על הזנב

haaretz17.6.14yediot17.6.14
maariv17.6.14isra17.6.14
makor17.6.14hamvaser17.6.14

הכותרות

עדיין כל הכותרות עוסקות במבצע, מכל כיוון שהוא.
עדיין לא הצטמק מספר העמודים העוסקים במבצע. בידיעות עד ע' 23, בישר"ה עד ע' 17.
לידיעות יש תמונה של הנערים מיום לפני החטיפה, וזו התמונה המרכזית בשער ובאמצע עמודי החדשות.
תמונות של הצבא רק בתוככי עמודי החדשות.
בסקריר אפשר להצביע לחמישה גופים.

[poll id="133"]

עמוס הראל עם תחזיות לא מאוד מעודדות.

ניתוח אירועים שבהם החזיק החמאס בחטופים בעבר מלמד על יחס אינסטרומנטלי קר לגורלם של בני הערובה. הפעילים עצמם חופשיים להחליט אם להחזיקם בחיים ולנהל את האירוע כפיגוע מיקוח, בהתאם למידת הביטחון שהם חשים. הדרג הפיקודי הבכיר של הארגון אינו מתערב בכך. במקרה הנוכחי,  אין לפי שעה ראיות המעידות שהנחיית החטיפה הגיעה מרצועת עזה או ממדינה שכנה. זו עשויה להיות יוזמה מקומית של התארגנות מתוך הגדה. עד כה, לא דווח דבר על פנייה של החוטפים לישראל, שבה הביעו נכונות לפתוח במשא ומתן על עסקה. זה עשוי להעיד שהחוליה לחוצה: ייתכן שהיא חוששת שהשב"כ נמצא על זנבה ולכן מורידה לחלוטין פרופיל כדי לא לספק מודיעין שיאפשר ללכוד אותה.

הפרשנים הצבאיים מוזנים ע"י אותם מקורות. טוב נו, מה מפתיע בזה?
עמוס הראל כתב אתמול בערב שייתכן שהחוליה חוששת שיושבים על זנבה וגם אלכס פישמן כתב זאת הבוקר בידיעות כהסבר אפשרי לכך שלא יצרו קשר למו"מ.

הקינות של נתניהו ובנט על שהעולם לא מזדעזע מחטיפת הנערים מיותרות. העולם מלא בסכסוכים, ילדות וילדים נחטפים ונרצחים. לא זכור לי שהתקשורת בישראל יצאה מגדרה כשנחטפו מאות נערות ניגריות. לעולם נמאס מהסכסוך שלא נגמר פה. נמאס. אין בסכסוך הזה שום דבר מיוחד, למעט העובדה שהיהודים חושבים שיש להם מנדט על סבל, צער ואלימות ושהם העם הנבחר. רק רגשות גדלות משונים יכולים להביא למחשבה שהתקשורת ברחבי העולם צריכה לעבור לדום כמו התקשורת המקומית.
מה שטל שניידר כתבה הבוקר. בשער הארץ מנסים להחזיר קצת פרופורציות, וכך, מתחת לכותרת הראשית ולדיווח על ההתפתחויות בפרשת החטיפה, יש כותרת על ארגון מוסלמי שרצח 48 בני אדם בקניה, במהלך משחקי המונדיאל. וידיעה מאתמול: המורדים הסונים בעיראק הוציאו להורג מאות אזרחים ככה"נ.
אודי הירש: כל מה שאסור לנו לעשות (ומה שמותר).
אגב, ד"ר יוחאי סלע עושה ספירה חודשית של הטרור האיסלאמי והרוגיו. וזה בהמשך למאמר של פרופ' חיים הררי שהבאתי אתמול ואהבתם.

חנין זועבי נגד הנער ממשפחתה שהזדהה עם החטופים. התרשמתי מהעברית/ ערבית/ אנגלית של הנער.
חגי מטר מטיל ספק בהרחבת הפעילות נגד חמאס.
צביקה גוטליב: האינטרסים המשותפים של הימין וחמאס.
ירון לונדון בפהשם, מידיעות של אתמול.

אין עוד מדינה שמנהיגיה יגייסו את מלוא העוצמה העומדת לרשותם כדי להציל שלושה אזרחים… שני הקברניטים אינם עוסקים בסוגיה הרת עולם, אלא בפשע שבמדינות אחרות מטריח רק את בלשי משטרת המחוז. אצלנו התקרית היא בעיה אסטרטגית. די בשלושה בחורי חמד שהקלו ראש באזהרות מפני חטיפה, כדי לחולל משבר חמור המדיר את שנתנו. הוא מעסיק גייסות אדירים שהופנו ממשימות אחרות וכרוך בהוצאות כספיות כבירות ובמשאבי ניהול שגם להם יש מחיר. הוא מרע את יחסינו המעורערים ממילא עם ההנהגה הפלסטינית המתונה, מסב סבל רב למאות אלפים המנועים מתנועה ומושבתים מעבודה, גורם מאות מעצרי שווא ומעביר רבים שלא פשעו לידיהם של חוקרים שאינם מחוננים בכפות ידיים של פסנתרנים.

וגם: הפעולה כמהלך סרק.

מוקד 100 שלום

דו"ח על הכשלים במוקד המשטרתי. תגובת המשטרה (אני מקצרת): זה דו"ח מלפני שנתיים. השתפרנו.
וזה הסטטוס של ניר גונטז' מפייסבוק, אתמול.
גונטז' מצרף סרטון של דנינו מלפני שנה, המראה שהוא מודע היטב לכל הכשלים. רק שכלום לא קרה בינתיים.

אבל מה, בניגוד לכל שנכתב ונאמר משלשום בערב (בערוץ 10 כולל בדברי דורון הרמן הנעלם) ועד אתמול, לישר"ה יש תיאור אחר של המצב, מפי המשטרה:

…קציני משטרה בכירים, ששמעו את קלטת השיחה… טוענים כי המילים "חטפו אותי" או "נחטפתי" או "נחטפנו" לא נאמרו, וגם אם נאמרו לא היה אפשר לשמוע זאת בבירור ולא היה אפשר להבין שנאמרו בקונוטציה שבה נאמרו. גורם בכיר מאוד במטה הארצי אמר אתמול כי "ככל שלומדים את תוכן הקלטת, מסתבר שאי אפשר היה למנוע את החטיפה, ובהמשך תפקוד המוקד ייבדק". לדברי קציני משטרה ששמעו את הקלטת, "קשה להבין מה נאמר בה והקול שנשמע בתחילת השיחה, שהיא מאוד משמעותית, נמוך מאוד ולא ברור". קצינים בכירים גם טענו אתמול כי תפקודו של שוטר השח"מ (חייל בשירות חובה) שענה לשיחה היה כפי שהיה מצופה ממנו. "הוא ענה לשיחה ולא התעלם ממנה. כשלא היה בטוח מה תוכנה, העביר אותה לבדיקת אחראית המשמרת"…

אני מקווה שמתישהו ישחררו את ההקלטה או את חלקה לציבור, אחרי שיפיקו ממנה כל שאפשר, כדי שאפשר יהיה לשפוט ולא להיזון מכלי שני ושלישי.

גם בידיעות יש כותרת המנסה לסנגר חלקית על המשטרה: "לא הבנו אותו". תוכן הידיעה על שהשוטרים לא שמעו, לא ממש תומך במשטרה.

גם יוסי מלמן במעריב מגן על המשטרה

…במה היה מועיל מפכ"ל המשטרה אם היה מקדים שובו לישראל מהכינוס הבינלאומי? המשטרה היא גורם שולי בחקירת הפרשה. עד כמה שמרגיזה העובדה כי בגלל רשלנות במשטרה עוכב המידע הראשוני על החטיפה במשך כמעט שמונה שעות, צריך לזכור שהחוטפים בזמן המבצע לא ידעו זאת. הם לא ידעו שעומדות לרשותם שמונה שעות. הם ידעו ופעלו מתוך ההכרה כי עליהם להיעלם בתוך 20-40 דקות…

למה לא מדווחים על השריפה במפרץ חיפה?

http://c.brightcove.com/services/viewer/federated_f9?isVid=1&isUI=1

sreifa17.6.14
טרקטור משטח את הערימות והכבאים, סליחה, לוחמי האש, מכבים. 30 אלף טון על שטח של כ-15 דונמים של פסולת מסוגים שונים שיועדה להכנת קומפוסט. הכיבוי יימשך עוד ימים. צילום: כב"ה מחוז חוף

השריפה פרצה ביום חמישי. ההתייחסות בתקשורת היא כמעט אפס. האתר היחיד שהציל את כבודה, וגם זה, בלי לנפנף בכותרות, הוא ynet. ישר"ה ומעריב תרמו ידיעות-הודעה-לעיתונות קצרות. זהו. כבר כמה ימים, כמעט שבוע, שמאות אלפי בני אדם נושמים תחת זיהום כבד שמהווה סכנה ממשית לבריאותם אם לא לחייהם, את האחראים לא צריך לחפש בבורות מים ובכוכים נסתרים, וכלום.
תארו לעצמכם שתוך יומיים ימותו 50 בני אדם באזור מהרעלה. או שזה יקרה תוך שנתיים, ואז לא תדעו. מה תגידו? איך תסתכלו על עצמכם בראי?
סדרי העדיפויות במדינה הזאת מעוותים לגמרי. אין פרופורציות, אין מערכת בלמים ואיזונים. התקשורת נגררת יחד עם ההנהגה. זה מושך בזנבו של זה. שום כלי תקשורת לא יצר סדר יום חדש. ל"ילדים של כולנו", שלושה במספר, קרה דבר נורא, והמדינה מושבתת. שום דבר לא מעניין את התקשורת. תארו לעצמכם חלילה שתקופת ההמתנה תימשך חמש שנים, כמו במקרה הקודם? מה אז? פוסט שכתבתי אתמול בלילה. אני מחכה למי שיוציאו תאף שלהם מחברון. אתם לא ממש תורמים שם, כן? תודה לכוחות הביטחון שעושים את העבודה ולהורים הגיבורים.
אתם, עיתונאים לאלפים פנו את השטח וזכרו שיש פה עוד שמונה מיליון בני אדם.
ובקשה לי לקוראים: אם דווח איפשהו בהרחבה, שלא במבזק, באחד מערוצי הטלוויזיה, או בתוכנית רדיו שהעלתה את הסיפור על סדר יומה, בבקשה ידעו אותי.

משתכשכים בביצה

לא מקשיבה לרדיו, אבל הבוקר רציתי לבדוק אם מישהו מתייחס לשריפה הנ"ל, ודגמתי את רשת ב'. לפני פתיחת סדר יום שמעתי "התוכנית בחסות ידיעות אחרונות". מה, באמת? מענין מאוד. תוכנית רדיו חדשותית בחסות עיתון יומי נפוץ? אח"כ הקשבתי למה בוער בגל"צ, ואותו דבר! "התוכנית בחסות ידיעות אחרונות". מה זה זה?
אה, כבר שכחתי בשביל מה הבאתי, אבל ע"פ הליין אפ, לא צפוי שום עיסוק בנושא השריפה.

בגלל צו השעה נדחקת תלונתו של גונן גינת נגד ידיעות לעמודי הדעות. והיום: למה התעלמתם מביקורה של השרה נתניהו אצל משפחות החטופים.

ביזאריותן של הכותרת בישר"ה אינה דבר חדש. מדי פעם נשברים שיאים אלו ואחרים. זוהי הכותרת המרכזית בכפולת 2-3.

isra17.6.2.3

המחאה

ח"כ סתיו שפיר מספרת שבעלי דירות בירושלים לא רצו להשכיר לה דירה. לכן שכרה בסוף בתל אביב.

יש עורכים בבית?

את הפתיחה הזו למונדיאל – רונאלדו לא ירצה לשכוח. נבחרת גרמניה דווקא כן ובמיוחד תומס מולר.

צייץ רונן: "טעות מביכה במיוחד של ynet. מי שירצה לשכוח, דווקא ירצה לזכור (ניצח ארבע אפס), ולהפך".

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

רוצים לכתוב את השורה הראשונה בספר ההמשך להתפסן בשדה השיפון, הזר ותמול שלשום? אולי תזכו בפרס.

מקור ראשון מתקן התייחסות לעמוד הפייסבוק של נתניהו.
מקורתיקון17.6.14

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג: ש, א, ע, ב, י, י, י, ש, י, ל, פ, א, א, ע, ד, א, ש, א, ע.
baloons

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

66 תגובות על על הזנב

  1. חטיפים הגיב:

    ככה עושים פרסומת ב"זמן אמת"….http://www.kipa.co.il/now/57382.html

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    http://www.theguardian.com/world/2014/jun/17/israel
    i-court-vanunu-travel-ban

    He made a deal with the Israeli Government.
    He broke the deal.
    That won't convince Karla McLaren, of course, but it really happened.
    He broke the law. He paid the price

    .

    אהבתי

  3. הינשוף של מינרווה הגיב:

    לא זכור לי שהתקשורת בישראל יצאה מגדרה כשנחטפו מאות נערות ניגריות…מה שטל שניידר כתבה הבוקר. בשער הארץ מנסים להחזיר קצת פרופורציות, וכך, מתחת לכותרת הראשית ולדיווח על ההתפתחויות בפרשת החטיפה, יש כותרת על ארגון מוסלמי שרצח 48 בני אדם בקניה, במהלך משחקי המונדיאל. וידיעה מאתמול: המורדים הסונים בעיראק הוציאו להורג מאות אזרחים ככה”נ.

    זה באמת אולי לא ריאלי לדרוש מהעולם להתרגש מחטיפה של שלושה ישראלים.
    מה שכן, בכל המקרים שציינת – חטיפת הנערות הניגריות, רצח בני אדם בקניה, הוצאות להורג של מאות אזרחים בעיראק – לא זכור לי שדעת הקהל בעולם מפגינה סימפתיה למבצעי הפשעים.

    אהבתי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    הפרשן היחידי, לטעמי, שמבין מה קורה זה רון בן ישי. הוא אומר שהחטיפה היתה טריגר להפעיל תוכנית לחיסול תשתית (ציוד ואנשים) של החמאס ביהודה ושומרון. כלומר, כל המבצע הגדול לא מנוהל בכלל למציאת החטופים, עונש או כול ספקולצייה אחרת ובכלל מדובר על תוכנית מבצעית שרק חיכתה להפעלה. כמובן שתוך כדי מנסים למצוא את החטופים אבל בשביל זה לא מכניסים כזו כמות של כוחות לשטח.

    זה גם מסביר למה בסך הכל אנשי הפתח שותקים ונותנים לישראל לחסל את היריבים שלהם.

    אהבתי

  5. hunyuc הגיב:

    "זמן הגאולה: גדעון סער וגאולה אבן מתחזקים" http://www.mako.co.il/entertainment-celebs/local/Article-bcf197aa533a641006.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=769885919

    אהה? גאולה? בהכירי, לא הייתי מאמין. בחירה כדאית/לא-כדאית, שאפו על האומץ.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לא אורגינלי בכלל. לא מאמין שלגדעון
      סער יש אפילו מאית מהזיכרונות של
      אורי זוהר להתרפק עליהם. זה כמו
      באירלנד שגברת נכנסת לוידוי שנמשך
      ונמשך ונמשך וליד הבותקה של הוידוי
      נוצר תור וכשהיא יוצאת אל מבטי
      העומדים בתור ורואה את הנכנס אחריה
      היא אומרת בקול: "מתנצלת על זמנך
      אבא אבל עכשיו זה יקח בקושי שניה"
      ולעומדים היא לוחשת "ויהיה משעמם
      מאוד".

      אהבתי

  6. hunyuc הגיב:

    לא נעים להרוס את חגיגת הטלת האשמות על הנערים החטופים (שבכל מקרה לא אליהם יש להפנות כעת האצבע המאשימה), אבל לפי הסרטון הזה https://www.youtube.com/watch?v=QHfIEkvzxF0 שהופק ונערך גם ע"י מחלקת הדרכה בזרוע היבשה וחטמ"ר אפרים, השלושה פעלו לפי ההוראות:
    – עלו בטרמפ במקום מרכזי
    – עלו שלושה ביחד
    – הודיעו למישהו שהם יוצאים ולאן
    – כשהם ראו שהם חטופים, הם התקשרו למשטרה.

    אהבתי

  7. נירית הגיב:

    ג'ון סטיוארט בקטע מאתמולאדיר בכ"כ הרבה רמות…
    הנה טעימה ממה שקורה בעולם כשאנחנו עסוקים בחטיפה: סטיוארט מדבר על הניסיון של ארה"ב מול הקיצונים בעירק לעבוד יחד עם איראן (כן, יחד) כשבצד ערב הסעודית מממנת את האויב אבל נחשבת לבת זוג אסטרטגית, בקיצור: מציעה שתראו. ועד הסוף. כי הסיום פשוט קורע (לא רוצה לתת רמז כדי לא להרוס, פשוט תראו).

    אהבתי

  8. עובר אורח הגיב:

    חדשות !! התביעה דורשת עונש מוות לטרוריסט פלשתיני

    כבר רציתי לעזוב אבל אין מציל והעוול והרשע נשפכים
    כמים בגשם בחורף. כאן בסביבה, מצפון לחיפה, שם בלבנון
    התביעה דורשת עונש מוות לפלשתיני לא בגלל שעשה טרור
    אלא לא יאומן ובכלל לא נתפס, בגלל שחשב, כלומר כנראה
    העיז לחשוב, על טרור.
    ואני שואל? היכן "הארץ"? והיכן הועד? והיכן האגודה? והיכן
    עורכי הדין? והיכן צדיקי דור זה וכל הדורות? והיכן הארגון?
    והיכן ההתכנסות? והיכן הנאום?, והיכן שביתת השבת?
    ואמנסטי וועדת זו וועדת אחרת ובכלל כל הרשומים אצל
    היונה מה הם עושים בימים טרופים אלו. גם רציתי לשאול
    היכן אורן והתבפקתי.
    לא בסדר, פשוט לא יפה וגם לא נחמד ועוד שהוא פלסטיני
    ועוד שהוא פליט ועוד שאין לו ברירה. לאן הולך העולם?
    ומה יהיה על הצדק? ומה יהיה על היושר?
    http://www.naharnet.com/stories/en/135269-death-penalty-demanded-for-palestinian-over-terrorism-charges

    by Naharnet Newsdesk 17 June 2014, 11:10

    אהבתי

  9. Aרעפי הגיב:

    ." התרשמתי מהעברית/ ערבית/ אנגלית של הנער."
    מממממ

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      סליחה אם נשמעתי מתנשאת. התכוונתי להפך הגמור.
      כמה ילדים ישראלים/עבריים/יהודים בגילו אתה מכיר שיודעים להתנסח כך בשלוש שפות?

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        עזבי את הכסילים, דוברי אמת תמיד נשמעים
        מתנשאים. רשתות החינוך הערביות הפרטיות
        מוציאות את % עוברי בגרות הכי גבוה.
        שם חינוך זה חינוך וידע זה ידע ובחינות הן
        בחינות. ומשפחת זועבי תמיד הקפידה על
        חינוך. נקווה שהיונה צודק ושיצא מזה גם
        שלום והשלמה, אני לא בטוח אבל משתלם
        לקוות. במקרים ידועים יצא ההיפך אלו
        החיים.

        אהבתי

      • Aרעפי הגיב:

        אף אחד!
        נכון ככה נשמעת.
        תוקן.

        אהבתי

  10. imanuel הגיב:

    בסקריר הסיקור לא הצלחתי למצא את "אצבעוני"
    גם מקומו של "מעריב לנוער" נפקד
    וחבל.

    "יומני היקר שלום,
    נחטפתי והודעתי על כך למשטרה,
    לא קורה כלום כבר שמונה שעות,
    האם אני בהריון?"

    אהבתי

  11. עובר אורח הגיב:

    מישהו קורא ? מישהו מבין עברית?
    סליחה על הציטוט המלא אבל דומה כי מרוב רעש כבר הכל
    דייסה מתערבבת כולם מרעישים כל הזמן ואף אחד לא עוצר לא
    ובטח לא לשתוק ו 100% בודאי לא לחשוב. אז הנה "אמת
    מדווחת" ותיפח רוחם של דוברי שקר.
    גם יוסי מלמן במעריב מגן על המשטרה "…במה היה מועיל
    מפכ”ל המשטרה אם היה מקדים שובו לישראל מהכינוס
    הבינלאומי? המשטרה היא גורם שולי בחקירת הפרשה. עד
    כמה שמרגיזה העובדה כי בגלל רשלנות במשטרה עוכב
    המידע הראשוני על החטיפה במשך כמעט שמונה שעות,
    צריך לזכור שהחוטפים בזמן המבצע לא ידעו זאת. הם לא
    ידעו שעומדות לרשותם שמונה שעות. הם ידעו ופעלו מתוך
    ההכרה כי עליהם להיעלם בתוך 20-40 דקות.
    מילמן? פעם היית עיתונאי הגון. מה קרה? מי טילפן לך?
    כשאלה הנצחית באמסטרדם "מה בחורה כמוך עושה כאן,
    בחלון הזה"
    התפקיד הראשי החשוב היחידי של הליצן הטס לכל הכיוונים
    מאז שנהיה לשוטר ראשי הוא להועיל. שמע מילמן, האיש
    צריך להועיל רוב הזמן. לעשות רק דבר פשוט אחד להביא
    תועלת.
    אם הוא לא מועיל שלח אותו הבייתה, שלא יועיל בבית על
    חשבונו במקום זה הוא לא מועיל בניו-יורק, על חשבוני
    וחשבונך.
    המשטרה גורם שולי בחקירת הפרשה. זה אנחנו יודעים
    מזמן. הם ירדו לשוליים מרצונם הטוב. באמסטרדם בחלון
    כאן בשולי הכביש. אבל למה לשוליים בניו-יורק, כבר אין
    שוליים בישראל ? אנחנו משלמים להם בשביל להיות
    בשוליים?
    מילמן כבר מתכנן חטיפה.היה לחוטפים את כל הזמן בגלל
    שהכל זה יחסי ציבור, הדלף ותשקיט, שוטר יוצא לרחוב?
    מתי ראיתם שני שוטרים במעבר חציה? כמו שהצב יוצא
    מהביצה עם שריון הם נולדו בתוך המכונית והמתקדמים
    עוברים לגור באוירון.
    רציתם או לא רציתם פזיקאי כנשיא. דומה שכאן הכל
    פיזיקה והחרא צף למעלה ועולה ועולה ואז מסדרים לו
    גימלה וג'וב טוב באיזה מונופול עושק.
    שימעו הקשיבו יש כאן מדינה במלחמה. והם? כשהכל
    קורה הולכים לכותל ומתפללים ובכנסת מתפללים,
    באיזו מלחמה או חטיפה התפללו בכנסת. מישהו מפריע
    לעשות מנין צנוע בפינה ולהתפלל? אוכלי חזיר, בולסי
    שרימפ, בועלי נידות ארמיות ביום כיפור שחל להיות
    בשבת מביאים צלמים נדחקים לפריים שמים כיפה
    לוקחים סידור ומצלמים. איך זה שאין בין 120
    הטיפוסים איזה יהודי הגון שיעשה מעשה נוצרי כמו
    ישו שגירש את החלפנים מהר הבית? ויקום ויקרע
    קריעה על חילול השם הזה.

    אהבתי

  12. סמולביבים הגיב:

    כל הכבוד V שאת מביאה בלוג שלם של ציטוטים של סמולביבם ארורים, שכותבים עד כמה ישראל רעה,כמה התקשורת רעה,כמה "אנחנו"…
    אתם קומץ עלוב של אנשים שכותב לעצמו על עצמו(אודי הירש),כל התקשורת המרכזית נשלטת ע"יכם!(ואת מביאה גם בלוגים של אוסף היללנים הזה) מה אתם רוצים מאיתנו? אתם מענינים לנו את ה….
    אנחנו בכלל לא מחשיבים אתכם לתושבי המדינה!
    הדעות שלכם אחד על השני, בקושי מעניינות שני רחובות בביוב שלכם.
    מי מפריע לאודי הירשים האלה להגיד,לבלות, לראות מה שהוא רוצה, לעשות עגלות של הומואים ערומים? לראות מונדיאל?…
    אנחנו עושים פרצוף יונית? אנחנו יוצרים דרמות?
    תסתכלו אוסף אפסים! על המשפחות שילדיהם נחטפו!
    תראו את ההתנהגות שלהם!
    תראו איזה אנשים מקסימים!
    תראו את האימהות הנאצלות האלה!
    נכון הן לא עומדות בקריטריונים של הערוצים שלכם, שרוצים :בכי,הסטריה,צרחות….
    לא תקבלו! לא מהן!!!
    המשפחות הנאצלות האלה לא שייכות לפסולת שאתם מורכבים ממנה!
    תכתבו תתכתבו,אחד עם השני במזבלת התקשורת שלכם!
    אנחנו עכשיו מחפשים 3 נערים!נערים !(לא "ילדים של כולנו").
    נחפש מהבוקר עד הלילה כולל!
    ואוסף הפסולת יכתוב על עצמו, ועל איך "אנחנו" צריכים לנסוע,איפה לגור,אם להתפלל או לא,כמה כוח צריך לחפש את הבנים, איך זה באמריקה,איך זה בברלין…
    והארץ יקרא לזה גדה
    מעריב יו"ש
    גל"צ : ש ט ח י ם! גל"ץ כן? התחנה של צה"ל!שמאוכלסת באוסף סמולביבים "שטחים" יעני ה"שטחים הכבושים", איפה שאנחנו מחפשים עכשיו: רוצחים,חוטפים, תבחרו.
    תחיו את ה"חיים" שלכם שם איך שאתם רוצים!
    ע ז ב ו א ו ת נ ו בש ק ט ע כש י ו!

    אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    מי שאהב את סיפרו של דיקנסון "הפסיכולוגיה של השלומיאליות בצבא" ימצא עניין בראיון הטלוויזיוני עם פייר ספרי, מהנדס אווירונאוטיקה שנטל חלק בתכנון ה-F16 וה-A10. ספרי כותש לאבק את פאר היצירה של תעשיית הנשק האמריקאית, ה-F35. עיקרי דבריו:
    תכנון של גם וגם וגם של כמה ועדות לא יכול להצליח
    קרבות אוויר – פחות יעיל ממטוסי שנות ה50 כמו המיג 21 והמיראז'.
    הפצצות – לא מתאים. יכול לשאת 2 פצצות בלבד.
    הלוז של ביקורתו הוא תכונת החמקנות. לטענתו כל סיפור החמקנות הוא הונאה. המטוסית האמריקאים הם חמקנים רק באורכי גל קצרים שבהם משתמשים הראדארים האמריקאים המודרניים אבל הראדארים הישנים של מלחמת העולם השנייה שהשתמשו באורכי גל ארוכים היו מגלים את המטוסים האמריקאים החדישים ללא בעיה. לטענתו הרוסים מודעים לתכונה הזו וכבר פיתחו ראדארים חדשים שמסוגלים לגלות את החמקנים האמריקאים והם מוכנים למכור אותם לכל דורש. מעניין לדעת אם מי מחברי ועדת חוץ וביטחון בכנסת מכיר את הטיעונים האלה.

    אהבתי

  14. יוריק הגיב:

    סתיו שפיר היא חברת כנסת מצויינת. אילו ביקשה לשכור אצלי דירה – לא הייתי משכיר.
    תכונות מצויינות לאיש ציבור, הן תכונות גרועות לשוכר דירה (מנקודת המבט של המשכיר).

    אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    לעולם נמאס מהסכסוך שלא נגמר פה. נמאס

    טוב לגלות שלעולם יש דוברת חדשה. V, אולי את מוכנה לשאול את העולם מה הוא חושב על שריפות בחיפה?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מאחר שאתה ילד גדול אתה יכול להבין לבד.
      ואתה מוזמן כמובן להפריך את דבריי. כמו שאתה נוהג לעשות תמיד בעזרת מובאות ייחודיות ואקטואליות.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        קטונתי מלהבין את פעולת העולם ולכן אנסה להסביר את ביבי. הגם שאינו בקיא כמוך בהווית העולם אני מניח שהוא יודע דבר או שניים בפוליטיקה ובמדינאות. הייתכן שביבי הפוליטיקאי מנסה להפיק רווח פוליטי על ידי שיוך השמאל לטרור החמסי? הייתכן שביבי המדינאי מנסה לזרוע מוקשים ציבוריים בנתיב המדיני של אובמה? הייתכן שביבי הבטחוניסט מנסה לנצל את חוסר העניין של העולם על מנת להכנס בחמס? לא, לא יכול להיות. מה כבר אחד כמו ביבי יודע על העולם?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          שיעשה מה שהוא רוצה, אבל שלא ייבב "העולם כולו נגדנו" "לא מדברים עלינו". כי לעולם לא אכפת. פשוט לא אכפת. לטוב ולרע.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תקשיב חז"ן. קשה לי אבל אתה
          צודק. החלאות בעירק והחמאס
          הם באמת אותו דבר בדיוק. סונים
          רוצחים מטורפים. מאלף ואחת
          סיבות אין אהבה בין נתניהו ואובמה
          זה לא לדיון. מה שנתניהו אומר
          לאובמה זה בערך כך לא שמעתי
          אבל זה נאמר ושומע את זה מחמוד
          עבאס: נתת למצרים רשות להרוג
          בהם במאות. אתה הולך עם אירן
          שטגנה אנשים שלך על אש קטנה
          לא מטפורית. אתה מרגיז את סעודיה
          שאנשיה היו מעורבים עד האוזניים
          בבניני התאומים ועד כה ארה"ב
          החליקה. זה לא רק המזה"ת. זה
          גם אפריקה מצד לצד. ואתה ואני
          אמנם לא מדברים חפשי כמו
          אשכול וג'והנסון ולא רק בגלל
          ישראל. אבל מי שצריך מדבר ויודע
          מה שיודע. אומר נתניהו ודבריו
          נשמעים ברור וחזק: עבורי ועבור
          המלך הקטן ועבור מחיר הנפט
          וכלכלת העולם תן לי להכניס להם.
          זה כמו כלבים בכפר ערבי כשמכים
          ומכים וחזק כלב אחד כל הכלבים
          בכפר מיללים ומתקפלים. ושם
          בלונדון ידידנו רה"מ שלעבר כבר
          החל לדבר על פעולה בעירק.
          וכנראה מדברים ומדברים. מה
          יהיה איני יודע. אבל גם מי שרוצה
          שלום ונסיגה משטחים ולא מסכים
          תמיד עם יונים וחיילים זקנים צריך
          לקוות שהרעים והם רעים באמת
          ראה השחיטות בעירק יחטפו
          ויחטפו חזק. זה מה שיש.

          אהבתי

          • אבל אבל כוהני המחנה טוענים שיש רעים ויש כאלה אחרים, שהכרחנו אותם לנהוג כך. ובכלל, הם ממליצים להמנע מהכללת גורפת כי עריפת ראשים, ביתור כרסי נשים הרות, אונס נערות, ריצוץ תינוקות על קירות ופיצוץ יושבי מסעדות שונים במהותם ואין להשוות. הרי לכל ארגון יש אג'נדה ייחודית, מימון אחר, והשראה שונה לחלוטין. זה לא שכולם מגיעים מאותה אידיאולוגיה למען השם. אתה משווה בין החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, עצבת אל-אנצאר, חמאס, הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, גדודי טיז-אל מרתו, האחים המוסלמים, ISIS, חזבאללה, דעאש, ועדות ההתנגדות העממית, ניקאת אל-חמאר, אל-קאעידה, ימסק איל- פארס, ג'בהת אל נוסרה, דוק איל-עז, חזית שחרור פלסטין, דחל לבגרה, החזית העממית לשחרור פלסטין, דחלנאת אל-חרופאת גרביה, הפתח, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לברגומי בארזי אנצ'לוטי ודונאדוני?

            הנה בגרף הזה ברור שכל אחד עוסק בנושא מזווית אחרת.

            אהבתי

  16. הומר סימפסון הגיב:

    לכל הידעונים והמומחים לטרמפים ודומיהם:
    עד שלא נדע בוודאות כיצד התבצעה החטיפה, כל השערותיכם,נזיפותיכם וטענותיכם כלפי החטופים וכלפי המתנחלים הם פשוט אווילות לשמה.
    ישנה סבירות שהחטופים לא עלו על רכבם של החוטפים מרצונם החופשי.
    כמו כן, ישנה סבירות שארוע דומה יכול להתרחש גם בצד השני של הקו הירוק ולכן כל הידעונים מתבקשים לחדול.
    אגב, ראוי לספר לירון לונדון שמה שמתחולל עכשיו ביהודה ושומרון ,זה החלום הרטוב של ההנהגה המתונה של פתח והם אף מסייעים לישראל לנסות להביא לפיתרון המקרה.

    אהבתי

  17. נירית הגיב:

    מגנים על נתבעי ענב גנד גלילי
    התנועה לזכויות דיגיטליות עוד רגע ביעד של ה-30,000 ש"ח.
    והתמיכה בפרויקט? זה לינוקס! 😉

    אהבתי

  18. נירית הגיב:

    פרספקטיבה: בסדר, שהתקשורת העולמית לא תכתוב הרבה, אבל אם כבר כותבת: שתדייק בפרטים (למשל: רק אחד מהם גר בהתנחלות, ואילו השניים האחרים גרים מצדו המערבי של הקו הירוק) ובסדר הדברים (עפ"י ה-BBC והניו-יורק טיימס: לא עצם החטיפה היא שיוצרת מתח בין הרשות לישראל, אלא דווקא פעולות החיפוש של ישראל)
    החטופים והתקשורת הזרה

    אהבתי

  19. bokovsky הגיב:

    אני עדיין לא מבין מה יש לנו לחפש בשטחים האלה.
    את שרידי עצמותיה של רחב הזונה?

    אהבתי

  20. רועי הגיב:

    מישהו נתן הסבר למה לא מפרסמים את הקלטת השיחה?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני מניחה שעדיין עובדים עליה ומחפשים בה רמזים. מה גם שלא רוצים שהצד החוטף ידע מה יש בה.
      בקיצור, מטעמי מודיעין, חקירה, ממצאים מוכמנים, ביטחון שדה וזה.

      אהבתי

  21. ברטה הגיב:

    אם כבר עולים על טרמפ רצוי להחליף כמה משפטים עם הנהג ולהקשיב היטב לדקויות המבטא.

    אהבתי

  22. ברטה הגיב:

    לקורא יון

    לפי הדיווח, במכונית (הישראלית, שנגנבה מיישוב סמוך לירושלים) היו 2 חוטפים חובשי כיפות וחולצות לבנות, אחד מהם בעל פיאות מגודלות

    ולקורא גינת– טוב שמענו שבעלה של שרה לא עצם עין מדאגה.

    אהבתי

    • אצלנו- היונים האורגינליות, לפי המקור יודעים להעריך לאיזה גובה הוא יגיע. אממה, במקרה הזה אין מקור, אין לי מושג ולא רואה כיצד זה משנה אבל רגע! תגידי, האם גם את חשת לאחרונה בהתהדקות מסוימת ביחסים?
      כי קראתי שהלונדון כתב שהאירוע:

      מרע את יחסינו המעורערים ממילא עם ההנהגה הפלסטינית המתונה, מסב סבל רב…

      הלונדון שזכה לקבל בשובך את מעמד הספונג'דור האינטלקטואלי, שוגה. במקום להאשים את האוטוטו חיילים, המחוצ'קנים הגזענים חובשי הכיפות בחוסר אחריות היה צריך להאשים ישירות את מפעל ההתנחלות הקיצוני משיחי ציוני שגרם מלכתחילה לפלסטינים לרצות לחטוף אותם באין ברירה כיאה לעמדת המחנה.

      ראי ביטוי בהצהרת הדודה זוועבי:
      הם לא טרוריסטים…הם נאלצים להשתמש באמצעים האלה.

      או הבורג שמשומן מכספי מדינות זרות:

      … כל מי שנמצא שם מעבר לקו השחור נושא באחריות. זה לא נעים אבל זו האמת….החברה הפלסטינית כולה היא חברה חטופה…– אז כל שנותר להם זהו אפיק האלימות. כי כבר הוכח לא אחת – החטיפה משחררת.

      ואסיים בחודרוב:

      ארץ אשר ירדפוה אויביה
      והיא את אויביה תרדוף במרדף.
      היא את אויביה תשיג,
      אך אויביה
      הם לא ילכדוה בכף.
      זו הרואה את חייה מנגד
      תלויים כעלה הנידף.
      היא יראה,
      אבל כמו לא היתה כלל מודאגת
      תמתין
      עד לתום המרדף.

      אהבתי

  23. אחד שיודע הגיב:

    עיתון כוויתי טוען בדיווח מירושלים: החטופים הוכו עד שאיבדו הכרתם, והוחבאו במערת מסתור שהוכנה מראש.
    😥

    אהבתי

כתיבת תגובה