שתי ילדות מתות

yediot5.6.14isra5.6.14

maariv5.6.14haaretz5.6.14

hamvaser5.6.14

הכותרות

גם הטוקבקיסטים של ידיעות מוולווטים את השער וממש לא מרוצים.
הם לא רואים את שני השערים יחד, וחבל, הנה, בשביל זה אני פה.
tbyed

שני הצהובונים מדווחים על הטרגדיה בבריכה במרכז השער.
הארץ על גל הכרה בממשלה הפלסטינית. למעשה זו ידיעה שהתפרסמה שלשום בערב באתר, אבל נו, חג שהתאפיין באסון הבריכה ובהופעה של האבנים.
אה, אבל ארה"ב לא מכירה בתמיכה (גל"צ)?
"התשובה: בנייה – וקרב בקונגרס" מכריז ישר"ה בכותרת הגג שלו בשער, בפיסוק בלתי אפשרי של משפט קצרצר. ככה אתם מתכוונים לחנך את העם? בעברית עילגת וירודה?
גם הארץ מדווח על בנייה של 1,500 דירות חדשות.

שתי המשפחות של הילדות שטבעו בבריכה בסביון בחג ביקשו לא לפרסם את שמותיהן ותמונותיהן. התקשורת נענתה.
סיפור מוזר, שהרי הסביבה הקרובה, המשפחה והילדים בבית הספר בו למדו, יודעים ואבלים.
אפרופו שיחותינו מימים עברו, בהן טענו המטקבקים קפטן והאמיר (ועוד), שאם הילדים יודעים לשחות אין סיבה לא להשאירם לבד במקווה מים (שהרי במקום אחר באותו זמן יש אירוע גיאולוגי חמור וחלונות מתרסקים על עורקים ראשיים של ילדים אחרים מהמשפחה): הנה, שתי בנות 11 שיודעות לשחות השתכשכו בבריכה. איש לא היה לידן. הסבתא יצאה החוצה רק אחרי שעה. I rest my case. כמה ילדים טבעו בחודשיים האחרונים בבריכות פרטיות ללא שום השגחה מסביב?

אמיליה כהן: אין דבר כזה אישה מנצלת מינית.

הפוסטר הזה של אחת מתוך אחת מאוד מרשים.
וגם דברי מרב מיכאלי בעניין זה.

אחתמתוךאחת

ידיעת הגבייה על שקיות ניילון, שהתפרסמה בישר"ה ב-28 במאי מתפרסמת היום במארקר.

מועצת החלב מצאה בחלב הורמון מסרטן.

הונם של 500 האנשים העשירים בישראל גדל.

הרולינג סטונס

מככבים בכל השערים חוץ מאשר בהמבשר.
שלל כותרות:
איך אבן מתגלגלת, אבנים לוהטות, להזיע כמו ג'אגר.
כל אלו כותרות בידיעות, שהעניק לנו כפולה ושלושה עמודים לתיאור ההופעה והביקור בישראל. מקיסריה (ר' תמונה בפוסט של אתמול) ועד הפארק, מהכותל ועד חדר הכושר.
רז שכניק יצא מגדרו מהתרגשות וגם הטיף מוסר לרוג'ר ווטרס הנמסיס.
קונצנזוס גם בישר"ה: עדי רובינשטיין: ריסקו את הבמה.
בן שלו בהארץ: הופעה היסטורית בה' רבתי.
במעריב יש יותר דיווח, פחות ביקורת, ומתברר שהחבר'ה יודעים להגיד הכל סבבה.
ynet:  קהל מסופק במיוחד. וואלה: סקס עם הקהל.

קצה האצבעות

בדיוק לפני שנה וחודש דווח בגלובס על סיום ההתקשרות בין ד"ר אורית גלילי-צוקר, יועצת התקשורת של נתניהו, לבין הליכוד. שנתיים קודם התראיינה היועצת האסטרטגית לגלובס, וסיפרה ששרה נתניהו מעורבת בקבלת ההחלטות, ועוד.
ג"צ היא גם זו שכינתה את השרה עוד קודם לכן "מגה-סלב" (הכל דיבורים).
אבל היום כל זה נשכח. היום, כלומר מחר, היא מתראיינת ל… מוסף שישי של ישר"ה? הפוליטי? הבידורי? אה, לא, במקרה. היא מתראיינת לעיתון שמשתוקק לשמוע את כל מי שבילה בלשכה ויצא משם בחיים כדי לספר. כן כן, ג"צ מתראיינת ל-7 ימים, והפניית השער נאה ומכובדת כרגיל במקרים אלו. מדובר בהפניית שער בלבד. בתוככי העיתון היום אין ולו מילה. והנה יש לצוות המשימה של ישר"ה טור מוכן ליום ראשון, מי יודע, אולי אפילו למחר, אם יהיו חרוצים, בו יספרו את האמת על הראיון הזה ועל ימי ג"צ בלשכה. מירי עדן כבר ממתינה בכניסה לבית אריאלה, או מרפרשת במרץ כדי לראות מה יכתבו.

ועדיין, אם תקראו בקפידה את ההפניה לראיון עם ג"צ, תראו שהיא מאופקת עד מאוד. אומנם יש בה האשמה נוקבת, אבל בגבולות הביקורת הלגיטימית. ועכשיו נשאלת השאלה: אם זה המקסימום הכי ג'וסי מתוך הראיון, מה זה אומר?

התנאים שנתניהו הציב לפלסטינים נועדו להביא את המו"מ לשומקום * ויש לה גם תובנות על ההתנהלות של שרה נתניהו

ישר"ה Vs ידיעות

פובליציסט היום הוא מתי דוד. יש מי שנמצאים ברשימת התפוצה שהרכיב לעצמו, והוא משגר אליהם את הגיגיו בענייני תקשורת כחמש פעמים בחודש למייל. היום מופיע מאמרו של האיש, דירקטור בחברת החדשות של ערוץ 2, במלחמת המים שמתנהלת מעל דפי ישר"ה. חלק נכבד ממנו התפרסם כבר ב-2011 ב-News1.
ובכותרת בישר"ה שוב ממחזרים: למה הברנז'ה תמכה רק בערוץ 10.
isralaw5.6.14
יום חלש: רק עמוד אחד, ליתר דיוק כשני שליש ממנו. משאל העם נערך בת"א. שלושה גברים יהודים. כולם נגד הצעת החוק.

מהנעשה בעירנו

מעלה פה את הסטטוס שלי מפייסבוק מאתמול בלילה

לא תשכנעו אותי: אין אכיפה של משטרת ישראל בשעות הערב במדרון יפו. בארבע וחצי שנותיי פה נתקלתי בשוטר על קטנוע פעם אחת בלבד, בחודש שעבר. אני לא לוקחת את הסל' איתי, כך שאני לא יכולה לעזור לכם בשיטור, וגם היום הצטערתי על כך: שלושה קטנועים בשעה חלפו על פניי. על אחד מהם רכב אדם בלי קסדה, כשעל הקטנוע העמיס עוד שלושה (!) ילדים בני 3, 4, 5 בערך. ברור שבלי קסדות. חוזרת: ארבעה אנשים על קטנוע במדרון הלוהט והעמוס. לא יודעת לאיזה אסון אתם מחכים.

כל זה לאחר ויכוח קודם עם איש משטרה, שטען שמתבצעת אכיפה במדרון 10 שעות ביממה.
בהחלט יכולהיות שמתבצעת אכיפה בין שמונה בבוקר לשש בערב, ולכן לא ראיתי שם שוטרים (אני מגיעה או בזריחה, אך לרוב בשקיעה). אבל האם שמתם לב שעשר שעות זה פחות מחצי מהיממה?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

במעריב לא מוטרדים כלל מ"הבלוגרית הכי פרובוקטיבית בישראל", זו שעשתה גזור הדבק למחלת הסרטן מאתר אחר והדביקה אותה לעצמה, לא סבלה לשנייה מהיותה גנבת טקסטים ורמאית (אני לא היטלר, הצהירה לאחר מכן). היום היא מפרסמת מדבקה להרזיה של חברת סלים פאץ'. תוך שבועיים השילה חמישה ק"ג. יופי, תמשיכו, תעודדו נשים להתחרפן. כה כתוב בידיעה במעריב. יענו, השקרנית הפכה לפרזנטורית והעיתון משתף פעולה. כיפאק.

התיקונים

ע' 22 בידיעות

הבהרה
בעקבות הראיון עימו בגיליון פסח, הבהיר ג'וש פטאל שלא ביקש לפגוש את ג'ונתן פולארד ולא ילחץ את ידו.

אה טוב, הבנתי.

צרות בכותרות

מישהו מבין את הכותרת הזו במארקר?
אה כן, אחרי שקוראים את הידיעה. בכותרות זה הולך הפוך: כשקוראים כותרת צריך להבין בשלוש מילים מה הסיפור. לכן זו כותרת.

over

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג!
baloons

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

61 תגובות על שתי ילדות מתות

  1. ברטה הגיב:

    שיטפלו קודם בטבח בסוריה

    עולם מקביל

    אהבתי

    • מה? הגיב:

      רוטר:"כוחות בטחון פרצו למשרדי הטלויזיה הפלשתינית בירושלים והפסיקו תוכנית הבוקר.
      כתב אתר החדשות -אלנשרה – הלבנוני בירושלים מדווח כי כוחות בטחון ישראלים המלווים בכוחות צבא פרצו הבוקר למשרדי הטלויזיה הפלשטינית בירושלים בעת שידור התוכנית " בוקר טוב אלקודס" הפסיקו את התוכנית ותחקרו את האנשים במקום."

      שמעתם על זה איפה שהוא ברדיו? או באיזה שהיא תקשורת "שלנו"?

      אהבתי

  2. ברטה הגיב:

    אפשר לשנות את הכותרת ל-2 אחים.

    אהבתי

  3. ברטה הגיב:

    חצי מנערי קריית גת אם לא הרבה למעלה מזה חגגו על האשה- והיא זו שניצלה אותם מינית? מצבי ניצול מיני ע"י אשה הם אך ורק כאשר המנוצלים קטינים חסרי ישע או פחות סביר בוסית גודזילה שאונסת את הנתון למרותה.(פחות סביר). לדעתי גם גנבות זרע מנצלות מינית.

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      אשה מנצלת גבר דומה לאדם נשך כלב

      אהבתי

      • ז'ורז'ט הציצי בתאריך. כן, 2014. הפרמטר שנקבע בחוק הוא הגיל וברגע שמדובר בבוגרים כל מה שקשור לבינו ובינה ראוי שיישאר סתום ומחוץ לדיון משפטי. חגגת, דפקת זיינת. את מכירה בן תמותה שמסוגל לפרום מה כל אחד מקבל מהאקט וכיצד או לאיזה צורך ומתי הביוץ ואיזה בושם חירפן את מי?
        אם כבר (ואין לי שום בעיה עם החוק הקיים) נערות יותר בוגרות מבחינה נפשית מנערים ולמרות זאת ההתייחסות שווה.

        אהבתי

  4. ירמיהו הגיב:

    הטענה של אמיליה כהן שאין דבר כזה אישה מנצלת מינית, נשמעת לי בלתי סבירה וגם סקסיסטית.

    לצערי, לא קראתי את הטור שלה מפני שהקריאה כרוכה בתשלום, כך שלא הייתה לי נגישות לטיעון שלה.

    אבל טענתה נראית נעה על הציר שבין חשיבה סטיראוטיפית לבין דעות קדומות.

    טענה מתחילה ב "אין דבר כזה" לאחר מכן יש כינוי מיני-מגדרי אישה/איש ולאחר מכן תכונה התנהגותית/פסיכולוגית כלשהי של אדם, היא טענה שעל פניה היא סקסיסטית.

    טענות כאלה ידועות מהצד של הסקסיזם הגברי:

    אין דבר כזה, אישה שלא רוצה יחסי מין בהינתן נסיבות מסוימות.
    גרסה אחרת של הטענה:
    אין דבר כזה אישה שלא רוצה יש גבר שלא יודע להשיג/לכבוש.
    אין דבר כזה אישה שלא רוצה להיות אמא לילדים.

    אבל, כאן נראה שיש דוגמא של סקסיזם נשי:
    אין דבר כזה, אישה שהיא מנצלת מינית.

    מכאן לא נובע שאותה אישה היא מנצלת מינית. ייתכן שלא. הטענה שלי היא עקרונית האם בעיקרון יכול להיות דבר כזה אישה מנצלת מינית ולא טענה ספציפית שאינדיבידואלית מסוימת היא מנצלת מינית.

    לגבי הטיעון של מרב מיכאלי:

    נניח שלא מדובר בתופעות זהות. אז מה? האם זהו חידוש, גילוי אליהו, שלא כל העבירות הפליליות הן באותה דרגת חומרה? גם אם נניח שיש כאן דרגת חומרה נמוכה יחסית של פליליות, יחסית לעבירה אחרת, עדיין זה חמור וזה פלילי?

    הטענות של מיכאלי רלבנטיות לקטגוריה של "טיעונים לעונש" טענות לנסיבות מקלות בגזר הדין ולא לעצם ההרשעה או הפליליות.

    אני לא טוען שאותה אישה היא אשמה. היא עדיין לא הורשעה וכרגע יש לה חזקת חפות.

    שנית, הבדלי חומרה יכולים להיות גם בין גבר א' מנצל מינית לבין גבר ב' מנצל מינית אבל אחד מהם, מבצע בנסיבות יחסית פחות חמורות.
    נניח גבר מנצל מינית, אבל הוא לא מפתה את הנערות ולא קונה מתנות, הוא לא מצלם ומפיץ את התמונות, הנערות לא מתביישות באירוע, האיש אינו חזק, מפורסם ובעל סטטוס גבוה בחברה, הוא לא מכה ומקלל, הוא מוכר לרשויות הרווחה לשירותי בריאות הנפש כאדם עם בעיות נפשיות.

    האם במקרה כזה יש הבדל בין איש זה מנצל מינית, לבין האיש המנצל מינית מהפוסט של מיכאלי? לדעתי כן. או לפחות, אם יש הבדל כאשר מדובר בהשוואה איש-אישה, אמור להיות אותו הבדל כאשר מדובר בהשוואה איש-איש. כאשר כל התנאים העובדתיים, האמפיריים נשארים זהים ורק מחליפים את המין או המגדר [ג'נדר] המסקנה והתוצאה צריכה להישאר זהה. אצל מי שהיא לא זהה נראה שהוא/היא סקסיסט/ית, בין אם סקסיסט/ית לטובת גברים ולרעת נשים ובין אם סקסיסט/ית לטובת נשים ולרעת גברים.

    אהבתי

  5. גם אני כמו סקפטי קטן מרמת גן נחנקתי כשפורטיס הכריז:
    הלהקה הזאת שתכף תעלה לבמה תעשה לכם שינוי מהותי בחיים. איך שינוי מהותי, יא ליצן משוגע? כולם כבר קירחים עם שיער לבן ופחנוע דנדש.
    שעתיים לפני, היונה מהלך לצד נחיל מיוזעים באיטיות השמורה לשיכורים קלות ומלהג לזוגתו על מוזרותם של הממהרים. מוטרפי געגוע להבטחה ההיא שלא מומשה, לדור הפרחים הישראלי שלא היה כאן. למהפיכה הנכונה. תראי כמה מאמינים. צועדים בקצב שש בחמסין לראות את הכהן והחשמנים החתיארים והוא עדיין לא שם, יש זמן.
    ןמה יש כאן מעבר לססמאות בינוניות וגיטרה חשמלית. רוקנרול, מה זה? שלוש אקורדים, בית פזמון בית, זמר בפוזה וסולו גיטרה מובילה. צפוי וחד גוני, מדבר מוסיקלי. נגני עוד יסלסלו במשך שעות ואף מבוגר לא ייכנס לתנועות חיקוי עודיסט באמוק אפילפטי. לא, זה לא בכלל לא קשור לצלילים או למוסיקה.

    אחרי עוד כמה חצאי ליטר ופורטיס שנשמע מצויין הסטונס עלו עם start me up. למרות האקסטזה מסביב המשכתי בתפקיד הצופה וגם ב"זה רק רוקנרול" והבא האחריו לא התרשמתי. ביצועים לא משהו והמאמינים – מינימום אליפות בבלומפילד. אחר כך הדאחקות בעברית השבורה. נו באמת, ג'אגר תמיד איש שיווק. אפילו צילמתי, משעמום.

    כשהתחיל Paint It Black התחלתי לחייך. בערך בדקה השלישית האנרגיות השתנו וציינתי בפני זוגתי שרקדה בנימוס תאגידי שהחברים סוף סוף הגיעו. מכאן הביצועים נפתחו ומעיינות הנתינה נבעו ללא הפסקה כולל אריזה מתקלפת ומשלוח מדוייק עד לזיקוקים. מיק טיילור הוסיף נוכחות של להקה שלמה, המקסימה נהנתה וצווחה לאלוהים. דמעות, סוף סוף היהודים, היזענים המקופחים בעולם, בני 'השבט הטוב' קיבלו הכרה מחאבנים המתגלגלות.
    ופורטיס כפרה עליו, אמנם לא התבלבל מהמימדים אך ביטל את עצמו לשווא.
    חבוב תקשיב ותקשיב לי טוב- אתה יותר רוקיסט מהסטונס ובכל המובנים.

    אהבתי

  6. imanuel הגיב:

    בחרת כותרת חדה הבוקר – ציפיתי לפסקול קריאה של Air אך התבדיתי.
    בכל מקרה, חן חן על הפסקה השנייה השנונה "גל של…" בציטוט מהארץ, ביחד עם ענין הילדות והעובדה שאתמול נחגג חג השבועות עושה שירות מרתק לH2O הוותיק והטוב.

    במחשבה שניה יכול להיות שדווקא "mmm mmm mmm" יכל היה להצליח בבוקר נוגה שכזה

    אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    אפילו ג'פרי גולדברג מתקשה עם הארץ באנגלית:

    Ok, maybe it's just time to stop reading Haaretz for a little while.

    אהבתי

  8. ירמיהו הגיב:

    הכותרת הראשית של ידיעות אחרונות, "טרגדיה בבריכה"

    יש נטייה בכתיבה העיתונאית לכנות אסונות בשם "טרגדיה" [ולא פשוט "אסון"].

    אפשר לומר שבשפה העממית המדוברת הביטוי "טראגי" הוא מילה נרדפת ל "אסון". טרגדיה ואסון כסינונימים.

    אבל, לביטוי "טראגי" יש מובן נוסף מצומצם יותר. טראגדיה היא סוג של יצירה ספרותית, בז'אנר הדרמה והמחזאות. שם, הדבר המהותי לטרגדיה אינה אסון כלשהוא, אלא שהגיבור נלכד בשרשרת התרחשויות שעתידה להרוס אותו וההרס הזה הוא בלתי נמנע. גם כשהגיבור מודע לחלוטין לתהליך שהוא נתון בו אין לו או למישהוא אחר, כל דרך לעצור את התהליך המוביל לאסון. [דניאל סטטמן, דילמות מוסריות, עמ' 23-24]

    אהבתי

    • פוניאק 2 הגיב:

      בטרגדיה (לפי אריסטו) דווקא מה שמביא לאסון הטרגי הוא ההיבריס של הגיבור, הגורם לו להגדיש את הסאה עד שהוא מגיע ל'מעשה הלא ראוי' (אמרטיאה) שעליו הוא נענש בזעם האלים. יש כאן בהחלט חומרים שאפשר להצביע עליהם כעל סממני היבריס (הפעלת רובוט בשטח הבריכה/אי הרחקתו שעה שמתרחצים בה, יש יגידו עצם בנייתה).

      אהבתי

      • ירמיהו הגיב:

        יכול להיות, השאלה אם היה כאן זלזול, אמונה מופרזת ש "יהיה בסדר" ואז יש כאן משהו מההיבריס, או שמא מדובר בטעות בתום לב מתוך אי ידיעה של ההורים. אם לא הייתה מודעות מצידם שמשהו עלול להיות מסוכן, אז לא היה היבריס מצידם.

        בכל אופן, אני לא חושב שהעיתונאים והעורכים משווים את האירועים מול מאפייני הטרגדיה של אריסטו או דורותיאה קרוק. הם יכנו בשם טרגדיה כל אסון באשר הוא באופן אוטומטי. אם במקרה יצא שאסון מסוים הוא גם טרגדיה הרי שהדיוק הרטורי נובע ממקריות ולא מבדיקה של האירוע האם מתקיימים בו המאפיינים הטרגיים.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שתי ילדות מתות ואתם משחקים
      בתורת הספרות. לכל המכשירים
      בבית שלכם יש הארקה? לכולם?
      מתי הקפצתם את מפסיק הפחת?
      אחרי שתסמנו אותי באדום לכו
      לקופת המפסקים ותקפיצו את
      המפסק הראשי. אם יש לכם פקקי
      בטחון ישנים תראו שאין פטנטים,
      ניר כסף או מוליך חיצוני. אריסטו
      בא לכם עכשיו.

      אהבתי

      • ירמיהו הגיב:

        מעולם לא סימנתי אדם או חווה באדום וגם לא בירוק. אין לי כונה לעשות זאת בעתיד. אם אני מתנגד לטענה או טיעון, אז אני מגיב במילים ולא בצבעים.

        הבלוג הזה הוא בלוג ביקורת עיתונות ולכן אני מתייחס אליו בראש וראשונה ככזה. הווה אומר, ביקורת המתווכים העיתונאים הכותבים על האירועים ולא ביקורת האירועים עצמם. להתייחס לאופן בו העיתון התייחס לאירוע נראה לי יותר מתאים לבלוג מאשר להתייחס ישירות לאירוע. זהו ההבדל בין ביקורת אקטואליה לבין ביקורת עיתונות [לרבות ביקורת עיתונות שמסקרת את האקטואליה].

        לבקר את העיתונות שמשתמשת במילה "טרגדיה" לתיאור אסונות, זהו דבר שמתאים לעשותו בהקשר לאסון ספציפי שהעיתונות מתייחסת אליו. שאם לא כן, הביקורת תהיה מנותקת מהקשר, אלא סתם ביקורת out of the blue. אם שומרים על העיקרון שמגיבים לפוסטים של דבורית ולא יוזמים פוסטים משל עצמנו, אז אין מנוס מלכתוב את הביקורת, בהקשר לאסון מסוים כלשהוא.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          קודם כל תחשוב ותכתוב לאט שתי ילדות
          מתות… שתי ילדות מתות ועוד פעם..ותחשוב
          בזמן שאתה כותב על זה קונקרטית. לא יצחקו, לא
          יבכו, לא יקטפו פרחים, לא יגערו בחתול, לא ישגעו
          מורה, שום כלום אפס. מתות. לעולם לא יהיו עוד
          שתי ילדות כאלו.
          אתה איש נחמד ומעניין ואין לי אליך שום טענות
          בודאי לא בסגנון לא נאות. רואים שאתה יודע
          שאתה בסדר. אני לא כל כך יודע שאני בסדר.
          בכל מקרה שנינו חיים ביקומים נפרדים, גם לא
          מקבילים ובודאי לא נפגשים, בודאי לא כל יום.
          פשוט רואים את העולם אחרת.
          באשר לביקורת? הביקורת שלי במקרה זה
          היא רק על תקשורת. בישראל היום וזה חינם
          ניתן לראות בדף ראשון איך איזה מוכר בריכות
          כבר עושה כסף. ובשאר העתונים חירטוטי
          שכל ובבל"ט. היש כאן מישהו שבטוח שלכל
          התקעים בבית שלש שיניים? עזבו את אריסטו
          גם הילדות האלו כבר יסתדרו בלי אריסטו.
          מפסיקי פחת, כיסוי לברכות, מבוגר משגיח,
          הוראות בטיחות על שלט בכניסה. לא חבל?

          אהבתי

  9. קורא הגיב:

    למה המקרה של בחורה שמפתה ילדים צריך להיות גרוע כמו המקרה של גבר שמפתה ילדות? זו תחרות? זה גרוע וזה גרוע.

    אהבתי

  10. האמיר הגיב:

    אפרופו שיחותינו מימים עברו, בהן טענו המטקבקים קפטן והאמיר (ועוד), שאם הילדים יודעים לשחות אין סיבה לא להשאירם לבד במקווה מים (שהרי במקום אחר באותו זמן יש אירוע גיאולוגי חמור וחלונות מתרסקים על עורקים ראשיים של ילדים אחרים מהמשפחה)

    אז ככה את רוצה שזה יהיה? בסדר: ואת טענת באותו דיון שאסור להוריד את העיניים מילד אפילו לשניה אחת ואסור לתת לו להתרחק למרחק של יותר ממטר מההורה, 24 שעות ביממה, כולל בזמן שינה, גן, בית ספר ומה לא, עד שהוא עוזב את הבית.

    אה, זו הקצנה מוחלטת של מה שטענת? נו, אבל מה שאת כתבת זו הקצנה מוחלטת של מה שאני כתבתי.

    ובכל מקרה:

    החקירה סביב נסיבות מותן של שתי הילדות נמשכת, אחרי ששלשום הלך והתחזק החשד כי הן התחשמלו – אולי מרובוט הניקוי של הבריכה. אתמול הגיעו מומחים מטעם המשטרה לבית. הם צפו בצילומי האבטחה שתיעדו את המקרה.

    מה כבר יכול לעשות מבוגר אחראי כששתי ילדות מתחשמלות בבריכה? לקפוץ אחריהן ולהתחשמל גם הוא? להזעיק את כוחות ההצלה כדי שיוכלו לקבוע את מותן חצי שעה מוקדם יותר? אם זו התחשמלות, מבוגר שישגיח עליהן בשבע עיניים לא יכול היה לעשות דבר. מה שהיה צריך לעשות (בהנחה שזו התחשמלות) זה לנתק את הרובוט מהחשמל כשמשתמשים בבריכה, כי חשמל ומים לא חברים.

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      "מה שהיה צריך לעשות (בהנחה שזו התחשמלות) זה לנתק את הרובוט מהחשמל כשמשתמשים בבריכה, כי חשמל ומים לא חברים." נו? אז יש מה לעשות!
      אסור בכלל לשחות בבריכה שרובוט מופעל בה,הרובוט עובד בלילה!!!

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        מה שהיה צריך לעשות (בהנחה שזו התחשמלות) זה לנתק את הרובוט מהחשמל כשמשתמשים בבריכה, כי חשמל ומים לא חברים.

        בדיוק מה שמעלי אמר. אתה, האמיר, נתת את התשובה בעצמך אחרי כל נאום הבכיינות עשו לי לקחו לי. זה מה שהיה צריך לעשות.

        אהבתי

      • שטוטית הגיב:

        מעולם לא שמעתי ששוחים בבריכה כשהרובוט מטייל בקרקעיתה לשם ניקוי.
        לאחותי יש בריכת-שחיה ומעולם, מעולם הרובוט, לא רק שלא הופעל
        אלא הוא מחוץ לבריכה.
        שום דבר לא מופעל כששוחים בבריכה כי יש גם משאבות ועוד
        גם כלור מוכנס למים פעם בשבוע או שבועיים במינון ממונן ובדוק
        ושוב לא משתמשים בבריכה כמה שעות לאחר הכנסת הכלור.

        אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        פחח

        תנתק את הרובוט פעמיים ותנעל אותו במחסן, מה זה יעזור לך כשלמטה בחדר מכונות עובד מנוע תלת פאזי ושואב את המים?

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני הגזמתי והקצנתי את התגובה שלך? כנראה שכחת מה כתבת ב-5 במאי, 21:12. הרשה לי לרענן:

      באמת? את משגיחה ליד הבריכה בשבע עיניים כשלפתע את שומעת קול נפץ רם מהבית. את: קוראת לילד לצאת, מחכה שיצא, לוקחת איתו איתך הבית כדי לבדוק מה קרה (קחי בחשבון שהילד הבוגר שנשאר בבית יכול לדמם בינתיים מהפציעה שאולי נגרמה לו וכל שניה חשובה), או רצה רגע הביתה לבדוק מה קרה ואז רצה בחזרה החוצה?
      אנשים עושים הרבה דברים שבמבט שני נראים טיפשיים. למשל להוריד לרגע את העיניים מהכביש בזמן נהיגה. בד”כ לא קורה כלום, לפעמים זה לא נגמר בטוב (הלך לי הרכב ככה). לא קל לחיות בדריכות מתמדת.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      במקום כל החרטטת הארורה
      שהעיתונאים יכתבו:
      כמה שיניים יש לתקע של הרובוט?
      יש מפסיקי פחת בבית?
      מי בבית הזה מתפעל את הרובוט?
      מי מרשה להכנס לבריכה?
      מישהו עבר על כל התקעים בבית?
      השיא זה בישראל היום היכן שהדף
      על המוות (רצח?) הפך לפרסומת
      עצמית של מומחה לבריכות. הייתי
      שואל אותו אם אי פעם השאיר דף
      הוראות דבוק ליד הבריכה שטיפל
      מה. כמה אנשים טבעו בבריכות
      של קיבוצים עד 1960 ? למישהו יש
      מספר? אז לחלק מהאנשים היה
      פשוט איכפת חלק מהזמן.
      ההרגשה הכללית וזה נוגע לכולם
      ועל תתפסו אותי במשחק העדתי
      כי זה לא. שישראל זו הוכחה שדרווין
      צדק אבל הפוך ועוד מעט לכולנו
      יצמחו זנבות.

      אהבתי

  11. Captain beefheart הגיב:

    רשמים מהסטונס: הופעה נחמדה. הלהקה עשתה את המוטל עליה. הקהל, שמעולם לא היה באמת מחובר ללהקה הזו, היה מנומס. וגם עישן בכמויות המקובלות בקונצרטים בדנוור.

    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      מי שחזה בהופעה בהייד פארק בניו יורק יודע שזו היתה הופעה אחד לאחד מינוס כמה שינויים קטנים, לכן צדק זה שכתב ב"הארץ" שהסטונס – ששלשלו 23 מיליון שח לכיסם – התייחסו לקהל הישראלי ברצינות. התנאים בפארק היו מזעזעים כרגיל, החום הלחות והצפיפות היו קשים כיאות לקיץ שהמפיקים מתעקשים להביא בו לכאן אורחים מחו"ל ( ראבק, מקסימום אפריל, תפנימו כבר) נקודת האור היחידה – הלחות עדיין לא הגיעה לממדיה המפלצתיים. אני לא רוצה לחשוב מה יהיה כאן ב 17 יולי בהופעה של ניל יאנג. הסאונד היה בסדר גמור. פורטיס בחימום היה מיותר לחלוטין. וכן, ריח הגראס היה בכל פינה. יצאתי מבסוט. הייתי בדשא. אני עם הדשא סיימתי.

      אהבתי

  12. ברטה הגיב:

    גם רודי ברטא (אין קירבה משפחתית) היה אמש בהופעה. קיבל את הכרטיס ממגדלי הים התיכון שם הוא מתגורר. יקה חמוד.

    אהבתי

  13. הומר סימפסון הגיב:

    למיטב זכרוני uber היא המתחרה של גט טקסי בניסיון לפרוץ לשוק בארצות הברית.

    אהבתי

  14. ברטה הגיב:

    בית המכס בניין היסטורי מיועד להריסה למטרות נדלניסטיות ורינו העלה את העניין לידיעת הציבור לפני שיהיה מאוחר.

    אהבתי

  15. צרור יפו הגיב:

    אין לי בעיה שיפו תופסת מקום נרחב בבלוג כאן,זה בלוג אישי וזכותך לכתוב בו כאוות נפשך.
    ל ה ב ד י ל יקיר הבלוג, ונציג יפו בתקשורת הישראלית: רינו צרור חושב שצריך להקדיש בגל"צ, תחנה יפואית תלביבית מקומית, שממומנת ע"י תושבי ערד,ירושלים וחיפה….
    חצי שעה! חצי מתכניתו! לאיזה בית (בית המכס) ביפו!
    ס ל י ח ה ? חצי מתכנית אקטואליה שממומנת ע"י כל תושבי ישראל! יושב ה… הזה ועושה בה לביתו כי איזה בית מסתיר את הים, או לא?
    אלו הן בעיות האקטואליה הבוערות של מדינת ישראל?
    מתי תגמר ההפקרות הזאת וגלי צה"ל תמשיך לשרת אינטרסנטים תלביביפואים?
    סקנדל!

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זה מבנה לשימור (מימי הטורקים). הגישה שלך, לפסול כל מה שלא נמצא ברמת הגולן או בגליל, מקוממת. אתה לא יודע כלום על המקום, אז קרא.

      "המבנה הזה, שלכאורה נראה מרוט וסתמי – מתחת אליו נמצא השער לארץ ישראל", אומר האדריכל וחוקר יפו שמואל גילר, בעודו מנחית על השולחן קלסר עמוס בתמונות. הוא עוסק בתיעוד ההיסטורי של המבנה והנמל, דרך איסוף מאות תמונות היסטוריות, תכתובות ומפות, שיחדיו מגוללות את סיפורו של נמל יפו מדמדומי התקופה העותמנית ועד אמצע המנדט הבריטי. השם בית המכס, הוא מסביר, מקורו בטעות רישומית ביורוקרטית, שפירשה לא נכון את תוכנו של המבנה שהוא למעשה הטרמינל של אליס איילנד המקומי.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        את צודקת 100%
        מי שאין לו היסטוריה אין לו עתיד
        ראו את "זוכרות" וראו מה נשאר
        בארכיון ביד לבנים פ"ת. מסמכים
        מנמל יפו שראה אביצור ז"ל נעלמו.
        בנינים נהרסו,שרידי המגדלור נשדדו
        ראו לאחרונה מאמר מצויין על
        המגדלורים בארץ באופקים
        בגיאוגרפיה צביאלי וחובריו גם ניתן
        להוריד.

        אהבתי

      • מעלי הגיב:

        אני יודע הרבה יותר ממה שאת חושבת! ותרגיעי!
        זה בלוג על תקשורת! ומה שכתבתי זה על כמות הזמן שיקירך הקדיש לנושא בגל"צ ולפרופוציות!
        בזמן האחרון התחלת לתקוף את קוראיך באלימות, לגופם, במקום לגופם של דברים…זה לא לרמה שלי לענות על"רמת הגולן,ומקוממת".

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          בדוק את התגובות שלך, אחת אחת, את הקללות שאתה מרעיף על כל איש ואישה כמעט, לפני שאתה מאשים אותי באלימות. אני התייחסתי לגופם של דברים ולא לגופך. אל תעוות את המציאות פעם אחר פעם.
          לקרוא לבית המכס "איזה בית בתל אביב" זה להמעיט בערכו, לצמצם את חשיבותו ולזלזל בכל הסיפור.
          זה כמו להתלונן שכל חג מספרים על כל המטיילים בצפון ולא על המטיילים בתל אביב, כמו להתעצבן על כתב שבמקרה גר בירושלים שמדבר על הכותל ברוב חוצפתו.
          מה הבעיה עם זה שרינו מתייחס לנושא הזה בהרחבה? הוא גר פה כמה עשרות שנים, אז תוכנית אחת הוא עסק בבית המכס, "השער לארץ ישראל". מה קרה?

          אהבתי

  16. ביכורי העיתים הגיב:

    יו! איזה צעיר,איך הוא מתנוע בגילו,מאות אנשים הריעו, בחום הגדול,לא ויתרו והגיעו!
    אריק נחמקין בגיל 90 רוכב על סוס, ברונדו הסוסים בחג הביכורים בנהלל…

    אהבתי

  17. ZIKI הגיב:

    מדרון יפו הוא שטח הפקר מנוכר ולא נעים.
    אני רוכב שם על אופניים בערך פעמיים בשבוע אבל תחושת הבטחון שלי יורדת.
    בתור ילד יפואי הרגשתי יותר טוב.
    למותר לציין שבחיים לא ראיתי שם שוטר.

    אהבתי

  18. Mosh הגיב:

    אז סבא חביב, שמידי פעם היה תופס ילדות שהסתובבו בגינת המשחקים וחירב להן את עולמן לא נחשב אנס ? מוזר

    אלוהים ישמור אותנו מהטיפשות שיורקים אלו שלמען האידיאולוגיה הקדושה מוכנים לתת לאנסית להסתובב חופשי .

    הרעש הזה מזכיר לי את הסיפור הזה

    בושה למין הנשי שאלו "מגיניו"

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      אתה בטוח שאותם ילדים/נערים, עולמם חרב עליהם? כמי שהיה פעם בגיל הזה, קשה לי להאמין.

      אני רואה את זה יותר כמו מקרה "הזמר המזרחי המפורסם": גם שם היה מין עם קטינים שבאו מיוזמתם ותוך ידיעה מלאה למה הם נכנסים. בשני המקרים, הקטינים המדוברים לא חשבו שנגרם להם עוול. אם היתה כאן עבירה מצידו של הבגיר, היא טכנית במהותה: לא היה כאן אונס במובן של כפיית יחסי מין על מי שלא רוצה בהם אלא יחסי מין מרצון עם מי שלפי החוק לא מסוגל לרצות.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        אני לקחתי את הפוסט שפורסם לצד של המתעלל ואתה הסתכלת מהצד של זה שעובר התעללות .

        אם אני לא טועה, החוק אומר שגם אם האקט היה בהסכמה אך אחד מהמשתתפים היה מתחת לגיל ההסכמה זה נחשב אינוס.

        מה שמפריע לי בפוסט זו המחשבה שאינוס צריך להגדיר לפי מין המבוגר .

        אהבתי

  19. ברטה הגיב:

    אצ"ג מאותתת- סוללת דרך- מייצבת דמות חדשה – לא ברור , כי רק לפני שבועיים כתבה במדור הדעות.

    אהבתי

  20. ברטה הגיב:

    כנראה שבדה מרקר סומכים על קוראיהם הנאמנים.

    אהבתי

  21. אחד שיודע הגיב:

    …ואם מישהו עדיין תוהה מה היה עיסוקו של עמנואל ריוה, מנרצחי בריסל, הרי גירסה חדשה טוענת שהוא היה מומחה לענייני חיזבאללה וארגונים שיעיים נוספים.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      הקשקשן ממשיך לקשקש.

      כלומר מי שנלחם כנגד אסד בסוריה, רצח מומחה לארגון שתומך באסד, כי זה בדיוק מה שיכול לעזור לצד שלו. מה?

      הראיה היא שהשר לבטחון פנים (כלומר שר המשטרה), שלא אחראי לא על המוסד ולא על השב"כ ולא על אמן ואפילו לא על נתיב, השתתף בלוויה? אני מניח שאם שר התחבורה היה משתתף, המסקנה של סילברסטיין היתה שהקורבן טייס קרב שהתאמן לתקיפה באירן.

      כמובן שהראיה המקורית לכך שמדובר בהתנקשות מתוכננת ולא ברצח של יהודים מזדמנים היתה המקצוענות של הרוצח, זה שלא הצליח או לא זכר להפעיל את המצלמה בה תיכנן לתעד את הרצח ונתפס אחרי כמה ימים נושא את הנשק ששימש לרצח ומחזיק בכובע שחבש בזמן הרצח, כשברשותו הקלטה של עצמו מודה שהוא זה שבוצע אותו. לפחות הוא ניסה להסוות את ההקלטה. טוב, מהדי נמוש הוא מתנקש מקצועי בדיוק כפי שסילברסטיין הוא מקור אמין לידיעות…

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        על מה מתבססת טענתך על המקצוענות של הרוצח כשסילברסטיין כותב את ההפך?

        Nemmouche’s escape was amateurish. He boarded a bus whose route automatically brought police searching for drugs. He had the murder weapons with him when captured. This signals someone who had only planned the killings but not the escape. And that’s not what professionals do. It’s hard to reconcile these two scenarios. If the Rivas were bona fide spies, rather than support personnel, then either it was a hit or the killer had an extraordinary stroke of good luck (from his perspective).

        אהבתי

כתיבת תגובה