די, תפסיקו

 

maariv28.7.14yediot28.7.14

isra28.7.14haaretz28.7.14

makor28.7.14hamvaser28.7.14

פסקול קריאה Kate Bush – Army Dreamers (מוקדש לשחר יאורי, אבא של עמית יאורי ז"ל, ראו בהמשך).

הכותרות

כותרת כמעט זהה בארבעה העיתונים המרכזיים: אובמה, האב הגדול נכנס לחדר ואומר די, תפסיקו.

בן כספית
ממשיך לבקש מנתניהו להילחם ומזהיר אותו מפני החמצה וגם אומר שאין לו אומץ.
אובמה שוב התקשר לנתניהו והחריף את הטון. ברק רביד מתרגם:

בהישען על מאמציו של השר קרי [אבל עכשיו זה אני שמדבר אתכם] הנשיא הבהיר [שזה כמו לדרוש] את הצורך האסטרטגי [הדבר הזה מאוד חשוב לי עכשיו, אז כדאי שגם לכם הוא יהיה חשוב] של כינון הפסקת אש הומניטרית מיידית ובלתי מותנית [אז אל תתחילו לעשות לי בעיות] שמסיימת את הלחימה עכשיו [ולא אחר כך] ומובילה להפסקה קבועה של הלחימה המבוססת על הסכם הפסקת האש מנובמבר 2012.

כל הכבוד לידיעות שמפרסם את דבריו של יוסי יהושוע על המנהרות.
חבל מאוד שידיעות שכח איפה היה לפני שבוע בדיוק, עם כותרת השער הכמעט מופרכת בכל הזמנים (לא שאין לה מתחרות רבות, אני פשוט לא אצא עכשיו לספירה), עיבוד לדברי שר הביטחון.
nashmidminharot21.7.14
אני יכולה לשער שיהושוע ראה בבוקר הפרסום את השער זה ותפס את הראש בייאוש.
היום הוא כותב עליהן, וידיעות, שלא כדרכו, לא מביא כותרות ראשיות לגיבוי. כי מה יביא באמת? את הטיפשות משבוע שעבר?

ע"פ עדויות המח"טים… ייתכן כי כאשר ייצא אחרון החיילים לגדר, יתברר כי המשימה לא הושלמה. אפשר להניח שידו של אלוף פד"ם סמי תורג'מן תרעד כשיצטרך לחתום על הגזרה שאותה הוא עוזב, ויהיה לו קשה להישיר מבט אל עבר תושבי עוטף עזה כשהוא יצטרף להזדכות עליה ללא מנהרה התקפית שנחפרה מתחת לאחד היישובים (??? עורכים!)… גנץ: "מרבית המנהרות טופלו או מטופלות" […]
כפי שלמדנו מהערכות אמ"ן וצה"ל ומאמירות של הדרג המדיני, ניתן לכופף בקלות כל הערכה לפי הצורך (וכפי שלמדנו מעורכי עיתונים), בדיוק כפי שהתברר בשנה האחרונה סביב סוגיית המנהרות. מי ששמע את אלוף תורג'מן (די, פעם שנייה נו) לא יכול היה לטעות בגודל האיום. הוא הזהיר במשך יותר משנה מפני המנהרות והכניס לתוכן עיתונאים, את שר הביטחון משה יעלון (אהה!) וגם את השגריר האמריקאי. אבל לא כולם רצו לשמוע (מי? בוגי?). ייתכן שהדרגים שמעליו לא דפקו חזק על השולחן. יש שרים שטוענים שחומרת האיום לא הוסברה להם. מנגד אומר מי ששמע את ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, כי הוא טוען שהציג את האיום ואת חומרתו בכל הערכת מצב שנתית וחצי-שנתית לדרג המדיני.

פרופ' אסא כשר מסביר שוב את נוהל חניבעל.
גילי כהן בכתבה המתפרסמת גם בשער הארץ על ירי צה"ל לעבר כוחות צה"ל בקרב בשג'עייה.
הסיפור מופיע גם בידיעות, בהרחבה, ובישר"ה בקצרצרה, בלי להתעמק.
בידיעות כותב יהושוע שהקרב יתוחקר עוד רבות, ומציג כמה שאלות: אם תמונת המודיעין הייתה כה טובה, למה לא בוצע ריכוך ארטילרי מסיבי יותר טרם כניסת הכוחות, ומדוע בכלל היה צורך להכניסם בנגמ"ש לא ממוגן אם מדובר היה בפחות משני ק"מ אותם יכלו ללכת ברגל.

לידיעת כל המטנפים על מרצ ועל שהשמאל לא לוחם: הנכד של חיים אורון נפצע קשה, ועוד חמישה בני משפחה משתתפים במבצע.

כל מי שמצטט את דברי שר הביטחון בתחילת המבצע כאילו היו דברי אלוהים חיים מסתכן בהגדרתו כאדם סביר (אורי הייטנר, במקרה זה).

ליאור דיין ירד לגבול עזה.
אחרי הראיון בצינור לילה עם קציני המוות גם טל אריאל אמיר כתבה על איך זה עובד.

נכון שעמוס הראל הוא לא גדעון לוי בסוג הביקורת שיש לו על צה"ל, או על מהלכים מדיניים, ובכ"ז, אני רואה תמורה מסוימת בביקורת שלו את צה"ל היום, אחרי הביקור שלו בשטח. כן כן, זה הארץ. לא ישר"ה.

…ההפוגות הקצרות בלחימה אפשרו לראשונה לתקשורת הבינלאומית לתעד במלואו את ההרס שגרמה פעילות צה"ל בלחימה. חלק ניכר מהנזק גרמו פצצות טון שהטיל חיל האוויר, שריסקו לחלוטין מאות בתים. בצבא כבר נערכים ליום שאחרי המלחמה, על משמעויותיו המשפטיות: צוות מיוחד עוסק בתחקור ראשוני של אירועים חריגים ומשפטנים מתכוננים לאפשרות שארגוני שמאל ינסו להוביל תביעות אישיות כנגד קצינים בחו"ל על בסיס טענות לפשעי מלחמה.
אך כשעוסקים בהרס הסביבתי הרב, ובהרג מאות אזרחים פלסטינים חפים מפשע בתקיפות צה"ל, אי אפשר להתעלם גם ממה שהמתין לכוחות בכניסתם לפאתי השטח הבנוי ברצועה. חיילים שיצאו מהקרבות להפוגות קצרות מתארים כיצד חמאס מלכד כמעט כל אתר אפשרי. בסריקות של חטיבת גבעתי בכפר חזיעה ליד חאן יונס, שנפגע קשות בפעולה, חלפו החיילים ברחוב שבו מולכדו שלושה בתים קרובים בכל אחד מצדי הכביש. בסריקות גילו כי באחד החלונות הותקנה מצלמה ששידרה לאחור תמונה על התקדמות החיילים. תוך כדי הקרבות, מח"טים ומג"דים נשמעו לא פעם מפצירים בטייסים לשגר פצצות כבדות יותר על עמדות חמאס בטרם ייתנו לכוחותיהם להמשיך ולסרוק אזורים.

דו"ח צה"ל. היום ה-21.
דיווח אזרחי מעזה (הארץ).

נשים במלחמה

ההתייחסות של נשים לגופן במרחב הציבורי, במקרה זה האינטרנט, מעוררת בי מחשבות קשות ומדכאות על נשים ועל תפיסתן את עצמן.
מתברר שלרגל המלחמה החליטו הנשים (צעירות, אני מניחה) לשמור על הזקפה הלאומית של חיילי ישראל ולהציג את גופן בתנוחות שונות כדי להרים את המורל (בעמוד פייסבוק שהוסר בינתיים. כתבה מ-24.7, עת העמוד נולד). הנימוק האווילי "גופן ברשותן והן יכולות לעשות איתו מה שבא להן" לא ממש רלוונטי, כי הן שבויות בקונספציות מעוותות על תפקידן בעולם.
דוגמה אחרת של תפיסת נשים את עצמן ואת בנות מינן הבאתי אתמול מפי ליהיא לפיד: "איך זה שאף אחד לא התחתן איתה" (או בקיצור: אפל"ה). לחיזוק קריאה עיינו גם בסטטוס של מיכל אהרוני (ששודרג לאון לייף).
בישראל (טוב, בעולם) נהוג להצטווח בכל פעם שמישהו מטנף את דגל ישראל או פוגע בו. אבל לכתוב IDF  על התחת זה יותר טוב? ומה המרחק מזה לבין פתיחת שרשרת בתי בושת בקיבוצי העוטף, לשם יבואו חיילים לפרוק את נשקם, ובהם ימתינו נשים, כולן זונות מקצועיות מרצונן הטוב והחופשי, אליהן יצטרפו לרגל המצב והביקוש חובבות מכל רחבי הארץ שיגיעו כדי לתרום למאמץ המלחמתי את איבריהן באופן חד פעמי?
את כל זה תמצתה נגה כהן בפוסט שלה (קישור למעלה) במשפט אחד חד: "תפקידם הלאומי של החיילים הוא להגן על הגבולות, ובתמורה נשים נותנות את המיניות שלהן, כחלק מתפקידן הלאומי. כך, נוצרה הזקפה הלאומית".
ahori28.7
עוד אני מזדהה עם הפוסט של נגה ומתבאסת מהמתפשטות, מגיע ידיעות, ובשער האחורי שלו, "עם היפות שלי בעזה". בצילום שלוש חיילות חמושות כשעל פניהן מסיכה קוסמטית. מתברר ש-20 קוסמטיקאיות ופדיקוריסטיות עם ייחוס סלבי כלשהו ועם קרדיט הולם למפעלותיהן הגיעו לגבול הרצועה והעניקו טיפול ללוחמות. איך אמרה קצינה בחטיבת הנח"ל? "היינו כל כך צריכות את זה. זה פינוק מדהים, באמצע כל הלחימה לחזור להיות אישה".
בכיתי מצער כשהבנתי שוב מה זה להיות אישה.
נחמה פורתא יש בחצי השני של השער האחורי הלזה, שבו יושבות כמה קצינות בשריון על כלי שנראה לי, הבלתי משכילה, כזחל"ם והתגלה כמרכבה. צילום חמוד, ללא שום עזרים פאליים וללא רמזים לנשיותן המתפרצת של הנערות המוצלחות. ז"א שאפשר גם אחרת.

ישראלית החיה בניו ג'רסי גייסה 50 אלף דולר לחיילים תוך שבוע. איך לא חשבה להתפשט?

הרוגי צוק איתן

האינטרקום כאויב האימהות. כתב אותו שחר יאורי, אבא של עמית יאורי, שהודעה על מותו פורסמה בסו"ש. את הפוסט כתב האב ב-21.7 והוא מתאר בו (לטובת מי שלא רשומים בקפה ולא יכולים להיכנס) איך יצא מהבית בלילה בלי מפתח, וכשחזר צלצל באינטרקום, ומה הייתה תגובת רעייתו: רק מפגרים כמוך ואנשי קצין העיר מצלצלים באינטרקום. לאחר מכן תיאר ביקור אצל הילד. ו, שבוע לאחר מכן אז את ההודעה הנוראה. פסקול הקריאה שלמעלה מוזכר בפוסט. הוא זכר שהקשיב לו לפני 30 שנה.
(תודה לשטוטית).

בשמחה מאופקת אציין שלא היה צורך לעדכן היום את פוסט רשימת הרוגי צוק איתן.

מהבוידעם

לפני 12 שנים כתב דן שדור על כשלון העיתונות בימים הראשונים של מלחמת לבנון הראשונה.

עידן לנדו בפוסט מלפני שנתיים המנתח את עבודת יהל"ם.

משתכשכים בביצה

בערוץ 10 החליטו שכל מי שמעורב בפלילים, או בחקירות כלשהן לא יוזמן להתראיין. למשל אבי בניהו.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

טל ענבר פעל למען הסרת העמוד של ריצ'רד סילברסטיין מפייסבוק.

בואו נדבר לרגע על ריצ'ארד סילברסטיין. היהודי האנטי ישראלי הזה, הגרפומן המכלה את זמנו בניגוח של כל דבר הקשור בישראל, תוך הפצת שקרים מחליאים ומחרידים – מקדם כעת את הסיפור שלו על כך ש"צה"ל רצח חייל" על מנת למנוע חטיפתו על ידי חמאס. את הבלוג של השרלטן מסיאטל לא ניתן להוריד מהרשת – אבל את שקריו , דברי הבלע שלו וההתעללות במשפחה שכולה (הוא מפרסם שמו ותמונתו של חלל צה"ל ש"נרצח" על ידי הצבא)- ניתן ורצוי להסיר מהפייסבוק. REPORT, חברים!

נכון לעכשיו העמוד הוסר.
סילברסטיין כתב על כך בבלוג שלו.

עמוד שטנה קטן נפתח לרוני דניאל בפייסבוק.

רביב דרוקר מנתח את הצעת ג'ון קרי ואומר שעשו לה דמוניזציה.
שמואל רוזנר מונה את כל כשלונותיו של קרי.

לפני פיזור

48% מקומץ מצביעי ולווט בשאלה מי עשה הכי טוב את העבודה בעזה חושבים שאלון בן דוד. למה כה מעט מצביעים? מאחר שכדי לענות על הסקריר צריך היה לכאורה להכיר טוב מה נכתב ומה שודר. כלומר, דרשתי מהקוראים לעבוד, והם ממש לא אוהבים את זה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

120 תגובות על די, תפסיקו

  1. עומר מן הגיב:

    פרספטיבה פיספסו את נסיונות ההרגעה מצד המראיין מהBBC בראיון ההישטנקרות עם גדעון לוי (למרות ששאל אותו ברחמים אם הוא מצפה שיכריחו אותו לגלות מישראל. לוי ענה באבירות שכל עוד יוכל לכתוב, או עד שהעיתון שלו ייסגר, הוא ימשיך).

    אהבתי

  2. עומר מן הגיב:

    גם ב"צדק חברתי – חדר המצב" מחפשים איזון ושפיות באמצעות שני מאמרים – מימין ומשמאל.

    אהבתי

  3. עומר מן הגיב:

    קול נדיר באתר השמאל "שיחה מקומית".

    ספיר סלוצקר-עמראן, אקטיביסטית תל אביבית השתתפה בהפגנות השמאל, ומספרת על מחזה סוריאליסטי שבו שוטרים מסווגים אנשים לפי הדעות שלהם ומפרידים אותם.

    "מי ששמאלני שיכנס להפגנה פה ומי שימני שיעבור את הכביש להפגנה השנייה. אין מרכז ואסור לעמוד באמצע", כך אמר הקצין עם המגפון.

    היא מספרת על הפגנת האמנים:

    איתן, אבא לבן חייל שנמצא עכשיו בעזה, איתו הוא לא דיבר כמה חמישה ימים, מסתער על הבמה עם כלב בזמן שמוקראים שמותיהם של יהודים ופלסטינים שנהרגו במבצע "צוק איתן" וחוטף את המיקרופון. הוא מבקש לדבר.

    כשהוא צועק לקהל "אני משתגע מדאגה לבן שלי ואתם עושים פה הפגנות", מארגני ההפגנה צועקים לו "שתוק, תעוף מפה" ודוחפים אותו. שוטרים גוררים אותו מהמקום והוא חוזר אחרי כמה דקות, עומד מחוץ להפגנה נסער.

    הוא מספר לי שהוא בא עם הכלב של הילדים שלו כי הוא פחד להרים ידיים. הוא מטפס על הקירות כבר חמישה ימים. לא יודע מה עם הבן שלו ולא מצליח לעבוד או לישון. כשהוא שמע על ההפגנה הוא שם את החולצת סוף מסלול של הבן שלו ועליה חולצת עבודה מכופתרת כדי להיכנס למתחם של ההפגנה. גם לו צעקו שהוא "כהנא", אבל הוא אומר שהוא בכלל לא ימני. הוא פשוט לא מבין בשביל מה ההפגנה הזאת. למה דווקא עכשיו.

    בעיניי הדעה שלו לגיטימית בדיוק כמו הדעה שלי.

    איתן אמר שהוא רוצה לדבר עכשיו ממקום רגוע ושהוא בטוח שלא יתנו לו עכשיו לדבר "הם רוצים לדבר רק בינם לבין עצמם בחגיגה שלהם". מטומטמת שכמותי, רציתי להאמין שיתנו לו לדבר בשמחה אז נכנסתי בחזרה להפגנה וניגשתי למארגנים לבקש מהם שיגידו לאנשים לחכות עוד שתי דקות כי עד שסופסוף יש מקום לדו שיח, חשוב לאפשר אותו. הרי אנחנו מנסים לפנות לעם שלנו ולדבר איתו, לא רק לדבר עם קומץ המשוכנעים.

    טעיתי. אחרי שנתן זך דיבר בתחילת ההפגנה במשך חצי שעה על כלום ושום דבר, הוא עלה עוד פעם לדבר אחרי שכבר הודיעו שההפגנה נגמרה. ביקשתי מהמארגנים להגיד לו שיקצר ויתנו לאיתן לדבר. מצחיק שאלו שבזים וצוחקים על המפגינים מימין על זה שהם מאמינים לממסד ותומכים בו, היו אלה שאמרו לי "סליחה, שאנחנו נגיד לחתן פרס ישראל לרדת מהבמה".

    אמרתי לו שאותו חתן פרס ישראל הוא גם גזען ומטרידן מינית, אבל למה לא, שימשיכו עם ההפגנות מירוק מצפון שלהם כדי שיכתבו עליהם כתבה ב"הארץ" והם ירגישו כאלה צודקים ונאורים עשרה אנשים בינם לבין עצמם.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      יוסל'ה כבר הניח את זה פה היום, כנראה שאתם מקבלים ומשתםים אותם חומרים, ופחות מעוניינים לקרוא. נקווה שהמבצע ייגמר מהר ואיתו השטפון של הסמארפים הנחושים.

      אהבתי

      • עומר מן הגיב:

        סליחה. בפעם השניה אני מפספס את יוסל'ה. אבל מאד מתרגש מן המעקב הנאמן שלך אחרי הפיספוסים שלי. גאה להצטרף למשפחת המקוללים של האורן.

        קבל תוספות באותו נושא:
        נדב לזר / איך השמאל מספק תחמושת למי שרודפים אותו
        אורטל בן דיין / השמאל הוא מועדון חברים

        סמארף נחוש או לא, אני שמח לראות חשבון נפש, מכל סוג שהוא.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אין לי בעיה עם בעלי דעות ימניות, יש לי בעיה עם רגשי הנחיתות שבבסיס המרוץ הזה להניח את הדברים האלה. ההאחזות במיני ביקורת הבאה מה"שמאל" כאילו מדובר בגוף חסר מגוון של דעות. בשמאל תמיד היה מקום לדיון וביקורת (הרי הוא זה המאמין בחשיבות הביקורת גם בזמן מלחמה). הצורך להציף בקישורים נובע מהמחסור בביטחון הזה, ואי ההבנה של הבסיס שבחופש הדעה.

          אהבתי

          • עומר מן הגיב:

            אני "מניח את הדברים" כאן מפני שאני סבור שחשבון הנפש הזה בשמאל הקיצוני הוא נדיר וחדש, כפי שאנשי השמאל שכותבים את המאמרים האלה מדגישים בצדק. אמנם, לצערי, בימין חשבון הנפש הוא נדיר עוד יותר.

            כשם שטעית בהגדרה שלי כ"בעל דעות ימניות", כך אבחנתי כחסר בטחון ובעל אי הבנה בחופש דעה הוא הכחשה של החופש שלי "להניח" קישורים ובאמצעותם להפנות לדברים חשובים ולבטא את דעתי, רק מפני שהיא שונה מדעתך. או שפשוט לא נוח לך לראות מה שקורה במחנה שלך.

            אני בכלל מרכז עם נגיעות ימין בארומה שמאלנית.

            או במילים אחרות:
            התגובות האגרסיביות שלך למגיבים כאן היא נסיון בריוני לסתימת פיות תחת אדרת של שנינות היפסטרית.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              מפתיע לא הגדרתי אותך כ"בעל דעות ימניות". בכל מקרה כידוע אין בבלוג הזה אנשי ימין (לפחות על פי הגדרתם את עצמם), רק אנשי שמאל מרכז עם צורך רגעי לתקתק תגובה ימנית או סתם שנאה למי שחושב אחרת.
              מוזר שאתה חושב שאני מנסה בבריונות לסתום פיות (ועוד בבולד כאחרון הכרוכיות),על פי התוצאות אני בריון גרוע במיוחד.
              ולווט לפעמים מתלוננת, אך מתייחסים לזה כהומור פאסיב אגרסיב ועוברים הלאה.
              אבל הצורך להודיע שאינך ימיני, אינך תומך בביבי, ולהשתמש בהיפותטיות (אם זמרות וכו') הופך אותך למקורי במגיבי הבלוג ממש היפסטר.
              וברצינות, עכשיו אני כבר מתחיל לחשוב שעומר מן הוא איש קש בדמיוני.
              בקיצור אתה לא קיים, ולא אבזבז אנרגיה לסתימת פיו של לא איש.

              אהבתי

              • מישהי הגיב:

                אפ, אפ, שועלן מת אבל אני נשארתי. אני עשויה ימין כלכלי, חברתי ומדיני טהור.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  וכן לכם לא היה צורך להכחיש, ויותר חוש הומור, ולכן הבריון לא "סתם" את הפה. אבל אלה יש להם דחיפות להוכיח אני לא יודע מה בהצפת הקישורים שלהם. כנראה הבדל בהרגלי האכילה או משהו.
                  הרי לא יכול להיות שפשוט לך ולשועלן יש יותר שכל.

                  אהבתי

              • עומר מן הגיב:

                מסכים ומאמץ את מסקנתך על בזבוז האנרגיה.

                אהבתי

  4. ברטה הגיב:

    יש לו כשרון להגרר אחר האירועים ולאחר מכן ליצור רושם שהם פרי תיכנונו. מזל שהוא פחדן גדול.

    אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      אם כך יש לדאוג מאיכות הפרשנים והמומחים מכל התחומים ובעלי דעות פולטיות שונות משלו שמחמיאים לו, אם הם הולכים שולל אחרי הרושם שהוא יודע ליצור.
      אינני יודע לאבחן אותו כפחדן גדול, ואינני מבין מה ענין פרי התיכנון שהוא מזייף. הוא מנהל מערכה צבאית ומדינית קשה ביותר ללא תקדים כמעט, וכנראה עושה את הניהול בצורה מעוררת הערכה (לשם שינוי, יאמרו ואומרים מתנגדיו).

      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        הוא מנהל מערכה צבאית ומדינית קשה ביותר ללא תקדים כמעט, וכנראה עושה את הניהול בצורה מעוררת הערכה

        כאב לשני בנים במילואים יש לך בוודאי דאגות אחרות. עליך לשמוח שראש הממשלה שלך פחדן. בהכרזה שלו היום שמבצע חיסול המנהרות ימשך הוא למעשה רומז מה לא ימשך. חברי מפלגתו הם שקוראים לו פחדן.פחדו מאובמה גדול יותר. תבחן את התגלגלות הצהרותיו מאז פרוץ "המבצע" – זה לא ניהול מעורר הערכה. הפרשנים מלטפים לו את הראש כלב טוב כלב טוב.

        אהבתי

        • עומר מן הגיב:

          הכלביות היחידה שאני רואה כאן זו התגובה הפאבלובית לגנות אותו בכל מחיר. הסירוב הנפשי להתבונן באופן מפוכח, ולהחמיא כשצריך.

          אינני תומך של נתניהו. אינני שותף להשקפותיו ונראה לי שבאופן אישי יש לו תכונות בעייתיות. אבל הפעם אני חושב שכך צריך ראש ממשלה להתנהל, ועוד בסיטואציה כל כך קשה. האם יש היום בעולם תפקיד מסובך כמו ראש ממשלה בישראל?

          אינני יודע מהיכן הגיעה האבחנה שלו כפחדן גדול. שירותו הצבאי בסיירת מטכ"ל והתנהגותו כראש ממשלה לא מספקים הוכחות לכך, לדעתי.

          התגלגלות הצהרותיו לא מעניינת אותי (למרות שנראה לי שהוא דווקא די מוכשר בהצהרות והסברה). מה שמעניין אותי הוא ההתנהלות שלו בחדרי חדרים, וההחלטות שיוצאות משם.

          אחרי עופרת יצוקה, כששמעתי מבני על ההתנהלות של יואב גלנט כמפקד המערכה, שמחתי שהיה שם מפקד כזה. מפני שגם אני השתתפתי בכמה מבצעים ושתי מלחמות, והמפקדים שלי השאירו עלי רושם רע וזכרונות קשים עד מאד. כשעשו על גלנט תחקירים בעניני נדל"ן וכדומה והכפישו זה לא עניין אותי. הוא היה שם, כשהיו צריכים אותו, והציל חיילים – וגם את הבן שלי – בהתנהלות הנבונה שלו. העדות מכלי ראשון על התנהלותו האנושית והאמיצה במקום הקשה ביותר – שדה הקרב – הספיקה לי.

          זה הרושם שלי כעת על נתניהו, יעלון וגנץ. אני מקווה מאד שזה לא ישתנה.

          אהבתי

  5. עומר מן הגיב:

    מעולם לא נשמעו באולפן ערוץ 2 כל כך הרבה מחמאות לנתניהו מפי פרשנים ומומחים מכל הצדדים. וכל זה במצב קשה מנשוא של אבידות וחוסר ודאות ולחץ בינלאומי.

    אהבתי

  6. ברטה הגיב:

    יניב – עוד נשמה חטופה.

    אהבתי

  7. יניב הגיב:

    מה יש לנחום ברנע נגד הניידות של נח-נח-נחמן וחב"ד? מה הם מפריעים לו? הוא כתב בטורו ש"ביום שאחרי צה"ל יצטרך לטפל במטרד הזה". מטרד??? ראית איזה אושר ושמחה הם מביאים לחיילים שמתפרקים בריקודי מי שמאמין לא מפחד אחרי הפעילות? אין לך נשמה יהודית? תתבייש!!!

    אהבתי

    • ירון נוי הגיב:

      יניב, אתה נהנה ומתרגש מביקורם של שליחי חב"ד אצל חיילי צה"ל. יש הרבה חיילים, שאינם מתרגשים כמוך.
      טוב שנחום ברנע מביע את דעתם.

      אהבתי

      • עומר מן הגיב:

        אם זמרות היו מגיעות לשיר לחיילים על גבול עזה (כרגע האמנים מעיזים רק להגיע לבתי חולים וכו'), ועיתונאי חרדי היה כותב שאחרי המלחמה צריך לטפל במטרד הזה (לחיילים דתיים שאסור להם לשמוע קול אשה שרה מטעמי צניעות – ולא בגלל "הדרת" זמרות) –
        תארו לכם איזו מהומה היתה מתחוללת.

        מכיון שאני מכבד גם חייל דתי שלא מוכן לשמוע זמרת, וגם חייל שלא מוכן לרקוד עם חבדניקים וננחים – אני חושב שלפני האירוע צריך "להזהיר" את המעוצבנים שיפרשו מן המקום, ובא לציון גואל.

        אהבתי

        • יניב הגיב:

          שליחי חב"ד מסכנים את עצמם בגבול עזה ובכל מקום וחור בעולם, שם בתי חב"ד משמשים צוק איתן לצעירים המטיילים. הם חבר'ה חדורי אמונה והתלהבות ובימים אלו כולנו צריכים להתאחד. הרי נחום ברנע לא היה כותב על מוקי ששר בפני פצועים שהוא "מטרד". והוא באמת לא מטרד. כל מי שמצליח בימים אלו להעלות חיוך על שפתי חייל ולרומם את רוחו ראוי להוקרה ולהערכה ולא לגינוי. נחום ברנע תתבייש!!!

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            תנועת חב"ד הייתה אנטי ציונית קנאית עד
            קום ישראל. כרגע מסיביות טכניות הנושא
            לא נדון, טקייה קוראים לזה השיעים.
            בארה"ב ישבתי אתם שעות עם המשיחיים
            ואחרים. לדעתי הם אנטי ציוניים, אבל
            בעניין תרומה בגוף ליחידות לוחמות בצה"ל
            שזה נהיה כאן למדד ציוני הם מתגייסים,
            עד כמה שני יודע, אולי לא כולם אבל רבים
            כן. אבל לא ניתן בשום דרך בעולם להשוות
            בין בתי חב"ד בחו"ל, הצגות, הופעות, שירה
            בפני, לשירות בגדודים או בחטיבתיות

            אהבתי

          • עמרי הגיב:

            צהל יקבל אותם בברכה.
            בבקום.

            אהבתי

      • לא אהבתי לראות נציגי דת באירועים צבאיים ולא בתוך הבסיסים אבל התופעה והברנע לא מזיזים לאורן שלי. זה פשוט לא עניינו. הגיבור לא יבטא דיעה פומבית שכזו על פרקטיקה מוסלמית. מסקנה: פאדי יגיש, מיד.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          האורן שלך חכם יותר מרבע האונה הפעילה שלך. וגם האישה מעדיפה שאורן יעשה אותה מאשר היונה הטוחן על קרנות קיבוע, ממ"י ואנטישמים.
          לך בעקבות האורן שלך, ותנוח מעט מטרטורי היונה, החיים שלך יהיו מאושרים ומספקים כשל אורן המקורי שנתן לאיבר את שמו והרבה השראה.

          אהבתי

      • ברטה הגיב:

        יניב לא מבין או לא רוצה להבין שחב"ד היא תנועה פוליטית ערמומית המאמינים שהרבי המת עדיין חי. כמו אלביס. דוחפים רגל גסה בכל חריץ חילוני וקובעים עובדות בשטח.

        אהבתי

        • שטוטית הגיב:

          חחח כמו אלביס
          אבל אלביס באמת חי בחיי והוא לא רק חי הוא גם מצייץ
          רק לפני 3 שעות הוא צייץ ואפילו הוא חוזר לווגאס
          https://twitter.com/ElvisPresley
          יש מלאן מתים חיים בטוויטר שזה אומר שמצאתי את הסגולה לחיי נצח
          בלי הרבי מלובביץ':)
          ברטה
          הביטוי חריץ חילוני בעייתי משוּ אם זה היה בפייסבוק המנהלת היתה מוחקת לך את הדף על בטוח

          אהבתי

          • ברטה הגיב:

            איני אחראית למוחות פורנוגרפיים. כוונתי לכך שחב"ד חוטפת באזורים חילוניים מובהקים (רמת השרון ורמת אביב למשל, ולא רק בגוש דן) כל דירה שמתפנה כל מבנה שמתאים לכוילל או בית כנסת מאולתר, מקוואות וכו' בסמוך לבתי דירות וגני ילדים חרדיים. לא לפני שהציפו את הרחובות (החילוניים שוב ) בדמויות אופיינית לבני ברק ויצרו מצב של " שירותים חיוניים לצרכי הקהילה". זה לא חריץ זה תעלה.

            אהבתי

            • חיליק הגיב:

              את חצופה.
              בזמן שאת יושבת ומקשקשת את עצמך לדעת, ידידי הטוב סגן אלוף י', שבימים כתיקונם יושב ולומד בכוילל ברמת אביב (טאגור 32, בית מילמן), לוחם למען ביטחונך בגבול עזה.
              סגן אלוף י', גוייס ביום שישי לפני שבוע וחצי, ומאז לא ראה את אשתו וילדיו.

              מצטער, לא נולדתי בבני ברק ולא בירושלים, גם סגן אלוף י' לא. ובימים כתיקונם אני מסתובב בתל-אביב מבלי להרגיש על כך רגשות אשם על כך שאני "דמות אופיינית לבני ברק".

              ומכאן לשאר השטויות שפלטת:
              א. חב"ד אי תנועה א-פוליטית, ואינה מוזהה עם שום מפלגה שהיא. היא לא שולחת נציג לכנסת, לא מתחרה בפריימריז, ונאמנותה נתונה אך ורק להגדרה המעורפלת "המפלגה החרדית ביותר", הגדרה שמתנה כמובן ממערכת בחירות אחת לשניה.

              ב. חב"ד היא תנועה לא-ציונית במוצהר. הרואה במדינה החילונית כורח שאחר שהוקם יש להשלים עימו. חסידי חב"ד לא מניפים את דגל המדינה, לא שרים את ההמנון ולא רואים במדינה "ראשית צמחית גאולתינו", הם כן משרתים בצה"ל, משלמים מיסים ומצביעים בבחירות.

              ג. אחיה של סבתי, חסיד חב"ד נלהב צנחם, נפל במלחמת ההתשה. ומאז יש לי אפס סובלנות לנושא.

              אהבתי

              • ברטה הגיב:

                חיליק , חלילה לפגוע בך אישית אתה מדבר על מקרים בודדים ואישיים , אני מדברת על מסות. חב"ד לכאורה חבורת יהודים שמחה ואוהבת בריות שכל רצונה להאדיר את הרבי מלובביץ' ולהפיץ אהבת ישראל. אני רואה אותם ככת (בפירוש) שחייליה פזורים בכל פינה בעולם .זוגות צעירים "מוצבים" כמו חיילים במקומות הכי נידחים שאפשר להעלות על הדעת (בלי פז"ם) כדי לדוג נשמות של צעירים מחפשי דרך זוכרים את מוישיק הילד שניצל בפיגוע? הוריו היו שלוחי הרבי.בארץ המשימה שלהם להקים כמה שיותר מאחזים בריכוזים חילוניים. החבדניקים ה"חיילים" עפ"ר הם אנשים ישרי דרך. זו העסקונה שלהם שמסתובבת בחוצפה במכוניות פאר עם הלוגו של חב"ד בין ה"מפקדות" שלהם? ואני יודעת על מה אני מדברת. רשמית אין להם כלום עם פוליטיקה. אך בזכות המסה הגדולה קל לשכנע אותם לשנות סידרי עולם והם מתגייסים בהתלהבות.

                אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אני יהודי בן יהודי אב ליהודי נכד וסב
      ליהודי.גם אם יבדקו מי עשה מה מתי
      ואיך ואיזה מחיר שילם יימצא שיש
      טובים מאתנו, יש כמונו ויש גם, מה
      לעשות, גרועים. חקרתי ובדקתי
      כמיטב יכולתי ואיני יודע מה זה
      נשמה יהודית.

      אהבתי

  8. יוסל'ה הגיב:

    אפרופו רדיפה שיטתית של שמאלנים על ידי המון מוסת של פלוגות הימין המסוכנות, מישהו מבין באי הבלוג הזה יודע להסביר לי, ההדיוט, מדוע את הסיפור הזה אפשר לקרוא רק באתר הנידח שבו הוא מופיע?

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      עכשיו אפשר לקרוא את זה גם באתר הנידח הזה, כי יושל'ה הניח פה. ומתחיל באפרופו כמובן, וזה לא אצבע בעין זו מראה. ספק אם תבין את זה.
      ושאלה יש לך לך פייסבוק, אולי זה האתר המתאים יותר להצפה?

      אהבתי

    • כל מה שעלול להטיל דופי במגזר מוצנע בתקשורת משיקולי פוליטיקלי קורקט ומסירת שטחים. אמירות, פשיעה לאומנית, הסתה גזענית, התנהגות בכביש, סתם אלימות פנימית -העורכים מטאטאים את המציאות מתחת לשטיח. למדנו המון מאירופה הנאורה שטעתה בגדול. אדם קורא כותרת מפוסטרת כמו "הפגנות בפריז" הוא שואל צרפתי וזה מתרגם ל"ערבים השחיתו רכוש ציבורי ופרטי ותקפו שוטרים". אצלנו אימצו את התואר צעירים לערבים והפגנות למטווח אבנים. האשמה תמיד מופנית לכיוון אחד -זה כל העיקרון.

      אהבתי

  9. יניב מתל אביב הגיב:

    כתבנו מדווח מחזית הפייסבוק:
    נכון לשעה זו, 17:42, העמוד Standing With IDF חי וקיים, וצבר למעלה מ 3,000 חיבובים:
    https://www.facebook.com/pages/Standing-With-IDF/698137643573136
    הגרסה העברית, לעומתו – הורדה.

    אהבתי

  10. שטוטית הגיב:

    חדשות מתפרצות ו/או צוקרברג דמוקרט ידוע
    פייסבוק הקפיאה את העמוד של "צינור לילה" – בגלל תמונה של פצצה

    ואם אנחנו בענייני צוקי בוטי
    תחזיר לי את הדף שמחקת לי לפני שנים מספר
    בחיי שאני לא ישות מזוייפת
    יש לי עדים

    אהבתי

    • הבאתי לכאן קישור מהמזבלה שהתייחס לתופעה. על רגל אחת – יש יותר יוזרים מוסלמים ושונאי יהודים שמבלים יותר זמן בפייסבוק ומקליקים על יותר פרסומות מהציבור הציוני. אותם דמויי אדם שמתלוננים שהתקשורת נשלטת ע"י יהודים…

      אהבתי

  11. ZIKI הגיב:

    ונתחיל בסילברשטיין, הוא אכן איש נבזה ושונא ישראל גדול. מאידך כשצריכים לגנב – מורידים מן התליה. לפעמים הוא מביא מידע שאי אפשר למצוא בשום מקום.
    בעניין הנשים השוקקות, לפני כמה שנים הצעתי לצבא פתרון המשלב את הנעים עם המועיל ואני מציע לכם לקורא בו בחינם גמור.
    אני כתבתי את זה לפני שנתיים ובדיוק כמו ההזנחה של ענייני המנהרות, גם בהצעה שלי לא נעשה שום שמוש.
    יבוא יום ויחקרו את המחדל ואני קורא גם לכם לצרף קולכם לקוראים לתיקון המצב.
    הצעת יעול לצבא ההגנה לישראל

    אהבתי

    • הצחקתני אבל אני מתנגד.
      מן המפורסמות שחייל עתיר לחצים יפצפץ יותר ראשי ערבים באלתו בנחישות ראויה. למיטב ידיעתי בימים אלה ממש מפא"ת מפתחת ציוד לביש ועמיד שמקפיא את שק האשכים במקרה שהחייל לא זז יותר מ- X שעות.

      אהבתי

      • ZIKI הגיב:

        אני הייתי מסתפק בכך שמשרד הבריאות אסר להעביר לחיילים סיגריות.
        אבל אני מסכים לכך שהמצב האידאלי הוא
        רגליים חמות
        ראש מאוורר
        בטן מלאה
        וביצים ריקות.

        אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    ביבי הבין סוף סוף שאין לו אופציה צבאית. "הרחבת הפעולה" היא החלפה של טמטום קטן בטמטום גדול. האופציה היחידה שיש לו ביד היא לאמץ את דוקטרינת א-סיסי.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      בחיי המזרח התיכון הזה משאיר לך רק שתי אופציות להיות מטומטם או שטיח ניגוב רגליים של ערבים. עכשיו צריך רק להשפיע על דעת הקהל. להיות סיזיפוס או מכרסם הרץ בגלגל.

      אהבתי

  13. ב הגיב:

    לקרוא לאובמה ״האב הגדול נכנס לחדר״ זה כמו להגיד על אנס ״המאהב נכנס לזירה״ או על דוקטור ח. לקטר ״הרופא הגיע לארוחה״

    אלא אם כן היית צינית..

    ברק חוסיין אובמה (לא להתעצבן, זהו שמו) הוא הנשיא האמריקאי הראשון בעת הזאת שתומך באופן פעיל ב״רעים״ בעולם – מהאחים המוסלמים אונסי הילדות בקהיר ועד החמאס בעזה. מדהים לראות את זה ומעורר השתאות. עוד שנתיים ופטרנו מהעונש המאתגר הזה של נשיא עויין ומזכיר מדינה טיפש כמו כפכף.

    אהבתי

    • יוסל'ה הגיב:

      בל תטעה, מזכיר המדינה איננו טיפש כלל וכלל. מזכיר המדינה פועל משיקולים שקשורים בו עצמו, ובממשל שעבורו הוא פועל.

      אנחנו נוטים להסתכל על פעולותיו מתוך זווית הראיה שלנו ("האם זה טוב או רע ליהודים"). ומנקודת המבט שלנו הוא אכן מזיק למדי. עד כדי כך שישנה תמימות דעים בין ישראל לבין הרש"פ בעניין זה.

      אלא שקרי לא פועל עבור ישראל, או הרש"פ, או המצרים או החמאס או ארדוגן או אפילו, רחמנא ליצלן, מר שוקן בכבודו ובעצמו. קרי פועל בעבור הבוס שלו ובעבור מנגנון המפלגה הדמוקרטית בארה"ב.

      מנקודת המבט שלו, מעשיו אינם בעייתיים כלל, ובוודאי שאובמה איננו סבור שקרי טיפש.

      אהבתי

      • ש הגיב:

        הסבר בקשה
        אזה אינטרס יש למפלגה הדמוקרטית (ארה"ב לעיניננו) והו נשגב מבינתי

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        אובמה ומזכיר המדינה שלו משרתים
        בארה"ב. רוב האמריקאים מאמינים
        שקרי ואובמה פועלים, לפי מיטב
        הבנתם, קודם כל למען ארצות הברית
        ועמה.הבחירות למועד השני נטו להוכיח
        זאת.האמירה שקרי משרת את הבוס ואת
        המפלגה בלבד בלי להזכיר את השרות
        לעם ולמדינה, ולו באיזו הסתייגות, תהיה
        אשר תהייה, אומרת דבר מה על אומרה
        ועל הסביבה הפוליטית בה הוא חי ואותה
        הוא מכיר. אם יש ישראלים שמייצגים
        רשמית את ישראל המתבטאים כך ולו
        בנסיבות הכי נסתרות,אין דבר כזה היום,
        כולנו נחטוף וייתכן שזה החל באיסור
        הטיסה וייגמר הרבה יותר גרוע. ורוב
        מכריע של יהודי ארה"ב לא יהיה בצידה
        של ישראל.

        א

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מי שרוצה, בין היתר, להיות
      בטוח שכל ההמראות מלוד הן
      כנכתב בכרטיסו צריך לקוות
      שאין בבית הלבן הקלטות של
      מדינאים חברים כנסת ישראליים
      אומרים דברים כאלו על נשיא
      ארה"ב. לא יורקים לבאר של
      הוטו שלך במועצת הביטחון.
      תשאל את מילושביץ.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      די לקשקושים. גזענות – לא פה. כן, אז קוראים לו ברק חוסיין אובמה, והוא חביב עלי זה שנים. ולא, אני לא צינית בעניינו. אם היית קורא פה היית יודע.
      לא מבינה איך התגובות הופכות ימניות קיצוניות מרגע לרגע. אין לכם מקומות אחרים להביע את דעתכם על אובמה, השמאל, מרצ?

      אהבתי

  14. מיכה הגיב:

    לא ינום ולא יישן ריצ'רד סילברסטיין. תמיד ימצא משהו שיגרום סבל לכמה משפחות. קודם זה היה כשהוא כתב על שבעה חיילי צה"ל שנהרגו כדי שמשרד הבטחון יקבל תוספת תקציב, עכשיו הוא כבר ישיר יותר ומאשים את צה"ל שהוא הורג את חייליו-שלו. לא חשוב, אם אני כותב עליו מלה לא יפה (אפילו מהמנומסות יותר) היא מייד נמחקת אז אני אוותר לו. אבל דבר אחר משעשע אותי: זה רק אני, או שהמומחה לעניני ישראל משתמש בשרותי התרגום של גוגל כדי לצטט לקוראיו את מה שכתב טל ענבר? אין לי הסבר אחר לשגיאות באנגלית בתרגום הזה, הרי אנגלית הוא כן יודע. אז נראה שהמומחה לעניני ישראל הוא כמו המומחה לעניני תושבי השטחים גדעון לוי – גם הוא לא שולט בשפתם של מושאי סיקורו, גם אחרי עשרות שנים.

    אהבתי

  15. אחד הגיב:

    מעניין אם ההחלטה של ערוץ 10 היא בעקבות הביקורת של מורן שריר בנושא.

    אהבתי

  16. נשות ישראל בשירות הזקפה הלאומית, אוי אוי אוי.
    נערות יהודיות שמחפיצות את גופן אתן רואות בכל כלי תקשורת תחת מדורי אופנה, סלבס, רפואה ("כירורגית"), בידור ואומנות קונספטואלית על בסיס יומי. אכפת לכן מהנערות, ממעמד האישה- ממה בדיוק?

    כשילדונת חושפת דדיים עבור 'מאחורי הקלעים' מותג אופנה, כשרקדנית מבצעת בעירום את שירת הפירפור, כששחקנית נדרשת להתפשט 'כחלק מהדרישות הקולנועיות' אתן שותקות בהבנה. במאות דוגמאות אחרות הפמיניסטיות שותקות, כנ"ל לגבי עירום כמקדם מכירות באתר הארץ. רבאק, אפילו כשגייסו בתולות לחסד מיליטריסטי-מוסלמי הנאורות שתקו, אבל כשהמטרה היא זקפה ציונית מדובר באסון!
    לא יעלה על הדעת לסרסר כך בנשים. מילא לרווחים וקידום קריירה אבל לא עבור חרמונתם של לוחמי צה"ל. קצת הרבה מגוחך.

    *את עמדת השובך לגבי התחפצנות החפצה וחפיצה הבעתי בעבר.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      סע לטהרן, שם תפיסת גוף האישה תואם את השקפותיך ללא הפרעה מצד הפמינסטיות המרושעות. דף הפייס אכן קשור בעיקר לסקסיסטיות שבפרסומות (ולא ממש לאיזו תמיכה ממשית בצה"ל), אבל על תדחוף פה את כל יצוגי העירום בהיסטוריה האנושית.
      אבל הקשיים שלך עם הגוף הנשי בהחלט מבהירים את המקור לשנאה שלך לכל כך הרבה דברים.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      כן, אכפת לי.
      וגם על שערי הארץ כתבתי. וגם על פרסומות, ככל שאני רואה (מנותקת טלוויזיונית)
      אבל אחרי שקבעת בוודאות שהתקשורת (שמאלנית המנוולת) לא כתבה על המנהרות אף שקיבלת קישורים לאיזה עשר כתבות לאורך השנים, אני לא אצפה לתיקון שלך גם פה.

      אהבתי

      • אכן, כתבת על הפרסומות והשערים ולכן לא פניתי אלייך באופן אישי אלא לציבור המצקצקות באופן כללי. למיטב ידיעתי את לא מייצגת או משקפת את התקשורת השמאלנית ובמבט קרוב באישונים רואים שאת לא מהסוג המתנוול. וגם לי אכפת.

        אהבתי

  17. ירון נוי הגיב:

    אני נבוך מגסות הרוח, שבה מתקבל ג'ון קרי. כזכורבוגי יעלון כינה אותו "משיחיסט" ו"רוצה את פרס נובל". לשון דיפלומטית איננה מקובלת על שר החוץ, אביגדור ליברמן. עם שני אלה, הקבינט הבטחוני-מדיני יישר קו בשפה דיפלומטית, כאשר "דחה פה אחד" את ההצעה של קרי. אחרי ממשלת ישראל המצטיינת בחוסר חשיבה דיפלומטי, כל התקשורת מצדיעה פה אחד ומוקיעה את ג'ון קרי כאידיוט. זאת לא שעתה היפה של התקשורת. אוי לנו שהפרשנים המדיניים אינם מסבירים מדוע ארצות הברית מעדיפה את קטאר וטורקיה ומדירה את מצרים. זה לא הסבר ענייני לייחס לאמריקנים טפשות. הציבור זכאי מהתקשורת ליותר. 👿

    אהבתי

  18. חייל זקן הגיב:

    כלי שנראה לי, הבלתי משכילה, כזחל”ם

    זחל"ם = זחלי למחצה. הזחלמ"ים הוחלפו כולם על ידי הזלדות מזה עידן ועידנים. הזחל"ם של ולווט הוא זחל"ם מדגם מרכבה.

    אהבתי

  19. avi הגיב:

    לידיעתך עמוד הפייסבוק המדובר עלה שוב . מסיבות מובנות חסכתי ממך את הלינק.

    אהבתי

  20. ברטה הגיב:

    חמי שלו תרגם את אובמה – לא ברק רביד.

    אהבתי

  21. בשובך מפקסים על מטען חשוד בדיווח של רביד על דברי חוסיין אובמה.

    הוא הזכיר את הדרישות לפירוזה של עזה ופירוק החמאס מנשקו… במסגרת הסדר הקבע שיוסכם בעתיד, אם בכלל.

    עד שלא תמסרו שטחים עליכם להכיל את המנהרות והטילים.

    עכשיו רואים.

    אהבתי

    • יוסל'ה הגיב:

      עכשיו כבר ברור לי (מה שאתמול רק חשדתי) שהדיווח של רביד וההדלפה של המסמך, לא הגיעו ממקורות ישראליים, אלא ממקורותיו ברשות.

      רביד לא זעם על קרי בגלל נתניהו, הוא זעם על קרי למרות נתניהו.

      אהבתי

      • Bangerz Tour הגיב:

        נראה לי שכרגיל אתה טועה. תבדוק מה מקורתיו של רביד בד"כ, מה התחום שלו. ותתחשב בכך שהקטע שצוטטה ולווט הוא של חמי שלו.

        אהבתי

        • יוסל'ה הגיב:

          האמת היא שאתה טועה (אני מוותר על "הכרגיל").

          אני כתבתי על שתי הכתבות של רביד מאתמול, בשניה שבהן הוא חשף את המסמך של קרי.

          הנה

          והנה השניה

          רביד הוא כתב מדיני. אפילו אתה מסוגל להבין שבין מקורותיו נמצאים אנשי הרשות. תחבר את העובדה שאנשי הרשות קצפו וזעפו על קרי, ואת אמירותיו של ברק עצמו על קרי בהקשר זה, ותקבל את המניע לכתיבתו של רביד במקרה זה.

          והערה אחרונה – לא בכדי הצעתי לך שאני לא אגיב לך ואתה לא תגיב לי. זה פשוט שאין אני מעוניין להתנצח עם טרול.
          אנא המנע, ככל שאתה מסוגל לכך, מלהגיב לדבריי להבא. אני לא רוצה להיות חבר שלך ולא רוצה לשחק איתך. אני בטוח שאתה מבין.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            זה שאיני מסכים איתך לא הופך אותי לטרול. רוב ההדלפות של רביד נגיעות ממשרד החוץ. שני הקישורים שלך הם לשני דברים שהתפרסמו כמעט במקביל. אחד טור הכולל דעה והשני הידיעה.
            אתה בטח שמת לב שמוצג כטויוטה שנשלחה לישראל, די מבהיר את העניין.
            אתה משום מה בטוח שמדובר במקור פלסטיני ללא כל ביסוס. כל העולם התקשורתי חושב אחרת (הויכוח הוא האם זו הדלפה+ספין, או הדלפה נטו ודעה של הכתב).

            אהבתי

            • יוסל'ה הגיב:

              אתה צודק. זה שאינך מסכים איתי (או עם כל אחד אחר) איננו הופך אותך לטרול, בוודאי שלא.

              מה שהפך אותך לטרול, זו הדרך שבה אינך מסכים. לא רק איתי, אלא בעיקר עם אחרים, שהרי אני חדש כאן (בכתיבה. כקורא אני כאן כבר למעלה משנתיים).

              מה שעוד הפך אותך לטרול זה המינון שבין הודעות אי הסכמה, לבין משהו מקורי משלך שאיננו קשור בהעברת ביקורת על זולתך.

              ויחד עם זאת, כתבתי כאן "הפך" ולא "הופך", כי חכמנו כבר שנו שבמקום שבו עומדים בעלי תשובה…

              אם אתה רוצה להגיב לעניין (כפי שהגבת כאן), אשמח לקרוא את התגובות שלך, ואני מרשה לעצמי להמר שהעוינות כלפיך מצד אחרים תפחת באופן דרמטי. זה תלוי רק בך.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                משהו מקורי, הרי כידוע המלצות הבאתי לרוב. אבל אצל אנשי האין שכל משהו מקורי זה להטות מתעלת הביוב של רוטר, לקשר שוב ושוב לניני בבקיני. כן לרמת השכל הזאת אתה קורה מקוריות. אני לא חושב שתפקיידי להרוס יותר את שרשור התגובות בהצפה של קישורים לתכנים "שמאליים".
                אז אתה קורא לי טרול, זה שתורם לבלוג העתקת טוקבקים קורא לי טפיל.
                אתם לא אוהבים שאיני מסכים עם הדעות שלכם, אבל מתפוצצים כאשר אני מציג חוסר ידיעה ואי הבנה או סתם בורות בתגובה. אז סליחה שאיני שותף לרגשי הנחיתות שבבסיס הקביעה של הקוראים לי טרול.
                ותחסוך את הפניות אלי בתגובות, לא יקרה, יהיה לי מה להגיב אני אעשה את זה למרות צווחנות הברול ברול.

                אהבתי

                • יוסל'ה הגיב:

                  סליחה מראש על השאלה, ואתה בוודאי לא חייב לענות:

                  בן כמה אתה?

                  אהבתי

                  • בנג'מין באטן הגיב:

                    בגיל של הכיבוש פחות או יותר. אבל נראה מרגיש ופועל כאילו נולדתי עם הסכם אוסלו.

                    אהבתי

                    • יוסל'ה הגיב:

                      הנה, בהמשך לדבריך, קח קישור לאתר שיחה מקומית (זה ע"ח המכסה שלי, לא שלך, אל תדאג).

                      אולי זה יעשה לך להרגיש מה שזה עושה לי, מי יודע?

                      http://mekomit.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%97%d7%94-%d7%a9%d7%9c%d7%99-%d7%9c%d7%90-%d7%a4%d7%90%d7%a9%d7%99%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%aa/

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      התפיסה שלך כל כך מצומצמת ובשחור לבן. אתה לא יכול להתחיל להבין את הדעה שלי. הייתי מסתדר יפה בבלוג ללא הקישורים הפוליטים שאינם בתחומו. הם יותר יתושים טורדנים, שאין צורך להצטרף אליהם. אבל אולי אני טועה, אולי ההתעקשות שלי לא להיות במקום הצר שבו אתה נמצא, ההמלצות על נושאי תרבות ותקשורת ללא הקשר ויכוחי שמאל ימין. זה מהות השמאלני והטרול שבי. החיים האמיתיים הם בתעלת הביוב הצרה. אנשים לא אוהבים את המסרב לשחות איתם.

                      אהבתי

                    • יוסל'ה הגיב:

                      מה שקישרתי בשבילך לא בא כדי להתייחס לאספקט של שמאל/ימין, אלא בכדי להתייחס לכך שאפשר גם שלא להסכים עם מישהו, מבלי לדחוף לו אצבע לעין.

                      אהבתי

  22. עומר מן הגיב:

    לידיעת כל המטנפים על מרצ ועל שהשמאל לא לוחם: הנכד של חיים אורון נפצע קשה, ועוד חמישה בני משפחה משתתפים במבצע.

    אני לא חושב שמי שמצוי במה שקורה בצבא חושב ש"אנשי מרצ" לא משתתפים בלחימה.

    ברור לכל ישראלי נורמטיבי שכל יחידות הצבא מלאות קיבוצניקים ועירוניים תומכי מרצ, בנוכחות בולטת ביחידות מובחרות.

    יש לי שני בנים במילואים (אחד בשריון ואחד בחי"ר) וגם כעת וגם בהיותם בסדיר – ואנחנו לא "אנשי מרצ" – הם שירתו עם "שמאלנים", והפכו לחברים טובים.

    דרכם התוודעתי גם לביטוי (הגזעני?) הסלנגי הנפוץ לחבר'ה כאלה: "צהובים". כשאני הייתי בצבא עוד לא הומצא הביטוי הזה.

    אם יש מי שחושב כמו שכתבת הרי הם מתכוונים לשמאלנים קיצוניים מהשמאל האסקפיסטי הקיצוני, שבאמת לא משרת ולא נלחם, ומסיבות אידיאולוגיות (שאני מכבד אותן).

    והשמאל הקיצוני הזה אכן מתלונן על השמאל הציוני ומרצ בהקשר הזה.

    רפואה שלמה לנכד של חיים אורון ולשאר הפצועים.

    אהבתי

  23. חייל זקן הגיב:

    ולווט א:

    היא תשכב עם מי שבא לה וזה לא עניינך.

    ולווט ב:

    הנימוק האווילי “גופן ברשותן והן יכולות לעשות איתו מה שבה להן” לא ממש רלוונטי

    פורנוגרפיה היא עניין של גיאוגרפיה. כמו המרחק בין עזה ללוב?

    אהבתי

    • אלף הגיב:

      חז״ן התגובה שלך מאתמול היתה אמנם מהשרוול אבל קולעת ולא ידעת עד כמה. בדיעבד באמת הסתבר שהדוקטורט של קדאפי ג׳וניור מפוקפק.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      חבל שלא כתבתי שזו תהיה התגובה.
      מעצלות ומעייפות. יאללה תחגוג. לא חשבתי אחרת.

      אהבתי

    • אחד הגיב:

      ההבחנה בטיעונים הפמיניסטים האלה היא ש:

      א. לאשה זכות לפעול בחופשיות (או לפחות כמו גבר) ללא ביקורת על התנהגותה.

      ב. לגורמי השפעה בחברה אין זכות להכתיב נורמות שמדכאות את הזכות בא'.

      הטיעונים האלה מתאימים לולווט א' וב' בהתאמה ואין בהם סתירה. הבלבול בין הטיעונים מתחיל כשנשים משמשות גורם השפעה מדכא לנשים אחרות.

      גם ולווט קצת מבלבלת כשהיא כותבת ש"גופן ברשותן…" לא ממש רלוונטי או לגבי נשים ש"הן שבויות בקונספציות מעוותות". בעקרון זה נכון, אבל זה נשמע (נקרא?) כאילו ולווט מבקרת את הנשים המדוכאות (א') למרות שהיא מבקרת את גורמי ההשפעה המדכאים (ב').

      תקנו אותי אם אני טועה בכוונותיכם.

      אהבתי

      • שניים הגיב:

        חבל להתפלפל. הסיבה היחידה שליהיא לפיד הותקפה הוא בגלל שם משפחתה השנוא על בעלת הבית.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          והסיבה היחידה שליהיא לפיד מחקה את הקטע היא גם שם משפחתה או זה שהבינה שטעתה.

          אהבתי

          • שניים הגיב:

            היה עליה עליהום אז היא עשתה אורנה בנאי. טעתה במה? שלא אומרים בקול את מה שכל המדינה חשבה?

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              זה לא כל המדינה חשבה. אני לא מייחס לכל המדינה מורכבות מחשבה של אנשים שמתפשטים בדף פייסבוק. לפיד הבינה שטעתה בכך שהגיבה לדעה של ויינרמן, בהטחת עלבונות אישיים שאינם קשורים לדעות (דבר שתמיד אינו הפגנת חכמה מרובה).
              יכול להיות שלפיד אכן מאמינה במשמעות דבריה כלפי נשים, אני מקווה שלא, ואם כן אני יכול רק לרחם עליה.

              אהבתי

  24. יוסל'ה הגיב:

    בעניין הפמיניזם יש לי הצעה, סוג של הפסקת אש אם תרצו.

    מחד יש לנו נשים שמרגישות מאד בנוח עם תופעות כגון דף הפייסבוק המטוקבק לרוב. ומן הצד השני ישנן אחרות המזדעזעות למראה התופעה.

    אלו סבורות שזכותן המלאה על גופן, כוללת גם את הזכות להתפשט כשמתחשק להן, בעוד שהמתנגדות סוברות ש- "הנימוק האווילי 'גופן ברשותן והן יכולות לעשות איתו מה שבה להן' לא ממש רלוונטי, כי הן שבויות בקונספציות מעוותות על תפקידן בעולם".

    ומכאן להצעה שלי –

    אנחנו (כחברה) נכריז על שני סוגי נשים, אלו שמעוניינות להמשיך להתפשט יעשו כן כאוות נפשן ואלו שסבורות שמדובר בתופעה דוחה, ימשיכו להחזיק בדעתן.

    כך, לכולם יהיה ברור שמדובר בשני סוגים שונים – נקרא להן לשם הנוחות סוג פ' וסוג ש' – אלו אינן מחייבות ואינן משליכות על אלו, כמו שנשים וגברים זה סוג שונה.
    כך, הפמניסטיות יוכלו להמשיך להיות פמניסטיות ולא יצטרכו להתעצבן מבנות ה – ש', שכן מדובר במין אחר, שאין בינו ובין בנות ה- פ', דבר וחצי דבר. העובדה שקיימות בנות מסוג ש', איננה גורעת מן העובדה שכל הנשים הן למעשה פמניסטיות (שכן בקבוצת 'כל הנשים' יכללו מראש רק הפמניסטיות).

    מה דעתכן?

    אהבתי

    • Bangerz Tour הגיב:

      ישנן גם נשים פמינסטיות שמתפשטות. נכון שולווט ואני התווכנו בנושא וזה נגמר ב"גלידה",
      בדף הפייסבוק האמור יש בעיקר איברים של נשים ללא פנים. החלוקה האמיתית היא נשים אמיתיות ( מדובר בכל הנשים, ואליהן פונה התנועה הפמינסטית שאין לה כל ענין להגביל את עצמה לחלק מהנשים, גם זונה היא אישה אמיתית) לעומת ציצי/ תחת היצוג המופשט מאנושיותו של גוף האישה. אינפנטלים או גברים נשואים ריירנים כחז"ן, מחליפים את יצוג הפורנו של האישה בנשים אמיתיות.
      למעשה החלוקה שלך היא בין נשים לפנטזיות האינפנטליות שאינן נשים.

      אהבתי

  25. לחם הגיב:

    לא רוצה להיות פולני ולהגיד אמרתי לכם אבל לא יכול להתאפק: אמרתי לכם!!! כבר לפני כחודשיים אמרתי לכם שמעריב הולך ומאבד קוראים, שהעיתון גרוע ברמות, שאף אחד לא מוציא כסף כדי לקרוא את החרטוטים של בן כספית. ואכן הטי.ג'י.איי מוכיח שצדקתי, 3.2 אחוזים ביום חול, זה קרוב לאפס. אם לא תתעשתו על עצמכם בתוך חצי שנה לא יהיה עיתון. תפנימו שם במעריב, בן כספית הוא כוכב גדול רק בעיני עצמו. הסגנון, הדעות, ההתלהמות, האינטרסים לא מעניינים אף אחד!!!

    אהבתי

  26. TGI הגיב:

    סקר TGI, מי מתחזק?

    אהבתי

    • TGI הגיב:

      הפרשנות של וואלה ל-TGI.

      אהבתי

    • יוסל'ה הגיב:

      הארץ, כך עולה מן הסקר, איבד כ- 22% מקוראיו במחצית הראשונה של 2014.

      הויכוח הניטש בימים אלו בין בכירי הארץ הוא מעניין למדי. באופן היסטורי (היסטורי במקרה זה, שווה לחמש השנים האחרונות), קוראי הארץ נחלקו לכשליש של ימין-מרכז ולכשני שליש של שמאל ואולטרה שמאל.

      בשנה וחצי האחרונה, נטשו את העיתון כרבע מקוראיו, רבים מאד מהם (כ- 80% מהם) בגלל הקו האידאולוגי של העיתון, שהלך שמאלה מידי לטעמם.

      חלק מבכירי העיתון סבורים שיש לעשות הכל בכדי להחזיר את הקוראים הימין-מרכזייים, ולמנוע נטישה של אלו שנותרו. מנגד, אחרים סבורים שהליכה של העיתון לכיוון מרכז, עלולה להכעיס דווקא את אלו שנותרו בקרב קוראיו (שכעת הרבה יורת מהם הם שמאל ושמאל מאד).

      שוקן עצמו, כך סוברים מקורותיי, מתלבט. מחד הוא איננו רוצה בנטישה נוספת של המרכז, אך מאידך הוא מפחד שהליכה "ימינה" תבריח דווקא את אלו שנותרו.

      וכוח עולה בימים אלו הוא שוקן ג'וניור, שחזר מלימודים בארה"ב, ומבחינתו מדובר בעניין כלכלי גרידא.

      מעניין מה יקרה שם בזמן הקרוב. לדעתי, הנטישה האחרונה של המנויים בשבועיים האחרונים (שטרם נמדדה בסקר TGI כלשהו), תגרום לשוקן "לבחור צד" בין אלו לבין אלו.

      ולעניין המפרסמים – פרסום תוצאות TGI לא יכול היה לבוא בעיתוי גרוע יותר בעבור שוקן, בדיוק כאשר הוא מנסה לשכנע את המפרסמים שהארץ איננו "מותג שלילי" כפי שסוברים רבים מהם (ובלי קשר לדעה הפוליטית שלהם).

      אהבתי

      • אלף הגיב:

        הארץ נמצא בטירוף מערכות. גרשום שוקן הקים עיתון סולידי שמקושר לצמרת המדינה וזה היה הבסיס למודל הכלכלי שלו. כל מכתב למערכת היה רהוט ומנומק ומנוסח בדחילו וברחימו. עם עידן התקשורת החדשה אתה רואה טוקבקים באתר הארץ שלא היית מעלה בדעתך עד לפני כעשור. המון בוז, זילזול, שינאה ונאצה. העיתון איבד את הדי אן איי ואין לו מושג למי עליו לפנות כיום. העיתון כבר לא מייצג סטטוס חברתי כלכלי ולמפרסם יש לו דוידנד שלילי. כמו שאבי כתב פה לפני שבוע העיתון פונה לאנשים שלא חיים בארץ ברוחם או בגופם. השאלה היא אם בסיס כזה – לגיטימי כלל שיהיה- יכול להניב רווחים.

        אהבתי

      • יוסל'ה הגיב:

        ואגב, כשקוראים את ה- TGI יש לזכור כי הנתונים שם הם ביחס לכלל קוראי העיתונות בארץ. כלומר ההתפלגות היא לפי 100% ממי שאכן קורא בפועל עיתון, ביומיום או בסופ"ש.

        אלא שכמות קוראי העיתונים (ובלי קשר לשאלה איזה עיתון הם קוראים) נמצאת בירידה מתמדת ותוסיף לרדת עוד ועוד. ככה זה בכל העולם.

        כך שכאשר עיתון מסוים ירד ב- 22% בחשיפה, מספר הקוראים בפועל, ירד אף יותר מכך.

        אהבתי

  27. נועם הגיב:

    לידיעת כל המטנפים על מרצ ועל שהשמאל לא לוחם: הנכד של חיים אורון נפצע קשה, ועוד חמישה בני משפחה משתתפים במבצע.

    יש הבדל עצום בין השמאל הציוני שהקים את המדינה (ממפ״ם וממפא״י ) לשמאל ההיפסטרי המשתמט שמושא ההתיחסות שלו הוא אירופי. מדובר בשני דברים שונים לגמרי.

    אהבתי

    • L&M International הגיב:

      מה זה שמאל ציוני? כמו חצי הריון?

      לא, אתה צודק, ״שירות״ בצבא הקלגסים, זה מה שהופך אותך לגבר ישראלי אמיתי, ואז אתה מוזמן להשתתף בשיח הציבורי ולא להיות היפסטר משתמט שמושא ההתיחסות שלו הוא אירופאי. Whatever that means.

      סבא וסבתא אגב, מהשמאל הציוני, מושא ההתיחסות שלהם לא היה אירופאי בכלל.

      אהבתי

        • ר.בקצה הגיב:

          שוב מטפחים תקוות שווא אצל הציבור?
          לא יהיה גל הגירה לברלין, מהסיבה הפשוטה ש(גם) שם אין צורך בכ"כ הרבה עורכי וידאו ו-"עובדים" של הקרן החד"שה.
          במילים אחרות, הסיכוי שנפטר מהנאוריסטים שווה לסיכוי שהם יתפרנסו מעבודת כפיים- שואף לאפס מלמטה.

          אהבתי

      • מיכה הגיב:

        התבלבלת, שמאל ציוני זה לא כמו "חצי הריון", זה כמו "חיים אורון".

        אהבתי

        • ר.בקצה הגיב:

          החבר של ברגותי היה פעם שמאל ציוני, היום הוא משמש כשטיחון לניגוב הנעליים של האויב הערבי.

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            "שטיחון לניגוב רגלים של האויב הערבי". אחת הבעיות
            הקשות של ישראל היום זה הבלבול בין דיבורים למעשים.
            ובשטח המעשים אין לאורון מה להתבייש מול גיבורים
            בדיבורים. לדוגמה מהימים האלו :אם נדבר בלשון מאוד
            לא נכונה פוליטית אז כתיבת הסיסמה "מוות לערבים" לא
            הרגה אף ערבי אחד, גם אם זו כתיבה רצויה לאיזה חולה
            נפש, כפי שנשמע בימים אלו בבית משפט.זה מזיק ליחסי
            החוץ של ישראל,מרגיז ומיאש את הערביים הישראלים
            שאתם היהודים עומדים לחיות שנים רבות, אני מקווה,
            ומהווה סתם לכלוך חסר תועלת. אלו אמיתות שכיום
            עושות את אומרן וכותבן חצי בוגד.הערבים למדו לדבר יפה
            ולהשמע יפה מהציונים וזה דבר חשוב.גם אם לשם אמירה
            ואין דעתי כך, הסמן לציונות הפתולוגי, התאבדותי, מטורף
            של מישהו היא הסיסמה הנ"ל אז דברי השלום של משה
            שרת, אבא אבן וגולדה מאיר תרמו יותר לציונות מאייוט
            ליברמן. עצם האמירה וההשוואה השקרית משפילה את
            שלושת המפאיניקים שלא לצורך.חוץ מפריקת כעס, מוצדקת
            או לא, מה התועלת בסיסמה "חיים אורן הוא שטיחון לניגוב
            רגלים של האויב הערבי".

            אהבתי

      • ר.בקצה הגיב:

        זה מה שמלמדים אתכם אצל בארכה?
        אגב, כבר התאוששתם בכנופיה ממותו של קדאפי?

        אהבתי

      • מה קרה לשמאל הגיב:

        אהבתי

          • מה קרה לשמאל הגיב:

            שם שם

            Ofer Neiman
            אמיתי צודק וגם צודק, בהסתייגות כלשהי.
            אזרח/ית ישראלי יהודי שיש לו/ה אפשרות לעזוב ואיננו/איננה מעורבת בהתנגדות של ממש לאפרטהייד, צריכים לשקול עזיבה.
            עזיבה המונית של אזרחים ישראלים יהודים, לפחות זמנית, תחליש את כלכלת האפרטהייד, תפחית את "הרוב היהודי" ותאיים ישירות על המשטר כאן. הישרדות אישית איננה העניין היחיד כאן ואולי אף לא העיקרי, אלא האפקט הפוליטי.

            (בשולי הדברים: נאומי התקווה של דב (שלא לדבר על זהבה) מעולם לא נראו מנותקים יותר מהמציאות, בהתחשב בכך שדב וחבריו אפילו לא חוברים למאבק הבינלאומי "המלוכלך" של סנקציות, חרם ודה לגיטימציה לממשלת ישראל. במקום זאת, הם מתרוצצים בכנסת ללא תוחלת, מפנטזים של שינוי סוציאליסטי מבפנים, ומטעים את הציבור שלהם.)

            אהבתי

  28. עופר הגיב:

    בטח התכוונת לכך שדן שדור כתב על מלחמת לבנון השנייה

    אהבתי

כתיבת תגובה