העקרב

yediot18.7.14 haaretz18.7.14
isra18.7.14maariv18.7.14

makor18.7.14
יום חופשה עלק, אבל היו כמה עניינים בוערים.

עקבו אחר צה"ל בטוויטר.
עידן לנדו: מה קרה בבית חולים אל-ופאא בעזה.

עוד בואינג 777 מלזי התרסק על כמעט 300 נוסעיו.

15 שנה למותו של מאיר אריאל, ושגיא בן נון (וואלה) מצא ראיון שערך איתו ב-1997.
לומינלט, כך מפורט ברשת, היה נר הרגעה לתינוקות. אבל נראה לי שזו העתקה על העתקה, כולל בויקי. לא מצאתי מקור כלשהו לכך. כולל במאגר התרופות ובתרופות שיצאו מכלל שימוש. יש נרולוג בקהל? או סתם פדיאטרישן ותיק?
נפתרה התעלומה (12:14): הכוונה היא ללומינל (פנוברביטל), ניתן גם כנר לתינוקות, קיים גם היום (תודה רבה לאופיר).

קומדיאנטים במכוניות שותים קפה: ג'רי סיינפלד וג'ון סטיוארט.
מהפרקים היותר נחמדים.
jerry18.7.14

מי נגד מי, המתקשר בעקיפין גם לקטע הבא שלי.

מה רוצה מיברג?

התכוונתי לצאת ליום חופשה לכאורה היום, כמו כל הנסיונות הפאתטיים שלי בימי שישי, אבל דבריו החצופים של רון מיברג במעריב, שהכריז עלי מלחמה לפני שבוע לא יעברו בשתיקה. יש גבול למה שאני מוכנה לספוג מהאיש הזה, שמשל הצפרדע והעקרב תפור על מידותיו. זה בטבע שלו. בעוד קוראיי מלגלגים על שאני "מעריצה שלו", ותוהים למה אני  מצטטת אותו ומביאה את דבריו בקביעות, ומגינה עליו בתדירות כה גבוהה, שלח לי הנ"ל מייל ובו הוא נוזף בי על "מה שעשיתי לו". מה עשיתי? שאלתי אותו, לא מבינה מה הוא שוב רוצה מחיי. והנה ההסבר היום במעריב.

הוא כתב לי על כוונתו לתבוע אותי על לשון הרע, ושישתמש לצורך זה בשירותי משרדו של פישר (על מה? על הטוקבקים שכתבתם עליו, המופיעים בקטע ממעריב, אותם מספיק מיברג לקרוא בבלוג עוד לפני). "יש לך זמן וכסף?", הוא שאל אותי, כי לי יש, השיב מבלי ששאלתי, בגאווה טסטוסטרונית ישראלית מצויה. עניתי לו שאין לי לא זמן ולא כסף (כן, הוא יודע לתקוע את הסכין ולסובב אותה), אבל שאני מאחלת לו הצלחה בתביעה נגדי.

על פי בקשתו לא כתבתי על כך עד היום אף מילה, וגם לא סיפרתי על כך לאיש בעולם, אף שרתחתי מזעם על החוצפה, היהירות וכפיות הטובה של העקרב, אבל מאחר שהוא החליט להביע את דעתו ואת דעת "דורשי שלומו" על "הבלוג הנידח למדי" שלי בפומבי, וסיפר בגאווה שמישהו כג'ורג' קלוני היה גורר אותי לבית המשפט, אני חשה חופשייה מכל מחויבות לאיש הזה, שבאמת חיבבתי.

אז הנה הקטע במלואו. לא נורא רון, אני עדיין מאמינה בשכר ועונש. בינתיים תיהנה מהחיים היפים שלך במיין, הרחק מהאיגנורנטים הנידחים והסתומים בישראל שלא מבינים כלום מהחיים שלהם באוכל, בכתיבה, בקריאה, במוזיקה, בפוליטיקה ובמוסר.
והערה ל"דורשי שלומו": גם יומכם יגיע, בדיוק כמו שהגיע יומי.

akrab

לפני פיזור

ותודה רבה לכל מי שקוראים ותומכים בבלוג הנידח למדי הזה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

82 תגובות על העקרב

  1. הומור שחור הגיב:

    מבזק ב-ynet:
    10:29 19/7/2014
    רקטה התפוצצה בבית עלמין במועצת באר טוביה, אין נפגעים

    למות מצחוק 😆

    אהבתי

  2. סטודנט קרצייה הגיב:

    השם המתבקש לכלבו של ג'ון סטיוארט הוא דרייפוס

    אהבתי

  3. Hilit הגיב:

    בת 50, אמא וכו'.

    אהבתי

  4. סטודנט קרצייה הגיב:

    בשכונה של שלדון.

    אהבתי

  5. Hilit הגיב:

    כמדומני שהעכואית טענה לפני כמה ימים שערביי עכו אינם נגררים ומעדיפים דו קיום שקט.
    כמדומני שזמירות דומות נשמעו ממנהיגים ערבים עכואים, תוך טענה שאלו לא עכואים אלא ערבים מהסביבה.
    היום בעכו, כבר ללא סיפורים.

    אהבתי

  6. סטודנט קרצייה הגיב:

    נזק תדמיתי ענק לישראל הורגת ילדים והורסת בתי חולים כל הצידוקים שינסו לתת למעשה הנפשע לא יעמדו למדינה במבחן מול אומות העולם. התוצאה תהיה שכף רגלם של רבים מההנהגה לא תוכל לדרוך בכמה ארצות – למי שמתכנן לטוס במטוס חדש שקנייתו אושרה לאחרונה.

    אהבתי

  7. צירוף מקרים… דווקא היום קראתי פעם ראשונה את סופהשבוע (לא קניתי..פשוט חיכתה לי "מתנה" ליד הדלת).
    הדפדוף לווה בפיהוק מתמשך . אפילו זהבי היה יבש.. ומיברג? טור מבולבל ומבלבל. עד עכשיו לא ממש הבנתי מה הוא רוצה ממך.

    אהבתי

  8. הינשוף של מינרווה הגיב:

    עידן לנדאו לא מתאר מה קרה בבית החולים; הוא עוסק בתעמולה לטובת צד כלשהו.

    עד לרגע זה, צה"ל לא סיפק שום הסבר מדוע "אל-ופאא" היה יעד להפגזה. דובר צה"ל אפילו לא פירסם את אחד מאותם תצלומי אוויר "מפלילים" שבהם העדות העיקרית לנוכחות טרוריסטים היא החיצים והכיתוב שהודבקו על הצילום. הסיבה היחידה היא שצה"ל החליט לגלח את כל שכונת א-שוג'אעיה, ואיתרע מזלו של בית החולים להימצא שם. על כן גם הוא חייב לעבור מן העולם, בבחינת "מגן אנושי" / "נזק אגבי" / "שימוש ציני באוכלוסיה אזרחית" (מחק את המיותר).

    צה"ל לא סיפק שום הסבר לתקיפת בית החולים. למה לא סיפק צה"ל הסבר? נקודה זו תעסיק את התגובה הנוכחית.

    ראשית, תחת ההנחה שלכל דבר יש סיבה, לצה"ל ודאי הייתה סיבה לתקוף את בית החולים. עידן לנדאו לא מטיל בכך ספק.
    שנית, צה"ל אך הפיץ לתקשורת כי בית החולים שימש כמחסה לאמל"ח שמשמש נגד אוכלוסיה אזרחית, אך לא סיפק לכך תצלומים או סרטונים; וגם אם היה עושה זאת, כל שהיינו רואים זה חצים אדומים שהוספו לתמונה בדיעבד, אשר אינם מהווים הוכחה לכלום.

    אם כן, מאחר שישנה סיבה שצה"ל תקף את בית החולים, ומנגד – צה"ל לא הפיץ כל עדות לכך שזו הייתה מטרה לגיטימית, נובע שישנה סיבה אחרת, אמתית, לתקיפה. כעת צריך רק לחפש אותה.

    כאמור, משפסלנו את הטענה שצה"ל תקף טילים שהוסתרו באופן ציני תחת בית חולים, שכן – אין כל עדות לכך, נותרנו עם אינסוף אפשרויות לבחור מתוכן (זה "משפט אינסופי", ואני מניח שבלשן יודע מה זה: כל סיבה, למעט זו שתחת בית החולים הוטמנו טילים, משאיר אותנו עם אינסוף מינוס אחד).
    ומהי הסיבה שמוצא עידן לנדאו?

    הסיבה היחידה היא שצה"ל החליט לגלח את כל שכונת א-שוג'אעיה, ואיתרע מזלו של בית החולים להימצא שם.

    מבין אינסוף הסיבות האפשריות, בודדנו אחת. צה"ל פשוט החליט לגלח את שכונת א-שוג'אעיה. זו אפוא הסיבה האמתית.
    יש להדגיש כי, בעוד שצה"ל נדרש לספק צילומים מפלילים, אשר גם אם היה מספק אותם היו בגדר "מפלילים" גרידא, הרי שעידן לנדאו אינו זקוק כלל לתצלומים או לסרטונים או לעובדות או להוכחות או לתימוכין.

    נותרנו אפוא עם שתי אפשרויות: גרסת צה"ל, שהיא אפריורית שקר, לפיה בבית החולים הוסתרו טילים שמשמשים נגד אוכלוסיה אזרחית (בישראל, כמו גם בעזה); גרסת עידן לנדאו, שהיא אפוא האמת.

    כאמור, אף צד לא יכול להוכיח את טענתו. בטח לא צה"ל, משום שכל עדות שיספק מוטלת מלכתחילה בספק, ולא עידן לנדאו, אשר מלכתחילה לא נדרש לעמוד בסטנדרטים שהוא תובע מאחרים – ולספק עדויות.

    ננסה אפוא לתעות בשדה הספקולציה: האם גילח צה"ל בית חולים שלם רק כי זה ניצב במתחם שסומן במפות כנידון להריסה, או שמא כי הוסוו בו טילים?
    מבחינה של התנהלות צה"ל, כמו גם זו של החמאס, המסקנה היא חד-משמעית:
    בית החולים הוחרב על היסוד משום שבמעבדותיו נשמרה התרופה לסרטן, שאותה פיתחו מדעני החמאס.

    אהבתי

  9. הינשוף של מינרווה הגיב:

    מהם "המקומות האחרים" שבהם לטעון שרון מיברג הוא "גרפומן", או ש"אין לו היכן לממש את כתיבתו", זה לשון הרע? צפון קוריאה, שם השליט מברבר וההמונים עונים 'אמן'?
    מדוע זו אינה בגדר ביקורת לגיטימית של קורא?
    במה זו שונה מהביקורות שהוא עצמו השמיע כמבקר מסעדות (האוכל לא טעים)?
    ולמעשה – במה זה שונה מהדברים שהוא עצמו כתב בטור לעיל?
    "…דורשי שלומי טוענים שהוא נידח למדי…" זה ציטוט של טוקבקיסטים; "…שראיתי בה חיקוי לא יצירתי ומעורר אי נחת של 'המבקרים'…" זו האשמה בפלגיאט.

    אהבתי

  10. סטודנט קרצייה הגיב:

    תראה לאיזה שבחים זכית בעבר בבלוג הנידח. אז מה נתפסת לתגובות האחרונות. יאללה סולחה.

    אהבתי

  11. מעניין אותי לדעת – מה לדעתך ישראל צריכה לעשות כדי לפגוע בחמאס ביעילות (בלי ציניות, נהנה לקרוא תפרשנויות שלך)?

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הבעיה של ישראל היא שגם כאשר ממשלתה היא ימנית היא שבויה בידי הצמרת הביטחונית שלה. הסרט המרתק "שומרי הסף" חשף (כנגד רצון יוצריו) כיצד נראית חשיבה דוגמטית המשתלטת על אירגון ביטחוני. למרבה הצער הסרט התמקד בעימות של ראשי השב"כ עם המדיניות הממשלתית ולא נגע כלל בהערכות שסיפק השב"כ במשך השנים לממשלה. בתימצות, השב"כ לא צפה את גל הטרור בעקבות אוסלו, את שתי האינתיפדות, והוא היה מיילדו הנלהב של החמאס. צה"ל ואמ"ן היו שותפים מלאים לכל הכישלונות האלה. חוסר ההבנה של האויב מתבטא בביטויים ששומעים הפרשנים הביטחוניים מהספינולוגים של מערכת הביטחון. לדוגמא תיאוריית ההרתעה-מטר. מכה חזקה שווה 3 שנים, מכה בינונית שנתיים וכך הלאה. ביטויים אחרים הם "חיזוק המתונים" ו"התחליף הוא יותר קיצוני". הבעיה בצה"ל חמורה בהרבה מזו של השב"כ. צה"ל לא מסתפק באי הכרת האויב אלא גם לא מכיר את עצמו ואת יכולותיו. הפיתוח המואץ של נשק מונחה מדויק הביא את צמרת צה"ל לאמץ פנטזיה של מלחמה סטרילית. בהיותו אירגון אנטי אינטלקטואלי לא טרח כלל לפתח תורת מערכה שניתן לגזור ממנה הערכות מצב וגם לבחון ולבקר אותה אלא ביסס את הערכותיו על הסמכות המקצועית שמקנות הדרגות הבכירות. לראיה לא תמצא אצל איש מהבכירים המתראיינים הסתמכות על תו"ל כתוב כזה או אחר, אפילו לא ברמז.
      התשובה הישירה לשאלתך מצויה בנסיון. שיטת השליטה ביו"ש שנקראת "כיסוח הדשא" ובבסיסה היכולת של כוחות מיירטים להגיע לכל דלת בסיכון נמוך מתאימה גם לעזה. ההבדל הוא שעזה, בגלל הטפוגרפיה והדמוגרפיה קלה בהרבה לשליטה. אחרי האינתיפאדה הראשונה נשלטה הרצועה על ידי שני גדודים. ביו"ש היו באותה תקופה כ6 חטיבות. כמובן שכדי להגיע למצב כזה יש צורך במאמץ עתיר לחימה (לא סטרילית) שיארך כשנה. אל תצפה לזה ממי שחולם עדיין על מלחמה סטרילית.

      אהבתי

      • הערכות שהתקבלו בישיבת מטה בשובך ע"י אנשים שמכירים חמאסניקים מקרוב ואת עזה ברמת הכתובת טוענים שמדובר בחששות שחילחלו לשיח הציבורי ללא ביסוס עובדתי. לדבריהם, צה"ל מסוגל לקרקס את החמאס במסגרת זמן מפתיעה לטובה אבל הפיקוד משחית.

        אהבתי

      • חשבתי שהשליטה בעזה מסוכנת יותר, עקב צפיפות האוכלוסייה והאדמה החולית המאפשרת את לוחמת המנהרות, הלא כן?

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          יש נתונים שמקשים על השליטה ויש המקלים. למשל שטח קטן ושטוח, חברה חמולתית. למרות שמספר התושבים קרוב לזה שביו"ש תמיד השליטה ברצועה הושגה בפחות משאבים.

          אהבתי

  12. אבי הגיב:

    רון שגה במקרה הזה שגיאה קשה. מוטב לו שיתנצל בהקדם בצירוף זר פרחים לבעלת הבית . אני מאוד מקווה שאתה קורא את זה רון נידח הבלוג ובעלת הבית שלו ככל שיהיו.

    אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    למה נכשלנו וניכשל בעזה?
    כפי שהיא נוהגת מאז שהסתיימה מלחמת ששת הימים הצליחה מערכת הביטחון להכשיל שוב את הממשלה. התפיסה של מערכת הביטחון משודרת לציבור ולפוליטיקאים באמצעות הפרשנים הצבאיים והמדיניים שזוכים לתידרוך יום-יומי מעמיק. הכישלון של מערכת הביטחון עומד על שתי רגליים. האחת היא חוסר ההבנה של המניעים והדינמיקה של התנהלות הנהגת החמאס והשנייה היא הגדרתו של חיל האוויר כזרוע איסטרטגית שיכולה להכריע את המלחמה. תפיסות אלו התבטאו באוסף הקלישאות שהומטרו עלינו על ידי הפרשנים "איפוק הוא כח", "החמאס אינו מעוניין בהסלמה", "כשיעלו מהבונקרים ויראו את ההרס.." וכמובן המגה קלישאה "בנק המטרות".
    לאחר 10 ימי לחימה ניתן לומר בוודאות שחיל האוויר כשל לחלוטין. שום מטרה איכותית לא נפגעה, כושר השיגור של החמאס נותר על כנו, שדרת הפיקוד ומערך הלוחמים בריאים ושלמים ועיקר הנזק בעזה הוא סביבתי ובעיקר פגיעות מזיקות בבלתי מעורבים.
    למרות התוצאות העלובות של המפגן האווירי מסרבים בצה"ל להפנים שחיל האוויר הוא בעיקר ארטילריה מעופפת. ככזה, פעילותו מוגדרת במונחים טכנו טקטיים של אפיון מטרות, ובריבוי – בנק מטרות. רק מי שאוחז עדיין בתפיסה הכושלת של "צריבת התודעה" ו"תמונת הניצחון" יכול להתעלם מהנתונים המספריים ולהמשיך להיכשל שוב ושוב. ביטוי לתפיסת ההפעלה הלקויה של מערכת הביטחון שאינה מסוגלת להגדיר מטרה אופרטיבית ניתן למצוא גם בהגדרת מטרת המבצע הקרקעי שהחל אתמול. המבצע הוגדר שוב במונחים טכנו טקטיים כמו פעולה נגד המנהרות ו/או המשגרים. זוהי הגדרה שיכולה להתאים למסגרת פלוגתית אבל אינה יכולה להביא להישג מערכתי. V, מה דעתך על סקריר "כמה שבועות יחלפו מהסכם הפסקת האש הבא ועד לנפילה הראשונה בשטחים הפתוחים?"

    אהבתי

    • אתה טוען שאסרטגיית הדאחיה היא לא יותר מדאחקה?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        לא אסטרטגיה ולא דאחקה.

        אהבתי

        • יכול להיות שלבעיית התזרים של העיז-אדינים ופקידוני החמאס מסגירת המנהרות ע"י סיסי היתה השפעה על בחירת העיתוי ולכן חיל האוויר הציוני מכוון לרכוש הנדלנ"י.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            גם אתה אכלת את השטות הזו? חמאס לא תכנן את העימות הנוכחי. הוא התפתח בעקבות חטיפת הנערים והתגובה הישראלית.

            אהבתי

            • ירון נוי הגיב:

              חייל זקן, אתה זקן מאד…
              החמאס טפטף טילים על ישראל. זה לא הועיל, הגביר את הטילים, עד שהגיע לעשרות בשעה! ישראל הגיבה בעזרת חיל האויר. החמאס הגביר את הירי. ישראל הסכימה להפסקת אש. החמאס סירב בתוקף. החמאס הפעיל מניפולציה רבתי כדי שישראל תיכנס עם צה"ל לרצועה. על כך אתה אומר שלא החמאס גרם למערכה?
              העובדה שישראל פעלה בגדה נגד פעילי החמאס היא תוצאת הפעולה הפוליטית של החמאס נגד אבו מאזן.
              אם תלך אחורה, אז הקמת המדינה היא האירוע המכונן של החמאס. טוב, זאת כמובן שטות של חיפוש "אשמים".
              במערכה הנוכחית, החמאס פעל בנחישות כדי להכניס את צה"ל לרצועה. עד כה הוא הצליח. מה יהיה הלאה? חייל זקן בוודאי יודע… 😆

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                לא הבנת, אני לא עוסק בחלוקת אשמה אלא בנסיון להעריך כוונות. להערכתי החמאס התכונן לעימות רחב שיגיע לאחר פיגוע/חטיפה דרך המנהרות. הדינמקה האזורית טרפה את הקלפים הן של הממשלה והן של החמאס. מה יהיה הלאה? מה שצה"ל ינבא לא יהיה.

                אהבתי

                • לא קטן אמונה הגיב:

                  מאז הקמת המדינה לא זכורה מטרה אסטרטגית והכל מתנהל עם פתרונות טקטיים – מפוארים או דלים… אבל רק טקטיים.

                  אהבתי

            • לא קטן אמונה הגיב:

              איך זה שהישראלים יודעים יותר טוב מהחמאס מה הוא חושב, מה הוא תכנן ומה הוא רוצה. החמאס אומר את הדברים בצורה פשוטה ותמיד יבוא הפרשן המקומי שיודע טוב מהחמאס מה הוא רוצה… לא פתט?

              אהבתי

    • לירון הגיב:

      אתה חושב שגייסו 60 אלף חיילי מילואים בשביל לטפל במנהרות?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אני חושב שבוגי וגנץ לא יודעים מה לעשות עם 60 אלף חיילים ובגלל זה גם הממשלה לא יודעת מה לעשות.

        אהבתי

        • לירון הגיב:

          אני חושב שמה שמשתקף מדיווחי הכתבים הצבאיים בשבוע האחרון, הוא לא הלך הרוחות בצבא (מקווה לפחות).

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            הכתבים הצבאיים שבויים של המטכ"ל. הם מקבלים תדרוך יומי ומידע מיידי על כל ארוע. המחיר הוא הפצה של מה שקיבלו בתדריך. התחקירים היחידים על הצבא הם תחקירי "לא קיבלתי שוקו" של כרמלה מנשה. כתב שינסה לחרוג מהקו ינותק מהעטין הצבאי.

            אהבתי

            • Enter your name... הגיב:

              התחושה שלי היא שלכל אחד מהכתבים יש אלוף או תת אלוף ולעיתים דרגים נמוכים יותר שהם/הוא המתדרך הראשי ולאו דווקא דעת המטכל כולו.
              אני משליך פה מהתחום הפוליטי ששם זה במובהק כך, אבל גם ממקרים ידועים בתחום הצבאי.

              אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    V, אפילו ביבי שיחרר את הניצרות של הגנרלים שלו. עכשיו הזמן לשחרר את הניצרות של הקפטנים שלך.

    אהבתי

    • קורא הגיב:

      אכן קפטן, אתה מוזמן לסיים את הנדר שלך לכתוב על רון קדמון רק פעם בשנה.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        🙂

        בניגוד למה שאולי חושבים, האיש הזה לא ממש מעסיק אותי. ולדבורית: איומי התביעה שלו מגוחכים בערך כמו ההוראות לניקוי מטבח שהחמאס תפס ומציג כסוד צבאי שנגלה לו. אני במקומך הייתי יותר מודאג משעות הפתיחה של "הזקן והים" מאשר זה…

        אהבתי

  15. ג'סט צ'קינג הגיב:

    האם ד"ר גיא בכור מכיר גם הוא את ג'ורג' קלוני?

    אהבתי

  16. captain beefheart הגיב:

    מה אני צריך להבין מהזה שחלק גדול מהטור של הורביץ מוקדש לבדיקת "תחזיותיה" של "אסטרולוגית" ואז שיחה איתה על הנושא?

    אהבתי

  17. חיים שמש הגיב:

    אשמח לסייע אל מול רון קדמון.
    צרי קשר באמצעות הדוא״ל.

    אהבתי

  18. זה מתחיל- היכן זה יגמר הגיב:

    יש כבר שם ראשון ברק איתן ז"ל- שום קשר משפחתי לצוק איתן

    אהבתי

  19. דודו הגיב:

    שיהיה לך בהצלחה

    אהבתי

  20. ירושלמית הגיב:

    רחל ביתו הקטנה בתגובה מפורטת ואמינה על אופיו של רון מיברג

    מדינה בוערת

    אהבתי

  21. ירושלמית הגיב:

    המגיבה ״רחל ביתו הקטנה״ כבר איבחנה את רון מיברג. עכשיו כדאי לקרא את התגובה המיודעת שלה ברצינות.

    מדינה בוערת

    אהבתי

  22. לחם הגיב:

    שאלה לליאורה גולדברג שטרן: האם את מחוייבת בחוזה שלך להתחנף לאלי עזור או שאת עושה את זה מרצונך החופשי? כשאת יוצאת בדף הפייסבוק שלך בתרועות שמחה על סגירת החקירה נגד מאיר שטרית, חביבו של עזור, את נשמעת פאתטית, אלא אם חוזה העבודה שלך מאלץ אותך להתלקק לבוס.

    אהבתי

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מה אתם אומרים? הדחף לפוטו אופ עם חיילים בזמן שאתה מחלק להם ארטיקים וביסלי לא מעיד על חולשת אופי שלנו כישראלים?

    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1069741

    אהבתי

כתיבת תגובה