שום דבר לא ידוע

isra24.6.14maariv24.6.14
yediot24.6.14haaretz24.6.14
hamvaser24.6.14makor24.6.14

פסקול קריאה
בחזרה ל-1983. לא רוצה לזמביה, עופר אקרלינג

הכותרות

ניסיתי להבין אתמול מאיפה צצו דברי הדצדצ על ההנחה שהנערים בחיים, אחרי כל מיני נבואות קודרות. לא קיבלתי תשובה ממועצת החכמים של הבלוג, ולא משום ישות חוצנית שהיא.
הכותרת במעריב הבוקר (וגם בשוטפים של הארץ) סותרת את דבריו: "אין אינדיקציה למצב החטופים"
הכותרת הראשית בהמבשר הבוקר מניחה את הדעת: "ייתכן שהחוטפים טרם סיימו את מסלול בריחתם".

רחל פרנקל תנאם היום במועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה. מתקפה נגד ישראל.

כתבת הניו יורק טיימס, ג'ודי ראדורן, בילתה עם הגששים הבדווים המחפשים את הנערים החטופים.

בן כספית מגלה את האינטרנט. הוא מופתע מכך שהכתבה שלו על מחדלי שליט החייל, אלו שהביאו לחטיפתו, מוצפת שוב ברשת, ומאשים את אלו שעושים זאת (תוך כדי, הוא מביא קישור אליה כמובן), ובכך מפגין כספית חוסר הבנה משווע של הרשת. אז ככה זה הולך: בעבר, כשהיה רק פרינט, צריך היה ללכת ולנבור בארכיונים ולמצוא את הכתבה ההיא, שהייתה מצוינת, וגם אני הבאתי אותה בתוך קונטקסט החטיפה בשבוע שעבר או לפניו.
היום יש לכתבות שלך, כספית, ושל כולם בעצם, חיי נצח, כך שאין לך על מה להלין. הכתבה שלך, או כל כתבה אחרת, תוצף בכל רגע שלמישהו יתחשק. היא מופיעה במאגר העצום של חומרים נגישים ברשת, ואתה לא יכול לעשות שום דבר בעניין. יכולת כמובן לומר לעורכיך: אני רוצה שתורידו אותה מהרשת. היא הייתה תקפה רק לשבוע בו פורסמה. עורכיך ודאי יסובבו אצבע על רקתם מולך, וישלחו אותך להסתכלות אצל קפטן אינטרנט זה או אחר.
אין מה לעשות, כספית, זה המצב. אתה לא יכול לשלוט על האופן בו תופץ הכתבה שלך, ובאיזה הקשר. כשאתה מעלה משהו לרשת, עליך לדעת זאת. אני חושבת שדבריו אלו מציגים באופן מאוד מובהק את ההבדל בין התקשורת החדשה לישנה, נושא חביב על כל מראיין ועל כל מזמין הרצאה שהוא. הרי לכם קונפליקט בין כספית הישן לחדש לכאורה, שעוד לא הפנים את כללי המשחק העכשוויים.

הטענה השנייה של כספית קשורה לעניין אחר לגמרי: הוא טוען (והוא לא היחיד) שאי שחרור מחבלים יביא להפסקת החטיפות. טעות מרה מרה. החטיפות לא ייפסקו גם אם החוטפים יידעו שיירו בהם למוות ברגע שיתגלו. ממש לא. המוטיבציות שלהן רבות. שחרור אופציונלי הוא רק אחת מהן.

עמוס הראל מפרשן את מצבו הקשה של נתניהו, שיודע כמובן על מעצר החשוד ברצח קצין המשטרה ברוך מזרחי.

ידיעות דווקא מטפל בנושא יפה: בע' 4 יש שלושה טורים. שמעון שיפר מספר איך באוקטובר 2011, ימים אחדים אחרי שחזר גלעד שליט, ישב הוא, שיפר, עם נועם וגלעד, והאבא אמר לבן: "אתה רואה את האיש הזה – במשך חמש שנים הוא עשה כל מאמץ למנוע את שחרורך משבי חמאס, הוא כתב נגד העסקה". שיפר אומר שלא הגיב לדברים, ושצריך לגלות הבנה למאמץ ההורים, ויחד עם זאת לצפות מרה"מ ששיקול דעתו יהיה נקי מהשפעות כאלו.
אריאלה רינגל הופמן מציגה את הטרגדיה: עסקת שליט הייתה בלתי נמנעת, ואם זה לא היה זיאד עוואד, זה היה חמאסניק אחר.
בן-דרור ימיני: הרגש גבר על ההיגיון.

מזרנים בוערים

ידיעות הציף אתמול בכתבה נרחבת את החומרים מעכבי הבעירה במזרנים. בידיעה אתמול לא נכתבה מילה על הפוליטיקאים המעורבים בכך. היום יש ידיעת המשך, חומרים מסרטנים גם במזרני התינוקות: בעומק הידיעה, צריך לקרוא אותה מראשית לאחרית, אפשר למצוא את המשפט הבא: "…שר הכלכלה, נפתלי בנט, הכריז כי החוק המחייב ייכנס לתוקף ב-15 ביולי…"
רק דמיינו שנתניהו היה חותם על המזרנים (בשל עברו כמוכר רהיטים) או כל מקורב לו. נו נו.

ואגב, הידיעה על מזרני התינוקות היא של נגה ניר-נאמן מערוץ 10, שנתן קרדיט לידיעות של אתמול, מה שהעיתון לא עשה הבוקר.

טביעה

מחקירת המשטרה עולה ששתי הילדות מתו מטביעה (?). לא רובוט, לא הרעלה.
אני לא מבינה. מקווה שאתם כן.
שתי ילדות שיודעות לשחות היטב משתכשכות בבריכה. לא בים פתוח. פתאום אחת טובעת, והשנייה רוצה לעזור לה וטובעת גם היא?

רוצה לזמביה

נשיא זמביה הגיע לביקור בישראל.
התקשורת המקומית מתעלמת. לא משונה?
(ויה רוטר)

משתכשכים בביצה

טייקון התקשורת שלדון אדלסון יתרום 25 מ' ש' לאונ' אריאל.
הידיעה מופיעה כמובן גם בישר"ה. ההפניה היא גם בשער וגם ע"פ רוב ע' 17.

גם היום אין זכר לידיעות אחרונות בישר"ה. אני מודאגת ברמות. לא יכולהיות שהקמפיין הסתיים בקול אוושה דקה עם הכתבה על מפעלות השרה נתניהו, נכון? יש מכורים בסביבה. הם לא יכולים לעבור יום אחד בלי צפייה באיזה קרב קצר.

צרות בכותרות

בניגוד לכותרת בשער הארץ וגם בידיעה עצמה, מנהיג ש"ס, הרב שלום כהן, מתנגד ללימודים אקדמיים גברים ולנשים. לא רק לנשים. לא שזה עושה אותו יותר נחשק, אבל רק שתדעו.

לפני כולם

קרבות הלפני כולם נמשכים בעוז ובטמבליות יתרה.
הנה למשל הידיעה על גלגולו החדש של ערוץ 10.
פרסום ראשון:
10
פרסום שני:
1010

מה שלא הפריע לנישום לטלטל אח"כ את השעון במעבר הידיעה למובייל וגם להתגאות משומה:
10101010101010

מונדיאל

רון מיברג על מחדלי הכדורגל של אמריקע.
הודעונת לעיתונות:

מחר ב-19:00 יערך משחק בין בוסניה לאירן במסגרת המונדיאל.
מתוך הכרה שגם אם אנחנו לא אוהבים את המנהיגים של אירן זה לא אומר שיש לנו משהו נגד העם האירני ניפגש בפאב הגילדה באחד העם 64 (פינת בצלאל יפה) ונעודד את נבחרת אירן, המקום יקושט בדגלי אירן ויוגשו ממתקים אירניים מסורתיים.
מהות הארגון "Peace Factory" (המארגן את האירוע) היא אמונה שהשינוי יבוא מלמטה, מהאנשים – חיבור דרך הרשת (ומדי פעם גם במפגשים בעולם האמיתי) בין אירנים וישראלים.
אולי יום אחד יקרה דבר הפוך ואירנים יוכלו לצפות בטהראן במשחק של נבחרת ישראל, אך עד שזה יקרה, אנחנו עושים צעד נוסף בכיוון ומעוניינים להראות לעם האירני שאין לישראלים דבר נגדם, להפך אנחנו בעדם והתמונות מהפאב יוכיחו זאת!

לפני פיזור

תודות למשתתפים האצילים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

49 תגובות על שום דבר לא ידוע

  1. בוואלה חוגגים את המונדיאל בקטע נאור. נשים וגברים במחתונים משני צידי התוכן. הנשים בחזה קטן ופיטמה מרומזת, הגברים עם חבילה צוחקת. זוגות בהירים במבט מזוגג, אפטים. מסתבר שהדיכאון הברלינאי הגיע לברסיל. התשוקה מתה אבל הבאנרים (רוטציה של 1 ל – 4 בערך) מכניסים עשרותלפים של דולרים בדף עם נגן אוטומטי שמבריח 50% מהגולשים, כולל אלה שגולשים ב Mute. חבל על מי שמת, ההגיון שולט.

    הגאונים ברנואר יודעים שהומואים ולסביות לא מתלהבים מכדורגל וגם במכירות של וואלה מבינים אבל המיצוב חשוב והגאווה מוכרת. בין המפרסמים גם מותג סכיני גילוח, רכב יפני ורשת פיצה. במערכת הקופות של הפיצה מקבלים עליה של עשרות אחוזים. בשאר המקומות המומחים מסבירים שחייבים נוכחות ובידול ומפנים לקמפיין של המתחרים- הנה, תראו! הטריק המטופש ממשיך להשפיע על רוב המנכל"ים. מה הם מבינים באינטרנט.

    זה כל מה שהיה (אולי) וכל מה שקרה (כמעט) כדי שנקבל את מדור המונדיאל המפוספס ביותר באינטרנט הישראלי. כי בוואלה, בניגוד לשאר המתחרים השקיעו בסיקור כדורגל נרחב ורציף ,הביאו כתבים סבירים ואפילו "יצרו" קהילה של מגיבים קבועים שדי בקיאה בחומר.

    אפשר להתרשם ממספר התגובות למשחקי ליגה בחו"ל בימי חול לעומת מספר התגובות במונדיאל. זה לא אומר הרבה אבל בעצם הכל. ככה נראה הגיהנום, אני בטוח.

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    צדיקי הדור ומשפצי עולם מצאו את בעיית הבעיות של העולם ואת פורע
    הסדר הקוסמי הנורא ביותר. זה כידוע טוני בלייר והם דורשים לפטר אותו
    מהנהלת הקוורטט של עושי שלום בין…. בעצם בין מי למי? כל העולם שקט שלווה ממש גן עדן. בניגריה החוצנים לוקחים לdate נערות בעשרות, מה עושים בהן? מה השאלה, גלידה, סוכריות, צפיחיות בדבש, השינה בוילות ממוזגות אויר סטריו לכל נערה. בעירק שקט ושלווה. איכרים חורשים, זורעים וקוצרים בשירה אדירה, כבשים פועים באחו, נערות כפר מזמרות, ילדים הולכים ברינה וצהלה לבית ספרם. סוריה זו כמו עירק רק יותר טוב פי כמה וכמה. שירת הקציר אדירה פי 19 (מדענים רוסיים מדדו). פעיית הכבשים באחו-ירוק-תמיד כמו קנטטה של מוצרט וכ"ו ועוד וכ"ו, רינת ילדי בתי הספר הסוריים נשמעת עד לונדון, . בין מבקשי פיטורי בלייר: אחד צומסקי מבסטון בעל הקליניקה "צומסקי מתקן הכל", הלר מירושלים נגד הריסת בתים. איך פתאום מצא ביבי להלר בית לטיפול. ואחרון אחרון אף פעם לא חביב, מתקן ומשפץ ההיסטוריה המכנה עצמו "היסטוריון ישראלי. אילן פהפה. התגובה קצרה ולדעתי גם בלייר יסכים בשתיקה FUA נמאס פשוט נמאס. דומה שהיחידים שמנסים לטפל ולתקן הם שופטי מצריים. שרק לא יגמרו להם החבלים.
    http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jun/24/appeal-to-quartet-on-middle-east-sack-tony-blair

    אהבתי

  3. קורא פחם הגיב:

    "הכותרת במעריב הבוקר (וגם בשוטפים של הארץ) סותרת את דבריו: “אין אינדיקציה למצב החטופים”"

    ובתוך המאמר"בצה"ל מודאגים"…:(עמ.6):"גורמים מסוימים אף טוענים כי המבצע יימשך גם לאחר מציאת הגופות"

    א ת ם ק ו ל ט י ם?

    אהבתי

  4. טעות מרה מרה. החטיפות לא ייפסקו גם אם החוטפים יידעו שיירו בהם למוות ברגע שיתגלו.

    עדיף שיידעו שבעיסקה הבאה ישוחררו לחופשי?
    אף פעם לא תמכתי בעונש מוות ועדיין אני לא באמת סגור מה עמדתי הרשמית אבל המצב הקיים גורם לי לחשוב שמדובר בפתרון ההומאני, ההוגן והשפוי ביותר. בוגי יפרסם בקרוב הודעה:
    לוחם חופש יקר ושהיד לעתיד, חוקי המשחק השתנו ומהיום מותר לך לרצוח יהודים רק פעם אחת.
    נשמע סביר, לא? זה לא שהגבלנו לחלוטין את חופש הביטוי, בסה"כ הגבלנו את כמות הפנדלים שאותו שחקן יקבל.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      שוב אני מבקשת: אל תכניס לי מילים לפה. זה לא מה שאמרתי.
      מה שכתבתי, זה מה שאמרתי. לא שום דבר אחר.
      לך יש פתרון לכל מצב. לי אין. אני לא יודעת מה התשובה.
      אני יודעת שבמדינת ישראל יש 8 מיליון יועצים שהיו עושים הכל יותר טוב. אני לא יודעת מה הפתרון.
      ואו מה היה קורה פה, חברתית, אם נתניהו היה אומר: ובכן, שכחו מזה, יישאר גלעד שליט בשבי החמאס או ימות בעוד 60 שנה, לא אכפת לי.

      אהבתי

      • התייחסתי לציטוט:

        טעות מרה מרה. החטיפות לא ייפסקו גם אם החוטפים יידעו שיירו בהם למוות ברגע שיתגלו. ממש לא. המוטיבציות שלהן רבות. שחרור אופציונלי הוא רק אחת מהן.

        -ולא אלייך.
        ובמקרה שלא את כתבת את המשפט (כספית? לא בדקתי)
        אני עדיין עומד מאחורי הדברים, לא ציינתי שיש לי פתרון, כתבתי שאני מתלבט וגם ולא מבין את התרעומת. זמותרת, חושב שמבין, אך אשמור את כנפי חתומות.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אני כתבתי:

          טעות מרה מרה. החטיפות לא ייפסקו גם אם החוטפים יידעו שיירו בהם למוות ברגע שיתגלו.

          אתה ענית:

          עדיף שיידעו שבעיסקה הבאה ישוחררו לחופשי?

          מכאן הסקתי שאתה מבין שלדעתי יש לשחרר לחופשי חוטפים בעסקה הבאה. ועל כך עניתי לך: לא אמרתי שעדיף שישחררו, אני לא יודעת מה עדיף. אין לי פתרון. מפתיע עד משמח לשמוע שגם לך אין פתרון לשם שינוי.

          אהבתי

  5. ירמיהו הגיב:

    מסכים איתך V, לגבי הביקורת על טענת כספית שאי שחרור מחבלים יגרום להפסקת החטיפות. אפשר לחשוב על מוטיבציות ומניעים לחטוף גם בידיעה שמחבלים לא ישתחררו. עצם הפגיעה בישראלים-יהודים, בין אם ע"י חטיפתם והריגתם ובין ע"י החזקתם בחיים פוגעת בישראל. פגיעה בישראל היא אינטרס של ארגוני הטרור גם ע"י עצם החטיפות ללא תמורה של שחרור טרוריסטים.

    ייתכן אף שחטיפה והחזקת החטופים בחיים פוגעת בישראל קשה יותר מאשר חטיפה והריגת החטופים. מבחינת ההשפעה האמוציונאלית של חוסר וודאות והוצאה משיווי משקל פסיכולוגי ייתכן שחטיפה והחזקה בחיים גם ללא שחרור מחבלים, מערערת את החברה הישראלית יותר מאשר חטיפה והריגה.

    באשר לחטיפה הנוכחית לפחות בינתיים [אני מדגיש בינתיים] אין כל דרישה לשחרור טרוריסטים תמורת החטופים. למרות שחטיפה בוצעה. בינתיים מה שקורה מחליש את הטענה של כספית שמניחה ששחרור מחבלים זו המוטיבציה האחת והיחידה לחטיפות ובלי זה החטיפות תיפסקנה מיידית ולאלתר.

    יש גם אפשרות ביניים. גם אם נניח שעם הזמן חטיפות תיפסקנה אם מחבלים לא ישתחררו [וזה כאמור בספק] ייתכן והלמידה הזאת תארך זמן רב. שנים. עד שתתרחש הלמידה הזאת בינתיים עלולות להתרחש חטיפות רבות שבהן החטופים יימקו וייקברו חיים מבלי שיפדו אותם או ייהרגו.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      יררמיהו זה לא אישי פרסונלי, אינדיודואלי זה רעיוני
      בלבד. על תכעס. אבל אני כועס. שים לב אתה ואחרים.

      ה ד י ו ן ש ל ך ע ו ס ק ב ע י ק ר ב ר ע
      ש י ק ר ה ל י ש ר א ל י ם

      הערבים חוטפים יהודים ויהודים טובים בעברית
      מיללים (לא רק אתה ירמיהו) בוכים כמה זה רע
      ונורא ואיך יהיה עוד יותר גרוע ובכלל ובפרט. אל
      תאמינו לי אף פעם. תקראו את ירמיהו – במקרה
      זה מתאים אך בלי פרקי נחמה.

      נשמע כמעט כמו יום כיפור: פגיעה, חטיפה,
      הריגה, פוגעת, פוגע, פוגעת בישראל קשה יותר,
      ההשפעה האמוציונאלית של חוסר וודאות והוצאה
      משיווי משקל פסיכולוגי, מערערת את החברה
      הישראלית יותר מאשר חטיפה והריגה,מחליש
      (את הטענה של כספית), בינתיים עלולות
      להתרחש חטיפות רבות שבהן החטופים יימקו
      וייקברו חיים מבלי שיפדו אותם או ייהרגו.

      יש שם כמה נבואות (ירמיהו אחרי הכל) איך
      לאט לאט האבולוציה תשפר את הפלשתנים
      (הלואי, מי יכול להיות נגד שיפורים)

      בציניות אומר זה לא יקרה כי הועד נגד עינויים
      וגישה (כן גישה זה השם) והרופאים נגד שתיקה
      והאמאות בעד רעש לא יאפשרו רעות כאלו למיעוט
      נרדף במזרח התיכון.

      ולא בציניות. מרוב נסיעות לפולין נדפק למישהו
      השכל. כאן היהודים לא בגטו ולא בשלטון זר.
      אם ישראל כמדינה לא יכולה לגרום שאם וכאשר
      יחטפו ישראלים לפחות חצי מהרעות הללו יפלו
      על ראש הפלסטינים אז יש בעיה והציונות נכשלה
      ויהודים צריכים לחיות כמיעוט בגטו לא במדינה.
      אבל הרע היותר סביר וזה רע מאוד אם כתיבה
      כזו ופטפטת כזו (תרימו ראש ותראו מה כתוב
      ואיך כתוב ואיך מפחידים את היהודים) תמשיך
      אז תוך זמן לא רב יחטפו ויעלמו כמה ערבים וזה
      רע ונורא וגרוע ומפלצתי ולא טוב ומפחיד. אבל
      מה יותר טוב שרק יהודים או שגם פלשתינאים
      יחוו ואני שב ומצטט: השפעה האמוציונאלית של
      חוסר וודאות והוצאה משיווי משקל פסיכולוגי
      והחטופים יימקו וייקברו חיים מבלי שיפדו אותם
      או ייהרגו.
      סיימתי להיום יש חיים מחוץ לבלוג ולא רעים בכלל.

      אהבתי

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    הכוכב הנופל השתגע לגמרי – יאיר לפיד: "בשנת 2023 כולכם תבוא אליי להתנצל" http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000948661 .

    מישהו יודע להצביע על אדם כלשהו שקדם ל-ד. שרגל באיבחונו של שיגעון הגדלות ומחלת השקר של הנ"ל?

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      באמת אמר?. וללה בן אדם מאמין
      ומאמין חזק. סיפור רוסי.מחבר מוכר
      שלד הסיפור. מלאך חטא. נידון
      לחיות כאדם עד אשר ימלא זמנו.
      ערום, יחף, מבולבל הושלך לאדמה.
      עני רחמן הלבישו, סעדו,אספו לביתו
      שם חי, מבולבל ואומלל. עברו שנים
      מלא זמנו. בערב אחרון ליד השולחן
      המתנודד, פת לחם יבש וכד מים
      כוס אין, גילה סודו למיטיבו וביקש
      מהמיטיב שאלות שימולאו. הסיפור
      השלם לא כאן. משאלה אחת
      הייתה: לפני שנים רבות, קושי,
      עוני, כאב ואתה(המלאך)השקפת
      מחלון בעת שקיעה ופתע חייכת,
      על מה ולמה החיוך ההוא.השיב
      המלאך: כמלאך, עתיד ראיתי.
      איש בא לסנדלר נתן עור חדש
      וכסף,ביקש מגפיים שיחזיקו חמש
      שנים. ידעתי שלא ייחיה ולו
      חמישה ימים, חייכתי. גם אתם
      חייכו. לפיד? נובמת.

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        סיפור דומה מופיע כבר בגמרא (גיטין סח, ב), במעשה עם שלמה המלך ואשמדאי מלך השדים. עיין שם.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          חיליק תודה ואני חייב לך. ממש חייב, לימדתני דבר
          שהייתי צריך לדעת.

          אכן שלנו הכי מקורי והכי ראשוני. הנה התרגום
          לעברית: זה אשמדאי המשרת את שלמה ומסביר
          לו מעשים שהוא, אשמדאי, עשה: "מדוע
          כששמעת את אותו אדם שאמר לסנדלר לעשות
          נעליים לשבע שנים צחקת? אמר לו: האדם הזה
          שבעה ימים אין לו, נעליים לשבע שנים הוא צריך?
          ומדוע כשראית את הקוסם עושה קסמים צחקת?
          אמר לו: מכיון שהוא ישב על אוצרו של המלך,
          שיעשה קסמים על מה שמתחתיו.

          ושוב תודת תלמיד למורה

          ולמי שרוצה ללמוד וזה באמת יופי של קטע. הכניסו
          לגוגל את הסימוכין שנתן חיליק. זה שורש של מה שקוראים
          היום Science Fiction ועושים על זה סדרות ב TV
          זה חובר על ידי יהודים בבבל לפני שהיה בכלל איסלם
          ולפני שהייתה אנגלית וצרפתית ורוסית וכל אירופה
          הייתה יער ברברי אחד גדול.

          אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    אבישי עברי יורה ופוגע: הסוד שמאחורי סיקור החטיפה התקשורתי

    אהבתי

    • מאיר הגיב:

      אגב משהו מעניין: פה אבישי עברי מבטיח בכותרת להכנס באמאמא של בן כספית אבל אין זכר לכך בטקסט. היה ונמחק?

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      זו התיחסות לא שטחית, מגיע לך. המודל אלג'זירה.
      היום ב"הארץ" דף 1 ראיון עזתי, משעל עם אלג'זירה.
      דף 8 3 עיתונאי אלג'זירה במצריים חטפו 7 שנים
      כ"א בגין תמיכה באחים המוסלמים. לפני מספר ימים
      דיון מצויין של ירמיהו על חופש העיתונות ומישהו כותב
      על כך תזה.
      אלג'זירה וכל דבר שקיים בקאטר הם רכוש שליט
      קאטר.זה הויקיפדיה על קאטר. לקאטר יש המון כסף.
      אם זה נכתב תארו מה לא נכתב.
      Qatar's monarchy is the Al Thani family.
      The Al Thani dynasty has been ruling
      Qatar since the family house was
      established in 1825. There
      is no independent legislature
      , and political parties are forbidden
      .Parliamentary elections, which
      were originally promised
      have been postponed indefinitely
      בקיצור, קאטר ואלג'זירה שייכים לשליט קטאר בצורה
      מוחלטת (עבדי שוקן חרטטו על תופעת "ישראל היום")
      כמו שהתחתונים שייכים ללובשם – אם הוא לובש.
      מכאן תפקידם לספוג להחזיק ולהתלכלך. לא נפרט
      בגלל כבוד הבלוג. חופש העיתונות והעיתונאים
      הנו בשיטה הקטארית החופש של תחתוני השליט
      למלא את תפקידם, לספוג להחזיק ולהתלכלך.
      גורל עיתונאי אלג'זירה בקהיר (או כל מקום אחר)
      נוגע לשליט קאטר כגורל תחתונים שנפגמו במילוי
      תפקידם. בעירק מילאה אל ג'זירה אותן פונקציות
      כמו במצרים עד שלאיזה אמריקאי נמאס וטיל אחד
      או שנים שינו את הטון, כך אומרים לא בדקתי.
      בכלל באנגלית אלג'זירה משחקים בעולם את
      תפקיד מגיני המצפון, הפמיניזם, האדם העובד
      הצדק, היושר כל הכלכאים והנדכאים באשר הם
      ובייחוד הפלסטינים. גם שם יש אוסף כותבים
      יהודיים וישראלים מפרופסור ניב גורדון המטיף
      לחרם מבאר שבע ועד שלמה בן עמי המטיף (לא
      הבנתי בדיוק למה, אך להטיף הטיף) מאי
      שם בגלות ספרד. לסיכום: ג'ון קרי אמר לפי
      "הארץ" שגזר הדין דרקוני ומזעזע. אבל את
      ההליקופטרים המושהים יתנו למצרים. ג'ון
      טועה היה צריך להקריא למצרים עוד
      פעם את נאום אובמה. במצב הנוראי של
      חברת מצרים וכלכלתה,מגיע להם משהו
      קליל, מבדח. והלואי ובית דין ישראלי היה
      דן את כתבי אלג'זירה כאן ל7 שנות מאסר
      בכלא מצרי.

      אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    עסקת שליט הייתה בלתי נמנעת, ואם זה לא היה זיאד עוואד, זה היה חמאסניק אחר.

    תמיד יש חמאסניק אחר. כמובן שטרמפיסט אחר ומקום אחר לא יעלו על הדעת.

    אהבתי

  9. מישו הגיב:

    "הנחת העבודה שהנערים בחיים" – נוסח קבוע כשאין הוכחה שנעדרים מתים. אין בו שום מסתורין ושום תוכן חדש.

    אהבתי

  10. לחם הגיב:

    יש משהו מאוד מאוד מעורר רחמים, מכמיר לב אפילו, בהתנהלות של בן כספית. הבן אדם אשקרה חי בשנות התשעים עם כל מה שהיה רלוונטי לשנות התשעים. זה עצוב אבל די משתלב עם מעריב החדש שנראה, גם ויזואלית וגם בבחירת נושאים כמו עיתון שהגיח היישר משנות התשעים ולא מבין את הכללים החדשים. יכול להיות שבגילו ובמשקלו כספית כבר לא מתאים לעולם התקשורת. (למי שעוקב אחרי זו פרפרזה על דברים שכספית כתב על פואד בן אליעזר).

    אהבתי

  11. עמיר הגיב:

    ממה שהבנתי, מצלמות אבטחה של הבית בסביון תיעדו את מה שקרה, האורחת שלא ידעה לשחות החלה לטבוע, החברה המארחת קפצה להציל אותה והטובעת משכה את המצילה איתה למצולות מתוך היסטריה

    אהבתי

    • מאיר הגיב:

      אכן כן. כמציל מוסמך (ברצינות) אני יכול לספר שעבור אדם מן היישוב לנסות להציל טובע זו סכנת חיים ממש. הטובע אחוז האמוק שאינו מודע למעשיו מנסה להשתמש במציל כפטפורמה לטפס עליה והסוף הוא ששניהם טובעים. מצילים מקצועיים מיומנים בטכניקות השתחררות מלפיתות מוות שכאלה.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מאיר, אני מאמין לך, בחיי מאמין
        שאתה יודע על מה שאתה מדבר.
        אני גם בטוח, למה לא, שאתה
        איש טוב ואיכפת לך. זה שייצא
        את הסיפור הזה היום גם הוא
        ידע את הסיפור כי כבר טיפלו
        בזה הרבה אנשים שיודעים
        הרבה דברים וגם איפת להם
        מהרבה דברים. לא כולם
        הדברים שאכפת לי. אולי יש
        נוספים לצידי. מי שהוא היה
        שם?

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        עד היום לא נאמר ולו לרגע שאחת מהן לא ידעה לשחות. להפך.

        גורם במשטרת תל אביב אמר כי טרם ברור מה הוביל לטרגדיה. “ככל הנראה מדובר בתאונה”, אמר הגורם. “שתי הילדות ידעו לשחות“.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שלח בכנסת. מיברג במאמר באורך
      אין סופי בא להוכיח שמיברג יודע
      הכל על הכל, ציטטה: "אבל הסיפור
      האמיתי שאינו זוכה להתייחסות
      התקשורתית הראויה הוא שספורט
      קבוצתי־תחרותי באמריקה אף פעם
      אינו עומד למבחן בזירות בינלאומיות"
      אז בלי לחפש מחוץ לזיכרון, הוקי
      קרח חובבים ומקצועי ומירוץ
      שליחים בעיקר חובבים. החירטוט
      הבא בבקשה.

      אהבתי

      • ריאליסט הגיב:

        מיברג כותב על ספורט זה בכלל דיסוננס. לאיש אין מושג בכדורגל.

        אתה צודק כמובן בהתייחסות לגבי הערת מיברג על הספורט הקבוצתי האמריקאי בזירה הבינ"ל. אפשר להוסיף שגם בכדורגל נציגות מהMLS משתתפות באופן קבוע בליגת האלופות של איזור צפון ומרכז אמריקה.

        אהבתי

        • אני לא מתיימר לרשת את מקומו של הקפיטן בהרכב- כפרה עליו, מה שהיה עושה מהמאמר הזה. וואי וואי.

          אפילו מעצמה שמספר תושביה נוגע ב-350 מיליון אינה יכולה לקיים, באותה מידה של אהדה, נאמנות חרופה והשקעת משאבים כספיים לרכישת שחקנים, ארבעה (!) משחקים שונים.

          מספיק אחוז מ- 350 מיליון כדי למלא אצטדיונים בכל ענפי הספורט. יש מקום להכל ולכולם, חשבתי שזה הקטע באמריקע אבל מה אני מבין. הוא גם שכח מאחוז ההיספאנים והאיטלקים שמעדיפים הרבה דברים על פני פוטבול בייסבול ובסקטבול או הוקי.

          אין מספיק עונות שנה כדי להכיל ספורט קבוצתי שחלקו מתנהל תחת כיפת השמיים מבלי לפגוע בתל"ג הלאומי.

          מעניין, מה לגבי הנאסקאר ואיך ברוסיה מתקיימת הליגה?

          אבל הסיפור האמיתי שאינו זוכה להתייחסות התקשורתית הראויה הוא שספורט קבוצתי־תחרותי באמריקה אף פעם אינו עומד למבחן בזירות בינלאומיות, אם מסירים מהדיון את המפגשים בין חובבים באולימפיאדה. …כדורגל הוא המשחק היחיד שבו נקראת אמריקה להראות את כוחה בפורומים בינלאומיים

          באיזה ספורט נוסף מתקיים סבב של אליפות העולם?

          הסיבה לנוכחות המרפרפת של כדורגל בחיים האמריקאים היא שהוא נחשב למשחק חביב, איטי למדי, דל באירועים ובשערים ומאפשר השתתפות של שני המינים, נושא שאינו קל משקל כלל.

          לא מכיר הרבה ענפי ספורט שיותר דלים מאירועים מאשר בייסבול ונאסקאר. סיבה לתקוע נקניקיות.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תודה.

          אהבתי

      • באבא הגיב:

        כמדומני שהאמריקאים שלחו נבחרות כדורסל לאולימפיאדה, לא? הן אפילו הבקיעו כמה גולים.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      זה אינו אישי, לא נגד עו"ד לא נגד עמיר.
      מה יכול להיות לי נגדם? כלום. האם
      האנשים כאן קוראים את וולוט?. סתם
      פשוט לתת כבוד. מה שאני מבין: יש
      ילדה מתה קבורה באדמה. היתר זה
      קומוניקטים, הרבה כסף, קציני משטרה
      ועורכי דין. עם כל הכבוד, באמת, בעיקר
      לילדה המתה. זה סיפור מעובד
      ומתוזמר. מי יגיד לי מה ילדה שלא
      יודעת לשחות עושה בכלל במים
      בברכה? פניקה, מצלמות, קפצה.
      אולי תצא אמת שימושית לאלו שחיים,
      המתים כבר מתו, מתהליך משפטי
      מהיר ופתוח. הפתוח הכי מעניין כאן,
      נחיה (מי שחי) ונראה.

      אהבתי

  12. עוד.ד הגיב:

    שוב, ידיעות בכותרת שמדברת לאגרופים של הקורא.
    אלימות על המדף.

    אהבתי

כתיבת תגובה