בגידה, מעילה, רקב, טומאה, חמדנות

haaretz14.5.14isra14.5.14

maarivhashavua14.5.14yediot14.5.14

13.05.14.inddmakor14.5.14

הכותרות

כל העיתונים מתייחסים בהרחבה אימתנית לשש שנות המאסר שהוטלו על אהוד אולמרט.
רק ידיעות מציין בכותרת הגג לידיעה: "גזר דין קשה לאולמרט שהורשע בשוחד". גם כותרת המשנה מביעה את דעת עורכי העיתון על המהלך: "השופט דוד רוזן שלח את ראש הממשלה לשעבר למאסר ממושך ותיאר בחריפות יוצאת דופן את העבירה שבה הורשע: בגידה, מעילה, רקב, טומאה, חמדנות" | הביקורת | משפטנים בכירים: השתלחות בוטה של השופט ללא ראיות חותכות | התגובה | פרקליטי אולמרט: עונש קיצוני ושגוי, נערער לעליון…"
בידיעות הפניות לארבעה טורי דעה בשער. שני הראשונים, של סימה קדמון ושל שמעון שיפר, מזועזעים.

הכותרת לטור של קדמון בע' 3: "השפלה". אין ספק שהכותרת מייצגת את הרהורי המערכת, במירכאות, על הפרשה. קדמון מתרעמת על שפועלו של "אחד מראשי הממשלה הטובים שהיו כאן" יישכח, ומאבחנת שהשופט לא אוהב את אולמרט, ושאת שאט הנפש שהוא חש אליו אפשר לראות בהכרעת הדין. עוד גורסת קדמון שהשופט "הרחיק לכת" ושלא שולחים אדם לכלא, בטח שלא רה"מ לשעבר, כשעל מצחו רשום "בוגד". קדמון מעלה את האופציה שלא ייכנס לכלא, אך תוהה איך יחיה בינינו, אם בכלל אפשר לקרוא לזה חיים עד שיוכרע דינו סופית, שוב מזכירה "ריקוד על הדם", ותוהה, לסיכום, שלא לומר מאיימת, שלא בטוח שיהיו לאולמרט כוחות לכל שעליו לעבור.

שיפר ידידה, מאשים בע' 4 את השופט רוזן ביהירות ובחוסר ענווה, וגם בגסות רוח ובאטימות לב: הוא לא מבין למה הטיח השופט באולמרט את המילים בוגד, פושע, חזירות. ככה מתבטא שופט בישראל? הוא תוהה. "להאשים את אולמרט בבגידה זו חציית קווים", הוא קובע. אבל סיכום דבריו של שיפר לא פחות ממדהים:

חייבים להודות שבמדינה שבה נשיא יושב בבית-הכלא וראש ממשלה לשעבר נשלח להצטרף אליו, יש משהו דפוק… משהו שמחייב התבוננות עמוקה… מה פגום בשיטת המשטר שלנו…

מה שיפר? מה?

שני הטורים הבאים שהפניות להם מככבות בשער, של יגאל סרנה ושל אריאלה רינגל-הופמן, מככבים בע' 12 (סרנה) ובמדור הדעות הנידח (רינגל-הופמן). כלומר, המסר ברור.
סרנה כותב:

כאזרח שומר חוק אודה כי אני מצפה למפלתו כבר שנים רבות. בלי שום רגש או שנאה, איבה אישית או תיעוב… טרם ראיתי פוליטיקאי דומה…שילוב של רדיפת בצע והדיפת כל חשד, כאילו היה הוא עצמו גם העבריין, גם הפרקליט היקר ולא אחת גם השופט העיוור… ואני חש היום אסיר תודה ליועץ לשעבר מזוז, לפרקליט העיקש לדור ולשופט המדויק רוזן…

רינגל-הופמן, בניגוד לקדמון, מלגלגת על "ראש הממשלה הטוב ביותר", ואומרת

…זה שסיים עם אפס הסכמים והסדרים עם הפלסטינים (כן, כן, גם הם אשמים), עם מלחמה קלוקלת בלבנון ועם שני מבצעים בדרום, שלמזלנו היה מי שבלם אותו קודם שהצליח להכניס את כוחות החי"ר לכבוש את עזה. כיבוש שללא ספק היה נגמר במרחץ דמים…
[…] … לא יכול להיות שהדבר הזה, שפצע לדיראון עולם את נופה של העיר, הוקם כדת וכדין לטובת תושבי העיר ואזרחי המדינה…
[…] לא יום של שמחה, ולא יום עצוב. יום מרענן, שאפשר לפתוח חלונות, לנשום עמוק…

בע' 6 מופיעות הביקורות על גזר הדין המלא "גידופים והכפשות". רוני בר-און: "אולמרט לא ילך לכלא". גם העמוד הבא, ע' 8, עוסק בביקורת על גזר הדין. שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן: "התבטאויות כאלה לא זכורות לי מאז פסק דינו של השופט בנימין הלוי במשפט קסטנר, פס"ד שנהפך בבימה"ש העליון".
טובה צימוקי
, שלא מופיעה בשער, מאשימה את השופט בהתלהמות ובפופוליזם. "השימוש במילה בגידה במדינה הנמצאת תחת איום בטחוני טעונה ומיותרת – במיוחד כלפי מי שנשא בלא מעט הצלחה בעול הבטחוני".

עד ע' 14 עוסקים במשפט אולמרט בידיעות (שמונה עמודי מערכת+שער).
לסיכום, ידיעות ניסה לשמור על איזון, אבל על פי המיקומים והכמויות ברור לאן נושבת הרוח.

בישר"ה שמחה וששון: עד עמ' 29 (16 עמודי מערכת, כולל הכפולה הקבועה נגד ידיעות).
הלוגו המלווה את סיקור גזר הדין "לכלא" בצהוב עז. נראה לי שזה אחד הימים המאושרים במערכת ישר"ה, אפילו יותר מימי הפרסום של ה-TGI.
כל אלו קישורים לכתבות ולידיעות בישר"ה, אבל אני נאלצת להזהיר (שוב):
הווידיאואים המזעזעים נפתחים אוטומטית בקול צרימה מלווה ברעם מתגלגל.
מרדכי גילת משבח את השופט.
דן מרגלית מתענג על המילים שוחד ומושחת.
צבי הראל על דני דנקנר.
עדנה אדטו: תיק רודף תיק.

בהארץ שלושה עמודים תמימים וגם במארקר, כנ"ל. גם פה, כמו בישר"ה, אין ביקורת ואין היסוסים.
הארץ נותן את גזר הדין המלא, פתוח לכל.
סיכום גזרי הדין (רויטל חובל).
שב"ס שוקל להקים אגף מיוחד.
גידי וייץ מזכיר ביקור קודם של אולמרט בכלא.
מיהו השופט רוזן. אמיר אורן: רוזן מתבזבז כשופט.
הפנסיה (40 א' ש' בחודש) של אולמרט לא תיפגע, אבל עיתון יומי הוא לא יקבל יותר.
עידו באום: רוזן: עונשי הבכירים יהיו קשים מעונשי האזרחים הפשוטים.

כדי למצוא ב-ynet את כל שנכתב על גזר הדין תצטרכו לגלול די למטה במורד העמוד, להסתכל טוב טוב ובצד ימין תמצאו את היום שאחרי. גם פה יש גזר דין. וגם פה יש את הווידיאו הצווחני שבא למות כששומעים אותו.
למה אין טיפת התחשבות של האתרים באומללים השבויים שאנחנו?

לבן כספית במעריב השבוע יש סוג של סקופ: איפה היה אולמרט אתמול אחר הצהריים?

צה"ל במצוקה

נחמיה שטרסלר בקטע חמוד במיוחד: יעלון וגנץ, התפטרותכם התקבלה ובו הוא נוזף בשניים על חוצפתם, ומזכיר את 1952, בן גוריון, יגאל ידין ומרדכי מקלף.
מזכירה את 15 השאלות שיעלון ולפיד לא ענו עליהן (רותם שטרקמן).

אולמרט לכלא/ מהרשת

חנה בית הלחמי באון לייף: הכל בגלל התרבות הפטריארכלית.
נועם שיזף בשיחה מקומית: רה"מ ששנאו בשמאל ובימין.
נתקלתם בעוד פוסטים ואו תובנות בפייסבוק ואו באתרים שאינם אתרי החדשות המרכזיים? דווחחו לי.

ישר"ה Vs ידיעות

– והיום, גונן גינת נגד הטור של נחום ברנע אתמול. לא אכחיש שזה היה טור מקומם, וגם אני התייחסתי אליו.
– כתבתה של מירי עדן עוסקת, בהמשך לביקורת של גינת, בהתחקות אחר מדוריו של ברנע לאורך השנים. ביקור בבית אריאלה בת"א או בספרייה הלאומית בירושלים? לא אכחיש.
לרגל חגיגות אולמרט רק כפולת האמצע של ישר"ה עוסקת בידיעות, וגם אין משאל עם.
israyediot14.5.14

התכתבות פייסבוק שלי אתמול עם גונן גינת: האם חינמונים יכולים להרוויח רק מפרסום מודעות?
גינת טוען שכן. על שאלה ישירה בהקשר של ישר"ה לא ענה.
—-
ספי רכלבסקי: ישר"ה אינו עיתון (הארץ).

בריאות

בת 41 התמוטטה במהלך טיפולי פוריות.
מה עלול לפגוע בפוריות הגבר?

פתח תקווה

מטען חבלה בחטיבת הביניים של בי"ס ברנר.

צהוV וביזאר עולמי

ג'יי זי והאחות המרביצנית סולאנז' הלכו לקנות תכשיטים ביחד אתמול.
אחות של ביונסה כמובן.
ודיווח קודם: סולאנז' הרביצה לו כי הוא רצה ללכת למסיבה של ריהאנה בלי רעייתו.
תמונות על ציר הזמן בליל התקיפה. כן, אמריקה התחרפנה.

מה קורה כשטרמפולינה עפה באוויר.

מדינה כל גזעניה

אוי געוואלד: רבע מאוכלוסיית העולם אנטישמית! לקחת את הפעקאלאך ולברוח! או לזרוק פצצה על כולם!.

סיפור שרץ עכשיו (ולא רק) בפייסבוק, אבל סופר לראשונה לפחות ב-1998 (!).

A 50-something year old white woman arrived at her seat on a crowded flight and immediately didn't want the seat. The seat was next to a black man. Disgusted, the woman immediately summoned the flight attendant and demanded a new seat…

קדימה אוכל

יום החומוס הבינלאומי היום. תיהנו.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אלבום הרה"מ ביפן (פייסבוק).

עמוס עוז, תג מחיר והיטלר. עוד וריאציה מצחיקה במיוחד, חדשה ואקטואלית לקטע הקלאסי, שלא לומר העתיק, על היטלר.
פייסבקתי כבר אתמול, סייעתי לוויראליות, אבל לא אחסוך מכם.

נחום אבניאל: כל ישראל ערבים?

לאחרונה חברי היקר אך התגרן (כלומר, חובב תגרות) אסף גולן הכניס שוב את ראשו למאוורר, ופרסם טור דעה לפיו על המדינה לגייר את הפלשתינים כפתרון לסכסוך המדיני איתם. למותר לציין שאני מתנגד לרעיון העיוועים הזה, המשתף פעולה עם הנחות יסוד פסאודו-מדעיות ואנטי-ציוניות כמו אלה של התועמלן הלאומני-פלשתיני שלמה זנד, אולם מעניין לראות שהטור של גולן – שעורר לגלוג רבתי – מבוסס על עובדות מעניינות, לפיהן אכן ישנן חמולות פלשתיניות מעטות המחזיקות במנהגים שנראים כיהודיים…

עִזרו להנחית חללית ישראלית על הירח.

סייעו לאמן ישראל רבינוביץ להוציא את ספר-התערוכה שלו, נמצא.

הודעה לעיתונות:
ביום שני 19 במאי בשעה 11:00 תדון הועדה לביקורת המדינה בכנסת, בראשות ח"כ אמנון כהן (ש"ס) בבקשה לחוות דעת מבקר המדינה על התנהלות משטרת ישראל בהדלפות מחדרי החקירות. זאת כהצעת ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד). בדיון ישתתפו נציגי מבקר המדינה והמשרד לביטחון פנים, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מועצת העיתונות, משרד הצנזור הראשי, האגודה לזכות הציבור לדעת, תנועת אומ"ץ, התנועה לאיכות השלטון, לשכת המבקרים הפנימיים, איגוד המבקרים הפנימיים, האגודה לזכויות האזרח, סנגוריה ציבורית, פרקליטות המדינה, לשכת עורכי הדין ועוד.
הדיון ייערך בחדר הוועדה וישודר באתר הכנסת, בלשונית שידורי הכנסת.

מכרז לפרויקטים "50 שנה ליחסים הדיפלומטיים ישראל-גרמניה" בשנת 2015

לפני פיזור

סליחה על העיכוב, עסקיי המרובים, נו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

70 תגובות על בגידה, מעילה, רקב, טומאה, חמדנות

  1. ברטה הגיב:

    תופרת רואים לך את התפרים.

    אהבתי

  2. ברטה הגיב:

    אלוהים- תעשה שהשופט לא יקבל את עיסקת הטיעון עם שולה ואשתדל לא להזכיר את שרה במשך שבוע.

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      מסתמן- שולה אוכלת אותה.

      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        הרוח יצאה ממפרשי השופט רוזן שהחליט הפעם להיות חותמת גומי . הנה תקדים-

        הסמכות לקביעת גזר הדין והאחריות המתחייבת ממנה מוטלת על השופט בדין, ועליו בלבד. השופט אינו יכול להתפרק מסמכותו זו לא כאשר קיימת הסכמה בין צדדים בהסדר טיעון, וגם לא במקרה שבו התביעה ממליצה על עונש מקל ללא הסדר טיעון. המלצת התביעה, בהסדר או שלא בהסדר, הינה המלצה בלבד, ואין בה כדי לחייב את בית המשפט. אמנם, השופט מצווה להאזין לטענות הצדדים לעונש, לשקול אותן ולבוחנן, אך אין הוא חייב לקבל אותן בגזר דינו. בפרשת פלוני [ע"פ 1958/98 פלוני נ' מדינת ישראל, פ"ד נז (1), 577 – ס.ר] ציינו כי גזירת העונש היא מתפקידיו המובהקים של בית המשפט, וכי נקודת המוצא היא '… ההנחה המוסכמת על שופטי בית-משפט זה כי תפקידו גזירת הדין מוטל על שכמו של בית-המשפט. בבואו לגזור את הדין בית המשפט אחראי אחריות משפטית ומוסרית לעונש שיוטל על-ידיו…'

        אהבתי

      • טופרט הגיב:

        ברטה,
        מסתמן שאת שבשבת קשקשנית.

        אהבתי

  3. ברטה הגיב:

    היום בגלריה. מהמוצדקות של הניויורקר

    אהבתי

  4. ברטה הגיב:

    קל לנחש איזה שלט היה נתלה לו הכניס השופט רוזן את איל גולן , למשל, לכלא.

    אהבתי

  5. עובר אורח הגיב:

    מרוב אומרט לא עלה כאן מעשה עיתונאי לתפארת
    ראיון עם דליה ייציק בדי מרקר של היום עמ' 6.
    להזכיר למכונת השכחון כולם באותה מפלגה:
    אולמרט, דליה, שימון, וציפי ויש שם עוד.
    לזכור ולהזכיר אמרה הנסיכה דליה שיפוץ פרצוף
    ובית על חשבונכנו: "איפה אתה רוצה
    שאעבוד? אצל עניים". ראיון מפואר שווה קריאה
    אלו נבחריך ישראל, כמו שנאמר: "בשביל מי
    הורגים ונהרגים". השוו בין דליה לגברת
    נתניהו? הא? זה נראה קצת אחרת מכל הדעות
    הקדומות. בספר לילדי העתיד יהיו תמונות כמו
    היום מילה ומולה דמות: ארץ הקודש- המגדלים,
    חזיר, גנב, נוכל, מנהיג מפלגה, ברחן סידרתי,
    טפלון, ודליה ייציק? עבד כי ימלוך. תקראו ותראו
    שהסיפור לא נגמר באולמרט ועירית ירושלים
    בקושי התחיל. אתם יודעים מה? אולי פחות שנים
    ויותר נשפטים. נניח במקום 6 לפלוני, 2 לשלושה
    חלאות, יכול להיות סידור יותר טוב.

    אהבתי

  6. מילטון פ. הגיב:

    סימה קדמון צודקת בדבר אחד חשוב, וזה שאולמרט היה ראש ממשלה טוב. בוודאי בהשוואה לברק, שרון וביבי. הכלכלה היתה טובה, אולמרט היה ענייני עם האמריקאים, בלבנון הוא הכה את חיזבאללה מכה קשה והוא פעל נכון גם בעזה. אין לי ויכוח עם השופט. הוא עשה את חובתו. לכל אדם, ואפילו לולווט בכבודה ובעצמה, יש כל מיני צדדים. אולמרט אינו טוב או רע אלא גם וגם, כמו הרבה אנשים, כמו כולנו.

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      "האדמה רעדה" 2006

      יגרום לך לחשוב אחרת !

      אהבתי

      • מילטון פ. הגיב:

        זה היה ב 2006, ומאז לא העז חיזבאללה לתקוף את ישראל. עוד כדאי לזכור שאולמרט היה רה״מ חדש, הרקע הצבאי שלו היה קלוש, שר הביטחון שלו היה בדיחה, הרמטכ״ל לא התאים לתפקידו וגם אלוף הפיקוד וראשי האוגדות היו חלשים. חוץ מאולמרט אף אחד שם לא ממש רצה להילחם וכל מטרתם היה לצאת סביר בועדת החקירה. אולמרט היה הפייטר היחידי שדאג לעשות את המקסימום במצב שנוצר. תשאלו את נסראללה למה כבר שמונה שנים הוא לא מנסה להוציא פיגוע נגד ישראל.

        אהבתי

        • Mosh הגיב:

          קראת את הספר ?!

          קראת את הדרך למינויו המבזה של פרץ ?
          קראת איך לא שאלו שאלות על פעולות ועל המחיר שזה ידרוש ?
          קראת על איך שבזמן שהוסכם על הפסקת אש אולמרט שלח 67 ילדים למותם בגלל שרצה להשיג "הישג מורלי" ?

          וד"א
          מבצע עמוד ענן הוכיח שאפשר להנחית מכה ולהשתיק את האויב בשימוש בכלים החכמים שיש לישראל.

          אהבתי

          • מילטון פ. הגיב:

            גם עופרת יצוקה נזקפת לזכותו של אולמרט. מה לעשות, הוא ידע לעבוד. עם שר ביטחון ורמטכ״ל ראויים לשמם הוא הצליח עוד יותר.

            אהבתי

            • Mosh הגיב:

              עופרת יצוקה הכניסה אותנו לברוך הסברתי עמוק !
              וגם שם סיכנו חיילים באופן שלמזלנו לא עלה ביותר מידיי דם (אם אפשר להגיד דבר שכזה )

              שוב… תסתכל על הפעולות הכירורגיות של מבצע עמוד ענן ותבין שאפשר אחרת .

              תקרא את הספר … תאמין לי שהוא יגרום לך להרגיש רע !

              אהבתי

              • מילטון פ. הגיב:

                הערבים הם המודל העכשווי של הפרא האציל ולכן במלחמות אנחנו חוטפים ברוכים הסברתיים. לפחות במלחמות של אולמרט השגנו משהו. האמריקאים נלחמו נגד העיראקים והאפגאנים ולא השיגו כלום כי בניגוד לאולמרט הנשיא בוש לא ידע לעבוד.

                אהבתי

                • Mosh הגיב:

                  מה השגנו ?
                  האבטלה הייתה בשיאה, החוק המטומטם של אי בנייה בגוש דן חזר כבומרנג עם מחירי דירות מאמירים, המשבר הגדול של צהל במנהיגיו, ילדים שמתו על מזבח ה"אפקט הרתעתי"

                  אתה אומר שאולמרט עדיף על בוש ? באמת ??

                  אהבתי

            • הומר סימפסון הגיב:

              אולמרט ידע לקבל החלטות בצורה החלטית וטובה בניגוד לנתניהו שרק מתלבט ובסוף נדחף לקבל החלטה.
              חבל שההחלטות שלו היו גרועות והתוצאות עוד יותר.
              התוצאה של מלחמת לבנון השניה היתה מושגת גם בלי מבצע הסיום. ניתן היה להגיע תוצאות טובות בהרבה לו היו מגוייסים המילואים כבר בתחילת המבצע.
              עופרת יצוקה עלתה בחייהם של חיילים רבים והאפקט נשאר לזמן קצר מאוד (לעומת עמוד ענן).
              הכלכלה לא השתפרה במעט בתקופתו של אולמרט, לא היו שום רפורמות ראויות לציון, מחירי הדיור החלו לזנק, הטייקונים חגגו ומשכורותיהם של הרופאים היו נמוכות בצורה מחפירה.
              על אף התיעוב שלי כלפי נתניהו, התוצאות שלו טובות בהרבה כמעט בכל אספקט.

              אהבתי

              • Mosh הגיב:

                אולי נתניהו יודע להתברבר לפעמים, אבל כאשר הוא עושה משהו – אני מאמין שזה אחרי מחשבה עמוקה (לפעמים יותר מידי)

                לכן כל הטיעונים על "דרישות שרה" לא הגיוניים לי .

                אולמרט היה כ"כ בטוח בעצמו כך שהנפילה אתמול הייתה קשה מאוד

                אהבתי

    • אולמרט אינו טוב או רע אלא גם וגם, כמו הרבה אנשים, כמו כולנו

      שחיתות ושוחד זה לא כולנו ואפילו לא רוב האנשים. רוב האנשים פועלים לפי החוק ובתוך הנורמות הציבוריות. חוצמזה, אולמרט סחר בנדל"ן תמורת אתרוג תקשורתי מהמחנה מבלי לקבל מנדט מהעם בדיוק כמו הטרנספר מעזה של שרון. בגידה? לא יודע. אבל בהחלט על הגבול.
      ברק בניגוד אליו הדגיש את פינוי לבנון במצע. לא שמח לאיד ולא עצוב, גם לא חושב שיראה כלא מבפנים.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        אתה חושב שהעליון יבזה את עצמו ויסתכן בלגלות את פניו האמיתות כדי לבטל את הכנסת אולמרט לכלא ?

        אני מאמין שרוזן ידע מה יקרה בעליון ולכן השתמש במילים קשות ובעונש גדול – כך שכדי לא להניס את רוה"מ לשעבר לכלא הם יצטרכו לעמוד מול זעם העם

        אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    הפנסיה (40 א’ ש’ בחודש) של אולמרט לא תיפגע, אבל עיתון יומי הוא לא יקבל יותר

    אולמרט הוא יקיר לשכת העו"דינים. אין עוד איש כמוהו שפירנס עו"דינים כל כך רבים במשך כל כך הרבה שנים. אם הם יתעקשו לשנות ממנהג הפרו בונו המקובל אצלם בטיפול באולמרטים ובפואדים תמיד אפשר למכור עוד ציור של עליזה.

    אהבתי

  8. ברטה הגיב:

    לעתים נדירות אני מסכימה עם בן כספית הפעם הוא צודק.

    אפשר לברך על ההישג הכביר של הפרקליטות, לאחר סדרה ארוכה של כישלונות מהדהדים. ואפשר לתמוה, ואולי אפילו יותר מזה, על הסגנון המתלהם של השופט, על האוברקיל המטורף שלו, על התחושה הטורדנית שהוא נהנה מכל הסיפור הזה ומנסה להיבנות על הגופות שנערמות מולו.

    בתי המשפט אמורים להיות מרוסנים, מדודים, שקולים, ולא לנהוג כתגרנים בשוק. ראש הממשלה האחרון שכונה כאן בוגד היה יצחק רבין. ובכן, נדמה לי שגם היום, למרות הזמן שחלף והזיכרון שהתעמעם, עדיין אפשר לקבוע שרבין לא בגד. ובכן, נדמה לי שגם אולמרט לא. הוא אולי קיבל שוחד, כבוד השופט, אבל הוא לא בוגד.

    שופטים אוהבים דגים שמנים ונערכים להקראות פסקי וגזרי הדין כאל רגע מכונן ואבן דרך בקריירה השיפוטית שלהם. השופט שגה בהתבססו על עובדה לא מגובה בראייה ופרקליטיו של אולמרט ילהטטו עם זה בעירעור בעליון.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      כשמוציאים את הדגים השמנים של קדימה מהמים נשאר רק ריח של דגים סרוחים ששום פרקליט מלהטט לא יכול להעלים.

      אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      כמעט כל סעיף וסעיף בתגובתך הוא שגוי.
      שופטים לא אוהבים דגים שמנים מכיוון שזה מביא עורכי דין שמנים (יקרים) וזה אומר בהכרח גם ערעור שעלול לפגוע ביוקרתו של השופט.
      השופט לא שגה בהתבסס על עובדה לא מגובה בראיה (אגב, עובדה היא עובדה לאחר שהוכחה) שכן הוא התבסס על מספר עדויות כולל על עדותו של אולמרט שנמצאה שיקרית כמו גם על עדותו של טלנסקי שלא נסתרה.
      חוץ מזה, השופט רוזן ניסה להבהיר שלקיחת שוחד היא בגידה בציבור. הוא לא טען שאולמרט בוגד, אלא ניסה אחת ולתמיד להסביר ששוחד הוא דבר חמור. עבור כספית שטען שאולמרט הלך על קו התפר בין לגיטימי לפלילי, ההסבר לא מתקבל על הדעת.

      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        כבודו עורך דין?

        אהבתי

      • ירמיהו הגיב:

        אם שוחד הוא בגידה ציבור, אז נובע שאולמרט הוא בוגד בציבור. זו נביעה לוגית משם עצם לשם תואר [או תואר השם]. אי אפשר לבצע בגידה בלי להיות בוגד כפי שאי אפשר לבצע הליכה בלי להיות "הולך". לכן, זו סתירה לטעון שלקיחת שוחד הוא בגידה בציבור, אולמרט לקח שוחד אבל אולמרט אינו בוגד בציבור.

        אם שוחד הוא דבר חמור אז אפשר פשוט לומר שהוא חמור וגם להסביר למה הוא חמור. לשם כך, אין הכרח להשתמש בבגידה מפני שהשימוש הזה מטשטש במקום להבהיר. יש עבירה נפרדת של בגידה ואם משתמשים בה לצורך תיאור שוחד, אז מטשטשים את ההבדל בין שוחד לבגידה. גם גורמים עוול לנאשם שזכותו שלא יתארו את המעשה שלו כחמור יותר ממה שהוא באמת, אלא כחמור כפי שהיה.

        אהבתי

        • יוחנן המהלך הגיב:

          אני לא חושב שכבוד השופט התכוון לעבירת הבגידה כפי שהיא מוגדרת בחוק העונשין.

          הוא מן הסתם התכוון לפירוש השני של המילה בגידה, דהיינו "הפרת אמון חמורה", כגון "יוסי בגד באשתו כשקיים רומן מחוץ לנישואין".

          הרי לא כל גבר מקורנן או אשה נבגדת יפנו לשב"כ….

          אהבתי

          • ירמיהו הגיב:

            אני מסכים איתך, הוא בהחלט לא התכוון לעבירת הבגידה בחוק העונשין

            אף אחד לא חושב ששוחד הוא בגידה, אבל יש כאן מסר ששוחד חמור מבחינה מוסרית וערכית כמו בגידה כלומר השופט לא יוצר שקילות סמנטית-דנוטטיבית אבל הוא יוצר שקילות מוסרית-ערכית-קונוטטיבית.

            וזו לדעתי טעות, כי שוחד פחות חמור מוסרית מבגידה. גם מבחינה משפטית העונש על שוחד נמוך משמעותית מבגידה וגם מבחינה מוסרית שוחד פחות חמור מבגידה.

            לגבי בגידה בחוק העונשין לעומת בגידה כהפרת אמון, ההבחנה הזאת נכונה מבחינת הדנוטציה, אבל למילים יש גם קונוטציה ולא רק דנוטציה. יש להן משמעות ריגושית נלווית. העובדה שהמילה "בגידה" היא פוליסמית, רב משמעית, מאפשרת להגביר את המשמעות הריגושית של החומרה.

            המילה "בגידה" נתפסת חמורה במיוחד דווקא בגלל שהיא משמשת גם כבגידה במדינה. אילו הלקסמה "בגידה" הייתה רק הפרת אמון כללית, אז הדבר היה מפחית מהמשמעות הקשה שלה.

            יש כאן אפקט הילה פסיכולינגוויסטי. הבגידה במדינה משליכה פסיכולוגית גם על הבגידה הזאת.

            הסיכון בכך הוא שבני אדם יראו את עבירת השוחד כעבירה יותר חמורה ממה שהיא באמת בגלל הקשר הרגשי לעבירה חמורה הרבה יותר.

            אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      "בתי המשפט אמורים להיות מרוסנים, מדודים, שקולים, ולא לנהוג כתגרנים בשוק".

      שרי אוצר אמורים לא לגנוב, ראשי ממשלות אמורים לא לקחת שוחד,
      נשיאים אמורים לא לשגול ולבעול מהצד, שרי דתות אמורים לא להוציא מהקופה, רבנים לא אמורים למשש גברים צעירים, רמטכלים חורשי מזימות אמורים לרסק קלטות, שרי בטחון ושרי אוצר צריכים להיות מרוסנים, מדודים, שקולים, ולא לנהוג כתגרנים בשוק, תלמידי ישיבה אמורים ללמוד בעמידה או ישיבה ולא לכתוב בלילה על מסגדים. אמרתי, אמרת, אמרנו, אמור זה מה שיש. עיתונאים כולל בן כספית מעצם הוויתם העיתונאית, נו בדיוק או בערך, אמורים לא להיות מטיפי מוסר ולא ללכת עם בלוק חמאה על הראש, בטח לא באגוסט.

      אהבתי

    • ירמיהו הגיב:

      הקביעה של בית המשפט בדבר בגידה לא הייתה ממצא עובדתי במשפט ולכן אין צורך שקביעה זאת תתבסס על ראיות.

      הקביעה הזאת הייתה קביעה לגבי מידת החומרה שבית המשפט רואה את לקיחת השוחד. זו קביעה פרשנית לגבי מידת החומרה של העבירה ולא ממצא עובדתי על אירועים שהתרחשו. לכן, ראיות לא רלבנטיות בנקודה זו.

      אבל, אני מסכים עם לב הטענה. אולמרט אינו בוגד, אלא לוקח שוחד.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        האולמרטים הצליחו להתעלם מהמקור לשם התואר בוגד שמובא בגזר הדין:

        בהקשר זה לא נס ליחן של קביעותיו של כב' השופט חיים כהן בע"פ 395/75 צור נ' מדינת ישראל, בעמ' 598 לפסק הדין:…הבוגד בעברו ועושה את הרע ביד רמה.

        אהבתי

  9. captain beefheart הגיב:

    יש מצב שאלון עידן ולואי CK קרובי משפחה?
    אותה שאלה על אתגר קרת ואסי דיין.

    אהבתי

  10. Mosh הגיב:

    ביבי צריך לקבל את אות "בעל המאה"

    שרה מאויימת מנשים חזקות? בעלה דואג לחפש בכלל מקום מחליף שהוא לא פלוג לתפקיד הנגיד
    שרה לא סובלת את ריבלין? בעלה מנסה בכל כוחו לבטל חוק יסוד

    הלוואי שאהיה רבע בעל ממנו

    רק ש…עדיין אף אחד מהמתנגדים לביטול הנשיאות לא הביא טיעון לגיטימי, ולא "כך זה מקום המדינה" לא נחשב.
    פתאום חצי מיליארד ש"ח זה כלום כסף.
    ופלוג בינתיים מצדיקה את הסיבה לחוסר האמון, ולא התוותה או פעלה בצורה שמראה חשיבה שתקדם את הכלכלה קדימה.

    השמאל כ"כ מתגאה בעליונות השכלית על מתנגדיו הבבונים ועדיין בכל טיעון לפעולה של נתניהו רצים לטיעון האידיוטי הזה.
    ………………………….
    לפיד לא לומד.
    כשרץ אל נוני עם כותרת המחר, הוא באמת האמין שהחוק יעבור בלי בעיות …כי …למה שלא יעבור?
    בינתיים מתגלה כמה עיוורון נטמע באלו שהם משה ושאין לו בעיה לדווח חצאי אמיתות למשרדים העיקר שהחוק יעבור.

    במקום שיגיש ערר בעצמו כראש המפלגה הוא שלח,במעשה פחדני מעין כמוהו, את הביטחוניסט שלו – כי אדם שקיבל חצי מהמנדטים שלו מאנשי ימין יודע שהתנגדות לחוק אי שיחרור רוצחים שקול למכת מוות על המפלגה.
    וכעת, אחרי כל ההכפשות שספג מ'יש עתיד' על טיב הקירבה, בנט מראה שיש שני צדדים למטבע.

    ומי מרוויח ? נתניהו !

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      השאלה היא מי מפסיד, כמה ומתי? לא מי מרוויח. אנחנו
      לא בצד המרוויח, אף פעם לא.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        מסכים שאנחנו מקבלים בהפוכה בגלל הגנון הזה !

        אבל אולי המשפט "פוליטיקה חדשה" יהפוך להיות מילת גנאי למי שיעז להתהדר בנוצות לא לו.
        אולי אנשים יבינו שאם אתה מצביע לפלקט, אתה גם תרגיש את אותה הרגשה של להתעטף עם אחד .

        אהבתי

  11. שי הגיב:

    ממעקב שוטף אחרי מדורי הפלילים בעיתונות הישראלית בשנים האחרונות עולה מסקנה אחת מובהקת – פתח תקווה היא העיר המובילה במספר מקרי הפשע, על שלל גווניו (החל מקטטה וכלה ברצח), בפער עצום על שאר ערי ישראל!
    מישהו יכול לספק הסבר הגיוני איך הגיעה פתח תקווה (אוי, איזה שם אירוני) למעמד המפקופק הזו תוך שהיא מביסה נחרצות ערי פשע סולידים לעומתה כמו נתניה, בת ים או יפו?
    זה קשור לתמהיל האנושי שם? לגובה הארנונה? לזיהום האוויר? משהו רע מאד קורה בפתח תקווה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      על פי התיאוריה העתיקה שלי, כולנו השתבשנו בגלל הקרינה הרדיו אקטיבית. יש שם כור קטן ולא ידוע, כבר עשרות שנים.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מה ? לא אמרו לך? זה התחיל מחמשת הרוכבים
      התכוונו לרכב למיאמי, מינימום ברלין, מכסימום
      לאס ואגס. יצא פתח תקווה. מי לא היה מתחרפן
      מכשלון כזה. מאז כשאנחנו הפ"ת קמים בבוקר
      ורואים היכן אנחנו, אללה יוסתור הכל יכול להתחולל.
      תה' חושב אני צוחק? 1878 ייסוד פ"ת. זה 136
      שנים. עדיין אין שירותים בתחנה המרכזית. תחשוב
      יליד פ"ת, גבר, זקן, פרוסטטה, שנוסע ב66 או
      50 או 51 לת"א. ארבע דורות של השתנה בקיר
      המחשבה לבד מחרפנת שלא לדבר על הריח
      בסביבה.

      אהבתי

  12. הומר סימפסון הגיב:

    לבן כספית יש סקופ נוסף- יוסי אולמרט לא קיבל שקל מדכנר.
    העובדה שבדיון, אפילו פרקליטי אולמרט ויתרו על הטענה הזו (רק כדי להחזיר אותה לחיים לאחר ההרשעה) והעובדה שהוכח שאפילו טלנסקי "תרם" ליוסי אולמרט, לא ממש מעניינות אותו.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      מילא סקופים. הדיבור הישיר שיש לו עם הקב"ה (גילה לו שכל העסק זמני והמושחתים רק "מורידים את הראש עד שהגל יעבור") – זה נקרא מקורות!

      אהבתי

      • הומר סימפסון הגיב:

        בדמיוני אני רואה פגישה של מועדון האלפיון, אליו זומנו ברנע, כספית ושיפר וכולם מטכסים עצה כיצד להתמודד עם שורת המפלות האחרונות (דנקנר, זיסר, דנקנר, אולמרט ועוד).
        לאחר שיוצא עשן לבן, כולם מסכימים שיש רק דמות אחת שמסוגלת לכלוא את כל הברקים. הכוונה כמובן לשטן הגדול האמיתי- ביבי נתניהו.
        בסוף מסיימים בברכות להצטרפותו למועדון של הכוכב החדש אלי עזור.

        אהבתי

  13. לחם הגיב:

    עורך עיתון צריך תכונות וכישורים קצת יותר טובים מעורך ספורט, ראו מקרה דורון כהן במעריב. יכול להיות שכעורך ספורט הוא היה טוב, כעורך עיתון הוא מעורר חמלה, העיתון כל כך עלוב, אין אף סיפור שווה, שום דעה מקורית, כלום, רק יומיים באוויר וכבר נראה מותש, עייף וחסר יצירתיות. כנראה שלא כל מה שמתאים לספורט מתאים גם לעריכת עיתון (למרות שמעריב החדש כלל אינו נראה כעיתון אלא סתם כקובץ דפים תמוהים).

    אהבתי

כתיבת תגובה