הכותרות
אי אפשר להיכנס לידיעה ב-ynet.
חוץ מהכותרת הזו אין דיווח בידיעה בהארץ.
ידיעה בישר"ה.
הדצדו"צ היומי.
מערכת ישר"ה מדווחת ששרה נתניהו ביקרה את הפצועים בביה"ח ברזילי.
אחרי שנזפתם בי אתמול בהיגיון המתאים רק ל-&^% (טוב, לא משנה, מוטב שאשתוק), שההחלטה של צה"ל להוציא כלים עתיקים משימוש ב-2004 השתנתה, באשר לאותם כלים עצמם ב-2014 (שהתעוררו לחיים חדשים כמובן בדרך נס), מגיע דיווח ההמשך על הנגמ"ש הגוסס:
תחקיר מותם שלשום של שבעת לוחמי גולני בירי אר.פי.ג'י לעבר נגמ"ש האמ-113 בו שהו מגלה כי הכלי המשוריין בו נעו נתקע בשטח – ואז נורה הטיל לכיוון החיילים.
מפרטים שהתגלו היום (שני) עולה כי נגמ"ש האמ-113 שספג שלשום בלילה פגיעה קשה מירי אר.פי.ג'י נתקע בשטח בגלל תקלה, ולכן נזקק לחילוץ מנגמ"ש נוסף. כאשר זה הגיע למקום, נורה למקום אר.פי.ג'י שפגע בנגמ"ש. שבעה חיילים מגדוד 13 של גולני נהרגו בתקרית זו, שנחשבת לקשה ביותר במבצע "צוק איתן". בצה"ל חשבו תחילה כי הכוח נקלע למארב וכי ייתכן שהופעלה באזור זירת מטענים, אך היום אמרו כי מאחר והסיבה להיעצרותו של הנגמ"ש דווקא במקום ספציפי זה מקורה בתקלה טכנית, הם מתקשים להאמין כי דווקא שם הופעל מטען נפץ, בדיוק במקום בו נעצר…
בעזה נספרו עד אתמול כ-550 הרוגים, מתוכם 170 שהוגדרו בוודאות כמחבלים (אלכס פישמן, ידיעות).
ההרוגים משני הצדדים בכותרת ראשית בהארץ.
מה עם קטאר וחמאס?
אביגדור ליברמן נוזף בקטאר, המממנת את חמאס.
לפי ההערכות, חמאס מקבל מקטאר 100 מיליון דולרים בשנה (דורון פסקין, כלכליסט).
רשת השידור הטלוויזיונית אל־ג'זירה שממומנת על ידי משפחת א־ת'אני בסכום של כ־100 מיליון דולר בשנה. במשך שנים מהווה אל־ג'זירה ערוץ מסית כנגד ישראל…
…קטאר היא היחידה בעולם הערבי שמוכנה לסייע לחמאס. כך, נוסף לתמיכתה הקבועה הסכימה לפני פתיחת מבצע צוק איתן להעביר 20 מיליון דולר לצורך תשלום משכורות מועסקי הממשלה בעזה.
…המשימה לאלץ את קטאר להפנות את עושרה אך ורק למטרות פיתוח בעולם הערבי ולא לקבוצות טרור תהיה קשה כל עוד וושינגטון לא תירתם לעניין. כרגע ישנם יחסים הדוקים בין ארה"ב למשטר בדוחא, אם כי נראה כי מנופי הלחץ (בעיקר כלכליים) נמצאים דווקא בצד הקטארי.
מה שלא ברור מהכתבה של פסקין זה המניעים: למה? מה האינטרס של קטאר? מה מניע אותה? פסקין התמקד רק בצדדים הפרקטיים, הטכניים. מה שחסר בכתבה שלו זה הפרשן/ית לענייני קטאר והסביבה.
ומה עם טרור המנהרות?
כך לא חוסל טרור המנהרות (אבי בר-אלי, המארקר).
סיפור מעצבן במיוחד, הרי זה לא שהמנהרות נולדו לפני יומיים. מדברים על כך כבר 15 שנה. דבריו חסרי האחריות של בוגי יעלון שלשום, על חיסול תוך יומיים-שלושה מקוממים. היו לכם שנים ארוכות לטפל בכך. כמה קצרי ראות יכולים להיות מקבלי ההחלטות בישראל? זה נקרא ניהול סיכונים? אם כן, אני מציעה לכם (כל מי שמעורב היה בהחלטות בעניין המנהרות) לקחת את הקורס שוב. הציון שלכם בו: נכשל.
…מי ששש לדבר על הזמן היקר שביזבזה מערכת הביטחון הוא הגיאולוג יוסי לנגוצקי. אל"מ (במיל') לנגוצקי, מי שמוכר כיום כ"אבי" תגליות הגז תמר ודלית, הספיק בעברו להקים את ענף המבצעים המיוחדים באמ"ן ולפקד על היחידה הטכנולוגית־מבצעית באגף…
"זו היתה טעות גדולה שלא הטילו על המודיעין לפתור זאת", אומר לנגוצקי. "שלוש פעמים נתן משרד הביטחון לגופים פרטיים את המפתחות למציאת פיתרון – ושלוש פעמים הגופים האלה נכשלו, במה שהמכון הגיאופיסי הציע בכלל לעשות בהתנדבות".
תחקיר שפירסם ב-2010 רונן ברגמן בידיעות אחרונות העלה כי כבר בשנות ה-90 ביקשו במכון הגיאופיסי לנצל את הניסיון שצברו במיפוי חללים תת־קרקעיים לצורך איתור פיתרון לחשיפת המנהרות. הפיתוח שהציגו למשרד הביטחון ב-2001 היה גדר סיסמית תת־קרקעית, שעמודיה המוטמנים בעומק הקרקע צוידו בחיישנים רגישים, שהתחקו אחר תנודות בתת השטח. לטענת המכון, בניסוי שבוצע בגדר באזור כרם שלום – לא רחוק מהמקום שבו נחשפה בימים האחרונים מנהרת ענק שכרה חמאס – הצליחה הגדר לבודד רעשי רקע, ואף להתחקות אחר נתיב הכרייה של המנהרה…
להתפוצץ, לא? ובכן כן, אנחנו מתפוצצים. אחד אחד.
האם צה"ל כן משתמש בטכנולוגיות בנוסף למודיעין, ע"מ לחשוף את המנהרות, או לא?
כתבה מהערוץ הראשון (וידיאו נפתח אוטומטית) תחקיר מ-2006+עדכון.
בן כספית מתנצל
לא הבנתי על מה, כי דעתי כדעתו. ואני לא חושבת שיש מישהו בתקשורת או במדינה שחושב אחרת.
…אני רוצה שלחיילים האלה יהיו מספיק נגמ"שי "נמר" ושהם לא יצטרכו להיכנס לעזה עם "זלדה" בת 50 שנתקעה – ואז חטפה (שבעה הרוגים). ואני רוצה שיהיה "מעיל רוח" לכל טנק, וכיפות ברזל לרוב, ושהטנקים יהיו אפילו יותר ממוגנים, ושיהיה תקציב לאמן את החיילים האלה, ויהיה להם מכל טוב הארץ, כולל משכורת טובה ומפנקת, שתפצה על מה שהם מקריבים במישור המשפחתי והאישי, כדי שאפשר יהיה לשמור עליהם, כדי שישמרו עלינו.
מקרה גדעון לוי
מפקד טייסת בדימוס, עמוס עמיר, מגן על גדעון לוי.
שתי ציפורים במכה: גדעון לוי הצליח להרגיז את קוראי הארץ, לא להרגיש אותם. להפך. הוא ממש לא מרגיש אותם.
וכן, העניין הוא מאות ביטולים.
רואים? רואים? לא
כשאלון בן-דוד אומר לנו: רואים? רואים? המחבלים נראה ממש כמו חיילים צה"ל, ברכיות, גומיות במכנסיים, מצנפת בד על הקסדה, למה הוא מתכוון? מה הוא רואה שאני לא רואה? לא רואים כלום בסרטון של צה"ל.
ועוד משהו: למה הוא צריך לעמוד בשדה פתח ולשדר כשהנפילות הן מטר מטאפורי ממנו?
—
לא הבנתי: מה אתם מפגינים? יש מבצע, לא? לא יוצאים מעזה, אל תדאגו. חותמים שם קבע.
—
כמה אנשים היו בהלוויה של החלל שון כרמלי?
בין 12,000-40,000 איש. תלוי מי כתב. לעתים גם באותו אתר עצמו (ynet). הגדילו להנאתכם.
אגף ההזיות
מה רוצה לומר ד"ר מרדכי קידר מאוניברסיטת בר-אילן בדיוק? מאחר שהוא שייך לאגף המחוננים באקדמיה, אני רוצה להבין מה המשמעות של המשפט הזה. מה רצית שנעשה בדיוק?
הדבר היחיד שמרתיע מחבל מתאבד זו הידיעה שאם הוא לוחץ על ההדק או מפוצץ את עצמו אחותו תיאנס. זה הכל. זה הדבר היחיד שיחזיר אותו הביתה, כדי לשמור על הכבוד של אחותו".
המחלקה לעברית מדוברת
למואב ורדי, ערוץ 10, אמש: "להקדיח את התבשיל" זה ההפך ממה שהבנת. זה לא לרקוח תבשיל, לא לקדם הפסקת אש או מגעים, אלא לחרב. ברור? תודה. נא לחזור לכיתה ו' או ז'.
בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק
עידן לנדו מדווח מהשטח, כולל רשימת 25 הרוגים בני משפחה אחת.
נעמה כרמי על המארחות של הפלאפלים בטלוויזיה.
רועי ארד חוזר ל-2009 ומציע דיאלוג.
אינה מיכאלי: תנאי חמאס להפסקת אש מוצדקים.
כך נכבשה יפו.
קראו את הסטטוס של בר חפץ:
זה לא פוסט על ימין ושמאל וגם לא על עזה, זה על התפרקות טוטלית של המדינה מאחריות לאזרחיה.
כל ילדי נירים פונו מנירים בהחלטה מסודרת ונכונה של הקיבוץ, ביום הראשון של המבצע כבר שבועיים שהם, וההורים כמעט תמיד האימהות, נמצאים או בקיבוץ משמר העמק (במרוכז), או אצל בני משפחה וחברים ברחבי הארץ, כמונו עשו עוד 3 קיבוצים צמודי גדר, כאשר עם פתיחת המבצע הקרקעי פינו את עצמם עוד מספר ישובים, עד היום אין הוראות מסודרות של המדינה אייך להתנהג, מי אמור לעבוד ומי יכול להעדר, למרות הסולידריות הנפלאה שמגלה הציבור בארץ ובמיוחד התנועה הקיבוצית, זה תפקידה של המדינה, אנחנו נמצאים במשמר העמק שהוא אמנם קיבוץ מאוד מבוסס, אבל עדיין המשמעות הכלכלית של אירוח של 150 נפשות למשך שבועיים היא עשרות רבות של אלפי שקלים אם לא יותר. גם השהייה מחוץ לבית בלי מסגרת מסודרת הופכת יותר ויותר בלתי נסבלת. עד היום לא ראו כאן אף לא מורה חיילת או צוות הוואי או כל אדם אחר מטעם המדינה או הצבא שבא לעזור עם הילדים, ואני שואל הרי מדובר במקרה המקסימלי על כמה מאות משפחות שנמצאות ממש במקום בו מתבצעת הלחימה, האם לא היו יכולים לפנות עבורנו 2 בתי מלון ולספק הדרכה ותעסוקה לילדים על חשבון המדינה. וזה בלי שום מילה על כל העלויות הנוספות שתקופה כזו עולה, והפסד ההכנסות שלא באמת יוחזר לאנשים.
ואי אפשר בלי כמה מילים על המנהרות. לפני כמה חודשים התגלתה בשדות הקיבוץ מנהרה. במרחק של כמה מאות מטרים מהגדר, לפני כחודשים נערך בקיבוץ תרגיל של האוגדה שמדמה חדירה של אנשי חמאס דרך המנהרה וכניסה לישוב, קצין ההגמ"ר של האוגדה אמר שהם יגיעו תוך 20 דקות!!!! והאוגדונר אמר שהוא אכן מודע לגודל הסכנה אבל אין לו תקציב להגדלת השמירה בישובים. וכאן נגמרו לי המילים.
וגם: יום בחיי ארנון אבני, קריקטוריסט מנירים.
לפני פיזור
1. שמונה ימים לפני תום ההסדר, הבלוג עדיין על פרשת דרכים. אעדכן.
2. בעל החיים בעל הזיכרון הקצר ביותר הוא לא דג זהב אלא אוגר.
אחמד טיבי כעת בערוץ 2.
אחרי שהוא בעצמו השווה את ליברמן לגבלס בדף הפייסבוק שלו, הוא מדבר כאן מפויס רגוע וזהיר וקורא לצעירים הערבים להביע את זעמם על ישראל בצורה "חכמה" ו"זהירה".
כלומר: גל הפיטורין של ערבים-ישראליים בעקבות התבטאויות קיצוניות אנטי יהודיות ואנטי ישראליות ברשת החברתית גורם לכולם – ואפילו לטיבי – להבין שאי אפשר למתוח את החבל יותר מידי.
עוד תופעה שבאופן עקרוני מדאיגה מאד, אבל גם בה יש רגעי נחת לא מעטים.
אהבתיאהבתי
צודקים
אהבתיאהבתי
הורים!! חשבתם שהילדים בסלון צופים בבוב ספוג? אז זהו שלא.
אהבתיאהבתי
מעניין תודה
אהבתיאהבתי
אהרן לפידות שם לב לרכיב מרכזי שחסר בצילומים מעזה, ויש לו מסקנות.
אהבתיאהבתי
יש טיפול בנפגעים ופינוי נפגעים. לא רואים גוף מאורגן מטפל
בפינוי הריסות. לא רואים גידור סימון ופינוי סקרנים. העיתונאים
הזרים עוסקים במילוי דפי עיתון.מעט עיתונאים בוגרים בעלי
ניסיון. לחלק מאלו דעה קדומה מושרשת. לחלק לא מבוטל זו
הכרה ראשונה עם המז"ת ומלחמה.חלקם כאן כי הם עולים
פחות כסף לשולח.דוגמה מענינת עיתונאית שגידפה בשדרות
נשלחה כעונש? לדווח על הפלת המטוס באוקראינה. היום
כאן מחר שם מה הסיכוי ללמוד ולהבין.
אהבתיאהבתי
מישהו ברוטר מביע את התיסכול של הישראלי הימני מהטרמינולוגיה של התקשורת בתיאור פיגועים/התפרעויות:
אהבתיאהבתי
בן כספית מתנצל, ומפרט על מה:
כלומר: אני אדיש לבקשות מערכת הבטחון לתוספת תקציב עבור ציוד לחימה. ולפעמים משתתף במקהלת העיתונאים שאומרים שדורשי הציוד המשודרג הם הבעיה (הכלכלית) של המדינה.
ובאותו ענין, הנה תחקיר של עופר שלח מלפני שלוש שנים. הוא מייחצן את התנגדותו של איתן כבל לרכישת הרכב המשוריין נמ"ר עבור כוחות הרגלים, ומסכים לה.
כלומר: תשאירו את הזלדה.
עוד מאמר שעופר שלח ואיתן כבל וחבריהם היו רוצים שיימחק מן הזכרון ומן האינטרנט.
אהבתיאהבתי
אורנה בנאי ואסי עזר מגיבים בפטריוטיות דביקה לאחר שההאשמות נגדם מסכנות כנראה את הפרנסה.
רק לחשוב איזו סאטירה אורנה בנאי היתה עושה מהטקסט שהיא עצמה כתבה כעת.
כן, כל הצדדים הגזימו. האמנים לא יודעים לשתוק, והמגיבים המתלהמים לא יודעים לסתום. אבל יש איזה רגע של נחת מההתנצלויות האלה.
אהבתיאהבתי
הגזימה לאללה, במיוחד הקטע הזה עם ההבנה:
משונה, לא היה לי רגע של נחת. בושה עמוקה
לקרוא ולראות בין השורות אשה מושפלת
מתחננת שירדו ממנה ויעזבוה לנפשה. איזה
פסוק מהצגת חנוכה של חיות הבית בגן הילדים
בתקופות גיאולגיות שהיו "הן רק כלבלב קטן אני
ולא מלך יווני".
אהבתיאהבתי
שקט חושך אין אדם, כלי הבית לבדם רעדו כולם ביחד קצת קצת מקור וקצת מפחד
קלאסיקה. יחד עם אלה קארי
אהבתיאהבתי
אכן, אלו היו הזמנים הטובים.
חבל על מה שאבד ושלא מוצאים
כמותו.
אהבתיאהבתי
אכן, אשה מושפלת שמתחננת שיעזבו אותה לנפשה.
וגם תופעה מדאיגה של התלהמות לאומנית שמפחידה אנשים מלומר את דעותיהם.
אבל רגע הנחת הוא מכך שבשעת כתיבת ההצהרות ה"נכונות-פוליטית" התדר היה של אשה יהירה שממרומי מעמדה הבוהמי-רייטינגי-יודע-הכל רואה עצמה ראויה לחנך את "העם" או להתבייש בו.
כשגאים מושפלים לרגע ולומדים קצת ענוה, זה רגע של נחת. וגם רגע של חינוך לכל אחד.
כתב מישהו בפייסבוק: אורנה, עכשיו למדת קצת מה זה להיות בצד המושפל והמושמץ שעושים ממנו צחוק.
אהבתיאהבתי
השווה מה שהם עושים בשביל פרנסתם
ומה שליברמן וזועבי עושים לפרנסתם.
גם האו"ם וגם שרי השמצפלונג בקהיליה
האירופאית מבקשים פרופורציונליות.
אהבתיאהבתי
אורנה בנאי סמרטוט לנגב בו את סיפון ספינת מנו. מה קרה לך אורנה, הלעגת את לימור. לארז טל זה לא היה קורה.
אהבתיאהבתי
ג'ון סטיוארט מגיב בחינניות לביקורת העצומה וחסרת התקדים על האייטם הלא מאוזן (ודי דמגוגי ומתעלם מעובדות) שפרסם על מלחמת ישראל-עזה.
אהבתיאהבתי
לגבי המנהרות הבנתי שמאד קשה לאתר אותם – רק כשמחבלים יוצאים ממנהרה היא מאותרת 😦
נדמה לי שחשבו להציף מים באיזור כדי לאתר אותם וירדו מזה כי זה בעצם פוגע הומונטרית בתושבי עזה…
אותי רק מטרידה הנקודה – איך אנחנו מוצגים בעולם 😦
הרי הפלשיתנאים/חמאס במקום להשקיע במיגון האוכלוסיה שלהם דאגה באמצעי לחימה/חפירת מנהרות – ולכן האזרחים הם ללא הגנה כשיש הפצצות 😦
הם שמו משגרי טילים ליד בית חולים, בתוך בתי ספר וזאת כדי שנחשב לאכזריים 😦
אהבתיאהבתי
ד"ר קידר בסה"כ ניסה לרמוז שרוב הפרשנים הנאורים ואנשי המחנה חלשים בערבית. חלשים בתרבות, חלשים בתקשורת הערבית, במילים אחרות בורים. ניסיון הלינץ' של הארץ מגוחך, האיש מדבר אמת ולא חושש להגיד אותה למורת המחנה.
אהבתיאהבתי
רגע, האיש אשר כתב מאמר על בסיס המייל הויראלי השטותי ולא מתבייש לייעץ לאקדמיה מוניטור. באמת לא מפתיע שמדבר שטויות. מה חשש מאונס אחותו היה עוצר את היונה מלצווחחח "נאורים" "קרן" וכהנה.
אהבתיאהבתי
ומאחר ואתה חובב בוראט וקידר. מתוך הקישור לינשוף. קשה להאמין אך הטיובית הזו אינה פארודית. הד"ר חושש לעתיד הגנים הבלונדינים. טוב אירופה במאה העשרים לא תחום ההתמחות שלו.
אהבתיאהבתי
למי שאין זמן, מומלץ להציץ ב4:45, על המבט של קידר מול קביעת המראיין שהיהודים שולטים במדה ובהוליווד (באמת קשה להאמין שזה לא פרודי) אך קידר, קצת לרחם עליו, לא עוצר ולא מוחה. ועדיין, אחרי כל זה, לא אשבש את שמו במכוון כדרכם של מעריציו כלפי אנשים בעלי דעות שונות.
אהבתיאהבתי
שוב, לאט:
העובדה שגידון עמירס האבנרי ושאר הכוהנים לא מדברים ערבית לא מטרידה את העדר. לטוענים לנאורות מארגוני הקיבוע אין מושג לגבי המרחב והסביבה כי חבל לקלקל את האמונה באשמה התמידית.
אהבתיאהבתי
למיטב ידיעתי ובזהירות מתבקשת
עמירה הס מדברת ערבית היטב
ובניגוד לאחרים שהוזכרו חייתה
זמן לא מבוטל בין ערבים.
אהבתיאהבתי
הכוונה לכוהני המחנה. על כל עמירס שיודעת ערבית יש מאה שלא מבינים ויותר חמור- לא מתעניינים באתרים שמתרגמים את התקשורת הערבית כי הם לא רוצים לדעת. הבורות היא נכס לאורתודוכסיה ומגינה על האמונה.
אהבתיאהבתי
ראה תגובה
אהבתיאהבתי
אתה צודק בזה, ועמך סליחה.
אבל לפגיעה שפגעת בחוש
הריח שלי ועשיתני תתרן אין
סליחה.כמו בחיים האמיתיים
בגולן או חוות שושנה מתחת
כוכב הרוח.פרה נופלת
ועד בוא הרועה מתה ולא
נשחטה, מופקרת. ואז הם
באים, מרחוק רמת אירביד,
הגולן הסורי נשרים ועיטים.
גם תן מופיע ושועלים וברדת
השמש בא קברן ראשי,
הצבוע לטקס ההשכבה.אם
זו נקבת צבוע הגורים וגם
חזירים עולים מהואדי.
עולם אוכלי הנבלות. כאן
אחד מאלו לא עמד בפני
ריח המלחמה,מוות דם
וריקבון מסריח,הגיח ממאורתו.
האם הרחת מאורת צבוע?
שמעת צבוע מילל-צוחק.
הכרת צבועים כותבים?
אהבתיאהבתי
הפגיעה ביהוד גרמה לעצירת חלק גדול מהטיסות לנתב״ג. לדעתי צפויה עלייה באלימות בעזה כי לישראל יהיה קשה להשלים עם עצירת הטיסות. סימן לכך היא אולי הסיכונים שלוקח חיל האוויר אבל אני לא מבין בתחום זה.
אהבתיאהבתי
אסון הנגמ"ש: למה צה"ל משתמש בכלי לא ממוגן מ-1971?
אהבתיאהבתי
ראיון גנוז עם אמיר קטאר.
בדיחה כן?
אין קשר למציאות.
אהבתיאהבתי
מחר מבצע שובו בנים 2
אהבתיאהבתי
לילך סיגן (!!) מחרימה את הארץ.
אהבתיאהבתי
שבוי בן 16 בידינו.
אהבתיאהבתי
המורל שלי היה שפוף עד שראיתי את הקליפ הזה מהיום
אהבתיאהבתי
ועדיין יש אנשים מעדיפים לעזור לאוייב בשעות שכאלה. אתה לא רואה שיש בוידיאו חיילים עם כיפות ואולי חלקם רחמנא ליצלן מתנחלים או נוער גבעות שאלוהים תשמור? אתה סתם פוגע במורל השמאלני, חבל.
אהבתיאהבתי
המטורפים הגיעו עד שם.
אהבתיאהבתי
זה קלאסה.
מרילין מונרו בקוריאה.
אהבתיאהבתי
ברטל'ה אחותי למחנה,
הריני להודיעך שכבר גערתי בבן התשחורת ומסופקני אם ישוב להתעלל בגוויה הפוליטית של מחננו השופע סובלנות וקלצ'ורה אירופאית נאותה. אנא שמרי כוחך לקונצרט של התימניה ההיא עם המבטא הניו-יורקי.
שלך,
ד"ר התחכמות
אהבתיאהבתי
Delta cancels all flights to Israel until further notice
22 Jul 2014: Boeing 747
אהבתיאהבתי
זה בגלל הרקטה שנפלה ביהוד. כנראה שחברות תעופה אמריקאיות לא מתלהבות מ"שתי מדינות לשני עמים"
אהבתיאהבתי
לא מבין את הערתך. מה עניין שתי מדינות לשתי עמים?
זה ביטוח, זה סיכון צוות, זה סיכון נוסעים. זה גם מראה
שהטילים של החמאס אינם בדיחה. ובראייה רחבה, צריך
חברת תעופה לאומית חזקה ופעילה וגם צריך שליטה בצים
ולא להקים וילות במקום בית ספר ימי. ולודא שכמו
שמסבסדים עשרות אלפי תלמידי ישיבות צריך ימאים וטייסים
וצריך למצוא דרך, לפי כתיבתך, לשפר את כ"א בצה"ל נניח
סובסידיה לבית ספר צבאי דמוי וסט פוינט וסיינט ס'יר. הפנמ"צ
בריאלי זה בכלל לא זה. אחרות איני מכיר.לעניות דעתי
המסקנות לפעולה מטיל זה אינן שיפור חוש ההומור הישראלי
והיהודי.
אהבתיאהבתי
אני תוהה מה יקרה כאשר יחגגו חתונה פלשתינאית בבית אריה וכדרכם יירו קצת באוויר.
אהבתיאהבתי
גם אני תוהה, אני אחד היחידים כאן שמודה
בשינוי עמדות והיותי מבולבל, אז מותר לי, אני
חושב.
אהבתיאהבתי
ידעו ששבעה נהרגו אך לא מצאו את גופת השביעי ולכן היה בחזקת נעדר.
אהבתיאהבתי
גם הפעם זחלו חיילים לאסוף שרידים.
אהבתיאהבתי
כך היה בכל המלחמות וכך יהיה. גם את הל"ה
קבלו בחתיכות ושם עשו את זה בסכינים.
אהבתיאהבתי
טעויות קורות, אין ספק. אף אחד לא טוען שאין הרוגים אזרחיים. אני לא צריך את מר לנדו בשביל לדעת שיש הרבה אזרחים שנהרגו.
אבל, לנדו וחבריו טוענים שצה"ל יורה ללא הבחנה, או שהוא לא עושה כלום כדי לצמצם את מספר האזרחים שנפגעים.
.והנה, המספרים הם עובדה שלא ניתן להתווכח איתה (אלא אם כן אתה לנדו, שלא נותן לעובדות להרוס נראטיב טוב), ישנם הרבה יותר חמושים הרוגים, מאשר חלקם באוכלוסיה. כל כך הרבה יותר, פי מאות יותר מחלקם באוכלוסיה (הם למעלה מ 50% מההרוגים, בעוד שחלקם באוכלוסיה הוא רק 0.13%), שברור שלנדו וחבריו טועים.
.במקרה הספציפי של לנדו, הוא לא רק טועה, אלא טועה במזיד. אני יודע, כי אני מכיר אותו והוא מוחק כל מה שמפריע לו מהבלוג שלו, ממש צפון קוראיה סטייל.
אבל עזוב את לנדו, הוא חסר חשיבות. תסתכל בעצמך על הנתונים: המספרים לא משקרים.
אהבתיאהבתי
אופס!
הגבתי למעלה (או לכל הפחות, התכוונתי להגיב למעלה), בטעות הגיע לכאן. מצטער, אבל אני לא מספיק ותיק בשביל לדעת איך מתקנים את זה.
אהבתיאהבתי
יוסלה, זה עיסוק אחרון שלי בעניין זה
כאן עכשיו. לעיסוק הזה יש מטרה,
אם היא לשכנע אותי צריך טיפול
של מומחה בנתונים אם היא לשכנע
את "העולם" גם צריך טיפול מומחה
בנתונים. להערתך בסוף, מיספרים
משקרים ועוד איך, וטיפולים סטיסטיים
גם משקרים. תודה על השתדלותך
אהבתיאהבתי
אני עדיין בסמנטיקה – סתם הערה לא קשורה…
אם חייל אחד נעדר, הכיצד נותנים כותרת ששבעה נהרגו?
וגם כאן
👿
אהבתיאהבתי
מה שאומרים מטעם שילה חדד (הניצול היחידי) זה שהחברים שלו חטפו תטיל כשיצאו מהנגמ"ש. הוא משום מה נשאר לשבת וניצל.
אהבתיאהבתי
אם הסיפור שלו נכון אז הגרסה שמפיץ צה"ל באמצעות הכתבים הצבאיים שקרית. ההדף של טיל נ.ט. בשטח פתוח הוא די קטן ולא יכול לגרום להשחתת גופות באופן שהכתבים מתארים. רק מטען חומר נפץ ענק יכול לגרום לכך.
אהבתיאהבתי
אם יש בידיעה הזו שמץ של אמת צריך להדיח את כל מי שאחראי להכשרה של הצוות הזה. מי נשאר לשבת בתוך נגמ"ש תקול?
אהבתיאהבתי
נו, התקדמנו קצת.
אהבתיאהבתי
בכלל לא. תקול=עומד במקום ולא זז. הכלל שלא נשארים על נגמ"ש שלא יכול לזוז תקף גם ל"נמר"
אהבתיאהבתי
טוב שאתה מסביר לי מה זה תקול.
היזהר שאני לא אתחיל להסביר לך כל מיני מילים מסובכות.
פדיקור-פדיקור, ובכ"ז.
אהבתיאהבתי
תקול בניגוד ללא תקני או לא תקין.
אהבתיאהבתי
תודה שהצטרפת לצוות התרגום.
מה הביא אותך למסקנה שאני לא יודעת מה זה תקול?
אהבתיאהבתי
התלונות שלך הן על אי תקינות ואי תקניות. חז"ן לא התקדם לכיוונך. לדעתי הוא לא התקדם בכלל אלא נשאר בתחום הרגיל שלו, חוסר יעילות בצה"ל. מה שכן, בדרך כלל הוא מעדיף לבקר את הפיקוד הגבוה.
אהבתיאהבתי
מה??
זה מה שכתבתי בפוסט, כלומר ציטטתי:
אהבתיאהבתי
מתנצל הנה הצילומים של פצצות גרעיניות במזרח התיכון וזה בלי לדבר על הצוללת הגרעינית האמריאית שעושה עכשיו משמרת במזרח הים התיכון.
ולדעתי אולי גם בקפריסין, יותר קרוב לכאן.
http://eurasianhub.com/2013/05/11/b61-nuclear-bombs-in-turkey/
אהבתיאהבתי
ארדוגן הודיע שהוא לא מדבר יותר עם אובמה.
http://www.naharnet.com/stories/en/139987-erdogan-i-no-longer-talk-to-obama
את דברי החידודים והערות והמחשבות שהכרזה כזו צריכה לגרור עמה
אני משאיר למשתתפי בלוג זה שרובם ככולם עולים עלי בכל נושא אפשרי.
רק שתי אמירות משלי, 1. אני חושב שהנורווגים שנתנו לאובמה את פרס צריכים לבצע חרקירי. 2. אף אחד לא היה אומר זאת אם בוש היה נשיא.
ומידע:
בהמשך זה בקשר לברטה, במובאה הראשונה גם צילום של פצצות גרעיניות בתורכיה תחת פיקוח ארה"ב תורכיה שלארה"ב ותורכיה פיקוח משותף עליהן. בהמשך עוד מקורות מידע על מי יהיה הראשון שיכניס נשק גרעיני למזה"ת, שכבר הוכנס. זה בקשר לתיק הקטן שתמיד איזה מישהו סוחב בשביל נשיא ארה"ב. וגם אז ארדוואן לא ידבר עם אובמה? כעובדה: העולם משתגע כולו ומהר מאוד וכל הדברים הללו קשורים ישר או בעקיפין למה שהולך בעזה. גם כן נשיא.
http://www.todayszaman.com/columnist/lale-kemal_333574_turkey-to-upgrade-us-nuclear-arsenal-at-incirlik.html
http://www.nti.org/country-profiles/turkey/
http://www.todayszaman.com/columnist/lale-kemal_333574_turkey-to-upgrade-us-nuclear-arsenal-at-incirlik.html
אהבתיאהבתי
בחור בשם איליה זורוב פירסם הערב בפייסבוק את ניתוח הנתונים המעניין הבא. ניתוח ממנו עולה כי על אף הניסיון של הפלסטינים לצייר את הקרבות בעזה כטבח מכוון, הכל כמובן שקרים בעזרת סטטיסטיקה גרועה:
בזמן האחרון אני פוגש טענות רבות על כך שצהל תוקף פלסטינים ללא אבחנה. מנתוני הערוץ אל ג'זירה אנו מקבלים תמונה שבה הרוב המוחלט של ההרוגים הם בגילאי חיול. טענת האקראיות אינה מסתדרת בכלל, במקרה זה, עם הנתונים הדמוגרפיים של עזה, ולכן עבדכם הנאמן החליט לבצע מספר חישובים פשוטים על מנת לבדוק את הטענות על חוסר אבחנה בין מעורבים לבלתי מעורבים.
ראשית נבחן את גודלה של האוכלוסייה בעזה ,המספר הזה עומד על כ-1,805,000 נפשות.
גודלם של ארגונים חמושים כאלה ואחרים ברצועה מוערך בכ-25,000, זה גם המספר שחמאס מתרברב בו. מכאן, כמות הבלתי מעורבים בעזה היא כ-1,780,000.
ברגע כתיבת שורות אלו מספר ההרוגים הערבים בעזה הוא כ-572 בהתפלגות של 28% מעורבים ו-72% בלתי מעורבים, על פי מקורות זרים (האויב הציוני טוען ליחס של 30% ל-70%) ולכן ,בחישוב פשוט ,ההסתברות להיהרג על ידי צהל אם הינך טרוריסט הינה 0.0064 ואם הינך בלתי מעורב ההסתברות שלך להיהרג על ידי צהל עומדת על 0.000247.
לכן ההסתברות שלך להיהרג על ידי צהל ברצועה אם הינך מחבל היא פי 28.48 גדולה יותר מבלתי מעורב. יש כאן הבחנה ברורה ורדיפה של מחבלים תמימים, זה הפרש עצום!
נשאלת השאלה על ידי תמימים למיניהם ,שלא יודעים מה זה הסתברות, "אז כיצד יש יותר אזרחים הרוגים"? התשובה היא מאוד פשוטה, רוב רובם של אנשי הרצועה הם בלתי מעורבים, מחבלים מהווים רק כ0.0138% מתושבי הרצועה…
נעשה תרגיל מחשבתי קטן: נניח וצהל היה פוגע ללא הבחנה בעזה, בהתבסס על כך שיש רק 0.0138% מחבלים באוכלוסייה, היינו מקבלים שמתוך 572 הרוגים היינו אמורים לקבל רק 0.079 מחבלים הרוגים!
יחס הרוגים כזה ויחס הסתברויות שכזה מצביע על מאמצים חסרי תקדים של צהל לשמור על חיי בלתי מעורבים. ממליץ בחום לעיין בקישורים על יחס הרוגים /בלתי מעורבים בקונפליקטים דומים, ההשוואה רלוונטית למשל היא הקרב בפלוג'ה (צבא מערבי בשטח אורבני שבו מחבלים מסתתרים בין האוכלוסיה, למרות ששם הרוב נמלט לפני הקרב, בהבדל מעזה) ותקיפות אוויריות אמריקאיות בפאקיסטן.
אהבתיאהבתי
הנה משהו עם יותר בשר.
http://www.israellycool.com/2014/07/20/analysis-of-gazans-killed-so-far-in-operation-protective-edge/
אהבתיאהבתי
אם מחברים את שני הניתוחים ביחד, ומדובר על עובדות (ולא על דעות), מקבלים תמונה מדהימה! כזו שלצערי אף אחד בעולם שלנו לא כל כך מכיר.
אהבתיאהבתי
הנתונים שלכם מעניינים מאד. ההסברה הישראלית נכשלה מאד. גם זאת הסתברות?
אהבתיאהבתי
זה בלוג של שלוש יחידות מתמטיקה, מגמה ספרותית
איבדתי
אותךאת שניכם ב-.0 הראשון 😯אהבתיאהבתי
נסביר לך בשמחה (למרות שמדובר בחומר של 3 יח' מתמטיקה, אפילו למעשה בחומר של כיתה ו'):
בלינק השני מופיע ניתוח של ההרוגים בעזה, אזרחים וחמושים, לפי גילאים ולפי מין. כולנו יודעים שכמחצית מכל אוכלוסיה – גם זו של עזה – היא נשים והמחצית השניה היא גברים. עוד יודעים אנו, לפי נתוני האו"ם, שכמחצית מהאוכלוסיה בעזה היא ילדים, מתחת לגיל 14.
כמות ההרוגים בעזה היא, לצערי (ולצער כל בן אנוש) גבוהה למדי, כך שהיה מצופה שההתפלגות של ההרוגים תהיה כמו בקרב האוכלוסיה, אילו אכן היה נכונה הטענה שצה"ל מפציץ שם ללא הבחנה. שהרי בקרב כל כך הרבה הרוגים, הסטטיסטיקה אינה מופרעת על ידי נתון מקרי כלשהו.
הפצצה ללא הבחנה, הייתה צריכה להביא למצב של 50% נשים, בקרב ההרוגים, ושל כ- 50% ילדים בקרב ההרוגים. פחות או יותר.
אמנם אין דרך לדעת מי הוא אזרח ומי הוא חמאסניק עם נשק, אבל לכל ההרוגים יש שם, מין וגיל. ולכן ניתן בקלות לדעת האם מדובר בגבר או אשה, בילד או צעיר או מבוגר או זקן.
ישב מישהו וניתח (הלינק השני) את כל שמות וגילאי ההרוגים, ומצא ש- 82% מההרוגים בעזה הם גברים. זאת ועוד, ש- 50% מההרוגים הם גברים בגיל 18-28. ולהם נוסיף עוד 16% של גברים בגיל 29-38. אמנם אנחנו לא יודעים כמה מתוך הגברים הללו הם חמאס, אבל הכמות החריגה וחסרת הפרופורציה של הרוגים גברים בגיל 18-38 (כאמור, שני שליש מההרוגים בכלל) מלמדת אותנו שמרבית ההרוגים בעזה הם גברים בגיל הלחימה, פי כמה וכמה יותר מאשר חלקם של אנשים בגיל הזה בסך כל האוכלוסיה. כאמור שני שליש לעומת שליש.
עד כאן הלינק השני. עכשיו נעבור ללינק הראשון:
לקח מישהו את כמות החמאסניקים (לפי הדיווח שלהם ולפי דיווחי צה"ל, מדובר בסך הכל במספרים דומים, כ- 25 אלף איש) וחילק אותה בסך כל האוכלוסיה בעזה, כ- 1.8 מליון. מכאן ברור שכמות החמושים בסך כל האוכלוסיה הוא קטן מאד. כלומר אם ניקח 1,000 עזתים רנדומליים, רק אחד מהם יהיה חמאס.
עכשיו נחשוב שוב, אם צה"ל היה מפגיז ללא הבחנה, הרי שכמות הרוגי החמאס הייתה צריכה להיות כ- 0.1 אחוז (בערך) מסך כל ההרוגים, כלומר מתוך 600 הרוגים עד כה, פחות מהרוג אחד היה צריך להיות חמאס.
ואילו אנחנו יודעים שכמות החמאסניקים שנהרגו היא הרבה הרבה (הרבה) יותר מכך. ומכאן, שהאש של צה"ל היא, באופן יחסי כמובן, מאד מאד (מאד) מדויקת. ושטענת צה"ל שהוא מנסה לפגוע בחמאס, היא טענה נכונה.
הנה הסבר פשוט. ללא צורך בחישובים מסובכים.
מי שרוצה את הגרסא למתקדמים (במתמטיקה) שיתכבד וייכנס ללינקים.
אהבתיאהבתי
נתון כמו
נשים מוסלמיות פחות מסתובבות ברחובות ופחות מועדות לפורענות כי הן עם הילדים בבית
לא עולה על בדל מוחם של המתמטיקאים והסטטיסטיקאים הדגולים.
אהבתיאהבתי
"הן עם הילדים בבית" – מה, באותם בתים שישראל מפציצה ומחריבה ללא אבחנה, דרזדן-סטייל? אז בכלל פלא שלא כל הקרבנות נשים וילדים.
אהבתיאהבתי
טוב לא עמדתי בדיבורי לאור גודל הכסילות. החלת השיטה המדעית על ההרוגים בצד הישראלי מביאה למסקנה שחמאס מתמקד בפגיעה במטרות צבאיות ( מה שכמובן לא נכון), פשוט זו לא הדררך לחישוב הפרמטרים למצב הנתון.
אהבתיאהבתי
מילואים?
🙂
אהבתיאהבתי
שב ממשימה סודית תחת ניק אחר.
אהבתיאהבתי
התגעגעתי לציפור החכמה, ולציפור המשתדלת במגבלות יכולתה. להז"ן, נו , בימים כאלה זה כל אדם שני ברחוב.
אהבתיאהבתי
דאוד האיסלמיסט לא מצליח לנצור את 'נשקו' למרות ההעלמות הקצרצרה.
אהבתיאהבתי
לונג טיים נו סי. וואטס ברינגס יו ביי?
אהבתיאהבתי
ידענו שתחזור. חיכינו לך כמו שהגולנצ'יקים מחכים לרסאן עליאן
אהבתיאהבתי
התשובה לכך היא כן, כאשר חמאס נלחם בצה"ל בעזה הוא נלחם במטרות צבאיות.
כאשר הוא יורה לערי ישראל הוא תוקף מטרות אזרחיות.
אני חייב להודות שהתעלית על עצמך בטיעון הדבילי הנ"ל.
אהבתיאהבתי
מזתומרת, אני תמיד מתעלה על עצמי, אחרת מה הטעם להגיב. כנראה שגם צה"ל פוגע בפעילי חמאס כאשר נלחם בהם ישירות, ופוגע גם בלא מעורבים במקרים אחרים.
הטיעון הסטטיסטי שהובא משני המקורות מרשים אנשים שטחיים החושבים בשחור ולבן. העובדה שמנגד הוא הופך את חמאס לארגון הטרור המוסרי בעולם, מבהירה את הצורך בחשיבה מורכבת יותר (לפחות למי שמסוגל לכך), סתם המלצה צנועה מדביל חסר עמוד שדרה.
אהבתיאהבתי
טרחת לבדוק מה השאלה בכלל?
אין ספק שצה"ל פוגע בבלתי מעורבים, הטענה היא שהוא יורה ללא הבחנה, המספרים מראים אחרת.
טענה נוספת היא שהמלחמה היא אסימטרית, ושבעוד שכאן לא נהרגים אזרחים, שם נהרגים בהמוניהם בלתי מעורבים עקב שימוש לא פרופורציוני בכח, שוב, המספרים מראים אחרת ואין שום משמעות לשאלה כמה אזרחים הרג חמאס.
אהבתיאהבתי
טרחת לחשוב שניה, ספק. ההשוואה למספר ההרוגים הישראלים נועדה להציג את מופרכות הטיעון הסטטיסטי.
אני ישראלי ורגיל בקיבעון דלות המחשבה. משקיף לא ישראלי רואה בהפיכת מאה ילדים הרוגים לשוליים סטטיסטים מקבילה להתבטאות המוות הטלוגני של ביבי.
הלב לא פועם והמוח דועך בעקבותיו. סלינה גומז מתפללת להחלמתם.
אהבתיאהבתי
הטיעון הזה מיועד פנימה והחוצה כאחד.
הסברתי לך גם למה הסימטריה שאתה מנסה להפריך באמצעותה לא רלוונטית, כי מלכתחילה יש כאן טענה לחוסר סימטריה.
גם הצבא הבריטי ,האמריקאי ונאט"ו פגעו בבלתי מעורבים במספרים גדולים בהרבה (קוסובו, עיראק ואפגניסטן), אבל הטענות שנשמעות כאן לא נשמעו במקרים הנ"ל. סביר שאף אחד לא העלה על דעתו שהטעויות שנעשו שם היו במזיד. קצת נתונים עשויים לשכנע את חסרי הנתונים לגביי מה שקורה פה.
חוצמזה, מה שאתה תוקף פה זה את האפקטביות של הטיעון הסטטיסטי הסברתית, קודם תקפת את התקפות (בצורה לא רלוונטית כפי שהוסבר לך בתגובה הקודמת ובפסקה השנייה).
אהבתיאהבתי
מי טען?
בדיוק כמו שאני אמרתי שהאיום האיראני הוא פיקציה.
העיוותים שלכם לא משכנעים.
אהבתיאהבתי
לא את, חלקים בעולם וגם פה בשמאל הקיצוני.
הפכת את זה לאישי, וזה לא.
על ניסיון ההפרכה הלא הגיוני שנתת קיבלת תשובה אישית.
מצד שני, את לא טוענת שום דבר, אבל כל ההתייחסויות שלך נועדו להילחם בטענות שמועלות כאן, כאילו שמה שנאמר פה פוגע בתפיסת עולמך.
אהבתיאהבתי
את כמובן צודקת. הפוסט הנ"ל פורסם לפני יומיים, ומתבסס על רשימה הבאה:
http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2014/07/gaza-under-seige-naming-dead-2014710105846549528.html
כלומר, מדובר על הרוגים בעיקר מהמתקפה האווירית שכוונה על לעבר מבנים ולא לעבר רחובותיה הומי האדם של עזה מלאי הגברים. הטענה, עם כן, קיבלה משנה תוקף, אחוז גבוה עוד יותר של נשים היה בתוך המבנים אולם פחות מ20 אחוז מן ההרוגים הן נשים.
וברצינות, במקום להתבונן בנתונים, לחשוב ולשאול כיצד הם מתיישבים עם המציאות כפי שאת רואה אותה, בחרת בדוגמטיות דתית אופיינית (שני הפירושים תקפים פה) לקפוץ כמוצאת שלל רב על הנתון הכי פחות מעניין עם טיעון מפוקפק לא פחות. העיקר לא לחשוב.
הנתונים על הגברים ללא מותירים מקום לספק, 50 אחוז מהגברים ההרוגים הם בגילאי 18-28, וכאמור הנתונים מתייחסים בעיקרם לתקיפה האווירית, ויש לשער שהנתונים אחרי המתקפה הקרקעית יהיו אף יותר מובהקים.
מעבר לזה, בכלל לא ברור לי מה בין מוסריות צה"ל לשאלה האם צריך לעשות שלום, לגיטמיות ההתנחלויות ודעה פוליטית באופן כללי, איכשהו הדברים התערבבו. אם צה"ל היה הורג 100 אחוז מחבלים ובשאר הזמן מחלק סוכריות (ללא סוכר) לילדים, זה היה מצדיק משטר צבאי ברצועה?
אהבתיאהבתי
אני לא ערבבתי. אני מקווה שהשאלה הזו לא מופנית אלי.
אהבתיאהבתי
ההסבר יכול להיות פשוט הרבה יותר. כמו בנירים עכשיו ובגוש עציון במלחמת השחרור, הערבים החיות הפראיות מפנים את הנשים והילדים ככל האפשר למקומות מוגניםיותר ונשארים לשמור על הבית.
אהבתיאהבתי
המספרים לא משקרים?
הנה עוד מספרים: יותר מרבע מההרוגים בעזה הם ילדים. 132.
אהבתיאהבתי
מי מבטיח שלנתונים שמסופקים ע"י החמאס יש איזה שהוא קשר למציאות?
הרי הם מפרסמים תמונות ישנות בתור נוכחיות, כנ"ל סרטונים ושאר מייסס.
האם מישהו יודע את האמת כמה מתוך ההרוגים שלהם הם כאלה שנהרגו ע"י רקטות/טילים/פצמ"רים שלהם, סוג של נפלים, שהואילו ליפול תוך עזה ולפגוע באזרחים. הרי עבור החמאס ההרוגים הם נפגעי המבצע (כמו אש דו"צ אצלנו) אבל להאשים את ישראל בכך ולספור לה את ההרוגים? לא הגזימו קצת?
בנוסף, מכל מיני סיבות, כלכליות בעיקרן, מצרפים מתים שונים למספרי ההרוגים כדי ליפות את המציאות.
ברור שארגונים אוהדי החמאס יקחו את נתוני הצד החמאסי ללא עוררין ומהם זה עובר למדיה.
האמת ממש לא גלוייה והיא משתנה לפי הצורך החמאסי.
אהבתיאהבתי
בלינק שנתתי שהוא גם שמי, יש חיתוך גדול בין השמות אבל הפער לא כל כך הגיוני.
על כל פנים, גם על פי הלינק שנתתי 18 אחוז הם ילדים מתחת לגיל 17.
ועכשיו לעוקץ, 4*132=528, בלינק שלך מדובר על לפחות 580 הרוגים ובלינק השמי שלי, 535 שמתוארך ל20 (כלומר כנראה ההרוגים הם עד ה19).
אני מבין שאנשים חושבים הם כאלה שלא מסוגלים לעשות 1+1.
פתאום בשביל סטטיסטקות מעין אלה, יש אינטרס להפחית את מספר ההרוגים הפלסטיניים, כי לילדים יש שמות ואז ליצור מצגי שווא סטטיסטיים.
בכתבה שבה כתוב יותר מרבע, מדובר על 155 מתוך 580, אבל אין להם שמות לפער, העיקר הכותרת.
כקוריוז, רק ממספרי המחבלים שצה"ל פרסם בימים האחרונים ביחס ללינק שנתתי המספרים עולים על 580, והם תוצר של מחבלים בלבד.
יתרה מכך, חלק ניכר מההרוגים הבלתי מעורבים החדשים הם ככל הנראה כתוצאה מההרג הרב שנוצר עקב הקרב הקשה בשג'אעיה, שם נאלץ צה"ל לבצע ירי ארטילרי, זאת אחרי 4 ימים של הפצרות מתושבי השכונה להתפנות.
ביקורת תקשורת מחו"ל להיום.
אהבתיאהבתי
אם יתאפשר לשלוח לbulletin of the atomic scientists
מאמר בחתימת שלושה מקבלי פרס נובל ישראלים שהידע שלהם
משיק לנושאים שעולים כאן על חישובי הרוגים ונפגעים בעזה
כמובן לאחר בדיקה מתאימה יהיה טוב, אולי אפילו טוב מאוד.
גם NYT זה בסדר.
אהבתיאהבתי
תחשוב שוב. העלתי כאן הסבר פשוט, באמת לא מסובך, שמסביר את האמור שם במילים שמתאימות לכל נפש.
עוד יותר בקליפת אגוז, נגיד שכמות החמאסניקים ההרוגים היא עצומה (יותר ממחצית ההרוגים. הרבה יותר). כשלוקחים בחשבון את חלקם של החמאסניקים באוכלוסיה הכללית, ברור שטענת אלו שטוענים שצה"ל יורה ללא הבחנה, נופלת, שלא לומר מתרסקת, אלו מול הסטטיסטיקה של הנתונים. אגב, הנתונים הם נתוני משרד הבריאות הפלסטיני בעזה.
זה מדע, לא דעה. עם עובדות קשה הרבה יותר להתווכח.
אהבתיאהבתי
אם זה מכוון אלי? אז עצם הטענה שהצהרה היא "מדעית"
או "מדע" אומרת שההצהרה עשויה להיות לא
נכונה, שגויה. תמיד רצוי לבדוק הצהרה שטענה זו או
אחרת מבוססת על עובדות. יש מומחים לבדיקת עובדות
ויש מומחים לנתוח עובדות. הנה אפילו על "כיפת ברזל"
יש ויכוחים שנוגעים הן לעובדות, מה קורה כאן, והן לניתוחן.
יש בישראל מומחים מוכרים לבקרה של נתונים, אם הם
כאלו, ולניתוחם. היה ראוי מאוד שדעתם על מספרי
הנפגעים ומה שקורה בעזה תפורסם בשמם וחתימתם
אהבתיאהבתי
עובר אורח,
טענתך שדרושים מומחים לבדיקת הנתונים – נכונה. אבל אם אינך מומחה ואין לך נתונים, למה אתה מעלה טענה ללא ביסוס?
אהבתיאהבתי
קודם הבא הוכחות לטענתך שהטענה שלי
נכונה והסבר למה אתה טוען כך. בכלל,
למה אתה מעלה טענה ללא ביסוס?.
אהבתיאהבתי
נראה לי שמבקרי אופן הפעולה של צה"ל לא טוענים שצה"ל יורה ללא כל אבחנה על בתים אקראיים – זו אולי הטענה הפלסטינית אבל יש מספיק אנשים רציניים דיים לא לקבל אותה. הם כן טוענים שצה"ל לא מתאמץ (או לפחות לא מתאמץ מספיק) למנוע פגיעה באזרחים אגב הפגיעה בחמאסניקים – לדוגמה, עידן לנדו טוען שבהפצצת בית שהיה בו מחבל יחיד נהרגו 25 בני משפחה אחת, מהם קרוב לעשרים ילדים (הוא מביא רשימת שמות וגילאים). את זה הרבה יותר קשה להפריך באמצעות סוג כזה של ניתוחים סטטיסטיים.
אהבתיאהבתי
זו הבעייה בשביל זה צריך סטיסטיקאי.
להבנתי ואולי לא הבנתי וולוט למשל
למשל טוענת שייתכן ובחוץ יש יותר
גברים. אם אכן יורים לבתים לטענתך
או בכלל ירי מזדמןאקראי לכל מקום כל
הזמן ככל שעולה מספר ההרוגים
החלוקה בין כל המרכיבים ברי איתור
(כגיל ומין) תהיה יותר דומה לכלל
האוכלוסיה. אם אכן יש שוני לא אקראי
בין הרכב האוכלוסיה הכללית לבין
הרכב אוכלוסיית ההרוגים יש לכך
סיבה את כל זה צריכים לעשות מומחה
לדימוגרפיה ומומחה לסטיסטיקה.במקצוע
של עידן עושים זאת. אבל יש כאלו שלא
מאמינים לשום דבר שהוא מציג בגלל
שהוא בא להוכיח דברים מהתחלה.
אהבתיאהבתי
אני חושב שסטטיסטיקאי הוא לא הכרחי. גם אם כולם היו מסכימים על הסטטיסטיקה של ההרוגים זה לא היה גורם להם להסכים על המשמעות. נניח לרגע שהסטטיסטיקה היא ששני שלישים מההרוגים הם חמאסניקים ושליש אזרחים. אין ספק שזה מראה שצה"ל מכוון בעיקר אל החמאסניקים, אפילו בלי להתחשב בשעורם היחסי באוכלוסיה. עדיין זה לא עונה לשאלה האם צה"ל משקיע את המאמץ הנדרש להבחין בין החמאסניקים לבין האזרחים, או האם הפגיעות באזרחים הן פרופורציונליות לתועלת המופקת באותן תקיפות. הרי אחד יטען שאילו היה מושקע המאמץ הנדרש אז הסטטיסטיקה היתה 95% לוחמים מול 5% אזרחים, וריבוי האזרחים מצביע על זלזול של צה"ל – והשני יטען להפך.
אהבתיאהבתי
לא חושב
בטוח.
סטיסטיקה
עושה
סטיסטיקאי.
ומפרסם
ממצאיו
כפי
שמפרסמים
ממצאים
דמוגרפיים
אחרי
שאלו
יתקבלו.
עניין לא
פשוט.
נדון
במשמעות.
עד שתהליך
זה לא
מבוצע
בשלמות
וקפדנות
זה חירטוט
אני כרגע
מחרטט.
ולא
רק אני.
אהבתיאהבתי
מיכה, עידן לנדן עושה מה שכל עתונאי טוב עושה: מביא סיפור של פרט. זה מעניין, זה עושה רושם. רק מה, זה מעוות את התמונה.
אם במקרה אחד הרגו בני משפחה אחת, אבל במקרים רבים אחרים לא הרגו בני משפחה – צריך להציג גם את העובדות האלה. אבל זה פחות מעורר עניין אצל הקורא וגם לא משרת את המטרה הפוליטית של עידו לנדן.
אהבתיאהבתי
יש גם הרבה חיילים שלא נהרגו ולא מזכירים את השם שלהם, למה מתארים צרק לוויות של חיילים שנהרגו ולא של חיילים שלתא נהרגו, צריך איזון בדיווח
אהבתיאהבתי
עם כל הכבוד והסימפטיה לחישובים, לא נראה לי שזו תשובה הסברתית מספיקה.
נראה לכאורה שבעולם המערבי יש קונסנזוס מקיף שישראל אינה מעוניינת ואף עושה מאמצים לא לפגוע באזרחים לא מעורבים.
הטענה שלהם היא שלמרות הכל יש פגיעה במאות אזרחים, וזה לא מקובל בעיניהם ונראה בלתי פרופורציונלי, עקב העובדה (שמצערת בודאי את האנטישמים שביניהם) שאין "מספיק" יהודים הרוגים בצד השני.
טענות "פשעי המלחמה" וה"טבח" נשמעות מצד השמאל המיליטנטי האירופי (ששום דבר לא ישכנע אותו), עשרות אלפי המוסלמים השונאים המפגינים באירופה, ומערכות ההתלהמות והשקר של טורקיה ואיראן.
לשכנע אותם בעזרת טיעוני סטטיסטיקה והסתברות היא פעולה מיותרת ואפילו מגוחכת.
אהבתיאהבתי
אני מודה ומתוודה – הצליחו לבלבל אותי עם המספרים של המנהרות והפירים והפתחים והתגליות.
אהבתיאהבתי
למה צה"ל לא התכונן לחדירות מהמנהרות.
כדי להבין את שורשי הכשלונות של היום כפי שבאו לידי ביטוי בחיסול של החפ"ק של מג"ד גפן ליד קיבוץ ארז יש להסתכל על העבר. תורת הבט"ש בגבולות שעל פיה פועל צה"ל עד היום התגבשה לאחר מלחמת ששת הימים בתקופה שנודעה כתקופת המרדפים בבקעת הירדן. הבעיה שאתה התמודד צה"ל היתה חדירה של עשרות חוליות חמושות שמטרתן היתה להגיע לישובים הערביים, להטמע בתוכם ולהפעיל משם טרור. החוליות היו לרוב קטנות מאד ועשו ככל יכולתן לחמוק מחיכוך עם צה"ל. השיטה שהתפתחה היתה של דרך טשטוש לאורך הגבול שלאורכה נע הלוך ושוב סיור ממונע הכולל גשש. אם גילה הגשש עקבות חדשים על דרך הטשטוש היה מוכרז מרדף. כוחות הגזרה היו מוקפצים, חפ"קים של מ"פים ומג"דים היו מגיעים לנקודת החדירה כדי ללמוד את צורת העקבות ואחר כך חוברים ליחידות שלהם שהניעו כתות מרדף על צירי אורך ורוחב בגזרה בשיטה של מסגרים. במקביל היה כח מהפלוגה שבגזרתה ארעה החדירה נע אחרי העקבות. השיטה התבררה כיעילה מאד ואף זכתה לשיר "המרדף" של ירון לונדון. השיטה הועתקה ומומשה ללא חשיבה בכל הגבולות של ישראל. עם השנים נוספה הגדר האלקטרונית והגששים הבדווים שגדלו בשטח והתמחו בנעוריהם בגילוי כבשה אבודה מהעדר הוחלפו בגששים שיודעים להבדיל בין מנעולי טויוטה ומזדה אבל לא מסוגלים לזהות פרה בדיר כבשים. למרות שהאיום שהוליד את שיטת הבט"ש נעלם כבר בשנות השבעים לא שונתה מאז שיטת הבט"ש.
השיטה התרסקה לחלוטין באוקטובר 2000 תחת פיקודו של אלוף פיקוד צפון (והתקווה הלבנה לשעבר) גבי אשכנזי. החיזבאללה, שהכיר היטב את צה"ל לאחר לחימה רבת שנים, זיהה מיד לאחר הנסיגה מלבנון את נקודת התורפה במערך ההגנה הצה"לי, הלא הוא הסיור על גדר הגבול. הסיור הוא מסגרת זעירה, חסרת כח אש ונטולת חיפוי, המקדשת את השיגרה. כל מה שנדרש כדי להפוך לטרף קל. ואכן, הסיור הותקף ו3 גופות נחטפו. מסקנות ועדת החקירה שהוקמה היו שמספר קצינים לא הקפידו על קיום שגרת הבט"ש, פיקוד צפון הדליף (נשמע מוכר הרפז?) שאנשי הסיור עסקו בסחר בסמים. איש לא ערער על השיטה או מצא בה פגמים. במשך השנים היו עוד מספר תקיפות דומות על הסיור שכשלו עד שב2006 הצליח החיזבאללה לשחזר את ההצלחה משנת 2000 וגרם לפריצת מלחמת לבנון 2. כמובן שלאחר המלחמה וועדות החקירה המרובות נמשכה שיטת הבט"ש בגבולות עד שהגיעה שנת 2014 וחפ"ק המג"ד בפיקוד דרום מיהר להגיע עם הג'יפ לנקודת החדירה.
אהבתיאהבתי
תודה רבה עבור הסקירה המקיפה!
אהבתיאהבתי
אכן
אהבתיאהבתי
"עם השנים נוספה הגדר האלקטרונית והגששים הבדווים שגדלו בשטח והתמחו בנעוריהם בגילוי כבשה אבודה מהעדר הוחלפו בגששים שיודעים להבדיל בין מנעולי טויוטה ומזדה אבל לא מסוגלים לזהות פרה בדיר כבשים"
priceless
אהבתיאהבתי
דבריהם של פלסטינים ישראלים והכרזות החמאס גורמים נזק עצום למחנה. כמות האידיוטים השימושים מצטמצמת במהירות:
פוסט שזכה ל 2,500 לייקים:
אהבתיאהבתי
אני לא שיניתי את דעתי שלא מקימים וילות מול חושות של פליטים.
אהבתיאהבתי
א. בהחלט, גוש קטיף שימשה שכפ"ץ לישראל הריבונית בכך שמשכה הרבה אש אליה. אז מה זה אומר? שלפני כל אזרח צריך להציב עוד אזרח מול האויב?
ב. עשרת אלפים המתנחלים היהודים ברצועה השתלטו על שליש מהחוף של מיליון וחצי תושבי עזה. זה הגיוני? זה מוסרי?
כמי ששירת לא מעט בעזה, עוד בתקופה שהיינו מתאמנים בניווטים בתוך חאן יונס בשביל הכיף, ואף אכל במסעדות הדגים בחוף עזה, אני מברך יום יום על ההתנתקות
אהבתיאהבתי
באמת הגיון מעוות. ממה הקיבוצניקית הזאת מתפעלת? שהמתנחלים ספגו את האש והיא יכלה לחיות את חייה בשקט? הדם שלהם היה פחות אדום? מה, הם השכפ״ץ שלה ועל זה התודה? היתרון בהתנתקות שיון לא תופס הוא במצפון הנקי של רוב הציבור כאשר אנחנו נלחמים כיום. זה לא היה אז כאשר ראינו את הווילות, המפלסים, הברכות והחופים המטופחים של מתנחלי נדל״ן ציניים וזחוחים.
אהבתיאהבתי
באח הגדול 6 משתתף ״מגורש״ גוש קטיף שממשיך להטיף לגירוש ערבים. כאשר אורטל בן דיין שאלה אותו למה הוא לא מתנחל כיום בחבלי ארץ אחרים כמו בנגב או בגליל אלא חי בתל אביב הוא ענה, ״הייתי הולך לתנחל ״אילו היתה התנחלות עם חוף״. אה, אז אתה מפונק, השיבה אב״ד. איך אפשר לקחת את החרטה הזאת ברצינות? אין להם בושה?
אהבתיאהבתי
עד שהיהוד הגיעו רוב הערבים המקומיים אכן חי בחושות וסבל משיעור תמותה שתרם רבות לשממונה של ארץ ישראל במשך מאות שנים.
תתפלא, אבל אני לא מודאג מעמדתך. הסיכוי שאפילו אתה תיגמל מה'אמיתות' של ארגוני הקיבוע וכוהני המחנה גובר מיון ליום.
לאחר שהוסיפו את המימון האירופאי, הכבוד האקדמי והמעמד התקשורתי הבינלאומי האשמה תפחה, התחממה וגלשה מהתבנית המקורית למאגרי האנטישמיות התת קרקעית. בהתאם לחוק הגלקטי שמסביר התנהגות המונים בעיתות שינוי, עיסה מנטלית יכולה להמתח מול ההגיון הפשוט וחירות הדעת עד לגבול מסויים. ההגיון הוא הדבק הקוסמי החזק ביותר.
כשפעילי סוציאל נאציונאל חולקים עמדות ומסרים פאליוודים עם ארגוני זכויות אדם ונאורים מטעם עצמם הריאקציה תחריב את המבנה והעיסה תתפרק למשהו שרק האדמה והעצים יכולים לעכל.
אהבתיאהבתי
יון, די. זכותנו להחזיק בעמדה שלנו בלי השפעה של ארגוני הסיוע והקרן. עניין של מצפון. לקחת שליש מהמים נראה לך טבעי וצודק אבל לא אצל כל אחד. יש לך טקטיקה פרימיטיבית לבטל דעה של בן אדם.
אהבתיאהבתי
מי לקח ממי והיכן שליש מהמים?
חוץ כמובן מהתורכים שלקחו מסוריה
עירק וקצת מלבנון. והסורים שלקחו
את הירמוך מהירדנים וומשלת ישראל
שלקחה מים מהטברינים ומוכרת
אותם לירדן.ולוקחת מים מהים ומוכרת
לעזה וירדן וישראל שלוקחות
מים מהים ומחליפות אחת עם השניה
מה המקרה בדיוק שאתה מדבר עליו.
אהבתיאהבתי
מישהו ערער אי פעם על זכותך? היחידים שסתמו וניסו לסתום כאן פיות משתייכים למחנה הנאור. עמדות המחנה צמחו על חורבות השמאל הציוני שראה בייהוד ארץ ישראל מטרה מרכזית. לעץ שלכם מוזרמים מינונים רעילים של דשן אירופאי קטלני שגורם נזק. בעזה חיו יהודים ונוצרים עוד לפני קום המדינה וכמו בהרבה ערים אחרות במזרח התיכון נשארו שם רק מוסלמים. זו עובדה ויש לה שם. אז אולי הטקטיקה שלי פרימיטיבית אבל אתה זה שמצדד בטיהור האתני מבלי להבין את המשמעות.
אהבתיאהבתי
שיעורי התמותה בכל העולם ירדו מאז העליה הראשונה. תנו כבוד לציוניםלציונים 😛
אהבתיאהבתי
-אתה צודק. גם באפריקה ומזרח אסיה תחת הקולוניאליזם האירופאי הנאור. אפילו במדינות ערב שיעור התמותה ממשיך לרדת מאז שהציונים עזבו.
אהבתיאהבתי
עובדת חיים כמו 2+2= 4
אם אתה חי בישראל אתה חי בוילה מול חושות של פליטים.
אתה יודע מה? יש גם כמה פרופסורים בכל מיני פקולטות בכל
מיני ארצות שאומרים שאם אתה חי ב NY אתה חי בוילה מול
חושות שלפליטים. על 9.11 שמעת?
אהבתיאהבתי
את הוילה עם המפלסים והבריכה בנו הפליטים השכנים מג׳בליה וחאן יונס. אין בושה
אהבתיאהבתי
מה הטיעון? על איזו בושה מדובר. גם אני חושב וכתבתי
כאן שטוב היה שישראל יצאה מעזה ולאט משנה דעתי.
אין בין זה ובין "עבודה ערבית" ולא כלום. ערבים בנו גם
וילות בגני יהודה סביון רמת השרון תל מונד ועוד.
אלו שבג'בליה וחאן יונם מתים (מילה רעה היום) ליום
עבודה בבניין בכל מקום בישראל. ללבנון נצראללה מביא
תיירים מכל העולם המוסלמי להראות את מתולה שבתים
וגנים והכל כמו שהם נשדדו מהפלשטינים. גם בפרדיס
הראו לי באצבע את כל חוף כרמל כאדמה ערבית גנובה
זו דייסה שאין בינה לבין הקניבלים של החמאס כל קשר.
אהבתיאהבתי
בכל משוואה אסור היה להשאיר את מתנחלי הנדל״ן הגזלנים במקומם גם אם אתה טוען שצה״ל היה צריך להמשיך לשלוט בעזה. למה צריך להתנחל? בלבנון התנחלנו? מה זה הטירוף הגרידי הזה?
תודות להתנתקות אנחנו (לא הימין המשיחי והשמאל המשיחי) נלחמים במצפון נקי. זה לא מבוטל.
אהבתיאהבתי
אני עדיין טוען בעיקרון שאין לישראל מה לעשות בעזה
מהרבה סיבות, גם אלו שהבאת. אני מגלה, לדאבוני,
שהסיבות להכנס לעזה משפיעות יותר מהסיבות לא
לא להכנס ואני מבולבל.
אהבתיאהבתי
נכון. קשה לי לשמע את המתנחלים חוכחים ידיים ואומרים אמרנו לכם. גם אלה שמתלבטים אם צה״ל לא היה צריך לעזוב את השליטה בעזה לא בהכרח מתכוון שפינוי ההתנחלויות היה מוטעה.
הקיבוצניקית מהסיפור של יון משקפת את השמאל המשיחי. רימו אותה. מסתבר שהערבים לא רוצים שלום לכן טיעוני הימין המשיחי נכונים? אפשר לדרוש את פינוי המתנחלים בלי להיות שמאלן שצועק סיסמאות בהבימה. מה שיון מסרב להבין.
אהבתיאהבתי
רק צבוע או רשע יקרא לטרנספר היהודי התנתקות, לתקר בגלגל וריסוס קיר פעולת טרור ולמתיישב יהודי מתנחל. גם אתה ובני משפחתך חיים על אדמה שכבשו היהודים במלחמה. תתרגל לרעיון.
המימון הזר כאמצעי דמוקרטי להחלפת השלטון ואופי המדינה אינו קביל בעיני ואני לא שייך לאף מחנה פוליטי שאתה יכול לקרוא לו בשם.
אהבתיאהבתי
רביב על התקשורת וצוק איתן.
אהבתיאהבתי
אתמול, בפתיחת תוכניתו השבועית, התייחס ג'ון אוליבר לנעשה בעזה. הזווית שבחר די משעשעת: כתב CNN Anderson Cooper, שמסקר את הקונפליקט כבר כמה שנים טובות…(מתחילת התוכנית עד הדקה שלישית). המסר שם חזק.
אהבתיאהבתי
אין לי TV הרגע חזרתי מליווי בן משפחה לרופא. שם, בהמתנה מול המרקע המרעיש בלי סוף הופיע גנרל בדימוס במי"ל ברררררר בררררר קיש קיש קיש ברברברבר ואז בין הרעשים חסרי הפשר: "חמאס נחלש". מההההה !. טילים בכל הארץ, אמבושים לחי"ר ישראלי, מכתיב תנאים לשביתת נשק, כל המנהיגות בחיים, יחסי ציבור משופרים. השתגעו פשוט השתגעו. במאמץ לא קל ניתן להגיע להישגים גם במערכה הזו. יכול היה להיות יותר גרוע. אבל, בני אדם צאו מזה או פנו מקום. החמאס משתפר ממלחמה למלחמה. האם ייתכן שהמלחמה הקודמת בעזה הייתה מתוכננת טוב יותר? לפי הרוגים ישראליים, ייתכן. השיגי חמאס עד הרגע, ייתכן.
חבל.
אהבתיאהבתי
שאלה לקצינת הרכש ולווט. במחיר נמר אחד אפשר לצייד 15 זלדות במעיל רוח. מה עדיף?
אהבתיאהבתי
מה יעזור מעיל רוח נגד מטענים? ובכלל את ה-M113 אפשר לחדור עם מקלע כבד.
אהבתיאהבתי
מקלע כבד מופעל מעל רק"מ או בעמדה נייחת. לא בשימוש החמאס ולא החיזבאללה (מולנו)
אהבתיאהבתי
ששה הרוגים ואחד נעדר. נגמ"ש הזלדה הוא נגמ"ש קונברטיבל, יענו פתוח מלמעלה. אם הנעדר היה בעמדת המפקד או עמד בתא הלוחמים סביר מאד שהדף הפגיעה יעיף אותו מחוץ לנגמ"ש. אמנם יש ודאות שנפצע אבל לא בטוח שנהרג.
אהבתיאהבתי
הזלדה סגורה מלמעלה, יש פתח למפקד, פתח לנהג ודלת הידראולית מאחור.
אהבתיאהבתי
זלדה סגורה מלמעלה רק אם יש עליה מתקן מיוחד. מכסה תא הלוחמים נסגר רק כאשר האיום העיקרי הוא ארטילריה. כאשר האיום הוא נ.ט. המכסה פתוח משני טעמים. 1. כדי לאפשר ירי ממקלעי הצד 2. זה מקטין את אפקט ההדף
אהבתיאהבתי
יכולה להיות סגורה ויכולה להיות פתוחה. ממה שאני זוכר החי"רניקים בכניסה לעזה דווקא סגרו.
אהבתיאהבתי
מסכים לגמרי.
עם זאת, אני רוצה לראות מה תהיינה התגובות בישראל כאשר היום יתקוף צה"ל מנהרות שנחפרו בגבול לבנון…
זו חכמה בדיעבד.
יותר מזה:
אנשים באים בטענות לממשלה שלא טיפלה באיום שהיה גלוי וידוע לכולם. כולם ידעו על המנהרות, אך הממשלה לא עשתה כלום.
אוקי.
לאיראן יש מתקנים ליצור נשק גרעיני (אמצעים), והיא מצהירה שבכוונתה להשמיד את ישראל (כוונה).
האם אותם אלו ששואלים היום מדוע לא טיפלו באיום המנהרות שואלים אותו הדבר לגבי האיום הגרעיני מאיראן?
ממש לא. שהרי, ככל שזה נוגע לאיום האיראני, ראש הממשלה סתם היסטרי ומחרחר מדון.
אהבתיאהבתי
תורת המחנה כולה על רגל אחת היא הטחת אשמה.
כשמבינים בתורה וקוראים את כוהני המחנה על מאמרי הביקורת לפני, אחרי ותוך כדי פעילות הצבא הנימוקים וה'הגיון הייחודי' מקבלים את המקום והמשמעות הראויים.
אהבתיאהבתי
בדיוק.
אם פועלים לפני שקרה משהו – הממשלה אשמה (למה פעלו?!).
אם פועלים אחרי שקרה משהו – הממשלה אשמה (למה לא פעלו?!).
אהבתיאהבתי
במה לכל הרוחות כן פעלו במשך כל השנים האלה חוץ מקשקש ובניית התנחלויות? מסתבר שצה"ל הוא קנה רצוץ כשצריך אותו. וחבל על החיילים שנהרגו לשווא.. הפוסט הקודם היה מהמוצדקים .
אהבתיאהבתי
שאלת: במה כן פעלו? בחייך, תני כבוד לעצמך. עם כל הרצינות של המנהרות אם לא היה מגן לטילים ולאחר השיחות בין החמאס והחיזבאללה ישראל הייתה מצויה היום במאבק על קיומה והאסון של עזה היה פי אלף אלפים בגוש דן. בחיפה ובכלל. עשרות אלפי הנפגעים והרס אדיר של התשתית החומרית היו ברמת דרזדן. בעיית הבעיות של ישראל היא, שגם הימין המתנחל והאחר וגם השמאל שחלקים מהם מהווים חלק פעיל, מתוך רצון להרע או תופעות פתולוגיות, של המאבק להשמדת ישראל, לא מסוגלים להבין את עומק ורצינות הרצון של חלק ניכר ומשפיע של הערבים (מוסלמים?) להחזיר לשפלות את היהודים והשמדת ישראל כחלק מזה. לפי התנהגותם חלק ניכר מהישראלים החל בגברת זועבי וכלה בליברמן ובנט והלאה ממהם לא מסוגלים להבין את דקות הקרח שעליו מתקיימים חיים בישראל ואת עומק התהום תחתיו. ולהנהיג את יאלו זו בעייה קשה ביותר.
אהבתיאהבתי
המחדל היחיד לדעתי הוא שלא פעלו לפתח פתרון טכנולוגי נגד המנהרות, כדוגמת כיפת ברזל למשל נגד הטילים.
אבל לך תשכנע תאמריקאים עם הכסף לממן לך פיתוח כזה, כל עוד הם לא מעוניינים בזה….
אהבתיאהבתי
תגיד לי שאתה צוחק (או בוכה): אתה משווה את המנהרות, שגדודי מקבלי החלטות אשכרה דפקו את הטיפול בהן בטמטום לא מובן, לאיום האיראני (שמטפלים בו בכל מיני דרכים שאנחנו יודעים ולא יודעים)? זאת דמגוגיה שכזו לעת מלחמה?
אהבתיאהבתי
חלילה.
אני מיישם את ההיגיון שלך. את טוענת שהמדינה לא יכולה לעמוד מנגד כשהיא יודעת שמתפתח מולה איום שצריך לטפל בו. אדרבא: את טוענת שזה מחדל.
אם כך, מאחר שהאיום שנשקף לישראל מהמנהרות הוא כאין וכאפס בהשוואה לאיום שנשקף מנשק גרעיני, לא צריך לטפל בו?
אהבתיאהבתי
אולי כי האיום האיראני היה ספין למטרה אישית?
אהבתיאהבתי
את ודאי מבינה שאותו דבר ניתן היה לומר על איום המנהרות, לו הממשלה הייתה מנופפת בו כאמתלה לתקיפה בעזה.
אהבתיאהבתי
בעוד האיום האיראני היה משהו ארטילאי מבוסס על עובדות שאיש לא הוכיח, לעומת מה שהיה ידוע על המנהרות- והיו עדויות של תושבים על קולות ורעשים מהקרקע, וכ"כ תפסו הברחות מפעם לפעם, האיום הזה היה באוויר ממרחק מטרים ממקומות ישוב.אבל הממשלה, הקבינט האלקינים והבוגי היו עסוקים בפוליטיקה הקטנה. צה"ל היה עסוק באבטחת התנחלויות יותר מחשיבה מחוץ לקופסא בהגנה על ישובי הנגב.לנגוצקי אחד אמנם בילבל את המוח בנושא המנהרות אך ניפנפו אותו מהר.
אהבתיאהבתי
ערטילאי
אהבתיאהבתי
מבוסס ועוד איך מבוסס. הטענה אינה שהאיראנים בנו מתקנים שמאפשרים לייצר נשק גרעיני; הטענה היא שהם לא ישתמשו בזה.
אותו הדבר אפשר היה להגיד על איום המנהרות.
אהבתיאהבתי
צ"ל "הטענה אינה שהאיראנים לא בנו כלל מתקנים…".
אהבתיאהבתי
האם אתה פשוט נהנה להתווכח או שהנך בטוח באמת ובתמים שהבע יה האיראנית חייבת פתרון ללא דיחוי ובה יש להשקיע את כל המשאבים, וכל השאר מתגמד לידה. מנהרות שמינהרות .
אהבתיאהבתי
מתגמד מהסיבה הבאה:
100 מנהרות, שמכל אחת מגיחים 20 מחבלים לא שקולה לפצצה אחת של מגאטון (שזה היום בדיחה) מעל גוש דן.
שהרי, למה את חושבת שצריך למגר את איום המנהרות? על שום הסכנה הטמונה בהן. הרי לך סכנה קיומית.
אהבתיאהבתי
נובמת, כרגע מתכנסת ועדה רצינית של אנשים
רציניים מארצות רציניות( שיודעים על נשק גרעני
יותר משרוב הכותבים יודעים על איזה נושא צבאי
בעולם) שבאו מהמון ארצות לדון בנושא הגרעין
האירני בטונות ומיליגרמים ק"ג, בקרל, ואיזוטופים
ומהירות סיבוב של רוטורים בצנטריפוגות וסגסוגת
של פלדה ועופרת.וכאן טוק בקיסט כותב "בעוד
האיום האיראני היה משהו ארטילאי מבוסס על
עובדות שאיש לא הוכיח"
אהבתיאהבתי
האיום האיראני הוא ספין למטרה אישית, בדיוק כמו שההצהרות העתיקות שיירו טילים מעזה על ישראל היו ספין למטרה אישית.
זה אולי מדכא בשבילך, ששנוא נפשך צדק אז.
הרבה יותר מדכא לחשוב שגם הפעם הוא צודק ונגד פצצה גרעינית כיפת ברזל לא תעזור הרבה
אהבתיאהבתי
גדולים ממך אמרו שאיום הנשק האיראני הוא איום סרק. אולי הם יודעים יותר טוב?
אהבתיאהבתי
עוד יותר גדולים מהם מנסים לשבת עם איראן ולנטרל את האיום הזה.
אולי הם יודעים עוד יותר טוב?
אהבתיאהבתי
לא. הוא משווה את היחס שלך להתנהלות בנושא המנהרות ליחס שלך להתנהלות בנושא האיום האיראני.
אהבתיאהבתי
אני לא אכנס לוויכוח והראש עוד כואב לי מהדרבו"ק של אתמול, אבל בעוד על המנהרות אין מחלוקת, על האיום האיראני יש דעות ומגוונות. ולא דעות שלי דווקא, אלא של אנשים מעט יותר בכירים ומבינים ממני, ובנושא זה דווקא מטפל כל העולם וגם ישראל. שלא כמו המנהרות.
אהבתיאהבתי
גם בנושא כיפת ברזל, להזכירך, הייתה דעה מנומקת של כל מיני "מומחים", בעיקר בעיתון מסוים.
וחלק מהמומחים (אחד לפחות כבר לא איתנו בשביל להגיב) האלו שימשו אותך בעבר, בכדי לכתוב ש[ייתכן ו-] כיפת ברזל היא פיקציה.
עכשיו תגידי בבקשה עם יד על הלב – האם את בטוחה שהאיום האירני הוא פיקציה שהמציא ביבי רק בכדי להסית את הציבור הימני המטומטם?
אהבתיאהבתי
אם תראה לי איפה כתבתי שהאיום האיראני הוא פיקציה אתה מקבל עכשיו על המקום מיליון דולר ביד במזומן ממני.
אהבתיאהבתי
לא, זה לא רעיון טוב.
אם אני אקח ממך כסף, אז בכלל לא תוכלי לקיים את הבלוג הזה. עדיף שתשמרי את הכסף אצלך. 😆
אהבתיאהבתי
לא, אל תדאג לזה. אני כבר אסתדר.
תראה לי איפה כתבתי דבר כזה.
אהבתיאהבתי
דוגמא מצויינת להשפעת הטרור על אוכלוסיה אזרחית.
😆
אהבתיאהבתי
אתה מתכוון לראובן פדהצור שהשמיע את דעתו המלומדת נגד כיפת ברזל, אחת מיני רבות כנהוג בהארץ .בינתיים המציאות חזקה מכל ספקולציה .אנחנו מתמודדים עם טילים, מנהרות וחללים. דין כל חלל למשפחתו כדין כל גוש דן לטוקבקיסטים בממד.
אהבתיאהבתי
שימי לב שכן נכנסת לוויכוח, אבל אני ריחמתי עליך ולא שיתפתי פעולה.
אהבתיאהבתי
אל תרחמי עלי. תודה.
אהבתיאהבתי
אין בעיה, לא יקרה יותר. (על לא דבר).
אהבתיאהבתי
עמוס הראל, הארץ
אהבתיאהבתי
אוגר?! הייתי בטוח שישראלי..
אהבתיאהבתי