הטריק והשטיק

yediot21.5.14 haaretz21.5.14
maariv21.5.14isra21.5.14

20.05.14.inddmakor21.5.14

הכותרות

שני הנערים שנורו למוות בביתוניא באירועי יום הנכבה, מוחמד אבו דאהר בן 16, ונדים נווארה בן 17, לא התעמתו עם החיילים בעת שנורו. כך לפי הסרטון (DCI Palestine) והדיווח של שיחה מקומית.
מורן שריר מבקר את סימני השאלה הפתאומיים של רוני דניאל.
בן כספית בטורון בשער מעריב קורא לחקור, ומהר.
הידיעה מופיעה גם בכותרת הראשית של המבשר.
בשער ישר"ה אין אזכור לאירוע. הוא מופיע בע' 2 אך לא בניוזלטר.

sirtonisra

בידיעות הדיווח בע' 8. המחלוקת: האם ירה צה"ל באש חיה באירוע? כדורי גומי, כך טוענים כולם, לא יכולים לגרום לפגיעה שכזו. כמו כן לא ייתכן שהשניים נורו ונפגעו למוות ממרחק כזה (לא רואים בסרטון חיילים קרובים אליהם) אלא אם מדובר בצלף. אין מחלוקת על כך שהסרטון ערוך. השאלה איך.

בהארץ, שהיה הראשון לעסוק באירועים, הדיווח על הסרטון הוא רק סטריפ בשער.

הכותרות הראשיות בעיתונים מפוזרות: מעריב והמבשר עם הסרטון, ידיעות עם ההגדרות החדשות לנכי צה"ל, הארץ עם הודאה של צה"ל "אימונים בשטחי אש בגדה משמשים לסילוק אוכלוסיה פלסטינית". והנה הציטוט

אל"מ עינב שלו… לפי הפרוטוקול: "אני חושב שאחד ההליכים הטובים שיכולים לחמוק בין האצבעות הם חזרה של שטחי אש למקום שבו הם אמורים להיות והם עדיין לא שם… המאבק על שטחי האש… התנועה של רק"ם (רכב קרבי משוריין) ורכב וכולי במרחב הזה ואלפי חיילים שהולכים, היא מזיזה הצדה. כאשר הגייסות דורכים, אנשים זזים הצדה ואני לא עושה כאן הבחנה בין יהודים לפלסטינים אלא אני מדבר באופן כללי…. יש מקומות כאלה, (בהם) רידדנו את כמות האימונים בצורה משמעותית, צמחו שם יבליות".

ההתייחסות בהמשך הכתבה היא בעיקר לפלסטינים.

בשער ידיעות עוד לא נרגעו מהניצחון של מכבי ת"א.

הראשית של ישר"ה: ציטוט של דברי הרמטכ"ל: "זה לא טריק ולא שטיק". כותרת דומה מופיעה גם במארקר.
"השמיכה לא מספיקה לכולם", כך בכפולה הפותחת.

המדינה מעבירה מאות מיליוני שקלים בשנה למאחזים לא חוקיים (אנליסט, מתן חודורוב).
לאחר מכן דני דיין (אחראי מערך יחסי החוץ של ההתיישבות היהודית ביו"ש) הגיב, ואז חודורוב הגיב לתגובה.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

השף רפי כהן

"כוחות רפואה" פינו את רפי כהן, השף שנגנב ע"י כל עובדיו, מביתו.
כוחות משטרה פרצו לביתו. מד"א לא מוסר פרטים.
בידיעות: כל ע' 16 מדווח על האירוע, ממנו אי אפשר ללמוד כמעט כלום, למעט תזכורות לסגירה לפני חודש ולראיונות שליוו אותה, וכן דיווח על מצב המסעדה הלא-משהו בימים אלו. ע"פ ידיעות אחרי שבימים האחרונים קרוביו ומשפחתו של כהן התקשו להשיגו ולדבר איתו התקשר אחד מהם למשטרה, וביקש מהשוטרים לבדוק את מצבו: "כשהגיעו השוטרים לדירתו בשכונת נווה צדק בת"א הוחלט להזמין כוחות רפואה, שלאחר בדיקה ראשונית פינו את כהן באמבולנס לשם קבלת טיפול רפואי".
ד"ר אילן רבינוביץ' קורא לגאון שהוא כל כך אוהב אך לא מכיר אישית לנוח קצת, ולקבל עזרה.

נשיאים ורוח

תמונת היח"צ החדשה של פואד המועמד (תודה ל-Major).

אוי לכם אם תשתמשו באחרת.
המועמדים משלמים עשרות אלפי שקלים ליחצ"נים, כך ש.
נמרוד ניר העלה אתמול איור בעמוד הפייסבוק שלו המתאר את מפעלות אביו המאמץ, סילבן שלום, שטרם החליט אם יתמודד על הנשיאות. בינתיים נעלם האיור מעיני.
וגם נילי ל. תומכת בו. עדכון: אאוץ'. שלום לא יתמודד. תוספת: או שכן (נמרוד במייל לח"כים).

שלום480

ישר"ה Vs ידיעות

מירי עדן וערן סויסה מדווחים על ההתפתחויות עם ערוץ מורשת בו מעורב ynet, וכן על שת"פ נוסף: הערוץ כלכלה בעולם ב-ynet מומן ע"י משרד הכלכלה. isralaw21.5.14

משאל העם היומי נערך באבו גוש ובמבשרת ציון. 13 נשאלים. מתוכם שישה ערבים. עודד טירה כותב שיוזמת החוק מטרתה להביא לחיסולו של ישר"ה. למה חיסולו? האם כל מי שמוכרים עיתונים בכסף צפויים לחיסול?

בגידות

הסיפור הלוהט שאף אתר לא ויתר עליו הוא זה: כמיליון ישראלים ביקרו תוך שתי יממות באשלי מדיסון, אתר ההיכרויות למטרות בגידה שעשה עלייה. נואל בידרמן, יהודי  מטורונטו התראיין בשמחה לכולם (בקישור ראיון מסוף שנה שעברה) וגם אתמול: 44% מהישראליות שקיפצו לאתר ביממה הראשונה שלו הן מראשל"צ! ראיון עם היזם המחונן אפשר לקרוא
גם בוואלה! וגם במעריב. לא, אין הבדלים גדולים.

. בוגדים2bogdim

יש עורכים בבית

מעשה נורא שאירע אתמול עם השר אורי אורבך והעיתונאי אורי אליצור.

אני מאושפז מזה כמה ימים להליך רפואי לא מסובך מדי. מצבי טוב, ב"ה, והרופאים אפילו מתלוצצים איתי. והנה היום, ביקר ראש הממשלה נתניהו אצל ידידי אורי אליצור, עורך "מקור ראשון", הזקוק לתפילותינו ולרחמי שמיים. מיד פורסם באתר בשם "הקול החרדי" ולאחריו ב"רוטר" ובזבלונים חרדיים אחרים ש"רה"מ ביקר אצל השר אורי אורבך המאושפז במצב קשה". עכשיו תתארו לעצמכם במה אני עסוק כרגע, במקום לנוח קצת? בהפגת שמועות ובהרגעת ציבור אוהביי. לא ייאמן. איך יהודים שמתיימרים להיות שומרי תורה ומצוות מרשים לעצמם מה שאף עיתונאי חילוני, דתי או סתם בנאדם לא מעז לעשות? אז שנהיה בריאים, ושהשם ישלח לכולנו רפואת הגוף, ולרכלנים – רפואת הנפש.

וזה מה שכתב על כך עמית סגל.

באתר פרספקטיבה מדווחים על כותרת שגויה לידיעה באנגלית באתר הארץ על מדורת ל"ג בעומר במטע: המתנחלים לא שרפו את המטע, הם רק הבעירו באמצעו מדורה. בעלי המטע צפו בדאגה במתרחש. הכותרת בהארץ באמת תוקנה, ונכון, אין שום סיבה להבעיר את השטח עם כותרת שגויה, אבל מבחינת פרספקטיבה זה הדבר הנורא מכל, שהיה כתוב שהמתנחלים הבעירו את המטע (כפסע היה בין המצב בשטח לבין התלקחות): להבעיר מדורה בשטח פרטי שלא שייך להם, במקרה מטע זיתים דליק, ואש שיכולה להתפשט בכל רגע, זה שטויות. גם לשרוף את דגלי פלסטין במדורה זה ממש בסדר. עובדה, כותבי הידיעה ממש לא נחרדים מזה. טוב, זה לא דגל ישראל, מה יש להילחץ?

צרות בכותרות

בידיעה הזו בישר"ה על אייל גולן שעוכב בניו יורק, כי רשות המסים רצתה לדעת כמה כסף יש לו, אין שום רמז למה שנכתב בכותרת בעמוד השער, כלומר שהטיסה חיכתה לו.
golanucav

בריאות

עוד טרגדיה רפואית: סרטן צוואר הרחם שיכול היה להימנע.

 

מתוך יומנה של ורדה ז'קונט

הגבר שעמו אני יוצא נמשך רק לגברים שמנים, והוא רוצה שאני אשמין עבורו. הוא סיפר לי שהחלום שלו הוא בן זוג שיתפטר מעבודתו ויתרכז רק בהעלאה במשקל. הוא מעודד אותי לצרוך רק ג'אנק פוד ומחמיא לי על סימני מתיחה. אני נמשך אליו מאוד, אבל מתלבט אם לקחת את מערכת היחסים לשלב הבא. מה דעתך?
הסיטואציה שאתה מתאר היא חולנית ומופרכת. נראה שהבחור שאתה יוצא איתו מתכוון להרוג אותך באמצעות אוכל. הגבר שמושך אותך כל כך הוא גבר בעייתי שרוצה להפוך אותך לתלותי. אם אכן תפעל כפי שהוא רוצה, אתה תתפטר מהעבודה, תהיה שמן ותחיה כמו חיה בגן חיות – הוא יפטם אותך ואתה תיצור בו תלות כי אם תיפרדו, אף אחד לא ירצה אותך. אני מקווה שתברח ממנו.

יח"צ

מעבדות בל מקימות שלוחה בארץ (ידיעה לא חתומה ב-ynet). כותב בזינגה:

ההודעה כוללת שבחים טכנולוגיים היסטוריים לחברת בל שאדם מהרחוב כלל לא יכיר (אלא אם הוא איש תוכנה, היסטוריון של מלחמת העולם ה-2 או בעל ידע על ההיסטוריה של הומוסקסואלים במאה ה-20, אחרת לא יבין מה זה פרס טורינג ולמה זה כל כך חשוב). ולקינוח כמה שגיאות הגהה. bell

תוספת ועדכון: "גילעד נס, מיחסי הציבור של אלקטל-לוסנט בישראל, מסר כי המוצר יצא את מפעלו כשהוא במצב תקין".

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ TV

תכתובת מעניינת, השתכשכות בביצה. המעורבים: שרון שפורר, עמוס שוקן, אורי תובל, אלכס כץ. ואיפה הסטטוס של שפורר? נעלם כלא היה. הכתבה אליה מתייחסת שפורר. והתשובה של שוקן. שרון

המסעדה הירושלמית ד"ר לאפה ממוקמת בטורונטו. אפילו שר החוץ הקנדי ג'ון ביירד בא להתפנן על לאפה (הגיע לעיר כדי לקדם את מועמדי המפלגה הקונסרבטיבית בבחירות לפרלמנט של אונטריו). שרהחוץהקנדיבלאפה 

דו קרב מילולי קטן בין לשכת השר גלעד ארדן לעורך טלקום ניוז, אבי וייס. – טל שניידר על קרב בר-לב על תקציב הביטחון. ובר-לב אצל קירשנדון: "לא הושעה". "עברתי על תת-תקנה ולא כתבתי סודי על המסמך, שבכלל לא היה סודי".

  למה לא אומרים בקירשנדונייה למרואיינים לא להגיע לאולפן עם פסים או משבצות? הריצוד הזה מטריף אותי.
בסטילס זה פחות בולט, אבל זה אשכרה נורא. 
stripesstripes2

 

זה הבלוג של גיא מרוז. מכירים? ופה הוא מגיב על התביעה שהוא עומד לקבל מאייל גולן.

מיא עשת מדווחת על תקרית דיפלומטית בלב העיר עם נרי ליבנה והכלבה שושנה.

איפה מסתתר הכסף שלכם (השקל).

עמיר בניון בשיר הגרגמל. בעיקר מוזמנים אתם לקרוא את התגובות. למות מבושה. לא כוס המים שלי בשום אופן, אבל מדובר בתופעה. ופה דודו כהן, מנהל העמוד של בניון, מסביר.

//

 

פרסום‎ by ‎עמיר בניון – העמוד הרשמי Amir Benayoun‎.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג, הקרובים והרחוקים.
ע, ע, ר, נ, נ, ק, א, י, ט, י, ש.
baloons

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

36 תגובות על הטריק והשטיק

  1. ברטה הגיב:

    מה בין פריצה לEBAY לעומת מופרע שפרץ לVELVET.
    שבEBAY יש מי שמטפל בפריצה וכאן הכל פרוץ.

    אהבתי

  2. ברטה הגיב:

    PAYPAL היא חברה פיננסית דרכה משלמים עבור הקניות בEBAY. החברה האם היא שיצרה את ההקשר המידי כשהפריצה התגלתה. DUMMY.

    אהבתי

    • מרווין הגיב:

      "החברה הוסיפה עוד כי אין כל אינדיקציה לעלייה בפעילות הונאה באיביי, ואין כל הוכחה לחשיפה או שימוש במידע של משתמשי PayPal, שמאוחסן בשרתים אחרים."

      אבל אל תתני לזה להפריע ללוגיקה המוחצת שלך.

      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        בתחילה היה חוסר בהירות לגבי ההשפעה הכלכלית של הפריצה ויצאו הודעות סותרות מדוברי החברה. רק כעבור זמן שונתה ההודעה לאחר שהעלתי את ההודעה הראשונית. אבלאל תפריע לעצמך להיות גס רוח.

        אהבתי

        • מרווין הגיב:

          את אומרת שבתגובה הקודמת התכוונת להבהיר את מקור הטעות ולא להתעקש על כך שיש בעיה ב"PayPal"?
          אם כך אני הוא שלא הבנתי אותך נכון ואני מתנצל.

          אהבתי

  3. ברטה הגיב:

    בעיות בטחון באתר התשלומים PAYPAL

    אהבתי

  4. עטל הגיב:

    בלונדון-קירשנבאום אתמול (אין לי כוח- חולה.. למצוא את הלינק) היה ראיון עם ראש אמ"ן לשעבר האלוף מיל. פרקש: שבסופו לונדון הנחית לו (בכוונה? לא בטוח… נראה לי ש"יצא" לו) "נוק אאוט" כולל…שהרס ראיון יחצ"ני של כמה דקות מעולות. שווה צפייה. חפשו.
    אומנות הראיון!
    רחמי על פרקש שהוא אדם נהדר. ונפל פה.

    V: מדקה 36.

    אהבתי

  5. מצב קוהרנטי הגיב:

    לגבי מעבדות בל

    לא מבין מה הבעיה שבידיעה בעיתון יש מונחים שרוב האנשים לא מכירים. למה לרדת למכנה המשותף הנמוך ביותר? שמי שמתעניין יפתח ויקיפדיה ויקרא על מה מדובר ואולי חס וחלילה ילמד משהו חדש

    אהבתי

    • נטע הגיב:

      כ"כ קשה לכתוב בסוגריים הסבר פשוט מה זה כל דבר? זה מה שאני הייתי עושה כשכתבתי על מחשבים, והעורך הקפיד על זה מאד.

      אלא אם אתה בביזנס של לאבד אנשים לטובת ויקיפדיה או אתר מתחרה שדווקא כן נותן הסבר.

      אם בכתבה על פרס נובל נותנים הסבר קצר על הריבוזום למשל, למה לא להסביר לקורא מונחים אחרים?

      אהבתי

    • ירמיהו הגיב:

      להסביר מונחים שרוב הקוראים לא מכירים, אינו ירידה למכנה משותף נמוך.

      אהבתי

  6. תמר הגיב:

    ד״ר אילן רבינוביץ לא היסס מעולם לערוך אבחנות פסיכיאטריות באמצעי התקשורת, ולמכור את מרכולתו תחת כל עץ רענן. זכור לי במיוחד ראיון בגל״צ בו אבחן מועמד לרמטכ״לות (בו לא פגש מעולם) כ״הפרעת אישיות נרציסטית״. גם אז, כעתה, משהו בי התכווץ. בין אם אבחנותיו מדוייקות ובין אם לאו, אגב.

    אהבתי

  7. קרן שלום הגיב:

    לא ברורה התמיכה של לנדסמן בשלום. לא השתכנעתי.

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      טריק של עורך עמוד הדעות להשיג רייטינג גבוה. אלאס ,שלום הרס את המסיבה.

      אהבתי

    • נילי ל. הגיב:

      קודם כל הוא מועמד ראוי. ושנית, הפסילה האוטומטית שלו על ידי ארגוני הנשים היא שהביאה אותי לכתוב את המאמר.

      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        וחוץ מהפסילה האוטומטית של אירגוני הנשים – מקובל עליך שהוא ראוי להיות נשיא מדינת ישראל במיוחד אחרי הבושות שגרם קצב, שכולם ידעו על מעשיו ושתקו?

        אהבתי

  8. ברטה הגיב:

    זאת לא הפעם הראשונה שאורי אורבך יוצא מאשפוז ומזים שמועות.

    אהבתי

  9. מאיר הגיב:

    לשרון שפורר, עיתונאית מהמעולות בישראל יש כנראה ביצים של שור. מעניין מה הביא אותה למחוק את הסטאטוס.

    אהבתי

    • ירמיהו הגיב:

      יכול להיות שהיא אישה אמיצה וגיבורה אבל אין קשר ל "ביצים". אישה יכולה להיות אמיצה לא פחות מגבר, כך שאין טעם לתאר אומץ של בני אדם ובנות חווה, נשים וגברים, עם רטוריקה סקסיסטית של איבר מין זכרי ורטוריקה מהותנית [אסנציאלית] של תיאור אומץ כתכונה של גבריות.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        שפורר כמשל על עולם העיתונות: קל מאוד לרדת על כל העולם, קשה מאוד מאוד לסכן את המשכורת שלך. בקיצור, כמו כולם, שפורר חכמה על אחרים עד שזה מגיע אליה. וזה רק מראה כמה חלש, מפוחד ואומלל הוא עולם העיתונות. ועצה קטנה לשפורר: כדי למנוע ביזיונות כאלה בעתיד תחשבי לפני שאת עושה ואל תכתבי משהו שאין לך אפשרות, כנראה לא כלכלית ולא נפשית להתמודד אתו.

        אהבתי

  10. מאיר הגיב:

    מיא אשת חצופה. וגם עוברת על החוק. לעשת שני פיטבולים שמסתובבים ללא זמם. עשת גם מסתובבת לעיתים קרובות עם הפיטבולים שלה ללא רצועה. לא נרי ליבנה הבעייתית בסיפור הזה.

    אהבתי

    • הפינצ'רית והלברדורית לא סובלות מחסומים.
      V- אפשר למחוק גם את זמם מהלקסיקון?
      ובהזדמנות, אם את כבר על הסולם גם את המילה לקסיקון?

      אהבתי

    • תמר הגיב:

      אכן בפרסום של הגב׳ עשת חסר פרט קטן, זניח ממש, המתייחס לזני הכלבים המכונים ״טייגרי ו-moi היפים, הנעימים והבלונדינים״. ניסוי מעניין בתקשורת: איך הייתם מעבדים אותו טקסט בדיוק אם היה כתוב נניח ״טייגרי מסוג פיטבול״ וכו׳.

      אהבתי

    • מיא עשת הגיב:

      אתם חבורת מפגרים, בחיים לא הסתובבתי עם טייגרי שלי המלאך בלי רצועה. הוא כלב מאולף למשעי, שכל שפת הגוף שלו – הרכנת הראש, כשכושים ידידותיים בזנב – מביעה כניעות ורצון לשחק עם כלבים ועם אנשים. נרי חולה בראש ומהווה מפגע סביבתי יותר מכל פיטבול או אמסטף. הכלב שלי גם מתחכך בחתולים ולא עושה להם רע.

      אהבתי

כתיבת תגובה