התקשורת בעד ישראל היום

yediot11.5.14isra11.5.14

10.05.14.inddhaaretz11.5.14

הכותרות

ישר"ה מנהל היום שלושה קרבות: בכותרת הראשית נגד ניוזוויק, המנסה לחבל ביחסי ארה"ב ישראל, אחר כך נגד ידיעות, ולבסוף נגד פרס ומוסד הנשיאות. קשה ככה להתנהל, לא?
זאת הכתבה המקורית מניוזוויק על הריגול האגרסיבי של ישראל.
דן מרגלית על האשרות (?).

אפשר להבין את האבל הכבד אחרי ששלי דדון נרצחה, אבל ההפגנה והשילוט וקריאות השבר מטופשות להפליא, אספסופיות לחלוטין ומקוממות. למה הכוונה "שלי נרצחה, המדינה שתקה"? מעצבן.
לא ברור למה ידיעות בחר בהתלהמות רוויית הצער ככותרת ראשית: "להחמיר הענישה לרוצחים". אה, זה נגד הממשלה, אוקיי.

הראשית של הארץ: "הערכה בליכוד: כשלו נסיונות נתניהו לדחיית הבחירות לנשיאות".

טוב שיש שערורייה חדשה להתענג עליה: עמוס עוז מכריז על ניאו נאצים עבריים: תג מחיר ונוער הגבעות הם כינויים מתוקים וסכריניים.
והוא לא חוזר בו גם הבוקר (ידיעות).
IMG_0032

באותו עמוד בידיעות (4) כותב גם בן -דרור ימיני:

עיניים לעוז והוא מסרב לראות. אוזנים לו והוא מתקשה לשמוע… תופעת נוער הגבעות זוכה אצל עוז לניפוח מפחיד… השמאל החשוב של פעם מחק את התהום שהייתה צריכה להיות בינו לבין דמויות כמו חוסיין אבו-חוסיין. הרטוריקה המקצינה של אדמו"ר השמאל מוכיחה שעוז עושה את המחיקה הזאת טוב יותר מכל אדם אחר.

כל קוראי ידיעות יודעים כמובן מיהו חוסיין אבו-חוסיין זה, אבל אנו, המוולווטים, לא ממש זוכרים, אז הנה. סרבני קישורים מוזמנים לרחף מעל האות א'.

על פי ידיעות (ע' 18), בעקבות הדיווח על הנסיעה ליפן, לשכת הרה"מ קיצרה את הנסיעה ביום וצמצמה את המשלחת.

מאיפה יש לפוליטיקאים כסף?
מאחר שהכתבה של נענע10 נפתחת פתאום באוטומט, ליתר דיוק הפרסומת נפתחת כך, הסרתי אותה מהבלוג.
המעוניינים בכתבה המעניינת ייאלצו ללחוץ על הקישור, ולהתמודד שם עם הבאסה.

פוסט מורטם

גדעון לוי על אפליקציית inakba.

מדינת כל גזעניה ומפליה

האקונומיסט: יהודים קוראים לבניהם "יאיר" על שם טרוריסט.

כך יתקבלו תלמידים ספרדיים לישיבות אשכנזיות. או שלא.
ופה אפשר להאזין לשיחה. אחחחח.

על פי העמוד של תוכנית אלפא למחוננים, אי אפשר להתלונן על אפליית ילדות.
על פי המודעה בשער הארץ, כן. תוספת ותיקון: תודה לעדי שהזכירה שמודעת-בת התפרסמה בשער הארץ ב-27.4.

alfabatalfa

 ישר"ה Vs ידיעות

שוב הטילו על מירי עדן, הנערה החדשה והמסתורית בבלוק, את העבודה המלוכלכת: לסכם מה נכתב במקומות אחרים על התוכן השיווקי של ynet וידיעות. גם זו עיתונות חוקרת. רק מה הקשר לכותרת הסיכום שלה ולדו"ח העוני? רק שלדי יודע.
היי, רוצים תמונה של מירי עדן!
yedioteden11.5.14

libler11.5.14

משאל העם המפורסם מגויס כבר שבוע בערך רק לסוגיית החוק, והיום עוד 23 קוראים נגדו. אין אף אחד בעדו.

ואם זה לא מספיק, דמות נוספת הצטרפה למערכה: איזי ליבלר, פובליציסט ותיק מאוד בישר"ה (ובעל בלוג!), שמצטט את מי נגד מי. אחר כך תגידו שהתקשורת לא מגויסת למען ישר"ה? תתביישו.

וגם גדעון לוי, עם הפניה בשער הארץ כותב הבוקר על זכות הקיום של ישר"ה. בקיצור, מקופחי נתניהו חביבים שלי, כולם מצדדים בקיומכם. די להתבכיין.
זה קטע מצוין, באמת. אז גם אם אין לכם מנוי דיגיטלי, כדאי להשתמש באופציה לקרוא עשרה שישה קטעים בחודש בחינם ולקרוא אותו.

זכותו של "ישראל היום" להיות עיתון; זכותו להיות שופר; זכותו להיות ימני ולאומני, זכותו להיות לעתים אשפתון וזכותו להיות אפילו חינמון. הייתי רוצה, כמובן, לראות את כל הארץ – "הארץ". הייתי רוצה שעמדותיו ורמתו יהיו נחלת כולם, אבל זהו כמובן חלום באספמיה. בברירה בין מות העיתונות ובין קיומו של עיתון עממי שמחולק חינם, אני מעדיף את האפשרות השנייה; בבחירה בין שליטתו המונופוליסטית של עיתון אחד ובין ריבוי עיתונים, אני שוב מעדיף את האפשרות השנייה. לכן הצעת החוק שנועדה למנוע מ"ישראל היום" להיות מחולק חינם היא בעיני הצעה גרועה מאוד. ההצעה למנוע זאת בחוק אפילו מסוכנת.
איש וחולשותיו: אני אוהב לדפדף ב"ישראל היום". בדרך כלל הוא מקומם אותי, לעתים הוא מעלה בי חיוך מר, לעתים תחושת גועל. תחושות דומות עולות בי לעתים כשאני קורא ב"ידיעות אחרונות". שניהם טבלואידים ישראליים, ללא הפורנוגרפיה והרכילות הבוטות של דומיהם במערב. שניהם מלבי יצרים, פורטים בציניות על רגשות וחרדות לאומניים נמוכים ולעתים אף שפלים, שניהם עיתוני בידור, שנועדים להנעים לקוראיהם. זה מה שיש במדינה שמרבית עיתוניה גוועו זה כבר ומספרם הוא מהנמוכים בעולם. שליטתו הדורסנית של "ידיעות אחרונות" היתה רעה והיא עורערה עם הופעתו של "ישראל היום", הרע לא פחות. הצלחת שניהם לא יכולה לשמח שוחרי עיתונות טובה.

אפילו אני העליתי סקריר, המעיד שיש לכם תמיכה גם בקרב קוראיו השמאלניםנים מגוניםנים של הבלוג!

[poll id="130"]

ישר"ה Vs הנשיא

אבל ידיעות הוא לא האויב היחיד של ישר"ה האויב הנוסף הוא הנשיא פרס גופו, ומוסד הנשיאות בכלל. כך שעמוד שלם מוקדש גם לנושא זה. מתי טוכפלד כותב על תוכניותיו של נתניהו לדחות מינוי נשיא חדש, ולמעשה לשאוף לביטול המוסד. לאחר מכן טוכפלד גם כותב טור דעה לידיעה שלו עצמו, המסבירה את יחסי נתניהו-פרס, ואת כל הנובע מכך.
כמו שאמר שלדון אדלסון בראיון החד פעמי איתו: אנחנו מדווחים את כל האמת על נתניהו.
כותרת ראשית ב-ynet הבוקר: מרד בליכוד, נגד ביטול מוסד הנשיאות.
בן כספית: נתניהו שיגר את פרס לשיחות עם אבו מאזן בתקווה שייכשל.

משתכשכים בביצה

עיתון חרדי חדש מבית קו עיתונות יצא בשבוע הבא.

למה גולשי nrg שומרי המסורת הופתעו לגלות שהאתר חזר לפעול בשבת? הרי בכל חייו של האתר, רק תקופונת קצרצרונת נזכר הבלבתוש הקודם, שב"צ, שהוא שומר שבת ושכך גם צריך להיות האתר שלו.

כמו שכבר אמרתי, לא ברור למה בפייסבוק מעריב ו-nrg מחוברים.

אבק כוכבים

ג'יי לנו יגיע לישראל ב-22 במאי להעניק את פרס בראשית למיור ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג. את הפרס יעניק רה"מיהו.

מייקל דאגלס
נפצע במהלך ריקוד הורה בבר המצווה של הבן שלו.
העיקר שהגרון בסדר.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אל תכתבו ותנהגו, אחרת תהיו במשלוח הבא.
caskets

לפני פיזור

אדלסון VS מוזס.

אצבעות שחורות
.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

43 תגובות על התקשורת בעד ישראל היום

  1. ערV הגיב:

    "שלי נרצחה, המדינה שתקה”?
    אה,ושכל ארגוני השמאל אומרים שהמשטרה והשרות לא עושים כלום ל"מפנצ'רים-צבעים" זה עשוי בצורה יותר אינטליגנטית ?
    אז חבר שלי מספר : אישה אחת ערביה נוהגת במכונית,מאחור יושב בן עמה, ואז הם עוצרים לאיזה בחורה, הבן- עם מאחור, חונק את הטרמפיסטית עם חבל.
    וחבר שלי ראה כבר הרבה הרבה בחיים ככה בחורה? לא ראה.
    אז למה 3 עצורים כבר שבוע מחוג'יראת? בגלל שהשתמשו בוויזה שלה?
    די,חברים חברים, אבל עד כאן.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      עיין בתגובה שלי לקפטן במחילה מכבודך.

      אהבתי

    • ירמיהו הגיב:

      הטענה שלי היא לא שמחאת ארגוני שמאל שלא עושים כלום מוצדקת. הטענה שלי היא שהמחאה הניצית [שנהוג בישראל לכנותה "ימנית"] על כך שהמדינה שתקה אין לה בסיס בלי קשר למה שארגוני שמאל אומרים. גם אם נניח שמחאת ארגוני השמאל היא גם חסרת בסיס, הדבר לא הופך את המחאה הימנית הזאת למחאה עם בסיס.

      המקרה שספרת מצער מאוד, אבל במה הוא רלבנטי לטענה? הוא מלמד משהוא על המקרה הספציפי של חקירת שלי דדון ז"ל?

      אהבתי

  2. captain beefheart הגיב:

    "אפשר להבין את האבל הכבד אחרי ששלי דדון נרצחה, אבל ההפגנה והשילוט וקריאות השבר מטופשות להפליא, אספסופיות לחלוטין ומקוממות. למה הכוונה “שלי נרצחה, המדינה שתקה”? מעצבן."

    אם "אפשר להבין את האבל" – אז אפשר עד הסוף. הדבר האחרון שצריך לעשות הוא להתפלמס עם נוסח הקריאות בהפגנה – הספונטנית והמובנת – שהיא בעיקר פריקת צער וכעס על העובדה שנערה נקטפה כך.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      שיגידו מה שהם רוצים. השאלה האם צריך להפיץ את ההבלים. ותשובתי הנחרצת -לא. למה הכוונה "המדינה שתקה"? למה? מה המדינה "צריכה לעשות" ולא עשתה או עושה בדיוק? למה, אתה יודע? אני יודעת? הם יודעים?

      אהבתי

    • ירמיהו הגיב:

      למה? אם לא מסכימים עם הקריאות אפשר להתפלמס. הבנה לא סותרת חוסר הסכמה. הבנה לחוד ו -[אי] הסכמה לחוד. אפשר גם להבין את אלה שלא מסכימים עם כל הקריאות וגם לגביהם הבנה לא סותרת [אי] הסכמה.

      בהחלט אני חולק על חלק מהאמירות ששמעתי בהפגנה ובהקשר לה. ודאי שאני מגנה את הפגיעה בכלי רכב של ערבים מצד חלק מהמפגינים, עליה דווח. עם זאת אני יכול להבין את הצער.

      צער וכעס מחייבים ריסון באופן בו מבטאים אותם. זה חלק מריסון הכוח שכולם מחויבים לו.

      ובכל זאת זהו בלוג של ביקורת עיתונות:

      הכותרת הראשית בידיעות אחרונות היא ציטוט של דברי המפגינים. לדעתי, לשים את הכותרת במרכאות כפולות זה לא מספיק בולט מבחינה ויזואלית לציטוט. עדיף לכתוב בכותרת עצמה המפגינים: להחמיר הענישה לרוצחים. כך תהיה בולטות מספיקה שמדובר בציטוט. המרכאות נבלעות בקוטן שלהן ביחס לפונט של האותיות בכותרת הראשית.

      אהבתי

    • ירמיהו הגיב:

      המחאה הזו היא לא רק הבעת צער על הרצח יש בה בנוסף גם טענות, ביקורות והאשמות וכן הצעות לשינוי במדיניות. ברגע שיש כבר טענות ספציפיות לממשלה ולציבור ולחברה הישראלית, אז הכי לגיטימי בעולם להתייחס אליהן בעניניות, בביקורתיות ולא להסכים איתן. זה נקרא שיח ציבורי בדמוקרטיה ליבראלית. זה אמנם מצער שאם אתה מפגין מתוך כאב, וטוען טענות, לא כולם יסכימו איתך, אבל אלה החיים. בני אדם לפעמים חלוקים זה על זה ולא תמיד יש קונצנזוס.

      אדם בוגר, מבין שהוא חי בחברה פלוראליסטית, הטרוגנית, שיש בה מגוון דעות ולא תמיד דעותיו זוכות להסכמה כללית. רצוי שתהיה אמפתיה, רמה מסוימת של הזדהות רגשית עם בני אדם שחלוקים עליך ויש להם כאב אבל אמפתיה כלפיהם לא גוררת הסכמה עם דעותיהם ועמדותיהם.

      גישה לפיה "כואב לי" לכן "אני מצפה שכולם יסכימו עם דעתי" היא ילדותית משהוא. היא אגוצנטרית כי האדם שכואב לו רואה את כאבו כמשהוא שאמור להשתיק את כל העולם וכי כולם צריכים לעבור לדום ולענות אמן על דעותיו רק בגלל שכואב לו.

      אהבתי

  3. hunyuc הגיב:

    מעניין. אינדיק קנה את נאמנותו של ברנע http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000937147#fromelement=hp_daily_news

    אהבתי

    • לאינדיק היה נוהל רב-שנים: הוא בעצם קנה את נאמנותם של עיתונאים ישראליים באמצעות טיסות חינם לחו"ל והרצאות בשכר שמן", אמר הגורם הבכיר בארגון הפרו-ישראלי." הוא לא היה יכול לעשות זאת בלעדי המזומנים מחיים סבן, שהקים קרן למימון המרכז שקרוי על שמו, או, באחרונה, בלעדי מזומנים מקטאר, שמזרימה כמויות עצומות של כסף למכון ברוקינגס.

      קטאר רוכשת את דעת הקהל הנאור.
      מצחיק כמו הבדיחה על הרצאות בשכר שמן של מכובדי הקרן.
      טטרי קטארי וטנטרי נפגשים במסעדה יהודית.
      הטטרי מזמין גפילטע, הקטארי ממליץ על החריף, הטנטרי עוצם עיניים ונצמד למלצרית.
      היא צורחת.
      מגיע הרצל המאבטח עם אלה, בריצה.
      באמת לא מכירים? חבל.

      אהבתי

  4. ברטה הגיב:

    פרסומת קולית (משתנה )נפתחת כשגולשים לבלוג.

    אהבתי

  5. נועם הגיב:

    עמוס עוז קורא ולווט. אולי אני טועה, אבל פה לפני יומיים נשבר הטאבו נגד קריאה של הברווז בשם ברווז. יענו calling spade

    אדלסון Vs מוזס

    אהבתי

  6. ברטה הגיב:

    במודעת המחוננים תפסה את עיני הפסקה הבאה-

    התפישה העומדת בבסיס התוכנית היא להציע לתלמידים המחוננים חוויה אינטלקטואלית משמעותית, בשילוב עם פעילות חברתית (כולל תמיכה רגשית) מתוך מטרה לאפשר להם להתפתח בו-זמנית בשני כיוונים אלו.

    טוב שהפיקו לקחים מפרויקטים למחוננים אחרים שהתעלמו מהנזק הרגשי והחברתי שנגרם לילדים.

    אהבתי

  7. מאיר הגיב:

    קצת אנכרוניסטית הקביעה של ימיני כי עמוס עוז הוא אדמו"ר השמאל. להערכתי רובם של מצביעי השמאל בארץ שגילם, נגיד פחות מ45 יודעים מיהו רק במעורפל ואלה שעברו 45 נזכרים בו מדי שנה רק כשמתפרסמות טבלאות ההימורים בנושא הנובל בספרות.

    אהבתי

    • אני חושב אחרת. מבטו המוסרי והיוקד של העוז והעמוס עדיין מוכיח מבין מדפי הספרים את בני השמאל על עיוורונם ואין יורש באופק. המועמד לנובל ישר הכפיים, הרחום והעניו הוציא לאחרונה ספר עיון. אני לא רומז על קשר בין אמירותיו למכירות- אני סבור שיש קשר הדוק.
      כדי שלא אצטייר כרשע גמור (כמו השופט שהתעלם מהעבירות על מודריץ' וראמוס) אציין שהספר -לפרקים, מעניין.

      שום עם קדם-מודרני אחר לא נחשף לטקסטים כתובים בתוך הבית באופן שיטתי שכזה ולרוחב מנעד חברתי כה מגוון. בתנאי העוני והבערות באירופה של ימי הביניים היתה הקריאה בבית נוהג נדיר ובלתי שגרתי.

      הקטע שימש כעדות והוכחה נגד היונה עוד לפני אמירות הקד"ם מצד איש הרוח. איפה היינו? נביאי זעם. אז זהו, נביא עברי, ככל הזכור לי מדבר אל עמו מתוך עמו ולא יוצא לעמים אחרים ושם מדבר בשפתם על עמו. הנביא היחיד שיצא אל עמים אחרים עשה זאת כדי להוכיחם על מעשיהם. וגם אז, איזה פרס קיבל? הוטל כשנוצותיו רטובות אל החוף ספוג בצחנת דגים. ללמדך כי:

      יוְיֹתֵר מֵהֵמָּה בְּנִי, הִזָּהֵר מפרסים הַרְבֵּה אֵין קֵץ וְלַהַג הַרְבֵּה יְגִעַת בָּשָׂר.

      אהבתי

  8. קורא מתמיד הגיב:

    בימים האחרונים יש התרגשות רבה מהנכתב ב"ניוזוויק". אבל לא נכתב איך מגיבים בארה"ב ל"גילויי" המגזין. לניוזוויק הנוכחי אין שום קשר לשבועון הידוע. בעבר השבועון היה בבעלות הוושינגטון פוסט. נמכר והופק ע"י מי שמפיק את הדיילי ביסט באינטרנט ונמכר שוב. כיום בבעלות חברי כת וההתייחסות אליו חשדנית. שאילתה פשוטה בגוגל תוכיח זאת (אין לי מושג אין מצרפים קישורים ולא רוצה לדעת. בשביל זה אנו משלמים ל"שועלן"). כאמור ייתכן ובארה"ב מתייחסים לגילוייו בפחות רצינות מאצלנו

    אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    האקונומיסט: יהודים קוראים לבניהם “יאיר” על שם טרוריסט.

    לא רק לבניהם, גם לבנותיהם. V, קחי למשל את השם דבורית שהוא הגירסה המאגניבה לדבורה. אותה דבורה היתה מתנחלת שבנתה היאחזות בין בית אל להר אפריים. היא חיסלה אלפי פלשתינים שחיו בשלום תחת הנהגתו המתונה של מנהיגם יבין והיא הראשונה שנקטה בשיטה הבזויה של סיכול ממוקד כלפי לוחם החופש סיסרא. הטרוריסטית האכזרית אף התגאתה בפשעי השנאה היודונאצים שלה והנציחה אותם בשיר פאשיסטי. אכן, עם צמא דם וגזעני.

    אהבתי

  10. מישהי הגיב:

    ולווט, קיימת איזושהי בעיה בהצגת התגובות האחרונות בפס הצידי. חלק מהתגובות לא מופיעות שם כשנמצאים בעמוד הראשי, אבל כן מופיעות כשנכנסים לאחד הפוסטים.

    אהבתי

  11. עדי הגיב:

    לגבי תוכנית אלפא למחוננות ולמחוננים – ב"הארץ" ב 27/4 כבר הופיע מודעה זו ובה נערה. הופתעתי לטובה ואז גם ראיתי שבאתר שלהם יש קודם נערות ואחכ נערים.

    מאחר והנושא קרוב ללבי (מכיוון המדע) צילמתי את המסך…

    תודה
    עדי

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      מזל שרעננתי לפני שהגבתי. אמנם לא ראיתי מודעה הפונה להורים לנערות, אבל מודעות נפרדות הוא הניחוש הסביר יותר כשנתקלים בפרסום שפונה באופן מפורש כל כך רק לאחד המגדרים. גם ולווט לוקה בזעם פמיניסטי. לחלופין אפשר לשים את ה"גם" אחרי ה"לוקה".

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הזכרת לי כתבה שראיתי אתמול בחדשות 2 על הורים שגילו שהם "אוטיסטים" בעקבות אבחון ילדיהם ככאלה.
        היית צריכה לראות כמה הם מאושרים.
        איזה כיף זה בגיל מבוגר שפתאום יבואו ויגידו לך "זה לא אשמתך".
        בעולם הפוסטמודרני שלנו התהפכו היוצרות, ואנשים רוצים שיכירו בהם כמוגבלים.

        אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    זאת הכתבה המקורית מניוזוויק על הריגול האגרסיבי של ישראל.

    V, להזכירך שממציא שיטת הריגול של ניוזוויק לא היה שפיון אלא העיתונאי שלמה נקדימון שנהג להתגנב דרך מערכת המיזוג ולהאזין לישיבות של מפא"י שדנו בעסק הביש. מכל מקום, המוסד זכאי למלוא ההערכה על הנסיון הנועז והמקורי להתחפש לעיתונאי צנרת מיזוג כדי לפלח את תוכניות האינטרנט מממציאו, אל גור.

    אהבתי

  13. דודו הגיב:

    יש הבדל בין להגיד שאתה נגד למה שהיה הולך אם היו מחוקקים חוק שסוגר את הארץ.
    הווווווווווווו הזעקות על סתימת פיות, תקופות אפלות,משטרים אפלים, שימוש חוזר ונשנה בביטויי המשטר…
    ישראל היום יכול בעיני להקרא ישראל איום, אבל הוא וידיעות הם בסה"כ שני קטבים של אותו דבר (אחד בעד מישהו והשני נגד אותו מישהו ממש).

    שניהם עיתונים שאיבדו כצלם עיתונאי ולשניהם יש זכות קיום.

    אהבתי

  14. עמית הגיב:

    האבל הכבד (תיקון בתחילת פיסקה שניה).

    אהבתי

  15. Sol Salbe הגיב:

    שישה קטעים בחודש בחינם, לא עשרה. הם שינו את זה.

    אהבתי

כתיבת תגובה