומם של מותגי האשראי. צריך לזכור ששוק מותגי האשראי בישראל שונה באופן מהותי מחו"ל שם נדיר שהמנפיק והסולק הם אותו גוף והמנפיקים מחזיקים שותפות מונופוליסטית. כרטיס חיוב או טעינה מאפשרים (לפעמים) אנונימיות מסויימת, גם לא תמיד. באופן אישי מעדיף שהממשלה תטפל במידע רגיש על פני תאגידים שרמת השקיפות שלהם דומה לארגונים עם קרניים.

              אהבתי

              • האמיר הגיב:

                חלק מהסיבה שיש רק שלוש חברות אשראי בארץ (זוכר שהיו רק שתי חברות אשראי בארץ?) היא הרגולציה הקשוחה של משרד המשפטים ובנק ישראל. הם יכולים לדרוש ברות האשראי להתפשט עד לתחתונים אם בא להם וכבר יצא לי לראות אותם עושים את זה פעם אחת. אז אולי הן לא שקופות לך, אבל למדינה הן די שקופות.

                אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              אני הגבתי לאמירה: "צמצום עד ביטול מוחלט". הקניה
              בפיצוצית לא מחוברת למחשב. "הדואר ידע" הדואר לא
              יודע כלום אלו אנשים שעובדים בדואר. שים לב שאתה מציג
              מערכת מורכבת ביותר גם במילים "טוב בעיה". לדעתי
              ככל שיעבור הזמן נגלה שיותר ויותר קל לפרוץ הבטחות
              וסיסמאות למיניהן. בחברה שאני רוצה לחיות בה מי שייוותר
              על פרטיות זה בסדר מי שרוצה פרטיות זה גם בסדר.
              באשר לי אתה זוכר שבעקרון לא נרשמתי לבלוג זה. אני מבין
              ויש עוד כמוני שעבור פרטיות צריך לשלם ואני מוכן לשלם.
              אבל כרטיס זיהוי ביומטרי הופך אותי והדומים לי לאזרחים סוג
              שבע. זה מחיר יקר מדי. כרטיס שמעביר לשליט כל פעילות
              כלכלית שלי מתי, היכן, כמה וכ"ו יכול לשמש להרע לי. ומה שיכול
              יהיה. בעיקרון אני לא מאמין אמונה עיוורת ולא חצי עיוורת
              בשום ממשל ודאי לא למדינה שבה הנשיא בכלא, רה"מ מחליק
              מכלא בעזרת חברים וידידים (כתבה על שופטי אולמרט בי-ם
              ונכסי נדלן שלהם תהיה מעניינת) שר אוצר כנ"ל, רבנות זייפה תעודות אקדמי ועוד ועוד ועוד יותר. גם החסינות הבוטה של
              תג מחיר ועיתונאים שנוסעים ללבנון ועוד כל מיני לא מגבירה
              אמון. אני חוזר שים לב שמול הטענות שלי מוצגות פעולות בעתיד
              יסדו, יבדקו, ייתקנו, יצביעו בכנסת וכ"ו. מי יעשה את כל זאת?
              בלי בלוגים ואזרחים מגיבים כל זה לא יקרה. ושוב תודה עבור זמנך.
              אמון.

              אהבתי

              • האמיר הגיב:

                צמצום עד ביטול מוחלט – זה יקרה, תרצה או לא. גם היום רוב הכסף הוא בסה"כ ביטים במחשב. הרי כשאתה מקבל את המשכורת, לא נותנים לך שטרות ביד, נכון? אבל בינתיים מדובר על עסקאות של חמשת אלפי שקלים ומעלה. אז אם אתה נותן לקבצנים סכומים שכאלו, בהחלט יכולה להיות כאן בעיה.

                הדואר יודע טוב מאוד. כבר שנים שהמיון שם ממוחשב והדוור שמכניס את הפור-סליחה, את הספרות היפה לתיבת הדואר חייב לקרוא מה שכתוב על המעטפה כדי לדעת לאיזו תיבה יש לשלשל את המגזין.

                פיצוציות לא מחוברות למחשב? בחייך. כשמגיע ילד בן 16 לקנות שלושה בקבוקי וודקה, עשר פחיות XL ובקבוק קולה כדי שהחברה יוכלו "לתדלק", הקופאי יסרב למכור לו בגלל שהוא לא יכול לאמת את כרטיס האשראי שלו? הוא יעביר את הכרטיס במכשיר הסליקה בלי למצמץ (ובלי לבקש תעודת זהות, כי חבל להפסיד את הרווח רק בגלל שאסור למכור אלכוהול לקטינים). בסה"כ קופסה קטנה וקו טלפון, תמצא את זה בכל פיצוציה.

                אזרח סוג שבע? לא כשלכולם יש. אז הממשלה האכזרית, האפלה והנוראה, שרק רוצה לדפוק אותך, תדע עליך יותר בגלל התעודה הביומטרית והשימוש בכרטיס האשראי. למה שלא תהגר למדינה שלי, שם הממשלה בדרך כלל בעדך (למרות שלפעמים האנשים שם למעלה עושים שטויות – מה לעשות שלא כולם חכמים כמוך וכמוני)? במדינה שלי, יש הרבה יתרונות כשהממשלה יודעת עליך יותר. למשל הרבה יותר קשה לגנוב את הזהות של מישהו אחר ולמכור לך דירה שבכלל לא שייכת למוכר ולתקוע אותך בלי דירה ובלי הכסף. למשל הרבה יותר קשה לא לשלם מס, מה שיחייב את העלאת המס על האזרחים הישרים כמוך וכמוני. למשל הרבה יותר קשה להצביע בבחירות עם תעודת זהות של מישהו אחר.

                המצב במדינה שלך הרבה יותר גרוע משאתה חושב, כפי שכבר אחרתי. אתה יודע שהמדינה מחזיקה באלפי אנשים שיש להם את הסמכות לתפוס אותך ולגרור אותך לתאי מעצר אפלים וטחובים כשאתה קשור באזיקים? שיש להם אקדחים והם יכולים להשתמש בהם נגדך? הגוף הזה, המשטרה, כבר קיימת היום! אתה צריך לדרוש שיפרקו אותה לפני שאתה מתנפל על משהו שאולי יהיה בעוד חצי שנה עד שנה ואולי יהיה רע, לך תדע.

                יש אנשים ששום דבר לא יכול לשכנע אותם. בית המשפט מזכה את אולמרט? זה כי הם כולם מושחתים! מרשיעים אותו בחלק מההאשמות? מושחתים!! מרשיעים אותו בכל ההאשמות, במה שכונה פרשיית השחיתות החמורה ביותר שהתגלתה בארץ? זה כי השופטים מושחתיםםם!!!111 מה בדיוק צריך לעשות כדי שתשתכנע אחרת? האם השופט צריך לקפוץ מהדוכן, לרוץ לעברו של אולמרט ולמלוק את גרונו בזרועותיו המסוקסות כדי שתשתכנע שהעובדה שהוא הרשיע את אולמרט לא מעידה על קנוניה ביניהם?

                הטענות שלך חסרות כל בסיס. כל טענה שחשבת עליה עד עכשיו, כבר חשבו עליה לפניך ומטפלים בה וזה עוד פני שבכלל שמעת שמתכננים לעשות משהו שקשור לכסף מזומן. בלי שום לחץ ציבורי ובלי שום בלוגים. רוצה להפעיל לחץ כדי להגדיל את הסיכויים שיעשו את מה שמדברים עליו? בבקשה, אבל שוב, אתה לא מדבר על לעשות רעש כדי לתקן, אתה משוכנע ששום דבר לא יעזור וכולם מושחתים ורק רוצים לדפוק אותך, אז הדבר יחידי שאפשר לעשות הוא לבטל את הכל ולהישאר במצב הנוכחי, ואז תדע בוודאות שכולם מושחתים ורוצים לדפוק אותך.

                שמעתי שכיף בברלין, אתה יודע. אם כל כך טוב בחו"ל, מה מחזיק אותך כאן?

                אהבתי

            • תמר הגיב:

              צחקתי 😛

              אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        תודה גם עבור זה. הרבה תיאוריה טובה בתגובתך אבל
        החיים החיים. ה"פרויקטור" היא מילה-מונח שזחל ללשכת
        רה"מ מגופים צבאיים. מנכל משרד שהופך לפרויקטור?
        יש מספיק שרים ומספיק ועדות כנסת לכל הפרויקטים.
        ההיסטוריה והחיים הוכיחו שבתנאים מסוימים עמדתו של
        לוקר מתפתחת לכוחנות יתר. כן אדוני ראש הממשלה
        אינה רק קומדיה. הערות כשלי במשטר דימוקרטי
        עוזרות. הבעיה הקונקרטית שלי הוגדרה
        במחקר הנדון שראוי שלא יעשה ע"י מי שנוגע בעניין.
        בנק ישראל, משרד האוצר ואפילו אוניברסיטה מקומית
        הם הכתובת. לא חברה מסחרית בחו"ל הנוגעת מאוד
        לעניין. אם אין דבר מיוחד בבעלי עניין שמנסים לדחוף
        חוקים כה משמעותיים- החובה לשאת כרטיס אשראי
        למעשה, אז יש בעיה. החיים הוכיחו שמי שבוחר את
        חברי הועדה ואת עושי המחקר קובע את התוצאות.
        חברי הכנסת לא הראו הצטיינות מיוחדת במסמכי
        ממשלה. עיסוקם השטחי בתקציב המדינה הנו
        הוכחה לכך. כיום לדאבון לב אין הרבה מה ללמוד –
        בחינת "ראה וקדש" מארה"ב, בלי ציניות, חבל.
        אתה ואני בבבלוג זה עושים מה שאזרחים ברפובליקה
        צריכים לעשות מול השולטים בהם. תודה עבור זמנך.

        אהבתי

    • האמיר הגיב:

      אז הלכתי לקרוא.

      בחודש יוני פרסמה [ויזה] מחקר שהעריך כי היקף הכלכלה השחורה בישראל עומד על 185 מיליארד שקל, סכום שווה ערך ל־18.9% מהתמ"ג של ישראל.

      ההערכה המקובלת להיקף ההון השחור היא כ- 20% מהתמ"ג, כך שהמספר של ויזה שמרני למדי. כמה זה בפועל? אף אחד לא באמת יודע, הרי זה כסף שאינו מדווח…

      מי שצפוי להיפגע הם אנשים שאין ברשותם כרטיסי אשראי. קבוצה זו כוללת לקוחות שנחשבים מסוכנים כמו בעלי תיקי הוצאה לפועל, לצד אנשים בעלי הכנסה נמוכה.

      אין בעיה – במסגרת אותה רפורמה, מתכננים לאפשר הוצאת כרטיסי דביט. אלו כרטיסים שלא נותנים אשראי ומחייבים מיד. זה פותר את הבעיה לבעי הכנסה נמוכה. ומי שנתון בהליך הוצאה לפועל? להם יש כרטיסי פרה-פייד.

      אוכלוסייה נוספת שתיפגע היא בעלי העסקים הקטנים. כיום עסקים רבים, בעיקר מכולות ופיצוציות קטנות מסרבות לקבל אשראי על עסקאות מתחת ל־30 שקל בשל העמלה שנגבית מהם.

      כן, בגלל העמלה. ב-טח. הם לא מקבלים אשראי כדי שדיוכלו לא לרשום את ההכנסה ולשלם עליה מס. עמלת סליקה ממוצעת היום היא, מה, אחוז וחצי בערך?זה מה שישבור פיצוציות? אבל לא לדאוג, מתכננים גם את הגברת התחרות בשוק האשראי ותוריד את עמלות הסליקה. למעשה כבר הורידו אותן לפני כן, אבל תמיד יש מקום לעוד.

      אלון גלזר, סמנכ"ל המחקר בלידר שוקי הון, אומר כי בעלי עסקים קטנים צפויים להיפגע גם משום שחלקם מתקשים להמתין לתשלומים מחברות האשראי וצריכים לנהל חלק מכספם במזומן.

      הפתעה – גם על זה כבר חשבו. בין השאר מדברים על הקדמת התשלומים מחברות האשראי, שלא לדבר על כרטיסי הדביט, שהכסף מהם מגיע מיד.

      אחרון חביב, לא צריך לדאוג: הוועדה של לוקר הוקמה בהחלטת ממשלה והמסקנות שלה גם יצטרכו לקבל את אישור הממשלה ואולי גם של הכנסת.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        ראה גם תגובתי לעיל. בעיקרון אני לא מוכן לשמוע
        שום דבר שנוגע לכרטיסי אשראי מויזה עד אשר
        כמו בחו"ל מי שיש לו חשבון בנק בדירוג טוב
        לא ישלם כלום עבור כרטיס אשראי. ארגון
        שהצליח כך לצנר את כול מי שיש לו כרטיס אשראי
        בלי שהשליטים שבחרנו בכדי לפקח עליו יזיזו
        אצבע. עכשיו מספק הארגון הזה לשליטים
        הללו מחקרים וחקירות וממצאים. זו אינה הזיה
        של תיאוריה קונספירטיבית. זה כאן לפני הכל.
        גם בטיעונך "חשבו" "מדברים" "מתכננים" מי יעשה
        את הדברים היפים האלו? אתה כותב
        י"לא צריך לדאוג: הוועדה של לוקר הוקמה בהחלטת
        ממשלה והמסקנות שלה גם יצטרכו לקבל את אישור
        הממשלה ואולי גם של הכנסת". לא יודע מה דעתך
        הפוליטית. האם האנשים והגופים הנפלאים הללו כבר יודעים
        ו/או דנו ואו ספרו לנו איך מי מתי למה מדוע באיזה סמכות
        אישר שחרור של אזרחים ישראלים שרצחו אזרחים אחרים
        מסיבות גזעניות. פשע שנאה קוראים לזה. בארה"ב
        ממיתים, קרלוס יושב בצרפת, וכ"ו. תשחררו, תתלו,
        תצנקו. אתם כולכם מנהלינו יודעים איך נוצרה הבעייה
        הזו. מי יודע? אז אתה מאמין שבלי לחץ ציבורי יתוקנו
        כל התיקונים שאתה מבקש? תודה עבור זמנך.

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          אני באמת לא יודע על מה אתה מדבר. אני לא בטוח שאתה יודע. הרי הוועדה עדיין דנה ובהחלט דנה בנושאים עליהם כתבתי (בהלקם כבר פורסמו התוכניות) ואתה כבר החלטת שזה לא יבוצע? על סמך מה?

          מה הקשר בין שחרור רוצחים (מי אישר? ממשלת ישראל. אושר גם ע"י בג"צ. מה לעשות שהאמריקאים, האלו עם פשעי השנאה, לחצו? עשה כותרות ראשיות במשך כמה ימים, מוזר שלא ראית.) לכרטיסי אשראי?

          מי שיש לו חשבון בנק מכובד (ולא יזיקו גם הוצאות לא קטנות בכרטיס האשראי) מקבל כבר היום כרטיס אשראי נטול עמלה. לא צריך להיות טייקון בשביל זה, אפילו לי יש שני כרטיסים שאני לא משלם עליהם גרוש – משתלם לחברות האשראי כיוון שאת הכסף הגדול הן עושות מעמלות הסליקה שה גובות מהעסקים ולא מהגרושים שהיו יכולות לגבות ממני.

          חושב שצריך לחץ ציבורי? תפעיל לחץ ציבורי. אבל אתה רוצה לבטל, לא להפעיל לחץ לתיקון. וכן, אני חושב שזה יעבוד גם בלי לחץ. כי תתפלא, אבל לפוליטיקאים אכפת ממה שאתה חושב עליהם, הרי כל כמה שנים הם רוצים שתבחר בהם ולא במתחרים שלהם. ובכל מקרה יש לזה קבלות: עמלות הסליקה ירדו בצורה משמעותית לפני כמה שנים, למשל. למה אתה לא יודע מזה? טוב, יכול להיות זה קשור לכך שאתה גם לא יודע מי אישר את שחרור המחבלים… 😈 או אולי זה בגלל שמי שמשלם את עמלת הסליקה הם הצד שמקבל את הכסף מחברות האשראי ולא הצד שמשלם את הכסף. כרטיסי הדביט כבר בהליך אישור מתקדם. היה לחץ ציבורי בנדון?

          לא סומך על ויזה? הנה כמה מחקרים קודמים שאינם קשורים לחברות האשראי וכולם נוקבים בהיקף גבוה עד יותר של ההון השחור. לפי המחקרים האלו, הרווח מצמצום ההון השחור יהיה עוד יותר גדול!

          אהבתי

כתיבת תגובה