חניבעל מת

isra2.7.14yediot2.7.14

haaretz2.7.14maariv2.7.14

hamvaser2.7.14

הכותרות

חטיפה? גופה? מה שקרה הלילה: נער ממזרח ירושלים נעדר.
דיווח באינסטגרם: על החטיפה אחראים שלושה מתנחלים.
עין תחת עין? אם כך העתיד מבטיח מתמיד.

עוד כמה פרטים שאושרו לפרסום. הפרטים הללו היו ידועים כבר בשעות הראשונות, אחרי שנמצאה המכונית השרופה.

שבועיים ויותר הייתה התקשורת עבד נרצע כמעט של צה"ל. דו"צ חגג. כל הכת"צים, וכל מי שרוצים להיות כאלו והם סתם כתבים מדיניים שמדווחים ממזנון הכנסת חברו לכוחות המזוינים, כמו שראינו, ודיווחו בהתרגשות על כל פסיעה וכל הרמת כת בדרך. כוחותינו וחיילינו עושים כמיטב יכולתם.
אבל ביומיים האחרונים מתבררים כל המחדלים, מתברר שהעובדות הפשוטות שהיו ידועות מההתחלה, על הממצאים במכונית (שהיו ידועים ברבים, אך נאסרו בצווים) העידו כאלף עדים שהחטופים לא בחיים. ננזפתי על שאני (כן, אני) לא רוצה לתת למשפחות תקווה. תקווה למה בדיוק? הרי המשפחות ידעו בדיוק מהם הממצאים. הייתה זו הצגה אחת גדולה, הצגה תקשורתית מושלמת. מילא היו כולם סותמים. אבל לא, האביסו אותנו במצגי שווא ובמופעי פירוטכניקה של הצבא הטוב בעולם.
מתברר שזה לא בדיוק ככה. ששרשרת המחדלים מהתחלה עד הסוף אינסופית. שאולי היה עדיף להביא מחפשים איכותיים יותר, ולא להתהדר במספרים על אלפי מחפשים. אולי כל המידע שאספתי מקריאה, ואולי הבחירה שלי בלקבל סנריו מסוים לא מדויקת, אבל זה מה שאני רואה. מי שהצילו את המצב היו אנשים שבקיאים בשטח. שיודעים מה לחפש. חבל, חבל. כל זה לא היה מעורר תרעומת אלמלא דו"צ ניצל את המצב להאדרת הצבא. זה מה שמעצבן. התקשורת ברובה המכריע שיתפה פעולה.

אי אפשר להימנע מהדיון על יחסי תקשורת ממוסדת ורשת, גם בהקשר הזה. למשל, המאמרון של סימה קדמון בשער ידיעות, שכותרתו "אם רק היה מצלצל לאמא", שגם  מהווה את כל כל הטקסט בכפולה הפותחת של העיתון. הרעיון הזה, לצלצל לאמא, רץ כבר מיום החטיפה הראשון ברשת. ועכשיו, כמעט שלושה שבועות אחרי אפשר לקרוא אותו גם בעיתון מודפס.
קדמון קוראת למפכ"ל להתפטר.
בישר"ה מרוצים מכך שראשי הש.גימלים נערפו ומסתפקים בכך. כן כן, מסקנות יוסקו.

עניין נוסף הוא הרישות הסלולרי שלנו. הרי נהוג לומר שהפרטיות הולכת ונעלמת, שכיום כל אחד יכול לדעת מה עושה השני (או הוא מחובר לקצוות המתאימים), ואיפה הוא נמצא, בכל רגע נתון. אבל ראו כמה הכל רק בתיאוריה ובערבון מוגבל מאוד. אי אפשר היה לאכן את הסלולרים של הנערים. השיחה למוקד 100, לא טכנולוגיה נורא מתקדמת, כשלה.
כל אמצעי הריגול והמודיעין לא סייעו למצוא את הנערים שהתגלו בדרך הכי ישנה, אולד סקולית: אנשים בעלי ידע מובהק של האזור כיתתו רגליים ומצאו ראיות בשטח: השיח, גל האבנים, ועוד קודם לכן, משקפיים, סנדל, וכך אותרו הגופות. רוצה לומר, כל הקדמה והטכנולוגיות המתקדמות של עשרים שלושים השנים האחרונות לא הועילו בשיט.
זו לא האשמה, במקרה. זה דיווח עובדתי, כדי להזכיר שהגורם האנושי, פלוס עוד כמה נסיבות, משפיעים באופן דרמטי, לידיעת כל החוזים בכוכבים וקוראי העתידות הטכנולוגיות.

ההקלטה של גיל-עד שעאר. למען האמת יש שתי שיחות.
אחת שהופצה ברשת, בה נשמעים דברי גיל-עד, "חטפו אותי", בבירור, והשנייה, הראשונה, הלא ערוכה, שהגיעה, למעשה הודלפה מהמשטרה, כנראה מבכיריה.
המשטרה מכחישה, אומרת שההדלפה היא כנראה מהשב"כ. השב"כ לא רוצה להתייחס. בכל מקרה הטענה היא שהשיחה בה נשמעים דבריו בבירור, מעובדת.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

משפחות הנערים ביקשו בהלוויה מהפוליטיקאים לסתום.
54 השיחות של אופיר שעאר, אבא של גיל-עד, שמציע אופן פעולה, שמבין שחטפו את בנו, שמנסה לעורר את כוחות הביטחון. בבקשה. לא להאמין. שימו לב למוקדניות השאננות. אולי השיחות האלו יותר חמורות מהשיחה של הנער אפילו.
שימו לב ל"חיילת מהחטיבה".
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

מעניין למה אור הלר קובע שסגן מפקד פלגה מיחידת מגלן הוא שהבחין בשיח היבש.
בדבריו בערוץ 10 הוא מדבר בכלל על חילי גדוד לביא מחט' כפיר.
מה שאומרים אנשי בי"ס שדה כפר עציון זה שאזרחים הם שגילו את השינוי בתוואי השטח שהביא למציאת הגופות. מעניין כמה זמן עוד יימשך הדו-קרב הזה.
עקיבא נוביק, הוא עם האזרחים, מספר היום, על פני עמוד נוסף בידיעות, את סיפור הגילוי בו השתתפו 30 מורי דרך, חוקרים ואנשי בתי ספר שדה. רכז ההדכה בביה"ס בכפר עציון, בנימין טרופר אומר:

באחד הימים ראיתי חיילים עוברים ליד ערימה של גזם מכוסה בשטיח ולא הופכים אותה, כי הם לא הבינו שבדיוק בכזה מקום עשויות להיות גופות… ישבנו… כל השבת ופשוט חשבנו על נקודות שכדאי להחביא בהן גופה. פתחנו תצלומי אוויר וניתחנו כל אפשרות… המחלצים חילקו את הגזרה שברדיוס חצי שעה נסיעה מגוש עציון לשמונה אזורים… את האזורים כינו ביצים…

מצוידים בתוכנית החיפוש הגיעו למח"ט אזורית עציון, שביקש שיתחילו לסרוק כמה שיותר מהר, ונתן להם סיוע. מי שגילה את ערימה הקוצים החריגה (סירה קוצנית ולוטם, שלא מצויים באזור), הוא אהרל'ה לוי.
שוב, מחשבות רבות על כישורי החיפוש של צה"ל במצבים כאלו, ואם לא כדי לשלב אנשים כדוגמת אלו שערכו את החיפושים הפעם בכל חיפוש שהוא. אולי זה יחסוך לצבא המון זמן, כוח אדם, וכסף? חשבו על זה בישיבת המטכ"ל הבאה, כן?

בידיעות מתפרסמת תמונה נאה מאוד של רה"מ ורעייתו בהלוויה (לע"מ).
בישר"ה מובא כל נאום רה"מ בהלוויה כוללת תמונה השרה נתניהו, בוכיה על כתפי אחת האמהות.
בשער ידיעות תמונה שלוש האמהות.
בשער ישר"ה עם ישראל בהלוויה. הביטוי "חיות אדם" שהובא אמש בשער העיתון, שלא בציטוט (במעריב זו הייתה הכותרת הראשית עם מרכאות הציטוט), מתחלף היום בישר"ה בציטוט מפי נתניהו: "אם יהיה צורך, נרחיב המערכה בחמאס לעזה".

24 מעמודי ידיעות, עד ע' 19 בישר"ה, ששומר על עיצוב הכותרות הנאה מאתמול

ורד שביט מאבק דיגיטלי על התפשטות הידיעה על מציאת הגופות ברשת:

…אל תשוויצו במה אתם יודעים. אל תתגאו בכך שאתם יודעים לפני אחרים. אל תמהרו לפרסם. אל תשאפו להיום הראשונים שמפרסמים: תשאפו להיות השניים שמפרסמים…

זה מה שכותבים סלבז על מציאת הגופות ועל הרצח. בואו נאמר שעוזי וייל ואתגר קרת לא מסתתרים ביניהם.

פוסט מורטם

רון מיברג במכתב אישי ליאיר לפיד. הבטחתי קיימתי.

מה חשב מיכאל הנדלזלץ על אחינועם ניני אתמול, ומה חשב עליה ב-1990.

בהמשך לדבריי אתמול על הראיון של יונית לוי עם גדעון סער, קווה שפרן מנתח את שפת הגוף שלה.

משתכשכים בביצה

רפי גינת עוזב את ערוץ 10 אחרי שנה וחצי בגלל ההתמרמרות על שכרו הגבוה ובגלל מצבו של הערוץ. גינת כמובן לא חולל קסמים, ורק שאב כספים.

סינמסקופ, בלוג הקולנוע הוותיק של יאיר רוה מצטרף למאקו. מתברר שארבעה כלי תקשורת נוספים חיזרו אחריו.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

זה מה שתקבלו כשתקלידו "לירן חולצה אפורה" בגוגל. הברנש שמתייצב בכל אירוע, כבר שנים. גם בהלוויות אתמול הוא לא נעדר. הוא זכה להגיע גם להיכל התהילה של עינב שיף בביקורת הטלוויזיה בידיעות. שיף מקציב לו פסקה.

לפני פיזור

ימים ארוכים-ארוכים. אבל בכיף.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

56 תגובות על חניבעל מת

  1. מילטון פ הגיב:

    מדי פעם מקבלת ולווט שלנו רשות מיוחדת לקבל קישור לאתרו של רון מיברג. הפעם קראתי וגיליתי שמיברג לא משתפר עם הזמן. עוד פעם אשד של מילים רהוטות שנמשכות לאין קץ. לא פעם הקורא שוכח על מה בעצם רצה מיברג לכתוב. כך זה היה מאז ״מוניטין״ עד תקופת דנקנר. מיברג העריך מאד את אדם ברוך, אדם שכזכור שקל כל מילה. אולי יש סיכוי שמיברג ילמד משהו מברוך.

    אהבתי

  2. ארגון אירועים הגיב:

    ברמצווש במתקן אדם. התכנית האמנותית על לוט"ר.

    אהבתי

  3. ירמיהו הגיב:

    תגובה ל "עין תחת עין? אם כך העתיד מבטיח מתמיד."

    "וארור האומר נקום"

    [ביאליק, על השחיטה]

    ראש ממשלתנו, צוטט מצטט משירו הנ"ל של ביאליק שנכתב בעקבות פוגרום קישינוב "נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן" אבל לא ראיתי את הציטוט מתחילת אותו בית בשיר "וארור האומר נקום"

    חבל שלא צוטט "רק" הציטוט ההוא

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      המשך מתאים, הפעם רק בעברית,
      לשתי הכתבות מאנגליה. נתניהו
      אשם, לא ציטט או ציטט חלקית
      את ביאליק. זה ספין. פלסטינים
      לכדו יהודים ורצחום.עכשיו,
      תרומתו של הטוק בק בקיסט,
      יהיה ויכוח ספרותי על ציטטות וכ"ו

      אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    הנה עוד אחד. בכל אחת משפות היהודים בגלות
    אידיש, ספניולית, יהודית עירקית, תימנית מרוקאית וכ"ו
    יש פתגמים על מי שמסתכסך עם יהודי אחר ובינתיים
    בחוץ מישהוא מתכנן תכניות.

    הנה הקישור, תהנו
    http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jul/01/murders-israel-jewish-state#start-of-comments

    In retaliation, the Israel Defence Force bombed the hell out of Gaza last night.

    Where are the crocodile tears for the Palestinian children in Gaza killed, injured and made orphans last night?

    Who knows, why must it be West Bank Palestinians who murdered these kids?

    Given the filmed reaction of some of the West Bank illegal settlers and their love of blasting off with their Uzzis and Hechler-Koch semi automatics on the slightest excuse, there must be the odd homicidal maniac living in the illegal Israeli communes on the West Bank who would be in line for this crime.

    The chances of this case being properly investigated have already been prejudiced by the action of Israel's reactionary government – the Palestinians have to be blamed. Yet the location of the bodies leaves the big question why were they not found sooner?

    But nobody cares because it has to have been the 'Palestinians'.

    אהבתי

  5. הינשוף של מינרווה הגיב:

    חז"ן, את זה אני משאיר לך.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      נערכה בחינה של יכולת פיזית של לוחמת

      יכולת פיזית של רל"שית מקנה לה זכויות רבות. עולם כמנהגו נוהג…

      אהבתי

  6. עובר אורח הגיב:

    עד שכאן ישראלים מאשימים אחד את השני וזה את ההם וההוא את אותם
    וזאת את זוהי הנה מכתב לגארדיאן האנגלי ויש שם עשרות, בודאי מעל
    חצי כתגובה למאמר משהו כמו בקושי בעד ישראל. מישהו מכין משהו
    לכולנו והוא לא מדבר רק ערבית בכלל לא.

    There is simply no evidence whatsoever that this heinous crime was committed by Palestinians. Indeed,if anything circumstantial evidence points in another direction. How strange that Haaretz reported that the chief of the Mossad envisaged an almost identical scenario prior to the kidnappings.
    "Mossad chief's chillingly prescient kidnap prophecy" Barak Ravid
    Published 15.06.14 . To quote, ""What will you do if in a week three 14-year-old girls will be kidnapped from one of the settlements?,"
    But of course there will be no investigation, only collective punishment.

    אהבתי

  7. יוריק הגיב:

    חשוב להוסיף לרשימת המחדלים ובמקום גבוה מאד את אי איכון הסלולרים של החטופים. אילו פנו לחברות הסלולר אפילו בחמש בבוקר וגם בצהריים, יכלו לקבל מידע מדוייק לאן נסעה המכונית עם החטופים וסלולריהם. זה היה מקל או חוסך שבועיים חיפושים. מי אחראי לכך שלא פנו לסלולרים? כנראה מי שאחראי למוקד שלא פעל, או מי שאחראי לעובדה שסירבו לשתף מורי דרך ומדריכי טיולים בחיפושים או מי שכשל במסירת ידיעת הזהב לפני האסון.
    רק עכשיו מתגלים המחדלים. כבוד להארץ שפרסם בכותרתו הראשית את הידיעה על מחדל האיכון.
    בוז למי שמוציא צווי איסור פרסום כדי להסתיר את מחדליו!

    אהבתי

  8. captain beefheart הגיב:

    מיברג ללפיד: הפעם אני רוצה לכתוב לך ישר ולעניין. רק 800 מילות פתיחה וניגש לעסק.

    ***************

    החלק הבא, לעומת זאת, מצויין. מיברג יכול להיות אשף מילים, במיוחד כשהוא רותם את כשרונו לתחום הפוליטי חברתי. חבל שלא עורכים אותו כמו שצריך. במיוחד את המשפטים הנפתלים מדי. עריכה איכותית היתה מזקקת את הטקסט שלו למשהו טוב אפילו יותר.

    אפשר להניח שהנמען קיבל את המכתב וקרא אותו ביסודיות. השאלה היא איזה אימפקט נשאר שם. הרי מיברג (לפי הצהרתו הוא) רצה לדלג מעל כל המשוכות ולהגיע ישירות לנפשו של לפיד. ואז, אחרי ההכרזה הראויה לשבח הזו – בכל זאת גרר אותו, לאורך 796 מילים פומביות, אל הזירה האישית.

    בוא נדבר אישית יאיר בני, אבל תן לי רגע לזמבר אותך קצת לאור הזרקורים, לפני שאני מתחיל. יש?

    עכשיו צריך לבקש מיאיר שיקרא ברצינות את החלק השני, בלי שייתעצבן מהראשון. מה הסיכוי שזה יקרה? לא יודע. בתרגיל "מה הייתי עושה במקומו" אינני משוכנע שבעצמי הייתי עומד בכך.

    אהבתי

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    האם יש אפשרות לברר חומר ארכיוני מחדשות קול ישראל או הטלוויזיה הישראלית? מחפש ידיעה מסוף שנות ה-80. איך אפשר למצוא חומר של התקשורת האלקטרונית?

    אהבתי

  10. "חניבעל"(כמעט) מת הגיב:

    אהבתי

  11. מילטון פ הגיב:

    הנערים נהרגו זמן קצר לאחר החטיפה ואף אחד לא יכול היה למנוע את הדבר. כל השאר כמעט לא משנה, ולכן לא זה הזמן להתנפל על המשטרה, השב״כ והצבא. בואו נתנפל עליהם כאשר יהיה כשלון אמיתי. אם כבר צריך שוב לזכור את הרשלנות של הנרצחים ושל הרבנים שעודדו אותם לנסוע בטרמפים. מי שבחר להישאר ביהודה ושומרון הוא זה שהזמין את החוטפים. בין '56 ל '67 היו בצה״ל רק 35 הרוגים.

    אהבתי

  12. אבשלום הגיב:

    הדיווח באינסטגרם לא מעיד על אחריות של אף אחד. הוא מעיד על דרכי הפצת השמועות וארגון המהומות הלא-ספונטניות בצד הפלסטיני.
    הודיעו ברמקולים של המסגד שיהודים רצחו נער – חוץ מההתקדמות הטכנולוגית, זה נשמע כל כך תרפ"ט…

    אהבתי

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    כשמדברים על מחדלים ואשמים האם מישהו קישר את האירוע לפוגרומצ׳׳קים הצעירים שהטילו חיתתם על שכניהם? אם צה״ל והמשטרה אשמים זה רק בגלל אוזלת היד שהם גילו מול הנוער הלאומני. תגובת הנגד הערבית היתה עניין של זמן.

    משמעות ההודאה בטלפון הוא משני. גם הבריטים טענו שהם לא ייחסו משמעות יתרה להודעה הטלפונית על פיצוץ מלון המלך דוד (100 הרוגים) בגלל שהיו הרבה מתחזים. זה קורה. הפקת לקחים היא רק ברמה הפוליטית. המתנחלים הצעירים בגלל החינוך שלהם מתסיסים ומתגרים בשכניהם. לא יודע מה הייתי עושה להם במקומם. כל יהודי צריך להזדהות עם מצוקת ההערבים. המתנחלים מסכנים אותנו בהתנהגותם הפראית והרברבנית.

    אומרים שהתקשורת הישראלית שמאלנית. איפה? בכל אירוע עד היום הם מיד דורשים מהציבור להתיישר לפי קו הדם. במה הם שונים מהשובינסטים הלאומנים?

    אהבתי

    • Hilit הגיב:

      מותר לגחך?

      כל יהודי צריך להזדהות עם מצוקת ההערבים

      מצחיקן אתה…

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      "כל יהודי צריך להזדהות עם מצוקת ההערבים".

      ומי שלא מזדהה ? מה עושים אתו?

      אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        זה מה שלמדת מההיסטוריה? יהודים עושים פוגורמים וליל הבדולח בעצמם? מי ישלם את מחיר הדמים? זה יכול להישאר רק ביניכם?

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        בפטפטת האדירה ואוקינוסים המילים
        גם השפה מאבדת משמעות. המשפט
        הנו ציווי להזדהות. יש כאלו שלא מוכנים
        לקבל פקודות בעיני מצפון מוסר והגינות
        אנושית. גם השאלה "זה מה שלמדת
        מההיסטוריה?" היא קלישאה ריקה מתוכן.
        יש לה אולי תשובה מתאימה: ומה א-ת-ה
        למדת מההיסטוריה?

        אהבתי

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          אל תחוש אמפתיה. רק שתבין שגם לערבים שאתה לא מזדהה יש זכות לפעולות תגמול. מילא האסונות שהם מביאים על ראשם, המתנחלים מסכנים גם אותנו. הם מניחים שבגלל הטרגדיה הם נתפסים כקורבנות. שכחו את כל הפוגרומים שקדמו לאירוע. אני רואה את הפוגרומים ואת תגובות הנגד. אתה רואה רק את הגוועלד היהודי כאילו הצדק הוא עם היהודים לנצח נצחים.

          בסופו של דבר צה״ל והמשטרה שנתנו להם להשתולל ולהתעמר בשכניהם הביאו את המתנחלים למצב שהם נתונים בו. אין השתוללות בלי מחיר. הסינר של צה״ל זה משענת קנה רצוץ. הם לא הרויחו מזה דבר. האם הציבור הזה ונציגיו יבינו את זה? אין מצב. כבר עכשיו הם מסתובבים יהירים ושוחרי נקם כאילו פגעו בהם משום סיבה.

          אהבתי

          • ירמיהו הגיב:

            האם אתה רואה את החטיפה והרצח כפעולת תגמול מוצדקת? כמימוש הזכות לפעולת תגמול שאתה טוען לה?

            האם הזכות לפעולת תגמול שאתה טוען לה, היא תגמול קולקטיבי? כלומר, מוצדק לפגוע באדם רק מפני שהוא שייך לקבוצה של הפוגעים, גם אם הוא באופן אישי לא פגע? רק בגלל הקשר הלאומי-אתני שלו לאדם שפגע?

            אם, כדבריך, המתנחלים לא יבינו את המסר שבפעולת התגמול הפלשתינית והם אף שוחרי נקם, אז פעולות התגמול הפלשתיניות אינן יעילות ואף מזיקות לפלשתינים עצמם. הן לא מרתיעות את המתנחלים ואף מביאות תגובות נגד ופעולות תגמול נגדיות. אז מהי ההצדקה להן?

            טענת שבצד היהודי לא הרוויחו דבר מאלימות יהודית. אבל האם אלימות פלשתינאית היא נושאת רווחים? הרי טענת שאלימות פלשתינאית גוררת איתה תגובות נקם החוזרות כבומרנג.

            ארגוני טרור פלשתינאים כמו החמאס, לא אומרים שאם ייפסק הטרור היהודי "תג מחיר" אז החמאס יניח את נשקו ולא יפעל בכוח כנגד יהודים ויבוא השלום. אתה מציג הסבר לאלימות הפלשתינאית כתולדה של תגמול לטרור יהודי. אם זה ההסבר היחיד והבלעדי לאלימות הפלשתינאית למה ארגוני המחבלים הפלשתינאים לא מצהירים על כך? כל אדם הגון שרוצה לחיות בשלום אבל לו שכן אלים, היה מצהיר שאם רק שכנו יפסיק את האלימות אז השלום ישרור ביניהם. לא?

            אהבתי

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              אין כאן עניין של מוצדק או לא. מבחינתם הגיעו מים עד נפש. פה ההזדהות שלי. אני מסוגל להבין סיטואציה אנושית כזאת של חנק, תסכול וחוסר בטחון. אבל יותר מהזדהות עם הערבים יש לי רגישות למצב שבו בטחוננו מאויים בגלל מעשינו. הרי כאשר אחי דינה יצאו לעשות לעצמם דין משלהם בבני שכם שפגעו בה, יעקב חשש מאוד ונזף בבניו. הוא פחד מתגובת נגד. תחשוב בהיגיון. זה שאנחנו בני ישראל זה לא אומר שאפשר לחיות כאילו הצדק שלנו מעל כולם.

              לא הנערים אשמים. הם קורבנות זכים. צה״ל אשם שהתיר הפקרות בטחונית. המתנחלים באמת חשבו שהמצב שבו הם לא נדרשים לדין משרת אותם? העצוב הוא שבעקבות המקרה הם דווקא התחזקו בתחושות ההתקרבנות ורגשות הנקם. אין דין ואין דיין.

              אהבתי

              • ירמיהו הגיב:

                שאלתי על הצדקה מפני שטענת "גם לערבים יש זכות לפעולות תגמול". לומר שלמישהו יש זכות למשהו פירושו להצדיק אותו.

                יש לי אמפתיה והזדהות לכל אדם שמרגיש שהגיעו מים עד נפש. יש לי אמפתיה והזדהות עם פלשתיני שמרגיש כך, מכאן לא נובע שיש צידוק שירצח.

                יש לי אמפתיה והזדהות עם מתנחל שמרגיש שהגיעו מים עד נפש מכאן לא נובע צידוק שירצח

                לדעתי גם אין צידוק לפעולת תגמול. יש צידוק להגנה עצמית, הגנה פרטית, התגוננות. אבל פעולת תגמול היא חורגת מהתגוננות ולדעתי הדבר אינו מוצדק.

                פעולות המחבלים היהודיים הקרויות "תג מחיר" הם פשע מוסרי. סביר שיש להם חלק בהסבר הסיבתי לטרור הפלשתיני אם כי הסבר חלקי.

                הטרור הפלשתיני הוא פשע מוסרי. סביר שיש לו חלק בהסבר הסיבתי לטרור יהודי, אולי גם הסבר חלקי.

                מכך שיש בכך משום הסבר לא נובע שיש לכך הצדקה.

                הצדקה היא רלבנטיות למה שקורה מפני שאנו עוסקים בפעולות, פרקטיקות בעלות השפעה על הטבה והרעה, רווחה ומצוקה של בני אדם ומכאן הרלבנטיות לשאלת הצידוק המוסרי למעשים.

                אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            נו-טוב. אשד
            הקלישאות
            שנשפכו כתגובה
            לתגובתך על
            תגובתי לדברך.
            החזרה האין
            סופית על
            כל המילים
            החשובות
            שכבר נטחנו
            אין סוף
            פעמים
            בע"פ ובכתב
            מותירות אותי
            ללא מילה.
            יש החושבים
            שאם יגידו
            אמפטיה
            100
            פעמים
            זה יוכיח
            אמפטיה.
            ייתכן. זה
            לא אני
            בכל מקרה
            תודה
            על
            תגובתך.

            אהבתי

  14. מעניין לעניין הגיב:

    לא בלתי סביר שזו ירית הפתיחה לאינתיפאדה השלישית. מחזורי כמו המונדיאל, אולימפיאדה, אירווויזיון וכו'.

    אהבתי

  15. חיליק הגיב:

    חטיפה? גופה? מה שקרה הלילה: נער ממזרח ירושלים נעדר.
    דיווח באינסטגרם: על החטיפה אחראים שלושה מתנחלים.
    עין תחת עין? אם כך העתיד מבטיח מתמיד.

    דיווחים כעת מספרים שנעצרו שלשה ערבים חשודים במעשה. הנער כנראה הומוסקסואל, רצח על כבוד המשפחה.

    האם נראה התנצלות מכל המאשימים את הימין ברצח?

    עניין נוסף הוא הרישות הסלולרי שלנו. הרי נהוג לומר שהפרטיות הולכת ונעלמת, שכיום כל אחד יכול לדעת מה עושה השני (או הוא מחובר לקצוות המתאימים), ואיפה הוא נמצא, בכל רגע נתון. אבל ראו כמה הכל רק בתיאוריה ובערבון מוגבל מאוד. אי אפשר היה לאכן את הסלולרים של הנערים.

    אפשר היה לאכן טלפון אחד, האייפון, ממנו לא הוצאה הסוללה.
    עד שעת שריפת הרכב הוא פעל.
    האיכון מעלה שהם שהו 24 דקות במקום הטמנת הגופות. כך על פי מקורות זרים.

    ***

    ברור שהקלטה כזו אמורה לעלות לדרגים הגובהים ביותר ולהדליק נורה אדומה. נשמעים כמה קולות של כמה גברים. לא קול צייצני של ילד. מחדל איום ונורא. ספק אם היו מחדלים כאלו.

    ***

    מההקלטות כעת עולה, שהרצח תוכנן להיות רצח, ולא חטיפה.
    המחבלים נשמעים מרוצים מאוד אחרי הירי. אם העסק היה משתבש, אם אמורים להשמע די מבואסים, לא לשיר בעליזות.

    ***

    כעת ברור כי בחטיפה מעורבים אנשים רבים. רכב המילוט, הנשק, הטלפון לדיווח וכו'. מדובר בהתארגנות ארוכה ומלאת פרטים. מחדל של השב"כ?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      דיווחים כעת מספרים שנעצרו שלשה ערבים חשודים במעשה. הנער כנראה הומוסקסואל, רצח על כבוד המשפחה.
      האם נראה התנצלות מכל המאשימים את הימין ברצח?

      חבל לקפוץ בראש. אז דיווחים מספרים, נו. עדיין אין תשובה.

      אהבתי

  16. מעניין לעניין הגיב:

    כל הטוענים כיום "כשיש ספק אין ספק" בקשר להיתכנות השארותם של החטופים בחיים לאחר הירי שנשמע בקלטת כדי להצדיק את הסתרת הרצחם עברו תהליך של שטיפת מוח תקשורתית מכוונת ע"י שלטונות המשטרה, הצבא והממשלה.

    אהבתי

  17. יניב הגיב:

    מסתבר שהקלטת ששמענו אתמול היתה חלקית. ynet מפרסם כעת את הקלטת השיחה המלאה בה ניתן לשמוע בבירור את הערבים אומרים תלתה (שלוש) יריות, צהלות שמחה ו"אללה אכבר". הדברים נשמעים בצורה ברורה!!!!
    ואני רוצה לדעת: למה השר אהרונוביץ', השר לביטחון פנים, אמר לפני שבועיים מול המצלמות אחרי ששמע את ההקלטה שאין כאן כלום ולא ניתן להבין דבר. האם הוא סובל מבעיות שמיעה? האם האיש הזה (שגם בישר חגיגית על פענוח הרצח בבר נוער) הוא האיש המופקד על בטחון הפנים בישראל או שזו בדיחה רעה?

    אהבתי

  18. ירמיהו הגיב:

    אני לא שוכנעתי שמהממצאים והראיות [השיחה המוקלטת למוקד 100 והממצאים במכונית] יש ודאות שכולם אינם בחיים. הסתברות מאוד גבוהה-כן אבל וודאות-לא. קרוב לוודאי-כן. ודאי-לא.

    לכן, לדעתי מוצדק היה לא לפרסם הודעה על מותם לפני שנמצאו הגופות.

    אולי לא קראתי עוד ממצאים רלבנטיים [לא קראתי את כל מה שפורסם] אבל ממה שקראתי ושמעתי לא ברור לי איך ניתן להיות בטוחים ב 100% שהם לא היו בחיים.

    מהראיות לפני מציאת הגופות ייתכן שהרגו רק חלק. אולי אחד השאירו בחיים? אולי חשבו שעל שלושה יהיה להם קשה לשלוט לכן השאירו אחד בחיים כדי לא להפסיד מיקוח?

    אולי כולם או חלקם רק נפצעו ולא נהרגו?

    כל עוד אין ודאות ויש סיכוי נמוך אפילו קלוש, שלפחות אחד מהם בחיים, לדעתי אין להודיע על מותם. חשבי מה היה קורה אם היו מודיעים על מותם ובסוף התברר שמישהו חי?

    מניסיון החיים אנו יודעים שיש הפתעות ולפעמים גם סיכויים נמוכים מתממשים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ממה שקראתי ושמעתי לא ברור לי איך ניתן להיות בטוחים ב 100% שהם לא היו בחיים.

      איך אפשר להיות בטוחים במאה אחוז אם לא מוצאים את הגופות?
      מי מדבר על 100%?

      אהבתי

  19. צביקה הגיב:

    שתי הערות:
    1. ראיתי פוסט שטוען ששמיעת קלטת לאחר שידוע תוכנה בהכרח יביא למסקנה שהיא ברורה. המוח שלנו יודע למלא חללים מתוך ההקשר והידע המוקדם.
    2. מיברג יודע לכתוב, אבל לא נראה לי שנשארו לו הרבה קוראים. גילוי נאות – אני מעריץ אותו. ועם זאת, כדאי שירענן את עולם הדימויים שלו. כמה אנשים מבינים מה הוא רוצה לומר בשימוש שלו באחים אולמן? יאיר לפיד מבין. בערך. אבל האם מדובר במכתב פנימי עם עקיצות ליודעי דבר, או במאמר אותו הוא מייעד לקהל קוראים רחב? האם חלק מלהיות בן 60 פירושו להפסיק להתעדכן?

    אהבתי

  20. חייל זקן הגיב:

    בישר”ה מרוצים מכך שראשי הש.גימלים נערפו ומסתפקים בכך. כן כן, מסקנות יוסקו.

    משווה ומעלה:
    התורם העיקרי לבניין תשתיות החמאס הוא הקליינט האידלסוני ששיחרר למעלה מ1000 תשתיות לשטח. מן הראוי שפרשני העיתון ישוו את מספר נסיונות החטיפה לפני ואחרי עיסקת שליט. האם זה מקרה שהשב"כ פרסם רק את מספר סיכולי החטיפות בשנה וחצי האחרונות?
    מי שנדהם מהתנהלות המוקדנית מתעלם מהעובדה שהמוקדנית נהגה על פי רוח המפקד, במקרה הזה שר המשטרה. למי ששכח אותו השר הגדיר למחוז ש"י את העדיפות העליונה שלו כמלחמה בטרור הגרפיטי והפנצ'רים. לצורך זה אף הקצה השר 80 תקנים חדשים והוסיף פלוגת מג"ב (80 תקנים?) לכיבוש ואחזקה של ישיבה.

    אהבתי

  21. פרוייקה הגיב:

    וולווטה. שתי הערות על הערותיך המתחכמות בדיעבד:
    יש הגיון רב להניח ולפרסם שהנערים חיים, למרות היריות בקלטת והקליעים במכונית, כל זמן שאין ודאות שכולם מתים.
    לעניין החיפוש – אם הגופות היו מתגלות בסריקה של חיילים, במרתף של אחד הבתים, היית שואלת מדוע לא הציפו את השטח בעוד חיילים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לעניין החיפוש – אם הגופות היו מתגלות בסריקה של חיילים, במרתף של אחד הבתים, היית שואלת מדוע לא הציפו את השטח בעוד חיילים.

      אחת ההערות היותר- אם לא ה- תמוהות ולא מחוברות למציאות ששמעתי בשלושה שבועות האחרונים פה. וברוך השם שמעתי הרבה.

      אהבתי

      • פרוייקה הגיב:

        אנסה להסביר: אם הגופות היו נמצאות בשל מספרם הרב של מחפשים לא איכותיים.
        במקום לכתוב: "שאולי היה עדיף להביא מחפשים איכותיים יותר, ולא להתהדר במספרים על אלפי מחפשים."
        היית כותבת: שאולי היה עדיף להביא עוד אלפי מחפשים, ולא להתהדר במחפשים איכותיים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          שטויות. למה שאגיד דבר כזה?
          מאיפה אתה יודע מה הייתי אומרת? הרי אין טיפת היגיון במה שאתה אומר, וסיפור החיפושים והגילוי מלמד על כך. אני לא מספרת על דברים פרי דמיוני, אם לא שמת לב.
          אם האזרחים שהשתתפו בחיפוש משקרים, והם מתהדרים בנוצות לא להם, ורק בזכות צבאנו האדיר הכל קרה, אז אין לי טענות.
          איכשהו הגרסה שלהם נשמעת לי לא רחוקה מהמציאות.

          אהבתי

        • פרוייקה הגיב:

          ואסביר עוד:
          אם במקום להתנשא היית מודעת יותר לבני אנוש, יכולת להבין שגם הסיפור על 'המחפשים האיכותיים שחיפשו בצורה לא שגרתית ומצאו' הוא נרטיב שמסופר בדיעבד.
          במציאות הצבא פעל בהגיון: גם הביא אלפי מחפשים וגם מחפשים איכותיים, כגון גששים בדואים של גדוד הסיור המדברי.

          אהבתי

          • פרוייקה הגיב:

            ואבהיר:
            מקובל עלי, שמדריכי בית ספר שדה שחיפשו בצורה לא קונבנציונלית הם שמצאו את הגופות.
            תנסי להתנתק מהסיפור העיתונאי (המוצלח), כיוון שהמלצתך הייתה למטכ"ל ולא למערכת עיתון.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              זה בלוג ביקורת תקשורת, שבו אני מנפקת עצות לכל העולם בענייני רפואה, פסיכולוגיה, גידול ילדים, תזונה, כלי תחבורה, חשיפה לשמש, צבא וביטחון. ככה זה, הכל אני יודעת.
              לא נראה לי שאחדל ממנהגי הנלוז. ואם גנץ יקבל את אחת העצות שלי וייגרם אסון, אני מציעה שמדינת ישראל תתבע אותי על כך, כפי ששאר מביעי הדעות, שמונה מיליון בסך הכל, נתבעים מדי יום.

              אהבתי

  22. חייל זקן הגיב:

    עין תחת עין? אם כך העתיד מבטיח מתמיד.

    אכן יש עתיד. אבל V, למה האפליה המגדרית?
    בכפר סעיר צפונית לחברון, נרצחה נערה ערביה בדקירות סכין

    אהבתי

  23. מעניין לעניין הגיב:

    לביבי היו שבועיים לכתוב, לערוך, להוסיף ולתקן את נאום ההלוויה. וכמובן לעבוד על שפת הגוף הכה מדוברת.

    אהבתי

  24. יניב הגיב:

    יש משהו כל כך נאיבי ושובר לב בהתקשרות של גיל-עד למשטרה בתקווה שיצילו אותו. כאילו אנחנו מדינה מתוקנת, כאילו יש מי שדואג לאזרחים, כאילו יש לנו משטרה יעילה. לאט לאט יותר ויותר אזרחים מבינים ששום דבר לא באמת עובד במדינה הזאת. שהכל פארטץ', קומבינה, חארטא.

    אהבתי

  25. צביקה ג הגיב:

    "ניצל את המצב להאדרת הצבא" וגם כדי לקבל את תוספת התקציב שרצה:
    http://www.mako.co.il/news-military/security/Article-4f242368e64a641004.htm

    אהבתי

כתיבת תגובה