התקשורת כובשת את עזה

 

haaretz27.7.14maariv27.7.14
isra27.7.14yediot27.7.14

hamvaser27.7.14makor27.7.14

כותרות

נהג המונית אשר בן חורין יוצא למבצע.
http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=7e202acc5c677410VgnVCM2000002a0c10acRCRD&videoChannelId=7879ac3261617410VgnVCM2000002a0c10acRCRD&galleryChannelId=1134e51979677410VgnVCM2000002a0c10acRCRD&showlogo=-1

התפתחות דרמטית בלחימה. עיתונאים נכנסים עם הכוחות הלוחמים לעזה. נחום ברנע היה עם כוח צנחנים. הפניה בשער, שלושה עמודים ראשונים.
עמוד לאחר מכן הכתב הצבאי של העיתון, יוסי יהושוע: "על גבול הרצועה". הוא לא נכנס, ברנע כן. איך נעשתה החלוקה?
ברנע חוזר שם לאבו-דיאב, טרוריסט של החזית העממית שנידון למאסר עולם, שוחרר בעסקת ג'יבריל וחזר בתשובה: עכשיו, כבר 29 שנים, הוא דבק בשלום. הוא חי במצרים ומדי פעם מגיע לעזה, שם נתקע מאז פרוץ הקרבות.
זה הדיווח שלו:

ההפצצות מהאוויר מדויקות, התותחים מדויקים פחות. חלק גדול ממוגאזי נהרס בירי הארטילרי. יותר מ-300 אלף פליטים חיים ברחובות. המים מזוהמים. כלב לא שותה אותם… את בעיית עזה צריך לפתור מהיסוד, צריך לתת לאנשים לחיות חיים נורמליים… רוב התושבים בעזה לא תומכים בחמאס, הם אוהדים את א-סיסי. כל מה שחמאס ביקש הוא לפתוח את המעבר למצרים. בארז לא ייתנו אף פעם לאנשים לצאת… חמאס נאלץ להסכים לממשלת פיוס, ואז אתם דחקתם אותו למצב של חוסר ברירה. המלחמה הייתה המוצא היחיד שנשאר להם. אילו היו בחירות לפני הסבב הזה, חמאס היה מפסיד. עכשיו אני לא יודע. בנאדם רואה את הבית שלו הרוס – הוא מחפש נקמה.

השינוי במדיניות דו"צ, שנותן לכל כתב צבאי יחידה משלו והזדמנות פז להיות קרבי-קרבי, מבטיח המשך יחס אוהד לצה"ל, אמפטתיה והיעדר ביקורת. אין כמו להיות עם הכוחות הלוחמים כדי להבין כמה הכל נורא, קשה עד בלתי אפשרי והירואי.

לילך שובל, הכתבת הצבאית של ישר"ה הצטרפה לגבעתי. גם פה זו הפניה בשער העיתון כולל צילום של שובל. זו הכפולה הראשונה בעיתון. בניגוד לחבטות המקובלות על שבועז ביסמוט מצטלם לכתבותיו בחו"ל, והיום שובל, אני לא רואה בכך שום טעם לפגם. אפילו להפך.
איש מהכתבים האחרים (לא כולל כתבים טלוויזיוניים כמובן) לא הצטלם בשטח.
כתב מעריב, אבירם זינו, הצטרף לחטיבה 7.
כתב הארץ, עמוס הראל, הצטרף לכוחות בבית חנון. גם פה יש הפניה בשער וע' 3, המרכזי, מוקדש לסיפור.
ואלון בן דוד לא יצטרך יותר לעמוד מנגד ולהסתכל על עזה המובטחת. הנה הוא בפנים.
אמיר בוחבוט מוואלה עם הנח"ל.
תוספת: רוני דניאל עם הנח"ל גם הוא.

אפשר לסמן שתי אפשרויות בסקריר.

[poll id="137"]

דויד גרוסמן עזב את מקום הקינון הטבעי שלו בהארץ וכתב כפולת דעה בעמודי החדשות של ידיעות ואפילו העלו אותה לרשת.

משהו במערכה הנוכחית בין ישראל ועזה שונה מאלה שקדמו לה. מעבר להתלהמות של כמה פוליטיקאים שמלבלבים באש המלחמה, ומאחורי המופע הגדול של ה"אחדות" — שחלקו אותנטי ורובו מניפולטיבי — קורה במלחמה הזאת, משהו שמצליח, נדמה לי, להפנות את תשומת ליבם של ישראלים לא מעטים אל איזה "מנגנון" שנמצא בבסיסו של "המצב" כולו: אל החזָרָתיות העקרה, הממיתה שלו.
משהו במעגליות המחזורית של מעשי האלימות והנקם והנקם־שכנגד חושף לעיני רבים, שסירבו עד עתה להכיר בכך, את תמונת עצמנו בתוך "המצב". פתאום אנחנו יכולים לראות בבהירות בוטה את דמות דיוקנה של ישראל, מדינה בעלת כוחות מופלאים של יצירה ושל המצאה ושל תעוזה, שסובבת כבר למעלה ממאה שנה סביב אבני הרֵחיים של סכסוך, שאולי היה יכול להיפתר כבר לפני שנים.
ואם נוותר לרגע אחד על הנימוקים ועל ההצדקות שבהם אנחנו מגוננים על עצמנו מפני רגש החמלה הפשוט והאנושי כלפי המוני הפלסטינים שחייהם נטרפים במלחמה הזאת, אולי נוכל לראות גם אותם, את אלה שטוחנים ביחד איתנו, בצמד, סובבים עד אין־סוף במעגלים עיוורים ובקהות של ייאוש.

– סיכול החטיפה (נוהל חניבעל) נמצא עדיין תחת איפול. אבל אתם יודעים מי כתב. סיפרתי אתמול.

– טיוטת מתווה קרי נחשפת: ארה"ב התעלמה מהדרישות הבטחוניות של ישראל.

– הפסקת האש הסתיימה. שהב״ט הורה על חידוש התקיפות ברצועה.

הודעת דובר המשטרה/ מג״ב/ מחוז י-ם:
לפני זמן קצר תפסו לוחמי מג"ב מטה יהודה רכב (בצילום) שהגיע למחסום ביתר (חוסאן) ובתוכו מטען רב עוצמה. החשוד נעצר ונלקח לחקירות שירות הביטחון. הלוחמים זיהו רכב ברלינגו המתקרב לכיוון המחסום. בעל הרכב האט בצורה מחשידה לפני המחסום והם סימנו לו לעצור. על ראשו הייתה פאה. ״הוא התנהג בצורה מחשידה ולכן היינו חייבים לבדוק אותו״, מספר מפקד המחסום.
הנהג התבקש לכבות את רכבו אך התמהמה. לוחם מג"ב שלח יד לעבר מפתחות הרכב בכדי לכבות אותו ע״מ לבצע חיפוש ברכב. בשלב זה הנהג התחיל בנסיעה כשחצי גופו של הלוחם בתוך חלון הרכב. כעבור נסיעה של מספר מטרים שלף הלוחם את נשקו האישי, דרך את נשקו וכיוון לעבר החשוד תוך שהוא מורה לו לעצור את הרכב. החשוד עצר ונעצר. בתוך הרכב זוהה המטען רב העוצמה. חבלנים וכוחות נוספים של משטרה וצבא הגיעו לזירה. החשוד נעצר ונלקח לחקירות. בשעה זו מנוטרל המטען.
mehonit

בית חולים וואפא (אל-וופא), אל-ופאא

(יניב מסביר על השם).
קרב על התודעה מתחולל דרך חרכי בית החולים וואפא בעזה.
ישראל טוענת שחמאס עושה שימוש ציני בבית החולים.
המתנגדים טוענים שישראל מתנהלת בחוסר אנושיות בפגיעה בביה"ח. עידן לנדו עקב מהיום הראשון.
ב-23 בחודש מסר דו"צ שצה"ל תקף "מוקדי טרור" בביה"ח. באותו יום: תיעוד של כלי טיס תוקף את ביה"ח. למחרת: בישר"ה.
הארץ מביא גרסה שונה:

צה"ל הפגיז אתמול (רביעי) את מתחם בית החולים אל־וופא בעזה, הריק מחולים ומצוותים רפואיים מאז ה-17 ביולי. זאת, בטענה שהתמקמו בו חמושים פלסטינים. לפי הצבא, התקיפה כוונה לעבר "יעדי טרור במתחם בית החולים". מכמה דיווחים שגויים בתקשורת, נוצר הרושם שהחמושים היו בבית החולים בעודו מתפקד […]
אל־וופא, שממזרח לעיר עזה, הוא בית החולים השיקומי היחיד ברצועה, ורוב חוליו היו משותקים, מרותקים להזנה תוך־ורידית, בתרדמת… צה"ל החל להפגיז את בית החולים בטילי אזהרה כבר ב-11 ביולי, בדרישה שהחולים יתפנו. טיל חמישי פגע בקומה הרביעית של בית החולים, שהיתה ריקה. חלק מהחולים התפנו עוד קודם לכן, ובמקום נשארו רק ארבעה בני אדם, שהיו זקוקים להשגחה רפואית צמודה. ב-17 ביולי בערב, הופגז בית החולים פעם נוספת, בארבעה טילי אזהרה. אחד מהם חדר מהגג אל הקומות התחתונות, שבהן שהו החולים. כמה אנשי צוות נפצעו קל. לאחר מכן, החל צה"ל לירות לעבר בית החולים. בתיאום עם הצלב האדום, הסכים צה"ל להפסיק את הירי לשעתיים, כדי לאפשר את הפינוי, ומאז המבנה עומד ריק.

כתובות גזעניות בעכו.
(תודה לשטוטית)

משתכשכים בביצה

אביב לביא טוען שרביב דרוקר מציל את כבוד המקצוע.

חמי שלו טוען אותו דבר על גדעון לוי (אבל בעמוד הפייסבוק שלו, לא בהארץ, שם שניהם כותבים). שגם לביא תומך בו, כלומר באפשרות לתת לו לדבר. והיום גדעון לוי נגד המלחמה בצדקת הדרך.

אחד החיילים ההרוגים, רועי פלס, הוא נכדה של עדה הוז-פלס, העיתונאית הוותיקה החיה כעת בניו יורק.

יש עורכים בבית?

בגלי-צה"ל עלה הבוקר (אחרי 7:30) לשידור הכתב רמי שני וסיפר על חללי צה"ל מהסו"ש.
בסוף הדברים מסר מזל טוב ליום ההולדת של המגיש אסף ליברמן.
הלו, מה עניינים איתכם?

ליהיא לפיד כתבה מדור דוחה בעליל בידיעות תל-אביב יפו השבוע ויצאה נגד אורלי ויינרמן. ואז ערכה אותו קצת בעמוד הפייסבוק שלה.
השמרנות, הסגידה לנישואים, לערכי המשפחה עלק היא מתועבת, היא רעה חולה, משוללת כל ערך הומאני. מדהים בכל פעם מחדש לראות נשים שמישהו עשה להן טובה והסכים לגאול אותן מרווקותן הממארת, כך לגרסתן המפגרת, מנפנפות בהבל הזה כדי לקנטר נשים אחרות שהיו קצת יותר חכמות מהן בבחירות שלהן. בהחלט עצוב שאלו הנשים בעלות המדורים הפופולריים בתקשורת. לא הייתה אף עורכת בסביבה שתנער לה את הגולגולת.

lihiorly


על חרדות קיומיות ומלחמות. שום קשר בין הטקסט לכותרת שלו.

לפני פיזור

פוסט מתעדכן:  שמות כל החיילים שנהרגו בצוק איתן.
אצבעות שחורות.
על הברכיים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

101 תגובות על התקשורת כובשת את עזה

  1. עורך הגון היה מיידע את קוראיו בדבר הקשר בין שכרו ותפקידו של הכותב לדיעה שפרסם בעיתונו. כבר הורגלנו בזלזול בתפקיד והאנטישמיות המערכתית. יש את גוגל שמספר על הקשר האידיאולוגי לחשבון העו"ש של מרואיינים ובעלי דעות דומות. אשאיר לכם לבצע את המלאכה ולקשר בין הקרן לישראל חדשה ויוזמת ז'נבה המימון האירופאי והמוסר האלוהי. הכל למען ילדי אוסלו.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      הינשוף לפחות עשה מאמץ להסביר שדעותיו שונות משל הכותבת.
      ואתה – חוסך לקרן מעות בחקרקירי(ח"ח לעו"ח) היומי שאתה מבצע.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      יון, אם היית קורא את מה שהינשוף כתב על הרפז היית רואה שיש דיסקליימר בתחתית דבריה. כנהוג:

      הכותבת היא מנהלת קשרי ציבור ביוזמת ז'נבה

      זה די והותר בהקשר של גילוי נאות. שכרה? אני מהמרת שהוא כ-8,000 ש' בחודש, אם אני ממש רחבת לב. עוד אשער שעל הקטע בהארץ קיבלה 0 שקלים. מה קשור שכרה לקטע שכתבה? זה מטופש ברמות.

      אהבתי

  2. הינשוף של מינרווה הגיב:

    מאמר דעה בהארץ, מאת אחת גילי הרפז.
    שהיא, כך כתוב, "מנהלת קשרי ציבור ביוזמת ז'נבה". רק הערה לטייטל: מאחר שזה נשמע קצת כמו לשווק קוטג' מקולקל, ועוד במימון זר, הייתי הולך על "מנהלת קשרי לקוחות ביוזמת ז'נבה"; שזו אחת שתפקידה לשכנע אותנו שלא להתנתק.
    (בהקשר זה, אבקש לציין, כי ממזכ"ל או"ם, ששמו נשמע ייותר מדי כמו "בנק אמון", לא הייתי קונה אפילו דיפלומה מזויפת).

    מיד אנתח מעט מדבריה, שהם – בעדינות – ילדותיים. ראשית רק אבהיר כי דבריה אינם מקובלים על יוזם יוזמת ז'נבה יוסי ביילין, אשר כך התבטא:

    לאחר שבעבר אמר באופן פומבי וברור שיש לדבר עם החמאס בלי להציב תנאים, יוסי ביילין, מיוזמי 'הסכמי אוסלו' וכיום מייסד חברת היזמות 'בייליניק' חושב אחרת, לגמרי אחרת. בשיחה ל-Bizportal ביילין מודה "החמאס הוא לא פרטנר. הוא לא מבקש להיות פרטנר, הוא לא מכיר בישראל. זו בכלל לא דילמה ישראלית אם החמאס הוא פרטנר, כי החמאס לא רוצה להיות כזה. אם אש"פ בזמנו רצה להיות פרטנר ואנחנו אמרנו לו "יש לך תנאים, אתה טרוריסט ולא נדבר איתך" עד השינוי בסוף 92', החמאס בכלל לא רוצה לדבר איתנו."

    נוסף לכך, ורלוונטי אפילו יותר, ציטוט שאמר בערוץ 2: יוסי ביילין אמר כי הביקור של קרי באזור היה מזיק ופגע בסיכויים להפסקת אש. לצערי, העדות היחידה לכך שמצאתי היא ברוטר.
    המחלוקת בקרב יוזמי ז'נבה פחות מעניינת אותי; אני מותיר למדינות אירופה להחליט למי להמשיך לתת את הכסף.
    אם כן, למאמר עצמו.

    1. כבר במשפט הפותח! שזה מיומנות!

    בנימין נתניהו ושריו דחו בסוף השבוע האחרון את יוזמת קרי להפסקת אש אך לא העלו מנגד הצעה מדינית משלהם. כנראה, בגלל שאין להם כזאת. במצב כזה, בו ישראל לכל היותר מוכנה לאמץ את היוזמה המצרית שאינה מקובלת על חמאס, המשך שפיכות הדמים כמעט ודאי

    א. נתניהו ושריו דחו את יוזמת קרי, אך לא העלו מנגד הצעה משלהם. מיד לאחר מכן – אבל מיד לאחר מכן, כלומר ישר אחרי הנקודה! – מתברר שישראל הייתה מוכנה לקבל את היוזמה המצרית.
    כלומר, כן יש להם הצעה נגדית.
    ב. מאחר שאדם צריך להיות ממש רפה שכל כדי לסתור עצמו בשני משפטים רציפים, מגיע הסייג: "…ישראל לכל היותר מוכנה…". אם כן, ישראל אכן לא הציע כלום אלא רק נגררה בלית ברירה.
    ג.

    ישראל לכל היותר מוכנה לאמץ את היוזמה המצרית שאינה מקובלת על חמאס

    למה אי אפשר להציע יוזמה שכן תהיה מקובלת על החמאס. בדומה להצעות של החמאס, שגם הן מקובלות על החמאס?! ואחרי זה אתם עוד קוראים לחמאס סרבני שלום?!

    נסכם אפוא:
    ישראל, שקיבלה את היוזמה המצרית (בלית ברירה ולא מרצון) ודחתה את יוזמת קרי אינה מעוניינת כלל ביוזמה מדינית, בעוד שהחמאס, שדחה את היוזמה המצרית וקיבל את יוזמת קרי, מעוניין ביוזמה מדינית.
    ומדוע כך ולא להפך? כי ישראל מתעקשת על יוזמה שאינה מקובלת על החמאס.

    עד כאן עיוורון וחד-צדדיות.

    2.

    מאז תחילת המבצע, עוסקת ישראל בנסיון להשיג מטרות צבאיות טקטיות, כמו הריסת המנהרות, ללא קביעת יעד אסטרטגי כלשהו. זאת, בעוד שלחמאס יעדים מדיניים ארוכי טווח ברורים: הסרת הסגר, לגיטימציה בינלאומית ושימור מעמדו הפוליטי.

    לא!
    המטרות שמציינת המשווקת של יוזמת ז'נבה אינן יעדים מדיניים אסטרטגיים ארוכי טווח. אלו הם צעדים טקטים לקראת המטרה האסטרטגית ארוכת הטווח – השמדת ישראל. וזה לא אני אומר. זה אומר יוסי ביילין, לעיל.

    השימוש של הכותבת במילה "אסטרטגיה" מזכירה לי את השימוש שעושים בה משתתפי תוכניות ריאליטי.

    3. אבל זה, הוי זה:

    השקט היחסי שיבוא לא יוביל לדיון ציבורי רציני על קידום הסדר מדיני ארוך טווח מול הפלסטינים. כמו שהתאמנו את עצמנו בשבועות האחרונים לרוח המלחמה, עם השירים העצובים ברדיו, משדרי החדשות האינסופיים ותחושת האחדות האמיתית או המזויפת, כך נחזור מהר יחסית לשגרת חיינו.

    איזה לב גס. אין מילים.
    14 שנה יורים על אנשים בדרום, וזו "שגרת חיים" שצריך לחזור אליה, שכן היא "שקט יחסי".

    4. והנה מגיע הפתרון של הקולוניאליסט הלבן, שיודע הכי טוב:

    על ישראל לחתור לשליטה של הרשות הפלסטינית בעזה באמצעות הממשלה הקיימת שזוכה לתמיכת הפתח ולפעול בתיאום ביטחוני מולה במתכונת המתקיימת כיום בגדה המערבית.

    אם את כבר מכניסה את הפתח לעזה, כדי שתשלוט בה, וזאת לאחר שעזתים עצמם בחרו בחמאס, מוטב שתלמדי אותם לעופף.

    ואיך תסיים המשווקת את הטור שלה? ברור, במעט דברי שבח אובייקטיביים:

    הפתרונות המפורטים ידועים לכל והוצעו בעבר במסגרת יוזמת ז'נבה

    אחלה. עכשיו רק שתשווק את זה ליוסי ביילין.

    אהבתי

  3. שניים במחיר אחד.
    נורבגיה הנאורה ממשיכה לתרום לחמאס דרך ארגוני קיבוע.

    רזי ברקאי מנסה לקבל כן לא שחור לבן מהפרטנרים. סליחה יונית לוי, אולי יעל דן, ערד ניר בטוח.

    אהבתי

  4. הינשוף של מינרווה הגיב:

    כאחד שישב בהרבה מאוד תדריכים ושמע על נוהל חניבעל, כמו רבים פה, אני מניח, צריך להבהיר משהו:

    המטרה של הנוהל אינה להרוג את החייל. זה עיוות של הדברים.
    הנוהל בסה"כ מאשר שימוש באש כדי לסכל את החטיפה, גם במחיר של פגיעה בחטוף. המטרה אינה להרוג אותו, אלא לסכל את החטיפה בכל מחיר. עדיף, כמובן, לפגוע רק בחוטפים.
    זה נועד למנוע מצב בו החוטפים ייעלמו לנגד עיני הכוח, בעוד שזה מהסס אם להשתמש באש.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני לא חושבת שמישהו הבין את זה אחרת. זה לא השתמע לא מדבריי ולא מדברי איש מהמגיבים. פה לפחות.

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        את צודקת. חלילה לא התכוונתי להאשים אותך.
        זה אמור היה לבוא כתגובה לדברים שהביא לעיל עומר, מפי אסא כשר.

        אהבתי

        • עומר מן הגיב:

          כנראה שב2011 היתה איזו האשמה על נוהל חניבעל שהביאה את הרמטכ"ל ואת אסא כשר להבהיר את הדברים.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            אני חייב להוסיף משהו מהניסיון האישי שלי.
            הנוהל היה מוסכם על כולם. בין כחטוף ובין כזה שתפקידו למנוע אותה.

            אהבתי

            • עומר מן הגיב:

              נכון. הבן שלי התגייס מיד אחרי חטיפת שליט ל188. הם שמעו מהמתדרכים כבר אז את מה שבן כספית כותב היום, וגם קיבלו תדריך חניבעל כמו שתיארת. בני אמר לי אז שלא היה חייל אחד מהנוכחים בתדריך שהתנגד או עירער על מה שנאמר.

              אהבתי

  5. עומר מן הגיב:

    מישהו בפייסבוק מצא את דברי הרמטכ"ל (ופרופ' אסא כשר) בהארץ מלפני שלוש שנים בענין נוהל חניבעל:

    הרמטכ"ל, בני גנץ, הבהיר אתמול (שני) כי נוהל "חניבעל" לסיכול חטיפת חיילים, אינו מאפשר הרג חייל במטרה למנוע חטיפה.

    פרופ' אסא כשר, שניסח בשנות ה-90 את הקוד האתי של צה"ל, אומר כי "בפקודה עצמה, בנוסח הקיים שלה, אין כל פסול. אבל הרעיון שטוב חייל מת מחייל חטוף הוא מפלצתי בעיני. זו אי-הבנה טוטאלית של העניין: ירי פגז טנק כדי להרוג חטוף הוא לא חוקי ולא מוסרי. זו פרשנות מדאיגה ומוטב שצה"ל יבהיר שאינה מקובלת".

    אהבתי

  6. עומר מן הגיב:

    נחום ברנע מצא תעסוקה לצה"ל אחרי המבצע:

    בצד סוגיות אחרות, גורליות יותר, צה״ל יצטרך לטפל ביום שאחרי גם במטרד הזה.

    אהבתי

  7. עומר מן הגיב:

    סיפור הצעת הפסקת האש האמריקאית וגודל הפשלה שבה מתבהרת נוכח הבלבול במתנגדים מכל הצדדים. השפלת אבו-מאזן והודעתו הקיצונית נגד האמריקאים משתלבת בהתבטאויות נוסח מה שכתב תומר פרסיקו:

    במסמך שהציע קרי אין מעמד לרשות ולמצרים, ומכניסים לעסק את קטאר וטורקיה. חמאס מוצג כצד המקביל לישראל, ודרישותיה של ישראל אפילו לא מוזכרות. או שיש כאן משהו בסיסי שאני לא מבין, או שיש כמה דברים בסיסיים שקרי לא מבין. אני מאוד מקווה שהאופציה הראשונה היא הנכונה, אחרת המשמעות היא שבעלת הברית העיקרית שלנו לא מתפקדת.

    אהבתי

    • אוי הגיב:

      אתה מחרים את הארץ?
      או שסתם לא שמת לב שפריסקו מצטט את רביד.
      ותמיד ישנה האפשרות העגומה שאתה מאלה שמניחים פה את ה "בקשה שתפו".

      אהבתי

      • עומר מן הגיב:

        בקישור לפייסבוק של פרסיקו שהבאתי תוכל לראות שהטקסט שציטטתי הוא מה שפרסיקו כתב לפני הקישור להארץ.

        או שיש כאן משהו בסיסי שאני לא מבין, או שיש כמה דברים בסיסיים שאתה לא מבין.

        אהבתי

  8. קורא הגיב:

    לילך סיגן מסבירה

    אהבתי

  9. עובר אורח הגיב:

    27 July 2014 Last updated at 16:44
    Hamas ceasefire in Gaza stalls New
    Hours after Hamas announces a ceasefire in Gaza, Palestinian militants resume firing rockets into Israel and Israel rejects the pause
    http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-28515226

    אהבתי

  10. חיליק הגיב:

    לגבי בית החולים וואפא, לא הבנתי איך "הארץ מציג גרסא שונה". בציטוט שהבאת שצה"ל התחיל להפציץ בטילי אזהרה עוד כשהיו שם חולים. אך לא מציג ראיה שמחבלים לא היו שם באותה עת.

    בכתבה עצמה אמנם כתוב, שסייענים אירופאים טוענים כי על צה"ל נורו יריות ממבנה אחר. אני מרשה לעצמי לפקפק בטענה זו. מדוע שצה"ל יתעקש במשך שבועיים להפציץ בית חולים, ולא יפגע במבנה שמסכן את חייליו?

    בכל מקרה, בינתיים צה"ל מגבה את טענותיו בצילומים חותכים המעידים כי חמאס משתמש בבתי חולים, בתי ספר, אמבולנסים רכבי עיתונאים ומסגדים לצרכי טרור. ומשכך, הזכות הטבעית להגנה שוב לא עומדת להם.
    אם פעם או פעמיים מתגלה כי מחבלים עושים שימוש בבית ספר, למשל, אך טבעי כי לא תהיה חסינות לבתי ספר בשום מקום.

    ***

    לגבי 'נוהל חניבעל', לכאורה, החיילים מתודרכים בנוהל זה והשלכותיו, ואעם כל הצער והכאב, אינני רואה פסול ערכי בכך. חייל שיוצא לקרב כה קשה ומסוכן, יודע שחייו בסכנה. ובמידה והוא מודע לנוהל – מעדיף מות מאש אחיו ולא ליפול שבוי ביד חיות אדם.

    היום, בעודי משוחח על כך עם כמה מחברי, התפתח דיון מעניין ביחס ההלכה לקיום נוהל כזה. נשמעו צדדים לכאן ולכאן. מכל מקום, אני רוצה להניח שגם הרבנות נדרשה לכך.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא הבעתי שום עמדה ערכית באשר לנוהל חניבעל.
      מה שאמרתי זה שלא מספרים את הסיפור.
      לא כתוב מה קרה שם (למרות שנכתב במקומות ספורים אתמול שסוכל נסיון חטיפה). אם יש הסכמה גורפת: צבאית, מדינית, אז מדוע מוסרים בקצרה, ומיד מכסים בחול? משהו לא עקבי בהתנהלות צה"ל בנושא.

      אהבתי

  11. ברטה הגיב:

    ובמעבר חד נעבור לרביד אחר .כן יגאל לא יגאל – נסטלבאום פורש.

    אהבתי

  12. יוסל'ה הגיב:

    ומה תגידו על המאמר יוצא הדופן (לשון עדינה) של ברק רביד היום בעניין קרי? המאמר שזכה לכותרת בהארץ: "קרי, העב"ם מוושינגטון שנחת במזרח התיכון וחיבל בהפסקת האש".

    http://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.2388477

    במאמר, שאני לא זוכר מסוגו בעיתון, מתאר רביד את קרי פחות או יותר באותו האופן שבו תיאר אותו שר הבטחון יעלון בשיחות סגורות (שדלפו כזכור).

    כשקראתי הבוקר את המאמר נדהמתי (לא מהתוכן כמו מהאכסניה), אבל לקראת צהריים הגיע גם ההסבר:

    http://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.2388480

    מישהו (מעניין מי) הדליף לרביד את טיוטת המסמך שהציג קרי לישראל (ושקרי הכחיש בפאריז את עצם קיומה). יחסי רביד-מקורותיו הם מעניינים מאד בהקשר זה, במיוחד לאור הפרסום יוצא הדופן.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מילא יחסי רביד מקורתיו. כשכך נראה השליח
      עצוב לחשוב איך נראה השולח. ועוד הזכירו
      שהשליח הנ"ל בעצם יהודי צ'כי. מישהו
      בנורווגיה,מאלו של פרס השלום, צריך לעשות
      חקרקירי בגרזן ויקינגי גדול. דרך אגב השבוע
      מישהו החליק לנורווגים הזהרת טרור חמורה
      בלי הרבה פרטים והם, כלומר שוטריהם
      ובלשיהם, הסתובבו כמו פורפרות בזריקה
      טובה במיחד.חשבתי שזה הנאחס של אוסלו,
      אם כך אצלנו בחום הזה שיהיה גם קצת
      להם, למה לא?

      אהבתי

  13. קיצור תולדות הגאונות של ולווט הגיב:

    זה היה סוג של בוחן פתע?
    האמירה של אביב לביא היא מאמר מוסגר בתוך פיסקה בה לביא לא מסכים איתו. אפשר היה לחשוב ששבחי דרוקר הם עיקר הטור.
    בקיצור, הפסיקו לסוואצפ לדרוקר בחנפנות נלוזה.

    אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    בשורה טובה לאורנה בנאי. נמצא תחליף למנו ספנות. המרמרה חוזרת

    אהבתי

  15. עובר אורח הגיב:

    הבאתי כותרות הבוקר זו למטה כותרת Ynet

    השכן הטוב:
    סיסי הרס 13 מנהרות של חמאס צבא מצרים הודיע כי השמיד מנהרות נוספות שמחברות בין סיני לעזה.

    מי שנתן את הכותרת "השכן הטוב" הנו אדם לא אחראי ובמידה מסוימת
    שופך נפט לתוך להבה נוראה ששורפת כאן בני אדם חיות ובתים. מחר
    זה ישמש נשק נגד מי שבאמת, בודאי לא מתוך אהבת ישראל, חוסך
    דם מישראלים, מצרים ופלשטינים, בושה וחרפה. זה גם מצדיק ולא
    במידה קטנה סתימת פיות לאנשי תקשורת, הנה אחד שבאמת גורם נזק
    ובשביל מה? להראות שהוא חכם?

    אהבתי

    • יוסל'ה הגיב:

      לסיסי חשבון פתוח עם החמאס ולא מהיום.

      וכדי להוסיף עוד קיסם למדורה, שיגרו אנשים החמאס אתמול רקטה שנפלה ברפיח המצרית והרגה שני ילדים.

      זו אגב, לא הרקטה הראשונה שהחמאס משגר לעבר מצרים בסיבוב הנוכחי. קדמו לה מספר רקטות, מהן יש מספר הרוגים ופצועים בצד המצרי.

      האם זוהי תחילתו של טפטוף רקטות לעבר מצרים? ימים יגידו. לי נראה שהחמאס החליט על מלחמת גוג ומגוג (בראייתו).

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        הכל טוב ויפה. אף אחד שם לא מציוני
        ציון. וניתן גם לדווח על הכל. אבל כותרת
        כזו לא מועילה לישראל. מצידי….,נו טוב
        אם אשלים את המצידי גם אותי ניתן יהיה
        לצטט.

        אהבתי

  16. יניב מתל אביב הגיב:

    הנאמנות
    שמו של בית החולים שהופצץ הוא אל-ופאא
    בערבית: الوفاء
    משמעות השם: "הנאמנות". בתוך המלה יש גם משמעויות של קיום הבטחה מתן מענה לצרכים.
    הערבית נדיבה מאוד בידוע מלים, כך שבעברית מן הסתם היו קוראים לו "בית החולים נאמנות", אז אפשר להוריד את "אל" הידיעה ולכתוב ופאא.
    יש בכל עיתון כתבים לענייני ערבים שיכולים להסביר את זה. חבל שלא משתמשים בהם. העצלנות והחפיפנינקיות השגורות בעיתונים, בנוסף לחוסר העניין הבולט בצד השני משתקפות גם מעניין פעוט זה.

    אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    גם לביא תומך בו, כלומר באפשרות לתת לו לדבר.

    יותם זמרי: "מעולם לא דיברו רבים כל כך, בכלי תקשורת רבים כל כך, על זה שלא נותנים להם לדבר".

    אהבתי

  18. עוד.ד הגיב:

    השער של "ידיעות" היום הוא אחד הדוחים, בעיני. זריקת הרדמה למליוני ישראלים. שוב, מטומטם הוא הסביל של מטמטם. כמה אידיוט.

    אהבתי

  19. עובר אורח הגיב:

    הצמדת עיתונאים ליחידות אמורה להיות "פטנט-קונץ" אמריקאי,
    אולי.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Embedded_journalism

    אהבתי

  20. גרוסמן בעיני מדען מילים. מחובר לשפה יותר מכל סופר ישראלי שקראתי. סופר שמצביע על הנסתר מהעין בדקויות מופלאות. וראו פלא, אפילו אדם שכה רגיש (גרוסמן בניגוד לרוב הכוהנים נתפס בשובך כאותנטי) לניואנסים ואבחנות לא תופס שהוא תקוע על אותה גדה שמעבר ומציע אשמה וגילויי מוסר רק לגדה שמנגד. שוב מדבר אלינו, עלינו, מעלינו. שוב אנחנו אשמים.

    אולי נוכל לראות גם אותם, את אלה שטוחנים ביחד איתנו, בצמד, סובבים עד אין־סוף במעגלים עיוורים ובקהות של ייאוש.

    דוד גרוסמן, איש יקר וחשוב בעיני, קשוב למילים ותחושות ועיוור למציאות. לא מבין כיצד מנטרת האשמה משפיעה ועל מי.

    שאול מבפנים קרוע
    קרבות בתוך בטנו
    אוהב-שונא, ומקנא
    מכור לחברו

    אהבתי

  21. שטוטית הגיב:

    גרוסמן אמר אותם דברים הבוקר בגל"צ אצל רזי ברקאי.

    מעבר להתלהמויות שאני פוגשת ברשת מימין ומשמאל
    יש להדגיש הקיצוני ולא ימין מרכז שמאל מרכז
    אני דווקא חווה סוג של ראיה ריאלית של מצבנו העגום
    גם מאזרחי ישראל הערביים ושוב המתונים אלה שרוצים
    לחיות יחדיו המעזים לצאת כנגד מנהיגיהם.

    וכן למרות ההגנות כי קשה, מאוד קשה
    להכיל מהפן הרגשי בסוף בסוף בפנים בפנים בטח שיש חמלה
    ויש תהייה ובעיקר יש התפכחות וידיעה, אצלי בכל אופן, שגורלנו נכון לעכשיו לחיות במעגל דמים מתמשך
    וחזון אחרית הימים נכתב לפני אלפי שנים
    עד מתי ידפוק השכול בדלת ולא נדע עוד מלחמה?

    אהבתי

    • שטוטית הגיב:

      רק רוצה להוסיף :
      כאדם בעל מודעות, כאדם חושב
      אני חיה בקונפליקטים קשים כל הזמן
      לגבינו ולגבי שכנינו
      ואפשר להוסיף שלמעשה כתושבת עכו בעיר המנדטורית
      אני חיה את הקונפליקט כל יום וכל שעה במיוחד בימים כאלה.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        ועדיין ועדיין ראוי וחשוב ונחוץ
        להגן על העיר המנדטורית
        מכרישי הנדל"ן.

        אהבתי

        • שטוטית הגיב:

          והפטרון שלהם ראש-עירית עכו.
          זו לא פעם ראשונה שאתה כותב/שואל אותי ולא עניתי לך
          על הנדל"ן היקר של בי"ס קציני-ים.

          מה שלי ידוע שרוצים להפקיע חלק מהשטח כדי לבנות טיילת
          מהעיר העתיקה לאורך כל החוף היפהפה של עכו.
          אבל בהחלט יש מצב שאדון ראש-עיר החבר של הטייקונים
          מתכנן שם גם בניית בתים ו/או מגדלים לעשירים
          כפי שמתבצע עכשיו במזרח עכו בשטח שבין ביצות הנעמן
          וכביש עכו צפת, יצאה לדרך בניית 3 מגדלי דירות פאר במתחם סגור ומפואר
          ותושבים לא מעכו החלו רוכשים שם דירות. למעשה הם יחיו שם ויהייה להם נוף נפלא אבל שום נגיעה בינם ובין החיים בעכו לא יתקיימו.
          ראש-העיר שלנו חובב אנשים עם הרבה כסף וחלק מה חבריו
          עזריאלי קיבל ממנו המון הטבות לבנית הקניון המיותר שלו,
          אדון מיקי שטראוס אהובו ואחותו גב' רעיה שטראוס
          אקס טייקון נוחי דנקנר, גב' שרי אריסון והרשימה ארוכה ארוכה.

          זה נכון שיותר בכל ראש-עיר אחר לנקרי פיתח את עכו אבל הבעיה שאת מרכז העיר=העיר המנדטורית הוא די הזניח ומזניח.
          לפני שנים מספר אמרתי לו מדוע כל השכונות בעכו כל כך מטופחות והפיתוח מואץ ובמיוחד בדרכים הראשיות היכן שאנשים עוברים את העיר ואת רחוב בן-עמי (ליד ביתי) הוא לא מפתח. ענה לי ה-לנקרי שקודם הוא מפתח מסביב ואחרי-כן יגיע לרחוב הראשי. סברתי אז וגם אמרתי לו שזה לא נכון לעשות כך. וצדקתי ! בדרך כלל אני צודקת.
          מפני שבגלל שהרחוב הראשי היה כל כך מוזנח אנשים החלו להדיר רגליהם ולא הגיעו לא לקניות ולא לבתי-הקפה כי לא היה נעים .
          הם פשוט נכנסים למכונית ונוסעים לבלות בקריון, בחיפה בנהריה ולא בעיר.

          אברר את נושא הפקעת השטח של ביה"ס לקציני-ים או נכון יותר אעביר זאת לכמה אקטביסטים עכואיים כדי שיתחילו לפעול ואם גם אתה אקטביסט זה הזמן להתחיל לפעול.
          מספיק שהוא הרס את החוף המערבי בבניית טיילת שבכלל לא מתמזגת עם החוף המקורי שכל כך אהבתי ורבים מצילומיי הם מאותו חוף.
          מעט מאוד אדריכלי-נוף יודעים לתכנן שטח ציבורי שיתקבל טבעי לשטח הקיים ולא איזו מגלומניית אדריכל. לדוגמא טיילת לואי ברח' יפה נוף על הכרמל מוצלחה מאוד

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          זה לשטוטית. באמת את לא חייבת
          לי כלום. פשוט רציתי לעורר נושא
          ואת ואני כאן. זה קורה מזיקים
          עד ראש הנקרה ועוד מעט לא
          יהיה כלום חפשי.אני חושב שטלפון
          למנהל בית ספר יעזור. האם תחת
          השם "טיילת" מתחבאת תכנית
          גדולה? מה רוחבה? והאם זו
          עסקת חבילה, קבלן יקבל מגרשים
          בעורף הטיילת ויבנה את הטיילת.
          הרבה מסעדות הן על שטח גנוב
          גזול. וניתן למפות את גניבה. יש
          יופי של מפות (או היו) בעזבון של
          דיכטר בספריית אוניברסיטת
          חיפה.יש תכנית מעורפלת לבנות
          על השרטון בדרום מערב,מערבה
          למגדלור. לא ברור לי עבור מי
          רשות העתיקות עובדת מתחת
          לחומה בצד הפונה מזרחה. בדרך
          כלל הם עובדים עבור קבלנים.
          כל סיפור הרשות מה הם מחליקים
          ומה הם עוצרים לא ברור לאף אחד
          שניתן לשאול אותו. הקניון לא
          מיותר חיסל כמה חנויות, כפי
          שהתכוונו.דווקא על המגדלים לא
          איכפת לי. אם באמת הרשות
          בדקה שאין שם עתיקות.בעיר
          מסודרת המיסים מהבתים,בעייה
          קשה בעכו בכלל, יכלו ללכת
          לדברים טובים בעיר, אבל זה
          חלום. באמת תודה ואת לא
          חייבת לי כלום.

          אהבתי

  22. avi הגיב:

    השינוי במדיניות דו”צ, שנותן לכל כתב צבאי יחידה משלו והזדמנות פז להיות קרבי-קרבי, מבטיח המשך יחס אוהד לצה”ל, אמפטיה והיעדר ביקורת. אין כמו להיות עם הכוחות הלוחמים כדי להבין כמה הכל נורא, קשה עד בלתי אפשרי והירואי

    אין ספק דובר צה"ל עלה כאן על טריק פנטסטי על מנת לשבש את מוחות העיתונאים, להכניס אותם לאזורי הלחימה כדי לראות כמה הכל נורא והירואי. האפשרות שאולי זה באמת ככה גם במציאות היא בטח אפסית הרי…
    לגבי האמפטיה… לצה"ל לא הייתה חסרה אמפטיה לא לפני ולא אחרי בטח לא מהכתבים הצבאיים הבכירים דוגמת רוני דניאל. כנראה שהתייצבות הלחימה לאחר ההבקעה הראשונית של החי"ר והחשש של המערכות מסיכון הכתבים היא הסיבה שניתן כאן אישור כניסה בשלב מתקדם יחסית.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זה לא טריק פנטסטי. ונכון, גם כך זכה צה"ל לאמפתיה אדירה.
      כך עובד המנגנון האנושי. דברים שרואים משם לא רואים מכאן. לא המצאתי כלום וגם לא צה"ל. אני לא נגד הכניסה של התקשורת לעזה, להפך. מנסה לתאר את המנגנון הרגשי.

      אהבתי

      • הדס הגיב:

        בעניין הזה אני אזכיר שהדיווחים החמוצים והביקורתיים של הכתבים הצבאיים בעקבות שני לילות הנסיגה מלבנון נבעו בעיקר מהעובדה שהם לא היו עם הכוחות.
        היה ברור שבעקבות הכניסה של אלון בן דוד לשטח והצטרפותו לכוחות ברצועת עזה תתפוגג הביקורתיות שנשמעה בדבריו בשבוע שעבר (על הסטטיות והעדר ההישגים).

        אהבתי

      • לירון הגיב:

        מאחר ובתגובה כתבת נכון, אעיר שבפוסט כתוב אמפטיה ( ולא אמפתיה)

        אהבתי

  23. חווה הגיב:

    מה שליהיא לפיד אמרה על אורלי וינרמן אמרו כמעט רב הנשים. צריך להיות גלויים וכנים למה להסות אותה בשם הצביעות? אורלי וינרמן עבדה בלהיות סמל מין ויש לזה מחיר ציבורי. נשים שואלות קצת בשימחה לאיד עם כל הבלונד והיופי, מה יצא לה מכל זה? טוב שליהיא מעלה נושאים שעדיין מעסיקים את האנושות יותר מהתפרצויות עונתיות בעזה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אם זה מה שנשים חושבות, בל יהי חלקי עימכן. תודה ושלום.

      אהבתי

      • עברי XY הגיב:

        אויה באמת…
        טקסט מבחיל של ליהיא לפיד, לא ברור מה יותר דוחה – הנימה הפולנית (איך זה שאף אחד לא התחתן איתה?!) או הנימה המרפררת לחוקי נירנברג (ואז לשמוע שיצאה עם הבן של קדאפי!)
        אגב לסייפוש החמוד (בנו של קדאפי הנזכר לעיל) יש דוקטורט מ-LSE בלונדון… ומה עם בעלך ליהיא?

        אהבתי

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          שוב גודווין. מה זה משנה איזה דוקטוראט יש לבן של קדאפי? האם הוא התכוון להתחתן איתה או התייחס אליה כמו נפקנית יהודיה זולה? סוג של מוניקה לוינסקי

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            נפקן אתה, סטודנט קרצייה.
            היא תשכב עם מי שבא לה וזה לא עניינך.

            אהבתי

            • גם אם מדובר בגבר, אישיות ציבורית ואולי בעל, או מנהיג הליכוד או נניח זמר מזרחי זה לא ענייננו. צריך רק לזכור מדי פעם מה ענייננו.

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                זה ענייננו אם הוא שוכב עם קטינות, או מנצל את מרותו כבוס.
                זה די פשוט.
                מה קשור "מזרחי"? "ליכוד"? "ישראל ביתנו"? לעניין?

                אהבתי

              • יונה הגיב:

                ליהיא לא נכנסה לעניין הפוליטי הפמיניסטי אלא כאמא שכותבת על החיים. נשים משכילות ורווקות יכולות לחנטרש על פמיניזם עד מחר אבל אמהות צריכות להזכיר לבנותיהם שיש מחיר למיניות מוחצנת ומופקרת. רב הנשים הצעירות רוצות להתחתן ואילו הגברים הם תועלתניים. הם ישתמשו ויזרקו אישה חסרת כבוד. הפמיניסטיות חיות בסרט.

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  איפה את חיה ובאיזה מאה?
                  זה מה שלימדת את הבנות שלך?
                  [לא מאמינה שיש נשים כאלו בעולם].

                  אהבתי

                  • יונה הגיב:

                    לצערנו, הגברים לא משחקים את המשחק הפמיניסטי. הצדק אולי איתן באופן תיאורטי אבל מה לעשות וגברים פשוט בורחים מנשים קלות כאלה. זה מה שליהיא ניסתה לאמר.

                    אהבתי

                    • נילי ל. הגיב:

                      אין מה להתעמק בפשט ובדרש. ההייקו של לפיד מצדד בהסתה. העניין הפמניסטי מעציב, אך משני.

                      אהבתי

        • ליהיא: נשואה פלאס הגיב:

          תודה; בדיוק משלים בגרויות.

          אהבתי

        • avi הגיב:

          גם חלק לא קטן מהטקסטים נגד גברת לפיד די מבחילים כשחושבים על זה.
          לכל אחת מותר להחזיק בדעתה כנראה, כל עוד היא חושבת בדיוק כמו בכנסיה הפמיניסטית. הקונפורמיזם הרעיוני הקדוש שהאחת מצפה מרעותה כאן וגם במקומות אחרים ברשת מתגמד אפילו בהשוואה לדתות המוכרות לנו.

          אז אמרה… לא כל אחת חייבת לאהוב. אלו הם חייה וזו דעתה. תחיו עם זה… ואחרי זה עוד באים בטענות כלפי אלימות מילולית ואחרת ברשת…

          אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          האם יש הבדל בדרכי השגתם של הדוקטורט והבלונדה?

          אהבתי

        • ד הגיב:

          סתם לידע כללי, לפני כמה שנים נפתחה בדיקה ב-LSE לגבי אותו דוקטורט מדובר. מסתבר שקדאפי לא בדיוק עמד בכל הדרישות לתואר…
          חפשו בגוגל, זכור לי שזה היה די מביך עבור המוסד היוקרתי.

          אהבתי

      • מיצבשת הגיב:

        "היציאה" של ליהי לפיד על אורלי וינרמן היא פשוט ילדותית
        הכי מרגיז שהיא מצטרפת לחבורת ביריוני הרשת שעושים שפטים באורלי וינרמן בגין הבעת דעות שמאלניות
        אם נחליף את השם "אורלי וינרמן" ב"חנין זו(ע)בי" התוכן יהיה ללא שינוי.

        אהבתי

    • עוד.ד הגיב:

      האם יש קשר הכרחי בין האייקון התקשורתי, ויינרמן, לאדם עצמו?
      נראה לי שעור בתקשורת שטרם נלקח.
      ועוד ממי הדברים יוצאים… מהגברת, שבחרה ביאיר למלא בו את הפיד שלה. ונפרדה ממנו.

      אהבתי

    • אדם הגיב:

      אז מה צריך ״לצאת לה מכל זה״ בדיוק? אשה לא נשואה זה עצוב? ובכלל אם היא מזדיינת עם ערבים זו באמת טרגדיה יוונית, אין מילים לתאר את העצב העמוק. מסכנה.

      מזל באמת שליהיא לפיד מדברת על דברים חשובים, דברים בלב האומה, עניינים שברומו של עולם. מזל גדול שיש אנשים גלויים וכנים כמוה, אחרת איפה היינו? איך אפשר לנהל דיון אינטיליגנטי בלי טקסטים מבריקים כלזו.

      אהבתי

    • ZIKI הגיב:

      איך חייתי עד היום בלי לדעת שומדבר על אורלי וינרמן?

      אהבתי

    • tc הגיב:

      אני מחזיק מעצמי ליבראלי, כולל בקשר להעדפות המיניות של אנשים. יחד עם זאת, הבן של קדאפי נשמע די קיצוני אפילו לגבי אדם חפשי כמוני. נזכיר שהמשטר בלוב היה מעורב בהפלת המטוס בלוקרבי ושהבן של קדאפי לא היה אמור להפוך אותו לדמוקרטיה.
      למרות זאת, זכותה של אורלי לאמר כל מה שהיא חושבת על הסכסוך הנוכחי.
      לא שזה עוזר. אם האנשים המוחים היו עוזרים לבעלי העסקים באמצעות קניות ויציאה למסעדות. אם המוחים היו הולכים להתנדב בחקלאות בישובי הדרום, הייתי מוריד בפנהם את הכובע. במקום זאת הולכים להפגנה,מאה אנשים מצד זה מאה מהצד השני, שוטרים באמצע כאילו אין למשטרה מה לעשות בימים אלה. כמו בפייסבוק, למדנו לעשות דברים לא מועילים גם במחאה.

      אהבתי

  24. מאיר אמיתי הגיב:

    ואיך, איך, שכחת את דובר צה"ל, סליחה הפרשן הצבאי של ערוץ 2, רוני דניאל, שנכס גם הוא עם גדוד 50 של הנח"ל לבית חנון.

    אהבתי

  25. אחד שיודע הגיב:

    עוד בעניין החייל שחטיפתו סוכלה – דיווח באתר "העין השביעית":

    כתב "מעריב" אבירם זינו התלווה לחטיבה 7 של השריון אל "שכונה במרכז הרצועה". במהלך הביקור של זינו בעזה נתקל הכוח באש, וחיילים ישראלים נפגעו. אחד מהם, סמ"ר גיא לוי, מת בתוך זמן קצר מפצעיו.

    הדיווח של זינו על מהות התקרית שבה נהרג לוי קצר ודל, כנראה מטעמי צנזורה: "בום. קול פיצוץ אדיר נשמע. ואז עוד אחד. ואז קריאה גדולה לעבר הכוחות: 'גשם סגול', ירי פצצות מרגמה (פצמ"רים), בשפה הצבאית. 20 מטר מאיתנו נופל פצמ"ר, והרסיסים עפים לכל עבר. יש נפגעים מההתקפה הזו […] אחד הפצועים מוגדר אנוש. לא חולף זמן רב ומותו נקבע".

    בערוץ 10 דווח ביום שישי האחרון כי צה"ל סיכל נסיון חטיפה של חייל. לפי הבלוגר ריצ'רד סילברסטיין, סמ"ר לוי היה החייל שאנשי חמאס ניסו לחטוף. מנגד, עמוס הראל מזכיר ב"הארץ" את הניסיון לחטוף חייל שלשום וטוען כי האירוע התרחש בח'זעאה, המקום שבו סיירה כתבת "ישראל היום" לילך שובל, ממזרח לחאן-יונס, ולא ב"שכונה במרכז הרצועה" שבה סייר כתב "מעריב" ובה מצא סמ"ר לוי את מותו.

    מכל מקום, אם זינו אכן היה בשטח, צמוד למפקד החטיבה אל"מ נדב לוטן, במהלך נסיון חטיפה, הרי שברשותו מידע מעניין ביותר. יש לקוות כי בחלוף הזמן, עם היתר מצד הצנזורה הצבאית, השולטת במידע שמפרסמים כלי התקשורת הישראליים, יורשה לזינו לשתף את הציבור הישראלי במה שראה ושמע באותן דקות גורליות.
    ————————————
    …וצילומסך של דיווח שצונזר ב"רדיו ללא הפסקה".

    אהבתי

כתיבת תגובה