שריקה באפלה

 

yediot29.7.14isra29.7.14

maariv29.7.14haaretz29.7.14

makor29.7.14hamvaser29.7.14

הכותרות

אזעקות בשפלה באמצע הלילה. עליית מדרגה.
המבשר הספיק להביא את מספרי החללים המעודכנים. איך?
רק ידיעות נהה אחר צילום החייל הפצוע והדגל לעיטור השער.

אמיר אורן (הארץ) קורא להפסיק את הלחימה.

…על שולחנות התכנון זה נשמע סביר. בשטח זמן שווה דם. את החלל הריק ממלאים חללים. הממשלה מועלת באמונם של החיילים, המשרתים – בחובה ובמילואים – בארגון כופה (וגם קציני הקבע ונגדיו, שנפגעו קשה במבצע, ראויים לנאמנות מצד שולחיהם), כאשר אינה מצליחה לגייס בתוכה רוב בעד נוסחה קבילה להפסקת אש…

יוסי ורטר מתמרמר על נאומיהם של רה"מ ובוגיגנץ על שלא חידשו כלום. למעשה כולם מתמרמרים, למעט העיתון הממלכתי המביא את דבריו בחרדת קודש. קשה לעמוד בעומס הקלישאות. כל צוואר וכל גב היה נשבר מכובדן.
בעוד הכותרת של ורטר היא שנתניהו מחפש מוצא, מכריז מקור ראשון שנתניהו מכין אותנו למבצע ארוך.

– רשימת הרוגי מבצע צוק איתן. תוך יום נוספו עשרה חללים למצבת. מ-43 ל-53.
– הפלסטינים דיווחו אתמול על לפחות עשרה הרוגים, רובם ילדים, בירי למחנה הפליטים א-שאטי.
על פי דיווחי משרד הבריאות הפלסטיני, מניין ההרוגים ברצועה מאז תחילת המבצע עלה ל-1,100 ומניין הפצועים לכ-6,500.

ייתכן שאני היא הקצין הבכיר שאומר שחמאס נואש ורוצה להתחפף.
ומה אומר צה"ל על הפיצוץ בשיפא?
hamasisra29.7.14

ב-24 שעות מובא סיפורה של משפחת שאול, שבנה, אורון, שהוגדר נעדר שבוע קודם, הפך בסופהשבוע לחלל ע"פ ממצאים חד משמעיים של צה"ל. אלא שגופתו לא נמצאה, ולכן לא הייתה הלוויה ואין קבר. המשפחה החליטה לשבת שבעה.

עמירה הס מביאה עדויות מעזה. איך מודיע צה"ל לתושבים על תוכניותיו.

מדינת כל גזעניה

כיפאק לנגידת בנק ישראל המבדילה בין עובדת קבלן לעובדים האחרים בבנק, ומדרגת את כמות הצער והאבל.
(תודה לכל מי ששלחו לי את הקישורים)
negidat

חנין זועבי תוזמן לחקירה, אבל לא בגלל מה שאתם חושבים.

משתכשכים בביצה

סקר החשיפה למחצית הראשונה של 2014. כמה נתונים בולטים: מעריב, למרות כל הסינרגיות עם כל המוצרים של הפוסט וסופהשבוע ממשיך בהתדרדרותו. כך גם הארץ, וזה לא קשור למלחמה האחרונה ולענייני גדעון לוי, שכלל לא נמדדו עדיין. האם צדקו כל מנבאי השחורות על זליגת המנויים? על כך תתקבל תשובה (חלקית ולא ממצה) בסיבוב הבא. ידיעות בירידה, ישר"ה בעלייה. לא ברור לי החישוב של עיתוני סופשבוע של מעריב וסופהשבוע, בנפרד. שהרי הם הפכו למוצר אחד ואילו בטבלה מדובר על שני מוצרים, כשהחשיפה של סופהשבוע גדולה כמעט פי שלושה מזו של מעריב.

TGI7.14

בגלל צוק העתים עורך ישר"ה לא כתב מאמר מערכת מפואר ולמעשה אף כתב לא חתום על הידיעה המרנינה שישר"ה הוא העיתון מספר אחת בישראל. הידיעה מופיעה רק בע' 28.

isratgi29.7

מח' הגהה מחזירה ציודים

19811589
מימין, המהדורה המודפסת, תקינה. משמאל, מהדורת הטאבלט שהתדרדרה למאה ה-16. מה בדיוק קרה? איך עפו כך הספרות? אני לא יודעת. מה שהביא אותי למחשבה תוך הרהור ב-TGI (ע"ע למעלה): כמה קוראים יש לידיעות במהדורת הדפוס וכמה במהדורה המטובלטת?
מתוך 24 שעות, ידיעות (תודה ליפעת)

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

עמוד הפייסבוק של ריצ'רד סילברסטיין חזר לאוויר.

לפני פיזור

לחם עבודה מתעדכן למרות המצב.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

90 תגובות על שריקה באפלה

  1. ברטה הגיב:

    קרי מסיר את הכפפות

    אהבתי

  2. דרורי הגיב:

    לא ידעתי שיהודים מסוגלים לזה. קריאות רצחניות בהפגנת הימין

    https://m.youtube.com/watch?v=h7qFACSfd_k

    אהבתי

  3. הדס הגיב:

    אתרי החדשות שבחרו לא לשדר את הסרטון (אפילו לא את תנועת לוחמי חמאס עד הגעתם לפילבוקס) כדי לא לפגוע במורל העם (אחרי שחלק מהעם כבר צפה בסרטון בערוצי הטלוויזיה) עלולים גם להימנע מפרסום ביקורת חריפה על התנהלות החיילים והמפקדים בשם אותו מורל.
    יותר מתמיד צה״ל זקוק כיום לשיח ציבורי ותקשורתי שבו הוא יידרש להשיב על שאלות אודות התנהלותו. שיח כזה עשוי להציל את חייהם של חיילים רבים.

    אהבתי

  4. מצב קוהרנטי הגיב:

    http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.2390687

    הארץ מגיע לשפל חדש. אחרי הביקורת (המוצדקת!) על פרסום תמונות השבויים הפלסטינאים בתחתונים, הוא מפרסם סרט וידאו של החמאס שבו רואים (כנראה, לא נכנסתי לזוועה הזו) גופת חייל.
    אז ברור שאין לעורך בעיה עקרונית עם תמונות שמשפילות אדם לעפר, הבעיה היחידה שלו היא אם משפילים פלסטינאים עד עפר.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      הסרטון פורסם בכל מקום. והוא מצונזר.
      תצטרף לצל ולאריות שלו. שם מקומך.

      אהבתי

    • מצב קוהרנטי הגיב:

      אני חוזר בי מהמסקנה ומתנצל. הדם רותח ולפעמים לא מגיע למוח.

      עדיין יש לי כמה שאלות מכיוון שזה בלוג תקשורת:
      1. האם הייתם מפרסמים סרט שבו רוצח מתעד רצח? (או אונס)
      2. האם אתר שמפרסם סרטים כאלה לא צריך להיות אתר למבוגרים בלבד?
      3. מה חושבת על זה המשפחה? האחיינים? מה הייתם אומרים אם זה היה X שלכם?
      4. האם זה יותר גרוע או פחות גרוע משבויים בתחתונים (אולי צריך לטשטש גם אותם?)
      5. איפה נופל בתוך כל זה הסרט שבו רואים את רבין נרצח? האם בגלל שהוא ראש ממשלה זה מותר?
      6. האם תיאור במילים לא מספיק כדי להעביר את תחושת המחדל? האם באמת צריכים לראות את הסרט עצמו?
      7. כנ"ל לגבי רוכבי אופנוע שמופצצים מהאוויר. ממתי סרטוני וידאו של הרג הפכו להיות main stream?

      אהבתי

  5. עובר אורח הגיב:

    קורא ולא מבין. שאלה: כמה מהחיילים ההרוגים נהרגו
    מהצד הישראלי של הקו הירוק וכמה מהצד העזתי.?

    אהבתי

  6. עומר מן הגיב:

    נועם שליט מגיב לטענות הפייסבוקיות נגדו דווקא באתר כיכר השבת החרדי

    אהבתי

  7. הדס הגיב:

    שלוש הערות על הסרטון שפרסם חמאס מהאירוע המר בנחל עוז :
    מחדל וכישלון מחפיר.
    דו״צ התגלה פעם נוספת כגורם לא אמין.
    דווקא טלי מורנו שאלה את אלון בן דוד שאלה ישירה על התנועה של לוחמי חמאס באופן חופשי בשדה, כלומר על המחדל באירוע הזה. אור הלר לעומתה המשיך במלאכת הטיוח עם ההסבר המטופש, שהוא חוזר עליו שוב ושוב, על התנפצות חמאס על מערך ההגנה של הישובים למרות שכבר ברור שבכל חדירה לשטח ישראל לוחמי חמאס מחפשים רק מטרות צבאיות.

    אהבתי

    • חיליק הגיב:

      לקרוא לזה מחדל וכשלון, זו מחמאה עצומה.

      כתזכורת, זו לשון הודעות דו"צ:

      לפני שעה קלה סוכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים דרך פיר מנהרה ליישוב נחל עוז. כוח צה"ל אשר זיהה את החולייה פתח לעברה באש, ממנה נהרג מחבל.

      כמה שקרים:
      א. לא סוכל ולא גרביים. חדירה בוצעה, ובהצלחה רבה למחבלים הארורים.
      ב. המטרה לא הייתה הישוב, אלא המוצב.
      ג. כוח צה"ל לא זיהה את המחבלים גם כאשר אלו רצו מולו בשדה חשוף, ועמדו מול חייל, לעזאזל, 10 מטר מחייל.
      ד. המחבלים גילו יוזמה, חתרו למגע, גילו אומץ ותושיה וגברו בקרב פנים על פנים על חיילי צה"ל. כואב לכתוב כואב לראות.
      ה. צה"ל התגלה במלא מערומיו, חוסר מוכנות בסיסית. שאננות. 'סמוך על סמוך'. שער פתוח, חייליים ששילמו בחייהם על הטעויות שביצעו.

      והכי מעצבן, המחבלים הארורים אפילו לא הפגינו כאן יכולות יוצאות דופן. לא חימוש מיוחד, לא פעולה הירואית. הצליחו אך ורק בגלל טעויות של צה"ל. טעויות שפשוט איום ונורא לראות.

      אני לא חייל זקן, אבל גם להדיוט כמוני ברור שרוח המפקד חלחלה מטה "חמאס מתמוטט, מנהרות בשליטה, בלה בלה בלה". במקום להחדיר בחיילים רוח לחימה, רוח גבורה ואומץ.

      רבונו של עולם. לב קרוע, לב מורתח.

      אהבתי

  8. עומר מן הגיב:

    מציף קישור:

    קובי אוז כותב על "חוטף עזה"

    כאבא לתינוקות וכאוהב אדם המלחמה קשה לי ביותר, אבל הסיוט האמיתי שלי הוא שיעשו עכשיו הפסקת אש. ככה, בלי להספיק לשנות את המצב. זה כמו שמישהו יפסיק אותי באמצע ריב ויכריח אותי לקבוע לעצמי ביומן מכות בעוד שנה. אני מעדיף שנריב עד שיהיה כאן סדר חדש מאשר לריב בהמשכים. מעדיף סרט רע באורך מלא מאשר סדרה נוראית שלא נגמרת.

    אם למדנו משהו מהמלחמה הזאת, זה שכל הארץ היא "חוטף עזה" – גם אני במרכז תל אביב לוקח את הילדות הקטנות שלי ורץ במדרגות להתחבא עם השכנים. האם דמי התל אביבי יקר יותר? האם רקטות על ראשי הם מתקפת טילים רבתי ואילו רקטות על ראשו של בן משפחה שלי מ"עוטף עזה" הם רק "טפטופים"?

    אזרחי ישראל אינם תמימים, הם יודעים שלפרק את החמאס מנשקו זה כמו הסרת שיער בלייזר לגורילה בלי הרדמה. אבל לעזאזל – אתם כבר בכלוב של הגורילה – תסיימו את המשימה ולא רק המנהרות שמתחת לאדמה, כל טיל הוא מנהרה שנחפרת בשמיים שלנו – השמידו את הטילים!

    ואם לא במלחמות, סבבה, שבו, דברו עם מי שאתם רוצים ובלבד שבסוף התהליך יהיה ברור שנגמר הסיפור הזה ושום טיל לא ינחת ב"עוטף עזה". הנה, עוד מילה מכובסת "ינחת" – הטילים לא "נוחתים" הם לא אווירון, הטילים מתפוצצים.

    אהבתי

  9. הדס הגיב:

    http://t.co/5s6H2tIJE2
    אורן נהרי טען הערב שהוא קיבל מגורם אמריקני בכיר את תמליל השיחה הקשה בין אובמה לנתניהו, שבה אובמה, לטענת נהרי, היה נוקשה בוטה מתנשא, גישתו לנתניהו היתה עוינת והוא לא היה פתוח לשמוע אף טיעון נגדי.
    זה נראה כמו מהלך לא מתוחכם במיוחד שבו לשכת נתניהו (בין השאר בניסיון להגיב על האשמותיו של סילבן שלום) הדליפה לאילה חסון את פרטי השיחה ״הקשה״ ועל מנת לטשטש את מקור המידע אורן נהרי נבחר לתפקיד המדווח והוא המציא לצורך העניין ״גורם אמריקני בכיר״.

    אהבתי

  10. יוסל'ה הגיב:

    אלון בן דוד (הכתב המוערך ביותר על ידי קוראי ולווט בימים אלו) מציין שכעשרות מתושבי בית חאנון ניצלו את ההפוגה שלשום בכדי למחות כנגד חמאס.

    בתגובה, אנשי החמאס ירו עליהם באש חיה והרגו חמישה ופצעו עשרות נוספים.

    אהבתי

  11. בכ הגיב:

    ״- הפלסטינים דיווחו אתמול על לפחות עשרה הרוגים, רובם ילדים, בירי למחנה הפליטים א-שאטי.״

    זה בסדר, אל תטרחי לציין שהטיל הוא רקטה שהחמאס ירה בטעות לתוך בית החולים שיפא ולמחנה הפליטים א-שאטי.
    מיינור דיטייל.

    אולי פשוט הבי-בי-סי יקנו אותך. מה רע, זה יותר טוב מבית הוצאה נאצי שקונה את הארץ ומשלם 25% מכל משכורת של כתב הומניסטי, 60 שנה אחרי שהדפיס את דברי התעמולה של הרייך השלישי וקיבל על כך אות הוקרה מיוחד מהפיהרר גופא.

    אהבתי

  12. עורך הגיב:

    יופי אז מצאת עוד טעות בפינה של הפינה של העיתון בגלל עורך שלא ישן שבוע, מרגישה טוב עם עצמך?

    אהבתי

    • יוסל'ה הגיב:

      אדוני העורך,

      זה הקטע שלה. היא מוצאת טעויות כאלו כבר שנים. מידי יום כפול שלוש מאות פעמים בשניה כפול כמה שנים.

      זה לא אישי נגדך (היא מוצאת טעויות שכאלו אצל כולם).

      אהבתי

    • עורכת הגיב:

      במקור ובבסיסה היא מגיהה. החלה לעבוד ככזאת בעיתון חדשות.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        כן, הייתי חצי שנה מגיהה. אחר כך הייתי עורכת 20 שנה.
        אבל למה לא לעוות את העובדות אם אפשר? לכי על זה חמודה, וגם אתם, עדת התוכים.

        אהבתי

  13. יוסל'ה הגיב:

    בגוף בירוקרטי ומסורבל כמו בנק ישראל, ישנו בוודאי אדם מסוים שבין תפקידיו מצויה גם החובה לנסח מודעות אבל, בעניין עובדי הבנק ו/או בני משפחותיהם.

    אני לא יודע אם מדובר באדון או בגברת, אבל המודעות ש- V הביאה כאן למעלה (באדיבות מי ששלח אותן אליה) הן מופת של חוסר רגישות, קהות חושים וטמטום. נפלא מבינתי כיצד מי שניסח את המודעות הללו לא מצליח להבין את זה לבד.

    אני מקווה שההד הציבורי יגרום לו, או למי שאחראי עליו, להתבייש.

    אהבתי

    • הדס הגיב:

      קל להיטפל לאנשי בנק ישראל.
      האם ההבדל בניסוח המודעות לא מבטא את יחס החברה הישראלית אל בני העדה האתיופית ?
      האם ניתן להצביע על אדם אחד בבנק ישראל שניסח את המודעה באופן מחפיר ולהגיד – ידינו נקיות מגזענות ואפליה וקיפוח והתנשאות וסתם חוסר עניין בחייהם של בני העדה האתיופית ?

      אהבתי

      • יוסל'ה הגיב:

        כשקראתי את התגובה שלך, הדבר הראשון שקפץ לי לראש היה: "אבל איך זה קשור בכלל לעדה האתיופית?!"

        ואז הסתכלתי שוב במודעות, ואכן דומה שאותה עובדת קבלן, אמו של החייל ז"ל, היא מבנות העדה האתיופית.

        אני לא בטוח שאני יכול להיות בטוח במאה אחוזים במה שאני עומד להגיד, אבל נדמה לי שאין קשר בין היותה אתיופית לבין נוסח המודעה. אם כבר, אז אני חושב שהקשר הוא להיותה עובדת קבלן.

        ויחד עם זה, אני יכול להגיד שיש מקום "להיטפל" (כהגדרתך) לאנשי בנק ישראל, או לכל הפחות למי מהם שאחראי על ניסוח המודעות הללו. הוא אשם באטימות ובחוסר רגישות, גם אילו היא הייתה סתם צברית, בת לצברים שהורי הוריהם הגיעו לארץ מוינה או מלודז'.

        האם אנחנו גזענים, ביומיום, כלפי בני העדה האתיופית? אני חושב שכן. אך אני גם חושב שזה לא קשור למודעות שהביאה V.

        אהבתי

        • הדס הגיב:

          אני ראיתי לראשונה את המודעה בציוץ של עיתונאית בת העדה האתיופית וחשתי הזדהות עם הכאב שהיא ביטאה

          אהבתי

          • ברטה הגיב:

            המקרה המצער נופח מעבר לכל פרופורציות. מי שתפקידו לטפל (מח' כח אדם?)במודעות הקשורות לעובדי הבנק , פקידונצ'יק(ית) חסר מודעות ורגישות גרם לכל המהומה וכבר מאשימים את צמרת הבנק. אם הנוהג אצלם לציין את המחלקה שבה עובד בן המשפחה צריך לתקן את זה ולא לקשקש בצדקנות אופיינית.

            אהבתי

  14. לחם הגיב:

    לא במקרה ידיעות אחרונות יורד, זה לא רק בגלל שישראל היום מחולק בחינם אלא גם מפני שידיעות מדורדר לחלוטין מבחינת הרמה. עמודי החדשות הם מוצר נחות, לא מעניין ועלוב, רק אלוהים יודע למה היה דחוף להם להעסיק את נטע ליבנה אבל התוצאה מכה בפרצוף, גם שאר החלקים לא טובים, 7 ימים מעורר רחמים כשנזכרים בימי תפארתו וכו' וכו'. עצה לרון ירון: קח כמה עורכים חזקים וכמה עיתונאים טובים, יש כאלה בשוק, בעוד חמש שנים כבר לא יהיו, ויאללה לעבודה אם אתה לא רוצה מפלה קשה יותר בעוד חצי שנה.

    אהבתי

  15. חיליק הגיב:

    אלא שגופתו לא נמצאה, ולכן לא הייתה הלוויה ואין קבר. המשפחה החליטה לשבת שבעה.

    משום מה, הלשון השגורה (המופיעה גם כאן), בנושא כאוב זה ש"המשפחה החליטה לשבת שבעה", אני חייב לציין כי כפי הידוע לי, על פי ההלכה במקרה של חלל 'שנתייאשו מלקברו', יושבים שבעה (אף לפני הקבורה), מהרגע שנתייאשו מלקברו, כמפורט בשו"ע יו"ד סי' סי' שמא סעיף ד, וסי' שעה סעיף ה ואילך.

    ולכן לא מדובר החלטה תמוהה ויוצאת דופן של המשפחה, אלא מה שיש להם לנהוג בשעה עצובה זו.

    אהבתי

  16. אני מאי שם הגיב:

    יתכן שלצה"ל יש קושי בלחימה בשטח בנוי, חייל זקן מאוד בטוח בעצמו, אני אינני יודע. בכול אופן נראה שהאזור שצה"ל נכנס אליו נהפך במהרה לשטח לא בנוי:
    http://www.alarabiya.net/ar/arab-and-world/2014/07/28/%D8%BA%D8%B2%D8%A9-%D9%83%D9%8A%D9%81-%D8%AF%D9%85%D8%B1%D8%AA-%D8%A5%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%8A%D9%84-%D8%AD%D9%8A%D8%A7%D9%8B-%D9%83%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%8B-%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%A9.html

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      את זה אפשר להשיג בלי להיכנס לשם

      אהבתי

      • עומר מן הגיב:

        צודק. שיטוח הבנינים לא מצריך כניסה לשטח בנוי.
        ממה שאני שומע מהשטח אני דווקא מופתע משילוב הכוחות והאיכות בלחימה בשטח הבנוי.
        אני הבנתי שהביקורת של חז"ן איננה על הלחימה בשטח בנוי. תקן אותי אם אני טועה.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          ברמת המחלקה והפלוגה (בסדיר, המילואים נווונו על ידי בוגי/גנץ) זהו צה"ל הטוב ביותר אי פעם.

          אהבתי

          • עומר מן הגיב:

            מסכים איתך לחלוטין. המוטיבציה, החיילות ושילוב כוחות שריון חי"ר הנדסה שונים לחלוטין מהזכרונות העגומים שלי מלבנון. אבל ברמת הפיקוד הבכיר אני לא מזהה את האיכות של יואב גלנט בעופרת יצוקה, כפי שכתבתי כאן אתמול.

            אהבתי

  17. ברטה הגיב:

    מי היום בתורנות אדומים הקוף או המגרבץ?

    אהבתי

  18. ברטה הגיב:

    רוני דניאל הבוקר, רזי – הוא ביטל את המנוי על הארץ כבר לפני שנים בין השאר כי הוא לא מוכן שמבקרי טלוויזיה יעבירו עליו ביקורת לא עניינית. וחוצמזה ממילא אין לו זמן לקרא עיתונים.

    אהבתי

  19. סופר הגיב:

    אושית הארץ לשעבר, יואב קרני, מכנה את גדעון לוי בוגד

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000957430

    אהבתי

  20. יניב מתל אביב הגיב:

    טמקא מכריז מלחמה!
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4551507,00.html
    בעוד הגרסה הרשמית עדיין אומרת שאנחנו נמצאים ב"מבצע", אתר החדשות הפופולרי בישראל כבר הבין שמדובר במלחמה. "מלחמת עזה" הוא קורא לה.
    גם ב-2006 הציבור קבע את שם המלחמה כ"מלחמת לבנון השנייה", והמדינה התיישרה לפיו.
    כמה זמן יעבור הפעם עד שהממשלה תתיישר עם הציבור ועם התקשורת?

    אהבתי

  21. חייל זקן הגיב:

    ביבי מכה את עצמו.
    הדרך שבה הוליך ביבי את ישראל למבצע "צוק איתן" נתנה לאובמה הזדמנות פז לקרקס אותו כמו שעשה משעל. כבר עם עלייתו אובמה לשילטון הוא הגדיר כציר עיקרי למדיניות החוץ שלו את האסלם הפוליטי שאותו הוא מזהה עד היום עם האחים המוסלמים. לשם כך ביקר כבר בתחילת נשיאותו בתורכיה ובמצריים, שם ניסה להידבר עם האחים המוסלמים מעל לראשו של מובראק. האביב הערבי גרם לאופוריה אצל האובמיסטים (ראו מאמרי הפרידמנים בNYT). ההמשך היה עגום מאד וגרם לריסוק מעמדה של ארצות הברית בקרב כל מדינות המזרח התיכון. מבצע צוק איתן יצר לאובמה הזדמנות פז (בעיניו) להקים מחדש את ציר האחים המוסלמים שהפעם יתבסס על תורכיה, קטאר וחמאס. כדי להפוך את הציר הזה לבעל משקל מדיני נזקק אובמה לשיתוף פעולה של ביבי. כדי לשכנע את ביבי הופץ הספין שההסכמות התכופות של ישראל יקנו לה תמיכה אירופית, אלא שהתמיכה האירופית לא קשורה כלל למעשיה של ישראל. על אירופה עובר גל אנטי איסלמי חריף שבא לידי ביטוי בולט בבחירות האחרונות לפרלמנט האירופי. המנהיגים האירופים מודעים היטב לגל זה שעתיד להפוך למיינסטרים בדור הקרוב. מסיבה זו בלבד נוקטים האירופים במדיניות של אנטי חמאס המנוגדת למדיניות האמריקאית. ההסכמות הבילתי מותנות של ביבי להפסקת אש איפשרו לאובמה (באמצעות קרי) לקפוץ חזרה על עגלת האחים המוסלמים ומטרת הכנס בפאריס היתה לשבור את ההתנגדות האירופית לחמאס. מי שהגדיר את קרי כחייזר הוא חייזר בעצמו שמתעלם מהאידיאולוגיה של אובמה כשם שהוא מתעלם מהאידיאולוגיה של הערבים. ביבי, שמבין היטב את המשחק של אובמה מצא את עצמו נדחף לקורלס המדיני על ידי יועציו הצבאיים בוגי וגנץ. גם בשדה המדיני, כמו במלחמה בטרור מוצא את עצמו ביבי פועל בניגוד להשקפתו אבל בהלימה לאופיו.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      וואו חז"ן כמה שטויות. התחלת לעשות קונספירצייון. לאובמה יש אג'נדה של קידום האחים המוסלמים והחמאס בערך כמו שקיבוצניקים / פלמ"ח מונעים רק מתאוות בצע, ועוסקים בביזה במקום להלחם.

      אהבתי

  22. הדס הגיב:

    עמוס הראל בכתבה מיוני 2013 על לקחי עמוד ענן :
    בתחקירים שנעשו בצה"ל בעקבות "עמוד ענן" התגבשה המסקנה כי יהיה צורך לשנות את אופן הפריסה של הכוחות המתאמנים בדרום הארץ במקרה של התלקחות נוספת ברצועת עזה. בעת המבצע נהרגו שני חיילי צה"ל ועובד של משרד הביטחון מירי רקטות מן הרצועה לעבר שטחי אימון וכינוס של צה"ל בנגב. כפי שדווח ב"הארץ" בתום המבצע, הפרסומים התכופים בתקשורת ביוזמת מערכת הביטחון בדבר ביקורי שר הביטחון והרמטכ"ל אצל אנשי המילואים, שהתאמנו לקראת כניסה אפשרית לעזה, עוררו תשומת לב גם אצל הארגונים הפלסטיניים, שריכזו במתכוון ירי רקטות לאזור. אנשי המילואים שהו באוהלים, בלא אמצעי הגנה מספקת, והירי המסיבי גרם להרוגים ופצועים.
    הגורם הבכיר הודה כי "אם יפרוץ עוד סיבוב לחימה, נדאג להפריד בין האימונים שצריכים להתבצע בדרום הארץ לבין מקומות הלינה של החיילים. נצטרך להלין אותם בבסיסים הנמצאים רחוק יותר מהטווח של מרבית הרקטות, ומי שבכל זאת ישהה בשטח קרוב, יישן בטנקים או בנגמ"שים המספקים הגנה טובה יותר".
    *
    שלמה צזנה, הכתב המדיני של ״ישראל היום״, צייץ הבוקר בטוויטר :
    מי שרוצה שקט, יקבל דשדוש. רק התקפה תביא הכרעה.

    אפשר רק לשער מה היה כותב דן מרגלית על ניהול המבצע אילו אולמרט היה ראש ממשלה ולא נתניהו.

    אהבתי

  23. נעמי הגיב:

    הביצה סוערת

    http://www.the7eye.org.il/119146

    גלובס מנוי הארץ ביטל
    קורא ביטל את המנוי ל"גלובס" בשל קריאת בעלי טורים בעיתון לבטל את המנוי ל"הארץ"
    העין השביעית ‎- 23 hours ago
    עיתון "הארץ" מקבל בימים האחרונים מאות רבות של בקשות להפסקת המנוי, זאת בעקבות הקו … מ"גלובס" נמסר בתגובה: "אנו מצטערים מאוד על כל מנוי שעוזב.

    אהבתי

    • נעמי הגיב:

      Israel's real purpose in Gaza operation? To kill Arabs
      Since the first Lebanon war over 30 years ago, Israel's main strategy has been killing Arabs. The current atrocious war in Gaza is no different.
      By Gideon Levy

      אהבתי

      • עומר מן הגיב:

        הפעם הוא באמת העלה את הרף.
        דמיינו כותרת כזו בNYT (האבא הרוחני, המודל האולטימטיבי) בזמן מלחמה אמריקאית.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          דמיין את ביבי אומר שכל רצונו של X הוא להרוג יהודים. אההמ לא צריך לדמיין, הוא עושה את זה כל הזמן. בקיצור גדעון לוי חבל להדרדר לתהומות הרטוריקה הריקה של נתניהו.

          אהבתי

        • נעמי הגיב:

          תנועת ישראל שלי (של איילה שקד) מפיצה את זה בפייסבוק ומבקשת מהציבור לבטל מינויים להארץ. ״כבר 1000 ביטלו״

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          אין בארה"ב הרבה עיתונים יותר נאמנים
          לארצות הברית כחזון וכמציאות מ NYT
          אין כל דמיון בין תופעה זו לבין "הארץ"
          מכל בחינה. רק בגין שקרי ג'נין השקרן
          הממשיך ב"הארץ" היה נזרק
          מה NYT .

          אהבתי

      • avi הגיב:

        מה שעושה גדעון לוי בימים האחרונים מתעלה כבר ממש לדרגת עלילת דם מהסוג שהיה חביב על הנאצים ועוזריהם.

        זה שישי עורך שנתן ואישר כותרת ומאמר שכזה זו עלילת דם כפולה ומכופלת.

        נדמה לי שמדינת ישראל צריכה וחובתה לגרור את הארץ ומר גדעון לוי לתביעת דיבה בסדר גודל של עשרות מיליונים .

        כל דבר אחר הוא רשלנות פושעת.

        אהבתי

        • עומר מן הגיב:

          תביעת דיבה זה רעיון כל כך נכון ופשוט שאני מתפלא שלא חשבו עליו לפניך.

          אמר מאיר עוזיאל פעם לעיתונאית זרה: אם היינו רוצים רק להרוג ערבים בעזה היינו יכולים להרוג אלפים כל דקה, ברצף. העובדה שנהרגים מעט יחסית לעוצמת ההתקפות מוכיחה שאנחנו לא רוצים להרוג, ההיפך מהטענה השקרית.

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          טוב שהצלחת להכניס נאצים, וסווגת את עצמך כלא רציני. לא בסדר שגדעון לוי מרגיז אותך, אבל זו דעה, אתה יכול להביע אי הסכמה מבלי לחנוק.

          אהבתי

        • א הגיב:

          אי אפשר למגר את "הארץ".. צריך להגיע להסדר… אם כולם יבטלו את המנוי .. יצוץ הרי עיתון קיצוני יותר…

          אהבתי

  24. חייל זקן הגיב:

    הבוגימן מכה בצה"ל
    אתמול ראינו את צה"ל בשיאו כאשר הוא מצליח לאבד ביום של הפוגה 10 מחייליו. 4 חיילים נהרגו בשטחי כינוס מפגיעת פצמ"ר. בכל הנוגע לשיטחי כינוס המציא צה"ל תו"ל מקורי. על פי התו"ל הצה"לי שטחי כינוס חייבים לקיים שני תנאים. עליהם להיות בטווח המרגמות של האויב כדי שהדרגים יחושו את הלחימה מקרוב והם צריכים לשמש גם כשטחי הערכות. ההגות הצבאית הוייסגלסית שאומצה על ידי הגנצים, גורסת שמרגמה אינה אלא צינור 3 צול. התו"ל הוייסגלסי הוכיח את עצמו עד אתמול. האמת הצבאית המקצועית היא שאילו היו לחמאס רגמים מיומנים היו לצה"ל 400 הרוגים בשטחי הכינוס (כל שטחי הכינוס של החטיבות שלוחומות בעזה צמודים לגדר). אבל אל דאגה, תוך מספר סבבים הרגמים של החמאס יתמקצעו ויתכן, אבל לא בטוח, שאחר כך ילמדו בצה"ל ששטחי כינוס ממקמים מחוץ לטווח המרגמות של האויב.
    5 הרוגים היו בארוע חדירה ממנהרה. במקום שצה"ל, על שלל היחידות המיוחדות שלו, יפשוט על מעוזי החמאס פושט החמאס על נקודות תורפה בעורפו של הכח התוקף אותו. כפי שכבר כתבנו, אין כח בעולם שיעצור את שגרת הבט"ש של צה"ל.
    ארוע החדירה הוכיח שוב את חוסר התוחלת של מבצע צבאי כנגד מנהרות. הרי לפני יומיים סיפרו לנו שצה"ל הגיע לכל המנהרות ונותר רק להשמידן. לטובת מי שמתקשה להבין מדוע זה חסר הגיון צבאי להגדיר מטרה מערכתית באמצעות אמצעי הלחימה של האויב נרחיק עד לאמריקה. בהתקפה של אל קעידה ב9/11 השתמשו התוקפים במטוסי בואינג. אילו היו יושבים במטכ"ל האמריקאי קצינים ישראלים הם היו מציעים לנשיא בוש לצאת למערכה כנגד הבואינגים של אל-קעידה. מכאן יובן גם מדוע אסור להרחיב את המבצע. שום תועלת לא תושג עקב כך אבל היכולת של חמאס לפגוע בכוחות תגדל בלי שהמחיר שהוא משלם יגדל. החמאס שולט באופן מוחלט ברמת החיכוך, וצה"ל הכבד והשבלוני לא מצליח לייצר שום מהלך מפתיע ובפועל לא מצליח כלל לפגוע במטרות חמאס איכותיות. מבצע רחב בעזה עם הצמרת הביטחונית הנוכחית יגרום לטבח בחיילי צה"ל. מעבר לכך שהם חסרי כישורים צבאיים ולא מכירים את האויב הם גם חסרי רוח לחימה. הבעיה מחמירה עוד יותר כשמגיעים לראש. לביבי אין את תכונות האופי הדרושות על מנת להוביל מדינה למלחמה וראינו זאת בבירור בדרך שבה קרקס אותו משעל במשך שבוע עם הפסקות אש והפוגות. הכישלון של ביבי בכל עימות צבאי נקבע מראש כאשר חטא פעמיים במינוי גנץ ובוגי לתפקידיהם. בואי שרל'ה, הולכים…

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      ספר את זה לעומר מן.

      אהבתי

      • יניב מתל אביב הגיב:

        בסוף השבוע שוחחתי עם חייל זקן אחר בשם אבא שלי. הוא סיפר לי שאי-אז בתקופה הפרה-היסטורית שלפני 1967 משמר הגבול היה אחראי על פעילות הבט"ש לאורך הגבולות.
        כשחושבים על זה קצת, זה די הגיוני שמשמר הגבול ישמור על הגבול.
        צה"ל הפך לצבא בט"ש מאז 11 ביוני 1967. מי שרוצה להוציא את הבט"ש מצה"ל, שיתחיל לחשוב בגדול: איך מגדירים גבולות, מי שומר על הגבולות ומי מתאמן לקראת מלחמות.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          אבא שלך קצת סנילי. שאל אותו על הפידאין, הסיבות להקמת ה101 ומה עשתה חוץ מבט"ש (מה דעתך על "התשובה" כלום?). צה"ל עוסק בבט"ש מיום הקמתו וזה היה תמיד עיסוקו העיקרי. אחרי אוסלו היה גידול עצום במחיר הבט"ש. מאז הפך הבט"ש למלחמה.

          אהבתי

          • יניב מתל אביב הגיב:

            תשקול מלים כשאתה מדבר על אנשים מבוגרים.
            101 לא עשתה בט"ש, אלא אם פשיטות עומק על מטרות שנבחרו והוגדרו מראש מוגדרות אצלך כבט"ש. נכון, פעמים רבות היעדים של הפשיטות האלה היו אזרחיים ו/או משטרתיים, אבל עדיין האופי הלא-שגרתי של הפעילות מרחיקה אותה מבט"ש.
            אפשר גם להתווכח על הממד המוסרי של פעילות ה-101 ועל התועלת שהמדינה קיבלה מפעולותיה (אם בכלל), אבל זה כבר דיון אחר.

            אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          סיפור לאבא שלך
          במבצע סיני נכנע מושל עזה המיצרי כמעט ללא קרב. לצה"ל הקטן שהיה פרוש בסיני לא היו כוחות מספיקים לצורך בט"ש בעזה והם גייסו מחלקות הגמ"ר מהקיבוצים בעוטף עזה לתפקיד זה. בעקבות מחלקות ההגמ"ר הגיעו גם בני הקיבוצים ובמאמץ משותף הנחילו לתושבי עזה צדק חלוקתי (אם לא הבנת מה שחולק הגיע מעזה).

          אהבתי

      • עומר מן הגיב:

        מכיון שגם אני חייל זקן, אני קורא בתשומת לב את הניתוחים של חז"ן. אירועי הפילבוקס שבו נהרגו חמישה חיילים מקורס מכי"ם והמרגמות לשטחי הכינוס הם מחדלים גדולים. בודאי.

        אבל מכיון שניהול המערכה הוא בתוך עזה, ו(מסיבות משפחתיות) אני מתעניין בעיקר בו ומקבל עדכונים קצרים מהשטח מידי יומיים-שלושה, אני עדיין חושב שניהול המערכה נעשה בצורה סבירה. כמובן בניכוי מחדלים שקורים וקרו תמיד (ואני שומע סיפורים קשים שלא מגיעים לתקשורת המגוייסת), ומתוך הבנה שהאויב הפתיע במוכנותו ובהעזתו.

        כל מה שיש לי לומר שאני מקוה לטובת כולנו שתחזיותיו של חז"ן לא יתממשו, ושתקותי שנתניהו יעלון וגנץ לא יאכזבו תתקיים. מותר לקוות. מה עוד יש לעשות חוץ מזה?

        אהבתי

    • יוסל'ה הגיב:

      זה כבר כמה ימים שאנחנו קוראים כאן ביקורת, מצידו של חברנו החז"ן, על צה"ל ועל הדרג המדיני שמפעיל אותו. הרשו לי אפוא לומר שהביקורת של חז"ן, היא דוגמא לדרך שבה אמור אדם להעביר ביקורת על זולתו.

      חז"ן מעביר את ביקורתו (הקשה לעיתים) בדיוק בגלל שהוא סבור שיש לנהוג אחרת. בגלל שהוא מעוניין לתקן. בגלל שהוא היה רוצה לראות שיפור.

      הביקורת של חז"ן היא ביקורת בונה. היא ביקורת שבאה מתוך רצון לגרום לשיפור אצל המבוקר, לגרום למבוקר לפעול טוב יותר, ונכון יותר (בעיניו של חז"ן).

      ואני בטוח שיש כאן לא מעט כאלה שלא מסכימים עם חז"ן, שחושבים שהוא טועה. אבל הדיון סביב דבריו תמיד נשאר ענייני.

      ולעומתו, קראנו כולנו לא מעט דברי ביקורת שנכתבו על ידי אנשים שאוהבים לצעוק "אתם לא מוכנים לקבל ביקורת". אני מתכוון כמובן לטיפוסים כמו עידן לנדו, אורי משגב, גדעון לוי, חגי מטר, יוסי גורביץ' ואחרים, שהביקורת שלהם לא נועדה, אלא לנתץ ולשבור ולהרוס את צה"ל ואת המדינה הציונאצית.

      המשגבים בעיני עצמם, אינם כותבים על "עוולת הכיבוש" מתוך מטרה להעביר ביקורת בונה. לא ולא. הם מרכזים כל מאמץ אפשרי כדי להרוס. את צה"ל ואת המדינה הציונאצית. הם אינם מעוניינים לשפר את צה"ל ולגרום לו לפעול באופן התואם יותר את השקפתם. הם פשוט מעוניינים לגרום לו לשיתוק.

      ומכיוון שהביקורת איננה מטרה, אלא אמצעי דרכו הם מבקשים לשתק את צה"ל והציונים הארורים, הרי שכל האמצעים כשרים. חקר האמת אינו חשוב להם. העובדות אינן חשובות להם. מה שחשוב להם הוא שהם יוכלו לעשות שימוש בכלי של "ביקורת" (אני כותב ביקורת במרכאות, שכן אין זו ביקורת כלל ועיקר) על מנת להרוס את מי שבעיניהם הוא יריב פוליטי משוקץ.

      והנה, עינינו הרואות, ביקורת אמיתית, גם כשהיא קשה, מתקבלת על ידי הציבור ועל ידי המבוקר באופן ענייני, שכן ברור שהמבקר מעביר את ביקורתו מטעמים ענייניים. ולעומתה, ביקורת של מי שמבחינתו הביקורת היא כלי לשבירה (ולא לבניה) מתקבלת בזעם ונדחית בשאט נפש, גם במקרים הנדירים שבהם היא נכונה, או נכונה למחצה.

      זה לא נכון שאנחנו כחברה לא פתוחים לביקורת. הרי זה ידוע שעל כל שלושה יהודים, תמצא ארבע דעות. החברה הישראלית פתוחה מאד לביקורת, ואפילו מכורה לביקורת (ויעיד הרייטינג של הפטפטת האינסופית באולפנים), ובלבד שמדובר בביקורת אמיתית, ולא בביקורת מדומה.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        יוסלה אני עפר לקפקפך ואם
        אמרתי זאת קודם ודאי תהיה
        פעם שלישית ורביעית. וגם
        חז"ן זכור לטוב. טוב לוולוט
        שאתם כאן.

        אהבתי

      • עקיבא הגיב:

        זו השוואה לא הוגנת.
        החייל הזקן טוען שהאלה שלמעלה הם חובבנים עד מטומטמים. עם זה קל להזדהות.
        השמאלנים שציינת טוענים שאנחנו מרושעים. את זה הרבה יותר קשה לבלוע.

        אהבתי

        • יוסל'ה הגיב:

          חז"ן טוען עוד הרבה דברים אחרים. וחז"ן הוא לא היחיד. קח למשל, את יוסי ביילין. האיש מעביר ביקורת לא מאתמול, אבל תמיד עושה זאת משום שהוא באמת ותמים מעוניין להביא לשיפור.

          לא תמיד אני מסכים עם יוסי ביילין. אבל דבריו תמיד נקראים באופן מושכל. כפי שדיון צריך להיות. הוא איננו צורח "קקי, פפי, רוצחים". הוא אומר את מה שהוא חושב, אבל אומר זאת מתוך כוונה לטוב.

          ההבדל בין יוסי ביילין לבין המשגבים איננו בהכרח בתוכן. גם משגב אומר לעיתים (נדירות ממש) דברי טעם. ההבדל הוא שיוסי ביילין רוצה בטובתו של צה"ל, בטובתה של ישראל. המשגבים רוצים לשתק את צה"ל. מבחינת המשגבים האויב הוא הימין, המרכז והשמאל השפוי. באפן כללי, המשגבים מזהים בכל הציונים כאויב.

          ומכיוון שהאויב שלהם הוא הציונים, הרי שהם נוקטים בגישת "האויב של האויב שלי הוא חבר שלי" וכך הם מוצאים נחמה בצרחות "צה"ל רוצח". גם הליצן מסיאטל הוא כזה.

          זו איננה ביקורת, פשוט מפני שהתוכן לא חשוב בעיניהם כלל. זה ניגוח. הם מעוניינים לנגח את אויביהם (90% מהציבור בישראל), ולשם כך הם עושים שימוש ב- "ביקורת" ככלי ניגוח. הא ותו לא.

          בגלל זה הם גם תמיד יסבירו לך שהם "לא עוסקים במה שקורה בסוריה או בעירק" כי הם ישראלים ומתעניינים בישראל. האמת היא שהם לא עוסקים בסוריה, עירק, בוקו חראם ועוד, פשוט מפני ששם אין להם אויב. איפה שאין להם אויב, אין להם עניין. מבחינתם שאסד יטבח במורדים ושאלו יטבחו בחזרה באסד. מה אכפת להם? להם אכפת רק מהאויב שלהם: הימין, המרכז והשמאל השפוי בישראל.

          אהבתי

          • עברי ציוני רוחני הגיב:

            מכיוון שאתה מכליל, אכליל גם אני –
            "אנחנו" לא רואים בימין ובמרכז וכו' אויבים
            אבל – כפי שאורי משגב מנסה לרמוז בין השורות, דומני – הגיע הזמן להכיר באמת – מי שחושב שלהיות אדם קודם ללהיות ישראלי ואף (גוועלד!) יהודי, מתקשה ביותר להיות "ציוני" במובן שקיבל המושג בדורות האחרונים. כבר קשקשתי פה בעבר בקשר לקונספט בעל השם הקסום "צריר הכרני" (או "דיסוננס קוגניטיבי" למתיוונים). אם ציונות פירושה אפליה על רקע גזע, "אנחנו" מסרבים להיקרא ציוניים. הציוניים האמיתיים הם, אגב, המתנחלים – העמדה שלהם היא הפרשנות העכשווית ההגיונית והלגיטימית ביותר לציונות ההרצליאנית-וייצמנית-בנגוריונית.
            אבל ! יש גם ציונות אחרת. לפחות היתה פעם. אני ממליץ לכל בר דעת לחזור לאשר גינזברג (המכונה גם אחד העם), ולראות שאפשר גם אחרת
            בבניין ירושלים – של מעלה – ננוחם

            אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            תודה

            אהבתי

      • אורן הגיב:

        יוסל'ה זה גאוני הרעיון הזה שביקורת מימין היא ראויה, וביקורת משמאל שאינך מסכים לה היא בעלת מטרה להרוס. יוסל'ה הגאון האוביקטיבי העומד במרכז היקום , יבוא ויחלק את שמותר או אסור לכתוב. וכולנו נהיה לקפקפו. ובכן מצטער יוסל'ה, השמש לא זורחת מגרשך, והאמת לא זקוקה לחתימת מנהל המינסטריון שלה. הרעיון שאני מוכן לקבל כל ביקורת, ולמה שאני לא מוכן פשוט אכריז שאינו ביקורת הוא שיחדש פשוט. אבל למה שתבין אתה או קפקפך את הדמיון ל1984.

        אהבתי

        • יוסל'ה הגיב:

          יש רגעים, נדירים אמנם, שבהם אני ממש שמח לקרוא את השטויות שלך.

          בדיוק בזמן שכתבת אותן, כנראה שלא שמת לב לתגובה שפרסמתי רק כמה דקות לפניך.

          בתמצית, הראיתי שביקורת גם כשהיא באה משמאל (ע"ע יוסי ביילין) יכולה בהחלט להיות לגיטימית. הבעיה בביקורת איננה התוכן, אלא המניע. אם המניע הוא ניגוח, הביקורת איננה ביקורת. היא פשוט ניגוח.

          ואתה, אין כמוך, מדגים זאת במדויק. אתה כל כך אטום, עד שאתה בכלל לא טורח להתייחס לגופם של דברים. באופן האוטומטי, קופץ לך כל פעם הטרול שבך (כפי שאתה בעצמך הודית אתמול), ואתה כותב את השטויות שלך.

          הנה דוגמא קלאסית. יראה הציבור וישפוט לבד.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            כן, כתבתי את התגובה לפני, אך התייחסתי ישירות לטיעונך ההחלטה שתקבע מהי ביקורת לגיטמית, ומהי היא זה תשלול היא רעיון שבוצע פעמים רבות בהיסטוריה, אבל למה שתבין את ההקשר וכ' היסטוריה זה עניין לטרולים.
            תקשיב לי ותקשיב לי טוב, אולי אתה פשוט לא יודע מה זה טרול, אבל העניין הזה של הוא לא מסכים איתי הוא טרול מאוס ביותר.
            (לא מבין מאיפה קפץ לך ההודיתי אתמול, אבל מילא התרגלתי).

            אהבתי

            • יוסל'ה הגיב:

              אתה טרול. אתה בעצמך הודית בזה אתמול ברגע של כנות.

              אני לא מסכים עם המון אנשים, חלקם כאן וחלקם במקומות אחרים. אתה היחיד מכולם שהוא טרול.

              אין לי בעיה עם אנשים שלא מסכימים איתי, ובוודאי שאין לי בעיה עם אנשים שאני לא מסכים איתם. כל עוד מנהלים דיון תרבותי, הכל בסדר.

              אתה לא מנהל דיון תרבותי איתי ואתה לא מנהל דיון תרבותי עם אף אחד אחר כאן. ב- 99% מהזמן אתה סתם טרול. מציק, מחפש לריב, מחפש תשומת לב, דוחף אצבע בעין.

              כשאמרת אתמול, לרבע דקה, דברים באופן רגוע, ואז ניסיתי לנהל איתך דיון רגוע, כעבור הודעה אחת חזרת שוב להיות הטרול שאתה.

              אין לי סבלנות אליך, ואני מניח שלרוב פה אין סבלנות אליך. אם אין לך כוונה להפסיק להיות טרול, בבקשה הנח לי לנפשי.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                אתה בסך הכל בריון מקלדת המתחבא מאחורי ניק. אבל הפתיעה אותי ההכפשה שלך על כך שהודיתי בטרוליות ברגע של כנות, נאלצתי לחזור לבדוק*.
                אין מה להגיד, יוסל'ה אידיוט חסר יכולת הבנת הנקרא. אז אני יודע שאיני יכול באמת לעשות כלום למתחבא מאחורי הניק. אבל חלאס לא טרול ולא גרביים.

                *אין מה להגיד, השרשור הוא אזור אסון. פעם היה אפשר לחייך לפעמים בין נבוטי הדעה.

                אהבתי

                • יוסל'ה הגיב:

                  במקום שאכתוב אליך במילותיי, אשתמש במילותיה של מי שאין חולק על יכולות הכתיבה שלה:

                  הייתי אתמול בבית הדודה,
                  אמרתי "שלום" ואמרתי "תודה",
                  אמרתי "סליחה" ו "בבקשה",
                  שאלתי תמיד: "זה מותר? את מרשה?"
                  ואינני יודע, כיצד זה קרה –
                  לפתע נכנס בי הילד הרע
                  ואמרתי: "את טיפשה!"

                  ואימא הסמיקה מאד ואמרה:
                  "גד, תתבייש! זה איום ונורא!"
                  ואבא אמר: "באמת זה לא צחוק!
                  תלמיד כיתה אל"ף נוהג כתינוק!"
                  איך אסביר להם שזה לא אני?
                  זה הילד הרע, שניכנס לי בפנים –
                  תמיד הוא ניכנס בי בלי שום אזהרה,
                  הילד הרע.

                  שיחקתי אתמול בחצר עם יוכבד
                  נתתי לה אוטו שלי ורכבת,
                  נתתי לה לזכות בגולה
                  הכי אדומה והכי גדולה!
                  ואינני יודע, איך זה קרה –
                  לפתע ניכנס בי הילד הרע,
                  דחפתי אותה והיא נפלה.

                  ואמא שלה כעסה ואמרה:
                  "פרא-אדם! איום ונורא!"
                  וסבתא שלה יצאה ואמרה:
                  "אל תיבכי, את יודעת, שגד ילד רע!"
                  אז אמרתי לה: "חמורה!"
                  באמת, זה איום: הם אינם מבינים –
                  זה הילד הרע שניכנס לי בפנים,
                  תמיד הוא ניכנס בי בלי כל אזהרה,
                  הילד הרע!

                  "לך מפה!" אני מבקש אותו,
                  כי אני רוצה לגרש אותו.
                  אבל הוא ניטפל וניטפל!
                  כבר ניסיתי הכל, אבל אין לי ברירה.
                  מה לעשות בו, בילד הרע?
                  או אולי – כשקצת אגדל –
                  יעזוב אותי וחסל?

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    העתקת קטע ראוי הפעם. הבנתי שהתכוות אלי, לא ממש מסכים , אבל אני מכיל.
                    אולי בהזדמנות תחזור בך מהשמצה " אורן הודה שהוא טרול".

                    אהבתי

                    • מציצנית הגיב:

                      שלושה שבועות של מלחמה וכמעט שאין בבלוג תגובות המצליחות להצחיק ברמה של לול, זו היתה אחת שהצליחה.

                      התקשורת כובשת את עזה

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      המגיבים פה עסוקים בהדרכת צמרת צה"ל והמדינה. חלקם ביד אחת חושפים מנהרות בעזה, ובשניה לוחמים בראש הנחש בשוקן.
                      במקום להריע להם, לצל"שם או סתם לתת להם שוקו ולחמניה, את מחפשת לולים. מוצלחת שכמותך.

                      אהבתי

                    • מציצנית הגיב:

                      לא מצליחה להגיב לתגובה שלך מ 22:33 אז אגיב כאן:
                      הבאתי את הקישור למען שלום הומניטרי בינך לבין יוסלה.
                      חשתי כי יוסלה באמת זכר ולא המציא שאמרת שאתה טרול, רק לא זכר מה בדיוק אמרת ובאיזה הקשר.
                      בלי קשר, התגובה היתה קורעת. 🙂

                      אהבתי

    • שולה הגיב:

      חז"ן. תודה על הפרשנות מאירת העיניים. ברגע שפרסמו אתמול בדבר החדירה, סיפרתי על התיאוריה שלך בדבר תו"ל בט"ש ועל בסיסה חזיתי את התוצאה.
      לצערי, לא טעיתי.
      חייבת להגיד: את גלנט אני מכירה רק מפרשת אשכנזי. אבל כשאני רואה אותו באולפנים אני מבינה שיש מצב שהוא היה הרבה יותר מתאים להיות רמטכל עכשיו. כמובן, שההנחה הזאת מתעצמת לאור דבריו של עומר מן.

      אהבתי

    • avi הגיב:

      נדמה לי שכל מה שיהיה שצריך היה להיכתב כבר נכתב כאן. אולי אין מי שיקרא וגם אם נמצאו כאלה כנראה הם לא כאלו שהבינו וגם אם הבינו ודאי לא כאלו שירצו לבצע….חבל על המקלדות, עדיף לדפוק ישר את הראש בקיר וזהו. הפרסה נמשכת. אמר פעם מי שאמר כי הרוצה בשלום יכון למלחמה. אצלינו כנראה מבינים את זה הפוך. הרוצה במלחמה מתכונן כל הזמן לשלום ולהפסקות אש.
      אצלינו עושים הכל בזמן מלחמה מתוך התכווננות לשלום/ הפוגה/ הפסקת אש שבו תבוא ולכן גם השקט המקווה לא יגיע.

      אנחנו אומרים על עצמינו שאנחנו הצבא הכי מוסרי בעולם. היום כבר החל מתגנב החשש אם אנחנו לא משלים את עצמינו שבכלל יש לנו צבא במובן הקלאסי של המילה. כן יש לנו חיילים מעולים וקצינים וטנקים ומטוסים. יש לנו הכל אבל ביחד זה לא צבא וזה לא מתחבר. כך לא פועל צבא, כך לא חושב צבא, כך לא מתנהל צבא.

      בנימין נתניהו לא יוכל לברוח מעצמו. תנו לי לנחש שגם אם חס ושלום נשמע על עוד כך וכך הרוגים , נשמע שוב עוד נאום חסר תכלית על המנהרות.

      בכל מקרה גם לערך הניסיון הצבאי של ראשי המדינה מסתבר אין ערך רב. אם יעלון שהיה רמטכ"ל ואוגדונר מנהל כך צבא בשעת מערכה אז כבר עדיף את זהבה גלאון כשרת הביטחון.

      הדבר הכי עקבי שצה"ל על מפקדיו ומנהיגיו המדיניים עושה הוא עקרון ההתחמקות תמרון במקום שיתוק ושקיעה. מדלגים מכאן ולשם רק כדי לחזור רוב הזמן לאותו מקום או בקיצור משחקים לרוחב. אם זה היה ספורט כבר מזמן הקהל היה צועק בוז.

      אפי איתם בערוץ 2 אתמול, ממשיך לדבר למנורות, איתם כבר עשה כנראה הכל בימים האחרונים חוץ מלקחת מפה ולהתחיל לשרטט לאן הכוחות צריכים לנוע. הוא דיבר על מקצועיות ופנה בתחינה לליבותיהם של האוגדונרים גנץ ויעלון שבתקופתם שירתו יחד כמפקדי אוגדות. "אתם יודעים מה צריך לעשות ואיך נלחמים הרי …"
      ואולי שם הבעיה מפקדי צה"ל ומנהיגינו המדיניים היום עמוסים תודעתית וצריכים להתרוקן מכל מה שנדמה להם שהם מבינים ויודעים. כל החנטריש על הכרעות תודעתיות, הדיבורים הריקים על "הם רק צריכים לצאת מהבונקר ולראות את הנזק", הדיבורים על הפירוז "השבת ההרתעה" ועוד סיסמאות ריקות על צה"ל חזק שאוטו טו מנצח. הסיכוי היחיד שחמאס יפורז מנשקו הוא על גופתם המתה של חייליו.
      בפועל כל מה שקורה הוא בדיוק הפוך, כולל העובדה שמי שהיו צריכים לדוגמא להיות מפקדי הצבא ומובילי המערכה מפקדים מוכשרים כמו גלנט ואיתם יושבים באולפנים הממוזגים של ערוץ 2.

      כשצבא ישראלי בסדרי גודל שיש בישראל ואין צורך להרחיב כאן, "נלחם" מול 14 גדודי חמאס ולא מכריע את המערכה תוך זמן סביר המשמעות של זה הוא כישלון קולוסאלי. כל מי שמחזיק קלצ'ניקוב במרחב הזה מבין זאת היטב.

      מה שאצלינו לא מבינים כנראה היא שצוק איתן קרוב לודאי חידד את ההבנה אצל הפלסטינים וחזבאללה כי המנהרות והבונקרים הם הם הנשק שובר השיוויון שהם כל הזמן חיפשו ולא הטילים והרקטות. אם החמאס שיכלל את לקחי מלחמת לבנון השנייה בזירת עזה אפשר להניח שחזבאללה לומד כרגע את הלקחים ומשנן בע"פ.

      soon to a border near you…

      אהבתי

      • הדס הגיב:

        אין ספק שגנץ ותורג׳מן (כאזרחים מודאגים), נתניהו ויעלון (כאנשי אופוזיציה) היו יושבים בימים המרים האלה באולפני הטלוויזיה ומיטיבים להשיא עצות למנהלי המערכה.
        האם בעופרת יצוקה של גלנט (מבצע שבו חמאס כמעט ולא נלחם) התקיימו פעולות מבריקות ומעוררות השראה ?

        אהבתי

        • avi הגיב:

          זו בדיוק חלק מהבעיה. נתניהו בצביעותו הרבה היה הרי מבקר מבוקר עד ערב כל מנהיג אחר שהיה עושה בדיוק את מה שהוא עושה עכשיו.
          בעופרת יצוקה היו אלו ברק ואשכנזי שהתגלו כהססנים, בעיקר אשכנזי . גלנט שלדעת רבים תפקד היטב ושילם על כך כמובן, מצא עצמו באולפן טלוויזיה במקום להיות הרמטכ"ל וגנץ שתפקד היטב בשולחנות הקוקטיילים של וושינגטון כנספח צהל שםן קודם לרמטכל. לא מעט קידומים לתפקידי אלופים הם תוצאה של פשרות ופוליטיקה פנימית. זה קורה בכל ארגון גדול. זה קורה בצהל מעט יותר מידי.
          צ'יקו תמיר אחד ממפקדי השדה המבריקים והמעולים שהיו לנו בעשורים האחרונים, איש משכיל שבעצמו כתב ספר ושיודע דבר אחד או שניים על עזה ושהיה יכול לתרום דבר או שניים והאיש שהיה צריך לנהל היום את המערכה בעזה מפיקוד דרום נבעט החוצה והלך לעבוד בהייטק, מתמיד בשתיקתו. בצה"ל של 2014 אנשים מוכשרים ומעוררי מחלוקת מוצאים את עצמם בחוץ לא פעם תהיה הסיבה אשר תהיה. כמו במלחמת לבנון השנייה כך גם עכשיו לא תמיד האנשים הטובים ביותר נמצאים בעמדות המפתח הנכונות או מקודמים לשם. זה לא קורה תמיד אבל זה קורה הרבה יותר מידי.
          את המבצע הזה דפקו בעיקר נתניהו ויעלון. אף אחד לא ייקח את זה מהם. הפעם אי אפשר להגיד שהרמטכ"ל הוא מחיל האוויר, ושר הביטחון הוא אזרח וראש הממשלה ראה רובים בעיקר מרחוק.
          אם המבצע הזה הוא תוצאה של עשרות שנות הניסיון הצבאי המשותף של גנץ נתניהו ויעלון, אז באמת משהו מאוד לא ברור עובר על הצבא.

          אהבתי

    • ירמיהו הגיב:

      הדיווח שאני מקבל הוא שונה. אחד הלוחמים שאני מכיר אמר לי שאין זה נכון ששטחי הכינוס קרובים לגדר. שטחי הכינוס הם מעבר לטווח הפצמ"רים כך שעולה מן הדברים שאין כל תורת לחימה של שטחי כינוס קרובים. מי שנמצא קרוב לגדר הם אלה שנכנסים ויוצאים באופן שוטף ומי שלא עומד להיכנס לא שוהה בטווח פצצות המרגמה.

      שאלתי אותו בעקבות הדברים שלך כאן והוא ענה לי שאתה לא אומר דברי אמת לגבי שטחי הכינוס. הוא שהה שם עם הלוחמים בעזה.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        כנראה שהפצמ"ר התבלבל והחליט לפגוע בחיילי מפקדה של חטיבה 7. שטחי הכינוס צמודים לגדר. כך היה גם במבצעים קודמים. גם מי שעומד להכנס לא צריך לשהות בטווח המרגמה.

        אהבתי

        • ירמיהו הגיב:

          שאלתי אותו שוב והוא אמר לי שאלה לא שטחי כינוס, אלה שטחי התארגנות. שטחי כינוס במובן של המוני חיילים שמתכנסים, היום כבר לא נמצאים ליד הגדר והם מחוץ לטווח המרגמות. מה שקיים שם אלה מפקדות קשר. במבצעים קודמים שטחי כינוס היו ליד הגדר, אבל לא במבצע הזה.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            צר לי, אבל חברך כמו קציני צה"ל, לא מבין את המושג שטחי כינוס. הייתי שם (ליד הגדר) בסוף השבוע לביקור צאצאים וזה מה שראיתי.

            אהבתי

כתיבת תגובה