על הברכיים

yediot25.7.14 haaretz25.7.14

maariv25.7.14isra25.7.14
makor25.7.14

נקודות למחשבה

אני לא קוראת הספדים בדרך כלל, אבל נסחפתי להספד הזה על דניאל פומרנץ ולמכתב שכתב למשפחה.
ולמה שאמא שלו, ורדה פומרנץ אמרה לו, ולהקלטת השיחה ביניהם. אי אפשר להשלים עם זה. פשוט לא.

ישר"ה ממשיך לרומם את המורל: "הישגים מרשימים לכוחותינו".
נפגעים (הארץ): 805 הרוגים ברצועה. יותר מ-5,200 פצועים.
32 חיילים נהרגו.
7:30, הבוקר: "שני חיילי צה"ל נפצעו באורח אנוש וקשה (גם אנוש וגם קשה?) בהיתקלות בכפר חוזעה שבאזור חאן יונס בדרום הרצועה".
לקראת חצות, אמש: מג"ד 12 בגולני נפצע קשה בעקבות קריסת קיר מנהרה באזור שג'עיה.
זה המג"ד השלישי בגולני שנפצע באורח קשה.

כל כלי תקשורת שפרסם את תמונת הפלסטינים העירומים כמעט לגמרי יושבים על ברכיהם בחולות עם ידיים מאחורי הראש ראוי לעמוד מול כיתת יורים. כן. ככה.
הכיתוב לתמונה בשער ידיעות הוא כזה: "צה"ל לכד עשרות פלסטינים ברצועה ובודק מי מתוכם מחבלים".
כלומר, אפילו כיתוב התמונה מודה. מדובר באנשים. במקרה פלסטינים. אולי יש ביניהם מחבלים. אולי. אנחנו לא יודעים. אבל בינתיים אפשר להתנהל כצבא כיבוש ולהשיל מהם כל צלם אנוש.
במקור ראשון, שגם שם מופיעה התמונה הנוראית בשער הכיתוב הוא: "חשודים בפעילות טרור שנלכדו בידי חיילי צה"ל, ליד חאן יונס".
בהארץ מופיעה התמונה בע' 7 (גילי כהן, עמירה הס) עם הכיתוב "עצורים פלסטינים מובאים לישראל, על 20 מהם נאסר לפגוש עורך דין".
השתיים מתייחסות בטקסט שלהן גם לתמונות שהתפרסמו אתמול בוואלה. אולי הן לא מודעות לכך שהתמונות התפרסמו גם בעיתונן?

צה"ל הכשיר את מחנה "שדה תימן" בנגב כמקום הכליאה של העצורים הפלסטינים, כפי שהיה במתקפת 2009–2008, "עופרת יצוקה". הכשרת מחנה זה נעשית בהתאם ל"חוק כליאתם של לוחמים בלתי חוקיים" ולפי נהלים שקבע צה"ל ל"טיפול בלוחמים לא חוקיים". החוק יצר סוג של מעצר מינהלי בלא הליכי משפט תקין של פלסטינים עזתים, שמאז 2005 אינם תחת ממשל צבאי ישראלי. החוק מעניק לרמטכ"ל סמכות להוציא צו המורה על כליאה בלתי מוגבלת בזמן של אדם אם יש לו "יסוד סביר להניח כי כלוא הוא לוחם בלתי חוקי, וכי שחרורו יפגע בביטחון המדינה".
[…]
מקורות צבאיים אמרו אתמול ל"הארץ" שהעצורים משלשום נמצאים כעת במתקני המשטרה הצבאית ונחקרים על ידי כוחות הביטחון. הם עוברים תחקור על ידי אנשי יחידת 504. אלו מעבירים את המידע שנמסר לאנשי השב"כ, ובהתאם לכך מחליטים אם ישנו חשד למעורבות בפעילות של ארגון חמוש, או שאפשר להשיג מאותו עצור מידע נוסף. במידה וכן, אותם פלסטינים מוגדרים כ"חשודים בפעילות טרור" ונלקחים לחקירה. אחרת, הם משוחררים.

איכס. כל גינוי בעולם מגיע למי שמתנהג כך (מפרסם את התמונות המשפילות). וכל נימוק שלכם: "והם כן אנושיים?" לא קביל. לא קביל בשום אופן ופנים.

מהומות בהר הבית אתמול.
mehumot24.72mehumot24.7

סיכום מלחמתי של הטלוויזיה החברתית.

הסטטוס של שלי יחימוביץ על אל על. מסכימה איתה.

התקשורת השבדית על המבצע/מלחמה בעזה (דיוויד סטברו).

ג'ון סטיוארט משיב מלחמה.

מי זה אבנר? עד הבוקר הוא נמחק, אבל התעלומה בעינה. אבנר! אבנר!
מי נגד מי מנווט בין הטילים.
avner

7 לילות

leilot25.7.14
כתבת השער היא ראיון עם עירית לינור (אלון הדר) לרגל ספרה החדש. קראתי את הראיון בעצבים. כל מילה של לינור עוררה בי התנגדות. היא ההפך הגמור ממני בכל הלכי החשיבה שלה ובהתנהלותה בעולם. לינור 2014 (ב-1988 או 9 כתבה בקליפ, שם ערכתי, את המדור פינצטה) היא לא אדם שאני יכולה לשמוע או לקרוא. אולי תמיד הייתה כזו, ועם השנים רק השילה את קליפותיה. ואולי באמת לא שמתי לב לכך בעבר או הדחקתי. לינור טוענת שהיא מייצגת רוב כלשהו, שבסופרמקט נשים עוצרות אותה, מלטפות אותה ואומרות לה כמה היא חמודה. יאללה שתיהנה מחיבוק הקונצנזוס ומהאליטה האשכנזית אליה היא משתייכת. זה בטח ממש נעים.

לפני פיזור

חופשה, כן?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

186 תגובות על על הברכיים

  1. מיכאל הגיב:

    מגוחך, בשום מקום האסטרונאוט לא טען שמה שרואים בתמונה הם הפיצוצים עצמם, אלא הוא צילם את האזור וטען שהם מסוגלים לראות את הירי והפיצוצים מהחלל.

    בבקשה, ממאמר של הLA Times:
    http://www.latimes.com/science/sciencenow/la-sci-sn-israel-palestine-gaza-hamas-space-photo-20140725-story.html

    Though the photo is static, Gerst wrote that what drew him to the space station’s Cupola module with his camera was a sight “that I had never seen before. There were streaks of light going forth and back over a dark Earth, occasionally lit up by orange fireballs. … Even though the photo itself does not contain any explosions, I could see them occur several times.”

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jul/25/guardian-view-causes-fighting-gaza
    מאמר: דעת המערכת של הגארדיאן על האירועים בעזה. כללית העיתון אנטי ישראלי, חלק מכתבי הקוראים שמאושרים ע"י המערכת קיצוניים ביותר.
    זה בודאי ייראה בתגובות למאמר זה.
    לפי הגארדיאן יהיה מין סיום ושני הצדדים יגידו שנצחו. אבל האשמים באסון הם ישראל וארצות הברית. הסיבה הבסיסית למלחמה בעזה היא הנסיגה פינוי או איך שזה יקרא של רצועת עזה. האשם הראשי הוא אריאל שרון שבערמומיותו פינה אבל באמת לא פינה את הרצועה ולמרות הנסיגה זה היה בעצם שטח כבוש. המצב הביא לחוסר יציבות ובום! מלחמה. צריך לקרוא מספר פעמים בכדי להבין את ההגיון המפותל של הכותב וייתכן בהחלט שקוראים שונים בזמנים שונים יבינו אחרת ממני. בס"ה זה מסמך עצוב שמדגיש את בעייתה של ישראל, מה שלא תעשה אתה אשם בעצם רצונך
    להתקיים ולהיות כאחד העמים לא יותר טוב ולא יותר רע מרובם. הטירוף הערבי מוסלמי בכל המזה"ת, תרבות המוות, החזרה לאיסלם והעובדה
    שבעצם בעזה הוקמה דיקטטורה דתית, כליפות איסלמית תחת חוקי האיסלם
    תופעה שעומדת בניגוד מוחלט להשקפת העולם הליברלית שמאלנית חילונית
    של הגארדיאן מועלמת בכוונת מכוון. אין כאן כשל של מערכת התעמולה הישראלית כי ממול עומדת תופעה אירופאית עתיקה מאוד שרשית מאוד טבועה עמוק בתרבות הנוצרית-מוסלמית של הדרת היהודי משום שהוא יהודי. ברור היום משימושי הלשון מהניסיון הכושל האומלל של העילית האיטלקטואלית להפריד בין יהודים לציונים לישראל (ראה השלטים בהפגנות באירופה ולשון התעמולה הערבית הפנימית ראה תורכיה ושם התערובת מוסלמית-אירופאית-חילונית-שמאלית) שיש כאן בעייה אמיתית שצריך להכיר בה בכדי לטפל בה.
    http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jul/25/guardian-view-causes-fighting-gaza

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אין כאן כשל של מערכת התעמולה הישראלית כי ממול עומדת תופעה אירופאית עתיקה מאוד שרשית מאוד טבועה עמוק בתרבות הנוצרית-מוסלמית של הדרת היהודי משום שהוא יהודי

      לדבר על הדרת יהודים בגארדיאן ( במה מתבטא? אי קבלת יהודים, או אולי העורך הראשי שולח את גיסו העורך הבכיר לאכול בקפיטריה הנפרדת ליהודים במרתף), זה אידיוטי כמו זה שהאשים בקונספירציה של היהודים שמנהלים את הגארדיאן.
      תרבות נוצרית – מוסלמית, אין דבר כזה, אז איך דבר יכול להיות טבוע עמוק בתוך דבר שקים רק בראש של עובר אורח.
      אבל כן צורת החשיבה הזאת היא הכשל הבולט של התעמולה הישראלית.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שוב מוצג של טפילות. מה יש בכתיבת הטפיל חוץ מרצון להשתמש בקיים ולנצל אותו לצרכיו. הסתכלו בה היטב, מה יש שם משלו?
        הטפיל מחפש דבר שקיים שנוצר שמחדש ומתפרנס ממה שהאחר
        יצר. זה טבע הטפיל. הגיח הטפיל מחורו. שם ישב בחושך התבונן במרקע הבלוג וחלם על נקמה. ראה פסיכופתולוגיה 2003 סמינר למתקדמים. אז החלה המלחמה. אין דבר שמושך טפילים כפצע,
        מוגלה ודם. מלחמה היא זמן הטפיל. שב והגיח לכאן והחל להיטפל.
        אני לא היחיד, הוא טפיל הבלוג.כזבוב שיורד על פצע ואז הרימות התולעיות, לבנבנות, חיוורות, רוחשות במוגלה שהן יוצרות ונוגסות
        בחי היוצר. כמו תן על עגל. צבוע על אדם. השווה התנהלות
        הבלוג לפני הגחתו מחור ועכשיו. זלזול, ניבול פה,דימויים רקטליים, סקטליים, גזענות בוטה, שנאת האחר, הזר, השונה, זלזול בדעה
        שונה, זיוף, בורות, התנשאות, אני ואפסי עוד. לא הבנת כלום.
        במערכת הגארדיאן יש יהודים ניתן להיכנס ולבדוק.לא מדובר
        במערכת הגארדיאן טפיל מתנשא שכמוך. אינך יודע לקרוא לא
        מסוגל להבין טיעון וטיעון מורכב הרבה מעל יכולתך. הדרת
        היהודי היא מאפיין חשוב בתרבות נוצרית, מוסלמית והנוצרית-
        מוסלמית. בור מתנשא ודאי שקיימת תרבות נוצרית-מוסלמית.
        זו הייתה בסיציליה וספרד בימי הביניים, זו הייתה באלכסנדריה,
        עד לאמצע המאה הקודמת. זו התרבות של לבנון כיום וזו הייתה
        תרבות העילית בכל המזרח כאשר התערובת הלשונית, בד"כ
        ערבית צרפתית הייתה סימנה, היום זו אנגלית-ערבית. גם היום
        זו התרבות שמחצין אל-ג'זירה. כל תרבות העילית התורכית
        היא במידה רבה נוצרית מוסלמית כאשר כיום מתחזק המרכיב
        המוסלמי. דפוק בגוגל את שלושת המילים איסלם, נצרות,
        תרבות ותראה כמה מקובל שילוש זה לדיונים בתרבויות ימנו.
        הבא דעה משלך טפיל, דבר מה מקורי, נתח רעיון פשוט.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אתה התיחסת לתרבות נוצרית מוסלמית ועכשיו אחרי רצף הקללות הקבוע כשמנסים לתקן אותך, אתה מביא דוגמאות שבו חיו נוצרים ומוסלמים, אך זו אינה תרבות נוצרית מוסלמית. בתרבות לא משתמשים בשיטת סיווג של צמחיה. יש תרבות לבנט, ים תיכונית, ערבית אנדלוסית וכו'. וברוב הדוגמאות שהבאת לא היתה בהו הדרת היהודי אלא ההפך. בנסיון לתקן קלקלת יותר את טיעונך הרעוע.

          אהבתי

          • אתה מגדף ומתלונן על קללות, תוקף נימוקים בזלזול ומתלונן על יחס ושפה.

            אין לי כבוד לפעלולי ההתפלפלות (אפילו שמץ) ובדרך ובדברים שאתה מביא יש ריקבון מוסרי ומניע מכוער. לפעמים מהטפילות עולה בחילה פיזית של ממש. אתה מוזמן להפנים, ללקות בשגעת אדומים, להתבשם מתשומת לב שלילית, להסתלק או להמשיך ולפזר את התוצרת- מה שתרצה. ממני לא תקבל גרם של תשומת לב עד אחרי סוכות, שלום.

            אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          1. אין כל עניין לנהל אתך כל שיח בכל נושא. שוב, גם כאן
          אני משמש כפונדקאי לטפיל. הנכתב אינו לך ומיועד לצופים
          במאבק בין פונדקאי לטפיל.
          2. אינך יודע עברית בסיסית ואינך יודע מה היא קללה.בדוק
          במילון ולמד עברית תקינה.
          3. פתאום התחלת לכתוב בנועם ובאדיבות,לאחר שנשטפת
          נעלמו:" אידיוטי" "רק בראש", אציע תרסיס מסוג זה לכל
          מי שאתה נטפל אליו.
          4. מה עניין צמחים לכאן, מה אתה מבין בצמחים, אנא תן
          מידע לא טפילי.
          5. לפי כתיבתך יש לך ידע מוגבל ושטחי על סיווג תרבויות
          לדוגמאות מעטות הכנס לגוגל בערכו
          Christian Jewish Culture
          Judeo-Christian Culture
          Animistic- Islamic culture
          6. בסיציליה הנוצרית מוסלמית הייתה הדרת יהודים
          ועסקתי בכך.
          7. כאמור לעיל לאור אוצר המילים שבו אתה משתמש
          כלפי איני מוכן לנהל עמך כל דיון בכל נושא בייחוד על
          מעמד היהודים בתרבויות שונות בתקופות שונות.
          8. באשר להדרת יהודים ו"הפך" שלך, היכן יהודי לבנון
          ואלכסנדריה שהוזכרו על ידי קודם וצוינו על ידך כלא
          מודרים. לא אוסיף בעניין זה כי כאמור אין לי עניין לשמש
          מקור מידע לטפילים.
          9. לשמחתי, את האיכות של טיעוני בכמה וכמה שטחים
          שופטים מי שהנם שווי ערך לי, המפרסמים את עבודותי
          בנושאים שונים ולא טפילים גסי רוח.
          10 אם כבר, אנא רמז מה יצרת אתה בשטחי תרבות,
          יהודית ואחרת והיכן?
          11. רד ממני טפיל ולך עסוק בנושאים שבהם אתה מבין
          דבר מה. כוכבניות אמריקאיות ושאר ההצגות של שופוניי
          12. לסיכום שוב, אנא רד ממני. ואם לא נמצא לכך טיפול.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            נו באמת, תרבות יהודית נוצרית היא דבר שקיים ושימוש נפוץ. מה קשור להמצאה שלך על תרבות נוצרית-מוסלמית המדירה יהודים. התרבות הנוצרית מוסלמית באירופה? טוב אולי הטמפלרים בימי הביניים, על פי שמועות והאשמות. תנסה לגגל תרבות מוסלמית נוצרית.
            אתה חוזר על שבחי עצמך ופרסומיך בנושאים שונים בחסות הניק, מגוחך כמו סיפור של היונה הנועזת. בפועל מציג בלבול, בורות ואסוציאציות נטולות הקשר. אני מתקן כשיש לתקן, מועיל לעולם יותר מקישור שלישי לאחינועם ניני או העתקת טוקבקים מאתרים (העתקת טוקבקים, אולי אחד מתחומי ההתמחות שלך), אתה מוזמן לתקן כאשר אני טועה.
            אני לא יצרתי כלום, אפס מאופס.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              אתגבר על עצמי ואעסוק בך
              נו טוב. צמצמנו לבלבול, בורות, ואסוציאציות
              נטולות קשר ואפס מאופס. כבר הוגדרת
              כמי שעבורו האחר הזר השונה ולא חושב כמותו
              הוא גרוע מזה. שופרתי.

              נכון, אני מלא גאווה בדברים שיצרתי וחידשתי.

              אינך מתקן ואינך מבין מהו תיקון. אתה נטפל,
              הורס, מלכלך ומגחיך.

              לא ניתן לתקן אותך כי כמו כל טפיל לא יצרת
              כלום. כתוב כאן עשר שורות מנומקות על
              דבר מה ונראה.

              אתה מועיל לעולם? מי אמר למי

              זה מתחיל לשעשע.

              אהבתי

    • מיכאל הגיב:

      לפעמים כשאני קורא את הוויכוחים שלכם, אני מתמלא ברצון עז שהילדים שלכם יתחתנו יחד ויביאו יצור כלאיים לעולם: אורן אורח.

      אהבתי

  3. ברטה הגיב:

    הוא התכוון לתפוחי עץ וקנה בטעות קרטושקעס.

    אהבתי

  4. מישהי הגיב:

    לא. הוא עורך את הקניות. לפיד הוא הדבר האמיתי וכל מה שהוא עושה אמיתי ואינו הצגה. מאז מעמדו החדש הוא מסתפק במועט. טס תיירות, רכב משונמך, תפוחי אדמה.

    אהבתי

  5. יניב הגיב:

    אני מתבונן בתמונה של יאיר לפיד עורך קניות ב"סופר דהן" בשדרות ואני תוהה: האם מדובר באקט תקשורתי או שבאמת הוא עורך קניות לשבת כמו בעל טוב? בתמונה הצלחתי לראות שהוא קנה תפוחי אדמה ובקבוק סודה! לא יודע מה זה אומר! הצילו! אבל יש לי תחושה שאת הקניות האמיתיות לשבת עשתה ליהיא, בסופר ברמת אביב.

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      יניב אתה טועה ומטעה. הראו בערוץ 10 את עגלת הקניות של לפיד. לא בטוח שארזו לו את הקניות אבל תכולת העגלה היתה מכובדת. האמת צריכה להאמר .

      אהבתי

  6. מאירועי הצוקיתן בדרום.
    חברים הלינו את הנצר וחמישה מחבריו כחלק משיגרת חופש גדול בספר הכפרי. כמקובל במקרים מסוג זה ההורים פורשים לחדר השינה אחרי ארוחת הערב כדי לא להפריע לתהליך ההתבגרות. עברו שעות, צפירת אזעקה ותוך שניות נכנס הנוער מהסלון לממ"ד סוגר דלת ביטחון ומתיישב. בעיכוב קל ורעש גדול פותחת את הדלת הליידי בחלוק רחצה ושיער רטוב. שניות אחריה נכנס חברינו החייכן והרטוב עם מגבת למתניו ונעמד לצידה. הזוג והמתבגרים ממתינים לבומים בשתיקה. נועצים מבטים בתקרה כי למטה שלולית וזה מקום קטן, מאוד. עשר דקות חיכו. מכיר אותו טוב, הוא מהקפדנים הכל על הדקה. זוגתי בוכה מצחוק עד עכשיו.

    אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    קצת פרופורציות, סיפור לשבת.
    כח צבאי המונה 22000 לוחמים, כמספר לוחמי החמאס, מקבל משימה להגן על אי געשי שגודלו 21 קמ"ר, קצת יותר משטחה של סג'עיה. מפקד הכח בוחר להמנע מהגנת החוף והוא משקע את כל צבאו במערכת של בונקרים ומנהרות מתחת לקרקע. הכח שתוקף אותו מונה כ110000 לוחמים ויש לו שליטה מוחלטת בים ובאוויר. הכח המגן מנותק מהעולם ואין לו שום יכולת לקבל סיוע מהים ומהאוויר. הקרב נפתח בהרעשה כבדה מהאוויר ומהים. לימים מתברר שהיתה חסרת אפקטיביות. הלחימה הקרקעית נמשכת 35 יום. לוחמי הכח המגן לוחמים עד מוות וכמעט כולם נהרגים למעט כ200 לוחמים הנופלים בשבי. לכח התוקף כ7000 הרוגים וכ20000 פצועים.
    מדובר בקרב בין היפנים והאמריקאים באיוו ג'ימה. יש היסטוריונים הסבורים שתוצאות הקרב הזה, שנערך בפברואר-מרץ 1945 השפיעו על ההחלטה להשמיש את פרוייקט מנהטן. למזלנו האוייב שלנו הוא ערבי.

    אהבתי

    • יש החלטה של היועץ המשפטי להמנע מפתרונות פשוטים והומאניים בהרבה שהיו מחסלים את בעיית המנהרות לשנים ארוכות.

      בנוסף, היפנים באיוג'ימה נלחמו כמו אריות גם בקרבות פנים מול פנים. ממה שידוע לי חיילי החמאס נמנעים מקרבות כאלה ומתרכז במארבים בעוד שהמפקדים הוזטרים מתרכזים בשמירה על הישבן במקלטים ממוזגים.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      יש דבר אירוני ב"למזלנו" שמסיים את הערתך הטובה לעיל. חלק
      לא מבוטל מהכשלים של צה"ל שאתה, לדעתי, מבקר היטב נובעים
      מאמונה מודעת או לא במזל זה. גם הערת היונה שייכת לאמונה או גם ידיעה בנחיתותו המובניית של הלוחם הפלשתיני. ייתכן שיש לכך בסיס
      אך מועיל לחשוב שמזל זה אינו קיים או כוחו חלש מאוד. היפנים למדו
      ובנו צבא צי וח"א "מערביים" תוך זמן קצר. גם הפלסטינים (ערבים) לומדים ומשתפרים אכן לאט יותר. המתחולל עכשיו בעזה הנו תופעה
      פליסטינית נטו מהלוחם עד למפקד ולבוני מערכות התקיפה. כאשר אין
      שום טענה על נוכחות "זרים". עד כה הפיקוד והניהול של הקרבות מול צה"ל לא ראויים לזלזול בכלל. נכון החייל וכלל המערכת הלוחמת הפלסטינית נחותים מהיפנים. אבל ההשתפרות בציר הזמן ברורה ומובהקת וזה מסוכן לזלזל ביכולת ללמוד לשנות ולהתאים את הלחימה הפלסטינית לשינויים החלים בצה"ל ובחברה הישראלית בכלל.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מעולם לא זילזלתי ואיני מזלזל בלוחם הערבי. בעידן שלנו לא ניתן לבנות כח צבאי משמעותי ללא גיבוי של תעשיה וטכנולוגיה. זו הסיבה העיקרית לכך שיחסי הכוחות הצבאיים בינינו לבינם, למרות רמתו הירודה של הפיקוד הבכיר אצלנו, השתנתה (ותשתנה) לטובתנו מאז הקמת המדינה.

        אהבתי

      • חיזבאללה וחמאס הם שלוחות של איראן. יחידות הידע הזמן והכסף שקיבלו הניבו עד כה תוצאה בעייתית מבחינתם.
        הנצחונות של הארגונים מתקיימים במישור התודעתי בעיני האוכלוסיה 'התומכת', המוסלונאצים והנאורים וכלי התקשורת המערביים. במישור התעמולתי ספגנו מכה איומה ומכאן הבטן המלאה שלי על משרד החוץ וביצועי ההסברה הישראליים.

        אני לא מזלזל בערבים, פשוט מעריך שהכשרת רובאי 7 בצה"ל שונה מלוחם או מתאבד חמאסניקי. ועוד משהו שחז"ן לא יאהב- גם צה"ל לפחות בדרג השטח לומד ומבין ומכין תו"ל וטקטיקות. המטרות שהוגדרו (ואולי רק כלפי חוץ) לטעמי – לא פחות מהזויות.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          ראשית תודה על קיום מגיבים הנוהגים כאן באחריות.
          זמן בעזה יש בשפע. כסף וידע לא שלהם. הם
          מכשירים את היחיד לפי צרכי השליט, יש עודף כ"א
          אז שימותו. כדעתך, תעמולה: כשל מוחלט. אבל זה
          כשל מתמשך. נובע מדיבורים והתנהגות מטורפת
          גם מימין וגם משמאל. זה מקרה מובהק בו ניסיון
          לקיים חברה חופשית מנוגד לעצם הניסיון להתקיים.
          למרות הערכתי לחז"ן והשקפותיו טרם קם תחליף
          למפא"י הישנה בצרוף של חכמת שתיקה, שליטה
          דיבור ומעשה. בהתנהלות החברה הישראלית אלו
          סיבה לכשל יחסי הציבור. לדוגמה, 1. דברי
          ומעשי הארגונים בהם אתה מתעניין 2. הגזמה
          בהתנחלות בדיבור ומעשה. או כן, אלף מילגות
          לחיילים דרוזים והקצעות קרקע לבדווים המשרתים
          יעזור.

          אהבתי

          • אתמול צפיתי בכביש 90 בפרק שעסק בבקעה. כדאי להפנים מי ומה לפני שסוגרים את הדלת על "ההתנחלויות" ולהשוות למפא"י.

            הנחת המוצא שלי ויש אינספור ממצאים בשטח היא שהמניע של הערבים והפלסטינים שלילי והרסני. הם לא מעויינים במדינה פלסטינית אלא בהרס מדינת ישראל. סאיב עריקאת, מתון ומאיים. אבו מאזן מתון ומכחיש שואה. כך חינך את בנו בכורו:

            ישראל יורה על בתיהם של אזרחים. זהו פשע! ישראל מתנהגת כמו נאצית, החיילים מתנהגים כמו נאצים וזה צבא נאצי!

            איום באלימות נשאר המנוף היחידי שהערבים מציעים ליהוד.

            וכך לפי תורת שלבים, ארגוני טרור, אפס ארגוני שלום, אמנות, אומנות, הצהרות, חוקים, חינוך, מימון, אימון, חברים מעזה יהודה ושומרון וישראל, עובדים, מעסיקים, תקשורת, תרבות והנהגה הגעתי לעמדתי.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              תיקון שאולי לא נחוץ, לא סגרתי על התנחלויות כלום.
              אין מושלם. האדם וארגוניו פגומים. אבל ובכ"ז
              שבעשר השנים הבאות תתקדם ישראל יחסית כפי
              שהתקדמה בין 1950 ל 1960, זה על מפא"י. היום
              בני מוריס ב"הארץ" כותב מאמר קשה, אולי מאוד.
              בערך את מה שאתה כותב כאן, לפחות על החמאס.
              אם זה משנה דבר מה אני מסכים לך ולו כללית.
              השאלה מה עושים כי מבחוץ, וזה חשוב, זה נראה
              רע. לפחות בעניין זה צריך להשקיע המון וגם זאת
              בחכמה ושקט.
              תודה על העזרה, לא יעזור הרבה. אבל תודה

              אהבתי

  8. סקר הגיב:

    כן ולא,
    האם לדעתך צריך להחזיר את ה"ישראלים" מאנטליה?
    אדום זה לא, ירוק זה כן.

    אהבתי

  9. כיפה הגיב:

    שמתם לב כמה מההרוגים שלנו חובשי כיפה?
    והיום עוד אחד…..
    דו"צ שלישי כבר….
    ומגנים אותנו שיורים בטעות ב….
    "לכל כדור יש כתובת"לפעמים כדור-טיל טועה ב"כתובת"…..
    מלחמה.

    אהבתי

  10. מעלי הגיב:

    עומר מן, מאיפה הבאת את זה: "היא ביזיון גדול לצה”ל ולכולנו. לא כך מתנהגים"
    צהל צילם את זה? צה"ל פירסם את זה?
    אתה יודע מי צילם את זה?
    ממש לא!.

    אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      ציטטתי מאמר של יונתן אוריך באתר נרגי.

      ובענין מי צילם ומי הפיץ:
      כבר אמרו כמה תיקשורתנים שהצילום הזה אולי לא פורסם על ידי דובר צהל באופן רשמי, אבל ברור שצלם מזדמן לא היה במקום.
      כפי הנראה זה צילום של צהל ש"הודלף" לצרכים הסברתיים כלפי פנים וכלפי חוץ.
      הפעם זה היה פסול ומיותר, לדעתי.

      אהבתי

  11. עומר מן הגיב:

    יונתן אוריך:

    בעיניי, תיעוד של מחבלי חמאס מובלים בתחתונים היא פגיעה באנושיות, לא בחמאס. בחמאס ניתן לפגוע אנושות, ללא הרף. צריך בהחלט לפגוע בבכירי הארגון (מהלך שטרם נעשה במבצע הזה) ואת השבויים צריך לחקור בכל אמצעי, תוך שימוש באלימות, כדי להשיג מידע שיציל את חיי לוחמינו. על כך אין עוררין. אך המציאות בה מחבלים מובלים בתחתונים ומצולמים מכל זווית על ידי חיילים, היא ביזיון גדול לצה"ל ולכולנו. לא כך מתנהגים.

    במקורותינו נכתב: "וְכִי יִהְיֶה בְאִישׁ חֵטְא מִשְׁפַּט מָוֶת וְהוּמָת וְתָלִיתָ אֹתוֹ עַל עֵץ: לֹא תָלִין נִבְלָתוֹ עַל הָעֵץ כִּי קָבוֹר תִּקְבְּרֶנּוּ בַּיּוֹם הַהוּא כִּי קִלְלַת אֱלֹהִים תָּלוּי וְלֹא תְטַמֵּא אֶת אַדְמָתְךָ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה" (ספר דברים). הפרשן רש"י כתב על הפסוק: "זלזולו של מלך הוא, שאדם עשוי בדמות דיוקנו… משל לשני אחים תאומים שהיו דומין זה לזה, אחד נעשה מלך, ואחד נתפס ללסטיות ונתלה, כל הרואה אותו אומר המלך תלוי".

    כשאנחנו מציגים אדם בצורה כל כך פוגענית, גם אם הוא מחבל מרושע ואכזר ובן מוות, אנחנו פוגעים בצלם האנוש של כולנו. על הטעות הזו אסור לחזור.

    אהבתי

  12. ברטה הגיב:

    יש לי הערה למדורי הד"ש +תמונה של חיילים מהחזית.
    לא. פשוט לא.

    אהבתי

  13. מי נגד? הגיב:

    "אין בתקשורת הישראלית אדם צבוע מרושע צהוב ועלוב נפש יותר מיעל דן. בניסיון להבין כאילו מה מדיניות פרסום שמות ההרוגים בראיון עם הצנזורית, היא מנסה להיות הראשונה שתגלה לנו שיש אכן הרוגים חדשים, כאילו סקופ כזה, בלי רחמנות. אני מדברת מניסיון לצערי, וגם מתוך המקצוע המצהיב הזה. היא ראיינה את אמא שלי כשידעה שהיא חולת אלצהיימר, והכול עם קול עמוק ומאנפף ומזדהה עם הכאב"

    אף פעם לא ניסחו כ"כ מדויק את דעת ה"עם".

    אהבתי

  14. עובר אורח הגיב:

    הצילום במוסף לשבת של ידיעות. רא"ל גנץ ומח"ט גולני.
    למח"ט שריטה על המצח. אם היה נולד בכפר מל"ל
    היתה לו תחבושת שרואים משם עד לקריה ולכנסת בירושלים
    והלאה. מצד שני הייתכן חוסר בחמרי חבישה בתאג"ד?
    ועדת חקירה ! מיד.

    אהבתי

  15. הדס הגיב:

    יותר מדי פעמים שמעתי וקראתי בימים האחרונים טענות שמתייחסות לאחוז הילדים הפלסטינים המתים מתוך הסך הכולל של הרוגים פלסטינים ברצועת עזה מאז שהחל המבצע.
    זו גישה בזויה ומזוהמת מבחינה מוסרית ומי שבוחר להשמיע ולכתוב את הטענות הללו מנסה להסתיר את המספר המזעזע של 190 ילדים הרוגים (נכון לאתמול בערב).
    מבט אחר על המלחמה מתוך כתבה ב״הארץ״ : יואב, לוחם מילואים בכוח רפואי שחבר לפלוגה סדירה של גולני. על העבודה לצד חיילים בסדיר אמר, "הלחימה הייתה כל כך מאורגנת ומסודרת, וראיתי את זה גם על החיילים הסדירים. אחרי 24 שעות של הליכה נכנסנו לבית לנוח. אף אחד מהסדירניקים לא ישן על מיטה או ספה, אלא מצאו פינה ברצפה והתכרבלו עם עצמם ועם הציוד. אף אחד לא פתח ארונות, אפילו היו על השולחן 500 יורו ולא נגעו בזה, גם כשידענו שעוד כמה שעות יפציצו את הבית. באזרחים לא נתקלנו, אבל כשעברנו מבית לבית ראינו הרבה תוכים בכלובים. שחררנו אותם כדי שלא ימותו כשהבית יופצץ".

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אחרי 24 שעות של הליכה נכנסנו לבית לנוח

      זה צה"ל? נשמע כמו יציאת מצריים

      אהבתי

    • מעלי הגיב:

      ……ואז החלטנו לישון בבית אחר, וחטפנו טיל ו3 נהרגו!!!
      ועוד פעם ישנו אחרים, בבית, וחטפו טיל ונהרגו…
      והיום? אני מקווה שמישהו כבר הפיק את הלקח איפה ישנים בלילה….

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אתה אוכל את החירטוט הזה?
        לחימה מאורגנת ומסודרת? הליכה 24 שעות? שיחרור תוכים?
        אפילו דו"צ לא יעיז להפיץ כזו שטות.

        אהבתי

        • מעלי הגיב:

          כן ! (חוץ מההליכה 24 ש' כי כבר מזמן היו חוצים את עזה….)
          "אצלנו" זה ככה. ועוד עשרות מעשים הומניטרים, שמי שלא ראה לא יאמין.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אצלנו? כל הציטוט שהביאה הדס הוא בלוף מהתחלה ועד הסוף. כח רפואה שצורף לפלוגה? אין דבר כזה. לפעמים מצרפים עוד תאג"ד לגדוד (בנוסף לתאג"ד האורגני). תאג"ד מופעל על ידי מטה הגדוד והוא נפרש קרוב לשטח הלחימה. לא משתתף בלחימה ולא בסריקת בתים (זה חלק מהלחימה). נראה לך שלמ"פ בלחימה יש זמן להתעסק עם תאג"ד? איפה שמעת על סריקת בתים לפני פיצוצם? אפילו צה"ל לא מטומטם עד כדי כך. בתים נסרקים רק לצורך שהיה וממילא אם הבית כבר נסרק ונשלל כאיום למה לפוצץ אותו? לא צריך את התוכים של הדס כדי להראות הומניות.

            אהבתי

  16. אבי ישככרוף מנסה לכסתח בפליק פלאק מסורבל.

    ועדיין נראה שהציבור הישראלי הופתע לנוכח היקפה של התופעה הזו. התקשורת דווקא דיווחה על האיום

    בזזזזזזז.
    לא יא איבני. לא דיווחתם ולכן עם ישראל היה מופתע.
    נגררתם אחרי חזיון מסירת השטחים וקיבלתם בהבנה את צירוף החמאס לממשלה הפלסטינית כיישות לגיטימית. שיתפתם פעולה עם מסע התעמולה הפאליוודי והטבעתם בשיח את הכינוי זרוע צבאית כדי ליצור רושם שרק חלק מראשי החמאס מעורבים בטרור. לא ראיינתם השכם וערב בכירים באמ"ן בשב"כ ובצה"ל לגבי הסוגיה. לא דרשתם תשובות ולא התרעתם בפני הציבור על הסכנה. התעלמתם מתפקידכם הציבורי ליידע ולדווח ושירתתם אג'נדה מתוכננת ורצחנית. בעקיפין, בטח בעקיפין כי לא הבנתם למרות שידעתם. כמו הזרג המדיני אתם נדרשים להשיב על אותן שאלות בפני אותו ציבור.

    יש מחליף לפלוצקר, כושל בן כושל.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כן דיווחו.

      תחקיר שפירסם ב–2010 רונן ברגמן ב"ידיעות אחרונות" העלה כי כבר בשנות ה-90' ביקשו במכון הגיאופיסי לנצל את הניסיון שצברו במיפוי חללים תת־קרקעיים לצורך איתור פיתרון לחשיפת המנהרות. הפיתוח שהציגו למשרד הביטחון ב–2001 היה גדר סיסמית תת־קרקעית, שעמודיה המוטמנים בעומק הקרקע צוידו בחיישנים רגישים, שהתחקו אחר תנודות בתת השטח. לטענת המכון, בניסוי שבוצע בגדר באזור כרם שלום – לא רחוק מהמקום שבו נחשפה בימים האחרונים מנהרת ענק שכרה חמאס – הצליחה הגדר לבודד רעשי רקע, ואף להתחקות אחר נתיב הכרייה של המנהרה.
      אלא שבמשרד הביטחון לא מיהרו לאמץ את הפיתרון שהוצג לפניהם, והעדיפו את הפיתוח המתקדם יותר של הדס. במקביל, פיתח המכון הגיאופיסי גם מערכת לאיתור חללים "שקטים" שאינם פעילים, בשם "בן ארי". במערכת הביטחון טענו כי המערכת לא הוכחה כיעילה.

      אהבתי

  17. חטיבת יורים הגיב:

    עירית לינור אחת הציוניות האחרונות שנשארה לייצג 7 מליון ישראלים בתקשורת!= המיעוט התלביבי השנוא!
    עירית מלכה!
    הצטרפי אלינו ל"כיתת היורים"!
    הרשימה של הבוגדים כ"כ גדולה, ממלאים את כל ככר הבימה.
    לא צריך כתת יורים,לא להפסיק את הלחימה! עד שלא יפול טיל על רח' שוקן והסביבה!
    שמח שלאחי בעזה, אין אינטרנט לקרוא מה שהבוגדים, שנקראים שמאל וכל מיני שמות, כותבים ומשדרים בעברית על ישראל.
    אל תצאו מעזה!כי שתקראו את הנביחות בתלביב תקבלו הלם קרב.
    ברור שאף אחד מכם לא בא מהמזבלה הזאת.
    יונית,ואורנה, וחנין,ואושרת, וזחאלקה, וגדעון…אולי כבר יטופלו ע"י "כתת היורים" עד שתשובו.

    בינתיים תקראו את קלמן ליבסקינד במעריב, ותראו את מי עוד להוסיף לרשימה.
    זה לא יפה לצלם ערבים נכנעים בתחתונים,עד עכשיו לא ראיתי את זה בשום מקום.

    אהבתי

  18. חיליק הגיב:

    אביב הורביץ ידוע ככתב דקדקן ששש ושמח על כל טעויונת של מושאי כתבותיו. כמה חבל שבכל טור שלו מתגלות טעויות דומות.

    השבוע למשל הוא מעלה תמונה של עקיבא נוביק וחיים לוינסון ״מהפגנת חרדים במאה שערים״, אלא שהתמונה צולמה בכיכר-השבת, בגבול גאולה-מאה שערים, אך לא בשכונה עצמה.

    (כפשוט, לא הייתי נדרש לכך, אלמלא היה הוא עצמו מדקדק כחוט השערה בכתבותיו).

    אהבתי

  19. יוסל'ה הגיב:

    ועדכון מהבוקר: מקורותיי במערכת מוסרים שנכון לאתמול כמעט 6% מהמנויים צלצלו וביקשו לבטל את המנוי.

    לשם השוואה, במקרים קודמים המספר עמד על אחוז וחצי, לכל היותר.

    ועדיין, כל זה כסף קטן עבור שוקן. הכסף הגדול זה המפרסמים.

    אהבתי

  20. ZIKI הגיב:

    באמת שלא היית צריכה את לינור רק בשבילנו.
    אבל אני מעריך את זה

    אהבתי

  21. נציגי האו"ם התכנסו בבהילות כדי 'לדון' בחשש לפשעי מלחמה מצד ישראל. הלל נוייר, מנכ"ל UNWATCH ומעריץ גדול של ארגוני קיבוע מדבר בישראלית לנאורים שיצביעו מחר על גולדסטון 2. מחזה מעולה, חנוך לוין מתהפך בקנאה.

    יש קסם מסתורי בלוגו מוצלח. מעטים מבריקים, רובם לא מכיל ומשדר מסת משמעות לציבור רחב ולאורך זמן. הלוגו של פדקס זכה לתשבוחות רבות בזכות ההטמעה הגאונית של החץ. כדאי להתעכב רגע על
    הסמליל הטוב והנאה הזה. למרות הירוק, זה משהו אחר.

    אהבתי

    • ריאליסט הגיב:

      הלל נוייר וחבריו עושים עבודת קודש ממש. גם אם לדברים אין השפעה הם צריכים להישמע. רק להשוות אותו לפעילים היהירים של בצלם ושות'.

      אהבתי

  22. חוחית הפקות די קריב הגיב:

    קטע מסרט אימים.

    אהבתי

  23. ברטה הגיב:

    רעש שיגור הטיל של הכיפה מעל הראש מפחיד ברמות.

    אהבתי

  24. ת הגיב:

    עירית לינור פשוט מעולה ומראה לכולנו בדיוק מיהם 27 האנשים שבהם היא עדיין מעוררת התנגדות. סליחה, 26 – אחד התפכח הרגע.

    אהבתי

  25. יניב הגיב:

    תגידו מה שתגידו על עירית לינור – יש לה גזרה מעולה (לבת 52) וטעם משובח בבגדים!

    אהבתי

  26. עובר אורח הגיב:

    המאמר של סטברו מצויין אך אינו מייצג את המדיה השוודית
    ובודאי לא את התנהגות המיעוט, כבר לא כל כךמיעוט,
    המוסלמי בשוודיה. מידע ישר, למרות כל המאמצים,
    יהודי=ציוני=שנאה בהמון מקומות ונסיבות בשודיה. דבריו
    על החמאס, שזה בערך מה שאני והיונה אומרים, מזהים
    אותו כמושא לשנאה לא רק בסביבה הקרובה לכאן אלא גם
    בשוודיה.

    אהבתי

  27. ברטה הגיב:

    נחמה ושרה לא החליפו מילה בטקס.

    אהבתי

  28. חייל זקן הגיב:

    כל כלי תקשורת שפרסם את תמונת הפלסטינים העירומים כמעט לגמרי…

    משווה ומעלה:
    תגובה ערבית הולמת תהיה לפרסם תמונות של אחינועם ניני בביקיני.

    אהבתי

  29. חייל זקן הגיב:

    V, מתנצל מראש אבל לא יכולתי להתאפק מלהביא 'איך לא' נוסף.
    אתמול סיים את דרכו הפוליטית נשיאנו האהוב שמעון פרס. ההיסטוריה התאימה את עצמה לארוע באופן מושלם. עזה הפכה לסינגפור ונודעה בעולם בזכות תעשיית הננוטכנולוגיה שלה ומסעדות הדגים והחומוס המשובחות לאורך חופיה. בשנים האחרונות החלה אף להוביל על פני סינגפור בזכות תעשיות האוויוניקה והמכרות המפותחות שלה. היכן יש עוד אנשים כמו איש החזון הזה?

    אהבתי

  30. ברטה הגיב:

    הצילום היפה ביותר במלחמה הזו

    אהבתי

  31. ברטה הגיב:

    לינור קיבלה פרצוף של אשה ממורמרת. הצחוקים הקולניים שלה בגל"צ נשמעים מוקצנים בכוונה כדי להוכיח לעולם שאצלה הכל דבש, ולמעשה מעולם לא היה טוב יותר.

    אהבתי

  32. יוסל'ה הגיב:

    "ראוי לעמוד מול כיתת יורים"

    לא הגזמת קצת?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא.

      אהבתי

      • יוסל'ה הגיב:

        חבל לי שאת חושבת כך.

        ביקורת היא דבר לגיטימי, אבל להוציא מישהו להורג בגלל שדעותיו שונות משלך זה קצת מוגזם, לעניות דעתי.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          1. זה ממש לא "דעות שונות". זה דהומניזציה של האחר.
          2. למרות חריפות הביטוי, ברור לכל בר דעת שאני מתכוונת מטאפורית.

          אהבתי

          • יוסל'ה הגיב:

            מטאפורית.

            את מקלה ראש עם עצמך, כי את יודעת שאת לא התכוונת להרג ממשי. אבל זה בדיוק כמו מגיבי הימין שקוראים להוציא להורג שמאלנים. גם הם לא באמת מתכוונים להוצאה ממשית להורג, אלא להוצאת קיטור וירטואלית

            העניין הוא שכאשר אנחנו קוראים את הזולת הקורא להוציא להורג מישהו מהמחנה "שלנו", אנחנו מצקצקים בלשונו על היותו פאשיסט.

            אהבתי

          • שולמית הגיב:

            לא ברור שזה מטפורית. גם לא שהוצא מהקשרו. מדי פעם גם "מלים הורגות". גי שהצהרת על אפשרות כזו כתגובה לפרסום הפכת את האפשרות ללגיטימית.

            אהבתי

  33. בצלאל הגיב:

    אנוש וקשה – כנראה שאחד אנוש והשני קשה.

    אהבתי

  34. לחם הגיב:

    הראיונות ב-7 ימים עם משפחות ההרוגים מקוממים במיוחד. למעלה משלושים חיילים נהרגו , למה דווקא הרוגים מסוימים נבחרו להגיע למוסף של המדינה בעיתון של המדינה? כי כדורמים מעניין יותר מסתם חייל? כי אישה הרה זה שוס? מותם של כל החיילים נורא, הבחירה של שניים רק בגלל סקסיות מסוימת היא נוראה לא פחות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      בהנחה שאי אפשר לראיין 32 משפחות, את מי העורך לחם היה בוחר לראיין?

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        משפחה של שחקן כדורמים ואישה הרה, כמובן.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אם נדמה לך שאתה מתוחכם אתה טועה. לא ענית. אין לך תשובה. העיקר לחרטט בלי הפסק.

          אהבתי

          • לחם הגיב:

            אני בכלל לא מתוחכם, אני סתם אחד שמחרטט בלי הפסק אבל שונא מדרג של מוות, בעיני כל המתים שווים, אין חייל סקסי יותר, לפחות לא אחרי שהם מתים.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              הצגתי לך שאלה. אתה עורך בדסק החדשות. מה היית מפרסם? מה הקריטריונים שלך?
              תן תשובה ישירה. עניינית. פעם אחת בחיים שלך כטוקבקיסט.

              אהבתי

              • כמה שחיפשתי את הנוצה הזאת.

                אהבתי

              • לחם הגיב:

                7 ימים זה לא עריכה בדסק החדשות. בדסק החדשות דווקא החליטו החלטה נכונה ותיארו בקצרה את כל אחד מההרוגים. לגבי גיליון של סוף שבוע הייתי מחפש איזשהו נושא כללי ולא מקבץ של סיפורים אנושיים שהם מאוד מאוד כואבים אבל לא אומרים שום דבר, אין בהם אמירה משמעותית, תובנה או איזשהו עניין מלבד נקרופיליה. עצה קטנה בשבילך: לפתוח בשורה של העלבות כשאני כותב משהו שאת לא מסכימה אתו זה לא חופש ביטוי. ה זאת אומרת תן תשובה אחת עניינית פעם אחת בחיים שלך כטוקבקיסט. כל יום אני מעלה פה נושאים ענייניים שזוכים לשלל תגובות ועניין רב.

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  איפה העלבון כשביקשתי ממך תשובה עניינית? מה מעליב בזה?
                  באורח קבע אתה בא עם הארבע שורות שלך מדי יום, שופך מררתך על בן כספית ואו על נשים שונות בתקשורת שלדעתך הגיעו למעמדן בזכות בן הזוג שלהן, וממשיך הלאה.
                  כנראה שזו הסיבה שלא תערוך את 7 ימים.
                  "נושא כללי" על ההרוגים? מה עוד? האם המושג "סיפור אנושי" זר לך? כנראה שכן. זה מה שאנשים אוהבים. סיפורים אנושיים. אני יודעת שדי קשה להאמין.
                  באשר לבחירה הספציפית הזו, אני ממש לא מסנגרת עליה, לא קראתי, לא יודעת אילו סיפורים אחרים היו על הפרק, כשיש בעצם שחיקה יום יומית באירועי הזוועה.
                  פשוט רציתי להבין איך הראש שלך, כעורך לטנטי, לשעבר או בפוטנציה, עובד. לנסות לגשש עד כמה אתה מבין את המשמעות של מה שאתה כותב.

                  אהבתי

                  • לחם הגיב:

                    כך עושים את זה נכון: אתמול בערוץ 2 כתבה על אמוץ גרינברג, ההרוג המבוגר ביותר, כתבה עם משמעות, לא כל בן 45 רץ לקרב. ובמוסף המדיני של ידיעות כתבה על שון כרמלי, חייל בודד, כתבה עם משמעות, מותם של חיילים בודדים. אפשר גם בלי צהוב להביא צדדים חשובים של לחימה ומוות.

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      תודה רבה. סופסוף הבנת מה זה סיפור אנושי. או שהוכחת שאתה מבין.
                      אז יש בחירות שאתה אוהב ויש שלא.
                      פעמים רבות זו שאלה של טעם.
                      סיפור החייל הבודד לטעמי נשחק במהלך השבוע, אבל אם זה דיבר אליך, סבבה.

                      אהבתי

כתיבת תגובה