כוחותינו

haaretz20.6.14yediot20.6.14
maariv20.6.14isra20.6.14
880

יום חופשה היום, זוכרים? אז רק כמה מילים ועפה.

כותרות

סחתיין לדו"צ-דו"צ שעוסק בבימוי הלחימה עבורנו, משגר צוותי צילום, מחפש סיפורים אנושיים וכאלה. ראו שער ידיעות היום, הקשיבו לאור הלר המחויל מערוץ 10: כשהקירשנדונים קינטרו את הודעות דו"צ הסתמיות הוא הזדרז להגן עליהן, וכשביקשו ממנו לתאר את אירועי אתמול אמר שהוא לא יכול, כי יש עליו אמברגו עד התוכנית של שישי, שבה הוא יביא את הסיפור האמיתי. דבריו מתפרסמים היום גם במעריב (עם אבירם זינו) תחת כותרת המשנה: "כתבינו הצטרפו לכוחות הצבא הפועלים בשטחי יו"ש". אוי, לא להאמין.

זו עבודת דו"צ, כמו שתיאר גם עמוס הראל בטורו השבוע. זו הסיבה, אגב, שאין שם זמן להעביר לי את הפקודות המעודכנות באשר לעליית חיילים על טרמפים, כפי שביקשתי בתחילת השבוע (אמרו לי שיגיעו עד סופו). זה הרי שולי. הרי אם ייחטף חייל על טרמפ, ירוץ דו"צ לתעד את החיפושים. זה יותר מעניין מאשר לשלוח לבלוגר כלשהו דף הוראות, או מה. תיעוד הלוחמה המא'צואיסטי והמרשים, לוחמינו המסוקסים ועטויי הציודים והמדימ-דים עוברים מבית לבית על נשקם המזוין, מחפשים את החטופים שבלעה אותם האדמה, זה גדול. לוחמינו מעולם לא היו כה מתועדים.

אתר ווקטיב (אסף אוני) סותר את טענותיו של מוחמד אלקאדי, הנער שטען ששלוש האצבעות סימלו את תמיכתו במתחרה כוכב נולד.

הלך לעולמו אברהם שלום, ראש השב"כ שפרש מתפקידו בגלל פרשת קו 300.

משתכשכים בביצה

אבי לן, עיתונאי-על בדימוס, בעל סטטוסים מצייצים, עומד להעלות אתר חדש בנובמבר. מפייסבוק לא עושים כסף, הוא מספר.
מאחר שלן ואני גרנו במרחק של 300 מאות מ' האחד מהשני בפתח תקווה המעטירה, יש מצב שהקטע הזה, של לא עושים כסף, הוא מידבק ואו נמצא בגנים שלנו ואו השפעה סביבתית (כמו שסיפרתי בשושו, יש בעיר כור גרעיני סודי וקטן, וכולנו ספגנו קרינה רדיואקטיבית כלשהי שבשלה הפכנו למוטציות מסוימות).

מי נגד מי: מרובי ריבלין ועד רוסלנה, המככבת בתחתית הטור. עשרות אלפי קוראי אביב יצטרכו לקרוא אלפי מילים על הנשיא לעתיד, על החטופים, על הקלטת, ועל קרב ידיעות ישר"ה ורהיטי גן, עד שיגיעו לרוסלנה המצמיחה נבט גולני בבטנה.
אומנם אביב הורביץ ידידי שיבח את בלוגנו המקרטע והמחרחר, ועוד בענייני נו נו נו על פורנו בהארץ, אך מצד שני, מככבת לה בראש מדורו אותה רוסלנה, דדיה השזופים מחשבים לפרוץ מהביקיני הלבנבן. נו? מה תגידו? בטוחתני שהחתום מעלה מסמיק במבואות חולון למראה התמונית החוצפנית.
roslana
ולא, חבריקים, אני לא מדברת מקנאה. תתפלאו.
הנה הצעה לחיתוך רוסלנה שלא הייתה מניבה ממקלדתי בדל אשמה. אף שיש מי שעלולים להתמרמר שמנעתי מהם את המיטב.
roslana1

אופס, לא תאמינו, התמונה הדדנית שכיכבה במדור אתמול בלילה נעלמה הבוקר, וזו התמונה שחתכתי ממנה במקצועיות.
פששש. נו, טוב שמישהו חשב פעמיים.

ועוד דבר קטן: זכרו נא את הכחשותיה הנמרצות ב-28 באפריל על אודות הריונה.
הרי אם הייתה רק בשבוע השישי היום לא הייתה רצה להכריז, נכון? אוף, הטיפשות, אין לה סוף, אבל היא כנראה תכחיש את ההכחשה, או תגיד שלא ידעה.
היו סמוכים ובטוחים שגג חמישה חודשים מהיום היא כבר תצעד, מידה 28, עם סלקל מדוגם מבית היולדות ליס.

לקראת כנס תעשייה ללא גבולות 2 ערך אתר תעשייה.קום סקר תעסוקה. הנה הוא. בבקשה לכם.

מדינת כל גזעניה

אמה של יולדת (או זוג, mako) בבית היולדות ליס ביקשה להחליף את המיילדת ממוצא אתיופי שצריכה הייתה ליילד את בתה. כן כן, תל אביב 2014. לא אתפלא אם הגברת היא מאזרחיות כיכר המדינה ומעלה (מעריב).

יש עורכים בבית?

כן, יש עורכות בבית, אבל הן עשו רק חצי עבודה. בעצם שליש. גם לא הורידו את מה שהציעו להוריד, ובצדק, וגם הערת העריכה נשארה במקומה במקום לעוף בסיום העבודה.

hazara
הכתבה על יהודה לוי מונחת הייתה לה ב-mako שעות וצברה אלפי קוראים עד שתוקנה.
אפילו הטוקבקיסטים העירו.
(תודה לחיליק)

לפני פיזור

מכה חמורה נחתה אתמול על הבלוג: בנק הפועלים מפסיק את יחסינו באופן חד צדדי. בשעה 9:20 לערך אתראיין במייבשים את הביצה ברדיו תל אביב, 102fm. אם התגעגעתם לאחר שלא שמעתם את קולי הלילה.

ותודה רבה לכל תומכי הבלוג הישנים והחדשים שהתגייסו מאז אתמול. זה מרשים מאוד. מיטב הערכתי ואהבתי.
baloons

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

83 תגובות על כוחותינו

  1. חבר של מיסטר דיפלי קנסרנד זוכה ליחס חם מסיסי.
    כשנחסל את הניה גלאון תנזוף בגרון ניחר וסנטר מקומט: "רצח, אלוהים רצח". עכשיו היא שותקת לגבי מצרים וסוריה. זכויות אדם בתחת ומוסר בעננים.

    אהבתי

  2. ירמיהו הגיב:

    ודאי שתפקידם של כוחות הביטחון הוא להגן על אזרחים. עדיין נשאלת השאלה מהי הדרך הטובה או היעילה ביותר להגן על אזרחים? משהחל מבצע צבאי נשאלת השאלה מתי כדאי וראוי להפסיקו. כפי שאפשרי לטעות בהפסקתו מוקדם מדי כך אפשרי לטעות ולהפסיקו מאוחר מדי.

    הנקודה עליה הצבעתי היא שיש בני אדם [לא כולם] שענינם מתמקד בדאגה שמה ייפסק המבצע ואין דאגתם נתונה לכך שמא יימשך המבצע מעבר לנדרש.

    המילה "אסירים" אינה תעמולתית אלא היא הצבעה על עובדה שמדובר בני אדם שהם אסירים. זו האמת.

    מכך שהם אסירים לא נובעת אהדה או שבח כלפיהם או כלפי מעשיהם. אפשר לומר ללא סתירה שהם אסירים ובה בעת גם מנוולים, טרוריסטים, חלקם רוצחים.

    אין לי התנגדות לקרוא לאנשי המחתרת היהודית אסירים. בקונוטציה שלי המילה אסירים היא לא קונוטציה חיובית. גם מבחינה משפטית-פורמאלית מדובר באסירים. הם נידונו לעונש מאסר. הם אסירים בשירות בתי הסוהר [שב"ס] בבתי סוהר. בתי כלא.

    האם כל האסירים הפלשתינאים הם רוצחים ונידונו בשל רצח? אין אסירים פלשתינאים שהורשעו בעבירות אחרות? בעבר עשו הבחנה בין אסירים שיש להם דם על הידיים לכאלה שלא.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      לבעית האבחנה בין האסירים יש פתרון פרקטי. המסוכנים הם אלו שמקבלים שכר חודשי מהרשות הפלשתינית.
      אודה לך אם תאיר את עיני לגבי סוגיית משך הזמן הראוי לפעולה צבאית. האם המונחים האופרטיביים "מוקדם מדי" או "מאוחר מדי" מקורם בלידלהארט או בקלאוזביץ? או שמא הם פיתוח חדשני של גנרלים ישראליים מהמועצה לשלום ובטחון?

      אהבתי

      • ירמיהו הגיב:

        משך הזמן הראוי או היעיל לפעולה צבאית אינו ניתן להגדרה מספרית נוקשה מפני שהדבר תלוי בשיקולים מקצועיים [פרופסיונאליים] ומוסריים [אתיים, נורמטיביים, ערכיים, שיקולי תורת המידות] שהם משתנים על פי המטרות, התכליות, היעדים, הנסיבות, התנאים, המצב, הסיטואציה בכל מקרה לגופו ןהערכת סיכונים וסיכויים עלות-תועלת או נזק-תועלת, בהמשך המבצע או הפסקתו על פי העובדות, הנתונים העובדתיים, האמפיריים.

        השאלה מתי להפסיק מבצע צבאי או האם להמשיכו היא שאלה שצריכה לעמוד לנגד עיני מקבלי ההחלטות ועליהם לשקול זאת. בלי קשר לתיאוריטקנים של אסטרטגיה צבאית, אלה או אחרים, מבצע צבאי לא יימשך לנצח ובנקודה כלשהי יופסק וקיימים שיקולים מוסריים ומקצועיים התומכים בהפסקתו בנקודות זמן אלה ואחרות או בהתמשכותו.

        אין צורך לקבוע מסמרות או כללי זמן. שאלת הזמן של מבצע צבאי היא לא נורמה מסוג כלל אלא נורמה מסוג סטנדרט או עיקרון. ההחלטה היא על פי עקרונות וסטנדרטים ולא על פי כללים.

        אין צורך לקבוע מסמרות של משך זמן למבצע צבאי על מנת לטעון בהצלחה שהדאגה שמא נטעה במבצע ארוך מדי צריכה להעסיק אותנו לא פחות מהדאגה שמא נטעה במבצע קצר מדי. עם כל הקשיים לקבל החלטות כאלה בתנאי אי וודאות, אין מנוס מלעסוק בכך.

        אם מוסכם שההחלטה האם להמשיך את המבצע או להפסיקו לא צריכה להתקבל בהטלת מטבע עץ או פלי, אז ההנחה היא כי יש מקום לטיעונים רציונאליים, תבוניים בעד ונגד המשך המבצע או הפסקתו.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          שאלת הזמן של מבצע צבאי היא לא נורמה מסוג כלל אלא נורמה מסוג סטנדרט או עיקרון. ההחלטה היא על פי עקרונות וסטנדרטים ולא על פי כללים.

          קראתי לא מעט ספרי הגות צבאית ואת חלקם גם הצלחתי להבין, אבל ברק תחבירי כמו זה שציטטתי מפיך ממעל הוא מעבר להשגתי. דבר אחד זכור לי היטב מכל התוכניות הצבאיות שראיתי. כולן, ללא יוצא מהכלל הכילו לוח זמנים מפורט. לוח זמנים מאפיין תכנונים רבים כגון תכניות בניה, תכניות עסקיות וכו'. הייתכן שאתה מערבב בין תכנון צבאי לפוליטי? "אסטרטגיית יציאה" היא מונח שלא מופיע בספרות הצבאית שאני מכיר, אבל הוא זכור לי מקיסינג'ר "בוא נברח ונגיד שניצחנו".

          אהבתי

          • ירמיהו הגיב:

            מה אתה רוצה לומר בכך שקיימות תוכניות צבאיות ומבצעיות? האם תוכניות כאלה מחסנות את מקבלי ההחלטות מפני טעויות? מפני טעויות בהתמשכות מבצעית-צבאית ארוכה מדי? הרי התוכניות האלה אינן מדע מדויק ומי שהחליט עליהן הם בני אדם, בשר ודם, שיכולים גם לטעות. דברים יכולים להשתנות תוך כדי מבצע [תוך כדי תנועה], ומתקבל לעיתים מידע או אינפורמציה שלא הניחו אותו בכת התכנון, קביעת התוכנית.

            אם יש ביקורת למבצע ארוך מדי אז הביקורת לא תופרך רק מכך שזו הייתה התוכנית המבצעית מלכתחילה. ייתכן שגם התוכנית, התכנון לא יעמדו במבחן הביקורת.

            כאשר טענתי לעקרונות וסטנדרטים לא טענתי על השלב אחרי שגובשה תוכנית מפורטת אלא לשיקולי קביעת התוכנית עצמה. כאשר שוקלים איזה תוכנית לקבוע. אחריח שגובשה תוכנית מפורטת אז העיקרון או הסטנדרט הפך לכללים מפורטים וספציפיים. אבל, לפני שגובשה התוכנית המפורטת האם השאלה איזה תוכנית לקבוע היא יישום פשוט של כללים מסוימים?

            האם אתה טוען שאין מקום לשיקול דעת ולחשיבה אלא רק ליישום טכני של כללים פשוטים?

            גם אם תוכנית צבאית קבעה לוח זמנית לו"ז מפורט למבצע הרי שהדברים נקבעו לפי שיקול דעת של בני אדם שקיבלו החלטה על תוכנית עם לוח זמנים כזה ולא אחר. שיקול הדעת הזה בעצמו היה יישום פורמאלי של תוכנית אחרת?

            אמנם יש הפרדה בין ההיבט הצבאי לפוליטי אבל הדברים גם קשורים לזה לזה. המבצע הצבאי אמור לשרת מטרה פוליטית [במובן הרחב של המילה] או מדינית. התוכנית או התכנון הצבאי צריכים לקחת בחשבון שיקולים פוליטיים, אילוצים פוליטיים, השלכות ותוצאות פוליטיות. זהו הטעם לחכך שהדרג הצבאי כפוף לדרג המדיני. ההחלטה היא של הדרג המדיני.

            מבצע צבאי צריך לקחת בחשבון שיקולים ואילוצים מוסריים וכן שיקולים של תבונה מעשית או פיקחות מעשית, שיקולים פרודנטאליים [prudence] של רציונאליות, אינטרס עצמי, אינטרס לאומי.

            מהו ההבדל בין תכנון פוליטי לצבאי? הדרג המדיני יכול להחליט על מבצע צבאי, הימשכותו או הפסקתו. אז הדרג המדיני מחליט על מבצע צבאי, זה פוליטי או שזה צבאי? לדעתי גם וגם. הדברים קשורים זה בזה מפני שהפעילות הצבאית היא חלק מארגז הכלים המדיני. כאן כבר יש קשר לקלאוזביץ: המלחמה היא המשך המדיניות באמצעים אחרים, פעם מניפים את העט ופעם מניפים את החרב במקום העט [היום ידברו על מקלדת].

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              הפעם אתה מערבב בין התכנית לבין הביצוע והשגת המטרה. לרוע מזלנו שר הביטחון הנוכחי הוא מאבות האסכולה הפסיכו צבאית של "צריבת התודעה". תורת המלחמה הקלסית דורשת שמטרה של תכנית צבאית תהיה ניתנת לכימות בזמן ובמרחב. התו"ל החדיש של יעלון אינו נדרש לכך ולכן מימד הזמן אינו נגזרת של התוכנית הצבאית אלא של הדרך בה הדרג המדיני קורא את התודעה של הדרג הפוליטי.

              אהבתי

    • נכון, במקום אסירים אפשר גם לקרוא להם בני אדם או הולכים על שניים או דוברי ערבית ואפילו שהידים. נימוק הקונוטציה לא תופס מים. מדובר בחוליה אחת משרשרת סילופים אינסופית של המחנה הנאור. כמו שתי מדינות לשני עמים, הסכם שלום, סיום הסכסוך, מחנה השלום, הסדר מדיני ושאר מטבעות הלשון שמסתירות מציאות אחרת. אתה סתם מיתמם (במקרה הטוב).

      אהבתי

      • עוד דוגמא למכבסת מטבעות הלשון השמאל מטמקא:
        בצל המבצע, הירי נמשך: רקטה נפלה ביישוב
        זה כבר כמה ימים
        שבצוותא מעדיפים
        כותרות מהסרטים.
        ירי– מצד מי? אין חמאס, אין ערבים או עזתים. הירי אנונימי.
        רקטה נפלה בדרום.– שוב ככה סתם, אפשר שהחליקה על בננה. לא שוגרה. נפלה. לא נורתה.
        בדרום – נו חברים, היינו חייבים להזכיר את האירוע אבל בינינו, זה קרה שם, בדרום הרחוק.
        ואני תמהה- איזה חינוך מיני קיבל השמוק שאחראי לנבלה הזאת?
        לא מבין מה ההבדל בין פאסיבי לאקטיבי. לא מבין איך טיל מתפוצץ ואיך זה נראה בעיניים. שלא דמיין את ההדף שמקפיץ תינוקות בשנתם. בני עוולה, יבוא יום והכלבים יחזרו לרחוב.

        אהבתי

        • עקיבא הגיב:

          עזוב אותך מטמקא, את הכל הם למדו מערוץ 7.
          הנה שתי כותרות שמייצגות את הרוח השמאלנית הבוגדנית הנושבת מאתר המתנחלים:
          "אבנים ובקבוקים לעבר כוחות משטרה בהר הבית".
          "רקטה התפוצצה ביישוב במועצת שער הנגב, אין נפגעים".
          מי ירה? מי זרק? אין ערבים, הכל אנונימי.

          אהבתי

      • ירמיהו הגיב:

        המונח "אסירים" זהו המונח שננקט ע"י השב"ס ע"ע אתר השב"ס. ה שב"ס הוא חלק מהמחנה הנאור המסלף?

        לפי אתר השב"ס 70% מהאסירים הביטחוניים הם עם דם על הידיים. מכך אני מבין ש 30% לא נידונו למאסר בשל רצח. אני לא בטוח שהביטוי "דם על הידיים" חופף לרצח. אולי הם כוללים בזה גם עבירות אלימות, תקיפה שאינם רצח.

        אני לא מיתמם. המונח "אסירים" בעיני [לדעתי בעיני רבים אחרים] הוא מונח ניטראלי מבחינה ערכית-אידיאולוגית, שאין בו הטיה ערכית-אידיאולוגית, של אהדה לקו אידיאולוגי-פוליטי כלשהו בכלל ולא קו אידיאולוגי יוני [מה שמכונה בישראל שמאלי או שמאלני] בפרט. ודאי לא אהדה לאינטרס הפלשתיני ולפעילות הטרוריסטית הפלשתינית.

        אהבתי

  3. ירמיהו הגיב:

    כותרת הפוסט היא "כוחותינו". אני מקווה שידעו מתי להורות לכוחותינו להפסיק ולא רק מתי להתחיל ומתי להמשיך, מה שנקרא אסטרטגיית יציאה.

    נראה שיש בקרב בעיקר בעלי השקפה ניצית [מה שמכונה בישראל ימנית], אבל לא רק, אולי גם מרכז ויונים מתונים [מה שמכונה בישראל, שמאל מתון], גישה סלקטיבית במה שמדובר בביטחון, סיכון ותפישת איום.

    כאשר מדובר בפדיון שבויים וחטופים תמורת שחרור אסירים, אומרים לנו שזה מסוכן, שזה פוגע בביטחון. כלומר, תפישת איום גבוהה.

    אבל, כאשר מדובר במבצע צבאי, אז כאן משום מה מתפוגג הסיכון. כאן מתפוגגת הפגיעה בביטחון. האם במבצע צבאי חיילים לא עלולים לההירג ולהיפצע? רק בעקבות שחרור אסירים, חיילים עלולים לההירג ולהיפצע? במבצע הנוכחי לא רק חיילים עלולים לההירג אלא גם פלשתינאים בלתי מעורבים בטרור.

    האם מבצע צבאי לא עלול לעורר עימות אלים? אינתיפדה שלישית?

    האם אלה לא סיכונים ביטחוניים?

    מצהירים, חלק מתושבי יהודה ושומרון שהם ימשיכו לנסוע בטרמפים. פתאום טענות הסיכון הביטחוני נעלמות. האם בטרמפים אין סיכון ביטחוני? פתאום תפישת האיום נעלמת.

    אם כן, החששות הביטחוניים הם סלקטיביים. כאשר מדובר בויתורים ובהגבלה על התנהגות עצמית שאין בה פגיעה באויב, אז נטענות טענות הסיכון הביטחוני ותפישת האיום גבוהה.

    כאשר מדובר בפרקטיקה לוחמתית, שימוש בכוח, הפעלת כוח צבאי, עוצמה צבאית, טענות הסיכון הביטחוני כבר לא משמשות טעם להימנע מכך. תפישת האיום כבר לא גבוהה.

    זאת למרות שסיכונים קיימים לא רק בויתורים. סיכון ביטחוני קיים גם בפעילות צבאית. גם בשימוש בכוח.

    טענה זאת נשמעת גם בכתבות העיתונאיות-צבאיות. שמעתי את הכתב הצבאי אלון בן דוד, אומר שיש חשש שהפעילות המבצעית הנוכחית עלולה להסלים באופן כזה שגם ישראל תיפגע מכך.

    אהבתי

    • עניין של מוסכמה חברתית. בוודאי שהסיכון קיים אבל זה תפקידם של כוחות הביטחון, להגן על אזרחים. גם הסכנה במעצר שודדים חמושים גבוהה לא פעם מלאפשר להם לשדוד בנק.

      השימוש במונח שחרור אסירים מפי ישראלים עושה לי צרבת. מדוע אימצת את הפרופגנדה הפלסטינית הרצחנית שרואה בהם לוחמי חופש, גיבורים דתיים, שליחי ציבור- במקום לקרוא להם בשם המקובל בתרבות שבה אתה חי?

      מדובר ברוצחים, אנשים שסייעו לטרור, תרמו לטרור, הטיפו לטרור חסר הכוונה עיוור שמיועד להרוג ילדים נשים וטף. מישהו בתקשורת קורא לאנשי המחתרת היהודית "אסירים"? יש קבוצה עם ייצוג פרלמנטרי בעל מסה שקורא לשחררת אותם בקרב הציבור הישראלי?

      מדובר בשחרור רוצחים וטרוריסטים, לא במעלימי מס וגנבי טאסות. שוב העולם השטוח של המחנה עשה בהגיון שמות ובשמות מעשים מגונים.

      אהבתי

  4. כוחותינו הגיב:

    מציצנית. שוב נתת לי אדום בטעות?

    אהבתי

    • Enter your name... הגיב:

      חו״ח, לעולם לא אעשה את הטעות הזו שוב ולא אנסה להקליד מהנייד ביד ימין.

      אהבתי

      • ולשאלתך, לראות לינקים מבאבמייל מצריך רישום לאתר, אז לא יכולתי לראות את הלינק. וזה מתחבר לי לשאלתו של עו״ח, מניין שמי (לא יכולתי להגיב לו, כי המקום לתגובה סגור).
        אני רק מציצנית פה מטעמי ׳שלום בית׳, לכן לצערי גם לא יכולה לתמוך כלכלית בבלוג שאני כה אוהבת ומרבה להיכנס אליו.

        אהבתי

  5. עובר אורח הגיב:

    ובינתיים הרחק מהבלגן המזרחי שם בירכתי צפון בין, בלונד למים כחולים נחנך בקופנהגן המסגד הראשון בדנמרק. אמנם לא כל המוזמנים הגיעו אבל בטח ההזמנות נתקעו בדואר, לך תסמוך על הדואר הדני.
    http://www.aljazeera.com/indepth/features/2014/06/denmark-first-mosque-opens-amid-controversy-2014620122224383831.html
    וידעתי שתשאלו על הריהוט אז הנה ציטטה:
    We always said that we had to have a Danish mosque, and not an Egyptian mosque, or a Qatari mosque, or a Moroccan mosque," said al-Maimouni. All of the furniture is Danish design

    אהבתי

  6. עובר אורח הגיב:

    ומי הציל את עבאיס איברהים והתריע על הפיצוץ
    אם לא המוסד, אם אתה מאמין ללבנונים. אני נהייה
    דומה לליצן מסיאטל
    http://dailystar.com.lb/News/Lebanon-News/2014/Jun-20/260905-islamist-plot-to-kill-lebanon-security-chief-mossad.ashx#axzz356YbEB7d

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      התבוננתי עוד פעם בסיפור הביזארי
      המדליפה מישראל היא אחת ג'ולי אבו
      ארז. בתו? מישהו אחר ממשפחתו?
      אחד מאחרוני הלוחמים והחולמים
      על לבנון נוצרית בברית עם ישראל.
      מישהו יודע? מעניין.

      אהבתי

    • אחד שיודע הגיב:

      והינה גם ידידנו מסיאטל מוסיף נופך משלו

      😉

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        הליצן פשוט יושב על הרשת
        אוסף סיפורים ומחבר אגדות
        ייתכן אפילו שילך לחפש עכשיו
        את אבו ארז אללה ירחמו
        וויוסיף פלפל לאגדה. דרך
        אגב ה"מקורות" שלי מרמזים
        שכנראה האיש אינו שיעי.
        מקורות אלו הם היותי בן הארץ
        הזו (אמנם כמה שנים יפות
        גם בסיאטל). טקיה והכל
        עדיין לא סביר שילד שיעי
        יקבל את השם עבאס. מי
        שמתעניין שילך לרשת או
        יחפש חבר ערבי משכיל.

        אהבתי

  7. עובר אורח הגיב:

    גם בלבנון נהייה יותר ויותר ועוד יותר חם. מכוניות מתפוצצות
    חיפושים בבירות. אני חושב… טוב אין אפילו על מה לחשוב.

    http://www.naharnet.com/stories/en/135804-102-held-as-security-forces-raid-hamra-hotels-over-
    suspected-terror-plot

    http://www.naharnet.com/stories/en/135819-one-killed-at-dahr-al-baydar-checkpoint-bombing-abbas-ibrahim-says-blast-missed-his-convoy

    אהבתי

  8. עובר אורח הגיב:

    הנה הסרט המצופה קורא לכל צעיר אנגלי לבוא להלחם
    בג'יהד הקדוש בעירק וסוריה. באנגלית מעולה: בסוף
    תמותו בין כה וכה בואו להלחם בעירק
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2663558/ISIS-releases-chilling-recruitment-video-featuring-young-British-men.html#ixzz35B93ScUK

    אהבתי

  9. עובר אורח הגיב:

    "הארץ" מוסף עמ' 18
    סייד קשוע לא יודע "אם לפסטינים היתה יכולת צבאית כמו
    לישראלים…מי היה אז מתנהג בצורה קצת יותר אנושית".
    טוב שיש מי שיודעים. וסיפור: לפני פרוץ המדינה בפ"ת
    הסתובבו ערבים בחלק מחצרות האיכרים. זה לא ראשון
    או נס ציונה (המסגד העירוני עוד שם, האם זה רמז
    לעתיד?). שם זוהו והוכרו לפי האיכר שאצלו עבדו,
    לדוגמה: "דר פלמינזונאר עראבר איז איין הפיין ייד".
    היום יש לשוקן ערבים משלו. בפ"ת היו אומרים "דר
    שוקנאר עראבר איז השוונץ, הגרויסה בהימה".
    לא יודע מה קרה לעבדי שוקן וקנדה. בעמ' 73 חכם דובר
    עברית כישראלי טס לקנדה לעיר שהיא לדבריו הנדפסים
    "חור תחת". על זה נאמר חור מצא חור.אולי, אם לשגריר
    הקנדי בת"א היה רגע פנאי מרוב חתימות על בקשות הגירה
    וכ"ו היה דואג שכשהחור הטס ינחת, יעבור בדיקות לגילוי
    סמים כולל הכל ואח"כ יודפס בדרכון האמריקאי שלו "מנוע
    כניסה לקנדה לעולם". ואנשים טובים יודיעו על הבדיקות
    והחתימה למכס האמריקאי.
    גם נרי ליבנה עמ' 67 נסעה לקנדה לאחיה שעושה חיל=כסף
    בקנדה ומקוננת על קנדה המשעממת אותה בצורה בלתי
    נסבלת, לעומת ת"א. לדעתי,השיעמום בקנדה יירד בצורה
    ניכרת כשתעזוב את הקנדה, ולא נעים לספר עד היכן ישגב
    השמעמום התל-אביבי כשתגיע, ישמור השם, לעיר זו.
    שבת שלום לכולכם.

    אהבתי

    • קח מספר, גם אני הגעתי לקטר.
      הדוקטור? יש לה זמן תירוצים. בינתיים סיפור.
      בשבוע שעבר דר שוקנאר עראבר אלון עידן כיסח נהגים שנדחפים לו בפקק. התימהון על העלאת הנושא בעיתון והאופק שאליו נמתח החירטוט גרמו לי להמשיך כברת דרך. הספקתי לקרוא את עדותו הנוגעת ללב:

      אני מתעקש לעמוד בנתיב שלי, לחסום את מי שמבקש לאפשר לעצמו יותר זמן חיים מאשר לי; אני מתעקש להביט לעבר האיש במשקפי השמש שמסתירים עיניים פקוחות־אטומות; אני מתעקש להזיז את המכונית קדימה ככל האפשר, לסגור את החריץ הקטן מדי, שדרכו הוא מבקש לממש תרבות של חוסר בושה; אני מתעקש להבהיר לו שהזמן שלי שווה לזמן שלו, שהחיים שלי שווים לחיים שלו, שהבושה שלי שווה לחוסר הבושה שלו.

      בקיצור, משישי שעבר גם את זה אני צריך לשנן:
      "לפעמים דברים הם בדיוק כפי שהם נראים".

      אהבתי

  10. עומר הגיב:

    ציודים, מידעים, רכבים, נשקים – מילא חיילים שמשתמשים בשפה הקלוקלת הזו; אבל בצל פסטיבל הסיקור שאינו נגמר נחשפתי לא אחת לכתבים צבאיים שמאמצים את הז'רגון. וזה מעיד יותר מכל על מידת ההזדהות שלהם עם מושאי הסיקור ועם פטמות דו"צ מהן הם יונקים.

    אהבתי

  11. ענבל הגיב:

    אלון בילו הוא אורן המיתולוגי?

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      זה שועלן הי"ד

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        היתכן ששועלן היה סוכן של בנק הפועלים?

        אהבתי

          • ברטה הגיב:

            או האופנובנק

            אהבתי

            • לשדוד בנק עם זנב מחובר לישבן ולהרכיב את אורן שתמיד מנצל את הנסיבות- זה לא הטיפוס. מה שכן, אני מסכים שהגיע העת לפוסט 'קווים לדמותו של השועלן'. יש אילנה דיין בקהל?

              אהבתי

              • הינשוף של מינרווה הגיב:

                (לפידומטור)
                יאיר לפיד

                אחרי שכולם געשו וכעסו, בואו נדבר על העובדות האמיתיות:
                מי שפוגע בשועלן כדי לעשות רווחים פוליטיים קלים חוטא לעם ישראל, פוגע בציונות, פוגע במעמד הביניים, ופוגע בכל צעיר ישראלי שרוצה לחיות במדינה שיש בה שועלן.
                שועלן אינו עוסק במדידה אלא בלמידה. כי השכלה ורוח אינם צריכים לקבל ציון. מפני שאנחנו לא יכולים להשוות בין תלמידים כל עוד לא דאגנו לשיוויון בתנאים שלהם.
                העולם השתנה. וגם שועלן. והצעירים – גם הם השתנו. ולצד הכמיהה לשועלן הם קוראים להדרכה, להובלה, למצויינות. הם מבקשים שניתן להם כתף יציבה בעולם רב ערוצי, הם מבקשים לדעת שמשהו יציב מחכה להם תמיד.
                אמרתי השבוע בישיבת הסיעה על שועלן, "אומרים שאנחנו לא מבינים בפוליטיקה, הם צודקים. מה זה אומר? זה אומר שאין לנו ברירה אלא להצמד לעקרונות ולערכים שלנו, כי בזה אנחנו דווקא כן מבינים."
                ועל זה אנחנו צריכים לדבר.
                על שועלן.

                אהבתי

          • יגאל חפץ הגיב:

            לשדוד את בנק הפועלים זוהי מצווה ראויה לשמה! 🙂 😀 😛 🙄 😉 😆

            אהבתי

  12. hunyuc הגיב:

    בלי קשר למידת תדהמתי מהתנהלותך השבוע בענין הנערים החטופים, אצטער ממש באם חלילה יסגר הבלוג.

    אוהב ומעריך. שיהיה בהצלחה!

    אהבתי

  13. מעלי הגיב:

    חז"ן: "V, לפני שנחזור לקטטות היומיות שלנו מן הראוי שאציין, לאור הנסיבות, שוולווט, בעיני, הוא הבלוג הכי טוב באינטרנט."
    נכון!

    אהבתי

  14. שמואל כהן הגיב:

    אינטיפדה שלישית !? כבר 4 שנים לפחות שלא רק אני יודע שאינטיפדה מדינית הרבה יותר אפקטיבית מצבאית וגם אחרי נצחון צבאי חוזרים לשיחות זה חלק מחוסר המדיניות ו-או "מדיניות תגובה" שאיננה מדיניות לא יודע אם יש לי זמן לשקשוקה הבוקר ❗ ❗

    אהבתי

  15. ליסינג הגיב:

    "לא אתפלא אם הגברת היא מאזרחיות כיכר המדינה ומעלה"…
    לא, היא דווקא אישה חרדית מבניברק(?).
    פעם היו מקוננות, היום יש "מזדעזות",להקה בתקשורת, שכל פעם "מזדעזעת" מאיזה אירוע, וכותבת "ישראל 2014" בגדול.
    בד"כ כלל ה"אירועים" הם שגרתיים לגמרי במדינת.. רק מנותקים, בכל מיני "מנותקיות" בוחרים ב"זעזועון" כלשהו ש כ ו ל ם יודעים, שזה דבר יומיומי! ברוב המדינה.
    כיכר המדינה? להם ולדומיהם יש תנאי לידה, שאני לא יודע אם את מכירה,אבל המיילדת ידועה ומוכרת,(ונבחרת כבר בחודששישי) והמלונית, וה…
    שום אתיופית לא תהיה בחדר!
    אבל כולם יהיו בלהקת השוקינג בלו…

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      במקום לצאת נגדי אולי נקונן ביחד על הגזענות בכל השכבות, כיכר המדינה, בני ברק, ת"א דרום?

      אהבתי

      • מעלי הגיב:

        נגדך? אאאאני?
        צריך להבין את התהליך,זאת לא גזענות,זה יותר דעות קדומות.
        פעם מי היה הולך לרופא שיניים רומני,מי היה מוכן שרופא רוסי(עם ה"שיטות") יטפל בו, רופאים ערבים,….
        יש תקופת הסתגלות והכרות,אנשים לא רגילים לראות כושי מטפל בהם,או פקיד אתיופי "שיגיד לי מה לעשות" או מורה אתיופית, ערביה…לילדים "שלנו".
        אין מה לעשות,יש תקופת הסתגלות.
        לא צריך כל דבר להפוך לשערוריה גזענית.
        אנחנו הרבה יותר אנתרופולוגים מגזענים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          זה לא גזענות, זה יותר דעות קדומות?

          רק במקרה ה"דעות הקדומות" קשורות למוצא של אנשים? כל התייחסות ביקורתית למוצא של אדם היא גזענות. מאיפה המצאת את המשפט הזה?

          אהבתי

        • יגאל חפץ הגיב:

          דיעות קדומות מולידות גזענות רוע ובורות וכל כיוצא באלו מרעין בישין.. 😈 8) 👿 🙄 :mrgreen: 😈 😈 😦 😡 😆 😮

          אהבתי

  16. חייל זקן הגיב:

    עמנואל רוזן חזר ועבר מהטרדת עיתונאיות להטרדת קוראים: פרשת הרפז ומלחמת התקשורת הגדולה

    אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    V, לפני שנחזור לקטטות היומיות שלנו מן הראוי שאציין, לאור הנסיבות, שוולווט, בעיני, הוא הבלוג הכי טוב באינטרנט.

    תיעוד הלוחמה המא’צואיסטי והמרשים,

    צר לי, אבל הצילומים שמפיץ דובר צה"ל על תנועת החיילים בערים הערביות מציגות צבא מחופף של גדנ"עים. הצבא של גנץ מקבל נכשל בחיילות בסיסית כמו הצבא של חלוץ. אחד הדברים הראשונים שלומד כל חי"רניק הוא תנ"מ (תנועה מבצעית). בתנ"מ שנערך בשטח בנוי יש מספר כללים בסיסיים שאמורים להפוך לטבע שני של כל לוחם. שמירת רווחים, ירידה במקום בזמן עצירה (לצורך זה נועדו הברכיות), חיפוי לאחור ולכיוון הקומות הגבוהות והגגות, חציית רחובות/סמטאות ניצבים בריצה מהירה. דבר מכל אלה לא ניתן לראות בסרטים של דו"ץ. גנץ ויעלון הביתה!

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      תקשיב חז"ן, התנ"ם בד"כ נשמר "בהתאם לאירועים", בד"כ בשעה ,היום, הראשון, אח"כ החיילים והמפקדים מתאימים את עצמם ל"תנאים".
      זה לא רק בתנ"ם, זה גם ההקפדה בחיפוש,הרי כל חייל ומפקד יודע שאין שום סיכוי למצוא את החטופים בחיפוש – חפ"שים "דלת לדלת" כ"א יודע.
      שאתה זר במקום,אם זה לבנון אי"וש או כפר ערבי ב"ירוק".
      חיילים לא חז"ןים, לא מבינים כלום בבניה למשל,לדעת שלבית יש מרתף למשל, צריך "עין" מקצועית,והבנה בבניה מקומית,ויש כאלה אלפים! שוב, אין סיכוי בעולם! שימצאו את ה3 בלי "קוף" מקומי,הם יכולים לשבת בבנין עם פלנלית על הפה בזמן ש"פלוגה" נכנסת לבית.
      אם יתחילו יריות ורימונים,תראה איך כולם מבצעים תנ"ם – דודבן,ולא יצטרפו אליהם כתבלבים מתלביב.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        חיילות בסיסית אינה תלויה בתנאים. אם לא מקפידים באימונים (אצל יעלון וגנץ אימונים לא חשובים) אז במבצעית מתנהגים בהתאם לארועים, כלומר מחכים לצרור ו/או רימון/מטען שיזכיר למה צריך לשמור רווחים, לרדת במקום ולחפות. צבא שרוצה להרוג ולא ליהרג לא ממתין ל"תנאים" אלא מונע אותם.

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      ישיבה בוי כמוך לא יודע מה זה לשון סגי נהור?

      אהבתי

  18. ברטה הגיב:

    הומאז' למגיבינו המוסיקליים

    אהבתי

  19. לחם הגיב:

    אם הבלוג שלך ייעלם איפה אוכל לכתוב את מה שאני חושב על בן כספית? בבקשה, הישארי איתנו…

    אהבתי

      • יגאל חפץ הגיב:

        היי דבורית,אני אעשה כל אשר לאל ידי- על מנת,שבנק הפועלים *** לא יעשה מעשה נואל שכזה,וחס ושלום יסגור את האתר,המתוק והחמוד שאת שולטת בו,ביד רמה. מה גם,שרוב אלו הכותבים בו הינם,אנשים טובים ואיכותיים,האוהבים אותך עד מאוד! כולל אני. אז להשתמע וכל טוב לך דבורית שרגל.את נפלאה ונהדרת. באמת ובתמים! המשיכי בכל מעשי-ידדיך להתפאר, אשר את עושה,את העבודה האיכותית,בבלוג הנהדר והנפלא הנ"ל',שמו; וולווט אנדרגראונד. 💡 😥 😦 ❗ ❓ 😀 😀 😀 😀

        אהבתי

כתיבת תגובה