עכשיו באים?

yediot8.6.14haaretz8.6.14
maariv8.6.14isra8.6.14
makor8.6.14[gview file="https://velvetundergroundblog.files.wordpress.com/2014/06/hamevaser080614.pdf"%5D

פסקול קריאה ל-1984, יוריתמיקס.
היום לפני 65 שנה יצא 1984.

הנשיא/ה הבא/ה

רק בכותרת [הראשית של] הארץ מוזכרת המילה "שוחד" בהקשר של ענייני בנימין בן אליעזר וההלוואה של אברהם נניקשווילי.
(ובוואלה ביום שישי).
תוספת: גם בישר"ה, ע' 5, קצה כותרת המשנה.

כמו שכתבתי אתמול, בפוסט וגם בסטטוס, השגות לגבי דירת היוקרה העליתי כבר בינואר 2012.
והנה שוב:

שכן חדש ומהמם נפל בחיקי הבשל: פואד בן-אליעזר רכש דירת פנטהאוז ביפו, ששוויה 9 מיליון ש’. מישהו יכול להסביר לי מאיפה הכסף? הבנאדם שירת בצבא עד 1982 ומאז הוא משרת בענווה את מדינתנו היפה. איך נהיה?
הנה פרויקט Laura (יעזור אלוהים למי שכתב את הטקסטים), בו ממוקם הפנטהאוזון.

כלומר: לא לפני חצי שנה ולא לפני כמה חודשים ולא לפני שנה. לפני שנתיים וחצי בדיוק דווח על הרכישה הנאה.
צודק בן-אליעזר, צודקים המתמרמרים: עכשיו באים? מה נזכרתם ארבעה ימים לפני הבחירות? ואל תגידו "כי רק עכשיו, במהלך חקירה אחרת, הגיעו חומרים ליועמ"ש". לא עד כדי כך אנחנו סתומים. ואם ככה אתם עובדים, אוי ואבוי לכם, או כמו שהיה אומר סבא שלי (לדעתי אמרת כנף חסרת פשר שהמציא ): "אוי ואבוי לגויים" (גויים במלעיל, וחיליק מפרש: לשון סגי נהור, משמע: אוי ואבוי ליהודים).

אמש, במהלך סיור המדרון הלילי שלי הרחקתי מעט כדי לפקוד את פרויקט לאורה, בו מתגורר בן-אליעזר. לא סטייה ממש גדולה מהמסלול שלי. מאות מטרים ספורים. המתחם, הנמצא ברחוב מרגוע, הו, תעתוע הגורל, שהרחוב המקביל לו הוא רחוב מנוחה (מתחברים שני הרחובות הקצרצרים ויוצרים קשת נאה), הוא מובלעת קטנה מתוך רחוב קדם, לכיוון בת ים, כשמשמאלו מרכז פרס, הו, האירוניה. נכון שקצה הנוף, בטח ובטח מהפנטהאוז, הוא הים, אבל בין הבית לים יש מגרש בור מלא זבל, מגרש החניה של חוף עליה המשמש לחראקות קורעות עור תוף, מוזיקה מעצבנת בווליום חמור ועשן מנגלים אינסופי.
בערב המאוחר בואכה הלילה של מוצ"ש היה הרחוב שקט ודומם, בקושי מואר. במגרש החניה שלו עמדו שלושה גברים ופטפטו. בטח צלמי עיתונות או טלוויזיה שהתכוננו למשמרת מוות, כדי לחכות, אולי, לאורחים מסעירים שיפקדו את הנחקר הטרי. שום רמז נוסף לא היה באזור לבית המהומה, שהסעיר את המדינה ב-24 השעות שעברו. ספק אם השכנים מהבתים הצנועים יותר ברחוב קדם יודעים על הדרמה המתחוללת עשרים מ' מהם.

גיא רולניק נגד דליה איציק.
סמי פרץ קורא לפרסום פומבי של הצהרות הון של נבחרי ציבור.
ידיעות בעמוד הפייסבוק: מה כותב נחום ברנע על הפרשה. כמו פרץ במארקר (ע"ע).

הימים שבהם הציבור התייחס בסלחנות לחייהם הפרטיים של נבחריו, למקורות ההכנסה שלהם, להתנהגות שלהם כלפי הכפופים והכפופות להם, הלכו ואינם עוד… אין כנראה מנוס ממינוי של גוף כלשהו, ועדה ציבורית או צוות חוקרים מקצועי או שניהם, שיפשפשו בחייהם של מועמדים למשרות פוליטיות רמות. כל הצהרת הון של חבר־כנסת צריכה להיבדק כאילו היה מועמד לראש ממשלה, או מועמד לנשיא. צריך לבדוק אותם לפני שהם נבחרים ובעת כהונתם.

הידיעונת הזו, מאוקטובר 2013, על הדירה שרכשה דליה איציק בארבעה וחצי מ' ש' רצה אתמול בפייסבוק פראות.
בידיעות, ע' 2, בכותרת המשנה בידיעה המרכזית ובחצי משפט בידיעה (יובל קרני ועקיבא נוביק) נכתב "ההערכה היא כי מרבית הקולות של תומכיו יתחלקו בין ח"כ מאיר שטרית לדליה איציק".
הערכה של מי? של כתבי ועורכי ידיעות?

בישר"ה יש כמובן הערכה אחרת לגמרי מי יזכה בקולות (תמונת דליה דורנר מופיעה מעל המתמודדים האחרים בשער העיתון):

…אמש כבר הודיעו 4 ח"כים של סיעת מרצ על החלטתם לתמוך בשופטת בדימוס דורנר. הח"כים האחרים במרצ, אילן גילאון וניצן הורוביץ, מתכוונים לתמוך ככל הנראה (ב)ריבלין. גלאון גם קראה ליו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ולראשי המפלגות הערביות והחרדיות להתאחד סביב דורנר…

הערכת יוסי ורטר

על פי הערכות מטה בן אליעזר, בשקלול עם מטות אחרים, מספר הקולות שעמדו לרשותו בסיבוב הראשון היו בין 30 ל-33. בלוק לא קטן שבסבירות גבוהה היה מעלה אותו לסיבוב שני ומכריע מול ריבלין. קשה להעריך כיצד יתחלקו כעת הקולות. ח"כ מאיר שטרית מהתנועה, שלא נחשב מועמד בעל סיכוי לעלות לסיבוב השני, מעריך כי במצב החדש קולות אנשי שמאל ומרכז שהתכוונו להצביע לבן אליעזר, יעברו אליו. בשיחות הדחופות שקיים אתמול עם ח"כים ביש עתיד ובעבודה, הטיעון העיקרי שלו היה: אם לא תעבירו אותי, איש השלום, לסיבוב שני, תמליכו את ריבלין לנשיא.
באותה מידה ניתן להעריך שדליה איציק תזכה בנתח מסוים מהקולות היתומים, וכך גם המתמודדים החיצוניים, השופטת בדימוס דליה דורנר וחתן פרס נובל הפרופ' דן שכטמן. כל הרצים, אגב, הביעו אתמול "צער" רב על פרישתו בטרם עת של המועמד בן אליעזר. הם ממש התחרו זה בזה בהודעות האבל שפרסמו. ובעודם מוחים את דמעותיהם ומקוננים מרה על גורלו של פואד, הם כבר הסתערו על הקולות הפנויים, כמו עופות טרף שעטים על גופת פיל בג'ונגל, בטרם זו התקררה. כי בפוליטיקה, יש לדעת, הצער הוא זמני, זמני מאוד.

בניגוד לכותרת בעמוד הבית של מעריב, אין בפרשנותו של אריק בנדר הערכה לאן ילכו הקולות של פואד.

הציוץ המצטיין אתמול הוא של ג'ודי ניר מוזס שלום:

רונן אקרמן, הצלם שאחראי להלבשת בן-אליעזר בגלימה השחורה עם הרקע האדום, כתב נאום הגנה על פואד היקר ללבו, וגם התראיין על כך הבוקר בגל"צ.

הלך לעולמו

העיתונאי עמוס כרמלי.

משתכשכים בביצה

אמיר טייג, המארקר:

מעט יותר משנה חלפה מאז שעבר רפי גינת מערוץ 2 לערוץ 10 והביא עמו את תוכנית התחקירים "כלבוטק". מנתונים שהגיעו לידי TheMarker, עולה כי ההחלטה העסקית של בכירי ערוץ 10 דאז גרמה עד כה לערוץ הפסד של 5.6 מיליון שקל לפחות. מנגד, הרווח המשוער לרפי גינת, הבעלים של התוכנית, הסתכם בכ–7.3 מיליון שקל לפחות.
הרווח של גינת נצבר בתקופה של שנה וחודשיים. כמו כן, קיבל גינת שכר מנכ"ל בסך כ–2.8 מיליון שקל, כך שהרווח הכולל שלו מהמעבר לערוץ 10 נאמד ב–10 מיליון שקל, בתקופה שבה ערוץ 10 נאבק על קיומו בשל בעיות תזרימיות.

שמרו על הילדים

עוד אין תוצאות לחקירת מות שתי הילדות בבריכה בסביון. בידיעות כותבת היום סמדר שיר על המשפחה: בעלת הבריכה והבית בסביון היא רינה פלונסקי, מנהלת חשבונות פעילה בת 85. אמית, אמה של אור קורן המנוחה היא נכדתה. אור היא נינתה של פלונסקי. לדברי אמית "עוד לא קיבלנו מהמשטרה מסקנות סופיות. מהתקשורת למדנו שהמים נבדקו ושנשללה האפשרות שקורל ואור הורעלו מחומרי חיטוי".
אני מביאה כאן טוקבק מאתמול (ערוך), וגם עובר אורח התייחס לכך בימים האחרונים:

כל מי שיש לו בריכה או שוחה בבריכה יודע על כלורינטור ורובוט.
1. כלורינטור: לכל בריכה יש כלורינטור או יותר נכון להיום: ברומינטור. לטיהור מים משתמשים באחד ממשפחת ההלוגנים: פלואור, כלור, ברום ויוד. בבריכות היה נהוג להשתמש בכלור. היום רוב הבריכות, הן הפרטיות והן הציבוריות, משתמשות בברום. את כמות הברום במים בודקים עם נייר לקמוס. הבדיקה לוקחת 5 דקות. מכניסים למים ורואים מיד את התוצאה.
2. התחשמלות, רובוט: הרובוטים שמקובלים בארץ הם 24V (וולט לא ולווט). הרובוט חייב להיות מחובר לממסר פחת (“נגד התחשמלות”). לשם ביטחון מוציאים את הרובוט כשיש מתרחצים והוא עובד בלילה. חייבים להתקין (בכל בריכה) הארקה מיוחדת (מוט אלקטרודה שמוכנס לאדמה) על מנת להבטיח את פעולת ממסר הפחת, שיכול גם לעבוד בלי זה, אבל ליתר ביטחון. ממסר פחת עובד, לא מתים!
את כל זה יודע כל בעל בריכה. נגיד שבבריכה בסביון הייתה גם תאורה תת מיימית. דין תאורה כדין הרובוט: 24V ומחובר לפחת.
כל הבדיקות שציינתי לעיל לוקחות שעה (לבדוק מקור זינה, איזה רובוט, שנאי 24) ולפענח את סרט המצלמה שהייתה שם. מה קרה באמת בסביון? עברו כמה ימים ועדיין אין מסקנות? מי מסתיר מה? ממה מתו הבנות? אף ע י ת ו נ א י לא יודע את מה שאני יודע? יש צא"פ? נראה לי שלא. מחכים עד תום השבעה?

ועובר אורח: במקום כל החרטטת הארורה, שהעיתונאים יכתבו: כמה שיניים יש לתקע של הרובוט? יש מפסיקי פחת בבית? מי בבית הזה מתפעל את הרובוט? מי מרשה להיכנס לבריכה? מישהו עבר על כל התקעים בבית? השיא זה בישראל היום היכן שהדף על המוות (רצח?) הפך לפרסומת עצמית של מומחה לבריכות. הייתי שואל אותו אם אי פעם השאיר דף הוראות דבוק ליד הבריכה שטיפל בה. כמה אנשים טבעו בבריכות של קיבוצים עד 1960? למישהו יש מספר? אז לחלק מהאנשים היה פשוט אכפת חלק מהזמן…

אב דרס למוות את בנו הפעוט בן השלוש ביציאה מגן הילדים שלו בכפר משהד, סמוך לנצרת. ידיעת כ-70 מילה בתחתית ע' 10 בידיעות.
ובישר"ה:
israyeled
בהארץ לא מצאתי מילה.

נער בן 16 טבע באשדוד, בחוף בו אין מציל והרחצה אסורה. הידיעה הזו מכסה את רוב ע' 10 בידיעות, זה שבתחתיתו מופיעה הידיעה על תאונת האב והילד.

חופשת קיץ

יש לי העדפות משונות, אני יודעת, אבל וואלה קלע בול לטעמי בשתי הכתבות הללו:
הלכלוך במלונות והחיידקים במטוסים.
אם יעשו לי עכשיו בוחן פתע אענה במיידי על כל השאלות הקשורות ללכלוכיישן פה ושם.

סיפור אהבה

בין בן 31 לבין בת 90? בועז ארד מצא ש:

מדובר בבן-אדם שמפעיל אתר פורנו חובבים (תחת השם Cougar Champion) שבו הוא מוכר סרטונים שלו משגל קשישות, בין היתר זו שהוא מצולם איתה. סיפור אהבה, הא? וטמקא ממש לא היחידים שנפלו בפח. העניין הזה בכלל לא מוזכר בפרסום המקורי בדיילי מייל או בכל אחד מעשרות אתרי ה-Clickbait שגנבו את זה אחר כך. כך נראית היום העיתונות. פח זבל אחד ענק.

צודק.
וגם: בדקתי את האתר שבועז מספר עליו (לוודא שאין טעות), וכך חיללתי את בתולי הפורנו של המחשב שלי. אוי אוי אוי. הבושה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

המשפטנית אורית קמיר על פרשת קריית גת.

…בלב הסיפור הזה מצויים גברים צעירים שמוחם שטוף בפורנוגרפיה שהם צורכים ללא הגבלה, שאף אחד לא לימד אותם שכשהם עומדים מול אדם אחר, גבר או אישה, צעיר או מבוגר, יהודי או ערבי – חובה עליהם תמיד לראות גם את טובתו של אותו אדם, ולא רק את טובתם הרגעית, המוכתבת על ידי הורמונים שוצפים. וזו הבעיה: הפורנוגרפיה שהם צורכים בטלפונים הסלולריים שלהם מלמדת אותם שהכול פתוח, הכול אפשרי, הכול נגיש, וכל מה שצריך זה להעז לרצות ולקחת. ומנגד – זהו, שאין מנגד. לא הורים, לא מורים, לא תנועות נוער, אף אחד, כך נראה, לא מחדיר בהם את הא' ב' של התנהגות אנושית בסיסית: האיסור לקחת מן הזולת רק בגלל שהוא חלש ואני יכול. כמו שאמר קאנט, הציווי הקטגורי: תמיד לראות את האנושי שבזולת ולכבדו למען עצמו…

אליען לזובסקי בסדרת רשת חדשה, בקטנה. למה נשים נרתעות מחומוס?
שוקי גלילי מתייחס, ואליען כתבה על החומוס ועל הסדרה בבלוג שלה.
וזה הסטטוס שלי בפייסבוק מ-24 במרץ בו תהיתי למה נשים לא אוכלות חומוס בפומבי.

כך כיסו העיתונים את יום הפלישה לנורמנדי לפני 70 שנה (תודה לנירית).

שביתת מתרגמי הכתוביות: בחסות יריב חבוט.
והיום: sideburns.
sideburns

גם שי בטוקבק אתמול וגם רונה קופרבוים היום בידיעות התלהבו מהראיון עם דפנה רכטר בערוץ 10. אז הנה, מביאה אותו שוב (אחרי שהבאתי בתגובות, וזכיתי, כרגיל, לאצבעות אדומות מהמטורף המקומי).
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

מח' הגהה

smiha
(שכיבות שמיכה, הארץ, תודה ליאיר).

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג: ת, י, א, ש, ר, מ, א, ר, י, א, י, ת, מ, ד, ח, ע, ר, ע, נ, נ, ג, י, ר, ע, פ, מ, מ, א, ת, י, ש, מ.
baloons

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

43 תגובות על עכשיו באים?

  1. הינשוף של מינרווה הגיב:

    ב"הקפיטליסט היומי" (nrg), יש טור על דב אייכנוולד (מנכ"ל ידיעות ספרים) והקשר שלו למצב שוק הספרים בארץ.

    אני מתעלם מנושא הטור (מעניין כשלעצמו), ומבקש להתייחס רק לצילום מסך של פוסט שהעלה דב אייכנוולד לחשבון הפייסבוק שלו. עולה ממנו שמנכ"ל ידיעות ספרים מתנסח וכותב כמו מעריצה עילגת של ג'סטין ביבר. אני מאמין שלרשותו עומדים מספר עורכים ומגיהים, מהדרגה הראשונה. שילך נא אצלם וילמד כיצד לפסק. לחלופין: שיפתח את המוצר הזה, שהחברה שאותה הוא מנהל מייצרת, נו, איך קוראים לזה? אה, כן, ספר. שיפתח ספר ויראה כיצד יש לנסח ולפסק.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני חושבת שזו לא בעיית אי ידיעת הפיסוק אלא כשל סמארטפוני. רבים לא יודעים לתפעל את מכשיריהם ומקלדותיהם פיקס, וגם אם כן, יש מי שהסימנים מתהפכים אצלם בגללגיור שלא כהלכה (של המקלדת) או מה, או שלא בקיאים בכל סימני המקלדת. ברור שככל שכותבים יותר מפתחים מיומנויות, אבל לא כולם עושים זאת. או, יש מי שרק באחרונה התחברו לכתיבה ושיגור בסמארט, וכהנה.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אמנם שוברים שתיקה זו סחורה ליצוא.
      אמנם הגארדיאן עיתון אנטי ישראלי
      מובהק מפרסם את סיפוריהם. אמנם
      רוב המגיבים לגארדיאן הנם
      אנטישראליים, אבל גם זה מופיע:

      I salute their valour.
      Now …how can we get
      them into Israeli Politics.
      08 June 2014 2:30pm
      No you can 't get them
      וinto politics…..its none
      of your business…….
      put your energy
      into your own
      screwed up country.
      It is screwed up? Yes?
      ברקע של כותבי דעות אלו קיימת הבנה
      מעשית של העולם הנוכחי, אהדה מסוימת
      לישראל והבנת העולם הערבי. במקרים
      רבים בעניין זה של נסיון לקדם את עינינה
      של ישראל בעולם לא ברור עבור מי
      עובדים שוברים שתיקה אבל גם לא ברור
      עבור מי עובדים בנט, ליברמן, אריאל
      ועוד כמותם. פעם הגדרת הציונות
      לא הייתה:"מאמץ מתמיד לגרות ולעצבן
      את כל העולם" גם ע"י השמאל וגם ע"י
      הימין, אלא משהו כמו "הקמת מדינה
      יהודית בארץ ישראל". מה שמוקם
      כאן כרגע זו אינה בדיוק מדינה וזה
      הכי מרגיז וגם לא בדיוק יהודית.

      אהבתי

      • רוב קוראי הארץ וקוראי הגארדיאן הם אספסוף ששוכנע במהלך שיווקי מרשים שאם יתבונן על קוראי העיתונים האחרים מלמעלה יהפוך לחסין בפני אספספת מצויה. מה סימן ההיכר המובהק של אספסוף?
        פעולות אוטומטיות.
        אי אפשר להשכיל אותם, רק לנתב אותם לכיוון מועיל יותר. שוברים שתיקה וארגוני הזיוע מזרימים רעל אנטישמי ואם הזרם יימשך זה עלול להפוך למסוכן מאוד בעיקר עבור האג'נדה שלהם. תאר לך, גל עליה המוני של יהודי אירופה וארה"ב לישראל. מי יקדם החזרת שטחים כש- 5 מיליון פליטים יהודים צריכים מקום ועכשיו. מי יוטרד מדמוגרפיה? אסון גדול.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          לא מאחל לעם היהודי ולישראל
          שינוי, בעצם עולמי, שייצור 5
          מליון פליטים יהודיים. יש במשפחתי
          כאלו שחוו זאת כמה פעמים בין 1935
          להיום לאורך ולרוחב כדור הארץ
          לא חוויה נעימה.

          אהבתי

  2. חיליק הגיב:

    אוי ואבוי לכם, או כמו שהיה אומר סבא שלי (לדעתי אמרת כנף חסרת פשר שהמציא): “אוי ואבוי לגויים” (גויים במלעיל).

    לשון סגי-נהור, כלומר "אוי ואבוי ליהודים".

    ראי למשל בגמרא (ברכות ד, ב) "אמר רבי יוחנן: מפני מה לא נאמר נו"ן 'באשרי' מפני שיש בה מפלתן של שונאי ישראל, דכתיב "נפלה לא תוסיף קום בתולת ישראל"". והכוונה כמובן למפלתן של ישראל. וכהנה רבות.

    אהבתי

  3. Hagits הגיב:

    כנראה פיספסתי משהו בסיסי, אבל מישו ממועצת חכמי הוולווט יכול להסביר לי למה אף מפלגה שהמועמד שלה נפל לא מאמצת מועמד לא פוליטי? ( דורנר/ שכטמן)

    אהבתי

  4. מערבי הגיב:

    אם מת ילד- ה מת"א אומרים את השכונה,
    אם הוא מישראל, הוא "מצפון הארץ", או "מדרום הארץ",
    יש ישוב כזה,תבדקו בgps ותגיעו ללוויה.(אולי יהיה זמר…)

    אהבתי

  5. שי הגיב:

    כל הכבוד לאלדד יניב שמפרסם כעת בפייסבוק שבניגוד למה שדליה איציק הצהירה בשעות הבוקר שבבעלותה 2 דירות יש לה למעשה 3 דירות: אחת בגן העיר תל אביב (הלוואי על כולנו), אחת בשכונת בית הכרם בירושלים ועוד אחת בשכונת רמת שרת בירושלים.
    הוא קורא לה לערוך מסיבת עיתונאים ולחשוף את מקורות המימון שלה.
    אגב, ממה שהבנתי, ארבעת המתמודדים האחרים מסרבים בשלב זה לחשוף את הצהרות ההון שלהם לציבור.
    איזה סרחון עולה מכל המירוץ לנשיאות הזה. ואני שואל, במצב הזה, מי בכלל צריך נשיא? מוסד הנשיאות אמור להיות מוסד נאצל, מורם מעם, והוא כבר לעולם לא יחזור להיות כזה. אולי לבטל וחסל?

    אהבתי

    • משני צידי המפה הפוליטית מתנגדים לשקיפות כלכלית של משרתי הציבור אבל הסיפור הוא תפקידם האמיתי של שומרי הסף- התקשורת הגופים שמניפים את דגל השקיפות והמאבק בשחיתות. אלדד יניב מאיים גם על אלה שהצביעו על אחרים ולדלעתי הסיכוי שיקבל במה תקשורתית קלוש.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      היא כתבה בסטטוס שיש לה שלוש דירות, ושאחת מהן עומדת למכירה כדי לממן את הדירה בת"א.
      1. זו בה גרה עשרות שנים
      2. זו שרכשה ב-2009 ב-923 א' ש'
      3. הדירה בת"א שתמומן גם בעזרת מכירת מס' 2
      זה מה שכתוב בסטטוס שעלה לפני חמש שעות.
      הסטטוס של אלדד שבו הוא מדווח על 3 הדירות הוא מלפני שמונה שעות.
      איפה היא הצהירה שיש לה שתי דירות?

      אהבתי

  6. סיפור הנער שטבע באשדוד גווע כצפוי במהרה. הרקע מתחיל בחוק שדורש לשמור על מעבר חופשי בחופי ישראל.

    תחום חוף הים, יהיה פתוח להליכה רגלית לכל אורכו, בכפוף להוראות סעיף זה.

    חוק זה נחמד אבל בפועל מיזם נדלן גדרות ושערים שנועדו למשוך צרפתים עשירים ובעלי יאכטות ולאפשר פוליסת ביטוח למפעילת המרינה. האשדודים הפנימו את הקשר בין הון לשלטון לפני החברים מרוטשילד וסירבו להכיל את השער לשובר הגלים (היחיד בישראל). במשך שנים הגדר והשער נפרצו ע"י האנרכיסטים המזרחיים ונסגרו ע"י ההנהלה שקיימה את דרישות הביטוח. קיבלנו קהל שנכנס חופשי כיסתו"ח משפטי וכולם מרוצים.

    הסכנה הגדולה במרינות שניבנו באשקלון ובאשדוד הם הדולוסים. מעין טריפודים מבטון שנערמים אחד על השני ליצירת שוברי גלים. מספר דייגים קיפחו את חייהם בדילוגים בינהם. הסכנה הנוספת בראש המרינה שאינו מגודר. הנערים קופצים מגובה 7-8 מטר כמבחן אומץ. המים עמוקים אבל יש סלעים וכשהים עובד יש זרם חזק שסוחב החוצה. גולשים משתמשים בזרם כמעלית שירות, לשוחים קל להכנס לפאניקה כשרואים את החוף מתרחק במהירות. עד כאן מסגרת האסון.
    המשפחה טוענת שהילד לא נכנס מעולם לים ולפי העדויות יכול להיות שנדחף. חברים בהלם, מבוהלים. אולי מנסים להשתיק אבל אשדוד עדיין סוג של שכונה. חבורות, ריכולים. אין אף עיתונאי שיביא את הדרמה שבסיפור. החופים הנעולים, מחדל המרינות וחיי הדרומיים לא מזיזים לעורכי טמקא, וואלה או הארץ. הנער מת באשדוד ואותם זה לא מעניין. עדיף לחרטט על יעדי תיירות ומתכוני חצילים וסלבס.

    אהבתי

    • שי הגיב:

      הילד נדחף? ע"י מי? אם מה שאתה אומר זה נכון זה מזעזע.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מתנצל לקחת מקומו של חז"ן
      אשדוד? החותרים, נוה ים, מעגן מיכאל, דור, נחשולים,שדות ים. החברה לפיתוח קסריה +רשות הגנים+ רשות העתיקות,
      גם סיפור מפרץ עתלית וצה"ל שווה כמה דפים בעיתון.קילומטרים של
      חוף הוחרמו, נסה לעבור בחוף של אחד מצדיקים אלו, לא נעים וכמעט נורא. כל חוף שהוא שלי ושלך הפך לחוף פרטי של אצולה נבחרת. בחלק
      גם יש הרצאות חינם על המתנחלים גוזלי אדמה. כמה מאבן קיסר,
      זה חול שלי ושלך, וכמה שילמו למדינה עבור החול. החוף הפתוח היחיד ג'יסר זרקא.

      אהבתי

      • הייתי בכל החופים בישראל- מעזה ועד ראש הנקרה. ג'אסר אהוב במיוחד.
        2 ק"מ חוף פראי ונקי דרומית לזיקים נסגרו למעבר לפני שלוש שנים מחשש צלפים וחוליות מהרצועה. בתקשורת המחדל המגוחך לא יזכה לאייטם. רמיסת ריבונות יהודית ועוד בדרום- לא מעניין.
        נשארו עוד חופים פתוחים, מעטים. הבעיה שהגזל ממשיך. בזמן שאנחנו מתכתבים מנופים מטילים בולדרים לביסוס תשתיות למתקן התפלה אי שם בדרום, במרחק 15 דקות מתל אביב. יש כלים מהנדסים ואדמה רכה- למה חייבים לשבת על קו החוף? כאילו נגמרו הצינורות. ולמי שייכים המפעלים ואיזה סכום בדיוק התקבל עבור רצועת החוף והאם חזר לציבור. אתונאות חורקת.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          אבל זה נושא שהכי שמאלי והכי ימני
          יכולים להתאחד בלוחמה למענו. בעצם
          למען עצמם.
          הנה סיפור לשטוטית. המינהל, עיריית עכו,
          ועוד נעלמים חברו יחד לתכנית למלא חול
          לפני בית הספר לקציני ים ולבנות שם שלוש
          שורות של "בתים חד קומתיים". גם דובר
          על בניית מלון על השונית בקצה הצפוני
          מערבי של עכו. התוכנית עוכבה. אבל קיימת.
          בכלל ראוי לדעת שכל התכניות שנלחמים
          נגדם ולפעמים מנצחים נשארות בתיקים
          וממתינות למושחת העתידי והוא בא. כך זה
          פלמחים. מה עושים? איני יודע. רבים
          אחז אותם יאוש גם אותי.

          אהבתי

  7. ריאליסט הגיב:

    מילה על עמוס כרמלי ז"ל – זכיתי לפגוש אותו כמה פעמים, שכן היה מיודד עם אבי. אדם טוב-לב וצנוע, סקרן ואוהב אדם וארץ. עיתונאי בעל יושרה ומקצוען אולד סקול שכיבד כל במה עליה הופיע. (וכמובן, פטריוט חיפאי שורשי). הקול שלו יחסר.

    אהבתי

  8. שי הגיב:

    וגם חשבתי על זה עד כמה דברים שאנחנו עוברים בילדות משפיעים עלינו אחר כך, לטוב ולרע, לכל החיים.

    אהבתי

  9. שי הגיב:

    לדעתי, זו פעם ראשונה שדפנה רכטר מספרת על התעללות שעברה בילדותה. היא לא מפרט מי המתעלל ולא מספקת פרטים אלא רק זה שאמה לא האמינה לה כל השנים וזה שורש ההתרחקות בינהם. גיל ריבה תפס אותה בשבוע שבו קברה את אמה ולכן היא נסערת וחושפנית באופן די חריג בתקשורת המקומית, שרובה ככולה יחצ"נות. לא כל יום המצלמה לוכדת נשמה באופן כה חשוף ולכן זו כתבה נדירה ומצויינת במקומותנו. כנראה כתבה הטובה ביותר של גיל ריבה, אי פעם.

    אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    מישהו יכול להסביר לי מאיפה הכסף?

    נאמנים למורשת מפא"י של "לא תחסום שור בדישו" ישבו 14 סוציאליסטים שוחרי שלום, אחוות עמים ושדרות רוטשילד ובחרו באיש הפרולטריון בעל הפנטהאוז כאיש המופת של מפלגתם (סליחה שלי). בדרך הספיקו עוד לספר לנו שקזינו כמוהו כחדר אוכל בקיבוץ. טוב שיש ח"כים חברתיים.

    אהבתי

  11. ברטה הגיב:

    1 הציוץ של ג'ודי חסר וטוב שכך.
    2. קאנט רלוונטי מתמיד.
    3 צפיתי באיחור בדפנה רכטר. טוב שהשלימה עם אמה. הריב הטינאייג'רי תפח למימדים מפלצתיים עם סמים, אלכוהול והתנהגות פרועה. הראיון היה מופתי אך הגנים התיאטרלים בצבצו פה ושם ופגעו באמינות. אני בוחרת להאמין לה .

    אהבתי

  12. לחם הגיב:

    מוזר שכמעט אף אחד לא נוגע בדליה איציק. במעריב אסור לגעת בה בגלל קשריה הטובים עם בן כספית, בידיעות היא חביבת הבית אבל מה עם המקור, הארץ, דה מרקר. אכן אנחנו בבעיה, אין כבר כמעט תקשורת, אין תחקירנים, אין כלום, רק קומץ לקקני טייקונים שנושאים על גבם המצולק את העיתונות העברית.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      הרי הבאתי קישור בפוסט למאמר של גיא רולניק נגד איציק מהבוקר.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        מאמר דעה אינו תחקיר. יכול להיות שיש מה לחקור מעבר למאמרי דעה, אני שב וטוען שמוזר שאף אחד לא עושה את זה.

        אהבתי

        • הומר סימפסון הגיב:

          לדוגמא- שום בנק לא היה נותן משכנתא על סך 2,000,000 ש"ח לגברת ללא הכנסה גבוהה משמעותית מהממוצע במשק. במיוחד כאשר מוסיפים את הפקטור של הגיל ואת העובדה שהיא מצהירה שהיא נזקק להלוואת גישור מאחיה.
          מעניין לדעת לאיזה תקופה המשכנתא, מהי הריבית ומיהם הערבים הנוספים למשכנתא?

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            זה מה שאמרה איציק לבן כספית:

            הדירה בתל אביב עלתה 4.5 מיליון שקל. לא ארבעה חדרים, כפי שפורסם, אלא שלושה חדרים בלבד. הילדים עזבו את הבית, לא צריך כל כך הרבה חדרים.
            ומאיפה הכסף: משכנתא מבנק לאומי בסך שני מיליון שקל, סיוע מההורים של דני (בעלה), שמכרו את דירתם בסך חצי מיליון שקל, והדירה בירושלים שתימכר. נדמה לי שזה נשמע הגיוני.

            ההכנסה שלה גבוהה מהממוצע במשק, למגינת לבך.

            אהבתי

            • הומר סימפסון הגיב:

              בשביל להגיע להחזר חודשי של כ- 18,000 ש"ח לחודש יש צורך במשרה קבועה ולא בחלטורות. גם לפי החישובים המופרזים בכתבה היא מגיעה לכ- 40,000 ש"ח וזה לפני הורדת מע"מ ומיסים שאמורים להביא אותה לקצת יותר ממחצית מהסכום.
              כאשר הבנק בוחן את המצב הוא אמור לבדוק את יכולת ההחזר גם בהתחשב בהלוואות הגישור מהאח.
              לתשומת ליבך, לא נכתב בשום מקום מה שווי הדירה הנמכרת (הדירה יצאה למכירה לפני כשנה לפי טענות קודמות של איציק) למרות שמדובר במרכיב עיקרי ביכולת ההחזר (ואין שום סיבה להסתיר את המחיר של הדירה).
              וכמובן תוך כדי הכתיבה אני רואה שאלדד יניב חושף שיש לה דירה נוספת ולכן כל ההסברים שלה צריכים עדכון מיידי.

              אהבתי

              • הומר סימפסון הגיב:

                צריך להוסיף כמובן למעלה מ-200,000 ש"ח מס רכישה ודמי אחזקה חודשיים של כמה אלפי ש"ח (ללא קשר לארנונה).
                הנחתי שהיא לא שילמה אגורה לעו"ד עבור יצוג בעסקאות.

                אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                עוד זה מדבר וזה בא…
                1, 2, 3 דירות

                אהבתי

              • velvet הגיב:

                מה זה הקשקוש הזה "משרה קבועה"? למיליוני עצמאים אין "משרה קבועה" והם לא יודעים בחודש איקס כמה ירוויחו בחודש הבא (אני למשל!). מה גם שלאיציק יש הכנסה קבועה: דירקטורית, יועצת, וכו'.
                זה נקרא חלטורה? אין לך מושג מה זה חלטורה, ואם כך, אני הכי חלטוריסטית בעולם.
                וזה ההסבר של איציק, תרצה, תאכל.
                עדכון: הצהרת ההון.

                אהבתי

                • homer הגיב:

                  את מציעה שירות ברור מאוד לקוראייך. השירות שמציעה דליה איציק עבר ובטל מהעולם עם קריסתו של נוחי ודנקנר ופסק הדין של אולמרט. ללא קשר, דליה איציק בגיל מבוגר יחסית בו הסיכוי לקבל משכנתא ללא בטוחות משמעותיות הוא אפסי. הצהרה שדירה תימכר בעתיד, אינה מסייעת לצורך קבלת משכנתא.
                  בלי קשר, אין אדם שפוי שימכור את כל רכושו עבור דירת יוקרה קטנטנה שמחירה בשוק נתון לתנודתיות ודמי הניהול עלולים להכביד מאוד על פנסיונרית חביבה.

                  אהבתי

                  • velvet הגיב:

                    1. מחיר דירות בישראל לא יורד אלא עולה.
                    2. אתה לא יכול להכריז שמה שאיציק מציעה "בטל מהעולם" בגלל דנקנר ואולמרט. זמגוחך.
                    3. אין קשר בין השירות שאני מציעה לבין העובדה שאין לי הכנסה קבועה. לעצמאים אין הכנסה קבועה (חוזרת על עצמי).

                    אהבתי

                    • הומר סימפסון הגיב:

                      1.מחיר דירות יוקרה אינו קשור לשוק שאת מכירה. דירה שנמכרה לפני שנה בשמונים מיליון שח יכולה להימכר השנה בעשרה מיליון שח פחות.
                      האמירה מחיר דירות בישראל עולה, אינה נכונה באופן קטיגורי. העובדה היא שמחיר הדירות עלה בשמונה השנים האחרונות אינה מלמדת שהמחיר ימשיך לעלות.
                      2. סביר להניח שאני מעט אופטימי ואולם אני מאמין שיש הפנמה של מקרה דנקנר, פינטו ושות'.
                      3. לעצמאים אכן אין הכנסה קבועה ואולם הבנק מעריך לפי אופי המשרה והכנסות עבר, מה יהיו ההכנסות העתידיות של העצמאי וכך הוא מבצע הערכה של הסיכון במתן המשכנתא.
                      גם לאחר כל הפרטים שחשפה דליה איציק, לא נגלו פרטי המשכנתא והאם שועבדו שני הבתים האחרים.
                      א

                      אהבתי

    • מעלי הגיב:

      בן כספית? אתה קראת מעריב היום?
      הרי הוא התקשר אליה,והיא פרטה לו את כל הפרטים על הבית!
      לחם או חלם? (Vזה לא קללה זאת עיר בפולין)

      אהבתי

כתיבת תגובה