הכל לוהט

yediot29.6.14isra29.6.14
haaretz29.6.14maariv29.6.14

hamvaser29.6.14

הכותרות

כותרת הגג בתאומי המריבה הבוקר זהה כמעט. שתי הכותרות עוסקות בעצרת שתהיה הערב למען החטופים. ההבדל הקטן הוא שידיעות נוקט בקו המשפחתי, "עצרת למען הבנים", ואילו ישר"ה מרוחק יותר: "עצרת למען החטופים". מה פשר העצרת? למה היא נועדה? להאיץ בצה"ל יותר? הרי אין ספק לאיש שכוחותינו עושים את המקסימום. גם אם ללא תוצאות עד עתה. אבל מי אני שאנזוף באחרים על טקסים מוזרים.
כל ע' 6 בידיעות עם הכותרת "שיר התקווה", ואפילו דוד ד'אור כתב טקסט לכבוד האירוע; "רוצים לראות הערב את כל עם ישראל איתנו" היא הכותרת בישר"ה (ע' 5).

האש בדרום בצבעים עזים בולטת גם היא רק בישרעו"ת.

סיבה ומסובב:
"חיל האוויר תקף אמש בתגובה משגרים ברצועה" (ידיעות, שער)
או:
"צה"ל חיסל משגרי רקטות ברצועה – והתגובה לא איחרה להגיע" (ישר"ה, שער)
או:
"מטח הטילים לעבר הדרום הגיע בעקבות חיסול של שני פעילי טרור" (מעריב, שער)
או, דווקא הארץ לא עושה את החיבור:
"11 רקטות נורו לעבר ישראל…. | חיל האוויר הרג שני חברי ועדת ההתנגדות העממית…"

רק הארץ מדווח בשער על מאות מבקשי המקלט שעזבו את מתקן חולות.
בידיעות אין על כך מילה בעיתון כולו. בישר"ה, בע' 17.

אמיר אורן מדבר עם מקור מודיעיני פלסטיני, שאומר שייתכן שהחטופים והחוטפים ביריחו, שם יש לצה"ל קשיים רבים יותר.

שלוש התמונות האלו התפרסמו אתמול בכותרת הראשית ב-ynet ובידיעה שליוותה את הדיווח.
באותה נקודת זמן, אף אחד מהאתרים האחרים לא הביא תמונות דומות.
בעוד דו"צ והתקשורת המקומית מביאים את התמונות הקרביות של חיילינו המוסווים והמאופדים והמקוסדים, אלו התמונות שסוכנויות הידיעות הזרות שולחות למערכות.
בינתיים הידיעה הזו נעלמה מהרדאר לגמרי בע' הבית שם.
ynet28.6.1932
ynet28.6.141952
ynet28.6.1951

עצרת למען החטופים תיערךהערב בכיכר רבין, ו-ynet מנבא:
"כיכר רבין בת"א תארח עשרות אלפי אזרחים"

rabin29.6.14
ויש גם פוסטר בידיעה:
שרים29.6

האיחוד האירופי קורא לישראל לנקוט באמצעים מידתיים בגדה.

The EU reiterates its condemnation of the recent abduction of three Israeli students in the West Bank and calls once again for their immediate release and safe return to their families. Such acts can only undermine international efforts to encourage a resumption of peace negotiations.The EU commends President Abbas for his unequivocal condemnation of the abduction and welcomes the cooperation of the Palestinian security services in the search for the abductees. Statements made by some Hamas leaders that glorify the perpetrators of the abduction are unacceptable.The EU regrets the violence which has erupted in the West Bank as a result of the abduction, in particular the killing of several Palestinians, and calls on Israel to use proportionate means only to bring about the return of the abductees. We also condemn recent indiscriminate rocket fire from Gaza. We call on all sides to exercise maximum restraint and to avoid any further escalation which will worsen the situation.The recent events underline the urgent need for peace negotiations to resume.

כבר למדתם על ארגון הטרור החדש, דאעש?

משפחה חדשה

מתגברת המחאה נגד שר החינוך שי פירון.

פוסט מורטם

אלדד בק במחנה הפליטים אל-ראזר בעיראק.

תקנו אותי אם אני תוהה, כלומר טועה: נכון שאין תהודה לתחקיר תמיר פרדו ותיירות המרפא?
זה התקציר במארקר, לבלתי מנויים. ולתחקיר המלא.

ידיעות ממשיך לדווח על המזרנים עם מעכבי הבעירה. נציבות הכבאים החליטה לדחות את יישום התקן המחייב להוסיף את הכימיקלים המסוכנים, אבל אז התלוננו יצרני המזרנים שכבר השקיעו מיליונים והכינו מלאי, ואז נציבות הכבאות הודיעה שתקיים בשבוע הבא דיון נוסף. מה שמצחיק זה ששרית רוזנבלום כותבת בפתיח דבריה שהמשחק העגום המתנהל על הגב של כולנו – משחק מילים יפה – הוא תלוי אינטרסים כלכליים. ומה שמתפרסם או לא מתפרסם בידיעות הוא לא תלוי אינטרסים כלכליים?

שער אחורי

בשער האחורי של ידיעות מדווח ששלמה ארצי נבחר לזמר הפופולרי בקרב מתגייסי צה"ל בפעם השישית. זו שערורייה שקרן פלס לא נבחרה למקום השני.
בידיעה (דני ספקטור) כתוב שהסקר נערך באתר עולים על מדים. אם כך, למה אין שום רמז לסקר הזה באתר? או באתר האגודה למען החייל שעורכת אותו משומה?
לא מעניין יותר לדעת, למשל, איזה ספרים קראו הילדים בשנה האחרונה לפני גיוסם?

יאיר לפיד VS ברטראנד ראסל

תזכורת לאתמול: כך הסתבך יאיר לפיד עם ברטראנד ראסל. מהשם ועד בכלל.
והטקבוקים: מאיר, הקפטן, הינשוף.

משתכשכים בביצה

סייד קשוע לא כתב באיזה אתר חדשות התפרסמה הידיעה על אודות המופע שלו בהר הצופים. את התשובה אפשר למצוא בהפניה בראש אתר הארץ.
saiedynet

The New Yorker

מקבץ קריקטורות מהשבוע שחלף.
הכי אהבתי: שתי אמהות (יהודיות) ליד הקבר ומחכים לגודו.

כוכבים בישראל

מייקל דאגלס צף בים המלח. צילום: קתרין (זיטה ג'ונס).
כן כן, הם פה כבר שבוע, סליחה שלא עדכנתי. חוגגים בר מסווע. אוכלים קוסקוס. מצטלמים במסעדה. אף מילה על מחלות, בגידות, גירושין.

לפני פיזור

תנובת הסו"ש:
טרמפים, פקודת מטכ"ל.
שבועיים לחטיפה.
אצבעות שחורות.
ולחם עבודה עם הצעות חדשות.
העלה יניב מתל אביב את האופציה לגבות תשלום על פרסום במדור. הוא לא בלתי צודק. מה עמדתכם, מפרסמים בפוטנציה או בפועל?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

50 תגובות על הכל לוהט

  1. ירמיהו הגיב:

    יאיר לפיד שיבש את השם הפרטי של ראסל. מעבר לכך הוא טעה בדבר נוסף. הוא אמר שהתרנגולת פילוסופית צדקה אבל מעשית היא שניצל. זו טענה תמוהה. אם היא עובדתית שניצל ואם היא לא רצתה להיות שניצל ואם לא טוב שתהיה שניצל, אז למה היא צדקה פילוסופית? נראה שהיא טעתה פילוסופית ולכן מעשית היא שניצל.

    אבל מעבר לכך אני לא רואה בעיה במה שאמר. זאת ממספר טעמים:

    ראשית, אין מקום לביקורת על לפיד גם בהנחה שהוא מספר לבוגרי הטכניון משהו שהם יודעים. אין פסול עקרוני לומר לאדם משהו שהוא יודע. למשל הנוסח הבא: "כפי שאתם יודעים אז יש תשובה לטענה…" ההקדמה "כפי שאתם יודעים" היא מקובלת ולא תמיד ראויה לביקורת. לפיד אינו אמור להרצות בפני בוגרי הטכניון ולתת להם מידע חדש שהם לא יודעים. מדובר בנאום של שר שהפונקציה שלו יכולה להיות למשל דברי עידוד וברכת הדרך ולא לתת להם מידע חדש, ללמד אותם או להיות מורה שלהם.

    שנית, הדוגמא של ראסל על התרנגול אינה מציגה את בעיית האינדוקציה. בעיית האינדוקציה היא טיעון ספקני-כללי לגבי כל אינדוקציה ולא רק לגבי אינדוקציות ספציפיות.

    לעומת זאת, משל התרנגול אומר שיש מקרים בהם לא ניתן להסיק מניסיון העבר על העתיד, אבל היא לא אומרת שבכל מקרה זו תהיה טעות להסיק זאת. התרנגול לא צבר מספיק ניסיון ולכן טעה. אבל אילו היה רואה שלאורך שנים ודורות חוואים מאכילים תרנגולים ואחר כך שוחטים אותם, אז כאן כבר הייתה לו טענה חזקה יותר להסיק מהעבר אל העתיד. הטעות של התרנגולת הייתה לאט עצם ההיסק מהעבר על העתיד אלא ההיסק הספציפי שלה. היא הייתה צריכה להסיק היסק הפוך, אבל עדיין היסק אינדוקטיבי, שמניסיון העבר של תרנגולות אחרות אז יש מקום להסיק שבעתיד היא תישחט. הבעיה הייתה לא עצם ההיסק האינדוקטיבי אלא איזה היסק בדיוק להסיק.

    מכך שיש מצבים בהם המסקנה מניסיון העבר נמהרת מדי [כמו במשל התרנגול] לא נובע שבכל מקרה היא נמהרת מדי.

    בעיית האינדוקציה היא טענה אחרת והיא שבכל מקרה אין זה ברור איך ניתן להצדיק להסיק היסק אינדוקטיבי אבל לצורך זה משל התרנגול לא מועיל כי הוא חל רק על סוג מסוים של היסק כזה. היסקים פזיזים על סמך מידע חלקי מדי.

    גם בעלי השקפה שהיסק אינדוקטיבי הוא בעיקרון לגיטימי לא טוענים שהוא נכון בכל מקרה מסוים. הוא נכון לפעמים, הוא נכון פעמים רבות אבל הוא לא נכון בהכרח ותמיד. לכן, משל ראסל לא מאיים את מצדדי ההיסק האינדוקטיבי כי במקרים אחרים היסק כזה לדעתם הוא מתבקש. במקרה התרנגולת הוא שגוי. המשל מראה שהיסק אינדוקטיבי הוא "לא הכרחי" אבל מכאן לא נובע שהוא "לא אפשרי".

    שלישית, דובר שבוגרי הטכניון ודאי מכירים את בעיית האינדוקציה ברמת התחשיב. אני לא יודע מהי אינדוקציה ברמת התחשיב. אם הכוונה לתחשיב מתמטי אז יש אינדוקציה במתמטיקה ויש אינדוקציה עובדתית-אמפירית. למרות שיתוף השם, כאשר מדובר על בעיית האינדוקציה מהסוג של משל ראסל, אז לא מדובר על אינדוקציה מתמטית אלא אמפירית.

    רביעית, אני למשל [אולי גם לפיד] לא יודע עד כמה בוגרי טכניון מודעים לבעיית האינדוקציה. אני לא יודע כי לא ראיתי את תוכנית הלימודים שלהם. מעצם זה שהם לומדים בטכניון לא נובע שהם לומדים על כך. ראשית, מכך שהם לומדים מדעים לא ברור לי האם הם לומדים על ההיבטים הפילוסופיים. האם הם לומדים פילוסופיה של המדע? גם בהנחה שהם לומדים פילוסופיה של המדע לא ברור שהם לומדים ספציפית על משל התרנגול [שהיא לדעתי לא מציגה את בעיית האינדוקציה]. אני שמעתי קורס בפילוסופיה של המדע שבה לא הוזכר משל התרנגול אלא הוא הוזכר בקורס במטפיסיקה ולא ברור שבוגרי הטכניון למדו מטפיסיקה.

    גם בהנחה שהם למדו על בעיית האינדוקציה לא ברור כמה הם או כולם או חלקם זוכרים אותה ומודעים לה. לא כל דבר שסטודנטים למדו בעבר הם זוכרים גם אחרי הבחינה כאשר הם לא עוסקים בכך בעבודתם השוטפת. ייתכן שאם הדברים ייאמרו שוב הם ייזכרו מחדש שהם פעם למדו.

    גם אם הם למדו את בעיית האינדוקציה מכאן לא נובע שהם למדו או מודעים למשל של ראסל. אם הם או חלקם שמעו לראשונה על משל התרנגול אז יש כאן אינפורמציה חדשה גם בהנחה שהם מודעים לבעיית האינדוקציה.

    חמישית, משל ראסל ממחיש דבר פשוט שלא תמיד העתיד הוא כמו מהעבר ומה שהיה אינו בהכרח מה שיהיה. ברמה הפשוטה זו תובנה שיודעים אותה לא רק בוגרי טכניון אלא בני אדם רבים שאינם מדענים ואינם פילוסופים. כל אדם סביר יודע שלפעמים יש שינויים והפתעות. במובן הזה ודאי שאין חידוש. בכל זאת לא כל אחד שמע על המשל הספציפי הזה ויתכן שחלק מהשומעים אותו לראשונה אומרים לעצמם, או, משל נחמד. בפעם הבאה שיהיה רלבנטי אני אספר אותו בתור תגובה רטורית ולא בגלל שחידשו לו שלפעמים ניסיון העבר אינו מלמד על העתיד.

    גם אם השומע את המשל לא יאמץ אותו בעצמו יכול להיות נחמד לשמוע משל שלא שמעו עד כה.

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    עירק קנתה וכנראהכבר קבלה 5 סוחוי משומשים מרוסיה

    http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2014/06/iraq-takes-delivery-russian-fighter-jets-201462944837214478.html

    סונים ושיעים משוגעים על האדמה.
    סוחוי מרוסיה באמצע. מזלטים
    אמריקאים מלמעלה. אירן מהצד
    המזרחי, סעודיה + הסכמים צבאיים
    עם ארה"ב מצד דרום. תורכיה חברת
    נאטו מצד צפון. האירופאים
    מחרימים את ההתנחלויות.אין כאן
    דבר אחד שדומה למה שהיה וכנראה
    מה שיהיה לא דומה לכלום בכלל

    אהבתי

    • בחלומי אני נלחם עם חברי הפלסטינאים הישראלים בגדודי ISIS על הר הטייסים. אני קם להסתער וצועק שמע ישראל והם עונים לי רוץ מהר, באלוהים.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שומר נפשו (היהודית) ירחק מאלו גם בחלום.
        בגלל תכונות שנסחבו מהגלות לטובה וגם לרעה
        יכולת היהודי הממוצע להרוג ערבים היא
        אפסית (בלשון שימון ננו-תכונה ננו יכולת)לעומת
        יכולתו של הערבי הפרסי וגם כשצריך האנגלי
        להרוג ערבים. במחשבה המוסלמית גדולת הקרב
        בכמות המוסלמים הנשחטים. בקרב, גם כחלום
        נחלם, עצם הנוכחות היהודית תקטין את מספר
        השהידים, בתולות גן עדן ייותרו בבתוליהן ואסון
        זה יביא בודאי גינוי באו"ם. דוגמה:ב1938
        צרלס אורד וינגייט נתן טיפול פסיכותרפי מקיף
        לערביי דבוריה, חלק השתהדו בטיפול. זה
        הרגיע את הנותרים לזמן רב. רגיעה זו
        מנעה מהם את היציאה לנופש בלבנון ב1948
        כפי שעשו הרבה מאחיהם בצפון הארץ שעדיין
        מבלים בלבנון. את הנבזות הזו עשתה ישראל
        לכפרי הזועביה שתושביהם היו פעם חרתים
        צמיתים אריסים של משפחת זועבי, כן כן זה
        הזועבי הזה. למרות הטינה המוצדקת לישראל
        האכזרית, שמנעה הם את הקייטנה בלבנון,
        הטיפול ככלל הצליח והם נרגעו לשנים רבות.
        לפני כארבעים וחמש שנים הכרתי כמה הם
        שעבדו בגני יהודה והם היו מאוד רגועים. אך
        המגע עם היהודים בייחוד בשנים האחרונות
        הרס את עבודתו של וינגייט. זה מה שאתה
        עשוי לגרום בהר הטייסים.

        אהבתי

  3. hunyuc הגיב:

    * הלו, תתעוררו: לא הגיוני בעיניכם שהערב בכיכר רבין מוסיף תחושת אמפתיה למשפחות הכאובות? ו-כן, אף כשזה לא מהמגזר 'שלנו' או מזה שתחת כיבוש, ניתן לחוש רגשות אנושיים בסיסיים.

    * פרסיקו (תומר) על עולמו המשתנה במהירות של איש השמאל. http://mekomit.co.il/%D7%A2%D7%9C-%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%95-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%A0%D7%94-%D7%91%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%99%D7%A9-%D7%94%D7%A9%D7%9E%D7%90%D7%9C/

    * ניתוח מעניין על יכולותיו של צה"ל כעת בהתייחס לדין הבינלאומי. http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/589/203.html?hp=1&cat=404

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      למה אני צריך ללכת לכנס בכדי להוכיח שיש לי אמפטיה?
      זה כמו בצד השני מבחן רבין. או מבחן אורחובסקי, או מבחן
      גדון לוי, די נמאס לי מכל הבוחנים והבחינות הללו ויש לי
      הרגשה שאני לא יחיד. בייחוד כאשר "הצגת" האמפטיה
      הופכת כלי בחישה לפוליטיקאים נוכלים מימין שמאל מעלה
      ומטה ובאמצע ומסביב.

      המאמר של פרסיקו טוב אולי טוב מאוד.

      הניתוח של הדין הבינלאומי אומר: אם כבר תגיע להאג תהיה
      גדול וחזק עם נשק גרעיני, וטו במועצת הביטחון, עורך דין
      טוב, תתפוס את השופטים בהאג ב…. ותלחוץ עדינות
      אבל חזק. מה שיצא זה הצדק המוסכם המוחלט האחד
      והיחיד.

      אהבתי

  4. כלבן בכיר הגיב:

    אז כמה עשרות אלפי חטופים תארח הערב הכיכר?

    אהבתי

  5. ברחבי האתון לאנשים חושבים מרחו קריקטורה של משפחתי. זה מותר, הכל למען הפיס קונפרנס:

    הארץ" יזם את כינוסה של ועידת ישראל לשלום כדי להציב במה ציבורית לבירורה של סוגיה לאומית קריטית זו *(1) . חטיפת חטיפת שלושת הנערים ממחישה את הברוטאליות של הטרור והמדינה כולה שותפה לכאבן של המשפחות ומתפללת לשחרור הבנים. למרות נחרצותו של הטרור למנוע פיוס ישראלי-פלסטיני, חיוני דווקא בשעה זו להבין לעומקם את הכשלים שבלמו את השגת השלום ואת הדרכים שעשויות להביאו *(2) .

    1) בירורה של סוגיה. נניח שהבעלים מעוניין למכור חלק מהארץ לחברה שמוציאה את דיבתו כדי להפסיק את ההשמצות. העסקה לא יצאה אל הפועל והצד השני ממשיך בשלו. האם הייתם בודקים את הסיבה לכישלון העיסקה בכנס של עובדי החברה?

    2) הכשלים שבלמו- הדרכים להביאו. כאן אני חייב לתקן את הכוהנים שיוצרים את הרושם שעלול להביא את הקורא להאמין שמדובר ברשת מסועפת של דרכים ופתרונות, דרכונים וסולמות. אבל הציבור לא מכיר "דרכים לשלום" אלא דרך אחת ושמה מדרון המתן ומתן. האם מדובר בקריאה לבדוק את בלמי הרכב?

    אנשים חושבים יחליטו האם ראוי לגייס את ברנאר-אנרי לוי, גיל-עד,איל ונפתלי למכירת הכרטיסים.

    דרכונים וסולמות. העיקר שירד האסימון.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ראיתי את ברנאר-אנרי לוי מגן על ישראל
      בסימפוזיון של אל ג'זירה באוקספורד
      אנגליה ובעברית שווקית נגיד גם מלכלך
      על הערבים. הכל באנגלית טובה במבטא
      צרפתי סקסי בכפתור עליון פתוח גם
      סקסי, יצא מנצח + מחיאות כפיים.
      אני מניח שיש חושבים שצריך היה לשלוח
      את יעלון או בנט או דבר מה כזה.
      גדולת הציונות הייתה ששלחו אותו כשצריך
      ואת הר ציון כשצריך. כיום כשמצד אחת
      זורקים את זה ומהצד השני משליכים את
      ההוא נראים כמו שנראים.

      אהבתי

      • הארץ הביא את ברנאר-אנרי מאותה סיבה שהקרן הביאה לכנס בדרום את השקד, הימנית ההיא. סוג של עלה תאנה. אם מקשיבים טוב ניתן לשמוע את הלוקש הטלפוני והממליץ המשותף. אולי ברנאר-אנרי עסוק ולא קורא הארץ באנגלית. אם היה מודד בסטופר כמה מאמרים ואוטומטים אנטישמים מייצר האתר בדקה אני בספק אם היה תורם את דבריו לכנס. אנטישמים מקצועיים, לא הגבעוליים האנטי ציוניים. מעניין לאן יופנה זרקור האשמה הפעם – דורסנות ציונית, כיבוש צה"לי, ציבור כובשני או קולוניאליזם ישראלי. בשבילי דג מלוח.

        אהבתי

  6. מגיבים חביבים
    בזמן שאתם משחיזים מקלדות בתגובות שנונות הבלוג האהוב שלנו נאבק על חייו ומחפש מקורות מימון.
    אין לאף אחד תובנה על הרעיון לגבות תשלום על מודעות הדרושים?

    אהבתי

  7. הומופוביה הגיב:

    נו, לפירון אחות לסבית.

    אהבתי

  8. אריק הגיב:

    בלי קשר לזה שלא ברור על מה העצרת.
    הזדהות בחום הזה, כאשר במקביל יש שידורי שמינית הגמר של המונדיאל, זו דרישה מוגזמת.

    אהבתי

  9. התקשורת הנאורה מעדיפה את הלינץ' על פירון מאשר לנקוט בעמדה הגיונית ולהשיב את אוחובסקי לגודלו המקורי. חרק אינטרטיינמינט מהזן השכיח. חשוב לזכור שמה שקורה מדינת תל אביב לא מייצג את עמישראל או מבטא הגיון שמחזיק מים. אני נזכר בשאלות ששאל שועלן על זנבו השלום- למה לעצור בזוגות חד מיניים?
    הבא נדרשו מהמדינה להכיר כמשפחה גם המקרים הבאים:
    -"זוגיות" עם שלושה ארבעה אנשים
    -אח ואחות בוגרים (שמקיימים זוגיות מרצון)
    -או אדם שחי עם בעלי חיים

    בקיצור כל הרכב חוץ מזכר ונקבה ברא אותם. היונה ההומופוב שונא את קהילת הממ"ים כמו ימני פאשיסט סותם פיות רודף מיעוטים חסר לב. הרי אסור בתכלית האיסור להשוות את אהבנתו וזוגיותנו החד מיניים ליחסי גילוי עריות או ליחסים משולשים ומרובעים או כל צורה לא נורמלית אחרת. אסור ואנחנו רוצים תקציב מהמדינה ופלומבה מהרבנות הראשית ומזוזה בצד של המיטה. ככה אנחנו רוצים וזה מה שנקבל כי אנחנו מיעוט מוחלש- הבנתם?!

    אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    כבר למדתם על ארגון הטרור החדש, דאעש?

    V, מה לנו ולצמחונים האלה. הרי רק החודש עמדנו בכיכר בחגיגות העשור לשוברים שתיקה והקראנו סיפורי זוועה על עוללות קלגסי הכיבוש. כיצד שברו ואזות, ירקו למרק ואפילו העזו, תצילנה האוזניים שכך שמעו, לקלל פעילי שלום ערבים!

    אהבתי

  11. יונה הגיב:

    יתכן שהעצרת הערב איננה אלא יריית הפתיחה לאירועי הספורט העממי שמצפים לנו. אחרי הכל, היתה הפוגה של שנתיים והשרירים קצת החלידו.

    אהבתי

  12. ZIKI הגיב:

    גם אני לא מבין על מה העצרת של היום.
    אבל אני סולח להם. (בינתיים)

    אהבתי

  13. JewBoy הגיב:

    לא ברורות לי התמונות של הילד והחיילים.
    באחת שני חיילים אוחזים בילד: קלגסים, הצילו! או שהחייל והילד מסתכלים אחד על השני ומדברים.
    בשניה חייל אוחז בילד ושניהם רצים יחד, כאילו ממלט אותו.
    אותו ילד, תמונות שונות.
    מסקרן להבין מה קרה, אבל לא סומך על התקשורת שתספק הסבר אמין.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      תמונה ראשונה: אל תדאג חמוד, נחפש בכל האזור עד שנמצא את מי שגנב לך את הילקוט.

      תמונה שניה: זה הוא? מהר, לפני שיספיק לברוח!

      :mrgreen:

      אהבתי

  14. אהרון הגיב:

    ושוב "הארץ" ממשיך בשיגרת בת היענה הרעה והמעוותת שלו בכותרת הראשית: קודם צה"ל תקף, אחר כך רקטה נורתה על מפעל בשדרות.
    ואולי קודם נורתה הרקטה? לא, אל תבלבלו לי את האג'נדה. ותמיד תמיד בעיתון הזה: צה"ל יורה/מתקיף/מחסל וכו' וכו' אבל מן הצד השני: הרקטה נורתה – מי ירה? חייזרים? זומבים? מי למען השם? אולי פעם אחת תכתבו: החמאס/ג'יהאד איסלמי/כל ארגון טרור אחר ירה רקטה/טיל על ישראל. פעם אחת תהיו הגונים כלפי האמת, כלפי המציאות וכלפי הקוראים המממנים אתכם. פעם אחת.

    אהבתי

  15. שם שם הגיב:

    לנילי החוזה בעלים.

    אהבתי

  16. חייל זקן הגיב:

    מה שהעולם רואה וחושב עלינו

    עוד פעם "העולם"? V, יש שכר לפועלך. שייטים היכונו! העולם עומד לשלח בנו ארמדה של מרמרות.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      תגובה לא מתאימה. לחץ כלכלי. לחץ אישי.
      מירמור חיי ישראל וזה יגבר. נראה מי יהיה
      גיבור אז. לבנט יש או אין דרכון אמריקאי?
      כעובדה ישראל חיה בעולם. ניתן, אפשרי
      וצריך להתייחס לעולם. זה לא בני הדור
      שלי וקבוצת הייחוס שלי שהלכו לבכות באו"ם
      ואמורים, נקווה שלא, ללכת לאפיפיור.
      יש דבר מה מוזר דפוק פרוורטי כשאלו שלא
      מתחשבים בעולם רצים לאו"ם בשוויץ ולאפיפיור.
      ניהול השליטה בשטחים חוסר הבהירות
      המוחלט בדרכה של ישראל הפטפטת של יעלון
      ודומיו גורמים נזק ליצוא, נזק דיפלומטי ועוד.
      אם ישראל רוצה מדינה יהודית לא צריך חתימה
      ערבית צריך מעשים ודיבורים ישראליים בהתאם.
      את אלו אין ומה שיש מבלבל אזרחים וידידים.
      אם תהיה עוד מרמרה או לא? מי יודע. דבר
      אחד בטוח כיום גם הצד השני משתפר. גם
      סיפור המרמרה לא היה הצלחה מפוארת.
      אם מי שתכננו את המבצע היו פחות יהירים
      פחות מלאי בטחון ייתכן ורשת במדחף או
      גישה מכלי שייט יותר גבוה היו מועילים
      יותר מתרגילי הטיפוס בחבל. מי שאפיין
      דמ"צ, בחר את המרמרה, קבע את
      התרגולת שלה ודאג שכמה דברים
      שהיה עליה יעלמו אינו לא ימאי נחות
      מאיזה מישהו בצי הישראלי.
      העולם חשוב. דרכה של ישראל מבובלת,
      לא ברורה, והדיבורים מנוגדים למעשים
      זה לא טוב. או כן, מה בדיוק מטרת
      העצרת? האם שקט טוטלי לא היה יעיל
      יותר מכל ההתנהגות הגלותית הזו?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        שיא הבידוד של ישראל במאה הזו היה בוועידת דרבן כשהיא מדממת קשות והכלכלה שלה מתכווצת. מאז, יתברך שמו, האומות הנוצריות גילו אויב חדש שהזיז את היהודים למקום שני. אובמה, שאינו חשוד באהבת ישראל יתירה, נמנע אפילו מרמיזה על פגיעה בסיוע לישראל שהמריא בקדנציה שלו לשיא כל הזמנים. גם באירופה אין שום מנהיג שמוכן לשלם את המחיר הכלכלי והפוליטי של סנקציות נגד ישראל. זה נכון שפה ושם יש פגיעות כואבות אבל הן אינן מתגבשות לנזק משמעותי. היחסים הכלכליים עם תורכיה נפגעו מעט מאד חרף העוינות של ארדואן וסחר החוץ איתה הגיע לשיא בשנה שעברה. צמיחה של התמ"ג בעולם הראשון שבו אין יותר תנועה מהכפר אל העיר יכולה לנבוע רק מכלכלת ידע. בתחום הזה ישראל, למרות המשק הזעיר שלה, נחשבת למעצמה ומכאן שיחסי הסחר איתה הם בעלי חשיבות רבה. צר לי לאכזבך אבל לא נראה לי שאירופה מוכנה לסבול למען הערבים המדוכאים.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תודה לדיון עיניני. אין לי כל עניין בערבים
          גם לא באירופה אך איני מצפה או מקווה
          או רוצה ברע לישראל או ליהודים. לידיעתי
          יש קשיים, אכן לא נוראים, לישראלי
          לעשות עסקים באירופה. בדיבורים ומעשים
          חכמים ניתן למתן קשיים אלו.

          אהבתי

  17. צביקה ג הגיב:

    מדהים איך התקשורת הישראלית קלולס לגמרי לגבי המציאות שם בחוץ.
    התמונה של שני חיילים אוחזים בילד היא מה שהעולם רואה וחושב עלינו, כמו שכתבת, בניגוד גמור למה שרואים בתקשורת הישראלית. כאילו חיים בבועה, כאילו אין אינטרנט או תקשורת גלובלית נגישה בכף היד של כולנו. אין יכולת (או רצון?) לבדוק, לבחון, לפרסם, לבקר, לשאול. מביך ביותר. 😳

    אהבתי

  18. captain beefheart הגיב:

    הערב בכיכר: עם ישראל בא להתבשם מהביחדנס.

    נמאס כבר מהטקסים האלה. השולחנות העגולים, ערבי הפיוס, ההתחבקויות וההסתחבקויות, ה"לימוד", השירה, הנרות?

    ומי הם אלה המתחבקים, המחזקים והמחוזקים, אם לא הישראלי התומך בהמשך הישיבה בשטחים – ומולו ה"שמאלן" הפותה התורן. זה שכשאומרים לו "להתחבר למסורת" הוא מגיב פאבלובית בכשכוש בזנב. המסורת שלו נחטפה מזמן, והוא ממשיך להתרועע עם החוטפים.

    מנסה לנצח על המחנה הזה הפופוליסט הגדול של דורנו, הלא הוא שר האוצר. גם הוא, כמו מאמיניו, מאמין כי את המציאות אפשר לשנות באמצעות השמעת קלישאות. העיקר שזה מצלצל יפה ומוציא אותו חכם. כמו ההודים, שמחליקים גלגלי תפילה, גם אלה מסתפקים בצד הפחות חשוב: ניפגש, נתחבק, נשיר… (ומוסיף יחצ"ן השר: אולי גם נשמע איזה ציטוט מרשים).

    ולכבוד יאיר וחברו ברטראם, פסקול שמיעה של אלבום שלם (זהירות – למורעלי 70טיז קשים בלבד 😉 )

    אהבתי

  19. אורי הגיב:

    זה יפה שכולם התעוררו עכשיו לגבי דעאש.. בלוגים ואתרים שונים (כמו רוטר) מפרסמים עליהם כבר שנה+ וחוץ מגופי המודיעין זה לא עניין אף אחד.

    אהבתי

  20. לחם הגיב:

    הבעיה של התחקיר על פרדו היא שזה לא תחקיר, הוא התחיל לעבוד עם לניר כשלא היה במוסד, אז מה? הלהיטות של שפורר וחוסר שיקול הדעת שלה התגלו כשניסתה לכסח את המו"ל שלה, ככה נראית עבודה של מי שהשתן עלה לה לראש.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      שפורר (או כל כתב אחר) לא "מפרסם". יש עורכים שמחליטים מה ואיך יפורסם, ועוד קודם לכן, ליתר דיוק, מי יוצא לדרך לעבודה ועם איזה נושא.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        עיתונאי אינו בובה או חייל בצבא שנשלח למשימה, יש לו משקל חשוב בהחלטה על מה הוא יעבוד ואיך זה ייראה. בכל מקרה, את הכיסוח למו"ל שלה היא עשתה בפייסבוק לגמרי לבדה בלי שום עורך. מוזר שזאת הצורה שאת מתייחסת לעיתונאים, נכון שהתחום בקריסה מוחלטת אבל אם זו צורת העבודה של עיתונאים רק אידיוט מוחלט עובד כעיתונאי. מי רוצה להיות בובה על חוט של איזה עורך בלי שום שיקול דעת.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מי אמר שעיתונאי הוא בובה? אמרתי שעיתונאי לא מחליט לבד. הוא מציע, עורך יכול להגיד כן או לא. הוא מגיש את החומר. באמצע הוא מתייעץ עם העורך, מדווח מה קורה, מקבל פידבק, משתף. מעביר את החומר. עורך מתחיל לעבוד עליו. הוא יכול להגיד: הטקסט לא טוב. חסר, לא משנה מה, ואז עורך אותו. מה לא ברור? ככה מתנהלת עבודת מערכת, אם לא ידעת.
          וחבל שאתה לא מבין עדיין את ההבדל בין לכתוב סטטוס בפייסבוק, שזה עניין פרטי, לבין עבודת מערכת.

          אהבתי

          • קורא הגיב:

            בהארץ באופן כללי יש ירידה חדה ברמת העריכה, בזמנו היו מאבקים לא מועטים עם שפורר וגם גניזת אייטמים ושינוי תכנים, אלא שנדמה שבהארץ לאף אחד לא בא לערוך יותר. רמת העיתונאים שם ממש ירודה והכי חשוב רייטינג, אפשר לראות את כל העבדים שעלו שם למלוכה עם כל קשקושי הפייסבוק שלהם, בלי שמות, שבעבר היו עיתונאים זניחים ובשוליים ועכשיו הפכו לכוכבים כי הם פופוליסטיים.

            בקיצור, עדיף שהעיתון כבר ייסגר כי זה מכאיב.

            אהבתי

            • הטוחן הוא המלך.

              אל תפספס את חמי שליו שטוחן ימין עם שנאת כדורגל:

              מדובר בספורט אירופאי, סוציאליסטי, חתרני, הם אומרים. הכדורגל מקדש את הקבוצה על פני הפרט, את הקולקטיביות מבית מדרשו של קרל מארקס על פני האינדיבידואליזם של האבות המייסדים. מדובר בספורט המעדיף את האלגנטיות על פני ההישגיות, את יפי הביצוע תחת מבחן התוצאה, את הגלובאליות השנואה במקום אמריקאיות השורשית וברוכה.

              אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              זו גם דעתי
              השווה אורן לשיף
              ובכה

              אהבתי

          • הומר סימפסון הגיב:

            אני מת על שפורר ומהרבה בחינות היא עיתונאית השנה שלי.
            החשיפה הספציפית היא ראויה, אם כי קיבלה נפח גדול מדי.
            השימוש במקלטי מס, אינו ראוי ברוב המוחלט של המקרים וזה לא מוסרי לשתף פעולה עם הברחת מיסים. ואולם לפרדו 2% בלבד שהפכו לאבן שאין לה הופכין מייד לאחר מינויו לראש המוסד.
            עוד יתכן שדווקא במקרה הזה, יש צורך ברישום חברה זרה לאור זהות התיירים (לא מתמצה בזה).

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              היא לא מתהפכת ולא הופכים
              אותה היא רק שופכת המון
              כסף לכיוון פרדו.
              נכתב "עוד יתכן שדווקא במקרה
              הזה, יש צורך ברישום חברה
              זרה לאור זהות התיירים
              (לא מתמצה בזה)" גם אני לא
              מתמצא בזה. משום כך צריך
              עיתונאי חוקר שימצא מישהו
              שמתמצא ויעשה על זה כתבה.

              אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      זו אינו בדיוק כפי שאתה כותב. הוא עבד במוסד והשתחרר.
      אין לי מושג מה היא תקופת הצינון של ראש המוסד . אבל יש
      בודאי דבר כזה. בעצם קשה לי לדעת, בעצם אין כבר ודאי
      כלום. ראש המוסד יודע דברים שאין לי מושג עליהם וטוב שכך.
      מעניין לראות דבר כתוב בעיתון על תקופת הצינון של ראש המוסד.
      מה בדיוק הדברים שעוסק בהם לניר ושראש המוסד אמור היה
      ליעל את העיסוק בהם. גם זה נושא לדיון +תקופת הצינון. אבל
      העסק מתגלגל הלאה. אדון פרדו כמו יו יו חזר למוסד. אבל
      חלק מעסקי לניד נדבק אליו גם כשחזר. דבר חזק, משו משו.
      אפשר להאריך ולהאריך.
      אבל לסיכום ראש המוסד זה תפקיד אחד יחיד ומיוחד. הוא
      מקבל משכורת וגימלה. תפקיד הגימלה בין היתר לגרום לכך
      שהוא וכמותו כשיצאו לגימלאות יוכלו לא לעשות עסקים מהסוג
      שעושה לניר. שהם הימורים וסירסור השימוש הפרטי בבתי
      חולים ישראליים שהאזרחים מקיימים. ובנוסף אולי רישומים
      בחו"ל ואולי הפחתת המיסים בישראל ואולי לא.כמו
      למשל שבערב כמה טייסים ישראליים יקחו מטוס שנים
      ויעשו באופן פרטי סדר בעירק או סוריה. במקום לסמן
      באדום בואו ננהל דיון בהבדל בין סוגי השימוש ברכוש ציבורי.
      אני בטוח שללניר ולפרדו יש את כל האישורים מטובי עורכי
      הדינים בעולם ובשראל. אבל בכ"ז בואו נשמע את כל הסיפור
      לפני שהולכים לעצרת. שחלק ממנה צריך להיות מוקדש
      לכאלו בשלטון שתאוות הבצע הבלתי סופית ייתכן וגרמה
      להם בעיות ראייה או חשיבה ואולי להיפך חידדה ראיתם
      ומחשבתם, באיזה כיוון?

      אהבתי

כתיבת תגובה