אצבעות שחורות 18.7.14


beitalmin

שחוק ודמע משמשים בערבובייה.

גבר מהפזורה הבדווית נהרג. ארבעה אנשים, ביניהם שני ילדים, נפצעו.

החטיבות שנכנסו לרצועה ינסו לאתר מנהרות, לחשוף אותן ולפוצץ אותן, על סמך מידע מודיעיני וניתוחי קרקע שנעשו מראש. במקביל יתפוס צה"ל שטחים שולטים כדי לאבטח את פעולת הכוחות ויתחכך בחוליות קדמיות של החמאס והארגונים הפלסטיניים, שינסו לתקוף את כוחותיו במטרה לגרום להם לנפגעים רבים. כל זה לא יעצור את ירי הרקטות לישראל (שנחלש בינתיים, לזמן מה, תחת הפתעת המתקפה הישראלית, שחמאס העריך כנראה שלא תתרחש). אבל נראה שהתקווה היא שהמהלך ייצור לחץ צבאי שיגרום לחמאס, יחד עם הלחץ המדיני המצרי, לשקול מחדש את סירובו להפסקת אש כוללת.


בערוץ 2 שודר אתמול בלילה לקט מלחמות של ארץ נהדרת. חשבתי שהלקט יקושרר, אבל לא. מצאתי רק את ההתייחסות לעמוד ענן. לא שזה שונה ממה שקורה היום, אז הנה.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=08bf5c4f45a1b310VgnVCM2000002a0c10acRCRD&videoChannelId=3738a4264ad1b310VgnVCM2000002a0c10acRCRD&galleryChannelId=5ea55c4f45a1b310VgnVCM2000002a0c10acRCRD&showlogo=-1

קודם היה המערכון הזה של ג'ון סטיוארט על ישראל, עזה וחמאס. וזה המשך לסאגה.

 

ואז באה הילרי קלינטון לדיילי שואו.http://media.mtvnservices.com/embed/mgid:arc:video:thedailyshow.com:c0d1d302-35fe-4cb6-8494-55cc49ca7865

מעריב/ המוסף

כתבת השער של טל אריאל-אמיר על היום האחרון של שלי דדון, ועל הוריה, נוגעת ללב. לא פשוט לכתוב בלי להשתפך ובלי להתלהם על דרמה שכזו. כל הכבוד. קראתי עם צביטה בלב.

ממריאים

חייל זקן הסביר אתמול למה נכשלנו וניכשל בעזה.
במקרה ראיין אמש דני קושמרו את טייסינו נוצצי הקסדה באולפן שישי (לא הועלה לרשת בינתיים) ושמע על תפקודם.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=824d2d5fedd47410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=033c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=c64d2d5fedd47410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

גם נחמה דואק בהמוסף לשבת של ידיעות ראיינה טייסים, אבל בדימוס.

אף צבא לא עושה מאמצים כדי למנוע פגיעה מחפים מפשע כפי שאנחנו עושים… אם הילדים שלנו שוכבים בקייטנות על הרצפה, אין סיבה שלא נתקוף את אלו שגורמים לכך…
(תא"ל מיל. רם שמואלי)

יש לי חברים בחילות אוויר זרים שחושבים שאנחנו לא נורמלים בדרך שבה אנחנו פועלים. כל ההקש בגג, שליחת הסמסים, הטלפונים שבהם בעצם אנחנו אומרים שבעוד חמש דקות נתקוף את היעד, כל אלה בעצם מסכנים את הטייסים. מרגע שהפלסטינים יודעים מה היעד הם יכולים לשים מרגמה על הגג ולנסות לפגוע בנו, או להעלות אנשים על הגג כדי שנבטל את התקיפה או כדי שהם יפגעו ויוכלו לתקוף את ישראל על הרג של אוכלוסייה, או להוציא מהמחבוא את האמל"ח שמתחת לבית המיועד להפצצה.
(סא"ל במיל. טל קינן)

גדעון לוי מתייחס למאמר הטייסים שלו שהקים נגדו את עם ישראל, ומזכיר שלמעשה כתב משהו דומה ב-2008 ואז זה עבר בשקט. כן, האווירה השתנתה או שיותר אנשים קוראים הארץ ואו מחוברים לרשתות החברתיות.

…בימי "עופרת יצוקה" פרסמתי מאמר דומה מאוד למאמר שפרסמתי השבוע ("הרעים לטיס", "הארץ", 14.7) על טייסי חיל האוויר, שמפציצים את עזה ("טייסינו לא שבו בשלום", "הארץ", 31.12.2008) — והדבר עבר אז בשקט יחסי. השבוע נפתחו שערי שמים: מטח של השמצות והתקפות, איומים והכפשות, שכמותו לא ידעתי. ביקשתי להביע את דעתי ולעורר דיון על תפקידם של הטייסים ועל אחריותם למה שהם מעוללים בעזה, ואולי אף הצלחתי במידת מה; אבל הדיון היה למכוער ואלים מאין כמותו. כל זרעי ההסתה של השנים האחרונות, כל החקיקה הלאומנית והגזענית והתעמולה המסיתה, מסעות ההפחדה וקעקוע הדמוקרטיה בידי הימין נתנו פריים, וזהו פרי באושים. הימין הלאומני הידרדר עכשיו לעוד שלב ובעקבותיו ישראל כולה כמעט. המלה פאשיזם, שאני מנסה להמעיט בשימוש בה, נכנסה ללקסיקון העברי, ועוד איך…

המוסף לשבת

אפשר לקבל הסבר למה גם סימה קדמון וגם אריאלה רינגל הופמן צריכות לראיין את דני דנון לאותו מוסף במרחק שש כפולות אחת מהשנייה? ועוד לשמוע שהוא הכי מצטער שלא הניח בבוקר מכתב התפטרות על שולחנו של הרה"מ?

סמדר פרי מראיינת עזתית שחיה בשכונת רימאל ולה שלושה ילדים. בתשובה לשאלה של פרי אומרת האישה

לא חסר לנו שום דבר. רוכל הירקות והפירות עובר עם העגלה פעמיים ביום. אנחנו גם יורדים לקנות במכולת פיתות, גבינות, חלב ובקבוקי שתייה. ישראל מעבירה קמח, אורז ומוצרים בסיסיים, ופעם בשבוע מצטיידים בעופות ובבשר. מה שחסר זה מוצרי מותרות: שוקולד תוצרת חוץ, גבינות מיובאות, מוצרי טיפוח. מאז שסגרו את מנהרות ההברחות, אין יותר סחורות מנסיכויות המפרץ, אבל למי יש עכשיו ראש לזה?… עד היום אף אחד לא הסביר לנו למה בכלל התחלנו איתכם… אין לנו חדר ביטחון. כשמפציצים, אני דואגת להרחיק את הילדים מהחלונות ואומרת להם שירוצו מהר למטה וישתטחו על האספלט בכניסה לבניין… לדבריה, העזתים יודעים איפה מסתתרת ההנהגה המדינית של חמאס. 'גם ישראל יודעת… אבל היא לא יכולה לפעול, כי זה אזור צפוף ורגיש מבחינה הומניטרית. אם ישראל תנסה להפציץ שם תתעורר שערורייה עולמית…

גורמי ביטחון ישראלים מאשרים את מצבם של 1.8 מיליון תושבי הרצועה:

מזון קיים בעזה בכמויות סבירות. אבו-מאזן תרם תרופות ומנות דם. ממשלת קטאר העבירה חצי טון ציוד רפואי ומוצרי מזון. אבל… הבנקים סגורים, התחב"צ עובדת בצורה מאולתרת, החנויות פתוחות באופן מצומצם, משרדי הממשלה סגורים, ובחלקים מסוימים של העיר יש הפסקות חשמל ומים. העול הכלכלי הולך וגדל, והוא עלול להפוך למצוקה קיומית.

ידיעות תל-אביב יפו

אורנה בנאי מספרת איך הפכה ליעד מבוקש לשיגור לגיהנום בגלל שמאלניותה (זיו רביב).

7 ימים

ראיון נחמד של ציפי שמילוביץ עם ז'נבייב בל, מנהלת בכירה באינטל, שביקרה בישראל לפני כמה שבועות, והנה הראיון מתפרסם רק היום. מי אמר שהכל יח"צ.
בל אומרת שבישראל מסמסים כל הזמן (למעשה זה צריך להיות שולחים הודעות טקסט, כי עכשיו בעיקר מווטסאפים) בגלל מורשת הקיבוץ.

מוסף כלכליסט

ארי ליבסקר שוב מתחזה. הפעם לנציגו של מיליארדר המחפש דירת יוקרה.
אז מה קורה במגדלי ת"א בהם גודלה של דירה הוא 500 מ"ר?

עברית מדוברת

אי אפשר לתרגם את armed to the teeth ל"חמוש עד עור שיניו", ועוד לחזור על זה שש פעמים (שלשום), ולחשוב שנשתוק (אלון בן-דוד, ערוץ 10).
לא כל דבר הוא בר תרגום. ולא על כל דבר אפשר לחזור כל כך הרבה פעמים ביום.
מצאתי 114 מקומות בכל גוגל בהם נעשה שימוש בפתגם. מה שמעיד.
(תודה לנורית)

טא-טא-טא. (תודה לחוני)
naftali

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

שטוטית מוולווטת את כרמלה מנשה.

הציוצים הסקנדליסטים באמריקע (חמי שלו).

מנחם פרי, עורך הספריה החדשה מציע לקוראים לקנות את הספר החדש של א.ב. יהושע דרך אתר הספריה, ומסביר איך מתחלקת עוגת הרווחים.
(ויה שי זמיר ב-7 לילות)

גן פשוש מתכנס לממ"ד.

pashosh

לפני פיזור

הסיפור מאתמול על העקרב, והתגובה: "יש ימים שאתה קם בבוקר ומרגיש מזוהם: מישהו התנפל עליך וכתב שקרים".
בהחלט משעשע.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

74 תגובות על אצבעות שחורות 18.7.14

  1. עובר אורח הגיב:

    חשוב יותר ממני, היונה, חז"ן, שליים הנכלולי ועוד זה סיפור ארה"ב קטאר
    ואלג'זירה. קטאר היא מדינה ללא פרלמנט, ללא הפרדת רשויות ללא חוקה.
    היא רכוש האמיר שהוא המחוקק השופט ואין הבדל בין כיסו לכיס קטאר.
    האמיר משחק משחק לא ברור בין אירן והערבים, ארה"ב ונאטו והערבים
    וסוריה. ידו בכל קונה ומכור. הנסיון של קטאר ותורכיה להוציא למעשה מהמשחק גם את ישראל גם את מצרים שהן היחידות שגובלות בעזה חסר כל הגיון ונובע מרצון לפגוע בשתיהן. ישראל ומצריים הן בסיס הכח של ארה"ב במזה"ת. תורכיה מקרקסת את ארה"ב וצריך להיות אמריקאי טפש במיוחד בכדי לסמוך עליה למטרה כל שהיא. במלחמה בעירק שחקה קאטר-אל ג'זירה משחק אנטי אמריקאי עד שארה"ב הפעילה נגד שליחיה אלימות. אם
    אכן ארה"ב בכלל מתכוונת להכניס למלחמת ישראל החמאס את תורכיה ואל
    ג'זירה-קטאר זו הוכחה נוספת לתזה שבאמת מנהיגי ארה"ב הנם מאיכות ירודה.

    אהבתי

    • הייה סמוך ובטח שאם קרי ג'ון ואובמה חוסיין יתערבו בנעשה במזרח התיכון שום דבר מועיל הגיוני ומרסן לא יצמח מהעניין. הרוגים, מתחים ומלחמות זרע הממשל מיומו הראשון וכך ימשיך עד יומו האחרון. אני מוכן להמר על כנף ימין שקטאר תקבל במה ראשית במופע הסיום.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        דבר ראשון זה עובד. ב"זה" התכוונתי לחלום שבלוג
        זה יהפוך לאנטיגטון ישראלי. מקום לא בקצה שאנשים שקולים,
        גם אם לא שפויים, יכולים לדבר מנגד על נושאים שאינם דדיה
        (או גם עטינייה) של כוכבנית זו או אחרת, אמרתי זאת מבלי
        לזלזל בחשיבות אברים אלו למין ולאנושי. דבריך סבירים. רק יש
        להוסיף חורבן פיזי ואידיאולוגי ל"הרוגים מתחים ומלחמות"
        שהעלת.

        אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    זה אבי שליים באל ג'זירה.
    מי מתי והיכן תאר פשיטה מלחמה או קרב על עזה כיסוח דשא או קציר דשא
    או דבר כזה. כמה מבלוגרים הביקורתיים על ישראל בודקים על אמירה ומילה
    אז הנה נושא לבדיקה.
    With a degree of cynicism that is difficult to comprehend and impossible to condone, Israel's leaders describe their periodic incursions into Gaza as "mowing the lawn".

    אהבתי

  3. Hilit הגיב:

    רון קופמן השתגע לגמרי.
    כתב טור אישי/משפחתי מתוק.
    (לא מצאתי ברשת).

    אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    זה מקור לידיעה על האולטימטום לנוצרים במוסול
    http://www.theguardian.com/world/2014/jul/18/isis-islamic-state-issue-ultimatum-to-iraq-christians
    זו הכותרת לתוכן הידיעה
    Convert, pay tax, or die, Islamic State warns ChristiansInsurgents issue ultimatum to Iraq's dwindling Christian population to abide by 'dhimma' contract or face the sword

    מעל 200 תגובות מעל הסוגים. חלק ניכר מחקה המערכת. שתי תגובות שלא נמחקו מקשרות את המסופר לישראל.

    על זו שלמטה 19כנראה ממליצים מספר לא נמוך יחסית לממליצים על הדעות השונות
    July 2014 12:57am
    That's two more choices than have ever been offered
    in occupied Palestine
    July 2014 3:04am
    לדעה הבאה המצויה למטה 36 ממליצים מספר לא נמוך
    ISIS are following the Irgun model since it worked so well in Palestine
    July 2014 10:43am

    אמנם שתי דעות בלבד שלהן לפחות 36 ממליצים נניח מתוך שלוש מאות כי בודאי יהיו עוד מגיבים . זה לפחות 10% של שונאי ישראל חסרי כל הגיון חוץ משנאת ישראל נטו. זה עיתון נאור ליברלי אנגלי שמחק כמה עשרות מגיבים ובו מצא העורך או מישהו בשמו עניין לקורא ולעיתון בדעות קיצוניות אלו.
    מחיר הדירות בתל-אביב חיפה נתניה וכ"ו יעלה. אמנם רוב היהודים מהגרים
    מאנגליה לקנדה, אוסטרליה וכמובן ארה"ב.

    אהבתי

  5. Hilit הגיב:

    V,
    בתור אחת ששונאת את הוידיאוים שמתחילים מעצמם איך הכנסת לפה את הסרטון עם גב' קלינטון שבכל רפרוש (לפחות אצלי כמעט בכל רפרוש) היא מתחילה שוב ושוב.
    הכי גרוע שאי אפשר להשתיק אותה או להפסיק את הסרטון, האפשרות היחידה היא להעביר את מונה הזמן לסוף ולקוות לטוב.
    אולי שווה לשים קישור לחיצוני ולא לעמבד את הסרטון.
    לרפרש צריך כדי לראות תגובות חדשות.

    אהבתי

  6. Hilit הגיב:

    זהבל'ה גלאונית מתחפשת לטל פרידמן (או מעדיפה להופיע כסטנדאפיסטית/אש"פיסטית) בערוץ 2: "אולי לא יידעו את החמאס שהיתה הפסקת אש ולכן הוא ירה".

    אהבתי

  7. Hilit הגיב:

    בפחות מיום יש יותר הרוגים מוסלמים, מידי מוסלמים, מאשר בעזה בכשבועיים.
    את מי זה מעניין?

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      את היחס השונה למה שיהודים הנם ולמה שהם עושים
      אף אחד לא מבין ועסקו בזה מאות חכמים במשך יותר
      מאלפיים שנה. זה מחמיר.הקטע הנבזה והשפל על
      ישראל שהציג ג.ס., יהודי, היה לפני 20 30 שנה
      בלתי סביר ברשת ראשית אמריקאית. כיום מדי פעם
      ברשתות חברתיות בכל העולם מנצנצות השאלה:
      למה בוחנים את ישראל אחרת לאור שפך הדמים
      הנורא במזרח התיכון. אך רוב התגובות מביעות אי
      הבנה,איבה, טינה וחלק לא מבוטל שנאה פתולוגית
      רצחנית.תופעה זו כנראה אינה ניתנת לשינוי אבל
      בעשייה חכמה ניתנת למיתון.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      צודקת

      http://www.bbc.co.uk/news/world/middle_east/

      Egyptian troops killed at checkpoint Gunmen have killed at least 15 soldiers in an attack on a checkpoint in western Egypt, Egyptian security officials say. Five car bombs kill 26 in Baghdad A series of car bombs in the Iraqi capital, including three near-simultaneous blasts, kill at least 26 people, officials say.

      מצרים ועירק לפחות 41 בטוח. בודאי עוד כמה בסוריה. הערכה שמרנית
      50 למי זה איכפת בכלל. על כל פליט שעזב ביתו בעזה, בודאי יותר מ חמישים בסוריה, למי זה איכפת בכלל.

      אהבתי

  8. האח הגיב:

    גדעון לוי מתייחס למאמר הטייסים שלו שהקים נגדו את עם ישראל, ומזכיר שלמעשה כתב משהו דומה ב-2008 ואז זה עבר בשקט. כן, האווירה השתנתה או שיותר אנשים קוראים הארץ ואו מחוברים לרשתות החברתיות.

    גדעון לוי תעלומה. הוא השתתף במחוברים כדי להתפרסם ולהיות סלב ומאז מחמם פאנלים זנוחים של האח הגדול ושאר זוטות. מה הוא רצה? גם להתארח בסלון הישראלי וגם להשתין לתוכו.

    יש קטע חזק במחוברים שבו בנו הימנוני משתלח בו כמו אחרון הערסים שהתנפלו עליו השבוע, והוא בגאווה דרוכה מכוון את המצלמה וגם מפנק את בנו זה. מה הוא רוצה? זה עניין לפסיכולוגים. אולי הוא בכלל לא באמת מאמין למה שהוא כותב ורק מתחזק פרסונה שמשרתת את שוקן.

    אהבתי

  9. מילטון פ הגיב:

    החייל הזקן הסביר (אולי) מדוע נכשלנו בעזה. הוא לא הסביר כיצד אפשר להצליח בעזה.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      התחלה טובה תהיה לפעול על פי עיקרי המלחמה. אין שום תו"ל צבאי שניתן לגזור ממנו כיצד לצרוב את התודעה של האויב (כל אויב). לרוע מזלנו הצמרת הבטחונית השתעבדה לדוקטרינה של צריבת התודעה והיא גוזרת את התוכניות הצבאיות מנתוח התודעה שהיא מייחסת לאויב. התכנון הצבאי נסמך על ספת הפסיכיאטר ולא על תורת מערכה (לבושתנו, היא כלל לא קיימת בצה"ל. אם מישהו ראה ספר כזה בעברית שיקום) התכנית הראשונית שהציע צה"ל לממשלה שביקשה להביא להפסקת האש התבססה על הנחות מסוג זה: החמאס מבקש משכורות לפעילים, יעלו מהבונקרים ויראו את ההרס וכו', לאחר 10 ימי לחימה חסרי תוחלת התגלתה לפתע בעיית המנהרות והממשלה אישרה לצבא פעולה מוגבלת נגד המנהרות. התוכנית של הצבא מטופשת עד כדי כך שהיא מאפילה אפילו על רצועת הביטחון בלבנון וקו ברלב בסיני. התוכנית יוצאת מההנחה שאורכן המירבי של המנהרות הוא 2-3 ק"מ ולכן יש להשתלט על רצועה של 2-3 ק"מ, ניתוח קרקע ואויב שאפילו פרויד היה בוכה עליו. אבות הציונות שידעו לנתח שטח הגו את תוכנית חמשת האצבעות שחילקה את הרצועה לתאי שטח קטנים יותר וקלים יותר לשליטה (וגם ללחימה). כל התקפה צבאית רחבת היקף בעזה, ללא קשר למטרתה (ההשג הנדרש) צריכה להתחיל במהלך דומה לזה של פרישת חמשת האצבעות, גם פעולה נגד מנהרות. כך נגזר מנתוח הקרקע והאויב ברצועה לפי התו"ל הקלסי. הנחה שנייה של התו"ל הקלסי גורסת כי הפסקת אש כתוצאה מפעילות צבאית מובטחת רק על ידי חיסול יכולת האש של האויב. מטכ"ל מקצועי וישר צריך להציע לממשלה רק אופציות צבאיות שנסמכות על תו"ל והערכת מצב צבאיים. "איפוק זה כח", "החמאס לא מעונין בהסלמה", "פעולה כירורגית" ראוי שיישארו רק אצל הפרשנים.

      אהבתי

      • אולי בצה"ל אין תורת לחימה או מדדי לצריבת תודעה אבל זה לא מעיד שאין לה השפעה מכרעת. ג'ינגיס חאן שהבין קצת באסטרטגיה פעל בדרך דומה מול ערים רבות מספור. יש גם זווית הומאנית. החשש מאכזריות צבאו הביא לחיסכון בחיי אדם -כולל נשים וילדים.

        אהבתי

      • avi הגיב:

        אני מוצא את עצמי מסכים איתך כמעט לחלוטין ודי מופתע ממקהלת הפרשנים ואנשי הצבא שמדברים לא מעט שטויות ובקול אחד. כמעט כולם אומרים אותו דבר ואף אחד לא חושב.
        ממתי כל אנשי צבא והפרשנים הפכו לפסיכולוגים בגרוש שמדברים בסיסמאות נבובות. איך יכול להיות שכל דבר שצהל עושה הוא קודם כל מדווח לתקשורת ולחמאס ורק אחר כך מבצע אם בכלל.
        מישהו בכלל יודע בצבא שיש לצבא רמטכ"ל, או שהפיקוד על הצבא עבר מרצון לחיל האוויר? איך זה שרמטכ"ל מאמץ מנטליות של פקיד בנק?.. בנוסח אם ההנהלה תגיד ככה אני יעשה…..
        הקול הבודד היחיד שדיבר כאן לעניין לטעמי היה יעקב עמידרור שהבהיר לכולם שמחיר הפסקת ירי הטילים הוא כיבוש הרצועה וזה לא עניין של דעה פוליטית אלא עניין מבצעי. לא שזה בהכרח מה שצריך לעשות אבל בכל זאת צריך להבין את המציאות לפני שנגררים לתוכה, במקום לדבר כל הזמן על תודעה ולא לעשות מעשים בשטח.
        ישראל מתקדמת לעזה בשעטה של מי שנגרר בחוסר רצון מופגן כל סנטימטר ומשדרת את זה 24/7. לא פלא שהחמאס נסוג טקטית לאחור ומתחפר בעמדות מסביב העיר עזה עצמה.
        אם אי פעם היה סיכוי כל שהוא להפתיע אותם ולחסוך בהרוגים הוא אבד ממזמן, כך גם סיכוי להישג אמיתי שהוא קצת יותר מלהרוויח זמן עד הסיבוב הבא.

        אהבתי

  10. סטודנט קרצייה הגיב:

    איש לא נפגע בבית הקברות הא הא הא. מה לעשות שבבתי קברות יש גם מבקרים שעדיין חיים .

    אהבתי

  11. Hilit הגיב:

    וטוב שלא מציינים ששכונת רימאל בעזה היא המקבילה הבן דודית של סביון או כפר שמריהו.

    אהבתי

  12. יניב הגיב:

    כעשירית מעסקות הנדל"ן בתל אביב נעשות על ידי תושבי חוץ, כך חושף ארי ליבסקר בכתבתו המקוממת. בפרוייקטים כמו מגדלי מאייר, רוטשילד 1 ולב העיר במזא"ה זה כבר מתקרב לחמישים אחוזים. זה גם מסביר את העובדה שרוב השנה הדירות האלה ריקות מדיירים. חלקם אגב מאחדים דירות או קונים קומות שלמות כי אם יש משהו שהמיליארדרים האלה שונאים זה שכנים.
    איזה מגעילים. מאחל להם טיל שיפול ישר על המגדלים או לחלופין איזו רעידת אדמה קטלנית שתהפוך את המגדלים האלה לאבק ברוח. פיכסה. הרסו לנו את תל אביב והפכו אותה לסתם עוד עיר נובורושית מגעילה ומשעממת שרק עשירים יכולים לגור בה. 😥

    אהבתי

    • יניב הגיב:

      ומה שהכי מרגיז – רבים ממגדלי היוקרה האלה נבנו על קרקעות שהיו ציבוריות (שימשו כבתי ספר או מתנ"סים) ומתי שהוא עברו לידיים פרטיות תמורת הרבה מאד כסף, בלי שהדבר הובא לידיעת הציבור.

      אהבתי

      • בכל העיריות והמועצות שיקולי ארנונה ושוחד שיחקו תפקיד במבנים שגורמים לאזרח הקטן לתהות כיצד הוקמו במהירות שכזו ומדוע נתקעו דווקא שם. בעניין זה ראוי לציין את נהריה, אשקלון ואשדוד ששמרו על קו חוף נקי (יחסית) ממלונות ומגדלים לעומת שאר ערי המדינה שהפקיעו את הבריזה הים תיכונית לטובת שוכני הפנטהאוזים והנופשים.

        אהבתי

      • Hilit הגיב:

        תיקון טעות.
        רוב האדמות האלה, שהיו שטח ציבורי, עברו להיות בבעלות פרטית ממש לא תמורת הרבה מאוד כסף. אולי הרבה כסף ואולי הרבה פחות. מה שבטוח זה ש*קומבינות/שקשוקות היו שם בשפע.
        שלא יעבדו עליכם.

        *קומבינות/שקשוקות = שחיתויות בסגנון הולילנד ו/או מקורבים לבעלי השפעה במינהל/ועדות בנייה ו/או מתנות לאנשי שלומינו ו/או וכו' וכו' וכו'.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        בימים אלו בעכו פועלת העיריה לסילוק בית הספר
        לקציני ים והעברת שטח ממנו לאנשי נדל"ן. כנ"ל
        פועל מנהל מקרקעיבחוף דור. רק לקבל
        מידע מהמנהל עולה כסף. בכל בירור משפטי
        עורך דין משולם בכספי המיסים מגן על העיריות
        והמנהל. לפי תקדימים של פקידי האוצר וההמנהל
        ניתן לשער שלפני גיל הפנסיה בינת שוורץ
        יוצאת לשוק החופשי ומהר מאוד היא תהיה עשירה
        מאוד. במערכת הוראות, תקנות, צווים, נוהלים
        מסולקים "סתם אזרחים" מכל ועדות המנהל וידע
        על תכניות ותכנונים נחסם ומוחבא. הנה מקום
        שהקרן לישראל חדשה יכלה לפעול יותר מהפרוטות
        שהם זורקים היום. וגם את אלו בעקימות.

        אהבתי

    • ZIKI הגיב:

      היכן צומחים האידיוטים שמייחלים לנפילת טילים או רעידות אדמה בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ?
      אין להם כבר רעיונות טובים יותר כדי להביע כעס או הסתייגות?

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      זו מלחמה ערמומית של האנטישמים בישראל.לשלוח
      לכאן את יהודיהם ולגרום בעיות חברתיות. לפי ההולך
      ברשת זה יתגבר.צפו לעליית מחיר הדירות

      אהבתי

  13. נילי ל. הגיב:

    מרתקת הכתבה של ליבסקר.

    אהבתי

    • סטודנט קרצייה הגיב:

      יש לי בעיה עם מתחזים . פוטנציאל למעשי נוכלות. מי שנופל בפח מספר לאחר מעשה שהאיש נראה אמין ורציני.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        אין גבול לחוצפה שלך, סטודנט קרצייה, שמחליף פה חמישים ניקים ביום,
        שאמרתי לך אלף פעם להתחפף מפה, ואתה נצמד כעלוקה לבלוג הזה.
        לך יש בעיה עם מתחזים? לא ייאמן.

        אהבתי

      • סטודנט (המקורי) הגיב:

        נילי, אם את פונה אלי זה באמת לא אני. אני מעולם לא התחזתי לאף אחד. רק הקפדתי להחליף ניקים כדי שישפטו את הדעות לגופן ולא לגופו של אדם. עכשיו תתנצלי.

        אהבתי

  14. ג'ון סיוטארט וכהני השמאל האמריקאי מפגינים בורות מדהימה ואנטישמיות פרווה. שוב הסכסוך נראה שטוח וסטטיסטיקת הרוגים קודמת להגיון.

    לפני שמתחילים במי צודק ומי לא, בואי מסכים שהמשבר ההומניטארי בעזה…

    שמוקים מסוגו צריך לשגר לנופש כפוי בעוטף עזה למשך עשור. 10 שניות לבום, לא הקש בגג ובלי וזלין. עוד שמאלני מנותק ומיותר. פשוט מיותר. מיותר ולא מצחיק.

    שמעתי את וויסגלס. הגאון כנראה התראיין יותר מכל אדם אחר בתקשורת הישראלית במאמץ לשווק את הטרנספר ליהודי עזה גורם לי לתלוש נוצות. עדיין משתחל במעבר הצר בין אחריות לאשמה, להפער בין ההבטחות לתוצאות. אף מראיין לא מאמת אותו עם האסון, העלות הכלכלית, הנזק הבטחוני. וייסגלס כמו צלופח חומק בידענותו והכתבלבים משחררים אותו לזרם, בהכנעה. יונתי, שמאלנית ידועה לשמצה מצקצקת לעברי. איפו המחנה הכתום שיפגין מול ביתו. שתקתי, אין לי אף חולצה בכתום.

    במוסף הארץ כתבה ענקית על חאדר אבו סייף. ניהלנו סמול טוקים שגרמו לשנינו להתפוצץ מצחוק. איש חביב וכדבריו "דפוק מכל הכיוונים". זכה לסימפטיה מהיונה כי לצד הפרובוקציות עיכוסו וליהוגו הקולני הליצן כנה וישיר. כל זה לא הופך אותו להוגה דיעות או מישהו שאפשר ללמוד מדעתו על מצב האוחצ'ות והגאים הערבים או על יחסי יהודים ערבים. גם הוא טובל בצביעות המתבקשת ומאשים את החברה הישראלית בגזענות וחוסר הבנה.

    הגייז במדינות הערביות הם חסרי עמוד שדרה, נמנעים מהמשחק הפוליטי. בטורקיה, למשל, יש מצעדי גאווה, ובביירות אנשים נלחמים על הזכויות שלהם למרות שהומוסקסואליות היא מחוץ לחוק. אז מה הבעיה במדינות אחרות, הפחד להיהרג? להיכלא? אני לא קונה את זה. אף הומו ירדני שייצא מהארון לא יוצא להורג

    מהשובך מתעופפות שאלות. האם חאדר על הילוכו והג'אסטות האופייניות לקהילת הממ"י יכול לחצות בשלום את השוק ברבת עמון או בקהיר והאם יספיק להאסר ע"י השלטונות לפני שההמון יזביר לו את דיני הטאבו הפומבי והכבוד הערבי בתזרח המיכון.

    ובאמת, מי שלא ראה את חאדר מפזר את מוצאו ונטיותיו בקולנית לקהל יהודי סטרייטי ימני קיצוני לא ראה סובלנות מימיו.

    אהבתי

    • בפ"ש הגיב:

      1. ג'ון סטוארט יהודי, אינטילגנטי במיוחד. האם מי שחושב שמות ילדים הוא אסון הוא שמוק? אל תיתן לזעם לעוור את עיניך.
      2. אין ספק שפינוי הישובים היה מוצדק (ויהיה מוצדק גם בגדה). פינוי הצבא-לא.

      אהבתי

      • יהודים מובילים את ה BDS. שמוקים, גם הוא. כל בר דעת מבין שישראל מבקשת להמנע מהרג בלתי מעורבים והחמאס משווע להרג בלתי מעורבים משני הצדדים. אינטיליגנט במיוחד אמרת?

        אין פינוי יישובים , יש פינוי אנשים שמוצדק ע"י האינטלגנטים כל עוד מדובר ביהודים. אבל פינוי ערבים? גזענות, ליברמן, כהנא, ימין קוצוני, הנה הדוברמנים גדרות מגדלי שמירה וכמובן- בסוף ההשוואה לנאצים. ג'ון סטיוארט יהודון, בדיוק כמו רבים אחרים בתקשורת.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הבעייה של ג.ס.לא נגמרת בביקורת כאן.מה עושים
      שם?מול הגאונות הטכנית עומדים אפסים בלוחמת
      תקשורת.רה"מ תורכיה מחרף את ישראל. ליברמן
      מגדף אותו.הוכחה למצביע התורכי כמה רה"מ שלו
      יעיל ולישראלי כמה ליברמן יעיל. מה יצא לישראל?
      שר חוץ אחראי ליחסי חוץ, הבנה, הרגשה,ידע,
      של העולם ופעולה. עשייה ניהול. זה תפקידו
      בממשלה. בשביל מי בדיוק עובד ליברמן?
      במוסול עירק קבלו הנוצרים ברירה. התאסלמו.
      היפכו לדהימים או שתסתלקו. במוסול כבר אין
      יהודים. כדברי הפתגם הערבי. אחרי שבת יום
      ראשון. מחר בעולם עשרות מיליוני נוצרים הולכים
      לכנסיה. הזדמנו מילה על דהימים באיסלם רדיפת
      נוצרים בגין היותם נוצרים. אני שואל מישהו בארה"ב
      אם שמע? שום כלום. לדוגמה: בגלל שטויות
      ורדיפת רפורמים (הקבוצה המרובה של יהודים,)
      ישראל אבדה כישורים ויכולות שם. פעם מישהו
      היה מדבר עם סטיוארט. טוב יותר מישהו היה
      מדליף את ההצגה הנאלחה לפני שהוקרנה.
      לזכור,רוב יהודי ארה"ה הצביעו מצביעים
      ויצביעו דמוקראטים כך סטיוארט.
      סירוב החמאס לשביתת נשק היה צריך להשמע
      מכל מנהיגי ישראל בכל השפות עשרות פעמים
      יחד עם דיבורי שלום ופיוס. אפשר עוד המון
      דוגמאות. בגלל עצלות, טפשות ורצון להחניף
      לחלק מהבוחרים ישראל, ללא סיבה או צורך
      מפסידה במלחמת התקשורת וחבל.

      אהבתי

      • הסיבה היחידה היא תקשורת עויינת שמשתפת פעולה עם ה BDS והנחיות החמאס בלחץ המחנה הנאור, אין סיבה אחרת. שר החוץ היה צריך להגיד לארדואן קפוץ לי עם התנועה המתלווה. ליהודי מותר להחזיר סטירה וגם להילחם. המלחמה כאן היא על השפיות. ארדואן משרת חושך, כנ"ל קטאר ואיראן. כל עוד מגמגמים זה לא ברור. מספר השמאלנים, שמוצניק"ים, קיבוצניקים ומצביעי מרצ מסביבי שנפתרו מססמאות ריקניות מדהים, לא פחות.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        דעתי אינה כדעתך. בעייתה של ישראל לא הייתה מעולם דעותיהם
        ומעשיהם של שמוצניקים קיבוצניקים ומצביאי מר"ץ.הנה דיון לדוגמה.
        מעטים הדברים שהיו מקדמים את ארדוואן כתמונה של ליברמן עם
        התנועה המתלווה.עם נפילת ארה"ב עולה כוח תורכיה. נפוץ מאוד
        בתורכיה שנאה בוז ולגלוג על הערבים.יש מעט לאומנים ערביים
        משכילים הרואים ולו במעט בחיוב את הכנסות תורכיה לעולם
        הערבי והאיסלמי. הלאומיות המצרית המודרנית והאתוס הצבאי
        שלה נבנו כמאבק מול תורכיה.כיכרות קדושים בבירות ערביות הנן
        לזכר מי שתלו התורכים. תחת פטפטת אנטי שמית אנטי
        ישראלית תורכיה גונבת מים מסוריה ועירק. תורכיה רודפת
        הכורדים משתמשת בהם לפירוק מדינה ערבית -עירק.ניתן
        להעלות ענינים אמיתיים אלו תחת שמות שונים במקומות שונים.
        איזה גוף מדעי יכול לבצע שאלונים ומשאלים על ארדוואן
        ותורכיה בארצות ערב ובאירופה.זה ישפיע יותר מתנועת יד.
        קטאר=אלג'זירה. זו דיקטטורה מוסלמית דומה מאוד
        בבסיס למטורפי עירק. כאן משחק הכסף. קטאר מצאה
        שבמערב הכל למכירה.למרות הכל הנה מצרים הכניסה
        לאל ג'זירה. גם סעודיה לא בדיוק שמחה לעליית קטאר.
        כסף סעודי ואנשים חכמים + פרסומים על הדיקטטורה
        של קטאר יכולים למתן את שאיפות ומעשי שליטיה. גם
        סיפור החיזבאאלה בלבנון ניתן לפיתוח ופרסום. סוריה
        מפציצה והורגת בלבנון כל הזמן. מישהו צריך לפרסם
        זאת. כך עובד המזה"ת.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          משווה ומעלה:
          תורכיה ידידותית לישראל הרבה יותר ממצריים. מה שנשאר לאחר הגידופים של ארדואן זה מאזן סחר שעבר השנה את סף 5 מיליארד דולר לאחר גידול שנתי של מעל ל20%. בתורכיה, הציור של ג'ורג' וושינגטון עדיין חזק ממוחמד.

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            כמי שמכיר מעט את תורכיה דעתי
            אינה כדעתך. ניתן לסחור את ישראל
            ולהלחם בה ותורכיה יכולה להרע מאוד
            לישראל. העם ממושמע ולאומני. מכלל
            הסחר של תורכיה עם העולם ובכלל
            כלכלת תורכיה, חלקה של ישראל דומה
            לחלקה בתיירות התורכית. אם וכאשר
            הממשל התורכי ימצא לנכון הסחר עם
            ישראל ייפסק במהירות. לדעתי, בכל
            מקרה יש כאן תערובת של שנאה אישית
            של ארדוואן ורצון לנצל את שנאת ישראל
            לקידום פוליטי חיצוני ופנימי. יש אהדה
            עמוקה לישראל בתורכיה מצד שכבה
            מסוימת של איטלקטואלים ואנשי כלכלה
            זה בניגוד לשכבה המקבילה במצרים.
            בשתי הארצות העם,ההמון ואנשים אלו
            יעשה כפי שיורה לו הממשל.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              זה לא כל כך פשוט. רוב היבוא של ישראל מתורכיה הוא של מוצרים מוגמרים (מכוניות, מוצרי חשמל וכו') של חברות גלובליות. ישראל מיצאת בעיקר תשומות לתעשייה התורכית. בעולם של סחר גלובלי קשה מאד לממשלות ליזום מלחמת סחר.

              אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              ראה הדימוי
              לאנטיגטון
              בסוף חילופי
              הדעות כאן.
              צדקת אכן
              קשה. אך
              אין דבר
              קשה יותר
              מראש
              תורכי
              ראוי
              להזהר

              אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ספק אם היום היה הגארדיאן מפרסם דבר כזה
      לדאבון לב זה מ Friday 19 October 2012
      ראוי וחשוב וצריך לטפל בכך ביסודיות חכמה עורמה
      ובחשאי.

      אהבתי

  15. שולמית הגיב:

    " טייסינו נוצצי הקסדה" מה זה צריך להביע? האם זה מצביע על הסתייגות או סתם התפעלות ממשהו נוצץ?

    אהבתי

כתיבת תגובה