מוות על החוף

yediot17.7.14isra17.7.14

haaretz17.7.14maariv17.7.14

hamvaser17.7.14

פסקול קריאה. כתב יעקב גלעד: הכל עומד במקום, הזמן ממשיך ללכת. הלחין אילן וירצברג ושרה גלי עטרי. המלחמה הארורה הזאת.

הכותרות

ישראל הסכימה להפוגה הומניטרית של חמש שעות. בין עשר בבוקר לשלוש בצהריים. ומה?
ובינתיים: אזעקות במרכז, סיכול נסיון פיגוע בדרום.

פרילנסרים: ההכנסות נחתכו ב-90%.

למעשה הכותרות הראשיות בעיתונים היו צריכות להיות הבוקר "ארבעה ילדים נהרגו בתקיפת צה"ל בחוף הים של עזה". אבל זו כותרת רק בהארץ.
דווקא בהמבשר הכותרת בשער הכי טובה.
"סערה בעולם: 4 ילדים נהרגו בתקיפת חיל הים בחוף עזה; צה"ל: 'מדובר באירוע טרגי'".
בישר"ה כבר עושים עיבוד למעשה, ומביאים את תגובת צה"ל: "הרג הילדים בחוף – טרגדיה".
זהו, הלך על מסע ההסברה הישראלי. כלום לא יעזור יותר. עשרות צוותי צילום היו בקרבת מקום. הכותרת, "ישראל הרגה ארבעה ילדים על שפת הים" היא כל מה שיישאר מהמבצע. לא מותו של אזרח חסר אחריות שנכנס לקו האש.

הארץ טעה בפרסום תמונת הילד ההרוג/ פצוע הזה, ללא התחשבות בכבוד האדם/ הילד/  רק כי הוא פלסטיני ולא יהודי. התמונה מתפרסמת ללא שום טשטוש גם בעמוד הפייסבוק, גם באתר וגם בעיתון המודפס.
הארץ הוא היחיד שמציין גם את שמות הילדים.
הידיעה מופיעה במודפס בע' 5 והכותרת שלה היא "ארבעה ילדים נהרגו מאש חיל האוויר בחוף בעזה". זה גם העיתון היחיד שמות הילדים מופיע בכותרת הראשית שלו:
"ישראל הסכימה להפסקת אש הומניטרית; צה"ל בודק את הרג ארבעת הילדים בעזה"

yeledpazua

בידיעות מדווחים על האירוע (הכותרת: "טעות קטלנית") שלושה כתבים, ע"פ כל ע' 4. הצילום המלווה את העמוד: ארבע הגופות העטופות. פני הילדים טושטשו.
ידיעות מזכיר שכתבי הגרדיאן (2) והטלגרף הבריטים דיווחו בשידור חי על האירועים. ומאותו רגע, כאמור, הלך עלינו.
בידיעות מוזכר גיל הילדים: תשע עד 11 וכן העובדה שכולם מאותה משפחה.

בישר"ה מות הילדים מופיע בע' 7 עם תמונה מפוקסלת של אחד הילדים שאדם נושא אותו בזרועותיו. בישר"ה מקפידים תמיד על פקסול. פה עדיין אוחזים בגרסה הקודמת, שבאירוע אשם חיל הים ולא חיל האוויר. לא מוזכר, ולו ברמז, הנזק הבינלאומי העצום שנגרם לישראל בעקבות המקרה.
התגובה הרשמית והראשונית של צה"ל מובאת פה:

…עולה כי באזור הותקף יעד בו שהו פעילי טרור וממנו התבצעה פעילות טרור. במידה ואכן נפגעו באירוע אזרחים בלתי מעורבים הרי שמדובר באירוע טרגי. חשוב לזכור כי השימוש הציני שעושה חמאס באזרחי הרצועה המוחזקים על ידו כבני ערובה מביא לא פעם לביטול תקיפות יעדי טרור, כפי שהוכח מספר רב של פעמים בימים האחרונים, וכי לצה"ל אין כל כוונה לפגוע באזרחים שנקלעו למציאות הלחימה בחסות ארגון חמאס".
בצה"ל בודקים בין היתר את פעולות חיל האוויר וחיל הים באזור זה ואת שעות הפעילות והגזרה בה פעלו, כדי למצוא האם יש קשר בין מות הילדים לבין הפעילות הצה"לית באזור.

מעריב הוא העיתון הנותן הכי מעט תשומת לב למות הילדים בעזה השער. זוהי הפניה קצרה ולא בלתי מיתממת בתחתיתו: "צוות של צה"ל יבדוק מה גרם למות ארבעת הילדים הפלסטינים בחוף עזה". התמונה המרכזית בשער היא של הבית של ענת סוויסה, בת ה-13 שניצלה כי נכנסה לממ"ד, עם תמונה קטנה שלה.
שתי התמונות והצגתן בשער ידיעות בבוטות ובשער מעריב באופן פחות פטישי באות לומר (לפלסטינים, לעולם): אנחנו שומרים על הילדים שלנו. ואתם?
גם במעריב יש צילום של גופת אחד הילדים. הדיווח באתר קצר במיוחד.

לטובת המגיב (יון) שלא רואה שום התלהמות ברשת, ולא נתקל בימין הקיצוני, הוא מוזמן לקרוא את התגובות לתמונה, וגם את דבריה של אור סופר.

באופן חשוד צה"ל לא שלח הבוקר/ הלילה עדכון יומי בניוזלטר שלו. הגיע. שימו לב. שום רמז לאירוע על שפת הים.

התמונה הזו ב-ynet (שכיכבה גם בראש עמוד הבית אתמול) של ילדי גן שוכבים על הרצפה, ידיהם מכסות את ראשם עצבנה רבים, בכל מקום בו הייתי אתמול, והם נשבעו שהיו מורטים את אוזני הגננת אם היו לידה ושאם ילדיהם היו באותו גן היו כבר שולפים אותם משם לנצח.
22

אבל הרעש שנוצר סביב התמונה רק דרבן את ידיעות להביא אותה גם כתמונה מרכזית בשער העיתון. אני משערת שהכוונה הייתה ליצור מצג ציוני הולם בעולם: הנה ראו מה שילדי גן צריכים לעבור. וזה, כקונטרה לארבעה הילדים הפלסטינים שנהרגו בחוף הים בעזה כתוצאה מתקיפת צה"ל. רק לפני כמה ימים התהדר צה"ל בהקלטת צוות צופית המוטס שאמר שהוא רואה אנשים, אולי ילדים, באזור התקיפה המיועד, וכך בוטלה התקיפה? ההישג במירכאות הזה הפך בטל ומבוטל עם מותם של ארבעה הילדים הפלסטינים. זהו. זה מה שהעולם יזכור עכשיו, ואין לישראל שום שמיכת הומאניות להתהדר בה יותר. גם לא הצילום בגן.
התמונה מופיעה גם במארקר, באדיבות ynet, בכתבה על מיגון גני ילדים.

אבוי לילדים שההורים שלהם קראו להם על שם מבצע צבאי. קבלו את צוק איתן.
לפחות בעמוד ענן נחסך בייבי בום עם שמות מהגיהנום.

בניגוד לטענות שהארץ לא נותן פתחון פה לדעות שמנגד, הנה בשמאל איבדו את המצפון המוסרי.

…העם היהודי, גם כשהיה נתון לגרועים שבפוגרומים בארצות מוצאו, מעולם לא נקט אלימות כלפי חפים מפשע מקרב תוקפיו. מעולם לא קמו גדודי עז א־דין אל־קסאם יהודים במרחב הנוצרי, ומעולם לא התפוצצו מחבלים יהודים במדינות האיסלאם, למרות אפליה, נישול ודיכוי בלתי פוסקים. חשוב גם להדגיש כי ברוב הערים והמדינות בעולם, אי־שוויון בין שכונות, כמו גם בין קבוצות אתניות שונות, לא מוביל לאלימות. השחורים בארצות הברית, שסובלים מאפליה קשה פי כמה מערביי ישראל, לא זורקים בקבוקי תבערה אל עבר האוכלוסייה הלבנה. יהודי צרפת, אשר חווים אנטישמיות על בסיס יומיומי ממהגרים מוסלמים, מעולם לא יצאו לשרוף צמיגים ולידות אבנים ברחובות פריז…

אה, במדינות מוצאו. וכך הוצאו מהכלל ארגוני הטרור היהודי שפעלו למען הקמת המדינה. וגם הלאומנים הקיצונים הטרוריסטים של כהנא, או סתם רוצחים משוגעים.

ולבקשת שונא התל-אביבים, הבדווים ואמריקה, קטע מתוך המאמר של ד"ר יאיר כספי:
אין לי מושג מה הוא רוצה, אבל מה לא אעשה למען קוראיי הלהוטים.
או: קישור סלולרי בחסות הילית.

קשה לקבל כי אויבי אינו שותף לערכי. שהוא לא עבר את עידן הנאורות וההשכלה ולא הפנים את ערכי הדמוקרטיה. הערכים האלו שלי, הם איום על עולמו, על המשפחה המסורתית שהוא מתקשה להמשיך לקיים כשילדיו חשופים לאינטרנט. מזעזע לגלות שערכי האהבה, ההידברות, וזכויות הפרט הם בעיניו סימנים של חולשה. מזעזע לגלות מתחת לשכבה הדקה של התרבות, את האכזריות של זולתי, ושלי. אנושיות היא המאמץ להישאר אנושי גם במקום שאין בו אנשים.

השרה נתניהו מתראיינת

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=f1bbe79541147410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=87db6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=36bbe79541147410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

מדובר בראיון טלפוני (ליאור פרידמן, דוריה למפל) ממנו עולה שהיא ממתינה לבעלה עד שהוא חוזר הביתה בלילה.
וגם שאנחנו עם שוחר שלום. בשאלה על ארבעת הילדים שנהרגו אתמול היא הזכירה את רצח הנערים שנחטפו, וכן שהכל קורה אצלנו בשגגה. זה לא בכוונות של העם שלנו ושל הצבא שלנו. "זה כואב, אבל אני גם חושבת על הילדים שלנו, על התושבים שלנו".
היא בחרה בשיר לילה בדרום של חיים חפר וסשה ארגוב. השיר הושמע על רקע תמונות הרס מהדרום.

משתכשכים בביצה

דני קרפל מגל"צ נאבק בפרקינסון

לפני פיזור

כמאמר פסקול הקריאה. קיפאון מדכדך.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

64 תגובות על מוות על החוף

  1. סטודנט קרצייה הגיב:

    עכשיו הגיעה שעתן של האמהות של החיילים לדאוג.

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    זה באמת רציני אפילו סקופ במידה מסוימת. אחת הטענות הקשות נגד ישראל
    היא המצור על עזה. יש התחרות קשה מי מגנה את ישראל יותר חזק בעניין זה. הגיעו לגמר ארדוואן, אחמניצ'אד, אל ג'זירה ומערכת "הארץ". זועבי
    וטיבי נכשלו במוקדמות. בין נתמכי הקרן תהיה תחרות פנימית והמנצח, לדעתי גישה או זוכרות, יכנס ישר לגמר. כאן יש מאמר של הגארדיאן, עיתון
    בד"כ לא אוהב ישראל, לפעמים מגיע לדרגת "הארץ". במאמר מוגדרת מצרים בצורה מקפת ויסודית מאוד כמי שמטילה מצור אכזרי על עזה. אין ספק שהכניסות לישראל הרבה יותר פתוחות מהשער הסגור ברפיח. מעכשיו
    ואני רציני, לפחות בישראל, עורך שיאפשר האשמת ישראל במצור מבלי לדון
    על מצור המצרי עוסק בפרפגנדה גסה ובוטה וכך גם פוליטיקאים חברי כנסת
    ושאר ירקות. רצוי לקרוא את המאמר ולהעביר הלאה.

    From his office in Rafah, Hamad Nahal, the Hamas official in charge of the Palestinian side of the crossing terminal, said the opening of Rafah was critical. "It is the only exit from Gaza for Palestinians – for businessmen, for students, for families going to visit relatives outside. But since [the former Egyptian president Mohamed] Morsi lost office last July it has been closed more and more often – sometimes for a month, sometimes up to 40 days. It is our lifeline. It is why it is so important in the ceasefire talks. But I don't know if they will work

    http://www.theguardian.com/world/2014/jul/17/reopening-rafah-crossing-priority-hamas

    אהבתי

  3. Hilit הגיב:

    האם יוסי מלמן מכה על חטא שחטא?

    אהבתי

    • מציצנית הגיב:

      יוסי מלמן הגיב לדברים אצל אביב הורביץ.
      "אני משוכנע שמאז שיצחק בן-ישראל היה סרן ועד שהוא היה אלוף הוא כתב עשרות הערכות מצב שהתבדו, אז שייטול קורה מבין עיניו. אני גם ממליץ לבן-ישראל לפנות קודם כל לחבריו מבין מפקדי חיל האוויר ועד הרמטכ"לים לדורותיהם שסירבו בתוקף שהעורף יהיה מוגן. כולם התנגדו. אז באים לתקוף אותי שאני צריך לאכול את הכובע? שמפקדי חיל האוויר והרמטכ"לים יאכלו את הכובע. לעצם העניין: מעולם לא התנגדתי לכיפת ברזל. זה שקר שמפיצים שוב ושוב. צידדתי בכך שייפרסו להגנת שדרות ועוטף עזה תותחי וולקן פלנקס, כל עוד לא הייתה כיפת ברזל. אל תשכח שהרציונל של המערכת בזמנו היה להגן על תושבי שדרות ועוטף עזה, כי באותה תקופה רק שם נפלו רקטות. אגב, גם היום כיפת ברזל לא יכולה להגן על שדרות ועוטף עזה.
      "בנוגע למאמר מ-2009: ציטטתי בו את דו"ח מבקר המדינה, שביקר בחריפות את תהליך קבלת ההחלטות במערכת הביטחון אשר הוביל להחלטה לפתח את כיפת ברזל. הדו"ח קבע שהתהליך היה לא תקין כי גולד וקרן החלו בתהליך של פיתוח בלי שקיבלו אישור של הקבינט. כתבתי שבמדינה מתוקנת פקידים שפועלים מאחורי גבה של ממשלה מקומם לא יכירם בשירות המדינה והם צריכים להתפטר. זה שהטלתי ספק ברמה כזו או אחרת ביעילות של כיפת ברזל זה דבר אחד, ואולי טעיתי בזה שחשבתי שהכיפה לא יעילה כפי שבסופו של דבר היא יעילה, אבל לא התנגדתי לה אלא אמרתי שעד שהיא תיכנס לפעילות כדאי שיביאו מערכת אחרת כדי להגן על שדרות ועוטף עזה".

      http://mobile.mako.co.il/culture-weekend/media-fights/Article-017d7aafc044741006.htm

      אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    כולם סוכנים ציוניים ומעלילי עלילות. אין גבול לשקרים של האו"ם, אונרא והגארדיאן שפרסם זאת. מי היה מאמין שהמין האנושי יגיע לכך.

    The UN's Relief and World for Palestinian Refugees, UNRWA says it has discovered 20 rockets hidden in one of its empty school in the Gaza strip.

    It condemned the placement of rockets in the school as a "flagrant violation of the inviolability of its premises under international law."

    It says an investigation has been launched.

    UNWRA's schools have housed for thousands of Palestinians seeking shelter during the current Israeli bombardment.

    In a statement it said: "Palestinian civilians in Gaza rely on UNRWA to provide humanitarian assistance and shelter. At all times, and especially during escalations of violence, the sanctity and integrity of UN installations must be respected."

    אהבתי

  5. hunyuc הגיב:

    במנותק מחיינו הסוערים כעת: מצאתי מאמר מעניין על המחאה החברתית (לפני שלש שנים!) בהקשר התקשורתי. בעז גאון vs קלמן ליבסקינד והימין http://rotter.net/forum/scoops1/119229.shtml

    אהבתי

  6. רבים ממכרי וחברי באזור חטפו נפילות במרחק של מאות מ' מהבית. הפיצוץ מרעיד את חלון הממ"ד. החתולים כבר מקשרים בין האזעקות לבום שאחרי, הכלבים מיללים, הילדים מפליצים מלחץ האישה מפילה סרוויסים של הדודה, השכנות לוחשות שלום, היירוטים מעטרים את עטרת ראשנו ורק הבולבולים ממשיכים כרגיל לרדת לי על התאנים.

    אהבתי

  7. ZIKI הגיב:

    מדברי קלגס דתי בחקירה הראשונית:
    "הוא צעק רבי רבי אז יריתי בו"

    אהבתי

  8. לטובת המגיב (יון) שלא רואה שום התלהמות ברשת, ולא נתקל בימין הקיצוני, הוא מוזמן לקרוא את התגובות לתמונה, וגם את דבריה של אור סופר.

    לא טענתי שאין הוכחה שיש די הותר אבל רק כשהאלטע זאכען של עובר אורח יפחד להכנס לישראל והערבים שאני מכיר יסתגרו בכפריהם מחשש לחיהם ארגיש שהימין הקוצוני הוא יותר מקומץ חסר חשיבות אלקטוראלית שמעיד במשהו על כלל הציבור היהודי בישראל.

    ואם כבר מכלילים, זה מאוד נאור בעיני שהתקשורת הישראלית מצטרפת לפרופגנדה הפלסטינית וחוגגת על הילדים שנהרגים בעזה בשל הצימאון הידוע של היהודי לדם ערבי.

    ובגלל השוונג -הטון והדיבורים של אין פתרון ואף אחד לא יודע ומסוכן לחיילינו הם חלק מערפל מנטלי שהתקשורת פיזרה. הדבר היחידי שמונע מצה"ל לבצע את הנדרש הם המוקשים שפיזרו הנאורים היהודים בתקשורת הבינלאומית.

    אהבתי

    • כספי טוען שהנאורות משרתת צורך נפשי:

      סכנת אובדן "האני המאפשר", ה"מקבל כל אחד כמו שהוא" תחייב אותם להוכיח שמלחמה היא טעות. המלחמה כה מזעזעת את עולמם, שכדי לשרוד נפשית הם צריכים להעלים מן התודעה את אכזריותו של האויב, או לקחת חלק מהאשמה על עצמם: לא סיפקנו לחמאס צורכי יסוד, לא הקשבנו באמת לצד השני, לא נתנו לעזתים חופש תנועה שהוא מיסודות זכויות הפרט.

      ביאור מהשובך:
      הנאורות אינה צומחת מפיתוח מודעות או עמדות המבוססות על ערכים מבוססי מציאות ונסיון חיים אלא מהצורך בהשתייכות חברתית ואימוץ סממני זהות לרוב בדרך שלילה- לא הם, לא ביבי, לא כובשים, לא בית"ר, לא מכבי, לא שומעים אלביס.
      ככתוב במשנת היונה 'שערי הבידול והניתוק' בפרק "שנים עשר הדיברות של השמאל", שם, שם.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      האומר דבר בשם אומרו
      מביא גאולה לעולם.

      אהבתי

  9. נירית הגיב:

    יובל דרור ב"עין השביעית" על שידורי החדשות בטלוויזיה – מדויק!

    אהבתי

  10. ההבנה לגבי מהותם של ארגוני הזיוע והקרן לישראל חדשה מחלחלת לציבור ויש פירות:
    אנו ראשי רשויות בישראל שנמצאים תחת מתקפת הטילים, קוראים:

    1. לארגוני זכויות האדם בעולם לגנות את התקפות הטרור חסרות האבחנה של חמאס אל עבר אוכלוסיה אזרחית חפה מפשע.
    2. לקרן החדשה לישראל ולעומד בראשה בריאן לורי, למנוע כל שיתוף פעולה של ארגונים הנתמכים על ידי הקרן עם עלילות דם נגד צה"ל בגין פשעי מלחמה כביכול, ולגנות את השקרים המופצים בימים האחרונים נגד לוחמי צה"ל.
    עלינו לעמוד יחד כעם אחד – מאוחדים ובטוחים בצדקת דרכנו.
    רשימה ראשונה, ע"פ סדר א"ב

    אהרון דרור ראש מועצה מקומית גן יבנה
    דנינו יצחק ראש עריית אופקים
    עידן תמיר ראש מועצה אזורית שדות נגב
    אסקוזידו אלי ראש מועצה אזורית נחל שורק
    ליבר משה ראש מועצה אזורית חבל יבנה
    פרג'ון יאיר ראש מועצה אזורית חוף אשקלון
    בדש פיני ראש מועצה מקומית עומר
    ד"ר לסרי יחיאל ראש עריית אשדוד
    שור דרור ראש מועצה אזורית באר טוביה
    דוידי אלון ראש עריית שדרות
    מורביה דני ראש מועצה אזורית לכיש
    משה שי-חגג' ראש מועצה אזורית מרחב

    ולא מצאה היונה מנוח לכף רגלה ותשב אליו אל התיבה כי מים על פני כל הארץ.

    אהבתי

  11. מאיר הגיב:

    דובר צהל משקר במצח נחושה: בסרטון המקורי מהפשלה הבוקר רואים בבירור איך כל המחבלים חוזרים בשלום למנהרה לפני שהופצצה

    בדובר צהל ערכו את הסרטון כך שנראה כאילו המחבלים הופצצו כשעוד היו על פני הקרקע.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לא פשלה. זו מלחמה, אין חברת ביטוח
      להצלחות. סגנון דיבור מזוהם לא פחות
      מהזיהום של… אצטט חלקית את חוף
      ארגמן "פשלה בתחת שלי". כבוד למי
      שגילה כבוד למי שירה. בפעם הבאה
      שיהיה טוב יותר ותהיה פעם באה בטוח
      שהיא תבוא.

      אהבתי

  12. ג'סט סייאינג הגיב:

    גם היטלר אהב מוסיקה.

    אהבתי

  13. חוף ארגמן הגיב:

    "סערה בעולם: 4 ילדים נהרגו בתקיפת חיל הים בחוף עזה".
    סערה? בעולם? הסמולביבים שונאי צה"ל זה העולם?
    איפה יש סערה בדיוק?
    "הלך על מסע ההסברה הישראלי."
    ברור ששונאי ישראל וצה"ל(יהודים בישראל) חיכו וכתבו וניבאו ו….שה"מקרה" יגיע,שהטעות תגיע במוקדם או במאוחר.
    חוף ארגמן(חוף הים של עכו) יופי! צדקתם, ניחשתם,אמרתם לנו,חיכיתם חיכיתם, והנה זה הגיע!!!!
    אלפי פצצות הטיל צה"ל נזהר,ביטל,חזר על עקבותיו….
    והטעות הגיע.
    עצוב על הילדים, עצוב על(כמעט) כל הרוג,עצוב על אחי הטייס (אם) שטעה? ואלוהים יודע מה עובר עליו…
    מכיר אחד שדרס ילד וחייו נגמרו.
    תארו לכם מה היה קורה או יקרה, אם תומר אחד יחטיא…
    אלפי טילים נורים עלינו ב כ ו ו נ ה! שזה יפגע בנשים ילדים…
    4 ילדים. הסברה? הסברה? בתחת שלי הסברה.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הסברה מילה רעה. זו מלחמה רק מסוג אחר שבסוף גם
      הורגת פוצעת והורסת, מלחמת מילים. הטפילים אומרים
      מלחמה זה איכס, זה בתחת שלי מלחמה, שמישו אחר
      יעשה מלחמה. באשר להרג בעזה, כל בן אדם ידע שזה
      יקרה. צריך יום יום להתכונן לזה.להלחם צריך, אחרת לא
      נחיה. במלחמה הורגים ונהרגים. לצעוק "מוות לערבים"
      עוד לא הרג אפילו ערבי אחד. הרגיז הרבה ערבים
      ויהודים. לא הועיל לאף אחד כלום. לכתוב שטויות
      בבלוגים לא ניטרל מוקש אחד, אפשר לכתוב כאן רשימה
      כזו בלי סוף. הנה רעיון: שעשרה זמרים עממיים מוכרים
      יצאו למסע של מלחמת מילים בסיסמה פשוטה שיכתוב
      אותה קופירייטר טוב ממני. להגיד ולכתוב מוות לערבים
      לא הרג אף אחד וגרם המון נזק. קופירייטרים מוכרים כל
      דבר, שימכרו את זה.

      אהבתי

  14. שונא הגיב:

    "בקשת שונא התל-אביבים, הבדווים ואמריקה,"
    שונא בדווים, אני? חי עם בדויים,אוכל עם בדויים,מסתפר,קונה אוכל,רופא שיניים,מכונאי,פחח,איסטלטור,מהנדס בניין,שומר שדות,מוכתר,קבלן קטיף,
    קצינים וחיילים בהווה ובעבר….
    כל אלה הם החברים שלי, שאני פוגש יום, יום, שנים, שנים, בקרב,בשלום,בהלוויות,בשמחות…שונא בדווים?
    אין הרבה יהודים שעשו ועושים למענם(ולמעננו) כמו המשפחה שלי לדורותיה.

    מאמר של ד”ר יאיר כספי:תודה על ה"מאמץ", אבל את חצי המאמר יש לכולם וכבר הזכרנו את זה אתמול…..

    אהבתי

    • לפחות תודה שאתה ימין קוצוני.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ערבית כבר לא אלמד. אבל היום בתל-אביב מעשרה
      אנשים איפלו אחד לא ידע מה זה איפטאר. תאר לך
      ש"הארץ", במקום שנאה, למעלה בדף ראשון כל יום
      היה כותב איזה יום זה בראמדן ומתי איפטאר. יותר
      קל לשנוא. מה יודעים השמאלנים כאן על ראמאדן?

      אהבתי

      • מעלי הגיב:

        אני מודה שעכשיו חזרתי מאיפטר אחול מניוקי, עם בטן מלאה,בשטח, עם איזה 20 איש,שלשום אכלתי עם ראשי מועצות(בלי נשים), "איפטר צמרת" אצל "בעל בשריה" ידוע…
        לתלביבים יש את ההנאות שלהם, ערבים? יש להם דוגמית ביפו,ובאירגונים האנטי ציונים.
        בשביל התלביבים ערבים זה מסכנים ואומללים שצריך לרחם עליהם, אצלנו זה בני משפחה,עובדים יחד, חיים יחד,ומודים כל יום על ה(י)נחסים הנהדרים.
        מתי שוקן ישב עם ערבים לא בתור מתנשא מכובד?….
        בגלל זה אמרתי לך ללמוד ערבית(כולל קוראן,מנהגים,חגים…)

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תודה, בימים אלו אני עוסק יותר בלא לשכוח
          מאשר בלימוד שפות חדשות. בכל זאת:
          תאר לך את "הארץ" וגלי צה"ל מודיעים
          כל יום בראמדן על היום בחודש ועל שעת
          האיפטאר, מה יש? למה לא? למי זה
          יזיק?

          אהבתי

  15. אוי אוי הילד על הריצפה הגיב:

    הגננת לימדה את הילדים כללי התנהגות בעת אזעקה, כפי שדיילת מדגימה לנוסעים, אך מילדים נדרש גם לתרגל. רוצים שלא תהיינה אזעקות- תחליפו את הממשלה. בסוף אולי נצליח לצאת מהלופ הזה.

    אהבתי

  16. יניב הגיב:

    היי דבורית
    מדוע צימצמת את עמודת ה"שכונה"? הקישורים שהיו שם ל"ישראל היום" או ל"מעריב post" ולעיתונים נוספים היו שימושיים מאד לי ואני בטוח שגם לגולשים נוספים. יש מצב להחזירם?

    אהבתי

  17. עובר אורח הגיב:

    זו הייתה כוונת החמאס מהתחלה וזה הצליח, מודל כפר קנא.
    זה מקום צפוף וכשיורים זה יקרה גם אם לא תהיה ישראל.
    העובדה שבסוריה ועירק זה קורה כל הזמן לא משנה כלום.
    הצדקנות: למה? מדוע? ולמה נטפלים? ולמה ישראל? וכל
    החרטטת הצדקנית של ישראל היום רק מזיקה. זה מה יש !
    לא נחמד! לא צודק! אנטישמי!בתוך זה פועלים לא מתעלמים.
    בעבר ישראל הכינה עצמה לכך בניהול מושכל כל הזמן ולכל
    הכיוונים של הדיבורים מימין ושמאל. חשוב ומשמעותי
    בהרבה גם המעשים תוכננו כך,אם וכאשר יהיה צורך בקרדיט
    הסברתי הוא יהיה שם. לא נשכו יותר משניתן ללעוס ולבלוע.
    זה נגמר וזה מסוכן. לכל הצטדקות של ישראל ניתן לצטט
    את ליברמן ובנט וגרועים מהם. ניתן לומר שמי שכותב
    על קיר בירושלים "מוות לערבים" משרת אויב, הוא
    המילה הנוראה שמתחילה ב "ב" ונמרת ב "ד". אם שמאל
    וימין יצווחו עד עולם כך זה עובד. צריך וחייבים להלחם, אין
    ברירה. לחרטט לקשקש לא חייבים. אם לסתום פיות אז
    יש המון פיות בימין שצריך לסתום זה עניין בטחוני חשוב וגם
    המעשים חשובים, כנראה עוד יותר.
    ולקטנות, בני ציפר לא יסע לתורכיה ולא יגלה תגליות בספסל
    אחורי של אוטובוס שם. תוך עשר שנים אולי עשרה חודשים
    לא יהיו יותר יהודים בתורכיה גם זה ייגמר. ועוד,היום במודעה
    ב"הארץ" נראה כבר ברור שבעל בלוג בסיאטל,מצוטט תדירות
    כאן, הוא חלק מארגון דתי קנאי קיצוני. כמו המודיע ויתד
    נאמן יש לו רבנים ודת.חלק מעקרונות הבסיס של דתו כדת
    החמאס זה חיסול למעשה של ישראל.לאט בסבלנות
    בדיבורים יפים, אבל חיסול.האם ימשיך התועמלן השקרן.
    אבל אלו הן קטנות.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      כפי שהראתה לנו עם דוגמאות מאלפות הרוח באירופה השתנתה. הם עדיין שונאים יהודים כמקודם אלא שכעת שנאת מוסלמים עברה לקידמת הבמה. אפילו הBBC צועד עם רוח הזמן. באווירה זו, ההפגנות של המוסלמים בערי אירופה דווקא מועילות לישראל. סדנא דארעא חד הוא…

      אהבתי

    • המילה בוגד לא אמורה לזעזע אותך. למישהו שרוצה לחסל את ישראל מסיאטל יש הרבה העתקים שמפיצים את הדת כאן מזמן עכשיו ובינינו. חלקם תמורת כסף מחו"ל. בוגדים, בוודאי. בלי מכה בכנף ובלי פוליטקלי קורקט. מטרת החמאס והמטרה שלהם זהה לחלוטין ויש לה משמעות אחת עבורי. אני לא מוכן שמישהו מאהובי וצאצאי ייאלץ לחיות כד'ימי או במדינה אחרת.

      אהבתי

  18. חייל זקן הגיב:

    זהו. זה מה שהעולם יזכור עכשיו, ואין לישראל שום שמיכת הומאניות להתהדר בה יותר.

    V, מה יש לשגרירת העולם להגיד על הזיכרון העולמי הזה? – ערבים שנהרגו על ידי צבאות השטן הגדול

    אהבתי

  19. imanuel הגיב:

    ההגיון המרתק של הצד שכנגד:
    אנחנו פוגעים לכם באזרחים כל הזמן, פגעתם לנו בילדים בטעות, בזמן שהם שיחקו ליד מקור אש שיורה על האזרחים שלכם, לפיכך אנחנו נכה בכם וננסה לפגוע בעוד אזרחים שלכם.

    ושאלה מעניינת אחרונה:
    מי הורה גרוע יותר, זה ששוכח את הילדים באוטו, זה שנותן להם לשחק ליד פעילי טרור או זה שלוקח אותם לגור בלב אוכלוסיה עוינת?

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      "בטעות". נסה להבין.הקשקשת כאן כאילו בכוונה
      בונה מערכת שמראש תכחיש כל טענה למקריות.
      זה רצף גרוע שמוגש מוכן ומבושל לכל מי שרוצה
      לפגוע בישראל. יש כאן צרוף של טיפשות להרע,
      אי הבנה ו"יהיה בסדר" שקשה לעמוד נגדם,
      כמעט בלתי אפשרי. ואחרי זה או לפני זה באים
      מעשים.

      אהבתי

    • התנחלויות למשל הגיב:

      זה שלוקח אותם לגור בלב אוכלוסיה עוינת. הוא היחידי שהיה מודע לסכנות בעוד שהאחרים קורבנות של נסיבות.

      אהבתי

      • imanuel הגיב:

        מענין, נראה אם הבנתי נכון:
        אני רואה פעילי טרור או פעילות טרור מתרחשת לידי, אני מרשה לילדים שלי לשחק שם.
        כל מה שיקרה מעתה והלאה יהפוך אותי לקורבן של הנסיבות.

        אני עובר לגור באיזור בו האוכלוסיה עויינת אותי. למה? לא יודע, הבית חוקי, המבנה חוקי, יש כבישים ותשתיות, זול שם והאוויר מצויין.
        לו לא היו עוינים אותי אפילו הייתי יוצר שם מרקם של חיים משותפים, כלכלית וחברתית.
        כל מה שיקרה לי מעתה והלאה פה יהיה באשמתי.

        אהבתי

        • התנחלויות הגיב:

          פעילי הטרור התמקמו בכוונה תחילה באזור מגורים. אינך מצפה שהתושבים יעברו למקום אחר ( מדובר בעזה כן? אבל זה יכול להיות גם בדרם תל אביב.) המתנחלים באו לנשל תושבים מאדמתם , היה ברור להם מראש כשהקימו משפחות בלב ליבו של הסכסוך שהחיים שם מסוכנים.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אז מה, לפנות את כפר עזה, נחל עוז וכרם שלום?

            אהבתי

          • imanuel הגיב:

            נראה לי שאני מבין, רק לא ברורה לי הטרמינולוגיה:
            "פעילי הטרור התמקמו" –
            מה זה אומר "התמקמו"? קנו בתים? פלשו לדירות? התנחלו בחצרות?
            האם הישיבה שלהם במקום בו הם נמצאים היא חוקית או בלתי חוקית?

            לעומתם האזרחים שגרים בלב אוכלוסיה עויינת, "..באו לנשל תושבים מאדמתם…", כלומר הם מציגים חוזי קנייה מפוברקים? רישומי טאבו
            מזוייפים? העברות הכספים שהם מציגים לא התקיימו מעולם?

            אהבתי

            • התנחלות הגיב:

              אנחנו לא מדברים פה על חוקי לא חוקי, אלא על אחריות הורית. בעזה להורים לא היתה ברירה כי הטרוריסטים השתלטו על השטח. למתנחלים היתה ברירה לישב את הנגב במקום להיות קוץ בתחת של המזרח התיכון והעולם כולו.

              אהבתי

              • רק לידיעה, הקרן החדשה לישראל מונעת את ייהוד הנגב.

                אהבתי

              • עובר אורח הגיב:

                היו בעזה בחירות בפיקוח בין לאומי
                עזה יותר דימוקאטית מישראל שם
                העם בחר את השלטון. פואד בן
                אליעזר לא היה עובר פיקוח כזה.

                אהבתי

              • Imanuel הגיב:

                הלכתי שוב לאיבוד – מצד אחד הטרמינולוגיה היא של שפת חוק "פלשו" לעומת "התמקמו", ועכשיו אנחנו חוזרים לאחריות הורית ועל הדינמיקה של אלה שמרשים לילדים שלהם לשחק ליד מחבלים לעומת אלה שבסך הכל הלכו לגור במקום זול עם אוויר טוב.

                נ.ב. בוודאי שיש ברירה, לכל אחד יש ברירה. אני לא הייתי נותן לאף טרוריסט להשתלט לי על הגג או על הדירה מתחתי, ואני מתגורר במרכז תל אביב. האם בעזה דברים עובדים אחרת?
                ואם כן, והם אכן עובדים אחרת – אז למה לשפוט את הסיטואציה בעזה בכלים שמתאימים למדינת תל אביב?

                אהבתי

                • סטודנט קרצייה הגיב:

                  אנחנו לא על אותו גל. אתה בדבקותך לתורת הימין גורם לכך שילדיך ישתתפו בעוד כמה סיבובים במבצע "עזה כמוות". אם זה מה שאתה מאחל להם מי אני שאתערב.

                  אהבתי

                  • Imanuel הגיב:

                    אני לא על שום גל, אני סתם סקרן.
                    עד כה, כל השאלות שלי נענו בתשובות אוטומטיות, מכוונות נראטיב, לא תשובות שהוקדשה מחשבה כדי לענות עליהן.

                    אם זה אומר שאנחנו לא על אותו גל – זה כנראה נכון.

                    ואני לא דבק בשום תורה מלבד זו שמכבדת כל אדם באשר הוא, ודורשת ממנו את אותן הדרישות, בין אם הוא גר בתל אביב, בהתנחלות או בעזה.

                    אהבתי

                    • התנחלות הגיב:

                      אינך יכול לכנות את התגובות שלי אוטומטיות רק מפני שהן מנוגדות לגישה שלך. הגישה שלי מוצקה- לחיות בשלום ובשלווה עם שכנינו גם אם אינם נאים בעיני כי איש מאתנו לא ילך למקום אחר וזה מה יש. אתה רוצה לריב לנצח עם שכניך ובכך אתה דן את עצמך ומשפחתך לחיי מדון וריב גם במחיר שלימות ילדיך.

                      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מה קרה לך חז"ן ? מהיכן רשימת הסיכונים?
        הנה בשנת 1929 שחטו יהודים במנשייה
        ב 1935 הרגו יהודים ביפו. ב 1948 צלפו
        מחסאן בק. מאז הפציצו ירו פוצצו אוטובוסים
        ואתמול ירו טילים על מנשיה ועל המקומות
        שעליהם צלפו מחסאן בק המקום הכי מסוכן
        בישראל לא ברור אבל ת"א במקום טוב ברשימה.
        כמה אוטובוסים פיצצו בכפר עזה נחל עוז וכרם
        שלום? תל אביב זה הנישול הכי גדול.כמה שווה
        דונם בסומייל ובג'מוסיין?כמה היה שווה
        ב 1947 כמה היום. השווה בכרם שלום

        אהבתי

  20. דודו הגיב:

    רק הארץ בכותרת ..רק הארץ בשמות…
    אולי כי רק הארץ הוא עיתון שטרם בחר צד במאבק, אם כי נטייה קלה לכיוון איסמעיל צ'רצ'יל יש .

    אהבתי

    • עוד.ד הגיב:

      איזה עולם זה, שאנחנו אפילו לא מצפים מעתון לדווח. רק לבחור צד כבר.

      אהבתי

      • דודו הגיב:

        אם הארץ היה עיתון שמדווח ולא בוחר צד באופן יומיומי היה טעם רב בהערתך החדה והשנונה. למרות שבאופן מוזר ולא לגמרי ברור אני גורס שעיתון ישראלי אמור לדווח מנקודת מבט ישראלית. אבל זו הלאומות שבי שמדברת.

        אבל מה לעשות שהארץ כבר מזמן לא מדווח, הוא רוקם כותרות שמתאימות לאג'נדה שלו, מבליט בכותרות שלו תוקפנות ישראלית גם כאשר התוקפן הוא ערבי וכיאה לליברלים נאורים הוא נותן הנחות כאלו ואחרות לפרעות ואלימות כאשר היא מגיעה מהצד הלאומני,פונדמנטליסטי של האויב.

        ו

        אהבתי

  21. חייל זקן הגיב:

    זהו, הלך על מסע ההסברה הישראלי

    בכלל לא. יש לא מעט אנשי מדיה ישראלים שישמחו לחוות את דעתם על הטמטום של ההורים ולסיים במשפט המחץ "מה יש להם לחפש שם?"

    אהבתי

  22. מרב הגיב:

    מישהו בפיד שלי התבדח על כך שהמבצע לא ייגמר עד שאיזה זוג יקרא לתאומים שלו צוק איתן. הנה, יש, אז אפשר לגמור עכשיו?

    אהבתי

  23. לחם הגיב:

    למה הקיסרית לא ביקרה בשדרות את הילדים המופגזים אם היא כזאת פסיכולוגית דגולה? לשני מיליון בני אדם אין מרחב מוגן והקיסרית רצה עם הבנים שלה למרחב מוגן מוקפים במאבטחים. לכי לשדרות, לכי לאשדוד, לאשקלון***. נכון, שדרות ואשדוד זה לא ניו יורק אבל מה לעשות, העם שבוחר אותך לראשת הממשלה גר שם תחת טילים כבר עשרה ימים.

    אהבתי

    • אפיריונית הגיב:

      מי יודע אם לא הזמינה מיטת אפיריון למקלט האטומי על חשבוננו.

      אהבתי

    • מעלי הגיב:

      תגיד לחם צר, את מי אתה יותר שונא את ביבי או את הנייה?

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        את שניהם אני אוהב באותה מידה, בדיוק כמו שאני אוהב את בן כספית שהיום באתר של מעריב יש שתי תגובות למאמר המונומנטלי שלו. אכן כוכב תקשורת על פי כל קנה מידה, העם באמת רץ אץ לקרוא את מאמריו, בדיוק כפי שהוא אומר בפרסומת למעריב. אמת בפרסום, אמת בכתיבה, הכול אצלו אמת לאמיתה.

        אהבתי

        • את ביבי אני לא מסמפט ומעצם הרעיון שהוא ראש הממשלה מבאס אותי ברמות. את הניה לעומת זאת אני מתעב ומעדיף לראותו מתנדנד על עמוד גבוה. זה לא שאלה של טיפוס או סגנון או אופי- אלא מה האדם משרת ואיזה גבול אדום הוא עבר. אדם הומאני בעל קופסא מתפקדת אמור למתוח קו ברור כשצריך. אתה לא אמור לאהוב את הביבי רק להתנגד לעצם ההשוואה. האם ברור עד כאן?

          אהבתי

כתיבת תגובה