מה בדיוק אמרה חנין זועבי?

yediot18.6.14isra18.6.14
haaretz18.6.14maariv18.6.14
makor18.6.14hamvaser18.6.14

החטופים

כמעט כל העיתונים בתמונה מרכזית זהה בשער: שלוש האמהות של שלושת הנערים החטופים מתחבקות. שלושתן עם כיסויי ראש, בשרוולים ארוכים. המסר ברור: אמהות היא הכוח המניע. אין כמו אמא. אמהות זה תקווה. אמהות זה ברכה. רק בזכותן אנחנו כאן. הן הכי חזקות. והן מהמגזר. לכן הן מתחבקות. האם ראיתם את אמהותיהן של אהוד גולדווסר ואלדד רגב מתחבקות? never.
תיקון: אמו של אלדד נפטרה לפני שמת.
המומה מהכותרת של ידיעות, "הילדים של כולם", ששברה את כל שיאי הציניות והטראש. אם הייתי צריכה לתת כותרת למערכון על שקיעת העיתונות, הייתי נותנת את הכותרת הזו "הילדים של כולם". בדיוק כמו בפרשת גלעד שליט. זו הכותרת הגרועה מכולן, הפורטת על בלוטת המלודרמה הכי ירודה שיש. כן, זה אסון כבד. אמרנו, הבנו, קראנו, שמענו. אבל די עם הצהובונות.

רק דמיינו איזו מהומת אלוהים הייתה פה אם הנערים הפלסטינים שנורו ביום הנכבה על ידי עוף השמיים היו מכונים "ילדים". וואיי וויי.

ישר"ה לא מפגר אחרי ידיעות, שלא תחשבו. "חיבוק של שלוש אמהות" בהחלט מהווה כותרת מתחרה ל"הילדים של כולנו". אם כי כותרת הגג קוראת להיפרע מחנין זועבי: "חרפת ח"כ זועבי". במעריב הכיוון דומה: "מאוחדים בתקווה", שוב, עם שלוש האמהות. כותרת הגג: "זועבי: החוטפים אינם טרוריסטים".

מה בדיוק אמרה חנין זועבי? רועי פלד הביא את כל התמלול.

האם זה מוזר שאנשים שנמצאים תחת כיבוש וחיים חיים לא נורמליים, במציאות בה ישראל חוטפת כל יום עצירים, זה מוזר שהם נוהגים ככה? הם לא טרוריסטים. גם אם אני לא מסכימה איתם, הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם, והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח ותראה את הסבל, תרגיש את הסבל של האחר.

תוספת: מאחר שנטען בפני שהתמלול של רועי לא מדויק, תמללתי בעצמי בהרחבה.

שרון גל: אבל את לא מגדירה את החוטפים טרוריסטים?
זועבי: אני אה… בוא נשאל ככה אה… שאלה נאיבית, זה מוזר שאנשים שנמצאים תחת כיבוש וחיים חיים לא נורמליים וחיים במציאות שבה ישראל חוטפת כל יום עצירים זה מוזר לך שהם חוטפים?
גל: מבחינתך הם לא טרוריסטים.
זועבי: הם לא טרוריסטים.
גל: אז מה הם?
זועבי: גם אם אני לא מסכימה איתם, הם אנשים שלא רואים שום פתח, שום פתח…
גל: לא, מה הם בהגדרה שלך הם, מה?
זועבי: הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם, והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה. עד שישראל תתפכח והאזרחים בישראל, החברה בישראל, תתפכח קצת, ותראה את הסבל, תרגיש את הסבל של האחר.
גל: זאת אומרת, את באיזשהו אופן, מה באיזשהו אופן, במילים מפורשות, חברת כנסת ישראלית מצדיקה את החטיפה של הנערים הישראלים.
זועבי: אני לא מופתעת בכלל…
גל: לאאאא, לא מופתעת זה בסדר, את מצדיקה, זה לא שאת לא מופתעת.
זועבי: אני מופתעת, איך אתה? אני מופתעת.
גל: איך אני? אני אגיד לך איך אני… אני מופתע שאישה כמוך בכלל עוד יכולה להסתובב חופשי כאן. זה מה שמפתיע אותי.
זועבי: תראה, או שאנחנו, או שאנחנו, או שאני אמשיך להתראיין אצלך, ואז יש לך פתרון או ש…
גל: למה, כשאני אומר לך דברים שלא נוחים לך אז את מאיימת לסגור?
זועבי: אי אפשר להבין
גל: את הרי תלמידה של עזמי בשרה, מי שגדלה על ברכיו של טרוריסט מטונף, לא יכולה לדבר אחרת.
זועבי: טורקת.

אומר פלד שהכותרת הייתה יכולה להיות באותה מידה "אני לא מסכימה איתם".

בציטוט דבריה בידיעות חלק המשפט הזה לא מופיע. גם לא בישר"ה. ב-ynet שיבש חסן שעלאן את המשפט.
במאקו הוא מופיע.
זה מה שהיא אמרה לשרון גל (דקה 4). וגם ריצ'רד סילברסטיין.
בשיחה עם הארץ אמרה זועבי שהיא מתנגדת לחטיפה.
liszuebi18.6.14

מעריב מביא את דברי בל"ד וזועבי, המתנגדים לחטיפה גם פה.

רון מיברג קורא לכתבי הארץ לנצור את האש.

כמי שתחושותיו אינן שונות מאלו של לוי, בורג ועמיתיהם, לא קשה לי להבין שהחטיפה היא "תגובה הולמת" להתעללותה השיטתית של ישראל בפלסטינים, וכי מי ששברו את הכלים ומבקרים את המדיניות האחראית בעיניהם לחטיפת הנערים כבר במהלך האירוע, הגיעו לקצה יכולת הספיגה והאיפוק שלהם. מדובר בישראלים לכל דבר שקיומם המתריס בטל בשישים, והם יורקים נגד הוריקן אידיאולוגי המוביל לדעתם לאינתיפאדה שלישית ולחיסולה של מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית.
אלמלא היו נתניהו ותומכיו מתנהגים כמי שהסכם שלום עם הפלסטינים דומה בעיניהם לרהיטי גינה, ספק אם היו הדברים נכתבים. למרות הנ"ל, אין זו דרישה בלתי הגיונית ולגיטימית לצפות מלוי ובורג לנצור את האש עד סיומו של האירוע הזה. הם כותבים בעיתון הישראלי המצוטט ביותר בעולם. דבריהם מהווים פגיעה קשה במשפחות החטופים, שכאבן אמור לגעת בצמד כשם שכאבם של הפלסטינים נוגע בהם.

ביום ראשון הביע הארץ "חשש כבד לגורל שלושת הנערים" בכותרת הראשית. החמאתי על הכותרת. היום חוזר הארץ הכותרת בווריאציה קלה: "גובר החשש לחיי שלושת הנערים".
נשאלת השאלה מה יותר חמור: גובר החשש או חשש כבד. נשאלת עוד שאלה: האם עורכ/ת שער ראשון שונה מזה/ו שערכו את השער של היום, והאם העורכים לא עוברים על העיתון שלהם במהלך השבוע.
hashash

שלוש האמהות מככבות גם בשער מקור ראשון, עם ציטוט סתמי של מפקד פיקוד מרכז: "ראשי חמאס מרגישים היטב את הפגיעה בהם".
בהמבשר אין אמהות כי נשים הן שיקוץ. במקומן יש חיילים. אממ, זה נבלה וזו טריפה, לא?

שלב הברברת לאין קץ נמשך. עוד מעצרים. או איומי נתניהו. או יעלון. עוד כוחות בשטח. עוד רמיזות על רמזים שמצאנו. בפועל: כלום שבכלום. כמו במקרים אחרים, יש לי הצעה בשביל כולם: לסתום. נתניהו, שריו, רמטכ"ליו, דובריו, עיתונאים וכל השאר. החוטפים שותקים. הארגונים השונים שותקים. הפלסטינאים (חוץ מחנין זועבי) שותקים. שתקו גם אתם. זה יטריף לא פחות את המפגעים. למה אתם לא לומדים מהם משהו?
כמה שנים יוכלו להתמיד בדיווחי הסרק מדי יום? ואו בתחזוק הכוחות בסביבה שם? או בסגר על 680 אלף תושבי מחוז חברון?

ניכרת הפחתה מסוימת במספר העמודים המוקדשים לחטיפה. בידיעות רק עד ע' 16. בישר"ה עד 17.
שמעון שיפר מביא את דברי "גורם בקיא" האומר על החטופים: "האדמה בלעה אותם". עוד תוהה שיפר מה נזכר רה"מ עכשיו לטפל בתשתית הטרור של חמאס, ולמה לא עשה זאת קודם.
ויובל קרני מודיע באופן לא מפתיע ש"בתוך הליכוד החלו להישמע קולות ביקורת נגד אופן התמודדותו של רה"מ עם דריסת הרגל שהשיג חמאס בגדה בשנים האחרונות".
לא מצאתי רמז לכך בישר"ה.

עוסקים אנו בטרמפים השבוע, וניסיתי להבין מה מדיניות צה"ל הרשמית בעניין, כי היא מבורדקת ולא עדכנית ברשת. והיה גם את הסרטון הזה מ-2012 שעורר תרעומת נשפטו חיילים על עלייה על טרמפ). אז דצ"דצתי וענו לי: תוך שבוע ניתן לך תשובה. אנחנו עסוקים, את יודעת.
כפי שכתב ע. הראל:

השריפה בחיפה

יאיר גיל צילם את השריפה.
שימו לב לצילומים מאתמול, לידיעת כל מי ששמעו מגופים אלו ואחרים שהשריפה כובתה.

yairgil17.6

צפריר רינת (הארץ) כתב על הזיהום בגין השריפה אתמול בצהריים.
צדק חברתי – חדר המצב (פייסבוק).
חיפושים ממושכים אחר דיווח של עדי חשמונאי (וואלה) מאתמול על הזיהום עלו בתוהו. אולי נחטפה.

אגב, שריפה השתוללה בשכונת גילה בירושלים אתמול. 17 צוותי כיבוי ו-50 לוחמי אש היו שם. שריפה הייתה גם באבו גוש. מדובר בהצתות, מדווח ידיעות בע' 28.
אף מילה על השריפה בצפון.
תוספת:
– במעריב יש היום כפולת שריפה בהמגזין.
יונה יהב, ראש העיר, לא עונה לטלפונים מהתקשורת. כן כן (ברשותי שתי עדויות).

התפתחות בחקירת שלי דדון

הסיפור הזה, ההתמסרות של התקשורת להודעת המשטרה, שיצאה בהצטרפות מקרית פראית עם החבטות במשטרה בפרשת שיחת המוקד של החטופים, לא תיאמן.
קחו למשל את ידיעות של אתמול. שני שליש מע' 26 מלווים בכותרת לבנה על רקע אדום "התפתחות בחקירת רצח שלי דדון". בידיעה עצמה, כ-400 מילה אין אף מילה על ההתפתחות, למעט אותן מילים המופיעות גם בכותרת. כל הידיעה, המלווה בתמונת ההורים ובתמונת הנרצחת, היא ידיעת ארכיון, שמזכירה את הרצח ואת האירועים בעקבותיו. כלום, שום מילה נוספת. זה לא ייאמן. הוא לא היחיד כמובן, כל שאר העיתונים נקטו באותה דרך. בסוף ידיעת הכלום של ידיעות המשתרעת על פני שטח עצום, בעיקר לנוכח כלומיותה, מובאים דברי האם האבלה. "לבי עם משפחות הנערים", וגו'.
היום יש בידיעות עוד שני שליש עמוד על הפרשה: הכותרת: "שישה חשודים נעצרו ושוחררו". מה מי מו? כלום. אסור לגלות. גם לא על ההתפתחות בחקירה אתמול.
מה עוד אין בידיעה? קרדיט להארץ על שביקש להסיר את הצו מחקירת החשודים ששוחררו.
מה כתוב בידיעות? שלביה"מ פנו עוה"ד טלי ליבליך ועומר אשכר. לא נכתב שפנו מטעם הארץ.

שאלות שנותרו ללא מענה

– ממה מתו הילדות בבריכה בסביון?
– מה עם החקירה של פואד? אופס, פספסתי את כלכליסט הבוקר.
– מה עלה בגורל שטרית והעוזרת?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

תוכן שיווקי, לא מה שחשבתם.

מאקו מפרסם במארקר.

makomarker
אם שישית מאוכלוסיית המדינה נכנסת למאקו כל יום, וחצי מהמדינה הורידה את אפליקציית מאקו למובייל, מה יש לאתר לפרסם בדיוק?

המשטרה עצרה בראשית השבוע את הבלוגרית לורי שם טוב, והזהירה אותה שלא לפרסם מידע אישי על מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן. בשבועות האחרונים פרסמה שם טוב, בכמה אתרי אינטרנט שהיא מפעילה, מסמכים רשמיים שנשלחו למנכ"ל המשרד – שעסקו בדו"חות חניה שלא שולמו ובהלוואות שקיבל בסכומים מקובלים. במשטרה בודקים אם שם טוב עברה על חוק הגנת הפרטיות. עם זאת, באגודה לזכויות האזרח ציינו כי מעצרה הוא צעד יוצא דופן במאמצי אכיפת החוק. המשטרה פתחה בחקירת הפרשה בעקבות תלונה שהגיש סילמן.

לפני פיזור

וויי. איזה מהירות עובר הזמן.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

99 תגובות על מה בדיוק אמרה חנין זועבי?

  1. ירמיהו הגיב:

    אני לא עוקב אחר הופעותיו הטלביזיוניות, אבל ממעט הפעמים שראיתי אותו [לרבות הראיון עם דפני ליף] הוא עשה עלי רושם תוקפני. סגנון הראיון שלו עם זועבי משתלב עם הרושם שהתרשמתי ממנו לפני כן.

    אהבתי

  2. ברטה הגיב:

    ובפוקס דפני ליף מתראיינת לאיילת שני למוסף הארץ של מחר.

    אהבתי

  3. ירמיהו הגיב:

    באשר לראיון של שרון גל וח"כ חנין זועבי.

    זועבי מציגה את הטרוריסטים כבני אדם ללא אחריות למעשיהם, רובוטים או מריונטות שלא רואים פתח להתנהגות לא טרוריסטית, בעוד שהאמת היא שהם בחרו בטרור ולבחירה הזאת הם אחראים. רוב הפלשתינאים לא הלכו בדרכם וכן "ראו פתח" [כלשונה של זועבי] לחיות חיים ללא עיסוק בטרור. אפילו המנהיג הפלשתינאי, ראש הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס [אבו מאזן] מגלה יותר מתינות ויוניות [יניות מנקודת מבט פלשתינית] מאשר זועבי ואומר שהטרור בכלל מנוגד לאינטרס הפלשתיני לרבות החטיפה הזאת וקורא להשיב את החטופים. כלומר, זועבי יותר ניצית [ניצית פלשתינית] מעבאס ויותר מבינה וסלחנית כלפי החמאס והאופוזיציה לעבאס. לפחות ברמת העמדה המוצהרת. יותר מבינה וסלחנית כלפי הטרור ואת הטענה שהיא לא מסכימה עם הטרור היא מחלישה [אם לא ממש סותרת] בהבנה לטרוריסטים שלא ראו ברירה אחרת.

    אפילו במשפחתה של זועבי יש מי שמסוגל לראות את הדברים אחרת וזועבי מגנה אותו ע"י דה לגיטימציה לאישיותו. כלומר, פלשתיני שמתנגד לטרור דווקא כן "רואה פתח" אבל אז הוא אדם עם אישיות מבולבלת. כלומר, לא רק מדובר במי שלא רואים פתח, אלא מי שרואה פתח משהו לא בסדר איתו.

    מאידך, שרון גל מראיין ראיון תוקפני, אגרסיבי, מתלהם, לדעתי לא ראוי ולא מקצועי לראיין כך. מראיין צריך לשמור ערך המקצועיות [פרופסיונאליות] כאשר הוא מראיין בני אדם עם דעות מקוממות [מקוממות גם אותי].

    אהבתי

  4. ברטה הגיב:

    סקירת ווילווטיה-

    . טליה:

    19 ביוני, 2014, בשעה 05:42

    ניב שטנדל, הפוסט שלך הוא היסטרי, צבוע ומתחסד. איך אומרים? ממך לא ציפיתי.

    ציטוט מדוייק מדבריה של חנין זועבי (הקרדיט לרועי פלד ולדבורית שרגל (ולווט).

    מה בדיוק אמרה חנין זועבי?

    אני באופן אישי מגנה את אופן השיח האלים של המראיין, ולאו דווקא את דבריה של חנין זועבי.

    אהבתי

  5. עובר אורח הגיב:

    חשוב !!!! מחר בכל העיתונים עם לא כבר היום

    גם באנגליה פשיטות על טרוריסטים חיפושים
    בבתים מעצרים כל השיבנג למדו מהיהודים

    http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-27898724

    אהבתי

  6. דדון הגיב:

    בואי אני אעשה לך סדר בקצרה.
    אחרי אירוע הרצח,נעצרו 6 בדואים מחג'אג'רה,הם נעצרו כי הם מצאו את התיק והארנק של שלי, הם לקחו את הוויזה וחגגו בסופר ועוד מקומות.
    כמובן שבקלות עצרו אותם,והם גם נחשדו לשותפים ברצח.
    כל זה הוזם לפני שבועים כמעט,מאז הם משוחררים.
    כפי שאמרתי לך, לפני 4 ימים נערך מצוד סמים ורכוש באזור,כתוצאה מכך נעצרו 3 (כנראה) מאחד הכפרים(איבטין?).
    זהו!

    אהבתי

  7. עובר אורח הגיב:

    עוד אנחנו בצרותינו ומנהיג רציני אחד
    במזרח התיכון אבל עם שם פחות
    רציני – סיסי, הוא בכלל לא סיסי.
    גאון זה החל פותר בארץ מצרים את
    בעיית עודף האוכלוסיה, האבטלה,
    הסובסידיה העולה למזון, הצפיפות
    ברחובות ובכבישים, חוסר דיור וכ"ו
    בשיטה בדוקה עתיקה זולה ויעילה
    וזה גם מתחרז. פשוט לצמצם את
    מספר המצרים ע"י שימוש מתמיד
    ושגרתי בחבל התליה.
    http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2014/06/egypt-court-orders-dozen-more-death-penalties-201461814626113275.html

    אהבתי

  8. נירית הגיב:

    טוב, זה העלה לי לי ת׳סעיף ברמות. ולווט, בטח יעצבן גם אותך. כתבה בטמקא מהללת את הדבר הבא: שחקנית פורנו מצ׳ילה שחגגה את ניצחון הנבחרת עם המוני אוהדים, שעלו עליה אחד אחרי השני במשך 12 שעות, איזה יופי, איזו ״חגיגה סקסית״, נורמטיבי ונהדר
    http://m.ynet.co.il/Article.aspx?id=4531309
    אח״כ מתפלאים על התופעה מקרית גת… זה לא רק בפורנו (שם מצפים לסטיות) זה בחדשות ומוצג כסבבה!!

    אהבתי

    • עליבות העולם הגיב:

      "אח״כ מתפלאים על התופעה מקרית גת… זה לא רק בפורנו".
      הפועל קרית גת הפסידה עד כמה שאני זוכר,על נבחרת ישראל היא בטח לא התערבה….
      מה לכל ה…זה קשור?

      אהבתי

      • נירית הגיב:

        הקשור זה איך התקשורת מציגה את הסיפור. במקום להגיד שזה קוריוז נדיר ודוחה/מגעיל, מהללת את זה כמשהו נהדר. זה המסגור, הנוסח והנרטיב. לא קרה שם משהו רע, קרה שם משהו מעולה. וזה, בשתי מילים: "תרבות האונס". העידוד של תופעות כאלו. נקודה.

        אהבתי

  9. ברטה הגיב:

    אהוד ברק אמר. וברוח זו- לו חיו ימני הבלוג -לא גיבורי המקלדת- – בתקופת המחתרות לא היו פוסלים על הסף להטמין פצצות בישוב האזרחי.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      את מעוותת את הדברים, כך שיתאימו לתזה שלך.
      אהוד ברק אמר שהיה מצטרף לארגון טרור, אולם לא אמר שהיה פוגע באזרחים.

      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        כן, הוא היה פקיד בארגון.

        אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          לא. את סתם מיתממת.
          וודאי הבנת שהוא התכוון שהיה פועל כנגד גוף צבאי, ולא נועץ סכין בראש של תינוק.

          אהבתי

          • ברטה הגיב:

            אתה מגזים . אהוד ברק לא היה מלכלך את ידיו , סמוך עליו. בארגוני טרור פועלים נגד אוכלוסיה אזרחית הרי זה כל העניין. מטרתם לפגוע באזרחים כדי להשיג אימפקט גדול יותר וכך פועלים טרוריסטים בכל העולם.

            אהבתי

            • את עוברת למוד נודניק, שטחים זה חרא וכו'.
              מאיפה את יודעת מה היה תפקידו במבצעי הסיירת?

              אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              העסק הולך
              ומיטרף
              נחטפו שלושה
              צעירים
              אזרחים
              ישראליים.
              פשע
              לפי כל
              חוק
              מוכר.
              חז"ן
              הפך ללוי
              ומזכיר
              פשעי
              הציונות
              בלי
              להזכיר
              צד שני.
              ברטה
              כותבת רש"י
              לאהוד ברק
              ומתמצתת
              את
              קלאוזביץ
              מאו
              וזאב
              לאקר על
              הגרילה.
              הינשוף
              מעלה
              גירסה
              שונה של
              הצפי
              מאהוד
              ברק.
              מתנהל
              ויכוח על
              דברי
              הגאונים
              ודוברי
              אמת
              בלבד:
              מיברג,
              זועבי
              אבו
              מאזן.
              בינתיים
              עלה וירד
              דיון על
              חתני
              זועבי
              או
              לחילופין
              מצבה
              הזוגי.
              אני בעד
              דממה
              מוחלטת
              בעניין
              החטיפה
              שהעיותונים
              יסקרו
              את חיי
              המין של
              הקרפדות
              והפוליטקאים
              יעסקו
              אחד בשני
              והשוטרים
              בפוליטיקאים.
              הרעש
              העצום
              אינו
              מועיל
              לאיש

              אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          אבל
          פקיד
          גרוע
          והרסני
          דפוק
          ודופק
          חירבש
          את
          הדיסקטים
          של
          המחשבים
          בדפיקות
          בפטיש
          גדול.
          ואחד
          פקיד.

          אהבתי

  10. גברת זוועבי לא מייצגת את הפלסטינאים הישראלים אלא את הפלסטינאים בגדה בעזה ובחו"ל. הפעילות בארגונים חו"ל, ההרצאות בקמפוסים, המרמרה, האמירות בתקשורת הישראלית- מכולם נעדרים הפלסטינאים הישראלים. עיקר פעילותה מתרכז בהאדרת הדיבר הראשון של השמאל.

    מדובר בסוג של חסינות ולכן כל שטות שתפלוט תתקבל ע"י המחנה הנאור בשתיקה. חבל שהתקשורת הישראלית נמנעת מלראיין פלסטינאים ישראלים ולשמוע את דעתם על הדמויות שמייצגות אותם בכנסת. אין לי בעיה איתה, ליצנים יש בעוד מפלגות, הבעיה שהתקשורת הישראלית ואנשי הרוח שלנו מפבלבלים עיניים כמו ילד שברח לו בתחתונים.

    דברי המיברג:

    כמי שתחושותיו אינן שונות מאלו של לוי, בורג ועמיתיהם, לא קשה לי להבין שהחטיפה היא “תגובה הולמת” להתעללותה השיטתית של ישראל בפלסטינים.

    הוא מתחיל בסייג ומרים את הדגל הכי גבוה שאפשר. תחושותי אינן שונות ןבקיצור חברים, אל תאגה אני עדיין מהשבט משלכם ואין לי כוונה לפתוח במלחמה.

    בהמשך הוא מצטרף לזוועבי, הבורג, הגידון ושאר העדר וממלמל את הדיבר הראשון של המחנה מהדוכן. הגזענות שעולה מדבריו, זו השוללת מראש את האפשרות שלערבים תהייה יכולת בחירה נעלמת מעיני המחנה שימשיך למלמל ולשכוח שאת הטרור הערבי ספגו יהודים עוד בארצות ערב, לפני 48' אחרי 48' לפני 67' ואחרי 67'.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      בן משפחתה של חנין זועבי:

      "טרוריסטים חטפו את ילדינו. תחזירו אותם ועדיף לכם לעשות את זה עכשיו"

      חנין זועבי בתגובה:

      "אני שמחה שההסברה הישראלית כל כך במצוקה עד שהיא צריכה ילדון טיפש ומסכן, מעוות זהות וחסר מודעות, שמרגיש כל הזמן שהוא חייב להתנצל בפני אדוניו החזקים. הצורך העז של הישראלים להבליט את המקרה ההזוי הזה מעיד על הצורך בלגיטימיות וניקיון פנים של המדינה, גם אם בא מכיוונים מפוקפקים והזויים"

      והנה, אבו-מאזן עכשיו בנאום בסעודיה:

      "מי שביצע את החטיפה – רוצה להרוס אותנו. שלושת הנערים הנעדרים בגדה הם בני אדם בדיוק כמונו וצריך להחזיר אותם למשפחות שלהם"

      לזה קוראים להיות יותר צדיק מהאפיפיור (או יותר ג'יהאדיסט מהאימאם).
      מסתבר שבהשוואה לחנין זועבי, אבו-מאזן הוא משת"פ, מעוות זהות וחסר מודעות, שעושה את שמצווים אדוניו הישראלים.

      אהבתי

      • שתק עד עכשיו וקיבל שירותי ניקוי מצה"ל. פחות חמאס פחות כאב ראש לפת"ח ואפשר להמשיך לחגוג על התרומות מחו"ל ולהאשים את ישראל. מדובר בעיסקה עקומה. צריך לתת לעם לחיות תחת מנהיגים שנבחרו בבחירות חופשיות. זה הבסיס לשלום, הרצון החופשי.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      עוסקים
      בקטנות
      אז
      בפלשטינה
      ערבים
      הרגו
      ציונים
      ברציפות
      בהפסקות
      מ1920
      פלשתינה
      לא
      הייתה
      ארץ
      ערבית
      הייתה
      מנדט
      בריטי
      ובויכוח
      על זה
      התליין
      בעכו
      עבד
      שעות
      נוספות
      ועסקי
      חבלי
      התליה
      שגשגו.

      אהבתי

  11. ZIKI הגיב:

    ההתנפלות על זועבי מזכירה לי בדיחה עתיקה על אלו שנלחמים נגד פרוות של בעלי חיים.
    והפנץ' ליין הוא שהרבה יותר קל להתנפל על זקנה שבאה עם פרווה לקונצרט מאשר על בריון במעיל עור שרוכב על אופנוע.

    אהבתי

  12. שי הגיב:

    קראתי את זה לא מזמן, לא זוכר איפה. היא אשה בודדה בחברה הערבית שמקדשת משפחות וחמולות. עוף מוזר.

    אהבתי

  13. שי הגיב:

    חנין זועבי היא רווקה בת 45, בלי בן זוג, בלי ילדים. מי שמכיר יודע שבחברה הערבית אשה רווקה בגילה זה אות קין. גם שם, מתייחסים אליה כאל עוף משונה.

    אהבתי

  14. תמר הגיב:

    בעניין לורי שם טוב: הנ״ל מפרסמת ברשת דברי בלע, השמצות איומות, חלקן מטורפות לחלוטין, שלרוב נשענות על בסיס עובדתי רעוע. במקרה יצא לי להכיר בעקיפין מישהו שהיא רדפה, בשם היותה ״עיתונאית חוקרת״. בין דבריה בעניינו ובין המציאות הקשר היה רופף במקרה הטוב. אין לי מושג מה הסיפור הפעם, אבל קחו בחשבון שלא בהכרח מדובר ב״סתימת פיות״ או בפגיעה בחופש הביטוי. יכול להיות שזהו הפעם אקט פשוט של צדק ושפיות.

    אהבתי

  15. Mosh הגיב:

    רק לחשוב מה היו התגובות (בעיקר בשמאל) אם ח"כ היה אומר שהרביץ לאישתו בטח עשה זאת בגלל שהיא עצבנה אותו ….

    Just saying

    אבל בטח המאדימים ימצאו סיבות ותירוצים למה זה שונה מהזוהמה של זועבי

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      צ"ל
      *שגבר שהרביץ לאשתו

      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        לא הבנתי את ההקבלה אבל צ'מע סיפור-

        ב-30 בדצמבר 1947 יצאו שלושה חברי אצ"ל (משה לוי, שמעון דמתי ומשה בודק) לפעולה כנגד ערבים בעיר התחתית של חיפה. לאחר שלא מצאו יעד לתקיפה, קיבלו השלושה אישור להעביר את הפעולה אל הכניסה לבתי הזיקוק במפרץ חיפה, שם היה ריכוז קבוע של פועלים ערביים שביקשו להתקבל לעבודות זמניות בבית הזיקוק. השלושה השליכו פצצה לעבר הפועלים הערבים, רצחו שישה מתוכם ופצעו עשרות. בעקבות פעולת האצ"ל החלו פועלים ערבים לטבוח בפועלים יהודים בבית הזיקוק, באירוע שכונה טבח בתי הזיקוק, ובו נרצחו 39 יהודים

        .

        אהבתי

        • Mosh הגיב:

          מת על אלו שלוקחים יוצאים מהכלל כדי להכליל על הכלל .

          אלו חולירות, אם מעשיהם קרו כך – זהו מסע רצח כמו ברוך גולדשטיין/נתן זאדה .

          בניגוד לאנשי שמאל מסויימים, שיש אצלם רק צד אחד צודק, אני לא מצדיק רצח חפים מפשע ומתעלם מכל דרך אפשרית לקרוא לילד בשמו – כי אז יצא שהפרטנר יכול להיות מאיים !

          ורוב אלו בימין שתומכים בפעולות האצ"ל יצאו נגד הרג חפים מפשע .

          אהבתי

          • ברטה הגיב:

            המחתרות אינן בגדר יוצאים מהכלל. הם מונצחים כלוחמי חירות, בכל עיר רחובות על שמם, יצחק שמיר היה ראש ממשלה במשך 2 קדנציות , הוא יוצא מהכלל מבחינת ראשי ממשלה מכהנים שעיסוקם לפני קום המדינה היה רצח ולא הרג בשדה הקרב. כל כינוס של אנשי ליכוד מקדשים את זכר גיבורי אצ"ל, וממשיכיהם "הנסיכים" בעלי מעמד מיוחד.

            אהבתי

            • שטויות במיץ חשמל. התרבות שלנו לא מקדשת הרג של חפים מפשע. לא אז ולא היום. אין לנו שהידיזם ולא גי'האדיזם ואת לא מסוגלת לתפוס כיהודיה ישראלית את מימדי שטיפת המוח הגזענית והרצחנית שסופגים ילדים הפלסטינאים והערבים. העולם השטוח שבו אפשר להשוות בין כל הדברים מתקיים בדמיונך.

              אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              ברטה יקירה והרי זו הבעייה. אכן
              הציונות ככל תנועה לאומית עשתה
              מעשים רעים וקשים. אבל תראי לי
              בלוג בו מגנים מנהיגים ערבים
              סיסטמתית כל הזמן את רצח שיירת
              הר הצופים או רציחת נכנעי גוש
              עציון, פיצוצי המטוסים, רצח אקילה
              לאורו ורצח הספורטאים הישראליים
              בגרמניה. בכל מקום עם וארץ מלחמה
              ומאבק לאומי יוצרים תופעות כגולדשטיין,
              טבח בתי הזיקוק ופיצוץ מלון המלך דויד.
              החברה היהודית כחברה מנסה במשך
              100 השנים האחרונות להלחם בתופעות
              אלו,לדעתי והסטיסטיקה לצידי בהצלחה
              יחסית לאומות אחרות. מאבק קשה זה
              מוכשל ייתכן ובכוונה ולא ברור למה ע"י
              ישראלים כבורג וגדעון לוי שמאשימים
              את ישראל בהאשמות דימיוניות ועצם
              כתיבתם והנהגותם אינו מאפשר התיחסות
              עובדתית רציונלית לעמדה הפוליטית שהם
              מטיפים לה משום שרוב כתיבתם נגועה
              בעובדות שקריות וחוסר רציונלות. ראה
              טענת אפרטהייד, למשל.
              הקריאה לאיזה מעשה או מחדל של
              ישראל הנוכחית "ישראל חוטפת צעירים
              ערבים" ולהשוות את זה לחטיפה הנוכחית
              נועדה להרגיז להתגרות וליצור איבה.
              איך איך יוסבר שקר ערמומי וגס זה.
              משחק ההשוואות אינו מוביל לכלום.
              גם בגלל כלל הערבים והמוסלמים
              לא בגין ישראל לא ניתן לנתק את
              המתחולל כאן מהרצחנות הערבית
              מוסלמית בכל העולם.מה יש למיליארד
              בני אדם נגד ישראל ועמידתם
              משפיעה על הפלסטינים, למה?
              אולי? את יודעת. לסוף אשאל
              שאלה שקראתי באיזה מקום.
              אפרטהייד דיכוי וכ"ו. כמה צעירים
              לבנים נחטפו וגרוע מכך לשחרר
              את נלסון מנדלה מהכלא. או
              נערים תורכיים לשחרר את
              אוצילאן הכורדי. האם באמת
              יחס ישראל לפלסטינים הנו היחס
              הנורא ביותר של בני אדם
              לאויביהם.
              בפלסטינים בין כך וכך.

              אהבתי

              • האמיר הגיב:

                פיצוץ (האגף הדרומי ב-) מלון המלך דוד לא צריך להיות ברשימה שלך.

                ראשית, האגף הדרומי לא היה סתם אגף בבית מלון, הוא היה מפקדה של המנדט הבריטי – מטרה לגיטימית לחלוטין לפעולות גרילה. ההבדל בין טרור לגרילה הוא היעד שאליו מכוונים את המתקפה, בגרילה היעד צבאי ובטרור הוא אזרחי.

                שנית, המטרה נבחרה עבור האצ"ל ע"י ההגנה. כמובן שאחרי הפעולה, ההגנה גינתה את האצ"ל וניתקה את הקשר עם האירגון…

                אהבתי

                • עובר אורח הגיב:

                  אני
                  הוזה
                  חבל
                  שלא
                  שמעתי
                  בקול
                  אשתי
                  שאמרה
                  לי
                  להפסיק
                  עם
                  ה…
                  בגילי.
                  אל
                  אלוהים
                  גם
                  זה
                  ?
                  כן
                  טילפן
                  לא
                  טילפן
                  הנציב
                  התחצף
                  סיכמו
                  הסכימו
                  לא
                  נכון
                  אמרו
                  לא
                  נכון
                  התחייבו
                  כמות
                  חנ"מ
                  הקבלן
                  גנב
                  מלט
                  מהעמודים
                  לא!
                  הוא
                  גנב
                  רק
                  ברזל
                  מה זה
                  נוגע
                  לכלום

                  אהבתי

          • עמרי הגיב:

            שלמה בן יוסף – טרוריסט או גיבור?
            ז׳בוטינסקי הסתייג ממנו, ובכל זאת יש רחובות על שמו

            אהבתי

            • ירמיהו הגיב:

              שלמה בן יוסף הוא טרוריסט. בניגוד לזועבי לי אין בעיה לומר שבנות עמי ובני עמי הם בחלקם טרוריסטים. לא חושב שצריך לקרוא רחובות על שמו. בקריאת רחובות על שמו יש משום תמיכה של ישראל בטרור. רק מה? טרור יהודי. לדעתי הגינוי לטרור צריך להיות עיוור צבעים: ללא הבדל גזע, לאום, מוצא אתני, דת ומין.

              מה שכן בן יוסף הוא גם קורבן של המנדט הבריטי מפני שלא היה צריך לקבל עונש מוות .

              בן יוסף הוא אמיץ וגיבור אין סתירה או אוקסימורון לומר שטרוריסט הוא בה בעת גם אמיץ וגיבור. אני מניח כי גם מהטרוריסטים הפלשתינאים יש אמיצים וגיבורים.

              לומר על מישהו שהוא אמיץ או גיבור אינו בהכרח שבח מוסרי כלפיו. אדם יכול להיות אמיץ וגיבור ובה בעת מנוול מבחינה מוסרית ללא סתירה.

              לדעתי אין קונפליקט או דיסיונקציה של או-או טרוריסט "או" גיבור, אלא אפשרית קוניונקציה גם וגם. טרוריסט "וגם" גיבור.

              אהבתי

            • ברטה הגיב:

              יש גם רחוב עולי הגרדום ו פינת רחוב הרוגי המלכות שזה היינו הך.

              אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          משווה ומעלה:
          ממי למדו לוחמי החופש הסונים של דאעש הלכות שבויים?

          בחרתי שלושים, אולי יותר, ערבים צעירים, כמה חיילים הובילו אותם, בידיים מורמות, לבסיס שבהר-כנען. לא ידעתי שבחרתי אותם למוות. אני אמרתי לצעירים הערבים, אתה ואתה ואתה, וכו'. אחר-כך סיפרה לי נתיבה שהרגו אותם על המדרון של הר-כנען,

          אצ"ל או לח"י?

          אהבתי

  16. ברטה הגיב:

    הדבר הבא יהיה תמונות על קרטונים של חלב.

    אהבתי

  17. נירית הגיב:

    הסרטון החדש (והקצר, רק 25 שניות) של IDF:
    #EyalGiladNaftali: What if it were your child?

    אהבתי

  18. עוד.ד הגיב:

    לגבי מאקו מפרסם במארקר: אפשר להניח, שמאקו פונים לתעשיית הפרסום/רכש מדיה, מתוך הנחה שבמארקר יש כיסוי נאה לקהל המטרה הנ"ל.

    אהבתי

    • אחד הגיב:

      בדיוק. זה ברור מהשימוש ב"יוניקים" שהיא מילת ז'רגון בפרסום ברשת.

      אהבתי

    • רובי הגיב:

      ורק לדייק: הם מדברים על אפליקציות מאקו. אני מניח שזה כולל את אפליקציות "כוכב נולד", "האח הגדול", אפליקציות לשעשועונים ואנא אערף מה עוד ולא אפליקציה בודדת שחצי מתושבי המדינה הורידו.

      אהבתי

  19. חניןה הגיב:

    תתפלאי, אין לי בעיה אם חנין, ירון לונדון ודומיהם.
    המדינה משקיעה הון בשביל לעשות מודיעין, לדעת מה חושבים אויבי ישראל.מה יותר טוב מזה שאנחנו מדינה דמוקרטית לעילא ולעילא, שמאפשרת לשונאינו לדבר בה חופשי!
    חנין ודומיה, מייצגים את ערביי ישראל-את רוב רובו!, ואת המצביעים היהודים של ארגוני הטרור שחיים בתוכנו.
    עדיף לי שהם יביעו את דעותיהם בפומבי מאשר שיעשו"הצגות לשמולנים" שיאהבו אותם.
    חנין ולונדון וגידון,אני גאה להיות במדינה דמוקרטית שאויביה יכולים לדבר בה חופשי!
    אם נכניס אותם לכלא, נצטרך עשרות "רכזים" שיסתובבו בתלביב, ובכפרים בגליל, בשביל לדעת מה הם באמת חושבים.

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      תמיד חשבתי שמוסיקאים אמורים להיות עדיני נפש .

      אהבתי

    • נירית הגיב:

      חנין ודומיה ממש, אבל ממש, לא מייצגים את רוב ערביי ישראל. מציעה לך לראות את מה שלוסי אהריש אמרה אתמול בתוכנית החדשות הלילה של ערוץ 2. החל מדקה 17:30 ועד 23:30. 6 דקות מזמנכם- כדאי. "הרוב המוחלט של ערביי ישראל מגנה את המעשה הזה. הרוב המוחלט של ערביי ישראל לא תומך בחטיפה הזו, וכן טוען שהאנשים האלו שחטפו את הילדים הם טרוריסטים". "יש קולות מתונים בחברה הערבית וזה התפקיד של התקשורת הישראלית – כן להשמיע את הקולות האלה". דווקא דבריה לא הפכו לוויראליים ברשת וחבל.

      אהבתי

  20. דליה ו"ר הגיב:

    תודה על "שאלות שנותרו ללא מענה"; בעד מדור מצטבר וקבוע.

    אהבתי

  21. ברטה הגיב:

    שכחת את הטרור של האצ"ל והלח"י. JUST SAYING.

    אהבתי

  22. ירמיהו הגיב:

    באופן כללי אני חושב שטוב שיהיו ביטויי אמפתיה וסולידריות לבני אדם שקרה להם אסון ושהדבר יבוא לידי גם בכותרות עיתונים. לדעתי, הבעיה בעיתונות היא לא עצם החיבוק הקולקטיבי, אלא שהחיבוק הוא סלקטיבי. על פי האימפקט הפוליטי-רגשי של האירוע. לאירוע זה יש אימפקט ריגשי-פוליטי גבוה. לאסונות אחרים יש פחות. הרצוי הוא לא להימנע מכותרות אמפטיות ומחבקות, אלא להרחיב אותן גם לאסונות אחרים.

    קשה לומר שהעיתונות והתקשורת היא אמפתית וסולידרית בתור מאפיין כללי. במצבים אחרים היא תוקפנית ופוגענית כלפי בני אדם ע"ע "עיתונאי קטן שלי" –אריק אינשטיין.

    זו סולידריות מאוד סלקטיבית ומאוד ממוקדת מאפינים ספציפיים של מצוקה אנושית.

    לגבי אימהות, האם הביקורת היא למה אימהות ולא אבות? או שביקורת הייתה גם אילו היה מדובר באבות? לדעתי, יש כאן הטיה סטיראוטיפית מינית, מגדרית, שאימהות מתחבקות ואבות לא מתחבקים. למה האבות לא מתחבקים? זה נשי ורך מדי עבורם?

    חנין זועבי

    מסכים שהתעלמות מדבריה שהיא מתנגדת לחטיפה היא עיתונות לא הוגנת.

    עדיין, דברי זועבי בציטוט המלא הם בעיתיים:

    החוטפים הם עדיין טרוריסטים. הם טרוריסטים גם אם נניח שהרקע , המניע והמוטיבציה שלהם הם כפי שטוענת זועבי. הם טרוריסטים כי הרקע, המניע והמוטיבציה לא רלבנטיים להגדרת טרור. הם טרוריסטים בשל המטרה שהציבו לעצמם ושיטות הביצוע, האמצעים שנקטו להשגתה.

    אני בדעה שהמונח "טרור" הוא מונח ניטראלי מבחינה מוסרית, למרות הקונוטציה השלילית שלו. לפי הגדרה ניטראלית של טרור, החוטפים הם טרוריסטים.

    בעייה שנייה בדברי זועבי היא אמירתה "והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה"

    כלומר, זועבי טוענת שהם פעלו מתוך אילוץ, הם נאלצו להשתמש בטרור.

    אם הם נאלצו, איך הדבר מתיישב עם כך שהיא לא מסכימה איתם? האם ייתכן שאדם ייאלץ לעשות פעולה אבל בכל זאת ראוי שהוא לא יעשה את מה שהוא נאלץ לעשות?

    אם מבינים "נאלץ" בתור "היה מוכרח" "לא הייתה לו ברירה" "פעל מתוך כורח" אז כיצד ניתן לא להסכים שאדם יעשה את מה שלא הייתה לו ברירה, אלא לעשותו?

    אם הם לא היו צריכים לפעול באופן טרוריסטי אז הם היו צריכים להימנע מטרור כלומר לנצל את הברירה שלהם להימנע מטרור. אז איך הדבר מתיישב אם כך שהם נאלצו?

    אני טוען שאדם לא נאלץ לפעול בטרור. טרור הוא בחירה מתוך דרכים אלטרנטיביות שאינן טרור. אדם בוחר בדרך הטרור ועובדה שלא כל הפלשתינים ואף רוב הפלשתינים בפועל לא בחרו להיות טרוריסטים.

    זו בחירה מפני שהאפשרות, האופציה, החלופה הלא טרוריסטית פתוחה בפני בני אדם. הטרוריסטית לא מוכרחה לא לנצל אותה. היא רק לא רוצה לנצל אותה.

    רוצה אדם להצדיק את הבחירה בטרור, בבקשה. נבחן את הצדקותיו ונימוקיו. אבל, אז זו תהיה הצדקה של בחירה ולא מעשה בלית ברירה.

    אהבתי

  23. חייל זקן הגיב:

    V, מן הראוי שתדעי שהסיבה לחטיפה אינה טפשותם של המתנחלים הנוסעים בטרמפים כפי שסברת בטעות. הסיבה, כפי שהתקבל מאחורי הפרגוד, היא חוק הגיוס

    אהבתי

  24. חייל זקן הגיב:

    עוד תוהה שיפר מה נזכר רה”מ עכשיו לטפל בתשתית הטרור של חמאס, ולמה לא עשה זאת קודם.

    ניכר בדברי שיפר שהוא לא קורא את ולווט. אם ישנה ממנהגו היום הנה התשובה לתהייתו: "לעולם נמאס מהסכסוך שלא נגמר פה. נמאס. אין בסכסוך הזה שום דבר מיוחד"

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      למה רק עכשיו? זה קל:

      כי ארה"ב ואבו מאזן. הרי אבו מאזן לא היה יכול לעבור בשתיקה על פעילות של צה"ל כנגד פלסטינים, גם אם הם מתנגדים פוליטיים שלו (אתם מוזמנים להיזכר במקרים קודמים לפני לא יותר מידי זמן) והאמריקאים היו מיד דורשים שנרגיע כדי לא לפגוע בסיכוי שלא קיים להשיג שלום. ואז שיפר בטח היה מתלונן ששוב ביבי פוגע ביחסים עם הממשל האמריקאי רק כדי להרוס את תהליך השלום.

      זו כמובן הסיבה שעכשיו מנצלים את החיפושים אחרי החטופים כדי לעצור אנשי חמאס מכל הבא ליד: מנצלים את ההזדמנות בה יהיה קשה לאבו מאזן להתלונן על פעולה של ישראל כנגד החמאס.

      אהבתי

  25. משה הגיב:

    התקשורת ה"סמולנית" כביכול לא מסקרת כלום ממה שהולך בגדה.

    עשרות כפרים מנותקים מתחבורה כמו בימים העליזים של 2001-2002.

    נאדה.

    אהבתי

  26. ברטה הגיב:

    כשמחברים את "חשש כבד"+"גובר החשש"+ זה נראה שיש כאן רמז כלשהו.

    אהבתי

  27. מאיר אמיתי הגיב:

    אלדד רגב היה יתום מאם

    אהבתי

  28. hunyuc הגיב:

    – שמתי לב אתמול להשמטת הציטוט המלא של זועבי בתקשורת כי גם היא נגד החטיפה.
    עם זאת, הגיוני להתמקד במשפט השערורייתי כי "הם לא טרוריסטים" כשלא מדובר בחיילים שנשבו אלא בנערים שנחטפו.
    חדש לך שתקשורת מטבעה ממרקרת את הסנסציוני?

    אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      צר לי. רוח הדברים של זועבי היא שהחטיפה לגיטימית ואינה מעשה טרור גם אם הילדים ירצחו/נרצחו.
      לכל קשיי ההבנה, טרחה זועבי לבאר ולפרש את דבריה אצל רזי ברקאי.
      מה שמעניין זה שזועבי, גדעון לוי ובורג לוקחים את נקודת המבט של החמאס ולמעשה משתינים בקשת על הרשות ואבו מאזן.
      להזכירם, אבו מאזן בעצמו יצא בחריפות כנגד החטיפה ושומו שמיים אף הצהיר שהיא נוגדת את האינטרס הפלסטיני.
      תמונת המראה של הימין המתלהם שקורא לצלוב את זועבי בכיכר העיר, היא הוגי דעות דגולים שתומכים, הלכה למעשה, בחמאס ולפחות בעניין הזה הצד הימני של המראה קצת פחות עכור.

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      הפתיח "גם אם" בא לתאר מצב היפוטתי. למשל "גם אם ישראל תיסוג לגבולות 67, חנין זועבי תמשיך להתלונן שישראל כובשת". כלומר זועבי בהחלט לא אמרה שהיא לא מסכימה איתם.

      וגם לו היתה אומרת זאת, ברור משאר דבריה שהיא בהחלט מסכימה.

      אהבתי

כתיבת תגובה