נשיקות וחיבוקים

yediot11.6.14maariv11.6.14
haaretz11.6.14isra11.6.14
hamvaser11.6.14makor11.6.14

תאונות וכותרות

הרוג בכביש מס' 1. רוכב קטנוע נהרג במהלך מרדף משטרתי. אם אני זוכרת נכון, על המשטרה נאסר לרדוף אחר רוכבי אופנוע בדיוק מהסיבה הזו. חסרת בית נהרגה בת"א.

גבי אשכנזי ורעייתו רונית צפויים להיחקר היום (מעריב, ע' 15). ידיעות, תחתית טור צד, ע' 24. הארץ, ע' 12. ישר"ה: חצי מעמוד 19. בכל העיתונים תמונות. חוץ מאשר בידיעות, כמובן.
במעריב, הארץ וישר"ה יש הפניות שער אדומות לחקירה. בידיעות סוגדים לנשיא.

ליקוטי נשיאות

אלו הן הכותרות הראשיות בכל העיתונים. הנשיא רובי, אני איש של כולם, הנשיא ריבלין, אלו הן שלוש כותרו עממיות של עיתונינו העממיים, ידיעות, מעריב וישר"ה בהתאמה.
שאר העיתונים, הארץ, מקור והמבשר הלכו על כותרות פורמליות, כדרכם.
ידיעות מתפקד הבוקר בעיתון הכי ממלכתי שיש. כאילו כל המדינה ממתינה לקרוא מיליון מילים על הנשיא החדש. ולכן תוכלו ליהנות מ-12 עמודים תמימים פלוס השער על הנשיא.
ידיעות לא שכח את מלחמת הקודש, ויש גם כותרות אנטי-ביבי מובהקות: "יחימוביץ': היחס של נתניהו לריבלין מחפיר". ועוד עמוד מלבב: "התבוסה" | "כגודל נצחונו של רובי ריבלין, כך גודל ההפסד של בנימין נתניהו".
הארץ: ארבעה עמודי חדשות. המון. איש איש ואג'נדתו: "הנשיא שיתפלל במערת המכפלה וישתתף באזכרה לטבח בכפר קאסם".
ישר"ה, עד ע' 17 (תשעה עמודי מערכת פלוס שער). שמחה גדולה, כולם מאושרים, ויהיה סבבה עם ריבלין. הוא לא יפגע בנתניהו, מבהירים פרשני הדור.

במהלך הציפייה לתשובה מי יהיה נשיא התפתח אתמול בתגובות בבלוג דיון על הקשר בין מאיר שטרית, המאגר הביומטרי וחברות HP ו-OTI. במהלך המרדף אחר הצהרות ההון, לא הוזכר עניין המאגר ולו ברמז בתקשורת.
אביא כמה כתבות המונחות ברשת כמה שנים או חדשים (חלקן באדיבות שטוטית, שפתחה את הדיון ונירית), משמע לא הוגשה נגד כותביהן תביעת דיבה. אז מה, תהיה חקירה כלשהי מתישהו? או שעכשיו, משהוסרה חרב הנשיאות, למי אכפת?
1. "מאיר שטרית הוא סכנה לדמוקרטיה".
2. "האמת על שטרית והמאגר הביומטרי".
3. כולם מתחבאים.
4. כלכליסט: "הכסף הגדול שמאחורי חוק הזיהוי הביומטרי". אין רמז בכתבה למעורבות לא ראויה של שטרית.
5. רחביה ברמן: "למה ולמי בדיוק מוכר ח"כ שטרית את כולנו?"
6. עו"ד יהונתן קלינגר על אישור הביומטרי.
7. "בואו נדבר עוד קצת על המאגר הביומטרי" (גדי אלכסנדרוביץ', 2011).
8. קלינגר על תחילת הפיילוט (2012). מאגר DNA בדלת האחורית (2014).
9. שרון שפורר בסטטוס נגד שטרית אתמול.

אורית גלילי צוקר על השתתפותה בפאנל של נסים משעל אתמול. האמת, מי שמגיע לפאנלים האלו לא צריך להתלונן לאחר מכן. בין הגיבורים בדיווח: מירי רגב, רוני מילוא וד"ר יועז הנדל. חשיפה: בשמלתה של מי התעניין נתן אשל והאם הנתניהוז נפגעו מהראיון של אג"צ ב-7 ימים האחרון.
מאחר שאין תאריכים באתר של רשת, אי אפשר למצוא. בכל מקרה נראה לי שהתוכנית של אתמול עוד לא עתה לאוויר.

דן שכטמן זכה רק בקול אחד בהצבעה לנשיאות (ד"ר רות קלדרון העניקה לו אותו).
דן שכטמן הוא הנשיא המועדף על קוראי ולווט.
minasi
לעומת זאת, בבוחן המציאות, קלעו אזרחי ולווט כמעט בול פגיעה אתמול בבוקר.
rubiblog
מסקנה: קוראי הבלוג המשתתפים בסקרירים אומנם בעלי אידאות נאצלות ו-IQ משודרג, אך עם שתי רגליים על הקרקע, יודעים נפש בהמתם.

למען התיעוד ההיסטורי: דליה א. זכתה ב-28 קולות ודליה ד. ב-13 קולות.

בלוג שלא הכרתי, "היום בכלכלה": אבי זלינגר על בית הנשיא שלא הכרתם. משתאות, הזמנות, פוטו-אופס.
מעניין אם יש מרחק בין התיאור לבין המציאות, וכמה.

הקטע עם הכותל מביך. מצד אחד, זה הכי סמל של העם הזה, וכולם אצים לשם, עבריינים כאפיפיורים, חיילים כנערי בר מצווה, וגם הנשיא הכי ירושלמי כמובן. ענת סרגוסטי כתבה על כך סטטוס אתמול והותקפה ע"י רבים.

ארץ נהדרת במערכון עם רובנס והפרלמנט. בניגוד לכתוב בפתיח לסטטוס ולסרטון אני תוהה: אתם באמת להוטים אחר החושומור העממי של הנשיא הנבחר? לא בטוחה שמה שחסר לי בחיים זה נשיא סטנדאפיסט, ועוד גרוע.

//

‎‎פרסום‎ by ‎ארץ נהדרת‎.‎

יגאל שתיים עשה מיקס משעשע מהמתמודדים.
mix

ממה שאני מבינה, כל הצעטאלאך הנקראים הצהרת הון סתמיים לגמרי, וצריכים להיות מגובים במסמוך. אבל אין לנו זמן. פה הכל נעשה ברגע האחרון. בשנייה אחרונה. דקה לפני הבחירות. דקה. למה? למה המדינה הזו מתנהלת על הקצה?

המסקנה שלי מכל הקרב על בית הנשיא היא לבטל את משרת הסרק הזאת. סופית ומיד. ולא בעוד שש שנים ו-360 יום, אלא להתחיל לפעול לכך מרגע זה, כדי למנוע את הבושה הבאה.

אגב, לא העליתי את הטעות הזו בזמן אמת, אבל בגלל שהיא עלתה היום לדיון בסטטוס שלי בפייסבוק, אני מביאה אותה, למען הדורות הבאים. ידיעות, 28 במאי.
תשיעי

קק"ל וידיעות

ב-27 במאי התפרסמה בשער ידיעות כותרת מעניינת: "כך מנסה שר השיכון להשתלט על מיליארדים של קק"ל".
הכתבה המורחבת של נחום ברנע (כל ע' 8) התפרסמה גם באתר כלכליסט במלואה. היא הועלתה בתשע בבוקר לערך.
הכתבה התפרסמה במארקר המודפס באותו יום, והועלתה לאתר ערב קודם, ב-26 במאי.
כל זה לא מפריע לטובה צימוקי לכתוב הבוקר בידיעות

רוח גבית משמעותית לשרת המשפטים ציפי לבני הנאבקת להחיל ביקורת ושקיפות על קק"ל. המשנה ליועמ"ש, אבי ליכט, הורה ליועצים המשפטיים של משרדי האוצר, השיכון ומשרד רה"מ להטיל פיקוח קפדני על העברות הכספים של קק"ל לגופים ממשלתיים. זאת לאחר חשיפתו של נחום ברנע בידיעות אחרונות על כך שקק"ל החליטה להעביר 2.5 מיליארד ש' למשרד השיכון…

יחד עם זאת אציין שלא ראיתי את הידיעה הזו במקום אחר היום.

משתכשכים בביצה

השימור והדיגיטציה של ארכיון רשות השידור הוא אחת הפארסות הגדולות של הרשות. אין לתאר כמה שנים מתברברים עם הדבר הזה, ובינתיים החומר מתכלה והולך. מנחם גרניט העלה תמונה של קלטות בדרך לדיגיטציה. אני מקווה שהנכדים שלו לא יצטרכו להעלות תמונות דומות בעוד חמישים שנה.
שימור

העיתונות החדשה מתחדשת חדשות לבקרים בזכות הטכנולוגיה. אם לכל אחד יש מצלמה בסלולרי, כל אחד הוא צלם. לא רק סטילס, גם וידיאו. ואם כל אחד הוא צלם, הוא גם עיתונאי, והוא יכול לעבוד בחינם עבור רשת טלוויזיה מסחרית שתשדר את הכתבה שיכין לה וכך יחסוך לה כסף והיא לא תצטרך בעלי הון שיצילו אותה. אם תקראו את התגובות, תראו שלא כולם מצדדים בי ויש החושבים שזה סבבה שכל אדם הוא תחנת שידור.

עיתונות, הדור הבא: הזכרתי אתמול את הדרמה שלי עם פלאפון.
התקשרו אלי מערוץ טלוויזיה כדי לשדר את הסיפור. מה משמע?
"צלמי את עצמך בווידיאו מספרת את הסיפור ושלחי לנו". בשום אופן לא, אמרתי. "אז אולי בן משפחה יצלם אותך?" לא ולא, תודה ושלום, עניתי.
הבנתם? לא "בואי לאולפן", לא "נשלח לך צלם". לא. צלמי, שלחי, אנחנו נשדר. אין גבול, אין בושה.

גזר דין לצלם גדי דגון, שהורשע בעבירות מס, ניתן אתמול בבימ"ש השלום בת"א. נאשמת 1, החֵברה שלו, נאשם 2, הוא עצמו.

נאשמת 1: קנס בסך 25,500 ₪ (כגובה הקנס המנהלי, כפול שלוש – בגין כל דוח שלא הוגש), שישולם ב-10 תשלומים שווים ורצופים, החל ביום 15.1.16, ובכל 15 בחודש בחודשים שלאחר מכן. אי עמידה באחד התשלומים, תגרור העמדת הסך כולו לפרעון מיידי;
נאשם 2: א. עונש מאסר של שישה (6) חודשים, שירוצה בעבודות שירות באיכילוב, 5 ימים בשבוע, במשך 6.5 שעות ביום, כפי שנקבע בחוות דעת הממונה על עבודות השירות מיום 12.2.14 (ובעידכון בדבר מועד תחילת ביצוע העונש מיום 9.6.14). הנאשם יתייצב לנשיאת עונשו ביום 23.6.14 בשעה 8:00 במפקדת מחוז מרכז (יחידת עבודות שירות ליד כלא מעשיהו).
ב. מאסר למשך 6 חודשים, אולם הנאשם לא ישא עונש זה, אלא אם תוך 3 שנים מהיום יעבור עבירת מס מסוג עוון או פשע.
ג. קנס בסך 29,200 ₪ או 150 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב-15 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים כשהראשון בהם יחל ביום 15.1.15 ובכל 15 בחודש מהחודשים שלאחר מכן. אי עמידה באחד התשלומים תגרור העמדת הסך כולו לפרעון מיידי.

צפי סער ציטטה בהארץ נער ששכב עם האישה מקרית גת, אך שכחה לציין שמקור הציטוטים בראיון שערך עמו שי לוי, כתב ידיעות הדרום ו-mynet.

אם תהיתם, ואני יודעת שזה העסיק אתכם רבות, איך נראים כעת עמודי הכלכלה של מעריב, אחרי תום ההסדר עם גלובס מימי שב"צ, בו הופק לעיתון מוספון בצבע סלמון? או. בעמודי החדשות של מעריב, 32 במספר, יש כפולה סלמונית ועליה כתוב גלובס. אלו הם עמודי הכלכלה של העיתון. בכפולה שתי כתבות: על הטבת המע"מ בסך 950 א' ש' גם למי שלא שירת בצה"ל, ועל דרישה להתייחסת למגבלת שכר הבכירים.
אחרי הכפולה הסלמונית שבעה עמודי ספורט באותו קונטרס.

נשים

יצחק טסלר קורא לנינט לחתום על הסכם קדם נישואין.
אני מעדיפה לקרוא לזה הסכם קדם גירושין, אבל מי שואל אותי. העיקר שהטוקבקיסטים בקריז.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

בכל פעם מבקשים ממני בהרצאות על הבלוג צפי לעתיד. ובכן, אין לי. אני לא עתידנית, ואני חושבת שכל העתידנים הם פארש. אבל לגמרי. זה חוסר אחריות לעמוד בפני כמה עשרות או מאות אנשים ולנבא מה יהיה גורל הפרינט בעוד חמש-עשר-עשרים שנה. איך כו-לם יעברו לרשת. כי לרשת אין מודל עסקי. אין. אנשים רבים יאבדו את פרנסתם. או ירדו ברמת החיים שלהם דרמטית (אני). אבל כן, העתיד בדיגיטל, כל אחד יהיה עיתונאי, כל אחד יתמקצע בנישה. ברור. השאלה היא מי ישלם על כל זה. אם הכוונה היא שכל אחד מכם יפתח תחביב ובו יעלה איזה אייטם בחודש, סבבה. אבל אני מדברת על ה-long run. על הלהתפרנס ממה שאתה מעלה ברשת. ופה הקטע המסובך מאוד. ואני, מצבי עוד טוב, בהתחשב באי-מודל הכלכלי שלי.
הנה חלק מכתבה על Time inc באטלנטיק.

You might look at that picture and say: Okay, obviously digital is the place to be, so Time should shift its resources toward the web. The trouble is that it's not so simple as taking a magazine staff and asking them to trade in their lush and lavish print tendencies for rapid-fire Internet instincts. First, since you need fewer people to publish a web story than to produce a printed page, that transition means laying off a lot of people (the company just announced 25 percent cuts). Second, digital banners and native units are much cheaper than full-page ads, so you can't afford the same staff, anyway. Time Inc. is staffed by plenty of digital natives who understand this stuff intuitively. The trouble is that shifting a print-centric model to digital is rough, no matter how smart your leadership is.

Finally, the shift to digital isn't benefiting large media corporations so much as it's enriching search and social media companies that can scale audiences and their data to create targeted advertising that a media company could only dream of replicating. Google and Facebook control 50 percent (and growing) of the domestic ad market. After you add Microsoft, LinkedIn, Twitter, and Amazon, you've accounted 70 percent of digital advertising.

ענב גנד גלילי תובעת על לשון רע את עידוק, גיא לרר, ערוץ 10 ואחרים. סה"כ 26 בני אדם וישויות אחרות. סכום התביעה: 400 א' ש'. מה אמר עליה כל אחד ואחד? על כך ב-29 העמודים, אם יש לכם זמן.
בקצרה: כל החבורה הזו לגלגה בדרך זו או אחרת על מומחיותה של התובעת, וליקטה שגיאות רבות שלה (שגיאות לכאורה, לא בדקתי, ברשותכם).

אחרי שקראתי את הפוסט ב"היום בכלכלה" על בית הנשיא, אליו קשררתי למעלה, קראתי עוד פוסט. תיאוריית קונספירציה הזויה על התנכלות לאופניים חשמליים. הכותב טוען שיש "לוביסטים" מלפ"מ שמגייסים אנשים להסית נגד הדוג"ל האימתניים. מדובר בקשקוש ובהבל. אחת ה"לוביסטיות" היא חברה טובה מאוד שלי, והיא מקימת הקבוצה "מחזירים את מדרכות תל אביב להולכי הרגל" בעקבות כמה פגיעות שראתה. תמר יקותיאלי-עמירן היא עו"ד לדיני נזיקין, אך פעילותה נגד האופניים היא כאזרחית סובלת.

אתר חדש לצלם אריק סולטן.

הסטודנטים מבית הספר לתקשורת, יצירה וביקורת של מכללת ספיר יצרו סרטון מחאה על מחירי הקפה בסביבתם, ועוד.

אליען לזובסקי מתראיינת לסדרת הרשת שלה, בקטנה, לאתר תעשיה.קום.

סלנג. למען לא תטעו. שום דבר חדש. גזרו ושלחו לישראלים חוזרים או מה.

slang

לפני פיזור

ברכת הדרך להולכים. היי לנשארים. כל פרידה היא מוות קטן. לאור גלגולי חיי כנראה שאני רבת נשמות.
הנחתי להולכים.
ובמאמר מוסגר, חבל על התקפי השנאה הדוחים שלכם אחד נגד השני ואו נגדי. מאוד מבאס.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

44 תגובות על נשיקות וחיבוקים

  1. Captain beefheart הגיב:

    מה עבר לשטרית בראש כשהחליט להתמודד? אשכרה הבנאדם עיוור? מילא הטמטום האישי לרוץ בנסיבות כאלו והמבוכה המטורפת שהיתה נגרמת לו ולמשפחתו. אבל אני עצבני עליו כיוון שידע כי בארונו יש שלד טרי שייחשף תוך שניות. מה עם המבוכה שהייתה נגרמת למדינה ולכנסת שהמליכה אותו? היא היתה עצומה שבעתיים ובכל העולם היו עושים מאיתנו צימעס בתטבילה. שהרי כבר שלחנו לכלא נשיא שהורשע בעניינים מיניים וכעת שוב?
    מהמקרים שבהם המציאות באמת עולה על כל דמיון.

    אהבתי

    • Hilit הגיב:

      זה רק מוכיח שיש אנשים שפשוט מח…ים על כולנו ועל המציאות עבור עצמם.
      לא להאמין!

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      סליחה? במה הוא בדיוק שונה מפואד בעניין
      זה? בעיית הבעיות היא שבישראל חוגים
      נכבדים בעילית הכלכלית משפטית צבאית
      אקדמית פוליטית נמצאים במעגל של
      "נגועים". לכל אדם יש מנגנוני הצדקה
      וכיסוי, אחרת החיים יהיו בלתי
      אפשריים בחוגים אלו נוצרה מערכת של
      עולם ערכים מוצדק ומעובד שמעוורת
      אותם סלקטיבית והם רואים ואינם רואים
      סלקטיבית. בהיסטוריה יש לכך דוגמאות
      רבות, למשל: "אם אין לחם שיאכלו עוגות".
      בישראל,רק כדוגמה מבלי לשפוט אנשים,
      נתניהו רואה את העולם אחרת מכחלון.
      ייתכן שחוקרי תודעה היו משלמים כסף
      טוב לבחון את ראיית העולם של יחימוביץ
      והרצוג אני בטוח שימצאו הבדלים
      לפעמים זעזוע חברתי או מכני פוקח עיניים
      לחברים בחוגים אלו. זה כנראה לא קרה
      לאולמרט. נראה בעתיד את שיטרית
      ופואד.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        יו״ר התנועה ושרת המשפטים ציפי לבני שוחחה עם ח״כ מאיר שטרית שהתחייב בפניה שהוא מעולם לא הטריד מינית נשים, לרבות במקרה זה

        מה תגיד על התודעה של אשת המשא ומתן?

        אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    במהלך הציפייה לתשובה מי יהיה נשיא התפתח אתמול בתגובות בבלוג דיון על הקשר בין מאיר שטרית, המאגר הביומטרי וחברות HP ו-OTI.

    אם שטרית דאג למקורבים כחלק מהמכרזים למימוש המאגר הביומטרי, מדובר בעבירה חמורה וצריך למצות איתו את הדין.

    אבל הדבר כלל אינו נוגע למאגר הביומטרי. מאגר שכזה הוא כלי, בדיוק כמו מכונית, אקדח, טלוויזיה או אספירין. הוא לא טוב מטבעו ולא רע מטבעו. אי אפשר לפסול אותו בטענה שהוא רע מעצם קיומו. אקדח הוא רע? כן, אם הוא משמש מישהו שרוצה לפגוע בך, לא, אם הוא משמש להגנתך מפני מי שרוצה לפגוע בך. תלוי מה עושים איתו.

    יכול להיות שיש טענות ענייניות נגד המאגר, אני, בכל אופן, עוד לא נתקלתי בכאלו. למתנגדים הבולטים יש היסטוירה לא מזהירה בתחום, אחרי שהשהירו כבר מאסונות שיגיעו אם רק יאשרו חוקים כאלו ואחרים – אסונות שלא הגיעו למרות אישור החוקים. זוכרים איך חזו מבול של תביעות דיבה שישתקו את חופש הדיבור שיגיעו עם אישור העלאת תקרת הפיצויים ללא הוכחת נזק? נו, אז היה מבול? זוכרים איך חזו זימונים לחקירות ואף מעצרים של אנשים שכל חטאם היה שאיכון סלולארי הראה שהיו באזור שבו בוצע פשע בזמן ביצועו? נו, היו כאלו?

    אז עכשיו אותם אנשים שוב חוזים שחורות. 'המאגר ידלוף, בטוח, אי אפשר להגן על מאגרי מידע ממוחשבים!' כן, בטח. מישהו יכול להציג בפני את רשימת מקבלי המשכורות בשב"כ? הרי לא מנהלים אותה בעט ונייר, נכון? אפשר להגן על מאגרי מידע ממוחשבים, עובדה. סמקום לנסות למנוע את המאגר הביומטרי בטענה שאי אפשר להגן עליו (ועל הכסף שלכם, שמור במאגרי מידע בבנקים. ועל שורה של סודות בטחוניים במחשבי הצבא. ועל ההיסטוריה הרפואית שלכם. הרגלי והקניות שלכם), למה לא לנסות לעזור למדינה להגן על אותו מאגר? כבר היו תוצאות לזה, למשל ההחלטה לפצל את המאגר לשניים, כך שהנתונים הביומטריים לא נשמרים ביחד עם שאר הפרטים המזהים.

    'ישתמשו במאגר כדי להפליל חפים מפשע!' כן, מיד אחרי שיעשו את זה עם האיכון הסלולארי. איך ישמרו את טביעות האצבעות במאגר? האם אפשר יהיה בכלל לשחזר את הטביעות הדיגיטליות לכאלו שאפשר יהיה לשתול בזירות פשע? לא פשוט יותר להוצא מהפח את פחית השתיה שהקרבן שלנו זרק ולשלוף את טביעות האצבע שלו משם? זה הרבה יותר פשוט מאשר שימוש במאגר הביומטרי כיוון שהטביעות האלו כבר מוכנות להעברה למקום אחר. ובכלל, במאגר יש רק טביעות של שתי אצבעות, איך אפשר יהיה להשתמש בזה להפללה? ינסו לשכנע שהחזיקו באקדח בשתי אצבעות בלבד, במקרה אותם אלו שנמצאות במאגר (ומשתי ידיים שונות, קרוב לוודאי)? הטביעות שעל הפחית הרבה יותר מועילות כיוון שהן שייכות לכל האצבעות שביד.

    'הממשלה תשתמש במאגר לזיהוי ודיכוי מתנגדים!' אפשרי בהחלט. הפתרון הוא לא למנוע את הקמת המאגר אלא למנוע את הקמת הממשל המרושע הזה. כי, כאמור, המאגר הוא כלי: אפשר להשתמש בו לרוע אבל אפשר להשתמש בו גם לטובה. בכל מקרה, ממשל מרושע יקים מאגר שכזה על אפכם ועל חמתכם. אתם מוזמנים למחות, אם אתם רוצים למצוא את עצמכם במרתפי העינויים האפלים והטחובים של השב"כ. מחיתם ולא הגעתם לשם? כנראה שהממשל לא מרושע, לפחות עדיין לא. לא רק זאת, ישנם עוד כלים שהממשל המרושע יכול לעשות בהם שימוש לדיכוי מתנגדיו: המשטרה, למשל. שוטרים יכולים לתקוף מתנגדי משטר, לאזוק אותם, לאסור אותם, להכות אותם ואפילו לירות בהם! כדי למנועכ את הסכנה הזו, יש לבטל את המשטרה. נשמע כמו רעיון טוב?

    בארה"ב, המקבילים למתנגדי המאגר הביומטרי מתנגדים לתעודת זהות פדרלית. מי יודע מה הממשל המרושע יעשה עם תעודה שכזו. ולדרוש להציג תעודה מזהה כתנאי לקבלת שירותים שונים, איזו חוצפה: לתלות את זכות ההצבעה הדמוקרטית בזיהוי ע"י תעודה רשמית? לא יקום ולא יהיה! בארץ, כמו בארצות ארופאיות לא מעטות, עושים את זה בדיוק ואני די בטוח שלא הפכנו למדינת משטרה.

    אני יכול להמשיך, כמובן, אבל עברתי כבר את מכסת המילים ששטרית שילם עליה והוא לא משלם על שעות נוספות.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      המאגר הביומטרי הנו אכן כלי אבל גם האנלוגיות שלך מראות שיש כלי ויש כלי. אין רשיון ובחינה לפטיש ומברג. יש לנשק. ולרכב. לטלויזיה הרשיון הנו לגביית מיסים ואספירין יותר חופשי בחלוקה מכירה וקניה מסטריכנין. כוחו והשפעתו של מאגר ביומטרי לא ברורים בודאי שפטיש זה לא. אקדח? סטריכנין? אני איני יודע את הפוטנציאל של מאגר כזה ולדעתי יקח זמן עד שלחכמים ממני יהיה מושג על כך. ולתפוצת מאגרי מידע? לשב"ק טרם היה סונודון לארה"ב היה. ההנחה שכל מאגר מידע ניתן לפריצה אמינה יותר מסיפור על מאגר שלעולם לא ייפרץ. מאגרי מידע? אין לי עניין בשב"כ. היום ראינו את בדיקות הדם של גאידמק מהרצפה בית חולים ב י-ם. בכל בית חולים בארץ שמחובר לרשת של קופת חולים כללית כל רופא ואחות יכולים
      להכנס לתיק הרפואי שלך אם אתה בכללית. ולידעתי ייתכן בהחלט שחלקים ממידע זה כבר זורמים לחברות הביטוח. יציאות וכניסות מהארץ וכל היכנסות שלך לתיק משטרתי נכנסים לתיק וכל שוטר יכול להכנס ולהעתיק, גם ידע משטרתי דולף. תיקי מרשם התושבים למכירה. באירופה תיקי הקהילות היהודיות שמשו בסיס לשליחה מזרחה ובכל מקום בעולם הנחת חיים נבונה היא שמשטרים ייתחלפו ואז אפשר לעשות דברים מענינים בידע של מאגר כזה. וזו רק התחלה. בהרבה ארצות, ארה"ב למשל, הנטיה הבסיסית לא לתת מידע כללי וללא סיבה לשלטון. גם בישראל מה שהיום צריך צו שופט יהיה אוטומתי במאגר מידע ביומטרי. יש אנשים שלא מסכימים לכך וזהו זה. לדעתי הם אינם חייבים הסבר על כך. בכלל בכל הנושא של יחסי אזרח שלטון גם בנושא הביוטמטרי ישראל יכולה להמתין עד שלמשל מדינות כיוון, הולנד,שוודיה ופינלנד קנדה , ניו-זלנד וכ"ו יאמצו גישה זו.
      אני פועל בהנחה שמה שכתבת לא נכתב עבור תשלום. מצד שני
      אנחנו כבר יודעים ששיטרית משלם ומשלם טוב עבור שירותים אישיים
      חשאיים כך שהבדיחה שלך לא כל כך וראה הקפטיין בהמשך. למרות נזיפת היונה תודה עבור זמנך.

      אהבתי

    • נירית הגיב:

      חשוב להבהיר 2 נקודות מרכזיות:

      משקרים לציבור #1: אין תלות בין תיעוד ביומטרי לבין מאגר מידע ביומטרי. הזיקה הבלתי נפרדת שנוצרה ביניהם (ע"י הפוליטיקאים ובתקשורת) פשוט מופרכת. לא הוקם באף מדינה דמוקרטית מאגר מידע ביומטרי לכלל התושבים. ההתנגדות היא לא כנגד הוצאת תעודות זהות ביומטריות, שאכן נחוצות במדינות מתקדמות, אלא כנגד המאגר, שכלל לא נחוץ להליך הוצאת התעודות. רוב הציבור לא מודע לעובדה הפשוטה שניתן להנפיק ת"ז ודרכון ביומטריים מבלי להקים את המאגר. הליך הזיהוי (בארה"ב ואירופה): מי שמחזיק את התעודה מול הפרטים המוטבעים בתעודה, וזהו.

      משקרים לציבור #2: "אין סיבה לפאניקה". דווקא ההיסטוריה הישראלית עגומה בנושא שמירה על מאגרי מידע, בעיקר ממשלתיים. הסיכוי שהמאגר לא ידלוף ושלא יצליחו לפרוץ אליו, אפילו חלקית, הוא זה שנמוך. זאת, כאשר לא מדובר הפעם במרשם האוכלוסין (שדלף במלואו לרשת) אלא בנתוני הגוף, נזק גדול בהרבה.

      וזה בלי להגיד פעם אחת "שמירה על הפרטיות" 🙂

      אהבתי

      • נירית הגיב:

        לגבי החלק הראשון, שעליו רווחת הכי הרבה בורות, אני אחדד: במדינות המערביות/המתקדמות, כאשר אזרח מוציא תעודה ביומטרית ("שלב ההרכשה"), הפרטים אודותיו נשמרים אך ורק בשביב המוטמן בתעודה עצמה, ומעבר לכך מושמדים. אמצעי הזיהוי: המידע הביומטרי הרי מוצפן בצ'יפ בתעודה, משווים בין המידע הזה לבין האדם שמחזיק בתעודה. כלומר, בנקודות הבידוק הרלוונטיות (מעברי גבול למשל), עורכים בזמן אמת השוואה בין הנתונים המוצפנים בתעודה לבין הפרטים במציאות באמצעות "מכשיר קריאה".

        גם המחוקקים הישראליים לא התעלמו מהאופציה הזו, הנה מתוך נוסח החוק עצמו:

        …. הגופים המנויים בפרטים 2 ו- 3 בתוספת הראשונה לחוק הסדרת הביטחון בגופים ציבוריים (משרד הביטחון ומפעיל מערכת הביטחון), שהוסמכו לכך בידי שר הביטחון, יהיו רשאים, במסגרת מילוי תפקידם על פי דין, ליטול אמצעים ביומטריים מאדם הנושא עימו מסמך זיהוי כדי שניתן יהיה לבצע השוואה ביניהם ובין הנתונים הביומטריים שיופקו מהם, למידע הביומטרי הכלול במסמך הזיהוי שנושא עימו אותו אדם. השוואה זאת נעשית במתכונת של בדיקת "אדם מול מסמך זיהוי" ("אחד לאחד"), ולא מול המאגר הביומטרי. ההשוואה תיעשה על ידי מכשיר קריאה (reader), שיהיה מקושר לעמדת מחשב (לדוגמא – אצל עובד משרד הפנים במשרדו), או על ידי מכשיר קריאה שיהיה משולב במכשיר נייד (לדוגמא – "מסופון" או אמצעי מחשוב נייד אחר שיהיה בידי שוטרי משטרת ישראל, או מכשיר קריאה שיותקן בניידת משטרה). ההשוואה תיעשה באופן מקומי ולא מול המאגר הביומטרי. תוצאת ההשוואה תתקבל בתוך פרק זמן קצר, עד שניות בודדות, על גבי צג מכשיר הבדיקה או עמדת המחשב. האמצעים והנתונים הביומטריים שיינטלו מהאדם הנבדק, יימחקו לאחר סיום ההשוואה וקבלת תוצאת הזיהוי. רמת הדיוק הצפויה, ברמת "שיעור קבלה מוטעה" של 0.01% (1 ל- 10,000), הינה של 94% עד 98%, תוך שימוש בהשוואת טביעות אצבע או תווי פנים, וזאת כתלות בין השאר באיכות המידע ובתנאי הסביבה של הבדיקה.

        אבל המחוקקים חומדים במאגר ולכן מציגים כאילו המאגר הוא Must. בעוד שהאיחוד האירופאי, רשויות ההגירה האמריקאיות ואיגוד התעופה הבינל"א (ICAO) מסתפקים באימות של האדם עצמו מול הכרטיס החכם בדרכון המכיל את נתוניו.

        אהבתי

      • הליך הזיהוי (בארה”ב ואירופה): מי שמחזיק את התעודה מול הפרטים המוטבעים בתעודה, וזהו.

        לא הבנתי איך יתבצע הליך זיהוי ללא מאגר נתונים.

        אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    הרוג בכביש מס’ 1. רוכב קטנוע נהרג במהלך מרדף משטרתי. אם אני זוכרת נכון, על המשטרה נאסר לרדוף אחר רוכבי אופנוע בדיוק מהסיבה הזו.

    ההרוג בכביש מס' 1 אינו רוכב הקטנוע.

    בכל מקרה, חשודים בעבירות שרוכבים על קטנועים צריכים לקבל חסינות ממעצר? למה?

    אז רוכב קטנוע שבורח מהמשטרה מסכן את עצמו, ביג פאקינג דיל. יש דרך פשוטה לצמצם את הסיכון: לעצור. אם כבר, הסכנה מחשודים במכונית גדולה הרבה יותר – מכוניות יכולות לנסוע מהר יותר מקטנועים ופגיעת מכונית קשה יותר מאשר פגיעת קטנוע. הסכנה כאן היא יותר לעוברים והשבים החפים מפשע, אז מדוע שלא נאסור על המשטרה גם לרדוף אחרי נהגי רכב ארבע גלגלי?

    בכלל, גם מרגף רגלי בעייתי. אפשר ליפול ולהפגע, אפשר לדחוף מישהו שחוסם את הדרך ואז הוא יפגע. אני מציע, לפיכך, שיאסר לחלוטין על המשטרה לרדוף אחרי כל חשוד שהוא. אם הוא לא עוצר כשקוראים לו לעצור, כמה חבל.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ההרוג בכביש מס’ 1 אינו רוכב הקטנוע.
      בכל מקרה, חשודים בעבירות שרוכבים על קטנועים צריכים לקבל חסינות ממעצר? למה?

      1. לא אמרתי שההרוג מ-1 הוא הקטנוען.
      2. אחרי שכמה רוכבים נמלטים נהרגו, שינתה המשטרה נוהלים.

      אהבתי

  4. ZIKI הגיב:

    זה לא בלתי הגיוני להתחיל להתייחס ברצינות לרוכבי האופניים החשמליות והקורקינטים.
    כמי שמתנייד כמעט רק באופניים ברחבי העיר הגדולה אני יכול להעיד שהמהירות שלהם בצירוף הגיל הצעיר בדרך כלל היא תשלובת נפיצה ומסוכנת.
    הסיכון הוא להם, להולכי רגל שנתקלים בהם ולמי שיפגע בהם וחייו יהרסו עקב ההליך של חקירה ואולי אף העמדה לדין

    אהבתי

  5. עובר אורח הגיב:

    רציתם עיתונות אז קצת מעיתוני הסביבה, בינתיים בעירק
    Members of the jihadist group also seized the Turkish consulate in Mosul and kidnapped the head of the diplomatic mission along with 24 staff, police said.
    "ISIL members managed to kidnap the Turkish consul and 24 of his guards and assistants," the officer said.
    The colonel said he had spoken with one of the kidnappers, who said those held "are safe with us," and will be moved to a "safer place".
    מה נגיד: גברים גברים העירקים האלו, היהודים מושיבים תורכי אחד על שרפרף ותהום כל הארץ.
    ובלבנון משבר אמיתי והפרלמנט לא מתכנס בכדי לבחור נשיא כי סוריה אירן והחיזבאללה החליטו שלא ואז בא כבוד הנשיא אסאד שזה עכשיו נבחר ומכהן כייועץ הפוליטי הבכיר בסביבה ואלו דבריו:
    Syrian President Bashar Assad has described Free Patriotic Movement leader Michel Aoun as an “honest man,” saying he would welcome his election as president…
    והציונים מתוכחים בין כמה מועמדים ותוך יום בוחרים בכעצמם בלי
    עצות בכלל ולזה הם עוד קוראים דימוקרטיה. מה הם מבינים בדימוקרטיה בכלל הציונים הללו.

    אהבתי

  6. עורכי טמקא מעלימים את שיגור הטיל בבוקר מהעמוד הראשי. 232 במקרה הטוב מתקשר לטירלול סופשבוע מעיק, כלניות חלמוניות או משהו דומה. אמנם כביש ראשי אבל בדרום.
    מצד שני, מתחת למדור WORLD-בעולם הפציצו בכותרת מאיימת.
    אל-קאעידה בעיראק: "נמות או שנשלוט בכם"
    עכשיו ילדים, מיצאו וסמנו את ההבדלים בין אל קאעידה והחמאס.
    נכון פריחת הדובדבן, צבע המדים.
    -ומה עוד?

    אהבתי

  7. עובר אורח הגיב:

    האבי זלינגר הזה שיודע מה אוכלים בבית הנשיא
    בחשאי, אינו יודע ששכטמן הנו פרופסור בטכניון
    ומוציא לשכטמן מינוי במכון ויצמן. ויש לו קוראים? אולי.
    שכל אחד יסיק את מסקנותיו. טול קיסם טול קורה.

    אהבתי

  8. הינשוף של מינרווה הגיב:

    מחשבות בעקבות הבחירות לנשיאות:
    1. חבל שאבי לא הציע עצמו כמועמד, מה שהיה מגדיל פלאים את כמות הדירות שבבעלות המשפחה (את הכסף בכספת נשאיר לאחות הקטנה). שתי דירות יוקרה ("הבקתה העלובה" שבמגדלי היוקרה, ו-"הצריף הדל" שבקיסריה) יהיו לנו לנחמה כשיתגלה שהיה גם עבריין מין סדרתי.
    2. מהתמונה הזו, שעלתה אתמול ב-ynet, עולה שהייתה רק מתמודדת אחת לנשיאות, ועוד מתמודד אחד לא מוכר.
    3. הנוסח

    'תיקון בהפרשות פנסיה'

    כמקבילה הכלכלית ל"אני רק רציתי אבא" (להיטו של הזמר הלאומי). מציע לאלון חסן לאמץ זאת.

    אהבתי

  9. צביקה ג הגיב:

    אני לא בטוח שלפרינט אין עתיד. פשוט לא במתכונת הקיימת של ניוז ריפורטינג. כתבתי על כך בעבר. הפרינט צריך להציע ערך מוסף. לאנשים עוד יש רצון לקרוא משהו על הבוקר, בהפסקת צהריים, ברכבת, בשירותים ולא חושב שזה יעלם עוד 15 שנה.

    בגלל שעיתון סובל מחיסרון במהירות ובגמישות, צריך ערך מוסף. הערך המוסף (שלא קיים היום בשום עיתון) הכי מוכר לנו היא "מהדורת הסופרים" של "הארץ". למשל לקחת אנשי פרוזה במקום כתבים שיסקרו באופן קבוע אירועים/נושאים חדשותיים מזוויות אחרות ובאופן אחר. כמו מאייר בדיון בבית משפט. הוא מביא זוית אחרת שצלם לא מצליח להביא. ערך אחר, ייחודי.

    אהבתי

  10. טולוז לוטרק הגיב:

    בין אם תיאוריית האופניים של זלינגר נכונה ובין אם לא, ההתעסקות הזו בעניינים טפלים והתגייסות בשיא הלהט למאבק ללא פשרות בעניינים טריוויאליים דוגמת רוכבי אופניים חשמליים היא לא פחות ממגוחכת. נגד כל מה שגורם פגיעה גופנית או מוות מיותר צריך להקים קבוצת פייסבוק ומטה מאבק?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כן.
      מה אכפת לך? זה על חשבון זמנך הפנוי? כספי ציבור? עמותה? משהו?
      מה זה פציעות קשות, שבירת איברים וזה. למי אכפת? הכי חשוב מחיר הקוטג'.

      אהבתי

      • טולוז לוטרק הגיב:

        אכפת לי כי ההתעסקות של אנשים בזוטות והפיכת הזוטות האלה למרכז החיים שלהם היא לא רק מגוחכת אלא גם גורמת להם להפוך לאנשים טרחניים עם נטיות משיחיות שמטיפים מעל לכל במה אפשרית בצדקת המטרה הנלעגת ששמו לעצמם. מה שעצוב הוא שיש מספיק משועממים אחרים שאשכרה מאמצים את המטרה הנלעגת לליבם. אתמול שחקני מטקות בים, היום רוכבי אופניים, מחר אנשים עם קעקועים ולנצח מעשנים ושתיינים.

        פציעות קשות ושבירת אברים (ןאפילו מוות!!!) זה חלק ממחזור החיים, מי שרוצה להמנע מהם מומלץ לו לחיות בתוך גוש פלסטלינה

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      האופניים הנם מטרד משום שהם נהנים
      מהזכויות של הולכי רגל על שטחים שמיועדים
      כמחסה, כן מחסה, להולכי רגל וצריכים
      לשרת רק הולכי רגל. כאשר גם הכביש
      גם המדרכה גם מעבר החציה הופכים למקום
      מסוכן להולכי רגל שהם בישראל כמה מיליונים
      זה אינו עניין טריויאלי.

      אהבתי

      • השלמתי עם המחדל, לא נזכה לראות בבירת הגאווה רכבת תחתית. כעתידן עם רזומה מוכח אני צופה עמותות שנלחמות בסקייטבורדים המרחפים לצד שיטור עירוני בטייץ מנדף, גוגל גלאס וגלגיליות סילוניות.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          ברוח טובה ובעדינות זהירה
          אנא פרש לי. לא הבנתי תגובתך
          רכבת תחתית, מחדל, טייץ וכ"ו
          והקשר שלה לרצוני כהולך רגל
          לא להפגע מאופניים במעבר
          חציה. תודה

          אהבתי

          • הרכבת התחתית נבחרה ע"י הרשויות כמענה הרואי לעומס התנועה בעיר (כולל הולכי רגל, רכבים, אוטובוסים, מוניות אופניים וכו'). את אבן הפינה למיזם הניח מילוא. בסה"כ הפניתי מבטי מהאשמים אל האופק וההווי האורבני העתידי כפי שהצטיירו בדמיוני.

            עובר אורח יקר, אנחנו משוחחים כעברים חופשיים בארץ ישראל והקדמות זהירות הנהוגות בטרקליני הכובשים לשעבר או ארמונות השכנים נראות מיותרות במסגרת טוקבק ובטח בבלוג ישראלי. אני מקווה ש V לא תמצא בדברי ציניות או ביקורת מרומזת לגבי טיבה של אכסניה צנועה זו. הרי רק לאחרונה השקיעה בקומקום חדיש, השקתה את העציץ ואפילו שאבה את השטיח מבלי שנתבקש להניף רגלינו או להזיז את החתול מריבצו למרות שמעלה ריח מחשיד. ניחא, נדמה ששוב הרחקתי למחוזות לא קשורים.

            אהבתי

  11. חייל זקן הגיב:

    אחת ה”לוביסטיות” היא חברה טובה מאוד שלי,

    V, אולי את יכולה לבקש מחברה שלך להוסיף לרשימה את רכבי ה4X4 הנהוגים על ידי הריטות למיניהן בדרכן לחנייה על מדרכות עירנו האהובה.

    אהבתי

  12. meirav הגיב:

    רוב מי שמתייחס לחוש ההומור של ריבלין עושה את זה בלעג קל למשחקי המילים שלו, וארץ נהדרת מתמידים עם זה (למרות שהמערכון מצחיק).

    אהבתי

כתיבת תגובה