גל אלימות

yediot20.7.14haaretz20.7.14

hamvaser20.7.14isra20.7.14

makor20.7.14maariv20.7.14


Bob DylanOne More Cup Of Coffee
פסקול קריאה

הכותרות

שני קצינים, שלושה חיילים ואזרח נהרגו בסופהשבוע.
הותרו לפרסום כל השמות.
יותר מ-100 רקטות נורו על ישראל בסו"ש.

נכון לעכשיו אני לא רואה בעיתונים קולות או דעות הקוראים להפסקת המבצע הקרקעי, אלא רק דיווחים על המתרחש.
קריאה למתינות נשמעת רק במאמר המערכת של הארץ.
עמירה הס: למה המחאה בגדה לא גואה.
בן כספית מחמיא לנתניהו וקורא לו להגביר את הפעילות הקרקעית. הא. לא ייאמן.

ע"פ איתמר אייכנר בידיעות, המבצע הקרקעי מנע מגה-פיגוע "שהיה מחריב את ההתיישבות היהודית בעוטף עזה וגורם לכך שאף אחד לא היה מעז לגור שם יותר" (כה אמרו לידיעות "גורמים ישראלים בכירים").
ובאותה נשימה ובאותה ידיעה: "גורמים מדיניים בכירים הזהירו מפני הרחבת המבצע הקרקעי".

לידיעות יש שליח בעזה: מאוריציו מולינרי האיטלקי (לה סטמפה), המדווח למנחם גנץ: לוחמי חמאס מנסים להדוף את המתקפה הקרקעית של צה"ל באמצעות מלכודות ומייצרים חילופי אש מטווח קרוב.

כתבת CNN כינתה את הישראלים "חלאות" והועברה מתפקידה.

אירופה: הפגנות המוניות נגד ישראל.

הימים הללו, ימי המלחמה, מייתרים לחלוטים את עיתוני הדפוס. הם מלאים בכל ידיעות הסו"ש, עסוקים במלחמה עצמה, שנטחנת ממילא בכל שנייה נתונה. אני לא מוצאת בהם ולו טיפת ערך מוסף, או סיבה לעלעל בהם.

מדינת כל גזעניה וגם ההפך

קפטן קבוצת הנוער של הפועל באר שבע, אבירם אוחנה, קורא להכניס את השמאלנים לתאי הגזים.
גם ימני, על כל המשתמע, וגם שחקן כדורגל על כל המשתמע.
כשחיפשתי את המחונן בפייסבוק מצאתי עוד אבירם אוחנה, שכתב את הסטטוס הנפלא הבא:
ohana

בהחלט תחי מדינת ישראל. רק בלעדיי.

ידעתם שיש בפייסבוק קבוצה שנקראת "מוות לשמאלנים" והיא מאושרת ע"פ חוק?

לזוהיר בהלול נמאס להיות ערבי פה.

ב-2009 כתב א.ב. יהושע לגדעון לוי מכתב שיכול להיות בתוקף גם היום. כלום כלום כלום כלום לא השתנה.

דרור שאול, הבמאי הנפלא יליד כיסופים, נזכר מה אמא סיפרה לו.

הידד לרבנות. מרחב מוגן לגברים בלבד.

מתנחלים תקפו משפחה פלסטינית בחברון.
בטח משוגעים.

על התפשטות האלימות הימנית הבלתי נסבלת ברשת (אברי גלעד, גיא לרר, גיא אליאב).

1,000 מפגיני ימין הגיעו לחיפה לתקוף מפגינים ערבים.

אלנתן וויסרט: אין דבר כזה שמאל קיצוני.

מעצם מהותו שואף השמאל לפיוס ואחווה בין שני העמים הניצים בפלשתינה (א"י), שומר על כבודם של מאמיני דתות המיעוט, מקדם את זכויותיהם של בעלי העדפות מיניות החורגות מהמקובל, דואג לשלומם הפיזי של מהגרי עבודה ופליטים בעלי צפיפות פיגמנטים גבוהה מהממוצע, וכולי. מעצם מהותו עומד השמאל הישראלי בתווך, מנסה לקדם פשרה, למנוע את עריצות הרוב, לדאוג לחלש. "שמאל קיצוני" הינו, אם כן, ניב ניגודים (אוקסימורון).
נאמני "הימין הקיצוני", לעומת זאת, אינם בוחרים במתינות. כל פלשתינה (א"י) שלהם היא, מסגדים וכנסיות אינם חביבים עליהם, ההומופוביה והגזענות הינן לחם חוקם. יתרה מזאת, משורותיהם יצא כבר רוצח של ראש ממשלה מכהן, יצא רוצח של מפגין כנגד המלחמה בלבנון, יצא רוצח של מתפללים במסגד, ויצאו מתנקשים בראשי ערים בגדה. 

פרופ' עוז אלמוג על השוליים הקיצוניים של השמאל ("חוסר יושר אינטלקטואלי").

…העובדה שתמונת "הרעים" ו"הטובים" במלחמה הזאת כל כך ברורה (אפילו נשיא מצרים גינה את החמאס) מקשה במיוחד על השוליים הקיצוניים של השמאל. הם כל כך נואשים לנוכח המציאות הטופחת על פניהם, שהם נגררים למעשים הזויים – עוד יותר הזויים ממה שהורגלנו מהם בעבר. הנה כי כן, ההפגנות האנטי ישראליות בלב תל אביב בזמן שמטחי טילים רצחניים נשלחים אליה מעזה, הן כל כך פתטיות ומרושעות, שהמטרה היחידה שהן משיגות היא שנאה גוברת כלפי המפגינים וכלפי האג'נדה הצבועה והאלימה שהם מייצגים…

נקודת המבט של ניקולס כריסטוף מ-NYT.

This is a struggle between good and evil, right and wrong. We can’t relax, can’t compromise, and we had no choice but to act.

On the contrary, this is a war in which both peoples have a considerable amount of right on their sides. The failure to acknowledge the humanity and legitimate interests of people on the other side has led to cross-demonization. That results in a series of military escalations that leave both peoples worse off.

Israelis are absolutely correct that they have a right not to be hit with rockets by Hamas, not to be kidnapped, not to be subjected to terrorist bombings. And Palestinians are absolutely right that they have a right to a state, a right to run businesses and import goods, a right to live in freedom rather than relegated to second-class citizenship in their own land.

ביל מאהר:

Bill Maher makes the argument that Jews and atheists, which has a lot of scientists, focus on science and technological advances that help humanity, but Hamas and Islamic groups use money they have to kill infidels and advance Islam.

מילים שמקפיצות לי את הפיוז

ארגוני הזיוע
אש"פיסט
סמולנים
הקרן החד"שה
שמאלנים מנותקים
חובבי חמאס מהשמאל
אין על צה"ל
הצבא המוסרי בעולם
תלביב (תוספת, תודה לתמי)

נפלאות התוכנה

hasfanut

ככה פתאום הוצפה במארקר הידיעה על צ'ייני ומועדון החשפנות לקטגוריות הכי נקראות. הידיעה מ-2009, אבל אולי הפיכתו של אלי מרום לפרשן במעריב העלתה אותו לתודעה שוב. אה, הגזמתי? מעריב? לתודעה? טוב, סליחה.
(תודה לירון)

לפני פיזור

תודה לתומכי הבלוג ולמי שעודדוני בפרשת העקרב.
לא הבנתי שהייתי רק טיפה סרוחה למדרך מגפי קלגס יקרים, שנעשה בי שימוש ציני.
כאמור, מאמינה בשכר ועונש.
העקרב.
אצבעות שחורות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

72 תגובות על גל אלימות

  1. ימינאור הגיב:

    לא ימים קלים לאנשי התקשורת.

    ביל מאהר והילארי קלינטון החביבים משכו את השטיח מתחת הרגליים.

    ראש ממשלה ושר בטחון בתיפקוד ראוי דפקו מסיבת עיתונאים
    מאאאמממת, וכמעט לא נשאר לאמנון אברמוביץ במה לעקוץ את ביבי (חוץ מ"אני לא בטוח שהאיזכור של מלונות חמשת הכוכבים של מנהיג החמאס היה מתאים").

    תחזיקו מעמד, עוד מעט חוזרים לשיגרה.

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    והנה עוד הוכחה שהישראלים הם חלאות שותי דם. תושבי שדרות עולים
    למקומות גבוהים מסתכלים על עזה המופצצת ונהנים. ועיתונאים מכל העולם
    מצלמים את האכזריים הרשעים אלו. אחת כבר כתבה מה היא חושבת ושלחו אותה לאוקראינה. אי שם מוחבא לפעמים משפט ששדרות הייתה עיר מופצצת. אף אחד לא כותב באף לא עיותן אחד, אני חיפשתי.

    שונאי ישראל שכמותכם מה שאתם עושים בבית מול תמונות מקרוב על מרקע ה TV של ילדים קרועים שותתי דם הם עושים בחוץ מרחוק על גבעה בנגב. הם סבלו. מה אתם עושים כאן בכלל. בונים מקדמים ומשגיבים
    קריירה עיתונאית?

    http://www.theguardian.com/world/2014/jul/20/israelis-cheer-gaza-bombing

    אהבתי

  3. עובר ושב הגיב:

    הזמרת אחינעם ניני כתבה ביום חמישי בעמוד הפייסבוק שלה שבספרד נערכה הפגנה נגד ישראל מול המקום שבו הופיעה, ובמהלך ההופעה נשמעו הקריאות "Noa terrorista". "נחמד, לא? בישראל אני מותקפת על ידי הימין ומשלמת מחיר כבד על כך שאני מדברת בפתיחות על שאיפתי לשלום ומבטאת עמדות שמאל, ובספרד – השמאל מכנה אותי טרוריסטית".

    אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    במלחמה הנוכחית בעזה לתורכיה וקטאר תפקיד שפל במיוחד. לתת גיבוי לשהידיזציה של תושבי עזה בידי החמאס. כפי שנוח להתעלם אלג'זירה לשליטי קטאר כמו פרוודה לסטלין או עיתונות צפון קוריאה לשליטים שם.
    לאג'זירה-קטאר כבמקרים רבים בהיסטוריה של שליטים רצחניים יש צוות של דוקטורים פרופסורים וכ"ו נותני הכשר ורוקדי על הדם. שוב כבמקרים רבים וכ"ו בין רוקדי על הדם הנאור המתקדם איש האשכולות פרופסור ניב גורדון מאוניברסיטת באר שבע. מעניין היכן משתבץ גאון זה בשיעור ההיסטוריה של משגב. ציניות סרקזם הומור שחור, אבל זה באמת לא בסדר שמקבל שכר במוסד ציבורי בבאר שבע יצדד בחמאס בימים אלו ויגנה את ישראל וצה"ל. האם תמיד ובכל מקרה כיסוי מלא של ההוצאות הנו חלק מחופש הדיבור והמחקר? היכן איש שמאל שלקראת תחיית השמאל בבחירות הבאות יכריז שריקוד על דם יהודים וערבים של ניב גורדון חייב להגמר פעם אחת ולתמיד, לכל תעלול יש גבול.
    http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2014/07/human-shielding-gaza-2014717154428830848.html

    אהבתי

  5. חוטהשני הגיב:

    לא הבנתי…. למה שיצאו נגד ההתפקה הקרקעית ?
    הרי יצאנו לזה ממש מחוסר ברירה…

    אהבתי

  6. תמר הגיב:

    גם ״תלביב״ היא יציר מילולי דוחה במיוחד. בנוסף ל״סמול״ הנורא. מי שאין לו רגישות למילים ובכלל אולי לא יבין את החוויה האלימה שבקריאתן.

    אהבתי

  7. בשובך מקננים שנים על המדיניות האנטישמית הברורה שנוקטת הנהלת יוטיוב. המודרטורים חוסמים תכנים והודעות של ציונים ומאפשרים לצבא ממומן של מוסלונאצים להפיץ את תורתם הפופולארית.
    במיזבלה מצטרפים ליונה וטוענים שגם בפייסבוק מעדיפים להאכיל את העדר בזבל הפאליוודי לטובת הכנסות.

    נציגי הרשת החברתית, פנו באופן אישי למנהלי עמודים פרו-פלסטינים מרכזיים אשר קיבלו דיווחים לרעה, במטרה לחדד בפניהם את תקנון השימוש ברשת החברתית (להנחות אותם אם תרצו) ואף להסיר יחדיו תכנים נקודתיים ובעיתיים וזאת במקום להסירם לאלתר מהרשת החברתית.

    וְלֹא מצאה היונה מנוח לכף רגלה.

    אהבתי

  8. יניב הגיב:

    מה קרה לאורלי ויינרמן? הבחורה הזאת התחרפנה לגמרי. היא מפרסמת בפייסבוק שלה פוסטים פרו-פליסטינאיים, תמונות של ילדים מופצצים בעזה ושל ישראלים מכוערים לדעתה. היא לועגת לבנט ולאיילת שקד וכותבת שהיא מתביישת במדינה שלה. יכול להיות שהיא צריכה אישפוז?
    מגעילה כזאת. איכסה עליה.

    אהבתי

  9. ZIKI הגיב:

    איך הצלחת להחמיץ את אורי משגב?
    ("היום לפני שבעים שנה, ב–12:42 על פי שעון פרוסיה המזרחית, הגיע רגע האמת של חבורת הקושרים נגד אדולף היטלר ושלטונו. רשת של מאות קצינים בהנהגת קלאוס פון שטאופנברג והניג פון טרסקוב, מגובה במצע מוסרי שנרקח באחוזתו של האציל הלמוט פון מולטקה, ניסתה להטות את ההיסטוריה ממסלולה. חדורי אמונה ומצוידים בתוכניות מפורטות ליום שאחרי, הם גמרו אומר להציל את עמם ומולדתם ממה שנתפש בעיניהם בראש ובראשונה כחורבן ערכי ומוסרי.")

    האם מישהו התחרפן סופית במערכת הארץ?

    אהבתי

  10. אחד שיודע הגיב:

    כנראה שצפויות היום עוד בשורות איוב משדה הקרב.
    😥

    אהבתי

  11. ביל מהאר ופאנל מרואיינים עם קופסאות מתפקדות על הצוואר. מפגן הגיון פשוט שלא יכול להתרחש בתקשורת הישראלית. בלי ניתוחים בלי אנשי צבא, בלי מומחים. אנשים שמבדילים בין חושך לאור. לחיי יונית לוי והתמונות הקשות מעזה.

    אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    צה"ל בעזה – מה הם לא מבינים.
    אחד מעיקרי הלחימה המקובלים בכל צבא מקצועי (והיה אף מקובל בצה"ל הזקן) הוא עיקרון הנקרא "בידוד אזור הפעולה". משמעות העיקרון היא שכח תוקף מאבטח את מרחב הלחימה שלו כך שלא יספוג אש מחוצה לו. צה"ל לוחם ברצועה שרוחבה כ3 ק"מ. הטווח של טיל קורנט הוא מעל 5 ק"מ. ביחד זה שווה 8 ק"מ שהם כמעט כל הרוחב של רצועת עזה. הנתונים הבסיסיים האלה מראים שלא ניתן לבצע ברצועת עזה פעולה מוגבלת בהתאם לעיקרי הלחימה ופרישת הכוחות צריכה להיות שונה לגמרי מזו שנבחרה. הפתעה, הטעיה ותחבולה לא קיימים כלל בארסנל הצה"לי. נראה שהוצאו אפילו מחוץ לחוק.
    שטות נוספת שמקורה כנראה בפיקוד הבכיר הוא האמירה "צה"ל פועל בזהירות ובאיטיות כדי למנוע נפגעים". פעולה איטית והססנית תוך טפטוף כוחות מאריכה את משך הלחימה ואת מחירה הן בנפגעים והן במלאים. כל הכבוד לצה"ל

    אהבתי

    • יניב מתל אביב הגיב:

      כמה הטעיה ותחבולה אפשר לעשות בשטח כל-כך צפוף כמו רצועת עזה?
      אם תגרום לאויב לחשוב שתתקוף בנקודה א', ובעצם תתקוף בנקודה ב', סביר להניח שנקודה ב' מלאה באזרחים והתוצאות באובדן חיי אדם אזרחי (לצד השני, אמנם) יהיו על גבול הבלתי נסבל, אם לא מעבר לו.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אין גבול לתחבולות ולהטעיות האפשריים ואין לזה שום קשר לתנאים ברצועת עזה. האסימטריה בין צה"ל לחמאס, המגוון העצום של אמצעי הלחימה והיחידות, השטח הקטן והצפיפות אמורים היו לשמש מצע תכנוני לצבא חושב. צבא שמפקדיו חסרי הכשרה בסיסית (לא חסרי כישורים) מגיע לתובנות כשלך.

        אהבתי

        • לירון הגיב:

          חז"ן,
          למיטב ידיעתך, כמה אפקטיבית מערכת "מעיל רוח" בהגנה מפני טילי הנ"ט?

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אפקטיבית מאד. המערכת פשוטה מאד בהשוואה לכיפת ברזל. בהפשטה זהו מעין כליימור מופעל על ידי מכ"ם. הרעיון של מיגון אקטיבי הסתובב במפא"ת כבר לפני 20 שנה. האוייב שלו היה פרוייקט המרכבה שמפתחיו טענו שפיתחו שריון בלתי חדיר לטילי נ.ט. המרכבה גבר וכך קיבלנו את מרכבה 4 שהיה כבד מאד בהשוואה למרכבה 3 (לשניהם אותו תותח). המשקל העודף גרר אחריו את הצורך לפתח מנוע מיוחד (המרכבות הישנים השתמשו במנוע מהמדף) ומערכת הינע חדשה. התוצאה, טנק לא אמין שעלות שעת מנוע שלו כפולה בהשוואה למרכבה 3. את השריון הבלתי חדיר ראינו בפעולה בלבנון.

            אהבתי

            • קורא הגיב:

              הארץ: ואם כיפת ברזל היא בלוף?

              לעומת זאת, האתנחתה הקומית של המלחמה הזאת היא ד"ר מוטי שפר, חתן פרס ביטחון ישראל ומהנדס חלל שמומחיותו היא טילי יירוט. שפר טוען שכיפת ברזל היא בלוף. היא אינה מיירטת מאום, אלא ממציאה טילים וירטואליים. הדי הפיצוצים שאנו שומעים מהשמים הם של טילי כיפת ברזל המשמידים את עצמם. עד שעת כתיבת שורות אלה, טילי החמאס גרמו כאן לנזק מועט מאוד ברכוש ובנפש. אנו רואים בכך הוכחה ליעילות ולאמינות של כיפת ברזל, ואילו שפר מייחס זאת להנחתו, שכמות הטילים מעזה קטנה לאין שיעור מזו המדווחת על ידי כיפת ברזל, ושממילא מדובר בנשק נחות שסיכויי הפגיעה שלו בנו הם 5% בלבד. כלומר, 95% מהזמן אנו מוגנים ממילא, בלי שום קשר לכיפת ברזל (ול"שטחים הפתוחים" הבלתי נדלים שהתברכנו בהם לפתע, כמו עוד איזה מן שהמטיר עלינו אל מיטיב).

              חז״ן, האם הדברים מופרכים?

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                שפר התחרפן

                אהבתי

                • קורא הגיב:

                  לי אין כלים לקבוע חבל שאתה לא מתמודד עם דעה של מומחה

                  03
                  0minus1plusסטטיסטיקה
                  מלמדת הרבה
                  07:1820.07.14
                  במהלך מבצע "צוק איתן" פירסם עיתון "הארץ" את נתוני צה"ל על 824 רקטות ששוגרו מעזה לישראל. וזאת ההתפלגות:

                  626 "נפילות בשטח פתוח"

                  22 "נפילות בשטח בנוי"

                  147 "יירוטים בידי כיפת ברזל"

                  נתעלם מהבעייה הפעוטה של 29 רקטות לא מסווגות (795=626+22+147), ונתמקד באחוזי הדיוק, או הפספוס, של השיגורים מעזה. 626 מתוך 648 נפילות (96%) סווגו כנפילות בשטח פתוח, כלומר פספוס: הרקטה לא גרמה נזק לרכוש או לפגיעה בנפש. גם אם נניח שכל 147 היירוטים אכן היו יירוטים ולא חזיון אור-קולי, 96% מהרקטות המיורטות היו מפספסות (נופלות בשטח פתוח). רק 4% מהן – 6 רקטות! – היו נופלות בשטח בנוי. אלא שכבר למדנו כי מרבית הנפילות בשטח בנוי אינן גורמות לפגיעה בנפש. מרבית הרקטות נושאות קילוגרמים ספורים של חומר נפץ, ולכן טווח פגיעתן קטן. היכן איפוא הם מאות האזרחים שחבים את חייהם ל"כיפת ברזל"?

                  הטענה שכל, או רוב, הרקטות המיורטות היו מועדות ליפול בשטח בנוי ולפגוע באזרחים נשמעת מופרכת על פניה. ראשית, רק חלק מכל שטח מאוכלס (50%? 25%?) מכיל מבנים, ולפיכך נפילה בשטח בנוי אינה גורמת בהכרח לפגיעה בנפש. שנית, האם טכנולוגית "כיפת ברזל" יודעת לנבא האם רקטה פרימיטיבית תנחת בבית האחרון בקיבוץ או בשדה שלידו? ברחוב סואן או בפארק הסמוך? בתחנת דלק בין-עירונית או 100 מטרים משם? אפילו המונח "נפילה בשטח פתוח" נשמע מכובס, מפני שהסיווג נקבע על פי תוצאת הנפילה: גם נפילת רקטה במגרש ריק מאדם, בטבורו של מושב, תיקרא "נפילה בשטח פתוח" (שלא הצריכה יירוט, בדיעבד…). אם נוסיף לכך מנה סבירה של סקפטיות באשר ל-147 יירוטים (יירוט או רק השמדה עצמית?) והתמונה ברורה. "כיפת ברזל" לא חסכה מאות הרוגים. או כפי שאמר ד"ר שפר: כיפת ברזל היא אחד הבלופים הכי גדולים שנראו כאן מעולם…

                  נתונים מעודכנים ליום 17.7.14 שפורסמנו ב"הארץ" מובילים לאותה מסקנה. הטיווח הגרוע של המשגרים, ורדיוס הפגיעה המוגבל של הרקטות, מסבירים את המספר הקטן של נפגעים. לא כיפת ברזל ולא נעליים. רקטות נוחתות אינן פוגעות באיש כמעט אף פעם ("נפילה בשטח פתוח"), אפילו כשהן משוגרות למטרות קרובות מכדי לשגר מיירט (97% מאלה שנורו ליישובים סמוכים לעזה נפלו ב"שטח פתוח", ועוד 1% יורטו).

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    אם אתה רוצה להגן על התזה של שפר מן הראוי שתתייחס לדבריו. שפר טוען שהתוכנה של המכ"ם מציירת טילים (90%) שאינם קיימים. טענתו לא מסתדרת עם הנתונים שאתה הבאת.

                    אהבתי

                    • יש לחיל האוויר מכ"מים שעל פי דיווח של מקור אמין מזהה עצמים קטנים כציפור גדולה, באמצעותם ניתן לראות את מסלולי הקסאמים וטילי היירוט של הכיפה. אם היתה זו פיקציה כפי ששפר טוען הם הראשונים שהיו עולים על זה… כמדומני…

                      אהבתי

        • יניב מתל אביב הגיב:

          הטענות על חוסר הכשרה מתאימה של המפקדים בצהל ישנות מאוד. יכול להיות שאתה צודק. אני מבין די מעט בטקטיקה צבאית וקטונתי מהבחינה הזו.
          מבחינתי הבעיה עם המבצע היא שהגדרת המטרה שלו היא דרך לשום מקום.
          נניח שחיסלנו את המנהרות, ומה אז?
          מה עושים אם החמאס ושאר הארגונים ממשיכים לירות רקטות על ישראל?
          כמו שאני רואה את זה כרגע, המבצע ימשיך להתגלגל עד שצהל ישלוט שוב בכל הרצועה. השלב הבא יהיה פתיחה מלאה של המעברים לסחורות. אולי גם יתחילו לטפטף פועלים עזתים לתוך ישראל כדי להקל על המצוקה שם.
          במלים אחרות, כיבוש מחדש של הרצועה יביא להסרת המצור מעליה ובכך לניצחון החמאס, גם אם בצורה עקומה מאוד.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            יש לנו מצב שבו הזנב מכשכש בכלב. במקום שהצבא יציע לממשלה אופציה צבאית לממש את מדיניותה הממשלה מתאימה את מדיניותה לתכנית הצבאית שאת תוצאותיה היטבת לחזות.

            אהבתי

            • יניב מתל אביב הגיב:

              שמח שהגענו להסכמה כלשהי 😉

              אהבתי

            • לירון הגיב:

              אם אני מבין נכונה את הסאבטקסט שעולה ממה ששומעים עכשיו מהאולפנים, צה"ל הופתע מאוד מהעיוורון המודיעיני, הן הטקטי והן האסטרטגי במה שנוגע לחמאס, בעיקר קריסת קונספציית ההרתעה שדיברת עליה והתפישה שכל מה שמעניין את חמאס זה שימור שלטונו, שזו השלכה מהדיקטטורים המזרח תיכוניים של המאה העשרים ,כמו אסד, על חמאס.

              אהבתי

      • כפי שזה נראה צה"ל עושה את כל מה שהוא יכול כדי לספק לדרג המדיני הזדמנות לחזור לשולחן המתן ומתן. זה על חשבון משלם המיסים, השמאלנים המיואשים של עוטף עזה, כלל אזרחי הדרום, חיילים ישראלים מתים וההרתעה הישראלית. הדרג המדיני מהיום הראשון לאחר פינוי עזה פוזל למנטרת המחנה. ההתעלמות מהמציאות החביבה כל כך בימי שקט במרכז עולה ותעלה יותר הרוגים מאשר תגובה נחושה. אובדן חיי אדם לא מעניינים אף אחד במחנה רק הטחת האשמה על הרצחנות היהודית. עכשיו תכניס לקודקוד: אם זה יימשך, קיים סיכוי סביר שבבחירות הבאות הרוב יבחר במנהיג שרואה בעמדות המחנה גיבוב מסוכן של שטויות. גם המחנה שלכם שמחובר בעטיניו לכספי האיחוד האירופאי עומד לפני חשבון נפש.

        אהבתי

    • מילטון פ הגיב:

      אולי החמצתי משהו, אבל לא ראיתי מה אתה מציע. איך תוציא את עגלת צה״ל מהבוץ בכלל ובצוק איתן בפרט.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אני לא יכול להוציא אף אחד מהבוץ אבל ביבי יכול (בפנטזיות שלי). דבר ראשון לזרוק את בוגי וגנץ בתקווה שמחליפיהם מבינים קצת יותר בניהול מלחמות. יש שני עיקרי לחימה שעדיין לא דנו בהם והם "מיצוי הכח" ו"ריכוז מאמץ". בטרם נמשיך בוא נסתכל במפה ונבחן את פעולת צה"ל בסג'עיה. סג'עיה נמצאת במרחק של פחות מ2 ק"מ מהגבול אבל היא חלק מרצף אורבני שמתמשך מערבה עד הים. כיצד אם כן ניתן לממש את התוכנית הצה"לית של השתלטות על רצועה של 3 ק"מ? התשובה היא כמובן שאי אפשר. זו תכנית בלתי ישימה וצה"ל יבין זאת כשייגרר פנימה. כעת, הבה ונחזור על העקרונות שמניתי. צה"ל הוא צבא גדול שמסוגל להילחם במספר זירות במקביל והנה במקום למצות את כוחו ולגייס כל מה שניתן בחר לתקוף תוך שימוש ב4 חטיבות החי"ר הסדירות בלבד. השריון משמש במבצע זה ככח מסייע בלבד. (במאמר מוסגר, בוגי וגנץ חשבו שצבא המילואים הוא סרח עודף ומלחמות העתיד ישתמשו רק ביחידות מיוחדות ובחיל האוויר. לכן דאגו במרץ לחסל את הכשירות של חטיבות המילואים). צה"ל בחר בניגוד לעיקרון של ריכוש מאמץ לפזר אותו לכל רוחב הגזרה. ההגיון הצבאי הקלסי אומר לרכז מאמץ מול מרכז הכובד בעיר עזה ודחיית הפעולה בגזרות אחרות.
        אסכם: תכנית של גנרל שקרא ספרות מקצועית היתה מתנהלת כך: גיוס של מירב הכח (לפחות 12 חטיבות). מיקוד המאמץ סביב העיר עזה. פיזור החטיבות בשטחים ריקים (יחסית) סביב העיר עזה. פריצה (אחר ריכוך ארטילרי/אווירי) לעיר מכיוון (או מספר כיוונים) לא צפוי בניגוד לכניסה הצפוה לסג'עיה ממזרח למערב.

        אהבתי

        • מילטון פ הגיב:

          אתה מציע לכבוש בכוח עיר של מיליון וחצי איש. זה פחות או יותר מה שרצה לעשות שרון בבירות, וזה מה שעשה ריפעת אסד בחאמה עם עשרות אלפי קרבנות. זה לא יקרה בעזה. כחייל זקן רב תושיה אני מציע לך לחפש תכנית מעשית.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            לא הבנת שוב. כשצבא נכנס לתוך מרחב אורבני מתקיים הכלל נגעת נסעת. המטרה הראשונית כלל אינה חשובה. אתה נלחם בכל העיר. עדיף תמיד לעשות את זה בכח גדול, להטעות, לתחבל ולהפתיע. שרון ואסד לא כבשו את הערים שציינת אבל צה"ל כבש את רצועת עזה מספר פעמים. משימה קלה בהרבה מחומת מגן.

            אהבתי

  13. הדס הגיב:

    נדמה לי שזו הפעם הראשונה שעמירה הס משתמשת בשורש ר.צ.ח כדי לתאר את מעשיו של צה״ל ברצועת עזה.
    ״רצחנו אותם כשעתיים וחצי לאחר שהסתיימה ההפוגה ההומניטרית ביום חמישי שעבר״
    ״מה שרצח את שלושת הילדים לא היה רקטה פלסטינית שהחטיאה״
    ״ויתרתי גם על הניסיון העקר לקבל תשובות מצה"ל על שאלה ישירה: טעיתם והזהרתם את הבית הלא נכון, ובדרך רצחתם עוד שלושה ילדים?״
    http://www.haaretz.co.il/news/shabahit/.premium-1.2381665

    אהבתי

  14. JewBoy הגיב:

    גרפיטי נגד טייסי חיל האוויר באוניברסיטת תל אביב, זה לא טרור!
    חלילה.
    זו הפגנת ערכים ומוסר.

    צדיקים!

    אהבתי

  15. נירית הגיב:

    עם כל הכבוד למעריב, אני חושבת שצ'ייני עלה לתודעה כי הוא מופיע באולפני 2, 10 למיניהם כמעט כל יום… במסגרת סבבי הפרשנים, ביטחוניסטים בדימוס, שטוחנים מים כל היום וכל הלילה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מעריב זו הייתה בדיחה כמובן.
      מאחר שאני לא צופה באולפנים שלכם לא ידעתי שכוכבו דרך שוב.
      אז כנראה שאת צודקת.

      אהבתי

  16. צביקה ג הגיב:

    אני מנצל את הטוקבקים שלך לחשיפה.

    רוב מצביעי הימין הם “הישראלי המכוער” שצריך למגר

    אותם אנשים שיחתכו אותך בכביש, יסכנו אותך ואת הנהגים מסביב, ולא יחשבו על זה פעמיים.
    אותם אנשים שיאיצו את נסיעתם כשהדלקת איתות לעבור נתיב
    אותם אנשים שיחנו את רכבם ויפריעו לנסיעה בנתיב ולא יעניין אותם בכלל. האינטרס שלהם קודם.
    אותם אנשים שיצאו לעשות על האש בפארק וישאירו את כל הזבל בשטח.
    אותם אנשים שיפעילו מוזיקה בקולי קולות בשעה מאוחרת. כי הבידור שלהם חשוב מחייהם של הסובבים.
    אותם אנשים שילא יהססו להגיע מהצד של התור ולעקוף אותך ואת כולם…

    http://zignews.com/?p=49

    אהבתי

  17. לחם הגיב:

    רבים מבכירי השק ומעשירי המדינה לא כאן איתנו בימים אלה, חלקם גילו אהבה לג'ז (פסטיבל הג'ז במונטריי), אחרים נזכרו שהם אוהבים אודריכלות (הבינאלה בונציה) ורבים סתם הבינו שהם שונאים טילים וברחו לכל רחבי תבל. סליחה, לא ברחו, הטרנד הוא להקדים את החופשה. אל תגיד: ברחתי כי אני שפן שפוחד מטילים, אמור: הקדמתי את חופשתי. כל השנה הם סוחטים אותנו, מנצלים, גובים סכומי עתק, ובשעת צרה הם בורחים. אין בינינו שותפות גורל אמתית, כדאי שהתקשורת תחשוף את זה, אבל מי יחשוף, יהודה שרוני לקקן טייקונים? סבר פלוצקר חנפן צמרת?

    אהבתי

  18. חייל זקן הגיב:

    1,000 מפגיני ימין הגיעו לחיפה לתקוף מפגינים ערבים.

    התאספו בכפרים שלהם ועלו על האוטובוסים השכורים בדרך לחיפה?

    אהבתי

  19. עובר אורח הגיב:

    דברים היו נראים אחרת, גם בכנסת, אם האמירה המצוטטת להלן הייתה נכונה. "מעצם מהותו עומד השמאל הישראלי בתווך, מנסה לקדם פשרה"
    היא שגויה, אינה אמיתית ומבקשת הגדרה חדשה ל "מהות" "תווך"
    ו"פשרה".

    אהבתי

  20. גברים בשחור הגיב:

    תודה לתומכי הבלוג ולמי שעודדוני בפרשת העקרב.
    לא הבנתי שהייתי רק טיפה סרוחה למדרך מגפי קלגס יקרים, שנעשה בי שימוש ציני.
    כאמור, מאמינה בשכר ועונש.

    שלא תשתמשי בעידוד ובתמיכה שקיבלת כדי להכחיש איפה את טועה. מה על אלו שהתפרצת עליהם כדי להגן עליו כאשר חשבת שהוא ידיד? אם לא היה קלגס אז החנופה שלך כלפיו היתה מוצדקת? חודשים ושנים התחנפת אליו כאילו זה זכות בשבילך שמלך הכיתה חבר שלך.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מה שאתה קורא "חנופה" היה הערכה שלי לכתיבתו, ואמונה בצדקת דרכו. כל מילה טובה על מישהו היא חנופה?
      מיברג מעולם לא היה חבר שלי. אפילו לא ידיד. גם לא מכר.
      החברים שלו הם גברים חזקים, בעלי ממון או מעמד או שניהם.
      אני ההפך הגמור.
      כולה נתיידדנו וירטואלית ברשת אד-הוק.
      מלך הכיתה? באיזה עולם בדיוק?
      ועכשיו תתנצל על האשמות המגוחכות שלך נגדי.

      אהבתי

      • גברים בשחור הגיב:

        גם עכשיו כשאני קורא את התגובה המופרזת שלך לרחל אני לא משנה את דעתי שעברת את הגבול. העקרב מספיק גדול כדי להגן על עצמו. הרושם הוא שאת יוצאת מגדרך להגן על שמו הטוב.

        אהבתי

      • נילי ל. הגיב:

        די לתוכחות. היא לא הראשונה, יש מצב שגם לא האחרונה. תמיד יש הפרש (מילה שהיתה חביבה על אדם ברוך המנוח) בין הכותב לטקסט. ובסוף, השבח לאל, כולנו שרופים על ניל יאנג.

        אהבתי

        • גברים בשחור הגיב:

          עדיין מוזר בעיני איך הוא יצא עליה בחרפות ובגידופים בעוד שהיא מגינה עליו לפנים משורת הדין ונוזפת במגיבה שהביאה קטע מפליל מספר גנוז.

          אהבתי

כתיבת תגובה